Extra ruimte voor aps kan op 2 manieren:paul404 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:48:
pff , door de bomen het bos niet meer zien. ik wil op mijn desire stock 2.3.3 eigenlijk alleen meer installatieruimte voor apps , dus apps2sd.
na veel lezen begrijp ik het volgende..
s-off en customrecovery krijgen met revolutionary..
vantevoren de hboot drivers op mijn windows xp geinstalleerd.
daarna de zip file flashen om root te krijgen(flashen vanuit de recovery).
sd formatteren en met gparted een ext partitie aanmaken van 1 gig.(op mijn pc)
dan wordt het me onduidelijk.... apps2sd zip file flashen en klaar? of moet ik toch nog eerst een rom flashen die apps2sd ondersteund?
verder begrijp ik het hboot verhaal niet echt. is een andere hboot nodig?
en radio lijkt me iets waar je gewoon vanaf kunt blijven .
zit ik zover goed of mis ik iets belangrijks ???
1: rooten en aps2SD gebruiken i.c.m. een ext3 of ext4 partitie op je SD kaart. Je hboot pas je in dit geval niet aan (stock). s-off is niet nodig. Eventueel kan je een rom installeren die gebruik maakt van de stock hboot en waarin aps2sd al in zit.
2: s-off maken (dan kan je de hboot aanpassen) en rooten. Andere Hboot flashen, rom flashen
Hboot bepaald de indeling van je geheugen anders dan die van je SD. Zo kan je de ruimte die je systeem krijgt aanpassen. Als dit kleiner is dan 250MB (stock) dan kan je de vrijgekomen data als data voor je aps gebruiken, die nu 147 MB is.
Uiteraard kan je 1 en 2 combineren. Meer ruimte op de telefoon voor aps i.v.m. aps2SD.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64