[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49
paul404 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:48:
pff , door de bomen het bos niet meer zien. ik wil op mijn desire stock 2.3.3 eigenlijk alleen meer installatieruimte voor apps , dus apps2sd.
na veel lezen begrijp ik het volgende..
s-off en customrecovery krijgen met revolutionary..
vantevoren de hboot drivers op mijn windows xp geinstalleerd.
daarna de zip file flashen om root te krijgen(flashen vanuit de recovery).
sd formatteren en met gparted een ext partitie aanmaken van 1 gig.(op mijn pc)
dan wordt het me onduidelijk.... apps2sd zip file flashen en klaar? of moet ik toch nog eerst een rom flashen die apps2sd ondersteund?
verder begrijp ik het hboot verhaal niet echt. is een andere hboot nodig?
en radio lijkt me iets waar je gewoon vanaf kunt blijven .
zit ik zover goed of mis ik iets belangrijks ???
Extra ruimte voor aps kan op 2 manieren:
1: rooten en aps2SD gebruiken i.c.m. een ext3 of ext4 partitie op je SD kaart. Je hboot pas je in dit geval niet aan (stock). s-off is niet nodig. Eventueel kan je een rom installeren die gebruik maakt van de stock hboot en waarin aps2sd al in zit.

2: s-off maken (dan kan je de hboot aanpassen) en rooten. Andere Hboot flashen, rom flashen
Hboot bepaald de indeling van je geheugen anders dan die van je SD. Zo kan je de ruimte die je systeem krijgt aanpassen. Als dit kleiner is dan 250MB (stock) dan kan je de vrijgekomen data als data voor je aps gebruiken, die nu 147 MB is.

Uiteraard kan je 1 en 2 combineren. Meer ruimte op de telefoon voor aps i.v.m. aps2SD.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Waarom de officieele 2.3 RUU gebruiken? Deze was toch weer moeilijk te rooten of ben ik nog niet helemala bijgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Thx madmaus en terror voor jullie reakties..
dus voor mijn desire met stock 2.3.3 is het mogelijk om gewoon apps2sd te flashen en mijn sd een ext2, ext 3 of ext 4 partitie te geven ( wat is het verschil).
uiteraard na rooten , wat ik dus met revolutionary(s-off) en bijbehorende zip( root) wilde doen.
zo min mogelijk handelingen is zo min mogelijk risico denk ik en ik ben wel tevreden met stock 2.3.3 en sense.. alleen die beperkte ruimte voor apps .. grrrr.

als dit dan alles is durf ik het wel aan ....

[ Voor 20% gewijzigd door paul404 op 30-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Binnetie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:25:
[...]

Waarom de officieele 2.3 RUU gebruiken? Deze was toch weer moeilijk te rooten of ben ik nog niet helemala bijgelezen?
Omdat je anders bij het terugsturen, wat in deze kwestie blijkbaar het doel is, problemen kan krijgen als HTC ziet dat je er niet-stock software op hebt gezet?

Bovendien is nu al meerdere keren aangegeven dat je in de laatste pagina's kan zien dat rooten geen probleem meer is als je Revolutionary gebruikt......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Terror schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:13:
Extra ruimte voor aps kan op 2 manieren:
1: rooten en aps2SD gebruiken i.c.m. een ext3 of ext4 partitie op je SD kaart. Je hboot pas je in dit geval niet aan (stock). s-off is niet nodig.
Dit heb ik op een bepaald moment geprobeerd. Ext3 extensie werd goed herkend in de CM recovery opties. Maar apps2sd begon voortdurend te klagen over een niet-gemounte Ext-extensie.

Misschien was het probleem, dat ik de zip uit dit XDA-postje niet geinstalleerd had, maar ik vond dat ook een behoorlijk vaag verhaal. Ik had voor de darktremor gekozen, maar merkte later dat je daar wellicht wel s-off en/of een custom ROM voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

dafmay schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:48:
[...]

Dat had ik meen ik me te herinenren ook geprobeerd, maar wel vanuit het standaard apps menu onder Instellingen van telefoon. Daar zag ik kon de app niet worden verplaatst. Wellicht had ik het op een andere manier moeten proberen/uitvoeren...?
Welke Android versie / ROM draai je?

Probeer eens het volgende:
1) Kun je apps op je SD kaart zetten? Check dat met Quick System Info app
2) Waar staat Swype? Controleer met Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
RobbieTheHut schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:26:
[...]

Welke Android versie / ROM draai je?

Probeer eens het volgende:
1) Kun je apps op je SD kaart zetten? Check dat met Quick System Info app
2) Waar staat Swype? Controleer met Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren
Dank, maar ik draai nu een rom die dit probleem niet heeft (SGBS 2.5 CM7r2). Ik had toentertijd inderdaad mbv Quick System Info eea nagekeken. Enfin...doet er voor mij persoonlijk nu niet meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43
Ik wou ook beginnen aan een custom ROM, maar ik loop al vast bij het rooten? Ik heb nu een unbranded versie, met android 2.3.3 draaien.

In HBOOT komen is voor mij al onmogelijk, power+volume down doet gewoon niets. Uiteindelijk heb ik de drivers kunnen installeren doordat de unrevoked tool vast liep op de telefoon.

Met unrevoked worden nu alle stappen doorgelopen, tot aan de laatste: na een tijdje de melding 'running root' komt de melding: "Error: failed to get root. is your firmware too new?".

Eigenlijk heb ik dus de stappen doorlopen zoals ze hier staan: [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 , behalve dus dat de extra stappen bij #3 deels gedaan zijn tijdens #9. En heb ik geen idee meer waar ik moet zoeken... dus wellicht dat iemand mij kan helpen?
Wat ik al gedaan heb:
- factory reset
- reboot (laptop & telefoon)
- sowieso alles opnieuw doorlopen (> 5x)

Iets anders, ik zou graag naar CM7 gaan. Hierbij is CM 7.0.3 de laatste versie.. maar tevens alleen een update van 7.0.2, welke weer niet te downloaden is?

Oh ja, en de edits :) ik probeer er een beetje een duidelijk verhaal van te maken.

[ Voor 161% gewijzigd door DutX op 30-08-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 12-09 19:08
je moet met 2.3.3 ook niet unrevoked draaien maar revolutionary.

http://www.revolutionary.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
Hm.. natuurlijk weer vergeten te melden; S-OFF is de telefoon al. Dus krijg de vraag of ik Clockwork Mod wil flashen... > JA. Dan worden er wat stappen doorlopen (met Success!) en de telefoon komt in Hboot waarin ik opties kan kiezen waarvan ik nergens kan achterhalen welke ik moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Def1ant schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:18:
Hm.. natuurlijk weer vergeten te melden; S-OFF is de telefoon al. Dus krijg de vraag of ik Clockwork Mod wil flashen... > JA. Dan worden er wat stappen doorlopen (met Success!) en de telefoon komt in Hboot waarin ik opties kan kiezen waarvan ik nergens kan achterhalen welke ik moet kiezen?
Als je telefoon S-OFF is kun je toch via fastboot een recovery flashen en vanuit de recovery een custom ROM.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
jelmervos schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:20:
[...]
Als je telefoon S-OFF is kun je toch via fastboot een recovery flashen en vanuit de recovery een custom ROM.
Ok, dan begrijp ik het hele flash gebeuren niet. Volgens de stappen moet ik dit doen:

INSTRUCTIONS:
- First time flashing CM 7 to your Desire (or coming from another ROM)?
1. Root your device and install Clockwork Recovery (Unrevoked method is recommended).

Edit: Dus nu toch maar de update gepakt van CM, de stable versie en die is nu aan het installeren. En volgend obstakel gevonden: hoe lang duurt de installatie? :) krijg de indruk dat ie alleen maar de bootscreen van CM7 laat zien en daarin vast loopt.

[ Voor 74% gewijzigd door DutX op 30-08-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Ik heb nu sinds gisteren een vervelend probleem: m'n Desire is volledig gereset naar de kale geïnstalleerde rom (Oxygen 2.2). Ook maakt hij geen automatisch contact meer met het telefoonnetwerk, alleen als deze handmatig geselecteerd wordt doet hij 't een tijdje, na een uur valt dit ook weer weg. Dit is sinds ik een rom backup draaide via de Rom Manager, wat volgens mij goed afgewikkeld werd.

Nu heb ik in het verleden een probleem gehad dat de SD niet meer gelezen kan worden, en daar lijkt het nu ook (gedeeltelijk) op. Gezien ik Apps2SD draai kan het zijn dat daardoor de apps zijn verdwenen. Komt dit probleem bekend voor? Kan dit (bij voorkeur) via de bootloader opgelost worden?

PS ik draai geen HBOOT.
PS2 wat is de aan te raden radio momenteel? Ik heb het een tijdje niet bijgehouden.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56
Def1ant schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:27:
[...]
*knip*

Edit: Dus nu toch maar de update gepakt van CM, de stable versie en die is nu aan het installeren. En volgend obstakel gevonden: hoe lang duurt de installatie? :) krijg de indruk dat ie alleen maar de bootscreen van CM7 laat zien en daarin vast loopt.
Duurt de eerste keer een minuutje of 5 -10 max. Gewoon even wachten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Bij die eerste links staan er erg veel verschillende, en ik heb geen flauw idee welke ik moet hebben, daarom heb ik de RUU uit de laatste link gebruikt.

Dat ging niet helemaal goed helaas. Eerst maar even een opsomming van de vorige situatie: een Desire met
- root
- s-off
- amon_ra als recovery
- custom rom met apart een andere radio die door de maker aanbevolen werd
- volgens mij geen andere hboot maar dat kan ik me niet meer herinneren.

Ik wilde weer terug naar de originele stock rom want nu ik hem een jaar heb wil ik hem verkopen. Van de site van alpharev heb ik eerst een stock hboot geflashed, zowel de bravo_downgrade als de bravo_stock, beide via de pb99img.zip manier. Achteraf vraag ik me af of dat eigenlijk wel nodig was. Daarna de RUU geflashed en dat ging zeer eenvoudig, vanaf de pc via een usb connectie. Het probleem is vooral dat de desire nu niet meer goed wil opstarten. Iedere 10 seconden ofzo reboot hij om niet verder te gaan dan een wit scherm met groene htc letters erop. Een heel enkele keer, vooral na de batterij minstens 30 seconden verwijderd te hebben, start hij wel door tot aan het beginscherm van de stock rom maar onmiddellijk daarna begint het rebooten weer. Ik heb al de update.zip van de openingspost geprobeerd, dat hielp niet.

Een tweede keer dezelfde RUU ROM flashen lukt niet omdat ik geen usb verbinding meer kan maken, er is sprake van error 170, geen usb connectie. Zijn er geen ruu roms die ik vanaf de sd kaart kan flashen, en zo ja welke dan? Heb ik trouwens goed begrepen dat zo'n RUU Rom alles weer herstelt naar de originele fabriekstoestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
janvanduschoten schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Duurt de eerste keer een minuutje of 5 -10 max. Gewoon even wachten.
Uiteindelijk liep ie wel vast denk ik.. zo'n 30 minuten gewacht, toen maar opnieuw gewhiped en eerst CM+gapps geflashed, opgestart en toen app2sd geflashed... dat werkte wel prima.

Geduld is een schone zaak :) Ik mis mn Sense nu al, dus toch maar een andere rom proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
grun93 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:41:
[...]

Bij die eerste links staan er erg veel verschillende, en ik heb geen flauw idee welke ik moet hebben, daarom heb ik de RUU uit de laatste link gebruikt.

Dat ging niet helemaal goed helaas. Eerst maar even een opsomming van de vorige situatie: een Desire met
- root
- s-off
- amon_ra als recovery
- custom rom met apart een andere radio die door de maker aanbevolen werd
- volgens mij geen andere hboot maar dat kan ik me niet meer herinneren.

Ik wilde weer terug naar de originele stock rom want nu ik hem een jaar heb wil ik hem verkopen. Van de site van alpharev heb ik eerst een stock hboot geflashed, zowel de bravo_downgrade als de bravo_stock, beide via de pb99img.zip manier. Achteraf vraag ik me af of dat eigenlijk wel nodig was. Daarna de RUU geflashed en dat ging zeer eenvoudig, vanaf de pc via een usb connectie. Het probleem is vooral dat de desire nu niet meer goed wil opstarten. Iedere 10 seconden ofzo reboot hij om niet verder te gaan dan een wit scherm met groene htc letters erop. Een heel enkele keer, vooral na de batterij minstens 30 seconden verwijderd te hebben, start hij wel door tot aan het beginscherm van de stock rom maar onmiddellijk daarna begint het rebooten weer. Ik heb al de update.zip van de openingspost geprobeerd, dat hielp niet.

Een tweede keer dezelfde RUU ROM flashen lukt niet omdat ik geen usb verbinding meer kan maken, er is sprake van error 170, geen usb connectie. Zijn er geen ruu roms die ik vanaf de sd kaart kan flashen, en zo ja welke dan? Heb ik trouwens goed begrepen dat zo'n RUU Rom alles weer herstelt naar de originele fabriekstoestand?
USB 170 melding kun je mogelijk oplossen door rechsonderin even HTC Sych icoon te klikken en dan af te sluiten. Kreeg ik tijdje terug ook niet voor elkaar en elke keer 170 foutmelding. Na afsluiten van HTC sych icoon werkt het wel.

Als de RUU goed is gegaan dan is hij weer standaard, unrooted en S-on.

Dat hij steeds opnieuw opstart kan ook met de SD kaart te maken hebben.
Maak een backup van je SD kaart indien nodig. Verwijder alle partities incl de EXT3/EXT4 partities met bv Gparted. Maak een nieuwe partitie FAT32 aan.

Daarna nogmaals de RUU proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Def1ant schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:30:
[...]

Uiteindelijk liep ie wel vast denk ik.. zo'n 30 minuten gewacht, toen maar opnieuw gewhiped en eerst CM+gapps geflashed, opgestart en toen app2sd geflashed... dat werkte wel prima.

Geduld is een schone zaak :) Ik mis mn Sense nu al, dus toch maar een andere rom proberen
Kijk anders eens naar de Go Launcher en alle gratis extra's die je ervoor kunt downloaden in de market.
Bevalt prima en mis Sense niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
MikeOO schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:43:
[...]

Kijk anders eens naar de Go Launcher en alle gratis extra's die je ervoor kunt downloaden in de market.
Bevalt prima en mis Sense niet meer.
het zal minder bloated zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MikeOO schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:40:
USB 170 melding kun je mogelijk oplossen door rechsonderin even HTC Sych icoon te klikken en dan af te sluiten. Kreeg ik tijdje terug ook niet voor elkaar en elke keer 170 foutmelding. Na afsluiten van HTC sych icoon werkt het wel.

Als de RUU goed is gegaan dan is hij weer standaard, unrooted en S-on.

Dat hij steeds opnieuw opstart kan ook met de SD kaart te maken hebben.
Maak een backup van je SD kaart indien nodig. Verwijder alle partities incl de EXT3/EXT4 partities met bv Gparted. Maak een nieuwe partitie FAT32 aan.

Daarna nogmaals de RUU proberen.
Goeie tip om die error 170 weg te krijgen, thx. Ik kon nu nogmaals de RUU rom 2.3 flashen en dat ging ook zonder problemen of foutmeldingen. Het hele proces duurde nog geen 3 minuten. Toch wil de desire niet opstarten en blijft iedere 10 seconden rebooten. Ik zie alleen maar een wit scherm met HTC, aan de tekst quite brilliant komt ie niet eens toe.

Als ik in recovery boot (power+vol-down) zie ik ook nog sporen van s-off, bovenaan staat namelijk;
-alpharev-
Bravo PVT3 Ship S-Off
Microp-051d
Touch Panel-Synth0101
Radio -5.17.05.23
Aug 10 2010

Tijdens of na het flashen blijken er ook een paar dirs op de fat32 sdcard te zijn aangemaakt:
.footprints
albumthumbs
LOST.DIR
rssreader

Geen van deze folders zegt me iets.

• Zobat
ff for the record, full wipe ook?

• dafmay
Zobat schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:57:
[...]

het zal minder bloated zijn?
Like you would't believe! :) Ik gebruik al een jaar niets anders dan Launcher Pro ipv het bloated Sense systeem. Persoonlijke voorkeur, maar toch...ik gebruik slechts email, sms, whatsapp, af en toe het weer, en een paar andere apps. Geen noodzaak dus voor allerlei schermen en widgets. Overigens heeft LP ook zeer mooie en handige widgets die je kunt gebruiken. En nog heel veel meer qua instellingen en voorkeuren. Anyway...tip vd dag wat mij betreft is Launcher Pro.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik vind LP ook veel sneller, zeker qua daadwerkelijk snelheidsgevoel. Overigens vind ik de rom die ik nu heb, SGBS, echt een aanrader.

• dafmay
Cyleo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:47:
Ik vind LP ook veel sneller, zeker qua daadwerkelijk snelheidsgevoel. Overigens vind ik de rom die ik nu heb, SGBS, echt een aanrader.
Helemaal mee eens! Versie 2.5 was al goed, v2.6 lijkt nog ietsje sneller. Erg fijne rom.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Ik gebruik zelf go launcher ex, maar bij de dialer en contacts app merk ik toch wel vertraging tov stock android als ik die vensters aanklik. Een redelijk nadeel. Is dat bij launcher pro ook zo?

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
MoiZie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:11:
Ik gebruik zelf go launcher ex, maar bij de dialer en contacts app merk ik toch wel vertraging tov stock android als ik die vensters aanklik. Een redelijk nadeel. Is dat bij launcher pro ook zo?
Ik gebruik LP met GoContact Ex/ GoDialer Ex en heb geen problemen. Heb Oxygen als rom

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:33
Ik heb nu CM7 7.03 draaien op mijn Desire met radio 5.11.05.27, maar mijn bluetooth doet het niet.

de laatste versie die op xda staat kreeg ik een usb brick.

Dus welke radio versie draai jullie in samenwerking met CM7 waar wel alle verbindingen het doen?

grtz

• dafmay
MoiZie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:11:
Met LP geen last van.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
lekzzz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:33:
[...]

Ik gebruik LP met GoContact Ex/ GoDialer Ex en heb geen problemen. Heb Oxygen als rom
Ja, dat heb ik dus, in combinatie met go launcher ex. Het kost gewoon even tijd voor de dialer en contact ex geopend zijn! Ligt misschien aan de rom? Cyanogenmod 7.1

• lekzzz
MoiZie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:02:
[...]

Ja, dat heb ik dus, in combinatie met go launcher ex. Het kost gewoon even tijd voor de dialer en contact ex geopend zijn! Ligt misschien aan de rom? Cyanogenmod 7.1
Zou kunnen, Oxygen is wel erg leeg natuurlijk. Je kan altijd even proberen om LauncherPro erop te zetten en kijken of dat scheelt. Soms maakt het uit welke launcher je gebruikt.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49
Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:06:
[...]
Dit heb ik op een bepaald moment geprobeerd. Ext3 extensie werd goed herkend in de CM recovery opties. Maar apps2sd begon voortdurend te klagen over een niet-gemounte Ext-extensie.

Misschien was het probleem, dat ik de zip uit dit XDA-postje niet geinstalleerd had, maar ik vond dat ook een behoorlijk vaag verhaal. Ik had voor de darktremor gekozen, maar merkte later dat je daar wellicht wel s-off en/of een custom ROM voor nodig hebt.
Ik kreeg het niet voor elkaar om in CWM een 1 GB EXT partitie te maken, dus dit heb ik op mijn pc gedaan. Ik draai nu al een tijdje een rooted rom, met aps2sd zonder s-off, zonder darktremor scripts.Draait als een zonnetje. Ik heb overigens een EXT4 partitie.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Terror schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:14:
Ik kreeg het niet voor elkaar om in CWM een 1 GB EXT partitie te maken, dus dit heb ik op mijn pc gedaan. Ik draai nu al een tijdje een rooted rom, met aps2sd zonder s-off, zonder darktremor scripts.Draait als een zonnetje. Ik heb overigens een EXT4 partitie.
Welke apps2sd heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

william181 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:33:
Dus welke radio versie draai jullie in samenwerking met CM7 waar wel alle verbindingen het doen?

grtz
CM7.0.0 & radio 5.14.05.17

Alles werkt naar behoren, behalve de 2 sec. delay als je een telefoongesprek aanneemt.

Groet,
Rob.

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 22-05 20:59
Heeft nog iemand er last van dat bepaalde apps ineens niet te downloaden zijn? Sinds de laatste Oxygen (2.2.2) heb ik hier last van, zo is bijvoorbeeld Facebook voor Android ineens niet compatible meer :S Zowel op de market op de telefoon als op de website.
Ook Super Manager (een gratis alternatief voor Root Explorer) kan ik niet meer installeren via de market.

[ Voor 17% gewijzigd door thefal op 03-09-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
thefal schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:31:
Heeft nog iemand er last van dat bepaalde apps ineens niet te downloaden zijn? Sinds de laatste Oxygen (2.2.2) heb ik hier last van, zo is bijvoorbeeld Facebook voor Android ineens niet compatible meer :S Zowel op de marker op de telefoon als op de website.
Gebruik hier ook Oxygen 2.2.2 Heb even voor je gekeken maar werkt hier gewoon naar behoren, gebruik ook FriendCaster en die doet het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb kort geleden mijn Desire S S-OFF gemaakt en geroot.
De root werkt goed, plenty apps getest.

Nu ga ik op naar de volgende stap: een Custom ROM uitkiezen en flashen.
De custom ROM zelf kom ik wel uit, wsl CM7. Ik wil echter even iets meer van de interne werking van Android weten voordat ik flash. Heb best veel gelezen (op xda-dev), maar weet niet zeker of ik de basics correct heb. Correct me if I'm wrong.

- HBOOT is de bootloader, deze wordt niet overschreven met een ROM flash
- HBOOT updaten/flashen kan wel (PB99IMG.ZIP) maar dat is een losstaand proces, en zal ik hoogst waarschijnlijk nooit doen
- Ook al gaat een ROM flash verkeerd, terugkeren naar HBOOT en vanuit daar de custom recovery starten met een backup of andere ROM is "altijd" mogelijk (blijkbaar zeldzamen bricks daar buiten gelaten).

- Waar staat de HBOOT precies? Stukje NAND helemaal aan het begin ofzo?
- Waar staat de custom recovery code precies? Direct na de HBOOT? Geen onderdeel van het filesystem (ergens onder / ?)
- Is het mogelijk om per ongeluk deze HBOOT en custom recovery kapot te maken?
- Ik wil gelijk een extra ext3/4 partitie maken voor sd-ext (apps). Aangezien bij mijn eerste ROM flash actie wordt aangeraden om een gehele wipe te doen (inclusief SD kaart), lijkt het me handig om hierna dus te herpartitioneren.
Of zal ik dat eerst doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
lekzzz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:54:
[...]

Gebruik hier ook Oxygen 2.2.2 Heb even voor je gekeken maar werkt hier gewoon naar behoren, gebruik ook FriendCaster en die doet het ook goed.
Ook FriendCaster kan ik niet installeren. Dit is de precieze tekst:
Deze app is niet compatibel met uw KPN HTC HTC Desire (laatst gebruikt op september, 2011).
Maar TweetCaster is dan bijvoorbeeld weer wel compatible.

[ Voor 6% gewijzigd door thefal op 03-09-2011 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:12

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb gisteren een andere rom op mijn desire gezet, maar ik blijf het probleem met te weinig geheugen houden.
Ik heb het volgende gedaan:

- S-off
- Andere HBOOT (CM7)
- geroot met Amon_RA recovery
- 1 gb Ext3 partitie aangemaakt met partitionSD
- InsertCoin_GB_Sense2.1_CM7_1.1.2 ROM geflashed

Alles goed gegaan, de ROM werkt ook prima vlotjes en ziet er goed uit.
Probleem is echter dat ik nog steeds veel te weinig interne opslag heb. Als ik een aantal apps installeer heb ik al te weinig ruimte over.

Met quick systems settings zie ik wel dat er apps2sd ruimte is, maar op de een of andere manier lukt het me niet om die te gebruiken.

Moet ik dat nog activeren of zo?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik had vandaag hoopjes problemen met m'n Desire (Oxygen 2.2.2) Niets wilde meer, veel apps die weigerde. Afgelopen week was ik van 8gb naar 16gb SD gegaan. Vandaag maar weer m'n oude 8gb erin gezet en hij doet het weer perfect. Zou 16gb dan toch teveel zijn voor de Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 12-09 16:15
Ik heb tot nu toe nog totaal geen problemebn gehad met 16 gig :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
eymey schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:44:
Ik heb tot nu toe nog totaal geen problemebn gehad met 16 gig :)
Hmm misschien dat het aan de kwaliteit van het kaartje ligt, Chinese import class10. Heb ook nog een Sandisk class4 liggen, misschien die eens proberen. Wat voor rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Laatst online: 02:33
RobbieTheHut schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:23:
[...]

CM7.0.0 & radio 5.14.05.17

Alles werkt naar behoren, behalve de 2 sec. delay als je een telefoongesprek aanneemt.

Groet,
Rob.
Hoi Rob,

bedankt voor je reactie!

die twee sec heb ik ook! best irr eigenlijk.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Zag dat er een update was van de clockwork recovery naar versie 5.x

Is het nuttig om deze te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:01:
[...]

Hmm misschien dat het aan de kwaliteit van het kaartje ligt, Chinese import class10. Heb ook nog een Sandisk class4 liggen, misschien die eens proberen. Wat voor rom gebruik je?
Ikzelf heb ook 16GB maar dan van trandscend en insertcoin 1.1.1

Ook geen problemen. 32GB was volgens mij de maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik ga CM7 flashen, mijn eerste custom ROM. Voelt wel ff spannend.

- Wat is de beste manier om te flashen? Via ROM Manager of via HTBOOT recovery (ik heb ClockworkMod draaiend).

- Ik ga alles laten wipen of lekker fresh te kunnen beginnen. Een select aantal apps heb ik via Titanium Backup al gebackupped, die kunnen daarna terug komen. Correct toch?

- Wat is het meest kritieke punt tijdens de flash? De wipe van het systeem en /recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
En ook ik ben er maar eens aan begonnen om een custom rom te flashen.
Mijn Desire was hopeloos traag geworden en ik had maar een 30mb systeem geheugen over ondanks dat er zo goed als niks geïnstalleerd stond.

Alles is eigenlijk probleemloos verlopen.
Gsm geroot, EXT partitie aangemaakt ging allemaal goed maar dan wil ik de laatste MIUI installeren.
Uiteindelijk een 1.9.2 NL kunnen downloaden maar de telefoon geeft een "verification failed"??
De engelse 1.9.2 versie installeert ie wel gewoon.

Iemand een link naar een werkende 1.9.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
thefal schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 06:51:
[...]

Ook FriendCaster kan ik niet installeren. Dit is de precieze tekst:

[...]

Maar TweetCaster is dan bijvoorbeeld weer wel compatible.
market -> instellingen -> inhoudsfiltering -> All

Ik had ook zoiets en dit werkte bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
coob schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:25:
Sorry, geen idee wat een 1.9.2 is tenzij het een netmask is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik had het over miui dus misschien miui 1.9.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
coob schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:59:
Ik had het over miui dus misschien miui 1.9.2?
okido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Heeft iemand wel een nederlanse MIUI 1.9.2 op zijn Desire draaien?

-edit-
Met een multi language pack erover is ie nu wel in NL!
Alleen zie ik bij SD-card info netjes 850MB vrij op de EXT partitie maar telefoongeheugen nog steeds maar 50MB over?

[ Voor 63% gewijzigd door coob op 04-09-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:12

Zewatanejo

Fine Thanks!

coob schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:25:
En ook ik ben er maar eens aan begonnen om een custom rom te flashen.
Mijn Desire was hopeloos traag geworden en ik had maar een 30mb systeem geheugen over ondanks dat er zo goed als niks geïnstalleerd stond.

Alles is eigenlijk probleemloos verlopen.
Gsm geroot, EXT partitie aangemaakt ging allemaal goed maar dan wil ik de laatste MIUI installeren.
Uiteindelijk een 1.9.2 NL kunnen downloaden maar de telefoon geeft een "verification failed"??
De engelse 1.9.2 versie installeert ie wel gewoon.

~Je kunt bij recovery de verification uitschakelen. Dan flashed de ROM wel!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb nu een XJ versie erop geflashed en nu werkt alles wel.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56
coob schreef op zondag 04 september 2011 @ 06:59:
Heeft iemand wel een nederlanse MIUI 1.9.2 op zijn Desire draaien?

-edit-
Met een multi language pack erover is ie nu wel in NL!
Alleen zie ik bij SD-card info netjes 850MB vrij op de EXT partitie maar telefoongeheugen nog steeds maar 50MB over?
Open de app Terminal Emulator en type dan het volgende in:

code:
1
2
3
su

a2sd cachesd

Als het goed is en je apps2sd versie het ondersteund wordt je cache nu ook verplaatst naar je ext partitie.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
lekzzz schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:01:
[...]

Het is wel echt 16 gig? Ik heb wel eens een kaartje gekocht die 4 gb was, en maar 256 mb bleek (dat was wel in die tijd dat je hier nog 80 euro voor betaalde, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
janvanduschoten schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:59:
[...]

Open de app Terminal Emulator en type dan het volgende in:

code:
1
2
3
su

a2sd cachesd

Als het goed is en je apps2sd versie het ondersteund wordt je cache nu ook verplaatst naar je ext partitie.
Had ik ook al geprobeerd maar ook die gaf een error.
Nu heb ik MIUI XJ D2EXT X-PART 1.9.2 en die zag wel meteen de EXT partitie.
Nu krijg ik echter Whatsapp niet meer aan de praat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Cyleo schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:16:
[...]

Het is wel echt 16 gig? Ik heb wel eens een kaartje gekocht die 4 gb was, en maar 256 mb bleek (dat was wel in die tijd dat je hier nog 80 euro voor betaalde, maar toch).
Ja het is ipv de beoogde 16 iets van 15, nog wat, dat mag de pret niet drukken toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Zobat schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:39:
[...]

market -> instellingen -> inhoudsfiltering -> All

Ik had ook zoiets en dit werkte bij mij :)
Nee ook niet. Inmiddels heb ik het wel half werkend:

- Ik had de nieuwe market, oude maar weer teruggehaald.
- De Market Fixer gedownload (die past ro.build.fingerprint aan in build.prop)
- LCD Density teruggezet op 240 ipv 200

Het rare is dat bovenstaande stappen niet individueel werkte, maar nadat ik het allemaal had gedaan kon ik een heleboel apps wel ineens zien. De density blijft wel een beetje een probleem, gezien ik 200 perfect vind werken moet ik die elke keer tijdelijk aanpassen als ik bepaalde apps wil downoaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
coob schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:25:
[...]

Had ik ook al geprobeerd maar ook die gaf een error.
Nu heb ik MIUI XJ D2EXT X-PART 1.9.2 en die zag wel meteen de EXT partitie.
Nu krijg ik echter Whatsapp niet meer aan de praat??
Toen ik een paar maanden geleden de x-part versie had geïnstalleerd had ik ook een probleem met whatsapp (scherm blijft zwart, backups terug zetten helpt niet etc.)
Kennelijk is dit probleem nog niet gefixed.

Ik heb het opgelost door gewoon de a2sd versie draaien.

Tip: als je telefoon de ext partitie niet echt wil gebruiken nadat je a2sd zipalign, a2sd cachesd hebt gedaan kan je altijd nog a2sd reinstall proberen.
Deze optie werkte wel voor mij.

Enige reden waarvoor ik uberhaubt naar een d2ext rom aan het kijken was omdat de a2sd functies niet wilde werken op de doms ik draaide (later ook gefixed met a2sd reinstall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
thefal schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:58:
[...]

Nee ook niet. Inmiddels heb ik het wel half werkend:

- Ik had de nieuwe market, oude maar weer teruggehaald.
Die heb ik oook een tijdje gelden ook geherinstaleerd omdat ik problemen had met het updaten van googlemaps.
- De Market Fixer gedownload (die past ro.build.fingerprint aan in build.prop)
- LCD Density teruggezet op 240 ipv 200
Die LCD density truuk kende ik nog niet!, nice!

Ik heb het net ook aangepast. Ik kwam wel de volgde quote tegen:
Make sure you turn off compatibility mode in spare parts or you will encounter problems with some apps.
Dat heb ik nu gedaan en wil het graag testen. Heb je een app-naam voor mij die het niet doet met een density van 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Vorige week heb ik al verteld over de pogingen om m'n desire weer in originele staat te krijgen. Dat lukte niet, daar kom ik nu pas achter, omdat ik vergeten was de juiste hboot te flashen. Van de alpharev site heb ik het nu eens geprobeerd met bravo_downgrade.img, dat is de goede toch? Daarna in fastboot mode kon ik zonder foutmelding de ruu rom 2.3 flashen. Deze keer duurde het ook min of meer 10 minuten zoals in het scherm stond.

Maar na een reboot is weer van alles mis. Ik kom niet verder dan een wit scherm met groene letters htc, hij start gewoon niet verder door. Negen van de 10 keer vibreert hij ook ongeveer 8x snel achter elkaar. Na ongeveer 15 seconden reboot hij en begint weer van voren af aan, tot de batterij verwijderd wordt.

Ik begin te vermoeden dat de hardware misschien kaduuk is, hij wordt ook vrij warm, niet heet maar warmer dan anders, in de buurt van de knoppen/sd card en sim. Omdat de update procedure zonder foutmelding verliep, mag ik er dan vanuit gaan dat ie nu voorzien is van de officiele htc rom zodat ik hem voor garantie kan aanmelden? Ik kan immers niet controleren welke rom er nu precies op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
heb je alles gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ja, alles, dat maakte geen verschil.

[edit] Ik ben nu zover dat de hboot in ieder geval weer de juiste lijkt te zijn, inclusief s-on. De letters quietly brilliant verschijnen ook weer, en er komt nog net een glimp van het sense htc beginscherm, met van die paarse kleuren. Maar nog voordat het scherm gevuld wordt met icoontjes reboot ie weer.

Verder staat er helemaal niks op de sd card, moet daar niet een of andere bestandsstructuur op (en zo ja, welke dan)? De card is nu helemaal leeg en fat32 geformatteerd. Geen enkele file of folder, helemaal leeg.

[ Voor 60% gewijzigd door grun93 op 05-09-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
kun je in recovery komen? Want mischien moet je nog een rom flashen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zobat schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:16:
kun je in recovery komen? Want mischien moet je nog een rom flashen....
Dat heb ik gedaan? Die ruu 2.3 die ik vanaf pc geflashed heb was 161 Mb, daar zal toch wel een rom inzitten lijkt me? Een hboot en een radio alleen zijn veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
probeer anders eerst nog eens een andere rom te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zobat schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:06:
probeer anders eerst nog eens een andere rom te flashen
Als het goed is staat er nu weer een stock rom op de desire. Dat upgrade proces heeft er ook voor gezorgd dat s-off en root ongedaan gemaakt is, dus een andere rom flashen is nu een beetje moeilijk (tenzij ik hem weer root, maar dat wil ik eigenlijk niet).

Hoewel, misschien lukt het niet om hem weer werkend te krijgen zonder opnieuw te rooten. Ik vermoed dat het enige probleem nog is dat de sd card niet herkend wordt en niet over de juiste partities/folders/files beschikt. Daarover ben me nu aan het inlezen, maar ik ben nog geen herstelmethode tegen gekomen waarbij root niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
stefanxxx511 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:46:
heeft iemand ook het probleem gehad met een AOSP roms dat USB overdracht niet goed werkend kreeg

ik heb namelijk Cyanogenrom geprobeerd en als je bijvoorbeeld een foto maakt en vervolgens de telefoon op de pc aansluit dat ik die foto dan niet onder /DCIM/Camera kan vinden en als er een bestand staat dan zegt windows dat ie beschadigd. of staat er helemaal niet
Beetje een oude quote, maar ik zie niet direct een reactie hierop. Ik heb hetzelfde probleem... Momenteel heb ik Oxygen 2.2.2 (waar ik overigens zeer tevreden over ben), maar copiëren naar de sd kaart gaat echt niet vooruit (een paar honderd kb/sec). Het probleem met de "defecte" afbeeldingen van de camera heb ik ook... Heeft er iemand tips om dit opgelost te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
grun93 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:45:
[...]
. Ik vermoed dat het enige probleem nog is dat de sd card niet herkend wordt
niet vwb booten denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Zobat op 05-09-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hij doet het nu, en het had idd met de sd card te maken. Die had ik tot nu toe consequent fat32 geformatteerd met SDFormatter, maar nu deed ik het eens 1x met Win7 en hij deed het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...maar copiëren naar de sd kaart gaat echt niet vooruit (een paar honderd kb/sec).
Dit heb ik ook gehad, het had te maken met de gebruikte kernel (met gingervillain).
Het helpt wel om in de recovery (ik gebruik Amon_ra) de USB opslag aan te zetten ipv de telefoon gewoon aan te hebben.

Het is geen oplossing, alleen een workaround maar als je een paar GB moet kopieren scheelt het behoorlijk in de tijd die je nodig hebt.
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 06:59:
[...]

Dit heb ik ook gehad, het had te maken met de gebruikte kernel (met gingervillain).
Het helpt wel om in de recovery (ik gebruik Amon_ra) de USB opslag aan te zetten ipv de telefoon gewoon aan te hebben.

Het is geen oplossing, alleen een workaround maar als je een paar GB moet kopieren scheelt het behoorlijk in de tijd die je nodig hebt.
Hans
LIgt inderdaad aan de gebruikte kernel. Ik heb bij de standaard kernel van Gingervillain 1 Mb/sec en met de Manu kernel zit ik op 2 / 3 Mb/sec wat aanmerkelijk scheelt.... is wel bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wat soms enorm kan schelen vwb accuduur is een andere kernel flashen. Eergisteren CM7 weer eens geflashed en ik merktte dat accuverbruik nogal hoog lag, tov mijn ervaringen met bijv Oxygen 2.2.2. Accuverbruik CM7 lag op 1 a 2% per uur in standby en bij regulier gebruik ging het helemaal vrij rap met de accu.

Gisteren dus even Man U v2.0 (havs, axi, bfs) kernel geflashed en inmiddels 14uur standby met slechts 3% verbruik!!! Dat is me nogal een verschil. Moet nog wel testen bij regulier gebruik telefoon, maar voel aan m'n water dat het ook daar wel goed mee zit :)

Enfin, zoals we weten, een kernel kan nogal een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Obiter dictum schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:36:
Na tijden tevreden geweest te zijn met mn standaard CM7 rom, moet ik op zoek gaan naar een manier om meer intern geheugen te krijgen (thx, immer uitdeiende Whatsapp!). In eerste instantie wou ik wat system apps verwijderen, maar ik kreeg het idee om CM7 opnieuw te installeren, maar dan naar eigen wens;

Is het mogelijk om de .apk's in de update.zip te vervangen met .apk's die ik maak met TitaniumBackup? Zo gebruik ik Swiftkey als toetsenbord, kan ik de .apk van Swiftkey hernoemen naar LatinIME.apk, in de update.zip zetten en zo het originele toetsenbord vervangen met Swiftkey? Dezelfde vraag geldt voor bijvoorbeeld de dialer, browser en zelfs de launcher (van ADW naar LauncherPRO).
Geef ik mijn eerdere vraag even klein schopje hoor...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Obiter dictum schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:15:
[...]Is het mogelijk om de .apk's in de update.zip te vervangen met .apk's die ik maak met TitaniumBackup? Zo gebruik ik Swiftkey als toetsenbord, kan ik de .apk van Swiftkey hernoemen naar LatinIME.apk, in de update.zip zetten en zo het originele toetsenbord vervangen met Swiftkey? Dezelfde vraag geldt voor bijvoorbeeld de dialer, browser en zelfs de launcher (van ADW naar LauncherPRO).
Mijn ervaringen hiermee :

Vwb het toevoegen van apk's in een custom rom zip bestand, alvorens het te flashen...dat doe ik zelf ook. Het gaat dan ihb om LauncherPro en Livewallpapers.apk. Ik sloop Sense er altijd uit en werk dan met LP. Dat gaat dus goed.

Of je andere apk's zomaar kunt toevoegen, zodat deze in 1x goed worden geinstalleerd tijdens flashen van de rom...ik heb dat wel eens geprobeerd, maar merktte dat dit (afhankelijk van de app) vaak niet goed ging. Maw de apps werden wel geinstalleerd, maar bij openen ervan krijg je een FC. Geen andere optie dan de app te verwijderen en handmatig te installeren (via Market oid). Ik vermoed dat dit per rom zal verschillen, is zeker afhankelijk van waar je de apk's in de zip neerzet.

Of je een app zoals LatinIME.apk zomaar kunt vervangen door een andere keyboard app en dan te hernoemen, zodat die wordt geinstalleerd tijdens flash, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit gaat lukken.

Overigens zul je in sommige gevallen het install script moeten aanpassen wanneer je iets verwijderd uit de zip. Bijvoorbeeld het script verwijst naar het boot animation bestand in een bepaalde folder in het zip bestand. Ik sloop de boot animation er altijd uit, omdat ik de standaard Android boot animation fijner vind dan de diverse andere veelal exotische versies :) Maar als ik die eruit sloop, dan *moet* ook de verwijzing in het script worden verwijderd, anders kan de rom niet worden geflashed...proces loopt dan vast met melding in de trant van "...kan verwijzing niet vinden".

Het script vind je in de "META-INF" map in het zip bestand. Je kunt deze bewerken met het gratis Notepad++. Na bewerken en opslaan, sleep je het script weer naar de map in het zip bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:02:
Wat soms enorm kan schelen vwb accuduur is een andere kernel flashen. Eergisteren CM7 weer eens geflashed en ik merktte dat accuverbruik nogal hoog lag, tov mijn ervaringen met bijv Oxygen 2.2.2. Accuverbruik CM7 lag op 1 a 2% per uur in standby en bij regulier gebruik ging het helemaal vrij rap met de accu.

Gisteren dus even Man U v2.0 (havs, axi, bfs) kernel geflashed en inmiddels 14uur standby met slechts 3% verbruik!!! Dat is me nogal een verschil. Moet nog wel testen bij regulier gebruik telefoon, maar voel aan m'n water dat het ook daar wel goed mee zit :)

Enfin, zoals we weten, een kernel kan nogal een verschil maken.
Wat heb je aan/uit staan? Is dat met alle sync aan en 3G?
Ik heb zelf ongeveer 1% verbruik met alles aan op CM7, dus ga ook die kernel maar eens flashen.
Merk je verder nog verschillen, snappier/laggier/etc.?

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 06-09-2011 12:36 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:29
Deze
Ghost Dog schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:35:
[...]
Ik heb zelf ongeveer 1% verbruik met alles aan op CM7, dus ga ook die kernel maar eens flashen.
Deze kernel gebruik ik ook al en hele tijd (icm MIUI). de CM7 kernel kon, voor zover ik weet, ook niet op 128mhz worden gezet. In standby is dit wel wenselijk omdat dit batterij scheelt. Verder merk ik niks aan performance verlies tov de cm7 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
StarC schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:51:
Deze kernel gebruik ik ook al en hele tijd (icm MIUI). de CM7 kernel kon, voor zover ik weet, ook niet op 128mhz worden gezet. In standby is dit wel wenselijk omdat dit batterij scheelt. Verder merk ik niks aan performance verlies tov de cm7 kernel.
Klopt inderdaad, met de Man U kernel kan dit wel. Overigens ook hoger overclocken...tov standaard kernel slechts 1113Mhz, met Man U tot 1190Mhz uit m'n hoofd. Ik gebruik 1152Mhz.
Ghost Dog schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:35:
[...]
Met mijn info kun je weinig denk ik. Bij mij staat ie altijd op alleen-gsm modus, en ik gebruik alleen email, sms, whatsapp. Voor mij als vergelijking was het accuverbruik met de standaard kernel minimaal 2x zo hoog als met de Man U kernel. Omdat ik 'm op 1152Mhz heb staan, is ie zeker snappy te noemen :) Maar dat is tov 1113Mhz op standaaard kernel, en ik kan het dus niet goed inschatten verder. Maar de kernel is sowieso snappy te noemen.

Nu 16uur standby met slechts 6% verbruik. Ik moet erbij vermelden dat ik de telefoon niet of nauwelijks heb gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:02:
[...]
Klopt inderdaad, met de Man U kernel kan dit wel. Overigens ook hoger overclocken...tov standaard kernel slechts 1113Mhz, met Man U tot 1190Mhz uit m'n hoofd. Ik gebruik 1152Mhz.
[...]
ik was ook heel tevreden over deze kernel (onder gingervillain).
Onder redux2 (net iets snappier dan gv) werkt deze helaas niet. Gelukkig valt het batterijverbruik van deze rom standaard hard mee, bij 1,5 tot 2 uur per % (in standby).

Ik heb het gevoel dat het batterijverbruik tussen de kernels en roms vrijwel gelijk is als je de telefoon gebruikt.
Als je het scherm veel aan hebt of veel belt maakt het (voor mijn gevoel) niet heel veel uit voor het totale verbruik welke kernel je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:12:
[...]

Onder redux2 (net iets snappier dan gv) werkt deze helaas niet. Gelukkig valt het batterijverbruik van deze rom standaard hard mee, bij 1,5 tot 2 uur per % (in standby).

Ik heb het gevoel dat het batterijverbruik tussen de kernels en roms vrijwel gelijk is als je de telefoon gebruikt.
Als je het scherm veel aan hebt of veel belt maakt het (voor mijn gevoel) niet heel veel uit voor het totale verbruik welke kernel je hebt.
Dat idee heb ik ook zeker, het grootste verschil zit 'm inderdaad vaak bij scherm uit / standby.

Overigens verrasend te zien dat met CM7 het batterijverbruik (ook in standby) een stuk hoger is dan bijv bij Oxygen 2.2.2, waar beide rom's relatief in dezelfde hoek zitten. Daar zat overigens standaard de SNQ v6 kernel in. Ook met die kernel heb ik erg goede ervaringen (wie niet...).

Ps Redux2 ook maar eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Klopt, als de telefoon niet in standby is is het scherm toch de grootste verbruiker, met 3G als goede tweede.
Ik heb de kernel ook geflasht, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]
Mbt Redux2. Ik zie 2 versies, een gewone en een Lite. Weet jij of in beide het "Multitasking / Quick Access" menu zit? Ik zal overigens sowieso onafhankelijk van de versie het zip bestand nog aanpassen naar eigen behoefte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ghost Dog schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:31:
[...]

Klopt, als de telefoon niet in standby is is het scherm toch de grootste verbruiker, met 3G als goede tweede.
Ik heb de kernel ook geflasht, ben benieuwd. :)
Ja 3G/H in mijn ervaring is een enorme energieslurper. De alleen-gsm optie is dan geweldig voor mijn karige gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:48:
[...]

Mbt Redux2. Ik zie 2 versies, een gewone en een Lite. Weet jij of in beide het "Multitasking / Quick Access" menu zit? Ik zal overigens sowieso onafhankelijk van de versie het zip bestand nog aanpassen naar eigen behoefte...
Ik weet het niet (ik heb de lite niet geprobeerd) maar ik denk van wel.
Vooral standaard google apps zijn hieruit gesloopt.
"This is a stock Redux build with LiveWallpapers, Gmail, Maps, Talk and Email removed. It uses only 75MB of storage."
Hier zitten een aantal apps bij die ik wel gebruik dus ik heb hem nooit gebruikt.
Ik denk dat het verwijderen van het (erg handige) multitasking panel weinig ruimteverschil oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:57:
[...]

Ik weet het niet (ik heb de lite niet geprobeerd) maar ik denk van wel.
Vooral standaard google apps zijn hieruit gesloopt.
"This is a stock Redux build with LiveWallpapers, Gmail, Maps, Talk and Email removed. It uses only 75MB of storage."
Hier zitten een aantal apps bij die ik wel gebruik dus ik heb hem nooit gebruikt.
Ik denk dat het verwijderen van het (erg handige) multitasking panel weinig ruimteverschil oplevert.
Nee, ik wil juist het multitasking panel / quick settings menu wel gaan gebruiken. Thx, ik had ook gezien wat er in de Lite versie uit is gehaald, ik ga maar uit van de niet-Lite versie, en ga zelf eea eruithalen zoals gewoonlijk.

Neem aan dat jij de standaard kernel gebruikte, is dat 2.6.35.14 ? Of een oudere / andere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:01:
[...]

Nee, ik wil juist het multitasking panel / quick settings menu wel gaan gebruiken. Thx, ik had ook gezien wat er in de Lite versie uit is gehaald, ik ga maar uit van de niet-Lite versie, en ga zelf eea eruithalen zoals gewoonlijk.

Neem aan dat jij de standaard kernel gebruikte, is dat 2.6.35.14 ? Of een oudere / andere versie...
Standaard zit er geloof ik 2.6.35.13 in. Ik heb
http://thalamus.ineige.or...5/kernel-2.6.35.14_r1.zip eroverheen geflashed maar merk er eigenlijk geen verschil in.
De verschillen zitten geloof ik vooral in het oplaad ledje.
Dat gaat groen branden als de batterij boven de 90% komt en daar is het een en ander in gewijzigd, ik weet eigenlijk niet eens wat de laatste precies doet.

Er is ook een http://thalamus.ineige.or...rnel-2.6.35.14_r2_rc1.zip die identiek is maar ook ondersteuning biedt voor de nexus calibration app. Nooit gebruikt door mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:10:
[...]

Standaard zit er geloof ik 2.6.35.13 in. Ik heb
http://thalamus.ineige.or...5/kernel-2.6.35.14_r1.zip eroverheen geflashed maar merk er eigenlijk geen verschil in.
De verschillen zitten geloof ik vooral in het oplaad ledje.
Dat gaat groen branden als de batterij boven de 90% komt en daar is het een en ander in gewijzigd, ik weet eigenlijk niet eens wat de laatste precies doet.

Er is ook een http://thalamus.ineige.or...rnel-2.6.35.14_r2_rc1.zip die identiek is maar ook ondersteuning biedt voor de nexus calibration app. Nooit gebruikt door mij.
Dank, goed te weten dat v13 standaard in deze rom zit. Ik ga 'm eens een testdrive geven...deze rom klinkt goed, ook wat ik in het xda draadje lees....veel positieve users. Hij zal niet zo uitgebreid in te stellen zijn als CM7 via CM&settings, maar daar kom ik wel overheen :) Wat wel mooi zou zijn is wanneer je setcpu niet nodig hebt voor instellen OC. Weet jij, gaat dit via een settings menu...of via setcpu (of ander vergelijkbare app) ?

Edit : nevermind, al gevonden in xda draadje "...i'm very glad that the cpu-settings have been implemented again"

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 06-09-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:49:
[...]

Ja 3G/H in mijn ervaring is een enorme energieslurper. De alleen-gsm optie is dan geweldig voor mijn karige gebruik.
Dus je heb meestal internet gewoon uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ghost Dog schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:19:
[...]

Dus je heb meestal internet gewoon uitstaan?
Niet helemaal (toch?)...slechts een G-verbinding ipv 3G/H. Maw ik heb een dataverbinding, de langzaamste...maar ruim voldoende voor email en whatsapp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:18:
[...]

Dank, goed te weten dat v13 standaard in deze rom zit. Ik ga 'm eens een testdrive geven...deze rom klinkt goed, ook wat ik in het xda draadje lees....veel positieve users. Hij zal niet zo uitgebreid in te stellen zijn als CM7 via CM&settings, maar daar kom ik wel overheen :) Wat wel mooi zou zijn is wanneer je setcpu niet nodig hebt voor instellen OC. Weet jij, gaat dit via een settings menu...of via setcpu (of ander vergelijkbare app) ?
Setcpu heb je niet meer nodig (tenzij je profielen wilt maken).
Onder instellingen is er een optie CPU settings waar je de governor etc kunt kiezen.

De instellingen zijn inderdaad iets minder uitgebreid maar (voor mij) genoeg. Ik hou me niet zo bezig met theme's etc.

Ik werd zelf nog even benieuwd hoe het zat met het ledje:
In de standaard kernel gaat hij groen aangeven bij opladen en batterij > 90%.
Bij xxx.14 wordt hij pas groen bij 100%. De kernel ontwikkelaar wordt geloof ik een beetje tureluurs van alle wensen rond dat ledje.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:23:
[...]

Setcpu heb je niet meer nodig (tenzij je profielen wilt maken).
Onder instellingen is er een optie CPU settings waar je de governor etc kunt kiezen.

De instellingen zijn inderdaad iets minder uitgebreid maar (voor mij) genoeg. Ik hou me niet zo bezig met theme's etc.

Ik werd zelf nog even benieuwd hoe het zat met het ledje:
In de standaard kernel gaat hij groen aangeven bij opladen en batterij > 90%.
Bij xxx.14 wordt hij pas groen bij 100%. De kernel ontwikkelaar wordt geloof ik een beetje tureluurs van alle wensen rond dat ledje.

edit: typo
Ok dank voor het nakijken enz. Thema's boeien mij ook geheel niet. Belangrijk vind ik een vlotte, cleane rom die weinig sap verbruikt. Betekent overigens niet dat je dan als snel specifiek in de aosp rom's hoek komt. Ik heb zeer goede ervaringen met bijv de GB 2.1 SGBS (cm7r2) rom's. Maar ja, ik wissel wel eens per week weer van rom...puur omdat het hobby is en ik een nieuwsgierig aapje.

Ik vind het zelf overigens wel fijn als groene ledje pas begint te branden bij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:21:
[...]

Niet helemaal (toch?)...slechts een G-verbinding ipv 3G/H. Maw ik heb een dataverbinding, de langzaamste...maar ruim voldoende voor email en whatsapp :)
2G-internet (GPRS) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Oh ja...dat was 'm. Ik zie in beeld altijd alleen de G staan, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zojuist even Redux2 geinstalleerd...fijne rom voor zover ik kan zien/beoordelen. Lekker vlot en clean. Het enige dat ik "mis" tov CM7 is dat je niet het lockscreen kunt deactiveren...maw met CM7 kun je dmv de trackball wake en unlock doen. In Redux2 zal ik moeten swipen om te unlocken...vind ik altijd nogal onhandig. Maar dit is beetje muggeziften.

Wat ik erg sjiek eruit vind zien is het quick settings menu...

Lekkere rom, ga 'm eens aan de tand voelen.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 06-09-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:49:
[...]

Zelfs wifi is al beter dan dat (en dan niet die optie aanvinken dat hij uit gaat na een kwartier) en nog sneller ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Het gaat ook nog lang duren voordat je mobiele netwerk (3G/H) sneller is dan je Wifi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ik draai de LeeDroid HD rom op mijn Desire. Vindt alleen dat het opstarten echt super lang duurt! Eerst een bootscreen van bijna 1 minuut en daarna het LeeDroid opstartgebeuren van ook bijna 1 minuut.
Hoe kan ik dit versnellen??

draai Data2SD incl 1 GBext3 op 16GB class 10 kaartje

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Hoe zit dat dan met die kernels? Kun je die gewoon flashen afhankelijk van je standaard rom (dus eigenlijk net zoals een radio)? Het lijkt me niet dat elke ROM er mee om kan gaan dan, of wel?
Ik gebruik een Desire, en ben ook wel benieuwd naar een rom met veel stand-by tijd.
Zo door de week maakt het me niet veel uit dat ik hem om de dag moet laden, maar sweekends gebruik ik hem bijna niet. Ik vind dat hij dan eigenlijk ook gewoon een weekend vol moet kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:21:
ik draai de LeeDroid HD rom op mijn Desire. Vindt alleen dat het opstarten echt super lang duurt! Eerst een bootscreen van bijna 1 minuut en daarna het LeeDroid opstartgebeuren van ook bijna 1 minuut.
Hoe kan ik dit versnellen??

draai Data2SD incl 1 GBext3 op 16GB class 10 kaartje
Is het een noname class10? Testje gedaan mbt de snelheid van die kaart? Al alligment + nojournalling gedaan? Laatste build van die rom gebruikt? Gaat ie sneller opstarten als je de sdcard eruit laat?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:59:
Hoe zit dat dan met die kernels? Kun je die gewoon flashen afhankelijk van je standaard rom (dus eigenlijk net zoals een radio)? Het lijkt me niet dat elke ROM er mee om kan gaan dan, of wel?
De kernels kunnen niet allemaal op elke ROM gebruikt worden. De ManU kernel bv kan niet gebruikt worden bij Redux2. Het is een kwestie van zoeken en proberen.
Ik heb nog maar twee ROMs geprobeerd, allebei (GingerVillain 2.7 met ManU Kernel en Redux2) gedragen ze zicht netjes qua gebruik in standby. Oxygen staat bekend om laag batterijverbruik.
Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.