[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:08
Stefangrp schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:32:
Als ik mijn Desire S-off maak met Revolutionary, moet ik dan daarna alles opnieuw moet installeren / wordt mijn Desire dan gewiped? Hij is al rooted en ik overweeg dus ook S-off te gaan, maar heb geen zin dan weer alles opnieuw te moeten installeren enz. Tenzij het een kwestie is van de nadroid backup terugzetten :P
Ik kan inmiddels mezelf antwoorden (net S-off gegaan). Gewoon tooltje laten lopen (supereenvoudig), Desire start ondertussen een keer opnieuw op, en klaar! Rom, apps en alles is onaangetast verder. :)

Nu maar eens de tijd nemen om uit te vinden welke extra voordelen ik mezelf net verschaft heb met die S-off :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Draai nu twee weken de Miui rom van miuiandroid.com en ben erg onder de indruk. Batterij verbruik is goed en veel meer handigheidjes dan de ander asop roms. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:11
Ik heb even een noob vraag tussendoor. Ik heb een htc desire met android 2.3.3 of 2.3.4. In ieder geval die "officiele" update die je kon downloaden bij HTC die niet bedoeld was voor het grote publiek.

Nu draait alles weer prima maar wil ik een programma installeren dat van mijn telefoon een wifi hotspot maakt zodat ik met m'n laptop via het wifi kan internetten.
Daarvoor moet je telefoon echter geroot zijn.

Is het nu mogelijk om mijn telefoon alleen te rooten zonder dat ik alles moet backuppen en opnieuw moet installeren en instellen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jazeker, in principe gaat er bij rooten alleen niets verloren (dat gebeurt pas bij een nieuwe ROM flashen, of een andere HBOOT), maar het is toch verstandig om alles te backuppen 'voor het geval dat'.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Opperhoof schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:54:
Ik heb even een noob vraag tussendoor. Ik heb een htc desire met android 2.3.3 of 2.3.4. In ieder geval die "officiele" update die je kon downloaden bij HTC die niet bedoeld was voor het grote publiek.

Nu draait alles weer prima maar wil ik een programma installeren dat van mijn telefoon een wifi hotspot maakt zodat ik met m'n laptop via het wifi kan internetten.

Is het nu mogelijk om mijn telefoon alleen te rooten zonder dat ik alles moet backuppen en opnieuw moet installeren en instellen etc?
Zit dat er niet standaard in dan? Dat was volgens mij eerste wel zo toch? Zo niet, dan is het volgens mij ook nog eens zo dat de huidige officiele 2.3 rom niet te rooten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:45
Opperhoof schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:54:

WiFi hotspot zit er al in sinds Froyo (Android 2.2).
In Gingerbread (Android 2.3) is deze functie nog steeds aanwezig.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Sinds kort een tevreden gebruiker van oxygen maar ik had nog een korte vraag over het geluid. Ik kon het helaas niet vinden binnen deze topic dus hopelijk weten jullie het!

- Bij HTC sense kon ik als ik met mijn volume knop omlaag ga kiezen tussen 'geluid, stil EN tril'. Bij oxygen blijkt dat ik alleen kan kiezen tussen 'geluid, tril OF stil'. Ik moet dus kiezen tussen tril of stil. Als ik dus van geluid naar stil verander kan ik hem dus nooit alleen op tril krijgen, en andersom met stil. Ik moet dan helemaal naar de geluidsinstellingen gaan om het handmatig in te stellen.

• marcodr25
  • Laatst online: 10-08 08:53
Wellicht dat iemand me op weg kan helpen. Heb sinds gisteren mijn Desire op S-OFF. Vanmorgen wilde ik een originele ROM erop zetten (officiele, gedownload als RUU van XDAfourm). Deze wilde niet helemaal installeren, maar vanaf die tijd heb ik als ik opstart enkel een zwart scherm met HTC erop, en in de 4 hoeken een driehoekje met uitroepteken. Kan iemand mij vertellen hoe ik nu in elk geval weer in fastboot of recovery ofzo kan komen? (Heb al geprobeerd via Unrevoked nieuwe recovery erop te zetten, ook via Android Flasher, maar het mocht niet baten).
Overigens, de foutmelding bij RUU was 110.
(heb ook gegoogled, en kwam wel bij wat tips uit, maar die hebben nog geen succes gehad (onder meer http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=654119 / http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=946562 / http://android.modaco.com/topic/315191-4-exclamation-marks/)

[ Voor 18% gewijzigd door marcodr25 op 25-08-2011 11:17 ]

Verwijderd

Tjesus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:03:
[...]

WiFi hotspot zit er al in sinds Froyo (Android 2.2).
In Gingerbread (Android 2.3) is deze functie nog steeds aanwezig.
Ik heb gelezen dat bij branded toestellen de Wifihotspot eruit is gesloopt. Ik heb zelf altijd al een unbranded toestel gehad en weet dus niet of het daar wat mee te maken hebt....?

Verwijderd

marcodr25 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:08:
Wellicht dat iemand me op weg kan helpen. Heb sinds gisteren mijn Desire op S-OFF. Vanmorgen wilde ik een originele ROM erop zetten (officiele, gedownload als RUU van XDAfourm). Deze wilde niet helemaal installeren, maar vanaf die tijd heb ik als ik opstart enkel een zwart scherm met HTC erop, en in de 4 hoeken een driehoekje met uitroepteken. Kan iemand mij vertellen hoe ik nu in elk geval weer in fastboot of recovery ofzo kan komen? (Heb al geprobeerd via Unrevoked nieuwe recovery erop te zetten, ook via Android Flasher, maar het mocht niet baten).
Overigens, de foutmelding bij RUU was 110.
(heb ook gegoogled, en kwam wel bij wat tips uit, maar die hebben nog geen succes gehad (onder meer http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=654119 / http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=946562 / http://android.modaco.com/topic/315191-4-exclamation-marks/)
Weet je niet hoe je met de knoppen in recovery komt of lukt het niet? (powerknop+volume down = fastboot)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Werk nu sinds gisteren op Redux2 (beta dinges van 22/08). Bloedjesnel! Go launcher ex (of hoe het ook precies heet) geinstalleerd, ben verliefd!

Wist niet dat mijn telefoon zo snel kon zijn...

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 19:56
Is het veilig om je radio te updaten? Begrijp dat dat het signaal regelt. Dus wil het even zeker weten.

Ik wil de AceSMod007 rom proberen en daar adviseren ze versie 2.56.00.32U_5.17.05.23. Die ik hier heb kunnen vinden.

Heb op dit moment: 5.11.05.27

• MoiZie
Ja hoor, kan gewoon zonder problemen. Overigens werkt de rom ook prima met een andere radio, heb zelf nog niet veel verschil gemerkt tussen de versies... Dus ik update ze ook niet meer :P

[ Voor 66% gewijzigd door MoiZie op 25-08-2011 19:58 ]

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb wel verschillen gemerkt tussen de radio's. Met sommige werkte wifi niet goed, met anderen was m'n 3G-bereik heel wisselend, dus je moet een beetje proberen.

• Stollie
Ok dan laat ik de radio ongewijzigd.

Heb trouwens een handige video tutorial gevonden die alles makkelijk uitlegt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Laatst online: 10-08 08:53
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

Weet je niet hoe je met de knoppen in recovery komt of lukt het niet? (powerknop+volume down = fastboot)
Het was inderdaad dat laatste, het scherm bleef zwart en er waren in alle 4 de hoeken uitroeptekentjes .. Vanmorgen eindelijk gelukt om dit op te lossen. Ik heb een andere RUU gedownload (eentje met Froyo ipv GB), deze ging wel helemaal door tot aan het einde .. En de telefoon start gewoon weer op ..

Nu enkel nog DarkTremor a2sd werkend zien te krijgen (straks thuis eens met een andere Hboot proberen, heb nu Amon Ra, wellicht dat het daaraan ligt ... )

Dank voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
Heb AceSMod007 werkend gekregen. Nu nog al m'n bestanden en apps terug zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vandaag opeens een bizarre bug in GV aangetroffen: Spontane reboot bij bluetooth verbinding. Aangezien dat voor mij vrij belangrijk is maar eens rond kijken wat er te krijgen is :P Nog interessante nieuwkomers of is het nog steeds het rijtje Oxygen, CM, of Leedroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:33
gisteren heb ik mijn Desire geroot + een CM7 nightly erop gezet. Alles werkte tot dat....

Ik dacht laat ik me radio ook maar gelijk update. ik zag op xda de nieuwste radio 5.17.05.23 en dat leek mij een goede versie. Na het geïnstalleerd te hebben via recovery en dan ZIP from sd bleek ineens me telefoon geen ontvangt van Vodafone meer te hebben, en alleen maar op 2g bereik te hebben. Ook zag me telefoon me sd kaart niet die ik er wel in had.

Nu heb ik wanhopige pogingen gedaan met wipe en sd kaart te formatteren op me pc en de verschillende partities eraf te halen. Maar het programma rom manager op mijn tel blijft zeggen dat de sd kaart gemount moet worden ( me tel zegt zelfs dat de sd kaart verwijderd is)

Gegevens gsm:
andriod versie:2.3.4
smalbandversie: 32.56.00.32U_5.17.05.23
Kernel versie: 2.6.37.6 - Cynogenmod
Buildnr: GRJ22
Ik heb een terminal emulator

Via recovery build RA-desire-v2.0.0 krijg ik regelmatig deze tekst als ik iets met de sd wil doen "E: can't mount /dev/block/mmcblk0p1 ( or /dev/block/mmcblk0) ( no such file or directory ) Als ik de sd kaart in de pc stop werkt de sd wel normaal

Wie kan mij helpen om te zorgen dat mijn gsm de sd kaart weer ziet, en dat de pc mijn sd ook weer ziet.

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door william181 op 27-08-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 15:44

jerry_a

doei

william181 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:38:

Wie kan mij helpen hoe ik het weer voor elkaar krijg om te zorgen dat mijn gsm de sd kaart weer ziet, en dat de pc mijn sd ook weer ziet.

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt
Ziet HP Format Tool hem ook niet? Anders G-Parted.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
jerry_a schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:46:
[...]

HP ziet alleen me hTC maar ook niet geheel goed. dat andere progr werkt niet onder W7 64 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Flash eens een nieuwe radio, lijkt wel alsof er iets misgelopen is bij het flashen. Klopte je md5 hash ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Mavamaarten schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:09:
Flash eens een nieuwe radio, lijkt wel alsof er iets misgelopen is bij het flashen. Klopte je md5 hash ?
Dat wilde ik dus doen, maar als zelfs de gsm mijn sd kaart niet ziet/herkend ga dat moeilijk.
waar kan ik die md5 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik heb in de topicstart een poll gemaakt om te kunnen zien wat op dit moment de meest gebruikte ROM is op de Desire.

Hier een directe link naar de poll.

Ik heb denk ik wel de meeste populaire ROM's er in heb zitten. Ik heb er niet voor gekozen om versienummers of alle versies (zoals bij Leedroid) te vermelden anders wordt het een hele lange poll.

Ik ben benieuwd :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Ik had wat problemen met de Desire en dacht ik ga mijn Desire even unrooten, standaard GB installeren dan had ik direct de laaste Hboot en ben ik gelijk s-off. Via Revolutionairy s-off gedaan en unrooten ging allemaal prima.

Aangezien ik veel CM7 gebruik dacht ik laat ik dan gelijk Bravo CM7 r2 Hboot gebruiken. Deze geinstalleerd en ik kreeg netjes bij de Revocery mode Bravo CM7 r2 te zien.

Opnieuw CM7 geflasht maar daarna kreeg ik dus problemen.

De Desire blijft hangen in het witte HTC scherm. Vaker gehad dus even de SD kaart opnieuw geformateerd als FAT32 en opnieuw CM7 gedaan. Exact hetzelfde probleem.

De 16GB Class 10 kaart opnieuw via Rom Manager geformateerd en mijn backup van het kaartje teruggezet.
Hierna opnieuw starten maar weer hetzelfde probleem.
Dus Bravo Stock gebruikt als Hboot en alles opnieuw gedaan maar het probleem blijft. Ik kom gewoon niet meer verder.

Het vreemde is dat als ik een de nandroid backup terugzet alles weer prima werkt en ook de SD kaart zonder problemen werkt. Eerst dacht ik dat dit het probleem is maar via nandroid werkt hij prima. Staan voldoende Apps op SD geinstalleerd en deze werken prima.

Maar als ik daarna de laaste Nightly Build van CM7 flash, wat ik altijd doe, dan begint het weer van vooraf aan.

Het lijkt dat een beetje dat ik gewoon geen update kan doen. Vreemde is ook dat ik normaal altijd netjes het bootscherm van CM7 zag en nu krijg ik na terugplaatsten van de nandoid het Witte standaard scherm van HTC met de zwarte tekst te zien.

Ik ben s-off met root.
Hboot Bravo stock (v 1.02.-0002)
Apps installeren gaat prima ook waar je root voor nodig hebt.

Mijn vragen
1. Kan ik evt weer unrooten op de standaard RUU mannier. Probleem is dus dat Hboot nu 0002 is ipv 0001.) Krijg ik dan geen problemen omdat de Hboot niet gelijk is.
2. Iemand nog tips of ideen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Download de ROM nog eens, wipe alles en flash je ROM nog een keer. Misschien is je ROM corrupt geraakt tijdens het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
En buiten dat, wat waren je initiele problemen met de Desire? Want misschien ligt het niet aan de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
janvanduschoten schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:34:
Ik heb in de topicstart een poll gemaakt om te kunnen zien wat op dit moment de meest gebruikte ROM is op de Desire.

Ik heb denk ik wel de meeste populaire ROM's er in heb zitten. Ik heb er niet voor gekozen om versienummers of alle versies (zoals bij Leedroid) te vermelden anders wordt het een hele lange poll.

Omdat alle 'standaard pre-rooted ROMs' op 1 hoop staan, even een specificatie: ik gebruik tot volle tevredenheid de pre-rooted stock ROM van Teppic: [ROM] [20/08] Pre-rooted Stock Gingerbread (3.14.405.1) [Optional Mods]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39

J-P

Syntax erro....

jerry_a schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:46:
[...]

Zo te horen zit het probleem hem niet in een corrupte SD kaart maar in een corruptie van de ROM/radio oid.
De vraag is dus eigenlijk hoe kan je de telefoon flashen ZONDER gebruik te maken van de SD kaart.

Ik neem aan dat william181 ook al een ander SD kaartje heeft geprobeerd. ;)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:34:

Goed idee, vooral voor beginners is het handig om gewoon een populaire ROM te pakken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist heb ik mn Desire geroot met unrevoked.

Is er ook een custom rom die het makkelijkst is om te installeren? Er zijn zoveel roms dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus wil beginnen met de makkelijkst te installeren rom na een unrevoked root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39

J-P

Syntax erro....

RekZ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:08:
Zojuist heb ik mn Desire geroot met unrevoked.

Is er ook een custom rom die het makkelijkst is om te installeren? Er zijn zoveel roms dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus wil beginnen met de makkelijkst te installeren rom na een unrevoked root.
Kijk nou eens naar de post direct boven jouw post...

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Bogey Dope schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

Kijk nou eens naar de post direct boven jouw post...
Ja, dat gaat over een populaire rom.
Ik wil als noob er eentje die makkelijk is om te installeren.. of gaat het allemaal op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Willen de slimmerikken even de topicstart bekijken? Ik heb onderin bij het custom rom installeren gedeelte (net boven S-off maken) een apart stukje gemaakt voor het installeren van CM7 met Gapps en Darktremor apps2sd. Wil iemand dit op juistheid controleren en eventuele fouten aan mij doorgeven per DM?
Mijn dank is groot :)

@hierboven: geef eerst even aan wat je wil(Sense/geen Sense) en waar hij aanmoet voldoen, (Android versie, Sense versie, wel/geen apps2sd, etc) anders krijg je 20 mensen met 20 verschillende ROMs die ze allemaal de beste vinden en makkelijk te installeren. Je kunt er natuur;lijk ook gewoon 1 proberen :)

[ Voor 32% gewijzigd door janvanduschoten op 27-08-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:55:

@hierboven: geef eerst even aan wat je wil(Sense/geen Sense) en waar hij aanmoet voldoen, (Android versie, Sense versie, wel/geen apps2sd, etc) anders krijg je 20 mensen met 20 verschillende ROMs die ze allemaal de beste vinden en makkelijk te installeren. Je kunt er natuur;lijk ook gewoon 1 proberen :)
Het enige wat ik belangrijk vind is dat de batterij lang mee gaat. Binnenkort ga ik op vakantie en wil daar veel gaan geocachen met mijn Desire. Een goede batterijduur is daarbij zeer van belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RekZ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Ja, dat gaat over een populaire rom.
Ik wil als noob er eentje die makkelijk is om te installeren.. of gaat het allemaal op dezelfde manier?
Kom op, dit soort basiszaken zijn prima zelf uit te zoeken. Hier is dit topic niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RekZ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

Het enige wat ik belangrijk vind is dat de batterij lang mee gaat. Binnenkort ga ik op vakantie en wil daar veel gaan geocachen met mijn Desire. Een goede batterijduur is daarbij zeer van belang
Als je lang met je batterij wilt moet je een ROM installeren die zo kaal mogelijk is. Hoe minder er op staat, hoe minder energie er wordt verspilt. Probeer eens een AOSP ROM zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 27-08-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MoiZie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:10:
En buiten dat, wat waren je initiele problemen met de Desire? Want misschien ligt het niet aan de ROM?
Ik had geen problemen met de Desire. Maar omdat ik S-Off wilde en het liever veilig deed dacht ik ik unroot even en root daarna weer en klaar. Dat liep even anders uiteindelijk.

Ik ga morgen nogmaals proberen CM7 te downloaden en te flashen en de SD kaart te formateren zodat ik schoon begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Laatst online: 11-09 17:21

Michelli

LL.M

Vandaag maar eens LeeDroid met Gingerbread en Sense 2.1 erop gegooid.

Nadat ik mijn telefoon nog geen halve dag terug had begon ik me namelijk al te irriteren aan het gebrek aan ruimte voor apps :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb een nieuwe rom! Was toch wel erg benieuwd naar de nieuwe officiele GB rom van HTC maar wou ook niet echt heel veel inleveren in rootvoordelen, en toen kwam ik op SGBS- Stock GingerBread Sense en deze heeft alles wat ik zoek. Een smartass kernel die goed werkt (vlot en toch zuinig), mogelijkheid voor aangepaste hboot, root en zoveel mogelijk stock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

Ik heb gelezen dat bij branded toestellen de Wifihotspot eruit is gesloopt. Ik heb zelf altijd al een unbranded toestel gehad en weet dus niet of het daar wat mee te maken hebt....?
offtopic:
Sorry voor de late reactie. Paar daagjes niet op GoT geweest.

Ik heb zelf een unbranded HTC Desire met stock Gingerbread erop. En WiFi hotspot staat nog steeds ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Cyleo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:46:
Ik heb een nieuwe rom! Was toch wel erg benieuwd naar de nieuwe officiele GB rom van HTC maar wou ook niet echt heel veel inleveren in rootvoordelen, en toen kwam ik op SGBS- Stock GingerBread Sense en deze heeft alles wat ik zoek. Een smartass kernel die goed werkt (vlot en toch zuinig), mogelijkheid voor aangepaste hboot, root en zoveel mogelijk stock ;)
Yep SGBS is ook een van mijn favoriete rom's tot op heden. Vandaag 2.5 geinstalleerd (eerder tot v2.3 gedraaid) en tot zover een erg prettige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
janvanduschoten schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:08:
Download de ROM nog eens, wipe alles en flash je ROM nog een keer. Misschien is je ROM corrupt geraakt tijdens het downloaden.
Heb alles opnieuw gedownload en hij heeft de flash nu wel goed gedaan :)
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Iets met bomen en bos

Ik heb origineel Gingerbread en wordt helemaal gek van het gebrek aan ruimte.

Is dit mijn volgorde om te rooten ?

eerst S-off maken met Revolutionairy tool
Moet ik eerst nog root toegang krijgen via Hoe krijg ik Root?
Of kan ik gelijk naar Ext partitie aanmaken

En dan Custom ROM installeren

?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Klein_Kipje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:46:
Iets met bomen en bos

Ik heb origineel Gingerbread en wordt helemaal gek van het gebrek aan ruimte.

Is dit mijn volgorde om te rooten ?

eerst S-off maken met Revolutionairy tool
Moet ik eerst nog root toegang krijgen via Hoe krijg ik Root?
Of kan ik gelijk naar Ext partitie aanmaken

En dan Custom ROM installeren

?
1. Eerst S-Off via Revolutionairy tool
2. Daarna zip fil installeren via Recovery: http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip
Bron: http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/revolutionary
Dan heb je S-Off en unroot

3. Ext partitie kun je vooraf of achteraf maken.
4. Als laatste Custom Rom installeren. Dat kan pas nadat je unrooted bent.

Als je de stappen op Pagina 1 leest en volgt dan heb je de juiste volgorde.
Alleen het rooten kan sneller via stap 2 wat ik aangeef.
In het begin is het misschien wat lastig te begrijpen maar gewoon een paar keer lezen dan begint je langzaam erin te komen.

Zeker voor Stap 1 is het zeer belangrijk dat je alles goed leest voor je eraan begint.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 28-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
oke alvast thanks,

ben nu eerst even een nieuwe 16 gb sd aan het voorbereiden.

1 gb van de fat 32 af, die ext3 maken

Logical of primary ?

en moet ie nog een naam ?

[ Voor 9% gewijzigd door Klein_Kipje op 28-08-2011 11:05 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Zojuist cyanogenmod 7 er op gezet. Maar binnen een uurtje is mijn accupercentage alweer met 20% gedaald(met matig gebruik). Ik lees een hoop posts over wel of geen radio update doen.

Mijn radio heb ik nog nooit aangepast en heeft nummer: 5.11.05.27 Zou een update helpen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Kan niemand mij helpen met mijn probleem zoals hierboven beschreven is in mijn vorige bericht?!

Tel kan sd kaart niet lezen/ of herkend hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff.. ik heb een s-off bij mijn desire GB uitgevoerd, dit ging prima. Vervolgens heb ik zonder een back-up te maken (onwetendheid) de Hboot van Oxygen op mijn SD-card gezet vervolgens heb ik deze trachten te installeren via Recovery.
Helaas na het rebooten van mijn telefoon loopt deze vast bij het opstarten op het blanco opstartscherm met de tekst HTC erop.
Hoe kan ik dit ooit weer goed krijgen? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Na het installeren van de andere Hboot wel weer een ROM erop geflashed?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
william181 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:21:
Kan niemand mij helpen met mijn probleem zoals hierboven beschreven is in mijn vorige bericht?!

Tel kan sd kaart niet lezen/ of herkend hem niet
probeer op te starten in fastboot en dan: fastboot oem enableqxdm 0

edit: moet je wel root voor zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Zobat op 28-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Klein_Kipje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:04:
oke alvast thanks,

ben nu eerst even een nieuwe 16 gb sd aan het voorbereiden.

1 gb van de fat 32 af, die ext3 maken

Logical of primary ?

en moet ie nog een naam ?
Eerst een primary partitie FAT32 en daarna maak je een primary ext(2,3 of 4) partitie. Deze kun je het beste 512 Mb of 1 Gb maken, de rest gebruik je voor FAT32. FAT32 moet de eerste partitie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
MikeOO schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:55:
[...]

1. Eerst S-Off via Revolutionairy tool
2. Daarna zip fil installeren via Recovery: http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip
Dan heb je S-Off en unroot

3. Ext partitie kun je vooraf of achteraf maken.
4. Als laatste Custom Rom installeren. Dat kan pas nadat je unrooted bent.

Als je de stappen op Pagina 1 leest en volgt dan heb je de juiste volgorde.
Alleen het rooten kan sneller via stap 2 wat ik aangeef.
In het begin is het misschien wat lastig te begrijpen maar gewoon een paar keer lezen dan begint je langzaam erin te komen.

Zeker voor Stap 1 is het zeer belangrijk dat je alles goed leest voor je eraan begint.
Dit stukje:

Waar staat er een stappenplan van ? (niet op de bron)

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
RekZ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:11:
Zojuist cyanogenmod 7 er op gezet. Maar binnen een uurtje is mijn accupercentage alweer met 20% gedaald(met matig gebruik). Ik lees een hoop posts over wel of geen radio update doen.

Mijn radio heb ik nog nooit aangepast en heeft nummer: 5.11.05.27 Zou een update helpen of niet?
Belangrijk is dat je de batterij helemaal oplaad tot 100% en daarna een batterij reset uitvoert in Recovery menu.
Tevens duurt het meestal een paar dagen voordat je pas goed kunt zien wat het verbruik is. In het begin verbruik hij namelijk meer.

Ik gebruik CM7 al geruime tijd en kan het meestal wel een dag volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Klein_Kipje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Dit stukje:

Waar staat er een stappenplan van ? (niet op de bron)
Is geen stappenplan maar staat onderaan de pagina bij Common Problems & Questions

Does Revolutionary give me root?
No. You will need to flash this zipfile from recovery.

Het zip bestand flash je op dezelfde mannier als een Custom Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
thks

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
MikeOO schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Belangrijk is dat je de batterij helemaal oplaad tot 100% en daarna een batterij reset uitvoert in Recovery menu.
Tevens duurt het meestal een paar dagen voordat je pas goed kunt zien wat het verbruik is. In het begin verbruik hij namelijk meer.

Ik gebruik CM7 al geruime tijd en kan het meestal wel een dag volhouden.
Thanks, zal morgen eens die batterij reset in recovery doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374438&layout=2

Tot nu toe wel een interessante tussenstand, CM7 is toch wel een populaire ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Laatst online: 14-07 15:42
Best wel interessant die poll, kudos aan de TS :) Ik zit momenteel op de Leedroid HD port, maar ik merk wel dat die te zwaar is voor een desire. Batterij gaat niet echt lang mee, vaak unresponsive, HD video's opnemen werkt met zeer veel schokken, etc. Ik ga eerstdaags terug naar de Leedroid GB gaan van zodra de update er is. In tussentijd ga ik die Oxygen en Insertcoin eens een kans geven.

in CM mis ik sense teveel, dus ik vermoed wel dat ik bij Oxygen hetzelfde probleem ga hebben. Truth be told, ik heb nog niet echt goed gezocht naar een deftig alternatief voor de callscreen, kalender en fast dialer (want dat zijn de zaken die ik het meeste mis in een niet-sense rom) dus spaar mij aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 16:06
Nieker schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:00:
in CM mis ik sense teveel, dus ik vermoed wel dat ik bij Oxygen hetzelfde probleem ga hebben. Truth be told, ik heb nog niet echt goed gezocht naar een deftig alternatief voor de callscreen, kalender en fast dialer (want dat zijn de zaken die ik het meeste mis in een niet-sense rom) dus spaar mij aub ;)
Herkenbaar. Kalender- en friendstreamwidget weerhouden mij van de non-sense roms. Ik wissel nu Sense en Go Launcher EX af op Insertcoin nightly v49. Sense zelf kan me overigens gestolen worden.

Mijn volgende rom wordt of CM7 of een sense rom gebaseerd op de officiele GB.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 28-08-2011 21:35 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Nieker: Leedroid HD te zwaar? Hmm, hier eigenlijk geen last van :). Granted, met de 'smart-ass' governor lagt hij soms een beetje (voor fatsoenlijk Google Maps gebruik zul je echt naar on demand of nog beter moeten). Maar ik vind hem nog steeds snappy, zeker nog beter dan de wat meer budget-androidtoestellen :).

Heeft de gewone Leedroid GB trouwens dan ook Sense 2.1? Of heeft die de standaard Desire-sense?

Overigens is de kans toch groot dat ik in het najaar over stap op een Desire S: Net iets meer speelruimte (ook zonder te rooten) en eindelijk weer FM-ontvangst. M'n Desire wordt dan verkocht of gaat naar m'n vriendin toe (wel met pijn in het hart overigens).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ook ik draai de LeeDroid HD rom (zal nog ff stemmen).

Werkt flitsend, alleen mijn batterijduur is echt niet zo goed als dat ik hier lees. Ik haal hem eind van de ochtend (rond 10 uur) van de lader af, en bij middelmatig gebruik is hij begin van de avond alweer helemaal leeg. Nou lees ik dat sommigen na 1 dag nog 40% hebben!?

Nou is mij 1 ding opgevallen, bij accugebruik (na 10 uur gebruik en nog iets van 10% over) staat er bovenaan: WEERGAVE met rond de 70% accugebruik. Is dit normaal en zoniet wat zou ik eraan kunnen doen?
Wat hebben jullie voor getallen bij weergave??

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb hem nu 13u van de stroom af. Accu is nu 73%

* Weergave 44%
* Wi-fi 14%
* Telefoon 11%
* Mobiel stand-by 10%
* Telefoon inactief 9%

Rest is applicaties. Hoe veel heb je met je tel. gespeeld?

Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij met Leedroid HD meer cpu power nodig heeft voor 'weergave'. Maar dan moet je eerst weten wat daarmee bedoeld wordt: Wordt daar alleen het display zelf mee bedoeld of ook alle (sub)systemen die bij dragen aan het tonen van de GUI?

Anyway, als de andere onderdelen (zoals bij mij) zuiniger lijken met middelmatig gebruik (af en toe mail, een webpagina en een belletje maar verder niet langdurig spelen met apps e.d.), dan kan ik me wel voorstellen dat na veel spelen de weergave een groter deel op lijkt te snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik gebruik constant whatsapp dus ik besef wel dat ik er geen 3 dagen ga uitpersen. Maar in vergelijking met de stock rom of leedroid gb vind ik dat deze een stuk sneller leegloopt.

Nu ben ik even de xda thread aan het doorlezen en daar zie ik staan dat ze minimum een class 6 kaart aanraden. Ik zit met een class 4 kaart, zou dit zoveel verschil kunnen uitmaken? Ik vind het echt onbegrijpelijk waarom die rom zo traag draait bij mij... en ik blijkbaar de enige persoon ben op de wereld die er last van heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Terror schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

Herkenbaar. Kalender- en friendstreamwidget weerhouden mij van de non-sense roms. Ik wissel nu Sense en Go Launcher EX af op Insertcoin nightly v49. Sense zelf kan me overigens gestolen worden.

Mijn volgende rom wordt of CM7 of een sense rom gebaseerd op de officiele GB.
Inderdaad kun je met Go Launcher EX veel extra downloaden waardoor je toch dicht in de buurt van Sense kunt komen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Laatst online: 12-09 20:40
Nieker schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:36:
Ik gebruik constant whatsapp dus ik besef wel dat ik er geen 3 dagen ga uitpersen. Maar in vergelijking met de stock rom of leedroid gb vind ik dat deze een stuk sneller leegloopt.

Nu ben ik even de xda thread aan het doorlezen en daar zie ik staan dat ze minimum een class 6 kaart aanraden. Ik zit met een class 4 kaart, zou dit zoveel verschil kunnen uitmaken? Ik vind het echt onbegrijpelijk waarom die rom zo traag draait bij mij... en ik blijkbaar de enige persoon ben op de wereld die er last van heeft ;)
Dat was ook precies mijn vraag, heb er nu een class 4 8gb in, zou het veel voordelen leveren om een klasse 6 of misschien nog iets hoger er in te steken?
Er van uitgaande dat je een ext partitie op je sd hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ik ben van een Class 6 naar Class 10 gegaan en merk zeker verschil in opstarten en werking.
Zeker als je Apps op SD gaat installeren en ook je cache erop zet zal het wat beter lopen.
Zolang het goed werkt en je hebt het geen hinder van zie ik geen reden om te upgraden.

Als je toch een andere sd wilt dan is het zeker verstandig om hier rekening mee te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 29-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

OxyDrokz schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

Dat was ook precies mijn vraag, heb er nu een class 4 8gb in, zou het veel voordelen leveren om een klasse 6 of misschien nog iets hoger er in te steken?
Er van uitgaande dat je een ext partitie op je sd hebt staan?
Absoluut.
Ik heb niet eens een ext-partitie, maar merk een wereld van verschil tussen mijn huidige 32GB class 10 SD-kaartje, en mijn vorige 8GB class 4 kaartje. Vooral tijdens het opstarten is alles veel eerder klaar, en met een ext-partitie kan ik me alleen maar voorstellen dat dit altijd merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ghost Dog schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:26:
[...]

Absoluut.
Ik heb niet eens een ext-partitie, maar merk een wereld van verschil tussen mijn huidige 32GB class 10 SD-kaartje, en mijn vorige 8GB class 4 kaartje. Vooral tijdens het opstarten is alles veel eerder klaar, en met een ext-partitie kan ik me alleen maar voorstellen dat dit altijd merkbaar is.
Waarmee heb je de inhoud van je oude naar je nieuwe sd gekopieerd? Ook verborgen bestanden e.d.?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Gewoon via de verkenner in Windows 7, alles werkte gewoon naar behoren. :)
(Dit kan alleen op de FAT32-partitie, Windows kan niet overweg met EXT, maar dat heb ik niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Nand backup doet het wel, maar als ik "nand + ext backup" doe krijg ik de volgende error:

Error: Run 'nandroid-mobile.sh' via adb!

Is dat erg? Wat houdt het + ext in?

Ik heb mijn Desire geroot en was bezig met voorbereidingen om CM7 erop te zetten. Wil dan ook gelijk overstappen op een vers SD-kaartje, een 16GB class 10 Kingston. Ik heb geen S-OFF.

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan: Root verkregen, met TitaniumBackup alles gebackupped en die map van mn SD-kaart op mijn PC gezet. Contacts gesynced met Google, maar daar wel een vraagje bij: Mijn gmail-account heeft zo'n 400 contacts. Mijn telefoonboek niet. Als ik ze ga syncen, krijg ik dan 400 contacts? Hoe werkt dat bij CM7... kan ik dan gewoon alleen de contacts met een telefoonnr filteren?

Verder ben ik nu dus bezig met de Nand backup. Nand backup doet het wel, maar Nand + ext backup niet. erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Wat ik heb gedaan is een nandroid gemaakt zonder de EXT.
Als dat klaar is kopieer je de inhoud van je oude SD naar je nieuwe SD of alleen de mapjes clockworkmod (daar staat je nandroid in) en TitaniumBackup

Start je telefoon op in Recovery mode en restore je de nandroid
Als dat klaar is zou alles gewoon weer als vanouds moeten werken incl alle contacten zoals je die nu hebt.

Je 400 Google contacts komen gewoon weer terug. Zo niet dan gebeurt dit als de telefoon weer werkt en gaat synchroniseren met je Google account.

Zelf heb ik alleen maar Google contact ingevoerd zodat ik deze altijd weer netjes terug krijg als ik de telefoon helemaal opnieuw ga installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 29-08-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
Gisteren de clockworkmod gedaan en S-off geregeld. Maar ik wil nu een ext partitie maken, en met Amon-ra gaat dat een stuk makkelijker! Nu wilde ik dus Amon-ra gebruiken door unrevoked en dan custom, maar dat gaat dus niet over clockworkmod heen ofzo... Firmware too new wordt er geprompt.
Is er een makkelijke manier om amon ra er overheen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
weet iemand hoe ik de md5 kan checken van mijn htc desire met root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
william181 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:13:
weet iemand hoe ik de md5 kan checken van mijn htc desire met root?
Met bijvoorbeeld een simpele app uit de market.

zie: https://market.android.co...md5&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
OxyDrokz schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:21:
Gisteren de clockworkmod gedaan en S-off geregeld. Maar ik wil nu een ext partitie maken, en met Amon-ra gaat dat een stuk makkelijker! Nu wilde ik dus Amon-ra gebruiken door unrevoked en dan custom, maar dat gaat dus niet over clockworkmod heen ofzo... Firmware too new wordt er geprompt.
Dat kun je eenvoudig doen met Fastboot of android flasher, links in de topicstart bij het s-off verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
eindelijk weer een nightly build van cm7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Zobat schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:47:
eindelijk weer een nightly build van cm7!
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

OxyDrokz schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:21:
Met Clockworkmod kan je ook een Ext partitie maken hoor.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik draai custom ROM MIUI 1.8.12 NL, vooral van de snelheid ben ik zeer tevreden, ook thema's (en allerlei buttons, etc.) aanpassen gaat zeer vlot.

Van de batterijduur minder tevreden, daarom heb ik verschillende opties uitgeschakeld. Ik geef ze maar mee, mss hebben jullie er iets aan (alles bij Instellingen/Settings).

Persoonlijk
  • Scherm -> Automatische helderheid uitschakelen (die wijzigt namelijk nogal veel zonder aanwijsbare reden) en helderheid laag zetten
  • Scherm -> timeout van het scherm niet te lang zetten
  • Achtergrond -> geen live achtergrond gebruik (tot mijn spijt)
  • Launcher instellingen -> In geheugen houden uitschakelen
  • Launcher instellingen -> Icoon schaduw uitschakelen
  • Accounts en synchronisatie -> Achtergrond gegevens uitschakelen => Android Market heeft dit nodig
  • Accounts en synchronisatie -> Synchronisatie zoveel mogelijk uitschakelen
Systeem
  • Instellingen voor toetsen -> Sluit app met terug knop inschakelen

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
dEX2340 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:53:
Ik draai custom ROM MIUI 1.8.12 NL, vooral van de snelheid ben ik zeer tevreden, ook thema's (en allerlei buttons, etc.) aanpassen gaat zeer vlot.

Van de batterijduur minder tevreden, daarom heb ik verschillende opties uitgeschakeld. Ik geef ze maar mee, mss hebben jullie er iets aan (alles bij Instellingen/Settings).
Hoe lang doet je batterij het?
Gebruik je ook governers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:31:
[...]

Met Clockworkmod kan je ook een Ext partitie maken hoor.
Dan moet je wel een een vrij recente versie hebben. Ik kan me herinneren dat bij de Clockworkmod die bij je Unrevoked zit op het moment dat je hem download geen optie hebt om een ext partitie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Vandaag weer eens aan het klooien geweest om m'n sd kaart van 8gb om te zetten naar 16gb. Het is nu eindelijk wel gelukt, vorige maand ging het maar niet lukken. Nu niet m'n iMac gebruikt maar m'n laptopje met WinXP.
Nandroid Back-up gemaakt.
Alles van de 8gb naar m'n laptop gekopieerd.
16gb gepartitioneerd (via clockworkmod in recovery)
Alles vanaf m'n laptop terug op de 16gb gekopieerd en nandroid restore gedaan.

Ik hoefde slechts drie widgets opnieuw in te stellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 29-08-2011 22:32 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:28:
[...]

Dan moet je wel een een vrij recente versie hebben. Ik kan me herinneren dat bij de Clockworkmod die bij je Unrevoked zit op het moment dat je hem download geen optie hebt om een ext partitie te maken.
Ik heb het zo gedaan.
Step by Step Guide

Backup your SD card data to PC before start partitioning.
Power on your phone and don’t let go power button.
DFT MAGLDR Bootloader will be loaded.
Press call button to load 1. Boot AD SD.
ClockworkMod Recovery will be loaded then.
Use volume down button to go down to ‘advanced’.
Then press call button.
Select ‘Partition SD Card’.
Select the ext size that you want (128M, 256M, 512M, 1024M, 2048M or 4096M).
Select 0M as the Swap Size.
Copy back your data to SD card.
That’s all.

In Clockworkmod moet je anders navigeren maar het komt op hetzelfde neer.

[ Voor 3% gewijzigd door jerry_a op 29-08-2011 23:34 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
jerry_a schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:30:
[...]

Ik heb het zo gedaan.
Step by Step Guide

Backup your SD card data to PC before start partitioning.
Power on your phone and don’t let go power button.
DFT MAGLDR Bootloader will be loaded.
Press call button to load 1. Boot AD SD.
ClockworkMod Recovery will be loaded then.
Use volume down button to go down to ‘advanced’.
Then press call button.
Select ‘Partition SD Card’.
Select the ext size that you want (128M, 256M, 512M, 1024M, 2048M or 4096M).
Select 0M as the Swap Size.
Copy back your data to SD card.
That’s all.

In Clockworkmod moet je anders navigeren maar het komt op hetzelfde neer.
Dat is bij de nieuwere versie van CWM.

Op de oude (2.5.0.7 volgens mij) is dit niet mogelijk. Wat er dan gedaan moet worden is:

a) De CWM updaten dmv van flashen met de telefoon op s-off.
b) Of een fake flash van een nieuwere versie van cwm. (Laadt tijdelijk de nieuwere versie van cwm. Na een reboot kom je weer terug naar de versie die je "voorheen" op de telefoon had.)

Meen me te herinneren dat dit ook te vinden is op xda.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjesus op 30-08-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
Tjesus schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:27:
[...]

Dat is bij de nieuwere versie van CWM.

Op de oude (2.5.0.7 volgens mij) is dit niet mogelijk. Wat er dan gedaan moet worden is:

a) De CWM updaten dmv van flashen met de telefoon op s-off.
b) Of een fake flash van een nieuwere versie van cwm. (Laadt tijdelijk de nieuwere versie van cwm. Na een reboot kom je weer terug naar de versie die je "voorheen" op de telefoon had.)

Meen me te herinneren dat dit ook te vinden is op xda.
Heb idd de oude versie van CWM. de nieuwere 3.xx heeft dit wel las ik. Zal amon ra erover flashen, dan kan ik verder.
Bedankt iedereen!

Edit: Nu aan de slag met fastboot commander. Dit is de nieuwe link voor in de TS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193915

[ Voor 9% gewijzigd door OxyDrokz op 30-08-2011 08:55 . Reden: Linkje e.d. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 12:36
heeft er iemand al een idee of ik mijn desire met official 2.3 weer kan rooten?
paar weken geleden zei iemand hier dat er aan gewerkt werd.

edit: sorry zie het al, had de laatste paar pagina's van dit topic overgeslagen perongeluk ;)
Wat hieronder staat, eerst zelf zoeken, dan pas vragen. Dit was zeer eenvoudig zelf te vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door janvanduschoten op 30-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
En dat heb je echt, met wat eigen inzet, niet kunnen vinden in dit topic?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Zobat schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:16:
[...]
Hoe lang doet je batterij het?
Gebruik je ook governers?
Hoe lang batterij het doet is natuurlijk heel wisselend. 2 dagen lukt wel (probeer enkel wifi te gebruiken, speel wel wat games op trein of luister naar muziek). Maar overdag gebruik ik gsm weinig, bel ook niet veel.

Euh ... governers? Ik ga eens Googlen :-)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
OxyDrokz schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

*knip*

Edit: Nu aan de slag met fastboot commander. Dit is de nieuwe link voor in de TS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193915
Linkje staat nu in de TS, hij klopt weer. Ook heb ik hem aangevuld met de app APPS2SD GUI voor het managen van de Darktremor Apps2sd, staat net boven het S-off verhaal (bedankt MikeOO )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

PoweRoy

funky!

Ik draai nu een weekje CM7 (7.0.3) maar merk toch wat nadelen:
- Soms wordt apps niet geinstalleerd. Via de market zie je hem ff in notificaties en dan is het weg. Dit blijft tot na een reboot.
- Keyboard loopt vaak vast. (blijkbaar bekend 2.3 probleem) Heb nu HTC_IME (waarbij ik de telefoon 3x moest rebooten om te kunnen installeren? :X Bij het installeren deed hij auto-reboot.
- Applicatie afsluiten kom je op een leeg 'bureaublad' ipv je normale homescreen. Met de home knop los je dit weer op.
- Kleinigheidje: volume knop - is laatste stand geluid uit, ipv trillen zoals bij Sense. Was toch wel handig.

Iemand hier met dezelfde problemen ?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Niet hetzelfde probleem (draai geen CM7). Maar ik merk met Leedroid HD wel dat de nieuwste versie van de Swype beta steeds van m'n telefoon verdwijnt :S. Dit is wel de enige app tot nu toe waar ik dat bij zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:10:
Niet hetzelfde probleem (draai geen CM7). Maar ik merk met Leedroid HD wel dat de nieuwste versie van de Swype beta steeds van m'n telefoon verdwijnt :S. Dit is wel de enige app tot nu toe waar ik dat bij zie gebeuren.
Ik heb die ervaring grappig genoeg met Navigon...daarvan verdween steeds na reboot van telefoon het icoontje in het Menu. App was wel nog gewoon geinstalleerd...vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

eymey / dafmay:

Had zelfde probleem met Swype en Tasker. Nadat ik beide applicaties van SD kaart naar intern geheugen had verplaatst lijkt dit opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door FiraNove op 30-08-2011 11:37 ]

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
pff , door de bomen het bos niet meer zien. ik wil op mijn desire stock 2.3.3 eigenlijk alleen meer installatieruimte voor apps , dus apps2sd.
na veel lezen begrijp ik het volgende..
s-off en customrecovery krijgen met revolutionary..
vantevoren de hboot drivers op mijn windows xp geinstalleerd.
daarna de zip file flashen om root te krijgen(flashen vanuit de recovery).
sd formatteren en met gparted een ext partitie aanmaken van 1 gig.(op mijn pc)
dan wordt het me onduidelijk.... apps2sd zip file flashen en klaar? of moet ik toch nog eerst een rom flashen die apps2sd ondersteund?
verder begrijp ik het hboot verhaal niet echt. is een andere hboot nodig?
en radio lijkt me iets waar je gewoon vanaf kunt blijven .
zit ik zover goed of mis ik iets belangrijks ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RobbieTheHut schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:32:
eymey / dafmay:

Had zelfde probleem met Swype en Tasker. Nadat ik beide applicaties van SD kaart naar intern geheugen had verplaatst lijkt dit opgelost.
Dat had ik meen ik me te herinenren ook geprobeerd, maar wel vanuit het standaard apps menu onder Instellingen van telefoon. Daar zag ik kon de app niet worden verplaatst. Wellicht had ik het op een andere manier moeten proberen/uitvoeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:31
Ik ben bezig mijn telefoon te unrooten zodat ik hem kan terug sturen naar HTC ivm de trackbal die niet werkt.

In de TS staat een handleiding hoe je hem weer origineel maakt, alleen wordt daar naar een originele RUU verwezen, maar kan ik deze er zo maar op flashen? Is hij dan wel Nederlands?

http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Desire hier vind ik nog meer RUU, maar welke zou er op mijn Desire horen? Neem aan niet de versies van Verizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Binnetie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:34:
Ik ben bezig mijn telefoon te unrooten zodat ik hem kan terug sturen naar HTC ivm de trackbal die niet werkt.

In de TS staat een handleiding hoe je hem weer origineel maakt, alleen wordt daar naar een originele RUU verwezen, maar kan ik deze er zo maar op flashen? Is hij dan wel Nederlands?

http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Desire hier vind ik nog meer RUU, maar welke zou er op mijn Desire horen? Neem aan niet de versies van Verizon.
Hier moet je kijken: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo

Maar misschien is het beter de officiële 2.3 RUU te gebruiken: http://htcdev.com/devcenter/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
paul404 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:48:
pff , door de bomen het bos niet meer zien. ik wil op mijn desire stock 2.3.3 eigenlijk alleen meer installatieruimte voor apps , dus apps2sd.
na veel lezen begrijp ik het volgende..
s-off en customrecovery krijgen met revolutionary..
vantevoren de hboot drivers op mijn windows xp geinstalleerd.
daarna de zip file flashen om root te krijgen(flashen vanuit de recovery).
sd formatteren en met gparted een ext partitie aanmaken van 1 gig.(op mijn pc)
dan wordt het me onduidelijk.... apps2sd zip file flashen en klaar? of moet ik toch nog eerst een rom flashen die apps2sd ondersteund?
verder begrijp ik het hboot verhaal niet echt. is een andere hboot nodig?
en radio lijkt me iets waar je gewoon vanaf kunt blijven .
zit ik zover goed of mis ik iets belangrijks ???
Een andere Hboot ben je alleen nodig als je een andere (kleinere) ROM gaat flashen.
Sommige ROMs hebben data2sd. Dan word een groot deel van de inhoud van de ROM weg geschreven naar de sd kaart, hierdoor hou je een kleiner gedeelte over wat op je telefoon blijft, andere ROMs zijn gewoon kleiner. Dan kan je ook een andere Hboot installeren.

Het beste is rooten, dan een backup maken (zowel nandroid, als apps backup met bv Titanium of mybackupPRO).
Dan vervolgens kiezen of je een ROM neemt waarvoor je een custom Hboot nodig hebt, en wel of niet Hboot flashen.

En gewoon een de ROM flashen (eerst full wipe, factory reset). Dan kan je met dmv je backup met titanium of Mybackup alle apps weer terug zetten (incl sms en belhistory).

Zorg wel dat je een ex3 partitie hebt voordat je de ROM flashed.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.