[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.909 views

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Op de Leedroid HD rom pagina staat:

LeeDrOiD A2SD++ Edition
System size 206mb - compatible with Bravo Stock Hboot

LeeDrOiD Data++ Edition
System size 138mb, compatible with CM7 r2, Bravo N1 Table, Bravo Data++ & Bravo Sense Hboot's

Dus als je heirvoor een HBOOT had van 250 MB, dan zal deze niet meer passen op de CM7r2 van 150 MB dus moet je de andere versie (Data++) flashen.

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Zie het inderdaad staan. Dan maar de Data+ flashen. Is er nog een methode om bij je SD kaart te komen zonder hem eruit te halen en dus zonder dat hij opstart?

& kent iemand dit:

Can't open CACHE:recovery/log

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Avilis
Normaal kan je vanuit recovery je SD kaart mounten op de PC.

Wat betreft die foutmelding: Misschien helpt de recovery eens opnieuw flashen via fast commander?

• Johantjuuh
Avilis schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:14:
Normaal kan je vanuit recovery je SD kaart mounten op de PC.

Wat betreft die foutmelding: Misschien helpt de recovery eens opnieuw flashen via fast commander?
Bedankt komt voor mekaar! Nog 1 klein vraagje: Kan ik die Data+ van LeeDroid over mijn A2SD flashen? Of is het beter om eerst alles te wipen? (Liefste behoud ik uiteraard alles)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Misschien moet ik toch ook maar eens met data++ aan de gang gaan..... ipv a2sd varianten.

De maker van supernova beweert dat SD (class6+) sneller werkt dan NAND, maar ik geloof daar na de ervaring van nu geen snars meer van.

data++ brengt dan wel minder extra geheugen dan een partitie op een sd-kaart, maar 100 mb meer helpt me alweer een mooie poos vooruit, vermoed ik.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Avilis
Johantjuuh schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:20:
[...]
Kan ik die Data+ van LeeDroid over mijn A2SD flashen? Of is het beter om eerst alles te wipen? (Liefste behoud ik uiteraard alles)
Dat zal waarschijnlijk niet lukken, je kan beter met bvb Titanium backup al je applicaties en data backuppen, dan nieuwe rom flashen en daarna je apps en data terugzetten. Je kan er zelfs je accounts en wifi netwerken enz mee terugzetten. Dan ben je het snelste terug operationeel.

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
eymey schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:23:
Misschien moet ik toch ook maar eens met data++ aan de gang gaan..... ipv a2sd varianten.

De maker van supernova beweert dat SD (class6+) sneller werkt dan NAND, maar ik geloof daar na de ervaring van nu geen snars meer van.

data++ brengt dan wel minder extra geheugen dan een partitie op een sd-kaart, maar 100 mb meer helpt me alweer een mooie poos vooruit, vermoed ik.
leeg anders eens van je filesystem je cache/download folder scheelt ook een hele hoop mb's

• Johantjuuh
ZO ik draai de LeeDroid data+ rom, alles werkt prima! Nog 160mb intern vrij :)

ps:
nog even over het mounten van je SD kaart in je recovery. Hij staat op gemount, maar hoe kan ik nu mn SD kaart uitlezen op pc?

[ Voor 112% gewijzigd door Johantjuuh op 18-08-2011 17:48 ]

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:20
psychiat0r schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:13:

[...]

Ik had gisteren wat FC's in de messaging app maar dat kwam voornamelijk door mijn eigen ongeduld nadat ik 5000+ smsjes terug heb gezet vanuit een backup. Verder ben ik een paar nukkigheden tegengekomen maar dit staat in het niet vergeleken met de situatie waar ik vandaan kom. Verder ben ik van mening dat een custom ROM nooit perfect is dus ik ook niet moet verwachten dat MIUI helemaal vrij is van problemen ;) Maar de ervaring is tot nu toe buitengewoon positief!
Dit kan ik beamen! Sinds gisterenavond ben ik ook overgestapt op dezelfde MIUI rom, heb hiervoor altijd Oxygen AOSP gedraaid. Oxygen was ik wat beu, dus even MIUI uitgeprobeerd en bevalt prima! Enige waar ik nog steeds een beetje aan moet wennen is dat je geen echte appdrawer meer hebt, maar daar leer ik wel mee leven

n.a.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
dafmay schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Ik kan je tip geven om Hboot te flashen mbv Fastboot commander. Dat werkt echt enorm handig en altijd goed :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823315

Edit : ik heb zelf namelijk ook ondervonden dat flashen via een PB99IMG.zip bestand niet lukte op mijn telefoon.
Ik gebruik ook een soortgelijk tooltje (android flasher). Maakt je leven een stuk aangenamer, ook omdat het mij ook nooit lekker wou lukken zonder ;)

• Johantjuuh
Iemand idee hoe ik mijn SD kaart kan mounten via recovery? (en waar ik mn SD kaart dan kan lezen zegmaar)

[ Voor 70% gewijzigd door Johantjuuh op 19-08-2011 00:00 ]

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:47
Ik ben van plan om mijn Desire te voorzien van InsertCoin.

Het rooten is gelukt, de eerste keer ging fout omdat ik te weinig ruimte had.

Nu wil ik mijn radio flashen want dat wordt aangeraden in het InsertCoin xda topic. Volgens xda moet het flashen dus zo http://forum.xda-develope...hp?p=6580270&postcount=18. Dus ik op zoek naar recovery-windows.bat. Ik heb een 4.4 MB groot zip bestand genaamd Desire_Recovery gevonden met daarin hopelijk de juiste spullen. Maar ik vroeg me ook af of ik de radio niet kan flashen zoals een normale custom rom. Dus met power + vol down en dan direct flashen vanuit recovery zonder tussenkomst van een pc en zonder recovery-windows.bat.

Iemand die hier wat meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:20
HerrKauwer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:55:
Ik ben van plan om mijn Desire te voorzien van InsertCoin.

Het rooten is gelukt, de eerste keer ging fout omdat ik te weinig ruimte had.

Nu wil ik mijn radio flashen want dat wordt aangeraden in het InsertCoin xda topic. Volgens xda moet het flashen dus zo http://forum.xda-develope...hp?p=6580270&postcount=18. Dus ik op zoek naar recovery-windows.bat. Ik heb een 4.4 MB groot zip bestand genaamd Desire_Recovery gevonden met daarin hopelijk de juiste spullen. Maar ik vroeg me ook af of ik de radio niet kan flashen zoals een normale custom rom. Dus met power + vol down en dan direct flashen vanuit recovery zonder tussenkomst van een pc en zonder recovery-windows.bat.

Iemand die hier wat meer over kan vertellen?
Is dat geen verouderde beschrijving die daar staat? Ik flash altijd radio's gewoon via recovery (CWM) zonder tussenkomst van PC. Gewoon de .zip op je SD kaart knallen en gaan

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
Standaardmanier is inderdaad via de recovery net als de roms. Alternatieve manier is via de android flasher (nee heb ff geen link bij de hand) waarmee je dit ook (snel) kunt doen net als andere dingen (als je s-off bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
Johantjuuh schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:10:
Iemand idee hoe ik mijn SD kaart kan mounten via recovery? (en waar ik mn SD kaart dan kan lezen zegmaar)
Zit toch een usb optie in de recovery. Tenminste bij Armon_ra wel. Weet niet zeker van clockwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand nog een tip voor me om verder te komen?

Ik heb dus s-off gedaan succesvol, factory reset, sim pin eraf, usb charge en disk drive geprobeerd en unrevoked 3.2, 3.21 & 3.32, allemaal zonder effect. Ik blijf de melding houden 'Is your firmware too new?". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Fijn, gisteren laatste versie van Miui geïnstalleerd, draait allemaal prima en nu opeens vanmorgen: SD-Card is damaged! :(
Kan op geen enkele manier die card mounten op mijn toestel (ook niet in de recovery), zucht. Heb ook geen adapter bij me om de kaart rechtstreeks in mijn pc te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Aikon schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:56:
Iemand nog een tip voor me om verder te komen?

Ik heb dus s-off gedaan succesvol, factory reset, sim pin eraf, usb charge en disk drive geprobeerd en unrevoked 3.2, 3.21 & 3.32, allemaal zonder effect. Ik blijf de melding houden 'Is your firmware too new?". :)
voor de zekerheid nog een keer wipen.
Ik kreeg die melding ook toen ik ging rooten en las dat het te maken zou kunnen hebben met te weinig ruimte in het geheugen ofzo.
Nou zou dat het bij jou niet kunnen zijn omdat je al gewiped hebt, maar ik zou het voor de zekerheid wel ff proberen.
Dus ff wipen (full) en nog een keer proberen te rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
En met wipen bedoel je dan een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
Probeer anders revolutionary.

http://www.revolutionary.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Die heb ik gedraaid, maar daar kan ik geen root mee verkrijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
uit de docs:

Does Revolutionary give me root?

No. You will need to flash this zipfile from recovery.

What does this do, then?
revolutionary will give you S-OFF either by a patched HBOOT or setting the secureflag to off on the device itself. This behaviour will depending on your particular device. Optionally it will also replace the stock Android recovery with a custom one, which adds many features including “nandroid” backups, the ability to use custom ROMs, and a greater amount of flexibility and customization of your Android phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Aikon schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:02:
En met wipen bedoel je dan een factory reset?
jep, alles leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Vroem schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:25:
[...]

Zit toch een usb optie in de recovery. Tenminste bij Armon_ra wel. Weet niet zeker van clockwork.
Ja, gevonden. Alleen waar vind ik nu mijn SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Johantjuuh schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:14:
[...]

Ja, gevonden. Alleen waar vind ik nu mijn SD kaart?
Telefoon aansluiten op pc met kabel en dan zie je als het goed is de sd kaart in je File Explorer. Weet niet of je hier naar op zoek bent of iets geheel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

Telefoon aansluiten op pc met kabel en dan zie je als het goed is de sd kaart in je File Explorer. Weet niet of je hier naar op zoek bent of iets geheel anders...
Is inderdaad aangesloten, staat dat hij gemount is, maar ik vind dus nergens mijn SD kaart in deze computer?
Dat bedoel ik wel inderdaad.. (Telefoon staat in recovery mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Tenzij je een ext2/3/4 geformatterde SD kaart uit probeert te lezen op een windows machine....

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eerst eens even de officiele Gingerbread-update geinstalleerd, was toch even benieuwd... maar zoals verwacht, is het allemaal niet heel erg bijzonder. Het leek me dus wel interessant om hem dan maar te rooten en wat custom roms uit te proberen, maar het lijkt erop dat ik mezelf in de nesten heb gewerkt... unrevoked lijkt eerst een heel eind te werken, totdat hij ook echt 'running root...' rapporteert - kort hierna zegt hij dat rooten niet lukt, omdat ik misschien te nieuwe firmware draai.

Is er een mogelijkheid om nu alsnog te rooten/flashen? Reverten naar de officiele 2.2 lijkt niet te kunnen en ik kan zogauw geen eenvoudige rooting tools voor HTC Desire met 2.3.3 vinden... elke hulp is meer dan welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Lizard schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:43:
uit de docs:

Does Revolutionary give me root?

No. You will need to flash this zipfile from recovery.

What does this do, then?
revolutionary will give you S-OFF either by a patched HBOOT or setting the secureflag to off on the device itself. This behaviour will depending on your particular device. Optionally it will also replace the stock Android recovery with a custom one, which adds many features including “nandroid” backups, the ability to use custom ROMs, and a greater amount of flexibility and customization of your Android phone.
Dank je, hiermee is het gelukt. Heb er nu Cyanogen opstaan :)

@JorenB: dat had ik dus ook, eerst S-off, dan met Androidflasher de recovery_ra (amok) er op zetten, dan dat linkje uit m'n quote er op.

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 19-08-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:32:
Gisteren eerst eens even de officiele Gingerbread-update geinstalleerd ...
Is er een mogelijkheid om nu alsnog te rooten/flashen? Reverten naar de officiele 2.2 lijkt niet te kunnen en ik kan zogauw geen eenvoudige rooting tools voor HTC Desire met 2.3.3 vinden... elke hulp is meer dan welkom :-)
Eens je GB stock hebt geïnstalleerd, kan je volgens mij (nog!) niet rooten, enkel met vorige versies van Android mogelijk. Behalve als er in tussentijd iemand een update heeft uitgebracht => zoek eens op forum.xda-developers.com

Correct me if I'm wrong guys/girls!

[ Voor 4% gewijzigd door dEX2340 op 19-08-2011 15:57 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zie een paar pagina's terug: Met "revolution" kan dat dus prima. Daarmee hebben nu al tig mensen hier hun telefoon met Stock GB s_off gemaakt en daarmee een recovery geinstalleerd.

Of zelfs deze post, die zelfs op deze pagina nog ge-quote wordt. Lizard in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Terug van vakantie, en blij om te zien dat er een root-/S-Off-oplossing is voor de stock GB-rom. Alleen, ik ben nu een tijdje aan het lezen, maar ik kan niet vinden of er ook een A2SD-script oid beschikbaar is om A2SD(+) te activeren op de stock GB-rom.

Ik blijf het liefst zo clean mogelijk met de stock rom werken namelijk. En zoek dus een script als degene in deze XDA-post om A2SD(+) te regelen. Iemand?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Dank je, hiermee is het gelukt. Heb er nu Cyanogen opstaan :)

@JorenB: dat had ik dus ook, eerst S-off, dan met Androidflasher de recovery_ra (amok) er op zetten, dan dat linkje uit m'n quote er op.
Thanks, ik kom al een stukje verder! Hij geeft aan dat S-Off gelukt is, maar nu zit ik weer vast... die recovery hboot dinges van revolutionary reageert een beetje vreemd, als in, helemaal niet. Ik kan met de volumeknoppen door de knopjes heen lopen, maar geen enkele knop geeft me de mogelijkheid om 'door te klikken'. Alles lijkt alleen maar het menu te verbergen en weer terug te geven.

Bedoel je de Amon_Ra recovery trouwens? Moet ik die gewoon op sdkaart zetten en dan vanuit de bootloader dat ding proberen te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
TMoose schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:42:
Tenzij je een ext2/3/4 geformatterde SD kaart uit probeert te lezen op een windows machine....
Klopt...die zie je niet. Maar de normale ext partitie (fat32) moet je wel zien, tenzij windows natuurlijk weer eens niet automatisch een driveletter heeft toegewezen. Dan even via Disk Management (Startmenu > Rechtermuis op Computer > Manage > nieuw window > Disk Management) een "drive letter" toewijzen aan de onbekende partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha nu wordt het nog vreemder... het is me met fastboot gelukt om recovery_ra te flashen, maar als ik daarheen boot, werkt geen enkel knopje. Ik kom in een menu'tje terecht waar ik zipjes van mijn sdkaart kan flashen, maar niks reageert :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

Klopt...die zie je niet. Maar de normale ext partitie (fat32) moet je wel zien, tenzij windows natuurlijk weer eens niet automatisch een driveletter heeft toegewezen. Dan even via Disk Management (Startmenu > Rechtermuis op Computer > Manage > nieuw window > Disk Management) een "drive letter" toewijzen aan de onbekende partitie.
hmm ja heel vreemd. Heb 14 gig (fat32) en 1 gig ext3. Wanneer ik op MOUNT /sdcard klik gebeurt er niet erg veel. Wel staat er daarna: - unmount /sdcard. Maar er gebeurt dus niks op mijn computer, ook geen onbekende partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:01:
[...]

hmm ja heel vreemd. Heb 14 gig (fat32) en 1 gig ext3. Wanneer ik op MOUNT /sdcard klik gebeurt er niet erg veel. Wel staat er daarna: - unmount /sdcard. Maar er gebeurt dus niks op mijn computer, ook geen onbekende partitie?
...en heb je dus gedaan wat ik verder nog schrijf mbt disk management, daar vind je de disk ook niet??

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 19-08-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Johantjuuh schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:02:
ZO ik draai de LeeDroid data+ rom, alles werkt prima! Nog 160mb intern vrij :)

ps:
nog even over het mounten van je SD kaart in je recovery. Hij staat op gemount, maar hoe kan ik nu mn SD kaart uitlezen op pc?
Hmmm... welke draai jij eigenlijk nu? De HD versie? Of een andere?

Ik heb zojuist Leedroid HD 3.3.3 r5 geinstalleerd met sense 2.1. Heb de dataplus HBOOT geinstalleerd met 264 MB partitie maar heb nog maar 104 MB vrij. Het is dan ook wel een vrij uitgebreide rom, zo te zien.

Verder heb ik ook het probleem dat Titanium backup geen root permissie kan verkrijgen :S. Busybox lukt dit wel.....

edit: Ik heb nog een wat 'agressievere' hboot geinstallerd (cm2f7), daarna voor de zekerheid nog een keer alles ge-wiped en ook Lee's ext3align zip gedraaid alvorens opnieuw de ROM te flashen. Daarna ook de "dalvik cache to sd-ext". Nu heb ik nog iets van 220 MB vrij :D. /system heeft nu wel nog maar 4 MB vrij :o. Maar goed, volgens mij gebeurt daar verder niet zo veel meer mee.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 20-08-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:47
arjen9551 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:16:
[...]

Is dat geen verouderde beschrijving die daar staat? Ik flash altijd radio's gewoon via recovery (CWM) zonder tussenkomst van PC. Gewoon de .zip op je SD kaart knallen en gaan
Vroem schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:24:
Standaardmanier is inderdaad via de recovery net als de roms. Alternatieve manier is via de android flasher (nee heb ff geen link bij de hand) waarmee je dit ook (snel) kunt doen net als andere dingen (als je s-off bent).
Via CWM ging het vlekkeloos, bedankt!

Ik heb nu InsertCoin 1.1.1 draaien en dit werkt best lekker. Heel veel fijne vernieuwingen in Sense!

Ik heb nu wel een ander probleem en dat is mijn Wifi, deze valt soms weg en dat gaat mijn Desire over op Mobiel netwerk. Met de stock rom had ik hier nooit last van. Ik heb Mobiel netwerk nu uit staan zodat hij niet meer overspringt maar dat is ook niet alles.

Op de website van InsertCoin heb ik een Wifi N patch gevonden en deze uitgevoerd (kon nergens vinden wat het precies deed) maar deze zorgde ervoor dat Wifi het helemaal niet meer deed. Alles dus maar teruggezet, hierbij heb ik ook heb ik ook meteen geleerd om altijd een nandroid backup te maken voor het toepassen van een patch ;)

Wat ik ook heb geprobeerd is om het kanaal van mijn router vast te zetten, deze staat nu op 6 en stond eerst op auto. Mijn gedachte was dat er een wifi driver op staat die niet alle Europese kanalen toestaat. Maar dit hielp helaas ook niet.

Is er iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
eymey schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:00:
[...]

Hmmm... welke draai jij eigenlijk nu? De HD versie? Of een andere?

Ik heb zojuist Leedroid HD 3.3.3 r5 geinstalleerd met sense 2.1. Heb de dataplus HBOOT geinstalleerd met 264 MB partitie maar heb nog maar 104 MB vrij. Het is dan ook wel een vrij uitgebreide rom, zo te zien.

Verder heb ik ook het probleem dat Titanium backup geen root permissie kan verkrijgen :S. Busybox lukt dit wel.....

edit: Ik heb nog een wat 'agressievere' hboot geinstallerd (cm2f7), daarna voor de zekerheid nog een keer alles ge-wiped en ook Lee's ext3align zip gedraaid alvorens opnieuw de ROM te flashen. Daarna ook de "dalvik cache to sd-ext". Nu heb ik nog iets van 220 MB vrij :D. /system heeft nu wel nog maar 4 MB vrij :o. Maar goed, volgens mij gebeurt daar verder niet zo veel meer mee.
Ik draai inderdaad ook de HD versie:) Maar welke Hboot heb jij nu precies? bedoel je CM7r2? (heb ik ook)
Ik heb bij system trouwens ook maar 4,4 mb vrij. En nu allerlei apps te hebben geinstallerd nog 60mb voor apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:15:
[...]

...en heb je dus gedaan wat ik verder nog schrijf mbt disk management, daar vind je de disk ook niet??
Ja, alleen dat New window zie ik niet? Maar ik zit in het diskmanagement en zie daar allerlei schrijven (ook recoveries van HD etc). Maar vind dus geen SD kaart van de desire helaas.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Johantjuuh: Toen ik zei dat ik nog maar 104 MB vrij had, toen had ik de HBOOT met data++ partitionering van alpharev. Nu heb ik de HBOT met cm7r2 (never mind the typo :P ) van alpharev erop staan :).

Ik weet overigens niet of ik nu een stap te veel gedaan heb ofzo. Ik heb na het installeren van de andere hboot, het flashen van Leedroid ook nog de "dalvik2ext" gedraaid. En ik heb nu iets van 219 MB over (terwijl het verschil tussen de data++ en cm7r2 hboot nou ook weer niet zo groot is :P ). HIj lijkt nu iig wel meer op de SD partitie te hebben.

Nog even iets: Hoe lang duurt bij jou het booten van je telefoon? De eerste boot duurt lang, dat weten we. Maar ook de volgende boots duren veel langer dan van de stock rom. Heb overigens dat r2d2 bliepje bij het opstarten verwijderd :P .

Verder ben ik onder de indruk van de rom. Hij blijft erg snappy (ookal doet hij veel op SD) en de vernieuwingen in sense zijn ook goed bruikbaar.

M'n Transcend 16 GB class10 kaartje test nu ook 15 MB/s write en 21 MB/s read. Onder de supernova rom was dat wel anders....

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 20-08-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

Ja, alleen dat New window zie ik niet? Maar ik zit in het diskmanagement en zie daar allerlei schrijven (ook recoveries van HD etc). Maar vind dus geen SD kaart van de desire helaas.. :?
Nee dat is prima, je bent waar je zijn moest. Als je de schijf daar niet ziet, dan zou ik Gparted gebruiken...ff googlen, dl-en, branden, en pc reboot met cd in cd-slot. Gparted zal dan starten en dan kun je zeker wel de sd kaart vinden en vervolgens alles doen wat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
HerrKauwer schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:45:
Ik heb nu wel een ander probleem en dat is mijn Wifi, deze valt soms weg en dat gaat mijn Desire over op Mobiel netwerk. Met de stock rom had ik hier nooit last van. Ik heb Mobiel netwerk nu uit staan zodat hij niet meer overspringt maar dat is ook niet alles.
Dat is een bekend probleem in de Gingerbreadversies: hier is een instelling veranderd waarbij bij een zwak WiFi-signaal overgeschakeld wordt naar de mobiele dataverbinding. Volgens mij staat er hier in dit topic ook een patch om de drempel voor deze omschakeling wat verder weg te leggen (op de oude waarde): ik kan hem zo snel alleen even niet vinden...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HerrKauwer schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:45:
[...]

[...]

Via CWM ging het vlekkeloos, bedankt!

Ik heb nu InsertCoin 1.1.1 draaien en dit werkt best lekker.

[KNIP]

Op de website van InsertCoin heb ik een Wifi N patch gevonden en deze uitgevoerd (kon nergens vinden wat het precies deed) maar deze zorgde ervoor dat Wifi het helemaal niet meer deed.
Herkenbaar, Baadnewz heeft net als veel andere rombouwers niet zo een zin in uitleg (i will spare you mambo the jambo schrijft ie ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu na het flashen naar insertcoin 1.1.1 schiet het me te binnen dat ik de debugmode niet aanheb gevinkt en blijft ie hangen op de opstartschermpje. Is er een manier om de debugmode aan te zetten want ik heb het idee dat hij niet verder opstart omdat de debugmode niet aanstaat?

Ik kan nog wel in de recovery komen maar daar heb ik niet veel aan zonder USB debugging toch? Heb nog eens geflashed maar zelfde resultaat. Help? Ben al aan het rondgoogelen

Opgelost door de backup en recoveryzips niet te flashen die in de insertcointhread op XDA wordt aangeraden en alleen de insertcoin 1.1.1 rom te flashen. Ik weet niet wat nu het probleem precies was en kan er alleen maar naar gissen...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:36:
@Johantjuuh: Toen ik zei dat ik nog maar 104 MB vrij had, toen had ik de HBOOT met data++ partitionering van alpharev. Nu heb ik de HBOT met cm7r2 (never mind the typo :P ) van alpharev erop staan :).

Ik weet overigens niet of ik nu een stap te veel gedaan heb ofzo. Ik heb na het installeren van de andere hboot, het flashen van Leedroid ook nog de "dalvik2ext" gedraaid. En ik heb nu iets van 219 MB over (terwijl het verschil tussen de data++ en cm7r2 hboot nou ook weer niet zo groot is :P ). HIj lijkt nu iig wel meer op de SD partitie te hebben.

Nog even iets: Hoe lang duurt bij jou het booten van je telefoon? De eerste boot duurt lang, dat weten we. Maar ook de volgende boots duren veel langer dan van de stock rom. Heb overigens dat r2d2 bliepje bij het opstarten verwijderd :P .

Verder ben ik onder de indruk van de rom. Hij blijft erg snappy (ookal doet hij veel op SD) en de vernieuwingen in sense zijn ook goed bruikbaar.

M'n Transcend 16 GB class10 kaartje test nu ook 15 MB/s write en 21 MB/s read. Onder de supernova rom was dat wel anders....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010807 dit scriptje heeft mijn snelheden ook redelijk verhoogd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:15:
Haha nu wordt het nog vreemder... het is me met fastboot gelukt om recovery_ra te flashen, maar als ik daarheen boot, werkt geen enkel knopje. Ik kom in een menu'tje terecht waar ik zipjes van mijn sdkaart kan flashen, maar niks reageert :-(
scrollen via trackball nee???

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
Mijn Desire bleef hangen bij de boot, heb geprobeerd te herstellen met de RUU maar deze bleef steken op 99%. Nu vibreert de telefoon alleen nog, zonder beeld. Kom niet meer in de bootloader/fastboot/recovery. Iemand een idee of dit valt te herstellen? En of bij 99% de bootloader gestored is? Zodat ik nog garantie heb?

Het toestel was s-offed/root en draaide leedroid.

[ Voor 7% gewijzigd door TheCrius op 21-08-2011 11:41 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Cyleo: Hmm, grappig. Dat scriptj eheb ik helemaal niet gedraaid. Ik heb er dus alleen voor gezorgd dat de partities en filesystems aligned staan.

Ik zal eerdaags eens kijken waarop de setting bij mij op dit moment staat. Voor hetzelfde heeft Leedroid de setting standaard al hoger staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
TheCrius schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:38:
Mijn Desire bleef hangen bij de boot, heb geprobeerd te herstellen met de RUU maar deze bleef steken op 99%. Nu vibreert de telefoon alleen nog, zonder beeld. Kom niet meer in de bootloader/fastboot/recovery. Iemand een idee of dit valt te herstellen? En of bij 99% de bootloader gestored is? Zodat ik nog garantie heb?

Het toestel was s-offed/root en draaide leedroid.
probeer recovery te instaleren via fastboot.
fastboot kun je bereiken door de back-knop ingedrukt te houden als je de power button indrukt om hem aan te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Zobat op 21-08-2011 13:18 . Reden: fastboot boot methode toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Het toestel wordt niet meer gevonden op de pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
TheCrius schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:17:
Het toestel wordt niet meer gevonden op de pc..
zie mijn laatste edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Wordt helaas niet op gereageerd, als ik de USB kabel er in duw gaat het toestel ook direct trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
als je de power on indrukt in combinatie met de "back" gebeurt er niets? Hmm, dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Ik heb sinds kort oxygen op mijn desire draaien en het werkt vlekkeloos. Engel 1 vraag.

Kan je zoals op HTC sense je telefoon op zowel stil als op tril functie krijgen? Ik krijg de telefoon nu alleen op stil OF tril functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

ik draai momenteel nog Leedroid 2.3d ja...is al erg oud, maar Leedroid bevalt me op zich goed :)
Nu zit ik er wel aan te denken om iets nieuws te flashen.
Zijn er al veel ervaringen met 3.3.3? En kan ik die gewoon zo flashen zonder boot te veranderen? Op de XDA site te zien wel,maar vraag het liever even na.
Verder zit ik nog op een oude radio versie2.29.405.5(of is het 5.11.05.27? snap de betekenis van alle nummers nog niet zo goed haha), is het beter om te updaten naar iets nieuwers? Of kan dit nog prima?

Iemand ervaring hiermee of een mening over andere/betere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Vandaag ben ik begonnen met het flashen van mijn telefoon. Deze is nog helemaal origineel met Froyo erop.
Ik heb de handleiding in de TS gevolgd en op die manier roottoegang gekregen. Toen ik dit gedaan had wil ik de Amon_Ra installeren (schijnt nog wat beter te zijn).
Ik wilde deze installeren via de Unrevoked software, maar bij het herstarten van mijn telefoon krijg ik een foutmelding dat de applicatie (de naam ben ik even kwijt) is gestopt. Na een tijdje geeft Unrevoked ook de melding: Root failled. Do you installed new software (iets in die trend). Ik snap er niks van.

Iemand tips wat ik nog kan doen?
Titanium Backup geeft aan dat ik wel roottoegang heb, maar de Amon_Ra wil niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:18:

Verder zit ik nog op een oude radio versie2.29.405.5(of is het 5.11.05.27? snap de betekenis van alle nummers nog niet zo goed haha), is het beter om te updaten naar iets nieuwers? Of kan dit nog prima?

Iemand ervaring hiermee of een mening over andere/betere rom?
Als je radio het doet er gewoon vanaf blijven is mijn advies. Het flashen van een radio is de enige manier om je toestel te bricken als er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Binnetie schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:26:
Vandaag ben ik begonnen met het flashen van mijn telefoon. Deze is nog helemaal origineel met Froyo erop.
Ik heb de handleiding in de TS gevolgd en op die manier roottoegang gekregen. Toen ik dit gedaan had wil ik de Amon_Ra installeren (schijnt nog wat beter te zijn).
Ik wilde deze installeren via de Unrevoked software, maar bij het herstarten van mijn telefoon krijg ik een foutmelding dat de applicatie (de naam ben ik even kwijt) is gestopt. Na een tijdje geeft Unrevoked ook de melding: Root failled. Do you installed new software (iets in die trend). Ik snap er niks van.

Iemand tips wat ik nog kan doen?
Titanium Backup geeft aan dat ik wel roottoegang heb, maar de Amon_Ra wil niet installeren.
probeer fastboot

fastboot flash recovery recovery.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben ik dan niet mijn gegevens kwijt?
Wat doet deze fastboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
je installeert je recovery-image opdat je weer verder kunt gaan. Of je je gevens kwijt bent hangt oa af van de vraag of je met google synced ja of te nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De applicatie Zysploit (proces.unrevoked.zysploit) is onverwachts gestopt, dat is de melding die ik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:51:
@Cyleo: Hmm, grappig. Dat scriptj eheb ik helemaal niet gedraaid. Ik heb er dus alleen voor gezorgd dat de partities en filesystems aligned staan.

Ik zal eerdaags eens kijken waarop de setting bij mij op dit moment staat. Voor hetzelfde heeft Leedroid de setting standaard al hoger staan :).
Mag ik weten met welke tutorial je dat gedaan hebt? Ik heb er wel eens naar gekeken, maar leek me toen teveel werk voor wat ik ervoor terug zou kunnen krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga er nog even mee stoeien.
Wat ik eigenlijk zoek is een rom die energiezuinig is (mijn batterij gaat te snel leeg) en dat ik alle applicaties op de SD kaart kan opslaan.
Zijn er roms met ingebouwde opties voor het aanpassen van de cpu snelheid etc, of al aangepast zijn naar energiezuinige opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Binnetie schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:39:
Ik ga er nog even mee stoeien.
Wat ik eigenlijk zoek is een rom die energiezuinig is (mijn batterij gaat te snel leeg) en dat ik alle applicaties op de SD kaart kan opslaan.
Zijn er roms met ingebouwde opties voor het aanpassen van de cpu snelheid etc, of al aangepast zijn naar energiezuinige opties?
cyanogenmod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had die rom al op het oog maar zie ook dat er een insert coin versie van is? Wat zijn de verschillen tussen beide versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
insert coin komt met sense geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het is gelukt uiteindelijk en ik heb Amon_Ra erop gekregen. Maar ik loop vast bij het volgende stuk:
1.Zet je telefoon uit en start 'm weer opnieuw op met de volume-omlaag knop en power knop ingedrukt.
2.Je krijgt nu een wit scherm te zien met wat kleurige informatie. Klik weer op de volume-omlaag knop (soms moet je even wachten totdat 'ie reageert) zodat RECOVERY geselecteerd staat. Klik dan weer op de power knop.
3.Nu zie je een zwart scherm met groene tekst. Ga nu met de trackball (touchscreen werkt niet) naar 'Partition sdcard' en klik erop. Klik nu weer op 'Partition SD' en klik nog een keer op de trackball om het te bevestigen.
4.Kies voor Swap=0mb (geen swap, is niet nodig en slecht voor je sd kaart) Hierna vraagt hij naar je ext partitie, de grootte mag je zelf bepalen. In veel gevallen is dus 512 mb voldoende, maar als je een Sense HD ROM of Sense 3.0 gaat draaien, kies dan voor 1gb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.
Ik zit in de recovery, maar kan niet met de trackball de optie Partition sdcard kiezen. Wat ik ook wrijf met mn vinger ik krijg de optie niet geselecteerd. Ook de vol_up en down key werken niet... iemand een idee wat ik kan doen?

Edit: het lijkt erop dat dat oogje in de trackball niet meer werkt. Als ik een website bezoek en over de trackball wrijf gebeurd er ook niks. Bij de Desire van mn vriendin wel. Een foto maken en focussen met de camera werkt weer wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 21-08-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Binnetie schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:48:
Ik had die rom al op het oog maar zie ook dat er een insert coin versie van is? Wat zijn de verschillen tussen beide versies?
Je haalt 2 dingen door elkaar je hebt aangepaste Hboots waaronder een CM7 h2 Hboot en je hebt de custom ROM (=aangepaste software voor op je telefoon). De Insertcoin ROM is geen Cyanogenmod ROM, hij kan alleen wel op de CM7 Hboot worden geïnstalleerd.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
janvanduschoten schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Je haalt 2 dingen door elkaar je hebt aangepaste Hboots waaronder een CM7 h2 Hboot en je hebt de custom ROM (=aangepaste software voor op je telefoon). De Insertcoin ROM is geen Cyanogenmod ROM, hij kan alleen wel op de CM7 Hboot worden geïnstalleerd.
en die hboot vereist volgens mij dat je een nieuwe recovery via fastboot moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Nee, voor het wijzigen van je Hboot moet je s-off zijn, daar staat je recovery los van ( zie de topicstart). Of je Clockworkmod of Amon_RA hebt maakt niet uit.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
janvanduschoten schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:32:
Nee, voor het wijzigen van je Hboot moet je s-off zijn, daar staat je recovery los van ( zie de topicstart). Of je Clockworkmod of Amon_RA hebt maakt niet uit.
A: You still have the stock (shipping) recovery. If you want a different recovery (Amon RA's), download it, the from fastboot, run fastboot flash recovery downloaded_recovery.img

bron:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=619153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zobat schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:50:
[...]

A: You still have the stock (shipping) recovery. If you want a different recovery (Amon RA's), download it, the from fastboot, run fastboot flash recovery downloaded_recovery.img

bron:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=619153
Als je met unrevoked root (zoals de meesten) zit daar standaard een recovery bij. Dan blijft dus alleen nog het s-offen en vervolgens hboot flashen over. In de TS staat dit allemaal goed en duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:47:

Edit: het lijkt erop dat dat oogje in de trackball niet meer werkt. Als ik een website bezoek en over de trackball wrijf gebeurd er ook niks. Bij de Desire van mn vriendin wel. Een foto maken en focussen met de camera werkt weer wel.
Hoe bedoel je focus met de trackball? Ik wrijf me suf maar er verandert niks qua focus? Verder zou je idd in de recovery met zowel vol up en down als trackball kunnen navigeren (op en neer dan he)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:10:
[...]

Als je met unrevoked root (zoals de meesten) zit daar standaard een recovery bij. Dan blijft dus alleen nog het s-offen en vervolgens hboot flashen over. In de TS staat dit allemaal goed en duidelijk
unrevoked.iso= rooten
alpherev.iso=alternatieve Hboot en alternatieve recovery(van Alpharev zelf) en s-off maken

Volgens jou flasht unrevoked ook een alternatieve recovery? Welke dan? Clockworkmod of AmonRa of ? Ik heb het zelf handmatig geroot omdat superoneclick voor mij niet werkte. Superoneclick is de voorloper van Unrevoked denk ik of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
je doet eerst S-Off
daarna flash je een hboot
daarna een recovery
daarna een rom
daarna Google apps.

Dit is uit mijn hoofd hoor. Ik flash al maanden meerdere malen per week de CM daily.
gebruik nog steeds oxygyn hboot omdat dat de rom was waar ik toen voor ging.

[ Voor 27% gewijzigd door Zobat op 21-08-2011 22:16 . Reden: gapps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ja ook hier duurt het opstarten heeel erg lang! Zeker wel een minuut denk ik zo!
Verder heb ik trouwens ook de class 10 SD kaart van transcend. Net getest: write: 9mb/s en reading: 29mb/s. Ziet er dus best goed uit! En dat scriptje is voor mij niet nodig, die setting staat al op 1650 kb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet alligment doet haal je ongeveer 8 mb/s write en als je alligment doet net zoals ik (heb ook een trandscend class 10) haal je makkelijk 12 mb/s. Het scheelt dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:15:
[...]

Hoe bedoel je focus met de trackball? Ik wrijf me suf maar er verandert niks qua focus? Verder zou je idd in de recovery met zowel vol up en down als trackball kunnen navigeren (op en neer dan he)....
Ik bedoel dat als ik over de trackbal wrijf je tijdens het surfen je naar beneden kan scrollen op de internetpagina. Als je de trackball beetje indrukt kan je focussen met je camera om vervolgens een foto te maken. Nu zit ik in het menu om ext partities aan te maken, maar ik kan niet scrollen in het menu. Wat ik ook druk op de vil up en down toets of over de trackball wrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@bitjesmaker: Idd. Wereld van verschil.

Mijn kaartje is eerst met de "sd formatter" onder Windows geformatteerd om de fat32 partitie aan te maken (had wrs ook wel met gparted gekund, maar ik las in 1 bepaalde guide dat dat tooltje goed was). Daarna ext. partitie aangemaakt in gparted en die later nog bewerkt met sd alignment patch van Leedroid.

Ik zie de kans hier wel groot dat ik langere tijd met Leedroid HD ga doen, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

unrevoked.iso= rooten
alpherev.iso=alternatieve Hboot en alternatieve recovery(van Alpharev zelf) en s-off maken

Volgens jou flasht unrevoked ook een alternatieve recovery? Welke dan? Clockworkmod of AmonRa of ? Ik heb het zelf handmatig geroot omdat superoneclick voor mij niet werkte. Superoneclick is de voorloper van Unrevoked denk ik of heb ik dat mis?
Unrevoked zal Clockwork MOD installeren. Bij mij (PVT-4 Desire) deed de bijgeleverde Clockwork MOD het echter niet, dus heb ik er via Unrevoked Amon_Ra op gezet.

Als je nu wil rooten en S-OFF wil gaan, kan je denk ik het beste Revolutionary pakken. Ik was al rooted met unrevoked, en toen ik al rooted was heb ik Revolutionary gedraaid, en in een paar secondes had ik S-OFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

unrevoked.iso= rooten

Dit kan je zelf instellen zoals degene boven mij al aangeeft. Maar standaard inderdaad clockworkmod.

De volgorde waarin ik het gedaan heb:
-Unrevoked
-S-OFF
-HBoot flashen
-ROM installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een kort vraagje over garantie. Ik heb mijn telefoon geroot, nu is de headphonejack kapot gegaan en wil ik de telefoon naar HTC opsturen. Ik heb de volgende stappen in gedachten om problemen te voorkomen:

1. Nandroid backup maken
2. HTC unrooten met één van de methoden in deze thread beschreven
3. opsturen
4. Terugkrijgen, opnieuw rooten met unrevoked en dan de nandroid backup erweer opzetten, zodat ik dezelfde rom en radio weer heb, net als al mijn data.

Zie ik hier iets over het hoofd? Nandroid zet toch zowel de radio als de rom weer volledig terug? Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om te gaan prutsen met Titanium en andere roms, ben wel tevreden over mijn telefoon zoals hij nu is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:27:
Ik heb even een kort vraagje over garantie. Ik heb mijn telefoon geroot, nu is de headphonejack kapot gegaan en wil ik de telefoon naar HTC opsturen. Ik heb de volgende stappen in gedachten om problemen te voorkomen:

1. Nandroid backup maken
2. HTC unrooten met één van de methoden in deze thread beschreven
3. opsturen
4. Terugkrijgen, opnieuw rooten met unrevoked en dan de nandroid backup erweer opzetten, zodat ik dezelfde rom en radio weer heb, net als al mijn data.

Zie ik hier iets over het hoofd? Nandroid zet toch zowel de radio als de rom weer volledig terug? Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om te gaan prutsen met Titanium en andere roms, ben wel tevreden over mijn telefoon zoals hij nu is.

Alvast bedankt!
Radio durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij moet het zo lukken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nandroid zet volgens mij de radiorom niet terug?

Wat ik wel mis in deze thread is een poll waaruit ik kan afleiden wat de populairste custom rom is momenteel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier begin ik steeds meer impressed te maken van de Leedroid HD rom :). Ook het accugebruik lijkt (door de smart-ass governor ingesteld te hebben?) heel erg verbeterd te zijn.

Zondag om ~11:00 de Desire van de stroom gehaald en op dit moment zit ik nog op 40%.

Verbruikspatroon is zoals vaker de laatste tijd: Voornamelijk gewoon 'standby' (met het scherm uit), WIFI en 3g aan (thuis op wifi, buiten en op werk op 3g). Af en toe eens wat mail checken of buienradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga mijn Desire ook terugsturen omdat de trackball niet werkt als ik er overheen wrijf. Indrukken werkt wel, maar op deze manieer kan ik niet scrollen op internet pagina's (doe ik normaal met mijn vinger over het scherm). Maar ik kan op deze manier niet in de recovery mode een andere opties kiezen.

Heb mijn toestel alleen gerooted en Amon_Ra erop gezet. Is dit met een hardreset weer weg of moet ik hem via de link in de TS unrooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hoop gedoe heb ik de geroote Stock-Gingerbread/Sense ROM aan de gang gekregen... lijkt allemaal lekker te werken, behalve één irritante wijziging t.o.v. hoe het toetsenbord eerst werkte: na een ellipsis (...) schakelt het toetsenbord nu automatisch over naar een hoofdletter, terwijl dit eerder nooit zo was. Iemand een idee of en hoe dit eventueel aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 15:44

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 05:49:
Nandroid zet volgens mij de radiorom niet terug?

Wat ik wel mis in deze thread is een poll waaruit ik kan afleiden wat de populairste custom rom is momenteel....
Ieder zijn smaak. Ik heb er nu Leedroid hd met Sense 3.0 en ik vind hem perfect.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:31:
Hier begin ik steeds meer impressed te maken van de Leedroid HD rom :). Ook het accugebruik lijkt (door de smart-ass governor ingesteld te hebben?) heel erg verbeterd te zijn.

Zondag om ~11:00 de Desire van de stroom gehaald en op dit moment zit ik nog op 40%.

Verbruikspatroon is zoals vaker de laatste tijd: Voornamelijk gewoon 'standby' (met het scherm uit), WIFI en 3g aan (thuis op wifi, buiten en op werk op 3g). Af en toe eens wat mail checken of buienradar.
Heb je geen last dat het met smartass net wat laggier is dan met on demand? Dat het ik bij iedere kernel nog gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op zich wel voelt het op sommige momenten wel net wat laggier aan maar op genoeg momenten ook niet. Het stoort me dus eigenlijk nauwelijks :).
Kan me wel voorstellen dat ik het aanzet als ik navigatie wil of 720p filmen, maar bij gewoon gebruik vind ik smartass prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 07:51

emzed

*

Binnetie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:40:
Ik ga mijn Desire ook terugsturen omdat de trackball niet werkt als ik er overheen wrijf. Indrukken werkt wel, maar op deze manieer kan ik niet scrollen op internet pagina's (doe ik normaal met mijn vinger over het scherm). Maar ik kan op deze manier niet in de recovery mode een andere opties kiezen.

Heb mijn toestel alleen gerooted en Amon_Ra erop gezet. Is dit met een hardreset weer weg of moet ik hem via de link in de TS unrooten?
Dat probleem heb ik hier ook. Sowieso doen alle knoppen het steeds slechter. Misschien is terugsturen wel een goed idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Na tijden tevreden geweest te zijn met mn standaard CM7 rom, moet ik op zoek gaan naar een manier om meer intern geheugen te krijgen (thx, immer uitdeiende Whatsapp!). In eerste instantie wou ik wat system apps verwijderen, maar ik kreeg het idee om CM7 opnieuw te installeren, maar dan naar eigen wens;

Is het mogelijk om de .apk's in de update.zip te vervangen met .apk's die ik maak met TitaniumBackup? Zo gebruik ik Swiftkey als toetsenbord, kan ik de .apk van Swiftkey hernoemen naar LatinIME.apk, in de update.zip zetten en zo het originele toetsenbord vervangen met Swiftkey? Dezelfde vraag geldt voor bijvoorbeeld de dialer, browser en zelfs de launcher (van ADW naar LauncherPRO).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets voor de startpost om toe te voegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1170633

Leedroid HD waar de laatste tijd steeds meer reacties over zijn. Ik twijfelde of 1 van de 2 Leedroid roms in de startpost HD moest voorstellen maar dat is dus niet zo...

Het ziet er wel mooi uit enzo, hij lijkt wel veel op InsertCoin dus ik zie geen wereld van verschil. Misschien probeer ik hem wel een keertje uit...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
eymey schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:31:

Wow, hoe doe je dat? Ik draai ook die rom, kom niet eens aan 1 dag! In de ochtend van de lader en in de avond is hij alweer leeg!? Maaar......... als ik bij accugebruik kijk: Staat er 78% weergave, en daaronder allemaal enkele percentages voor internet, telefoon, wifi etc. Hoe kan dit? Dit heb ik overigens al vaker gehad bij HD roms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

emzed schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:27:
Sowieso doen alle knoppen het steeds slechter.
Daar heb ik inderdaad ook last van. Moet soms meerdere keren (steeds harder) op de menu- of terugknop drukken om respons te krijgen. De volumeknoppen (vooral volume-) hebben het nooit super gedaan. :(

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Leedroid HD rom erop gezet :) Zier erg erg goed uit allemaal, draait ook lekker soepel moet ik zeggen. Nu heb ik alleen 2 dingen..
Ik kan me niet aanmelden voor sense.com....maar dit zal wel aan sense.com zelf liggen, had al gelezen dat de site erg vaak plat ligt en bugs vertoond.
2e probleem is dat ik mijn contacten niet kan zoeken via de 'app' contacten, hij blijft op laden steken. Als ik in de telefoon nummers intoets verschijnen ze wel, Iemand dit probleem ook gehad?

Alvast bedankt,

MVG Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:40:
Dat probleem heb ik hier ook. Sowieso doen alle knoppen het steeds slechter. Misschien is terugsturen wel een goed idee inderdaad.
Maar heb ik met een hardreset alle sporen uitgewist of niet? Geen zin om weer tegen een garantieprobleem aan te lopen als destijd met mijn HTC Touch Diamond gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

[...]

Maar heb ik met een hardreset alle sporen uitgewist of niet? Geen zin om weer tegen een garantieprobleem aan te lopen als destijd met mijn HTC Touch Diamond gebeurde.
Als je hem nu weer opstart is hij toch nog steeds geroot?? Kun je zelf even proberen hoor ;)
Maar je zult hem moeten unrooten. Heel makkelijk hoor, gewoon originele RUU flashen, staat in deTO beschreven.
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.