[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.906 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
janvanduschoten schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:59:
[...]
Ik begrijp de vraag, maar je zult toch zelf moeten gaan proberen wat voor jou de fijnste ROM is. Maak een Nandroid backup van je huidige ROM en je kun helemaal los gaan in het proberen van ROM's. Kijk ook eens op XDA wat er staat in het topic van de door jou gewenste ROM, daar staan vaak ook voor / nadelen van gebruikers in.
Ik begrijp je antwoord maar door tijdsgebrek moeilijk om al die ROMs uit te testen. Er zijn er zoveel ondertussen, iedereen heeft zijn voorkeuren dat begrijp ik ook. Maar zo'n overzicht doet niemand kwaad, nietwaar? Maar goed, als ik ooit eens 5 minuten tijd heb, begin ik er vast wel aan :)
IIG, bedankt voor de ts, die mij op weg heeft geholpen in de wereld van root access, recovery en custom ROM!

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
dEX2340 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Ik begrijp je antwoord maar door tijdsgebrek moeilijk om al die ROMs uit te testen. Er zijn er zoveel ondertussen, iedereen heeft zijn voorkeuren dat begrijp ik ook. Maar zo'n overzicht doet niemand kwaad, nietwaar? Maar goed, als ik ooit eens 5 minuten tijd heb, begin ik er vast wel aan :)
Dan zul je toch eerst moeten beginnen met zelf de tijd nemen om custom rom's te flashen en uit te proberen. Dat is de enige manier om erachter te komen of een rom voor jou is of niet. Tijdsgebrek is geen argument. Eigen input wordt hier wel verwacht.

Lees verder dit topic eens door, de afgelopen weken is een hele hoop info gepost mbt de verschillende custom rom's...w.o. mijn eigen posts. Daar vind je erg veel info en kun je een begin maken.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 13-08-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik wil daar wel wat op in gaan.
Om allerlei redenen kom ik toch steeds weer terug bij CM7 omdat die zo lekker stabiel en snel is en de het handige pulldown menu heeft met wifi en schermhelderheid. Het grote nadeel vind ik dat de touch to exposure van sense niet werkt in de camera met CM7.
Daarom ben ik nu insertcoin sense cm7 aan het installeren, klinkt als het beste van twee werelden.
Als de belichting en scherpstellen van de camera werkt en als ik alleen de cache naar sd kan doen dan ben ik blij. Insertcoin is nu aan het booten ;)
Ik wil mijn aps niet met a2sd doen omdat dan alles met symlink naar de sd gaat. Je kunt dan makkelijk beveiligingsapps uitschakelen door te rebooten met de sd kaart verwijderd.
Mijn gedachte is dat ik ruimte krijg door cachesd te doen en froyo apssd te gebruiken zodat ik kan kiezen welke app ik extern of intern zet.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Sleehond schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:03:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200261

[ROM] [10/08] Pre-rooted Stock Gingerbread (3.14.405.1) [Optional Mods]

Hulde voor deze ROM. Heerlijk snel, heb nog wat mods geinstalleer die bijgevoegd zijn zoals apps2sd, bootsound wissen en powersaving modules. Nu momenteel 30 apps geinstalleerd en nog steeds 85 MB vrij.

Voor mij de beste ROM die er momenteel is. Althans op gebied van 2.3 GB met Sense.
Ik heb deze vandaag ook geflashed, en ben er ook erg tevreden over! Werkt perfect, lijkt ook een stuk sneller, heerlijk gewoon.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Pfffffft ik weet het even niet meer. Ik heb helaas bij het herindelen van mijn sdkaart, mijn a2sd zip verwijdert en nu heb ik de recentste van Dark Tremor genomen maar die functioneert niet op CM7 RC1. Die verwijst naar een mapje sd, terwijl het sd-ext moet zijn.

Weet iemand welke ik moet hebben? Ik kwam hier achter door a2sd cache te typen

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obviously schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:55:
[...]
Laat maar, heb het al gefixed, thx everyone! :)
Wat heb je gedaan? Die van mij hangt nu al 45 minutn op het HT start scherm.... und jetzt? Er wordt gezegd geduld. Maar zo lang?

Telefoon doet helemaal niets meer. Opnieuw opstarten werkt niet. Batterij eruit en erin en hij blijft op het witte HTC scherm staan.

edit:
In alle paniek en ongeduld de originele 2.3 geinstalleerd. Nu herkent hij de sd card niet meer :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Vorige week na veel lezen eindelijk voor mijn eerste rom gekozen
wel na super veel twijfelen omdat ik eigenlijk best tevreden was over de stock 2.2,
maar op de een of andere manier wilde ik graag een 2.3 proberen met sense.
Ik heb uit eindelijk gekozen voor Leedroid 308,
zeker geen spijt van eigenlijk alles is een verbetering,en veel sneller, prestaties op de batterij zijn beter behalve bij veel proggies zoals whatapp...drains battery .... faster...

Na het zien van het nieuwe lockscreen van sense 3.0 wilde ik dit eigenlijk ook proberen.
Vanavond heb ik daarom leedroid 333 geinstalleerd en na een quick view ( waar weer verbazing wekkend veel verbeteringen te zien waren) ben ik de sense 3.0 en trace add on aan het installeren.

Na wat custumizing is er met het lockscreen in ieder geval al goed te werken.
Ik hoop dat ik direct goed zit met mijn huidige radio drivers, maar ik zal zeker mijn ervaring hier posten.

Hebben meer mensen de ervaring dat bij upgrade in idle stand de batterij langer mee gaat ?, maar bij online gebruik hij iets meer drained?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben momenteel S-off(cm7 r2) en draai een custom rom (RCMix S v2.0). Toestel wordt erg heet, dus wil hem graag terugzetten naar compeet stock, om hem zo ter reparatie aan te bieden. Is het flashen van de stockrom via RUU genoeg, of moet ik eerst via alpharev de Bravo stock Hboot terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je zelf ongeveer al in gedachte hebt.
modificeren van je telefoon doet je garantie vervallen.
dus stockerdiestockstock. helemaal stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Leedroid hd 333 r5

Ik krijg geen fix met mijn gps iemand een idee hoe dat dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

jerry_a

doei

fvandenreek schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 08:32:
Leedroid hd 333 r5

Ik krijg geen fix met mijn gps iemand een idee hoe dat dit op te lossen is?
Ik denk niet dat het aan Leedroid ligt. Bij mij werkt hij perfect.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Had ook al zo'n vermoeden, ff een wipe, lekker verse installatie erop, ben ik tenminste ook van trace af, kan ik lekker weer naar swype beta. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Probleem was nog aanwezig na nieuwe install, maar na update van locations lijkt alles te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

iCy schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:06:
Pfffffft ik weet het even niet meer. Ik heb helaas bij het herindelen van mijn sdkaart, mijn a2sd zip verwijdert en nu heb ik de recentste van Dark Tremor genomen maar die functioneert niet op CM7 RC1. Die verwijst naar een mapje sd, terwijl het sd-ext moet zijn.

Weet iemand welke ik moet hebben? Ik kwam hier achter door a2sd cache te typen
Problem solved. De "recentste" versie van XDA werkt wel. Die van de website van DT werk niet.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Zo, net even de TS weer wat bijgewerkt, S-off van Revolutionary staat er nu bij, ADB verhaal volgt nog. Op- en aanmerkingen of aanvullingen mogen per DM.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
dEX2340 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:20:
Is er iemand die verschillende ROMs heeft getest en zijn bevindingen (+/-) wil meedelen in een kort overzicht? _/-\o_
Mijn ervaring tot nu toe:
  • teppic74's Stock Froyo: helemaal gelijk aan de standaard HTC Froyo ROM, behalve dat hij geroot is, de boot sound verwijderd is en er A2SD+ kan worden toegevoegd. Ik heb deze lange tijd gebruikt.
  • InsertCoin CM7 met Sense 2.1/3.0 en A2SD+: op zich een fijne en complete ROM, maar ik er zitten wat bugs in m.b.t. Sense 3.0. Zo komt bijvoorbeeld het call screen niet naar voren als de telefoon gelocked is en je gebeld wordt; je kunt dan wel opnemen, maar om op te hangen of bijvoorbeeld de speakerstand aan te zetten, moet je eerst het toestel unlocken (zie ook dit topic op xda-developers.com). Overigens hebben andere ROMS met Sense 3.0 dezelfde bugs.
  • LeeDrOiD HD met Sense 2.1 en A2SD+: ook een fijne ROM. Omdat hier niet Sense 3.0 op draait, heb ik bovengenoemde problemen niet. Overigens kan Sense 3.0 wel toegevoegd worden (flashen over de ROM heen) als je dat zou willen.
Ik moet zeggen dat ik de toevoegingen van Sense 2.x - zoals Quick Settings in de statusbalk en htcsense.com - erg fijn vind! De Sense 3.0 features vind ik minder interessant.

[ Voor 10% gewijzigd door Stamgastje op 14-08-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Vmu schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:05:
Ik wil daar wel wat op in gaan.
Om allerlei redenen kom ik toch steeds weer terug bij CM7 omdat die zo lekker stabiel en snel is en de het handige pulldown menu heeft met wifi en schermhelderheid. Het grote nadeel vind ik dat de touch to exposure van sense niet werkt in de camera met CM7.
Daarom ben ik nu insertcoin sense cm7 aan het installeren, klinkt als het beste van twee werelden.
Als de belichting en scherpstellen van de camera werkt en als ik alleen de cache naar sd kan doen dan ben ik blij. Insertcoin is nu aan het booten ;)
Ik wil mijn aps niet met a2sd doen omdat dan alles met symlink naar de sd gaat. Je kunt dan makkelijk beveiligingsapps uitschakelen door te rebooten met de sd kaart verwijderd.
Mijn gedachte is dat ik ruimte krijg door cachesd te doen en froyo apssd te gebruiken zodat ik kan kiezen welke app ik extern of intern zet.
Camera van CM is inderdaad redelijk slecht, maar de stabiliteit en snelheid icm die dropdown bar zorgen er bij mij voor dat ik telkens terug kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik heb gisteren tussen de soep en de patatten toch maar een andere custom ROM geïnstalleerd (draaide InsertCoin 1.09), ik heb gekozen voor MIUI 1.8.12 (Android 2.3.5).

Mijn bevindingen:
  • systeem ervaar ik stuk sneller dan InsertCoin
  • heel veel tweaks waardoor het gebruik aangenamer wordt (browser om er maar 1 uit te pikken)
  • wel al 1 force close gehad bij browser maar zonder impact
  • voorlopig gebruik ik EN versie, NL versie heeft blijkbaar wat problemen
  • tis wat zoeken naar de instellingen, heel veel aangepast
  • iconen lijken op iPhone, niet altijd even cool vind ik
  • sommige applicaties kan je niet verwijderen van home screen
  • je kan LED-verlichting aanpassen (voor sms, gemiste oproep, ...), getest met sms. Blauwe LED flikkert wel maar blijft ook constant branden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291
http://www.miui.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door dEX2340 op 14-08-2011 21:14 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
De nieuwe versie (0.4pre1) van Revolutionary is uit. De nieuwste HBoot van de Desire 2.3.3 rom wordt hierin ook ondersteund.

[ Voor 1% gewijzigd door Lizard op 14-08-2011 22:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Lizard schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:14:
De nieuwe versie (0.4pre1) van Revolutionary is uit. De nieuwste HBoot van de Desire 2.3.3 rom wordt hierin ook ondersteund.
Betekend dit dat we nu ook custom ROMs kunnen flashen na de officiele update?

Sorry voor de noob vraag, ik had mijn hoop gevestigd op de officiele GB update voor mijn memory probleem. Maar kom nu nog steeds tekort. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
Dat is vanaf deze versie inderdaad mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Yep, werkt uitstekend de nieuwe versie van revolution! Heb nu mijn Desire 2.3.3 geroot!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

De Leedroid rom bevalt mij uitstekend. Werkt perfect. En wat een ruimte nog . Bijna 40 programma's eropstaan.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2po2rde.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Leedroid heb ik nu net geflashed, hij is nu aan het herstarten.

Vraag: Hoe kan ik de radioversie op de Desire updaten? Bij mijn Desire Z kan ik gewoon een zipje in de root van mijn SD kaart plaatsen en dan in de Bootloader flashen. Echter schijn dit met de Desire niet te werken. Heb al wel rond gezocht maar kon zo 1-2-3 geen methode vinden.

Heeft iemand voor mij de gouden tip?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 16:15
Hier dan ook maar een NOOB vraag: Welke versie van de Desire heb ik? De non-cdma versie of de cdma versie? Ik gok de cdma maar ben liever zeker ;).

edit: De tool geeft me deze info:
Found your device: HTC Desire (bravo-1.02.0001, Android: 2.3.3, ROM version: 3.14.405.1)

Ik gok dat de 1.02.0001 slaat op de HBOOT versie en deze versie zie ik alleen als ik de versie zonder -cdma erachter kies :)

edit 2:
Goed, de tool geeft me een recovery screen. Doch morgen maar weer verder :). Wil m'n Desire wel gewoon werkend mee nemen naar m'n werk maar niet de hele nacht troubleshooten als het mis gaat :P

[ Voor 66% gewijzigd door eymey op 15-08-2011 00:30 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Jassy schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:14:
Leedroid heb ik nu net geflashed, hij is nu aan het herstarten.

Vraag: Hoe kan ik de radioversie op de Desire updaten? Bij mijn Desire Z kan ik gewoon een zipje in de root van mijn SD kaart plaatsen en dan in de Bootloader flashen. Echter schijn dit met de Desire niet te werken. Heb al wel rond gezocht maar kon zo 1-2-3 geen methode vinden.

Heeft iemand voor mij de gouden tip?
Een eindje hierboven kreeg ik een tip om mijn bootloader te flashen. Dit werkt ook prima met je radio.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193915

Eerst goed lezen en de aanbevolen radio voor Leedroid downloaden.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Ik was gisteravond aan de slag geweest met de nieuwe root mogelijkheid voor na de officliele GB update.

De telefoon is nu S-off (is dat hetzelfde als rooted?) met de tool van revolutionary en heb toegang tot de recovery mode door op te starten met volume down en power button ingedrukt.

Alleen nu het probleem is, dat ik bij het flashen van de ROM de melding krijgt:
Amend scripting (update-script) is no longer supported, was deprecated by Google in Android 1.5. Please switch to Edify scripting (updater-script and update-binary) to create working update zip packages.
:?

Iemand idee hoe ik dit op kan lossen, of is de ROM gewoon niet goed? Ik heb deze ROM op mijn SD card gezet.

tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
Ik dacht vandaag ga ook maar even met revolutionary aan de slag om S-Off te gaan.
Helaas is mijn HBOOT versie nog 0.75.0000 en die komt niet voor in de lijst en kan dus niet op deze mannier zover ik weer.

Desire is al wel geroot.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 15-08-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
eymey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:20:
Hier dan ook maar een NOOB vraag: Welke versie van de Desire heb ik? De non-cdma versie of de cdma versie? Ik gok de cdma maar ben liever zeker ;).
CDMA wordt in de US gebruikt
GSM wordt in Europa gebruikt.

Als je je desire in NL hebt gekocht heb je een GSM / non-CDMA versie.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zit nu toch ook wel te twijfelen welke ROM ik wil gaan installeren. Mijn 2 hoofddoelen:

* Meer ruimte voor apps
* Zo veel mogelijk bij stock blijven, behalve meer ruimte (middels a2sd of meer ruimte in het apps/data gedeelte)
* Eventueel sense 2.1 (liever geen 3)
* En eventueel wat mods zoals powersaving.

De rom die hier wordt beschreven, Sleehond in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3", lijkt me ideaal.

Echter, wat Vmu zegt: Vmu in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3" , baart me wel zorgen. Ik wil eigenlijk wel dat apps die ik belangrijk genoeg vind toch gewoon in het interne geheugen van de telefoon blijven staan zodat die ook werken als er zonder SD kaart geboot wordt.

Bestaat er voor die rom van Teppic74 nou ook een manier om bv. eerst met een bepaalde HBOOT bijvoorbeeld de interne ruimte voor apps groter te maken? (bv. 280 MB ip 140) en dan alleen de cache op SD te laten plaatsvinden of zal ik dan toch echt naar een andere rom toe moeten? Wat maak je trouwens eigenlijk kleiner wanneer je meer NAND ruimte reserveert voor data/apps?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Dan zal je je Desire S-Off moeten maken.
Er staat in de TS heel goed uitgelegd hoe je het moet doen. (als je geen cd hebt om te branden kan je het eventueel ook via een usb stick doen).
En ik zou ook zeker kijken op de site van www.apharev.nl

Zelf heb ik dit anderhalve maand terug gedaan, en met CM7 (en de HBOOT) had ik vrijwel geen problemen met geheugen dat vol liep ondanks dat het standaard geen a2sd ondersteunt.

Maar CM7 werd me weer wat saai dus ben nu even terug naar instertcoin, en wellicht dat ik later vandaag de leedroid nog even probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, de beta-tool die dus onlangs is vrijgegeven regelt al s-off, voor zover ik heb begrepen. En dat werkt inderdaad goed vanuit mijn standaard Linux installatie.

Maar dan is het dus nog een kwestie van een rom en hboot uitzoeken. Of hoeven ROM en h-boot niet per se bij elkaar te passen? Ik ben nog redelijk nieuw in deze materie maar ik weet eigenlijk al wel dat ik geen CM wil gaan draaien... Leedroid of de eerder genoemde bijna-stock moeten eigenlijk genoeg voor me zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
HBOOT en ROM hoeven niet met elkaar gebruikt te worden.
Als voorbeeld noem ik de CM7 r2 HBOOT, deze word ook veel gebruikt voor Sense roms ( er staat dan altijd dat je s-off moet hebben wat natuurlijk logisch is)

Het leuke van de CM7 HBOOT is dat je een vrij grote data partitie hebt, en dat is dan weggesnoept van de system en cache partitie.
Zo gebruik ik nu ook insertcoin met de CM7 r2 HBOOT.

Maar het is altijd raadzaam om te checken of de rom ook echt compatible is met de bovenstaande HBOOT.

Als je de Leedroid threads leest staat er bij de meeste ook wel een tweede variant voor de CM7 HBOOT of de data++ hboot (weet dit niet geheel zeker, maar xda forums is uw grootste vriend)

[ Voor 15% gewijzigd door Maffo op 15-08-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Iavak schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 07:42:
Ik was gisteravond aan de slag geweest met de nieuwe root mogelijkheid voor na de officliele GB update.

De telefoon is nu S-off (is dat hetzelfde als rooted?) met de tool van revolutionary en heb toegang tot de recovery mode door op te starten met volume down en power button ingedrukt.

Alleen nu het probleem is, dat ik bij het flashen van de ROM de melding krijgt:

[...]

:?

Iemand idee hoe ik dit op kan lossen, of is de ROM gewoon niet goed? Ik heb deze ROM op mijn SD card gezet.

tnx.
Kan het zijn dat ik de H-boot niet veranderd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Als ik mijn Desire S-off maak met Revolutionary, moet ik dan daarna alles opnieuw moet installeren / wordt mijn Desire dan gewiped? Hij is al rooted en ik overweeg dus ook S-off te gaan, maar heb geen zin dan weer alles opnieuw te moeten installeren enz. Tenzij het een kwestie is van de nadroid backup terugzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:13
Stefangrp schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:32:Als ik mijn Desire S-off maak met Revolutionary, moet ik dan daarna alles opnieuw moet installeren / wordt mijn Desire dan gewiped?:P
Ik heb net mijn Desire S-off hemaakt met Revolutionary en alles staat er nog netjes op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Maar je hebt neem ik aan wel de clockwordmod recovery geinstalleerd? (dus ja antwoorden op die vraag).

Hoe zit dat eigenlijk als je, zoals in de openingspost, Amon_RA wil installeren ipv. clockworkmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Iavak schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Kan het zijn dat ik de H-boot niet veranderd heb?
S-off is niet hetzelfde als root. Dat staat volgens mij vrij duidelijk in de TS. Misschien goed om die eerst even door te lezen zodat je (ongeveer) weet wat je doet. Vooral het document waarin het hele HTC android hacking wordt uitgelegd is een aanrader.

Draai zelf sinds gisteren InsertCoin 1.1.0 met de CM7 r2 hboot en het bevalt uitstekend. Volop ruimte voor apps, de voordelen van Sense 2.1/3.0 en energiezuiniger dan de stock roms. Geen last van de wifi-drain.
jerry_a schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:12:
De Leedroid rom bevalt mij uitstekend. Werkt perfect. En wat een ruimte nog . Bijna 40 programma's eropstaan.

[afbeelding]
Welke app gebruik jij om die gegevens over je geheugen op te vragen? Ziet er overzichtelijk uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
nightcrow schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:51:
[...]

Welke app gebruik jij om die gegevens over je geheugen op te vragen? Ziet er overzichtelijk uit. :P
Dat is Titanium Backup ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
Hey,

Ik probeer nu de Leedroid HD data++ te flashen maar hij lijkt vast te lopen bij de laatste stap (balkje is wel 100%)
de laatste stap is: writing new system files to sdext.
hier staat hij al n minuut of 10 op, kan dit kwaad?

Ter informatie:
Ik heb S-Off en CM7 r2 HBOOT.

Ik heb nog niet veel tijd gehad om rond te neuzen of fora, en aangezien ik vanavond weg moet naar het buitenland voelde ik mij genoodzaakt om hier het vraagje te planten:)

Als hij het binnenkort nog niet doet probeer ik wel de normale a2sd variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
eymey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:10:
Ik zit nu toch ook wel te twijfelen welke ROM ik wil gaan installeren. Mijn 2 hoofddoelen:

* Meer ruimte voor apps
* Zo veel mogelijk bij stock blijven, behalve meer ruimte (middels a2sd of meer ruimte in het apps/data gedeelte)
* Eventueel sense 2.1 (liever geen 3)
* En eventueel wat mods zoals powersaving.
Op basis van deze eisen kan ik je vooral LeeDrOiD aanbevelen, zie ook deze post.
De rom die hier wordt beschreven, Sleehond in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3", lijkt me ideaal.
Ik heb teppic74's Froyo ROM lange tijd tot volle tevredenheid gebruikt. Echter, als je Sense 2.1 wilt hebben, moet je voor een andere gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks. Ik zal eens naar LeeDrOiD kijken :).

Sense 2.1 is echter geen harde eis. Het "kiss" principe en meer ruimte voor apps blijft voorop staan.

Ik zag vanmiddag ook een topic op XDA over supernova (van Droidzone) en varianten daarvan (zoals met Gingerbread en sense 2.1). En die gebruikte een (voor zover ik kan beoordelen) elegantere manier om apps en data op je sd-kaart te zetten ipv. wat a2sd doet.

Maar die rom is daarentegen weer zo ontzettend uitgebreid met allerlei andere gimmicks..... De kracht van de rom van teppic74 is juist dat het meer modulair is opgezet :).

Ik zou het bij wijze van spreken nieteens erg vinden als de ROM zelf, zodra geboot, gewoon zonder root rechten zou werken (vind ik eigenlijk net zo veilig).

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 15-08-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
lol, gebruik dat toch al een tijdje maar was me nog níet opgevallen. Dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een complete clean install gedaan. Eerst een factory reset. Dan werkte mijn Insertcoin custom rom nog prima(1.0.5 geloof ik). Daarna SD kaart geformatteerd en de nieuwste Insertcoin rom geflashed(1.1.1). Flashen gaat prima maar hij lijkt precies de rom maar half te flashen. Settings shortcut is nergens meer te vinden in de app list. Als ik op de menu toets klik kan ik wel settings selecteren maar krijg ik de foutmelding: "The linked program is nog longer installed on your phone".

Als ik hem in standby zet krijg ik hem ook niet meer uit standby. De unlock slider is niet zichtbaar.

Heb ondertussen ook 1.1.0 en 1.0.8 versies geprobeerd met hetzelfde probleem. Ik begrijp er helemaal niets meer van... .Wie kan mij helpen?

EDIT: OPGELOST, was vergeten opnieuw een partitie aan te maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe vraag. Ergens in deze thread heb ik een link gevonden naar de stock HTC gingerbread rom. Als ik deze flash krijg ik de foutmelding: E:can't find update script. Hoe los ik dit op? Ik zou mijn Desire graag terug volledig stock zetten met de nieuwste gingerbread rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kom er ff niet meer uit, als ik unrevoked draai, dan herstart m'n telefoon, en krijg de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted.". Ik heb usb debugging aan staan en 'charge only'. Unrevoked start de tel. automatisch opnieuw op en ik kom in het witte menu met de gekleurde letters, wat ik sinds S-OFF heb, welke keuzes moet ik daar precies maken? Wellicht dat het daar verkeerd gaat?

[edit]Ik kies fastboot, dan reboot, en dán krijg ik de melding. Wat kan hier fout gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 16-08-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo.... weer een stapje wijzer in het hele root-gebeuren :).

Vanavond met revolutionary ook de Clockwork recovery geinstalleerd en van daaruit de "su" update. Tot m'n opluchting zie ik dat, zelfs met root, er nog best wel redelijk wat security is in wie en wat je superuser-toegang wil geven :).

Meteen ook eens naar Titanium backup gekeken (en ge-upgrade naar pro). Het programma is wel een beetje overwhelming, maar de optie om van de standaard Google apps de updates te integreren in de ROM had wel een positief effect op de beschikbare hoeveelheid intern geheugen :o.

Van 18 MB vrij naar 34 is toch wel een hele prestatie.

Kan ik iig weer verder met wikken en wegen welke custom rom ik nou uiteindelijk wil gaan draaien en HOE ik het opslagprobleem te lijf wil gaan.

Data++ lijkt me wel een leuke optie (maar behoorlijk bewerkelijk omdat ik dan bv. met een Alpharev HBOOT aan de gang moet gaan). Maar "data2sd" klinkt ook goed.

Ik blijf het alleen een vervelend idee vinden dat ook dan progjes als Wavesecure of Theft!aware weer minder effectief zullen blijken omdat die dan dus ook niet gestart worden als de telefoon zonder SD wordt geboot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Heb mijn Desire nogmaals voorzien van root! Tijdens het rooten wist revolutionary mij wel te vertellen dat mijn device al S-OFF was. Leek mij vrij onmogelijk, aangezien ik de GB update had geflashed met de RUU en dus ook een nieuwere HBOOT had...? Anyway, ik heb inmiddels weer Oxygen draaien en ben nu even door XDA aan het bladeren om al die ROMs eens wat te kunnen vergelijken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Aikon schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:07:
Ik kom er ff niet meer uit, als ik unrevoked draai, dan herstart m'n telefoon, en krijg de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted.". Ik heb usb debugging aan staan en 'charge only'. Unrevoked start de tel. automatisch opnieuw op en ik kom in het witte menu met de gekleurde letters, wat ik sinds S-OFF heb, welke keuzes moet ik daar precies maken? Wellicht dat het daar verkeerd gaat?

[edit]Ik kies fastboot, dan reboot, en dán krijg ik de melding. Wat kan hier fout gaan?
Gebruik je windows 7?
If so, dan is het een driver-probleem. Ik heb het volgens de volgende manual opgelost:
http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tnx, was ervan overtuigd dat ik dit al had gedaan, maar blijkbaar niet goed. Nu gaat het goed, maar krijg de melding "Is your firmware too new?"

Probeer het vanavond nog wel eens na een factory reset oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Aikon op 16-08-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 22:44
Hmm, ik heb eerst unrevoked en toen pas s-off gedaan. Jouw melding kan ik niet reproduceren.
Wat heb je nu draaien? Nog stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, stock 2.3, als ik een beetje rond google lijkt het te gaan om een app die de boel dwarszit, welke wordt in het midden gelaten (verschilt), dus met een factory reset zou dat opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Aikon schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:12:
Tnx, was ervan overtuigd dat ik dit al had gedaan, maar blijkbaar niet goed. Nu gaat het goed, maar krijg de melding "Is your firmware too new?"

Probeer het vanavond nog wel eens na een factory reset oid.
Had ik ook last van en ook ik had de officiële 2.3 geflashed met de RUU. Misschien lukt het je na een factory reset, anders zou ik je adviseren om op xda even te zoeken naar unrevoked 3.2. Die werkte bij mij iig direct zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik draai nu een rooted versie van de recent uitgekomen 2.3 ROM, met daar bovenop een A2SD module.
In het begin draaide het als een zonnetje, maar na een dag heb ik enorm last van traagheid en ik denk dat het door mijn Class4 sdkaart komt.

Is het aan te raden een class6 of zelfs 10 te nemen ? Of zijn er mensen die met een class4 totaal geen last van lag hebben ? Ik heb nog een test gedaan met sd tools, maar ik krijg sterk het gevoel dat die waarden niet kloppen, hij gaf bij mijn sdkaart voor zowel read als write 10+ MB/sec aan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squall schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:12:
Ik draai nu een rooted versie van de recent uitgekomen 2.3 ROM, met daar bovenop een A2SD module.
In het begin draaide het als een zonnetje, maar na een dag heb ik enorm last van traagheid en ik denk dat het door mijn Class4 sdkaart komt.

Is het aan te raden een class6 of zelfs 10 te nemen ? Of zijn er mensen die met een class4 totaal geen last van lag hebben ? Ik heb nog een test gedaan met sd tools, maar ik krijg sterk het gevoel dat die waarden niet kloppen, hij gaf bij mijn sdkaart voor zowel read als write 10+ MB/sec aan ....
Doordat ik de dalvik-cache op SD wou zetten ben ik geswitched van class2 naar class10.
Bij class2 was de mobiel niet meer vooruit te branden, nu met een class10 draait ie als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:28
cdma is USA!
je moet GSM verzie hebben

dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Het is me eindelijk gelukt om custom roms te installeren, lol alleen volgende keer niet de japanse versie van MIUI installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
Maxwp schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:27:
cdma is USA!
je moet GSM verzie hebben

dacht ik
Zijn bepaalde netwerken in de USA die CDMA gebruiken. Hier is het inderdaad GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 12-09 06:55
Even een tip; ik las hierboven dat gevreesd werd dat wanneer apps naar je SD kaart worden verplaatst, je deze apps niet meer kan openen als je de SD kaart mount. Dit is onjuist in het geval waarin er een aparte data partitie op de SD kaart aanwezig is. Deze partitie blijft gewoon gekoppeld aan Android en zorgt er dus voor dat je de betreffende apps gewoon kan openen. Je moet dan natuurlijk niet na installatie van de app2sd rom nog eens een programma als app2sd lite draaien, om ze naar de SD kaart te verplaatsen, waar ze immers al staan! Dat programma verplaatst ze dan namelijk naar de SD directory van het Android systeem (/sdcard) die WEL losgekoppeld wordt. Standaard bij een app2sd rom staan de apps namelijk in /sd-ext, deze blijft gemount aan /.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@MoiZie: Thanks voor de tip :). Echter als je op mijn 'vrees' doelt, dan ben ik misschien niet helemaal duidelijk genoeg geweest :).

Ik snap dat bij het unmounten van de normale primaire fat partitie de extra partitie gewoon gemount blijft en apps dus ook gewoon blijven draaien.

Mij gaat het er echter om wanneer bv. een eventuele dief (of heler) de hele SD kaart verwijdert en verandert door een ander. Heeft hij dan eigenlijk uberhaupt nog een /data of wordt dan gewoon weer de interne partitie van de telefoon beschikbaar? (als het werkt zoals Linux normaal omgaat met mount points waarschijnlijk wel).

In dat geval zou ik een beveiligings app dan bv. gewoon 2x kunnen installeren: 1x geboot zonder extended sd kaart en 1 keertje met :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 17:02
Volgens mij zit ik hier met een USB-brick maar het is me nog niet gelukt het op te lossen...

Mijn Desire is rooted (al een paar maanden) en door vakantietijd en wat wazige probleempjes besloot ik om nu toch maar eens aan MIUI te gaan. Zoals ik zei, het toestel is al rooted (unrevoked3) en draait nog de stock HTC rom (2.2).
Omdat ik graag zeker weet dat alles nog blijft werken heb ik gisteren een volledige backup gemaakt, volgens mij ook NAND maar dat weet ik niet helemaal zeker. In elk geval via de recovery. Daarna is mijn telefoon opnieuw geboot en sindsdien wordt mijn SD kaart niet meer herkend.

De SD kaart werkt wel, zowel in mijn PC als in recovery. Andere SD kaarten werken wél. Ik heb de fix uit de TS gebruikt waarbij je de update.zip op je SD kaart moet zetten en flashen in recovery. Hij komt er wel gewoon doorheen maar uiteindelijk is er niets opgelost (via CMW).
De SD kaart is 14gb FAT32 en 1gb EXT3. Ik heb deze voor de zekerheid geformateerd maar dat maakt niets uit.

Voor de volledigheid: ik ben tamelijk onbekend op root gebied en wat ik er van snap is wat ik zelf gevonden heb. Dus als iemand me in layman's terms verder kan helpen ben ik je zeer dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
En heb je eerst de FAT32 partitie en daarna de EXT3? Misschien beter even de volledige SD kaart formatteren en herpartitioneren via recovery, normaal komt het daarmee goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
Ja, uit mijn hoofd is de FAT32 als eerste. Maar nadat de SD kaart opnieuw gepartitioneerd was werkte alles nog naar behoren. Pas daarna, na de laatste backup niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
Best opnieuw formatteren/partitioneren dan, je kan de backup/files toch nog overzetten naar de computer en dan daarna terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
Dan zal ik dat nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Ik was gisteren weer toe aan de laatste InserCoin en besloot deze align zip uit te voeren. Het flashen van de ROM gaat erg snel (wel 4x zo snel dan voorheen) en geeft verder geen foutmeldingen. Na de reboot kom ik echter niet verder dan het "why so serious" bootscherm van alpharev.

In recovery de SD EXT formateren geeft een error dus ik besloot de boel op de ouderwetse EXT3 niet-align manier te partitioneren. Dit werkt wel gewoon goed.

Wat kan er fout gegaan zijn met het alignen? Ben wel in voor een beetje snelheidswinst want af en toe is mijn trouwe Desire wat aan de langzame kant als de SD kaart word aangesproken.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
heb vandaag een nieuwe SD kaart gekocht en in mn Desire gezet...

hij blijft nu alleen hele tijd rebooten (LeeDroid rom). Ik wil eigenlijk niet meteen alles overzetten van mn oude kaart want wil hem een beetje leeg houden. Heb al een een ext3 partitie gemaakt, maar hij blijft rebooten.

Welke dingen moet ik nu kopieren van mn oude SD kaart?

EDIT:

Nu mn oude SD kaart er weer in gedaan, maar nu blijft hij ook daar hangen. Hij restart niet maar hij blijft hangen bij het LeeDroid logo...

[ Voor 18% gewijzigd door Johantjuuh op 17-08-2011 14:35 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
westergas schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:50:
Ik was gisteren weer toe aan de laatste InserCoin en besloot deze align zip uit te voeren. Het flashen van de ROM gaat erg snel (wel 4x zo snel dan voorheen) en geeft verder geen foutmeldingen. Na de reboot kom ik echter niet verder dan het "why so serious" bootscherm van alpharev.

In recovery de SD EXT formateren geeft een error dus ik besloot de boel op de ouderwetse EXT3 niet-align manier te partitioneren. Dit werkt wel gewoon goed.

Wat kan er fout gegaan zijn met het alignen? Ben wel in voor een beetje snelheidswinst want af en toe is mijn trouwe Desire wat aan de langzame kant als de SD kaart word aangesproken.
misschien helpt dit http://forum.xda-develope...p=16515383&postcount=8360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Zo, toch Miui er maar weer opgezet. Wel weer even wennen na maanden lang Oxygen en CM te hebben gebruikt. Miui heeft toch echt wel een paar handigheidjes die ik in de andere rooms mis. Kleine ergernissen waren snel op te lossen (oa apps groter dan 5mb uit de market downloaden http://forums.miuiandroid...ps-like-MAPS-from-market.)

Ik ga even verder spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
-TheNose- schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:01:
Zo, toch Miui er maar weer opgezet. Wel weer even wennen na maanden lang Oxygen en CM te hebben gebruikt. Miui heeft toch echt wel een paar handigheidjes die ik in de andere rooms mis. Kleine ergernissen waren snel op te lossen (oa apps groter dan 5mb uit de market downloaden http://forums.miuiandroid...ps-like-MAPS-from-market.)

Ik ga even verder spelen. :)
Vooral de camera en data monitor zijn briljant. Toch ga ik naar 2 weken altijd weer terug door kleine bugjes en schoonheidsfoutjes waar ik mij aan ga irriteren, maar het blijft een erg mooie rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Eerste vage iets...whatsapp heeft twee iconen gekregen?? Icoon weggooien kan niet lijkt het. :P

Ik draai trouwens wel de stable release, 1x per maand flashes vind ik wel genoeg...heb al zo lang op nightlies gedraaid, ben een beetje flash moe. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door -TheNose- op 17-08-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zag trouwens bij niet standaard MIUI releases (die van XJ bijv) een ander keyboard. Leek op HTC Imei mod met iphone skin of zoiets? Iemand die daar wat meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Is er een methode om de stock Froyo hboot met bijbehorend recovery image terug te zetten zonder de RUU te draaien?

Achtergrond: ik heb een maf probleem met mijn scherm. Daarom probeer ik de standaard Froyo opnieuw te flashen en daarna alle settings weer beetje bij beetje terug te zetten. Wat ik mis zijn de Wifi settings en ook de 'Scene'. My Backup zet die niet terug (hij mist wel meer trouwens) en een nandroid- of Titanium-backup kan ik niet terug zetten op een non-rooted phone.

Alternatief scenario zou zijn: rooten, Titanium-backup draaien, stock Froyo flashen, weer rooten, selectief zaken terug zetten en dan de stock hboot+recovery weer terugzetten. Alleen weet ik niet of dat laatste mogelijk is. Kan het door een hboot klaar te zetten op de SD kaart? Zo ja, hoe kom ik aan het bestand met de stock hboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:53
Weet iemand hoe je in de HBOOT menu komt in gingerbread?
Ik kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mutakalah schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:23:
Weet iemand hoe je in de HBOOT menu komt in gingerbread?
Ik kan er niks over vinden.
Dat menu ken ik niet. Bedoel je de recovery niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
-TheNose- schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:29:
[...]

Dat menu ken ik niet. Bedoel je de recovery niet?
ja :P
Maar ik heb het al gevonden.
Fastboot uitzetten en dan proberen doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Laatst online: 01-04 09:56
BTW: je kan ook kiezen voor 'Opnieuw starten', dan staat vervolgens 'recovery' bij de opties.

Nog niet veel (niemand?) over gehoord hier maar ik draai intussen een tijdje deze ROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200517
[ROM][Cool Sense 2.1][3 Aug]Unofficial BravoS v1 FULL ODEXED|250MB|FASTEST|STABLE

Na maken ext3/4 partitie, alignen, flashen (stock hboot) en v6 kernel installeren was ie wel wat traag (class 4 SD-kaart).
Vandaag setcpu geinstalleerd zoals iemand post in het forumtopic en nu draait ie erg soepel.

Aanrader!

[ Voor 72% gewijzigd door _Calvin op 17-08-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ziet er wel goed uit! :)

Ik kan er alleen niet uit opmaken of ze deze nou hebben gebaseerd op de officiele ge-releaste Desire GB rom van HTC of nog steeds een on-officiele GB rom.

En gebruiken ze nou A2SD of Data2ext? Data2ext lijkt me namelijk beter/stabieler :) (meer ge-mount op een linux-like manier ipv met symlinks e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
Ik heb net oxygen geinstalleerd (mijn eerste rom).
Hoelang duurt het voordat hij voorbij het "bootscreen" is?
Er staat de hele tijd oxygen en dat is nu al 20 min bezig.

Na opnieuw te flashen deed hij het meteen.

[ Voor 13% gewijzigd door Shadoxfix op 17-08-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Laatst online: 01-04 09:56
eymey schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:45:
Hmm, ziet er wel goed uit! :)

Ik kan er alleen niet uit opmaken of ze deze nou hebben gebaseerd op de officiele ge-releaste Desire GB rom van HTC of nog steeds een on-officiele GB rom.

En gebruiken ze nou A2SD of Data2ext? Data2ext lijkt me namelijk beter/stabieler :) (meer ge-mount op een linux-like manier ipv met symlinks e.d.).
Voor zover ik weet:
- Onofficiele ROM waar hij delen van de officiele GB-ROM in heeft gestopt
- In het lijstje staat "Cyanogen A2SD script tweaked by me, moves both Apps and Dalvik to EXT."
- Daarnaast is een aparte versie "Cool BravoS v1 DATA2EXT (thx to Alex-V)" in de startpost te vinden, lijkt me dus A2SD in de ROM zelf.

Moet ik toch nog maar es beter inlezen wat eigenlijk het verschil is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ik probeer mn desire te S-OFF en, alleen hij blijft wachten op mijn device!

USB debugging is aan, antivirus is uit, en htc sync is uit!

& nog steeds: Waiting for device..

[ Voor 12% gewijzigd door Johantjuuh op 17-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Johantjuuh schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:12:
ik probeer mn desire te S-OFF en, alleen hij blijft wachten op mijn device!

USB debugging is aan, antivirus is uit, en htc sync is uit!

& nog steeds: Waiting for device..
Op welke rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
LeeDroid HD + Sense 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
Avilis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:28:
Best opnieuw formatteren/partitioneren dan, je kan de backup/files toch nog overzetten naar de computer en dan daarna terugzetten.
Thnx, het werkt! Via GParted de SD kaart weer opnieuw gepartitioneerd en geformateerd en hij wordt weer herkend :)
Ik dacht niet dat het zó makkelijk zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik snap het niet helemaal, er gaat ergens iets verkeerd.

Ik heb de "Stock Sense ROM met root" uit de TS (deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997 ) op m'n Desire staan. En deze App2SD: http://forum.xda-develope...p?p=10469546&postcount=40

Maar omdat m'n Desire een beetje traag werd heb ik hem teruggezet naar fabriekinstellingen (via Instellingen > Sd- en telefoongeheugen > Terugzetten op fabrieksinstellingen). Maar toen werkte App2Sd niet meer. Ik heb toen m'n SD kaart geformatteerd via Amon_ra (Swap 0, en die andere op 1024MB). Toen die App2SD zip op m'n SD gezet en die geflasht via Amon_ra. Maar het werkt nogsteeds niet, als ik wat apps installeer dan neemt m'n telefoongeheugen af, en m'n SD geheugen blijft ongewijzigd

Hoe krijg ik dit weer werkend, want het is vrij irritant zo, omdat m'n geheugen dan heel snel volloopt.

Misschien maar gewoon een hele andere ROM eropzetten, Maar ik zou niet weten welke, de Stock bevalt mij wel prima eigenlijk.

Uiteindelijk deze ROM gebruikt (en de tutorial gevolgd natuurlijk): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833310 en dat lijkt goed te gaan. Moest wel de Reduce_Undervolt ook flashen, want anders crashte m'n Desire steeds.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2011 00:02 ]

• eymey
Zelf vanavond de "Supernova" rom geinstalleerd: http://supernova.droidzone.in/

Erg nette 'no nonsense' ROM en de 1 gig vrije ruimte voor apps en data is gewoon geweldig :D.

Toch merk ik dat de Desire vaak erg aan het 'laggen' is, vooral bij het voor het eerst opstarten van programma's (na een reboot) of bij het oproepen van de homescreens en verwijderen/toevoegen van widgets :S.

Ik heb inmiddels ook een Transcend 16 GB class 10 kaartje binnen en die dus ook meteen gebruikt om een fat32 partitie op te zetten en ext4. Als het goed is allebei 'aligned'. SD-kaartje haalt volgens de SD toolkit ong. 11 MB/s write en 16 MB/s read. Minder dan die van Verwijderd in "HTC Desire - Deel 7" maar goed, er kan natuurlijk altijd wat verschil in zitten.

Misschien toch eens kijken of dingen als journalling e.d. wel uit staan... :S

• Aikon
  • Niet online
nightcrow schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Had ik ook last van en ook ik had de officiële 2.3 geflashed met de RUU. Misschien lukt het je na een factory reset, anders zou ik je adviseren om op xda even te zoeken naar unrevoked 3.2. Die werkte bij mij iig direct zonder problemen.
Factory reset heeft niet geholpen, blijf houden "firmware too new?" Nu met 3.2 staat ie al 30min op Waiting for root..

Weet iemand of ik gewoon veilig de boel kan afsluiten en usb kabel eruit trekken?
[edit]Dat kon dus gewoon. Ik snap echter niet wat ik nou verkeerd doe, s-off gedaan, factory reset, sim pin eraf, usb charge en disk drive geprobeerd en 3.2, 3.21 & 3.32, allemaal zonder effect.

Op zich neem ik dat painless niet zo serieus meer van unrevoked. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Aikon op 18-08-2011 01:24 ]

• psychiat0r
Zo, sinds gisteravond heb ik MIUI draaien! Ik heb MIUI XJ 1.8.17 A2SD+ gebruikt om er zeker van te zijn dat het gewoon in het engels is. Ik heb alles via de Clockworkmod ROM Manager gedaan, dat was toch wat eenvoudiger :)

Het ging niet helemaal zonder slag of stoot, de telefoon bleef gisteren in de MIUI bootscreen hangen. Kennelijk was data+cache nog niet gewiped dus dat heb ik via recovery gedaan en daarna bootte MIUI vrolijk door.

De eerste indruk is in elk geval postitief. Van stock Sense afkomend is het zóveel sneller! Ik ben blij dat nu eindelijk die standaard troep van de officiële T-Mobile 2.2 update is verwijderd.

• Johantjuuh
De site van http://alpharev.nl/ werkt niet meer!?

[ Voor 196% gewijzigd door Johantjuuh op 18-08-2011 11:56 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
psychiat0r schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:16:
De eerste indruk is in elk geval postitief. Van stock Sense afkomend is het zóveel sneller! Ik ben blij dat nu eindelijk die standaard troep van de officiële T-Mobile 2.2 update is verwijderd.
Heb zelf een gewone unbranded HTC, maar ben toch benieuwd. Vergt een branded telefoon nog extra handelingen m.b.t. rooten en aanpassen bootloader? Is je telefoon nu gelijk simlock vrij en netwerk onafhankelijk?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Avilis
psychiat0r schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:16:
Zo, sinds gisteravond heb ik MIUI draaien! Ik heb MIUI XJ 1.8.17 A2SD+ gebruikt om er zeker van te zijn dat het gewoon in het engels is. Ik heb alles via de Clockworkmod ROM Manager gedaan, dat was toch wat eenvoudiger :)
En hoe is de ervaring met MIUI, want ik heb die ook ooit eens geinstalleerd en ik kreeg enorm vaak FC's.
Ben nu van CM 7.1 RC1 naar InsertCoin 1.1.1 gegaan omdat ik eens wou zien hoe het nu is met Sense, maar ik moet zeggen dat de snelheid in vergelijking tot CM 7.1 veeeeel minder is. Dit is waarschijnlijk door mijn class 4 SD kaart en die IC rom gebruikt wel constant die EXT partitie.

• dafmay
Avilis schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

En hoe is de ervaring met MIUI, want ik heb die ook ooit eens geinstalleerd en ik kreeg enorm vaak FC's.
Ben nu van CM 7.1 RC1 naar InsertCoin 1.1.1 gegaan omdat ik eens wou zien hoe het nu is met Sense, maar ik moet zeggen dat de snelheid in vergelijking tot CM 7.1 veeeeel minder is. Dit is waarschijnlijk door mijn class 4 SD kaart en die IC rom gebruikt wel constant die EXT partitie.
Sense is in mijn ervaring enorm langzaam en een vertragende factor op het toestel. Een custom rom pas ik dan ook altijd direkt aan naar een eigen Lite versie waarin Sense (Rosie) en aanverwante zaken zoals widgets zijn verwijderd, en daarvoor in de plaats LauncherPro. Ik heb dan altijd een zeer vlotte rom op mijn toestel, en mis Sense verder ook helemaal niet.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Terror schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

Heb zelf een gewone unbranded HTC, maar ben toch benieuwd. Vergt een branded telefoon nog extra handelingen m.b.t. rooten en aanpassen bootloader?
Nee. :)
Is je telefoon nu gelijk simlock vrij en netwerk onafhankelijk?
Wederom nee. Het kan wel met een tooltje als je telefoon eenmaal geroot is.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• psychiat0r
Terror schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

Heb zelf een gewone unbranded HTC, maar ben toch benieuwd. Vergt een branded telefoon nog extra handelingen m.b.t. rooten en aanpassen bootloader? Is je telefoon nu gelijk simlock vrij en netwerk onafhankelijk?
Ik weet niet of de telefoon nu simlock vrij is, ik ga er in elk geval niet vanuit. Verder was het rooten geen probleem, ik heb het gewoon met unrevoked3 gedaan.
Avilis schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

Ik had gisteren wat FC's in de messaging app maar dat kwam voornamelijk door mijn eigen ongeduld nadat ik 5000+ smsjes terug heb gezet vanuit een backup. Verder ben ik een paar nukkigheden tegengekomen maar dit staat in het niet vergeleken met de situatie waar ik vandaan kom. Verder ben ik van mening dat een custom ROM nooit perfect is dus ik ook niet moet verwachten dat MIUI helemaal vrij is van problemen ;) Maar de ervaring is tot nu toe buitengewoon positief!

• Johantjuuh
ik probeer mn Hboot te flashen. Heb CM7R2 gedownload, benoemd als: PB99IMG.zip. Maar als ik opstart via VOL down + Power begint hij niet automatisch te vragen of ik wil updaten!?

• dafmay
Johantjuuh schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:17:
ik probeer mn Hboot te flashen. Heb CM7R2 gedownload, benoemd als: PB99IMG.zip. Maar als ik opstart via VOL down + Power begint hij niet automatisch te vragen of ik wil updaten!?
Ik kan je tip geven om Hboot te flashen mbv Fastboot commander. Dat werkt echt enorm handig en altijd goed :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823315

Edit : ik heb zelf namelijk ook ondervonden dat flashen via een PB99IMG.zip bestand niet lukte op mijn telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 18-08-2011 12:34 ]

• Johantjuuh
dafmay schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Ik kan je tip geven om Hboot te flashen mbv Fastboot commander. Dat werkt echt enorm handig en altijd goed :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823315

Edit : ik heb zelf namelijk ook ondervonden dat flashen via een PB99IMG.zip bestand niet lukte op mijn telefoon.
bedankt!

Was inderdaad opzoek naar zoiets, heb uiteindelijk Android Flasher gevonden. Werkte perfect, was geflashed en zag meteen CM7R2 staan. Daarna direct gereboot maar nu zie ik al 10 minuten het witte HTC scherm...

• Avilis
En nu maar een CM7r2 versie flashen van de rom die je wenst en klaar :)

• Johantjuuh
Avilis schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:55:
En nu maar een CM7r2 versie flashen van de rom die je wenst en klaar :)
Oke, dus zo krijg ik hem niet aan de praat?
Ik heb nu de LeeDroid HD (A2SD+) rom. Kom dus niet verder dan mn recovery!
Wanneer ik in mijn recovery kom zegt hij trouwens nog:

Can't open CACHE:recovery/log

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.