Toon posts:

Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:
  • 360.788 views

Anoniem: 413345

SizzLorr schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:33:
[...]

Hmzz vreemd, Kies zou toch echt de recovery mode met herkennen. Download even Odin en de juiste Firmware. Je kan dan met download mode (volume down + home + aan/uit knoppen ingedrukt houden als telefoon uit is) via Odin de software herstellen.

Vanaf samfirmware.com kun je de benodigde tools en bestanden downloaden.
Op de eerste plaats bedankt voor de tips!
Kies herkend het toestel niet in de recovery mode. Heb 'm de hele nacht aan laten staan en vanmorgen stond er de melding in het scherm dat ik maar een servicecentre van samsung op moet zoeken.....
Ben nu met Odin bezig. Heb (volgens mij) de goede firmware opgezocht (csc XENKE1) daarin zat 1 tar file en die heb ik in pda gezet. Odin leek even goed te gaan maar blijft nu hangen bij factoryfs.img.

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
Het is net andersom :P
Anoniem: 413345 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:02:
Noodrecovery lukt ook niet want de telefoon wordt niet meer herkentd lijkt het wel.
Anoniem: 413345 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:18:
Kies herkendt het toestel niet in de recovery mode.
Gaat Odin nu verder?

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Anoniem: 413345 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

Op de eerste plaats bedankt voor de tips!
Kies herkend het toestel niet in de recovery mode. Heb 'm de hele nacht aan laten staan en vanmorgen stond er de melding in het scherm dat ik maar een servicecentre van samsung op moet zoeken.....
Ben nu met Odin bezig. Heb (volgens mij) de goede firmware opgezocht (csc XENKE1) daarin zat 1 tar file en die heb ik in pda gezet. Odin leek even goed te gaan maar blijft nu hangen bij factoryfs.img.
Krijg je op het scherm van het toestel wel een progressbar? En heb je er ook aan gedacht dat je Kies geheel uit moet zetten (dus ook de resten in taskmanager)?

Je hebt wel de goede (en enige) Nederlandse firmware. Dat is dus:
I9100XXKE2 ## EXT4.PIT 2.3.3 2011 May 6 MULTI - CSC - XENKE1

[Voor 15% gewijzigd door SizzLorr op 09-08-2011 11:36]

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 00:55
Nu toch iets leuks...
Gisteravond nog gesmst rond 18:00..
Savonds wilde ik smsen en toen deden de I, K en M toets het niet meer.

Ik heb de touch test gedaan (*#0*# en dan touch) waaruit onderstaand resultaat kwam:

Zoals te zien is is het gedeelte rechts onder niet helemaal goed meer.
Ik heb tussen 18:00 en 22:00 wel een stuk of 10 apps geïnstalleerd en verwijderd maar kan daardoor de software van het touchscreen aangepast worden? Zo ja, weet iemand hoe ik dit kan oplossen buiten een harde reset om?

Thanks

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Begrijp even iets niet:

Heb je de lijnen wel doorgetrokken vanaf boven naar onder? Of betreft dat juist het probleem?

• deuz14
Sorry dat betreft juist het probleem...
Ik heb alle lijnen van boven naar beneden doorgetrokken alleen rechts onder pakt hij een gedeelte niet en dirigeert de telefoon de regel opzij

Ik heb ook de app touch test geprobeerd en dit gaf vergelijkbare resultaten.

[Voor 17% gewijzigd door deuz14 op 09-08-2011 11:58]

• Dwazer
  • Nu online
deuz14 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:56:
Sorry dat betreft juist het probleem...
Ik heb alle lijnen van boven naar beneden doorgetrokken alleen rechts onder pakt hij een gedeelte niet en dirigeert de telefoon de regel opzij

Ik heb ook de app touch test geprobeerd en dit gaf vergelijkbare resultaten.
Je hebt hem al eens gekalibreerd?
Dat is natuurlijk geheel irrelevant aangezien dat calibreren alleen het virtuele toetsenbord betreft en er van uit gaat dat je scherm gewoon goed werkt. Calibreren met een probleem zoals de vraagsteller heeft kan niet eens aangezien er blijkbaar een gedeelte is dat niet wordt gedetecteerd. Kan je dus drukken wat je wilt.

Nickname does not reflect reality

• deuz14
Sorry kan aan mij liggen maar ik kan de kalibiratie tool hiervoor niet vinden.
Wat ik begreep word de kalibratie ook contine "on-the-fly" gedaan zoals bijvoorbeeld hier te zien is

Anoniem: 388464

Daar is het [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic voor.

[Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2011 12:31]

• businka19
  • Laatst online: 05-03-2021
Vriendelijk, maar is niet meer nodig

[Voor 57% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2011 12:32]

Anoniem: 388464 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:19:
Kan iemand mij helpen de goedkoopste aanbieding te vinden?
Kijk anders even in het Abo topic. Is hier nogal off-topic namelijk.

SizzLorr schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Krijg je op het scherm van het toestel wel een progressbar? En heb je er ook aan gedacht dat je Kies geheel uit moet zetten (dus ook de resten in taskmanager)?

Je hebt wel de goede (en enige) Nederlandse firmware. Dat is dus:
I9100XXKE2 ## EXT4.PIT 2.3.3 2011 May 6 MULTI - CSC - XENKE1
Kies staat helemaal uit. Als odin bezig is zie ik ook een progressbar die tot ver over de helft komt en dan op een gegeven moment krijg ik fail te zien in odin.

<ID:0/006> Added!!
<ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> SetupConnection..
<ID:0/006> Initialzation..
<ID:0/006> Get PIT for mapping..
<ID:0/006> Firmware update start..
<ID:0/006> boot.bin
<ID:0/006> cache.img
<ID:0/006> factoryfs.img
<ID:0/006>
<ID:0/006> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 413345 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Kies staat helemaal uit. Als odin bezig is zie ik ook een progressbar die tot ver over de helft komt en dan op een gegeven moment krijg ik fail te zien in odin.

Kan je ook niet in de recovery mode komen en dan een factory reset doen? Misschien kan je daarna wel weer gewoon flashen.
Anders misschien deze rom nog een keer downloaden of een andere proberen? Het kan zijn dat je factoryfs.img beschadigd is.
Nog een optie is de repartition optie bij Odin aanvinken (al lijkt het dat je dat al doet. Probeer het in dat geval eens zonder repartition)

• Dwazer
  • Nu online
gwystyl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

[knip]
Nog een optie is de repartition optie bij Odin aanvinken (al lijkt het dat je dat al doet. Probeer het in dat geval eens zonder repartition)
Wordt dat niet juist afgeraden door deze handleiding?

Wellicht een idee om de vraag hier te stellen, in het juiste topic...

[Voor 18% gewijzigd door Dwazer op 09-08-2011 14:00]

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59
Sinds gister blijft bij mn SGS2 de 'Info - Batterij helemaal opgeladen. Verwijder de oplader' notificatie continue staan. De batterij-history grafiek loopt momenteel ook niet meer door (staat nog op 100% terwijl accu nu nog maar 37% vol is volgens diverse widgets). Ook gaat batterij veel sneller leeg dan normaal. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

thanks, ik ga daar eens kijken.

• Xiaoyao
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2021
Als ik 'muziek' aan het luisteren ben stopt mijn S2 er soms even compleet mee. Ik hoor een toon, hij gaat op zwart en dan gaat hij media scannen en wordt de verbinding met internet en gsm even verbroken. Zou het er mee te maken hebben dat mijn audio files geregeld een lengte hebben van zo'n 4 uur?

De standaard applicatie muziek onthoudt ook vaak niet waar die gebleven is, alvorens je pauzeert. Zijn er hier oplossingen voor of is er misschien een goede andere audio speler beschikbaar?

Ter vergelijking, mijn oude G1 had met beiden nooit problemen.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-02 17:21
Mijn telefoon ligt middels bij KPN servicepunt in rijswijk. Einde van de week zit er een nieuw scherm in. Ik had last van een soort interlaced over m`n scherm.
Ik kon er voor kiezen om het scherm te laten maken ter plaatste als deze binnen was. Ik moest dan 30-45min wachten. Heb er voor gekozen om me te laten bellen wanneer het toestel klaar is. Een paar dagen voor een reparatie vind ik wel meevallen moet ik zeggen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Masterkale1 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:24:
Mijn telefoon ligt middels bij KPN servicepunt in rijswijk. Einde van de week zit er een nieuw scherm in. Ik had last van een soort interlaced over m`n scherm.
Ik kon er voor kiezen om het scherm te laten maken ter plaatste als deze binnen was. Ik moest dan 30-45min wachten. Heb er voor gekozen om me te laten bellen wanneer het toestel klaar is. Een paar dagen voor een reparatie vind ik wel meevallen moet ik zeggen.
bedoel je hiermee dat het lijkt alsof er allemaal lijntjes over je scherm lopen (gewoon korte niet over de hele lengte. bij bijvoorbeeld wat grijzige kleuren (zoals bij de pull down taskbar)? en ook als je een egaal zwarte achtergrond in het donker bekijkt dat het wat grijzig is en met een soort "structuur"
als dat zo is moet ik binnenkort maar eens naar de phonehouse....
faizoel schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:52:
[...]
Je kan ook zoeken op de market naar "radioopt".
Dit is dan een widget... Deze gebruik ik en ook mijn vrouw vind hem heel handig.
Door te klikken op de widget zie je het verbruik per app.

Edit: Ohw, en er zit ook een taskkiller in (die ik zelf nooit gebruik)
tja maar of je deze wil gebruiken, ik heb hem ook er bij staan (samen met een ander)
en dit ding is zooooo onprecies. de helft van de tijd klopt er niks van.
gewoon 3g watchdog ofzo werkt tenminste fatsoenlijk

[Voor 45% gewijzigd door darrock op 09-08-2011 17:50]

Dwazer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Alhoewel je niet helemaal de juiste link gaf (ik heb een s2) heb ik daar wel de goede info gevonden, ik had in odin ook een pit-file gesecteerd en dat was dus niet nodig........
Ik heb m'n toestel weer aan de praat alhoewel hij nog niet vlekkeloos presteerd. Probeer nu voor de tweede keer met kies m'n firmware te upgraden, hopen dat het nu beter gaat.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Anoniem: 413345 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Probeer het eens zonder PIT bestand.

/edit:

Ik zie al dat het is gelukt. :)
Dwazer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Het wordt juist aangeraden om te flashen ZONDER repartition. Repartitioning is het enige punt waar een flash op fout kan gaan dus moet je het ook niet doen als het niet nodig is.

[Voor 30% gewijzigd door SizzLorr op 09-08-2011 20:16]

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 23:53
Heb sinds vandaag eens even mijn databundel kunnen testen, in plaats van het internet via WiFi. 's Ochtends een beetje in Bunschoten geweest enzovoorts. Viel mij ineens op hoe slechte internetverbinding ik daar had. Bij bijvoorbeeld whatsapp kwam er telkens een tijdsbalkje in beeld, wat betekent dat het berichtje nog niet verstuurd kan worden. Ook internetpagina's werden soms niet of soms na 30 seconden pas geladen. Dit was even later ook zo om en nabij Utrecht in de stad. Opvallend is dat het welbekende oranje en groene lichtje met hierboven soms een H, soms een G en soms een 3G maar af en toe brandden. En ja, dan had ik internet. Ik besloot maar eens even bij het batterijverbruik te kijken. Zag ik daar dat het balkje van het telefoonsignaal helemaal mooi geel was, wat volgens mij prima in orde is. Daarna ging ik even googlen om te kijken of meer mensen dit probleem hadden. Kwam alleen wat over de Galaxy S tegen en daarvoor was ook niet echt een oplossing, behalve langsgaan bij de Vodafone-shop. Jammer, want ik heb juist Vodafone als provider boven T-mobile verkozen vanwege het schijnbaar veel betere bereik (terwijl ik nooit problemen had met T-mobile). Zo'n standaard SMS'je van Vodafone om je telefoon in te stellen voor het internet heb ik ook niet gehad, maar daaraan kan het bij een Galaxy S2 niet liggen. De helpdesk van Vodafone is nu dicht, maar ik neig ernaar om die morgen te bellen. Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?

Daarnaast zie ik nog iets vreemds, waarschijnlijk de bug van Android 2.3.3. Bij het batterijverbruik staat nu de batterij bijna op is dat Spraakopdrachten 18% heeft verbruikt. Sowieso kon ik maar 12 uur op de accu, wat ik al vrij vreemd vond, maar in die 12 uur heb ik echt geen spraakopdrachten gedaan. Overigens heb ik wel 3 uur aan het display verbruikt volgens de batterijmeter. Toch blijf ik 12 barweinig vinden, maar dat kan aan mij liggen.
Spraakopdrachten

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-05 09:30
Phoenixx2000 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:38:
Heel verhaal over m'n foto's die ik was kwijtgeraakt met knippen/plakken via MTP modus...
Ik heb met diverse (wel 15 geprobeerd) recover-programma's de originele bestanden terug kunnen halen, alleen elke foto is bijna volledig bedenkt/corrupt met een grijs vlak. Indien iemand tips heeft om dit te fixen, let me know, via PM want dit is verder offtopic..

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

BB333 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:44:
Heb sinds vandaag eens even mijn databundel kunnen testen, in plaats van het internet via WiFi. 's Ochtends een beetje in Bunschoten geweest enzovoorts. Viel mij ineens op hoe slechte internetverbinding ik daar had. Bij bijvoorbeeld whatsapp kwam er telkens een tijdsbalkje in beeld, wat betekent dat het berichtje nog niet verstuurd kan worden. Ook internetpagina's werden soms niet of soms na 30 seconden pas geladen. Dit was even later ook zo om en nabij Utrecht in de stad. Opvallend is dat het welbekende oranje en groene lichtje met hierboven soms een H, soms een G en soms een 3G maar af en toe brandden. En ja, dan had ik internet. Ik besloot maar eens even bij het batterijverbruik te kijken. Zag ik daar dat het balkje van het telefoonsignaal helemaal mooi geel was, wat volgens mij prima in orde is. Daarna ging ik even googlen om te kijken of meer mensen dit probleem hadden. Kwam alleen wat over de Galaxy S tegen en daarvoor was ook niet echt een oplossing, behalve langsgaan bij de Vodafone-shop. Jammer, want ik heb juist Vodafone als provider boven T-mobile verkozen vanwege het schijnbaar veel betere bereik (terwijl ik nooit problemen had met T-mobile). Zo'n standaard SMS'je van Vodafone om je telefoon in te stellen voor het internet heb ik ook niet gehad, maar daaraan kan het bij een Galaxy S2 niet liggen. De helpdesk van Vodafone is nu dicht, maar ik neig ernaar om die morgen te bellen. Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?

Daarnaast zie ik nog iets vreemds, waarschijnlijk de bug van Android 2.3.3. Bij het batterijverbruik staat nu de batterij bijna op is dat Spraakopdrachten 18% heeft verbruikt. Sowieso kon ik maar 12 uur op de accu, wat ik al vrij vreemd vond, maar in die 12 uur heb ik echt geen spraakopdrachten gedaan. Overigens heb ik wel 3 uur aan het display verbruikt volgens de batterijmeter. Toch blijf ik 12 barweinig vinden, maar dat kan aan mij liggen.
Spraakopdrachten
Whatsapp was gisteren weer eens down.

Voor de rest is het een herkenbaar Vodafone verhaal, heb ik bij meerdere toestellen gehad en ben daarom nu naar KPN overgestapt. Dat het toestel constant switcht tussen HSDPA (H icoontje) en WCDMA (3G icoontje) is normaal, dit doet het om energie te besparen.

• Dwazer
  • Nu online
SizzLorr schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:15:
[...]

Het wordt juist aangeraden om te flashen ZONDER repartition. Repartitioning is het enige punt waar een flash op fout kan gaan dus moet je het ook niet doen als het niet nodig is.
Dat zeg ik toch ook? ;) Was een comment op deze post waarin gevraagd werd het eens zonder te proberen ;)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dwazer schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:09:
[...]

Dat zeg ik toch ook? ;) Was een comment op deze post waarin gevraagd werd het eens zonder te proberen ;)
Mijn tip was meer 'als je de ene al geprobeerd hebt, probeer dan de andere' :). Uiteindelijk zijn er maar een paar mogelijkheden om zoiets aan het werk te krijgen volgens mij.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

gwystyl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:25:
[...]

Mijn tip was meer 'als je de ene al geprobeerd hebt, probeer dan de andere' :). Uiteindelijk zijn er maar een paar mogelijkheden om zoiets aan het werk te krijgen volgens mij.
Je moet je wel even bedenken dat je nooit mensen zomaar moet aanraden om de repartition optie te gebruiken. Als dat fout gaat dan gaat het echt goed fout.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SizzLorr schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:28:
[...]

Je moet je wel even bedenken dat je nooit mensen zomaar moet aanraden om de repartition optie te gebruiken. Als dat fout gaat dan gaat het echt goed fout.
Was inderdaad een soort laatste mogelijkheid. Zal er in het vervolg even zoiets bijzetten... Ik zie alleen niet helemaal hoe het hierbij fout kan gaan, maar de brick-voorbeelden online komen vaak wel uit klooien met partitioneren lijkt het.

• Dwazer
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Was inderdaad een soort laatste mogelijkheid. Zal er in het vervolg even zoiets bijzetten... Ik zie alleen niet helemaal hoe het hierbij fout kan gaan, maar de brick-voorbeelden online komen vaak wel uit klooien met partitioneren lijkt het.
Maakt allemaal geen biet uit :> . Als ie het zeker had willen weten, had ie niet meteen een bericht moeten plaatsen maar verder moeten zoeken.

De eerste hit in google gaf, bij een juiste zoekopdracht, al het antwoord ;)

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:32
gwystyl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Een volledige brick is bijna onmogelijk, daarvoor moet je precies de verbinding verbreken op het moment dat de bootloader geflashed wordt en dat is timing van milli-seconden :P

Ik heb geen leuke ondertitel.

• TheFes
  • Laatst online: 13:00
BB333 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:44:
Spraakopdrachten
Staat je telefoon niet toevallig in Driving Mode (dubbelklik op home, cancel, en dan staat er een icoontje van driving mode. Als de streep daaronder verlicht is, staat hij aan). Volgens mij probeert je telefoon dan continu omgevingsgeluid als spraakopdracht te interpreteren.

Home Assistant configuratie

Anoniem: 382854

Ivm echo tijdens voice call: ik heb mijn gsm binnen gedaan voor reparatie. Toestel is teruggestuurd naar Samsung en ze hebben een 'software update' gedaan :/. Probleem natuurlijk niet opgelost. Het toestel wordt nogmaals teruggestuurd en ik krijg waarschijnlijk een nieuwe.

• BB333
  • Laatst online: 05-03 23:53
Heb de simkaart even in een andere telefoon getest. Ook daarmee heb ik hetzelfde probleem. Voortdurende switch tussen 3G, 3,5G en nog iets onder G, zo'n gek tekentje. Internetsnelheid hierbij ook belabberd. Heb inmiddels Vodafone gebeld en kan even langs de shop komen. Helaas is het geen Galaxy S2-probleem, dus dan blijf ik waarschijnlijk hier in mijn woonplaats - 10 km van Utrecht - met slecht internet zitten.
Mijn telefoon staat niet in de Driving Mode, dus ik ga meteen even over de accu beginnen in de shop.

• deuz14
deuz14 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:51:
Nu toch iets leuks...
Gisteravond nog gesmst rond 18:00..
Savonds wilde ik smsen en toen deden de I, K en M toets het niet meer.

Ik heb de touch test gedaan (*#0*# en dan touch) waaruit onderstaand resultaat kwam:
[afbeelding]

Zoals te zien is is het gedeelte rechts onder niet helemaal goed meer.
Ik heb tussen 18:00 en 22:00 wel een stuk of 10 apps geïnstalleerd en verwijderd maar kan daardoor de software van het touchscreen aangepast worden? Zo ja, weet iemand hoe ik dit kan oplossen buiten een harde reset om?

Thanks
Bedankt voor de reacties maar er zat niks bruikbaars tussen.
Inmiddels een harde reset uitgevoerd en dit werkte ook niet.

Dus ik denk dat het toestel gewoon stuk is, dus dat wordt terugsturen :-(

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08-2022
er zijn wat gebruikers geweest die ook regelmatig hun pincode opnieuw moest invoeren wanneer de telefoon gewoon aanstond. ik heb dit ook bijna dagelijks en vind het verschrikkelijk irritant. zeker wanneer ie naar puk code gaat en ik helemaal niks meer kan. is hier voor al een oplossing?
het is trouwens geen echte reboot volgens mij...

dit gebeurt trouwens niet omdat ik 'per ongeluk' een toets indruk ofzo in mijn broekzak want als de s2 op het buro ligt gebeurt het net zo vaak...

I've seen 'em do it, man. They fucking drown 'em in that shit.

Anoniem: 403706

Ik heb de GS2 nu ook eindelijk binnen. Ik laad het toestel nu voor de eerste keer op, maar hoe lang moet ik 'm in de lader laten zitten? Ik lees op sommige sites dat hij eruit kan wanneer hij vol is, maar ik hoor ook verhalen dat je 'm bij de eerste keer 16 uur moet opladen.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dekar1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:11:
er zijn wat gebruikers geweest die ook regelmatig hun pincode opnieuw moest invoeren wanneer de telefoon gewoon aanstond. ik heb dit ook bijna dagelijks en vind het verschrikkelijk irritant. zeker wanneer ie naar puk code gaat en ik helemaal niks meer kan. is hier voor al een oplossing?
het is trouwens geen echte reboot volgens mij...

dit gebeurt trouwens niet omdat ik 'per ongeluk' een toets indruk ofzo in mijn broekzak want als de s2 op het buro ligt gebeurt het net zo vaak...
Klinkt als een oude SIM-kaart. Dat is meestal de oorzaak van dit soort problemen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Galaxy S2 bezitters, misschien krijgen we nog een exclusieve telefoon met al dat gezeur van Apple omtrent pattenten ;)

• Dwazer
  • Nu online
Razer schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:26:
Galaxy S2 bezitters, misschien krijgen we nog een exclusieve telefoon met al dat gezeur van Apple omtrent pattenten ;)
Het is echt te erg voor woorden: Patent breuk na patent breuk... Straks is al het denkbare "gepattenteerd" (leuk woord voor galgje) en hebben we niets meer... 8)7

• MetalManic
  • Laatst online: 06-06 20:19
Anoniem: 403706 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:13:
Ik heb de GS2 nu ook eindelijk binnen. Ik laad het toestel nu voor de eerste keer op, maar hoe lang moet ik 'm in de lader laten zitten? Ik lees op sommige sites dat hij eruit kan wanneer hij vol is, maar ik hoor ook verhalen dat je 'm bij de eerste keer 16 uur moet opladen.
Ga even vanaf deze pagina lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1460828/162

Ik had een aantal weken geleden dezelfde vraag...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Dwazer
  • Nu online
MetalManic schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:33:
[...]

Ga even vanaf deze pagina lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1460828/162

Ik had een aantal weken geleden dezelfde vraag...
Hier staat het antwoord ;)

• deuz14
Er staat nog steeds niet duidelijk wat voor antwoord het is hoor ;)

Ik geloof niet zo in die batterij verhalen, de een zegt dit terwijl de ander weer iets anders zegt...
Net als met eten, sommige dingen schijnen goed maar ook slecht voor je te zijn :)

• MetalManic
  • Laatst online: 06-06 20:19
Off topic.... Dat wilde ik dus ook doen maar ik had geen flauw idee hoe ik naar een specifiek bericht moest verwijzen... dus ik vond "vanaf deze pagina" eigenlijk wel voldoen hahaha

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Dwazer
  • Nu online
MetalManic schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:38:
[...]

Off topic.... Dat wilde ik dus ook doen maar ik had geen flauw idee hoe ik naar een specifiek bericht moest verwijzen... dus ik vond "vanaf deze pagina" eigenlijk wel voldoen hahaha
Dat is best makkelijk: Je kan de "Time Stamp" van de post aanklikken, dan krijg je em meteen te zien :)

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 00:13

Quindor

Switching the universe....

Weer mythes over batterijen zo te horen. ;)

Gelukkig is het allemaal niet zo moeilijk. 15 Jaar geleden was het allemaal niet zo ingewikkeld, er waren maar enkele type batterijen en de manier dat je voor deze moest zorgen was grotendeels hetzelfde.

Ondertussen hebben we (in mobiel formaat) Alkaline, ni-mh, ni-cd, li-ion, li-poly, etc.

Mobiele telefoons hebben inmiddels allemaal li-ion en li-poly, welke vergelijkbare eigenschappen bezitten. Mobiele telefoons waren een paar jaar geleden nog voorzien van ni-mh. En dat is dan ook precies waar alle verwarring vandaan komt.

ni-mh moet leeg getrokken worden omdat er anders na een tijdje een geheugen effect ontstaat. Dus bijladen is lastig.

Bij li-ion is dit heel anders. Als je het voor elkaar zou krijgen dat je de cellen leeg getrokken krijgt, is de batterij dood. Hiervoor zitten protectie mechanismes in de batterij welke er voor zorgen dat ze vanaf 10% geen stroom meer leveren. Dat is dan ook precies de reden dat als je tegenwoordig een apparaat koopt met een li-ion of li-poly accu, deze altijd meteen wat stroom in de batterij zal hebben. Is dat niet zo, dan moet je goed kijken of de batterij nog goed is.

Verder heeft li-ion nog een ander nadeel welke bijvoorbeeld ni-mh niet heeft. De batterij op volle capaciteit houden is ook slecht voor de cellen. Zie het zo dat je een opblaasbaar iets constant op piek vermogen vol laat zitten, hiervan slijt het hard. Hetzelfde geld voor een li-ion batterij. Hoe langer op 100% hoe sneller de levensduur achteruit gaat. Hiervoor zitten tegenwoordig ook weer intelligente mechanismes in de batterijen en laders welke bij 100% het laden stoppen tot 75% a 80% en vervolgens weer opladen en deze cycles herhalen. Zit je laptop bijvoorbeeld constant aan de stroom, gebruik dan een tool welke dit voor je regelt!

Verder heeft li-ion/li-poly natuurlijk ook veel voordelen! Batterij vermogen is hoog, vermogen is goed uitleesbaar, kan (en moet) constant bij geladen worden zonder geheugen effect. Verliest niet snel zijn lading op de plank/niet in gebruik (oplaadbare batterijen hebben hier veel last van), levensduur is best goed (15% vermindering totale capaciteit per jaar gemiddeld), doet het best aardig met verschillende temperaturen, etc.

Deze informatie is overal goed beschikbaar, maar helaas hebben veel moeite met de verschillen te herkennen, of überhaupt uit te zoeken hoe het werkt. Daardoor komen er veel 'urban' myths. Verkopers welke al jaren hetzelfde vertellen, etc. maar eigenlijk niet weten hoe het zit.

Dan de vraag, je kunt stoppen met laden als het toestel aangeeft dat deze vol is. Het laden stopt dan toch, met of zonder stekkertje erin. ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 10:22
Als aanvulling op de accu vragen hierboven, onderstaande link:

http://www.androidworld.n...t-batterij-indicator.html

Vooral dan het stukje m.b.t. de "Do's & Don't's".

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Nog een aanvulling op de batterij verhalen hierboven, daar is een apart topic voor, zie de topicwaarschuwing ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-12-2022
Iedereen een goedenavond!

Ben sinds kort in het bezit van een S2. De telefoon bevalt uitstekend. Heb hiervoor een HTC Desire gehad en heb hier vele custom roms op gedraaid, waarbij Cyanogenmod de laatste en langst opererende is geweest.

Ik heb vele drama verhalen over de TouchWiz interface gelezen, waarbij vaak de HTC Sense interface beter werd bevonden, maar ik heb zelf eigenlijk geen slecht woord over voor de TouchWiz interface. Sense lag er bij mij tenslotte ook al snel genoeg af...

Ik heb echter wel een vraag!
Op mijn Desire ontving ik mijn HvA webmail. Nu is sinds kort de webmail omgeving van de HvA verandert. Om opnieuw de mail in te stellen is er een hele handleiding opgenomen. Met mijn Desire leverde dit geen enkel probleem op, maar met de S2 krijg ik de ene foutmelding na het andere en dat terwijl ik er toch zeker van ben dat ik de handleiding goed heb opgevolgd.

Zijn er op dit forum mede-HvA-ers aanwezig die hun webmail wel werkend hebben gekregen op hun S2? En zouden jullie zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen hoe jullie dit voor elkaar hebben gekregen?

Bijvoorbaat dank!

Mvg

R. Bakker

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

R86Bakker schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:17:
Iedereen een goedenavond!

Ben sinds kort in het bezit van een S2. De telefoon bevalt uitstekend. Heb hiervoor een HTC Desire gehad en heb hier vele custom roms op gedraaid, waarbij Cyanogenmod de laatste en langst opererende is geweest.

Ik heb vele drama verhalen over de TouchWiz interface gelezen, waarbij vaak de HTC Sense interface beter werd bevonden, maar ik heb zelf eigenlijk geen slecht woord over voor de TouchWiz interface. Sense lag er bij mij tenslotte ook al snel genoeg af...
Dat is een kwestie van smaak. Ik vindt persoonlijk dat Touchwiz 4.0 een van de betere is, schoon, netjes en to the point. Het doet wat het moet doen zonder al te veel fratse. Ik hou niet van toeters en bellen en vind Sense 3.0 ook maar niks.
Ik heb echter wel een vraag!
Op mijn Desire ontving ik mijn HvA webmail. Nu is sinds kort de webmail omgeving van de HvA verandert. Om opnieuw de mail in te stellen is er een hele handleiding opgenomen. Met mijn Desire leverde dit geen enkel probleem op, maar met de S2 krijg ik de ene foutmelding na het andere en dat terwijl ik er toch zeker van ben dat ik de handleiding goed heb opgevolgd.

Zijn er op dit forum mede-HvA-ers aanwezig die hun webmail wel werkend hebben gekregen op hun S2? En zouden jullie zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen hoe jullie dit voor elkaar hebben gekregen?

Bijvoorbaat dank!

Mvg

R. Bakker
Wat gebruiken ze op het HvA? Exchange, POP3, IMAP of iets anders?

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 10:22
@R86Bakker: 2 opmerkingen.

Ten eerste: lees even de info van deze link http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten

Ten tweede: ik ben geen HvA-er maar is vanuit die instantie geen support voor dit soort problemen?

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 16:56

twinkey

Support Specialist

Als je inzoomt op de huidige patentproblemen met Apple zou het best zo eens kunnen zijn dat de Galaxy S2 ook van de markt afgehaalt word. Met dit risico in m'n achterhoofd kan ik beter nu kopen dan nog drie weken wachten (want dan ben ik eigenlijk pas aan de beurt ivm abo).

Wat denken jullie, nu toestel los kopen en evt. aanbiedingen straks mislopen of gewoon wachten en het risico lopen dat hij niet meer verkrijgbaar is?

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

twinkey schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:01:
Als je inzoomt op de huidige patentproblemen met Apple zou het best zo eens kunnen zijn dat de Galaxy S2 ook van de markt afgehaalt word. Met dit risico in m'n achterhoofd kan ik beter nu kopen dan nog drie weken wachten (want dan ben ik eigenlijk pas aan de beurt ivm abo).

Wat denken jullie, nu toestel los kopen en evt. aanbiedingen straks mislopen of gewoon wachten en het risico lopen dat hij niet meer verkrijgbaar is?
Gezien de aangekondigde abonnement veranderingen kun je beter nu alvast een verlenging of overstap regelen.

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-01 10:13

Strunkie

> Post is rechts!

Als ik mijn telefoon al een keer ge-repartioneerd heb met een PIT file dan hoef ik dat toch niet voor iedere firmware versie te doen?
Tenminste als de PIT file versie niet veranderd?

Hoe groot is de kans dat je je telefoon brickt tijdens het repartioneren?

^ Post is hierboven!

• twinkey
  • Laatst online: 31-01 16:56

twinkey

Support Specialist

SizzLorr schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

Gezien de aangekondigde abonnement veranderingen kun je beter nu alvast een verlenging of overstap regelen.
Einddatum abo is 23-Oktober. 23-Augustus kan ik dus voor het eerst verlengen. Voor mij is nu de patentkwestie met de SGS2 even belangrijker! Er valt natuurlijk weinig over te zeggen maar gezien het feit dat de Galaxy Tab al van de markt is maken ze best kans dat dat voor de SGS2 ook lukt...

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

kiwie2 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:20:
Als ik mijn telefoon al een keer ge-repartioneerd heb met een PIT file dan hoef ik dat toch niet voor iedere firmware versie te doen?
Tenminste als de PIT file versie niet veranderd?

Hoe groot is de kans dat je je telefoon brickt tijdens het repartioneren?
Je hoeft je telefoon helemaal niet te repartition als dat niet nodig is. Als een nieuwe firmware dat nodig heeft hoor je het vanzelf.

Als het fout gaat tijdens repartitionen dan kan je telefoon niet meer van buiten gerepareerd worden. Dan moet iemand je telefoon open maken, draadjes solderen op hele minuscule pads (1,2x1,2 mm waren ze dacht ik) en met een JTAG programmer alles opnieuw programmeren.

De kans dat je je telefoon brickt is denk ik niet zo groot maar als het fout gaat dan gaat het dus ook echt goed fout. Het is een actie die niet nodig is en gezien de consequenties bij een complicatie hoef je het ook niet te riskeren.
twinkey schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:20:
[...]
Einddatum abo is 23-Oktober. 23-Augustus kan ik dus voor het eerst verlengen. Voor mij is nu de patentkwestie met de SGS2 even belangrijker! Er valt natuurlijk weinig over te zeggen maar gezien het feit dat de Galaxy Tab al van de markt is maken ze best kans dat dat voor de SGS2 ook lukt...
De Galaxy Tab 10.1 launch hebben ze kunnen voorkomen met een voorlopige voorziening. Apple's argument hierin was dat Samsung maar even moest wacht met de launch terwijl de zaak loopt en daar was de rechter het mee eens. Een voorlopige voorziening kun je alleen aanvragen op producten waarvan je weet dat ze op de markt komen of nog maar net op de markt zijn. De S2 is al lang op de markt en nog langer aangekondigd dus wat ze met de Tab 10.1 hebben gedaan zal met de S2 niet lukken. Het is natuurlijk moeilijk om te zeggen wat de advocaten van Apple allemaal gaan bedenken maar voor nu is de S2 veilig.

[Voor 33% gewijzigd door SizzLorr op 10-08-2011 22:58]

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 17:28

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

twinkey schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:20:
[...]
Garantie op mijn antwoord kan ik je niet geven, maar ik geloof echt niet dat de S2 hier dit jaar van de markt gehaald gaat worden. Ik zou me persoonlijk meer druk maken over de prijzen (als je internet wilt).

Samsung S23 Ultra 256GB

• R86Bakker
SizzLorr schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:55:
[...]
Wat gebruiken ze op het HvA? Exchange, POP3, IMAP of iets anders?
Exchange... Sinds kort werken ze via dezelfde webinterface als hotmail (outlook.com). Ze hebben ook een speciale handleiding opgesteld. Deze heb ik gevolgd toen ik de Desire had en dit werkte vlekkeloos. Nu ik dezelfde handleiding weer volg met mijn S2 krijg ik niks anders dan foutmeldingen...
WicKeD.El.GuPPo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:58:
@R86Bakker: 2 opmerkingen.

Ten eerste: lees even de info van deze link http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten

Ten tweede: ik ben geen HvA-er maar is vanuit die instantie geen support voor dit soort problemen?
Ten eerste: Dit is niet voor het eerst dat ik hier op Tweakers zit. Evengoed bedankt dat je de tijd hebt uitgetrokken om mij te wijzen op iets waar ik al mee bekend was. Om de gemoederen te bedaren een korte uitleg: Aangezien dit mijn eerste post in dit topic is, doe ik graag iedereen een eerste maal de groeten. vandaar de mvg oftewel met vriendelijke groet.

enfin on-topic maar weer:
Support is er in de vorm van een handleiding. Deze heb ik gevolgd, maar krijg het alsnog niet werkend.
Daarnaast is er een ICT-afdeling, maar die is momenteel niet aanwezig en dus ook niet bereikbaar (ivm zomervakantie). Vandaar dat ik mijn vraag ook hier heb geplaatst. Immers, men weet niet hoe een koe een haas vangt. Het zou zomaar kunnen dat hier meerdere HvA-ers zijn die met hetzelfde te maken hebben gehad en het wel werkend hebben gekregen.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

R86Bakker schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:38:
[...]

Exchange... Sinds kort werken ze via dezelfde webinterface als hotmail (outlook.com). Ze hebben ook een speciale handleiding opgesteld. Deze heb ik gevolgd toen ik de Desire had en dit werkte vlekkeloos. Nu ik dezelfde handleiding weer volg met mijn S2 krijg ik niks anders dan foutmeldingen...
Gebruik even Google....

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-03 22:17
Dat zal dan alleen op de amerikaanse markt zo zijn, in europa schijnen ze het voor de tab vooral op het uiterlijk te hebben voorzien en dat is geen optie voor een aanval op de S2 aangezien die totaal niet lijkt op een iphone

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• 13art
  • Laatst online: 10:34

13art

Moderator Mobile
Als ik dan weer even uitzoom op de huidige patentenproblemen, en de artikelen lees, dan gaat de rechtzaak hier in Nederland, wel degelijk ook over de Galaxy S(2) toestellen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb sinds vrijdag eindelijk een S2 ipv de N97 :D
2 kleine issues waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen:
- Kies ziet mijn telefoon thuis(windows 7) niet en wel op mn werk (XP)
nieuwe install gedaan en ook de drivers opnieuw geinstalleerd. Ook in het Engels geinstalled(na NL). W7 ziet m wel, maar Kies dus niet? Zoekende in de FAQ/internet levert niet echt iets op.

- 2de probleem is dat windows XP en 7 wel de telefoon zien, maar dat dit van korte duur is. Ik zie de telefoon in de verkenner, en kan ook in de mappen wat acties doen, maar na verloop van tijd/ of bij een grote kopieslag is de verbinding weg. Dit zie ik ook terug in Kies waar de telefoon op nieuw wordt gezocht.
Zonder Kies hetzelfde verhaal. Zit hier een timeout op?

• Dwazer
  • Nu online
Lastig idd om zonder verdere gegevens dit te controleren (zoals smtp adressen of certificaten).

Via de "Webmail" kom je er wel bij? Geeft IE/FF nog een certificaat fout? Gebruikersnaam en domeinnaam gecontroleerd op de S2? ;) En miss nog wel belangrijker: Wat voor foutmelding geeft de S2?

[Voor 8% gewijzigd door Dwazer op 11-08-2011 08:55]

• deuz14
priemt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:43:
nieuwe install gedaan en ook de drivers opnieuw geinstalleerd. Ook in het Engels geinstalled(na NL). W7 ziet m wel, maar Kies dus niet? Zoekende in de FAQ/internet levert niet echt iets op.

- 2de probleem is dat windows XP en 7 wel de telefoon zien, maar dat dit van korte duur is. Ik zie de telefoon in de verkenner, en kan ook in de mappen wat acties doen, maar na verloop van tijd/ of bij een grote kopieslag is de verbinding weg. Dit zie ik ook terug in Kies waar de telefoon op nieuw wordt gezocht.
Dit probleem heb ik ook gehad...
Leek erop als je de telefoon verbond via massaopslag dat dan het probleem opgelost was ;)

• priemt
  • Niet online
deuz14 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:04:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad...
Leek erop als je de telefoon verbond via massaopslag dat dan het probleem opgelost was ;)
Helaas, ook geprobeerd, maar ook hier valt de verbinding weg :(

• Bld-
  • Laatst online: 26-05 09:54
Laatst berichtte ik over de SG2 die heel erg warm was nadat de hele nacht Sleep as a Droid had gedraaid (tijdens het opladen).
Andere mensen hier hadden er geen last van.

Nu heb ik 2 dagen de telefoon eerst gereboot voordat ik de app startte en de telefoon was 's ochtends niet meer warm.
Lijkt dus een process of app die op de achtergrond draait waardoor hij super warm wordt bij het opladen?

Anoniem: 266164

Is er een app waarmee je overzichtelijk voor iedere applicatie de meldingen en geluiden kan aanpassen? Ik merk dat ook al de telefoon op trillen staat dat er als nog geluiden afgespeeld worden.
Ik zou voor een SMS berichtje een andere toon willen horen dan bij een EMAIL, en ook weer anders dan bij Facebook of Whatsapp meldingen.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 10:42
BB333 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:36:
Heb de simkaart even in een andere telefoon getest. Ook daarmee heb ik hetzelfde probleem. Voortdurende switch tussen 3G, 3,5G en nog iets onder G, zo'n gek tekentje. Internetsnelheid hierbij ook belabberd.
Zelfde issue hier, ook bij Vodafone. Bij 3G is de snelheid vrijwel nul, zodra die naar H springt heb ik weer topsnelheid, en G zit er ergens tussenin.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Anoniem: 406787

Anoniem: 266164 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:47:
Is er een app waarmee je overzichtelijk voor iedere applicatie de meldingen en geluiden kan aanpassen? Ik merk dat ook al de telefoon op trillen staat dat er als nog geluiden afgespeeld worden.
Ik zou voor een SMS berichtje een andere toon willen horen dan bij een EMAIL, en ook weer anders dan bij Facebook of Whatsapp meldingen.
Dit kun je in ieder geval bij facebook bij de applicatie zelf instellen bij....jawel instellingen :)
Whatsapp gebruik ik niet, maar daar zal het waarschijnlijk ook wel kunnen.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

yohan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:54:
[...]

Zelfde issue hier, ook bij Vodafone. Bij 3G is de snelheid vrijwel nul, zodra die naar H springt heb ik weer topsnelheid, en G zit er ergens tussenin.
Ben sowieso geen fan van Vodafone, 2 jaar lang niks anders dan problemen met de data verbinding gehad en ben blij dat ik er nu van af ben. Het verhaal komt mij bekend over, ik denk dat er in het netwerk van Vodafone iets structureel mis is. De telefoon doet automatische tussen UMTS en HSDPA schakelen om energie te sparen. Tijdens die overgangen gaat er bij Vodafone blijkbaar iets mis. Dat G icoontje houd in dat je GPRS, dus geen 3G verbinding meer. GPRS was maximaal 384kbps dacht ik maar weet niet zeker. Het betekent dus dat je buiten het bereik bent van een UMTS zendmast,

Anoniem: 266164

Anoniem: 406787 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Dit kun je in ieder geval bij facebook bij de applicatie zelf instellen bij....jawel instellingen :)
Whatsapp gebruik ik niet, maar daar zal het waarschijnlijk ook wel kunnen.
I know, maar het werkt niet zoals ik wil. Vooral dat er geluiden klinken als de telefoon op stil staat vind ik klaar. Op bijvoorbeeld een blackberry kun je overzichtelijk alles in een keer instellen, met nog veel meer opties zoals het aantal keer trillen, de lengte van de tril, het aantal keer het geluid wat afgespeeld word enz. enz. Dit mis ik nu..

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:06

mvt

ja ik ja

Ik had hiervoor een SE Xperia X10, ging helaas stuk en heb nu een SII.
Maar bij mijn X10 had ik geen probleem met mijn Parrot. Met de SII hoor ik niet dat hij de contacten synchroniseert ( de Toyota Verso van mijn vader geeft ook keurig op het display aan dat hij de contacten niet kan synchroniseren). Daardoor kan ik niet meer voicedailen via mijn Parrot.
En als ik dat probeer zie ik dat Samsung Spraakopdrachten/vlingo open staat.

Is dat toevallig gerelateerd? Want als dat zo is voel ik me haast genoodzaakt om hem te rooten en die troep er af te halen.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• JBS
  • Niet online
Ook even een bluetooth gerelateerde probleem. Mijn SGS2 is gekoppeld met mijn Jabra Cruiser2 carkit. Wil ik echter verbinden dan dien ik bij de bluetooth instellingen de Jabra te selecteren en te kiezen voor verbinden.
Mijn HTC TouchPro2 welke ik hiervoor had stelde na de eerste keer de vraag of er indien binnen bereik automatisch verbinding gemaakt mocht worden. Deze optie kan ik op de SGS2 nergens vinden.. Mis ik iets?

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

mvt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:15:
Ik had hiervoor een SE Xperia X10, ging helaas stuk en heb nu een SII.
Maar bij mijn X10 had ik geen probleem met mijn Parrot. Met de SII hoor ik niet dat hij de contacten synchroniseert ( de Toyota Verso van mijn vader geeft ook keurig op het display aan dat hij de contacten niet kan synchroniseren). Daardoor kan ik niet meer voicedailen via mijn Parrot.
En als ik dat probeer zie ik dat Samsung Spraakopdrachten/vlingo open staat.

Is dat toevallig gerelateerd? Want als dat zo is voel ik me haast genoodzaakt om hem te rooten en die troep er af te halen.
Eerst wat ik vond toen ik zocht op "galaxy s2 parrot".

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1085484

Anoniem: 403706

Wat een prachtig toestel is dit. M'n eerste android telefoon en alles werkt zo ongelooflijk soepel en goed O+. De batterij duur is iets minder, maar dit is een kwaal waar alle smartphones last van hebben geloof ik.

• jongetje
  • Laatst online: 12:36
Als je WiFi uitzet gaat de batterij een heel stuk langer mee heb ik gemerkt.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Nutral schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:07:
Hoe komen jullie aan 2% accu kwijt overnacht ? Ik heb hem in airplane mode gezet met 100% en in de ochtend was de accu weer leeg :(
Vannacht airplane mode aangezet was zo rond 94%, vanochtend gaat hij niet aan en was hij dus helemaal leeg... Geel uitroepteken op batterij bij laden maar volgens mij laadt hij nu wel op dat was wel even schrikken. Iemand een idee hoe dit kan?

[Voor 5% gewijzigd door Nivk op 11-08-2011 13:19]

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 10:32
jongetje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:17:
Als je WiFi uitzet gaat de batterij een heel stuk langer mee heb ik gemerkt.
Dat is logisch.
Nivk schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Vannacht airplane mode aangezet was zo rond 94%, vanochtend gaat hij niet aan en was hij dus helemaal leeg... Geel uitroepteken op batterij bij laden maar volgens mij laadt hij nu wel op dat was wel even schrikken. Iemand een idee hoe dit kan?
Het is nog niet helemaal duidelijk hoe dit komt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het beste kan je even je batterijgebruik bekijken en zien welke processen het meest actief zijn. Wat ook een genoemde oorzaak kan zijn, zijn je widgets die je op je homescreen hebt. Probeer ze eens allemaal te verwijderen van je homescreen en vervolgens te kijken of je nog steeds drain hebt.

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:06

mvt

ja ik ja

iig bedankt voor de moeite, maar dat is natuurlijk een specifiek model wat ik niet heb.
Ik heb zelf de minikit slim. 3 knoppen, geen opties. Dus die link zegt weinig. Laatste update staat er gewoon op. En dan doet hij het bij een ander apparaat ook gewoon niet. Mijn moeder der Milestone en mijn vader zijn Desire werken er perfect mee en downloaden gewoon het complete adresboek, op zowel de auto als op mijn parrot.
Probleem blijft dus dat hij niet wilt syncen (ook al geef ik aan dat hij dat mag bij een eerste pairing) en dat hij Voice Talk open gooit zodra ik op de voice dial knop druk. Wat een rot programma is.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• TheFes
  • Laatst online: 13:00
mvt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

iig bedankt voor de moeite, maar dat is natuurlijk een specifiek model wat ik niet heb.
Ik heb zelf de minikit slim. 3 knoppen, geen opties. Dus die link zegt weinig. Laatste update staat er gewoon op. En dan doet hij het bij een ander apparaat ook gewoon niet. Mijn moeder der Milestone en mijn vader zijn Desire werken er perfect mee en downloaden gewoon het complete adresboek, op zowel de auto als op mijn parrot.
Probleem blijft dus dat hij niet wilt syncen (ook al geef ik aan dat hij dat mag bij een eerste pairing) en dat hij Voice Talk open gooit zodra ik op de voice dial knop druk. Wat een rot programma is.
Ik heb ook zo'n minikit slim, ik moet zeggen dat ik hem pas één keer geprobeerd heb (vergeet altijd dat dat ding in de auto hangt) maar toen werkte hij prima. Adresboek werd gesynct naar de parrot, en kon gewoon bellen.

Home Assistant configuratie

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 10:42
SizzLorr schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Ben sowieso geen fan van Vodafone, 2 jaar lang niks anders dan problemen met de data verbinding gehad en ben blij dat ik er nu van af ben. Het verhaal komt mij bekend over, ik denk dat er in het netwerk van Vodafone iets structureel mis is. De telefoon doet automatische tussen UMTS en HSDPA schakelen om energie te sparen. Tijdens die overgangen gaat er bij Vodafone blijkbaar iets mis. Dat G icoontje houd in dat je GPRS, dus geen 3G verbinding meer. GPRS was maximaal 384kbps dacht ik maar weet niet zeker. Het betekent dus dat je buiten het bereik bent van een UMTS zendmast,
Misschien zit ik net op de grens van het bereik van de UMTS-mast, waardoor-die steeds switcht.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Nee hoor, dat is helemaal niet logisch. Bij zat mensen gaat de accu juist (veel) langer mee als je Wifi aan hebt staan. Zeker als je in een gebied zit met slechte dekking. Heb ook altijd Wifi aan staan en heb dan alsnog minder dan 1% per uur drain. Dat wordt echt niéts beter als Wifi uit staat.

Anoniem: 410903

yohan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:54:
[...]

Ik heb een vermoeden dat de signaalsterkte een modemissue is. Met een T-Mobile abbo heb ik vergelijkbare ervaringen, zo tussen de 101-109 dBm en 1-5 asu.
Nu heb ik een custom rom en een andere modem geflashed en de signaalsterkte is er op vooruit gegaan, is mijn beleving. Het zit in ieder geval vaker onder de 99 dBm.
Mijn advies is dus de modem updaten. Baat het niet, schaadt het niet en je kan altijd terug.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 19:36
Brad Pitt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:17:
[...]

Nee hoor, dat is helemaal niet logisch. Bij zat mensen gaat de accu juist (veel) langer mee als je Wifi aan hebt staan. Zeker als je in een gebied zit met slechte dekking. Heb ook altijd Wifi aan staan en heb dan alsnog minder dan 1% per uur drain. Dat wordt echt niéts beter als Wifi uit staat.
Heb hem vorige week op vakantie gehad, en 3G uitgezet!
Dan heb je pas een battery boost, niet normaal! 2 a 3 dagen, maargoed dat is met iedere telefoon zo..
RMX schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:07:
Heb hem vorige week op vakantie gehad, en 3G uitgezet!
Dan heb je pas een battery boost, niet normaal! 2 a 3 dagen, maargoed dat is met iedere telefoon zo..
Precies, 3G is een battery drainer to the max werkelijk. Maar goed, zie zelf het probleem nooit zo. Als je hem gewoon in de avond aan de lader hangt is het toch okay. Als 'ie daadwerkelijk helemaal leeg is voordat je weer thuis bent is het natuurlijk anders. Heb dat alleen gehad toen 'ie nieuw was en je er écht constant mee speelt :P

[Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 11-08-2011 17:21]

• R86Bakker
Dwazer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:43:
[...]

Lastig idd om zonder verdere gegevens dit te controleren (zoals smtp adressen of certificaten).

Via de "Webmail" kom je er wel bij? Geeft IE/FF nog een certificaat fout? Gebruikersnaam en domeinnaam gecontroleerd op de S2? ;) En miss nog wel belangrijker: Wat voor foutmelding geeft de S2?
Bedankt voor de hulp. Heb het zelf eindelijk voor elkaar gekregen maar via een hele andere manier dan de omschrijving in de handleiding. De handleiding heeft het over een Exchange account aanmaken. Ik heb echter via het toevoegen van de webmail als een Windows Live Hotmail account meer succes gehad. Hierbij handmatig ingesteld als IMAP. Werkt nu als een zonnetje (wel na meerdere malen proberen, omdat de verbinding niet in 1 keer werd geaccepteerd).
Even onder ons. Ik begrijp je reactie. Alleen had ik al van te voren zelf research gedaan. Via XDA en mbv Google. Ik behoor niet tot de groep mensen die zomaar klakkeloos berichtjes post op het moment dat ze er niet uitkomen ;). Zoals ik in mijn eerste post binnen dit topic al aangaf.... ik ben alweer wat jaartjes bekend met Tweakers :D

Mochten er nog meerdere mensen zijn met een S2 en die problemen hebben met hun webmail, dan zal ik voor diegene een korte uitleg geven met info hoe het mij is gelukt.

Ga ik in de tussentijd me weer inlezen over het rooten van de S2:P

Anoniem: 153264

Het zal hier wel niet op zijn plaats zijn om het hier te plaatsen maar op NU.nl stond vandaag te lezen dat het er misschien wel van zou kunnen komen dat de galaxyS2 toestellen na 13 oktober verboden gaan worden. Nou vraag ik mij af wat er dan gaat gebeuren. Is je toestel dan niet meer bruikbaar o.i.d. ?

• Tk55
  • Niet online
Als er een verbod komt op Galaxy SII toestellen, dan is dat alleen voor de verkoop. Toestellen die al verkocht zijn vallen niet onder dit verbod en die kun je gewoon nog gebruiken! Maar ik denk en hoop heel erg dat het niet zo ver zal komen.

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 03:10
Wat betreft het rooten van je telefoon:
dit is mijn eerste ervaring met android en ik heb de SG net een week. Het rooten stelt echt niets voor.. Zorg dat je goed bent voorbereid (xda/filmpje met noob handleiding) en het is in 3 minuten klaar! Dus mocht je twijfelen, gewoon doen!

• priemt
  • Niet online
priemt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:43:

iemand nog een idee wat ik over het hoofd zie?

• pinda53
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-07-2022
Samsung Galaxy S II i.c.m. Parrot MKI9200

Nadat ik de Samsung Galaxy S II heb gekocht wou ik graag een carkit voor in mijn auto. Na lang zoeken leek mij de MKI9200 van Parrot wel wat. Deze heeft een leuk kleuren display met een draadloze afstandsbediening.

Dit systeem gekocht. Nadat ik deze geïnstalleerd had bleek dat mijn Exchange contactpersonen niet te synchroniseerden met de Parrot. Normaal gesproken stuur je dan gewoon de contact personen over doormiddel van Bluetooth. Helaas kon dit niet standaard.

Om toch de contactpersonen op mijn Parrot te krijgen heb ik de app.: "Bluetooth File Transfer" uit de market gedownload. Hieronder een kleine manual om je contact personen te versturen:

1. Download "Bluetooth File Tranfer" vanuit de market en installeer deze
2. Verbind de telefoon met de parrot
3. Start Bluetooth file transfer en druk op de "opties" knop. (Op de galaxy is dit de knop link onder.)
4. Kies hier "Meer"
5. Kies uit de volgende lijst "Verstuur Contacten"

Selecteer de contacten die je wil versturen en druk op verstuur items. Selecteer hierna de device waar je de contacten heen wilt versturen. Kies hier dus de Parrot. Je telefoon zal nu alle contact personen gaan versturen naar je Parrot.
(even op je Parrot optie: telefoon - contacten ontvangen selecteren)
Nadat deze gereed is kun je op de Parrot in het adresboek alle namen en nummers vinden.

Waarschijnlijk werkt dit ook op de andere modellen van Parrot

Veel Succes : d:)b
Vaag, bij mij doen de S2/9200 gewoon alles prima samen zonder ook maar iéts extra's te hoeven doen.

• Dwazer
  • Nu online
priemt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

iemand nog een idee wat ik over het hoofd zie?
Kicken binnen 24h is not done :N

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 11:58
Brad Pitt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:19:
[...]

Precies, 3G is een battery drainer to the max werkelijk. Maar goed, zie zelf het probleem nooit zo. Als je hem gewoon in de avond aan de lader hangt is het toch okay. Als 'ie daadwerkelijk helemaal leeg is voordat je weer thuis bent is het natuurlijk anders. Heb dat alleen gehad toen 'ie nieuw was en je er écht constant mee speelt :P
3G is niet zo zeer de drainer, maar de app's die dan aktief worden. Bellen is weer zuiniger (en secure ;) )
edit: alles hangt natuurlijk af van de afstand, gsm heeft weer een groter bereik, 3G zal meer zoeken etc

[Voor 7% gewijzigd door tinus73 op 12-08-2011 09:58]

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 21:02
Als ik mijn oortjes in de telefoon doe dan kan ik wel gewoon muziek luisteren, maar alle systeem geluiden zoals nieuwe mail of inkomend bericht gaan door de telefoonspeaker i.p.v. via de oortjes.
Hoe kan ik dit veranderen zodat alles gewoon via de oortjes gaat?

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48
Iemand die weet of de Vodafone versie branded is of niet? Hij is wel simlock vrij maar weet niet of de software unbranded is als je hem daar aanschaft.

http://www.Twitter.com/Xmoo

Xmoo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:32:
Iemand die weet of de Vodafone versie branded is of niet? Hij is wel simlock vrij maar weet niet of de software unbranded is als je hem daar aanschaft.
Is al meerdere malen besproken. Gewoon even rechtsboven de Zoeken-functie gebruiken.

• Dwazer
  • Nu online
Xmoo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:32:
Brad Pitt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

Is al meerdere malen besproken. Gewoon even rechtsboven de Zoeken-functie gebruiken.
Kzat me al op te vreten :X

OT: Google heeft 1380K aan results gevonden

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48
Nou aanstellend jezelf op te vreten hoeft niet.

Op Google word ik er niet wijzer op, helft zegt ja anders zegt nee....

http://www.Twitter.com/Xmoo

Xmoo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:41:
Nou aanstellend jezelf op te vreten hoeft niet.

Op Google word ik er niet wijzer op, helft zegt ja anders zegt nee....
Dan bel je ze op. Of je rijdt er heen. Of je leest dit topic daadwerkelijk even voordat je een random vraag neerplempt. In ieder geval, succes.

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee