Er mag ook wel eens wat positiefs worden gezegd. Ik ben erg te spreken over de batterijduur als het scherm uitstaat. Per uur gaat er dan echt maar 3-4% vanaf. Dat vind ik zeer goed! Vooral in vergelijking met mijn vorige HTC Hero.
Heb je kies air geprobeerd, ik weet niet wat voor een router je hebt maar dat kan heel wat schelen. Ergens in deel 5 stonden een paar instellingen die het drastisch zouden verbeteren, ik heb geen zin om te zoeken maar dat is wel het proberen waard...wilmundo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:53:
Ik heb het toestel nu ruim een maand en er zijn een paar zaken die mij opvallen.
Ondertussen heb ik al zo'n 3 duidelijke krassen op het scherm zitten. Een ervan is zo'n 1,5 cm lang en is ook behoorlijk diep. Op de site van Gorilla Glass kan je lezen dat het product in verschillende diktes en dergelijke leverbaar is. Mijn vermoeden is dat de versie in de GS2 minder krasvast is, dan in andere toestellen. Kortom, ik kan een screenprotector met klem aanraden. Het is bijzonder zuur om krassen te constateren als je zuinig met je toestel omgaat.
Transfer speed tussen pc/mac en de SG2. Hier ben ik niet over te spreken. Het toestel 'snel geheugen' hebben (althans, dat meen ik gelezen te hebben in de specslijsten die werden verspreid voordat het toestel was aangekondigd), maar daar merk ik niets van. Het duurt een eeuwigheid om bestanden over te zetten tussen pc/mac en toestel via de bijgeleverde usb kabel. Via de pc (Win 7 64bit) kon ik uitlezen hoe snel het overzetten gaat. Dat is gemiddeld zo'n 4,5 mb/s naar het interne geheugen van de GS2. Een test die ik uitvoerde icm de N900 leverde een transferspeed van 16-17 mb/s. Dat het overzetten traag gaat, is vrij frustrerend, want ik zet regelmatig 720p series over naar het toestel.
Hebben jullie ook zo'n trage transfer speed?
Zoals je wellicht hebt kunnen lezen, kijk ik graag series op de GS2. Is er een manier om de equalizer aan te passen tijdens het afspelen van een videobestand? Het geluid is vrij 'vlak' icm m'n in-ears (Sennheiser CX400).
Tenslotte ben ik benieuwd wat jullie van de belkwaliteit vinden. In een eerder bericht heb ik aangegeven dat ik de belkwaliteit matig vind. Ook bij lage volumes, hoor ik altijd een ruis op de achtergrond en het klinkt vrij dof allemaal. Ik draai de Litening Rom 1.3 en helaas is de belkwaliteit niet verbeterd, tov de allereerste firmware die ik eerst draaide.
Iemand een manier gevonden om de belkwaliteit te verbeteren?
http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo
Ik heb de GS2 nu sinds afgelopen woensdag en ik ben er nog steeds erg tevreden mee!
Naar mijn inziens heb ik geen problemen met mijn scherm , met de camera, alleen was de batterij de eerste dagen wel erg rap leeg. Toch heb ik het idee dat de batterij nu na een paar keer volledig opladen meer dan een dag mee gaat.
Scenario van gisteren;
00.00 van de oplader gehaald (100%)
10.00 voor het eerst van standby gehaald. Paar procent verloren. (3g)
Ongeveer 3 uur stond het scherm sindsdien aan, whatsapp, wifi, apps downloaden, wat browsen.
Vervolgens nog een HD filmpje geschoten en wat foto's gemaakt.
Zelfs nog geroamed op een ander netwerk in Belgie. (even een uitje gemaakt naar Postel)
Verder in de avond nog wat standaard gebruik en ik had nog een kleine 30% over. Was dus nog wel genoeg geweest mocht ik bijvoorbeeld nog opstap gaan o.i.d.
Al met al ben ik erg tevreden met mijn toestel! Wellicht dat ik in de toekomst nog ga rooten om wat apps te verwijderen, maar ik neig toch er meer naar om het toestel origineel te houden met alle officiele updates.
Naar mijn inziens heb ik geen problemen met mijn scherm , met de camera, alleen was de batterij de eerste dagen wel erg rap leeg. Toch heb ik het idee dat de batterij nu na een paar keer volledig opladen meer dan een dag mee gaat.
Scenario van gisteren;
00.00 van de oplader gehaald (100%)
10.00 voor het eerst van standby gehaald. Paar procent verloren. (3g)
Ongeveer 3 uur stond het scherm sindsdien aan, whatsapp, wifi, apps downloaden, wat browsen.
Vervolgens nog een HD filmpje geschoten en wat foto's gemaakt.
Zelfs nog geroamed op een ander netwerk in Belgie. (even een uitje gemaakt naar Postel)
Verder in de avond nog wat standaard gebruik en ik had nog een kleine 30% over. Was dus nog wel genoeg geweest mocht ik bijvoorbeeld nog opstap gaan o.i.d.
Al met al ben ik erg tevreden met mijn toestel! Wellicht dat ik in de toekomst nog ga rooten om wat apps te verwijderen, maar ik neig toch er meer naar om het toestel origineel te houden met alle officiele updates.
Wat ik trouwens inderdaad wel merk, is dat ook op mijn scherm het linkerdeel iets "geler" van kleur lijkt. Dit zie je echter alleen als het heel donker is en met een grijze achtergrond. Dan nog had ik het niet geweten als ik het niet van te voren op dit forum had gelezen. Vind het zeker niet waard om hiervoor mijn telefoon terug te brengen. Heb verder geen dode pixels oid.
Waar kan ik een lijst zien die wordt bijgewerkt met wat voor updates Samsung voor de Galaxy SII uitbrengt?
Heb dus net dit toestel gekocht. Wat me opvalt is dat ie minder helder/fel is op z'n max als de galaxy s1 als ik ze naast elkaar zet met helderheid op max.
Ook lijkt het wit van de galaxy sII anders... wat geelachtig...
Ook lijkt het wit van de galaxy sII anders... wat geelachtig...
http://forum.xda-develope...p?p=14678363#post14678363Anoniem: 144601 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:39:
Heeft iemand ondertussen al KF1 geprobeerd?
Bedoel je een changelog? Dat is er niet.-Edwin- schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:43:
Waar kan ik een lijst zien die wordt bijgewerkt met wat voor updates Samsung voor de Galaxy SII uitbrengt?
Ja zoiets inderdaad. Nou, jammer dangangsterjoop schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:44:
[...]
http://forum.xda-develope...p?p=14678363#post14678363
[...]
Bedoel je een changelog? Dat is er niet.
Dit is nog niet beschikbaar op de SGS2-Edwin- schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:46:
[...]
Ja zoiets inderdaad. Nou, jammer danZie het vanzelf wel in Kies als er een update is. Ik zag trouwens dat je via de telefoon ook gewoon OTA kan updaten. Werkt dit goed?
OTA werkt AFAIK (nog) niet. En in Nederland zijn we sowieso pas bij KE2, KE7 en KF1 moet je van XDA developers halen en met ODIN handmatig flashen. Dit is een sticky op het XDA forum, en kan je ook vinden op het Custom ROM en Root forum van de S II. De rest moet je op google vinden, anders worden de Mods boos...-Edwin- schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:46:
[...]
Ja zoiets inderdaad. Nou, jammer danZie het vanzelf wel in Kies als er een update is. Ik zag trouwens dat je via de telefoon ook gewoon OTA kan updaten. Werkt dit goed?

Haha oke. Maar ben niet van plan met custom ROMS aan de slag te gaan. Ben erg tevreden met hoe de Galaxy nu werkt en wacht wel op de officiële Samsung updates. Maar bedankt!
Hoe zit dat eigenlijk met die Back-up functie?
Als ik naar Instellingen => Privacy ga en daar op Back-up mijn gegevens en automatisch herstellen aanvink wil dat dan zeggen dat hij ergens op google al mijn data opslaagt?
En wanneer ik een nieuwe firmware installeer dat hij dan automatisch al mijn data en apps gaat terug zetten?
Als ik naar Instellingen => Privacy ga en daar op Back-up mijn gegevens en automatisch herstellen aanvink wil dat dan zeggen dat hij ergens op google al mijn data opslaagt?
En wanneer ik een nieuwe firmware installeer dat hij dan automatisch al mijn data en apps gaat terug zetten?
Anoniem: 144601
Iedere keer dat jij de batterij helemaal laat leeglopen, vermoordt god een kitten...nee serieus je Li-cellen kunnen wel stuk gaan dus beter niet doen, dan gaat je batterij langer meeKyo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:08:
Heb em net, moet ik de batterij trouwens helemaal leeg laten lopen of maakt dit niks uit?
Transfer speed tussen pc/mac en de SG2. Hier ben ik niet over te spreken. Het toestel 'snel geheugen' hebben (althans, dat meen ik gelezen te hebben in de specslijsten die werden verspreid voordat het toestel was aangekondigd), maar daar merk ik niets van. Het duurt een eeuwigheid om bestanden over te zetten tussen pc/mac en toestel via de bijgeleverde usb kabel. Via de pc (Win 7 64bit) kon ik uitlezen hoe snel het overzetten gaat. Dat is gemiddeld zo'n 4,5 mb/s naar het interne geheugen van de GS2. Een test die ik uitvoerde icm de N900 leverde een transferspeed van 16-17 mb/s. Dat het overzetten traag gaat, is vrij frustrerend, want ik zet regelmatig 720p series over naar het toestel.
Hmm, dat is inderdaad behoorlijk traag, ik hoop dat ze het nog fixen met een nieuwe firmware. (Altijd jammer als een toestel als dit toch dingen laat vallen op gebied van transferspeed en batterijduur)
Hmm, dat is inderdaad behoorlijk traag, ik hoop dat ze het nog fixen met een nieuwe firmware. (Altijd jammer als een toestel als dit toch dingen laat vallen op gebied van transferspeed en batterijduur)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Bedankt Madame.
Wat hadden jullie erbij toen jullie de doos openmaakte?
Ik had de oplader, usb kabel en de hoofdtelefoon met nog een aparte verpakking met extra rubbertjes voor de oordoppen.
Er zou toch ook een 8 gb sd kaart bij zitten? Mijn verpakking was open (gozer had em al opengemaakt om me em te laten zien, en daarna kwam ik em pas een uur later ophalen).
Ik had de oplader, usb kabel en de hoofdtelefoon met nog een aparte verpakking met extra rubbertjes voor de oordoppen.
Er zou toch ook een 8 gb sd kaart bij zitten? Mijn verpakking was open (gozer had em al opengemaakt om me em te laten zien, en daarna kwam ik em pas een uur later ophalen).
Nee, die SD kaart kon je er gratis bij krijgen als je je registreerde bij Samsung ofzo.Kyo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:54:
Bedankt Madame.
Wauw, ik zit nu op 20 uur en heb nog 59% batterij over. En dat met het spelen van Angry Birds en toch al 2 uur en 10 minuten het scherm aan te hebben staan. Wel had ik 's nachts vliegtuigmodus aan, maar dat heb ik altijd in de nacht. Kortom, dik tevreden hoor!
Anoniem: 217197
Ja en verder zeker ook geen data verkeer e.d.?
Anders kan ik het me totaal niet voorstellen eerlijk gezegd....
Anoniem: 247281
Hoi allemaal, ik heb de Galaxy s2 nu 2 dagen, en hij bevalt me goed. Ik heb vandaag flink lopen googelen voor het volgende....... ik zoek de live wallpaper die op de eerste Galaxy s zat met die vallende blaadjes in het water,en als je het scherm aanraakt je een kring in het water ziet komen. Heb ook al op de Android market gezocht maar niet te vinden! Mijn vraag..... Hoe heet die live wallpaper!! en waar download ik hem!!!
Alvast bedankt....
Alvast bedankt....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=670474
De download in de tweede post heeft alle stock live wallpapers, de wallpaper heet "Water" en zit tussen de andere wallpapers.
De download in de tweede post heeft alle stock live wallpapers, de wallpaper heet "Water" en zit tussen de andere wallpapers.
Kan ik helaas niet installeren...gangsterjoop schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:31:
Eerste Android telefoon? 
Settings -> Application Settings and enable Unknown Sources
Dan kan je hem wel installeren.
Heb ik aan staan, maar het lukt niet...gangsterjoop schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:42:
Eerste Android telefoon?
Hebben jullie ook dat als je de standaard oortjes in hebt het geluid tijdens het bellen heel zacht is? Ook als je hem op maximum volume hebt staan? Ik moet steeds mijn oortjes ontkoppelen en via mijn telefoon bellen om een beetje redelijk te communiceren:S
Daar heb ik geen last van, maar volgens m'n vriendin pikt de microfoon heel veel omgevingsgeluid op en kan ze me vaak amper verstaan.iklucas schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:47:
Hebben jullie ook dat als je de standaard oortjes in hebt het geluid tijdens het bellen heel zacht is? Ook als je hem op maximum volume hebt staan? Ik moet steeds mijn oortjes ontkoppelen en via mijn telefoon bellen om een beetje redelijk te communiceren:S
Ik heb gezocht, maar zonder succes. Het is de stock live wallpaper van de nexus one, misschien kan je daar wat mee... Succes!
Vanaf de telefoon downloaden gaat niet, nu heb ik hem op mn laptop staan,en mn galaxy aangesloten.gangsterjoop schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:31:
in welk mapje moet ik het mapje livewallpapers nu zetten,om het werkend te krijgen?? Dus mapje vast houden en dan naar gt-i9100 dan mapje phone openen en dan welke map loslaten om te kopiëren??
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 247281 op 13-06-2011 22:14 ]
Op een plek waar je hem terug kan vinden in je telefoon's file browser, en dan moet je hem van daar installeren, maar je moet zoals in mijn eerdere post uitgelegd onbekende bronnen toestaan, daarna kan je proberen hem te installeren, maar bij glennl werkt dat blijkbaar niet.Anoniem: 247281 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:11:
[...]
Vanaf de telefoon downloaden gaat niet, nu heb ik hem op mn laptop staan,en mn galaxy aangesloten.
in welk mapje moet ik het mapje livewallpapers nu zetten,om het werkend te krijgen??
Dat werkt bij mij ook niet!!gangsterjoop schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:15:
[...]
Op een plek waar je hem terug kan vinden in je telefoon's file browser, en dan moet je hem van daar installeren, maar je moet zoals in mijn eerdere post uitgelegd onbekende bronnen toestaan, daarna kan je proberen hem te installeren, maar bij glennl werkt dat blijkbaar niet.
Dit:[http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=756997#7709020] laat ook wel zien dat het erg moeilijk is. Dit is niet voor de S II, maar het laat wel zien dat het erg lastig is.
Dat is goed om te lezen, dat vind ik nogal irritant op het lockscreen!I flashed to KF1. It's better than previous ROMs (KE7/KE8).
As mentioned by another user, many lags are gone. (such as lockscreen).
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
In kies wil ik graag mijn bestanden back-uppen. Gewoon even wat foto's, ringtones e.d. kan ik dat gewoon in een zelf aangemaakte map 'downloaden' zoals dat in het programma heet? (Ja dit is mijn eerste android telefoon) Heb hem ook nog niet geflashed oid, deed ik met mijn oude samsung jet wel. Maar hier durf ik het nog niet meer aan. Ook omdat ik 3g watchdog dan waarschijnlijk weer op 0 heb staan. Eerst maar is veilig via kies kijken.
Is 3g watchdog in te stellen op 800 mb? Aangezien je 822 mb krijgt van vodafone en geen 1gb staat op de website.
Is 3g watchdog in te stellen op 800 mb? Aangezien je 822 mb krijgt van vodafone en geen 1gb staat op de website.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ben eergister naar de Vodafone winkel gegaan en daar konden ze niks voor me doen, dus ga 'm morgen terugsturen. Heb inmiddels de KS van Vodafone (had m via hen besteld) al meegedeeld dat ik m ga retourneren en aangezien het binnen 7 werkdagen na ontvangst is, krijg ik een nieuwe. Ben benieuwd hoelang ik hierop ga moeten wachten... Flink balen zeg!Noedelsoep schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:15:
Heb de SII nu twee dagen in bezit en ben er erg tevreden over, maar vandaag viel me iets op met de camera. Naast de welbekende roze gloed heb ik ook twee spots in het camerascherm (linksboven en in het midden).
Hier een foto die ik heb gemaakt van een witte muur:
http://imageshack.us/f/838/201106102329372.jpg/
Als ik m'n camresolutie één tik lager zet zijn ze er nog, alleen zit die linkerspot nog meer linksboven en die middelste meer naar onder. Als ik de fotos maak blijf je de spots zien. Bij de videocam heb ik er geen last van....
Gister heb ik ook fotos gemaakt en voor zover ik het goed kan zien, zijn die wel normaal.... Iemand een idee wat het kan zijn?
Welke KF1 is eigenlijk de officiele release?
De XWKF1 of de ZSKF1?
De XWKF1 of de ZSKF1?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Anoniem: 410753
waar staat dat op de website dan?Leoon. schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:53:
In kies wil ik graag mijn bestanden back-uppen. Gewoon even wat foto's, ringtones e.d. kan ik dat gewoon in een zelf aangemaakte map 'downloaden' zoals dat in het programma heet? (Ja dit is mijn eerste android telefoon) Heb hem ook nog niet geflashed oid, deed ik met mijn oude samsung jet wel. Maar hier durf ik het nog niet meer aan. Ook omdat ik 3g watchdog dan waarschijnlijk weer op 0 heb staan. Eerst maar is veilig via kies kijken.
bedankt voor het melden.
had t niet gezien
Bij myvodafone mijn verbruik. staat er bij mij van 822mb nog 760mb of iets dergelijks over!Anoniem: 410753 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:03:
[...]
waar staat dat op de website dan?
bedankt voor het melden.
had t niet gezien
Staat er bij mij nu even ook niet meer omdat er niks staat, onderhoud. Maar het stond er wel.
Maar er stond ook dat ik 22 euro tegoed heb, en dat moet volgens mij ook meer in de richting van 27.50 zijn. betaal 17 euro en 34 in 2e jaar. als ik dan maar 22 euro tegoed krijg lijkt me te weinig.
[ Voor 32% gewijzigd door Oekol op 13-06-2011 23:09 ]
Een tijdje geleden vroeg iemand naar de opnamenkwaliteit van de S2 tijdens concerten. Hier een 1080p filmpje gemaakt tijdens een concert. Het geluid is redelijk beroerd, wat ik erg jammer vind. Blijkbaar hebben ze er een cheap ass microfoon in gezet. Ik vind dit erg zonde omdat de camera juist zo goed is.
YouTube:
YouTube:
[ Voor 6% gewijzigd door Snoop op 15-06-2011 15:10 ]
Anoniem: 98248
Is inderdaad jammer van het geluid maar vraag me acht of het niet middels software op te lossen valt door de microfoon minder gevoelig te maken. Heb geen verstand van audio wat dat betreftSnoop schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:34:
Een tijdje geleden vroeg iemand naar de opnamenkwaliteit van de S2 tijdens concerten. Hier een 1080p filmpje gemaakt tijdens een concert. Het geluid is redelijk beroerd, wat ik erg jammer vind. Blijkbaar hebben ze er een cheap ass microfoon in gezet. Ik vind dit erg zonde omdat de camera juist zo goed is.
YouTube: Ribs & Blues Raalte 2011 - Sonny Landreth Live
@ hierboven. Sommigen zeggen dat de opnamekwaliteit tijdens concerten met deze mod iets verbetert, maar is nog steeds crappy
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1104051
Anoniem: 98248
Die verhoogt enkel de bitrate...gebruikershaes schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:39:
@ hierboven. Sommigen zeggen dat de opnamekwaliteit tijdens concerten met deze mod iets verbetert, maar is nog steeds crappy
Jawel, buiten de uren dat het op vliegtuigstand stond heb ik gewoon constant data aan. Meeste tijd wi-fi. Maar heb ook 1,5 uur 3g aangehad.Anoniem: 217197 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:12:
Ja en verder zeker ook geen data verkeer e.d.?
Gebruiken jullie KIES voor synchronisatie van foto's en video's? Ik vind het niet erg betrouwbaar eerlijk gezegd, ik wil gewoon dat die foto's en video's die niet op de pc staan overzet van de SGS naar de pc. Maar dat doet KIES niet altijd zo goed
Anoniem: 105188
http://www.doubletwist.com/airsync/-Edwin- schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:45:
Gebruiken jullie KIES voor synchronisatie van foto's en video's? Ik vind het niet erg betrouwbaar eerlijk gezegd, ik wil gewoon dat die foto's en video's die niet op de pc staan overzet van de SGS naar de pc. Maar dat doet KIES niet altijd zo goed
Ik heb deze hack nog niet geprobeerd want heb mn toestel niet geroot maar als je die filmpjes luistert dan hoor je inderdaad wel een verbetering. Het geluid wordt helderder. Echter, vraag ik me af of het ook beter wordt naarmate het volume van de omgeving hoger wordt. Ben bang dat het ook dan weer een grote brei wordt. Ik denk dat hoe hoger het op te nemen volume wordt, hoe minder je wat van die software tweak gaat merken. Dan bereik je immers een punt dat het aan komt op de hardware en niet meer op software.
Is het input volume dan niet ook softwarematig bepaald? In het topic van die tweak stond ook dat er een app (Tape Machine) was die het input volume van de microfoon kan aanpassen, maar dat was alleen voor geluidsopnames.
Het zal beide zijn. Een microfoon is volgens mij net een soort van omgekeerde speaker (daarom kan je oordopjes ook gebruiken als microfoon). Aangezien het ene oordopje ook sneller vervormd dan de ander, zal dat zo ook zijn met microfoons gok ik. Gedeelte is natuurlijk ook wel te onderdrukken met software, maar gedeelte, zeker bij heel hard geluid zal denk ik ook wel hardwarematig zijn.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ongeveer het beste wat ik haal is 9,5 uur en dit is met 10 minuten display en maar liefst 91% door android systeem die 5 uur en 11 min aan cpu tijd heeft
.
wut? is this true?l3art schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:19:
Het zal beide zijn. Een microfoon is volgens mij net een soort van omgekeerde speaker (daarom kan je oordopjes ook gebruiken als microfoon). Aangezien het ene oordopje ook sneller vervormd dan de ander, zal dat zo ook zijn met microfoons gok ik. Gedeelte is natuurlijk ook wel te onderdrukken met software, maar gedeelte, zeker bij heel hard geluid zal denk ik ook wel hardwarematig zijn.
Jep, laatst was ik in een tent waar een MC door een koptelefoon de DJ's aankondigde.
Heb dit toestel net gekocht en heb ook de vorige versie. Op de vorige werd me vanzelf de optie gegeven om een contact op de simkaart op te slaan als ik een contact wilde toevoegen... dezelfde simkaart in dit toestel gedaan en krijg die optie niet?
Moet ik ergens iets in de opties bijstellen van dit toestel of>?
Moet ik ergens iets in de opties bijstellen van dit toestel of>?
Heb het gevoel dat 'ie wat zuiniger is met KF1, zolang het scherm aan is in ieder geval, ik heb net een uur lang (en 10 minuten) het scherm aan gehad en dat kostte 15%, volgens mij was dat eerder wel anders, of verbeeld ik me nou dingen?
Vervorming van het geluid in luidruchtige omgevingen heeft vaak te maken met de gevoeligheid/versterking van de microfoon (Gain).
Dit was ook het geval bij de SGS1 maar dankzij de Voodoo-kernel en Voodoosound-app kan je die gevoeligheid zelf aanpassen met verschillende presets. De maker heeft contact met Samsung, al is het mij onduidelijk of er vanuit Samsung iets gaat gebeuren. Helaas heeft hij niet zoveel interesse in de SGS2 omdat de kwaliteit van de DAC een stuk lager is dan die van zijn voorganger
Dit was ook het geval bij de SGS1 maar dankzij de Voodoo-kernel en Voodoosound-app kan je die gevoeligheid zelf aanpassen met verschillende presets. De maker heeft contact met Samsung, al is het mij onduidelijk of er vanuit Samsung iets gaat gebeuren. Helaas heeft hij niet zoveel interesse in de SGS2 omdat de kwaliteit van de DAC een stuk lager is dan die van zijn voorganger
Ik vind het knap.-Edwin- schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:41:
[...]
Jawel, buiten de uren dat het op vliegtuigstand stond heb ik gewoon constant data aan. Meeste tijd wi-fi. Maar heb ook 1,5 uur 3g aangehad.
Vanochtend een uurtje in de auto gezeten en niets met de telefoon gedaan. Geen gesprekken gevoerd, geen email opgehaald, geen sms/whatsapp, helemaal niets, en toch 7% verbruikt.
En dat in één uurtje. Voorheen (bij KPN) geen problemen, en nu ik bij Vodafone zit is het verbruik ineens zo slecht.
Ik snap er geen bal meer van.
Gebruik je toevallig die verbruiks app van Vermiljoen? Die trok bij mij heel veel accu weg.Anoniem: 217197 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:24:
[...]
Ik vind het knap.
Vanochtend een uurtje in de auto gezeten en niets met de telefoon gedaan. Geen gesprekken gevoerd, geen email opgehaald, geen sms/whatsapp, helemaal niets, en toch 7% verbruikt.
En dat in één uurtje. Voorheen (bij KPN) geen problemen, en nu ik bij Vodafone zit is het verbruik ineens zo slecht.
Ik snap er geen bal meer van.
Nee die heb ik niet.ZeilDude schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:30:
[...]
Gebruik je toevallig die verbruiks app van Vermiljoen? Die trok bij mij heel veel accu weg.
Heb gisteren Droidstats erop gezet, maar het was daarvoor ook al.
Precies sinds ik afgelopen vrijdag bij Vodafone zit. Vanaf dat moment is het bagger met het verbruik.
Dan heb je minder bereik met Vodafone waardoor de telefoon steeds verbinding blijft zoeken, kost meer stroom..
Berreik is volgens mij juist prima. Zie alleen 3G (meestal drie streepjes, soms vier) staan, en springt alleen naar H (of H+) als ik een applicatie open die data vraagt.Lexo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:25:
Dan heb je minder bereik met Vodafone waardoor de telefoon steeds verbinding blijft zoeken, kost meer stroom..
Zelden dat ik alleen G in beeld heb staan. Iets wat ik bij KPN juist wel veel zag op de locatie waar ik werk (Houten).
Toch apart dat bij switch van provider je last hebt van een hoger batterij verbruik. Heb zelf ook vodafone en mijn internet staat continu aan. Facebook/Gmail en mijn Ziggo mail staan ingesteld op synchronisatie. Verder heb ik wel mijn scherm op 30seconden staan dat deze op zwart gaat. En spaarstand geactiveerd bij 30% batterij.Anoniem: 217197 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:34:
[...]
Nee die heb ik niet.
Heb gisteren Droidstats erop gezet, maar het was daarvoor ook al.
Precies sinds ik afgelopen vrijdag bij Vodafone zit. Vanaf dat moment is het bagger met het verbruik.
Met deze instellingen haal ik ongeveer 2 dagen op de batterij. Dus ik betwijfel of het echt aan Vodafone ligt.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Wanneer krijgen we in godsnaam eens die nieuwe firmware hier? Telefoon zit nu 3,5 uur in mijn broekzak, heb hem net voor het eerst aangezet om te kijken of ik nog mail had... 20% weg...
Afgelopen 3 dagen op Pinkpop met mijn Desire rondgelopen, die haalde gewoon 3 volle dagen met genoeg sms en data verkeer, meer dan gemiddeld in ieder geval.
Afgelopen 3 dagen op Pinkpop met mijn Desire rondgelopen, die haalde gewoon 3 volle dagen met genoeg sms en data verkeer, meer dan gemiddeld in ieder geval.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik kan het me ook niet voorstellen dat het aan de switch van provider ligt, maar dat is het enige wat er veranderd is.Wicked-Game schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:03:
[...]
Toch apart dat bij switch van provider je last hebt van een hoger batterij verbruik. Heb zelf ook vodafone en mijn internet staat continu aan. Facebook/Gmail en mijn Ziggo mail staan ingesteld op synchronisatie. Verder heb ik wel mijn scherm op 30seconden staan dat deze op zwart gaat. En spaarstand geactiveerd bij 30% batterij.
Met deze instellingen haal ik ongeveer 2 dagen op de batterij. Dus ik betwijfel of het echt aan Vodafone ligt.
Ik haalde ook voorheen die waarden die jij noemt.
Ga vanavond maar eens even terug naar de fabrieksinstellingen en dan overnieuw beginnen.
Kijken of dat wat uitmaakt.
Ik heb van het weekend niet hoeven opladen. 2 dagen en 18 uur op de accu gedaan. Ik weet niet hoe ik dit ineens voor elkaar gekregen heb, ik heb de tel niet veel minder gebruikt dan daarvoor. Normaal haal ik 1 dag en een paar uur. Maar dan zit ik wel een uur in de auto met de telefoon gepaired aan mijn auto, en slechte ontvangst van T-mobile. Ik had nog langer kunnen doen, want toen ik gister avond naar bed ging had ik nog 15% over en tijdens de nacht heeft iets mijn accu leeg getrokken.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 410785
Iemand al eens alshare gebruikt ?...heb een bluerayspeler gekocht die dat ondersteunt..kan je over je wifi op je tv films en fotos kijken van af je telefoon.
Anoniem: 274613
Ja, ik.Anoniem: 410785 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:34:
Iemand al eens alshare gebruikt ?...heb een bluerayspeler gekocht die dat ondersteunt..kan je over je wifi op je tv films en fotos kijken van af je telefoon.
Werkte super icm mijn Sony 3d TV.
speelde muziek vloeiend af en foto's liepen prima.
kon ook via de telefoon het volume van de tv regelen!
alleen video's werkte niet, ik heb de voorbeeld mp4, een divx en een 3gp erop staan, maar alle 3 speelde ze niet...
maar dat ligt denk ik aan de tv, ik weet niet wat deze ondersteund.
Ik heb het ook geprobeerd.Anoniem: 274613 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:40:
[...]
Ja, ik.
Werkte super icm mijn Sony 3d TV.
speelde muziek vloeiend af en foto's liepen prima.
kon ook via de telefoon het volume van de tv regelen!
alleen video's werkte niet, ik heb de voorbeeld mp4, een divx en een 3gp erop staan, maar alle 3 speelde ze niet...
maar dat ligt denk ik aan de tv, ik weet niet wat deze ondersteund.
Ik heb alleen het voorbeeld geprobeerd en die werkte perfect met mijn Samsung TV.
Hmm, vanochtend uit wakker geworden en niet door de wekker van mn phone. Ding was dus helemaal zwart en reageerde op geen enkele aanraking of knop. Ook was de achterkant redelijk warm. De telefoon hangt 's nachts aan de oplader. Wat het probleem verhielp was de accu eruit halen.
Gisterochtend werd ik wakker en moest ik opeens de pincode invoeren. Blijkbaar heeft ie zich 's nachts opnieuw geboot.
Heeft iemand ervaring met soortgelijke gevallen? Lijkt wel op dat rebootprobleem wat HTC's op VF netwerk hadden...
Gisterochtend werd ik wakker en moest ik opeens de pincode invoeren. Blijkbaar heeft ie zich 's nachts opnieuw geboot.
Heeft iemand ervaring met soortgelijke gevallen? Lijkt wel op dat rebootprobleem wat HTC's op VF netwerk hadden...
Gisteren gemerkt dat wanneer ik wifi perongeluk laat opstaan als ik het huis uit ga, dat de batterij dan een stuk sneller daalt dan wanneer ik het af laat staan. Althans, dat is mijn theorie, vermits dat het enige was dat ik anders deed dan anders.
wasco [the brightest crayon in the box]
Er is ook een app om van je telefoon een afstandsbediening te maken .. zo kan je dan met je telefoon je blueray of tv bedienen en dus scrollen door het menu .. had ook last dat hij niet alles afspeelde.. filmpjes van de mobiel zelf was geen probleem..
Anoniem: 274613
eigenlijk best logisch aangezien hij dan altijd naar nieuwe netwerken aan het zoeken is...wasco schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:51:
Gisteren gemerkt dat wanneer ik wifi perongeluk laat opstaan als ik het huis uit ga, dat de batterij dan een stuk sneller daalt dan wanneer ik het af laat staan. Althans, dat is mijn theorie, vermits dat het enige was dat ik anders deed dan anders.
ik weet niet precies welke bestandsformaten de sony tv's ondersteunen.Sneezydevil schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:43:
[...]
Ik heb het ook geprobeerd.
Ik heb alleen het voorbeeld geprobeerd en die werkte perfect met mijn Samsung TV.
maar op de PS3 moet het ook werken bedenk ik me net...
edit: http://esupport.sony.com/...nfo_id=797&mdl=KDL55HX800\
sony ondersteund alleen .mpg
het demo filmpje is mp4 en doet het dus niet... jammer dat hij zo weinig ondersteund...
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 14-06-2011 11:02 ]
Ja, maar mijn ervaring is wel dat bekabeld beter werkt dan draadloos. Ging om een Samsung TV trouwens, direct aangesloten.Anoniem: 410785 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:34:
Voor de rest niets dan lof voor dit soort integraties
*Zit stiekem te wachten op integraties met home automation
Je moet indd geduld hebben ... uiteindelijk werkt het wel..had ook iets gelezen dat samsung bij de laatste serrie tvs ook draadloos tv door gaat zenden naar de galaxy
Tnx! Ga hem checken!Pyrone89 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:50:
[...]
gSyncit, kost eenmalig €14,50 en werkt perfect bij mij. Synct echt alles.
Hey waarom krijg ik bij dit toestel als ik op contact toevoegen click geen optie om de contact op te slaan op de sim? Die kreeg je bij de S1 wel? Ligt het aan mijn toestel of wat?
Heb ik ook, ligt niet aan jou telefoon. Het is kennelijk niet de standaard voor de SGS2, je zal het dus handmatig naar je SIM moeten overzetten.Kyo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:43:
Hey waarom krijg ik bij dit toestel als ik op contact toevoegen click geen optie om de contact op te slaan op de sim? Die kreeg je bij de S1 wel? Ligt het aan mijn toestel of wat?
Is het normaal dat als je email hebt dat dan het icoon van gmail geen unread nummer aangeeft op de icoon? ( nexus one had dit wel)
Je kan je contacten toch koppelen aan gmail en dan vindt je telefoon ze altijd als je je ergens aanmeld met je gmail...
Het icoon van Gmail geeft inderdaad niks aan (geen dynamic effect whatsoever), je zal daarvoor de andere mail applicatie moeten gebruiken. Deze heeft overigens ook push...DorkoTheBeast schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:49:
Is het normaal dat als je email hebt dat dan het icoon van gmail geen unread nummer aangeeft op de icoon? ( nexus one had dit wel)
Jongens,
Ik kan mijn Abbonment verlengen in nijg erg naar de galacy S2, maar waarom moet ik deze telefoon hebben? Kan voor mijzelf nog niet de keuze nemen of de S2 echt ga bestellen.
Dus mijn vraag, Waarom moet de ik de S2 nemen?
Ik kan mijn Abbonment verlengen in nijg erg naar de galacy S2, maar waarom moet ik deze telefoon hebben? Kan voor mijzelf nog niet de keuze nemen of de S2 echt ga bestellen.
Ik heb een probleem met de spaarstand. Wanneer mijn telefoon in de spaarstand terecht komt omdat de accu nog 30% vol is wordt zoals ingesteld de automatische synchronisatie uitgezet. Prima. Echter wanneer de accu weer opgeladen wordt en de accuspanning weer boven de 30% komt wordt het automatisch synchroniseren niet meer aangezet. Dat is behoorlijk irritant. Ik heb nu de spaarstand maar uitgezet.
Heeft iemand anders dit probleem ook?
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
Voor iedereen persoonlijk! Wil je een top-end toestel dan zit je of bij de HTC Sensation of bij de Samsung Galaxy S2, echter blijft de keuze bij jou dus ik zeg : Verdiep je in beide toestellen, lees wat reviews, kijk wat youtube video's etc...Thommmyy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:56:
Jongens,
Klopt dat had ik ook. Reden voor mij om de spaarstand maar op 10 % te zetten.DoubleTweak schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:59:
Ik heb een probleem met de spaarstand. Wanneer mijn telefoon in de spaarstand terecht komt omdat de accu nog 30% vol is wordt zoals ingesteld de automatische synchronisatie uitgezet. Prima. Echter wanneer de accu weer opgeladen wordt en de accuspanning weer boven de 30% komt wordt het automatisch synchroniseren niet meer aangezet. Dat is behoorlijk irritant. Ik heb nu de spaarstand maar uitgezet.
Veel lager dan die 30% zal ik hem niet laten gaan voor die weer aan de oplader gaat bij mij.
Dus al die Galaxy S II toestellen hebben alleen de optie om een contact op de telefoon op te slaan of in je gmail account? Raar dat ze die optie uit de SII hebben gehaald??simthadim schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:47:
[...]
Heb ik ook, ligt niet aan jou telefoon. Het is kennelijk niet de standaard voor de SGS2, je zal het dus handmatig naar je SIM moeten overzetten.
Handmatig naar mijn SIM overzetten... bedoel je daarmee gewoon eerst mijn contacten opslaan, daarna: contacten > menu knop > importeren/exporteren > exporteren naar sim kaart > al mijn contacten op de telefoon aanvinken.
Inderdaad, daarnaast nog de tip van flip:A-Vu schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:01:
[...]
Voor iedereen persoonlijk! Wil je een top-end toestel dan zit je of bij de HTC Sensation of bij de Samsung Galaxy S2, echter blijft de keuze bij jou dus ik zeg : Verdiep je in beide toestellen, lees wat reviews, kijk wat youtube video's etc...
Kijk eens op de Galaxy S 2 vs. HTC Sensation topic, en anders specifiek op de Galaxy S2 of HTC Sensation topic voor info, problems en tips over de toestellen.
En anders even wat reviews lezen op gsmarena.com / mobilecowboys.nl / enz, enz.
Succes.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Mijn batterijverbruik is ongeveer 9% per uur als ik wifi aan heb, schermhelderheid iets boven gemiddeld en er mee browse (ongeveer half uur van de uur) en werk (de rest van de tijd).
Ook verbruikt het 5% na ongeveer 8 uur er niks mee gedaan te hebben.
Is dit alles goed of slecht?
Ook verbruikt het 5% na ongeveer 8 uur er niks mee gedaan te hebben.
Erg netjes uiteraard ja.Kyo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:46:
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 133542
Is de hardreset code die uit een aantal hekjes sterretjes en cijfers bestaat voor de samsung galaxy I9000 ook te gebruiken voor de S2
*knip* we blijven wel vriendelijk hè?
[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 14-06-2011 13:13 ]
Dit soort basic dingetjes kun je zelf opzoeken. Het is niet de bedoeling dit topic als helpdesk te gebruiken.Anoniem: 133542 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:07:
Is de hardreset code die uit een aantal hekjes sterretjes en cijfers bestaat voor de samsung galaxy I9000 ook te gebruiken voor de S2
Als je nu denkt dat je snugger bent???gangsterjoop schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:10:
[...]
De wereld stopt niet buiten tweakers: http://lmgtfy.com/?q=samsung+galaxy+s+2+hard+reset+code
Het is de tweede hit FFS!
Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen dan kom ik bij de I9000 uit.
Dus wie is er nu zo dom. Ik denk jij.
Volgens mij had ik een normale vraag zeg gewoon ja of nee wijsneus, of zeg niets.

Rustig maar knul, als je gewoon even had gezocht had je in een van deze topics een mooi overzichtje gevonden met alle *# codes. Dus het komt er toch op neer dat je een beetje te lui bent geweest..
Knul, dit is de tweede hit, en in dat artikel staat volgens mij vrij duidelijk aangegeven dat het om een samsung galaxy s II gaat, (FYI II betekent 2).Anoniem: 133542 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:14:
[...]
Als je nu denkt dat je snugger bent???
Volgens mij had ik een normale vraag zeg gewoon ja of nee wijsneus, of zeg niets.
[ Voor 0% gewijzigd door TijmenK op 14-06-2011 14:50 . Reden: typo en nog een, sorry Denko ]
Stel dat hij gewoon "ja" of "nee" had geantwoord, dan gaan meerdere mensen dit soort simpele vragen hier stellen omdat ze zien dat ze lekker snel antwoord krijgen. Ik kom juist op GoT omdat het niveau hier aangenaam is en ik hoop dat dit ook zo blijft. Ik wil niet eerst 10 pagina's aan posts door moeten lezen om er 1 interessante tussen te vinden.Anoniem: 133542 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:14:
[...]
Als je nu denkt dat je snugger bent???
[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 14-06-2011 13:39 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nou als we daar over gaan praten weet ik er nog wel paar.jelmervos schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:38:
[...]
Stel dat hij gewoon "ja" of "nee" had geantwoord, dan gaan meerdere mensen dit soort simpele vragen hier stellen omdat ze zien dat ze lekker snel antwoord krijgen. Ik kom juist op GoT omdat het niveau hier aangenaam is en ik hoop dat dit ook zo blijft. Ik wil niet eerst 10 pagina's aan posts door moeten lezen om er 1 interessante tussen te vinden.
Er zijn pagina's lang alleen maar screenshots gezet over hoelang een batterij het uit houd.
En hoeveel drain en percentages de batterij kan hebben.
Laat me niet lachen al dit allemaal hoogwaardig is?
Als dit in het forum staat okay,maar pagina's vol? begin dan gewoon een batterij topic
FYI het is FYI
PSN & XBL: Denkoyugo
Anoniem: 410818
Ik heb heel Google al afgezocht hiervoor, maar niks kunnen vinden.
Ik heb namelijk ChompSMS geïnstalleerd en nu wil ik mijn standaard berichtenprogramma uitschakelen. Of in ieder geval, dat daarvan geen melding meer komt. Want als ik nu een sms krijg dan open ik hem met ChompSMS en heb ik hem dus gelezen, maar bij het standaardprogramma blijft er staan dat ik 1 nieuwe sms heb.
Heb wel gevonden dat het moet kunnen, maar nergens staat beschreven hoe precies. En ben zelf ook al meerdere keren alle opties nagegaan, zowel bij de instellingen van het standaard berichtenprogramma als bij de instellingen van ChompSMS.
Ik heb namelijk ChompSMS geïnstalleerd en nu wil ik mijn standaard berichtenprogramma uitschakelen. Of in ieder geval, dat daarvan geen melding meer komt. Want als ik nu een sms krijg dan open ik hem met ChompSMS en heb ik hem dus gelezen, maar bij het standaardprogramma blijft er staan dat ik 1 nieuwe sms heb.
Heb wel gevonden dat het moet kunnen, maar nergens staat beschreven hoe precies. En ben zelf ook al meerdere keren alle opties nagegaan, zowel bij de instellingen van het standaard berichtenprogramma als bij de instellingen van ChompSMS.
Je moet in de instellingen van het gewone SMS-programma de notificatie uitschakelen. That's it.Anoniem: 410818 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:12:
Ik heb heel Google al afgezocht hiervoor, maar niks kunnen vinden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.
Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.
Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.
Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.
Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.