[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 79.949 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 22:00
Rokz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:08:
Ik zou nog even mijn probleem verduidelijk. helaas nog geen antwoord :(.

maar ik heb dus een probleem met mijn geluid. elke keer als ik via youtube/nederland.fm muziek afspeel. dan is dit geen probleem dan doet 't geluid gewoon. en ook gewoon goed. maar zodra ik een nieuwe site ga openen.
denk aan verschillende websites. Tweakers, hyves, worldofwarcraft, facebook, twitter. noem ze maar op allemaal. dan zodra die de site gaat laden dan crasht het geluid voor like 1 tot 5 sec. Dan loopt de muziek nogal erg vast en stotterd extreem en ik merk dan dat me laptop extreme lagg heeft.

ik hoop een beetje duidelijk uitleg heb gegeven zodat ik erachtter kom wat het probleem is!

en nog iets, wat zijn normale tempraturen voor de laptop?
Mijn geluid ga nu als maar raarder en raarder doen.

heb nu 't probleem dat ik in een filmpje youtube etc. gewoon muziek elk halfminutje wel even laggt voor een paar seconde ook als ik alleen dat filmpje kijk. is hier echt geen fix voor ?:( want nu gaat'wel vervelend worden.

heb nieuwste drivers voor geluidskaart ook a lgeinstalleerd.
Philflow schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:41:
[...]

Probeer anders eens een clean install. Kan veel schelen. Verder een low impact virus scanner zoals MSE. Niet McAfee.
Waar ik nog wel een beetje mee zit. hoe weet ik of ik alle drivers etc heb? kwam hier ook niet achter met me game pc. en laptop zou nog wel iets ingewikkelder liggen is er eeen check lijstje voor ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Rokz op 23-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Goeiedag mensen,

Ik zit met een dilemma. Ik heb met de actie heb ik een Dell XPS15 gekocht. Helaas met een standaard scherm. Nu heb ik Dell gebeld en die kan eventueel een scherm oled laten plaatsen voor rond de 450 euro. Ik ga een Bedrijfskundige informatica opleiding volgen en het leek mij wel handig om dan zoveel meer werkruimte te hebben.

Nu zou ik graag willen weten van gebruikers of ze denken dat dit het waard is. Daarnaast vroeg ik mij af of er vaak dooie pixels in die OLED schermen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een TN TFT scherm, geen oled scherm, geen LED scherm, en ook geen OLED scherm :P

€450 is het niet waard, voor €150 heb je een kit die je zelf in kan bouwen met dat scherm en een kabel. PM daarvoor barlow00: http://forum.notebookrevi...502x-glossy-matte-10.html die verhandelt die schermen en kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Oh, dacht omdat bij dell FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 200,00 of € 9/maand1] staat dat het Oled was. Maar dat het helemaal geen led is vind ik erg raar :P

Is zo'n scherm vervangen makkelijk en voor een beginnende tweaker te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm zelf is gewoon een TFT scherm, het verschil zit hem in de backlichting die gewoon heel erg goed is. En die bestaat inderdaad uit witte ledjes ;)

De benaming, LED scherm, is echter onjuist en misleidend. Het scherm zelf is precies hetzelfde als de TFT's van 10 jaar geleden.
Hakulaku schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:40:
Is zo'n scherm vervangen makkelijk en voor een beginnende tweaker te doen?
Je kan niet veel fout doen denk ik.. er staat wat plaatjes in de diverse threads op notebookreview. Neem ook een kijkje in de vergelijkbare "swapping the L401x screen" en L702x variant. Dezelfde constructie, andere maat.

En ik benadruk het nog even... geen scherm van ebay afhalen. ebay vendors verkopen nooit het scherm waarmee ze adventeren.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:00:

[Ervaringen]Laptops met hoge resolutie schermen
Ik raad je echt aan het Full-HD scherm te nemen, (ook al is het nu €200 duurder) het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm. Als je hem niet neemt krijg je er later gegarandeerd spijt van.
Haha is nog waar ook. Even het type opzoeken en dan ga ik hem bij http://kuzotronic.com/ bestellen. Zou jij hem er anders niet voor mij in willen zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B156HW01 v7 = glans, zoals in de xps 15
B156HW01 v4 = mat, zoals in de W520. De helderheid is (als gevolge van de matte coating) wel ietsje lager.
Je hebt trouwens ook mogelijk een full-hd kabel nodig. De standaard gaat maar tot 900p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:04:
B156HW01 v7 = glans, zoals in de xps 15
B156HW01 v4 = mat, zoals in de W520. De helderheid is (als gevolge van de matte coating) wel ietsje lager.
Je hebt trouwens ook mogelijk een full-hd kabel nodig. De standaard gaat maar tot 900p.
Welke raad je me aan? :P Bij kuzutronic hebben ze namelijk alleen de V4

[ Voor 5% gewijzigd door Hakulaku op 23-06-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Rokz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:29:
oke dit is echt behoorlijk irritant.
De fan gaat nu ik doe helemaal niks. aan uit aan uit aan uit aan uit aan uit aan uit aan uit. zegma zown ritme!
Mijn geluid ga nu als maar raarder en raarder doen.

heb nu 't probleem dat ik in een filmpje youtube etc. gewoon muziek elk halfminutje wel even laggt voor een paar seconde ook als ik alleen dat filmpje kijk. is hier echt geen fix voor ?:( want nu gaat'wel vervelend worden.

heb nieuwste drivers voor geluidskaart ook a lgeinstalleerd.
Waar ik nog wel een beetje mee zit. hoe weet ik of ik alle drivers etc heb? kwam hier ook niet achter met me game pc. en laptop zou nog wel iets ingewikkelder liggen is er eeen check lijstje voor ofzo?
Ik denk dat jij gewoon even een goede clean install moet doen. Het is je volgens mij inmiddels al meerdere malen voorgesteld omdat de problemen niet echt duidelijk zijn.

Wat betreft je drivers; voer je servicetag nummer in op Dell.nl bij de supportsectie (als je zoekt naar drivers) en je krijgt alle drivers die jij nodig zou moeten hebben. Je kan ook altijd je apparaatbeheer checken voor evt. onbekende apparaten en dan specifiek naar drivers zoeken.

Ook is al meerdere malen een programma als bijv. Driver Genius voorgesteld. Niet iedereen hier lijkt daar een fan van te zijn, maar ik vind het zelf wel fijn werken en een hoop moeite en gedoe schelen.

Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd. (@Darkstone; misschien iets voor in de TS? Veel mensen lijken hier last van te hebben)

Ik zou graag voorstellen dat je nu eerst even de clean install probeert. Mocht je dan nog steeds het geluidsprobleem hebben, kunnen we verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hakulaku schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:05:
[...]

Welke raad je me aan? :P Bij kuzutronic hebben ze namelijk alleen de V4
De V7 is heel erg zeldzaam (echt, volgens mij heebt die barlow00 min of meer de enige exemplaren verkocht) Dus in dit geval zit je redelijk vast aan de V4.

Ik prefereer echter een glansscherm, maar dat blijft een persoonlijke keuze. Ik kan me niet voorstellen dat de matte coating op het V4 scherm brak is. Dat kan je niet maken met het duurste TN paneel op de markt...
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd. (@Darkstone; misschien iets voor in de TS? Veel mensen lijken hier last van te hebben)
Doe ik. Dit is serieus de eerste keer dat er iemand concrete info heeft over dit probleem :o

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
[...]

De V7 is heel erg zeldzaam (echt, volgens mij heebt die barlow00 min of meer de enige exemplaren verkocht) Dus in dit geval zit je redelijk vast aan de V4.
Ik zie dit op eBay. Ziet er wel legitiem uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We may ship a 100% compatible part.
En ik weet zeker dat ze dat doen. Op notebookreview zijn er hele bakken met mensen die deze hebben besteld, die hebben allemaal rukpanelen gekregen met vaak niets eens dezelfde resolutie :X

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Houdt dat in dat ze evt een vergelijkbaar product sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:23:
[...]
En ik weet zeker dat ze dat doen. Op notebookreview zijn er hele bakken met mensen die deze hebben besteld, die hebben allemaal rukpanelen gekregen met vaak niets eens dezelfde resolutie :X
Ik denk dat dat om een andere verkoper ging want deze heeft 100% positieve feedback en liefst 22634 keer.
Maar goed, anders stuur hem ff een mailtje.

Edit: hmm toch wel wat klachten zo te zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 23-06-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rokz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:45:
Er zijn in deze topicreeks een paar lijstjes gepost van de noodzakelijke drivers, onder andere door mijzelf. Op Umbrah in 'productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah' staat er ook eentje.

Ik kan me voorstellen dat je een beetje opziet tegen een clean install, zeker als je er niet zo bedreven in bent. Maar het lijkt me in jouw geval wel het beste, omdat wij de door jou omschreven problemen niet hebben en ook niet echt genoeg info hebben om je verder te kunnen helpen.

Wat je nu in elk geval niet moet doen is zomaar drivers en software gaan installeren, waarvan je niet zeker weet wat het doet (zoals bijvoorbeeld het KLite codec pack). Vraag het bij twijfel gewoon eerst even aan ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philflow schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:26:
[...]

Ik denk dat dat om een andere verkoper ging want deze heeft 100% positieve feedback en liefst 22634 keer.
Maar goed, anders stuur hem ff een mailtje.

Edit: hmm toch wel wat klachten zo te zien.
Nee, dat ging echt om deze, 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:28:
[...]

Er zijn in deze topicreeks een paar lijstjes gepost van de noodzakelijke drivers, onder andere door mijzelf. Op Umbrah in 'productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah' staat er ook eentje.

Ik kan me voorstellen dat je een beetje opziet tegen een clean install, zeker als je er niet zo bedreven in bent. Maar het lijkt me in jouw geval wel het beste, omdat wij de door jou omschreven problemen niet hebben en ook niet echt genoeg info hebben om je verder te kunnen helpen.

Wat je nu in elk geval niet moet doen is zomaar drivers en software gaan installeren, waarvan je niet zeker weet wat het doet (zoals bijvoorbeeld het KLite codec pack). Vraag het bij twijfel gewoon eerst even aan ons.
aah harstikke mooi, dankjewel! denk dan ik binnekort maar even een clean install doe dan!
wat ik me dan nog wel afvraag is of ik de virusscanner kan overzetten? omdat ik nu gratis 15 maand heb en deze eigelijk wel graag wil behouden! of raad je me eerder een ander virusscan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik raad de gratis scanner microsoft security essentials aan.
http://www.microsoft.com/...y_essentials/default.aspx
Gratis, mits je over een legale windows 7 beschikt (ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Rokz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:56:
[...]
aah harstikke mooi, dankjewel! denk dan ik binnekort maar even een clean install doe dan!
wat ik me dan nog wel afvraag is of ik de virusscanner kan overzetten? omdat ik nu gratis 15 maand heb en deze eigelijk wel graag wil behouden! of raad je me eerder een ander virusscan aan?
Clean install en geen McAfee installeren dat maakt je PC trager. Zoals Darkstone ook zegt, MSE. Is gratis voor de nog veel meer maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rokz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Die virusscanner is bagger. Veel te zwaar en veel overbodige meuk, die alleen maar vage problemen veroorzaakt.

Ik gebruik zelf ook Microsoft Security Essentials. Voor de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Hey dankjewel jongens!

daar heb ik wat aan. ik ga zondag als ik tijd heb maar even windows opnieuw installeren! en MSE installeren en ik dan zullen we zien of me laptop perfect draait! en dat lijstje met drivers slim om allemaal al te installeren en op een stickie te zetten? of zeg je van gewoon dan alles gelijk opzoeken?

ik hou jullie jongens op de hoogte hoe 't afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Oke ik heb het scherm bij kuzotronic besteld. Ze zijn snel met het beantwoorden van mail (zelfs na kantoortijd) en kreeg net een e-mail dat ie geshipped is. :) Misschien heb ik hem morgen al :)

Bedankt darkstone en philflow voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
ik heb een probleem met de webcam, ik was gewoon een beetje ermee aan het spelen en opeens kreeg ik een zwart scherm, ik kon niks meer zien. vervolgens heb ik de stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd maar dat had geen nut. weet iemand hoe ik dit oplos ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

mrbj schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:38:
ik heb een probleem met de webcam, ik was gewoon een beetje ermee aan het spelen en opeens kreeg ik een zwart scherm, ik kon niks meer zien. vervolgens heb ik de stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd maar dat had geen nut. weet iemand hoe ik dit oplos ?????
Wat bedoel je precies met "ermee aan het spelen", wat was je dan precies aan het doen? Wanneer krijg je het zwarte scherm; wanneer je iets met de webcam doet (bijv. videochat in Skype of MSN videogesprek)?

En wat bedoel je eigenlijk met een zwart scherm? Ging het scherm helemaal uit of werd de actieve window zwart? Hoe heb je weer beeld gekregen en hoe heb je de drivers geprobeerd te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrbj schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:38:
ik heb een probleem met de webcam, ik was gewoon een beetje ermee aan het spelen en opeens kreeg ik een zwart scherm
Iemand hier heef weleens het probleem gehad dat de connector van de camera los zat. Wanneer hij weer eens los ging hoorde hij elke keer het geluid dat je krijgt als je een USB-apparaat afkoppelt.
Dus wellicht dat de connector van je camera is losgegaan, maar dat is slechts speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
mijn actieve window werd zwart, maar vandaag doet hij het weer :S ?? snap er niet veel van maar hij doet het voorlopig nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:28:

Ik heb deze lijst ook gevolgd, echter werkte de 6230 driver van de intel site niet, en de IGP driver heb ik van Dell genomen ipv Intel.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al gemeld maar ik zeg het toch nog even.
Met de driver van Ericsson 1.0.0.78 werkt bij mij de 3G en de GPS.

Edit. Zelf heb ik geen van de boven genoemde programma's die de fan van de GPU zouden triggeren maar
heb wel het probleem. Driver 275.33 heb ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:01:
Misschien is het al gemeld maar ik zeg het toch nog even.
Met de driver van Ericsson 1.0.0.78 werkt bij mij de 3G en de GPS.

Edit. Zelf heb ik geen van de boven genoemde programma's die de fan van de GPU zouden triggeren maar
heb wel het probleem. Driver 275.33 heb ik.
Heb je een cleaninstall gedaan? Zoniet, dan zit er standaard een aantal monitoring programma's op, die als het goed is als widget op je desktop zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 11:19
Ary schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:03:
[...]

Heb je een cleaninstall gedaan? Zoniet, dan zit er standaard een aantal monitoring programma's op, die als het goed is als widget op je desktop zaten.
Maar als je die niet gebruikt, zijn ze toch niet actief en kunnen ze toch niet voor de triggerende fan zorgen? Of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Glandur schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:04:
[...]

Maar als je die niet gebruikt, zijn ze toch niet actief en kunnen ze toch niet voor de triggerende fan zorgen? Of zit ik fout?
Ik dénk dat je fout zit en dat uberhaupt de aanwezigheid van die programma's (of het feit dat ze bijv automatisch op de achtergrond lopen ofzo) het probleem triggeren. Mijn ervaring was dat ik het probleem eerst had, na een cleaninstall niet, na het installeren van monitoring software (om te overclocken) weer wel, en na het verwijderen van diezeflde software niet meer.

Ik heb wel Nvidia System Tools geinstalleerd nog steeds, maar dan alleen het tweak-gedeelte (bij de installatie kan je kiezen uit 3 onderdelen, weet uit mn hoofd nie tmeer welke).

Ik zou zeggen probeer het, en wie weet krijgen we meer duidelijkhied over hoe de bug werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
uNoTopia schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:50:
Ik heb een aantal maanden geleden een XPS 15 aangeschaft en ben nu gecharmeerd geraakt van SSD's en/of hybride schijven. Ik vraag me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft en mij iets meer kan vertellen over het nut van een SSD in een laptop. De snelheid van een SSD lijkt me erg fijn maar de prijs ervan doet mij neigen naar een hybride schijf. Voordeel van zo'n hybride schijf is uiteraard ook dat je toch de nodige ruimte hebt en dat ik niet hoef te rommelen met een externe HDD (die ik overigens wel heb).

Tips, ervaringen en commentaar zijn zeer welkom!

Edit: Mijn XPS is een i5-560M, 4GB geheugen, 7.200 RPM 500GB HDD.
Ik heb flink wat topics gelezen hier op Tweakers en op Anandtech, het lijkt veelbelovend.
Ik vraag me af, aangezien de laptop vrij nieuw is, of zo'n upgrade goed merkbaar zal zijn. Ook ben ik benieuwd of het makkelijk is om de HDD uit de XPS15 te wisselen met een SSD. Ik ben niet zo'n tweaker dus weet ik niet of ik zoiets zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
ik heb (na lang wachten eindelijk) mijn xps 15 binnen. maar als ik op internet ga is het heel langzaam niet boven de 200kb/s en me ouders kunnen op hun laptop nauwelijks meer internetten zo langzaam als het dan is. en als ik mijn wifi uitzet gaat het bij hun weer op normale snelheid. ik heb de 6230 kaart met de driver van de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je toevallig een virus te pakken? En staan er geen torrents aan?

Kijk ook eens of er op jouw computer niet toevallig veel netwerkactiviteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
ik heb net een clean install erop en in die 2 dagen nog niks aan virussen tegen gekomen, en de netwerk activiteit was 5% volgens taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5% van wifiN = 15Mbit netwerkactiviteit ;)

open taakbeheer tabblad performance, onderin zit een knop "resource monitor" in de engelse versie. Daarmee kom je er een stuk makkelijker uit wat je netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
totale netwerk activiteit is nu 15kb/s en msn kan na veel moeite inloggen om daarna binnen 10sec opnieuw te moeten inloggen omdat de verbinding verbroken is.
(ik heb net voor de zekerheid avg laten scannen maar niks kunnen vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

TheMrOcean schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:29:
totale netwerk activiteit is nu 15kb/s en msn kan na veel moeite inloggen om daarna binnen 10sec opnieuw te moeten inloggen omdat de verbinding verbroken is.
(ik heb net voor de zekerheid avg laten scannen maar niks kunnen vinden.)
Zet je wifi performance bij Windows Power Management eens op maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
volgens mij is nu de snelheid weer normaal, maar msn blijft nog niet langer als 10sec ingelogt.
ik zit wel op zolder en het modem 2 verdiepingen onder mij. maar alsnog heb ik 4/5 streepjes bereik wat soms kort naar 2/5 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet in de Device Manager/Apparaatbeheer, in de Properties/Eigenschappen van je WiFi-kaart onder Advanced/Geavanceerd, de N-modus eens uit. Kijken wat hij dan doet.
Heeft dat geen effect. zet het dan weer aan en zet op dezelfde plek WMM eens aan (indien niet ingeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:48:
Zet in de Device Manager/Apparaatbeheer, in de Properties/Eigenschappen van je WiFi-kaart onder Advanced/Geavanceerd, de N-modus eens uit. Kijken wat hij dan doet.
Heeft dat geen effect. zet het dan weer aan en zet op dezelfde plek WMM eens aan (indien niet ingeschakeld).
welke N-modus?
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/4186/appbhr.png

[ Voor 7% gewijzigd door TheMrOcean op 24-06-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer ook de tip in de TS eens. Onder "problemen":
ReyZa in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
daar had ik al naar gekeken, maar aangezien ik bluetooth wel gebruik (nokia pc suite om te smsen met me laptop en meldingen van me telefoon op me laptop te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

802.11n-modus > Disabled uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:57:
[...]

802.11n-modus > Disabled uiteraard.
om misverstanden te voorkomen
ik moet 802.11n-modus op disabled zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. En WMM zit onder Ad Hoc QoS Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

TheMrOcean schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:58:
[...]

om misverstanden te voorkomen
ik moet 802.11n-modus op disabled zetten?
Ja. En zet ook je BT uit en probeer in ieder geval of het daa raan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
WMM had geen zin:( en toen ik de BT adapter via apperaat beheer uitzette ging me pc op blauw scherm en daarna opnieuw opstarten.
maar nu doet die het raar genoeg wel,
bedankt voor de snelle hulp;):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
Hallo ik wilde een dell xps15 laptop samenstellen maar je kunt de configuratie niet meer aanpassen?
iemand enig idee hiervan?

bijvoorbeeld een i5 2520M en 6GB ram etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Vandaag voor het eerst een de boxen in mijn XPS15 gebruikt, WAT EEN GRUWELIJK GELUID KOMT ERUIT!

Heb inmiddels een probleem gefixt waarbij ik problemen had met de WLAN connectie. Dit heb ik gefixt door bij de driver de Frequentie van 20MHZ naar Auto te veranderen. Nu afwachten totdat ik mijn scherm krijg en even kijken of ik het kan vervangen. De ICT techneuten op mijn werk verklaarde mij voor gek maarja... heb hem al besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hakulaku schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:34:
Vandaag voor het eerst een de boxen in mijn XPS15 gebruikt, WAT EEN GRUWELIJK GELUID KOMT ERUIT!
gruwelijk geluid :? Ik vind het eigenlijk best wel ontzettend goed juist voor een laptop... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Appelsap schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:03:
[...]

gruwelijk geluid :? Ik vind het eigenlijk best wel ontzettend goed juist voor een laptop... ;)
Lol, sarcasme? xD Just in case; gruwelijk kan ook juist héél goed betekenen, in de taal van de hedendaagse jeugd. (Jezus, 23 en ik voel me nu al oud! xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 11:19
skwzR schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:08:
Hallo ik wilde een dell xps15 laptop samenstellen maar je kunt de configuratie niet meer aanpassen?

Ik kan niet alle 'uitgangspunten' (zoals Dell het noemt) veranderen. Deze kan ik nog wel veranderen, met ook de i5 2520M en 6GB RAM. Grappig dat je er zelfs nog een touchscreen in kan zetten via deze link.
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Appelsap schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:03:
[...]

Ik bedoelde gruwelijk goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Gruwelijk', die term snap ik als semi-bejaarde (in termen van dit forum) zelfs nog wel. :P

Het geluid is inderdaad bijzonder goed...

... voor een laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

skwzR schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:08:

Misschien als je het Excelbestandje in de tweede post van dit forum gebruikt, dat je dan bij de werkende links komt?

Bovendien kan je hier al kijken naar een model wat het meest in de buurt ligt van jouw specificaties: http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs

[ Voor 15% gewijzigd door Ary op 25-06-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Graag jullie aandacht voor het volgende
Ik krijg te weinig feedback op mijn eigen topic, vandaar dat ik hem hier plaats.

Ik zie bij de posts hierboven ook iemand met een soortgelijk probleem, misschien dat zijn probleem overeen komt met het mijne. Echter maak ik gebruik van de Centrino 1000 kaart ipv de 6230.

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 26-06-2011 19:40 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvt_Joker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-08 10:26
Tweakers,
Mooie topic dit, toch wel veel kunnen leren.Van plan om xps15 te kopen voor studie...maar na het lezen van de topic word ik er niet blij van..

Wat is dat toch met die trucjes en dat backlit keyboard truc...sja,is maar goed dat ik hier even kom lezen wel totaal 0,0 vertrouwen in Dell zo.

Maargoed,
1. Ben ik de enige die toch 2jaar garantie +accidental bij pakt..?alle setups hier 1jarig.
2. Iemand ervaring met XPS en Alienware m14x? 1600x900 vs FHD ? en de paneel zelf
3. Was van plan om Dell u2711 (2560x1440) voor thuis te kopen, zag dat je het met dual dvi moest aansluiten maar er zit ook een hdmi aansluiting op, iemand idee of ik xps15 OF m14x op die resolutie via hdmi meewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
pvt_Joker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:19:
Tweakers,
Mooie topic dit, toch wel veel kunnen leren.Van plan om xps15 te kopen voor studie...maar na het lezen van de topic word ik er niet blij van..

Wat is dat toch met die trucjes en dat backlit keyboard truc...sja,is maar goed dat ik hier even kom lezen wel totaal 0,0 vertrouwen in Dell zo.

Maargoed,
1. Ben ik de enige die toch 2jaar garantie +accidental bij pakt..?alle setups hier 1jarig.
2. Iemand ervaring met XPS en Alienware m14x? 1600x900 vs FHD ? en de paneel zelf
3. Was van plan om Dell u2711 (2560x1440) voor thuis te kopen, zag dat je het met dual dvi moest aansluiten maar er zit ook een hdmi aansluiting op, iemand idee of ik xps15 OF m14x op die resolutie via hdmi meewerkt?
1. Nee, ik zelf heb dan wel 1 jaar, maar je ziet genoeg mensen die de meest uitgebreide optie kiezen. Het is in ieder geval echt geen weggegooid geld!
2. 1600x900 is natuurlijk geen FHD. Zover ik weet is het paneel in de XPS(FHD) een van de beste die momenteel te krijgen is. Een aanrader dus!
3. Geen ervaring mee, lijkt me dat je dat gewoon via Nvidia kan instellen.

Nu zelf nog even een verhaaltje:

Vrijdag Dell opgebeld(XPS support) voor een reparatie van me achterste USB 3.0 poort, werd uitermate snel geholpen, binnen 8 minuten was het geregeld. Krijg vandaag een doos binnen om me laptop in te doen, en dan kan ik bellen dat ze hem kunnen ophalen. Daarna duurt het tot 2 weken. Tot nu toe heb ik er nog alle vertrouwen in. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar wel. Ik vind het de huidige meeprijs niet waard.
De xps 15 blaast de M14x uit het water: de gamut van het xps 15 paneel is 2x zo hoog :o
Minidisplayport.

Overigens is dell het enige merk wat een beetje minidisplayport gebruikt op hun midrange notebooks. Dus wat dat betreft zit je goed. Displayport gaat tot 2560*1600. HDMI tot 1200p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En Apple natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het apple spul is al snel te bestempelen als high-end, ik ga er dan van uit dat $user niet tevreden is met 13 inch aan scherm en een IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, die garantie is vergelijkbaar met een verzekering. En verzekeringen kun je beter alleen afsluiten voor risico's die je niet zelf kunt dragen. Dat is op de lange duur beter voor je portemonnee.

Mocht m'n laptop na 2 jaar ineens stukgaan en niet door mijzelf tegen een redelijk bedrag meer te repareren zijn, dan koop ik gewoon een nieuwe. Uiteraard van een ander merk dan Dell. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zonet even contact gehad met Dell, het backlit keyboard is geen optie meer voor de XPS 15. Ik ben nu wel Belgisch, geen idee of het voor Nederland ook zo is... Toch wel een tegenvaller. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:09:
Heb zonet even contact gehad met Dell, het backlit keyboard is geen optie meer voor de XPS 15. Ik ben nu wel Belgisch, geen idee of het voor Nederland ook zo is... Toch wel een tegenvaller. }:O
In Nederland lijkt het gewoon nog te kunnen met &vw=classic achter de URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kan iemand een ander merk minipci kaartje aanraden voor de XPS15? Ik heb niet echt vertrouwen in de kaarten van Intel. (lees hier waarom). Dell support reageert echt maar 1x per dag op mijn mail, en we zijn nu al een week bezig om een kaartje op te sturen. Nu willen ze een telefonische afspraak maken (voor de creditcard-transactie), zodat ze de 6230 voor me opsturen (Waar ik ook nog eens 25 euro voor moet betalen).

Ze proberen me dus simpelweg een nieuw kaartje aan te smeren ipv echt het probleem op te lossen.
Of kan ik beter een usb-stickie nemen met wifi?

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 27-06-2011 11:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
FREAKJAM schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:38:
Kan iemand een ander merk minipci kaartje aanraden voor de XPS15? Ik heb niet echt vertrouwen in de kaarten van Intel. (lees hier waarom). Dell support reageert echt maar 1x per dag op mijn mail, en we zijn nu al een week bezig om een kaartje op te sturen. Nu willen ze een telefonische afspraak maken (voor de creditcard-transactie), zodat ze de 6230 voor me opsturen (Waar ik ook nog eens 25 euro voor moet betalen).

Ze proberen me dus simpelweg een nieuw kaartje aan te smeren ipv echt het probleem op te lossen.
Of kan ik beter een usb-stickie nemen met wifi?
Zowiezo hoort je kaart gewoon goed te werken dus zo'n usb stickie Hoort overbodig te zijn.

Al geprobeert de driver van intel te downloaden en dan de huidige driver te deinstalleren ?
Heeft jouw kaartje bluetooth ? zo ja probeer het is uit te zetten en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
FREAKJAM schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:38:

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik heb geen problemen met mijn XPS 15 en mijn draadloze netwerk in N-mode. Ik gebruik:
  • Intel® Centrino® Advanced-N 6230 netwerkkaart
  • TP-Link TL-WR1043ND router
Moet daarbij wel vermelden dat ik mijn XPS 15 op dezelfde verdieping gebruik als dat mijn router staat (appartement), dus het signaal hoeft niet door betonnen vloeren of zo.

Misschien helpt een clean install en/of herinstallatie van de drivers? Ik heb ook gedaan. Overigens niet omdat ik problemen met m'n Wifi had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je moet mijn topic maar eens doorlezen, daar heb ik het echt heel erg uitgebreid uitgelegd. Ik heb echter wel de Centrino 1000... Volgens mij kan ik dat kaartje gewoon beter zelf bestellen op Internet. Dell doet allemaal moeilijk met creditcard etc, vragen elke keer naar mijn adres, terwijl die gewoon in eerdere mails staan vermeld.

Ik zal vanavond eens mijn eventvwr leegmaken en even internetten via de kabel en wifi disablen. Eens kijken of het echt de wifikaart is.

[ Voor 67% gewijzigd door FREAKJAM op 27-06-2011 11:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne (ook de N 1000 onder W7 64-bit) heeft soms ook wat meer tijd nodig om contact te krijgen met m'n router (een minuutje ofzo). Maarja, die router is van het merk OebieWoebie (of was het nou OkkieWokkie?) dus dat kan net zo goed aan dat ding liggen.

Over het algemeen ben ik prima tevreden met de standaard wireless optie van de XPS 15. De verbinding ervaar ik als erg stabiel. :)

Welke Dell-garantie heb je? Als je een uitgebreide(re) garantie hebt moet je dat van die 6230 kaart voor €25 echt niet pikken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Standaardondersteuning
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
1 jaar In-Home Hardware Support

standaard dus..

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
FREAKJAM schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:52:
Je moet mijn topic maar eens doorlezen, daar heb ik het echt heel erg uitgebreid uitgelegd. Ik heb echter wel de Centrino 1000... Volgens mij kan ik dat kaartje gewoon beter zelf bestellen op Internet. Dell doet allemaal moeilijk met creditcard etc, vragen elke keer naar mijn adres, terwijl die gewoon in eerdere mails staan vermeld.
Begrijp ik goed uit je topic dat je alle verschillende drivers geprobeerd hebt, maar nog geen clean install?

Misschien helpt zo'n verse installatie wel. Zo had ik problemen met de GPS sensor. Die bleek geheel onzichtbaar. Ook verschillende drivers geprobeerd, maar dat hielp niet. Totdat ik Windows opnieuw installeerde, en ook de (standaard) drivers. Toen had ik ineens wel GPS.

Nu is GPS natuurlijk iets anders dan WiFi, maar een verse installatie zou mij het overwegen waard lijken. De standaard image die Dell op de harde schijf zet lijkt niet altijd even betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb enkel een nieuwe installatie gedaan vanaf een w7 pro dvdtje. Alleen wifi-drivers geinstalleerd vanaf usb-stickie en toen ging het ook al gelijk mis eigenlijk. Ik zal vanavond een backup maken van mijn data en een clean install proberen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:03:
Standaardondersteuning
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
1 jaar In-Home Hardware Support

standaard dus..
Mja. Da's in dit soort ietwat vage probleemgevallen inderdaad minder. Zij weten dat je hem liever niet opstuurt. En zelfs áls je hem opstuurt loop je het risico dat ze hem meteen terugsturen met de mededeling dat hij het bij hun prima doet. :')

Ik denk dat je gewoon even heel zeker moet zijn dat het echt een hardware-fout is en dat de wireless het ook op alle andere routers niet goed doet. En dan gewoon terugsturen naar Dell, maarja, dat opsturen kost waarschijnlijk al meer dan die €25.

Hmmm, nu ik er langer over nadenk, ik zou denk ik gaan voor die 6230 optie. En als hij het dan nog steeds niet goed doet, de hele handel terugsturen naar Dell. Vergeet niet ook even te testen in een heel andere omgeving (thuis bij een vriend ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
FREAKJAM schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:07:
Ik heb enkel een nieuwe installatie gedaan vanaf een w7 pro dvdtje. Alleen wifi-drivers geinstalleerd vanaf usb-stickie en toen ging het ook al gelijk mis eigenlijk. Ik zal vanavond een backup maken van mijn data en een clean install proberen.
Misschien moet je juist eerst de Chipset drivers e.d. installeren. Ik heb een beetje de volgende van Umbrah in zijn XPS review aangehouden, en de drivers gebruikt die hij noemde in zijn comment (met hier en daar een geupdate driver versie). Bij mij werkt het nu prima, maar ja, ik heb dan ook wel een andere netwerkkaart en een andere router dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Thanks, vanavond even een system restore proberen dus en de drivers 1 voor 1 installeren. Thanks voor je feedback (slow whoop & Asfyxia)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik ben nu al een tijdje een tevreden gebruiker van de XPS15 met Full HD scherm. Ik wilde nu een film afspelen op mijn TV (HDMI kabel direct aan TV en geluid via mijn Bose systeem). Echter de laptop geeft helemaal geen geluid door aan mijn Bose systeem. Ik heb het vermoeden dat ie het geluid over de HDMI stuurt (en mijn TV heeft denk ik de oude standaard zonder audio over de HDMI).

Weet iemand hoe je kan instellen dat het geluid over de koptelefoon uitgang gaat ipv de HDMI kabel?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilde gok: klik op het audio tray icoon en vervolgens op mixer met de benodigde hardware aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RommelD schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:37:
Echter de laptop geeft helemaal geen geluid door aan mijn Bose systeem. Ik heb het vermoeden dat ie het geluid over de HDMI stuurt (en mijn TV heeft denk ik de oude standaard zonder audio over de HDMI).
Weet iemand hoe je kan instellen dat het geluid over de koptelefoon uitgang gaat ipv de HDMI kabel?
Dit 'probleem' heb ik ook. Workaround is, voordat je de video start: rechtermuis of audio tray icon > playback devices > right-click op XPS device > Disable
Lijkt erop er maar audio naar 1 device tegelijkertijd wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:04:
[...]

Je kan hem toch het beste opentrekken. Ik gok dat het toetsenbord simpelweg krom is. (een schroefje los, dan kan de palmrest eraf).

Je kan ook dell bellen en vragen of ze een monteur sturen, met een beetje geluk qua medewerker die je aan de lijn krijgt wil dat wel eens lukken.
Ik heb uiteindelijk Dell niet gebeld, maar zonet toch zelf de "plastic scribe" maar ter hand genomen. Wat een zenuwslopend karweitje zeg, die palm rest eraf trekken! Gelukkig is geen van de plastic klemmetjes van de palm rest afgebroken, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Serieus, begin hier niet aan als je het geduld niet op kunt brengen en de neiging hebt om op een gegeven moment uit frustratie de botte bijl te hanteren, want dan sloop je hem echt.

Er bleek inderdaad iets niet helemaal goed te zitten met het toetsenbord, zoals ik al vermoedde. Aan de rechterkant was zo'n minuscuul plastic uitsteekseltje verbogen (eigenlijk bijna afgebroken), bedoeld om het toetsenbord vast te klemmen. Het was in de richting van de laptop verbogen (naar binnen), dus ik denk echt dat dit tijdens de assemblage is gebeurd (en niet door mijn eigen handelingen). Bovendien was het toetsenbordje zelf ook iets verbogen.

Heb het uiteindelijk provisorisch gefixt, druppeltje secondelijm op het teruggebogen plastic uitsteekseltje, toetsenbord recht gebogen en weer héél voorzichtig teruggeplaatst. Palm rest er weer op, en goddank doet alles het nog. En zowel het toetsenbord als de behuizing voelt nu een stuk steviger aan.

Ben blij dat ik hem niet op heb gestuurd voor garantie. Dan is het altijd maar weer afwachten wat je teruggestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvt_Joker
Bedankt voor antwoorden, Remz/Darkstone

Was displayport helemaal vergeten!
Overigens maakt het mijn dilemma alienware vs xps15 nog moeilijker. Als ze de design van de oude studio Xps hadden aangehouden was ik meteen verkocht..

Vragenrondje:
1. Die netwerkkaarten(bij accesoires), lees dat echt veel mensen gezeur ermee hebben. Gewoon duurste optie pakken? (6230) en het gaat hier om interne kaarten neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvt_Joker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:58:
Bedankt voor antwoorden, Remz/Darkstone

Was displayport helemaal vergeten!
Overigens maakt het mijn dilemma alienware vs xps15 nog moeilijker. Als ze de design van de oude studio Xps hadden aangehouden was ik meteen verkocht..

Vragenrondje:
1. Die netwerkkaarten(bij accesoires), lees dat echt veel mensen gezeur ermee hebben. Gewoon duurste optie pakken? (6230) en het gaat hier om interne kaarten neem ik aan ?
Als je features van die duurdere opties (bluetooth!) niet nodig hebt: gewoon de goedkoopste pakken. Met die duurdere kaartjes zijn minstens net zoveel problemen namelijk.

En ja, het gaat hier inderdaad om interne kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvt_Joker
@Asfyxia, thnx

Ja bluetooth is toch wel handig ook al kan het altijd met een stick.

Als ik het net goed begreep heeft de xps15 ook simkaart support vs m14x , weer een punt naar de xps15.

Vragenrondje:
1. Iemand gebruik gemaakt van de simkaart icm xps15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
pvt_Joker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:58:
[...]
Vragenrondje:
Ik heb een XPS 15 met Intel Centrino Advanced-N 6230 netwerkkaart gekocht. De redenen daarvoor zijn dat ik wellicht nog eens bluetooth wil gebruiken (telefoon, muis, etc.) en dat ik m'n laptop eigenlijk altijd draadloos gebruik, nooit met een netwerkkabel. Ik verwacht (misschien ten onrechte) dat de 6230 netwerkkaart een betere WiFi performance heeft dan de standaard 1000 netwerkkaart op het gebied van bereik en stabiliteit.

Ik heb geen problemen met m'n draadloze verbinding, en die heb ik ook nooit gehad. Maar evengoed zullen er mensen zijn die gewoon de Intel Centrino Wireless-N 1000 netwerkkaart hebben en die ook nooit problemen hebben. Ik kan dus niet zeggen dat het door m'n netwerkkaart komt dat ik een goede WiFi verbinding heb.

Mensen die problemen hebben met hun (1000 of 6230) netwerkkaart melden zich natuurlijk juist hier. Er is denk ik een veel grotere groep bij wie het gewoon wel goed werkt, maar die hoor je niet (op mij na dan :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ary schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:02:
[...]

Het zou best kunnen dat een faulty driver Windows weerhoudt in 1x op te starten. Klep open/dicht kan em misschien resetten dat ie het ineens weer wel doet... Ik zou proberen de driver opnieuw te installeren.

Dit lijkt me de meest recente versie.

Edit: juiste driverversie (L502x)
Beide drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Een hele late reactie. De drivers heb ik in het weekend geinstalleerd maar nog steeds hetzelde.
Het komt nu veel vaker voor. Als het op schermbeveiliging staat(scherm uit) en ik beweeg het muis dan heb ik zwart beeld. Klep naar beneden en wachten tot dat het helemaal op slaapstand is, en weer open heb ik beeld. Dit werkt ook niet altijd. Het verschilt per keer.

Heb het nu dagelijks, en vaker op een dag. Telkens op de aan-knop indrukken lijkt me ook niet zo'n slim.

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-PnP
Datum: 27-6-2011 8:44:38
Gebeurtenis-id:219
Taakcategorie: (212)
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Computer:
Beschrijving:
Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat DELL\GPS2\3563970318651400_09.

Ik denk dat ik maar is de support ga benaderen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvt_Joker
@ slow whoop

Begrepen, ja uiteraard had ik al een vermoeden dat mensen hierheen kwamen als er iets mis was.
6230 it is! Bij mij thuis is alles ook draadloos/bluetooth handig als je dan een compleet laptop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
slow whoop schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:22:
Mensen die problemen hebben met hun (1000 of 6230) netwerkkaart melden zich natuurlijk juist hier. Er is denk ik een veel grotere groep bij wie het gewoon wel goed werkt, maar die hoor je niet (op mij na dan :)).
Bij deze dan. Ik heb ook voor de 6230 kaart gekozen omdat er bluetooth op zit (altijd handig), en de betere ontvangst. Ook worden er meer netwerken ondersteunt (ook 802.11a), en kun je voor wireless-N op meer frequenties terecht (2.4 en 5 gigahertz). Dan vind ik E25,- meer op de totaalprijs niet zo heel duur voor wat je extra krijgt. Bij mij werkt wifi ook uitstekend, al zit ik onder linux. Het kan best zijn dat dit een driver probleem is en later nog opgelost wordt. Wel ben ik er nog niet achter hoe ik bluetooth in linux aan de praat krijg (ik zie vooralsnog geen bluetooth hardware). In windows werkt bluetooth in ieder geval wel.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even GTA4 gespeeld
Zelfs met Zalman NC-2000 externe koeling, haal ik nog steeds 95 graden bij core 2 en rond de 90 graden bij de andere 3 cores van mijn i7.

Het moederbord heeft ook een max. van 95 graden bereikt, wonderbaarlijk genoeg de graka slechts 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik zit nu al een uur beneden en wifi doet het nu gewoon goed (nieuwe installatie w7). Neemt niet weg dat mijn services nog steeds stoppen/starten. Wordt mijn laptop misschien te warm?
The speed of processor 0 in group 0 is being limited by system firmware. The processor has been in this reduced performance state for 6 seconds since the last report.
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/7300/speedfanl.png

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
60° valt best mee, ik zou me pas echt zorgen maken als de kloksnelheid onder load onder de stock clocks terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Voor hen die ook een clean install willen doen en alle drivers opnieuw willen installeren heb ik een lijstje gemaakt met alle drivers die ik gebruikt heb na de verse installatie van mijn XPS 15, en ik welke volgorde ik ze geinstalleerd heb. Doe er je voordeel mee.

Ik heb geen problemen met m'n draadloze verbinding, m'n GPS, m'n videokaart, m'n fan, of whatever. Eigenlijk lijkt alles gewoon goed te werken (gauw afkloppen :)).

Mijn configuratie is:
  • XPS 15 (L502X)
  • Intel Core i5-2540M processor
  • Engelse Windows 7 Home Premium 64bit (+OS DVD meegeleverd)
  • 15.6" Full HD B+RGLED scherm
  • 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 (2 x 2.048)
  • 750 GB HDD (7200 rpm)
  • NVidia GeForce GT M525 (1 GB)
  • 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
  • Intel Centrino Advanced-N 6230 wireless netwerk kaart + bluetooth
  • Geen backlit toetsenbord
Na mijn verse installatie met de bijgeleverde Windows 7 DVD van Dell heb ik onderstaande drivers in de aangegeven volgorde geïnstalleerd om de boel goed werkend te krijgen. Ik heb ze eerst op een werkende PC gedownload en op een USB stickje gezet.

Nr.DriverVersieDownload
01Chipset - Intel Huron River9.2.0.1015, A00Dell - R289307
02Chipset - Intel Management Engine Interface7.0.0.1144, A01Dell - R292317
03Chipset - Renesas USB3.0 Host Controller2.0.34.0, A02Dell - R299115
04Chipset - JMicron JMB389 Card Reader1.00.62JMicron - R10062
05Hard disk - Intel Rapid Storage Technology10.1.2.1004, A01Dell - R296901
06Hard disk - ST Microelectronics DE351DL Motion Sensor1.00.00.15, A01Dell - R292318
07Realtek ALC665 Audio6.0.1.6312, A04Dell - R300326
08Video - IGP Intel HD Graphics 300015.22.1.2361 (8.15.10.2361)Intel - Win7Vista_15221
09Video - NVidia GeForce GT M5258.17.12.7533 (275.33)NVidia - 275.33-notebook...
10Network - Realtek Ethernet RTL8111EL7.46.610.2011Realtek - Install_Win7_7046_06212011
11Wireless - Intel Centrino Advanced-N 623014.1.1.3Intel - ICS_Ds64
12Communication - Wireless 5540 HSPA Mini-Card Network AdapterR2AA06, A12Dell - R291707
13Mouse & Keyboards - Synaptics TouchPad15.2.6.0, A00Dell - R293038
14Mouse & Keyboards - Quanta H.264 integrate webcam1.0.1404.1005, A00Dell - R277344
15Application - Dell QuickSet11.0.10, A02Dell - R295126
16Application - Dell Mobile Broadband ManagerR2Y02, A08Dell - R291705

Die applicaties zijn (15 en 16) zijn niet noodzakelijk, maar die vond ik gewoon wel handig.

De NVidia driver installeert ook meteen drivers voor 3D schermen (2 stuks) en een audio driver. Die heb ik niet nodig, dus die heb ik met "Remove programs" weer verwijderd.

Verder heb ik een kleurprofiel aangemaakt voor mijn monitor met het programma QuickMonitorProfile. Zie ook het topic voor de kleurcalibratie van het XPS 15 scherm. De kleuren (met name rood) lijken nu wat minder schreeuwerig.

Edit: De doorgestreepte drivers (Nr. 05 en 14) blijken eigenlijk niet nodig, dus die heb ik achteraf gedeïnstalleerd.
Edit 2: JMicron Card reader toegevoegd. Asfyxia heeft gemerkt dat die ook nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door slow whoop op 13-07-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de Quanta H.264 integrate webcam driver ook niet per se nodig. Er zit al een driver bij Windows 7. Via Windows Update kreeg ik zelfs nog een update daarvoor binnen.

Ook de Intel Rapid StorageTech Driver voegt imho weinig toe. Ik heb hem hier wel geinstalleerd, maar merk geen verschil qua snelheid, en verder doet het ook niet veel. Hij schijnt wel nodig te zijn als je een SSD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De RST driver is DIPM enabeled. Dat scheelt een watt als je een SSD hebt volgens mij testen met mijn intel X25-M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het met een normale HD ook kunnen schelen, denk je? Of is dit echt een feature speciaal van toepassing op een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest en het stroomverbruik steeg marginaal met de rapid storage driver. Maar dat kan ook een meetfout zijn. (+220mw ongeveer. Niet echt spannend)

Ik zou echter de standaarddriver gebruiken. "upgraden" naar de RST driver levert met een hdd niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, da's nog eens handige info.

Het enige mogelijke voordeel dat ik zie voor een normale hdd, is dat je wellicht via dat icoontje meldingen krijgt als er iets bijzonders met je schijf aan de hand is. Maar of dat echt zo is... ik heb het nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de meldingen irritant, dus die heb ik uitgeschakeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik me eigenlijk bij die meldingen voorstellen? Ik heb er nog nooit één gehad. Ik zie alleen dat er een groen vinkje op het icoontje komt, enige tijd na het opstarten, en verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geddie
  • Laatst online: 30-08 20:18
Ik heb net m'n XPS binnen, en heb er wat vragen over.

De ventilatie maakt nogal wat geluid. Ik heb bij power settings al het systeem op 'passive cooling' gezet. Nu lees ik in de openingspost dat er monitoringsprogramma's dit kunnen veroorzaken. Ik heb gezocht bij de geinstalleerde programma's, en kon niets vinden met dergelijke namen om te deinstalleren, of moet ik ergens anders kijken?
Staat er ook hier ergens een lijst met programma's die ik het beste er meteen af kan gooien (bloatware)?

Of is het opnieuw installeren van windows 7 dan een beter idee (ik heb de schijf van 5 euro erbij besteld)?
Ook heb ik office 2010 erbij besteld en geinstalleerd/geactiveerd met een 25-cijferige code. Als ik nu opnieuw windows installeer kan ik dan weer op dezelfde manier office installeren/activeren?

Verder heb ik thuis een groot beeldscherm waar ik de laptop op aan wil sluiten, maar deze heeft alleen een VGA aansluiting, en de XPS heeft dit niet. Nu zijn er wel kabeltjes om VGA te converteren naar HDMI, maar gaat dit gepaard met kwaliteitsverlies of andere onhandigheden, bijvoorbeeld dat het beeld op het grote scherm niet automatisch aanpast naar de juiste resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:46:
Wat moet ik me eigenlijk bij die meldingen voorstellen? Ik heb er nog nooit één gehad. Ik zie alleen dat er een groen vinkje op het icoontje komt, enige tijd na het opstarten, en verder niks.
Volgens mij staat het ook standaard uit. Je zal wel een melding krijgen als je een extra schijf aansluit of iets dergelijks.
Geddie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:48:
Verder heb ik thuis een groot beeldscherm waar ik de laptop op aan wil sluiten, maar deze heeft alleen een VGA aansluiting, en de XPS heeft dit niet. Nu zijn er wel kabeltjes om VGA te converteren naar HDMI, maar gaat dit gepaard met kwaliteitsverlies of andere onhandigheden, bijvoorbeeld dat het beeld op het grote scherm niet automatisch aanpast naar de juiste resolutie?
Dat kan niet.

Wat jij nodig hebt is een minidisplayport -> VGA adapter, hetzelfe type wat apple gebruikt.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.