Welke ga je bestellen trouwens?
Ik ga de epp aanbieding van een paar pagina's geleden aanschaffen. Ik kan echter daar niet de 10% code in toepassen omdat er al automatisch 5% word berekend. Weten jullie hoe dat moet? ik heb geprobeerd om 2 systemen samen te stellen en de voucher invoeren op een syteem zonder die 5% korting. Dit systeem dan verwijderen en hopen dat de voucher blijft staan maar dit is niet zo.
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Ik heb die epp besteld met 10 % en €90.Sir Vega schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:50:
Ik ga de epp aanbieding van een paar pagina's geleden aanschaffen. Ik kan echter daar niet de 10% code in toepassen omdat er al automatisch 5% word berekend. Weten jullie hoe dat moet? ik heb geprobeerd om 2 systemen samen te stellen en de voucher invoeren op een syteem zonder die 5% korting. Dit systeem dan verwijderen en hopen dat de voucher blijft staan maar dit is niet zo.
Gewoon toegevoegd, en het werkte.
Browser: Firefox
Er bestaat veel discussie over wat het beste is voor de accu. Mijn advies: gebruik hem gewoon zoals je wilt. Hij gaat toch wel stuk.
Stukgaan heeft meer te maken met de kwaliteit van de accu dan met je gebruik.
Stukgaan heeft meer te maken met de kwaliteit van de accu dan met je gebruik.
Oké bedankt.
Twijfel trouwens nog steeds wel caddy en welke behuizing ik zal halen voor me SSD en de overgebleven DVD Drive van me XPS 15.
Iemand nog tips of ervaringen?
Want ik vertrouw die advertenties niet zo..
Twijfel trouwens nog steeds wel caddy en welke behuizing ik zal halen voor me SSD en de overgebleven DVD Drive van me XPS 15.
Iemand nog tips of ervaringen?
Want ik vertrouw die advertenties niet zo..
Hier hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd of alle mensen met dit probleem nog de originele installatie hebben draaien.Anoniem: 386357 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:06:
Hallo,
-Trage verbinding met wireless-
Ik heb een Dell XPS, 2,6Ghz heel wat ram en leuke videokaart enzo.
En een wirelesskaart:Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Ik heb alle nieuwste updates e.d. geinstalleerd maar nog steeds duurt het ongeveer 1minuut, voordat me laptop verbind met wireless (na starten laptop). Nu dacht ik het ligt aan me router, maar hetzelfde gebeurd ook bij andere routers.
Iemand een oplossing?
Thanks!
Ik overweeg om na mijn vakantie een schone installatie te gaan doen. Wie weet is het dan over. Of hebben degene die al een schone installatie hebben gedaan, nog steeds last van traag verbinding maken uit de slaapstand?
Ik heb ook de indruk dat het bij mij in het begin wel normaal en snel werkte. Ben eigenlijk heel erg benieuwd naar de oorzaak van dit probleempje. Ik gebruik de nieuwste intel driver. Bij de originele, door dell geleverde driver had ik ook al hetzelfde probleem.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Ik heb een schone install gedaan en heb het probleem nog, bij mij heeft dit dus niet geholpen.joep meloen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:07:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd of alle mensen met dit probleem nog de originele installatie hebben draaien.
Ik overweeg om na mijn vakantie een schone installatie te gaan doen. Wie weet is het dan over. Of hebben degene die al een schone installatie hebben gedaan, nog steeds last van traag verbinding maken uit de slaapstand?
Yes! Ik heb hem dan eindelijk binnen. Heeft een maand geduurd in totaal.
Maarrrr...ik heb hem ook gekocht om te kunnen gamen. Ik speel een spel, Anno 1404 Venice, dat op mijn dual core uit 2008 prima draait op de hoogste grafische instellingen. Mijn idee was: dit zijn zulke nieuwere specificaties, dat moet ook goed op deze laptop draaien. Maar nee. Er zijn 4 grafische kwaliteiten bij Anno: Low, Medium, High, Extra High. Op mijn pc uit 2008 draai ik op extra high, geen enkel probleem.
Maar de Dell is zelfs nog schokkerig als ik de kwaliteit op medium zet. Eigenlijk gaat het alleen smooth op Low
. Ik vraag me nu echt af hoe dat kan. De specs:
PC uit 2008: Intel Core2 Duo E8500e met 4GB intern geheugen. Sapphire Ati HD4850 grafische kaart met 512 MB geheugen.
Dell: i7-2630QM met 4 GB intern geheugen. 2GB NVIDIA Geforce GT 540M grafische kaart, FHD scherm. Niet dat het er iets mee te maken heeft maar ook een backlit keyboard
Is die Sapphire kaart nu echt zoveel beter dan die geforce ook al is hij dus 3 jaar oud??
Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik wil graag deze laptop houden want ik ben er verder helemaal weg van. Maar als ik dit spel er niet op kan spelen, houdt het helaas wel op.
Maarrrr...ik heb hem ook gekocht om te kunnen gamen. Ik speel een spel, Anno 1404 Venice, dat op mijn dual core uit 2008 prima draait op de hoogste grafische instellingen. Mijn idee was: dit zijn zulke nieuwere specificaties, dat moet ook goed op deze laptop draaien. Maar nee. Er zijn 4 grafische kwaliteiten bij Anno: Low, Medium, High, Extra High. Op mijn pc uit 2008 draai ik op extra high, geen enkel probleem.
Maar de Dell is zelfs nog schokkerig als ik de kwaliteit op medium zet. Eigenlijk gaat het alleen smooth op Low
PC uit 2008: Intel Core2 Duo E8500e met 4GB intern geheugen. Sapphire Ati HD4850 grafische kaart met 512 MB geheugen.
Dell: i7-2630QM met 4 GB intern geheugen. 2GB NVIDIA Geforce GT 540M grafische kaart, FHD scherm. Niet dat het er iets mee te maken heeft maar ook een backlit keyboard
Is die Sapphire kaart nu echt zoveel beter dan die geforce ook al is hij dus 3 jaar oud??
Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik wil graag deze laptop houden want ik ben er verder helemaal weg van. Maar als ik dit spel er niet op kan spelen, houdt het helaas wel op.
Anoniem: 130582
Daar gaan we weer: voer je het spel uit op de GT540M en niet op de IGP van de i7?
Rechtermuis op de game executable > Uitvoeren met (o.i.d.)
Rechtermuis op de game executable > Uitvoeren met (o.i.d.)
Phoebe: http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html
Daar staat Anno ook tussen. Je zou er echt wel hogere prestaties uit moeten kunnen halen lijkt me.
Daar staat Anno ook tussen. Je zou er echt wel hogere prestaties uit moeten kunnen halen lijkt me.
XBO: Michaël#3318
Drivers up-2-date? Daarnaast kan het ook zijn dat hij op energy save staat omdat hij niet op de adapter is aangesloten?
Maar daarnaast is een Desktop kaart al snel beter dan een laptop kaart, deels omdat hij ook meer stroom kan verbruiken...
Maar daarnaast is een Desktop kaart al snel beter dan een laptop kaart, deels omdat hij ook meer stroom kan verbruiken...
Anoniem: 395864
Je moet ook niet het FHD scherm nemen als je op de hoogste kwaliteit in native resolutue wilt gamen.
Anoniem: 386357
Het kan aan de Wireless kaart liggen. Hebben jullie dezelfde als ik heb?RobinE schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:26:
[...]
Ik heb een schone install gedaan en heb het probleem nog, bij mij heeft dit dus niet geholpen.
Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Ik heb ook deze kaart + schone installatie, probleem doet zich hier ook voor.Anoniem: 386357 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:23:
[...]
Het kan aan de Wireless kaart liggen. Hebben jullie dezelfde als ik heb?
Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Heb hier totaal geen last van, na opstarten is wireless direct beschikbaar!Ary schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 00:32:
[...]
Ik heb ook deze kaart + schone installatie, probleem doet zich hier ook voor.
Valt mee, op full-hd gamen met een 540M haal je gewoon niet. De geheugenbandbreedte is door de 128bit-bus veel te beperkt. Ik denk dat Anno 1404 in full-hd op low tot medium settings speelbaar moet zijn. De 540M is geen game-kaart, zeker niet op full-hdNefiorim schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:43:
Phoebe: http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html
Anoniem: 351620
Top topic, jongens. Ik heb ook een xps gekocht, en veel informatie opgedaan in dit topic. De specs zijn:
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Hij werkt echt super, wat een lapopt. Echter, er is een ding dat mij angstig maakt. Als ik een game speel of video laat renderen dan wordt de computer eens in de zoveel tijd (elke 5-10 minuten) voor ongeveer 2 seconden enorm traag. De video wordt dan in super slowmotion afgespeeld en het geluid ook. Na 2 seconden is alles weer normaal en loopt 'ie weer als een trein.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Hij werkt echt super, wat een lapopt. Echter, er is een ding dat mij angstig maakt. Als ik een game speel of video laat renderen dan wordt de computer eens in de zoveel tijd (elke 5-10 minuten) voor ongeveer 2 seconden enorm traag. De video wordt dan in super slowmotion afgespeeld en het geluid ook. Na 2 seconden is alles weer normaal en loopt 'ie weer als een trein.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
@5618, Darkstone, Guussieboy, Netfiorim en Asfyxia.
Het is opgelos!!. Ik had 'uitvoeren met krachtige grafische processor' op anno4.exe gezet. Maar, omdat ik Venice speel, voert hij Addon.exe uit die met de interne processor wordt uitgevoerd.
Ik kan nu op 'very high' grafische instellingen probleemloos spelen. Daar ben ik echt blij mee, was al helemaal happy met deze laptop
@all
Ik heb ook de Asus N53SV-SZ404V voor mijn werk. Da's echt geen vergelijk met deze dell. Het toetsenbord is echt kut, ik kan daar nauwelijks iets foutloos op typen en ik sluit nu een extern toetsenbord aan.
En dit scherm is echt veel mooier. Veel helderder en diepere kleuren. Bovendien schittert het scherm van de Asus zo erg, dat ik het soms gewoon niet kan zien ook al zit ik recht voor het scherm.
Geluid van de Dell is ook beter, veel dieper. Bovendien vind ik de Asus een vrij lomp ding.
Maargoed, ik ben misschien ook wel bevooroordeeld want op de Dell doe ik leuke dingen en op de Asus werk ik
Bedankt voor jullie hulp!
Het is opgelos!!. Ik had 'uitvoeren met krachtige grafische processor' op anno4.exe gezet. Maar, omdat ik Venice speel, voert hij Addon.exe uit die met de interne processor wordt uitgevoerd.
Ik kan nu op 'very high' grafische instellingen probleemloos spelen. Daar ben ik echt blij mee, was al helemaal happy met deze laptop
@all
Ik heb ook de Asus N53SV-SZ404V voor mijn werk. Da's echt geen vergelijk met deze dell. Het toetsenbord is echt kut, ik kan daar nauwelijks iets foutloos op typen en ik sluit nu een extern toetsenbord aan.
En dit scherm is echt veel mooier. Veel helderder en diepere kleuren. Bovendien schittert het scherm van de Asus zo erg, dat ik het soms gewoon niet kan zien ook al zit ik recht voor het scherm.
Geluid van de Dell is ook beter, veel dieper. Bovendien vind ik de Asus een vrij lomp ding.
Maargoed, ik ben misschien ook wel bevooroordeeld want op de Dell doe ik leuke dingen en op de Asus werk ik
Bedankt voor jullie hulp!
Anoniem: 130582
Hehehehehehehe.
750GB is niet hetzelfde als 750GiB (1kB = 1000 bytes, 1 kiB = 1024 bytes).
Dus 750GB is omgerekend 698.5GiB, wat je in Windows ziet, dat met binary bytes werkt.
750GB is niet hetzelfde als 750GiB (1kB = 1000 bytes, 1 kiB = 1024 bytes).
Dus 750GB is omgerekend 698.5GiB, wat je in Windows ziet, dat met binary bytes werkt.
Maar wat doet het na standby/hybernate? Ik heb een 1030, op diverse netwerken en op allemaal zo traag als dikke str*nt wat betreft het connecteren met het netwerk (WPA, WPA2, onbeveiligd maak allemaal niks uit). Als het werkt, dan werkt het ook prima, dat is niet het probleem.rsvmark schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:11:
[...]
Heb hier totaal geen last van, na opstarten is wireless direct beschikbaar!
Alle andere laptops die ik heb/heb gehad/die ik van andere mensen zien hebben <10 seconden een werkende connectie met wireless. Ik heb nu al een hele tijd de laatste driver versie dus ik vraag me af waar het vandaan komt en waarom dit gebeurt.....
Anoniem: 395864
Troost je: 500GB is ook geen 500GB.Phoebe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:12:
Oh ja, nog één vraag:
Ik heb een 750 GB harde schijf gekocht. Maar ik zie daar maar 690 van, inclusief de twee partities die Dell heeft voor de recovery en nog een andere.
Hebben jullie dat ook??
Probeer is de bluetooth deel van je kaart uittezetten in apperaatbeheer en test het dan nog isdimi_v schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:54:
[...]
Maar wat doet het na standby/hybernate? Ik heb een 1030, op diverse netwerken en op allemaal zo traag als dikke str*nt wat betreft het connecteren met het netwerk (WPA, WPA2, onbeveiligd maak allemaal niks uit). Als het werkt, dan werkt het ook prima, dat is niet het probleem.
Alle andere laptops die ik heb/heb gehad/die ik van andere mensen zien hebben <10 seconden een werkende connectie met wireless. Ik heb nu al een hele tijd de laatste driver versie dus ik vraag me af waar het vandaan komt en waarom dit gebeurt.....
Tijdje terug zijn er allerlei verbindingsproblemen geweest aangezien de bluetooth op de zelfde frequentie zit als de wireless gedeelte.
Welke waardes hebben jullie?Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:16:
[...]
Hij doet het nu wel, alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Klopt het dat hij standaard op 600 staat en nu maar 672?
En hebben jullie ook iets veranderd bij de andere waardes? Ik heb nu:
core clock: 672
memory clock: 900
shader clock: 1200
edit: al gevonden. Klopt inderdaad
http://techreport.com/discussions.x/20240
Kan ik dan ook meteen net zo goed de shader op 1344 Mhz zetten?
En zijn er mensen die succesvol verder geclocked hebben en ook merkbare prestatie winsten geboekt hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door Markos op 22-07-2011 14:35 ]
En we gaan hier verder: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.