• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:52
Tweakers,

Ik ben sinds een week of 2 in het bezit van de volgende laptop:
XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Vrijwel vanaf het begin heb ik het probleem dat mijn laptop onstabiel draait vanwege problemen met de wifikaart. Ik zit zelf op dit moment op zolder, dus het signaal is natuurlijk een stuk zwakker. Echter heb ik 1,5 jaar hiervoor een fatclient in combinatie met een linksyskaartje gebruikt en dit ging zonder problemen.

Ik heb last van de volgende problemen:
Services stoppen/starten de hele tijd (zoals hier omschreven).
Het systemlogged wordt ook gespammed met de volgende meldingen. Zie ook deze website voor meer info.

Ik heb het volgende geprobeerd:
Wireless ingesteld op verschillende kanalen. (Ik heb een Netgear WNR2000, laatste firmware).
Oude en nieuwe drivers gebruikt van Intel (en die van Dell zelf).

Ik heb tevens deze instructies gevolgd van Intel:
PSP causing issues
Power settings aangepast in control panel (power saving mode - max performance)
In de netwerkkaart ingesteld dat Windows deze niet mag uitzetten om power te besparen.
Roaming aggressivenes op lowest gezet.

Ik heb tevens op de begane grond mijn wireless signaal getest om te kijken of het een probleem is met het bereik. Echter wanneer ik een paar meter van de router af zit, heb ik nog steeds last van services die stoppen/starten (wel minder frequent). Natuurlijk is mijn signaal/internet stukken beter, maar nog steeds blijft mijn systeem instabiel.

Op de zolder heb ik soms gewoon goed bereik, en haal ik ook gewoon snelheden van 1,5 mb/s (als ik een speedtest doe op speedtest.bbned.nl, 25mbit UPC internet). Heel soms gebeurt er dan ook niks in mijn eventvwr, en dan is het internet ook gewoon een uurtje max stabiel. Echter gebeuren dan de foutmeldingen weer en ben ik terug bij af. Ik ben dan een kwartier bezig om mijn internet stabiel te krijgen (reinstall drivers, reboot etc etc)

Ik heb ondertussen al contact gehad met Dell zelf en via de mail aan het troubleshooten geweest.
Ze willen me een nieuwe wifikaart opsturen, of als ik 25 euro bijleg, dan sturen ze mij de Intel 6230 op.

Ik ga over een paar weken verhuizen naar mijn nieuwe appartement en ik ben van plan dan een nieuwe router te kopen (Mijn voorkeur gaat uit naar de TP-Link TL-WR1043ND).

Wat denken jullie? De 6230 laten opsturen door Dell? (Deze is dual band ten opzichte van de Intel 1000 BGN), of vragen of ze de Intel 1000 BGN opnieuw willen opsturen en hopen dat deze beter zal werken in combinatie met de TP-Link TL-WR1043ND?

is everything cool?

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51
FREAKJAM schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:18:
Ik ga over een paar weken verhuizen naar mijn nieuwe appartement en ik ben van plan dan een nieuwe router te kopen.
Omdat je toch gaat verhuizen en een nieuwe router zal moeten aanschaffen zal ik gewoon eerst proberen of dit het probleem oplost. Mocht dit het probleem niet oplossen kon je nog altijd een WiFi kaartje laten opsturen door Dell.

• FREAKJAM
Ik heb zojuist de TP-Link besteld. Hopelijk kan ik het morgen al testen. Neemt niet weg dat het een enorm irritant probleem is. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik die graag!

Edit:
Inmiddels getest met de TP-Link (originele EN dd-wrt firmware), maar nog steeds dezelfde issues.
Ik heb Dell gevraagd of ze mij een nieuw kaartje willen opsturen..

Edit2:
Zelfs bij een nieuwe W7 install direct dezelfde issues. Maar goed dat ik een backup heb gemaakt.

[Voor 46% gewijzigd door FREAKJAM op 22-06-2011 22:52]

is everything cool?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
N verbinding uitgezet? In het xps15 topic hielp dat bij sommige mensen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FREAKJAM
N-mode staat of stond al op disabled hier. Ik heb zoveel zitten rommelen in de settings dat ik niet meer weet hoe het eerst allemaal stond. Laatste half uur weer 5 services gehad die zijn gestart/gestopt.

Dus dat is voor mij helaas niet de oplossing. Schijnbaar komen de fouten ook alleen voor bij mensen die w7 64bits draaien. Maar no way dat ik ga downgraden naar 32bit. Beetje jammer als je 6 gig in je laptop hebt.

is everything cool?

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10
Hakulaku schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:34:
Heb inmiddels een probleem gefixt waarbij ik problemen had met de WLAN connectie. Dit heb ik gefixt door bij de driver de Frequentie van 20MHZ naar Auto te veranderen.
Waar je N-Modus kan deactiveren, kan je ook de frequentie aanpassen.

[Voor 11% gewijzigd door Hakulaku op 27-06-2011 14:24]

• FREAKJAM
Dat is helaas voor mij niet de oplossing, ook met die instelling heb ik al gespeeld. Ik ga vanavond een clean install van zowel 32bits en 64bits proberen.

[Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 27-06-2011 14:25]

is everything cool?

• Hakulaku
Zitten er veel draadloze connecties bij jou in de buurt?

• FREAKJAM
Jawel, redelijk veel (volgens mij 11 stuks..) Ik heb ook al kanalen veranderd etc. Maar ik heb w7 zo ingesteld dat ie geen verbinding mag maken met andere access points. (Connect to a more preferred network if available disabled).

Misschien ook een idee om het eens op een andere werkplek te testen (op mijn werk of bij een vriend thuis).

[Voor 68% gewijzigd door FREAKJAM op 27-06-2011 14:37]

is everything cool?

• Hakulaku
Ik denk dat dat je probleem is. Ik zal vanavond wel even posten wat ik heb veranderd in mijn router om een goeie connectie te krijgen, misschien dat het jou ook helpt.

Zit nu namelijk op mijn werk :P

Edit: Zet hem vast op lokaal 1, 6 of 11. (zijn de beste kanalen volgens diverse fora). Routers die op automatisch staan moeten dan van kanaal wisselen.

[Voor 27% gewijzigd door Hakulaku op 27-06-2011 14:46]

• FREAKJAM
Ik gebruik juist die kanalen al, heb daar al rekening mee gehouden. Het vreemde is ook gewoon dat ik het al heb getest met 3 verschillende routers eigenlijk (TP-Link met 2 verschillende firmwares en Netgear).

Ik zie je info graag tegemoet vanavond!

is everything cool?

• Hakulaku
Ben het gisteren helemaal vergeten te doen, heb mezelf nu een e-mail gestuurd zodat ik het vanavond echt stuur.

Sorry.

• FREAKJAM
No problem.

Zie ondertussen mijn post in het XPS 15 thread. Ik heb gister 2 uur beneden gezeten op de begane grond en wifi werkt eigenlijk perfect. Echter stoppen/starten de services nog steeds. Toch zie ik graag je wifi-instellingen tegemoet!

is everything cool?

• Hakulaku
802.11n CHannel Width for band 2.4: Auto
802.11n Mode: Disabled
Ad Hoc Channel 802.11b/g: 1
Ad Hoc Qos Mode: WMM DIsabled
Fat Channel Intolerant: Disabled
Mixed Mode Protection: CTS-to-Self Enabled
Roaming Aggressiveness: 3. Medium
Transmit Power: 5. Highest
Wireless Mode: 3. 802.11b/g

Gaat je CPU weleens in turbo mode? Misschien kan je de CPU use loggen en dan kijken wat de snelheid was op het moment van crashen. Misschien dat hij niet in turbo mode kan komen. Het kan ook zijn dat er instellingen in je BIOS met betrekking tot het stroom zijn aangepast, misschien dat je hier ook naar kan kijken?

• FREAKJAM
Ik heb zojuist EIST (Intel Speedstep) uitgeschakeld en mijn wifi lijkt veel stabieler, zelfs op zolder. Echt heel soms willen er nog services stoppen/starten, maar het is wel stabieler nu.

Roaming agressiveness op lowest schijn btw ook beter te zijn :)

thnx voor je input!

is everything cool?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee