Tweakers,
Ik ben sinds een week of 2 in het bezit van de volgende laptop:
Ik heb last van de volgende problemen:
Services stoppen/starten de hele tijd (zoals hier omschreven).
Het systemlogged wordt ook gespammed met de volgende meldingen. Zie ook deze website voor meer info.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Wireless ingesteld op verschillende kanalen. (Ik heb een Netgear WNR2000, laatste firmware).
Oude en nieuwe drivers gebruikt van Intel (en die van Dell zelf).
Ik heb tevens deze instructies gevolgd van Intel:
PSP causing issues
Power settings aangepast in control panel (power saving mode - max performance)
In de netwerkkaart ingesteld dat Windows deze niet mag uitzetten om power te besparen.
Roaming aggressivenes op lowest gezet.
Ik heb tevens op de begane grond mijn wireless signaal getest om te kijken of het een probleem is met het bereik. Echter wanneer ik een paar meter van de router af zit, heb ik nog steeds last van services die stoppen/starten (wel minder frequent). Natuurlijk is mijn signaal/internet stukken beter, maar nog steeds blijft mijn systeem instabiel.
Op de zolder heb ik soms gewoon goed bereik, en haal ik ook gewoon snelheden van 1,5 mb/s (als ik een speedtest doe op speedtest.bbned.nl, 25mbit UPC internet). Heel soms gebeurt er dan ook niks in mijn eventvwr, en dan is het internet ook gewoon een uurtje max stabiel. Echter gebeuren dan de foutmeldingen weer en ben ik terug bij af. Ik ben dan een kwartier bezig om mijn internet stabiel te krijgen (reinstall drivers, reboot etc etc)
Ik heb ondertussen al contact gehad met Dell zelf en via de mail aan het troubleshooten geweest.
Ze willen me een nieuwe wifikaart opsturen, of als ik 25 euro bijleg, dan sturen ze mij de Intel 6230 op.
Ik ga over een paar weken verhuizen naar mijn nieuwe appartement en ik ben van plan dan een nieuwe router te kopen (Mijn voorkeur gaat uit naar de TP-Link TL-WR1043ND).
Wat denken jullie? De 6230 laten opsturen door Dell? (Deze is dual band ten opzichte van de Intel 1000 BGN), of vragen of ze de Intel 1000 BGN opnieuw willen opsturen en hopen dat deze beter zal werken in combinatie met de TP-Link TL-WR1043ND?
Ik ben sinds een week of 2 in het bezit van de volgende laptop:
Vrijwel vanaf het begin heb ik het probleem dat mijn laptop onstabiel draait vanwege problemen met de wifikaart. Ik zit zelf op dit moment op zolder, dus het signaal is natuurlijk een stuk zwakker. Echter heb ik 1,5 jaar hiervoor een fatclient in combinatie met een linksyskaartje gebruikt en dit ging zonder problemen.XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Ik heb last van de volgende problemen:
Services stoppen/starten de hele tijd (zoals hier omschreven).
Het systemlogged wordt ook gespammed met de volgende meldingen. Zie ook deze website voor meer info.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Wireless ingesteld op verschillende kanalen. (Ik heb een Netgear WNR2000, laatste firmware).
Oude en nieuwe drivers gebruikt van Intel (en die van Dell zelf).
Ik heb tevens deze instructies gevolgd van Intel:
PSP causing issues
Power settings aangepast in control panel (power saving mode - max performance)
In de netwerkkaart ingesteld dat Windows deze niet mag uitzetten om power te besparen.
Roaming aggressivenes op lowest gezet.
Ik heb tevens op de begane grond mijn wireless signaal getest om te kijken of het een probleem is met het bereik. Echter wanneer ik een paar meter van de router af zit, heb ik nog steeds last van services die stoppen/starten (wel minder frequent). Natuurlijk is mijn signaal/internet stukken beter, maar nog steeds blijft mijn systeem instabiel.
Op de zolder heb ik soms gewoon goed bereik, en haal ik ook gewoon snelheden van 1,5 mb/s (als ik een speedtest doe op speedtest.bbned.nl, 25mbit UPC internet). Heel soms gebeurt er dan ook niks in mijn eventvwr, en dan is het internet ook gewoon een uurtje max stabiel. Echter gebeuren dan de foutmeldingen weer en ben ik terug bij af. Ik ben dan een kwartier bezig om mijn internet stabiel te krijgen (reinstall drivers, reboot etc etc)
Ik heb ondertussen al contact gehad met Dell zelf en via de mail aan het troubleshooten geweest.
Ze willen me een nieuwe wifikaart opsturen, of als ik 25 euro bijleg, dan sturen ze mij de Intel 6230 op.
Ik ga over een paar weken verhuizen naar mijn nieuwe appartement en ik ben van plan dan een nieuwe router te kopen (Mijn voorkeur gaat uit naar de TP-Link TL-WR1043ND).
Wat denken jullie? De 6230 laten opsturen door Dell? (Deze is dual band ten opzichte van de Intel 1000 BGN), of vragen of ze de Intel 1000 BGN opnieuw willen opsturen en hopen dat deze beter zal werken in combinatie met de TP-Link TL-WR1043ND?
is everything cool?