Ook ik had het probleem dat de GPS-module niet zichtbaar was bij de apparaten. Ik heb hier een aantal oplossingen voor gezien, waarbij het alleen in combinatie met een verse installatie van Windows pas wilde werken. Hier had ik nog even geen zin in en ben dus aan het experimenteren geslagen met de eerder genoemde driver voor de 5540:
http://ftp.us.dell.com/co...HSPA-MINI_A12_R291707.exe
Met alleen de drivers deïnstalleren, opnieuw opstarten en de nieuwe herinstalleren luk het in ieder geval niet. Je ziet zelfs na de deïnstalatie direct alweer "Nieuwe hardware gevonden" waarop de apparaten weer geïnstalleerd worden (maar zonder GPS). Ook in combinatie met het verwijderen van de apparaten in Apparaatbeheer lukte het me in eerste instantie niet. Uiteindelijk is het me op de volgende manier gelukt:
> Het programma "
Dell Wireless HSPA Minicard drivers" verwijderd
> Bij Apparaatbeheer het USB apparaat "
Dell Wireless 5540 ..." verwijderd, waarbij (héél belangrijk) het vinkje "
De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen" aan moet staan.
> De laptop opnieuw gestart, waarbij na opstart alle 5540 gerelateerde apparaten nu echt verdwenen waren (wel als een niet geïnstalleerd apparaat te zien)
> Nu de 5540 driver opnieuw geïnstalleerd en toen kwam de GPS module wel in het lijstje apparaten voor!
Nog even getest met de Dell GPS Utility en dicht bij het raam na enkele minuten een fix.
Het modem gedeelte van de 5540 heb ik niet getest, maar de apparaten staan wel op de juiste wijze vermeld bij modem, netwerk adapter, etc.
Hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik ben in ieder geval blij m'n GPS werkend te hebben zonder volledige herinstallatie van Windows.