[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 79.947 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geddie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:48:
Ik heb net m'n XPS binnen, en heb er wat vragen over.

De ventilatie maakt nogal wat geluid. Ik heb bij power settings al het systeem op 'passive cooling' gezet. Nu lees ik in de openingspost dat er monitoringsprogramma's dit kunnen veroorzaken. Ik heb gezocht bij de geinstalleerde programma's, en kon niets vinden met dergelijke namen om te deinstalleren, of moet ik ergens anders kijken?
Het schijnt geloof ik te gaan om de desktop gadgets. Maar dat kan ik niet bevestigen.
Staat er ook hier ergens een lijst met programma's die ik het beste er meteen af kan gooien (bloatware)?
Ja, die vraag is onlangs al eens eerder gesteld, en ik ben daar toen vrij uitgebreid op ingegaan. Moet je maar even terugzoeken in mijn posthistorie.
Of is het opnieuw installeren van windows 7 dan een beter idee (ik heb de schijf van 5 euro erbij besteld)?
Als je er de tijd voor hebt, is dat uiteindelijk een beter idee. Dan leer je ook de hardware van je laptop meteen een stuk beter kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:12
@ Asfyxia & Darkstone

Goed om te weten. Ik heb mijn lijstje met drivers gebaseerd op de drivers die Umbrah noemde in zijn XPS review. Kennelijk zitten daar nog wat overbodige dingen tussen.

Omdat ik het liefst zo weinig mogelijk drivers installeer, heb ik zojuist de RST driver en de Quanta webcam driver gedeinstalleerd. Eens kijken hoe alles het dan nog blijft doen, en hoe het bevalt. Ik heb gewoon een HDD, dus dan heb ik de RST driver (wellicht) niet nodig.
Geddie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:48:
Of is het opnieuw installeren van windows 7 dan een beter idee (ik heb de schijf van 5 euro erbij besteld)?
Ook heb ik office 2010 erbij besteld en geinstalleerd/geactiveerd met een 25-cijferige code. Als ik nu opnieuw windows installeer kan ik dan weer op dezelfde manier office installeren/activeren?
Volgens mij kun je Office inderdaad gewoon weer op dezelfde manier installeren en activeren, met dezelfde key. Het is dezelfde computer, dus Microsoft zal niet piepen.
Verder heb ik thuis een groot beeldscherm waar ik de laptop op aan wil sluiten, maar deze heeft alleen een VGA aansluiting, en de XPS heeft dit niet. Nu zijn er wel kabeltjes om VGA te converteren naar HDMI, maar gaat dit gepaard met kwaliteitsverlies of andere onhandigheden, bijvoorbeeld dat het beeld op het grote scherm niet automatisch aanpast naar de juiste resolutie?
Bij Dell kun je (bij je laptop) ook een HDMI -> VGA adapter kopen voor € 25. Die optie verschijnt als je &vw=classic achter de URL van de XPS configuratie plakt (net als het backlit toetsenbord).

[ Voor 21% gewijzigd door slow whoop op 28-06-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Eveen een tip voor degenen die een XPS 15z willen kopen en de mogelijkheid hebben om het nar een adres in Duitsland te laten versturen:

Bij Dell.de kost de duurst configuratie slecht 1299 euro ipv 1399 op dell.nl.
Als je deze in je winkelmandje plaatst bij Dell.de kun je daarna via Dell-chat het toetsenbord laten vervangen door een US-versie ipv de Duitse versie. Je moet dan wel even een account aanmaken op Dell.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In prijs gezakt:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
€ 832 met 6GB, i7, en 1080p in plaats van €859 de afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Hoe kom je daar aan dan, welke kortingsbonnen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De standaard kortingsbonnen. Die van €40 en die van 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
Mhm, ja die van €40 heeft iedereen maar 10% moet je toch echt geduld en geluk hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt elke week een hele lading langs in het Dell Waardebonnen Topic. Dat lijkt mij geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 11:30
@Darkstone:

Wat een mooie link, de support is echt veel goedkoper dan als ik zelf een notebook samenstel!!!!

2 jaar In-Home Hardware Support [meerprijs € 12,00 of € 1/maand1]
Bespaar 20% op onsite garantiesupport.

3 jaar In-Home Hardware Support [meerprijs € 60,00 of € 3/maand1]
Bespaar 20% op onsite garantiesupport.

4 jaar In-Home Hardware Support [meerprijs € 180,00 of € 9/maand1]

PREMIUM SERVICE - REPARATIES DE VOLGENDE DAG AAN HUIS

1 jaar Next Day Hardware Support [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]

2 jaar Next Day Hardware Support [meerprijs € 36,00 of € 2/maand1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvt_Joker
  • Laatst online: 21-08 10:26
@ Darkstone

Ik snap even niet hoe je aan die link komt..hoe kan die support ineens maar 12 euro voor 2 jaar zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Het is een EPP (Employee, Student & Member Purchase Program) link, die zijn soms wat voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. De epp links zijn te bereiken via dell.nl/epp. De links in mijn excel sheet zijn de op epp-eindigende links welke te bereiken zijn via het normale consumentengedeelte. Gewoon voor comsumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik dacht dat het om deze link ging:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:59:
In prijs gezakt:
€ 832 met 6GB, i7, en 1080p in plaats van €859 de afgelopen 2 maanden.
Daarin zie ik epp in de URL staan. Als ik dezelfde URL zonder epp bekijk is de In-Home en Next Day support een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De "echte" epp links hebben cs=nlepp1 in de URL staan. nldhs1 staat voor het consumentengedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Duidelijk. Maar wat is dan het verschil tussen deze link:
en deze link

Die extra epp in de eerste link doet weldegelijk iets met de support prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De overige -epp links in de sheet hebben overigens de normale support prijzen.

Laten we een oud gezegde van stal halen: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik heb nu bij Dell het volgende systeem geconfigureerd:
Processor: Core i7-2630QM
LCD: 15.6" Full-HD
Geheugen: 8GB
HDD: 750GB
GPU: 2GB GT 540M
Batterij: 9-cell
Toetsenbord: Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Garantie: 1 jaar
Daarbij maak ik gebruik van de €90 coupon en de 10% korting coupon.

In totaal kom ik op een bedrag van €1.160,10 uit. Volgens mij is goedkoper niet mogelijk ofwel?

Ook ben ik nog niet helemaal zeker van mijn aankoop, mocht ik er toch niet zo blij mee zijn (zit nog te twijfelen tussen een XPS 15 en een BTO 15CL35) dan kan ik me nog beroepen op de wet Koop op afstand?

Met de 15CL35 kom ik totaal uit op €1.280,55, dan wel met de volgende config:
Processor: Core i7-2630QM (arctic silver koelpasta)
LCD: 15.6" Full-HD
Geheugen: 8Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
HDD: 120GB Intel SATA-3 510
GPU: 2GB GT555
Garantie: 2 jaar
Grote voordeel is natuurlijk de GT555 én de SSD van 120gb. Ik ben met die config van plan om een extra hdd in plaats van de dvd-drive te zetten, iemand een idee of dit mogelijk is bij XPS 15?

[ Voor 30% gewijzigd door Creadion op 28-06-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
slow whoop schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:19:
Duidelijk. Maar wat is dan het verschil tussen deze link:
en deze link

Die extra epp in de eerste link doet weldegelijk iets met de support prijzen.
Op de Dell site zijn aanbiedingen voor laptops ongustiger kwa prijs, dan de reguliere manier van een product zoeken.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creadion schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:24:
Ik heb nu bij Dell het volgende systeem geconfigureerd:

[...]

Daarbij maak ik gebruik van de €90 coupon en de 10% korting coupon.

In totaal kom ik op een bedrag van €1.160,10 uit. Volgens mij is goedkoper niet mogelijk ofwel?
Je mist een paar dingen:

Waarom 8GB? pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9. Dell vraagt 800% marge voor geheugenupgrades.
Idem voor de 750GB hdd. Dat geld kan je veel beter steken in een SSD.
Idem voor de GT540m. De prestatiewinst is nihil je je kan de GT520m zelf overclocken tot het niveau van de GT540m: het is precies dezelfde hardware.
Ook ben ik nog niet helemaal zeker van mijn aankoop, mocht ik er toch niet zo blij mee zijn (zit nog te twijfelen tussen een XPS 15 en een BTO 15CL35) dan kan ik me nog beroepen op de wet Koop op afstand?
Pas daarmee op. Notebooktotaal deed moeilijk over de wet kopen op afstand onder de noemer maatwerk. Het laatste woord is echter nog niet gezegd.

Kan je trouwens beargumenten waarom je de 15CL35 zou kiezen in plaats van de xps 15? Volgens mij is laatstgenoemde in elk opzicht beter. Al helemaal met de garantieaanbieding vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
De edit was iets te laat ;)

Over de geheugen upgrade had ik nog helemaal niet nagedacht, ben niet erg bekend met laptops en zeker niet met het upgraden hiervan. Zelfde geld voor de HDD en de videokaart. Vandaag ben ik pas echt gaan kijken naar de XPS 15.

Dan kan ik dus een stuk goedkoper uitkomen zonder de upgrades, en deze later uitvoeren.

Ik heb inderdaad gelezen dat Notebooktotaal nog moeilijk deed daarover, daarom ben ik vandaag gaan kijken naar de XPS 15. Het topic over BTO lees ik actief mee.

De reden dat ik de 15CL35 (inmiddels) overweeg is om de SSD, de mogelijkheid om de dvd-drive te vervangen door een extra hdd (weet niet of dit bij de XPS mogelijk is, ook nog niet naar gezocht moet ik zeggen) en de (iets?) betere gpu.

Als ik het geld eerder bij elkaar had gehad had ik de 15CL35 al besteld, maar de laatste week begin ik hier toch steeds meer van af te zien.

Ik ga nu in ieder geval even een nieuwe config aanmaken zonder het 8gb geheugen, de hdd en de videokaart.

De reden dat ik vandaag toch ben gaan kijken naar de XPS 15 is het scherm, volgens mij las ik in een post van jou dat de XPS 15 toch een beter scherm aan boord heeft.

Ga je gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens is de 9-cel accu bij de xps 15 50% groter dan die van BTO.
Creadion schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:39:
De reden dat ik de 15CL35 (inmiddels) overweeg is om de SSD, de mogelijkheid om de dvd-drive te vervangen door een extra hdd (weet niet of dit bij de XPS mogelijk is, ook nog niet naar gezocht moet ik zeggen) en de (iets?) betere gpu.
Dat kan bij de xps 15 ook.
De reden dat ik vandaag toch ben gaan kijken naar de XPS 15 is het scherm, volgens mij las ik in een post van jou dat de XPS 15 toch een beter scherm aan boord heeft.
Dat klopt. http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/6 vs het scherm in de http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6.
Hier een review van de clevo trouwens: http://www.anandtech.com/...130-geforce-gt-425m-1080p (maar dan met ander scherm)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Ok, nieuwe config en een stuk goedkoper uit:
Dell XPS 15
Processor: 2630QM
GPU: 1gb GT525M
HDD: 500GB
Geheugen: 6gb

LCD: 15.6 Full-HD
Garantie: 2 jaar thuis

Totaal: €910,41
Dan kan ik het geheugen als 't nodig is nog upgraden en de hdd vervangen door een ssd.

[ Voor 24% gewijzigd door Creadion op 28-06-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of de DVD drive vervangen door een SSD met behulp van een ebay caddy. Dat heb ik ook gedaan met mn studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Ja precies, had zelf in m'n hoofd om de hdd te vervangen door een ssd en dan de hdd ipv de dvd-drive te plaatsen, maar dat is een beetje omslachtig. ;)

De verschillen tussen de 9-cell en 6-cell zijn me nog niet echt duidelijk. Ik ben op zoek naar vergelijkingsafbeeldingen maar kom ze zo 1,2,3 nog niet tegen!

Mocht iemand toevallig nog een mooie link hebben dan zie ik die graag, en zowiezo ga ik nu zelf even verder zoeken.

Wanneer ik over de batterij uit ben ga ik de bestelknop indrukken ;)

edit: zie net dat de XPS 15 geen numpad heeft, dat is wel weer een minpunt.. was ook een van de voordelen van de 15CL35, al zat dit numpad wel wat raar in elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Creadion op 28-06-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier zie je het verschil tussen de 6 en de 9 cel in de xps 15:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5
56wh vs 90wh.

Nu kan je bij BTO ook kiezen tussen een 6 en een 9 cel accu van respectievelijk 48.8 en 62 Wh. De "9-cel" accu is dus maar iets groter dan de 6-cel van dell. Daarmee zul je dezelfde accuduur kunnen halen als de xps 15 + 6-cel omdat de clevo's nu eenmaal wat minder zuinig zijn.

Lijkt mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Heb 'm zojuist besteld in de configuratie zoals ik 'm in de vorige post heb staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slay68
  • Laatst online: 12-03 22:18
Ook ik had het probleem dat de GPS-module niet zichtbaar was bij de apparaten. Ik heb hier een aantal oplossingen voor gezien, waarbij het alleen in combinatie met een verse installatie van Windows pas wilde werken. Hier had ik nog even geen zin in en ben dus aan het experimenteren geslagen met de eerder genoemde driver voor de 5540:

http://ftp.us.dell.com/co...HSPA-MINI_A12_R291707.exe

Met alleen de drivers deïnstalleren, opnieuw opstarten en de nieuwe herinstalleren luk het in ieder geval niet. Je ziet zelfs na de deïnstalatie direct alweer "Nieuwe hardware gevonden" waarop de apparaten weer geïnstalleerd worden (maar zonder GPS). Ook in combinatie met het verwijderen van de apparaten in Apparaatbeheer lukte het me in eerste instantie niet. Uiteindelijk is het me op de volgende manier gelukt:

> Het programma "Dell Wireless HSPA Minicard drivers" verwijderd
> Bij Apparaatbeheer het USB apparaat "Dell Wireless 5540 ..." verwijderd, waarbij (héél belangrijk) het vinkje "De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen" aan moet staan.
> De laptop opnieuw gestart, waarbij na opstart alle 5540 gerelateerde apparaten nu echt verdwenen waren (wel als een niet geïnstalleerd apparaat te zien)
> Nu de 5540 driver opnieuw geïnstalleerd en toen kwam de GPS module wel in het lijstje apparaten voor!

Nog even getest met de Dell GPS Utility en dicht bij het raam na enkele minuten een fix.
Het modem gedeelte van de 5540 heb ik niet getest, maar de apparaten staan wel op de juiste wijze vermeld bij modem, netwerk adapter, etc.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik ben in ieder geval blij m'n GPS werkend te hebben zonder volledige herinstallatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

@Darkstone Kun je die garantie ook nog bijkopen met zo'n cheape link maar dan achteraf? :)

Heb mijn XPS een tijdje te koop gehad maar toen ik eindelijk een serieus stel bieders had kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen hem te verkopen. Ik had wat dingetjes gedaan op een aantal andere laptops en dan merk je wel weer even wat een relaxed ding dit is

[ Voor 60% gewijzigd door Nikeo op 29-06-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
@Darkstone,

Heb je ook van die mooie links voor Latitude e5520 notebooks? Ik vind de XPS wel interessant maar ik vind het Chicklet toetsenbord niks, daarnaast is een e5520 volgens mij nog een stuk steviger.

Groeten Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
Inmiddels E5520 besteld, telefonisch zeer goed geholpen en leuke korting gekregen.

Nu begint het lange wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

tristan5555 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:11:
@Darkstone,

Heb je ook van die mooie links voor Latitude e5520 notebooks? Ik vind de XPS wel interessant maar ik vind het Chicklet toetsenbord niks, daarnaast is een e5520 volgens mij nog een stuk steviger.

Groeten Tristan
Voor zover ik weet is de XPS voor een compleet andere markt bedoeld dan de Lattitude's. De Lattitude laptops zijn voor de zakelijke markt (zijn ook niet te vinden in het consumentengedeelte) en zowel qua hardware als qua bouw kan je iets compleet verschillends verwachten.

Volgens mij is het een beetje appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het geld ervoor over had, kocht ik ook een hele dure Latitude ipv een XPS 15. De bouwkwaliteit van de Latitude is echt veel beter. Tenminste, die van de wat oudere Latitudes in elk geval wel. Gelukkig krijg ik morgen als alles een beetje meezit een gloednieuwe Latitude van m'n werk. :P

Appels met peren... kweenie, niet helemaal denk ik. Het belangrijkste inwendige verschil zit hem imho in de videokaart. Als je niet gaat gamen of andere zware 3D apps gaat runnen, is de nvidia kaart sowieso overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het belangrijkste verschil zit hem in het veel betere scherm van de xps 15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik had nooit het probleem van de pulserende fan, maar toen ik speedfan heb geinstalleerd opeens wel. Zodra ik het proces afsluit doet de fan weer normaal, en als ik het programma weer opstart begint het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
Ik zat echt te twijfelen tussen Latitude en XPS omdat ik gewoon een top kwaliteit 15 inch notebook wilde hebben.

Het grote nadeel van de Latitude is en blijft de videokaart. Maar omdat bij de nieuwe Core i5 de chipset ook een redelijke videokaart bevat (in vergelijking met het oudere Intel spul) en ik toch voornamelijk Red Alert 3, Call of Duty II en Age of Empires 2 speel (over het LAN) red ik het er wel mee.

Wat betreft het scherm: het XPS FullHD scherm is qua kleur veel mooier, maar het Latitude FullHD scherm is (nog) lichter en mat afgewerkt zodat je ermee kan werken in de tuin. Dat begreep ik tenminste van de notebookcheck site.

Daarnaast vind ik het toetsenbord van een Latitude geweldig.

Tenslotte viel de prijs mee: ik kan BTW aftrekken en heb 140 euro extra korting dus ik was in totaal 880 euro kwijt voor:

i5-2540 2,6GHz
500GB HD
FullHD scherm
3 jaar garantie next business day garantie
4 GB geheugen
Backlid keyboard

Dat scheelt niet zoveel met XPS toch?

Wisten jullie trouwens dat de i5-2410 bepaalde functies mist ten opzichte van i5-2540? Daar kwam ik echt net op tijd achter en dat was de reden dat ik toch maar een 2540 heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

880 ex btw = 1040 inc btw... daarvoor kan je volgens mij een hele complete XPS halen met bijv een 2630QM en 525M GT. Maar inderdaad, ik denk dat het ook aan je voorkeur moet liggen.

Ik heb geen idee of je met de ingebakken GPU die games kan draaien, je zou t kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:07:
Het belangrijkste verschil zit hem in het veel betere scherm van de xps 15 :)
LOL :D goh, waarom verbaast dit antwoord me nou niks? ;)

Afijn, jij beweert dus dat het XPS 15 FHD-scherm véél beter is dan het FHD-scherm in een Latitude van, pak hem beet, €1300? Het zou kunnen hoor, maar ergens heb ik toch wat moeite om dat te geloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:57:
[...]

Afijn, jij beweert dus dat het XPS 15 FHD-scherm véél beter is dan het FHD-scherm in een Latitude van, pak hem beet, €1300? Het zou kunnen hoor, maar ergens heb ik toch wat moeite om dat te geloven. :)
Volgens mij zit de prijs van de Latitude em meer in de bouwkwaliteit e.d. dan in het scherm. De meerwaarde van een FHD scherm bij de lattitude is ook 50 euro, waar ie bij de XPS 200 euro is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ary schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:56:
[...]

880 ex btw = 1040 inc btw... daarvoor kan je volgens mij een hele complete XPS halen met bijv een 2630QM en 525M GT. Maar inderdaad, ik denk dat het ook aan je voorkeur moet liggen.

Ik heb geen idee of je met de ingebakken GPU die games kan draaien, je zou t kunnen proberen.
Da's waar. Maar als je weleens een dure zakelijke laptop en een XPS 15 tegelijk in je handen hebt vastgehad, dan zul je denk ik wel begrijpen waar dat prijsverschil vandaan komt. En ook waarom sommigen dat prijsverschil met de XPS 15 dan maar op de koop toenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ary schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:58:
[...]

Volgens mij zit de prijs van de Latitude em meer in de bouwkwaliteit e.d. dan in het scherm.
Precies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
Voor dezelfde prijs als de latitude kon ik inderdaad een XPS met i7 en Nvidia kaart krijgen. Maar aangezien ik geen Quad core nodig denk te hebben (hoewel ik wel VM's met Linux draai) en een XBox heb vond ik die Latitude wel prima ;-)

Wat betreft Red Alert 2 en zo, dat draait altijd. Mooiste spel dat er is trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:57:
[...]

Toch is het zo... Er zijn maar 2 schermen even goed/beter dan dat in de xps 15: het matte scherm uit de W520, en het IPS scherm uit de elitebook en M6400. Die kosten beiden het dubbele van de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tristan5555 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:40:
Wat betreft het scherm: het XPS FullHD scherm is qua kleur veel mooier, maar het Latitude FullHD scherm is (nog) lichter en mat afgewerkt zodat je ermee kan werken in de tuin. Dat begreep ik tenminste van de notebookcheck site.
Wat is de link naar de notebookcheck site waar dit staat? Ik kan het op de één of andere manier niet vinden. :)
Daarnaast vind ik het toetsenbord van een Latitude geweldig.
Ben ook niet zo'n enorme fan van dat hele chiclet gebeuren. Maar het ziet er wel hip uit, en daar gaat het de gemiddelde hypegevoelige consument natuurlijk om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Toch is het zo... Er zijn maar 2 schermen even goed/beter dan dat in de xps 15: het matte scherm uit de W520, en het IPS scherm uit de elitebook en M6400. Die kosten beiden het dubbele van de xps 15.
Als je het zo stellig brengt, geloof ik je op je woord. Ik ben om: m'n volgende XPS 15 krijgt ook het FHD-scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je "volgende" xps 15 :P

Zie ook http://www.notebookcheck....-HD-Notebook.52627.0.html, de E6xxx is de high-end lijn. De E5xxx is minder "high end". Maar nog steeds beter dan de xps 15 gok ik. Reviews ontbreken echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ongeweer een week nadat je je XPS met FHD-scherm binnen hebt zul je door een man in een lange zwarte jas een envelopje in je hand gedrukt krijgen. Daarop staat het adres van het geheime XPS FHD-genootschap, plus het geheime wachtwoord. Kom hier naartoe, zorg dat je niet gevolgd wordt, en er gaat een wereld voor je open. Volgende week geeft Darkstone een zeer exclusief bunga-bunga feest waarbij drie personen aan de DELL-goden geofferd zullen worden die tegen beter weten in het standaardpaneel hebben gekocht.

Be warned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oehh... busted :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Rules of the XPS FHD club...

#1 You do not talk about the XPS FHD-club

#2 You do NOT talk abou tthe XPS FDH-club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo kan-ie wel weer... Het is de HK niet.

Pssst: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvt_Joker
  • Laatst online: 21-08 10:26
Om eerlijk te zijn volg ik geen zak meer van die links en aanbiedingen..ik vind het eigenlijk belachelijk dat je zonder die links gewoon paar honderd euro "aangenaaid"wordt.

Nagoed binnen nu en een week moet ik er een bestellen en vandaag zag ik weer een 2de mail met de 10% bon. is dat nog boven die links van jou te gebruiken Darkstone? (ik ga niet proberen te begrijpen hoe die link werkt meer want dat gaat mij gewoon te boven) oftewel gewoon gebruiken als die dan nog werkt?

en ja 6gb it is. Zat zelf nog te twijfelen maar 8gb krijg ik niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pvt_Joker schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:30:
Om eerlijk te zijn volg ik geen zak meer van die links en aanbiedingen..ik vind het eigenlijk belachelijk dat je zonder die links gewoon paar honderd euro "aangenaaid"wordt.
Dat is dus PRECIES de reden dat ik veel moeite heb gedaan om zo'n crawlerscript te maken voor elke mogelijke aanbieding. Ik werd er gek van om elke keer weer te controleren wat de actuele prijs was voor een bepaalde config, en dan nog zonder die verborgen configs...

Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
ik had het eerder al over netwerk problemen en dacht toen dat ze opgelost waren maar helaas.
ik heb erg vaak dat windows zegt dat ik 3/5 streepjes wifi heb goed verbonden maar als ik een webpagina laad blijkt opeens dat ik geen internet heb, soms werkt een reboot maar dan heb ik al snel weer het probleem.
ik heb de 6230 netwerk kaart. vaak hebben zodra ik er last van heb ook andere pc's er last van. het kan goed zijn dat het aan win7 ligt icm ons modem een fritzbox 7340.

(ik internet nu maar met me telefoon als modem maar dat is toch minder)

[ Voor 11% gewijzigd door TheMrOcean op 29-06-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vroegah had ik een soortgelijk probleem met de computer van mijn broer. Zodra hij zijn internet aanzette, al deed hij niets ging de ping op de vaste computer beneden drastisch omhoog. Volgens mij had dat uiteindelijk te maken met brakke drivers in combinatie met een overijverige utorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
dan maar utorrent eraf gooien, en opzoek naar een beter programma, en voor de zekerheid kijken of ik me drivers kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uitschakelen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
ik had het gevoel maar heb het niet echt getest dat het pas weer goed werkt nadat ik de pc had herstart en utorrent niet in de opstartlijst heb. en wat heb je aan een download programma wat zorgt dat internet niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zet het aantal maximale connecties op 20 ofzo. Dan heb je er geen last meer van.

De routers gaan helemaal stuk op de honderden connecties die torrenprogramma's aanmaken. Mijn KPN prutding houd er bij ongeveer 100 mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
dan ga ik dat eens proberen, ik hoop echt dat het werkt!

Edit:
internet deed het niet opslag, nu vlak na een reboot doet internet het gewoon (utorrent staat uit).

Edit 2:
alles werkt nu naar behoren, eindelijk:)

[ Voor 62% gewijzigd door TheMrOcean op 30-06-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
@asfyxia

Uit review E6520 op notebookcheck (de E5520 heeft hetzelfde keyboard en scherm, maar is iets minder flexibel qua swap-bay opties en minder luxe afgewerkt dan E6520):

The backlight illuminates the display with an average of 306 cd/m2. That is a lot higher than the majority of test laptops. There are deviations toward the top with up to 321 cd/m2. The varying brightness in the sectors is so minor that we achieve a very good luminosity distribution of 90%, though.

The anti-reflective Full HD display and the very good brightness create the basis for use in daylight. The screen stays well legible in direct sunlight. This wasn't the case in the HD alternative (lower brightness). Important: The brightness is reduced to 270 cd/m2 in battery mode. That however doesn't result in restrictions (see pictures). The E6520 is the perfect companion if you want to set up your mobile office in the park or in a café.

Overigens is het prijsverschil tussen Latitude en XPS kleiner dan verwacht juist doordat het scherm op de Latitude maar 50 euro extra kost. Mijn configuratie van 1050 incl. btw. bevat ook 3 jaar next business day garantie, dus als je dat en het mooie scherm op de XPS meeneemt zit je denk ik aardig in de buurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
Vraag over geheugen:

Is het nog steeds zo dat je 2 dezelfde geheugenmodules moet hebben om een performance winst te behalen met dual channel? Of is dat verleden tijd? Dit is namelijk de reden dat ik 4 GB geconfigureerd heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4GB geconfigureerd?

Je kan het beter zelf bestellen: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9. Een stuk goedkoper.
3 jaar NBD kost maar €80 bij de huidige aanbieding.

Dat scherm is inderdaad erg goed. bijna vergelijkbaar met het de matte schermen op sommige macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
@Darkstone

Bedankt, goede tip :-) Dat wilde ik wel met de SSD gaan doen zodra een 250 GB versie goedkoper wordt!

Weet jij of het nog steeds performance voordeel heeft door dualchannel te gebruiken met twee identieke geheugenbanken? Of is dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nog steeds zo. Maar het verschil is verwaarloosbaar.
tristan5555 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:20:
Bedankt, goede tip :-) Dat wilde ik wel met de SSD gaan doen zodra een 250 GB versie goedkoper wordt!
Totdat de prijs is gezakt? Dan kan je lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
Ik hoorde dat een SSD ook iets meer energie verbruikt en dat de levensduur beperkt was. Dus voorlopig "behelp" ik me wel met de standaard 7200 rpm schijf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt best mee...
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/seagatemomentusxt_052410010728/23024.png
Tevens gebruikt een M25-v 0.075w met de juiste drivers, die hier niet zijn gebruikt.

De theoretische levensduur is inderdaad minder: naar een 64GB schijf kan je ongeveer 192TB schrijven voordat hij ermee kapt. Dat is nog nooit iemand gelukt en SSD's zijn al 3 jaar op de markt...

Hier een recenter plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4341/39210.png

Let wel op de goede drivers. Mijn X25-m weet het voor elkaar te krijgen 1.2w extra te verbruiken met de standaard driver tov. de intel driver :X

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

De ssd verbruikt juist minder energie. Er zit inderdaad een levensduur aan maar bij actief gebruik (24/7 OS aan laten staan en elke dag redelijk wat heen en weer kopieren) doe je er vaak nog langer dan 12 jaar mee... Tegen die tijd zijn er denk ik wel grote SSD's of kennen we dat niet eens meer...

OT:

Ik heb zelf eregisteren mijn nieuwe laptop besteld.

XPS15
i7 2630qm
8GB intern (had ook achteraf gekund, maar hou niet zo van knutselen aan laptops)
nVidea 525M
Full HD scherm

Heb ook besloten om de overeenkomst voor windows niet te accepteren. Als het goed is kan ik dan geld terug krijgen via Dell, voor de licentie. Heb zelf nog een licentie liggen en wil ook Linux gaan draaien, dus waarom dan geld laten liggen voor iets wat je al hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
Dat valt inderdaad mee! Echt irritant dat reviews zo van elkaar afwijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan5555
@Darkstone

Ik zie dat het allemaal om Idle situaties gaat. Wat is het verschil in verbruik dan als de schijf daadwerkelijk gebruikt wordt?

Groeten Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pak een willekeurige review erbij: http://www.anandtech.com/tag/storage

Maar een SSD is sowieso zuiniger, niet omdat de cijfers lager uitvallen onder load, maar omdat hij alles 10x zo snel gedaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de nieuwe Latitude ligt nu voor me. Het is een e5520 met i5 en FHD-scherm.

Eerste indruk: ik zou m'n XPS 15 op elk moment inruilen voor deze Latitude (en nee, dat komt niet door het FHD-scherm ;)), ware het niet dat de Latitude ruim 1,5x zo duur is (bij ongeveer vergelijkbare specs) en dat deze geen discrete videokaart heeft (dus nieuwere games kun je sowieso wel vergeten). Ook het normale tobo voelt weer als een verademing na dat gepruts op dat hippe chiclet-prulding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Hallo Mensen,

Heb met succes het FHD scherm in mijn XPS15 gemonteerd :D. Het was nogal een aardige klus en in het begin leek het erop alsof ik mijn gehele laptop had gesloopt maar met wat stekkertjes aanduwen bleek alles het toch te doen :)

Het scherm is in vergelijking met het andere scherm echt stukken beter en de kijkhoek is ook enorm verbeterd. De extra ruimte op het bureaublad is fenominaal :)

Ben blij dat ik het gedaan heb maar het had mij een hoop hartverzakkingen gescheeld als ik het had laten doen, maar daarentegen had het mij wel 250 euro extra gekost.

Er blijkt trouwens een WD scorpio black 750gb in mijn XPS 15 te zitten, is die een beetje goed?

[ Voor 12% gewijzigd door Hakulaku op 30-06-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Hakulaku schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:09:
Hallo Mensen,

Heb met succes het FHD scherm in mijn XPS15 gemonteerd :D. Het was nogal een aardige klus en in het begin leek het erop alsof ik mijn gehele laptop had gesloopt maar met wat stekkertjes aanduwen bleek alles het toch te doen :)

Het scherm is in vergelijking met het andere scherm echt stukken beter en de kijkhoek is ook enorm verbeterd. De extra ruimte op het bureaublad is fenominaal :)

Ben blij dat ik het gedaan heb maar het had mij een hoop hartverzakkingen gescheeld als ik het had laten doen, maar daarentegen had het mij wel 250 euro extra gekost.

Er blijkt trouwens een WD scorpio black 750gb in mijn XPS 15 te zitten, is die een beetje goed?
Is dat hetzelfde fhd scherm als dell er in stopt (die van E200,-) of een andere?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakulaku schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:09:
Ik ken het gevoel. Vooral al die breekbare plastic klemmetjes veroorzaken bij mij nogal wat stress. ;)
Dat is volgens mij de beste schijf/snelste van deze categorie die je op dit moment kunt hebben.

Ik heb zelf de Seagate. Die doet het hier op zich wel zonder problemen. Maar die heeft "SmartAlign" (bedoeld om het installatiegemak te verhogen), maar volgens mij werkt dat bij bepaalde operaties (bijvoorbeeld het laden van games) nogal vertragend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da Fox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:34:
[...]

Is dat hetzelfde fhd scherm als dell er in stopt (die van E200,-) of een andere?
B156HW01 v4. De matte versie van het xps 15 scherm. Al halen sommige bedrijven de mat en glansversie door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:37:
[...]

Ik ken het gevoel. Vooral al die breekbare plastic klemmetjes veroorzaken bij mij nogal wat stress. ;)
Ja inderdaad, vooral omdat je niet weet hoe veel druk je kan uitoefenen. Ben 1 uur bezig geweest om zo voorzichtig mogelijk het frame er proberen af te halen en toen was ik pas op de helft. Met wat bruut geweld deed ik de rest in 5 minuten zonder schade XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Ik heb het FHD scherm, en er zit nu al stoffigheid en vingerplekken op !! wat doen om het scherm schoon te maken? ik heb Monster schoonmaak middel... ( speciaal voor LED schermen )

Liever verwend dan verwaarloosd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaygod schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:47:
Ik heb het FHD scherm, en er zit nu al stoffigheid en vingerplekken op !! wat doen om het scherm schoon te maken? ik heb Monster schoonmaak middel... ( speciaal voor LED schermen )
Ik doe het altijd met een beetje spuug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Jaygod schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:47:
Ik gebruik iets van een spray in een wit busje(TTH Spray Clean 500ml)

Zit iets van een alcohol oplossing in, gebruik dit ook voor de buitenkant van de laptop, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die webcam maar niet aan de praat (heb de driver al 10x opnieuw geinstalleerd).
Omdat ik een clean install nogal drastisch vind, zijn er nog andere mogelijkheden die ik zou kunnen overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:26:
Ik krijg die webcam maar niet aan de praat (heb de driver al 10x opnieuw geinstalleerd).
Omdat ik een clean install nogal drastisch vind, zijn er nog andere mogelijkheden die ik zou kunnen overwegen?
Misschien dat het stekkertje lostzit, kan je makkelijk zien door de frame eraf te trekken (wel voorzichtig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:26:
Mijn drivers werkte eerst ook niet, met Driver Genius werkte het wel.
Ubuntu pakte hem trouwens zonder drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
over de webcam gesproken, die link van darkstone met de IE only installer wil bij mij niet. ik kan vrolijk op invoeg toepassing toestaan en dan installeren klinken maar vervolgens installeerd die niks?
ik weet niet of er iets bijzonders is aan die software dus of ik iets mis, maar meestal vind ik zoiets wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft dell wil dat ik een recovery doe met de Recovery partitie om te zien of het software gerelateerd is.
Maar voor zo'n domme webcam die ik 1 x per jaar schik te gebruiken zie ik het weinig zitten al mijn games/software opnieuw te installeren.
Kwestie is het effectief niet een contactje dat loszit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat betekent: ik krijg de webcam niet aan de praat... Staat ie wel in het overzicht van herkende devices na het installeren van de drivers? Of staat er nog een 'unknown device' tussen? Of ontbreken beiden? In dat laatste geval ligt het voor de hand dat het een los contactje is, bij die andere twee zou het ook best een softwarematig probleem kunnen zijn. Heb je de driver van Dell's site geïnstalleerd? Want ik heb na een clean install die erop gegooid, en bij mij werkte de webcam daarna prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:40:
Pfft dell wil dat ik een recovery doe met de Recovery partitie om te zien of het software gerelateerd is.
Maar voor zo'n domme webcam die ik 1 x per jaar schik te gebruiken zie ik het weinig zitten al mijn games/software opnieuw te installeren.
Kwestie is het effectief niet een contactje dat loszit?
Daarom deed ik dus een clean install. Hdd opsplitsen naar 2 partities, heb je 1 voor windows en 1 voor je games/films etc etc. Moet je opnieuw installeren ben je die partitie met je spul niet kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Na dit topic en een aantal andere websites door gelezen te hebben heb ik besloten om ook een XPS15 te kopen.
Ik wil graag een i5(misschien i7, ligt aan de meerprijs) 4gb ram en een 1080p scherm. Nu heb ik deze op de site samengesteld maar kom steeds op andere bedragen uit als ik via een andere manier ga configureren.

Wat is de slimste manier om te configureren? Hoe groot is dan precies het verschil tussen de i7 en i5?

Daarnaast zag ik dat er waardebonnen waren met 10% korting, hier moet ik dan ook maar eens naar opzoek gaan :p.

Alvast bedankt voor uw reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De slimste manier om te configueren?
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:10
Beste,

Ik heb afgelopen Woensdag ook de Dell XPS thuis gehad wat een prachtig apparaat ik heb niet het FHD scherm maar gewoon het standaard scherm en deze voldoet al prima! nu even een probleempje waar ik al tegenaan ben gelopen dat zijn er 2:

1. Nu heb ik bij aankomst van mn laptop niet echt na gedacht en gewoon een OEM cdtje in mijn Dell laptop gedaan en vervolgens gewoon deze geinstalleerd icm originele key maar dit is ultimate en heb toch liever gewoon home premium terug maar dit werkt niet met een Home Premium cdtje van Windows 7 omdat dit zo gezegd OA licenties zijn... Hoe krijg ik nu alsnog mijn Dell laptop op Home Premium met zijn eigen OA licentie die onder op de laptop staat. De recovery partitie is ook verwijderd.. (Heeeel stom ja :()

2. Backlight toetsenbord zit niet in mijn laptop dit was bekend waardoor ik Dell heb gebeld en nagevraagd heb wat de kosten zijn om dit in te laten bouwen het toetsenbord zelf kost 75 euro maar daar moet een Dell monteur bij die het installeerd ivm mijn garantie op mn laptop. Dat is dus pech hebben en geen backlight toetsenbord ik kan het laten doen maar dan kost het me 217 euro!! te gek dus.

Alvast bedankt voor de wijsheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08 10:04
Je zou kunnen terugsturen op grond van de wet op koop op afstand, en vervolgens "overnieuw beginnen" met configureren, daarbij ook meteen een backlit toetsenbord meepakken. Zit je natuurlijk wel een tijd (aantal weken? hoe snel is dell met terugstorten?) zonder laptop.

Op vraag 1: heb je geen recovery DVD oid? Waarom persé Home Premium, en niet gewoon bij Ultimate blijven? Er zit niet heel veel verschil tussen die twee.

[ Voor 17% gewijzigd door theguyofdoom op 02-07-2011 14:48 . Reden: ff wat tekst rondgeschoven voor leesbaarheid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Voor €5 had je bij de bestelling een dvd'tje gekregen... ik snap niet waarom mensen als jij dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
De recovery partitie is nog goedkoper, neemt ongeveer 15GB in beslag, met gemiddelde van ongeveer 10ct per GB HDD ruimte op een 2,5" schijf is dat €1,50. Als je dan al geen CD besteld hebt, snap ik al helemaal niet waarom je die recovery eraf zou gooien.

Waarom je van Ultimate terug zou willen naar Home Premium, dat ontgaat mij trouwens ook. Maar goed, zat ook al aan de mydigitallife fora te denken voor een oplossing. Een torrent van de Dell OEM versie van Home Premium (64bit) is overigens ook snel gevonden, dus oplossingen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Het is mij namelijk om de reden dat ik een spel niet kan draaien en dat is football manager 2011 dit loopt als ik een wedstrijd wil starten vast dus wil ik terug naar de originele staat de antwoorden van ja had 5 euro meer betaald heb ik overigens niet zo veel aan want als ik me daar bewust van was ja dan had ik die 5 euro meer ook wel betaald.. Ik vermoed dat er problemen zijn met de drivers dat het spel niet wilt draaien.. Bedankt voor de info vanuit hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Als een spel vastloopt, betwijfel ik of het terug gaan naar Home Premium de oplossing is. Een schone install, drivers van de Dell site (en begin dan bijv met de intel mobo drivers, reboot daarna) zou even goed moeten werken, ongeacht de versie van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

michaeltjeh1 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:20:
2. Backlight toetsenbord zit niet in mijn laptop dit was bekend waardoor ik Dell heb gebeld en nagevraagd heb wat de kosten zijn om dit in te laten bouwen het toetsenbord zelf kost 75 euro maar daar moet een Dell monteur bij die het installeerd ivm mijn garantie op mn laptop. Dat is dus pech hebben en geen backlight toetsenbord ik kan het laten doen maar dan kost het me 217 euro!! te gek dus.

Alvast bedankt voor de wijsheid! :)
Je zou ook via eBay ofzo zelf een backlit tobo kunnen kopen en hem er zelf inzetten. Schijnt niet heel moeilijk te zijn en er zijn zat handleidingen te vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je wel eerst een backlit toetsenbord vinden. Dat is nogal moeilijk met dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Ik heb zojuist de Dell een clean install gegeven maar dit mocht echter niet baten ook heb ik de originele drivers van de dell cd gebruikt.. Het spel werkt wel op andere pc een sony vaio geeft geen problemen dus ik vermoed nu dat de videokaart driver incl optimus niet meewerken met het spelen van dit spel is er nog iemand die hier wat tips voor heeft? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

michaeltjeh1 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:26:
Ik heb zojuist de Dell een clean install gegeven maar dit mocht echter niet baten ook heb ik de originele drivers van de dell cd gebruikt.. Het spel werkt wel op andere pc een sony vaio geeft geen problemen dus ik vermoed nu dat de videokaart driver incl optimus niet meewerken met het spelen van dit spel is er nog iemand die hier wat tips voor heeft? Alvast bedankt!
Okay... om welk spel gaat het eigenlijk? Laad je het spel wel met de Nvidia kaart? En hoezo 'doet ie het niet'? Wat doet ie niet? Laadt het spel überhaupt wel of start het niet eens op? Krijg je error-berichten?

We hebben iets meer info nodig om te kunnen helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltjeh1 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:26:
Dat viel natuurlijk te verwachten. Er is niks bijzonders aan W7 Ultimate, waarom je W7 HP zou willen installeren. Als je dan vervolgens ook weer dezelfde drivers gaat gebruiken (die van de CD), tsja...

Je moet erachter zien te komen over welke videokaart het spel wordt gedraaid: over de ingebakken Intel HD Graphics of over de nvidia-kaart via Optimus. En je moet dat heel zeker weten. Pas dán kan het echte troubleshooten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Bij mij werkte optimus ook nog prima na het installeren van de nieuwste notebook drivers van de nvidia site. Is dus de moeite van het proberen waard.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.