Bij mij werkte Optimus zelfs veel beter na het installeren daarvan. Maar als de game over de Intel GMA loopt, dan gaat het voor michaeltjeh1 niks uithalen.Appelsap schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:30:
Bij mij werkte optimus ook nog prima na het installeren van de nieuwste notebook drivers van de nvidia site. Is dus de moeite van het proberen waard.
Bedankt voor de reacties ik waardeer het echt heel erg dat jullie me zo graag willen helpen!
Ik zal het even duidelijk vertellen:
Spel Football manager is een game dat je zelf een tacktiek moet opstellen en dat je hiermee dus wedstrijden gaat spelen nou het spel opstarten en mijn tacktiek neerzetten gaat prima maar dan wordt er een 3D weergave geladen waarop hij dus stuk loopt en ik krijg dan dat ik een zwart scherm krijg en vervolgens krijg ik de bekende Windows melding dat FM.exe niet meer reageert en sluit dan af. Dus het spel kan gestart worden ik kan mijn tacktiek neerzetten maar wanneer ik dus de wedstrijd wil bekijken en dit gebeurt dan in 3D loopt het spel dus vast.
Wanneer het spel dit wil gaan laden:
YouTube: Football Manager 2011: PSV 4 - 0 Chelsea - Match Highlights
Loopt het dus vast.
Ik zal het even duidelijk vertellen:
Spel Football manager is een game dat je zelf een tacktiek moet opstellen en dat je hiermee dus wedstrijden gaat spelen nou het spel opstarten en mijn tacktiek neerzetten gaat prima maar dan wordt er een 3D weergave geladen waarop hij dus stuk loopt en ik krijg dan dat ik een zwart scherm krijg en vervolgens krijg ik de bekende Windows melding dat FM.exe niet meer reageert en sluit dan af. Dus het spel kan gestart worden ik kan mijn tacktiek neerzetten maar wanneer ik dus de wedstrijd wil bekijken en dit gebeurt dan in 3D loopt het spel dus vast.
Wanneer het spel dit wil gaan laden:
YouTube: Football Manager 2011: PSV 4 - 0 Chelsea - Match Highlights
Loopt het dus vast.
Weet iemand van jullie of het mogelijk in België een 9-cell te krijgen als je die normaal niet kunt kiezen?
Dit lukt enkel met een i7 configuratie en ik wil de i5-2540M.
Het lukt me niet op dell.be (op .nl wel, maar enkel via het basismodel zonder korting...).
Aangezien ik een qwerty-toetsenbord wil zal ik ze al moeten contacteren, hopelijk kan ik hier al antwoord krijgen.
Het lukt me niet op dell.be (op .nl wel, maar enkel via het basismodel zonder korting...).
Aangezien ik een qwerty-toetsenbord wil zal ik ze al moeten contacteren, hopelijk kan ik hier al antwoord krijgen.
This space was intentionally left blank.
Verwijderd
Niet per se, heb ik zelf gemerkt.michaeltjeh1 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:38:
De game doe ik rechtermuisknop dan Uitvoeren met grafische processor -> Krachtige NVIDIA-Processor
Dus dan draait ie volgens mij ook over de GeForce GT525m.
Start de game eens expres op met de Intel grafische processor en kijk eens of je enig verschil merkt. Als die dan veel trager is (of het er niet uitziet ofzo), dan lijkt het er inderdaad sterk op dat je in het andere geval de gt525m gebruikt.
In het laatste geval: uninstall je huidige drivers voor de nvidia en installeer de laatste drivers van de nvidia-site. Als dat ook niet werkt, dan is er vooralsnog geen oplossing. Maar dan moeten er vast en zeker ook meer mensen zijn met exact hetzelfde probleem met dit spel, dus dan moet je maar eens zoeken met google.
@Asfyxia
Ik heb nu het spel op de intel grafische kaart gestart en zowaar werkt het spel nu fijnloos!
maar dan vraag ik het me toch af waarom het spel crasht met de zwaarde NVIDIA videokaart.. Maar wellicht wordt dit in de nabije toekomst opgelost door een driver update. 
Thx voor de info hier!
Ik heb nu het spel op de intel grafische kaart gestart en zowaar werkt het spel nu fijnloos!

Thx voor de info hier!
Klopt dat doe je dan goed! En als je andere programma's, bijv de browser of een 720p/1080p filmpje met die krachtige Nvidia-processor probeert te draaien? Of probeer eens een ander spel als je kan?michaeltjeh1 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:38:
De game doe ik rechtermuisknop dan Uitvoeren met grafische processor -> Krachtige NVIDIA-Processor
Dus dan draait ie volgens mij ook over de GeForce GT525m.
Zo kan je kijken of het dan aan je videokaart ligt of aan het spel (misschien gaat er iets fout bij de installatie?)
Ik wil waarschijnlijk deze week een XPS15 aanschaffen, maar zit nog wel een beetje te twijfelen.
1. Klopt het dat je nu geen verlicht toetsenbord meer kunt selecteren?
2. Een hoop acties lopen deze week af. Zullen ze nog verder in prijs omlaag gaan dan wat er maandag maximaal te halen is?
3. Is het verschil tussen een dual core en quad core groot genoeg om daar extra voor te gaan betalen? Ik zit namelijk te twijfelen tussen een i5M (uit de middelste) en i7QM (de meest rechtse van de 5 te kiezen modellen) maar wil zoiezo het betere scherm en 2gb Nvidia 540 hebben dus dan is het prijsverschil al minder omdat je meer korting krijgt bij de rechtse variant.
4. Hoe zit het met de hitte van het aparaat? Tijdens normale werkwijze (beetje surfen, beetje office, beetje chatten, etc) en met stress?
5. Hoe is het gamen in het algemeen op de laptop? Goed te doen of is een normale pc toch nog steeds beter aan te raden? Ik bedoel dan voornamelijk spellen die je speelt vanwege de gameplay en niet vanwege de graphics. Ik heb een hele goede PC staan dus als ik echt wil gamen een avondje, gebruik ik die toch wel (of mijn xbox360). Maar hoe zit het met de warmte, herrie en batterijduur?
6. Iemand ervaring met het inbouwen van een SSD in de laptop en hoe zijn daarvan de ervaringen?
7. Ik heb op diverse sites en topics gekeken voor handige bonnen, maar kan eigenlijk alleen de 90 euro korting vinden. Verder zijn alle 10%, 5% en andere acties allen verlopen. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
2. Een hoop acties lopen deze week af. Zullen ze nog verder in prijs omlaag gaan dan wat er maandag maximaal te halen is?
3. Is het verschil tussen een dual core en quad core groot genoeg om daar extra voor te gaan betalen? Ik zit namelijk te twijfelen tussen een i5M (uit de middelste) en i7QM (de meest rechtse van de 5 te kiezen modellen) maar wil zoiezo het betere scherm en 2gb Nvidia 540 hebben dus dan is het prijsverschil al minder omdat je meer korting krijgt bij de rechtse variant.
4. Hoe zit het met de hitte van het aparaat? Tijdens normale werkwijze (beetje surfen, beetje office, beetje chatten, etc) en met stress?
5. Hoe is het gamen in het algemeen op de laptop? Goed te doen of is een normale pc toch nog steeds beter aan te raden? Ik bedoel dan voornamelijk spellen die je speelt vanwege de gameplay en niet vanwege de graphics. Ik heb een hele goede PC staan dus als ik echt wil gamen een avondje, gebruik ik die toch wel (of mijn xbox360). Maar hoe zit het met de warmte, herrie en batterijduur?
6. Iemand ervaring met het inbouwen van een SSD in de laptop en hoe zijn daarvan de ervaringen?
7. Ik heb op diverse sites en topics gekeken voor handige bonnen, maar kan eigenlijk alleen de 90 euro korting vinden. Verder zijn alle 10%, 5% en andere acties allen verlopen. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
2: Elke week heeft Dell nieuwe aanbiedingen, soms zijn ze beter, soms wat minder. Ligt er ook aan welke configuratie je wil, want soms heeft de ene configuratie meer voordeel dan de ander.
3: Goede vraag. Ik heb zelf de 2630QM omdat ik zelf een quadcore wel fijn vind. Weet niet eens echt waarom, maar het voelt meer 'futureproof' om het zo te zeggen. Kan ook heel erg ongefundeerd zijn, en er zullen zat mensen zijn die het niet met me eens zijn. Maar of het zoveel extra zal kosten... ach, met het FHD scherm zit je vaak al op het bedrag waarbij je kortingsbonnen kan gaan gebruiken. Een beetje daarmee spelen en je zal niet zo heel veel duurder uitkomen dan de i5. Gebruik daarvoor Darkstone's Excel-sheet in de 2e post van dit topic.
Over de 540M GPU... Heel veel mensen hier zeggen dat het onnodig is om daar geld aan uit te geven. De 525M kan je (bijna altijd) overclocken naar de 540M snelheden, aangezien het exact dezelfde chip is. Bovendien zal je de 2GB vrijwel nooit gebruiken.
Maar... ikzelf heb lekker wel de 540M gehaald en em overgeclockt naar de snelheden van een 550M (740Mhz). Werkt hier behoorlijk stabiel!
4. Bij mij wordt ie alleen echt heet als ik game, bij normaal gebruik niet.
5. Ik speel zelf bijv Fable 3 en League of Legends op mn laptop. Gaat erg smooth, al moet ik vooral bij bijv. Fable 3 de resolutie lager zetten (toch een nadeel van het FHD-scherm). Over het algemeen kan ik de settings op low tot medium zetten om het echt smooth te hebben, en medium tot high als de framerate af en toe in mag kakken. Ik heb de 9cell batterij en bij normaal gebruik gaat ie ongeveer 4-6 uur mee. Als ik game is het wel binnen 1,5-2,5 uur leeg. Warmte heb ik nooit echt op gelet (en dus ook nooit last van gehad), maar ik game voornamelijk aan mijn bureau, dus heb em dan niet op schoot. De fan gaat wel op z'n hardst, maar dat valt mij niet op omdat het geluid zo heerlijk sexy is. Speakers zijn echt denderend!
7: Ja, moet je ff Dell Waardebonnen Topic checken. Als je op Dell.nl een account aanmaakt en een paar keer een XPS-configuratie in je winkelwagentje dumpt zal je ook 10% kortingsbonnen ontvangen. Ik heb er inmiddels al 5-6 gehad en hier neergezet.
Ter info voor iedereen:
Ben een supertrotse bezitter van een nieuwe XPS (non 3D/AG scherm met 8Gb geheugen, BluRay, WiDi en Optimus met 9-cell en 6-cell batterij). Was echter nog op zoek naar zo'n Netgear PTV2000 HD adapter - welke op diverse plekken wordt genoemd - om draadloos in Full HD/1080p te kunnen streamen naar mijn Sony Bravia KDL-X3500 vanaf mijn notebook.
Goed nieuws: De PTV2000 wordt nu ook in Nederland aangeboden, zie http://link.marktplaats.nl/463060451.
Ik ga er zelf eentje bestellen denk ik, ik zal mijn ervaringen hier wel delen met jullie zodra ie er is.
Ben een supertrotse bezitter van een nieuwe XPS (non 3D/AG scherm met 8Gb geheugen, BluRay, WiDi en Optimus met 9-cell en 6-cell batterij). Was echter nog op zoek naar zo'n Netgear PTV2000 HD adapter - welke op diverse plekken wordt genoemd - om draadloos in Full HD/1080p te kunnen streamen naar mijn Sony Bravia KDL-X3500 vanaf mijn notebook.
Goed nieuws: De PTV2000 wordt nu ook in Nederland aangeboden, zie http://link.marktplaats.nl/463060451.
Ik ga er zelf eentje bestellen denk ik, ik zal mijn ervaringen hier wel delen met jullie zodra ie er is.
Is het mss zo'n express-shipping model? Die willen niet zo met alternatieve configuraties.Bwlian schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:28:
Weet iemand van jullie of het mogelijk in België een 9-cell te krijgen als je die normaal niet kunt kiezen?
Verwijderd
Als ik jou was zou ik toch even checken of de nvidia kaar het wel goed doet in andere spellen (met de laatste driverversie). Zoniet, dan kan het een hardwarematigprobleem zijn en zul je garantie moeten claimen.michaeltjeh1 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:29:
@Asfyxia
Ik heb nu het spel op de intel grafische kaart gestart en zowaar werkt het spel nu fijnloos!maar dan vraag ik het me toch af waarom het spel crasht met de zwaarde NVIDIA videokaart.. Maar wellicht wordt dit in de nabije toekomst opgelost door een driver update.
Thx voor de info hier!
Dat kan wel als je &vw=classic achter de URL plakt.Martinspire schreef op maandag 04 juli 2011 @ 01:25:
Ik wil waarschijnlijk deze week een XPS15 aanschaffen, maar zit nog wel een beetje te twijfelen.
Weet niet. Maar ik zou bestellen zodra je een 10% waardebon kan bemachtigen.2. Een hoop acties lopen deze week af. Zullen ze nog verder in prijs omlaag gaan dan wat er maandag maximaal te halen is?
Waarom de 540m? Je weet dat dat niet meer is dan een 11% hoger geclockte GT525m? Dat kan je zelf ook doen.3. Is het verschil tussen een dual core en quad core groot genoeg om daar extra voor te gaan betalen? Ik zit namelijk te twijfelen tussen een i5M (uit de middelste) en i7QM (de meest rechtse van de 5 te kiezen modellen) maar wil zoiezo het betere scherm en 2gb Nvidia 540 hebben dus dan is het prijsverschil al minder omdat je meer korting krijgt bij de rechtse variant.
De oplettende lezer merkt nu dat ik het verschil tussen 1 en 2GB over het hoofd zie. Maar dat is simpelweg marketingpraat het maakt echt niets uit.
Tevens, zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5". Vul €40 Verlicht toetsenbord + €200 1080p scherm in in cellen B2-B6 en je ziet de goedkoopste mogelijkheid. € 868 met i7 en 6GB RAM en € 803 met i5-2410m en 4GB RAM en iets grotere HDD. Ik zou dan gewoon de i7 nemen.
Jongens, ik wil graag toch nog even de clean install uitvoeren. Wil graag weten of me geluid 't dan wel goed doet. (nog steeds 't zelfde probleem).
maar er was laatst een lijstje gepost met alle goeie drivers echter kan ik deze niet weer vinden!
en ik heb hier een gewone home prem cd liggen van me andere computer maakt dit nog verschil met de dell cd die je mee geleverd krijgt als je herstelmedia wel koopt? want heb deze echter niet gekocht
.
alvast bedankt.
maar er was laatst een lijstje gepost met alle goeie drivers echter kan ik deze niet weer vinden!
en ik heb hier een gewone home prem cd liggen van me andere computer maakt dit nog verschil met de dell cd die je mee geleverd krijgt als je herstelmedia wel koopt? want heb deze echter niet gekocht
alvast bedankt.
Beste,
Nah zojuist Dell aan de lijn gehad betreft de problemen met de FAN dat deze continue aan uit aan uit aan uit aan uit, Nagevraagd of het probleem bij Dell bekent is deze gaven echter tot mij verbazing aan dat het probleem bij hun niet bekent is terwijl het google er vol mee staat letterlijk! Maar dat ter zijde de technical support gaf mij wat tips om uit te voeren ik moet de diagnostic tooltjes even draaien in het begin en even een BIOS update uitvoeren vervolgens als hier niks geks uit komt en na het BIOS update er nog steeds problemen voordoen zal de case die ik open heb staan nog verder onderzocht worden
Dell gaf ook aan dat je de drivers in een volgorde moet uitvoeren:
1 chipset
2 video
3 audio
4 netwerk
5 de rest.
Even ter info dat laatste
Nah zojuist Dell aan de lijn gehad betreft de problemen met de FAN dat deze continue aan uit aan uit aan uit aan uit, Nagevraagd of het probleem bij Dell bekent is deze gaven echter tot mij verbazing aan dat het probleem bij hun niet bekent is terwijl het google er vol mee staat letterlijk! Maar dat ter zijde de technical support gaf mij wat tips om uit te voeren ik moet de diagnostic tooltjes even draaien in het begin en even een BIOS update uitvoeren vervolgens als hier niks geks uit komt en na het BIOS update er nog steeds problemen voordoen zal de case die ik open heb staan nog verder onderzocht worden
Dell gaf ook aan dat je de drivers in een volgorde moet uitvoeren:
1 chipset
2 video
3 audio
4 netwerk
5 de rest.
Even ter info dat laatste
Roks, de driverpost: Umbrah in 'productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah'
Plukkie3: hoe activeer je WiDi? Ik kan er niks over terugvinden afgezien van deze knakker die het werkend laat zien.
Plukkie3: hoe activeer je WiDi? Ik kan er niks over terugvinden afgezien van deze knakker die het werkend laat zien.
[ Voor 42% gewijzigd door ikbenwisse op 04-07-2011 13:49 ]
Check de TS daar staat het ook in gepost. Je moet alle hardwaremonitoring applicaties van je pc flikkeren, dus ook bijv. de gadget die standaard op je desktop zit. Een clean install werkt volgens mij het beste.michaeltjeh1 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:03:
Beste,
Kan iemand mij vertellen wat voor mij het goedkoopste uitkomt, ik wil een xps 15 bestellen op de belgische site. Als ik gewoon via de verschillende voorgestelde configuraties met korting doe dan kom ik op een laagste prijs van 1049 euro. Ik wil hem bestellen zoals de meeste onder ons, dus met een 2630qm, FHD scherm, gt525m en betere netwerkkaart (de 1030 is de beste die we kunnen kiezen in België blijkbaar, ook met de code achter de link krijg ik niks beters).
Als ik het hier zo allemaal lees moet ik deze config toch ook voor minder kunnen krijgen in België?
Ook ben ik nog op zoek naar eventueel een leuke kortingsbon voor op de belgische site te kunnen gebruiken, dus als je deze hebt pm me maar.
In het kortingbonnen topic wordt ik er ook niet wijzer op en praktisch alle bonnen zijn voor in Nederland te gebruiken.
Als ik het hier zo allemaal lees moet ik deze config toch ook voor minder kunnen krijgen in België?
Ook ben ik nog op zoek naar eventueel een leuke kortingsbon voor op de belgische site te kunnen gebruiken, dus als je deze hebt pm me maar.
[ Voor 6% gewijzigd door glennvho op 04-07-2011 23:21 ]
Op de Nederlandse site kun je de geavanceerdere 6230 netwerkkaart (vreemd genoeg) ook pas selecteren in deel 2 van de configuratie. Dus even doorklikken en dan zie je hem staan tussen de andere randapparatuur en accessoires.glennvho schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:20:
...
de 1030 is de beste die we kunnen kiezen in België blijkbaar, ook met de code achter de link krijg ik niks beters
...
Ik heb sinds gisteren de XPS15 en heb er meteen de clean install overheen gedaan. Ik heb de OEM CD die ik erbij besteld had gebruikt en het is gewoon een cleane windows installatie. Veel verschil mag het dus niet maken. Als je dezelfde windows versie hebt liggen kun je de key die onderop je systeem staat gebruiken. In deze volgorde heb ik geinstalleerd.Rokz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:30:
Jongens, ik wil graag toch nog even de clean install uitvoeren. Wil graag weten of me geluid 't dan wel goed doet. (nog steeds 't zelfde probleem).
en ik heb hier een gewone home prem cd liggen van me andere computer maakt dit nog verschil met de dell cd die je mee geleverd krijgt als je herstelmedia wel koopt? want heb deze echter niet gekocht.
alvast bedankt.
Ik moet zeggen dat ik wat last had met de usb poorten: Eén van mijn vier usb-sticks waarop ik alle drivers had gezet wilde niet herkend worden.... heel vreemd.
Er komt echt retegoed geluid uit en het scherm is inderdaad fenomenaal.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Standaard werken de USB 3.0 poorten niet. Je hebt dus maar 1 usb poort die het zonder de driver te installeren doet.
Na het installeren van de drivers doet alleen die ene usb-stick het nog steeds niet. De laptop geeft geen kick als ik hem inplug. Bij alle andere sticks die ik heb doet hij het prima. De bewuste usb-stick doet het overigens wel in alle andere computers die ik gebruik.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:55:
Standaard werken de USB 3.0 poorten niet. Je hebt dus maar 1 usb poort die het zonder de driver te installeren doet.
Vreemd toch?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ook bij de accesoires zie ik hem nergens staan hoor, misschien is het in nederland zo maar op de Belgische site heb ik hem nog geen enkele keer gezien. Jammer genoeg.slow whoop schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:54:
[...]
Op de Nederlandse site kun je de geavanceerdere 6230 netwerkkaart (vreemd genoeg) ook pas selecteren in deel 2 van de configuratie. Dus even doorklikken en dan zie je hem staan tussen de andere randapparatuur en accessoires.
Ja, dat lijkt inderdaad een verschil met NL te zijn, je kunt alleen de Intel® Centrino® Wireless-N 1000 of de Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand-1] kiezen. Een optie is om telefonisch te bestellen, vaak hebben zij wel meerdere opties.
Ik heb er deze week in Belgie een besteld met een Intel Centrino Advanced-N 6230.
Dit wel via een offerte die ik had aangevraagd.
Overige:
FHD scherm
8GB Ram
Intel Core i7-2630QM
9 cell batterij
2GB NVIDIA GeForce GT 540M
Leuk speelgoed voor binnen 2 weken
Jammergenoeg geen backlit keyboard.
Is enkel beschikbaar in Qwerty & Franse Azerty.
In Belgische azerty helaas niet mogelijk.
En het beste van al is dat ik nog 55eur korting heb gekregen voor het weigeren van 'DataSafe Online Backup 2GB'.
Overige:
FHD scherm
8GB Ram
Intel Core i7-2630QM
9 cell batterij
En het beste van al is dat ik nog 55eur korting heb gekregen voor het weigeren van 'DataSafe Online Backup 2GB'.
[ Voor 12% gewijzigd door dupondje op 06-07-2011 13:51 ]
En hoeveel heeft het totaalplaatje je gekost dan?dupondje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:44:
Ik heb er deze week in Belgie een besteld met een Intel Centrino Advanced-N 6230.
Overige:
FHD scherm
8GB Ram
Intel Core i7-2630QM
9 cell batterij
1235eur. Valt goed mee.Ary schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:00:
[...]
En hoeveel heeft het totaalplaatje je gekost dan?
Backlit lukt me ook niet met een xps15 heb ik gisteren gezien, jammer.
Wel een fraaie config!
Wel een fraaie config!
Backlit? Plak even &vw=classic achter de url
Backlit keyboard Azerty (Belgisch) bestaat gewoon niet. Kan dus nooit lukken
Ik zoek ook een qwerty, zie mijn posts op vorige paginas. Toch gek eigenlijk dat de optie er niet is.
Als ik mijn cursor op het scherm beweeg over het bureaublad dan heeft de cursor een waas achter zich aan. Maar dit geld ook voor bepaalde objecten in spellen daar zit ook waas achter als ik de camera beweeg.
En bij sommige foto's op het web lijkt het dat de videokaart kleuren mist. Deze vult ie dan op met witte stippen / zwarte blokjes.
En heeft iemand al een oplossing voor het fan probleem ?
En bij sommige foto's op het web lijkt het dat de videokaart kleuren mist. Deze vult ie dan op met witte stippen / zwarte blokjes.
En heeft iemand al een oplossing voor het fan probleem ?
[ Voor 27% gewijzigd door Kaegan op 06-07-2011 19:37 . Reden: Probleem bijgezet ]
Weet iemand dit toevallig?!
Ik ken iemand die zich in kan loggen bij Dell Premier.
Ik wil namelijk de Dell XPS 15 aanschaffen. (Toch wel)
Alleen ben ik zelfstandig ondernemer, en wil ik de BTW hier nog eens van aftrekken.
Is dit mogelijk?
Ik ken iemand die zich in kan loggen bij Dell Premier.
Ik wil namelijk de Dell XPS 15 aanschaffen. (Toch wel)
Alleen ben ik zelfstandig ondernemer, en wil ik de BTW hier nog eens van aftrekken.
Is dit mogelijk?
@ JPtjee007 lijkt me mogelijk. Als je gewoon bij Dell Nederland besteld zit hier BTW op, dus die kan je aftrekken.
geen nieuwe aanbiedingen zo te zien ?
geen nieuwe aanbiedingen zo te zien ?
heren,
Gezien hier de meeste Dell experts zitten even een vraagje.
Ik heb van de week mijn Latitude E5520 binnen gekregen. Op de pakbon staat een WD-MX520M harddisk 7200 rpm, maar wanneer ik bij device manager kijk in Windows staat er bij harde schijf een Toshiba MK5061GSYN . Daarom heb ik twee vraagjes:
1.Moet ik dit melden aan dell? Immers als ze langskomen voor garantie lijkt het net of ik er een andere schijf in heb gezet en dus zelf heb loten kloten.
2.De Toshiba ondersteunde FDE (Full Disk Encryption). Heb je hier aparte software voor nodig?
Groeten Tristan
Ik heb van de week mijn Latitude E5520 binnen gekregen. Op de pakbon staat een WD-MX520M harddisk 7200 rpm, maar wanneer ik bij device manager kijk in Windows staat er bij harde schijf een Toshiba MK5061GSYN . Daarom heb ik twee vraagjes:
1.Moet ik dit melden aan dell? Immers als ze langskomen voor garantie lijkt het net of ik er een andere schijf in heb gezet en dus zelf heb loten kloten.
2.De Toshiba ondersteunde FDE (Full Disk Encryption). Heb je hier aparte software voor nodig?
Groeten Tristan
Verwijderd
Voor diegene die hun WiDi willen activeren:
http://www.intel.com/supp...tech/iwd/sb/CS-031109.htm
Hier kun de driver en de widget vinden.
http://www.intel.com/supp...tech/iwd/sb/CS-031109.htm
Hier kun de driver en de widget vinden.
Verwijderd
1. Alhoewel ik via google niks over de "WD-MX520M" kan vinden (een niet bestaand model?), zou ik toch even bellen naar Dell en vragen hoe dit precies zit.tristan5555 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:01:
heren,
Groeten Tristan
excuus, het is een WD-MX250M ....
Beide 7200 rpm, alleen Toshiba is wat trager ;-)
Ik denk inderdaad dat ik toch maar even ga bellen!
Beide 7200 rpm, alleen Toshiba is wat trager ;-)
Ik denk inderdaad dat ik toch maar even ga bellen!
Ugh, ik krijg al de hele tijd gele driehoeken in Device manager bij mijn schone installatie van mijn windowspartitie, waarbij hij zegt dat hij geen drivers kan vinden voor de Dell WWAN 5540 module.
Maar als ik die van dell.com pak, dan zegt hij "Authentication Failed. "
Iemand hier ervaring mee? Ik heb van alles al geprobeerd.
Edit: Ik heb in mijn speclijst "Mobile Broadband Module - no SIM card included" staan, en device manager beweert dat het de 5540 is. Als ik hem heb, waarom doet dell dan zo moeilijk over drivers?
Ik volg het niet meer.
EDIT2:
Omdat ook de wifi driver af en toe een beetje "funky" doet, ga ik maar ff herinstalleren, en het opnieuw proberen dmv Umbrah in 'productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah' Misschien is het slechts drivervaagheid?
Fixed: Blijkt dat er ook nog een drivercd is
en dat de versie die daarop staat afwijkt van de versie op de website...
Edit: Ik heb in mijn speclijst "Mobile Broadband Module - no SIM card included" staan, en device manager beweert dat het de 5540 is. Als ik hem heb, waarom doet dell dan zo moeilijk over drivers?
Ik volg het niet meer.
EDIT2:
Omdat ook de wifi driver af en toe een beetje "funky" doet, ga ik maar ff herinstalleren, en het opnieuw proberen dmv Umbrah in 'productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah' Misschien is het slechts drivervaagheid?
Fixed: Blijkt dat er ook nog een drivercd is

[ Voor 53% gewijzigd door theguyofdoom op 08-07-2011 02:28 . Reden: update van situatie ]
Dit is de zoveelste keer dat dit probleem langskomt. Is misschien een mooie om dat ook aan de openingspost toe te voegen?theguyofdoom schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:30:
Ugh, ik krijg al de hele tijd gele driehoeken in Device manager bij mijn schone installatie van mijn windowspartitie, waarbij hij zegt dat hij geen drivers kan vinden voor de Dell WWAN 5540 module.
Edit: Ik heb in mijn speclijst "Mobile Broadband Module - no SIM card included" staan, en device manager beweert dat het de 5540 is. Als ik hem heb, waarom doet dell dan zo moeilijk over drivers?![]()
Ik volg het niet meer.
EDIT2:
Fixed: Blijkt dat er ook nog een drivercd isen dat de versie die daarop staat afwijkt van de versie op de website...
XBO: Michaël#3318
Ik zet er wel bij dat de hspa driver op de CD anders is, als het niet lukt via de website. Probeer het via de dvd.
Ik heb er toch een besteld, besloten om het basic te houden, standaard i5 en FHD.
Aangezien ik graag een backlit wil en dit dus niet heb...
Kan iemand zien of dit er een is of niet? Heb de verkoper al gevraagd maar nog geen reactie
Product nummer: X38K3.
Aangezien ik graag een backlit wil en dit dus niet heb...
Kan iemand zien of dit er een is of niet? Heb de verkoper al gevraagd maar nog geen reactie
Product nummer: X38K3.

[ Voor 9% gewijzigd door Bwlian op 08-07-2011 11:07 ]
Zojuist Dell gebeld omdat mijn laptop soms opeens 'bevriest'. Het blijkt nu dat mijn harde schijf kapot is. Omdat ik heb niet zo lang heb sturen ze maandag een monteur langs die een nieuwe harde schijf plaatst. Super service!
Ja, dat had ik ook al gemerkt.theguyofdoom schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:30:
Fixed: Blijkt dat er ook nog een drivercd isen dat de versie die daarop staat afwijkt van de versie op de website...
Volgens mij kun je de driver die op de CD staat ook gewoon direct downloaden van Dell (en dus niet via de "Drivers & Downloads" website). Die versie heb ik ook in mijn lijstje met drivers gezet zoals ik die gebruikt heb na mijn clean install.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:35:
Ik zet er wel bij dat de hspa driver op de CD anders is, als het niet lukt via de website. Probeer het via de dvd.
Bij mij deden beide driver versies het trouwens na een clean install, ik gebruik nu de nieuwste versie.
Verwijderd
Ik ben erachter gekomen dat zowel op mijn driverlijstje als op het (vrijwel identieke) driverlijstje van Umbrah nog één driver ontbreekt, namelijk de driver voor de ingebouwde JMicron JMB389 Card Reader. Deze is te downloaden van de site van Dell, of anders is de laatste versie op de site van JMicron zelf te downloaden.
Zonder deze driver lijkt de Card Reader overigens prima te werken. Alleen blijf je dan met een aantal niet herkende apparaten in device manager zitten (die pas aangemaakt worden op het moment dat je daadwerkelijk een memory card in de reader schuift), wat voor een echte tweaker natuurlijk volstrekt onacceptabel is.
Zonder deze driver lijkt de Card Reader overigens prima te werken. Alleen blijf je dan met een aantal niet herkende apparaten in device manager zitten (die pas aangemaakt worden op het moment dat je daadwerkelijk een memory card in de reader schuift), wat voor een echte tweaker natuurlijk volstrekt onacceptabel is.
Misschien wel een hele domme vraag. heb al flink gegoogled en op de dell site zitten zoeken.
ik heb een dell xps15 l502x vorige maand aangeschaft. hierna meteen een clean install gedaan. nu kan ik bij mn touchpad rechtsboovenaan instellen in het menu van de 'tandwieltjes' hoe mijn toetsenbordverlichting moet werken.
echter werkt dat niet en ga ik me dus afvragen of het er uberhaupt wel opzit??
hoop dat iemand antwoord weet bedankt alvast!
ik heb een dell xps15 l502x vorige maand aangeschaft. hierna meteen een clean install gedaan. nu kan ik bij mn touchpad rechtsboovenaan instellen in het menu van de 'tandwieltjes' hoe mijn toetsenbordverlichting moet werken.
Verwijderd
Er zit standaard geen toetsenbordverlichting op. Dat had je apart bij moeten bestellen (wat overigens weer een heel verhaal apart is).bartkoper schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:24:
Misschien wel een hele domme vraag. heb al flink gegoogled en op de dell site zitten zoeken.
Die optie in dat menu is bij iedereen toegevoegd (als je tenminste de Dell Quickset software installeert), maar die doet dus alleen iets als je daadwerkelijk een verlicht tobo hebt.
bedankt voor je snelle antwoord.
ik had inderdaad net even geprobeerd als ik een nieuwe zou bestellen waar ik het kon selecteren maar vond het nergens.....
ik had inderdaad net even geprobeerd als ik een nieuwe zou bestellen waar ik het kon selecteren maar vond het nergens.....
Verwijderd
Nee, je moet allerlei trucs uithalen om daarbij te kunnen komen. Als die truc tenminste überhaupt nog werkt. De methode is eerder in deze topicreeks terug te lezen.bartkoper schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:34:
bedankt voor je snelle antwoord.
Wat dat betreft is Dell gewoon een beetje ruk. Het bestelsysteem is erg intransparant met vage opties en vage kortingsbonnen. Aan de andere kant: als je een laptop in de winkel koopt kun je heleemaal niks aanpassen en moet je het maar doen met wat er in de winkel staat.
Het enige wat je überhaupt wil aanpassen is het scherm. Ik weet niet eens of er in de mediamarkt laptop schermen staan met en hoger contrast van 200:1... Maar als dat zo is, niet meer dan een.
Het toetsenbord kan je selecteren voor &vw=classic achter de url te plakken. Staat helemaal onderin.
Het toetsenbord kan je selecteren voor &vw=classic achter de url te plakken. Staat helemaal onderin.
Bedankt voor de tip! Ik heb het zojuist getest en inderdaad staan er ineens een paar niet-herkende apparaten in de device manager als ik een memory card in de reader stop. Dus toch maar even de driver van JMicron geinstalleerd.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:47:
Ik ben erachter gekomen dat zowel op mijn driverlijstje als op het (vrijwel identieke) driverlijstje van Umbrah nog één driver ontbreekt, namelijk de driver voor de ingebouwde JMicron JMB389 Card Reader. Deze is te downloaden van de site van Dell, of anders is de laatste versie op de site van JMicron zelf te downloaden.
Ik vind de cardreader overigens op een waardeloze plaats zitten. Ik moet m'n laptop altijd even met een hand een beetje kantelen om er makkelijk bij te kunnen. Ik had liever gezien dat ie aan de zijkant had gezeten, i.p.v. aan de voorkant waar je hem nauwelijks ziet en er nauwelijks bij kunt.
Verwijderd
Ja, ben ik helemaal met je eens. Maar laten we het van de positieve kant blijven benaderen. Er had ook géén cardreader in kunnen zitten.slow whoop schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:16:
Ik vind de cardreader overigens op een waardeloze plaats zitten. Ik moet m'n laptop altijd even met een hand een beetje kantelen om er makkelijk bij te kunnen. Ik had liever gezien dat ie aan de zijkant had gezeten, i.p.v. aan de voorkant waar je hem nauwelijks ziet en er nauwelijks bij kunt.
zou je eventueel ook los een backlit toetsenbord kunnen kopen en die plaatsen? of gaat dit wat te ver?
Verwijderd
Alles kan. Als je maar betaalt.bartkoper schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:20:
zou je eventueel ook los een backlit toetsenbord kunnen kopen en die plaatsen? of gaat dit wat te ver?
Wie weet is er via ebay wat te vinden. Of anders gewoon één nabestellen bij Dell.
Overigens, het zelf open"breken" van de palm rest van de laptop, wat nodig is om het tobo te vervangen, kan ik de beginnende tweaker, die niet weet wat hij kan verwachten, ten zeerste afraden. Geheel op eigen risico dus!
Je kunt ook een monteur van Dell laten komen die het voor je doet, maar voor die prijs weet ik wel leukere dingen om het geld aan uit te geven.
zelf doen is geniet inderdaad niet mijn voorkeur. ik ken iemand die het wel zou kunnen met de nodige kennis en ervaring. nu komt alleen de vraag waar bestel ik de shizzle
Verwijderd
Overigens, ook iemand met kennis en ervaring, maar niet het benodigde geduld, kan behoorlijk wat onbedoelde schade aanrichten.bartkoper schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:28:
zelf doen is geniet inderdaad niet mijn voorkeur. ik ken iemand die het wel zou kunnen met de nodige kennis en ervaring. nu komt alleen de vraag waar bestel ik de shizzle
Werkt dat vw=classic alleen op de XPS15? Bij de XPS 17 kon ik de optie niet vinden. Waar vind je die als hij er zou moeten staan?
Bij de xps 17 werkt het inderdaad niet. Raar, want het was ooit wel mogelijk om via de gewone weg een backlit keyboard te bestellen op de xps 17.
Ja klopt, want op verschillende youtube filmpjes zie je gewoon de versie met backlit keyboard. Dan maar eens bellen.
In US is het backlit toetsenbord standaard. Altijd al geweest.
Gek, want hier in nederland hebben ze exact dezelfde ramplank... De laptops voor de nederlandse en amerikaanse markt worden ook in exact dezelfde fabriek geassembleerd.
Gek, want hier in nederland hebben ze exact dezelfde ramplank... De laptops voor de nederlandse en amerikaanse markt worden ook in exact dezelfde fabriek geassembleerd.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 16:11 ]
Hm, bummer. Wilde ook graag een backlit tobo op m'n XPS
Ben benieuwd wat voor tas jullie gebruiken voor deze laptop. Ik heb de XPS 15 met de grootste accu en die maakt de laptop wel wat dikker. Ook de breedte is ruim voor een 15 inch laptop, zo'n 38 cm.
Ik heb al bij enkele winkels gekeken naar een geschikte tas, maar ben er nog geen tegen gekomen. Hier in het forum ben ik al wel een samsonit tegen gekomen. Daar zit jammer genoeg zo'n flap aan. Mijn voorkeur gaat uit naar een tas die zowel in de hand als over de schouder meegenomen kan worden. Verder is dat wel een mooie tas.
Daarom ben ik benieuwd waar jullie deze mooie laptop in meenemen.
Ik heb al bij enkele winkels gekeken naar een geschikte tas, maar ben er nog geen tegen gekomen. Hier in het forum ben ik al wel een samsonit tegen gekomen. Daar zit jammer genoeg zo'n flap aan. Mijn voorkeur gaat uit naar een tas die zowel in de hand als over de schouder meegenomen kan worden. Verder is dat wel een mooie tas.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Verwijderd
Wat vinden jullie van de volgende xps 15
Processor XPS L502x (NL, FCG01NL) – i5-2410M (2.3Ghz, 4Threads, 3MB cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64-bits
Beeldscherm 15.6 HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Geheugen 4GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Harde schijf 640 GB2 SATA harde schijf ( rpm)
(7200 rpm)
Optisch station 8x DVD+/-RW Optical Drive
Videokaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
Garantie 1 year of coverage included with your PC
Geadverteerd systeemgewicht 2.96 kg.
Momenteel 664 euro.
Beeldscherm 15.6 HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
(7200 rpm)
Momenteel 664 euro.
Plus verzendkosten. Je kan beter http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1, pricewatch: Asus K53SV-SX146V of http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 nemen. De xps is met dit budget gewoon niet interessant. Daarvoor moet je minimaal €750 besteden.
Edit: of eigenlijk, €832... De aanbiedingen zonder i7 zijn verschikkelijk op dit moment. Nog aan het begin van dit jaar had je i5+4GB+320GB hdd voor €579.
Edit: of eigenlijk, €832... De aanbiedingen zonder i7 zijn verschikkelijk op dit moment. Nog aan het begin van dit jaar had je i5+4GB+320GB hdd voor €579.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 22:39 ]
Verwijderd
Tsja. 3 maanden terug had je een betere config voor minder geld.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:08:
Wat vinden jullie van de volgende xps 15
(7200 rpm)
Momenteel 664 euro.
Verwijderd
Ja na een beetje hebben rondgekeken op de eerder genoemde links van Darkstone ben ik tot het besluit gekomen om die xps iig niet te nemen.
Verwijderd
Overigens, die Asus is ook niet alles volgens mij. De XPS heeft toch wel een paar kleine voordelen tov van de Asus. Maar of dat je 100 euro ofzo waard is...
Of de i3 variant.
Maar nochtans ben ik van mening dat je de xps 15 beter niet kan nemen zonder het 1080p scherm. Er is heen veel te kiezen met een slecht scherm, low-end processor, en leuke accuduur. De xps 15 mag dan wel bovenaan in die categorie staat, het geld tov de K53 is het volgens mij niet waard. Al voor € 503 heb je een inspiron 15R met precies dezelfde specs als de xps 15 die €95 meer kost.
Maar nochtans ben ik van mening dat je de xps 15 beter niet kan nemen zonder het 1080p scherm. Er is heen veel te kiezen met een slecht scherm, low-end processor, en leuke accuduur. De xps 15 mag dan wel bovenaan in die categorie staat, het geld tov de K53 is het volgens mij niet waard. Al voor € 503 heb je een inspiron 15R met precies dezelfde specs als de xps 15 die €95 meer kost.
Heb het idee dat we nu aan het betalen zijn voor het foutje dat ze een tijdje terug gemaakt hebben.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:22:
Plus verzendkosten. Je kan beter http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1, pricewatch: Asus K53SV-SX146V of http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 nemen. De xps is met dit budget gewoon niet interessant. Daarvoor moet je minimaal €750 besteden.
Haha, Ik heb ervoor gekozen om te wachten. Het FHD scherm is toch wel erg aantrekkelijk (en nu trouwens 190 euro ipv 200). Ik zie nog niet direct een concurrerend alternatief. Te veel betalen is geen optie, dus dan maar het geduld beproeven ^^Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:27:
Een tweaker gaat niet meet betalen, die neemt gewoon een andere laptop
Nog steeds €200 op de goedkoopste config.
Ze hebben alles 5% korting gegeven, maar wel tegelijkertijd €29 verzendkosten erop gedaan, en de prijs van de i7 config met €50 verhoogd. En die 5% is eigenlijk niets omdat je vroeger de 10% kortingsbon had, die is nu opeens 5%.
Via de sheet in de 2e post kan je berekenen wat de goedkoopste is.
Ze hebben alles 5% korting gegeven, maar wel tegelijkertijd €29 verzendkosten erop gedaan, en de prijs van de i7 config met €50 verhoogd. En die 5% is eigenlijk niets omdat je vroeger de 10% kortingsbon had, die is nu opeens 5%.
ah ik zie het nu, sneaky hoor dat ze die 5% er al af hebben gedaan...Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:54:
Nog steeds €200 op de goedkoopste config.
North Face Surge. Maar eerlijk is eerlijk, dat is meteen ook een rugzak...joep meloen schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:50:
Ben benieuwd wat voor tas jullie gebruiken voor deze laptop. Ik heb de XPS 15 met de grootste accu en die maakt de laptop wel wat dikker. Ook de breedte is ruim voor een 15 inch laptop, zo'n 38 cm.
Heeft een dedicated 15" laptop vak met padding. Er is ook een andere versie van met ruimte voor een 17". Ideaal voor naar uni, met wat boeken erbij enzo. Ook een weekendje naar m'n vriendin in Duitsland wil prima.
http://www.futurumshop.nl...ountain-blue-rugzak.phtml
Ziet er mooi uit. Heb je de 9cell batterij? die steekt namelijk wat uit, dus ben benieuwd of dat past?Nefiorim schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:20:
[...]
North Face Surge. Maar eerlijk is eerlijk, dat is meteen ook een rugzak...
Heeft een dedicated 15" laptop vak met padding. Er is ook een andere versie van met ruimte voor een 17". Ideaal voor naar uni, met wat boeken erbij enzo. Ook een weekendje naar m'n vriendin in Duitsland wil prima.
http://www.futurumshop.nl...ountain-blue-rugzak.phtml
wel vrij prijzig, maarja dat heb je wel een stevige tas. Twijfel
hoeveel hardeschijven kunnen er in de dell xps 15 ik zou er graag een SSD in zetten
Verwijderd
1 intern en je kan er de optische drive eventueel vervangen door een SSD.
Er staan hierover meerdere posts in dit topic (en voorgaande delen).
Er staan hierover meerdere posts in dit topic (en voorgaande delen).
Ik heb hem nu zo'n 3 maanden in mijn bezit. Zeer tevreden van tot nu toe.
Maar sinds een week of 3 is hij niet meer echt betrouwbaar.
Ik installeerde een programma, maar dit ging fout op een of andere manier.
Toen rebootte men PC vanzelf, en ging ie niet meer in Windows.
Opstartherstel en al die andere windows hulp dingetjes werkten niet, dus ik zat wel met een probleem.
Ik was ook te gierig om een DVD bij de aankoop te doen, dus kon ik ook niet van een Windows DVDtje booten
Gelukkig had ik er nog wat bloatware laten opstaan, namelijk die Dell Datasafe local backup, ofzoiets.
Ik liet hem hiermee zijn gangetje gaan, en na een uurtje of 2 kon ik windows weer booten.
Wel alles kwijt natuurlijk.
Even HD tune pro laten scannen, gaf geen fouten aan.
Paar dagen later, ik zet men pc in sluimerstand. Ik klap hem terug open,maar er gebeurt niets.
Nuja, niets.. Ik kreeg een BSOD en hoorde zo een 'tjokkend' geluid. Vermoedelijk van de harde schijf.
Geprobeerd om te rebooten, ging niet, kwam direct terug in dat windows opstartherstel gedoe.
Dus weer via dat dell programmaatje kunnen opstarten. Weer alles kwijt, enzovoort.
Nu al 2 weken geen problemen, tot daarstraks.
Ik wou eens kijken of men harde schijf niet naar de klote is, dus ik open HD tune pro, enkel openen, niets veranderd ofzo, zelfs geen test gestart. Hij gaf aan "health ok" ofzoiets. Even later BSOD, reboot, maar gelukkig werkte het deze keer wel.
HD tune pro wijselijk maar gelaten voor wat het is.
Nu denk ik dus dat binnen dit en x aantal tijd ik men laptop wéér niet opgestart krijg.
Kan het zijn dat men harde schijf kapot is? Wat moet ik nu doen? Als ik men laptop nu opstuur en er blijkt ginder niets aan te zijn, den ben ik hem 2 weken kwijt voor niets, en als ie dan een dag later weer zijn problemen krijgt...
Ik ga alvast opzoek naar een Windows 7 isotje om te branden
Maar sinds een week of 3 is hij niet meer echt betrouwbaar.
Ik installeerde een programma, maar dit ging fout op een of andere manier.
Toen rebootte men PC vanzelf, en ging ie niet meer in Windows.
Opstartherstel en al die andere windows hulp dingetjes werkten niet, dus ik zat wel met een probleem.
Ik was ook te gierig om een DVD bij de aankoop te doen, dus kon ik ook niet van een Windows DVDtje booten
Gelukkig had ik er nog wat bloatware laten opstaan, namelijk die Dell Datasafe local backup, ofzoiets.
Ik liet hem hiermee zijn gangetje gaan, en na een uurtje of 2 kon ik windows weer booten.
Wel alles kwijt natuurlijk.
Even HD tune pro laten scannen, gaf geen fouten aan.
Paar dagen later, ik zet men pc in sluimerstand. Ik klap hem terug open,maar er gebeurt niets.
Nuja, niets.. Ik kreeg een BSOD en hoorde zo een 'tjokkend' geluid. Vermoedelijk van de harde schijf.
Geprobeerd om te rebooten, ging niet, kwam direct terug in dat windows opstartherstel gedoe.
Dus weer via dat dell programmaatje kunnen opstarten. Weer alles kwijt, enzovoort.
Nu al 2 weken geen problemen, tot daarstraks.
Ik wou eens kijken of men harde schijf niet naar de klote is, dus ik open HD tune pro, enkel openen, niets veranderd ofzo, zelfs geen test gestart. Hij gaf aan "health ok" ofzoiets. Even later BSOD, reboot, maar gelukkig werkte het deze keer wel.
HD tune pro wijselijk maar gelaten voor wat het is.
Nu denk ik dus dat binnen dit en x aantal tijd ik men laptop wéér niet opgestart krijg.
Kan het zijn dat men harde schijf kapot is? Wat moet ik nu doen? Als ik men laptop nu opstuur en er blijkt ginder niets aan te zijn, den ben ik hem 2 weken kwijt voor niets, en als ie dan een dag later weer zijn problemen krijgt...
Ik ga alvast opzoek naar een Windows 7 isotje om te branden
Nee, ik heb gewoon een 6cell. De 9cell zou denk ik ook wel moeten passen, maar niet van harte. Ligt eraan of je de rest van de tas helemaal volstopt denk ik, anders kan de padding nog wat de tas in geduwd worden.beastyman schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:17:
[...]
Ziet er mooi uit. Heb je de 9cell batterij? die steekt namelijk wat uit, dus ben benieuwd of dat past?
wel vrij prijzig, maarja dat heb je wel een stevige tas. Twijfel
Heb even gekeken, moet prima lukken. Wel onder voorwaarde dat je de andere vakken niet helemaal volpropt
Zelf heb ik deze rugzak aangeschaft na het lezen van onderstaande review:
http://flyingwithfish.blo...rge-backpack-updated.html
En dat was weer genoeg offtopic... Morgen m'n Intel Centrino Ultimate-N 6300 netwerkkaartje in m'n XPS 15 inbouwen. Ervaringen zal ik erna posten
[ Voor 30% gewijzigd door Nefiorim op 12-07-2011 16:54 ]
Ik heb nu sinds een paar weken m'n XPS 15 L502x met de volgende config:
i7 - 2820QM
NVidia GT 540m 2GB
8 GB RAM
B+RGLED 1080p scherm
Nou is de GT540m een prima videokaart, maar ik vraag me toch af of ik die kan upgraden, sinds ik de laptop voornamelijk voor gamen gebruik. Ik kan erg weinig vinden over het upgraden van laptop GPU's en al helemaal niet over de XPS 15.
Heeft iemand hier verstand van laptop GPUs upgraden en kan iemand mij eventueel advies geven hierover?
Max
i7 - 2820QM
NVidia GT 540m 2GB
8 GB RAM
B+RGLED 1080p scherm
Nou is de GT540m een prima videokaart, maar ik vraag me toch af of ik die kan upgraden, sinds ik de laptop voornamelijk voor gamen gebruik. Ik kan erg weinig vinden over het upgraden van laptop GPU's en al helemaal niet over de XPS 15.
Heeft iemand hier verstand van laptop GPUs upgraden en kan iemand mij eventueel advies geven hierover?
Max
In 99% van de gevallen kan je een laptop GPU niet upgraden, ook niet die uit de XPS 15. Je kon voor aankoop al weten dat de 540M niet geschikt is voor gamenMakzemann schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:42:
Ik heb nu sinds een paar weken m'n XPS 15 L502x met de volgende config:
i7 - 2820QM
NVidia GT 540m 2GB
8 GB RAM
B+RGLED 1080p scherm
Max
De dell xps 15 is toch wel geschikt voor een aardig potje gamen of niet ?
Ik zoek namelijk een laptop voor school en ook voor op te gamen het is dus belangrijk dat de batterij wel minimaal 3.5 uur mee gaat en dat hij niet te zwaar is. Ik speel voornamelijk cod4, black ops en portal 2
Raden jullie mij de dell xps 15 aan of kan ik beter een andere laptop nemen?
Ik zoek namelijk een laptop voor school en ook voor op te gamen het is dus belangrijk dat de batterij wel minimaal 3.5 uur mee gaat en dat hij niet te zwaar is. Ik speel voornamelijk cod4, black ops en portal 2
Raden jullie mij de dell xps 15 aan of kan ik beter een andere laptop nemen?
Je komt al heel erg snel bij de xps 15 aan als je een goede laptop wil tegenwoordig.
Je kan in deze review ongeveer zien hoe-ie presteert: http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/4
Vergeet niet het 1080p scherm te nemen.
Je kan in deze review ongeveer zien hoe-ie presteert: http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/4
Vergeet niet het 1080p scherm te nemen.
Het ligt er ook maar net aan hoe belangrijk je graphics vind in een game. Sommige mensen willen het beste van het beste, dan zou ik gewoon desktop kopen.
Mocht je er geen problemen mee hebben om met nieuwe games op medium te spelen, en eventueel een lagere resolutie. Dan is de XPS-15 wel aan te raden. Ik draai hier World of Warcraft ook goed op medium/high settings, en Bad Company 2 draait ook goed wanneer deze gewoon op medium staat (let wel, met BC2 heb ik de resolutie lager staan, merkte dat de laptop het niet echt fijn vind om op 1980x1050 te draaien).
Maar goed, ik ben al snel tevreden als ik gewoon lekker een online potje kan spelen.
Mocht je er geen problemen mee hebben om met nieuwe games op medium te spelen, en eventueel een lagere resolutie. Dan is de XPS-15 wel aan te raden. Ik draai hier World of Warcraft ook goed op medium/high settings, en Bad Company 2 draait ook goed wanneer deze gewoon op medium staat (let wel, met BC2 heb ik de resolutie lager staan, merkte dat de laptop het niet echt fijn vind om op 1980x1050 te draaien).
Maar goed, ik ben al snel tevreden als ik gewoon lekker een online potje kan spelen.
Rupsen, Rapsen.
Die 3 games draaien bij mij op 1080p prima. Van die 3 zal Portal 2 de lichtste zijn, daarna cod4, daarna black ops.ddvos schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:27:
Ik speel voornamelijk cod4, black ops en portal 2
Mijn specs: i5-2540m, 6gb ram, gt540m 2gb, full hd scherm
o dan zal ik waarschijnlijk de dell xps 15 kopen. Ik ga waarschijnlijk ook bf3 of mw3 kopen die zullen denk ik niet in 1080p te spelen zijn ?
Ik heb wel hetzelfde probleem dat ik soms vanuit sluimerstand naar een BSOD ga, en dat is blijkbaar een bekend probleem, maar wat daarna komt heb ik niet. Het lijkt me sowieso handig om even een fresh install te doen... je kan gewoon op internet legale iso's vinden van Win7 home premium, en dan kan je de code onder je laptop gebruiken.Sparco schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:10:
Mijn eigen ervaring met herstellen en restore points en dat soort dingen is dat het toch niet zo lekker werkt als gewoon een fresh install. En aangezien je toch alles kwijt bent, kan je dat net zo goed doen. Ik zou dan gelijk een partitie maken van 120gb ofzo voor je C-schijf en de rest op D, dan ben je je data ook niet kwijt als windows loopt te klooien.
Denk het niet. Bij mij heeft ie al veel moeite met Fable III in 1080p, of ik moet alle settings op low zetten. Heb zelf de i72630qm, 4gb ram en 540m.ddvos schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:49:
o dan zal ik waarschijnlijk de dell xps 15 kopen. Ik ga waarschijnlijk ook bf3 of mw3 kopen die zullen denk ik niet in 1080p te spelen zijn ?
Btw je kan niet 3,5 uur gamen he. De 9cell batterij gaat bij mij bij 'normaal' gebruik prima 4-6 uur mee, maar als ik game is ie binnen 1,5 á 2 uur leeg.
[ Voor 16% gewijzigd door Ary op 12-07-2011 23:53 ]
Vreemd dat het een veel voorkomend probleem is, die BSOD na sluimerstand.Ary schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:50:
[...]
Ik heb wel hetzelfde probleem dat ik soms vanuit sluimerstand naar een BSOD ga, en dat is blijkbaar een bekend probleem, maar wat daarna komt heb ik niet. Het lijkt me sowieso handig om even een fresh install te doen... je kan gewoon op internet legale iso's vinden van Win7 home premium, en dan kan je de code onder je laptop gebruiken.
Mijn eigen ervaring met herstellen en restore points en dat soort dingen is dat het toch niet zo lekker werkt als gewoon een fresh install. En aangezien je toch alles kwijt bent, kan je dat net zo goed doen. Ik zou dan gelijk een partitie maken van 120gb ofzo voor je C-schijf en de rest op D, dan ben je je data ook niet kwijt als windows loopt te klooien.
En bedankt voor de tip ivm met partities. Was ik helemaal vergeten
Ik denk dan aan die freefall protection, en netwerk kaart, etc...
Iedereen die last heeft van de BSOD na sluimerstand issue, hebben jullie een SSD? Dat is namelijk een bekend issue met de oude firmware van de M4. De LPM tweak zou dit moeten verhelpen maar ik kan niet zo 123 vinden hoe dat moet.
Driver lijstjes voor de Dell XPS 15:Die lijstjes ontlopen elkaar praktisch niets.Sparco schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 02:08:
Is er ergens een lijst van drivers die ik zéker nodig heb met men dell XPS ?
Ik denk dan aan die freefall protection, en netwerk kaart, etc...
Dank voor het driverslijstje. ik miste ook de cardreader nog!
Mwa dat valt heel erg mee hoor, prima game-laptop als je niet al te veel geeft om super hoge grafische instellingen. Ik kan mijn meeste games aardig draaien, MW2 voluit, BioShock 2 op high en Left 4 Dead 2 draait ie ook aardig hoog. Ik wil alleen toch een beetje kijken of er mogelijkheden zijn om de GPU te upgraden, ik wil namelijk graag een paar jaar doen met deze laptop.Cubic X schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:08:
[...]
In 99% van de gevallen kan je een laptop GPU niet upgraden, ook niet die uit de XPS 15. Je kon voor aankoop al weten dat de 540M niet geschikt is voor gamen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.