[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 79.939 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makzemann
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-11-2012
Ary schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:51:
[...]

Denk het niet. Bij mij heeft ie al veel moeite met Fable III in 1080p, of ik moet alle settings op low zetten. Heb zelf de i72630qm, 4gb ram en 540m.

Btw je kan niet 3,5 uur gamen he. De 9cell batterij gaat bij mij bij 'normaal' gebruik prima 4-6 uur mee, maar als ik game is ie binnen 1,5 á 2 uur leeg.
Klopt, hij zou de spellen moeten kunnen draaien. Alleen niet op de hoogste res waarschijnlijk.
Moet zeggen dat de batterijduur me erg meevalt, anderhalf 2 uur inderdaad met de 9-cells batterij vind ik aardig wat. Als je een film kijkt gaat ie zelf een uur of 4 mee bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaegan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2020
Heeft iemand anders problemen met het slechte kleuren bereik en lage refresh rate van een 1366x768 scherm ?

En wat is jullie IDLE temperaturen ?
Gisteren is er een DELL monteur geweest die de heatsink heeft vervangen. Nu is de Processor (i7 2630QM) als nog 60 graden idle.

[ Voor 44% gewijzigd door Kaegan op 13-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er heeft niemand problemen met het standaardscherm... het is alleen zo dat een scherm op zo'n laptop gewoon onacceptabel is. Je kan beter een goed scherm hebben dan een i7. Raad eens hoeveel 15" laptops er met een goed scherm in de pricewatch staan? Juist...
Zonder het 768p scherm zou ik het nooit aanraden. In principe voldoet elke andere willekeurige laptop dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:11:
Er heeft niemand problemen met het standaardscherm...
Hoe kun je nu voor iedereen spreken, als je note bene zelf niet eens het standaardscherm hebt? Sommige mensen vinden het standaard scherm goed genoeg, anderen zweren bij het 1080p scherm. Ik denk dat iedereen voor zichzelf kan wel bepalen of hij tevreden is met z'n huidige scherm.
...
Raad eens hoeveel 15" laptops er met een goed scherm in de pricewatch staan? Juist...
Tja, als je in de Pricewatch zoekt op Apple laptops met een scherm diameter van 15.4" tot 15.5", vind je inderdaad alleen 15" Macbook Pro's. Anderen zijn er niet. Maar een dergelijke zoekactie zegt niets over de schermkwaliteit. (Was het maar zo simpel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaegan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:09:
Gisteren is er een DELL monteur geweest die de heatsink heeft vervangen. Nu is de Processor (i7 2630QM) als nog 60 graden idle.
Core i5 tussen de 46 en 56 graden.

Als ik hem compleet idle laat draaien (dus geen Firefox, niks draaiend op de achtergrond) haalt die na 5 minuten wel 46 graden.

Dit is wel met Ubuntu btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 14:31
ik heb sinds gisteravond het volgende probleem ( na het maanden niet te hebben gehad )

(screenshot) http://www.flickr.com/pho...8/sizes/l/in/photostream/

ik heb de quickset driver eraf gehaald en toen was inderdaad het probleem opgelost. echter wil ik graag de sneltoetsen rechtsbovenin gewoon gebruiken.

heeft iemand een passende oplossing?

alvast bedankt

*edit. waarschijnlijk opgelost door dell extended batterij life uit te schakelen. vrijwel meteen werd het thema weer naar earo gezet. viel mij namelijk op dat als dat popupje in beeld kwam dat hij ingeschakeld was de boel omsloeg.

[ Voor 23% gewijzigd door bakkie1985 op 14-07-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:57
Heeft 't niet te maken met energiebesparing? Wat gebeurd er als je 'm op zo'n moment aan de stroom hangt?

Ik heb trouwens nog steeds niet kunnen vinden hoe ik mijn backlit toetsenbord kan laten werken, iemand een idee? (fn-right, fn-f6 heb ik geprobeerd, moet er eerst nog iets geinstalleerd worden?)

En hoe weet ik zeker of ik op mijn 525m draai of op de interne kaart? ik heb laatst even een benchmark gedaan met 3dmark, ook opgestart met "de krachtige nvidia gpu", maar dan zegt 3dmark zelf dat hij een test heeft gedaan met de geintegreerde kaart..

[ Voor 9% gewijzigd door Creadion op 14-07-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Met tests ala 3d mark staat er altijd dat het obv je onboard gpu is, maar als je de score matched met die van gelijkwaardige systemen zie je dat het weldegelijk je nvidia gpu betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:03
Heeft iemand anders problemen met het slechte kleuren bereik en lage refresh rate van een 1366x768 scherm ?
Zelfs het 'fullhd' scherm is brak, en dat schijnt een van de betere schermen van het moment te zijn volgens verschillende reviews, so join the club. Blijkbaar zijn (echt) goede schermen een zeldzaamheid tegenwoordig?
Ik heb ook de i7-2630qm, maar die is vrij koel (gentoo, firefox, text-editor, chat, etc):
code:
1
2
3
4
dafox@rakka ~ $ cat /sys/devices/virtual/thermal/thermal_zone{0,1}/temp /sys/devices/pci0000:00/0000:00:1c.1/0000:03:00.0/temperature
44000
44000
42
Dus ook zo rond de 40/45 graden. Ik weet niet welk metertje waarbij hoort, maar dit zijn alle die ik tot nu toe heb gevonden :+. Als ie aan 't werk is kan ie wel een stuk warmer worden (dan gaan de eerste twee wel richting de 85 graden)
Creadion schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:57:
Ik heb trouwens nog steeds niet kunnen vinden hoe ik mijn backlit toetsenbord kan laten werken, iemand een idee? (fn-right, fn-f6 heb ik geprobeerd, moet er eerst nog iets geinstalleerd worden?)
Je toetsenbord moet gewoon werken, het hele backlit gebeuren zit in 't toetsenbord zelf ingebakken (hardware matig), dat werkt zelfs in de BIOS. Dus of je hebt geen backlit, of er is iets stuk want fn-f6 moet gewoon werken. Er zijn 3 standen: uit/fel/zacht, waar je tussen cycled.
Creadion schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:57:
En hoe weet ik zeker of ik op mijn 525m draai of op de interne kaart? ik heb laatst even een benchmark gedaan met 3dmark, ook opgestart met "de krachtige nvidia gpu", maar dan zegt 3dmark zelf dat hij een test heeft gedaan met de geintegreerde kaart..
Zover ik weet werken momenteel niet alle versies van 3dmark met optimus (en waarschijnlijk geld dat ook voor bepaalde games), en hoopt men dat dit opgelost gaat worden door een toekomstige driver update.

-- edit:
kellhus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:12:
Met tests ala 3d mark staat er altijd dat het obv je onboard gpu is, maar als je de score matched met die van gelijkwaardige systemen zie je dat het weldegelijk je nvidia gpu betreft.
Ik weet 't niet meer 100% zeker, maar volgens mij vermeldt 3dmark2001 wel de nvidiakaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Da Fox op 14-07-2011 11:43 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Hmm, ik zou toch echt zweren dat ik het backlit toetsenbord geselecteerd had, maar ik zie 'm inderdaad in m'n factuur er ook niet tussen staan.

Iemand hier die wel een backlit heeft? Staat dat gewoon vermeld op de invoice factuur?

Denk dat die toch maar teruggaat, en dan later een bestellen met backlit en bluetooth, zelf inbouwen zou kunnen, maar doe ik toch liever niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Creadion op 14-07-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hij ook niet op je orderbevestiging staat, dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik vind dat ik dit ook in dit topic moet vermelden eigenlijk:

Ik zit net 2 exact dezelfde vergelijkingen van een XPS 15 te bekijken, één zakelijk en één particulier, en de prijs klopt gewoon niet.
De zakelijke laptop kost excl. BTW én verzendkosten € 1.146,23
De particulieren laptop kost incl. BTW, excl verzendkosten € 1.256,85
Dat is een verschil van € 110,62, maar volgens mij hoort dit toch echt (€ 1.256,85/100*19) €238,80 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bekend dat prijzen op he particuliere en zakelijke gedeelte verschillen.
Maar ook de prijzen binnen het particuliere gedeelte verschillen sterk, afhankelijk van met welke (verborgen) basisconfiguratie je begint. Het blijft altijd puzzelen om de best prijs te krijgen.

Overigens moet jouw rekensom zijn: 1256,85-(1256,85/1.19) = 200.67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En bovendien heb je de config die hij wil al voor onder de €1000 via 05epp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Korte vraag.

Weet iemand een manier om de onboard GPU te onderdrukken?
(Ik probeer me in te schrijven voor de beta van SWTOR, echter ziet deze enkel de onboard GPU en niet de GT525).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Ik ga de laptop toch terugsturen, ik ben er haast van overtuigd dat ik de backlit ook geselecteerd had, maar blijkbaar toch niet. Ook had ik eigenlijk verwacht dat er standaard wel bluetooth op zou zitten. (is dus te selecteren in het accesoirescherm).

Ik beroep me op de wet Kopen op afstand, dan bestel ik waarschijnlijk later toch weer de XPS 15, ditmaal met backlit én bluetooth, het is toch wel een erg fijne laptop! Denk niet dat ik voor dezelfde prijs een soortgelijk model ergens vindt.

Update: Wordt maandag weer opgehaald door Dell :)

[ Voor 5% gewijzigd door Creadion op 14-07-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:22:
Dat had ik precies op tijd nodig! (Toen ik de coupon zag)
Die link aangeklikt, backlit erbij, 3 jaar next day garantie erbij, 1920x1080 scherm erbij, 6GB geheugen was gratis, Intel Advanced netwerkkaart, en toen snel besteld!
Helaas niet zakelijk, want de coupon was daar niet voor bestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tsss.. vergeten de €60 coupon in te vullen!
Morgen maar even terug bellen dan!

Faaal! Ook nog een €40 coupon gevonden!
OMG. Morgen of annuleren, of erbij doen.

[ Voor 34% gewijzigd door JPtjeeNL op 14-07-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Er van uitgaande dat je 't over de algemene coupons hebt kun je een van de 3 kortingsbedragen gebruiken (799 of meer: €40, 999 of meer: €60, 1099 of meer: €90)

Dell coupon pagina

[ Voor 24% gewijzigd door Creadion op 14-07-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja dat klopt.
Blijkt nu dus dat je maar 1x een €40 of €60 coupon in kan vullen, dus dan word dat natuurlijk €60.
Morgen even Dell bellen, en hopen dat ze wat voor mij kunnen doen!
Is dit iemand wel eens eerder overkomen, en heeft Dell de kortingscoupon alsnog toegepast?

[ Voor 20% gewijzigd door JPtjeeNL op 14-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 22:37
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:22:
Hoe ben je op een pagina gekomen waar je €384 bespaart en ook nog eens 6GB geheugen standaard is?
Ik wil een XPS 15 met de volgende specs:
i7 2630QM
1080p scherm
4 óf 6 GB RAM(maakt vrij weinig uit, maar kan mooi meegenomen zijn)
500 GB harde schijf
GT540m
6-cell batterij

Ik vind het erg mooie laptops maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die samenstel-pagina's nogal verwarrend vind van Dell. Kunnen jullie mij tips geven om een zo goedkoop mogelijke samenstelling te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timo12 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:20:
[...]

Hoe ben je op een pagina gekomen waar je €384 bespaart en ook nog eens 6GB geheugen standaard is?
Door domweg alle URL's uit te proberen :+
Kunnen jullie mij tips geven om een zo goedkoop mogelijke samenstelling te maken?
Ja dat kan via de excel sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5" maar de 05epp config die ik linkte is verreweg de goedkoopste, al een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, verreweg...de 15 config is ook best goed, met i7 en 8GB voor 806. Voor de 05epp heb je dus 2GB minder voor ~40,- goedkoper. Alleen is de 05epp nog steeds verreweg beter als je de service wil upgraden (b.v. 2 jaar next-day aan huis voor 36,-).

EDIT: bij een upgrade naar het FHD scherm "win" je bij de 15 config nog 10,- t.o.v de 05epp, omdat de upgrade bij de eerstgenoemde 190,- (i.p.v. 200,-) kost.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behalve dat op config 15 maar 5% korting zit in plaats van 10. En verzendkosten welke bij 05epp gratis zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dat is wel raar, omdat Dell adverteert met gratis verzending voor *alle* laptops....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scherp. Op niet één xps 15 aanbieding die via de 'normale manier' te bereiken is zit gratis verzendkosten. Stelletje prutsers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
het is weer zover, de webcam doet het niet... als ik de webcam software opstart van Dell dan gaat het lampje van de cam aan maar krijg ik zwart beeld in het actieve scherm. Ook krijg ik geen beeld van de cam bij msn en internet etc. De ene keer doet hij het wel, de andere keer weer niet.. weet iemand hier een oplossing voor ? dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Creadion schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:03:
Ik ga de laptop toch terugsturen, ik ben er haast van overtuigd dat ik de backlit ook geselecteerd had, maar blijkbaar toch niet. Ook had ik eigenlijk verwacht dat er standaard wel bluetooth op zou zitten. (is dus te selecteren in het accesoirescherm).

Ik beroep me op de wet Kopen op afstand, dan bestel ik waarschijnlijk later toch weer de XPS 15, ditmaal met backlit én bluetooth, het is toch wel een erg fijne laptop! Denk niet dat ik voor dezelfde prijs een soortgelijk model ergens vindt.

Update: Wordt maandag weer opgehaald door Dell :)
Je kan ook dell bellen en vragen of ze een monteur lang sturen om een backlit toetsenbord + nieuwe netwerkkaart met bluetooth te installeren. In de afkoelperiode doen ze dat denk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrbj schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:49:
het is weer zover, de webcam doet het niet... als ik de webcam software opstart van Dell dan gaat het lampje van de cam aan maar krijg ik zwart beeld in het actieve scherm. Ook krijg ik geen beeld van de cam bij msn en internet etc. De ene keer doet hij het wel, de andere keer weer niet.. weet iemand hier een oplossing voor ? dank u
Welke driver heb je geïnstalleerd voor je webcam? Misschien eens een andere versie proberen. Via Windows Update kun je een driver binnenhalen die het volgens mij gewoon goed doet. Verder staat er één op de site van Dell. En wellicht is er op de site van Quanta zelf ook een driver te downloaden, de laatste nieuwe versie.

Als dat allemaal niet helpt, zou je een clean install kunnen proberen, als je dit tot op heden nog niet gedaan hebt.

Dit zijn denk ik de enige zaken die je zelf kunt doen, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
om het toch nog even mazzel met prijzen te hebben ik heb het navolgende setje 4 weken geleden kunnen kopen voor € 580,- nieuw in doos(sealed en wel). de eigenaar is iemand die bij dell werkt en dus leuke kortingen kon krijgen.
op de bon staat de originele consumentenprijs incl btw voor € 980,01 ;)
soms loont marktplaats afstruinen dus ;) ik weet dat hij er in handelt en dus regelmatig leuke 'delletjes' heeft liggen.

1 N05X5M05
1 XPS L502X : 2ND GENERATION INTEL CORE I7
1 DISPLAY : 15.6" HD WLED TRUE-LIFE (1366X
1 LCD BACK COVER : METALLOID ALUMINUM (WWA
1 SHIP ACCESSORY : DUTCH DOCS
1 RESOURCE DVD : XPS L502X DIAGNOSTICS AND
1 MEMORY : 4GB (2X2GB) 1333MHZ DDR3 DUAL C
1 HARD DRIVE : 750GB SERIAL ATA (7200RPM)
1 OPTICAL DRIVE : 8X DVD+/-RW OPTICAL DRIV
1 POWER CORD : EUROPEAN 250V
1 POWER SUPPLY : XPS 130W AC ADAPTER
1 BATTERY : PRIMARY 6-CELL 56W/HR LI-ION
1 CARRY CASE : NOT INCLUDED
1 GRAPHICS : 1GB NVIDIA GEFORCE GT 525M GR
1 TV TUNER : NOT INCLUDED
1 WIRELESS : EUROPEAN INTEL CENTRINO WIREL
1 MOBILE BROADBAND : INTERNAL DELL WIRELES
1 KEYBOARD : INTERNAL US/INTERNATIONAL QWE
1 OPERATING SYSTEM : DUTCH GENUINE WINDOWS
1 OS MEDIA : NOT INCLUDED
1 SOFTWARE : MICROSOFT OFFICE STARTER: RED
1 SOFTWARE : WINDOWS LIVE
1 SOFTWARE : DELL STAGE SOFTWARE
1 SOFTWARE : DELL SUPPORT CENTER 3.0
1 SOFTWARE : DATASAFE LOCAL 2.3 BASIC
1 ANTIVIRUS : MCAFEE SECURITYCENTER 15 MON
1 STANDARD SERVICE ? 1 YEAR OF COLLECT & R
1 NO WARRANTY UPGRADE
1 NO ACCIDENTAL DAMAGE PROTECTION
1 DATASAFE ONLINE BACKUP 2GB - 1 YEAR LICE
1 SOFTWARE: DATASAFE ONLINE BACKUP 2GB - 1
1 XPS L502X ORDER - NETHERLANDS
1 NOTEBOOK - FREIGHT 1 UNIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Met alle respect Bartkoper, maar met die specs ontstijg je amper het basismodel. Met wat kortingbonnen uitpluiswerk had je beter kunnen krijgen.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft een i7 hoor. Bovendien werken de kortingsbonnen niet onder de €799. Nu op de dell-site betaal je €788 voor deze config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Typo gespot in de TS:
:? Wat is precies het verschil tussen de GT525M en de GT540M?
De GT525 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HT540 presteert een procent of 20 beter.
De kaart zelf is echter hetzelfde, dus als je van plan bent hem te overclocken maakt het niet uit welke je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:13:
om het toch nog even mazzel met prijzen te hebben ik heb het navolgende setje 4 weken geleden kunnen kopen voor € 580,- nieuw in doos(sealed en wel). de eigenaar is iemand die bij dell werkt en dus leuke kortingen kon krijgen.
op de bon staat de originele consumentenprijs incl btw voor € 980,01 ;)
soms loont marktplaats afstruinen dus ;) ik weet dat hij er in handelt en dus regelmatig leuke 'delletjes' heeft liggen.

1 N05X5M05
1 XPS L502X : 2ND GENERATION INTEL CORE I7
1 DISPLAY : 15.6" HD WLED TRUE-LIFE (1366X
1 LCD BACK COVER : METALLOID ALUMINUM (WWA
1 SHIP ACCESSORY : DUTCH DOCS
1 RESOURCE DVD : XPS L502X DIAGNOSTICS AND
1 MEMORY : 4GB (2X2GB) 1333MHZ DDR3 DUAL C
1 HARD DRIVE : 750GB SERIAL ATA (7200RPM)
1 OPTICAL DRIVE : 8X DVD+/-RW OPTICAL DRIV
1 POWER CORD : EUROPEAN 250V
1 POWER SUPPLY : XPS 130W AC ADAPTER
1 BATTERY : PRIMARY 6-CELL 56W/HR LI-ION
1 CARRY CASE : NOT INCLUDED
1 GRAPHICS : 1GB NVIDIA GEFORCE GT 525M GR
1 TV TUNER : NOT INCLUDED
1 WIRELESS : EUROPEAN INTEL CENTRINO WIREL
1 MOBILE BROADBAND : INTERNAL DELL WIRELES
1 KEYBOARD : INTERNAL US/INTERNATIONAL QWE
1 OPERATING SYSTEM : DUTCH GENUINE WINDOWS
1 OS MEDIA : NOT INCLUDED
1 SOFTWARE : MICROSOFT OFFICE STARTER: RED
1 SOFTWARE : WINDOWS LIVE
1 SOFTWARE : DELL STAGE SOFTWARE
1 SOFTWARE : DELL SUPPORT CENTER 3.0
1 SOFTWARE : DATASAFE LOCAL 2.3 BASIC
1 ANTIVIRUS : MCAFEE SECURITYCENTER 15 MON
1 STANDARD SERVICE ? 1 YEAR OF COLLECT & R
1 NO WARRANTY UPGRADE
1 NO ACCIDENTAL DAMAGE PROTECTION
1 DATASAFE ONLINE BACKUP 2GB - 1 YEAR LICE
1 SOFTWARE: DATASAFE ONLINE BACKUP 2GB - 1
1 XPS L502X ORDER - NETHERLANDS
1 NOTEBOOK - FREIGHT 1 UNIT
Nette config hoor. En al helemaal voor die prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is de palmsteun dus zeg maar onder het toetsenbord ook van aluminium bij de 15Z of is dat plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt dat uit? Plastic kan sterker zijn dan aluminium en mist een aantal nadelen daarvan (geleid stroom en warmte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Voor mij wel, ik haat het gevoel van plastic , ik heb liever alu heb daar toen speciaal een Macbook voor gekocht.
Ik heb nu een Dell E6220 en die heeft een verschrikkelijke rubberlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik ben van plan om deze xps eindelijk aan te schaffen met q2630m en full hd scherm. :)

Wat ik gewoon eens wou vragen hier, ik zou misschien overwegen om er een vertex 3 240gb (zelf) in te stoppen als enige schijf. Zou dit een goed idee zijn? Ik wil graag wel mijn optisch station behouden omdat ik er af en toe toch wel gebruik van zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvho schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:31:
Ik ben van plan om deze xps eindelijk aan te schaffen met q2630m en full hd scherm. :)

Wat ik gewoon eens wou vragen hier, ik zou misschien overwegen om er een vertex 3 240gb (zelf) in te stoppen als enige schijf. Zou dit een goed idee zijn? Ik wil graag wel mijn optisch station behouden omdat ik er af en toe toch wel gebruik van zou maken.
Waarom zou dat geen goed idee zijn? Lijkt mij een uitstekend idee, als je tenminste niet meer dan 240GB aan schijfruimte nodig hebt. Maar daarvoor kun je natuurlijk altijd nog een USB-disk aanschaffen.

Dan heb je een monstermachine, simpel zat. :)

Wel even voorzichtig doen met het uit elkaar halen van je laptop. Want dat is een ellendig klusje waarbij je je laptop behoorlijk kunt beschadigen (let met name op plastic klemmetjes die bij teveel kracht kunnen afbreken).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:39:
[...]

Waarom zou dat geen goed idee zijn? Lijkt mij een uitstekend idee, als je tenminste niet meer dan 240GB aan schijfruimte nodig hebt. Maar daarvoor kun je natuurlijk altijd nog een USB-disk aanschaffen.

Dan heb je een monstermachine, simpel zat. :)
Geen idee, misschien omdat het nog redelijk prijzig is. :d
En ik gebruik zeker niet meer als 240gb op mijn laptop, ik gebruik iets van rond de 150gb dus dat zou zeker geen probleem mogen zijn. Denk dat ik eerst maar eens ga kijken hoe hij presteert met de standaardschijf en dan verder zie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En please, neem geen vertex. De M4 is net zo snel, goedkoper, en heeft geen 20% failure rate op newegg...
Je moet wel een verdomd goede reden hebben al wil je nog een vertex of andere sandforce SSD aanschaffen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandforce is kut? Ik heb d'r geen verstand van, maar in reviews, bijvoorbeeld op storagereview.com wordt dat nog helemaal de hemel in geprezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Nu online
Is de m4 dan ook beter qua performance of gewoon te vergelijken? Ik lees gewoon vooral veel goede dingen over de vertex 3 in review, daarom dat ik eventueel deze zou nemen. Maar ben er zelf nog niet uit, ga nog wat verder opzoeken enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:48:
Sandforce is kut? Ik heb d'r geen verstand van, maar in reviews, bijvoorbeeld op storagereview.com wordt dat nog helemaal de hemel in geprezen.
De theorie achter de Sandforce is geweldig en als hij werkt is hij dat ook. Probleem is alleen dat hij snel kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:55:
[...]

De theorie achter de Sandforce is geweldig en als hij werkt is hij dat ook. Probleem is alleen dat hij snel kapot gaat.
Bizar voor zo'n niet mechanisch component. Hou kan dat? Warmteproblemen?

Ik heb ooit een harde schijf uit de beruchte "Death"star-serie (60GXP) van IBM gehad. Die gingen ook al kapot als je ernaar keek, maar dat was tenminste nog een mechanisch ding. De mijne doet het overigens nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:48:
Storagereview ziet er leuk uit, de benchmarks die ze doen slaan werkelijk nergens op.\
Vergelijk bijvoorbeeld eens met de pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB. De vertex haalt 120% hogere seq leessnelheden, een factor 1000 meer write IOPS, en random read sneller.

Phil had het getest, en de kingston bleek sneller te booten :P :F

Nu heb ik persoonlijk niet enorm veel vertrouwen in de rewies van philflow, het bewijst dat het bweijst dat de mooie cijfertjes "550MB/s" en '10000000ipos' zich niet vertalen in de echte wereld: in real-life tests zit er weinig verschil tussen de vertex 3 en M4. Behalve dat de sandforce schijven in rap tempo falen.

Bovendien vind ik OCZ een rukbedrijf door wat ze met de vertex 2 en 25nm hebben uitgehaald, dus ik weiger hun spul aan te raden.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:07:
[...]

Bizar voor zo'n niet mechanisch component. Hou kan dat? Warmteproblemen?

Ik heb ooit een harde schijf uit de beruchte "Death"star-serie (60GXP) van IBM gehad. Die gingen ook al kapot als je ernaar keek, maar dat was tenminste nog een mechanisch ding. De mijne doet het overigens nog. ;)
Firmware issues. Heel veel firmware issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm lekker dan. Was natuurlijk weer een paardenrace welke fabrikant dit "revoutionaire" product het eerst op de markt kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Weten jullie trouwens of de Dell XPS 15 3 antennes aan boord heeft?
Anders heeft die Intel Advanced netwerkkaart naar mijn weten geen zin, en kan je beter die goedkopere van Intel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Twijfel ook in welke grootte ik de Crucial M4 zal kopen.
128GB of 64GB, wat vinden jullie?
Meeste informatie lijkt me het handigst om die op een externe HDD te zetten. (Of met bracket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

JPtjee007 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:06:
Anders heeft die Intel Advanced netwerkkaart naar mijn weten geen zin, en kan je beter die goedkopere van Intel nemen.
Ja, er zijn drie antennes.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Top! Bedankt!
Dan word het dus de Advanced versie om hier optimaal van gebruik te kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
JPtjee007 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:06:
Welke Intel advanced ;) ?
De Intel Advanced-N 6230 gebruikt maar twee antennes, de 6300 wel 3 antennes en daardoor max 450Mbps wireless (3-streams N) gebruikmakend van de 2,4 of 5GHz. Natuurlijk heb je daar (450Mbps) ook een 3-streams router voor nodig :+ .

[ Voor 26% gewijzigd door Nivk op 16-07-2011 19:05 . Reden: verklaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oh, strange.
Ik dacht dat de 6230 3 antennes gebruikte?
Dan kan ik net zo goed de goedkopere Intel netwerkkaart nemen, of gebruikt die maar 1 antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terug komen op het steeds aan en uitgaan van de fan: iemand al een definitieve oplossing gevonden??
Ik las hier ergens speedfan, maar dat krijg ik niet aan de praat...

Verder zouden sommige Nvidia drivers het probleem kunnen oplossen ,enig idee welke?? Ik heb nu de
meest recente erop, maar mn fans draaien af en aan bij CPU 49C en GPU 48C.

Dell zegt overigens dat het zo hoort, maar het begint aardig te irriteren.

Dell xps15
core-i7-2720QM
6 Gig RAM
Nvidia Geforce GT540M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Wat vinden jullie van deze optie?

OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD [Inbegrepen in prijs]

Die werkt volgens mij alleen als de recovery-partitie aanwezig is toch?
En als ik deze CD gebruik i.c.m. die partitie, krijg ik waarschijnlijk al die bloatware er weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
JPtjee007 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:22:
Wat vinden jullie van deze optie?

OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD [Inbegrepen in prijs]

Die werkt volgens mij alleen als de recovery-partitie aanwezig is toch?
Nee. Het is gewoon een originele Windows 7 installatie DVD. Die heb ik zelf ook gebruikt om Windows 7 opnieuw te installeren. Daarbij heb ik eerst alle partities gewist, dus ook de recovery partitie.
En als ik deze CD gebruik i.c.m. die partitie, krijg ik waarschijnlijk al die bloatware er weer op?
Als je Windows herinstalleert met de bijgeleverde DVD krijg je er geen bloatware op, maar gewoon een schone Windows 7 installatie. Ok, op een paar kleine dingen na dan. Zo wordt bijvoorbeeld nog wel het Dell thema mee geinstalleerd, en als standaard thema ingesteld. Maar je krijgt geen extra programma's. Let op dat je dus ook zelf alle drivers weer moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oké goed om te weten!
Bedankt!

Lees wel dat het een heel gedoe is om alle drivers te updaten -,-
Waarom kan dat nou allemaal niet in 1 pakket?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik een pakket: in de vorm van de standaard geinstelleerde windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:55:
Nog even terug komen op het steeds aan en uitgaan van de fan: iemand al een definitieve oplossing gevonden??
Ik las hier ergens speedfan, maar dat krijg ik niet aan de praat...

Verder zouden sommige Nvidia drivers het probleem kunnen oplossen ,enig idee welke?? Ik heb nu de
meest recente erop, maar mn fans draaien af en aan bij CPU 49C en GPU 48C.

Dell zegt overigens dat het zo hoort, maar het begint aardig te irriteren.

Dell xps15
core-i7-2720QM
6 Gig RAM
Nvidia Geforce GT540M
Bijna zelfde setup en hier:
GPU: 58
HD: 48
CPU: 75-80
Mobo: 80

Ofwel: erg heet als je het mij vraagt. Mijn vorige laptop kreeg bij deze temps een BSOD.

Maar als het zo hoort kan het best. Mijn i7 pc processor wordt ook wel wat warmer dan mijn vorige core2duo of amd athlon. Hij staat hier trouwens al de hele dag aan en constant te downloaden, met af en toe wat webbrowsen. Ten tijde van het noteren staat de virusscanner (norton) ook nog aan dus dan is ie ook wel wat warmer. Normaal is het een graad of 10 minder dus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is wel erg heet, draai je de hele tijd prime95 op de achtergrond ofzo :P

Als hij idle zo is is er duidelijk een medewerker uitgeschoten met koelpasta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag ie best rond de 60 a 70 graden lopen, als die fan zich maar een beetje fatsoenlijk zou gedragen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
JPtjee007 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:34:
Oké goed om te weten!
Bedankt!

Lees wel dat het een heel gedoe is om alle drivers te updaten -,-
Waarom kan dat nou allemaal niet in 1 pakket?!
Ik heb een lijstje met drivers gemaakt die ik geïnstalleerd heb na mijn herinstallatie van Windows. Dat kun je denk ik grotendeels overnemen, afhankelijk van je uiteindelijke XPS configuratie.

De drivers staan trouwens ook gewoon op de driver DVD die ook wordt meegeleverd. Maar dat zijn misschien niet altijd de nieuwste versies, en sommige drivers zijn weer Dell branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 04:13:
Van mij mag ie best rond de 60 a 70 graden lopen, als die fan zich maar een beetje fatsoenlijk zou gedragen }:|
Heb je de tip uit de TS al geprobeerd?
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
mag ik vragen welk programma da het beste is om je temp's te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
hoe zijn jullie ervarinen qua accuduur met een 6cel batterij in de xps 15? ik heb steeds het id dat hij erg snel leegraakt. (echt maximaal 2uur) ik gebruik dan de energiebesparende functie van de laptop.

ik ben hem nu aan het laden. na het laden zal ik eens kijken wat hij aangeeft hoelang ik volgens de indicator nog kan gebruiken. uiteraard zal ik dit eens vergelijken in de gebalaceerde, energiebesparende en hoge prestatie modus.

[ Voor 36% gewijzigd door bakkie1985 op 17-07-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens anandtech zou hij het 4 en een half uur moeten doen:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5
Uiteraard moet je dan niet je helderheid @ max hebben staan, en je moet even controleren of je nvidia gpu wel uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:25:
hoe zijn jullie ervarinen qua accuduur met een 6cel batterij in de xps 15? ik heb steeds het id dat hij erg snel leegraakt. (echt maximaal 2uur) ik gebruik dan de energiebesparende functie van de laptop.

ik ben hem nu aan het laden. na het laden zal ik eens kijken wat hij aangeeft hoelang ik volgens de indicator nog kan gebruiken. uiteraard zal ik dit eens vergelijken in de gebalaceerde, energiebesparende en hoge prestatie modus.
De mijne gaat zeker weten langer mee. Eerder 4 uur ofzo, als ik er tenminste geen energievretende dingen mee doe.
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:34:
Volgens anandtech zou hij het 4 en een half uur moeten doen:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5
Uiteraard moet je dan niet je helderheid @ max hebben staan, en je moet even controleren of je nvidia gpu wel uitstaat.
Wat bedoel je precies met "uitstaat" en hoe controleer je dat? Toch gewoon naar dat icoontje kijken rechtsonder of dat niet aangeeft dat de nvidia gpu gebruikt wordt? Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ik zou inderdaad ook willen weten hoe die gpu dan uitmoet. ik denk dat je dat kunt instellen in het energiebeheer menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zou moeten kunnen zien of er applicaties zijn die van de nvidia GPU gebruik maken, als er op dat moment geen zijn, staat de nvidia gpu uit.

Ik heb zelf geen laptop met optimus, dus ik kan het niet controleren. Volgens mij kan het via de tray icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ik heb inmiddels in het graphics menu van intel hd graphics het stromverbruik op acco minimaal gezet. (dus accubesparend indien geen netvoeding aanwezig. laptop is bijna vol dan zal ik hem eens zonder muis in windows heel ff op idle laten draaien en kijken wat de indicator zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
2 uur en 30 minuten op 99%. ik heb dan de windows energiebesparing aan en de dell besparingstechnologie.
dat is dus geen 4 uur die eerder genoemd werd:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heb je je batterij wel helemaal opgeladen en helemaal opgemaakt toen je hem voor het eerst opstarten?
Misschien eens kalibreren via BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
jah eerste keer eerst helemaal opgeladen (systeem uit) en toen helemaal leeggewerkt. ik laat hem ook altijd helemaal leeglopen voordat ik hem aan de lader leg.
oei de bios. ik heb geen id hoe ik hem daarin kan kalibreren...
inmiddels kom ik wel makkelijk in de bios... maar dan?

[ Voor 11% gewijzigd door bakkie1985 op 17-07-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Kalibreren is puur het opladen totdat hij vol is, en het leeg laten lopen totdat hij helemaal leeg is en uitvalt.
Aangezien jij dat al gedaan hebt, zal dat niks helpen.
Vreemd dit! Morgen even chatten of bellen met Dell dan?
Sinds wanneer heb je de XPS 15 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heeft iemand een goede backpack/rugtas waar de Dell XPS 15 met 9-cell batterij in kan? (Uiteraard zonder los te halen ;))
Met goed bedoel ik dat de laptop aan alle kanten goed beschermt is, en dat de tas waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
JPtjee007 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:55:
Kalibreren is puur het opladen totdat hij vol is, en het leeg laten lopen totdat hij helemaal leeg is en uitvalt.
nu een maandje en de afgelopen week pas in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
Ik blijf me enorm storen aan het eindeloos lang 'initialiseren'/verbinding maken met een wireless netwerk als ik de laptop open. Hele ding is na 3 seconden paraat en alle applicaties werken dan, maarja zonder internet. Zonder overdrijven duurt dit 30-60 seconden. Geprobeerd met verschillende netwerken, dus het is een laptop issue en geen routerprobleem. Dat was me al duidelijk omdat mijn Dell E6400 wel binnen 10 seconden een werkende wireless verbinding heeft, zelfs UMTS is nog eerder in de lucht dan mijn XPS op wireless.

Ik kan geen alternatieve drivers of oplossingen vinden om dit probleem te verhelpen. Fixed IP, energiebesparing uit, mag allemaal niet helpen. Vinden jullie dat niet enorm irritant of hebben jullie wel heel vlot een wireless connectie uit standby/slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
dimi_v schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:11:
Ik blijf me enorm storen aan het eindeloos lang 'initialiseren'/verbinding maken met een wireless netwerk als ik de laptop open. Hele ding is na 3 seconden paraat en alle applicaties werken dan, maarja zonder internet. Zonder overdrijven duurt dit 30-60 seconden. Geprobeerd met verschillende netwerken, dus het is een laptop issue en geen routerprobleem. Dat was me al duidelijk omdat mijn Dell E6400 wel binnen 10 seconden een werkende wireless verbinding heeft, zelfs UMTS is nog eerder in de lucht dan mijn XPS op wireless.

Ik kan geen alternatieve drivers of oplossingen vinden om dit probleem te verhelpen. Fixed IP, energiebesparing uit, mag allemaal niet helpen. Vinden jullie dat niet enorm irritant of hebben jullie wel heel vlot een wireless connectie uit standby/slaapstand?
net als bij jouw sdraait het gehele systeem echt in een seconde of 20. ook de wireless. misschien toch je netwerkconfiguratie/ of eventueel je router anders instellen?
JPtjee007 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:55:
Naar mijn weten is de chat niet voor technische ondersteuning maar enkelt voor de verkoop. Ik kan wel als een nieuwe klant gewoon hersenloos vragen hoelang de accu mee moet gaan met mijn configuratie. als hij dan 4 uur zegt weet ik in ieder geval zeker dat de mijne niet helemaal jovel is. >:)
overigens ben ik niet de enige met een korte accuduur. Ik lees er her en der meer klachten over. ik ga toch even bellen dan ergens deze week.

[ Voor 27% gewijzigd door bakkie1985 op 17-07-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:51:
Je zou moeten kunnen zien of er applicaties zijn die van de nvidia GPU gebruik maken, als er op dat moment geen zijn, staat de nvidia gpu uit.

Ik heb zelf geen laptop met optimus, dus ik kan het niet controleren. Volgens mij kan het via de tray icon.
Ja precies, via de tray icon inderdaad. Maar echt 'uit' staat hij dan niet. Eerder in standby. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:42:
2 uur en 30 minuten op 99%. ik heb dan de windows energiebesparing aan en de dell besparingstechnologie.
dat is dus geen 4 uur die eerder genoemd werd:(
De "Dell besparingstechnologie" zegt me niks. Misschien ligt het daar wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Best wel stom, want bij sommige notebooks word er dan een bepaalde knop een bepaalde kleur.
Dus blauw voor Intel Graphics en wit voor Optimus o.i.d..
Had toch wel iets beters van Dell verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat er zo min mogelijk ledjes op de xps zitten, dat leid alleen maar af. Toetsenbordverlichting is genoeg om te zien of de laptop aan staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:54:
[...]

De "Dell besparingstechnologie" zegt me niks. Misschien ligt het daar wel aan.
rechtsonderin op batterij drukken. dan meer opties. en dan geavanceerde opties. daar staat hij onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:22:
[...]

rechtsonderin op batterij drukken. dan meer opties. en dan geavanceerde opties. daar staat hij onder
Oké, ik heb die optie niet. Komt denk ik omdat ik een clean install heb gedaan.

Wel heb ik gemerkt dat de energie-instellingen verziekt kunnen worden als je bijvoorbeeld precies op het moment dat hij aan het opstarten is, de adapter ernaan hangt. Op de één of andere manier neemt hij dan de instellingen van 'accu' over naar 'netstroom'. Of dat dan blijvend is weet ik niet. Wellicht is het wel verholpen na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Darkstone,

Dankje voor de tip! Maar al geprobeerd. Ik ben ondertussen ergens achter gekomen..
Mijn harddisk gaat nogal tekeer. ik weet niet of het normaal is maar hij zoemt nogal.
Niet dat ie veel IO verkeer geeft, maar gewoon uit zichzelf.
Nu staat mijn xps15 op een tafel van ikea (= gammeltjes) en door het trillen van de HD begon alles
te resoneren. Nu heb ik de boel op een paar rubbers gezet en alles is nu dead quiet !!

Tips voor een betrouwbare SMART software zijn welkom !! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:42:
[...]

Oké, ik heb die optie niet. Komt denk ik omdat ik een clean install heb gedaan.

Wel heb ik gemerkt dat de energie-instellingen verziekt kunnen worden als je bijvoorbeeld precies op het moment dat hij aan het opstarten is, de adapter ernaan hangt. Op de één of andere manier neemt hij dan de instellingen van 'accu' over naar 'netstroom'. Of dat dan blijvend is weet ik niet. Wellicht is het wel verholpen na een herstart.
ook een clean install gedaan. heb jij de driver: Application - Dell QuickSet 11.0.10, A02 Dell - R295126
geinstalleerd? dar valt hij geloof ik onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:16:
[...]

ook een clean install gedaan. heb jij de driver: Application - Dell QuickSet 11.0.10, A02 Dell - R295126
geinstalleerd? dar valt hij geloof ik onder...
Ja, die heb ik ook geïnstalleerd.

Hmmm, ik heb wel een optie "Dell Extended Battery Life" gevonden. Bedoel je die misschien?

Maar die bereik ik anders dan hoe jij hierboven omschijft. Ik klik dan op de batterij rechtsonder, dan op "Meer opties", en dan aan de linkerkant op de "Dell Batterijmeter". En op het scherm dat dan komt, staat dan die optie. Maar die heb ik uitstaan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
dimi_v schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:11:

Jouw ervaring herken ik. Ik heb precies hetzelfde. Ik heb de Intel 6230 en de nieuwste drivers in gebruik. Als ik normaal opstart dan heeft hij direct verbinding. Komt hij uit de slaapstand, dan duurt het wel een halve minuut voordat hij opnieuw verbinding maakt.

Het valt mij op dat hij dan in eerste instantie verbinding probeert te maken en dat mislukt dan. Er komt dan een geel kringetje over het balkjespatroon van de internetverbinding te staan. Na een halve minuut gaat hij dan opnieuw verbinding proberen te maken en dat lukt dan altijd direct.

Ik zou het ook graag oplossen omdat ik veel met de slaapstand werk. Ik weet zeker dat het niet aan de router instellingen ligt. Ik heb meerdere apparaten die probleemloos werken op deze router en mijn Dell heeft hetzelfde probleem op andere routers.

Ben benieuwd waar dit aan kan liggen.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Misschien moet je dan proberen de Sluimerstand te pakken in plaats van de Slaapstand. In slaapstand staat de pc nog wel aan (wat voor een laptop misschien niet zo handig is), maar bij sluimerstand gaat hij dus wel uit. Opstarten en afsluiten duurt wel ietsie langer, maar ik heb hier dus geen problemen mee.

Hangt er wel vanaf wat je ermee doet. Ik zet hem in de sluimerstand als ik dus langer dan 5 min even weg ben, maar vindt opstarten wel wat lang duren. Nu duurt het een seconde of 10, maar heeft ie wel bewaard waar ik mee bezig was.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik er ook nog bij moeten zeggen: Ik gebruik het Windows-klassiek thema en alle fancy shit, aero etc. staat uit. Wellicht scheelt dat ook nog behoorlijk in energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Er zijn volgens mij ook programma's waarmee je een zogenaamde Driver Backup kan maken, van alle aanwezige drivers. Dat zou toch ideaal zijn om dat te doen voordat je een clean install op je XPS 15 doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je doet alsof het heel moeilijk is, dat is het echt niet.

Probeer het gewoon, als je er niet uitkomt.. vraag het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:12:
Er zijn volgens mij ook programma's waarmee je een zogenaamde Driver Backup kan maken, van alle aanwezige drivers. Dat zou toch ideaal zijn om dat te doen voordat je een clean install op je XPS 15 doet?
Nee, juist niet. Een clean install heet niet voor niks een clean install. Die heet niet zo om er vervolgens weer dezelfde drivers op te gooien, die je wellicht eerst zoveel problemen gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nee, ik heb het over een clean install na het kopen.
Dus je koopt de XPS 15, je backupt de drivers (en dus niet al die bloatware!), vervolgens zet je Windows er weer opnieuw op, en daarna zet je de drivers terug. Dan zit je niet meer met de problemen dat je bijvoorbeeld de juiste drivers van de Optimus niet meer kan vinden etc..

Zoiets bedoelde ik: http://sourceforge.net/projects/drvback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:45:
Nee, ik heb het over een clean install na het kopen.
Dus je koopt de XPS 15, je backupt de drivers (en dus niet al die bloatware!), vervolgens zet je Windows er weer opnieuw op, en daarna zet je de drivers terug. Dan zit je niet meer met de problemen dat je bijvoorbeeld de juiste drivers van de Optimus niet meer kan vinden etc..

Zoiets bedoelde ik: http://sourceforge.net/projects/drvback/
Nee, dat maakt niet uit. Want dan ga je nog steeds dingen terugzetten waarvan je niet weet hoe en wat, en is het nog steeds geen "clean install".

Kijk, van mij mag je het zo doen hoor. Moet je helemaal zelf weten. Maar ik zou het nóóit zo doen.

/edit Bovendien, "een driver niet meer kunnen vinden"? Ze staan allemaal op de site van Dell en anders op de sites van de overbekende fabrikanten (Intel, Nvidia, Realtek), dus dat kan het probleem echt niet zijn. Tenzij je een soort totaaldigibeet bent ofzo, maar dan vraag ik me überhaupt af waar je aan begint.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Maar, het hele voordeel van een clean install, is volgens mij dat dan alle bloatware eraf is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:53:
Maar, het hele voordeel van een clean install, is volgens mij dat dan alle bloatware eraf is?!
Dat is slechts één voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Het tweede/derde/etc. voordeel is?!
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.