Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.696 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 20:47
Gast1981 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Nou. Inderdaad ja. Octavia en Megane strijden om die 'eer', op de voet gevolgd door de Focus. De Leon (ST) vind ik duidelijk een flink stuk minder saai/burgerlijk. Althans, van buiten zeker.

[...]

Dan nog, 6 weken + paar dagen levertijd = nog steeds retesnel ;)
Hij staat dus precies volgens jouw specs ergens op voorraad? Of concessies gedaan?
Kleur lijkt me idd Rich Oak. Toch wel nice zo. Wij zijn gegaan voor Gris Moka uiteindelijk.
Ik wilde eigenlijk getinte achterruiten maar dat zit niet op deze. Keyless entry en pack security hoefden van mij niet dus dat is de concessie die ik heb gedaan :9. Voornamelijk omdat ik wist dat het krap zou worden ben ik voor deze gegaan.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Laat je de autoboer toch nog ff de ruiten donker maken? Part of the deal zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Heeft iemand hier (of een collega) een Mercedes GLA besteld? Ben aan het kijken naar de opvolger voor mijn huidige leaseA5 en zag dat er nu ook een GLA bestaat :o

Ben benieuwd wat deze in de lease doet qua bedragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Nash op 16-10-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Je bedoelt hopelijk je huidige MB A en geen Audi A5?

Van een A naar een GLA is wel een upgrade. Meningen zijn er over verdeeld, maar ik vind het een leuk wagentje. 20% ook in tegenstelling tot z'n andere duitse crossover collega's.

Maar wat ik persoonlijk vind, is dat je bij de japanse/koreaanse crossovers meer ruimte en luxe voor je geld krijgt. Maar ja, dan rij je geen Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Audi A5 sorry, had het er bij moeten zetten. Kreeg net te horen dat ik toch nog iets langer mag rijden in de Audi. Volgend jaar komt de facelift Audi A5 in hoogstwaarschijnlijk ook 20% bijtelling dus wellicht dat dat ook een optie wordt. In de tussentijd wel zo veel mogelijk proefrijden. Heb heel wat auto's op m'n lijst staan.

Ben ook razend benieuwd wat de Jaguar XE gaat doen in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Prosac2010 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:47:
[...]

Ik kreeg vandaag bericht dat het de laatste of -met mazzel- een-na-laatste week van 2014 wordt. Week geleden is de bestelling gedaan, toen was het verhaal nog dat het begin december zou worden. Hopelijk heb je mazzel.
Dealer vertelde me afgelopen zaterdag, indien binnen 2 weken besteld (voor 25 oktober) dit jaar nog op kenteken :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Tja... Dan begrijp ik het enthousiasme over een GLA niet zo? Da's wel 2 tredes lager in de lease hierarchie dan een Audi A5 naar mijn mening. a6 ook 20% he...

XE zal wel duur worden in de lease...jag's schrijven reteveel af.

[ Voor 17% gewijzigd door readytoflow op 16-10-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik ken de hele GLA niet dus dit is op basis van wat ik op de foto's zag. Ik ga het afwachten. En de A6 in 20% is inderdaad ook een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
DeluxZ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:42:
[...]

Dealer vertelde me afgelopen zaterdag, indien binnen 2 weken besteld (voor 25 oktober) dit jaar nog op kenteken :)
En anders keert hij het maandelijkse verschil maar aan je uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

readytoflow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:44:
Laat je de autoboer toch nog ff de ruiten donker maken? Part of the deal zeg maar?
Achteraf tinten of fabriek-af tinten is toch wel een wereld van verschil. Achteraf is folie en dat is wel zooo lelijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
readytoflow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:42:
Tja... Dan begrijp ik het enthousiasme over een GLA niet zo? Da's wel 2 tredes lager in de lease hierarchie dan een Audi A5 naar mijn mening. a6 ook 20% he...

XE zal wel duur worden in de lease...jag's schrijven reteveel af.
De a5 is juist een klasse lager in mijn optiek maar goed. De a5 is een tijdlang gedumpt in de lease en goedkoop te rijden. Kameraad van me heeft al een paar jaar een benzine versie voor 509 in de maand. Zit maar 18k aan kilometers bij maar toch, hij staat echt geen trede hoger dan een a4 alleen omdat het een 'coupe' is.Het blijgy gewoon een aangepaste A4.
De a6 die je noemt is inderdaad wel een stapje hoger, maar dan heeft BMW een fijnere wagen in die klasse >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:40

PauseBreak

derp!

Tylen schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:34:
[...]

Achteraf tinten of fabriek-af tinten is toch wel een wereld van verschil. Achteraf is folie en dat is wel zooo lelijk.
Folie krijg je alleen als het goedkoop moet. De ruiten kunnen ook gewoon middels een vergelijkbaar procedé als in de fabriek worden getint en dan zie je het verschil echt vrijwel niet, tenzij je twee auto's naast elkaar zet (de tint is dan iets anders).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

De a5 is juist een klasse lager in mijn optiek maar goed. De a5 is een tijdlang gedumpt in de lease en goedkoop te rijden. Kameraad van me heeft al een paar jaar een benzine versie voor 509 in de maand. Zit maar 18k aan kilometers bij maar toch, hij staat echt geen trede hoger dan een a4 alleen omdat het een 'coupe' is.Het blijgy gewoon een aangepaste A4.
De a6 die je noemt is inderdaad wel een stapje hoger, maar dan heeft BMW een fijnere wagen in die klasse >:)
Zou jij echt een Mercedes GLA prefereren boven een Audi A5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Gast1981 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Nou. Inderdaad ja. Octavia en Megane strijden om die 'eer', op de voet gevolgd door de Focus. De Leon (ST) vind ik duidelijk een flink stuk minder saai/burgerlijk. Althans, van buiten zeker.
Een Focus, saai :P ? Als er een auto is die intens goede rijeigenschappen kan verhullen in het uiterlijk van een "normale" auto, is het wel de Focus. Ik had er een in de lease, hoe hard dat ding door de bochten kon, ongekend. En ook op hoge snelheid (220+) reed het alsof je gewoon 100/120 reed. Misschien is dat het enige manco van de Focus, weinig snelheidsbeleving.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PauseBreak schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:59:
[...]

Folie krijg je alleen als het goedkoop moet. De ruiten kunnen ook gewoon middels een vergelijkbaar procedé als in de fabriek worden getint en dan zie je het verschil echt vrijwel niet, tenzij je twee auto's naast elkaar zet (de tint is dan iets anders).
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar is dit zo te doen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
thefox154 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

In welke klasse niet? :+
A1 >
A3 < 1serie
A4 < 3serie
A6 < 5serie
A7 < 6serie
Q7 < X5
Widow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:15:
Een Focus, saai :P ? Als er een auto is die intens goede rijeigenschappen kan verhullen in het uiterlijk van een "normale" auto, is het wel de Focus. Ik had er een in de lease, hoe hard dat ding door de bochten kon, ongekend. En ook op hoge snelheid (220+) reed het alsof je gewoon 100/120 reed. Misschien is dat het enige manco van de Focus, weinig snelheidsbeleving.
Inderdaad, geen Passat, A4 of A6 houdt me bij in de bochten!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:18:
[...]

In welke klasse niet? :+
A1 >
A3 < 1serie
A4 < 3serie
A5 < 4serie
.... < GT3
A6 < 5serie
RS6 = M5 !!
A7 < 6serie
A8 < GT5
Q5 > X3 !!
Q7 < X5
Dan maar even compleet gemaakt

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:37:
[...]

Dan maar even compleet gemaakt
A8 tov 5GT? Moet dat niet tov de 7-serie zijn? Daarnaast, de 5GT boven 'iets'? Dat is toch wel zo'n gedrocht.. :X

En waar zijn de Q3 en X1? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 16-10-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dfrenner schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:18:
Inderdaad, geen Passat, A4 of A6 houdt me bij in de bochten!
Ach ja, een M5 houdt mij ook niet bij in de bochten. Ligt helemaal aan wie er achter het stuur zit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tankiej schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:41:
[...]

A8 tov 5GT? Moet dat niet tov de 7-serie zijn? Daarnaast, de 5GT boven 'iets'? Dat is toch wel zo'n gedrocht.. :X

En waar zijn de Q3 en X1? :+
Ow shoot, die heb je ook nog ja.
Overigens is de 5GT een hoge 7-serie (zoals dat de 3GT een verbouwde 5-serie is).
En de X6 en binnenkort X4 moeten we natuurlijk ook niet vergeten!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zie dat de BMW fans de 2 serie stiekem weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:36
readytoflow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:42:
:D

Lelijk ding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

readytoflow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:42:
Die is op een B-Klasse gebotst en ze hebben het beiden niet overleefd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Tylen schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:03:
[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar is dit zo te doen dan??
Geen idee, ik weet alleen dat er bedrijven zijn (of waren) die dat zo deden. Ik rij zelf nooit met getinte ruiten rond en heb er ook geen behoefte aan :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PauseBreak schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:02:
[...]

Geen idee, ik weet alleen dat er bedrijven zijn (of waren) die dat zo deden. Ik rij zelf nooit met getinte ruiten rond en heb er ook geen behoefte aan :P
Dat ken ik ook niet maar er zijn wel gradaties in kwaliteit :)

http://www.klaassenwindowfilm.nl/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Alles is subjectief he

A klasse > 1 serie = A3
MB B > 2 serie > audi ?
CLA > a3 sedan? -BMW ?
MB C = 3 serie > A4 (station)
3 serie = C > A4 (sedan)
GLA > Q3 > X1
A5 = 4 serie > MB ?
5 serie > A6 > E klasse
CLS > A7 > 6 serie
S klasse > 7 serie > a8
Q7 > X5 > ML klasse
Q5 > X3 > ?
BMW GT's? < wat het ook is want die GT's zien er niet uit

Let wel, dit is op looks en dus erg subjectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CLA, A3 sedan en BMW 2 serie ;)
Beetje afhankelijk van de trim is qua looks de ene of de andere mooier.
Standaard trim imho de A3 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ah ja...ik zat met dat Active tourer ding in gedachten als 2 serie!
Dat zeg ik het is erg subjectief. Ik vind Mercedes de laatste tijd erg mooie auto's maken.
A-, CLA-, GLA-, C-, S-Klasse. Vind ik al standaard de mooiste auto's in hun klasse.
Maar het zijn niet de beste rij auto's qua sportiviteit. Dat is toch meestal BMW.

Ach ik ben denk ook op de leeftijd gekomen dat ik meer voor comfort als sportiviteit ga. :P

Daarom kom ik er ook niet uit. Eigenlijk wil ik gewoon een luxe S-Klasse, maar mijn portemonnee is het daar niet mee eens...

Toch eens wezen kijken naar een Passat. Uiterlijk niet helemaal mijn auto. Maar ik neig er toch naar om eens een automaat te nemen en dat dan i.c.m. adaptive cruise control. Dan hoef ik niet veel meer te doen in de file.

Welke betaalbare (<50K bij 20%, 42K bij 25%) ruime auto's (voorkeur station/SUV) bieden de combinatie van automaat+adaptive cruise control? Rekening houdend dat de ACC ook in files moet werken? Dat doet de ACC bij de passat wel namelijk heb ik begrepen.

Werkt het bij de Octavia hetzelfde? Daar is DSG+ACC alleen te combineren in een 25% auto. De Passat is wel duurder maar door zijn 20% wel goedkoper.

[ Voor 47% gewijzigd door readytoflow op 16-10-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
JB schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Dat ken ik ook niet maar er zijn wel gradaties in kwaliteit :)

http://www.klaassenwindowfilm.nl/
Hij heeft het dak mijn vorige auto gewrapt.
Aardige kerel, en levert ook net werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Widow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:15:
[...]

Een Focus, saai :P ? Als er een auto is die intens goede rijeigenschappen kan verhullen in het uiterlijk van een "normale" auto, is het wel de Focus. Ik had er een in de lease, hoe hard dat ding door de bochten kon, ongekend.
Oké, qua uiterlijk had ik erbij moeten vermelden dan :P
Prima mee te sturen, dat hoor ik vaker. Zelf slechts ooit ritje supermarkt mee gemaakt, that's it.
Maar qua uiterlijk... nee, dan blijf ik toch echt bij het voorgaande lijstje, Octavia/Focus, tamelijk suf van de buitenkant, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik vind de Octavia toch het meest mooi van die standaard auto's. Zeker vanuit de achteruitkijkspiegel gezien. Frontaal is het toch wel het meest een echte auto hoor. Leon en Focus is niks mis mee, maar voor mij zijn het toch wel meer instappers tov de Octavia.

En tja, als er net zoveel Tesla's, 911's of S500's rondrijden worden die ook weer als saai bestempeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:45

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Een van de meest saaie auto's (qua uiterlijk dan toch) die ik kan bedenken is een Porsche (alle modellen ooit). Die kunnen dan weer niet veel mensen leasen, dat wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
readytoflow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:57:
Ik vind de Octavia toch het meest mooi van die standaard auto's. Zeker vanuit de achteruitkijkspiegel gezien. Frontaal is het toch wel het meest een echte auto hoor. Leon en Focus is niks mis mee, maar voor mij zijn het toch wel meer instappers tov de Octavia.

En tja, als er net zoveel Tesla's, 911's of S500's rondrijden worden die ook weer als saai bestempeld.
Doe mij een heerlijk saaie Model S P85D _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://ev-cars.ru/sites/default/files/models/description/2012/12/04/2013-tesla-model-s-rear-three-quarter-1.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Goed nieuws!

De Autobrief, die traditioneel met de miljoenennota meekomt, is uitgesteld tot medio 2015. Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën neemt vooralsnog geen besluit over de wijzigingen in het beleid omtrent de autobelastingen. Dat blijkt uit een brief richting de Tweede Kamer.

Nu Autobrief 2.0 is uitgesteld tot medio 2015, zal de nieuwe regelgeving niet per 1 januari 2016 ingaan, maar per 1 januari 2017.

Bron: https://www.alphabet.com/...belasting-pas-2017-anders

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Hoezo 'goed nieuws'?

Volgens Wiebes worden we nog niet hard genoeg genaaid... Hij heeft nu gewoon extra bedenktijd 'gekocht' om de automobilist straks nóg harder te kunnen naaien....

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat er veranderingen aankomen, dat staat buiten kijf.
Nu is er alleen uitstel in de maatregelen die genomen worden, dus goed nieuws voor degene die in de tussentijd een leaseauto kunnen bestellen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 16-09 20:47
RomeoJ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:29:
Goed nieuws!

De Autobrief, die traditioneel met de miljoenennota meekomt, is uitgesteld tot medio 2015. Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën neemt vooralsnog geen besluit over de wijzigingen in het beleid omtrent de autobelastingen. Dat blijkt uit een brief richting de Tweede Kamer.

Nu Autobrief 2.0 is uitgesteld tot medio 2015, zal de nieuwe regelgeving niet per 1 januari 2016 ingaan, maar per 1 januari 2017.

Bron: https://www.alphabet.com/...belasting-pas-2017-anders
wishfull thinkin imo, vorige autobrief was ook in het najaar en ging gelijk in het nieuwe jaar in.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Offtopic doorgaan:
Er staat gewoon letterlijk in dat ze 2016 als tussenjaar gebruiken om wetswijzigingen door te voeren. http://www.rijksoverheid....-zaken-autobrief-2-0.html

Gewoon nog zeker een vol jaar bestellen onder de huidige regelgeving en met plug-in hybrides maximaal profiteren van lage bijtelling zonder veel concessies te hoeven doen.

Ontopic:
Nog 2 maanden...! Of is dat te lang om af te tellen hier? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.autorai.nl/wp-content/uploads/2014/08/18_Golf_GTE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb van de week de voorloopauto om kunnen wisselen voor een andere.. Eindelijk het idee dat de wagenparkbeheerster voor me aan het werk ging. d:)b
Ik reed al sinds 1 augustus in een Mini Countryman. Ik vind dat dus echt geen auto, te klein, te duur en te 'hip'.. De vrouw, en de buurvrouw en alle andere vrouwen die hem zagen vonden hem fantastisch, maar ik niet. Ding was ruim €35k,- in de 20%, dat was even een domper als je van een 14% Megáne afkomt.

Komende week ga ik een weekje weg, en ik kom met vrouw en 2 kinderen gewoon ruimte te kort in de Mini. Dus ik de stoute schoenen aan getrokken en gepolst of ze toevallig iets groters (maar niet duurder) had staan. Kon ik 's middags direct de Mini omruilen voor een Peugeot 5008. Mooie wagen, goedkoper in de lease dan de Mini en veeeeeel meer ruimte. :) * Equator blij is..

Maar goed, de nieuwe auto (308 SW BLE) gaat er nog dit jaar komen, dus in 14% *O*
Uiteindelijk voor een andere kleur moeten kiezen, want anders duurde de levertijd dus te lang, maar Dark Blue (Niet de GoT user) is ook een mooie kleur.

TL;DR
* Equator heeft tijdelijk een veel grotere auto en de 308 SW komt nog dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat had je zelf dan gekozen? Dark Blue is wel een sjieke kleur!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Welke kleur is dat die zo lastig leverbaar is? En wanneer is jouw bestelling de deur uit gegaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:19:
Ik had zelf die rode kleur gekozen.. Vond de vrouw mooi en mij interesseert het echt niet, zolang ik de kleur niet extreem lelijk vind. :)
Gast1981 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:19:
Welke kleur is dat die zo lastig leverbaar is? En wanneer is jouw bestelling de deur uit gegaan? O-)
Rouge Ruby
Afbeeldingslocatie: http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PT9C5KCQJB0BUB1&color=0MM00NPY&trim=0P1R0RFX&opt1=WLTJ&width=830&height=340&ratio=1&view=002&format=jpg&quality=90&back=2

De dealer (Nefkens Utrecht) heeft blijkbaar al een grote bestelling gedaan waarvan er nog auto's niet op een naam stonden. :)
En in die bestelling zaten maar een paar Rouge Ruby auto's en die waren al vergeven.. Dus slecht leverbaar wil ik niet zeggen..

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 17-10-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan vind ik persoonlijk Dark Blue beter werken. Maar ik heb het dan ook niet zo op die donker rode kleuren bij auto's, dan liever een fellere rood of een blauwe donkere kleur.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Oh, ik vind Dark Blue ook erg mooi.. Rood valt wat beter op, er rijden al zoveel auto's in zwart, grijs, blauw.

Wij hadden ooit privé deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/320/429/peugeot-307-sw-2-0-hdif-pack-m-2004-6-persoons-panorama-ecc-clima-5285429-1.jpg
Die viel ook wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:13
Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:19:
Vind ik ook. Bij ons in de buurt staat een gloednieuwe 308SW in die kleur en iedere keer valt het me toch weer op dat het echt de perfecte kleur is voor die auto.

Ik heb zelf een proefrit gemaakt in de rode HB variant, want de SW stond toen nog net niet bij de dealers, maar dat vond ik toch een stuk minder qua kleur.

Uiteindelijk ook niet voor de Peugeot gegaan trouwens.
Equator schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:40:
Wij hadden ooit privé deze:
[afbeelding]
Die viel ook wel op :)
Jakkes..

[ Voor 22% gewijzigd door InZane op 17-10-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
zonoskar schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:51:
Ach ja, een M5 houdt mij ook niet bij in de bochten. Ligt helemaal aan wie er achter het stuur zit.
Ik heb het uiteraard niet over versies met een sportonderstel!
Dat lijkt me logisch, aangezien ik die ook niet heb...

Je kunt het bagatelliseren, maar het Focusonderstel is gewoon belachelijk goed voor een standaard gezinswagen!
readytoflow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:57:

Grappig, als ik de Octavia op foto's zie, dacht ik hmmm kan wel wat worden.
In het echt heb ik het idee dat hij regelrecht uit 2005 is komen rijden. Wat een koplampen zeg... Zo bejaard.

Dan ben ik toch wel weer heel erg blij met mijn Focus zeg...
De octavia is wel ruimer, dat dan weer wel....

Laat staan de Focus facelift, die net uit is... Die vind ik velen malen mooier dan de saaie Octavia. Maar hij is wederom wel ruimer :+
Equator schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:05:
Maar goed, de nieuwe auto (308 SW BLE) gaat er nog dit jaar komen, dus in 14% *O*
Uiteindelijk voor een andere kleur moeten kiezen, want anders duurde de levertijd dus te lang, maar Dark Blue (Niet de GoT user) is ook een mooie kleur.

TL;DR
* Equator heeft tijdelijk een veel grotere auto en de 308 SW komt nog dit jaar :)
De 308 heb ik eigenlijk nooit overwogen, maar de hatchback reed laatst voor me, wat oogt dat ding breed zeg!
Heel gaaf gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

d0s schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:03:
Na lang wikken en wegen tussen een Golf en een A3 is vandaag mijn lease A3 besteld. Rij de afgelopen drie jaar in een Polo, dus ben benieuwd.

Een A3 hatchback Ultra Pro Line Plus in Scubablauw. Verwachte levering week 51 (valt dan nog mooi in 14% dit jaar :))
Zojuist bericht gehad dat hij waarschijnlijk al in week 49 afgeleverd gaat worden. Levertijd 9 weken, niet slecht.

Het is de volgende configuratie geworden:

Audi A3 Ultra hatchback Pro Line Plus
Scubablauw
Zwarte bekleding

Parkeersensoren achter
MMI Plus
Sportstoelen
Aluminium Optiek
Mistlampen
Raamlijst blank
Privacy Glass

Uitlaatsierstuk (Dealer Optie)
18'' Pro Line S velgen (Dealer Optie)

Bij de dealer staat momenteel een soortgelijke:

Afbeeldingslocatie: http://cav.cartel.nl/7431284_2.jpg

Wachten duurt lang.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Grappig dat de meningen over het ontwerp van de Octavia zo verdeeld zijn. Ik vind het (ook) op het ontwerp van een Audi A4 uit 2004 (ofzo) lijken - maar dat is juist waarom het mooi is! Dat model Audi A4 (station, limousine vond ik niet top) is één van de meest geslaagde auto's qua ontwerp wat mij betreft. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lotpro.com/Themes/Default/cars/4444.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.skoda.nl/over-skoda/nieuws/2013/~/media/7C2262394A394AF6ACA89D618FDA7A9E.ashx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Dat is wel een beetje gek, je vindt hem lijken op een auto van 10 jaar geleden en toch vind je hem geslaagd :P. Ik vind de Octavia best OK, denk dat Skoda goed bezig is!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:17:
[...]

Grappig, als ik de Octavia op foto's zie, dacht ik hmmm kan wel wat worden.
In het echt heb ik het idee dat hij regelrecht uit 2005 is komen rijden. Wat een koplampen zeg... Zo bejaard.
Wat is er volgens jou mis met het front dan?
Afbeeldingslocatie: http://static.zigwheels.com/media/model/2013/Oct/skoda_octavia_front_view2_640x480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
MrAcid schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:40:
Grappig dat de meningen over het ontwerp van de Octavia zo verdeeld zijn. Ik vind het (ook) op het ontwerp van een Audi A4 uit 2004 (ofzo) lijken - maar dat is juist waarom het mooi is! Dat model Audi A4 (station, limousine vond ik niet top) is één van de meest geslaagde auto's qua ontwerp wat mij betreft. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Grappig: renzo4000 in "Keuze leaseauto"

Werd ook niet echt gewaardeerd hier toen ik het zei :+ Het is gewoon een feit dat de Octavia een erg terughoudend uiterlijk heeft wat m.i. ook uit de begin jaren 2000 had kunnen komen. Of dat erg is? Neuh niet persé ... de Skoda is nou eenmaal de no-nonsense telg uit de VAG groep.

ff voor de duidelijkheid, ik heb ook een octavia in bestelling staan ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het design van de Octavia is gebaseerd op strakke lijnen, maar je ziet steeds meer gedurfde (iets rondere) vormen komen. Ik vind onderstaande lijnen best mooi, en voor een Skoda best vernieuwend :)
Afbeeldingslocatie: http://www.skoda.nl/over-skoda/nieuws/2013/~/media/7C2262394A394AF6ACA89D618FDA7A9E.ashx

Ik heb zelf weinig met Skoda, maar het is echt wel een mooie auto.
dfrenner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:17:
[...]

De 308 heb ik eigenlijk nooit overwogen, maar de hatchback reed laatst voor me, wat oogt dat ding breed zeg!
Heel gaaf gezicht!
De oudere 308 was optisch helemaal erg breed. Vooral door de gebruikte bumper. in de nieuwe versie is dat een stuk mooier :)
Persoonlijk vind ik de hatchback niet mooi, ik heb een voorliefde voor stations.

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 17-10-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja in een "dikke" RS uitvoering ziet dat er inderdaad lekkerder uit ... maar het gros wat ik rond zie rijden is meer zo:

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/skoda/octavia/skoda-octavia-stationwagen-diesel-zwart-032--75018854-Medium.jpg

Saaie kleur, kleine velgjes, ballonbandjes, veel te hoog op de poten etc...

Ik heb getracht mijn bestelde octavia een beetje op te leuken. Vergelijkbaar met deze:
Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/car-images/df01/s020/afm7/0011493520.jpg

Dan nog wel met Eibachs eronder want de standaard octavia lijkt wel tractor, zo hoog staat ie op z'n wielen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Tsja, de standaard-Octavia (zoals hierboven afgebeeld) lijkt ook wel behoorlijk op een Dacia Logan MCV (de huidige). Ook niet moeders mooiste, maar daar is verder niks mis mee. Mijns inziens koop of lease je dergelijke auto's niet omdat ze zo mooi zijn maar omdat het een goed compromis is tussen uiterlijk en waar voor je geld krijgen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Elke auto is in zijn basis model niet om aan te zien. Van een kale E klasse, A6, 3 serie etc word ik ook niet blij van.
Maar over het algemeen kan je een Octavia wel leuk maken en vind ik het persoonlijk een geslaagd ontwerp.
Beter dan een 308 waar ik toch op de een of andere manier een beetje van op uitgekeken raak.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:44:
Wat is er volgens jou mis met het front dan?
[afbeelding]
Er is niets "mis" mee, maar ik vind het redelijk verjaard eruit zien...
Realistischer beeld:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery/public/skoda-octavia-estate-1-front-tracking.jpg?itok=Fzl-5ldE
Ik ga niet zeggen dat ik dit mooier vind:
Afbeeldingslocatie: http://www.careofcars.com/wp-content/uploads/2012/10/dacia-logan-2-2012-front-view.jpg
Maar zelfs dit ziet er minder bejaard uit...

En dan vind ik dit velen malen mooier:
Afbeeldingslocatie: http://img.autobytel.com/car-reviews/autobytel/113588-2013-ford-focus-road-test-and-review/ABTL_2013-Ford-Focus-Front.jpg

Kun je nagaan dat deze de bumpers niet heeft laten spuiten...

Dat heb ik wel laten doen:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3955/14934204174_a85d5f3271_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3956/15552284621_5562b2ebd7_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5606/15369326360_e5c111c73c_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5607/15531249106_2303002df4_c.jpg

vs.
Afbeeldingslocatie: http://www.ardeaauto.nl/wp-content/uploads/2013/11/259653-ford-focus-10-ecoboost-1024x683-480x480.jpg

Het enige jammere is dat bij de Xeon optie, de donere koplampen units komen te vervallen...

Daarnaast vind ik de led achterlichten van de Focus een hele luxe uitstraling hebben, in tegestelling tot bijvoorbeeld een Octavia, maar goed dat is mijn mening...

Overigens vind ik de voorkant van de facelift Focus erg gaaf... Veel mooier dan de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Octavia die je laat zien heeft hetzelfde front als die ik toonde. Gewoon een standaard Elegance Business Line, maar goed...

Ik vind de Focus niet lelijk hoor, mocht je dat denken. De Mondeo vind ik overigens wel een stuk mooier.
renzo4000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:00:

Ik heb getracht mijn bestelde octavia een beetje op te leuken. Vergelijkbaar met deze:
[afbeelding]
Die lijkt wel wat op de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k5ei8NU.jpg?1

[ Voor 45% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-10-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:26:
De Octavia die je laat zien heeft hetzelfde front als die ik toonde. Gewoon een standaard Elegance Business Line, maar goed...

Ik vind de Focus niet lelijk hoor, mocht je dat denken. De Mondeo vind ik overigens wel een stuk mooier.
Je mag hem best lelijk vinden hoor ;)

Ik probeer altijd wat onder budget te blijven, van restant kan ik zaken als telefoon en telefoonrekeningen declareren...

Dus ik houd met de Full option Focus zo'n 1500 jaarlijk over, dat was me met een Mondeo niet gelukt, als die uberhaupt al binnen budget zou vallen (geen 14%, dus meer BPM)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@AllSeeyinEye, klopt alleen moet ik het doen met een geknepen spaardiesel van 14% ... geen schande maar een 2.0tdi met dsg had mijn voorkeur ik vond alleen de meerprijs (qua bijtelling althans) het niet waard. Overigens vind ik de metal grey (ookal klinkt het wat saai) de meest geslaagde kleur icm het chroompakket en 18" lichtmetaal. Ik heb alleen voor de Golus gekozen, die zie je wat minder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ah een estate/station die mooi is? Sowieso onmogelijk natuurlijk, zien er allemaal idioot uit :+

Gelukkig heb ik een echte gangster bak besteld!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oHKUwmrtt9dNpUAuIktq6kUl/full.png
En nu niet gaan zitten haten, jullie weten dat hij gangster is en dat jullie er doodsbang naast zullen rijden.
Puur testosteron op wielen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:03:
Ah een estate/station die mooi is? Sowieso onmogelijk natuurlijk, zien er allemaal idioot uit :+

[afbeelding]
En nu niet gaan zitten haten, jullie weten dat hij gangster is en dat jullie er doodsbang naast zullen rijden.
Ik vind hem best cool idd! Ziet er heel robuust uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

Reinier

\o/

Ik vind dat ding echt ontzettend cool. Althans op foto's/video's, nog niet in het echt gezien.

En voordelig, met een beetje leasebudget kun je er twee leasen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In grote lijnen is hij inderdaad mooi. Op detail nivo vraag ik me af waarom die 'wallen' onder de 'ogen' en die 'isolatie' op de deurpanelen. En het verspringende achterruitje (zie je bij meer modellen) vind ik ronduit lelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

Reinier

\o/

Die isolatie op de deurpanelen? De airbumps zijn juist de USP van de Cactus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[afbeelding]
Waarom gaat bijna elke autoboer op de grond zitten om een foto van een auto te maken? Of soms zelfs liggen, waarbij je onder de auto het wiel aan de achterkant kan zien? Is dat om de Nederlandse auto's groter te laten lijken? Want dit aanblik krijg je alleen net voordat-ie over je heen rijdt, niet als je er normaal naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is dat zo? Ik vind het niet mooi. Hou meer van _saai_ _traditioneel_ strak.
RemcoDelft schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Waarom gaat bijna elke autoboer op de grond zitten om een foto van een auto te maken? Of soms zelfs liggen, waarbij je onder de auto het wiel aan de achterkant kan zien? Is dat om de Nederlandse auto's groter te laten lijken? Want dit aanblik krijg je alleen net voordat-ie over je heen rijdt, niet als je er normaal naar kijkt.
Valt wel mee toch? Sowieso zal die auto erg veel moeite moeten doen om de fotograaf te raken, gelet op de hoek en de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:22:
In grote lijnen is hij inderdaad mooi. Op detail nivo vraag ik me af waarom die 'wallen' onder de 'ogen' en die 'isolatie' op de deurpanelen. En het verspringende achterruitje (zie je bij meer modellen) vind ik ronduit lelijk :+
Die airbumps - zoals Citroën het noemt - zijn bedoeld ter voorkoming van krassen en andere beschadigingen bij scholen/winkelcentra. Het is een hippe MPV voor de drukke vader en moeder he :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 13:22
readytoflow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:53:
Welke betaalbare (<50K bij 20%, 42K bij 25%) ruime auto's (voorkeur station/SUV) bieden de combinatie van automaat+adaptive cruise control? Rekening houdend dat de ACC ook in files moet werken? Dat doet de ACC bij de passat wel namelijk heb ik begrepen.

Werkt het bij de Octavia hetzelfde? Daar is DSG+ACC alleen te combineren in een 25% auto. De Passat is wel duurder maar door zijn 20% wel goedkoper.
Dat is afhankelijk van hoeveel vermogen en welk type brandstof je wil, de hele VAG lijn is eigenlijk hetzelfde kwa mogelijkheden daarin.

20%:
1.2 TSI 105pk DSG
1.4 TSI ACT 150pk DSG
1.6 TDI 110pk DSG

Deze zijn allen te combineren met ACC + Lane Assist. Het verschil tussen de Passat en de rest is dat deze ook het sturen voor je kan overnemen in een file. De Octavia, Golf en Leon houden alleen automatisch een bepaalde afstand voor je aan in een file.

Met 42k kun je ook een dikke 150pk 2.0 TDI DSG Golf Variant configureren (zoiets bv) met bijna alles erop en eraan.

Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/6/341/55324580/octavia-golf-combi-variant-7403712531905624630.jpg

De vraag is hoe belangrijk vind je het premium D segment. Met jou budget kun je een all opties C segmenter kopen of een vrij kale auto uit het D segment.

[ Voor 5% gewijzigd door Furfoot op 17-10-2014 12:47 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
PauseBreak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:38:
[...]

Die airbumps - zoals Citroën het noemt - zijn bedoeld ter voorkoming van krassen en andere beschadigingen bij scholen/winkelcentra. Het is een hippe MPV voor de drukke vader en moeder he :+
En daarom maak je je auto extra lelijk :/ Ik vind het ontwerp sowieso al niks.

En dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/qHCdS8GGqP8/maxresdefault.jpg

Er zijn vast mensen die het geweldig mooi vinden, maar ik vind het werkelijk afschuwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:36

[afbeelding]
Tsja, gangsterbak?

Ik vind het meer een auto voor burgerpapa's en mama's die nog een tikkeltje surfdude/surfchick in zich (willen) hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

InZane schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:41:
[...]

En dan dit:

[afbeelding]

Er zijn vast mensen die het geweldig mooi vinden, maar ik vind het werkelijk afschuwelijk.
In die kleurstelling is het net alsof iemand geïnspireerd is geraakt nadat hij zijn grote beurt heeft gedaan op het toilet _O-

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Blik1984 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:41:
[...]

Tsja, gangsterbak?

Ik vind het meer een auto voor burgerpapa's en mama's die nog een tikkeltje surfdude/surfchick in zich (willen) hebben
Ik mis bij dat ding de krachtige motoren :( Dan is het wel echt een heel leuk speelding.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Laatst online: 15-09 16:55
Voor de mensen die in de markt zijn voor een C klasse estate, ik zie op directlease dat de 180 een prijsje heeft gekregen. Scheelt voor de diesel lease edition 20 euro per maand ten opzichte van de 220 lease edition. Fiscale prijs is maar 1000 euro minder dan de 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dfrenner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:06:
[...]

Ik vind hem best cool idd! Ziet er heel robuust uit ;)
Ik vind hem lekker origineel, past goed bij mij :D
Reinier schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:19:
Ik vind dat ding echt ontzettend cool. Althans op foto's/video's, nog niet in het echt gezien.

En voordelig, met een beetje leasebudget kun je er twee leasen :)
Twee niet maar hou wel lekker wat over ja.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:22:
Zodat je de haters dood kan rijden zonder schade. Die hoeken raken precies je knieën waardoor jij wat breekt en ik geen problemen heb :D
RemcoDelft schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Dat is wel hoe je hem het vaakst gaat zien, gangster bak he!
InZane schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:41:

En dan dit:

[afbeelding]

Niet haten jonguh! Ik kies wel voor het leren interieur met paars. Dan valt het eigenlijk wel mee en is het veel zwart met donkerpaarse accenten.
Blik1984 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:41:
[...]

Tsja, gangsterbak?

Nee man, die kiezen voor een Octavia RS zodat ze heerlijk burgerlijk kunnen zijn maar zichzelf kunnen wijsmaken dat ze nog enigszins cool zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Furfoot schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:40:
[...]

Met 42k kun je ook een dikke 150pk 2.0 TDI DSG Golf Variant configureren (zoiets bv) met bijna alles erop en eraan.
Al ik die 150pk dsg variant highline bijna met alles erop en eraan in elkaar klik zit ga ik al snel over de 49K heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:08:
Niet haten jonguh! Ik kies wel voor het leren interieur met paars. Dan valt het eigenlijk wel mee en is het veel zwart met donkerpaarse accenten.
Smaken verschillen gelukkig ;)
Hij valt voor mij een beetje in de categorie Multipla. Of je vindt het mooi, of je vindt het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Die bumps op de C4C, is dat nog speciaal plastic? Of is het gewoon van dat lelijke zwarte spul dat met 3 jaar grijs begint te worden?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ach die catus is best een geinig vrouwuh karretje :+

Nee, ookal is ie zwart met leuke velgjes ... je testosteron wordt direct omgezet in oestrogeen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

InZane schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:18:
[...]

Smaken verschillen gelukkig ;)
Hij valt voor mij een beetje in de categorie Multipla. Of je vindt het mooi, of je vindt het niks.
Jij bent zelf een Multipla :Y
Widow schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:29:
Die bumps op de C4C, is dat nog speciaal plastic? Of is het gewoon van dat lelijke zwarte spul dat met 3 jaar grijs begint te worden?
Thermoplastic polyurethane.
renzo4000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:31:
Ach die catus is best een geinig vrouwuh karretje :+

Nee, ookal is ie zwart met leuke velgjes ... je testosteron wordt direct omgezet in oestrogeen. :N
Nee man, keihard gangster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:35:
[...]

Nee man, keihard gangster.
Deze is gangster jonguh!

Afbeeldingslocatie: http://media05.myheimat.de/2009/06/06/542649_web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Dat is afhankelijk van hoeveel vermogen en welk type brandstof je wil, de hele VAG lijn is eigenlijk hetzelfde kwa mogelijkheden daarin.

20%:
1.2 TSI 105pk DSG
1.4 TSI ACT 150pk DSG
1.6 TDI 110pk DSG

Deze zijn allen te combineren met ACC + Lane Assist. Het verschil tussen de Passat en de rest is dat deze ook het sturen voor je kan overnemen in een file. De Octavia, Golf en Leon houden alleen automatisch een bepaalde afstand voor je aan in een file.

[afbeelding]

De vraag is hoe belangrijk vind je het premium D segment. Met jou budget kun je een all opties C segmenter kopen of een vrij kale auto uit het D segment.
De Seat Leon ST vind ik dan nog mooier, maar goed ik ben een jonge papa. Die kun je nog dikker aankleden :)

Afbeeldingslocatie: http://img1.auto-motor-und-sport.de/Seat-Leon-ST-Skoda-Octavia-Combi-Frontansicht-fotoshowBigImage-4458a934-735179.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img4.auto-motor-und-sport.de/Seat-Leon-ST-Skoda-Octavia-Combi-Seitenansicht-fotoshowImage-c0ea1153-735181.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 17-10-2014 13:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:35:
[...]

Jij bent zelf een Multipla :Y
Neuh, ik en Fiat gaan niet zo goed samen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jonguh als ik die kon leasen... man dat zou gaaf zijn :7
InZane schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

Neuh, ik en Fiat gaan niet zo goed samen :+
Fiat is gemaakt voor dames en voor bejaarden. Ze hebben nog een tijdje gedacht aan een houten auto, dan zitten die bejaarden alvast tussen zes plankjes voor het geval dat. En een speciale Editione Crematione die gegarandeerd vlam vat bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JB schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

De Seat Leon ST vind ik dan nog mooier, maar goed ik ben een jonge papa. Die kun je nog dikker aankleden :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Oef! serieus? ... Die leon ziet er van buiten best ok uit hoor maar van binnen waan je je nog in een interieur van een decenia terug. Neem nou die micky mouse navigatie van een paar pixels, ai ai. Seat staat wat dat betreft duidelijk onderaan de VAG ladder. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Van buiten absoluut mee eens, maar van binnen vind ik de afwerking echt behoorlijk karig/ouderwets aandoen. Daarin vind ik de Skoda beter... En de Volkswagen (uiteraard) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja de Seat stond ook op mijn lijstje.
Maar kwam al gauw van een koude kermis thuis na een proefrit.
Interieur is niet iets waar ik blij van word.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ohw dat vind ik juist weer niet :D Dat stuur van de Octavia is echt geen porem imho :) Wel eens met de kleine navigatie maar er komt nu een grotere variant (nog niet groot genoeg maar goed). Verder zit de navigatie wel op een fatsoenlijke positie, bij de Skoda kijk je dan ook nog tegen dat lelijke stuur als je erop wil kijken :P

[ Voor 26% gewijzigd door JB op 17-10-2014 14:07 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Seat Leon
Afbeeldingslocatie: http://photo.netcarshow.com/Seat-Leon_SC_2014_photo_61.jpg

Skoda Octavia
Afbeeldingslocatie: http://img.netcarshow.com/Skoda-Octavia_Combi_2014_1600x1200_wallpaper_4d.jpg

Volkswagen Golf
Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/roadtests/hatchbacks/1209_2014_volkswagen_golf_first_look/43330308/2014-volkswagen-golf-interior.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Doet u mij de onderste maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grootste verschil zit in de gebruikte plasticsoorten ^^

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Mij ook. Ik vond het bij de Octavia waar ik in heb gereden ook niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vind het interieur van de Octavia niet slecht. best mooi eigenlijk .Maar van de golf net wat netter.
Ik had ook een O3 onder de bestel knop staan. Totdat ik er achterkwam dat de golf goedkoper was voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat het interieur van de Golf een betere kwaliteit/meer luxe heeft klopt ook wel conform de VAG ladder:

+++ bently
++ audi
+ volkswagen
+/- skoda
- seat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Weet niet of het betere kwaliteit is. Zeg alleen dat ik hem mooier vind.
De golf is ook niet overal netjes afgewerkt. De Skoda heeft in het vakje links bij je knie wel een stukje vilt.
En de golf heeft daar bv alleen hard plastic (wel weer met een SD kaart houdertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

Je hoort het toch veel bij de Seat Leon (en ook de Ford Focus).

Prima rijeigenschappen, aardig van buiten. Maar toch knappen veel mensen af op het interieur/dashboard en laten 'm daarom staan. Als de Focus een wat mooier / minder plastic dashboard had gehad weet ik zeker dat we die veel meer zouden terugzien.

Bij mij op de zaak hebben zeker 2/3 man 'm om deze reden hebben laten staan, terwijl de Focus geweldig rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
[...]

20%:
1.2 TSI 105pk DSG
1.4 TSI ACT 150pk DSG
1.6 TDI 110pk DSG

[afbeelding]

Thx. voor de DSG/ACC info!

Ik moet diesel sowieso.
Dus kom ik al snel bij de VAG 1.6TDI uit.

Eigenlijk zijn het allemaal niet echt mijn modellen qua uiterlijk. De Golf en de Seat gaan hem niet worden.

Ik had gisteren een Passat 1.6TDI DSG Highline, Exec+, Advance, Best ass.+, Active info :9~ , keyless entry.

Past wel, maar ik twijfel of ik dat soort netto kosten per maand te duur ga vinden... >400,- pm.

Dat active Info display met de navigatie tussen je klokken lijkt me wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[afbeelding]
Doodsbang? Integendeel. Aan dat ding is al van buitenaf te zien dat als ik er tegenaan rijd, ik gewoon weggekaatst wordt. Dus echt zorgen hoef je je er niet over te maken :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:36:
[...]

Doodsbang? Integendeel. Aan dat ding is al van buitenaf te zien dat als ik er tegenaan rijd, ik gewoon weggekaatst wordt. Dus echt zorgen hoef je je er niet over te maken :+
Ik bounce je de vangrail in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

renzo4000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:28:
Dat het interieur van de Golf een betere kwaliteit/meer luxe heeft klopt ook wel conform de VAG ladder:

+++ bently
++ audi
+ volkswagen
+/- skoda
- seat
Uhh dat het dash minder mooi gevonden word staat toch wel los van de kwaliteit/luxe.

Leon ST
Afbeeldingslocatie: http://img4.auto-motor-und-sport.de/Seat-Leon-ST-Ladekante-fotoshowImage-ce175540-735206.jpg

Skoda
Afbeeldingslocatie: http://img2.auto-motor-und-sport.de/Skoda-Octavia-Combi-Ladekante-fotoshowImage-aae6540c-735207.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 17-10-2014 14:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Terugroepactie bij Mercedes. Iets met de stuurkolom. Ergste geval kan je niet meer sturen volgens de brief van de importeur. :s
Pagina: 1 ... 98 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.