Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Furfoot schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:40:
[...]

Dat is afhankelijk van hoeveel vermogen en welk type brandstof je wil, de hele VAG lijn is eigenlijk hetzelfde kwa mogelijkheden daarin.

20%:
1.2 TSI 105pk DSG
1.4 TSI ACT 150pk DSG
1.6 TDI 110pk DSG

Deze zijn allen te combineren met ACC + Lane Assist. Het verschil tussen de Passat en de rest is dat deze ook het sturen voor je kan overnemen in een file. De Octavia, Golf en Leon houden alleen automatisch een bepaalde afstand voor je aan in een file.

Met 42k kun je ook een dikke 150pk 2.0 TDI DSG Golf Variant configureren (zoiets bv) met bijna alles erop en eraan.

[afbeelding]

De vraag is hoe belangrijk vind je het premium D segment. Met jou budget kun je een all opties C segmenter kopen of een vrij kale auto uit het D segment.
Waarom geen Volvo!?
De systemen op een Volvo werken naar mijn mening veel verfijnder!
Tylen schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:11:
Al ik die 150pk dsg variant highline bijna met alles erop en eraan in elkaar klik zit ga ik al snel over de 49K heen ;)
Lol en dan heb je alsnog een Golfje 8)7
MrAcid schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:58:
Van buiten absoluut mee eens, maar van binnen vind ik de afwerking echt behoorlijk karig/ouderwets aandoen. Daarin vind ik de Skoda beter... En de Volkswagen (uiteraard) ook.
Hangt maar mnet van de uitvoering af...
Mijn Skoda kraakte al in maand 2...
En de leen Golfjes (omdat mijn Skoda continu bij de dealer stond) trend edities :X Over slechte afwerking en hard plastic gesproken...
Doe ze mij geen van allen maar!

ik ben meer hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.justlease.nl/wp-uploads/2012/08/Volvo-V70-interieur-300x200.jpg

Straalt veel meer klasse in zijn eenvoud uit!
renzo4000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:28:
Dat het interieur van de Golf een betere kwaliteit/meer luxe heeft klopt ook wel conform de VAG ladder:

+ bently
+/- audi
- volkswagen
-- skoda
--- seat
FIFY :+
d0s schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:31:
Je hoort het toch veel bij de Seat Leon (en ook de Ford Focus).

Prima rijeigenschappen, aardig van buiten. Maar toch knappen veel mensen af op het interieur/dashboard en laten 'm daarom staan. Als de Focus een wat mooier / minder plastic dashboard had gehad weet ik zeker dat we die veel meer zouden terugzien.

Bij mij op de zaak hebben zeker 2/3 man 'm om deze reden hebben laten staan, terwijl de Focus geweldig rijd.
Klopt, zeker een nadeel van de Focus, rommelig dash...
De Facelift heeft daar volgens mij wel verandering in gebracht toch?

Afbeeldingslocatie: http://carshdz.com/wp-content/uploads/2014/07/2015-Ford-Focus-ST-Dashboard-591x380.jpg

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:53
@JB die rvs plakstrip gaat die leon niet ineens kwalitatief een betere auto maken hoor :) ... die kan je overigens ook voor de octavia bestellen als ik mij niet vergis.

Maar goed, je hoeft je niet aangevallen te voelen of het eens te zijn met mij. Het is m.i. eenmaal een gegeven dat Seat de laatste jaren eenmaal niet de hoogste prio hebben binnen de VAG groep. Neemt niet weg dat het best leuke auto's zijn maar niet voor mij. Overigens wordt dit klaarblijkelijk gedeeld met vele andere gezien de verkoopaantallen. ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

@dfrenner. Volvo is idd netjes. Maar boven budget. En ook te klein voor mij.
En wbt de Facelift van de Focus. Dat blijf ik lelijk vinden.

Gelukkig maar. anders reden we allemaal in dezelfde auto's

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:11

PauseBreak

derp!

d0s schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:31:
Je hoort het toch veel bij de Seat Leon (en ook de Ford Focus).

Prima rijeigenschappen, aardig van buiten. Maar toch knappen veel mensen af op het interieur/dashboard en laten 'm daarom staan. Als de Focus een wat mooier / minder plastic dashboard had gehad weet ik zeker dat we die veel meer zouden terugzien.

Bij mij op de zaak hebben zeker 2/3 man 'm om deze reden hebben laten staan, terwijl de Focus geweldig rijd.
Mwah, zo'n dashboard in de Focus is alleen een nadeel als je 'm een of twee dagen gebruikt. Alles langer dan dat went het wel. Bovendien, zoveel knoppen heeft het pre-facelift dashboard nu ook weer niet. Wil je veel knopjes? Ga naar Opel :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt en bij de insignia is dat al gereduceerd.
Maar toch liever het dash van de opel dan de ford. Al wordt ik daar ook niet super blij van.
Zeker die ouderwetse BC uit 1999

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renzo4000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:47:
@JB die rvs plakstrip gaat die leon niet ineens kwalitatief een betere auto maken hoor :) ... die kan je overigens ook voor de octavia bestellen als ik mij niet vergis.
Denk dat ie het over het kapje over het slot heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08-09 21:43
PauseBreak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:50:
[...]

Mwah, zo'n dashboard in de Focus is alleen een nadeel als je 'm een of twee dagen gebruikt. Alles langer dan dat went het wel. Bovendien, zoveel knoppen heeft het pre-facelift dashboard nu ook weer niet. Wil je veel knopjes? Ga naar Opel :P
Vind ik ook wel meevallen bij de Focus. Ik vind het juist wel degelijk en intuïtief werken en het is één van de redenen (+ rijeigenschappen) dat ik niet voor de 308 gegaan, want daar moet zowat alles via het touch screen bediend worden :/
Alleen de plaats en bediening van de CC kan me nog steeds niet echt bekoren in de Focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

Nee in zijn geheel, ook de bekleding. Dat ziet er veel deftiger uit (standaard) dan bij de Skoda (waar heel veel als optie aangevinkt moet worden en de auto behoorlijk prijzig wordt).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar hoe vaak lig je nou in je eigen kofferbak?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is de skoda die je gepost hebt uitgerust met de dubbele laadvloer, welke er nu uit gehaald is.
Zo ziet het er bij mij in ieder geval niet uit.

Enige wat ik wel jammer vind, is dat je zonder die dubbele laadvloer geen vlakke bodem hebt met de bank naar beneden.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-10-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:46:
[...]

Waarom geen Volvo!?
De systemen op een Volvo werken naar mijn mening veel verfijnder!

[...]
Te klein en te duur. In ieder geval in de Diesel. en zeker bij een automaar
Waaom Volvo zo duur is begrijp ik niet hoor. Ik snap niet dat er zo ontiegelijk veel V60's rondrijden. Van de PHEV snap ik het wel. maar de overige modellen?
Voor 750/800 lease budget heb ik alleen een dikke V40 en die is nog kleiner dan een Golf of een A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

MikeyMan schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

Mijn 2010 octavia combi heeft ook netjes zo'n kapje....Nog een paar maandjes.. dan mag ik weer een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:57:
Maar hoe vaak lig je nou in je eigen kofferbak?
Nou als je als gangster iemand gewacked hebt, is het toch prachtig bij het openen van de kofferbak om dat te zien ipv alleen plastic :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, zoals ik zei; bij mij ziet het er niet zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/99909548/2014-10-17%2015.04.36.jpg

Heb alleen dat klepje niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 17-10-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
readytoflow schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:00:
[...]
Voor 750/800 lease budget heb ik alleen een dikke V40 en die is nog kleiner dan een Golf of een A3.
Ik hoor dat van veel mensen, dat een V40 te klein is. Maar wat slepen jullie allemaal mee dan :? het is idd niet de meest ideale auto om een week mee op de camping te gaan staan met de hele familie, maar vroeger (20 jaar geleden) propte we dat in een Suzuki Alto en dat ging goed. Zijn de standaarden qua ruimte dan zo veranderd, of moet er tegenwoordig een wasmachine in een auto passen :P ?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vind de afwerking van de O3 juist netjes. Zeker de haakjes voor je boodschappen tassen.
Dat is bij de Leon (en ook de golf) toch minder.
Ook is het baggage pakket netjes.
Maar je krijg weer niet standaard een dubbele bodem en vanuit de kofferbak neerklapbare achterbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Widow schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:08:
[...]

Ik hoor dat van veel mensen, dat een V40 te klein is. Maar wat slepen jullie allemaal mee dan :? het is idd niet de meest ideale auto om een week mee op de camping te gaan staan met de hele familie, maar vroeger (20 jaar geleden) propte we dat in een Suzuki Alto en dat ging goed. Zijn de standaarden qua ruimte dan zo veranderd, of moet er tegenwoordig een wasmachine in een auto passen :P ?
Ligt er inderdaad aan. Hier is de kinderwagen "het probleem". Zo'n V40 is niet praktisch met kleine kinderen om alles meegesleept te krijgen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

[...]

Het is denk ik je referentie kader.
Rij nu al jaren stations. En ik merk dat ik toch regelmatig de achterbak vol heb. En dan ben ik blij dat ik 500 liter of meer kan meenemen.
Ook de beenruimte op de achterbank vind ik krap op de V40.

Zou ik met minder kunnen? Ja vast wel.
Maar voorlopig hou ik het toch lekker op een station. Met min 550 liter bagage ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
[...]

Ik vind 'm ook te klein ja. Gooi een buggy achterin en je hebt gelijk geen ruimte meer voor koffers/tassen.

20 jaar geleden hadden mijn ouders trouwens wel iets groters dan een Salto. Toen bestonden er ook al stationwagons hoor :+

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 17-10-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:50:
Het wend inderdaad wel, maar mooi is anders ;)

Maar over de verfijnde volvo systemen. DSTC is mijn grootste voorbeeld hierin:
Dit doet Volvo DSTC in de sneeuw als je hem in zijn 1 zet en vol gas geeft....

[YouTube: http://youtu.be/hpFKT_oUGjg]

In verhouding tot zo ongeveer ieder ander merk wat ik ooit gereden heb:

Een "dansende" toerenteller bij sneeuw.

En daarin heb ik in ieder geval gemerkt dat Volvo echt uniek is in dat soort systemen.

Ik heb een C30 gereden en we stonden in Duitsland op een besneeuwde heuvel bij het hotel met andere Nederlanders in een Subaru Legacy AWD.

Je zag gewoon dat alle 4 de wielen telkens even spinde, voordat de TC insloeg, hierdoor had hij een klein aanloopje nodig om de berg op te komen. Daarna ging hij natuurlijk redelijk snel... Want AWD gaat beter dan FWD ;)
Maar ik bleef op de heuvel staan zonder aanloopje gewoon vol gas in zijn 1. Resultaat: Ik ging heeeeeel langzaam omhoog, maar zonder aanloop. De toerenteller heel steady op 1100 toeren en iedere seconde kwamen daar zo'n 50 toeren bij.

Het werkt echt super...

Ik had gehoopt dat Ford en Volvo deze systemen deelden, amar helaas is dit niet het geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

DarkSide schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Het is denk ik je referentie kader.
Rij nu al jaren stations. En ik merk dat ik toch regelmatig de achterbak vol heb. En dan ben ik blij dat ik 500 liter of meer kan meenemen.
Ook de beenruimte op de achterbank vind ik krap op de V40.

Zou ik met minder kunnen? Ja vast wel.
Maar voorlopig hou ik het toch lekker op een station. Met min 550 liter bagage ruimte
Mee eens, ik ben ondertussen bezig met m'n 3e station (2x fabia combi, 1x octavia combi), en ik heb al eens gekeken naar wat kleiners.. maar elke keer denk ik weer "Maar dan past dit niet. of dat niet.. en het is zo lekker makkelijk".... Dus de volgende zal waarschijnlijk wel weer een Octavia Combi gaan worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JB schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:03:
[...]

Nou als je als gangster iemand gewacked hebt, is het toch prachtig bij het openen van de kofferbak om dat te zien ipv alleen plastic :?
Als je in die Seat/Skoda troep rijdt zal je eerder gewacked worden dan dat je zelf iemand wacked ;)
Is ook wel fijn, is je laatste ritje in ieder geval nog in een fatsoenlijke auto ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:18:
[...]

Als je in die Seat/Skoda troep rijdt zal je eerder gewacked worden dan dat je zelf iemand wacked ;)
Is ook wel fijn, is je laatste ritje in ieder geval nog in een fatsoenlijke auto ;)
Ja precies zo'n Citrus is prima kwaliteit :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Als je de binnenmaten gaat controleren, kom je erachter dat een V40 juist meer beenruimte heeft dan een Golf en A3 (bron autoweek). Zoek maar op mijn posts in het verleden, heb het hier een keer gepost...
JB schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:10:
Ligt er inderdaad aan. Hier is de kinderwagen "het probleem". Zo'n V40 is niet praktisch met kleine kinderen om alles meegesleept te krijgen.
Iedem voor een Golf of A3...

Golf kun je wel in station krijgen maar A3 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JB schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:19:
[...]

Ja precies zo'n Citrus is prima kwaliteit :D
Het ontvangt zelfs certificaten voor zijn kwaliteit, kan je nagaan :7
Afbeeldingslocatie: http://www.ryandurkin.com/blog/wp-content/uploads/2013/01/durkin-certified-gangster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
[...]

Moest onlangs 2x rijden om met 2 kleine kinderen een weekendje weg te gaan.
(dus 1 kinderwagen, 1 campingbedje, babyspullen +gewone bagage voor de oudste, de ouders hadden ieder 1 klein sporttasje :+ ). Dat pas dus echt niet in een A3 SB he!

Als de kinderen bijv. 5 en 8 zijn, dan wordt het al een ander verhaal (hoop ik), dan heb je gewoon 4 weekendtassen en nog wat losse dingen nodig.

Dus ik wil een redelijke kofferbak met een dakkoffer leasen (crossover) of een auto met een grote kofferbak (octavia, Passat, (Superb helaas niet, wordt vervangen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
readytoflow schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:27:
Moest onlangs 2x rijden om met 2 kleine kinderen een weekendje weg te gaan.
(dus 1 kinderwagen, 1 campingbedje, babyspullen +gewone bagage voor de oudste, de ouders hadden ieder 1 klein sporttasje :+ ). Dat pas dus echt niet in een A3 SB he!

Als de kinderen bijv. 5 en 8 zijn, dan wordt het al een ander verhaal (hoop ik), dan heb je gewoon 4 weekendtassen en nog wat losse dingen nodig.

Dus ik wil een redelijke kofferbak met een dakkoffer leasen (crossover) of een auto met een grote kofferbak (octavia, Passat, (Superb helaas niet, wordt vervangen)).
Ik heb ook een dakkoffer voor mijn Focus Wagon gekocht en ook nodig gehad ;)

Dakkoffer nooit meeleasen, je betaalt hem helemaal af en na de looptijd is hij van de leasemij.

Ik koop hem altijd prive en declareer hem uit restant leasebudget ;)
Win ik de restwaarde... Of in dit geval, scheelt het me een tweede kopen, bij nieuwe leaseauto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Misschien heb ik dan bovennatuurlijke inzichten om alles in een auto te proppen ofzo :P ik was laatst nog naar de camping gegaan met een Focus hatchback. Vier volwassenen en een kindje van 5, inclusief tent, campinggear voor een week, visspullen, trommels, saxofoon, kinderspeelgoed, slaapzakken, kookspul, matjes en kleding. En geloof me, die meiden hadden VEEL kledingmeuk mee. Het was misschien camping.rar in plaats van camping.exe maar het pastte wel. In een hatchback :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja klopt. Goed inpakken scheelt een hoop.
Wij hebben een tent van 7,5 bij 4,5 meter en nog 2,3 met hoog (geloof ik).
Die neemt best veel ruimte in beslag. Maar ieder heeft zijn eigen redenen voor een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet de tent wel afbreken voor je hem in de auto mee neemt, dat scheelt ook al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
[quote]Widow schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:36:
Misschien heb ik dan bovennatuurlijke inzichten om alles in een auto te proppen ofzo :P

Of veel denkbeeldige personen in je omgeving :+

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Tsurany schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:41:
Je moet de tent wel afbreken voor je hem in de auto mee neemt, dat scheelt ook al een hoop.
Oohhhh. kan dat ook? 8)
Had je eerder moeten zeggen. Heb al een nieuwe station in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
power_user schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:42:
[...]
Of veel denkbeeldige personen in je omgeving :+
Haha, een schizofreen is nooit alleen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Widow op 17-10-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Widow schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:36:
Misschien heb ik dan bovennatuurlijke inzichten om alles in een auto te proppen ofzo :P ik was laatst nog naar de camping gegaan met een Focus hatchback. Vier volwassenen en een kindje van 5, inclusief tent, campinggear voor een week, visspullen, trommels, saxofoon, kinderspeelgoed, slaapzakken, kookspul, matjes en kleding. En geloof me, die meiden hadden VEEL kledingmeuk mee. Het was misschien camping.rar in plaats van camping.exe maar het pastte wel. In een hatchback :+
2 weken op vakantie geweest naar Italië met vrouw en twee kinderen van resp. 2 en 5 in een Focus Wagon. Geen tent mee, maar wel kleding, buggy, beddengoed, handdoeken en andere troep die je op een camping nodig hebt. Het paste echt net. Heb 'm aardig dicht moeten duwen. Vergeet niet dat kinderzitjes bijv. ook ruimte innemen.

Die dakkoffer gaat er wel komen ben ik bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Zijn er hier ook mensen die bij Alphabet lease zitten? Zo ja, kunnen die wat meer vertellen over hoe BMW daar qua prijs gehanteerd is? Zijn ze 'goedkoper' dan de andere maatschappijen of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
InZane schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:47:
2 weken op vakantie geweest naar Italië met vrouw en twee kinderen van resp. 2 en 5 in een Focus Wagon. Geen tent mee, maar wel kleding, buggy, beddengoed, handdoeken en andere troep die je op een camping nodig hebt. Het paste echt net. Heb 'm aardig dicht moeten duwen. Vergeet niet dat kinderzitjes bijv. ook ruimte innemen.

Die dakkoffer gaat er wel komen ben ik bang!
Kinder zitjes, kinder bedje, koelbox!!!!!

Tegenwoordig maak ik thuis de afspraak:
Alle kleding gaat in de dakkoffer...

Geen kledingtas in de kofferbak...

Dat werkt best goed, maar nu namen we zelfs een matrasje mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 13:34

EektheMan

DPC

dfrenner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Dit doet Volvo DSTC in de sneeuw als je hem in zijn 1 zet en vol gas geeft....

Een "dansende" toerenteller bij sneeuw.
Dit vind ik nog altijd een mooi "dans" filmpje:

Mijn buurjongen heeft gister een XC60 gekregen. Instant hekel aan het ding omdat ie zo mooi glimt, maar ook omdat ie hem naast mij op mijn parkeerplaats heeft gezet :( , de snotneus.
Groot nadeel van die XC60 vind ik het dak. Die is mij een beetje te laag waardoor je zichtveld flink minder is. Hier in UA hangen de stoplichten vaak flink hoog boven de weg. Dan is zo'n laag dak flink irritant.
Maar wat betreft de extra's die je kan krijgen voor het interieur is ie geweldig. Mooi rand bij de instap zodat je je schoenen ertegenaan kunt uitkloppen. Matten met een hoge rand zodat water niet van de mat in de bekleding loopt. Goede klimaatcontrole. En .....ben even de naam kwijt van zo'n ding.....een plaat onderop die beschermd tegen oa steenslag. En nog veel meer winterzaken die je bij volgens mij geen enkel ander merk kunt krijgen. Doen die Chinezen toch knap :'( .

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
EektheMan schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

Dit vind ik nog altijd een mooi "dans" filmpje:
[video]

Mijn buurjongen heeft gister een XC60 gekregen. Instant hekel aan het ding omdat ie zo mooi glimt, maar ook omdat ie hem naast mij op mijn parkeerplaats heeft gezet :( , de snotneus.
Groot nadeel van die XC60 vind ik het dak. Die is mij een beetje te laag waardoor je zichtveld flink minder is. Hier in UA hangen de stoplichten vaak flink hoog boven de weg. Dan is zo'n laag dak flink irritant.
Maar wat betreft de extra's die je kan krijgen voor het interieur is ie geweldig. Mooi rand bij de instap zodat je je schoenen ertegenaan kunt uitkloppen. Matten met een hoge rand zodat water niet van de mat in de bekleding loopt. Goede klimaatcontrole. En .....ben even de naam kwijt van zo'n ding.....een plaat onderop die beschermd tegen oa steenslag. En nog veel meer winterzaken die je bij volgens mij geen enkel ander merk kunt krijgen. Doen die Chinezen toch knap :'( .
Nou ja, dat hebben die Chinezen netjes overgekocht ;)
Allemaal nog ontwikkeld door de Zweedse tak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:07

d0s

sssst

JohnStaakke schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:51:
Zijn er hier ook mensen die bij Alphabet lease zitten? Zo ja, kunnen die wat meer vertellen over hoe BMW daar qua prijs gehanteerd is? Zijn ze 'goedkoper' dan de andere maatschappijen of valt het wel mee?
Ik heb onlangs toegang gehad tot de Alphabet configurator. De 1 en 2 serie waren daar in verhouding erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 13:34

EektheMan

DPC

dfrenner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:07:
[...]

Nou ja, dat hebben die Chinezen netjes overgekocht ;)
Allemaal nog ontwikkeld door de Zweedse tak....
Dat lage dak schrijf ik geheel op conto van die kleine mannetjes uit het Oosten >:) :X

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Moest ook calculeren bij Alphabet. En niet alleen de beemers waren daar relatief duur.
ook de skoda en de VW vielen mij tegen.
Ik mijn vorige auto was slechts 4 tientjes duurder dan op directlease. (die auto daarvoor was 3 tientjes goedkoper). Nu scheelde het bijna 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:36:
Vorig jaar reed ik in m'n Scirooco naar de wintersport met 3 volwassen passagiers + bijbehorende bagage (per persoon een grote sporttas + skischoenen, Ski's op 't dak) en dat ging perfect. In m'n Golf VII die ik nou nét 3 weken heb gaat dat écht niet passen, die kofferbak is écht klein.

DANK U voor de reactie :P

Ik dacht: Ik zal er eens wat foto's van maken. Blijkt dat ik die "dubbele bodem" dus ook een stand lager kan leggen zónder dat 'ie de subwoofer van het DynAudio systeem, welke in de uitsparing voor het reservewiel ligt, raakt . In die lage stand is de laadvloer niet vlak bij een neergeklapte achterbank maar 't scheelt écht een serieuze partij ruimte bij normaal gebruik :P Ik ben niet zo van handleidingen lezen, moet altijd eerst alles zélf uitvogelen zoals het een (goed) IT'er betaamt.

Ik kan overigens nog steeds niet wennen aan de cruisecontrol bediening welke nu volledig op het linker stuurdeel zit. Naar mijn mening was de oude manier van VW beter/handiger, daar zat de Set/Resume knop boven op de hendel van de RAW.

[ Voor 0% gewijzigd door Will_M op 17-10-2014 19:07 . Reden: Die lage stand van de vloer komt het geluid van het DynAudio systeem overigens niet te goede. De gehele klankkast van de subwoofer is weg. ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:04:

Ik kan overigens nog steeds niet wennen aan de cruisecontrol bediening welke nu volledig op het linker stuurdeel zit. Naar mijn mening was de oude manier van VW beter/handiger, daar zat de Set/Resume knop boven op de hendel van de RAW.
Als je van een E90 naar een F30 gaat zit 'ie ineens op de plaats van de volumeknoppen :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vaag is dat, dat fabrikanten aan dát soort dingen gaan klussen. Ik gebruik de CC in m'n huidige Golf dus amper doordat ik 'm niet gemakkelijk kan onderbreken zonder m'n rem/koppeling te gebruiken. Knopje om 'm te onderbreken zit midden op 't linker stuurdeel/pad en daar heb ik m'n hand precies niet zitten als ik 't stuur goed vast heb. In m'n Scirocco reed ik meer mét dan zonder ingeschakelde CC.

Met het oude systeem was 't een kwestie van even met m'n wijsvinger over de RAW hendel "vegen" om 'm uit te schakelen en weer op het uiteinde klikken om te "resumen", nu moet ik met m'n duim naar beneden voordat ik bij die knopjes kan :(

De nieuwe CC kan wel méér (tempomat, in stappen van 10Km/h up/down), maar je hebt er zo vrij weinig aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 17-10-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:11

PauseBreak

derp!

Ik vind het systeem zoals Renault dat gebruikt wel geniaal. Gewoon alles van de cc op het stuur (behalve het knopje voor cc/snelheidsbegrenzer-modus). Je hoeft nooit je handen van het stuur te halen om iets te veranderen aan de cc. Erg prettig :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 20:51
PauseBreak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:35:
Ik vind het systeem zoals Renault dat gebruikt wel geniaal. Gewoon alles van de cc op het stuur (behalve het knopje voor cc/snelheidsbegrenzer-modus). Je hoeft nooit je handen van het stuur te halen om iets te veranderen aan de cc. Erg prettig :)
Ja dat klopt wel alleen mis ik hier dus weer de mogelijkheid om per 5km te schakelen. Mijn oude 3 deed dat wel als je de knop iets langer induwde. Kort induwen is per km... Erg prettig.
En bij Renault ontbreken de essentiële radio knoppen weer in het stuur, dat ding achter het stuur is erg onhandig. Die knoppen die er boven opzitten om modus enzo te switchen heb ik nog nooit gebruikt want die zijn ongeveer onbereikbaar, zag ze laatst bij het stofzuigen toevallig zitten :9
En zo hebben we altijd wat zaniken omdat we iets anders gewend waren :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11
Bij de Renault (vorige auto) vond ik het ook vervelend dat de knop cc/limit in het paneel bij de armsteun zat. En niet op het stuur, zoals bij mijn BMW (huidige).
Ik gebruikte hem niet, maar ik heb liever niet dat een passagier aan dat knopje kan zitten.
Wat ik geweldig vindt, is dat ik nu per 1km kan instellen, maar ook dieper indrukken voor stappen van 10km.

En dat de ruimte bij mijn knieën niet door de audio knoppen wordt beperkt.

Minpuntje: ik zie nu niet meer de max snelheid volgens tomtom. Dus ik moet het puur op de borden doen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48

page404

Website says no

Widow schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:15:
[...]

Een Focus, saai :P ? Als er een auto is die intens goede rijeigenschappen kan verhullen in het uiterlijk van een "normale" auto, is het wel de Focus. Ik had er een in de lease, hoe hard dat ding door de bochten kon, ongekend. En ook op hoge snelheid (220+) reed het alsof je gewoon 100/120 reed. Misschien is dat het enige manco van de Focus, weinig snelheidsbeleving.
Ik heb een V40, die heeft een licht verbeterde versie van het Focus onderstel. Daar ben ik inderdaad zeer over te spreken. Maar, ik vind de afwerking beter en hij heeft een hoger uitrustingsniveau. Daarbovenop vind ik 'm een stuk fraaier. :9

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bij Renault zijn de knoppen voor audio en CC goed geregeld (Laguna dan), alles van CC op het stuur, direct bereikbaar, met een resume functie. Resume gebruik ik erg vaak als je even moet wachten op een trage in haler op de linkerbaan, vervolgens op de knop drukken en weer verder cruisen. Audio zit op een stengel waar nogal wat andere knoppen zitten (achterkant, zijkant, voorkant, scroll wieltje etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het is dus maar wat je lekker vind, cq gewend ben.
Vond juist de Renault manier van CC erg irrirant. Juist omdat je 2 handen aan het stuur moet hebben.
Geef mij maar de VAG manier. Dat kleine knop je op de RAW. Maar liever nog de VW manier van de golf 7 waar ik juist heel makkelijk met een hand de CC kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DarkSide schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:32:
Het is dus maar wat je lekker vind, cq gewend ben.
Vond juist de Renault manier van CC erg irrirant. Juist omdat je 2 handen aan het stuur moet hebben.
Geef mij maar de VAG manier. Dat kleine knop je op de RAW. Maar liever nog de VW manier van de golf 7 waar ik juist heel makkelijk met een hand de CC kan regelen.
Even serieus vraagje als "newbe" Golf VII rijder die gewend is aan het oude VAG systeem. Waar heb jij je handen geplaatst op 't stuur als je die knopjes op dat linker stuurpad gemakkelijker vind werken dan het oude systeem?

Ik ben gewend om m'n handen boven de "spaken" te plaatsen zodat ik 't dikke deel van het stuurwiel beet houd, nét onder die extra verdikkingen welke er voor extra grip zitten (kwart voor drie / tien voor twee).
Als ik die knopjes met één hand moet kunnen bedienen zonder m'n handen te hoeven verplaatsen dan moet ik ze ónder de stuurspaken plaatsen, en da's nou niet echt een houding welke ik gewend ben, zeker niet doordat ik ook gewend ben om op circuits te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 15:36

Maximus

There is no substitute

Zit voor begin 2015 te kijken om een nieuwe leaseauto te bestellen. De keuze is gevallen op de Golf 7 Hatchback. Nu valt deze voor 2014 nog in de 20% categorie met 114 gram uitstoot. Voor 2015 valt deze net buiten de categorie van 20% omdat de grens naar beneden gaat naar 110 gram.

Vraag mij alleen af, midden februari moet ik bestellen, hoe groot is de kans dat VW komt met een aangepaste versie van de Golf 7 die bvb een uitstoot heeft van 109 gram.

Was altijd een Ford rijder, vandaar dat ik even vraag hoe de VW kenners hier over denken.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Maximus schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:08:
Zit voor begin 2015 te kijken om een nieuwe leaseauto te bestellen. De keuze is gevallen op de Golf 7 Hatchback. Nu valt deze voor 2014 nog in de 20% categorie met 114 gram uitstoot. Voor 2015 valt deze net buiten de categorie van 20% omdat de grens naar beneden gaat naar 110 gram.

Vraag mij alleen af, midden februari moet ik bestellen, hoe groot is de kans dat VW komt met een aangepaste versie van de Golf 7 die bvb een uitstoot heeft van 109 gram.

Was altijd een Ford rijder, vandaar dat ik even vraag hoe de VW kenners hier over denken.
Of je neemt eentje met 35 gram en 7% bijtelling.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Nadeel is dat wij geen Plug-in hybrids mogen leasen :( hoe graag ik het ook zou willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Maximus op 17-10-2014 21:24 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De GTD zit aan de 109 Gram/Km en de 2.0 TDi aan de 106 Gram/Km .... GTD is dus een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Of hij moet diesel? Ik begin bijna een hekel te krijgen aan benzinerijders :+

7%, 14%> keus genoeg daar!

Diesel? Ja, een V60 PHEV van 65K en een 308SW die je niet fatsoenlijk aan kan kleden...stomme diesel hier... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Nou heb zelf de keuze voor diesel of benzine. Moet zeggen dat ik uit gewoonte eerst naar benzine ben gaan kijken. Moet meer dan 35k per jaar rijden wil ik diesel mogen kiezen. Kom daar op voorhand niet aan.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rare regel zeg. Bij ons mag je alles kiezen, als je tenminste onder de 45K blijft. Daarboven is het verplicht diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

page404 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

Ik heb een V40, die heeft een licht verbeterde versie van het Focus onderstel. Daar ben ik inderdaad zeer over te spreken. Maar, ik vind de afwerking beter en hij heeft een hoger uitrustingsniveau. Daarbovenop vind ik 'm een stuk fraaier. :9
Bijna, dat is de licht verbeterde versie van het onderstel van de vorige focus.

Ik vind hem vooral een stuk duurder.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

InZane schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:52:
Rare regel zeg. Bij ons mag je alles kiezen, als je tenminste onder de 45K blijft. Daarboven is het verplicht diesel.
Omslagpunt ligt bij "zuiver" zakelijk gebruik op ~ 30K, Als je er ook privé mee rijd dan kom je daar al snel aan (en die 500Km. per jaar bij alleen zakelijk gebruik welke je privé mag rijden heb je al te pakken als je via de supermarkt langs je huis "om" rijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Even serieus vraagje als "newbe" Golf VII rijder die gewend is aan het oude VAG systeem. Waar heb jij je handen geplaatst op 't stuur als je die knopjes op dat linker stuurpad gemakkelijker vind werken dan het oude systeem?

Ik ben gewend om m'n handen boven de "spaken" te plaatsen zodat ik 't dikke deel van het stuurwiel beet houd, nét onder die extra verdikkingen welke er voor extra grip zitten (kwart voor drie / tien over twee).
Als ik die knopjes met één hand moet kunnen bedienen zonder m'n handen te hoeven verplaatsen dan moet ik ze ónder de stuurspaken plaatsen, en da's nou niet echt een houding welke ik gewend ben, zeker niet doordat ik ook gewend ben om op circuits te rijden.
Ik heb hem helaas nog niet voor de deur staan. Maar tijdens de proefrit geen probleem met de CC gehad.
Heb mijn handen om kwart voor 3. Mijn duim valt dan in de "halve maan" aan de binnenkant van het stuur en rust dus op de "spaak". Zo kan ik makkelijk bij de controls van de CC

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/w18g0x.jpg

Dit meerdere keren tijdens proefrit gedaan.
Verwacht dan ook geen probleem als ik eenmaal de auto voor de deur heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Ik ben gewend om m'n handen boven de "spaken" te plaatsen zodat ik 't dikke deel van het stuurwiel beet houd, nét onder die extra verdikkingen welke er voor extra grip zitten (kwart voor drie / tien over twee).
Tien over twee wimmel??? Rijd dat lekker? Misschien ook eens proberen dan. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

tien over twee vind ik niet lekker rijden.
Rij soms wel tien over half vier. Met de handjes rustend op mijn knieen.

Maar met kwart voor drie kan ik de meeste bochten maken zonder handen van het stuur te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:23
DarkSide schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

Ik heb hem helaas nog niet voor de deur staan. Maar tijdens de proefrit geen probleem met de CC gehad.
Heb mijn handen om kwart voor 3. Mijn duim valt dan in de "halve maan" aan de binnenkant van het stuur en rust dus op de "spaak". Zo kan ik makkelijk bij de controls van de CC

En bij de schakelflippers van de DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Helaas heb ik geen schakelflippers.
Dacht dat die standaard waren bij DSG bij de Golf. Helaas was dit niet het geval.
En ik had geen zin om ze er als nog bij te bestellen.
Nu wel een beetje spijt van. (blijft er iig niet iets te wensen over voor een volgende auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

DarkSide schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:20:
Dat vindt niemand lekker rijden. Hooguit als je alleen je rechterhand gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
d0s schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:14:
[...]

Ik heb onlangs toegang gehad tot de Alphabet configurator. De 1 en 2 serie waren daar in verhouding erg duur.
Hmpf balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:23
DarkSide schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:17:
Helaas heb ik geen schakelflippers.
Dacht dat die standaard waren bij DSG bij de Golf. Helaas was dit niet het geval.
En ik had geen zin om ze er als nog bij te bestellen.
Nu wel een beetje spijt van. (blijft er iig niet iets te wensen over voor een volgende auto)
Die flippers waren de goedkoopste optie op de Polo, 35 euro :)

Zelf gebruik ik ze wel graag. Als je gas loslaat voor een bocht of rotonde wil je graag wat op de motor remmen. In D7 gebeurt dat niet, dus druk je een paar keer op de linker flipper.

De versnellingspook kan het ook, maar die is imho verkeerd bedraad (naar je toe trekken om terug te schakelen is precies andersom als een sequentiele bak en ook andersom als mijn motorfiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:09
[...]

[afbeelding]

Mij is geleerd nooit je duimen binnen je stuur te houden ivm met airbag mocht die nodig zijn...geen idee of het waar is trouwens.

Over 2 weken mijn tijdelijke octavia weer inruilen voor een auto van collega voor 3 maandjes, een megane estate Böse editie, ben benieuwd...ook fijn bakkie denk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:51
DarkSide schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:20:
Rij soms wel tien over half vier. Met de handjes rustend op mijn knieen.

Maar met kwart voor drie kan ik de meeste bochten maken zonder handen van het stuur te halen.
Sterker nog, vanwege airbags is dit tegeNwoordig de enige juiste houding. Met 10 over 2 krijgen je onderarmen (schijnbaar) een grotere optater dan bij kwart over 3 bij een aanrijding...
[...]

[afbeelding]

En zo is het ook bedoeld / ontworpen
martinusz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:01:
[...]

Mij is geleerd nooit je duimen binnen je stuur te houden ivm met airbag mocht die nodig zijn...geen idee of het waar is trouwens.
(Juist) niet dus.... Is zo bedoeld. Zie hierboven

[...]

[ Voor 50% gewijzigd door jorisjan op 19-10-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Nogmaals, tien over twee slaat nergens op.
Tien voor twee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Haha. Idd tien voor 2
Al rijden sommige ook tien over 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:28

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Reinier schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Nogmaals, tien over twee slaat nergens op.
Tien voor twee dus.
Tien over 10 werkt bij mij beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Tien voor twee, tien over twee.... gewoon een arm uit het raam en die discussie is nergens voor nodig :P

Gisteren een proefrit gemaakt in de GTE. Reed heerlijk (beter dan de A3 E-tron in elk geval), mooi interieur, maar wel een stuk minder pittig dan m'n GTI. De vergelijking tussen de GTE en GTI gaat daardoor wat mank.
Ik heb geen spijt van de aanschaf, maar die bagageruimte valt wel echt tegen zeg :/ De wielen zullen wel elke keer van de kinderwagen af moeten ben ik bang. Jammer dat de Passat GTE niet eerder kwam dan de Golf.

gte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 16:48

page404

Website says no

pjottum schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:21:
[...]

Bijna, dat is de licht verbeterde versie van het onderstel van de vorige focus.
Dat wist ik niet. Niks van te merken ;)
Ik vind hem vooral een stuk duurder.
Krent :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:40:
[...]

Tien over twee wimmel??? Rijd dat lekker? Misschien ook eens proberen dan. :P
:( :( Je weet wat ik bedoelde... Pokke telefoonschermpje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Handen op tien over twee en dan ook nog een telefoon in de hand? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

martinusz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:01:
[...]

Correct me if I'm wrong maar volgensmij is het juist andersom. Als jij je duimen om het stuurwiel heen hebt (dus een stevige grip op het wiel alsof je hem helemaal beet hebt) komen je duimen juist klem te zitten als de airbag opent. Die ploft namelijk van de binnenkant naar buiten toe. die drukt je duimen nog harder tegen het stuur, met alle gevolgen van dien. Als je je duimen op het stuur hebt in plaats van er omheen, dan worden je duimen van het stuur af geschoven en is er (relatief) weinig aan de hand.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

biobak schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:31:
Tien voor twee, tien over twee.... gewoon een arm uit het raam en die discussie is nergens voor nodig :P

Gisteren een proefrit gemaakt in de GTE. Reed heerlijk (beter dan de A3 E-tron in elk geval), mooi interieur, maar wel een stuk minder pittig dan m'n GTI. De vergelijking tussen de GTE en GTI gaat daardoor wat mank.
Ik heb geen spijt van de aanschaf, maar die bagageruimte valt wel echt tegen zeg :/ De wielen zullen wel elke keer van de kinderwagen af moeten ben ik bang. Jammer dat de Passat GTE niet eerder kwam dan de Golf.

[afbeelding]
Ja is een mooie bak. En zal ongetwijfeld een lease topper worden.
Ik wist het al van de bagageruimte. En als ik eerlijk ben denk ik dat ik zelfs de golf variant GTE (als die nog komt??) zou laten staan.
De Passat Variant GTE dat zou me toch een bak zijn. Ben erg benieuwd wat ie gaat kosten.
Stiekum hoop ik dat ie veel te duur wordt. Dan krijg ik geen spijt dat ik straks in een golf variantje rond rijdt?

En voor wat betreft positie handen op het stuur icm airbag...
http://www.verkeerspro.nl...verwondingen-door-airbag/

[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 19-10-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zag van de week een A6 Hybrid. Daar was ook niet veel meer van de kofferbak over zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DarkSide schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:25:
[...]

Ja is een mooie bak. En zal ongetwijfeld een lease topper worden.
Ik wist het al van de bagageruimte. En als ik eerlijk ben denk ik dat ik zelfs de golf variant GTE (als die nog komt??) zou laten staan.
De Passat Variant GTE dat zou me toch een bak zijn. Ben erg benieuwd wat ie gaat kosten.
Stiekum hoop ik dat ie veel te duur wordt. Dan krijg ik geen spijt dat ik straks in een golf variantje rond rijdt?

En voor wat betreft positie handen op het stuur icm airbag...
http://www.verkeerspro.nl...verwondingen-door-airbag/
De kofferruimte is niks kleiner dan die van een normale Golf VII. Enige bruikbare ruimte die er opgeofferd is ten behoeven van de accu's is de ruimte waar normaliter het reservewiel hoort te liggen (of in mijn geval: de subwoofer van het DynAudio system).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
wimmel_1 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:16:
[...]

De kofferruimte is niks kleiner dan die van een normale Golf VII. Enige bruikbare ruimte die er opgeofferd is ten behoeven van de accu's is de ruimte waar normaliter het reservewiel hoort te liggen (of in mijn geval: de subwoofer van het DynAudio system).

[video]
Dan heeft de Golf met de verstelbare vloer omhoog in de basis al weinig kofferruimte. 272 liter is minder dan de 288 liter van de Clio van mijn vrouw, maar die heeft het reservewiel onder de auto hangen ipv in de achterbak. De kofferruimte van mijn Golf 6 is ook veel dieper dan die van de GTE.
Maar ik klaag niet. Het bedrag dat ik aan bijtelling bespaar maakt alles goed :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kwam er afgelopen vrijdag pas achter dat ik die vloer óók een niveau lager kon leggen (maar dan klinkt de subwoofer ineens niet meer zo lekker) :o Nou heb ik bij m'n huidige Golf VII zo'n reparatiesetje voor het geval dat ik lek rijd en geen zin heb om op een hersteldienst te wachten, maar met een paar "run-flat" óf "Contiseal's" heb je dat spul ook nooit nodig.

Op m'n "oude" Scrirocco had ik Contiseals liggen in de maat 235/40/18 (235/40R18 95TL XL FR CS) en daarmee heb ik 2 keer "lek" gereden. Grappige is dat ik 't pas te horen (en te zien) kreeg nadat mn banden gewisseld waren voor nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die ruimte onder de vloer (die je in de Golf VII hebt tussen reservewiel en vloerplank in de hoogste positie) mis je dus in de GTE. Dat is ongeveer 100L, dus dat is best wel significant. :) Ik heb het er graag voor over qua bijtelling en snelheid/sportiviteit maar dit is een (kleine) concessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
biobak schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:31:

[afbeelding]
Waarom rijdt 'ie beter dan in de E-Tron? Precies hetzelfde blok toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
MrAcid schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:11:
[...]

Waarom rijdt 'ie beter dan in de E-Tron? Precies hetzelfde blok toch?
Ik vond de wegligging van de Golf beter. Voor mijn gevoel wilde die in een scherpe bocht minder rechtdoor gaan door het hogere gewicht dan de Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:09
w4rguy schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

Correct me if I'm wrong maar volgensmij is het juist andersom. Als jij je duimen om het stuurwiel heen hebt (dus een stevige grip op het wiel alsof je hem helemaal beet hebt) komen je duimen juist klem te zitten als de airbag opent. Die ploft namelijk van de binnenkant naar buiten toe. die drukt je duimen nog harder tegen het stuur, met alle gevolgen van dien. Als je je duimen op het stuur hebt in plaats van er omheen, dan worden je duimen van het stuur af geschoven en is er (relatief) weinig aan de hand.
Dit zeg ik toch juist :) je duimen binnen het stuur is gevaarlijk. Niet erop.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MrAcid schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:53:
Die ruimte onder de vloer (die je in de Golf VII hebt tussen reservewiel en vloerplank in de hoogste positie) mis je dus in de GTE. Dat is ongeveer 100L, dus dat is best wel significant. :) Ik heb het er graag voor over qua bijtelling en snelheid/sportiviteit maar dit is een (kleine) concessie.
Klopt. De golf heeft een variabele vloer. Tussen de vloer en het reserve wiel zit de dubbele bodem.
Deze kan je lager zetten. Dan heb je 380 liter bagage ruimte.
Zet je hem in een hoger standje raak je dus zo'n 100 liter kwijt.
Dat is prima in een normale golf. Je kan dan eventueel nog wat spullen uit het zicht in de dubbbele bodem kwijt.
Maar die ruimte is dus opgeofferd voor de GTE.
En dat vind ik best veel. En eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht omdat de Golf 7 ontwikkeld zou zijn met de E-golf en de GTE in gedachte. Had ik eerder een opoffering van 30 a 40 liter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik weet dat 270L voldoende is, want dat heeft mijn huidige Fiat Punto Evo ook. :+ Daar kun je prima mee op wintersport met 3 volwassenen, je kunt er met z'n tweeën (2+1 zou ook wel gaan) mee op kampeervakantie en je kunt er behóórlijk wat puin in afvoeren als je serieus gaat verbouwen. Ik maak me er dus niet zo druk om.

Maar wat ik zeg: het is een concessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mochten er nog mensen op gehoopt en misgegrepen hebben: Er hangen hier in Nieuwegein posters langs de weg dat Skoda Muntstad nog 14% Octavia's uit voorraad leverbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

HTT-Thalan schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:43:
Mochten er nog mensen op gehoopt en misgegrepen hebben: Er hangen hier in Nieuwegein posters langs de weg dat Skoda Muntstad nog 14% Octavia's uit voorraad leverbaar heeft.
Mis gegrepen? Gaan de 14% octavia's zo hard op het moment? De bijtellings percentages veranderen (voorlopig) toch nog niet? Dacht dat ik iets gelezen had over het uitblijven van de veranderingen tot 1 januari 2016. Ik hoop toch tegen de tijd dat ik weer voor een nieuwe mag kijken dat alles weer lekker snel leverbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Per 1 januari veranderen de percentages niet, maar de max. toegestane uitstoot per percentage verandert wel (net als elk jaar). De Octavia 1.6 TDI wordt 20% vanaf 1 januari 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

En daarom is er, net als de 308, nu een rush om de laatste modellen die nog in de 14% op kenteken te zetten. Al vermoed ik dat skoda straks nog wel wat grammetjes vind.
Maar voor mensen die dit jaar nog een nieuwe auto moeten kiezen is het zoeken geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:14:
En daarom is er, net als de 308, nu een rush om de laatste modellen die nog in de 14% op kenteken te zetten.
De 308 hatchback blijft volgens mij gewoon nog in 14% hangen hoor :) Daar hoef je geen haast mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

wie wil er nu een hatch ;)
Maar je hebt gelijk, ik kijk meer naar stations en vergeet nog wel eens dat er andere modellen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42
J0YR1D3R schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:17:
[...]

De 308 hatchback blijft volgens mij gewoon nog in 14% hangen hoor :) Daar hoef je geen haast mee te maken.
Nope, de premium/allure modellen van de hatchback zijn 84 gram. ;) De andere modellen zijn wel 82 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Maar een blue lease is toch gebasseerd op de premium?
Of is dat per 2015 anders om toch in aanmerking te komen voor 14% (niet zo op de hoogte van peugeot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DarkSide schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:19:
wie wil er nu een hatch ;)
Maar je hebt gelijk, ik kijk meer naar stations en vergeet nog wel eens dat er andere modellen zijn :P
Wie wil er nu een station? Zonde van een auto aangezien het er absoluut niet fraaier op wordt ;)

Maar ik neem aan dat Skoda hem volgend jaar weer in 14% krijgt, volgens mij financieel wel de moeite waard. Zeker omdat het niet heel erg lastig moet zijn die paar grammen er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42
DarkSide schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:26:
Maar een blue lease is toch gebasseerd op de premium?
Of is dat per 2015 anders om toch in aanmerking te komen voor 14% (niet zo op de hoogte van peugeot)
Oh, hoe dat zit weet ik niet precies. Maar met 'premium' bedoelde ik eigenlijk blue lease premium. De 1.6 blue hdi Access, Active en Blue Lease modellen hebben 82 gram uitstoot, de Allure en Blue Lease Premium dus 84 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk komt het door het verschil in velgen (dus ook makkelijk 14% bijtelling in 2015). Sommige opties zijn niet mogelijk op de 308 SW met 14%, maar op de hatchback wel. Als je van een beetje luxe houd wordt de SW variant dan erg duur (20% bijtelling, hoger catalogus waarde en/of hoger leasetarief).
Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.