Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als de rest van plastic is wel jaTsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:30:
Mwah zo zwaar hoeft het toch niet te zijn? Op de C4 Cactus kan het prima op de 14% variant.
Mijn boefje is liev!
Gezien ze de Golf Variant er niet in hebben gekregen, lijkt het me lastig voor VAG om nog die paar gram eraf te halen.Tsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:27:
[...]
Wie wil er nu een station? Zonde van een auto aangezien het er absoluut niet fraaier op wordt![]()
Maar ik neem aan dat Skoda hem volgend jaar weer in 14% krijgt, volgens mij financieel wel de moeite waard. Zeker omdat het niet heel erg lastig moet zijn die paar grammen er af te halen.
Saved by the buoyancy of citrus
Mijn boefje is liev!
precies
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Die zorgt voor de wegliggingRooke schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:47:
[...]
preciesDat dak zal snel een kilo of 20-50 zijn
Mijn boefje is liev!
Voor een auto als de V40 wellicht niet maar de Skoda is wel een verkoopsucces te noemen.JB schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:41:
En de Nederlandse automarkt is nou ook weer niet zo heel groot dat het interessant is?
Speciale wieldoppen, kieren dichten, gewicht besparing,... wellicht is er nog wel wat aan te doen. De Clio is ook alweer 14% in 2015 terwijl dat eerst ook lastig leek. Denk dat de Ocatvia toch een grotere kanshebber is dan de Golf omdat het een populairdere auto is en de Golf er al in 7% variant is met z'n elektro motor. Het zou wel jammer zijn voor het 14% segment als straks de ruimste en snelste auto's uit de categorie zijn geëlimineerd.Cyphax schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:39:
Wat weegt die Golf? Ik weet niet of ze kunnen blijven rekken met langere overbrengingen en dichtgeplakte grilles als de auto een te grote massa heeft af-fabriek. Ik zie Renault volgend jaar wel aanpassingen doorvoeren aan de Clio bijvoorbeeld om de uitstoot iets te verlagen maar of VAG dat ook voor elkaar krijgt bij de Leon en de Octavia... Ik weet alleen van de Leon dat ie relatief licht is voor z'n formaat. Daar is misschien nog wat aan winst te behalen maar ik weet dus niet of dat ook geldt voor de Octavia. Ik gok dat ze het voor de Golf niet zo erg vinden, anders had die wel in de 14% gezeten dit jaar, toch? Of zou er een andere reden zijn dat de Golf al niet 14% was dit jaar?
Aan de andere kant, dat is wel wat de overheid wilt natuurlijk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb nu een Golf Variant (in 20%) en in Mei wordt deze 4 jaar, zou leuk zijn als de opvolger 7% zou zijn.
En verlagen... Dat hebben ze bij de Leon niet consistent gedaan. Ik zie ze weleens rijden met zo'n hele dichte grille maar die van mij heeft dat niet (gelukkig; die open grille is een stuk mooier). Qua wieldoppen hebben ze inderdaad die 16" banden, maar wel met lichtmetalen velgen. Ik vind ze mooi genoeg om niet de neiging te hebben die wielen te swappen.Tsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:54:
[...]
Voor een auto als de V40 wellicht niet maar de Skoda is wel een verkoopsucces te noemen.
[...]
Speciale wieldoppen, kieren dichten, gewicht besparing,...
En financieel gezien ik ook, maar ik moet daar wel bij vermelden dat ik snelle auto's weliswaar hartstikke cool vind, maar voor dagelijks gebruik heb ik liever een zuinige auto en ik probeer ook zuinig te rijden.Aan de andere kant, dat is wel wat de overheid wilt natuurlijk.
Ik ben dan ook wel heel benieuwd naar hoe het leaselandschap er over een jaar of 3, 4 uit ziet, als ik m'n Leon in moet ruilen. Ik ben een beetje bang dat het een stap achteruit gaat zijn en je het moet doen met veel hogere kosten of uit moet wijken naar het B-segment en je in een Clio of Fiësta terechtkomt. Op zich is dat geen straf, maar van C-segment naar B-segment is op dit moment natuurlijk wel duidelijk een stapje terug (qua opties valt dat overigens mee; B-segmenters zijn intussen met de meeste opties te krijgen).
[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 20-10-2014 11:10 ]
http://www.z24.nl/onderne...ter-voor-werkgever-462312RemcoDelft schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:21:
Iemand enig idee wat voor reden een werkgever kan hebben om auto's met minder dan 14% bijtelling uit te sluiten? Dus geen plug-ins en elektrische auto's.
Mijn boefje is liev!
Zijn gemiddelde verbruik is 1:12
Mijn ouders hadden een passat in 2001 met een 1.8T 20V motor, deze stond op 225 brede sloffen met sport banden en die haalde een verbruik van gemiddeld 1:11 gemixt en met alleen snelweg kon je wel 1:13 halen.
De regels van de overheid werken echt alleen in een lab en het zal me niets verbazen als de auto's juist vervuilender zijn geworden.
Al zijn er wel uitzonderingen want een Prius en CT200h halen vrij gemakkelijk 1:20
Bron?Chutney schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:26:
Volvo v40 D4 krijgt volgend jaar ook 14% bijtelling, alleen een paar PK minder.
Laat me raden: die collega rijdt een leaseauto, en heeft die auto niet zelf gekocht? Want het ligt toch grotendeels aan je eigen rijstijl, ik denk dat je met elke auto het verbruik wel kan verdubbelen door een zeer slechte rijstijl aan te houden. Wat dat betreft zou de overheid eerder brandstofkosten uit de zakelijke vergoeding moeten halen dan de bijtelling te verlagen voor "zuinige" auto's.Brilsmurfffje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:23:
Al die maatregelen voor de zuinigheid werken echt compleet averechts. Een collega van mn vader rijdt in een C-max 1.0 ecoboost grasmaaier motor. Compleet met eco banden, smalle wielen, wieldoppen, dichte grilles etc.
Sowieso past "eco 1.0 liter" niet bij "100pk" in de advertenties.
Ik rijd m'n leaseauto ook niet anders dan dat ik deed met m'n prive auto. Waarom zou je minder zuinig zijn op spullen die niet van jezelf zijn?
(Ter verduidelijking: dat was wel een uitschieter. Mijn verbruik is bij de meeste ritten 1 op 26 of 1 op 27.)
Ik kan me voorstellen dat het voor bedrijven een enorme tegenvaller is maar daar hoeft de werkgever echt er maar 1 op aan te kijken en dat is de bestuurder.
Die ecoboost-motor van Ford is echt een beest. Ik ken 'm van m'n vader uit een Fiësta en was direct onder de indruk van de prestaties van dat ding. Nu is die Fiësta natuurlijk licht dus het kan zijn dat Ford die motor in een te zware wagen legt waardoor het verbruik omlaag gaat maar dan moet je die motor niet kiezen als je kijkt naar een leaseauto, of je rijdt iets rustiger en merkt dat je verbruik prima laag te houden is.
[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 20-10-2014 11:42 ]
Gewoon meerijden met het verkeer, die auto's zijn gewoon onder gemotoriseerd.RemcoDelft schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:33:
[...]
Laat me raden: die collega rijdt een leaseauto, en heeft die auto niet zelf gekocht? Want het ligt toch grotendeels aan je eigen rijstijl, ik denk dat je met elke auto het verbruik wel kan verdubbelen door een zeer slechte rijstijl aan te houden. Wat dat betreft zou de overheid eerder brandstofkosten uit de zakelijke vergoeding moeten halen dan de bijtelling te verlagen voor "zuinige" auto's.
Ligt ook aan de prius, dit was een prius 2de generatie en er werd voornamelijk mee in de spits gereden.Z___Z schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:36:
Ik haalde met m'n prive (dus benzine zelf betalen) Prius ook geen 1:20. Maximaal haalbare in de zomer was 1:18, tenzij ik op de provinciale wegen ging rijden ipv op de snelweg, dan was 1:20 wel haalbaar. Route over de provinciale weg was ook 10% korter, dus 10% korter en 10% minder verbruik, was toch een besparing van 20% op woon-werk verkeer brandstof.
Ik rijd m'n leaseauto ook niet anders dan dat ik deed met m'n prive auto. Waarom zou je minder zuinig zijn op spullen die niet van jezelf zijn?
Om welke auto gaat dit?Cyphax schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:39:
Ik ben het volledig met RemcoDelft eens: die nieuwe zuinige auto's zijn echt fucking zuinig als je niet als een dolle over de weg raast. Dat doe je jezelf gewoon aan. Ik heb vorige week nog een rit gehad waarbij ik bij thuiskomst een gemiddelde zag van 1 op 29 van die rit. ~120KM, meeste snelweg. Groot deel van de tijd was nog filerijden ook, de rest vooral met een maximale snelheid van 100, ben toen rechts gebleven met 92km/u op de CC (dat kleine beetje maakt dan ook niet uit) en dan staar je steeds naar ong. 1 op 30 verbruik.
Ik kan me voorstellen dat het voor bedrijven een enorme tegenvaller is maar daar hoeft de werkgever echt er maar 1 op aan te kijken en dat is de bestuurder.
Die ecoboost-motor van Ford is echt een beest. Ik ken 'm van m'n vader uit een Fiësta en was direct onder de indruk van de prestaties van dat ding. Nu is die Fiësta natuurlijk licht dus het kan zijn dat Ford die motor in een te zware wagen legt waardoor het verbruik omlaag gaat maar dan moet je die motor niet kiezen als je kijkt naar een leaseauto, of je rijdt iets rustiger en merkt dat je verbruik prima laag te houden is.
Een CT200h rijdt met 2 personen 1:20 als je van Amsterdam naar Limburg rijdt, hier zijn grote stukken 130/120 en dit rij ik dan op de gps. Dat vind ik voor het formaat van de auto en het comfort netjes. Ik weet dat als je langere stukken 100 rijdt zoals het stuk naar Utrecht van Amterdam, dan kan je 1:22 halen, maar dan moet je echt op de rechterbaan blijven.
De grootste winst zit hem in het rijden van een constante snelheid en als je moet remmen remmen op de dynamo.
Of het waar is weet ik niet, maar het lijkt me behoorlijk logisch. Die 190 PK is riant, met 115 PK (zoals de D2) komt je ook aardig mee in het verkeer. Dus er zit nog aardig wat ruimte in het vermogen om het iets af te knijpen.Chutney schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:26:
Volvo v40 D4 krijgt volgend jaar ook 14% bijtelling, alleen een paar PK minder.
Geen idee of de uitstoot proportioneel stijgt/daalt met het vermogen, waarschijnlijk niet, maar een paar gram CO2 eraf moet wel lukken zou je zeggen.
En dat hebben ze bij ons gedaan. Leaseprijs is norm verbruik +45% qua brandstofcomponent en alles daarboven betaal je zelf. Het nadeel hier aan is echter dat werkgevers hun werknemers met gemak op 110km afstand van hun woonplaats zetten maar dan niks willen weten van compensatie qua tijd of brandstof. Dus maximale flexibiliteit van de werknemer maar zelf zeer inflexibel zijn.Cyphax schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:39:
Natuurlijk verwacht je van de werknemer dat hij de kosten in de perken houd maar de werkgever zelf heeft daar ook grote invloed op.
Ik snap sowieso niet waarom het een aparte unit achter het stuur moet zijn, het ziet er zooo after market uit...wimmel_1 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:31:
Vaag is dat, dat fabrikanten aan dát soort dingen gaan klussen. Ik gebruik de CC in m'n huidige Golf dus amper doordat ik 'm niet gemakkelijk kan onderbreken zonder m'n rem/koppeling te gebruiken. Knopje om 'm te onderbreken zit midden op 't linker stuurdeel/pad en daar heb ik m'n hand precies niet zitten als ik 't stuur goed vast heb. In m'n Scirocco reed ik meer mét dan zonder ingeschakelde CC.
Met het oude systeem was 't een kwestie van even met m'n wijsvinger over de RAW hendel "vegen" om 'm uit te schakelen en weer op het uiteinde klikken om te "resumen", nu moet ik met m'n duim naar beneden voordat ik bij die knopjes kan
De nieuwe CC kan wel méér (tempomat, in stappen van 10Km/h up/down), maar je hebt er zo vrij weinig aan.
Gewoon op het stuur:

Net als Volvo....PauseBreak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:35:
Ik vind het systeem zoals Renault dat gebruikt wel geniaal. Gewoon alles van de cc op het stuur (behalve het knopje voor cc/snelheidsbegrenzer-modus). Je hoeft nooit je handen van het stuur te halen om iets te veranderen aan de cc. Erg prettig
Werkt perfect...
Jep, ik had ruimte "nodig", dus voor de Focus gegaan en de V60 was helaas te duur.page404 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:21:
Ik heb een V40, die heeft een licht verbeterde versie van het Focus onderstel. Daar ben ik inderdaad zeer over te spreken. Maar, ik vind de afwerking beter en hij heeft een hoger uitrustingsniveau. Daarbovenop vind ik 'm een stuk fraaier.
Anders was Volvo for life echt van toepassing op mij!
Wacht maar op de sneeuw! You're gonna love DSTC
Bij Volvo hoef je alleen maar linkerhand aan het stuur te hebben, handig, want met rechts schakel je toch...DarkSide schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:32:
Het is dus maar wat je lekker vind, cq gewend ben.
Vond juist de Renault manier van CC erg irrirant. Juist omdat je 2 handen aan het stuur moet hebben.
Geef mij maar de VAG manier. Dat kleine knop je op de RAW. Maar liever nog de VW manier van de golf 7 waar ik juist heel makkelijk met een hand de CC kan regelen.
Dat onderstel ga je missen!Maximus schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:08:
Zit voor begin 2015 te kijken om een nieuwe leaseauto te bestellen. De keuze is gevallen op de Golf 7 Hatchback. Nu valt deze voor 2014 nog in de 20% categorie met 114 gram uitstoot. Voor 2015 valt deze net buiten de categorie van 20% omdat de grens naar beneden gaat naar 110 gram.
Vraag mij alleen af, midden februari moet ik bestellen, hoe groot is de kans dat VW komt met een aangepaste versie van de Golf 7 die bvb een uitstoot heeft van 109 gram.
Was altijd een Ford rijder, vandaar dat ik even vraag hoe de VW kenners hier over denken.

Klopt. De Leon was er vanaf het begin al als 14%. Voor de Octavia hebben ze grammetjes moeten vinden.Cyphax schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:39:
Wat weegt die Golf? Ik weet niet of ze kunnen blijven rekken met langere overbrengingen en dichtgeplakte grilles als de auto een te grote massa heeft af-fabriek. Ik zie Renault volgend jaar wel aanpassingen doorvoeren aan de Clio bijvoorbeeld om de uitstoot iets te verlagen maar of VAG dat ook voor elkaar krijgt bij de Leon en de Octavia... Ik weet alleen van de Leon dat ie relatief licht is voor z'n formaat. Daar is misschien nog wat aan winst te behalen maar ik weet dus niet of dat ook geldt voor de Octavia. Ik gok dat ze het voor de Golf niet zo erg vinden, anders had die wel in de 14% gezeten dit jaar, toch? Of zou er een andere reden zijn dat de Golf al niet 14% was dit jaar?
Denk dat de leon makkelijk naar 14 % te krijgen is voor 2015.
Maar dat de Octavia nog wel wat meer werk vereist.
De golf hebben ze volgens mij niet eens moeite voor gedaan.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nope. De BlueLease Premium hatchback heeft een uitstoot van 82g en blijft dus 14%. Alleen de Allure hatchback stoot 84g uit en valt dus buiten de 14%.iBasch schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:22:
[...]
Nope, de premium/allure modellen van de hatchback zijn 84 gram.De andere modellen zijn wel 82 gram.
Een Seat Leon ST.
Als je onder die norm komt word jij toch weer gecompenseerd? We hebben dacht ik allebei dezelfde werkgever toch?Tsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
En dat hebben ze bij ons gedaan. Leaseprijs is norm verbruik +45% qua brandstofcomponent en alles daarboven betaal je zelf. Het nadeel hier aan is echter dat werkgevers hun werknemers met gemak op 110km afstand van hun woonplaats zetten maar dan niks willen weten van compensatie qua tijd of brandstof. Dus maximale flexibiliteit van de werknemer maar zelf zeer inflexibel zijn.
Natuurlijk verwacht je van de werknemer dat hij de kosten in de perken houd maar de werkgever zelf heeft daar ook grote invloed op.
Cap is wel een beetje cheap op dat punt door een limiet in te stellen dus als je veel privékilometers maakt is het niet de beste leaseregeling vermoed ik.
'k Snap ook niet zo goed waarom de Golf niet ook die uitstoot heeft. Ik dacht dat ze die ook met die 1.6 diesel hebben, aan de andere kant heeft VAG het misschien wel opzettelijk zo gelaten om niet teveel te hoeven concurreren met de Leon en de Octavia? Wat biedt de golf echt boven die twee? Je hebt iets meer luxe (qua opties) en het materiaalgebruik is ook iets luxer, maar 'k geloof niet dat het nog heel veel scheelt?DarkSide schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:30:
[...]
Klopt. De Leon was er vanaf het begin al als 14%. Voor de Octavia hebben ze grammetjes moeten vinden.
Denk dat de leon makkelijk naar 14 % te krijgen is voor 2015.
Maar dat de Octavia nog wel wat meer werk vereist.
De golf hebben ze volgens mij niet eens moeite voor gedaan.
[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 20-10-2014 14:14 ]
Nog los van materiaalkeuze en/of opties.
[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-10-2014 14:22 ]
Nope, mijn Leon heb ik in januari besteld en was alles vanaf 20% bijtelling.DarkSide schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:30:
[...]
Klopt. De Leon was er vanaf het begin al als 14%. Voor de Octavia hebben ze grammetjes moeten vinden.
Half jaar later ongeveer kwamen de ecomotive 14% bijtelling versies pas.
Ongeveer tegelijk met de A3 en Golf 14%-varianten.
Inderdaad, en indien het een lease-auto is kan ook nog meespelen dat de bestuurder freebees/airmiles/zegeltjes/... spaart. Voor hem is het dan juist "voordelig" om zo onzuinig mogelijk te rijden.....RemcoDelft schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:33:
[...]
Laat me raden: die collega rijdt een leaseauto, en heeft die auto niet zelf gekocht? Want het ligt toch grotendeels aan je eigen rijstijl, ik denk dat je met elke auto het verbruik wel kan verdubbelen door een zeer slechte rijstijl aan te houden. Wat dat betreft zou de overheid eerder brandstofkosten uit de zakelijke vergoeding moeten halen dan de bijtelling te verlagen voor "zuinige" auto's.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Rare JongenHTT-Thalan schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:22:
Noem mij een rare jongen maar ik word liever in een Leon of een Octavia gezien dan in een Golf.
Nog los van materiaalkeuze en/of opties.
Had ook liever een Octavia. Maar die was in mijn budget niet te combineren met ACC.
En uiteindelijk was de O3 zo'n 30,- per maand duurder dan de Golf.
En dat was het mij niet waard om voor de Octavia te gaan. En dan had ik nog steeds geen ACC en FA gehad.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is het favoriete vervoermiddel van de bontkraagjes bij mij in de buurt, die direct na het behalen van het bewijs dat ze zouden kunnen rijden, alle regels met betrekking tot verkeerslichten en voorrang vergeten zijn. Daar wens ik niet mee geassocieerd te worden.
Mijn onderbuurman heeft een Golf Variant: om de paar maanden jatten ze zijn navi, xenon of stuur er wel uit en daardoor staat er vaker een vervangende auto voor de deur dan zijn eigen. Ik heb geen zin aan hetzelfde gezeik. In hoeverre de jatbaarheid tegenwoordig nog opgaat weet ik niet, maar ik zou het risico niet willen nemen.
Alleen heeft Renault dan weer zo'n rare knots achter het stuur zitten om de radio te bedienen. Ben d'r uiteindelijk wel aan gewend, maar toch blijf ik het gevoel houden dat met wat slim ontwerp zowel de CC als de radiobediening prima op het stuur gekund had.PauseBreak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:35:
Ik vind het systeem zoals Renault dat gebruikt wel geniaal. Gewoon alles van de cc op het stuur (behalve het knopje voor cc/snelheidsbegrenzer-modus). Je hoeft nooit je handen van het stuur te halen om iets te veranderen aan de cc. Erg prettig
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik trek me niets aan van associaties. Die bontkraagjes rijden meestal toch in oudere type, verlaagt 20" e.d.PeaceNlove schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:38:
Ik zou ook nooit een Golf nemen momenteel, want:
Het is het favoriete vervoermiddel van de bontkraagjes bij mij in de buurt, die direct na het behalen van het bewijs dat ze zouden kunnen rijden, alle regels met betrekking tot verkeerslichten en voorrang vergeten zijn. Daar wens ik niet mee geassocieerd te worden.
Mijn onderbuurman heeft een Golf Variant: om de paar maanden jatten ze zijn navi, xenon of stuur er wel uit en daardoor staat er vaker een vervangende auto voor de deur dan zijn eigen. Ik heb geen zin aan hetzelfde gezeik. In hoeverre de jatbaarheid tegenwoordig nog opgaat weet ik niet, maar ik zou het risico niet willen nemen.
Ik kies een auto voor mezelf. Niet voor de buurman, vrienden of een bepaalde associatie.
Wel is het zo dat VW's idd wel meer intrek zijn bij "jaloerse" mensen die het nodig vinden om jouw spullen te ontvreemden. Ik hoop dat dit me de komende jaren bespaart blijft.
Met mijn Skoda iig geen last van gehad
[ Voor 89% gewijzigd door DarkSide op 20-10-2014 14:42 ]
Als je het eruit wilt hebben krijg je het er natuurlijk altijd uit, en hoe meer vraag er is van vage types die het niet zoveel uitmaakt waar het product vandaan komt: hoe meer "aanbod" er gegenereerd zal worden.
Ligt ook aan het feit dat VAG daar niets aan doet. Er zijn zelfs webshops met .nl domein waar de polensleutel te koop isDarkSide schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:40:
[...]
Wel is het zo dat VW's idd wel meer intrek zijn bij "jaloerse" mensen die het nodig vinden om jouw spullen te ontvreemden. Ik hoop dat dit me de komende jaren bespaart blijft.
Met mijn Skoda iig geen last van gehad

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 20-10-2014 15:15 ]
Mijn boefje is liev!
Probeer maar eens onder die norm te komenCyphax schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:12:
Als je onder die norm komt word jij toch weer gecompenseerd? We hebben dacht ik allebei dezelfde werkgever toch?
Cap is wel een beetje cheap op dat punt door een limiet in te stellen dus als je veel privékilometers maakt is het niet de beste leaseregeling vermoed ik.
Ik zit wel onder die norm, maar weet je; ik kan wel harder gaan rijden, maar ik moet altijd aansluiten op de A12 en de A2 en regelmatig de A15, dus daar zit de tijd niet in. Ik ben eigenlijk bijna altijd vrij lang onderweg. Het is wel een verademing als ik in Papendorp kan zitten (paar keer per week) en het is op de terugweg rustig. Dan ben ik om een uur of 18:00 al thuis!Tsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Probeer maar eens onder die norm te komenDan moet je ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en dat is vrij onaangenaam als je veel uur in de auto zit.
Vooral in Parijs schijnen ze van de hele leaseregeling af te willen. Ze zullen daar wel denken "ahh Nederland, da's zo klein, ze kunnen toch allemaal fietsen?" ofzo.Werkgevers zien niet altijd in dat een leaseauto ook een middel is om het werk fatsoenlijk uit te voeren.
Ik vind dat bij een detacheerder het bij een auto in elk geval gaat om een belangrijk stuk gereedschap dus ik verwacht ook wel dat ze daar niet te lullig over doen.
na lang geleur en gezeur met mogelijkheden, diverse afspraken die dan weer iets onmogelijk maken, is de bestelling er toch nog doorheen.
Met zekerheid terug gekregen dat zowel de lease maatschappij en de dealer de auto dit jaar nog op kenteken hebben staan en zelfs leveren.
Toch nog een 14% wagentje , scheelt een hoop euries en ga iets groter rijden dan ik nu momenteel doe
Its all in the little things that people do..
En de stoelen zijn alcantara/leder zwart
Its all in the little things that people do..
heb zelf een ford grand c-max met ecoboost 1.0. Perst er toch nog ergens 125 pk uit de 3 cilinders die er in ligt.Cyphax schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:39:
Ik ben het volledig met RemcoDelft eens: die nieuwe zuinige auto's zijn echt fucking zuinig als je niet als een dolle over de weg raast. Dat doe je jezelf gewoon aan. Ik heb vorige week nog een rit gehad waarbij ik bij thuiskomst een gemiddelde zag van 1 op 29 van die rit. ~120KM, meeste snelweg. Groot deel van de tijd was nog filerijden ook, de rest vooral met een maximale snelheid van 100, ben toen rechts gebleven met 92km/u op de CC (dat kleine beetje maakt dan ook niet uit) en dan staar je steeds naar ong. 1 op 30 verbruik.
(Ter verduidelijking: dat was wel een uitschieter. Mijn verbruik is bij de meeste ritten 1 op 26 of 1 op 27.)
Verbruikt wordt je niet echt vrolijk van. gemiddeld ligt dat tussen de 1:12-1:14 afhankelijk van de rit.
C-max is toch een redelijk zware auto en dan zo'n licht blokje erin... maar denk als je hetzelfde blok in een fiesta legt die misschien 400-500 kilo lichter is dan heb je een leuk sportieve auto waar je op de langere afstanden ook nog redelijk zuinig mee kunt rijden.
...
Dat is denk ik wel een kleurtje die je in het echt moet zien. Als ik hem in Google mik krijg ik niet twee foto's waar de auto dezelfde kleur op lijkt te hebbenptjuh schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:38:
Ik ben gegaan voor de technicgrey!! vond het een mooie volle kleur hebben ipv zwart/grijs.
En de stoelen zijn alcantara/leder zwart
Bedoel je dan de oude norm (115% van de fabrieksopgave) of de huidige (145%, bij 14% bijtelling auto's)? Die laatste kan ik wel op komen, en waarschijnlijk ook wel er (net) onder. De laatste norm ligt bij mij op 4,83L/100km, ik zit gemiddeld op 5,0-5,1L/100km. Dus iets minder 'vlot' optrekken, wat eerder doorschakelen, en ik zit al op de norm..Tsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Probeer maar eens onder die norm te komenDan moet je ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en dat is vrij onaangenaam als je veel uur in de auto zit. Werkgevers zien niet altijd in dat een leaseauto ook een middel is om het werk fatsoenlijk uit te voeren.
Zolang je geen hybride hebt moet het halen van de norm echt wel lukken
[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 20-10-2014 19:11 ]
Mijn 320d haalt prima zijn fabrieksnormen... als ik me ook aan de normen en waarden van het nieuwe rijden hou dan tochTankiej schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:10:
[...]
Bedoel je dan de oude norm (115% van de fabrieksopgave) of de huidige (145%, bij 14% bijtelling auto's)? Die laatste kan ik wel op komen, en waarschijnlijk ook wel er (net) onder. De laatste norm ligt bij mij op 4,83L/100km, ik zit gemiddeld op 5,0-5,1L/100km. Dus iets minder 'vlot' optrekken, wat eerder doorschakelen, en ik zit al op de norm..
Wat een vooroordelen weer over hybride zegTankiej schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:10:
[...]
Bedoel je dan de oude norm (115% van de fabrieksopgave) of de huidige (145%, bij 14% bijtelling auto's)? Die laatste kan ik wel op komen, en waarschijnlijk ook wel er (net) onder. De laatste norm ligt bij mij op 4,83L/100km, ik zit gemiddeld op 5,0-5,1L/100km. Dus iets minder 'vlot' optrekken, wat eerder doorschakelen, en ik zit al op de norm..
Ik heb gelukkig eigenlijk nooit file (2x in 1,5 jaar tijd), maar ik ben dan vaak ook al om 7.15-7.30 op kantoor en kan dan rond 16.00 weer richting huis. Dan is het vaak nog wat rustiger op de wegTsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:18:
Ik zal de nieuwe norm net aan kunnen halen mits de files zichzelf oplossen en ik daar niet meer in sta. En dan ook niet maximum snelheid rijden maar 100-110. We gaan het zien want ik ben tegen die tijd gelukkig verhuist waardoor ik ~90km minder rijd per dag.
Alsof het niet bekend is dat hybrides over het algemeen (lang) niet in de buurt komen bij hun fabrieksopgaves..? De (oude) Prius die nog op 14% bijtelling zit/zat had een wat meer realistische fabrieksopgave, dus daar heb je wel gelijk inderdaad. Maar de huidige plug-in hybrides blijven er ver bij vandaan.Z___Z schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:59:
[...]
Wat een vooroordelen weer over hybride zegEen Prijs rijdt volgens de fabriek 4l/100km en in de praktijk 5,8l/100km dus ongeveer 145% fabrieksopgave. Goede norm op zich, dat is ook het verbruik wat ik haal in m'n c klasse. Zouden alle werkgevers moeten hanteren, op uitzondering bij goede verklaring, zoals veel korte ritjes in de stad.
Ja, je kan er wel bij in de buurt komen als je ritjes nooit langer zijn dan de actieradius die de accu geeft, en je daarna ook nog je auto aan een laadpaal kan hangen. Én je dan ook nog snelheden rijdt waarbij alleen de elektromotor nodig is, of de brandstofmotor minimaal.
Korte ritjes in de stad zouden juist dé ritjes zijn waarbij je het beste af bent in een (plug-in) hybride. Maar er wordt toch veelal ook mee op de snelweg gereden en dan stijgt het verbruik dramatisch.
De Prius plug-in heeft een fabrieksopgave van 2,1L/100km, de Outlander PHEV 1,9L/100km, de V60 D6 1,8L/100km.
De V60 D6 heeft op spritmonitor een gemiddelde van 4,68L/100km (260% van fabrieksopgave). De Outlander zit op 4,22L/100km (222% van fabrieksopgave. De Prius plug-in heeft een praktijkverbruik van 3,44L/100km (164% van fabrieksopgave).
Dan heb je natuurlijk ook nog de Opel Ampera/Chevrolet Volt, die niet echt in de buurt van z'n fabrieksopgave van 1,2L/100km blijft..
[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 20-10-2014 20:51 ]
Waarom niet de Ecomotive Lease Sport? Meer voor minder...ptjuh schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:31:
Yes Yes ... Zo me Seat Leon ST Business Style is besteld
na lang geleur en gezeur met mogelijkheden, diverse afspraken die dan weer iets onmogelijk maken, is de bestelling er toch nog doorheen.
Met zekerheid terug gekregen dat zowel de lease maatschappij en de dealer de auto dit jaar nog op kenteken hebben staan en zelfs leveren.
Toch nog een 14% wagentje , scheelt een hoop euries en ga iets groter rijden dan ik nu momenteel doe
[ Voor 22% gewijzigd door JB op 20-10-2014 21:49 ]
Mijn boefje is liev!
De wetgeving niet zozeer, meer de meetmethode van de fabrikanten...Z___Z schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:57:
Ja met plug in heb je gelijk. Die wetgeving voor 7% bijtelling is door een kip zonder kop bedacht.
Die is ook niet door een kip zonder kop bedacht. Die is met een compleet ander doel bedacht dan waarvoor hij nu gebruikt wordt. Helaas is zijn er nog geen alternatieve uniforme testen die wel als doel hebben verbruik op een zinnige manier te meten... of for that matter: Vervuiling. Alles wordt nu aan CO2 opgehangen terwijl zeker moderne benzinemotoren van allerlei kankerverwekkende stoffen uitstoten die helemaal niet meegenomen worden in het verhaal. Zal wel omdat CO2 nu politiek 'in' is.EraZor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:40:
[...]
De wetgeving niet zozeer, meer de meetmethode van de fabrikanten...
Persoonlijk vind ik DAT feit te bizar voor woorden. Alles en iedereen klaagt al jaren over de testmethode, maar het is blijkbaar nog niet gelukt om in (zeg) 10 jaar iets beters te verzinnen.
UNOX: The worst operating system
Wat voor kankerverwekkende stoffen zijn dat?Korvaag schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:08:
[...]
Alles wordt nu aan CO2 opgehangen terwijl zeker moderne benzinemotoren van allerlei kankerverwekkende stoffen uitstoten die helemaal niet meegenomen worden in het verhaal. Zal wel omdat CO2 nu politiek 'in' is.
Eigenlijk zou de officiële CO2-uitstoot van een auto bepaald moeten worden door twee getallen:Z___Z schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:57:
Ja met plug in heb je gelijk. Die wetgeving voor 7% bijtelling is door een kip zonder kop bedacht.
- de ECE testcyclus
- 120 km/h constant over 500 km
Het hoogste van de twee is het getal. Dan doet een Outlander PHEV 150 g/km en een Prius (niet plugin) 115 ofzo.
Fijnstof, NOx.Cyphax schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:17:
[...]
Wat voor kankerverwekkende stoffen zijn dat?
Liever hadden ze de bijtelling afhankelijk gemaakt van de EURO normen. Dus EURO-6 = 14%, EURO-5 = 20% EURO-4 en lager 25%. Of EURO-7 14%, EURO-6 20% etc.
Die normen zijn niet voor niets bedacht en hebben norm waarden voor allerlei uitstoot uit de uitlaat ipv alleen CO2, wat het minst schadelijk is, na water en stikstof.
Nee, de meetmethode bestond lang voordat plug-in hybrides bestonden, en was toen hij bedacht was een prima methode. De wetgeving is veel later bedacht en als je een wet op basis van een meet methode bedenkt, moet je als wetgever IMHO ook weten wat de meet methode inhoud.EraZor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:40:
[...]
De wetgeving niet zozeer, meer de meetmethode van de fabrikanten...
Hoe hard moet het dan waaien? Of moet het juist windstil zijn? Moet het wegdek waterpas zijn? Welk type wegdek zou het moeten zijn?
Die uitstoot van 500km met 120km/u is eigenlijk toch gewoon altijd lager dan de uitstoot in een gecontroleerde omgeving?
Hmmm. Ik ben er niet zo bekend mee. Ben benieuwd wat er dan achter zit dat alleen CO2-uitstoot bekeken wordt. Het is dus niet zo dat CO2-uitstoot en uitstoot van die andere stoffen direct of indirect aan elkaar verbonden zijn? Kunnen twee motoren (met dezelfde brandstof) wel evenveel CO2 uitstoten maar heel andere hoeveelheden fijnstof bijvoorbeeld?Z___Z schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:31:
[...]
Fijnstof, NOx.
Liever hadden ze de bijtelling afhankelijk gemaakt van de EURO normen. Dus EURO-6 = 14%, EURO-5 = 20% EURO-4 en lager 25%. Of EURO-7 14%, EURO-6 20% etc.
Die normen zijn niet voor niets bedacht en hebben norm waarden voor allerlei uitstoot uit de uitlaat ipv alleen CO2, wat het minst schadelijk is, na water en stikstof.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 21-10-2014 10:43 ]

Nog een weekje slapen...
Vandaag achter de winterbanden aan gegaan. Athlon was voornemens om mij naar de Kwikfit te sturen voor stalen velgen
BMW 520d High Executive (190pk, 400 Nm en toch 20% bijtelling)
Sophistograu
Zwart lederen bekleding
Aluminium panelen voor het dashboard
Harman Kardon HiFi upgrade (600w, 16 speakers waaronder 2 subwoofers
Automatisch dimmende binnenspiegel (achterlijk dat dat niet standaard is op deze auto
Helaas een levertijd van een week of 12, dus ik gok op 1 januari geleverd. En ach, dan heb ik extra tijd om me te verheugen
Bijna!HTT-Thalan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:06:
Woei, de Skoda staat op kenteken.
Nog een weekje slapen...
Vandaag achter de winterbanden aan gegaan. Athlon was voornemens om mij naar de Kwikfit te sturen voor stalen velgen. Dealer heeft nu een aanbod voor een 2e set lichtmetaal gedaan, hopelijk krijg ik die erdoor bij HR en dan gaan ze daar de winterbanden op rollen. Dat moet allemaal wel lukken voor donderdag, krijg ik de auto direct op winterbanden mee (scheelt me weer een halve dag gedoe in een toch al druk kwartaal).

Raar wintrbanden beleid soms, mijn LM wilde alleen maar een tweede set velgen goedkeuren als ze bij de dealer vandaan kwamen. Vandaar toch maar voor 16" staal gegaan, het lichtmetaal van de dealer was me te duur.
Ik heb inmiddels ruim 7k op de teller staan. Octavia rijdt super. Eindelijk zit sinds maandag ook het sportstuur erin, foutje in de fabriek en Pon lag weer eens dwars.
Nou nog even een afspraak maken om die Scout look ongedaan te maken, ik blijf me er aan ergeren

Octavia heeft dat ook, hell zelfs mijn Ibiza had dat. Buitenspiegels van de Octavia doen ook mee, briljant met het aantal auto's waarvan de lampen niet normaal door de dealer kunnen worden afgesteld.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:46:
Doe je goed! Echt gaaf dat je toch nog leer en harman kardon erin hebt weten te krijgen, dat geeft zo'n auto toch nét even wat meer klasse en genotswaarde. Die spiegel is heel handig en inderdaad, het zou standaard moeten zijn (op zo'n beetje elke auto >25k, vind ik).
[ Voor 20% gewijzigd door Ethirty op 22-10-2014 21:24 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
zie topic Lease Auto keuze (seat leon limited edition).
Moet wel zelf iets bijleggen maar blijf op de 200 p/m.
Ik laat wel een andere grill plaatsen omdat de standaard grill (dicht gemaakt plastic) er niet uit ziet.. maar laat de grill van de Leon FR plaatsen!
Waarschijnlijk binnen 4 weken geleverd!
heb er nu al zin in!
Als ik kijk naar de opties die ze in de tijdelijke Insignia weten te frummelen, dan snap ik echt niet dat BMW die spiegel als optie levert.... Naja, we moeten wat te klagen hebbenHTT-Thalan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:46:
Doe je goed! Echt gaaf dat je toch nog leer en harman kardon erin hebt weten te krijgen, dat geeft zo'n auto toch nét even wat meer klasse en genotswaarde. Die spiegel is heel handig en inderdaad, het zou standaard moeten zijn (op zo'n beetje elke auto >25k, vind ik).
Waarom wilde ze eigenlijk stalen velgen leveren? Ik 'krijg' ook winterbanden, maar die worden gewoon op de standaard velgen gemonteerd.
Nog even over jouw opmerking van co2 uitstoot per liter ipv per kilometer. De co2 uitstoot zou dan vrijwel gelijk zijn voor iedere auto; de verbranding zelf is vrijwel perfect bij iedere moderne auto. Dat betekent dat vrijwel iedere auto dezelfde uitstoot per liter zou hebben. (Ga maar vergelijken; uitstoot is vrijwel rechtevenredig met het verbruik) De kunst voor de autofabrikanten is dus om de auto ze ver mogelijk te laten rijden op een liter en daarmee wordt de totale uitstoot beperkt. Grootste probleem naar mijn mening is dat het opgegeven verbruik door de fabrikanten bijna niet gehaald kan worden zonder ingehaald te worden door de meest slome weggebruikers. Een realistisch verbruik zou m.i. veel nuttiger zijn.
Soms is het zo erg dat ik ze gewoon in klap. Beter niks zien dan niks zien en verblind worden tegelijkertijd.Z___Z schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:59:
Automatisch dimmende binnenspiegel is niet perse nodig, dus daarom een optie. Heb veel liever automatisch dimmende buitenspiegels, aangezien je die niet met een hendel onder de spiegel handmatig kan dimmen.
Maar als het in een auto van 20K standaard zit, dan zou het op een auto van richting de 40K geen optie moeten zijn.Z___Z schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:59:
Automatisch dimmende binnenspiegel is niet perse nodig, dus daarom een optie. Heb veel liever automatisch dimmende buitenspiegels, aangezien je die niet met een hendel onder de spiegel handmatig kan dimmen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Heeft iemand er al in gereden? Ik zou graag een proefrit maken. Heb met Ford gebeld... Je kan hem wel kopen maar geen proefrit in maken werd mij verteld. Dit vond ik zodanig niet te geloven dat ik hier de vraag maar even stel. Het kan toch niet zo zijn dat ze een auto aanbieden waar je niet in kan proefrijden?biobak schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:56:
Overigens komt Ford begin 2015 met een concurrent voor de GTE: De C-Max plugin hybrid. 44 Km op de accu.
http://www.ford.com/cars/cmax/trim/energi/
Vanafprijs 34.995 euro. Denk dat dat nog een grotere lease knaller wordt dan de GTE.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ja hoor waarom zou zoiets niet kunnen? Als die auto nog niet leverbaar is/nog niet in massaproductie. Dan kun je het ook nog niet in gaan rijden.Gé Brander schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:13:
[...]
Heeft iemand er al in gereden? Ik zou graag een proefrit maken. Heb met Ford gebeld... Je kan hem wel kopen maar geen proefrit in maken werd mij verteld. Dit vond ik zodanig niet te geloven dat ik hier de vraag maar even stel. Het kan toch niet zo zijn dat ze een auto aanbieden waar je niet in kan proefrijden?
GTE is volgens mij door veel mensen ook blind besteld
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mijn boefje is liev!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik ben voor de laatste optie gegaan, ziet er beter uit dan stalen velgen en ze zijn sneller om te wisselen
Jawel hoor. Heb ik toentertijd ook gedaan bij mijn lexus ct200h. Ik had er dusdanig vertrouwen in dat het een goede auto zou dat ik die stap wel durfde te nemen.Gé Brander schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:13:
[...]
Heeft iemand er al in gereden? Ik zou graag een proefrit maken. Heb met Ford gebeld... Je kan hem wel kopen maar geen proefrit in maken werd mij verteld. Dit vond ik zodanig niet te geloven dat ik hier de vraag maar even stel. Het kan toch niet zo zijn dat ze een auto aanbieden waar je niet in kan proefrijden?
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Sneller wisselen? Je rijdt naar de profile om de hoek, dumpt de auto en rijdt met een collega terug naar kantoor. Eind van de middag dropt collega je weer bij de profile en klaar is je auto. Of je wacht drie kwartier en je gaat zelf weer op pad.Tankiej schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:26:
Bij ons komt er een vast bedrag per maand bij voor winterbanden. Of je nou de winterbanden laat leggen om de huidige velg, gaat voor stalen velgen of een extra set LM (wel max 16").
Ik ben voor de laatste optie gegaan, ziet er beter uit dan stalen velgen en ze zijn sneller om te wisselen
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Welkom in het premium segment waar je voor elke optie keiharde €'s kan neerleggen. Ergens snap ik het wel, je moet toch wat te kiezen hebben?Ethirty schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:07:
[...]
Maar als het in een auto van 20K standaard zit, dan zou het op een auto van richting de 40K geen optie moeten zijn.
Je krijgt toch gewoon een vervangende auto mee?AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:22:
[...]
Sneller wisselen? Je rijdt naar de profile om de hoek, dumpt de auto en rijdt met een collega terug naar kantoor. Eind van de middag dropt collega je weer bij de profile en klaar is je auto. Of je wacht drie kwartier en je gaat zelf weer op pad.
Dat is inderdaad premium ja. Vanuit de fabrikant snap ik het ook wel maar voor de koper blijft het raar. Als ik een Seat Leon ST in de duurste uitvoering kies, hou ik weinig opties nog over. Dat is ook wat je verwacht, want je hebt immers de duurste uitvoering. Kies ik de duurste Audi A3 Sportback dan heb ik niet eens een enkele parkeersensor!vhal schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:23:
[...]
Welkom in het premium segment waar je voor elke optie keiharde €'s kan neerleggen. Ergens snap ik het wel, je moet toch wat te kiezen hebben?
Dan betaal je ~10k meer voor, eh, wat eigenlijk?[/kortdoordebocht]
Natuurlijk afwerking, kwaliteit, etc. etc., maar het blijft raar.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik moet naar de dealer om te wisselen, mag niet bij zo'n bandentoko.AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:37:
Voor een bandenwissel? Profile heeft niet eens vervangende auto's staan, en lijkt me een beetje onzinnig voor een actueel die makkelijk binnen een uur te realiseren is.
Mijn boefje is liev!
Wat wel raar is gezien de meeste dealers ook aan het raggen zijn met de luchttol. Zelfs bij het vragen of ze voor en achter willen omwisselen na het vervangen van de voorbanden krijg ik vragende blikken van waarom...JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:39:
[...]
Ik moet naar de dealer om te wisselen, mag niet bij zo'n bandentoko.
Hier nietvhal schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:44:
[...]
Wat wel raar is gezien de meeste dealers ook aan het raggen zijn met de luchttol. Zelfs bij het vragen of ze voor en achter willen omwisselen na het vervangen van de voorbanden krijg ik vragende blikken van waarom...
Mijn boefje is liev!
vervangende auto voor een bandenwissel? Moet niet gekker worden. Als je gewoon een afspraak maakt ben je binnen 30 minuten weer weg.Tsurany schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:27:
[...]
Je krijgt toch gewoon een vervangende auto mee?
Niet wanneer ze van de velg moeten. Ik klaag niet, ik wacht 1,5 uur en werk wat mail weg. Koffie en broodjes staan klaarBlik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:51:
[...]
vervangende auto voor een bandenwissel? Moet niet gekker worden. Als je gewoon een afspraak maakt ben je binnen 30 minuten weer weg.
Mijn boefje is liev!
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dat zei ik ook, maar wordt door sommigen niet aangenomen.ZeRoC00L schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:57:
Van de velg af duurt bij een bandentoko ook niet meer dan een uur hoor, stond meestal binnen 45 minuten weer buiten.
Haha, goed plan om er een andere grille in te monterenWakez schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:23:
Ik laat wel een andere grill plaatsen omdat de standaard grill (dicht gemaakt plastic) er niet uit ziet.. maar laat de grill van de Leon FR plaatsen!
Waarschijnlijk binnen 4 weken geleverd!
heb er nu al zin in!
Trouwens, over die winterbanden, ik had vroeger een auto waar geen winterbanden in het contract zaten (maandagochtend enzo) en toen zag ik een keer een set winterbanden bij de dealer, met velgen, voor een belachelijk goede prijs. Ik heb die set aangeschaft, en vervolgens heb ik dat gedeclareerd bij mn werkgever, die het netto inhield en bruto uitbetaalde (of iets in die trend). Na een paar jaar heb ik die oude velgen zelf verkocht via marktplaats voor een paar honderd euro, en toen ik het naderhand berekende had ik voor 65 euro twee winters op winterbanden gereden.
Ik weet niet of die netto/bruto constructie nog mag tegenwoordig, maar ik kon heel goedkoop op wintersloffen rijden via die manier
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Moet ik 30 minuten wachten, geen zin in. Ik rij wel doorBlik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:51:
[...]
vervangende auto voor een bandenwissel? Moet niet gekker worden. Als je gewoon een afspraak maakt ben je binnen 30 minuten weer weg.
Uuh 14%Widow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:11:
[...]
Haha, goed plan om er een andere grille in te monterendie standaard grilles zijn inderdaad te lelijk voor woorden. Ik snap echt niet dat Seat dat doet, je koopt een auto van tegen de 30k aan, maar je hebt een grille die eruit ziet alsof ie voor 5 euro in de uitverkoop was bij de lokale autotuning toko.
Mijn boefje is liev!
Ahhh vandaar, ik vroeg me al af waarom mijn Leon een open grill heeft ipv zo'n dichte, terwijl het wel een ecomotive is. Die dichte grills zijn niet bepaald mooi maar de open grill vind ik wel mooi.JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:35:
[...]
Uuh 14%Gelukkig is er halverwege dit jaar wel gewoon een honinggraad grill op gekomen zodat het 1 geheel is, dus dat is wel weer raar
Echt wel, bij mij worden de winterbanden op de velg gelegd. Ben nog nooit langer dan 30-45 minuten langer binnen geweest.JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:54:
[...]
Niet wanneer ze van de velg moeten. Ik klaag niet, ik wacht 1,5 uur en werk wat mail weg. Koffie en broodjes staan klaar
Tevens kun je bij al de bandentoko's tegenwoordig je laptop openklappen en gebruik maken van wifi, dus kun je daar gewoon werken. Vind het echt een extreem dure oplossing als je daarvoor een vervangende auto gaat regelen
De rompslomp van een vervangende auto is al 30 minuten van je tijd.Tsurany schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:34:
[...]
Moet ik 30 minuten wachten, geen zin in. Ik rij wel door
Ja, sneller. Mijn collega's wonen niet bij me in de buurt, dus dat is niet echt een optie. Vervangend vervoer kan, maar dan moet ik dus twee keer naar de zaak. Nu rijd ik naar de dealer, geef de sleutels af, drink een bak koffie en na 15 minuten staat de auto weer voor met winterbandenAllSeeyinEye schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:22:
[...]
Sneller wisselen? Je rijdt naar de profile om de hoek, dumpt de auto en rijdt met een collega terug naar kantoor. Eind van de middag dropt collega je weer bij de profile en klaar is je auto. Of je wacht drie kwartier en je gaat zelf weer op pad.
En anders inderdaad een paar bakken koffie en een klein uurtje wachten.
Was amper lekker aan het werk op de laptop of hij mocht weer dicht.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dit topic is gesloten.