Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:35:
[...]
Uuh 14% :? Gelukkig is er halverwege dit jaar wel gewoon een honinggraad grill op gekomen zodat het 1 geheel is, dus dat is wel weer raar :D
Ja, dus? :P dat een auto een lage co2-uitstoot heeft, heeft toch niets te maken met de lelijkheidsfactor van de grille? Je koopt een auto van tegen de 30k aan, dan kunnen ze op z'n minst een grille monteren die er netjes uitziet. Als ik goedkoop lelijk plastic wil, koop ik wel spatels bij de Ikea.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:10

JB

Cédric roelt!

Widow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

Ja, dus? :P dat een auto een lage co2-uitstoot heeft, heeft toch niets te maken met de lelijkheidsfactor van de grille? Je koopt een auto van tegen de 30k aan, dan kunnen ze op z'n minst een grille monteren die er netjes uitziet. Als ik goedkoop lelijk plastic wil, koop ik wel spatels bij de Ikea.
Ja die grill zorgt er mede voor dat de 14% gehaald wordt ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:10:
[...]

Ja die grill zorgt er mede voor dat de 14% gehaald wordt ;)
Dat snap ik, en wat ik al zei, ze hadden best wat meer werk mogen maken van het uiterlijk. Op de Golf, of de Clio, of de V40 (allemaal 14% bijtelling) zitten wel grilles gemonteerd die er normaal uitzien.

Nu leg je (bijna) 30 ruggen neer voor iets wat aan de voorkant het uiterlijk heeft van een bakspatel van de Ikea, en dat is wat ik niet begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Widow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Dat snap ik, en wat ik al zei, ze hadden best wat meer werk mogen maken van het uiterlijk. Op de Golf, of de Clio, of de V40 (allemaal 14% bijtelling) zitten wel grilles gemonteerd die er normaal uitzien.

Nu leg je (bijna) 30 ruggen neer voor iets wat aan de voorkant het uiterlijk heeft van een bakspatel van de Ikea, en dat is wat ik niet begrijp.
Eensch, maar ik had dan sowieso de normale grill laten monteren achteraf. Dat kan dan weer wel :P Bij zo'n Bluemotion of Megane zit je evengoed met zo'n dichte neus.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:16

Gast1981

room with a moose!

Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:39:
[...]
Ahhh vandaar, ik vroeg me al af waarom mijn Leon een open grill heeft ipv zo'n dichte, terwijl het wel een ecomotive is. Die dichte grills zijn niet bepaald mooi maar de open grill vind ik wel mooi. :)
Toen ik een maandje of 2 geleden ook eens was wezen kijken naar de Leon (ST) vertelde die dealer dat ze binnen korte tijd van dichte grill naar een open versie zouden gaan, voor die 14% modellen. Een grote verbetering! Weet alleen niet per wanneer..
ZeRoC00L schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:57:
Van de velg af duurt bij een bandentoko ook niet meer dan een uur hoor, stond meestal binnen 45 minuten weer buiten.
Nee precies. Bij mij is het ook al jaren bandenwissel op veld overzetten. Meestal 3 kwartier werk, max.
Boekje lezen, koffie, wandelingetje. Vervangend vervoer is echt BS, tenzij je 's morgens brengt en 's avonds ophaalt misschien.
JB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:53:
Andere cq. stalen velgen voor de winterbanden? Gewoon omleggen op de bestaande velg, ga toch niet rijden met van die lelijke stalen velgen of van die net niet LM velgen? Betaald er waarschijnlijk nog bijtelling voor je originele LM velgen ook...
Waar ik nog wel aan zit te denken voor m'n nieuwe leasebak is straks op eigen houtje 4 mooie velgjes op te snorren. Bij leasemij besteld met de standaard 16", want extra (lease)kosten voor andere velgen vond ik te gortig. Het idee is om de winterbanden op de leasevelgen te zetten en bij de wissel zomers op m'n eigen velgen. Die lijden dan enkel 4 jaar lang de zomermaanden, dus mogelijk nog een leuke restwaarde en/of hergebruik i.p.v. 4 jaar lang afbetalen aan de leasemij en ze dan alsnog in moeten leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:41:
[...]

Echt wel, bij mij worden de winterbanden op de velg gelegd. Ben nog nooit langer dan 30-45 minuten langer binnen geweest.

Tevens kun je bij al de bandentoko's tegenwoordig je laptop openklappen en gebruik maken van wifi, dus kun je daar gewoon werken. Vind het echt een extreem dure oplossing als je daarvoor een vervangende auto gaat regelen
+1. Bij mij gaat het eigenlijk altijd in een minuut of 30, ook om het lichtmetaal heen. Ik ga altijd op zaterdagochtend, dan zit er bijna geen druk op die monteurs en is de kans dat er wat mis gaat ook vele malen kleiner. Kan ik hem daarna meteen even wassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gast1981 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

Toen ik een maandje of 2 geleden ook eens was wezen kijken naar de Leon (ST) vertelde die dealer dat ze binnen korte tijd van dichte grill naar een open versie zouden gaan, voor die 14% modellen. Een grote verbetering! Weet alleen niet per wanneer..

[...]
Dat gebeurt al ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
wd200 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:16:
Ik kan me voorstellen dat je een extra set (kleinere) wielen neemt ivm het passen van sneeuwkettingen
Sowieso wil je geen sneeuwkettingen om je mooie velgen leggen met alle mogelijke beschadigingen als gevolg...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Gast1981 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

In augustus al, zo te zien. Eind augustus heb ik een proefrit gemaakt in een Leon, en de auto die ik nu heb stond toen al in de showroom (vandaar dat ik nog geen twee weken na bestellen de auto al heb mogen ophalen), met de open grill. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:32:
[...]

Sowieso wil je geen sneeuwkettingen om je mooie velgen leggen met alle mogelijke beschadigingen als gevolg...
Onzin, de meesten verbrassen de velg meer met stoepranden dan een sneeuwketting doet. Heb ze er nu 2x op gehad in Oostenrijk, niets te zien. Daarbij gaat merendeel de sneeuwkettingen niet nodig hebben ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij mij wordt de auto altijd opgehaald voor banden wissel. Vorige keer was dit nog door collega's die op de bank zitten, maar nu voor het eerste geregeld door de dealer. Aangezien voor mij per uur factureren is dat veel aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:41
JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Onzin, de meesten verbrassen de velg meer met stoepranden dan een sneeuwketting doet. Heb ze er nu 2x op gehad in Oostenrijk, niets te zien. Daarbij gaat merendeel de sneeuwkettingen niet nodig hebben ;)
+1

Heb in mijn hele leven slechts 1 keer sneeuwkettingen nodig gehad, en dat zelfs slechts voor 3 km. Dat heeft echt geen impact op je velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Mail van skoda gehad:

Skoda Octavia 2015:
Ik begrijp dat u wilt weten wat de bijtelling van de ŜKODA Octavia Combi is in 2015. De Skoda Octavia Combi is in 2015 niet verkrijgbaar met 14% bijtelling. Voor ontwikkelingen van de Skoda Octavia Combi, raad ik u aan contact op te nemen met uw ŜKODA-dealer. Hij houdt u graag op de hoogte van de actuele situatie.

denk dat ik deze maar ga bestellen tegen de tijd dat ik mag gaan bestellen:
2.0 TDI, Elegance Businessline, met ongeveer elke optie denkbaar ..
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/ph5dj79w3/Capture.png

[ Voor 22% gewijzigd door Murzeltje op 23-10-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:07

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien moet ik ook eens zo'n mailtje naar Seat sturen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Murzeltje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:03:
Mail van skoda gehad:

Skoda Octavia 2015:
Ik begrijp dat u wilt weten wat de bijtelling van de ŜKODA Octavia Combi is in 2015. De Skoda Octavia Combi is in 2015 niet verkrijgbaar met 14% bijtelling. Voor ontwikkelingen van de Skoda Octavia Combi, raad ik u aan contact op te nemen met uw ŜKODA-dealer. Hij houdt u graag op de hoogte van de actuele situatie.

[afbeelding]
Dat is echt een hele mooie bak d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Brilsmurfffje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:22:
[...]

Dat is echt een hele mooie bak d:)b
dankje :) Ik rijd nu in een zwarte 20% 1.6 TDI Greenline Businessline, ook niet verkeerd...

maar ja.. nog even wachten.... volgenjs mij komt er sowieso begin 2015 alweer een nieuwe versie van de combi uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 11:34

Royz

Kleurenblind!!

Wakez schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:23:
Ik laat wel een andere grill plaatsen omdat de standaard grill (dicht gemaakt plastic) er niet uit ziet.. maar laat de grill van de Leon FR plaatsen!
Nou, wees daar maar terughoudend in op dit forum want een ecotomotive met FR grill wordt afgebrand op dit forum ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

vhal schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:46:
[...]

De rompslomp van een vervangende auto is al 30 minuten van je tijd. ;) Maar ik wacht liever ipv rond te moeten rijden in een afgeleefd hok.
Rompslomp? Sleutel ligt klaar. Ik geef mijne af, teken de werkopdracht voor onderhoud en neem een andere sleutel mee. Kost me een minuutje ;)

Dealer zit op weg naar kantoor dus 's ochtends brengen en eind van de dag weer ophalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

Rompslomp? Sleutel ligt klaar. Ik geef mijne af, teken de werkopdracht voor onderhoud en neem een andere sleutel mee. Kost me een minuutje ;)

Dealer zit op weg naar kantoor dus 's ochtends brengen en eind van de dag weer ophalen.
En zo kost het wisselen van je banden ipv gemiddeld 10 euro per maand opeens 30-40 per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Royz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:00:
[...]

Nou, wees daar maar terughoudend in op dit forum want een ecotomotive met FR grill wordt afgebrand op dit forum ;)
En al helemaal als de type aanduiding weg gehaald is! :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:11:
[...]

En zo kost het wisselen van je banden ipv gemiddeld 10 euro per maand opeens 30-40 per maand...
Hoe zie je dat? Het blijft gewoon 10 euro per maand bruto extra. Vervangend vervoer binnen 24 uur of na 24 uur is een andere optie in het contract en heeft niks te maken met het eerste.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Hoe zie je dat? Het blijft gewoon 10 euro per maand bruto extra. Vervangend vervoer binnen 24 uur of na 24 uur is een andere optie in het contract en heeft niks te maken met het eerste.
Jij hebt dan de optie aangezet om vervangend vervoer te hebben binnen 24 uur, maar daar betaal je per maand ook gewoon extra voor. Dat is een keuze die je kunt maken, maar ik vind het een erg dure keuze voor die 2 keer (wellicht 3x in het geval van een beurt) dat je het nodig hebt in een jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 23-10-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Net op BNR:

Vanaf 1 januari 2016 vallen alle autos >79gr co2,in de 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Murzeltje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:37:
Net op BNR:

En onder de 79?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:54
ook voor bestaande contracten/auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:21:
[...]

Jij hebt dan de optie aangezet om vervangend vervoer te hebben binnen 24 uur, maar daar betaal je per maand ook gewoon extra voor. Dat is een keuze die je kunt maken, maar ik vind het een erg dure keuze voor die 2 keer (wellicht 3x in het geval van een beurt) dat je het nodig hebt in een jaar.
Beurt, bandenwissel, schade,... kost me 10 euro bruto per maand extra. Dus voor netto 5,80 per maand heb ik wat er ook gebeurt direct een vervangende auto klaar staan. Dat is voor mij een makkelijkere keuze dan wel of geen panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Murzeltje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:37:
Net op BNR:

http://www.bnr.nl/nieuws/...ling-helemaal-op-de-schop

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PhuSioN schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:42:
"Bestaande leasecontracten worden gespaard bij de invoering van nieuwe bijtellingsregels. Dus wat de nieuwe regels ook inhouden, alle bestaande leaserijders blijven profiteren van hun huidige bijtelling voor de duur van het leasecontract. Dat heeft staatssecretaris Eric Wiebes gezegd tegen RTL Z."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Daar ga ik niet van uit, maar zo diep gingen ze er niet op in... Ze denken wel dat de complete zakelijke automarkt instort na die datum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als het goed is niet. Dat zou een mooie zijn... dat scheelt 11 procentpunten met de 14% van nu. :|

Het klinkt alsof je dan net zo goed niet meer kan leasen. Tenminste, niet met een gewone verbrandingsmotor. :|

Zal wel weer een kwestie zjin van de overheid die z'n doel voorbij schiet.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
14% <50 gram
20% Tussen 50-79 gram
25% 79+ gram

Zo heel extreem anders vind ik het nou ook weer niet, ze hebben alleen de laagste bijtellingscategorieën van 4 en 7% losgelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Rijdt iedereen straks in van die waardeloze plug-ins, daar kan je je kind net elektrisch mee wegbrengen naar school. Naar je werk rij je dan in een veel te zware auto met een grote motor.

Opladen kan nergens want de pomphouders hebben een monopoly en de overheid ziet geen heil in het aanleggen van oplaadpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:47:
[...]

Als het goed is niet. Dat zou een mooie zijn... dat scheelt 11 procentpunten met de 14% van nu. :|

Het klinkt alsof je dan net zo goed niet meer kan leasen. Tenminste, niet met een gewone verbrandingsmotor. :|

Zal wel weer een kwestie zjin van de overheid die z'n doel voorbij schiet.
Hoezo? Het is jarenlang 25% geweest en dat was toendertijd prima. Mensen zijn gewoon gewend geraakt aan de lage kosten vanwege de lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:55:
[...]

Hoezo? Het is jarenlang 25% geweest en dat was toendertijd prima. Mensen zijn gewoon gewend geraakt aan de lage kosten vanwege de lage bijtelling.
Het is toch een stap terug? Hoeveel mensen hebben daar zin in? Je zou eigenlijk een stap vooruit verwachten maar het moet wel allemaal van de fabrikanten komen. En gezien de moeite die het kost om de huidige generatie zuinig te krijgen betekent dat dat je volgende auto een heel kleintje moet worden, of de kosten gaan flink omhoog.

Vervolgens verkopen fabrikanten minder auto's, dus die hebben minder inkomsten... nee da's geen vooruitgang zo denk ik.

Het is ook veel te kort dag, het is zo 1 januari 2016. Ik vrees dat we dan niet ineens magischerwijs allemaal hybrides kunnen rijden, of helemaal electisch. Ik hoop het wel, maar ik zou daar geen geld op inzetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Het is toch een stap terug? Hoeveel mensen hebben daar zin in? Je zou eigenlijk een stap vooruit verwachten maar het moet wel allemaal van de fabrikanten komen. En gezien de moeite die het kost om de huidige generatie zuinig te krijgen betekent dat dat je volgende auto een heel kleintje moet worden, of de kosten gaan flink omhoog.
Een stap terug vanwege wat? Alleen vanwege de additionele kosten in je portemonnee? Die verkapte subsidie werd gewoon te gek. Je moet het tegenwoordig wel redelijk gek maken wil je niet in de 20% categorie vallen met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Vervolgens verkopen fabrikanten minder auto's, dus die hebben minder inkomsten... nee da's geen vooruitgang zo denk ik.
Ook dit, hoezo? Mensen moeten toch naar hun werk?

Beetje vergezocht allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:58:
[...]

Een stap terug vanwege wat? Alleen vanwege de additionele kosten in je portemonnee?
Ja natuurlijk.
Die verkapte subsidie werd gewoon te gek. Je moet het tegenwoordig wel redelijk gek maken wil je niet in de 20% categorie vallen met je auto.
Subsidie? Wut? Het aanbod van 14% is echt niet zo groot hoor, als je de hybrides niet meetelt.
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:59:
[...]

Ja en dan is een 2e-hands ineens weer veel interessanter. Leuk voor die markt, minder leuk voor de fabrikanten

Ik ben er overigens niet op tegen dat ze de normen aanscherpen en daarmee de fabrikanten prikkelen om zuinigere auto's te maken maar deze stap is vrij onrealistisch. Als ze dat in kleinere stappen doen, dan kan de markt het tenminste bijhouden. Nou nekt de overheid de markt gewoon. Gaat ze ook inkomsten kosten, dat kan echt niet missen.

[ Voor 41% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik denk dat de meeste mensen het allang zagen aankomen dat dat bijtellingssysteem niet zo door kon blijven gaan... gewoon gaan gewoon weer terug naar het oude systeem en dan moet de overheid maar accepteren dat de vooruitgang nu afgeremd gaat worden.

Kom net van de audioboer vandaan waar ze de Dynamatten in de deuren hebben verwerkt, en ze gaan ook even de kabel van mijn dashcam netjes wegwerken en intern doorlussen zodat hij geen 12v aansluiting meer gebruikt. Die deuren klinken nu echt alsof je een bankkluis dichtgooit! Geweldig!

Er komt in totaal zo'n 50kg bij, inclusief de subwoofer achterin die los (zonder kist) al 10 kilo doet, dus ik hoop dat het ook zo geweldig gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:54
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

14% <50 gram
20% Tussen 50-79 gram
25% 79+ gram

Zo heel extreem anders vind ik het nou ook weer niet, ze hebben alleen de laagste bijtellingscategorieën van 4 en 7% losgelaten
Op de site van BNR staat nu dat de 7% blijft voor volledig elektrische auto's en plug-in hybrides sowieso 14% worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:21
Brilsmurfffje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:54:
Rijdt iedereen straks in van die waardeloze plug-ins, daar kan je je kind net elektrisch mee wegbrengen naar school. Naar je werk rij je dan in een veel te zware auto met een grote motor.
Of je brengt je kind gewoon met de fiets naar school :)
Ik woon naast een school en het is elke dag hommeles met alle ouders die hun kroost zo nodig die 500m met de auto naar school moeten brengen. Als het dan allemaal plugins worden scheelt dat in elk geval met de uitlaatgassen. Helaas niet met de parkeerproblematiek.

On topic: na afloop huidige auto van de zaak gewoon weer GTI rijden ipv GTE >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 14:32

DeluxZ

Livin' the good life

Dat wordt dus een auto uitkiezen met een hoge co2 uitstoot, als het toch 25% is waarom dan niet een dikke auto met veel pk's en een mooie bak koppel ? :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:55:
Ik ga nooit meer 25% betalen...
Dan gaan we lekker een eigen auto nemen en kan ik het leasebudget a 9500 euro daaraan verstoken ;)

Lekker 19cent/km belasting vrij krijgen end e rest inkomstenbelasting over betalen...

Prima!
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:59:

Beetje vergezocht allemaal
Daar heb ik echt geen nieuwe auto voor nodig ;)

Ik de afgelopen 7 jaar leasen heb ik 4 nieuwe auto's verstookt...
Dat stopt met die nieuwe regels :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 07:57

Griffin

Is mythical

* Griffin heeft een contract tot juli 2017 en is benieuwd wat er dan allemaal voor regels zijn, nu lekker nog 14% op basis van 29k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DeluxZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:27: als het toch 25% is waarom dan niet een dikke auto met veel pk's en een mooie bak koppel ? :D
Dat dus.

Als ze de bijtelling over 4 jaar weer verder verhogen zit ik alweer 1 of 2 loonschalen hoger, ik zie wel wat er dan mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het tarief was vroeger 22%, voordat er bijtellingsdifferentiatie was. Maar 2 jaar is nog ver weg, misschien zijn de fabrikanten dan ookal zover. Dan bespaart de overheid helemaal niks. Snap ook niet waarom ze zo vroeg de grammen vastleggen. Ze kunnen veel beter een half jaar van te voren kijken hoever de industrie is en dan de percentages daarop aanpassen.
Dan zouden dit jaar niet bijna het volledige C-segment diesel in 14% vallen en bijna volledige D-segment diesel in 20% vallen en bijna geen enkele D-segment benzine in 20% vallen.
DeluxZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:27:
Dat wordt dus een auto uitkiezen met een hoge co2 uitstoot, als het toch 25% is waarom dan niet een dikke auto met veel pk's en een mooie bak koppel ? :D
Dat zal wel meevallen, want er is nog steeds CO2 aanschaftax. Dus dikkere motoren worden nog steeds zwaarder belast. Dus tenzij je een hele dikke auto 2 segmenten lager wil gaan rijden, zullen de meesten nog steeds voor de instapmotor kiezen (net als voor de bijtellingsdifferentiatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus nog een jaar te gaan voor PSA om hun Airflow 2L te lanceren, voor Tesla om een goedkope variant uit te brengen en voor de rest om fatsoenlijke diesel hybrides te ontwikkelen.
Gelukkig komt mijn auto januari 2015 dus tot ergens eind 2017 maak ik me geen zorgen. En tegen die tijd zijn de ontwikkelingen al weer een stukje verder en ga ik elektrisch rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Z___Z schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:39:
Snap ook niet waarom ze zo vroeg de grammen vastleggen. Ze kunnen veel beter een half jaar van te voren kijken hoever de industrie is en dan de percentages daarop aanpassen.
Dat is een beetje de zuid Europese aanpak he :P "we zien wel hoever de technologie is tegen die tijd, en dan bedenken we wel een mooi percentage".

Beter stel je gewoon ver van tevoren die normen, dan kunnen fabrikanten daar naartoe werken. In de praktijk is de Nederlandse markt te klein voor autofabrikanten, maar goed. Blij dat ik dit jaar nog een 14% bakkie op kenteken mag laten zetten, want als ik één ding kan concluderen is dat het de overheid _echt_ niet lukt om eens een lang termijn visie te vast te stellen én te realiseren. Want nu is 2016 weer een "tussenjaar" zodat de definitieve plannen vanaf 2017 in kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:15

PauseBreak

derp!

Tsurany schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:49:
Dus nog een jaar te gaan voor PSA om hun Airflow 2L te lanceren, voor Tesla om een goedkope variant uit te brengen en voor de rest om fatsoenlijke diesel hybrides te ontwikkelen.
Gelukkig komt mijn auto januari 2015 dus tot ergens eind 2017 maak ik me geen zorgen. En tegen die tijd zijn de ontwikkelingen al weer een stukje verder en ga ik elektrisch rijden :)
Tegen die tijd is er als het goed is ook een nieuwe generatie van de Nissan Leaf en de Renault Zoë, met een fatsoenlijke actieradius :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Z___Z schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:39:
Het tarief was vroeger 22%, voordat er bijtellingsdifferentiatie was. Maar 2 jaar is nog ver weg, misschien zijn de fabrikanten dan ookal zover. Dan bespaart de overheid helemaal niks. Snap ook niet waarom ze zo vroeg de grammen vastleggen. Ze kunnen veel beter een half jaar van te voren kijken hoever de industrie is en dan de percentages daarop aanpassen.
Dan zouden dit jaar niet bijna het volledige C-segment diesel in 14% vallen en bijna volledige D-segment diesel in 20% vallen en bijna geen enkele D-segment benzine in 20% vallen.
De industrie doet niets zonder een stimulans van de overheid of een crisis..
Dat zal wel meevallen, want er is nog steeds CO2 aanschaftax. Dus dikkere motoren worden nog steeds zwaarder belast. Dus tenzij je een hele dikke auto 2 segmenten lager wil gaan rijden, zullen de meesten nog steeds voor de instapmotor kiezen (net als voor de bijtellingsdifferentiatie).
Import uit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Dat is een beetje de zuid Europese aanpak he :P "we zien wel hoever de technologie is tegen die tijd, en dan bedenken we wel een mooi percentage".

Beter stel je gewoon ver van tevoren die normen, dan kunnen fabrikanten daar naartoe werken. In de praktijk is de Nederlandse markt te klein voor autofabrikanten, maar goed. Blij dat ik dit jaar nog een 14% bakkie op kenteken mag laten zetten, want als ik één ding kan concluderen is dat het de overheid _echt_ niet lukt om eens een lang termijn visie te vast te stellen én te realiseren. Want nu is 2016 weer een "tussenjaar" zodat de definitieve plannen vanaf 2017 in kunnen gaan.
Dat is precies de reden waarom het voor Nederland een goed idee is om de norm maar een half jaar van te voren te bepalen. Fabrikanten zullen relatief kleine stappen wel nemen voor Nederland, omdat de kosten dan opwegen tegen de baten.
Voordeel voor Nederland is dan dat wij een zuinig wagenpark krijgen. Door de CO2 stimulatie hebben wij op dit moment op papier het zuinigste wagenpark van Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

Ja natuurlijk.

[...]

Subsidie? Wut? Het aanbod van 14% is echt niet zo groot hoor, als je de hybrides niet meetelt.

[...]

Ja en dan is een 2e-hands ineens weer veel interessanter. Leuk voor die markt, minder leuk voor de fabrikanten

Ik ben er overigens niet op tegen dat ze de normen aanscherpen en daarmee de fabrikanten prikkelen om zuinigere auto's te maken maar deze stap is vrij onrealistisch. Als ze dat in kleinere stappen doen, dan kan de markt het tenminste bijhouden. Nou nekt de overheid de markt gewoon. Gaat ze ook inkomsten kosten, dat kan echt niet missen.
Want de Nederlandse automarkt is op wereldwijd niveau natuurlijk significant groot te noemen, hou op man. Nederland hoeft echt niet de verduurzaming van grote wereldwijde spelers als BMW-groep, VAG, PSA, Renault, Toyota, etc. te sponsoren in de vorm van een verkapte subsidie. Vroeger betaalde je gewoon 22%. De afgelopen jaren zijn er zoveel andere goedkopere categorieën bijgekomen dat je iedere categorie als "subsidie" kunt betitelen. Was een paar maanden geleden nog berekend dat dat een paar miljard heeft gekost in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
PhuSioN schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:06:
[...]
plug-in hybrides sowieso 14% worden.
Goed nieuws voor de Lexus IS300h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
IS300h is geen plug-in hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Alle PHEV's 14%? Dus ieder topmanager met een lexus,mercedes, Porsche PHEV betaald daar dan 'maar' 14% over terwijl dat in het geval van bijv. Lexus en Mercedes nu 20% is.

Meer verdienen, grotere auto, nog meer overhouden...

Toch maar eens een vak gaan leren dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
PhuSioN schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Op de site van BNR staat nu dat de 7% blijft voor volledig elektrische auto's en plug-in hybrides sowieso 14% worden.
Dus eigenlijk worden de normen (een stuk) scherper en vervalt de 4% categorie. Ze gingen het hele systeem toch simpeler maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:57:
[...]

Want de Nederlandse automarkt is op wereldwijd niveau natuurlijk significant groot te noemen, hou op man.
Mag die toon iets minder? Niet echt gezellig. :|

De Nederlandse markt is groot genoeg geweest voor de fabrikanten om die 14%-norm te willen halen. Daar hebben ze extra moeite voor moeten en willen doen. Het moet dan wel een interessante markt zijn, anders zouden ze die moeite niet doen.
Nederland hoeft echt niet de verduurzaming van grote wereldwijde spelers als BMW-groep, VAG, PSA, Renault, Toyota, etc. te sponsoren in de vorm van een verkapte subsidie.
Klopt, dat wordt ook niet beweerd.
Vroeger betaalde je gewoon 22%. De afgelopen jaren zijn er zoveel andere goedkopere categorieën bijgekomen dat je iedere categorie als "subsidie" kunt betitelen. Was een paar maanden geleden nog berekend dat dat een paar miljard heeft gekost in totaal.
Waarom doet "vroeger" ertoe? Vroeger was wel meer anders. Toen hadden we niet standaard airco, niet standaard CC, etc. Ik zou niet terug willen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

14% <50 gram
20% Tussen 50-79 gram
25% 79+ gram

Eens... Eigenlijk wist iedereen dat dit er aan zat te komen, alleen nu er duidelijkheid is gaan mensen moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 11:34

Royz

Kleurenblind!!

Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:57:
[...]

De afgelopen jaren zijn er zoveel andere goedkopere categorieën bijgekomen dat je iedere categorie als "subsidie" kunt betitelen. Was een paar maanden geleden nog berekend dat dat een paar miljard heeft gekost in totaal.
Ze lopen het mis ja, het scheelt ze inkomen maar het kost ze verder niks.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Murzeltje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:03:
Mail van skoda gehad:

Skoda Octavia 2015:

[afbeelding]
Kan hier het plaatje even niet bekijken, maar ik zit serieus naar die auto te kijken als nieuwe leaseauto. En dan ook nog met DSG als het ff kan. Budget 800 euro ex brandstof, dus kom een eind. Scheelde netto geloof ik iets van 70 euro tussen 1.6 en 2.0 TDI (beide met DSG). Da's te overzien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus worden er straks gewoon weer leaseauto's voorzien van een Mipper (bijvoorbeeld) en loopt de staat weer meer mis dan ze beoogd hadden. Kijk naar toen we van 22% naar 25% gingen, overheid dacht goed te cashen maar uiteindelijk liep het uit op een financieel debacle.

Om alles sluitend te krijgen wordt er een mooi modelberekeningetje opgesteld, iedereen blij en de klap komt pas een jaar later gezien het gedrag van mensen toch weer anders is dan dat ze bij de berekening in Excel gedacht hadden.

Zet gewoon de teller voor alles en iedereen op 18% (of 20%), je verliest uiteraard wel wat inkomsten (van de 25% auto's), maar je wint er ook weer een hoop mensen mee die nu nog een 500-kilometer verklaring gebruiken. De verwachting (van mensen die het door en door berekend hebben) is dat er dan juist meer geld richting de overheid zal stromen. Daarnaast is de onbalans ook weg (er wordt weer een "normale" gezinsauto genomen, ipv een Ecomobiel die eigenlijk net niet geschikt is (al zullen de berijders van zo'n auto dat veelal niet toegeven)) en ook de 2e hands markt wordt weer interessanter (restwaardes van bepaalde modellen zijn zo belachelijk laag (van de Ecomobielen), dat ze massaal geexporteerd worden, waar de overheid dan ook weer (soms, een deel van) de BPM achteraan moet dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het echte probleem is dus niet aangepakt (vooralsnog): Belasten op daadwerkelijk praktijk verbruik.

De Outlander PHEV (die rij ik toevallig) valt dus nog steeds in een zeer lage categorie, terwijl er gemiddeld door de Nederlandse bestuurders 1 op 16 mee gereden word + stroomverbuik.

Te belachelijk voor woorden dat het ding straks in 2016 dus nog steeds een lage categorie heeft als we dit weten.
fredkroket schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:18:
maar je wint er ook weer een hoop mensen mee die nu nog een 500-kilometer verklaring gebruiken.
Die vervalt. Als je een leaseauto hebt, betaal je bijtelling vanaf 2016.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 23-10-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:00:Kom net van de audioboer vandaan waar ze de Dynamatten in de deuren hebben verwerkt, en ze gaan ook even de kabel van mijn dashcam netjes wegwerken en intern doorlussen zodat hij geen 12v aansluiting meer gebruikt. Die deuren klinken nu echt alsof je een bankkluis dichtgooit! Geweldig!

Er komt in totaal zo'n 50kg bij, inclusief de subwoofer achterin die los (zonder kist) al 10 kilo doet, dus ik hoop dat het ook zo geweldig gaat klinken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw auto geworden. Mocht je begin volgend jaar zin hebben in een goede bak koffie in Papendorp dan hoor ik het wel :) (kan je meteen de BMW ff uitproberen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Waarom doet "vroeger" ertoe? Vroeger was wel meer anders. Toen hadden we niet standaard airco, niet standaard CC, etc. Ik zou niet terug willen hoor.
Vroeger hadden we CRT-schermen en nu platte schermen, modernisering noemen we dat. De bijtellingstarieven veranderen is gewoon een verandering van verdienmodel. Dat het verdienmodel anders wordt ingetekend heeft helemaal niks met "teruggaan naar vroeger" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
PWM schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:18:

Serieus? Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wacht even, begrijp ik nu goed dat bestaande lease-auto's vanaf 2016 ook meer bijtelling gaan betalen op hun huidige lease-contract? Of geldt dit enkel voor nieuwe auto's die vanaf 01-01-2016 op kenteken worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:18:
[...]

Kan hier het plaatje even niet bekijken, maar ik zit serieus naar die auto te kijken als nieuwe leaseauto. En dan ook nog met DSG als het ff kan. Budget 800 euro ex brandstof, dus kom een eind. Scheelde netto geloof ik iets van 70 euro tussen 1.6 en 2.0 TDI (beide met DSG). Da's te overzien :)
Idem.
Maar als je twijfelt tussen de 1.6DSG en de 2.0DSG, dan kan je ook eens de nieuwe Passat bekijken. Die heeft bijv. Wel 1.6DSG+ACC in de 20%. Bij Skoda lukt dat op dit moment niet. Een 48K Passat in die uitvoering is netto goedkoper dan een +\-40K Octavia in de 25%. Is wel wat minder snel dan de 2.0 maar sneller dan de 1.6 van Skoda. En inclusief file assistent kun je lekker je krantje lezen in de spits :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
kazuka schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:23:
Wacht even, begrijp ik nu goed dat bestaande lease-auto's vanaf 2016 ook meer bijtelling gaan betalen op hun huidige lease-contract? Of geldt dit enkel voor nieuwe auto's die vanaf 01-01-2016 op kenteken worden gezet?
Dat zal wel niet, dat hebben ze nog nooit gedaan. Zou ook flink oneerlijk zijn voor mensen die nu een auto hebben gekocht op basis van die 14% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Dat zal wel niet, dat hebben ze nog nooit gedaan. Zou ook flink oneerlijk zijn voor mensen die nu een auto hebben gekocht op basis van die 14% bijtelling
Kan ook niet zomaar. De overheid zou gigantisch nat gaan in een rechtszaak daarover.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:21
kazuka schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:23:
Tsurany in "Keuze leaseauto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:22:
[...]

Vroeger hadden we CRT-schermen en nu platte schermen
En die zijn flink in prijs gezakt. Ik kan me herinneren voor m'n eerste monitor zo'n 1500 euro te hebben betaald. Een CRT-monitor van 17". :) Dat was ook wel voor die tijd groter dan gemiddeld, maar de prijzen zijn goed gezakt. Hetzelfde met laptops bijvoorbeeld.
modernisering noemen we dat.
Wat de overheid nu doet lijkt meer op geldklopperij. :|

Nogmaals: ik ben er voorstander van dat de overheid die normen binnen de redelijkheid aanscherpt om modernisering in de vorm van zuinigere motoren aan te moedigen (want de vraag naar zuinig neemt wel toe dan) maar dit is niet meer redelijk.
De bijtellingstarieven veranderen is gewoon een verandering van verdienmodel. Dat het verdienmodel anders wordt ingetekend heeft helemaal niks met "teruggaan naar vroeger" te maken.
Je kwam zelf met "Vroeger betaalde je gewoon 22%." en daar speelde ik op in. :P
fredkroket schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:18:
Dus worden er straks gewoon weer leaseauto's voorzien van een Mipper (bijvoorbeeld) en loopt de staat weer meer mis dan ze beoogd hadden. Kijk naar toen we van 22% naar 25% gingen, overheid dacht goed te cashen maar uiteindelijk liep het uit op een financieel debacle.
De overheid vergeet steeds opnieuw dat mensen helemaal geen zin hebben om voor hetzelfde ineens veel meer te gaan betalen zonder dat daar een duidelijk aanwijsbare reden voor is (schaarste bijvoorbeeld). De enige reden dat het duurder gaat worden is omdat de overheid dat beslist en daar gaat men echt niet mee akkoord.
Maar de overheid heeft gewoon oogkleppen op en doet alsof z'n neus bloedt. Als het doel niet gehaald wordt, dan gaan er gewoon andere belastingen omhoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dank, die had ik gemist :) Er stond me namelijk iets van bij dat ten tijde van het 22% tarief deze voor iedereen verhoogd werd naar 25%, dus ik kneep hem wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jeroen V schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:21:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw auto geworden. Mocht je begin volgend jaar zin hebben in een goede bak koffie in Papendorp dan hoor ik het wel :) (kan je meteen de BMW ff uitproberen ;))
Graag, maar ik kan je niet garanderen dat je hem gelijk terugkrijgt :+.

Er zal echt een wereld van verschil zijn, de 5-serie is van de grond af gebouwd om te zijn waar de Octavia alleen maar van kan dromen. Binnen het segment denk ik dat ik wel een van de luxere wagens heb, maar ik kan absoluut jaloers worden op wat jij hebt weten te regelen.

En Papendorp is hier een steenworp vandaan, kantoor staat in Nieuwegein maar ik cross wekelijks door Nederland heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

En die zijn flink in prijs gezakt. Ik kan me herinneren voor m'n eerste monitor zo'n 1500 euro te hebben betaald. Een CRT-monitor van 17". :) Dat was ook wel voor die tijd groter dan gemiddeld, maar de prijzen zijn goed gezakt. Hetzelfde met laptops bijvoorbeeld.

[...]

Wat de overheid nu doet lijkt meer op geldklopperij. :|

[...]

Je kwam zelf met "Vroeger betaalde je gewoon 22%." en daar speelde ik op in. :P

[...]

De overheid vergeet steeds opnieuw dat mensen helemaal geen zin hebben om voor hetzelfde ineens veel meer te gaan betalen zonder dat daar een duidelijk aanwijsbare reden voor is (schaarste bijvoorbeeld). De enige reden dat het duurder gaat worden is omdat de overheid dat beslist en daar gaat men echt niet mee akkoord.
Maar de overheid heeft gewoon oogkleppen op en doet alsof z'n neus bloedt. Als het doel niet gehaald wordt, dan gaan er gewoon andere belastingen omhoog.
Je argumentatie raakt echt kant nog wal. Een extreem geval van appels en peren vergelijken.

Het is prima dat je het niet eens bent met de keuzes van de overheid omdat het jouw in je portemonnee raakt als je een bepaald type auto wilt leasen. Maar doe dat dan niet onder het mom van teruggaan in de tijd, kapotmaken van de markt, etc. Het is puur een geldkwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, weet je zo ken ik er nog wel een paar...
Ik wil met m'n 60e met pensioen, 2 jaar volledige WW, mijn AOW moet ook niet te laag zijn straks. En als ik langdurig zonder werk kom te zitten mag de bijstand ook wel wat omhoog.

Trouwens, zolang ik wel werk heb vind ik het niet eerlijk dat ik zoveel voor mijn auto moet betalen. Dat mag van mij max 10% bijtelling zijn. Wel moeten de wegen uitgebreid worden zodat ik niet in de file kom te staan.

En ach...iedereen heeft toch recht op zorg? Laten we dat ook weer door de overheid regelen. €50,- per maand lijkt me meer dan genoeg.

Wie betaald dat? Ach, DNB is toch ook overheid? Die drukken wel wat extra briefjes...

Voor de zekerheid: end sarcasm.
In België rij je voor netto 250,- (ongeveer) een dik aangeklede XC60. Hier zou je daar al snel 550,- voor betalen. Zelfde als met zorg. Ook goed geregeld daar. Maar daar staat wel een hoge loonbelasting tegenover.

Denk je dat jouw buurman zonder leasebak mee zou willen betalen aan jouw leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:40:
[...]
Het is puur een geldkwestie.
Dat is ook mijn punt.
Je doet net alsof de overheid mijn auto betaalt. Dat kan ik niet plaatsen.
readytoflow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:40:
Denk je dat jouw buurman zonder leasebak mee zou willen betalen aan jouw leaseauto?
Mijn buurman? Die kan wel met pensioen zijn. Ik betaal dan meer voor hem dan andersom. Laten we vooral niet die weg gaan bewandelen.

[ Voor 55% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
readytoflow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:40:
Ja, weet je zo ken ik er nog wel een paar...
Ik wil met m'n 60e met pensioen, 2 jaar volledige WW, mijn AOW moet ook niet te laag zijn straks. En als ik langdurig zonder werk kom te zitten mag de bijstand ook wel wat omhoog.

Trouwens, zolang ik wel werk heb vind ik het niet eerlijk dat ik zoveel voor mijn auto moet betalen. Dat mag van mij max 10% bijtelling zijn. Wel moeten de wegen uitgebreid worden zodat ik niet in de file kom te staan.

En ach...iedereen heeft toch recht op zorg? Laten we dat ook weer door de overheid regelen. €50,- per maand lijkt me meer dan genoeg.

Wie betaald dat? Ach, DNB is toch ook overheid? Die drukken wel wat extra briefjes...

Voor de zekerheid: end sarcasm.
In België rij je voor netto 250,- (ongeveer) een dik aangeklede XC60. Hier zou je daar al snel 550,- voor betalen. Zelfde als met zorg. Ook goed geregeld daar. Maar daar staat wel een hoge loonbelasting tegenover.

Ik zou prima met Belgische wegen kunnen leven als ik voortaan een XC60 kan leasen voor het geld van een Fabia :)

En ik meen dat serieus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Dan zijn we het daarover in ieder geval eens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
dfrenner schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:42:
[...]

Ik zou prima met Belgische wegen kunnen leven als ik voortaan een XC60 kan leasen voor het geld van een Fabia :)

En ik meen dat serieus!
Oef, ik toch echt niet.

Ik heb in mijn leven al meer bijna-dood ervaringen meegemaakt op de Belgische snelwegen dan in Nederland, het verschil vind ik echt enorm. En het zou ook betekenen dat je echt significant meer in de file zou staan dan dat je nu doet. Dat heb ik er echt niet voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:44:
[...]

Dan zijn we het daarover in ieder geval eens,
En dan is het volgende dat ik dat dus heel slap vind. Ik zou het wel toejuichen als het wat redelijker bleef zodat we met z'n allen zuiniger gaan rijden omdat dat wordt aangemoedigd. Dit is geen aanmoedigen meer dus waar ik het mooi zou vinden als het wel om iets anders dan geld zou gaan kan ik hierom alleen maar een keer met m'n hoofd schudden en de verwachting uitspreken dat dit de overheid geen extra inkomsten gaat opleveren, maar de drive om zuiniger te rijden om zeep wordt geholpen. Jammer van de luchtkwaliteit.

Ik snap dat ik er naast kan zitten en ik hoop het van harte, maar ik vrees ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

readytoflow schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Idem.
Maar als je twijfelt tussen de 1.6DSG en de 2.0DSG, dan kan je ook eens de nieuwe Passat bekijken. Die heeft bijv. Wel 1.6DSG+ACC in de 20%. Bij Skoda lukt dat op dit moment niet. Een 48K Passat in die uitvoering is netto goedkoper dan een +\-40K Octavia in de 25%. Is wel wat minder snel dan de 2.0 maar sneller dan de 1.6 van Skoda. En inclusief file assistent kun je lekker je krantje lezen in de spits :D
Hell no :X
ACC wil ik niet. Heb ik 1x mee gereden in de nieuwe A3 en dat ding houdt me veel te veel afstand. Dr staan niet voor niks 4 ringen op de neus, past niet bij mijn rijstijl ;)
En vwb die netto kosten: bij ons mogen we ook nog even 2,7% van de fiscale waarde als eigen bijdrage aftikken ivm niet terugvorderbare BTW over het privegebruik. Da's toch 216 euro extra op jaarbasis die ik anders niet hoef te dokken. Dan vind ik de Passat een mooie auto, maar om daar een 2.0TDI voor in te leveren, nee dank je ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Je kunt de afstand die de ACC houdt toch gewoon aanpassen? Althans, in Golf VII van m'n pa kan dat wel, maar dat is een Zwitserse auto, dus wellicht dat daar e.e.a. anders is geregeld.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The Eagle schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:49:
[...]

ACC wil ik niet. Heb ik 1x mee gereden in de nieuwe A3 en dat ding houdt me veel te veel afstand. Dr staan niet voor niks 4 ringen op de neus, past niet bij mijn rijstijl ;)
En vwb die netto kosten: bij ons mogen we ook nog even 2,7% van de fiscale waarde als eigen bijdrage aftikken ivm niet terugvorderbare BTW over het privegebruik. Da's toch 216 euro extra op jaarbasis die ik anders niet hoef te dokken. Dan vind ik de Passat een mooie auto, maar om daar een 2.0TDI voor in te leveren, nee dank je ;)
Hou er wel rekening mee dat als je van jakkeren houd (en ik kan sympathiseren) de 2.0TDI van Skoda niet de beste keuze is. Blok is meer dan krachtig genoeg maar het onderstel laat dan zeer te wensen over. Niet dat mijn collega's heel positief zijn over de Passat (dweil, langzaam, rotbak, dat soort uitspraken) maar die heb ik nooit gereden dus kan er niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik zou me niet prettig voelen als de ACC te weinig afstand houd. Als je zelf weinig afstand houd ok, daar heb je controle over, maar bij ACC moet je maar hopen dat de techniek goed werkt. Bij wat meer afstand heb je zelf genoeg tijd om in te grijpen als de radar het een keer mis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Heb je een bron? Ben hier even benieuwd naar :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ook. Betaal dan wel bijtelling maar de ramptoerist in mij is geprikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 15:10
JB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:13:
[...]

Heb je een bron? Ben hier even benieuwd naar :)
Gaat ook niet gebeuren. Althans niet volgens de brief die de Stas naar de 2e kamer heeft gestuurd. Dit was een proefballonnetje ten tijden van de monsterbezuiniging (oa afschaffing 19 c/km reiskosten vergoeding).

Nog even voor de goede orde, destijds is afgesproken om korting te geven op bepaalde auto's (11% korting voor een 14% auto dus) om een bepaald volume te creëren. Dit was voor leaserijders het beste middel. Toen vond de kamer dit al een onwenselijke situatie. Het wordt nu gewoon wat strenger of je mist de korting. Het is zuur voor je portemonnee, maar niet oneerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

PauseBreak schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:55:
Je kunt de afstand die de ACC houdt toch gewoon aanpassen? Althans, in Golf VII van m'n pa kan dat wel, maar dat is een Zwitserse auto, dus wellicht dat daar e.e.a. anders is geregeld.
Dat kan idd, maar dat moet je iedere keer opnieuw instellen als je de auto start, dat onthoudt ie niet.
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:55:
[...]

Hou er wel rekening mee dat als je van jakkeren houd (en ik kan sympathiseren) de 2.0TDI van Skoda niet de beste keuze is. Blok is meer dan krachtig genoeg maar het onderstel laat dan zeer te wensen over. Niet dat mijn collega's heel positief zijn over de Passat (dweil, langzaam, rotbak, dat soort uitspraken) maar die heb ik nooit gereden dus kan er niks over zeggen.
Wat bedoel je met "laat te wensen over"? Qua rijcomfort, sportiviteit / snelle bochten, demping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:49:
[...]

Als dat niet bij je rijstijl past, moet je ook de 1.6 niet bekijken, toch? Ga dan gewoon voor de 2.0TDI.
Of net als HTT: de RS?

En anders misschien de 20% 308SW GT?

Ik zal het gaan zien met die ACC. Sta op de lijst voor een proefritje in een 1.6TDI DSG. Ik heb nog even dus...
Ik heb inderdaad eerder gehoord dat je nog al eens last kan hebben van invoegers vanwege de ruimte die de ACC er tussen laat. En daarnaar moet de ACC weer ingrijpen door af te remmen en afstand te creëren -->enzovoorts.

Ik moet eerlijk zeggen dat (DSG+ACC+file ass.)+(Multischerm; navigatie tussen de tellers) zo ongeveer de enige redenen zijn om de Passat te kiezen. Heb verder niet veel met VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The Eagle schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:47:

Wat bedoel je met "laat te wensen over"? Qua rijcomfort, sportiviteit / snelle bochten, demping?
Hij is comfortabel, dat zeker, helemaal als je goeie stoelen neemt (volgens mij heeft de B.EL standaard al veel betere stoelen dan de Greenline). Sportiviteit.. in een rechte lijn trekt hij nog redelijk door. Snelle bochten is brak, de binnenkant slipt heel makkelijk door omdat het chassis heel soepel is en de topzware voorkant helpt ook niet mee voor de stabiliteit in die bochten.

Demping.. bij 130 is het binnengeluid heel netjes, maar geen rijdende bankkluis zoals bij een 3-serie of C-klasse.

Maarrr... daar staat tegenover dat hij met 28k bijna de helft goedkoper is dan zo'n premium Duitser. En als je niet jakkert is dat dus een hele goede deal. Als je wel sportiviteit wilt is binnen de Skoda line-up de RS de enige levensvatbare optie.

Alternatief is dat je er een sportonderstel onder probeert te krijgen (in sommige andere landen schijnt dat te kunnen, dus misschien als je heel moeilijk doet hier ook wel) en hem laten verlagen (ze bieden vanuit Skoda standaard 30mm aan maar ze monteren ook Eibachs als je wilt).

Ook het XDS sperdifferentieel is buiten NL optioneel op de Octavia.

Last but not least kun je voor de Scout gaan. Die heeft de 2.0TDI diesel maar permanente 4-wiel aandrijving en komt heel goed uit de testen. Is ook iets sneller. Schijnt als een malle over terrein te gaan, Legacy-achtige kwaliteiten, en door de hogere poten is hij nog comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Yeah, vanmiddag bestelbevestiging gekregen van Athlon. Morgen maar even de dealer belde (vandaag niet aanwezig ivm part-time... :() zodat de auto dit jaar nog op kenteken staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

The Eagle schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

Dat kan idd, maar dat moet je iedere keer opnieuw instellen als je de auto start, dat onthoudt ie niet.
Ook niet als je het instelt als je individuele voorkeursprogramma?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar maak je dit uit op? Ik kan nergens iets vinden in de officiele stukken over het afschaffen van de verklaring geen privégebruik. Bovenstaande is volgens mij dan ook onjuist en absoluut niet haalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Oeh, vanmiddag weer een belletje van de dealer. Bestelling was binnen vanuit Athlon, verder zei de vriendelijke man dat er bij een collega dealer precies de auto staat welke ik besteld heb en waarschijnlijk over een week of twee al kan leveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
Z___Z schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:00:
Ik zou me niet prettig voelen als de ACC te weinig afstand houd. Als je zelf weinig afstand houd ok, daar heb je controle over, maar bij ACC moet je maar hopen dat de techniek goed werkt. Bij wat meer afstand heb je zelf genoeg tijd om in te grijpen als de radar het een keer mis heeft.
Mijn ACC heeft sneller door wanneer mijn voorganger snelheid mindert dan dat ik zelf ooit zou kunnen. Radar heeft het alleen ooit fout bij zeer zware regen, en geeft dan een melding dat ie niets ziet.

Ik voel me met ACC iig stukken veiliger dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:58:
[...]

Waar maak je dit uit op? Ik kan nergens iets vinden in de officiele stukken over het afschaffen van de verklaring geen privégebruik. Bovenstaande is volgens mij dan ook onjuist en absoluut niet haalbaar.
Was opgetekend door RTL omstreeks prinsjesdag. Blijkbaar heeft het de uiteindelijke brief niet gehaald. Of nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Phyc schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:44:
[...]

Mijn ACC heeft sneller door wanneer mijn voorganger snelheid mindert dan dat ik zelf ooit zou kunnen. Radar heeft het alleen ooit fout bij zeer zware regen, en geeft dan een melding dat ie niets ziet.

Ik voel me met ACC iig stukken veiliger dan zonder.
En wat rij je voor auto, als k vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Is dat ook niet gelijk het gevaar? Het is bewezen dat mensen later remmen en minder afstand houden zodra de auto ABS bezit, en zo zijn er vast nog meer factoren. Ik vind het altijd gevaarlijk om op techniek te vertrouwen, niet zozeer omdat de techniek stuk kan (de kans dat dat gebeurt is tegenwoordig vaak klein) maar omdat je gemakzuchtig word.

Ik vertrouw zelden op parkeersensoren, gebruik geen AAC of Lane assist en zelfs de cruise control gebruik ik spaarzaam (vooral trajectcontroles). Geweldige stukjes techniek stuk voor stuk, maar ik blijf op mijn manier (voor mijn gevoel meer dan wanneer ik wel op de techniek vertrouw) toch meer bezig met gewoon autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

Was opgetekend door RTL omstreeks prinsjesdag. Blijkbaar heeft het de uiteindelijke brief niet gehaald. Of nog niet.
Misschien handig om het dan iets minder stellig te verkondigen. Niet elk proefbalonnetje maakt het ook echt tot wet. Afschaffen van de verklaring geen privegebruik is helemaal niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 14:04
Inderdaad, er zal altijd een mogelijkheid moeten zijn om zakelijk te rijden zonder prive-betrokkenheid.

Lang niet iedere zakelijke chauffeur rijdt prive, en het zou gewoon niet fair zijn om truckers, taxichauffeurs, politieagenten etc te belasten voor loon in natura wat ze feitelijk niet genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 08:46
t_captain schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:07:
Inderdaad, er zal altijd een mogelijkheid moeten zijn om zakelijk te rijden zonder prive-betrokkenheid.

Lang niet iedere zakelijke chauffeur rijdt prive, en het zou gewoon niet fair zijn om truckers, taxichauffeurs, politieagenten etc te belasten voor loon in natura wat ze feitelijk niet genieten.
Sorry maar woon-werk verkeer blijft grijs gebied of dit nu werk of prive is. Iedereen wil wel voor niks in een dikke BMW of Audi naar t werk rijden ipv met de fiets. Rijden onderwerk tijd kan natuurlijk ook gewoon als de auto op het werk opgepikt wordt
Pagina: 1 ... 101 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.