Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:
  • 440.634 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:29
Royz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:00:
[...]

Nou, wees daar maar terughoudend in op dit forum want een ecotomotive met FR grill wordt afgebrand op dit forum ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2013/02/seat-leon-sc-grille.jpg

Deze liet hij mij zien.

Zien deze er zo slecht uit dan :P? Eerlijk gezegd had de dealer mij alleen die grill laten zien toen ik vroeg over een andere grill.

jullie zouden zelf de standaard (niet eco) grill laten monteren ?

Afbeeldingslocatie: http://dgmtuning.nl/wp-content/uploads/sites/4/2014/07/Grille-Leon-3.jpg

Normale ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GrooV schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:00:
[...]

Sorry maar woon-werk verkeer blijft grijs gebied of dit nu werk of prive is. Iedereen wil wel voor niks in een dikke BMW of Audi naar t werk rijden ipv met de fiets. Rijden onderwerk tijd kan natuurlijk ook gewoon als de auto op het werk opgepikt wordt
Klopt... In mijn geval eerst 90km naar het werk en vanuit daar naar klanten die misschien weer op de weg terug zitten... Wie betaald dan de inefficiëntie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Vandaag gereden in de GTE.
Aanrader voor iedereen die de mogelijkheid heeft!

Rijd erg goed, voelt iets zwaarder aan als een reguliere golf maar ligt echter wel als een blok op de weg!
Vermogen zit wel snor!

Ik had hem al besteld voordat hij ergens te zien/rijden was, maar inmiddels is hij dus ook te zien/rijden bij wat dealers!
Nu maar hopen dat t snel januari, en hij op de oprit staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Wakez schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:01:
[...]

[afbeelding]

Deze liet hij mij zien.

Zien deze er zo slecht uit dan :P? Eerlijk gezegd had de dealer mij alleen die grill laten zien toen ik vroeg over een andere grill.

[afbeelding]

Normale ?
Je laat je toch niet adviseren door de dealer bij het kopen van een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

[afbeelding]

Deze liet hij mij zien.

[afbeelding]

Normale ?
FR grill onder een niet fr is zo not done. Stickertuning.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
Het Fantoom schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:28:
[...]

Eerste auto ooit :P, ik zei vind die grill niks wil een andere, toen stelde hij de FR grill voor. hij had op de demo auto waar in ik heb proef gereden ook de FR grill in laten zetten.
Tylen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

naja het gaat mij meer om de algemene looks dan of het not done is, om er een ecomotive FR van te maken O-) . maar zelf zou je dus de normale Leon grill er oplaten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

AcIDeR schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:44:
Eeehh....

.. nee.

Al was het alleen maar omdat ik liever zelf in die bak roer en koppel graag op voel bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 12:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Wakez: wat ga je bakken op die grill? Dat roostertje voorop de auto heet grille

Iets meer ontopic: ik ben het eens met Tylen en een reactie van gisteren. De grille zorgt onder andere voor minder luchtweerstand waardoor de gunstige CO2-uitstoot gehaald wordt, dus het is eigenlijk niet netjes om die te vervangen als je voor een 14%-er gaat vanwege de bijtelling. Daarnaast vind ik het ook nogal loos om FR-badges te plakken op een auto die het sportieve van dat label niet waar kunnen maken. Da's nog erger dan M-line van BMW, waarbij volgens mij naast wat badges plakken ook nog wat met het onderstel gedaan wordt.
Buiten dat vind ik de Leon wel een mooie auto voor een mooie prijs. Voor mij zou die stuivertje wisselen met de Octavia. Als ik zelf voor de keuze sta (hoor ik waarschijnlijk maandag), weet ik nog niet of ik voor een ok auto met 14% ga of voor een auto die ik veel leuker vind maar die 20% bijtelling heeft. Die keuze ligt waarschijnlijk ook aan de dame in huis en hoeveel meer rijplezier/gevoel die 20%-er heeft tov de 14%-er en hoeveel meer hij aan bijtelling kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakez
gwystyl schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:59:
@Wakez: wat ga je bakken op die grill? Dat roostertje voorop de auto heet grille

Iets meer ontopic: ik ben het eens met Tylen en een reactie van gisteren. De grille zorgt onder andere voor minder luchtweerstand waardoor de gunstige CO2-uitstoot gehaald wordt, dus het is eigenlijk niet netjes om die te vervangen als je voor een 14%-er gaat vanwege de bijtelling.
Als ik de limited edition III op dit moment bestel en niet vanuit de huidige voorraad, krijgt deze wel de normale grille* van de leon style vanuit de fabriek. dus blijkbaar is het ook een 14% als die de normale grille heeft. ze hadden veel commentaar gehad over de grille die er eerst op de III en II zat. blijkbaar hadden ze nog speling met de 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:55
Wakez schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 00:26:
[...]

Als ik de limited edition III op dit moment bestel en niet vanuit de huidige voorraad, krijgt deze wel de normale grille* van de leon style vanuit de fabriek. dus blijkbaar is het ook een 14% als die de normale grille heeft. ze hadden veel commentaar gehad over de grille die er eerst op de III en II zat. blijkbaar hadden ze nog speling met de 14%.
Ik zou zeggen: kies voor hetgeen je zelf het mooiste vind. Als anderen hier op het forum de FR grille 'not done' vinden betekent dat natuurlijk niet dat je die niet moet nemen ;)
Wij vonden de Leon ook wel aardig ogen (mede door de LED) maar vonden de dichte grille ook erg lelijk. Daarnaast was het interieur een beetje platic-fantastic en zonder een proefrit te maken zijn we dan ook weer vertrokken.
Sinds enkele weken de 308 in bezit en dat interieur vonden we dan weer wél erg strak. Ook mooie LED met eigenlijk alle opties, zeer complete auto in de 14% categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:54

Ethirty

Who...me?

Rijd erg goed, voelt iets zwaarder aan als een reguliere golf maar ligt echter wel als een blok op de weg!
Vermogen zit wel snor!

Ik had hem al besteld voordat hij ergens te zien/rijden was, maar inmiddels is hij dus ook te zien/rijden bij wat dealers!
Ouch, januari pas? Dat kost een bak bijtelling extra.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

14% <50 gram
20% Tussen 50-79 gram
25% 79+ gram

Zo heel extreem anders vind ik het nou ook weer niet, ze hebben alleen de laagste bijtellingscategorieën van 4 en 7% losgelaten
Uh de grenzen zijn behoorlijk anders he! Ik val nog net in de 20% nu met 109gram co2. Daar moet dus 30 gram af, gaan ze niet redden vrees ik voor een Golf GTD in 2016 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34

Royz

Kleurenblind!!

[...]

[afbeelding]

Deze liet hij mij zien.

[afbeelding]

Normale ?
Ik heb de onderste maar dan met FR badge (en LED). Niet dat ik die perse wilde, maar de normale open versie was er toen niet ofzo. Ik kon alleen kiezen uit een dichte en FR versie. En dan nog, als je het mooi vind gewoon doen toch... niet teveel aantrekken van de meningen hier
remzor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:02:
[...]

Ik zou zeggen: kies voor hetgeen je zelf het mooiste vind. Als anderen hier op het forum de FR grille 'not done' vinden betekent dat natuurlijk niet dat je die niet moet nemen ;)
Precies

[ Voor 15% gewijzigd door Royz op 26-10-2014 02:27 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Zo ken ik er nog wel 1, tupperwaretuning (GTline, S-Line, R-Design, M-line, AMG-line etc) :z

Als hij die grille mooier vindt, dan moet hij dat zelf toch weten? Wat een geneuzel zeg...

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 26-10-2014 06:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Ethirty schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:02:
[...]

Ouch, januari pas? Dat kost een bak bijtelling extra.
Valt volgende jaar ook nog in de 7% regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-09 22:35
vhal schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 06:40:
[...]

Zo ken ik er nog wel 1, tupperwaretuning (GTline, S-Line, R-Design, M-line, AMG-line etc) :z

Als hij die grille mooier vindt, dan moet hij dat zelf toch weten? Wat een geneuzel zeg...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

Nope dat is totaal iets anders. Als het nou een "FR-Line" grille was oke. Maar dat is het niet. Daarnaast is het niet affabriek wat die opsomming van jou wel is. Totaal iets anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Vermogen zit wel snor!

Nice, nog een toekomstige GTE-rijder. :) Ik heb nog niemand gehoord die negatief was na de proefrit. Komt waarschijnlijk ook omdat dit allemaal mensen zijn die hem al besteld hadden voordat ze gingen rijden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:54

Ethirty

Who...me?

AcIDeR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

Valt volgende jaar ook nog in de 7% regeling.
Oh mooi, dan was ik even in de war met 2016 :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MrAcid schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:30:
[...]

Nice, nog een toekomstige GTE-rijder. :) Ik heb nog niemand gehoord die negatief was na de proefrit. Komt waarschijnlijk ook omdat dit allemaal mensen zijn die hem al besteld hadden voordat ze gingen rijden... :+
Dat was bij de Outlander wel anders, maar de Golf is ook een zeer vertrouwde merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:24
wimpie007 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:09:
[...]

Uh de grenzen zijn behoorlijk anders he! Ik val nog net in de 20% nu met 109gram co2. Daar moet dus 30 gram af, gaan ze niet redden vrees ik voor een Golf GTD in 2016 ;-)
Het verhaal was dat ze het een stuk simpeler wilden maken. Daar doel ik eigenlijk op. Dat verhaal is dus onzin gebleken, ze hebben alleen de grenzen flink veranderd en 1 categorie eruit gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:47
Deveon schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:56:
[...]

Dat was bij de Outlander wel anders, maar de Golf is ook een zeer vertrouwde merknaam.
Ja dat misschien wel, maar ik zou zelf nooit een auto bestellen zonder ermee te hebben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Ja dat misschien wel, maar ik zou zelf nooit een auto bestellen zonder ermee te hebben gereden.
Ja en nee. Ik snap de mensen wel die in 2013 een plugin voor 5 jaar zijn gaan leasen. Die 5 jaar lang 0% maakt een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:04
t_captain schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:07:
Inderdaad, er zal altijd een mogelijkheid moeten zijn om zakelijk te rijden zonder prive-betrokkenheid.

Lang niet iedere zakelijke chauffeur rijdt prive, en het zou gewoon niet fair zijn om truckers, taxichauffeurs, politieagenten etc te belasten voor loon in natura wat ze feitelijk niet genieten.
GrooV schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:00:
[...]
Sorry maar woon-werk verkeer blijft grijs gebied of dit nu werk of prive is. [...]
Om dit moment is het zakelijk, tenminste in het geval je naar (wisselende) klanten rijdt i.p.v. naar een vaste werkplek. Dat is voor de meeste leaserijders het geval.

De verklaring geen privegebruik staat los van de definitie van welke ritten als zakelijk en welke als prive moeten worden aangemerkt. Het betekent gewoon dat je (binnen de geldende definitie) de mogelijkheid hebt om wel voor je werk te rijden maar niet prive. Als die mogelijkheid vervalt, is dat een soort extra beroeps-belasting voor iedereen die als onderdeel van zijn werk moet rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 26-10-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:11:
[...]

Ja en nee. Ik snap de mensen wel die in 2013 een plugin voor 5 jaar zijn gaan leasen. Die 5 jaar lang 0% maakt een hoop goed.
Ja dat maakt wel wat goed natuurlijk. Maar toch moet ik er niet aan denken om me 5 jaar lang te ergeren aan een auto. Rijplezier is voor mij toch wel heel belangrijk.

Gelukkig hoef ik 'maar' 4 jaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 22:32

PauseBreak

derp!

Het Fantoom schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:28:
[...]

Ehhh... Waarom zou je dat niet doen? :?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:21:
[...]

Ehhh... Waarom zou je dat niet doen? :?
Objectiviteit? Daarnaast, ze zullen geen onzin verkopen, maar bij de auto's die wij in ons leven gekocht hebben (of motorfiets) had ik me dusdanig georiënteerd (en dat valt reuze mee) waarbij de verkoper zaken niet weet of gewoon onder geïnformeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jeej m'n Cactus is definitief door de dealer besteld :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cYymmcTkNvvM4ijOa9Xn1pNz/full.png

Heb er wel zin in. Al rijdt de DS3 nog prima, nieuw speeltje is altijd leuk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Iemand in mijn straat heeft m, echt wel een coole auto, een beetje futuristisch zou ik zo zeggen, op deze foto oogt hij wel iets sportiever dan in het echt;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

Reinier

\o/

Had je nou het paarsige interieur besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 22:32

PauseBreak

derp!

fredkroket schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:58:
[...]

Objectiviteit? Daarnaast, ze zullen geen onzin verkopen, maar bij de auto's die wij in ons leven gekocht hebben (of motorfiets) had ik me dusdanig georiënteerd (en dat valt reuze mee) waarbij de verkoper zaken niet weet of gewoon onder geïnformeerd is.
Je moet ook geen objectiviteit verwachten van een verkoper. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat het de taak is van de verkoper om je te informeren over de mogelijkheden, mee te denken over wat voor jou de beste opties zijn etc. Daar helemaal geen gebruik van maken komt op mij toch wat vreemd over.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Reinier schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:07:
Had je nou het paarsige interieur besteld?
Jups!
thibautb schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:05:
Iemand in mijn straat heeft m, echt wel een coole auto, een beetje futuristisch zou ik zo zeggen, op deze foto oogt hij wel iets sportiever dan in het echt;
Jup foto's zijn lastig. Kleur hebben wij gekozen aan de hand van het showroom model, dat zag er prima uit. Niet te opvallend maar wel duidelijk anders. Gewoon een unieke maar comfortabele cruiser. Voor die leaseprijs is er gewoon niks met meer ruimte of meer comfort. Zowel dit jaar als volgend jaar niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 23:01
Ik zag de Cactus gisteren rijden, zwart met witte vlakken. Ik vind hem in het echt een stuk bijzonderder en mooier dan op de plaatjes. Prachtige auto die zeker zal opvallen!

Absoluut geen Multipla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb hem inmiddels meerdere keren zien rijden en ik vind het helemaal niks. Wat dat betreft wél een Multipla: je vindt het afschuwelijk of je vindt het prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 03-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind het ook een multipla.
Maar de multipla heb ik dan weer nooit lelijk gevonden. Juist een aparte verschijning die ik wel kon waarderen.
Dat heb ik met de cactus ook. Het zijn autos die ik zelf niet zou uitkiezen.
Maar ik wel leuk vind om op de nederlandse wegen tegen te komen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:26
Tsurany schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:18:
[...]

Jups!

[...]

Jup foto's zijn lastig. Kleur hebben wij gekozen aan de hand van het showroom model, dat zag er prima uit. Niet te opvallend maar wel duidelijk anders. Gewoon een unieke maar comfortabele cruiser. Voor die leaseprijs is er gewoon niks met meer ruimte of meer comfort. Zowel dit jaar als volgend jaar niet.
Haha heb je hem besteld ja!! Ik wip komend weekend even binnen bij de dealer, meteen maar even proberen in te rijden. Ik heb hem inmiddels wel in het echt gezien en ik vind hem nog steeds mooi. Met een beetje pech kunnen we straks samen in de Tweakers Cactus-club :')

Belangrijkste vraag: Hoe vond je de proefrit??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik zag de Cactus voor het eerst live rijden op de camping in Spanje en moet zeggen dat ik het een bijzonder mooie verschijning vond en zo ook mijn direct omgeving. De meeste mannen keken om zich heen met "huh, wasda?". De Multipla daarintegen is gewoon afschuwelijk.

Helaas mist de Cactus alleen een bepaalde luxe opties en eigenlijk hadden ze het blok uit Clio RS erin moeten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:42:
Haha heb je hem besteld ja!! Ik wip komend weekend even binnen bij de dealer, meteen maar even proberen in te rijden. Ik heb hem inmiddels wel in het echt gezien en ik vind hem nog steeds mooi. Met een beetje pech kunnen we straks samen in de Tweakers Cactus-club :')

Belangrijkste vraag: Hoe vond je de proefrit??
Leuk toch :D

Ik heb twee proefritjes gemaakt. Eenmaal tijdens introductie een half uurtje en later nog de auto meegenomen als vervangende auto tijdens onderhoud. De eerste keer was het wennen aan het interieur maar de tweede keer moest ik gewoon een aantal dingen doen en diende de auto echt als vervoer om die dingen te kunnen doen. En dan bevalt hij toch prima. Hij zit comfortabel en drempels en dergelijken worden lekker comfortabel genomen. De stoelen bevallen goed, zowel voor als achterin en ergonomisch zit hij ook goed in elkaar. Makkelijk te bedienen en als je even met het touchscreen speelt dan bevalt dat ook wel. Het kan een stuk beter maar er valt prima mee te werken. En eigenlijk zit je er ook nooit aan, enkel navigatie instellen.

Op de snelweg komt hij keurig mee met het verkeer en je hebt gewoon altijd genoeg vermogen beschikbaar. Je moet wel standaard iets te hard rijden om de zuinigheid van de motor goed te benutten. Je kan wel 50 in z'n vier rijden maar je merkt dat hij er moeite mee heeft en moet je eigenlijk terug schakelen, dan is 55-60 een betere keuze om gewoon in z'n vier te blijven rijden. Zelfde geld voor 30 in z'n 3, dan beter terugschakelen of toch 35-40 gaan rijden.

De dag erna nog in de nieuwste Clio gereden maar dat is een heel stuk minder. Auto is van binnen wel iets strakker maar minder ergonomisch, voelt opgesloten aan en je mist gewoon een heel stuk ruimte om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:26
Duidelijk verhaal, thanks. Je hebt een diesel neem ik aan? (Ik rij niet genoeg voor een diesel en de 82 pk benzinemotor lijkt me niks, gelukkig is de 110pk mogelijk)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup de Blue-HDI 100pk vanwege de gunstige bijtelling. Ik zou ook altijd de handgeschakelde nemen. Die robotbak klinkt leuk doordat je dan een mooie bank hebt maar het schakelt dramatisch. Heb hem ooit in een DS3 geprobeerd en dat rijdt enkel leuk als je de leeftijd van 65 reeds gepasseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
Tsurany schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

Leuk toch :D

[...]

Op de snelweg komt hij keurig mee met het verkeer en je hebt gewoon altijd genoeg vermogen beschikbaar. Je moet wel standaard iets te hard rijden om de zuinigheid van de motor goed te benutten. Je kan wel 50 in z'n vier rijden maar je merkt dat hij er moeite mee heeft en moet je eigenlijk terug schakelen, dan is 55-60 een betere keuze om gewoon in z'n vier te blijven rijden. Zelfde geld voor 30 in z'n 3, dan beter terugschakelen of toch 35-40 gaan rijden.

[...]
Dat is toch ongeveer bij alle auto's zo, dat je eigenlijk geen 50 in de 4 moet/kan rijden? Niet alleen omdat hij dan geen kracht heeft, maar ook omdat het gewoon onzuiniger is. Alle auto's waar ik tot nu toe in gereden heb en die het huidige verbruik weer kunnen geven, gaven aan dat 50 in de 4 onzuiniger is dan 50 in de 3.
Overigens heb ik bij 'het nieuwe rijden' (wat net geintroduceerd was toen ik rijlessen volgde) geleerd dat je ook 50 in de 3 rijdt, niet in de 4; vanaf 35-40 in de 3, vanaf 60 in de 4, vanaf 70-75 in de 5, vanaf 90 in de 6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

Reinier

\o/

Dat maakt natuurlijk nogal uit per auto/motor/type brandstof. In mijn 115 PK dieseltje doen ik 50 echt wel in 4, anders zit de opschakelindicator te piepen dat z'n 3 niet de juiste versnelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:34
readytoflow schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:28:
[...]

En wat rij je voor auto, als k vragen mag.
Ik heb een V40 D4.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:05:
[...]

Is dat ook niet gelijk het gevaar? Het is bewezen dat mensen later remmen en minder afstand houden zodra de auto ABS bezit, en zo zijn er vast nog meer factoren. Ik vind het altijd gevaarlijk om op techniek te vertrouwen, niet zozeer omdat de techniek stuk kan (de kans dat dat gebeurt is tegenwoordig vaak klein) maar omdat je gemakzuchtig word.

Ik vertrouw zelden op parkeersensoren, gebruik geen AAC of Lane assist en zelfs de cruise control gebruik ik spaarzaam (vooral trajectcontroles). Geweldige stukjes techniek stuk voor stuk, maar ik blijf op mijn manier (voor mijn gevoel meer dan wanneer ik wel op de techniek vertrouw) toch meer bezig met gewoon autorijden.
Voor een deel zit daar uiteraard een gevaar, echter houdt de auto altijd voldoende afstand, en heeft 'ie full-auto brake (die natuurlijk niet onfeilbaar is, maar al een aantal keren goed heeft gewerkt). Zoals ik eerder zei, ziet de ACC sneller een verandering dan jijzelf (Bv: 100m voor je een auto die vaart mindert). Doordat er altijd voldoende afstand is, schiet er ook wel eens iemand tussen, maar de seconde die dat uiteindelijk kost heb ik graag over voor een veel relaxedere autorit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Reinier schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:05:
Dat maakt natuurlijk nogal uit per auto/motor/type brandstof. In mijn 115 PK dieseltje doen ik 50 echt wel in 4, anders zit de opschakelindicator te piepen dat z'n 3 niet de juiste versnelling is.
Dat klopt, verschilt natuurlijk per auto/motor/type brandstof.
Ik rijd in mijn 115pk dieseltje 50 in de 3, dan geeft de vebruiksmeter op het dashboard een (flink) lagere waarde aan dan wanneer ik 50 in de 4 rijdt. Dan kan de opschakelindicator zeuren wat hij wil, ik ga echt niet opschakelen als het onzuiniger is :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 27-10-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:16

Gast1981

room with a moose!

remzor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:02:
[...]
Sinds enkele weken de 308 in bezit en dat interieur vonden we dan weer wél erg strak. Ook mooie LED met eigenlijk alle opties, zeer complete auto in de 14% categorie.
308 in 14% incl led? Welke uitvoering heb jij? Of bedoel je die led-strip en niet full led? Dat is namelijk wel 1 van de persoonlijke tegenvallers, dat de 14% uitvoering niet in full led beschikbaar is :/ Maar, absoluut geen showstopper.
[...]
Als hij die grille mooier vindt, dan moet hij dat zelf toch weten?
Ik zou die dichte grille ook zonder twijfel laten omruilen voor een open versie. Als die vd RS dan mooier is voor hetzelfde geld, tja, why not. Als ik straks op de 308 ook de GT grille kan laten plaatsen, dan mogen ze hem wat mij betreft direct wisselen. Logo in de grille i.p.v. voorop de kap, stukken strakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 03-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

de 308 in 14% trim is in HB uitvoering gewoon gebaseerd op de alure en heeft idd gewoon full leds.
De 14% versie in SW is gebasseerd op de active en heeft geen full leds.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

Dat is toch ongeveer bij alle auto's zo, dat je eigenlijk geen 50 in de 4 moet/kan rijden? Niet alleen omdat hij dan geen kracht heeft, maar ook omdat het gewoon onzuiniger is. Alle auto's waar ik tot nu toe in gereden heb en die het huidige verbruik weer kunnen geven, gaven aan dat 50 in de 4 onzuiniger is dan 50 in de 3.
Overigens heb ik bij 'het nieuwe rijden' (wat net geintroduceerd was toen ik rijlessen volgde) geleerd dat je ook 50 in de 3 rijdt, niet in de 4; vanaf 35-40 in de 3, vanaf 60 in de 4, vanaf 70-75 in de 5, vanaf 90 in de 6 :+
Ik heb het zelf niet uitgetest omdat verbruik mij nu nog niet veel interesseert. Echter 30 in z'n 3, 50 in z'n 4 en 70 in z'n 5 gaat bij mijn DS3 wel prima en bij die Cactus niet. Zit ik een versnelling lager geeft hij ook keurig aan dat ik kan/moet opschakelen.
Natuurlijk heb je dan geen enkel vermogen maar voor langere stukken met constante snelheid lukt het wel zonder noemenswaardige klachten. Die Cactus trekt dat gewoon niet soepel.

Voor mij is het in principe irrelevant. Ik rijd altijd wat harder waardoor ik altijd wel in de hogere versnelling kan zitten tenzij ik in een woonwijk zit maar dan rijdt ik sowieso in z'n 2 omdat je dan veel meer snelheidsvariatie hebt. Echter tijdens de proefrit merkte ik gewoon dat ik, waar ik hem normaal bij 70 al in z'n 5 gooi ik nu dus net wat meer snelheid moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deveon schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:09:
Ik zag de Cactus voor het eerst live rijden op de camping in Spanje en moet zeggen dat ik het een bijzonder mooie verschijning vond en zo ook mijn direct omgeving. De meeste mannen keken om zich heen met "huh, wasda?". De Multipla daarintegen is gewoon afschuwelijk.
Helaas mist de Cactus alleen een bepaalde luxe opties en eigenlijk hadden ze het blok uit Clio RS erin moeten aanbieden..
Lijkt me niet dat Citroën (PSA) er een Renault blok in gaat lepelen. Het blok uit de 208Gti/DS3R zou misschien wel een leuke optie zijn met ~200PK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 08:28
DarkSide schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:14:
de 308 in 14% trim is in HB uitvoering gewoon gebaseerd op de alure en heeft idd gewoon full leds.
De 14% versie in SW is gebasseerd op de active en heeft geen full leds.
En volgend jaar vallen ook de HB versies met full leds niet meer in 14% als er niets gewijzigd wordt. Mooie reden om dan gelijk voor de echte GT te gaan als je toch 20% mag aftikken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Lijkt me niet dat Citroën (PSA) er een Renault blok in gaat lepelen. Het blok uit de 208Gti/DS3R zou misschien wel een leuke optie zijn met ~200PK
Goed punt, ik was even in de war. Blijft maandagochtend hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag van een collega van me: als hij nu een Prius in de shortlease neemt (wat dus feitelijk een huurauto is) dan staat die auto al op kenteken. Welk bijtellingspercentage moet ie dan betalen?
Prius was uiteraard 14%, maar een nieuwe doet 20%. Wat is leidend, datum van op kenteken zetten of datum ingang leasecontract?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Datum van 1e registratie. Dus als dat 2013 was, dan betaal je voor die auto tot 5 jaar na deze datum 14% bijtelling. Onafhankelijk van hoe vaak de auto van eigenaar is gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 20:53

Wok

Dakloos...

Z___Z schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:59:
Datum van 1e registratie. Dus als dat 2013 was, dan betaal je voor die auto tot 5 jaar na deze datum 14% bijtelling. Onafhankelijk van hoe vaak de auto van eigenaar berijder is gewisseld.
Correctie :) Zolang de auto op naam van de leasemaatschappij blijft staan, geldt inderdaad het bijtellingstarief zoals dat gold bij eerste registratie. Als de auto opnieuw te naam wordt gesteld, wordt - als de auto weer zakelijk gereden wordt - het huidige tarief gehanteerd.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Wok schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

Correctie :) Zolang de auto op naam van de leasemaatschappij blijft staan, geldt inderdaad het bijtellingstarief zoals dat gold bij eerste registratie. Als de auto opnieuw te naam wordt gesteld, wordt - als de auto weer zakelijk gereden wordt - het huidige tarief gehanteerd.
Zelfs op de site van de Belastingdienst is het een onleesbaar stuk tekst :). Ze hadden dat gewoon eenduidiger moeten inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wok schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij niet, want dat zou betekenen dat dealers aan het eind van het jaar geen auto's op kenteken kunnen zetten om die het volgende jaar voor de lage bijtelling te verkopen.
Het gaat echt om de 1e registratie, dus niet de registratie per eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Volgens mij gaat het om de toewijzing van het kenteken op een eerste eigenaar. Als de leasemaatschappij een auto verhuurt/verleast aan een bedrijf/werknemer, verandert de wagen niet van eigenaar, dat blijft gewoon de LM.

De garage zet een nieuwe auto pas op kenteken als hij verkocht word, en dus op kenteken van een echte eigenaar die verantwoordelijk zal worden voor de belastingafdracht en dus ook de BPM dokt. Voorraadauto's die wel al op kenteken komen staan gewoon op naam van de garage in kwestie en wisselen dus naar de actuele bijtelling zodra ze verkocht worden (en dus opnieuw te naam gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Dat is dus niet waar. Voor de 3e keer.....

Belastingdienst:
Is voor het eerst een kenteken afgegeven in 2014? Dan geldt de bijtelling in de tabel hieronder. De bijtelling is altijd een percentage van de cataloguswaarde van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Z___Z schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:16:

Belastingdienst:

[...]
Volgens mij heb je iderdaad gelijk (ik dacht overigens ook dat een nieuwe tenaamstelling de termijn van 60 maanden zou verbreken) Maar gezien dit stukje van de belastingdienst: http://www.belastingdiens...enteken_afgegeven_in_2014

Daar staat onderaan:
Het percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt.
En dat betekent dat je inderdaad gelijk hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:16:

Belastingdienst:

[...]
Hij heeft het dus over een kenteken uit 2013 en daar gelden toch andere regels voor. En onleesbare draak van een tekst: http://www.belastingdiens...teken_afgegeven_voor_2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredkroket schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Hij heeft het dus over een kenteken uit 2013 en daar gelden toch andere regels voor. En onleesbare draak van een tekst: http://www.belastingdiens...teken_afgegeven_voor_2014
De tekst valt wel mee toch? Ook zijn de regels in lijn met wat al eerder aangegeven is. Vanaf 1ste tenaamstelling 60 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zowel PvdA als VVD blijken het niet eens te zijn met Wiebes ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 15:55

JB

Cédric roelt!

Tylen schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:01:
[...]

Nope dat is totaal iets anders. Als het nou een "FR-Line" grille was oke. Maar dat is het niet. Daarnaast is het niet affabriek wat die opsomming van jou wel is. Totaal iets anders dus.
Het is wel affabriek maar op de factuur niet :P dus gunstig in de bijtelling :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24

Cyphax

Moderator LNX
dfrenner schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:04:
Zowel PvdA als VVD blijken het niet eens te zijn met Wiebes ;)
En Wiebes zegt op z'n beurt weer dat ie het zelf ook alleen zo doet omdat ie zich aan het energieakkoord wil houden en dat ie daarom ook niet echt alternatieven heeft. Ik weet niet precies wat dat inhoudt verder, maarja, ben benieuwd wat ze ermee doen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de voorgestelde plannen niets eens zo gek. Vind op ophef ook wel meevallen van de leaserijders. Als die er al is. Elk jaar een paar gram er af voor 14% heeft ook niet echt veel opgeleverd. Afgezien van op papier zuinige auto's. Ik zou zeggen; 5% voor puur electrisch en 20% voor de rest. Ga ik er iets op vooruit en zo kun je 100% electrisch goed stimuleren. De 0/7/14/20% was altijd bedoelt als tijdelijke stimulans dus dat we meer gaan betalen per 2016 vind ik niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 12:40

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Best wat van de 14% auto's van nu zijn niet uitsluitend op papier zuinig hé :) Dat zijn vooral de hybride's die het af laten weten. Dus om nu te zeggen dat het niet veel opgeleverd heeft, mwa.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het geen gek idee om met de bijtelling constant te pushen naar zuiniger en met name volledig elektrisch maar dan moet het ook op andere wijze gestimuleerd worden en moeten zuinige diesels nog steeds mogelijk zijn. Immers kan niet iedereen een plug-in hybrid betalen van zijn leasebudget.

En het is niet netjes om het systeem volledig om te gooien waarbij vrijwel alle goedkope auto's opeens weer flink prijzig worden. Voor sommigen is die 14% een tijdelijke subsidie maar voor mij is het al zolang als ik werk mijn bijtellingscategorie. Ik heb nooit meer betaald dan 14%. Als ik dan opeens naar 25% moet is dat toch een aardige financiële klap die ik weliswaar op kan vangen maar waarvoor ik wel veel moet gaan laten staan. En dan wordt het goedkoper om een vervuilende budget auto te gaan leasen dan een zuinige auto. Mijn leasebudget is ook niet eindig. Niet iedereen kan zichzelf een Model S veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als men naar 200.000 electrische auto's wil per 2020 dan moet er een grote stimulans zijn. Zuinige benzine/diesels kunnen via een bpm korting nog wat voordeel krijgen die ook in de bijtelling terecht komt. Is trouwens wel weer een staaltje slapjanus politiek van de bovenste plank in Den Haag. Er is een brief maar eigenlijk ook weer niet. Nuttige besteding van de tijd die we met zijn allen betalen. Ook fijn voor de importeurs en fabrikanten deze onzekerheid.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Probleem is dat die stimulans er nu niet direct is voor iedereen. Ik kan zo'n elektrische auto niet betalen van mijn leasebudget dus hoe laag de bijtelling ook is, voor mij nog niet haalbaar als optie. Dus dan kan de overheid kiezen, mij verleiden tot een schone diesel of mij laten kiezen wat voor mij het voordeligst is.

Ze laten een deel van de leaserijders in de kou staan. Zij die wel willen maar financieel nog niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Dit plan is totaal niet reëel. Voor 25% bijtelling kan je beter voor privé een auto aanschaffen. Dit zijn vaak oudere en meer vervuilend auto's.

Zit de regering echt te wachten op meer auto's per huishouden? Alle vieze tweedehandsjes zullen worden geïmporteerd als de kop eraf is. Die ook allemaal een parkeerplaats op eisen.

Moet zeggen dat het straatbeeld in het weekend wel met meer cylinders en betere geluid gevuld zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 10:44

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik quote gemakshalve mezelf uit een ander topic.
AllSeeyinEye schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:06:
Met alle respect, maar ik vind dit jouw visie (die je overal hoort tegenwoordig) werkelijk bullshit.

'Vroeger', toen er nog geen gedifferentieerde bijtellingspercentages waren, kon ook 'iedereen' een leaseauto rijden. Toen kwam er een korting op de percentages voor geselecteerde modellen, ter stimulatie van zuinigere auto's (qua co2 uitstoot) en zijn er een boel mensen met hun portemonnee gaan leasen. Die mensen zijn klaarblijkelijk gewend geraakt aan grotere auto's voor hetzelfde geld en doen nu huilie huilie omdat de korting op de bijtelling nu grotendeels komt te vervallen.

Binnen het budget dat je aan bijtelling kwijt wil zijn kan je zeker weten ook vanaf 2016 prima een auto leasen. Het zal dan alleen wellicht geen V60 meer zijn, maar een Polo worden. Maar heel zwart wit gezien hoort die Polo dan in de klasse waarin je altijd had zullen leasen, en heb je dus gewoon een paar jaar geluk gehad dat je voor hetzelfde geld meer auto kreeg.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:55
Gast1981 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:13:
308 in 14% incl led? Welke uitvoering heb jij? Of bedoel je die led-strip en niet full led? Dat is namelijk wel 1 van de persoonlijke tegenvallers, dat de 14% uitvoering niet in full led beschikbaar is :/ Maar, absoluut geen showstopper.
De 308 Berline (hatchback) heeft in de BlueLease Premium en de Allure uitvoering full LED verlichting ja. En ja, ook 14% bijtelling :)
jap85 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:35:
En volgend jaar vallen ook de HB versies met full leds niet meer in 14% als er niets gewijzigd wordt. Mooie reden om dan gelijk voor de echte GT te gaan als je toch 20% mag aftikken :-)
Uhm, nee. Als ik me niet vergis ligt de grens volgend jaar op 82gr co2 voor 14% bijtelling. En laat de BlueLease premium hatchback nou net 82gr halen, mét full LED ;)
Voor de SW variant heb je gelijk, die valt volgend jaar buiten de 14%. Al zullen ze daar bij Peugeot vast wel wat op vinden vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:02:

[...]
Verschil is wel dat 22% 25% geworden is. Daar mag best over geklaagd worden. Daarnaast wordt de volledige vergroening van het wagenpark ongedaan gemaakt aangezien er geen stimulans is om een zuinige auto te rijden. Lang niet iedereen heeft een budget voor een leaseauto van 40k (elektrische).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:02:

[...]
Dan ga je dus uit van mensen die een ruim leasebudget hebben en keuzes genoeg hebben en zich een V60 kunnen veroorloven. Ik kan niet zomaar wisselen naar een goedkopere Polo simpelweg omdat ik al in die categorie lease. Voor mij zou het betekenen dat ik direct een flinke smak geld extra kwijt ben om überhaupt te kunnen leasen. En dan zou ik dus een nog goedkopere auto moeten kiezen zoals een C1/Aygo en daar 25% bijtelling over moeten betalen. Dan ben ik dus een stuk vervuilender bezig aangezien die auto's echt niet zuinig zijn bij veel kilometers. Dat lijkt me ook contraproductief.

Het is weer een typisch voorbeeld van werkenden en automobilisten als melkkoe gebruiken. En dit keer beide doelgroepen bereikt met een enkele wijziging. En volgens mij hopen ze dan nog dat mensen weer brandstofslurpers gebruiken zodat ze ook weer extra accijnzen binnen krijgen op brandstof. Compensatie voor al die buitenland tankers.

Nee het laat weer zien dat de regering geen visie heeft. Mensen stimuleren om zuiniger te leasen maar zodra dit lijkt te lukken het hele stelsel zo omgooien dat enkel de grootverdieners dat nog kunnen en alle mensen met een normaal salaris niet meer. Juist de mensen met geld zat kunnen nog in hun plug-ins blijven rijden en zo van 14% bijtelling profiteren. En de mensen die het toch al niet zo breed hadden en die 14% bijtelling echt nodig hadden mogen de rekening van die grootverdieners gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsurany schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:46:
[...]

Dan ga je dus uit van mensen die een ruim leasebudget hebben en keuzes genoeg hebben en zich een V60 kunnen veroorloven. Ik kan niet zomaar wisselen naar een goedkopere Polo simpelweg omdat ik al in die categorie lease. Voor mij zou het betekenen dat ik direct een flinke smak geld extra kwijt ben om überhaupt te kunnen leasen. En dan zou ik dus een nog goedkopere auto moeten kiezen zoals een C1/Aygo en daar 25% bijtelling over moeten betalen. Dan ben ik dus een stuk vervuilender bezig aangezien die auto's echt niet zuinig zijn bij veel kilometers. Dat lijkt me ook contraproductief.

Het is weer een typisch voorbeeld van werkenden en automobilisten als melkkoe gebruiken. En dit keer beide doelgroepen bereikt met een enkele wijziging. En volgens mij hopen ze dan nog dat mensen weer brandstofslurpers gebruiken zodat ze ook weer extra accijnzen binnen krijgen op brandstof. Compensatie voor al die buitenland tankers.

Nee het laat weer zien dat de regering geen visie heeft. Mensen stimuleren om zuiniger te leasen maar zodra dit lijkt te lukken het hele stelsel zo omgooien dat enkel de grootverdieners dat nog kunnen en alle mensen met een normaal salaris niet meer. Juist de mensen met geld zat kunnen nog in hun plug-ins blijven rijden en zo van 14% bijtelling profiteren. En de mensen die het toch al niet zo breed hadden en die 14% bijtelling echt nodig hadden mogen de rekening van die grootverdieners gaan betalen.
Het wil eerder zeggen dat een aantal mensen géén 7% of 14% auto meer kunnen leasen. "Vroeger" kende we alleen maar de 24% auto's en toen was alles GOED!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:14:
[...]

Het wil eerder zeggen dat een aantal mensen géén 7% of 14% auto meer kunnen leasen. "Vroeger" kende we alleen maar de 24% auto's en toen was alles GOED!!
En dat zijn juist de mensen die zich geen dure hybride kunnen veroorloven. Die zullen gedwongen worden vervuilende auto's te kiezen. De mensen met een hoger inkomen kunnen nog steeds rustig in de plug-in hybrids blijven rijden en hem vervolgens nooit inpluggen. Dat is dan mooi 14% bijtelling voor een grootverbruiker. Terwijl de 14% diesel die daadwerkelijk zuinig was nu opeens 25% bijtelling vraagt.

En voor iedereen 24% bijtelling is natuurlijk niet goed. Dat lijkt mij vrij evident. Mobiliteit is al duur, dat hoeft de overheid niet nog meer te gaan belasten. Vergeet niet dat in de afgelopen jaren het brandstofcomponent ook alweer omhoog is gegaan voor leaseauto's doordat de prijs per liter maar blijft stijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 28-10-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsurany schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:18:
[...]

En dat zijn juist de mensen die zich geen dure hybride kunnen veroorloven. Die zullen gedwongen worden vervuilende auto's te kiezen. De mensen met een hoger inkomen kunnen nog steeds rustig in de plug-in hybrids blijven rijden en hem vervolgens nooit inpluggen. Dat is dan mooi 14% bijtelling voor een grootverbruiker. Terwijl de 14% diesel die daadwerkelijk zuinig was nu opeens 25% bijtelling vraagt.

En voor iedereen 24% bijtelling is natuurlijk niet goed. Dat lijkt mij vrij evident. Mobiliteit is al duur, dat hoeft de overheid niet nog meer te gaan belasten. Vergeet niet dat in de afgelopen jaren het brandstofcomponent ook alweer omhoog is gegaan voor leaseauto's doordat de prijs per liter maar blijft stijgen.
Heel simpel: Als ik m'n lease auto niet meer privé mag gebruiken dan staat die auto tijdens m'n vrijetijd bij de baas in de kelder óf op z'n eigen parkeerplaats en rijd ik weer met m'n eigen (vervuilende) auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:23:
[...]

Heel simpel: Als ik m'n lease auto niet meer privé mag gebruiken dan staat die auto tijdens m'n vrijetijd bij de baas in de kelder óf op z'n eigen parkeerplaats en rijd ik weer met m'n eigen (vervuilende) auto.
Wat heeft dat er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsurany schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:24:
[...]

Wat heeft dat er mee te maken?
Gezien de bijtelling: veel.

Ik rijd nú een 20% bijtelling auto, en dan mag ik toch wel wat privé kilometers maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik mis de relevantie tussen een interne discussie bij jouw werkgever over de hoeveelheid privé kilometers en de bijtellingscategorieën die de belastingdienst gaat hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die discussie heeft niks te maken met m'n werkgever maar meer met dát wat jij nu probeert te bevestigen.

Jij wil hier aanhalen dat een leaserijder moet betalen voor ....... Terwijl 'ie dat al doet doormiddel van de huidige bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de rest:

Lego wordt óók gemaakt van ..... schelpen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-10-2014 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25
Tsurany schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:46:
[...]

Ik kan niet zomaar wisselen naar een goedkopere Polo simpelweg omdat ik al in die categorie lease. Voor mij zou het betekenen dat ik direct een flinke smak geld extra kwijt ben om überhaupt te kunnen leasen. En dan zou ik dus een nog goedkopere auto moeten kiezen zoals een C1/Aygo en daar 25% bijtelling over moeten betalen.
Als een polo in de lease met een netto bijtelling van €175,- per maand teveel is kan je maar beter gewoon zorgen dat je op de fiets op je werk kunt komen. Prive rijd je voor een dergelijk bedrag ook geen auto (laat staan een relatief nieuwe)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
assje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:27:
[...]

Als een polo in de lease met een netto bijtelling van €175,- per maand teveel is kan je maar beter gewoon zorgen dat je op de fiets op je werk kunt komen. Prive rijd je voor een dergelijk bedrag ook geen auto (laat staan een relatief nieuwe)
Even terzijde: een Polo met een netto bijtelling van 175? Wat voor gigantisch ruim uitgeruste Polo is dat dan wel niet? De BM modellen zitten volgens mij vaak nog onder de 20k catalogus waarde, dan zit je nog onder de 100 euro netto bijtelling bij 42% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:04

Hoogie2004

Whohooooo

Tankiej schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:30:
[...]

Even terzijde: een Polo met een netto bijtelling van 175? Wat voor gigantisch ruim uitgeruste Polo is dat dan wel niet? De BM modellen zitten volgens mij vaak nog onder de 20k catalogus waarde, dan zit je nog onder de 100 euro netto bijtelling bij 42% :D
Hij heeft het over de nieuwe regeling, met 25% bijtelling op die polo dan.

25% over 20k = 175 netto bijtelling..

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
100 is met het huidige systeem, na 2016 zal dat rond de 175 liggen.

Zelf kost mijn Ibiza mij ongeveer 250 euro (incl eigen bijdrage en salaris compensatie). Dit bedrag is precies het kantel punt waarvoor ik ook een 320 uit ~2007 zou kunnen rijden. Alleen vanwege het risico op extra kosten doe ik dit niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Deveon op 28-10-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Auto's zijn in rap tempo minder CO2 gaan produceren. Veel sneller dan de overheid had bedacht, waardoor we nu dus bijna alle C-segment en lager auto's in de 14% bijtelling hebben met een dieselmotor. Aan de andere kant is de keuze in 14% bij benzine erg beperkt, waardoor je als je geen diesel mag rijden van je baas dus behoorlijk benadeeld wordt.
2016 is nog iets meer dan een jaar verder. Als we kijken naar eind 2012, kon je electrisch alleen een Leaf krijgen voor 40k en plug-in alleen een Volt/Ampera voor 40k. Nu kan je al een plug-in krijgen voor 30k (Prius) of een GTE voor 35k of C-Max voor 35k. Dit zullen begin 2016 waarscheinlijk veel meer worden.
Ik denk dat het gros van de auto's begin 2016 nog steeds in de 20% bijtelling zal vallen. En dat is dus ook het doel van de overheid. Minder auto's in de 14% bijtelling categorie, omdat het te veel kost (het te veel voordeel oplevert voor lease rijders tov prive rijders).
Ik rijd zelf 20% en daarmee is het nog net iets voordeliger dan prive rijden, maar het ligt niet ver van het break even point af. Bij 14% was het een no-brainer, bij 25% zou ik het lease budget uit laten betalen.
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:33:
[...]

Netto bijtelling zal iets meer zijn dan 175, vanwege de inkomensafhankelijke afbouw van kortingen die je krijgt. En als je kinderen hebt, nog meer, vanwegen de inkomensafhankelijke KDV toeslag.
Deveon schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:34:
100 is met het huidige systeem, na 2016 zal dat rond de 175 liggen.

Zelf kost mijn Ibiza mij ongeveer 250 euro (incl eigen bijdrage en salaris compensatie). Dit bedrag is precies het kantel punt waarvoor ik ook een 320 uit ~2007 zou kunnen rijden. Alleen vanwege het risico op extra kosten doe ik dit niet.
316i uit 2004 koste me zo'n 1000 euro/maand met 50k/jaar. Zou met diesel iets goedkoper geweest zijn, maar mijn gloednieuwe lease auto is wel ietsjes goedkoper. Denk dat die zo'n 800 euro/maand kost (bijtelling + het niet uitbetalen van het leasebedrag + eigen bijdrage). M'n 2011 Prius kostte zo'n 800 euro/maand met 40k/jaar. Dus vergelijkbare kosten, maar geen nieuwe auto en een stuk minder luxe dan een C-klasse.

[ Voor 35% gewijzigd door Z___Z op 28-10-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 17:24
Maar het lease budget uit laten betalen is niet mogelijk bij sommige bedrijven.
Dus die hebben de keus: leaseauto of niets.

Wordt die auto duurder, dan hebben hun alleen nadelige gevolgen. Of de werkgever compenseert het door een verhoging van het budget, of de werknemer gaat voor een andere werkgever. Beide lijken mij onwaarschijnlijk, ergo; hun auto wordt duurder, hun netto inkomsten neemt af. Zeker gezinnen treft het hard; die hebben meestal een grote auto nodig.

En daarmee neemt de ontevredenheid toe. Wie is er tevreden met een clio als nog niet een jaar eerder een station megane mogelijk was voor hetzelfde geld?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vind niet dat je de prive situatie als leidraad mag nemen voor een auto. Je kiest je baan immers (als het goed is dan toch) niet op het gegeven dat je er een gezinsauto mag leasen. Als de baas de leaseregeling afschaft moet je het als gezin ook zonder auto doen of er zelf in voorzien.

Accepteer gewoon dat je de afgelopen jaren korting gekregen hebt en dat dat vanaf 2016 komt te vervallen waardoor je in de leaseklasse komt te rijden die bij jouw budget (zowel qua bijtelling als qua leasebudget, indien van toepassing) past.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:33:
[...]

Oh, natuurlijk.. Sorry, ben nog aan het wakker worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
SPee schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:47:
Maar het lease budget uit laten betalen is niet mogelijk bij sommige bedrijven.
Dus die hebben de keus: leaseauto of niets.

Wordt die auto duurder, dan hebben hun alleen nadelige gevolgen. Of de werkgever compenseert het door een verhoging van het budget, of de werknemer gaat voor een andere werkgever. Beide lijken mij onwaarschijnlijk, ergo; hun auto wordt duurder, hun netto inkomsten neemt af. Zeker gezinnen treft het hard; die hebben meestal een grote auto nodig.

En daarmee neemt de ontevredenheid toe. Wie is er tevreden met een clio als nog niet een jaar eerder een station megane mogelijk was voor hetzelfde geld?
Lease budget laten uitbetalen is ook niet de meest voordelige regeling. De beste regeling is Lease budget voor 19 ct/km belastingvrij laten uitkeren en het overige belast laten uitkeren.

Mee eens dat de werkgever niet altijd gaat compenseren voor het verlies aan inkomen door de bijtellingsregels, maar over het algemeen betaalt werk met auto minder, dan hetzelfde werk in een bedrijf zonder auto. Dus overstappen naar een ander bedrijf is zeker wel een reeele optie. Het geeft dus een voordeel aan werkgevers die geen lease auto's verstrekken, zoals bijvoorbeeld de ING of de NS.

Ook met je eens dat je niet kleiner wil gaan rijden, maar als gezin heb je niet perse een grote auto nodig. Dat is iets wat mensen zichzelf wijs maken, nadat ze een keer een grote auto gehad hebben. "Vroeger" ging alles ook prima in een Opel Kadet, en die was echt niet groter dan de Polo van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 14:32

DeluxZ

Livin' the good life

En wat als je nu geen plug-in hybride van leasen van je werkgever? Of er zijn straks zoveel plug-ins/elektrische auto waardoor er te weinig "groene" stroom is en we daardoor meer kolencentrales gaan bouwen. Ook goed voor het milieu natuurlijk..

Ik zie alleen maar korte termijn visie bij de overheid op dit onderwerp.

[ Voor 13% gewijzigd door DeluxZ op 28-10-2014 08:58 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:40
Z___Z schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:54:
[...]
Ook met je eens dat je niet kleiner wil gaan rijden, maar als gezin heb je niet perse een grote auto nodig. Dat is iets wat mensen zichzelf wijs maken, nadat ze een keer een grote auto gehad hebben. "Vroeger" ging alles ook prima in een Opel Kadet, en die was echt niet groter dan de Polo van nu.
Verkeersregels zijn tegenwoordig ook wel iets strenger als vroeger (gordels, zitjes etc).
Maar het is een luxe dat je hiervoor je lease auto kan en mag gebruiken. Prive een gelijkwaardige nieuwe auto rijden is stukken duurder (zonder leasebudget) en alle nieuwe regels vanuit overheid worden direct doorberekend.

[ Voor 11% gewijzigd door ritsjert op 28-10-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
DeluxZ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:58:
En wat als je nu geen plug-in hybride van leasen van je werkgever? Of er zijn straks zoveel plug-ins/elektrische auto waardoor er te weinig "groene" stroom is en we daardoor meer kolencentrales gaan bouwen. Ook goed voor het milieu natuurlijk..

Ten eerste is een kolencentrale is efficiënter als een verbrandingsmotor onder de motorkap en ten tweede kan je die investering voor een nieuwe kolencentrale natuurlijk ook gebruiken voor duurzame energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het ligt aan je eigen instelling. De norm is dat je 25% bijtelling betaalt. Dat was 'vroeger' zo, dat is nu zo en dat is vanaf 2016 nog steeds zo. Alles wat lager is, is een bonus. Ik proef bij jou (en veel anderen) dat zij vinden dat 14% of 20% normaal is en dat 25% een straf zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

Kolencentrales staan buiten de stad. Dus ja, zelfs als dat het geval zou zijn, is het voor de meeste mensen een vooruitgang, aangezien de meeste mensen in een stad wonen. Zag dat Utrecht vanaf volgend jaar diesels van voor 2001 gaat verbieden in de binnenstad. Goede zaak voor de bewoners en bezoekers van die stad. Had liever gezien dat ze net als Duitsland een landelijk systeem hadden bedacht met milieustikkers op de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:53:
Ik vind niet dat je de prive situatie als leidraad mag nemen voor een auto. Je kiest je baan immers (als het goed is dan toch) niet op het gegeven dat je er een gezinsauto mag leasen. Als de baas de leaseregeling afschaft moet je het als gezin ook zonder auto doen of er zelf in voorzien.

Accepteer gewoon dat je de afgelopen jaren korting gekregen hebt en dat dat vanaf 2016 komt te vervallen waardoor je in de leaseklasse komt te rijden die bij jouw budget (zowel qua bijtelling als qua leasebudget, indien van toepassing) past.
Ben het helemaal met jou eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 14:32

DeluxZ

Livin' the good life

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:09:
[...]

Het ligt aan je eigen instelling. De norm is dat je 25% bijtelling betaalt. Dat was 'vroeger' zo, dat is nu zo en dat is vanaf 2016 nog steeds zo. Alles wat lager is, is een bonus. Ik proef bij jou (en veel anderen) dat zij vinden dat 14% of 20% normaal is en dat 25% een straf zou zijn.
Wat ik vind is dat de auto's die zogenaamd zuinig zijn (bv de Outlander) te veel "subsidie" ontvangen door de 7% categorie. Van mij mag de regeling hetzelfde zijn als nu qua categorieën, alleen moeten ze de test welke bepaald in welke categorie een auto komt aangepast worden zodat het wat realistischer is.

Ik wilde een Golf GTE gaan leasen maar mocht dit helaas niet van mijn werkgever (er loopt een proef met plug-in hybrides, maar dat zijn maar 5 auto's (Prius)). Ik kan met een GTE volledig elektrisch naar kantoor rijden, als ik de GTE netjes oplaad op het werk en thuis. Dán vind ik het terecht dat je in de 7% rijd. Rijd je in een 7% auto, bijvoorbeeld de GTE, en rijd je alleen maar op benzine dan moet je gewoon belast worden als een "normale" benzine auto. Maar hoe ga je dat controleren?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:00:
[...]

..Rijd je in een 7% auto, bijvoorbeeld de GTE, en rijd je alleen maar op benzine dan moet je gewoon belast worden als een "normale" benzine auto. Maar hoe ga je dat controleren?
Dat ga je niet controlleren. Dus het voordeel voor hybride afbouwen. Ik denk dat het grootste gedeelte van de zakelijke hybride auto's meer uitstoten in de praktijk dan menig 25% auto. Dus een duidelijk visie is nodig. Per 2017 alleen voordeel (op bijtellingspercentage) op 100% electrische auto's. De rest in 25%, of iets minder als ze de mensen wat tegemoed willen komen. Weet iedereen waar hij aan toe is, en kunnen fabrikanten zich bezig houden met het ontwikkelen van die auto's.

Men wil in zetten op electrisch en de regelingen simpeler maken en ook de inkomsten terug hebben op het oude niveau. Dan lijkt me dit de enige oplossing. En grote slurpers extra belasten zodat deze nog steeds buiten de leaserijder boot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 16:14
Tylen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:31:
[...]

Ben het helemaal met jou eens.
Dus we mogen niet klagen over een belasting verhoging omdat het om een auto gaat? En niet klagen over het feit dat je door de belastingverhoging zo 100 euro achteruit gaat? toch al snel zo een 5% van een gemiddeld inkomen? en omdat de bijgetelde waarde de waarde is waar je belasting over betaald word je ook nog eens genaaid als de schijf van 42 naar 43 procent gaat.

ik vind klagen wel terecht. net zo terecht als klagen dat de belasting van 42% naar 50% zou gaan, dat is ook 8%.
Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.