Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.247 views

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 22:25
Mijn (private) lease-contract eindigt volgende week. Ik rij voorlopig even in de Saab cabrio van mijn vrouw, dat bevalt prima. Maar die zal ze vanaf het nieuwe jaar zelf weer nodig hebben.

In eerste instantie wilde ik terug naar een tweedehands, maar één van die onderhoudsrijke krengen vind ik wel genoeg, dus ik overweeg om opnieuw een private lease constructie aan te gaan voor 3 jaar. Bevalt me prima. Keuze werkt wel net even anders dan bij de meeste leaserijders omdat ik niks te maken heb met bijtelling.

Ik heb even wat rondgekeken naar mogelijk opties, ik wil ongeveer 400 euro netto per maand (ex brandstof) betalen, give or take een paar tientjes. Ik rij 25.000 euro per jaar dus diesel zou net wel/net niet lonend zijn, afhankelijk van het model. Twee auto's die me tot nu toe aanspreken:

- VW Polo. Wellicht wat saai, maar in de Highline uitvoering met de juiste opties (getint glas, mooie lak, 17", halflederen sportstoelen) toch een knappe verschijning. Kan voor 390,- in de maand

- Citroën C4 Cactus: Nogal een uitgesproken smaak voor nodig, maar dat zit wel goed bij mij. Ik moet hem alleen nog in het echt zien. Voor 420,- kan ik de 110pk benzineversie met bijna alle leuke opties aankleden (Gebroken wit, chocolade airbumps, 17" zwart lichtmetaal, glazen dak, bruine stoffe bekleding etc. Het leder interieur zou ik nog even moeten zien)

Wat 'nodig' of 'handig' is doet niet zo ter zake. Ik rij er 95% van de tijd alleen in. Andere bekeken auto's die ik wel leuk vind zijn de Renault Clio en de Alfa MiTo maar die vallen eigenlijk alletwee af omdat het leasebedrag fors hoger uitkomt voor dezelfde opties. (lagere restwaarde vermoedelijk)

Misschien zie ik nog wat auto's over het hoofd die toch de moeite waard zijn. Daarbij mag best buiten de geëikte paden getreden worden, jullie nog ideeën?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
wimmel_1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:44:
[...]

Vraag me dan af wat die PHEV varianten gaan doen. Woon je in een flat, heb je geen stroom op de parking..... Balen als/om een stekker :P
Veel bedrijven hebben de regel dat je 's nachts thuis *moet* opladen om zo'n plugin te mogen leasen. Dit omdat die dingen zonder lading gewoon meer zuipen dan een normale wagen en het brandstofvoordeel voor het bedrijf dan ook wegvalt.

UNOX: The worst operating system

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:28:
Mijn (private) lease-contract eindigt volgende week. Ik rij voorlopig even in de Saab cabrio van mijn vrouw, dat bevalt prima. Maar die zal ze vanaf het nieuwe jaar zelf weer nodig hebben.

In eerste instantie wilde ik terug naar een tweedehands, maar één van die onderhoudsrijke krengen vind ik wel genoeg, dus ik overweeg om opnieuw een private lease constructie aan te gaan voor 3 jaar. Bevalt me prima. Keuze werkt wel net even anders dan bij de meeste leaserijders omdat ik niks te maken heb met bijtelling.

Ik heb even wat rondgekeken naar mogelijk opties, ik wil ongeveer 400 euro netto per maand (ex brandstof) betalen, give or take een paar tientjes. Ik rij 25.000 euro per jaar dus diesel zou net wel/net niet lonend zijn, afhankelijk van het model. Twee auto's die me tot nu toe aanspreken:

- VW Polo. Wellicht wat saai, maar in de Highline uitvoering met de juiste opties (getint glas, mooie lak, 17", halflederen sportstoelen) toch een knappe verschijning. Kan voor 390,- in de maand

- Citroën C4 Cactus: Nogal een uitgesproken smaak voor nodig, maar dat zit wel goed bij mij. Ik moet hem alleen nog in het echt zien. Voor 420,- kan ik de 110pk benzineversie met bijna alle leuke opties aankleden (Gebroken wit, chocolade airbumps, 17" zwart lichtmetaal, glazen dak, bruine stoffe bekleding etc. Het leder interieur zou ik nog even moeten zien)

Wat 'nodig' of 'handig' is doet niet zo ter zake. Ik rij er 95% van de tijd alleen in. Andere bekeken auto's die ik wel leuk vind zijn de Renault Clio en de Alfa MiTo maar die vallen eigenlijk alletwee af omdat het leasebedrag fors hoger uitkomt voor dezelfde opties. (lagere restwaarde vermoedelijk)

Misschien zie ik nog wat auto's over het hoofd die toch de moeite waard zijn. Daarbij mag best buiten de geëikte paden getreden worden, jullie nog ideeën?
De nieuwe Skoda Fabia? Daarnaast.. is een elektrische wagen niet iets voor je?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
....

...
Ehm 25k per jaar en diesel is net wel/niet lonend? Ik rij tegen de 40k per jaar, waarbij diesel net wel/niet lonend is. Bij nieuwe auto's is 25k per jaar diesel helemaal niet lonend. Zeker als je veel korte afstanden rijdt. Je kan dit controleren in een van de vele online lease calculators.

[ Voor 4% gewijzigd door Z___Z op 26-08-2014 09:35 ]

Verwijderd

Bij ons is het omslagpunt zelfs 45000 per jaar. Zit je daaronder dan moet je een benzine nemen.

• EvaluationCopy
De Skoda vind ik echt te saai, helaas. Elektrische wagen heb ik absoluut overwogen, maar dat komt met mijn kilometrage net nog niet uit denk ik. Misschien over een jaar of 3. Bijkomend probleem is dat ik midden in een stad woon en ik geen garage of carport of iets heb. De parkeerplaatsen voor de deur zijn gescheiden door een fietspad dus opladen wordt lastig. Hoewel mijn gemeente een regeling 'schijnt' te hebben dat ze een parkeerplaats voor je reserveren en zelfs de paal aanleggen.

De Renault Zoë vind ik wel wat, alleen zit je met die accu-abo's waardoor bv Alphabet ze niet in het assortiment heeft. Rechtstreeks leasen bij Renault kwam ik toch nog best wel wat duurder uit dan bv de genoemde Polo

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• EvaluationCopy
Z___Z schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:33:
[...]

Ehm 25k per jaar en diesel is net wel/niet lonend? Ik rij tegen de 40k per jaar, waarbij diesel net wel/niet lonend is. Bij nieuwe auto's is 25k per jaar diesel helemaal niet lonend. Zeker als je veel korte afstanden rijdt. Je kan dit controleren in een van de vele online lease calculators.
Als ik een vergelijkbare Clio diesel én benzine invoer in mijn fabeltastische autokosten Excel dan zijn ze ongeveer net zo duur. Voor zakelijk lease ligt het omslagpunt allicht nog wat hoger.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Cyphax

Moderator LNX
Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:09:
[...]

Je moet er vooral naar kijken of die Seat Leon dit jaar nog op kenteken gezet kan worden. Anders wachten tot volgend jaar als er dan een nieuwe 14% is. Ik kijk naar de Seat Leon, Peugeot 308, Cactus en DS3. Dat zijn de voor mij interessante auto's.
De dealer zei afgelopen zaterdag dat als ik niet te lang wacht en een van de standaardkleuren zou vragen, dat geen probleem zou moeten zijn. Ik zou bij wijze van spreken kunnen kijken of maandag de bestelknop werkt (dit is de laatste week van m'n proeftijd) bij Alphabet en dan op bestellen kunnen drukken. Tenminste, ik heb geen idee hoe dat gaat straks maar het mooiste zou zijn als ik de dealer mag kiezen. Die heb ik er wel eentje in de buurt zitten. :)

Hetzelfde geldt verder voor de Clio ook, want die gaat in z'n huidige vorm ook naar 20%. Maar niemand kan beloven dat het nog lukt dit jaar, hoewel ook de Renaultdealer zei dat het dit jaar nog wel lukt zolang ik niet nog lang wacht, logischerwijs. En het is dan ook pas september, dus je zou denken dat ze nog tijd zat hebben om een auto te leveren.

Saved by the buoyancy of citrus

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Z___Z schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:19:
Je kan het rationeel ook niet verantwoorden om meer dan 14% bijtelling te betalen in het A en B segment en in mindere mate het C segment. Pas vanaf het D segment is er nauwelijks keuze in 14% dus zullen de meesten een 20% auto kiezen.
Dan moet je inderdaad echt een emotionele band hebben met een bepaalde auto. En die band is wel weer rationeel te verantwoorden. The heart wants what it wants ;)
Saai en tergend traag ;) Als de aarde nog iets harder om zijn as gaat draaien moet je het gaspedaal tot de bodem intrappen om niet achteruit te vliegen.
Inderdaad geen gekke auto. Alleen wat echt mis is een automatisch dimmende binnenspiegel. Dus of de achterruit beplakken, of de spiegel beplakken of permanent met zonnebril op ruiden.

DS3? Beetje vergelijkbaar met de MiTo qua type auto. Anders een Ypsilon? Ben je lekker uniek op de weg ;)
Er komen wel wat leuke auto's aan zoals de Mazda 2 en de nieuwe Fabia maar dan moet je nog wel even een poosje wachten.
Cyphax schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:46:
De dealer zei afgelopen zaterdag dat als ik niet te lang wacht en een van de standaardkleuren zou vragen, dat geen probleem zou moeten zijn. Ik zou bij wijze van spreken kunnen kijken of maandag de bestelknop werkt (dit is de laatste week van m'n proeftijd) bij Alphabet en dan op bestellen kunnen drukken. Tenminste, ik heb geen idee hoe dat gaat straks maar het mooiste zou zijn als ik de dealer mag kiezen. Die heb ik er wel eentje in de buurt zitten. :)
Je mag zelf de dealer kiezen inderdaad. Je kan bij Alphabet kiezen tussen dealerkeuze Alphabet en eigen keuze en dat laatste is vaak goedkoper. Dan zal je waarschijnlijk te maken krijgen met een voorraad auto of een auto die al voor productie geplanned is en die ze dan gaan reserveren. Niks mis mee natuurlijk, alleen wellicht niet 100% naar eigen wens aan te passen.
Hetzelfde geldt verder voor de Clio ook, want die gaat in z'n huidige vorm ook naar 20%. Maar niemand kan beloven dat het nog lukt dit jaar, hoewel ook de Renaultdealer zei dat het dit jaar nog wel lukt zolang ik niet nog lang wacht, logischerwijs. En het is dan ook pas september, dus je zou denken dat ze nog tijd zat hebben om een auto te leveren.
Zorg wel dat je kan annuleren als het ze niet gaat lukken. Want anders zit je mooi met een vrij prijzige auto opgescheept.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:52:
[...]

[...]
Saai en tergend traag ;) Als de aarde nog iets harder om zijn as gaat draaien moet je het gaspedaal tot de bodem intrappen om niet achteruit te vliegen.
[...]
Dat ligt er natuurlijk wel aan wat voor motorblok er in komt te liggen. Hij noemt niet de BM uitvoering en gezien het private lease is, hoef je niet aan de bijtelling te denken. Als hij kiest voor de 1.2TSI 110pk bij de highline dan valt het toch wel mee hoe traag hij is? Daarnaast kan hij uiteraard ook nog kiezen voor de BlueGT, dan heb je 150pk :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:57:
[...]

Dat ligt er natuurlijk wel aan wat voor motorblok er in komt te liggen. Hij noemt niet de BM uitvoering en gezien het private lease is, hoef je niet aan de bijtelling te denken. Als hij kiest voor de 1.2TSI 110pk bij de highline dan valt het toch wel mee hoe traag hij is? Daarnaast kan hij uiteraard ook nog kiezen voor de BlueGT, dan heb je 150pk :)
True, even vergeten idd. Private lease kan je wat leukers kiezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• EvaluationCopy
Als ik rond de 400,- wil blijven dan ben ik beperkt tot de 90Pk benzine versie... 10,8 sec naar de 100, och ja. Ik heb nu een Swift die er 12 over doet dus vind ik het allang best. Bij de Highline 110Pk zit je weer vast aan de DSG en die gaat al snel naar de 450...

Tsurani: Da's een goede, de DS3. Ga ik eens naar kijken. Ypsilon lol, het moet niet té vrouwelijk worden he ;)

• Z___Z
  • Niet online
Private lease is wel heel duur. Als je het geld hebt liggen (of goedkoop kan lenen aangezien de rentes historisch laag is), kan je beter kopen. Iets van 1 jaar oud, heb je met 25k per jaar de komende 4 jaar weinig onderhoud.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:02:
Als ik rond de 400,- wil blijven dan ben ik beperkt tot de 90Pk benzine versie... 10,8 sec naar de 100, och ja. Ik heb nu een Swift die er 12 over doet dus vind ik het allang best. Bij de Highline 110Pk zit je weer vast aan de DSG en die gaat al snel naar de 450...

Tsurani: Da's een goede, de DS3. Ga ik eens naar kijken. Ypsilon lol, het moet niet té vrouwelijk worden he ;)
Ja ik dacht even aan de 14% diesel, dat is gewoon een drama. Die 90Pk benzine is idd prima :) Die Polo 1.4 doet het in 14 seconden, dat gaat toch te ver.
DS3 is wel een wat prijzigere auto dan de directe concurrentie maar ook wat sportiever en leuker aangekleed naar mijn mening. Ypsilon kan in de juiste kleuren best leuk zijn. Maar dan is het vooral een auto met zelfspot, of je dat wilt is de vraag ;)

• JT
  • Laatst online: 22:10

JT

VETAK y0

Gast1981 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

@JT: zal ik je mailen op je skypeadres? dan contacten we ff zo, geen idee waarom PM niet werkt..
Ja is goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 14:15
Private leasing is toch gewoon een (te duur) contract afsluiten met een bedrijf om een auto voor een bepaald termijn op afbetaling te huren. Omdat lenen een vies woord is? :)

Mijn voorkeur zou dan idd zijn; een oude sok of een lening afsluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Furfoot op 26-08-2014 10:43 ]

Instagram

• JT

JT

VETAK y0

Komt het wel op neer :+ Beter jonge 2e hands dan zoeken ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:09:
Je moet er vooral naar kijken of die Seat Leon dit jaar nog op kenteken gezet kan worden. Anders wachten tot volgend jaar als er dan een nieuwe 14% is. Ik kijk naar de Seat Leon, Peugeot 308, Cactus en DS3. Dat zijn de voor mij interessante auto's.
Wat zijn de levertijden momenteel voor de Leon dan?
De 308 nu bestellen geeft als levertijd eind November.
Ik heb de LM een Go gegeven, maar vind het toch spannend... een goeie maand uitloop en ik zit met dezelfde wagen ineens in de 20%... dat zou toch jammer van het geld zijn, scheelt al gauw €60 p/m :|
Royz schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:23:
Ik heb die WX110 ook in mijn Seat Leon. In mijn vorige auto had ik een Focus Ibus 20 en die vond ik eerlijk gezegd beter klinken.
Die is ook wel iets duurder dan de WX110 zo te zien.
Komt qua prijs dichter bij de WX77 uit.
Falcon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:09:
Ik ben benieuwd of wij op prinsjesdag nog wijzigingen krijgen rondom de bijtelling.
Voor komend jaar staat het al vast in elk geval. Stukkie strakker weer... :/
Of zou er een kans bestaan dat ze die regeling juist iets soepeler maken, zeg maar gelijk aan dit jaar, omdat er zoveel modellen buiten de boot gaan vallen? denk het niet overigens..

• Furfoot
Gast1981 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:43:
[...]
Ik heb de LM een Go gegeven, maar vind het toch spannend... een goeie maand uitloop en ik zit met dezelfde wagen ineens in de 20%... dat zou toch jammer van het geld zijn, scheelt al gauw €60 p/m :|
Je kunt de LM niet wijzen op een voorraad auto die aan jou voorkeuren voldoet?

http://www.autotrader.nl/...aar-van-2014&trefwoord=14

Instagram

• EvaluationCopy
Furfoot schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:40:
Private leasing is toch gewoon een (te duur) contract afsluiten met een bedrijf om een auto voor een bepaald termijn op afbetaling te huren. Omdat lenen een vies woord is? :)

Mijn voorkeur zou dan idd zijn; een oude sok of een lening afsluiten.
Dat valt goed mee. Die discussie wil ik ook niet voeren. Het is gewoon full-operational lease, met alle luxe die daar bij hoort (geen zorgen over onderhoud, restwaarde, alle keuzevrijheid etc...)

Dat ik een paar tientjes in de maand meer betaal dan zelf kopen dat snap ik, maar IK vind dat de moeite waard gezien het geleverde.

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Die is ook wel iets duurder dan de WX110 zo te zien.
Komt qua prijs dichter bij de WX77 uit.
Dan nog zal die het denk ik niet halen bij de WX77/710 gezien natuurkundige beperkingen:
- Veel kleinere behuizing (voorwaarde om dieper te komen)
- Minder conusoppervlak (voorwaarde om dieper te komen en harder te spelen)
- Geen hoorn-ontwerp (voorwaarde om harder te spelen)

Er is 1 manier om om deze beperkingen heen te werken en dat is een gigantische bak vermogen om de frequentiecurve recht te trekken. Maar een dergelijke versterker gaat niet in zo een behuizing passen :P

Ecodan warmtepomp

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06
TS-WX77a heb ik eerder ook gehad in mijn oude megane, op zich ook best prima maar ik vond het niet het geld waard. Als je echt het betere laag wil voor dat geld dan zou ik toch voor een echte sub gaan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Furfoot schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:47:
[...]
Je kunt de LM niet wijzen op een voorraad auto die aan jou voorkeuren voldoet?

http://www.autotrader.nl/...aar-van-2014&trefwoord=14
Geen idee of ze dat in hun bestelling meenemen. Is voor henzelf wellicht ook voordeliger (en sneller).
Overigens geldt mijn Go voor de 308SW, niet de Leon ST ;)
Helaas staat er maar 1 308SW nieuw op die site die bij mijn bestelling in de buurt komt, in de juiste kleur, maar verkeerde stoelen...

• Furfoot
EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:48:
[...]

Dat valt goed mee. Die discussie wil ik ook niet voeren. Het is gewoon full-operational lease, met alle luxe die daar bij hoort (geen zorgen over onderhoud, restwaarde, alle keuzevrijheid etc...)

Dat ik een paar tientjes in de maand meer betaal dan zelf kopen dat snap ik, maar IK vind dat de moeite waard gezien het geleverde.
Juist het geld natuurlijk ook in feite voor zakelijk leasen.

En de Seat Ibiza?

Instagram

• JT

JT

VETAK y0

renzo4000 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:54:
TS-WX77a heb ik eerder ook gehad in mijn oude megane, op zich ook best prima maar ik vond het niet het geld waard. Als je echt het betere laag wil voor dat geld dan zou ik toch voor een echte sub gaan.
De vraag is voor welk bedrag jij het 't niet waard vond :P Nieuwprijzen lopen namelijk uiteen van 241 tot 449 euro.

Ecodan warmtepomp

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Geen idee wat de levertijden zijn. Ik ga sowieso pas voor een levering volgend jaar.
Die 308 kan spannend worden maar heeft de dealer dan geen garantie of annuleringsmogelijkheid geboden?

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Verwachte levering eind November, LM kiest de dealer.
LM zelf geeft in elk geval geen garanties (kunnen ze ook niet lijkt me).
Kostenloos annuleren doet volgens mij geen enkele LM. Desalniettemin ga ik daar zeer zeker naar informeren op het moment dat de verwachte levertijd buiten 2014 gaat vallen. Zelfs dan is misschien een _kleine_ boete gunstiger dan 20% bijtelling. Maar goed, maak ik me t.z.t. wel druk over mocht het zich voordoen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
ZeRoC00L schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

De leasemaatschappij zal het worst wezen of je op benzine of stroom rijdt. Het is eerder de werkgever die zich daar druk om maakt ivm kosten.
Dat lijkt mij toch zeker niet. De werkgever maakt een afspraak met de LM over de tankpas. Dit is ongeveer een gemiddelde. Ga je dus meer verbruiken/tanken dan zijn die extra kosten voor de LM. Wellicht dat er wel "boete bedragen" zijn afgesproken tussen de LM en werkgever. Maar ik kan dit inderdaad niet met 100% zekerheid zeggen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:30:
[...]

Dat lijkt mij toch zeker niet. De werkgever maakt een afspraak met de LM over de tankpas. Dit is ongeveer een gemiddelde. Ga je dus meer verbruiken/tanken dan zijn die extra kosten voor de LM. Wellicht dat er wel "boete bedragen" zijn afgesproken tussen de LM en werkgever. Maar ik kan dit inderdaad niet met 100% zekerheid zeggen.
Tankkosten gaan normaal gesproken altijd rechtstreeks naar de werkgever.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

thewizard2006 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:30:
[...]

De component brandstof is altijd een voorschot, vaak bepaald a.d.h.v. het normverbruik (evt. met een opslag), en wordt op basis van werkelijke kosten achteraf verrekend.

• renzo4000
  • Laatst online: 22:06
JT schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:04:
[...]

De vraag is voor welk bedrag jij het 't niet waard vond :P Nieuwprijzen lopen namelijk uiteen van 241 tot 449 euro.
Ik heb er toen (ik denk 6 jaar geleden inmiddels?) 400 voor betaald denk ik. Maar zelfs voor €241 heb je betere subs met een mono versterker.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• JT

JT

VETAK y0

Ja uiteraard :) Alleen dan passen er geen 2 kratjes met boodschappen meer achterin. Het is een daily. ;) Het is en blijft een compromis. 400 zou ik er overigens nooit voor betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 26-08-2014 11:51 ]

Ecodan warmtepomp

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Heb er 2,5 jaar geleden 225,00 voor betaald.
Ja je kan vast en zeker iets beters krijgen, zeker als je meer neerlegt, maar vond dit een prima compromis. Betaalbaar, neemt heel weinig ruimte in en het is een handig alles-in-1 systeem door de ingebouwde amp. Niet te veel poespas in de leaseauto, het moet er straks ook weer uit ;)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 11:53

Mystikal

It never hurts to help!

Ik mag per 1-1-15 een leaseauto uitzoeken (na jaren weer prive een auto te hebben gereden) en zit momenteel te dubben over wat opties. Ik heb een budget van 900 (36 maanden, 20.000km) en zal benzine gaan rijden.

Mijn eerste voorkeur zou uitgaan voor een Mercedes C Estate, AMG line interieur en exterieur, parkeerpakket, spiegelpakket. Met de volgende opties:
  • memory bestuurderstoel
  • privacy glass
  • cruise control (niet standaard??)
  • Radio audio 20 cd
  • Easy pack (achterklep automatisch sluiten)
Ik zou uitkomen op 50.191, wat voor mij zo'n beetje de grens is qua bijtelling.
Kleur is overigens rood. Lijkt me op zich wel een mooie kleur, maar twijfel nog wel.

Zijn er mensen met nog suggesties over zaken die ik wellicht zou vergeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 26-08-2014 12:27 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• thewizard2006
weet je zeker dat je budget zonder brandstof is? Een auto met brandstof van 50000 euro voor 900euro/pm gaat je namelijk niet lukken :)

Verder moet je het zelf weten natuurlijk maar persoonlijk heb ik niets aan een memory bestuurdersstoel (staat altijd in dezelfde stand) en radio/20cd speler (alles via USB). CC is dan wel weer een absolute must imo. En maakt bijtelling voor jou nog uit?

[ Voor 55% gewijzigd door thewizard2006 op 26-08-2014 13:11 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

thewizard2006 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:09:
weet je zeker dat je budget zonder brandstof is? Een auto met brandstof van 50000 euro voor 900euro/pm gaat je namelijk niet lukken :)
Ja dat lijkt me wel. Ik zie collega's met hetzelfde budget een V70 rijden.

Basement Bios ---- Exo-S

• thewizard2006
Mystikal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Ja dat lijkt me wel. Ik zie collega's met hetzelfde budget een V70 rijden.
ok en qua bijtelling nog een grens? en type (hatchback, sedan, SUV, station)? Laadruimte? Automaat/handmatig?

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 26-08-2014 13:17 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zoals aangegeven vind ik rond de 50K een mooi bedrag. Hoeft er niet precies op te zitten.

Basement Bios ---- Exo-S

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.autoweek.nl/ni...oda-fabia-toont-interieur

Balen dat de Greenline pas vrij laat beschikbaar komt. Leuk uitziende auto, MirrorLink, handig interieur die op de DS3 lijkt. Combineer dit met de Skoda 14% motor van de Octavia die je iets tweakt en voila :)
Mystikal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:16:
Zoals aangegeven vind ik rond de 50K een mooi bedrag. Hoeft er niet precies op te zitten.
Met 7%, 14%, 20% of 25%?

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 26-08-2014 13:17 ]

• thewizard2006
Mystikal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:16:
Het is nogal ruim als dat je enige criteria is :)

A3, A4, Q3
BMW 3, 4 serie
Mazda 6
Mercedes A, B, C, CLA, GLA
Verschillende mini's (the fuck durven ze voor die autootjes te vragen man)
peugeot 508
Seat leon (2.0 TSI Cupra)
Skoda Octavia (2.0)
RAV4
Golf/Passat
Volvo S60, V40

• EvaluationCopy
Furfoot schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

Juist het geld natuurlijk ook in feite voor zakelijk leasen.

En de Seat Ibiza?
Zelfde platform als de Polo. Is het dan nog de moeite waard om daar naar te kijken of mag ik er vanuit gaan dat dat min of meer hetzelfde rijdt? Ik ga toch even kijken wat het ding kost t.o.v. de Polo, dank je.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Qua rijgedrag ook zeer vergelijkbaar. Het is puur de uiterlijke afwerking.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
thewizard2006 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

A3, A4, Q3
BMW 3, 4 serie
Mazda 6
peugeot 508
Skoda Octavia (2.0)
RAV4
Golf/Passat
Volvo S60, V40
En binnekort komt de A3 e-tron en de Golf GTE, die komen met wat opties ook rond de 50k uit :) maar dan rij je wel lekker goedkoop met 7% bijtelling.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• EvaluationCopy
Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:30:
Qua rijgedrag ook zeer vergelijkbaar. Het is puur de uiterlijke afwerking.
Goed. De Ibiza trok me al niet (puur op emotie), maar voor een vergelijkbare uitrusting en 5pk minder is hij ook nog eens 40 euro duurder dan de Polo. Gevalletje slechtere restwaarde. Ibiza valt af.

-edit-

De DS3 met vergelijkbare opties als de Polo komt op 470,- per maand. Voor de 80pk versie 8)7 Toedeledokie DS3! (bij een gelijkwaardige nettoprijs).

De Polo steekt er wel met kop- en schouders bovenuit qua gunstige leaseprijs tot nu toe.

[ Voor 24% gewijzigd door EvaluationCopy op 26-08-2014 13:45 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

thewizard2006 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

A3, A4, Q3
BMW 3, 4 serie
Mazda 6
peugeot 508
Skoda Octavia (2.0)
RAV4
Golf/Passat
Volvo S60, V40
Het ging me niet zo zeer om de alternatieven. Het ging me meer om de opties binnen de C klasse.

Basement Bios ---- Exo-S

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

En binnekort komt de A3 e-tron en de Golf GTE, die komen met wat opties ook rond de 50k uit :) maar dan rij je wel lekker goedkoop met 7% bijtelling.
Niet "binnenkort" - zijn beide bestelbaar.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

Goed. De Ibiza trok me al niet (puur op emotie), maar voor een vergelijkbare uitrusting en 5pk minder is hij ook nog eens 40 euro duurder dan de Polo. Gevalletje slechtere restwaarde. Ibiza valt af.

-edit-

De DS3 met vergelijkbare opties als de Polo komt op 470,- per maand. Voor de 80pk versie 8)7 Toedeledokie DS3! (bij een gelijkwaardige nettoprijs).

De Polo steekt er wel met kop- en schouders bovenuit qua gunstige leaseprijs tot nu toe.
DS3 is inderdaad stuk prijziger dan zijn directe concurrenten. Uiterlijk kost ook wat ;)
Polo is inderdaad zeer gunstig. Het is gewoon een extreem degelijke auto die nergens echt in uit blinkt maar die ook geen echte minpunten heeft. Gewoon de verstandige keuze.

• Tankiej
EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

-edit-

De Ford Fiesta dan? Valt die niet ook een beetje in dezelfde prijsklasse?
Of de Kia Rio of Cee'd, al zal je dan misschien wel weer zelfde verhaal hebben met restwaarde. Hoewel het prima auto's zijn, is denk ik toch dat de restwaarde minder is, puur en alleen omdat het een Kia is..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Persoonlijk liever een Polo dan een Fiesta. Polo is stukje saaier maar wel wat degelijker.

• EvaluationCopy
De Kia's vind ik zo lelijk nog niet maar ze doen het (verrassing) enorm slecht qua leaseprijs inderdaad. Eens kijken wat die Fiësta in prijs doet. Vooralsnog beperkt de keus zich tot de Polo en de Cactus (geen idee waarom dat ding zó 'goedkoop' is in de lease)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aanschafwaarde is laag, onderhoudskosten zijn laag en brandstofgebruik is laag. Alleen de doorverkoopwaarde... geen idee.
Maar neem een mooie zilvergrijze Cactus met zwarte airbumps. Kunnen we straks wellicht autobuddy's zijn ;) En bestel gelijk een zonnebril mee wegens gebrek aan automatisch dimmende binnenspiegel.

Trouwens, er kwam ook een nieuwe i20 aan, interessant?
http://www.autoweek.nl/ni...ai-i20-helemaal-officieel

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 26-08-2014 14:22 ]

• EvaluationCopy
Enorm irritant is dat inderdaad, typisch zo'n optie 'je mist het pas als het er niet meer is'.

Ik ben gecharmeerd van de Cactus, absoluut. Verwacht bij mij gerust een knalgele met zwarte velgen, zoiets :P Ik moet hem eerst in het echt zien, dat lijkt me belangrijker. Zaterdag maar eens gaan kijken. De Polo heeft mijn vrouw niet zo lang geleden al gehad, niks mis mee. Maar het doet 'de broek niet bollen' inderdaad, beetje de veilige keuze. Ik laat het nog horen of ik hard ben weggerend of niet van de Citroën :P

-edit-

Eeehm een Hyundai. Best kek, lijkt wel veel op een Polo. Maar ik heb mijn pa net een half jaar uit zitten lachen met zijn Hyundai aanschaf (echt een enorm lelijke) dus dan kan ik er echt niet mee aan komen zetten, daar durf ik niet mee langs ;)

[ Voor 20% gewijzigd door EvaluationCopy op 26-08-2014 14:43 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga vooral naar die gele variant kijken, die is namelijk vrij teleurstellend. Het is een vieze geel en geen knalgeel :(

• Z___Z
  • Niet online
Mystikal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:27:
Ik mag per 1-1-15 een leaseauto uitzoeken (na jaren weer prive een auto te hebben gereden) en zit momenteel te dubben over wat opties. Ik heb een budget van 900 (36 maanden, 20.000km) en zal benzine gaan rijden.

Mijn eerste voorkeur zou uitgaan voor een Mercedes C Estate, AMG line interieur en exterieur, parkeerpakket, spiegelpakket. Met de volgende opties:
  • memory bestuurderstoel
  • privacy glass
  • cruise control (niet standaard??)
  • Radio audio 20 cd
  • Easy pack (achterklep automatisch sluiten)
Ik zou uitkomen op 50.191, wat voor mij zo'n beetje de grens is qua bijtelling.
Kleur is overigens rood. Lijkt me op zich wel een mooie kleur, maar twijfel nog wel.

Zijn er mensen met nog suggesties over zaken die ik wellicht zou vergeten?
Ambition pakket (of Prestige als je leer wil), zit CC in, audio 20CD + Garmin + LED ILS.
Panoramadak

• JT

JT

VETAK y0

Tankiej schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:09:
[...]

De Ford Fiesta dan? Valt die niet ook een beetje in dezelfde prijsklasse?
Of de Kia Rio of Cee'd, al zal je dan misschien wel weer zelfde verhaal hebben met restwaarde. Hoewel het prima auto's zijn, is denk ik toch dat de restwaarde minder is, puur en alleen omdat het een Kia is..
Fiesta coming up hier :Y) Stuk frisser dan een Polo imho, goede rij-eigenschappen en vergeleken met de concurrentie rijk aangekleed voor de prijs.

Ik vraag me af waarom een Polo degelijker is dan een Fiesta? :)

Ecodan warmtepomp

• thewizard2006
Dat is een contradictie.... })

• EvaluationCopy
Fiësta gaat hem niet worden, vind hem niet mooi en een vergelijkbare komt op 40 euro meer dan de Polo.

• Tankiej
JT schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:16:
[...]

Fiesta coming up hier :Y) Stuk frisser dan een Polo imho, goede rij-eigenschappen en vergeleken met de concurrentie rijk aangekleed voor de prijs.

Ik heb er ook wel naar zitten kijken, de Fiesta (en de Polo, als BlueGT). De Fiesta is met alle opties aangevinkt, in de 14% uitvoering, nog goedkoper dan m'n huidige auto. Dus het was opzich wel aantrekkelijk. Maar ik vind de V40 toch een stuk mooier, dus daar wilde ik wel wat salaris voor inleveren :P

Fiesta en Polo vind ik wel in dezelfde klasse vallen qua degelijkheid :)

• JT

JT

VETAK y0

Ja dat idee had ik ook. Nu staat VW wel bovenaan meestal qua degelijkheid van interieur enzo maar ik had nu niet het idee dat de Fiesta dusdanig onder doet dat het een overweging wordt...

En als ik de 190pk V40 D4 kon nemen, easy choice :+

Ecodan warmtepomp

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

DarkSide

theres no place like ::1

VW heeft een goede reputatie Wil niet zeggen dat andere merken minder zijn kwa degelijkheid.

Wel is er een verschil in persoonlijke voorkeur kwa design. De polo is wat meer recht toe recht aan (saaier) De Fieste heeft wat meer design. Maar vind ik persoonlijk weer te druk.

Voor mij zou het dus de Polo worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tankiej
JT schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:45:
Ja dat idee had ik ook. Nu staat VW wel bovenaan meestal qua degelijkheid van interieur enzo maar ik had nu niet het idee dat de Fiesta dusdanig onder doet dat het een overweging wordt...

En als ik de 190pk V40 D4 kon nemen, easy choice :+
Ik vind de VW vooral saai qua interieur, en ook exterieur. Maar dat is smaak natuurlijk!

Ik heb de 115pk D2 van vorig jaar. Nog steeds geen straf hoor :*)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fiesta heeft eerder een gebrek aan design. Dat interieur wel eens gezien? Vreselijk.

• JT

JT

VETAK y0

Tankiej schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:52:
[...]

Ik vind de VW vooral saai qua interieur, en ook exterieur. Maar dat is smaak natuurlijk!

Ik heb de 115pk D2 van vorig jaar. Nog steeds geen straf hoor :*)
Arme jij :+
Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:53:
Fiesta heeft eerder een gebrek aan design. Dat interieur wel eens gezien? Vreselijk.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen; ik vind het interieur mooi. Ik kan me overigens voorstellen dat de middenconsole snel te druk wordt gevonden; ik heb daar minder moeite mee, zeker met de Sony radio.

Afbeeldingslocatie: http://forum.fiestaclub.nl/uploads/1312894870/gallery_19_41_39858.jpg

Ecodan warmtepomp

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Plasticfantasticknopjesgalorebukkake. Niet mijn ding ;)

• JT

JT

VETAK y0

lol, dat is het toch allemaal :+ Polo met notenhout heb ik nog nooit gezien :P

Ecodan warmtepomp

• EvaluationCopy
Wtf is dat voor nineties puber-gettoblaster styling??? Nee, definitely geen Fiësta voor mij :P

• JT

JT

VETAK y0

Nog een keer speciaal voor jou, zoals ik hem heb besteld :D

Afbeeldingslocatie: http://cdn.imaedia.de/2012/12/ford-fiesta-2013-sony-infotainment-radio-1-540x303.jpg

Afbeeldingslocatie: http://brandnewcarz.com/wp-content/uploads/2013/11/2014-Ford-Fiesta-Titanium-Dashboard-Interior.jpg

Ik voel me heel erg benadeeld :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 26-08-2014 16:10 ]

Ecodan warmtepomp

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JT schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ach hang er een papieren zak overheen ;)

• JT

JT

VETAK y0

Ik rij prive wel op eigen kosten in een andere auto :+

Ecodan warmtepomp

• EvaluationCopy
Krijg je daar het petje bij of moet je die zelf kopen? :+

• JT

JT

VETAK y0

Petje? Maar 95pk en geen subwoofer hoor :P Ik zal aan jullie denken als ik dit ding heerlijk door doordraaiers gooi omdat die zo fijn stuurt :Y)

Ecodan warmtepomp

• Cyphax
  • Laatst online: 22:27

Cyphax

Moderator LNX
Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:53:
Ik vind het interieur van de Fiësta ook niet zo mooi (teveel knoppen) maar verder... mijn vader heeft zo'n Fiësta en hij rijdt wel heel lekker. Volgens mij is het geen slechte keuze over het algemeen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Z___Z
  • Niet online
Vind de Fiesta met Sony radio er een stuk beter uit zien dan met de standaard radio. Wist niet dat deze ook bestond. Had een keer een C-Max gehuurd, had ook een radio als de standaard Fiesta radio. Werkt allemaal wel, maar is heel lelijk en navi is niet rijdend instelbaar, omdat hij niet blind te bedienen is. Denk dat de Fiesta beter rijdt dan een Polo, alleen heeft de Polo een veel rustigere interieur, wat blijkbaar geliefd is.

• JT

JT

VETAK y0

Je kunt hem in andere landen zelfs met groot touchscreen krijgen, helaas hier niet ;(

Afbeeldingslocatie: http://usfordcars.shantel.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/FiestaLCDhood-640x379-610x361.jpg

Sony radio met DAB+ en Sony speakers en navi is standaard op de lease uitvoering :Y) Nu is Sony niet echt een car hifi merk om te gillen maar zeker beter dan menig stock systeem :)

Mijn vriendin heeft een vorige generatie Fiesta, zelfde soort interieur als de eerste generatie C-Max. Het werkt maar mooi is anders inderdaad...Je kan hem wel genadeloos hard over een rotonde gooien, krapere rotonde's met als enige mod 195/50 bandjes van een respectabel merk kan ik met 50+ over :D

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 26-08-2014 16:49 ]

Ecodan warmtepomp

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:52

PauseBreak

derp!

JT schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mja, ziet er uit als 9/10 interieurs in die klasse qua ergonomie en afwerking. Gewoon lekker rijden met zo'n ding.

Nee, merp!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Fiesta is best wel een hele leuke auto in die klasse. Heb er zelf ook een half jaartje in gereden - was best wel prima!

Rij nu een Fiat Punto en dat ontloopt elkaar zeer weinig op alle vlakken - ook prima auto's. :)

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind de Fiesta wat meer auto dan de Punto. Maar een Punto is nog weer een stukje goedkoper dan de Fiesta. Punto is wat dat betreft gewoon een hele aantrekkelijke deal. En tenminste een fatsoenlijk schuifdak, dat moet ik missen op de Fiesta ;(

Ecodan warmtepomp

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Schuifdak is als accessoire altijd mogelijk. Webasto

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 13:05
JT schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:16:
[...]

Aankleding vind ik wat matig. Althans benzine (20%), de titanium versie bijvoorbeeld heeft wel weer 125 pk wat fijn zal zijn, maar zelfs niet eens automatisch inschakelende verlichting. Dat heeft mijn 15 jaar oude volvo zelfs al.

met 2k goedkoper heeft bijvoorbeeld een kia rio dat zelfs, en o.a. keyless entry (op de kia manier maar dan nog, met knop op de deur dus (als ik het goed heb)). Van binnen is de fiesta ook verre van mijn ding, en jammer genoeg rijden er al zo gruwelijk veel van rond.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:52

PauseBreak

derp!

Die automatisch inschakelende verlichting kun je als het goed is gewoon in de boordcomputer aan of uit zetten.

Nee, merp!

• JT

JT

VETAK y0

Falcon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:41:
Schuifdak is als accessoire altijd mogelijk. Webasto
Helaas. Ze hebben de ervaring dat het gaat lekken. Willen ze dat ik de variant van 2k neem...
Tonkey schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:48:
[...]

Aankleding vind ik wat matig. Althans benzine (20%), de titanium versie bijvoorbeeld heeft wel weer 125 pk wat fijn zal zijn, maar zelfs niet eens automatisch inschakelende verlichting. Dat heeft mijn 15 jaar oude volvo zelfs al.

met 2k goedkoper heeft bijvoorbeeld een kia rio dat zelfs, en o.a. keyless entry (op de kia manier maar dan nog, met knop op de deur dus (als ik het goed heb)). Van binnen is de fiesta ook verre van mijn ding, en jammer genoeg rijden er al zo gruwelijk veel van rond.
Bij Ford kun je, als je niet bakken met korting gaat bedingen, de Titanium Lease krijgen. Ga die maar eens vergelijken met de concurrentie :Y) Juist die lease variant maakt hem zo interessant. M'n ouders hebben trouwens de 1.4. Die is niet verkeerd maar valt echt in het niet bij een EcoBoost imho. En de 5 en 6 zitten wel erg dicht op elkaar qua ratio van de Kia.

Ecodan warmtepomp

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Tonkey schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:48:
[...]
Grappig, de Fiesta uit 2010 (met de oude neus) van mijn vrouw heeft het wel, betreft ook een Titanium uitvoering. Gewoon de schakelaar op A zetten. Of heeft Ford dit uitbezuinigd om vervolgens met een nutteloze feature te komen?

Qua rijeigenschappen in het B-segment zijn er m.i. niet veel die aan een Fiesta kunnen tippen.

Strava

• JT

JT

VETAK y0

Heb de config gedaan bij beide merken. 100pk EcoBoost als uitgangspunt aangezien de Kia maar 85pk heeft. Ford 1250e duurder maar dan heb je meer tov de Kia:
- Stembediening
- Navigatie
- 100pk EcoBoost motor (+15pk)
- Active City Stop
- Voorruitverwarming

Dus het is net wat je zoekt maar als je bovenstaande in ogenschouw neemt dan vind ik de 1250 meer wel meevallen. Kan me zo ook voorstellen dat de Fiesta hogere restwaarde heeft maar dat weet ik niet zeker. Ik zou in ieder geval zeker voor de Fiesta kiezen. Evt 750 erbij voor de 125pk EcoBoost. Technology Pack is 0e, advanced technology pack 1000e. Daar pak je veel winst mee.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 26-08-2014 19:34 ]

Ecodan warmtepomp

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 13:05
Ik gebruik autoweek.nl als uitgangspunt, daar stond geen automatische verlichting bij. Maargoed, zeker ben ik daarom ook echt niet.

Bovenstaande zijn inderdaad mooie punten. Navigatie en stembediening zou ik niet gebruiken maar voorruitverwarming kan in de winter fijn zijn. Keuze zou mij overigens om het uiterlijk gaan, en zowel van binnen als buiten vind ik de kia daarin gewoon beter. Ford moet naar mijn mening nog veel leren voor een interieur te ontwerpen. Peugeot slaat daar de plank in mijn opzicht weer beter raak (alleen van buiten is een fiesta of rio dan weer beter geslaagd)

• JT

JT

VETAK y0

Ach ja, smaken verschillen :)

Ecodan warmtepomp

• EvaluationCopy
Hmmz een Peugeot 208 Roland Garros komt ook 420. Completer wordt hij niet, kan letterlijk niks meer aanvinken. Maar ja, 80pk, brrrrrr.

-edit-

De 1.6HDi komt op 440,- Haalt de brandstofkosten natuurlijk omlaag. De 208 voeg ik maar eens aan de Polo en Cactus toe om te gaan bekijken.

[ Voor 36% gewijzigd door EvaluationCopy op 26-08-2014 21:12 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ga het gewoon eens rijden. Ik heb in de Punto 1.3 JTD 80pk gereden en het is niet snel maar ik vond het eigenlijk best acceptabel en prima voor dagelijks verkeer.

Ecodan warmtepomp

• EvaluationCopy
Maar da's een JTD. Die e-HDi heeft best wat koppel, de 80pk benzine echt te weinig, daar doe ik het niet voor. Heb een PoloBM gehad paar jaar terug, pk'tje of 84? Ging best prima hoor. Maar dan wel in een diesel.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:17:
Maar da's een JTD. Die e-HDi heeft best wat koppel, de 80pk benzine echt te weinig, daar doe ik het niet voor. Heb een PoloBM gehad paar jaar terug, pk'tje of 84? Ging best prima hoor. Maar dan wel in een diesel.
75

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JT

JT

VETAK y0

EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:17:
Oh, 80pk benzine. Dat houd niet over nee.

Ecodan warmtepomp

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

DarkSide

theres no place like ::1

ligt er aan vond de 1.2 TSI (84pk)in een Rapid nog goed te doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• EvaluationCopy
Dat kan, die heeft een aanzienlijk hoger koppel (160) tov de Peugeot (118)

• Widow
Ik reed vroeger in een Fiesta 1.25, van het huidige model. Heerlijk ding in de bochten, maar een beetje gebrek aan koppel op de snelweg. Nu rij ik ff tijdelijk in een Polo 1.2 TSI en dat is juist op het rechte stuk prettiger rijden doordat ie meer koppel heeft. Alleen in de bochten is ie redelijk gevoelloos in het stuur :Y)

Ik moet binnenkort maar eens wat afspraken gaan maken voor proefritten. Hatelijk dat dealers nu al aangeven bepaalde modellen niet meer te kunnen leveren voor het eind van het jaar :( ik weet alleen niet of het verstandig is om nu een A3 e-tron of een Golf GTE te leasen omdat die nu wegenbelasting vrij zijn. Dat was mn oude dieseltje ook, tot ik begin dit jaar ineens wegenbelasting kon gaan betalen, en die werd vrolijk doorbelast. Dat wil ik dus niet nog een keer hebben.

Dus, mn shortlist op dit moment:
308SW
Leon
Octavia
V40

De 308 en de Octavia zijn lekker ruim, hoewel ik de ruimte niet nodig heb en in een wijk woon waar parkeerruimte echt beperkt is. De Leon is in 2-deurs leverbaar, wat gezien mijn lengte wel een voordeel is. De Leon, Octavia en V40 zijn leverbaar met xenon of full-LED verlichting, alleen de 308 in 14%-trim dus niet 8)7 snap ik echt niets van. De V40 is niet de goedkoopste auto, maar de stoelen zijn wel lekker, iets wat ik bij de andere merken wat minder vind. Bij de Peugeot zit ik met mn nek tegen de hoofdsteun aan (...) en met mn hoofd tegen de rand van het glazen dak.

Dus ik weet het nog niet 8)7 het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als ik niet zo lang was iig. Ik rij bijvoorbeeld nu in een Polootje en heb de binnenspiegel er uitgehaald omdat die mn zicht blokkeert, dat idee...

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
Dan ben jij wel heul erg lang :) Hoe lang als ik vragen mag?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Widow
Rooke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:08:
Dan ben jij wel heul erg lang :) Hoe lang als ik vragen mag?
Ik ben 2m05 :P dat met de binnenspiegel heb ik met meer auto's in het B segment, zoals de Clio en de Fiesta. Daar reed ik ook zonder binnenspiegel rond. Alleen bij de Punto was dat niet nodig.

• Tankiej
Widow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:16:
[...]

Ik ben 2m05 :P dat met de binnenspiegel heb ik met meer auto's in het B segment, zoals de Clio en de Fiesta. Daar reed ik ook zonder binnenspiegel rond. Alleen bij de Punto was dat niet nodig.
Heb je dan geen 'last' van je lengte in de V40? Daar hoor ik veel mensen over klagen dat hij te klein zou zijn. Ik heb er overigens zelf geen last van met m'n 1.90, zolang ik maar niet achterin hoef te zitten :P

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Widow: Lexus CT200H nog overwogen? Aardig wat ruimte voorin.

• Widow
Tankiej schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

Heb je dan geen 'last' van je lengte in de V40? Daar hoor ik veel mensen over klagen dat hij te klein zou zijn. Ik heb er overigens zelf geen last van met m'n 1.90, zolang ik maar niet achterin hoef te zitten :P
Ik heb er een keer in gezeten (niet mee gereden) en dat viel me nog mee toen. Dus ik moet er binnekort maar eens mee gaan rijden :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Ik heb er een keer in gezeten (niet mee gereden) en dat viel me nog mee toen. Dus ik moet er binnekort maar eens mee gaan rijden :)
Waarschijnlijk heb je van de voorruit niet heel erg last bij normaal gebruik. Alleen bij stoplichten die hoog hangen zul je wat naar voren moeten, dat merkte ik namelijk ook. De zijruiten kun je wel als laag ervaren, maar imho niet hinderlijk. De 308 is een mooie auto om te zien, maar er zitten gewoon 2 dikke nadelen aan. Het touchscreen gedoe voor verwarming/radio/etc en het feit dat je er met een lengte >1,85 niet fatsoenlijk in kan. Ben zelf ook 2 meter en het voelt net als karten, stuur tussen je benen :P

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
J0YR1D3R schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:38:
[...]

Waarschijnlijk heb je van de voorruit niet heel erg last bij normaal gebruik. Alleen bij stoplichten die hoog hangen zul je wat naar voren moeten, dat merkte ik namelijk ook. De zijruiten kun je wel als laag ervaren, maar imho niet hinderlijk. De 308 is een mooie auto om te zien, maar er zitten gewoon 2 dikke nadelen aan. Het touchscreen gedoe voor verwarming/radio/etc en het feit dat je er met een lengte>1,855 niet fatsoenlijk in kan. Ben zelf ook 2 meter en het voelt net als karten, stuur tussen je benen :P
aaai ik mag binnenkort kiezen en wilde toch wel graag een Leon of 308 en ben zelf 1,90. Hopen dat mijn verhoudingen wel goed passen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.