Deels mee eens maar het ligt er sterk aan hoe de constructie wordt aangeboden. Wij krijgen een zogenaamde "mobiliteitsbudget". Van dit budget bepaal je zelf of je kiest voor een leaseauto (weliswaar via de werkgever geregeld), een prive auto of ander vervoer. In de laatste gevallen zal dit bedrag beschikbaar komen bovenop je salaris en kan je de km's declareren. Het loont in ons geval dus om te gaan wat voor jezelf voordeliger is. Ongeveer een kwart van mijn collega's hebben gekozen om prive te rijden omdat dit voor hen voordeliger is.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:55:
[...]
Waarom zou de werkgever niet restricties op mogen leggen? Uiteindelijk is de werkgever degene die bepaalt dat jij een auto nodig hebt, de werkgever betaalt de auto (ofwel door zelf te leasen, of door de auto aan te schaffen) en ik denk dat je het als een luxe mag/moet zien dat je zelf de auto mag kiezen (al dan niet uit een selectie).
Ik vind deze constructie dan wel zo dat je zelf mag kiezen wat je gaat leasen, benzine, diesel, hybride whatever. Dit is bij ons dus ook het geval en dat vind ik ook niet meer dan logisch want uiteindelijk betaal je dit dus feitelijk zelf uit je eigen mobiliteitsbudget. Wil ik een porsche? Een BMW i8? Prima, houdt dan wel rekening dat er nog een "beetje" eigen bijdrage wordt verwacht
Werkgevers die een leaseauto zelf ter beschikking stellen vind ik dat het wat logischer is dat ze restricties opleggen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

in mijn megane liggen en dat werkt "prima" nothing more nothing less.