Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.247 views

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:55:
[...]

Waarom zou de werkgever niet restricties op mogen leggen? Uiteindelijk is de werkgever degene die bepaalt dat jij een auto nodig hebt, de werkgever betaalt de auto (ofwel door zelf te leasen, of door de auto aan te schaffen) en ik denk dat je het als een luxe mag/moet zien dat je zelf de auto mag kiezen (al dan niet uit een selectie).
Deels mee eens maar het ligt er sterk aan hoe de constructie wordt aangeboden. Wij krijgen een zogenaamde "mobiliteitsbudget". Van dit budget bepaal je zelf of je kiest voor een leaseauto (weliswaar via de werkgever geregeld), een prive auto of ander vervoer. In de laatste gevallen zal dit bedrag beschikbaar komen bovenop je salaris en kan je de km's declareren. Het loont in ons geval dus om te gaan wat voor jezelf voordeliger is. Ongeveer een kwart van mijn collega's hebben gekozen om prive te rijden omdat dit voor hen voordeliger is.

Ik vind deze constructie dan wel zo dat je zelf mag kiezen wat je gaat leasen, benzine, diesel, hybride whatever. Dit is bij ons dus ook het geval en dat vind ik ook niet meer dan logisch want uiteindelijk betaal je dit dus feitelijk zelf uit je eigen mobiliteitsbudget. Wil ik een porsche? Een BMW i8? Prima, houdt dan wel rekening dat er nog een "beetje" eigen bijdrage wordt verwacht :+ .

Werkgevers die een leaseauto zelf ter beschikking stellen vind ik dat het wat logischer is dat ze restricties opleggen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

upje schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:06:
Lekker zwart-wit reacties allemaal hier. Een leaseauto is:
1. een vervoermiddel om bij de klant of op het werk te kunnen komen
2. een secundaire arbeidsvoorwaarde indien je er om privé mee mag rijdenover te beschikken.
FTFY
Als werkgever is het inderdaad je goed recht om de werknemer met een willekeurige auto te voorzien, maar dan moet je als werkgever ook niet raar opkijken dat de werknemer daar niet blij mee is. En als je werknemers niet blij zijn, dan zouden ze misschien wel eens een andere werkgever kunnen gaan zoeken.
Waarom zou de werknemer niet blij zijn met een leaseauto die de werkgever uitkiest? Het is de keuze van de werknemer om, indien de werkgever dat toestaat, de auto privé te gebruiken. Verder zitten we inmiddels al een aantal jaar in een werkgeversmarkt en zijn veel werkgevers helemaal niet zo bang voor vertrekkende werknemers.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

DarkSide

theres no place like ::1

Het is een privilege vindt ik en een secundaire arbeidsvoorwaarde. En dan is je werkgever vrij om de regels te bepalen. Net als welke merk/type laptop en/of telefoon je krijgt.

Wij hebben ook een mobiliteitsbudget. En kunnen dat voor verschillende doeleinden inzetten.
De meeste kiezen voor een leasewagen.

Dan hebben wij "slechts" 10 merken waar we uit kunnen kiezen. En mogen we tot max van een c-label.

Wil je iets wat hier buiten valt. Dan heb je pech.
Om groen rijden te promoten betaal je minder eigen bijdragen voor prive km's als je een A label auto neemt.

Ik zelf vind het prima dat een werkgever bepaalde regels heeft. Dat je misschien niet je favoriete merk kan rijden is dan pech. Misschien dat je die bij een andere werkgever wel kan rijden, maar die zullen vast weer andere secundaire arbeidsvoorwaarden hebben die je tegenstaan.

Over het algemeen zijn we vrij flexibel. En kan je naar hartelust je auto configureren.
Of je diesel, benzine of hybride mag rijden hangt af van het aantal km's die je denkt te gaan rijden per jaar.
Rij je minder dan 40k dan is benzine of benzine-hybride een optie.
Rij je meer dan moet je dieselen.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 22-08-2014 11:44 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:27:
[...]
Deels mee eens maar het ligt er sterk aan hoe de constructie wordt aangeboden. Wij krijgen een zogenaamde "mobiliteitsbudget". Van dit budget bepaal je zelf of je kiest voor een leaseauto (weliswaar via de werkgever geregeld), een prive auto of ander vervoer. In de laatste gevallen zal dit bedrag beschikbaar komen bovenop je salaris en kan je de km's declareren. Het loont in ons geval dus om te gaan wat voor jezelf voordeliger is. Ongeveer een kwart van mijn collega's hebben gekozen om prive te rijden omdat dit voor hen voordeliger is.
Wat apart dat je de lease budget uitgekeerd krijgt PLUS een km declaratie. Voor is het of en niet en.
Werkgevers die een leaseauto zelf ter beschikking stellen vind ik dat het wat logischer is dat ze restricties opleggen.
Vrije keuze is perfect voor werknemers die in dienst blijven zolang het leasecontract loopt. Helaas is dit niet altijd zo en dan blijft je werkgever zitten met een leaseauto. Dit is vaak de hoofdzakelijke reden waarom er beperking komen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Deveon schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:43:
Wat apart dat je de lease budget uitgekeerd krijgt PLUS een km declaratie. Voor is het of en niet en.
Dat reisbudget is wel bruto, daar betaal je dus wel loonbelasting over. De gedeclareerde Kms kun je dan netto krijgen.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:30:
Waarom zou de werknemer niet blij zijn met een leaseauto die de werkgever uitkiest? Het is de keuze van de werknemer om, indien de werkgever dat toestaat, de auto privé te gebruiken.
Het is natuurlijk wel zo, als je als werknemer een auto mag uitzoeken dat je er dan veel zuiniger op bent dan een auto die je krijgt en waar je geen keuze aan hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door zonoskar op 22-08-2014 11:50 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:43:
[...]

[...]

Vrije keuze is perfect voor werknemers die in dienst blijven zolang het leasecontract loopt. Helaas is dit niet altijd zo en dan blijft je werkgever zitten met een leaseauto. Dit is vaak de hoofdzakelijke reden waarom er beperking komen.
Dit hangt maar helemaal van het leasecontract af. Vaak genoeg zijn er boete clausules bij het uit dienst treden en het voor de einddatum van het contract inleveren van de leaseauto. Boetes die voor rekening van de werknemer komen, wel te verstaan.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tjoekie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:49:
[...]

Dit hangt maar helemaal van het leasecontract af. Vaak genoeg zijn er boete clausules bij het uit dienst treden en het voor de einddatum van het contract inleveren van de leaseauto. Boetes die voor rekening van de werknemer komen, wel te verstaan.
Dat zie ik dus ook als een beperking. Wanneer je een auto toegewezen krijgt is de kans groot dat je zonder gevolgen de organisatie kan verlaten of je auto kan inleveren.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:30:
[...]

Waarom zou de werknemer niet blij zijn met een leaseauto die de werkgever uitkiest? Het is de keuze van de werknemer om, indien de werkgever dat toestaat, de auto privé te gebruiken. Verder zitten we inmiddels al een aantal jaar in een werkgeversmarkt en zijn veel werkgevers helemaal niet zo bang voor vertrekkende werknemers.
Nou ja, ik herinner me de werkvloerpresentatie van een van de grootste trainings-/adviesbureaus van Nederland. Ze hadden twee jonge dames gestuurd om het bedrijf te presenteren op de arbeidsdag op de universiteit. Deze dames waren consultants. Niet junior consultants of senior consultants, maar gewoon consultants. Ze werkten er zo'n 5, 6 jaar en hadden recht op een leaseauto omdat ze 60.000km per jaar reden.
Die leaseauto werd door de werkgever ter beschikking gesteld zonder eigen inbreng. Het was een VW Polo BlueMotion zonder verdere opties.
Ik zou als werknemer niet blij zijn met een kale Polo BM als de werkgever van mij verwacht dat ik voor hem 60.000km per jaar rijd. Zeker niet als ik weet dat uit onderzoek van diezelfde werkgever blijkt dat het beter is om een iets grotere auto te rijden als je veel kilometers moet maken (minder geluid, veiliger gevoel > lagere bloeddruk & hartslag enzo, je leeft aantoonbaar langer). Ik zou me dan toch even achter de oren gaan krabben of de werkgever wel het beste met zijn personeel voorheeft.
Privé-gebruik was overigens niet toegestaan.

Nee, merp!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
biobak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:25:
[...]
Ik heb 2 weken geleden in de Audi A3 E-tron gereden en dat reed geweldig.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met die auto, hoe reed dat verder? Als het een beetje meezit mag ik over een paar maanden ook weer wat uitkiezen (Focus is vorige maand ingeleverd, rij nu ff in een tijdelijk Polootje) en dan is de e-tron of de GTE een interessante mogelijkheid.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-12 14:06
Widow schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met die auto, hoe reed dat verder? Als het een beetje meezit mag ik over een paar maanden ook weer wat uitkiezen (Focus is vorige maand ingeleverd, rij nu ff in een tijdelijk Polootje) en dan is de e-tron of de GTE een interessante mogelijkheid.
Bij het wegrijden staat de auto standaard in de elektrische stand. Omdat de elektromotor vrij veel koppel heeft, kun je vlot wegrijden. Je hoort dus geen motor bij het wegrijden. Tot een km of 50 per uur want dan ga je de afrolgeluiden van de banden horen. Op de snelweg heb ik +/- 100 km/uur gereden op de elektromotor, later op de benzinemotor en een combinatie van beide. Als je op de benzinemotor rijdt, kun je de elektromotor bij het inhalen en de snelweg oprijden gebruiken in boost mode. Dan heb je tijdelijk 200 pk tot je beschikking. Dat moet op zich wel want de auto is volgens mij iets van 300kg zwaarder dan de gewone A3 en met 150 pk benzinemotor houdt dat niet echt over (ben nu verwend met een 210 pk sterke Golf 6 GTI overigens). Standverwarming zit er ook standaard op mits je de stekker ingeplugd hebt.

Al met al vond ik het een fijn rijdende auto met een paar kleine minpunten zoals de kleinere kofferbak en in scherpe bochten heeft de auto de neiging om wat meer rechtdoor te gaan door het hoge gewicht. Het is niet echt een scheurijzer ofzo. Verder kan hij geen aanhangwagen trekken, maar dat is voor mij een non-issue. Prijs is echter een andere zaak. Een beetje leuk aangeklede A3 E-tron kost je minstens 50.000 euro. En dan moeten daar nog een laadpaal en winterbanden bij, bijvoorbeeld.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PauseBreak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:06:
[...]
Deze dames waren consultants. 60.000km per jaar Het was een VW Polo BlueMotion zonder verdere opties.
Privé-gebruik was overigens niet toegestaan.
Ik hecht dan ook geen waardeoordeel aan mijn mening / visie, want ik ben het helemaal met je eens dat dit ook voor mij een no-go zou zijn. Ik reageerde alleen op de botte stelling dat het vreemd zou zijn dat de werkgever eisen / beperkingen aan de te leasen auto stelt.

In de basis:
- Werkgever betaalt dus bepaalt merk/type/kosten/opties etc
- Werkgever bepaalt of er privé mee gereden mag worden.

Werknemer heeft dus geluk als hij zelf mag meebeslissen / kiezen. Dit is zeker geen recht.
Werknemer heeft zelf de keuze om, als hij privé mag rijden, dat wel of niet te doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
biobak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Bij het wegrijden staat de auto standaard in de elektrische stand. Omdat de elektromotor vrij veel koppel heeft, kun je vlot wegrijden. Je hoort dus geen motor bij het wegrijden. Tot een km of 50 per uur want dan ga je de afrolgeluiden van de banden horen. Op de snelweg heb ik +/- 100 km/uur gereden op de elektromotor, later op de benzinemotor en een combinatie van beide. Als je op de benzinemotor rijdt, kun je de elektromotor bij het inhalen en de snelweg oprijden gebruiken in boost mode. Dan heb je tijdelijk 200 pk tot je beschikking. Dat moet op zich wel want de auto is volgens mij iets van 300kg zwaarder dan de gewone A3 en met 150 pk benzinemotor houdt dat niet echt over (ben nu verwend met een 210 pk sterke Golf 6 GTI overigens). Standverwarming zit er ook standaard op mits je de stekker ingeplugd hebt.

Al met al vond ik het een fijn rijdende auto met een paar kleine minpunten zoals de kleinere kofferbak en in scherpe bochten heeft de auto de neiging om wat meer rechtdoor te gaan door het hoge gewicht. Het is niet echt een scheurijzer ofzo. Verder kan hij geen aanhangwagen trekken, maar dat is voor mij een non-issue. Prijs is echter een andere zaak.

Een beetje leuk aangeklede A3 E-tron kost je minstens 50.000 euro. En dan moeten daar nog een laadpaal en winterbanden bij, bijvoorbeeld.
Klopt maar in de lease is het geen dure auto :) ik zie ze her en der al staan vanaf ~650eu/maand (ex brandstof) en als je dan opties + winterbanden etc. erbij neemt, is dat geen gekke deal. Aan de andere kant betaal je dan idd 7% bijtelling over 50k, en er zijn ook leuke auto's met 14% bijtelling rond de 25-30k, wat qua bijtelling dan bijna net zo duur is.

Wat ik me alleen afvraag, waarschijnlijk heeft de e-tron nu een aantal belastingvoordeeltjes waardoor de leaseprijs zo laag is. Als die wegvallen, wat gebeurt er dan? Denk aan al die wegenbelasting vrije diesels begin dit jaar, ik mocht ook even 90eu/maand extra gaan lappen omdat ik in zo'n diesel reed :( zoiets wil ik niet nog een keer meemaken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:19:
[...]

Ik hecht dan ook geen waardeoordeel aan mijn mening / visie, want ik ben het helemaal met je eens dat dit ook voor mij een no-go zou zijn. Ik reageerde alleen op de botte stelling dat het vreemd zou zijn dat de werkgever eisen / beperkingen aan de te leasen auto stelt.

In de basis:
- Werkgever betaalt dus bepaalt merk/type/kosten/opties etc
- Werkgever bepaalt of er privé mee gereden mag worden.

Werknemer heeft dus geluk als hij zelf mag meebeslissen / kiezen. Dit is zeker geen recht.
Werknemer heeft zelf de keuze om, als hij privé mag rijden, dat wel of niet te doen.
Dat is zeker waar. Het punt is alleen wel dat er verschillende situaties zijn en dat het (zowel als WN als WG) beter is om per situatie te kijken wat de beste oplossing is. Soms, bijv. bij junior consultants die net uit de schoolbanken komen, is het beter om gewoon een auto beschikbaar te stellen zonder inbreng van de WN en soms, zoals in dat voorbeeld, is het beter om randvoorwaarden te stellen aan de auto's waaruit WN kan kiezen.

Nee, merp!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

PauseBreak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:06:
[...]
Ze werkten er zo'n 5, 6 jaar en hadden recht op een leaseauto omdat ze 60.000km per jaar reden.
Die leaseauto werd door de werkgever ter beschikking gesteld zonder eigen inbreng. Het was een VW Polo BlueMotion zonder verdere opties.
Ik zou als werknemer niet blij zijn met een kale Polo BM als de werkgever van mij verwacht dat ik voor hem 60.000km per jaar rijd.
Nou, fijne werkgever dan. Echter, het staat de werkgever uiteraard vrij dit zo te doen. Eveneens staat het die dames vrij hier eens een goed gesprek over aan te knopen. Zoals alle secundaire voorwaarden, ga erover in gesprek als het je niet bevalt, onderhandel wat, en als het uiteindelijk toch een showstopper is dan wordt het tijd voor iets anders. Daarbij, misschien bevalt hen die Polo prima. Voor weer een ander is zelfs een goed aangeklede C-segmenter te min... tja, zo kan een werkgever bezig blijven.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
biobak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Al met al vond ik het een fijn rijdende auto met een paar kleine minpunten zoals de kleinere kofferbak en in scherpe bochten heeft de auto de neiging om wat meer rechtdoor te gaan door het hoge gewicht. Het is niet echt een scheurijzer ofzo. Verder kan hij geen aanhangwagen trekken, maar dat is voor mij een non-issue. Prijs is echter een andere zaak. Een beetje leuk aangeklede A3 E-tron kost je minstens 50.000 euro. En dan moeten daar nog een laadpaal en winterbanden bij, bijvoorbeeld.
0-100 in minder dan 8 seconde houdt tegenwoordig ook al niet meer over? LOL _/-\o_

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-12 00:53

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Veel zitten lezen hier en wilde gaan voor een 14% auto en wilden wat ruimte ivm mogelijkheid kinderen de komende 3-4 jaar. Uiteindelijk gekozen voor:

Peugeot 308 SW
Blue lease executive
Gris artense

Opties:
Achterijcamera
Premium stoelen

Meer opties kun je er eigenlijk niet bijnemen helaas, want had wel ook nog wel willen hebben:
Keyless entry
Denon hifi systeem
Full LED lampen

Als alternatief voor het hifi systeem de volgende accessories erbij gedaan die Peugeot aanbiedt. Vind zelf de audio namelijk niet echt om naar huis te schrijven.

Accessoires:
EBS versterker
EBS Subwoofer

Ook nog gekeken naar 17 inch Emeraude velgen, maar dan moet je de standaard velgen inleveren én 1500 Euro bijbetalen. Daarnaast vroeg de leasemaatschappij meteen 50 euro per maand extra ongeveer.

Voor de geïnteresseerden: verwachte leverdatum 19 november 2014

Mocht je dus nog een 14% 308 SW willen hebben, zou ik niet te lang wachten :)

Reden waarom ik voor de Peugeot heb gekozen:
Wilde sowieso een 14% bijtelling wagen, gezien ik liever van die 100 euro een keer extra uit eten ga met mijn vriendin. Daarnaast wilden we voldoende ruimte hebben(zie eerder) en kwamen wij (net als iedereen) uit op de 308 SW, Octavia en Leon ST.

Ik heb de Seat Leon hatchback als één van de eerste in Nederland gehad en was in het begin echt weg van de auto. Persoonlijk vind ik de (standaard) stoelen voor langere ritten niet fijn zitten. Daarnaast is de wagen erg stug afgeveerd en kraakte de vering na een half jaar zo erg op drempels, dat de omstanders hun hoofd omdraaiden als ik rustig over een drempel reed(bij hogere snelheden kraakte het minder). De dealer kon er niet veel aan doen en zei dat het wel kon gaan kraken. Ook is de navigatie niet echt fijn.. Ontzettend traag en hij heeft mij meermaals tegen vanaf de verkeerde kant een éénrichtingstraat ingestuurd. En gedurende de 1,5 jaar dat ik die auto heb gereden, de auto enkele maanden kwijt geweest door storingen etc. Maar dat neem ik niet echt mee in de afweging en zie het meer als kinderziektes, gezien ik één van de eerste was.

De Skoda Octavia ziet er van binnen mooi uit, netjes afgewerkt en rijd ook lekker. De buitenkant valt alleen niet echt bij zowel mij als mijn vriendin in de smaak. Vind het uiterlijk niet echt meer van deze tijd, maar meer van 10 jaar geleden ongeveer.

De Peugeot 308 SW reed goed, de Premium stoelen zaten goed Het interieur ziet er mooi strak en rustig uit. Het kleine stuur vond ik persoonlijk lekker in der hand liggen. En het uiterlijk viel zowel bij mij als mijn vriendin in de smaak. Verder ook al 3 Peugeot privé gereden ( 10 gti, 206 gti en 207) en dat is altijd goed bevallen.

Het enige wat ik niet handig vond was de airco die via het scherm geregeld moet worden. Even aan een knopje draaien zit er dus niet in. Je moet echt even je ogen van de weg afhalen om de temperatuur wat lager te zetten. Aan de andere kant... Als je eraan bent gewend, dan kun je dat straks ook zo goed als blind doen, net als het vinden van het knopje :)

• DarkSide

DarkSide

Zeker geen verkeerde keus. De PSA diesel is een heerlijke en de auto ziet er goed uit.
Enige jammere van de SW is dat hij niet op de alure gebaseerd is zoals de HB dat wel is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MrAcid
  • Niet online
Mooie auto's inderdaad! Vind de nieuwe 308 een erg geslaagd ontwerp.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij mij is het het volgende geworden:
Volvo V60 D4 181pk Summum
Power Blue metallic
Beechwood Brown - Quarz interieur
Met:
  • Advanced safety pack (Dodehoekinformatie, botsingwaarschuwing met voetganger/fietserdetectie, adaptive CC, vermoeidheidsdetectie, lane departure warning, verkeersbordenherkenning, actieve koplampen)
  • Business motion pack (park assist achter en voor, Sensus connect high performance sound system, Sensus navigatie (7" display))
  • Winterpack (verwarmde voorruit, verwarmde stoelen, verwarmde ruitensproeierkoppen)
  • Verwarmd stuur
  • Zonnedak
  • Dakrail

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MrAcid schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:14:
Mooie auto's inderdaad! Vind de nieuwe 308 een erg geslaagd ontwerp.
En bij PSA weten ze ook écht wel goede Diesel blokken te bouwen!! Ik heb de 406('99) & 407('06) beide (privé) gereden met het 136PK HDi blok en als "trekker" gebruikt voor een 2-paards paardentrailer.

Met de 406 heb ik een issue gehad waarbij de luchtmassameter het een keer begeven had en ik heb een keer een draadbreuk gehad in een stuurkabel van één van de injectoren (waarbij Peugeot dus écht een designfoutje in d'r kabelroutering had zitten).

Beide zaken heb ik zelf op kunnen lossen (luchtmassameter simpelweg vervangen) en kabel was een kwestie van verlengen/solderen zodat het "schuurgedrag" verdween bij gas geven (blok kantelt daarbij waardoor er wat kabels over elkaar gingen schuren en dat ging bij ~250.000Km dus niet meer goed).

Voor de rest écht twee geweldig fijne auto's geweest bij me én ze rijden beide ook nog op de NL wegen rond ATM, zie ik nou op de RDW site :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:18

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Goede keuze, sinds een aantal weken is dit mijn werkpaard:

Peugeot 308SW

Ik heb juist voor de Allure gekozen vanwege o.a. de Full-LED verlichting.. Weliswaar 20% bijtelling hierdoor maar mij de kosten waard :)

Over het instellen van de temperatuur.. Zo vaak doe je dit niet. De ECC doet het prima in de 308, het is erg relaxed dat je op de AUTO stand 3 snelheden kan kiezen.

Ook ik heb de EBS subwoofer en amplifier ingebouwd doordat het af-fabriek systeem naar mijn mening ruk is. Nu met de EBS set is het geluid een stuk voller en is er tenminste weer bass waarneembaar.

Als je nog vragen heb, PM me maar ;)

N.b. De BlueHDi 120 is echt een fijn blok. Mooi stil en met 300nm koppel genoeg voor een vlotte inhaalactie.

Edit: lange quote weggehaald.

[ Voor 65% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-08-2014 22:44 ]

www.google.nl

Verwijderd

Sallin schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:29:
Bij mij is het het volgende geworden:
Volvo V60 D4 181pk Summum
Power Blue metallic
Beechwood Brown - Quarz interieur
Met:
  • Advanced safety pack (Dodehoekinformatie, botsingwaarschuwing met voetganger/fietserdetectie, adaptive CC, vermoeidheidsdetectie, lane departure warning, verkeersbordenherkenning, actieve koplampen)
  • Business motion pack (park assist achter en voor, Sensus connect high performance sound system, Sensus navigatie (7" display))
  • Winterpack (verwarmde voorruit, verwarmde stoelen, verwarmde ruitensproeierkoppen)
  • Verwarmd stuur
  • Zonnedak
  • Dakrail
Verwarmd stuur? Staat toch wel in mijn top 3 van nutteloze opties. ;) Mooie bak overigens!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:44:
[...]

Verwarmd stuur? Staat toch wel in mijn top 3 van nutteloze opties. ;) Mooie bak overigens!
Wat zijn de overige twee?

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:44:
[...]

Lijkt mij ideaal. Ik heb altijd koude handen en zeker in de winter is je stuur zo verdomde koud. Zeker als je eerst heb moeten krabben :) Voorruit verwaring lijkt mij ook ideaal. Is altijd de laatste (ook in de winter) die ontdooid is :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

thewizard2006 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:46:
[...]

Lijkt mij ideaal. Ik heb altijd koude handen en zeker in de winter is je stuur zo verdomde koud. Zeker als je eerst heb moeten krabben :) Voorruit verwaring lijkt mij ook ideaal. Is altijd de laatste (ook in de winter) die ontdooid is :)
Is standverwarming niet iets voor jou dan? Dan stap je in en is je auto al heerlijk warm en ontdooit :)

Nee, merp!

• thewizard2006
PauseBreak schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:48:
[...]

Is standverwarming niet iets voor jou dan? Dan stap je in en is je auto al heerlijk warm en ontdooit :)
Opzich wel maar is vaak best een prijzige optie

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

2200 euro inclusief inbouw en afstandsbediening bij de dealer en je betaalt er geen bijtelling over.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46

Ethirty

Who...me?

Alsnog veel geld voor die paar dagen vorst per jaar in ons land

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Voorzover ik het bekijk heb ik geen cent uitgegeven?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
thewizard2006 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:46:
[...]

Dit inderdaad, ik zit altijd met handschoenen aan in de wagen alleen omdat het stuur steenkoud is :). Niettemin is het natuurlijk microluxe, maar wel een waarvan ik verwacht dat ik regelmatig blij mee ga zijn.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Handschoenen? Woon je op de Noordpool :9

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aan zijn woordkeuze te lezen gok ik Vlaanderen ;).

- edit -

of het hoge Noorden :P.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-08-2014 09:21 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vind stuurverwarming een nuttigere optie dan stoelverwarming. Zeker als je geen leren bekleding neemt, zijn stoelen nooit heel koud. Stof houd temperatuur namelijk niet lang vast.

• DarkSide

DarkSide

Ik had in mijn vorige auto ledere bekleding en stoel verwarming. En dat was echt heerlijk.
Bij mijn huidige auto paste leer niet meer in het budget. Dus dacht ik laat ik stoelverwarming ook maar zitten.
Daarvoor altijd stoffen bekleding gehad zonder dus moet nu ook wel kunnen.
Maar, man wat mis ik de stoel verwarming. Niet perse omdat het koud is. Maar het is soms gewoon lekker ontspannen als je een lange dag achter de rug hebt.
Heb soms een leen auto mee waar het op zit. En ik wist het zeker. Leder of stof. De volgende auto heeft gewoon weer lekker stoel verwarming.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 09:05:
Voorzover ik het bekijk heb ik geen cent uitgegeven?
Nee netto niet. Maar niet iedereen heeft zo'n ruim budget als jij :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ethirty schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

Nee netto niet. Maar niet iedereen heeft zo'n ruim budget als jij :)
Dat kost hooguit 50 euro extra in de lease, dus valt best mee, toch??

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:42:

[...]

Nou 50 euro extra per maand is 600 euro op jaarbasis. Komt uit op zo'n 150 euro per maand gedurende de maanden dat je het echt nodig hebt. Dat is dan 5 euro per dag om in een warme auto te kunnen stappen.
Dat zou ik er zelf niet snel voor over hebben aangezien de meeste auto's na twee kilometers al opwarmen en het aantal dagen dat je moet krabben marginaal is.
Ik hang zo'n doek over de voorruit, scheelt een hoop. Achterruit en spiegels ontdooien van zelf en de zijruiten met die anti vries spray.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 24-08-2014 17:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Extra in de lease is niet evenveel bijtelling hè

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GrooV schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:19:
Extra in de lease is niet evenveel bijtelling hè
Klopt, maar een verhoging in de leaseprijs van 50 euro vind ik niet meevallen om eerlijk te zijn. Zeker niet voor zoiets simpels als een kacheltje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Z___Z
  • Niet online
Is nog goedkoper om voor je ontbijt de auto vast te starten om hem op te warmen. Zowel voor jezelf als voor je baas. Want tegen de tijd dat voorverwarmen je 150 euro aan brandstof kost moet je wel heel veel voorverwarmd hebben met eerder starten.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

AllSeeyinEye schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:42:

[...]

Op een auto van 700/mnd is dat nog best fors hoor ;) Als je budget een >A5 is valt het inderdaad wel mee :+

#team_UTC+1

• Bever!
  • Laatst online: 21:49

Bever!

3

Tsurany schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:30:
[...]

Klopt, maar een verhoging in de leaseprijs van 50 euro vind ik niet meevallen om eerlijk te zijn. Zeker niet voor zoiets simpels als een kacheltje.
Als je nog ruimte in je budget hebt who cares ☺

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bever! schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:34:
[...]

Als je nog ruimte in je budget hebt who cares ☺
Ik, want het restant krijg ik uitgekeerd. Dus voor mij is elke optie een afweging.

• Z___Z
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:07:
[...]

Ik, want het restant krijg ik uitgekeerd. Dus voor mij is elke optie een afweging.
Ik niet. Als ik dat wel kreeg zou ik waarscheinlijk een veel goedkopere auto gekozen hebben. Denk een Skoda Octavia 14% auto.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:20:
[...]

Ik niet. Als ik dat wel kreeg zou ik waarscheinlijk een veel goedkopere auto gekozen hebben. Denk een Skoda Octavia 14% auto.
Ik zou er wel over gedacht hebben ja.. maar wij krijgen inderdaad ook niks retour. Dus dan gaat dat budget eraan oOo.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:23:
[...]

Ik zou er wel over gedacht hebben ja.. maar wij krijgen inderdaad ook niks retour. Dus dan gaat dat budget eraan oOo.
Same here. Ik zoek de rand van het budget op en ga er iets overheen. Dat wordt immers toch altijd goedgekeurd (liever een tevreden werknemer dan die paar tientjes minder aan leaseprijs).

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zou niet willen beweren dat ik minder gelukkig zou zijn met een goedkopere/mindere auto maar laten we wel wezen: Mijn werkgever heeft bepaald dat de mensen in het bedrijf en in dit geval specifiek mijn functie een bepaalde type auto moeten kúnnen rijden. Daarbij rekening houdend met comfort, kilometers, uitstraling, gezinnetjes, noem maar op.

Dan kan ik wel heel bescheiden een 14% Octavia gaan rijden, maar mijn werkgever heeft die keuze al gemaakt, als ik dan toch niks terugkrijg, gaan we er ook vol voor :P.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
HTT-Thalan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:56:
Ik zou niet willen beweren dat ik minder gelukkig zou zijn met een goedkopere/mindere auto maar laten we wel wezen: Mijn werkgever heeft bepaald dat de mensen in het bedrijf en in dit geval specifiek mijn functie een bepaalde type auto moeten kúnnen rijden. Daarbij rekening houdend met comfort, kilometers, uitstraling, gezinnetjes, noem maar op.

Dan kan ik wel heel bescheiden een 14% Octavia gaan rijden, maar mijn werkgever heeft die keuze al gemaakt, als ik dan toch niks terugkrijg, gaan we er ook vol voor :P.
Dat is ook wel logisch dan, als je toch niets terug krijgt zou ik sowieso het volledige budget gebruiken. Dat doe ik nu overigens ook en ga er nog overheen, ook al krijg ik het deel terug dat ik niet gebruik :+

• _knakker_
  • Laatst online: 23:01
De prijzen van de Golf GTE zijn inmiddels ook bekend. Vanafprijs is € 36.995.

http://www.volkswagen.nl/...ringen/gte?tab=highlights

http://www.autoweek.nl/ni...golf-gte-met-7-bijtelling

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:31
Jammer dat hij nog niet bij directlease in de lijst staat. Helaas geen optie deze auto vanwege het regelement :(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zag het op Autoweek al inderdaad.
De prijs is aan de ene kant vors, aan de andere kant zijn veel zaken standaard optie. Hij is dus wel rijk uitgerust, voor 2k meer (wat bijv accessoires zou kunnen zijn) heb je een helemaal volle auto met groot navi e.d.
Lijkt me wel iets, nu nog een station variant.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Floris-K schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:28:
Voor de geïnteresseerden: verwachte leverdatum 19 november 2014
Mocht je dus nog een 14% 308 SW willen hebben, zou ik niet te lang wachten :)
Oei, het wordt krap met de levertijden dus... :/
Voor de bijtelling op 14% moet de wagen uiterlijk 31-12 op kenteken staan, toch? Ongeacht afleverdatum.
Kan een dealer soms ook eerder een kenteken aanvragen? Ik bedoel, stel eind november wordt niet gehaald en eind december komt in zicht, kan de dealer dan niet besluiten vooraf kenteken aan te vragen? Of moet de wagen daadwerkelijk in het land zijn eerst? (u begrijpt, ik sta op het punt van bestellen, maar vind een maand speling mogelijk wat krap :o )

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Gast1981 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:56:
[...]

Oei, het wordt krap met de levertijden dus... :/
Voor de bijtelling op 14% moet de wagen uiterlijk 31-12 op kenteken staan, toch? Ongeacht afleverdatum.
Kan een dealer soms ook eerder een kenteken aanvragen? Ik bedoel, stel eind november wordt niet gehaald en eind december komt in zicht, kan de dealer dan niet besluiten vooraf kenteken aan te vragen? Of moet de wagen daadwerkelijk in het land zijn eerst? U begrijpt, ik sta op het punt van bestellen, maar vind een maand speling mogelijk wat krap :o
Chassis nummer moet bekend zijn, lijkt me lastig zonder dat de auto is geleverd.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ah, check. Als dat een voorwaarde is, dan is dat wel handig ja :)
Maar, kan zijn dat die al wel bekend is, maar dat er nog accessoires ingebouwd moeten worden oid?

• cypher21
Gast1981 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:58:
Maar, kan zijn dat die al wel bekend is, maar dat er nog accessoires ingebouwd moeten worden oid?
Geen idee. Je zou de dealer eens kunnen bellen wat mogelijk is. Voor zover ik weet kunnen ze pas een kenteken aanvragen zodra de auto daadwerkelijk is geleverd.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-12 10:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Vindt de LM ook niet leuk dat de auto op het kentekenbewijs 2 maanden ouder is dan deze in werkelijkheid is. Plus dat er eind 2014 staat in plaats van begin 2015.

Waarom? Omdat het kan!!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
Ze durven bij PON wel, 1,5 op 100km.
Als er nu nog iemand durft te roepen dat Toyota met de Prius zijn verbruikscijfers niet haalt..
Dit gaat met een lekker zuipende 150pk tsfi wel het record in de onrealistische verbuikscijfers worden }:O
Ik gok dat ie er toch minstens 300% boven zit, als het niet gaat worden >:)

[ Voor 6% gewijzigd door thefox154 op 25-08-2014 16:23 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thefox154 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:22:
[...]

Ze durven bij PON wel, 1,5 op 100km.
Als er nu nog iemand durft te roepen dat Toyota met de Prius zijn verbruikscijfers niet haalt..
Dit gaat met een lekker zuipende 150pk tsfi wel het record in de onrealistische verbuikscijfers worden }:O
Ik gok dat ie er toch minstens 300% boven zit, als het niet gaat worden >:)
Waarom? Als je je richt op de gebruikscijfers, moet je de auto wel geburiken zoals hij getest is. En dus geen ritten langer dan 50 kilometer maken, altijd de accu laden voor je op pad gaat en de snelwegen zo mogelijk vermijden. Doe je dat niet dan wijk je teveel af van testcondities en heeft een vergelijking geen zin meer.

• cypher21
Lolhozer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:20:
Vindt de LM ook niet leuk dat de auto op het kentekenbewijs 2 maanden ouder is dan deze in werkelijkheid is. Plus dat er eind 2014 staat in plaats van begin 2015.
Met de overheid die ieder kalenderjaar de uitstoot beperkt en daardoor auto's in hogere bijtellings klasses komen doen ze daar niet meer zo moeilijk over.

Vroegah ( :P ) kon je het idd vergeten om na 31 oktober nog een lease auto geleverd te krijgen, die werden allemaal na 1-1 verschoven

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En de LM vangen dat op door
-Het reële verbruik door te berekenen aan werkgever (* en werkgever mogelijk aan werknemer indien contract dat bepaald..)
-Het reële verbruik mee te nemen in het brandstof voorschot, waarbij ze ws eerst een veilige marge aannemen

Verbruik in test en verbruik in praktijk vergelijken heeft idd geen enkele zin.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

JT

VETAK y0

Gast1981 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:58:
Mag ik bij jou eens de Pioneer subwoofer beluisteren?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Lolhozer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:20:
cypher21 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:37:
Met de overheid die ieder kalenderjaar de uitstoot beperkt en daardoor auto's in hogere bijtellings klasses komen doen ze daar niet meer zo moeilijk over.

Vroegah ( :P ) kon je het idd vergeten om na 31 oktober nog een lease auto geleverd te krijgen, die werden allemaal na 1-1 verschoven
Klopt. Juist voor wagens die per jaarwisseling in een andere (lees: duurdere) categorie vallen maken ze graag een uitzondering. Nagevraagd en bevestigd. LM heeft er blijkbaar ook baat bij dat zulke auto's in de meest gunstige categorie vallen. Mede daarom denk (en hoop) ik dat zij te allen tijden zullen proberen de auto nog uiterlijk per 31-12 op kenteken te krijgen. In hoeverre ze dat bij een dealer kunnen versnellen was dus eigenlijk mijn vraag. (mede om mijzelf gerust te stellen.. 20% ipv 14% wordt toch een stuk duurder)
JT schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:01:
Mag ik bij jou eens de Pioneer subwoofer beluisteren?
No problem. Wil je ook eentje inbouwen?

• JT

JT

VETAK y0

Hangt er vanaf wat voor geluid eruit komt ;) Ik heb flink gezocht op compacte subs en deze lijkt de enige te zijn die in de buurt komt van een normale full size sub. De vraag is hoe dichtbij. Als die dichtbij genoeg komt dan wil ik er zeker 1. Anders wordt het wellicht een Hertz platte subwoofer. Full size zonder dat het al teveel bruikbare ruimte kost. Eindtrap heb ik nog liggen.

Hoe houden we contact? Ik kan je geen DM sturen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06
Die subjes zijn best leuk voor onder je stoel maar verwacht geen wonderen. Ze vangen prima het laag op van de mid bass maar kunnen echt niet de echt lage (voelbare) frequenties van een 10" of grotere sub opvangen. Ik heb deze jongen: Afbeeldingslocatie: http://www.fiatforum.com/gallery/data/500/IMAG0603.jpg in mijn megane liggen en dat werkt "prima" nothing more nothing less.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Die in de BMW zijn 200watt per stuk (eentje in beide voorstoelen) en die geven mij toch wel degelijk een flinke dreun als ik het volume opendraai hoor. Het is niet dat een stoelwoofer dat niet zou kunnen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben benieuwd wat het Dynaudio spul in m'n nieuwe auto gaat doen, daar ligt een "Sub-Woofer" in de ruimte voor het reservewiel.

En als dat niet bevalt dan ligt er hier thuis nog wel wat spul uit de tijd dat ik nog aan HiFi wedstrijden mee deed waarbij het om "zuiver" geluid ging en niet om zoveel mogelijk dB's. Cerwin-Vega 10" open air slagwoofers zijn vast wel ergens weg te werken i.c.m. wat filters en een versterker(tje).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-08-2014 21:08 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59

vhal

ಠ_ಠ

De Pioneer TS-WX77A of diens opvolger de TS-WX710A is eigenlijk een beter alternatief dan de reeds genoemde sub voor onder de stoel. Mijn zwager heeft de oude WX77A in zijn Megane RS welke icm de standaard audio een stuk beter klinkt (en voelt) dan voorheen. Natuurlijk kan het altijd beter...

Voordeel is dat je je spullen er gewoon op kan leggen.

Strava

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:07:
Ik ben benieuwd wat het Dynaudio spul in m'n nieuwe auto gaat doen, daar ligt een "Sub-Woofer" in de ruimte voor het reservewiel.

En als dat niet bevalt dan ligt er hier thuis nog wel wat spul uit de tijd dat ik nog aan HiFi wedstrijden mee deed waarbij het om "zuiver" geluid ging en niet om zoveel mogelijk dB's. Cerwin-Vega 10" open air slagwoofers zijn vast wel ergens weg te werken i.c.m. wat filters en een versterker(tje).
Ik doe hetzelfde, ook een sub in de reservewielruimte en alle deuren krijgen Dynaudio matten erin verwerkt.
De standaard auto was relatief stil @130 dus dit gaat vast nog beter worden.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Erg jammer dat de GTE (waarschijnlijk?) niet beschikbaar gaat komen met een dieseltje erin. Was een mooie variant geweest naast de GTD, en een echte lease topper.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Audi A3 E-tron is ook een mooie auto. Technisch gezien kan de GTE of E-tron natuurlijk prima een diesel hebben, aangezien de elektromotor in de DSG-bak zit verwerkt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aargh, ik vind het allemaal te lang duren. Waarom kun je auto's nog steeds niet bestellen zoals een subway broodje, gewoon uit de vitrine kiezen en dan een paar uur later komt 'ie uit de fabriek rollen :').

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.autoweek.nl/ni...r-citroen-ds3-bluehdi-100

M'n volgende auto kan weer mooi een DS3 zijn :D Een mooie gele kanarie :D

• JT

JT

VETAK y0

renzo4000 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:51:
Die subjes zijn best leuk voor onder je stoel maar verwacht geen wonderen. Ze vangen prima het laag op van de mid bass maar kunnen echt niet de echt lage (voelbare) frequenties van een 10" of grotere sub opvangen. Ik heb deze jongen: [afbeelding] in mijn megane liggen en dat werkt "prima" nothing more nothing less.
Ik heb niet de illusie dat de WX77/710 een full size 10" evenaart maar de WX77/710 is wel een stuk forser dan de 2 a 3 liter inhoud van zo een under-seat subwoofer. Daarnaast hoorn-ontwerp = efficient dus zou aardig hard moeten kunnen voor een subwoofer met dergelijke specs. Het geheel is in zo een ontwerp gegoten dat de ruimte waar je de sub plaats goed bruikbaar blijft. Dus dat deze beter is dan een under-seat sub staat denk ik wel vast, de vraag is hoeveel en hoe dicht die bij een full size sub komt.
HTT-Thalan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:19:
Aargh, ik vind het allemaal te lang duren. Waarom kun je auto's nog steeds niet bestellen zoals een subway broodje, gewoon uit de vitrine kiezen en dan een paar uur later komt 'ie uit de fabriek rollen :').
De mijne is er eerste helft oktober :9
Tsurany schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:40:
http://www.autoweek.nl/ni...r-citroen-ds3-bluehdi-100

M'n volgende auto kan weer mooi een DS3 zijn :D Een mooie gele kanarie :D
Mooie bak, jammer dattie zoveel duurder is dan en Fiesta, praktisch full options Fiesta (alleen geen stoelverwarming en achteruitrijcamera) is 18.645 ...

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 25-08-2014 22:44 ]

Ecodan warmtepomp

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, dat is wel jammer. Maar hij is, naar mijn mening, wel een stuk leuker dan een Fiesta. Ben benieuwd of de Fiesta in 2015 nog in 14% leverbaar gaat zijn en of ze daar nog met een nieuwe diesel komen. De huidige diesel is toch wat aan de trage kant.
Dan zou ik eerder naar een Peugeot 206 kijken of zelfs de C4 Cactus.

Huidige auto zal in december ingeleverd moeten worden, maar even kijken wanneer ik ga bestellen. Verwacht dat er nog wel wat aangekondigd gaat worden voor volgend jaar. Wil wel aardig goedkoop kunnen rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 25-08-2014 22:59 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Mijn Outlander komt volgende week aan en hopelijk begin oktober afleveren. Leder inbouw bij Alba kan wel even duren.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• JT

JT

VETAK y0

Tsurany schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:53:
Klopt, dat is wel jammer. Maar hij is, naar mijn mening, wel een stuk leuker dan een Fiesta. Ben benieuwd of de Fiesta in 2015 nog in 14% leverbaar gaat zijn en of ze daar nog met een nieuwe diesel komen. De huidige diesel is toch wat aan de trage kant.

Huidige auto zal in december ingeleverd moeten worden, maar even kijken wanneer ik ga bestellen. Verwacht dat er nog wel wat aangekondigd gaat worden voor volgend jaar. Wil wel aardig goedkoop kunnen rijden.
Traag? Een van de snelste in de 14% in B-segment :P

Ecodan warmtepomp

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou 12,9 seconden in de 0-100 sprint noem ik traag ja. Die nieuwe DS3 doet dat ruim twee seconden sneller, Peugeot 208 is sneller, C3 is sneller, C4 cactus is sneller, Yaris Hybrid is sneller, MiTo is sneller, Panda is sneller,...

Wel een van de traagste ja ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JT schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:06:
[...]

Traag? Een van de snelste in de 14% in B-segment :P
Die 206 welke genoemd wordt zou eerder een "?" moeten opleveren :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:10:
[...]

Die 206 welke genoemd wordt zou eerder een "?" moeten opleveren :P
Moet natuurlijk een 208 zijn O-)

• JT

JT

VETAK y0

Tsurany schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:09:
Nou 12,9 seconden in de 0-100 sprint noem ik traag ja. Die nieuwe DS3 doet dat ruim twee seconden sneller, Peugeot 208 is sneller, C3 is sneller, C4 cactus is sneller, Yaris Hybrid is sneller, MiTo is sneller, Panda is sneller,...

Wel een van de traagste ja ;)
C4 is een klasse hoger, hybrid is een benzine :P C3 = DS3, Mito doet 12,5s....als je dat sneller wil noemen :+ Maar de nieuwe DS3 is inderdaad wel een stukje sneller als de specs kloppen.

Ecodan warmtepomp

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JT schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:17:
[...]

C4 is een klasse hoger, hybrid is een benzine :P C3 = DS3, Mito doet 12,5s....als je dat sneller wil noemen :+ Maar de nieuwe DS3 is inderdaad wel een stukje sneller als de specs kloppen.
En we hebben de Clio nog. Van alle interessante 14% auto's is de Fiesta tezamen met de Polo de traagste. En dat terwijl de Fiesta juist zo lekker op de weg ligt.

• JT

JT

VETAK y0

Punt niet nog trager? Clio doet 12,1. Wel iets beter maar nog steeds minder dan een seconde verschil. Ik neem m'n woorden terug over een van de snellere maar het meeste lijkt in de 12-13 seconden te zitten. Als ik in tiendes moet gaan tellen dan vind ik het zeker vooor een daily wat minder boeiend verschil :P 2 seconden daarentegen is flink.

Overigens is een Clio in min of meer gelijke uitrusting (zelfs niet helemaal zelfde niveau) ook 3500e duurder dan de Fiesta. Ik heb nog naar de Clio gekeken maar dat ding hem om die reden niet worden.70e meer per maand :X

[ Voor 24% gewijzigd door JT op 25-08-2014 23:29 ]

Ecodan warmtepomp

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik begin me nou stiekem wél steeds meer af te vragen wat de NL-Staat nu eigenlijk allemaal wil met het procentueel belasten van auto's op basis van een CO2 uitstoot.

Het lijkt steeds meer een wedloop tussen de fabrikanten te worden waarbij er alleen nog maar naar de leaserijders/maatschappijen gekeken wordt en waarbij de groep "tweedehands" rijders volledig genegeerd wordt (en dus de aanschafwaarde voor een tweedehands auto niet in het leasebedrag mee genomen is).

Ik heb er nú nog niet naar gekeken, maar de eerste "ex 14%" auto's zitten nú ongeveer in de pool om als tweedehands lease aangeboden te gaan worden en die auto's' zijn volgens mij niet écht populair onder het publiek wat voor een tweedehands auto in de markt is.

• MrAcid
  • Niet online
Restwaarde zit natuurlijk wel gewoon in het leasebedrag. Dat is de reden dat een VAG auto stukken goedkoper is (maandbedrag) dan een Alfa.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

Wok

Dakloos...

JT schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:28:
2 seconden daarentegen is flink.
En zelfs dat boeit geen ene flikker in het dagelijks gebruik :P

Ik ben een van de vele Mégane-rijders (model 2012) in NL. Op papier gaat die muesli-diesel in 12,nogwat van 0 naar 100. Hiervoor reed ik in een 308 1.6 diesel. Die zou in 10,nogwat naar de 100 moeten kunnen. Mijn huidige auto is dus maar liefst twee hele seconden langzamer op de sprint. Oh noes!

Heb ik dat in de praktijk gemerkt (ik rijd er inmiddels al weer twee jaar (60k km) in)? Geen moment!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MrAcid schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:33:
Restwaarde zit natuurlijk wel gewoon in het leasebedrag. Dat is de reden dat een VAG auto stukken goedkoper is (maandbedrag) dan een Alfa.
Vraag me dan af wat die PHEV varianten gaan doen. Woon je in een flat, heb je geen stroom op de parking..... Balen als/om een stekker :P

• JT

JT

VETAK y0

Wok schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:36:
[...]

En zelfs dat boeit geen ene flikker in het dagelijks gebruik :P

Ik ben een van de vele Mégane-rijders (model 2012) in NL. Op papier gaat die muesli-diesel in 12,nogwat van 0 naar 100. Hiervoor reed ik in een 308 1.6 diesel. Die zou in 10,nogwat naar de 100 moeten kunnen. Mijn huidige auto is dus maar liefst twee hele seconden langzamer op de sprint. Oh noes!

Heb ik dat in de praktijk gemerkt (ik rijd er inmiddels al weer twee jaar (60k km) in)? Geen moment!
Kan me voorstellen dat het wel fijn is om te hebben maar ik heb liever 1s sneller in m'n weekendauto dan 2s in m'n daily :+

Het officiële prijskaartje van de in februari gepresenteerde Volkswagen Golf GTE vermeldt een bedrag van 36.995 euro. Voor dat geld krijg je een plug-inhybride die is voorzien van een 1.4 TSI van 150 pk en een elektromotor van 102 pk, goed voor een gecombineerd vermogen van 204 pk. Dankzij een (theoretische) gemiddelde uitstoot van 1,5 l/100 km komt de GTE in aanmerkeing voor 7 procent zakelijke bijtelling.
Even serieus he, hoe lang gaat de overheid hier nog in trappen... 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door JT op 26-08-2014 00:39 ]

Ecodan warmtepomp

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, anderhalve liter uitstoot slaat sowieso als een tang op een varken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JT schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:44:
[...]

Kan me voorstellen dat het wel fijn is om te hebben maar ik heb liever 1s sneller in m'n weekendauto dan 2s in m'n daily :+
Ik heb maar een auto en dan scheelt het als hij lekker vlot is, dat is toch net wat fijner.

[...]

Even serieus he, hoe lang gaat de overheid hier nog in trappen... 8)7
Ik snap niet waarom elektrisch laden niet verplicht is om voor 7% in aanmerking te komen. Kilometer en kWh registratie en voila.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben benieuwd of wij op prinsjesdag nog wijzigingen krijgen rondom de bijtelling.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:48:
[...]

Ik heb maar een auto en dan scheelt het als hij lekker vlot is, dat is toch net wat fijner.

[...]

Ik snap niet waarom elektrisch laden niet verplicht is om voor 7% in aanmerking te komen. Kilometer en kWh registratie en voila.
Ik zal niet linea recta "voor!" roepen, maar ik neig er wel naar, en snap ook wel waar het vandaan komt.
Er zitten ongetwijfeld mensen tussen die zo'n ding puur voor de bijtelling hebben gekocht en vervolgens 90% benzine-kilometers rijden, en dat is erg jammer. Als je hem om de juiste redenen koopt en goed gebruikt kun je volgens mij 90% elektrisch rijden.

Helaas voor mij vind ik elektrisch rijden niet mijn ding. 100% koppel bij 0 toeren is een leuke gimmick maar de stilte in de koets heb ik ook zonder elektrisch te hoeven rijden en ik heb nog geen enkele elektriekert gezien of gereden waarbij ik zei 'ruil de 3 maar in'. De i3 was leuk, maar wel vooral in de stad.

• thewizard2006
Volgens mij gaan lease maatschappijen al strenger controleren of je niet alleen maar op bijv benzine rijdt en hem nooit oplaad. Dat is al lang bekend en wat ik begreep gaat dat aangepakt worden. Is namelijk prima bij te houden met al de gegevens van de tankpassen die komen bij de lease auto's. Officieel heb ik trouwens nog niet gehoord dat er al iets gaande is.

[ Voor 30% gewijzigd door thewizard2006 op 26-08-2014 08:45 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:44:
Volgens mij gaan lease maatschappijen al strenger controleren of je niet alleen maar op bijv benzine rijdt en hem nooit oplaad. Dat is al lang bekend en wat ik begreep gaat dat aangepakt worden. Is namelijk prima bij te houden met al de gegevens van de tankpassen die komen bij de lease auto's. Officieel heb ik trouwens nog niet gehoord dat er al iets gaande is.
De leasemaatschappij zal het worst wezen of je op benzine of stroom rijdt. Het is eerder de werkgever die zich daar druk om maakt ivm kosten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:29:
Ik heb er nú nog niet naar gekeken, maar de eerste "ex 14%" auto's zitten nú ongeveer in de pool om als tweedehands lease aangeboden te gaan worden en die auto's' zijn volgens mij niet écht populair onder het publiek wat voor een tweedehands auto in de markt is.
Zoek maar eens op diesel renault megane van 2010, veel te vinden. Lijkt me inderdaad niet dat de tweedehands markt op zoveel diesels zit te wachten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ZeRoC00L schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

De leasemaatschappij zal het worst wezen of je op benzine of stroom rijdt. Het is eerder de werkgever die zich daar druk om maakt ivm kosten.
Sterker nog, het is voor de leasemaatschappij alleen maar gunstig als je de electromotor zo min mogelijk gebruikt, want dat houdt de waarde van de auto hoger (bij de verkoop).

• Cyphax
  • Laatst online: 22:27

Cyphax

Moderator LNX
Tsurany schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:53:
Ik was vorige week zaterdag bij een Renault-dealer om te kijken naar een Clio. Zelfs die gaan naar 20% volgend jaar, maar de verkoper leek te verwachten dat Renault dan de boel alsnog gaat proberen te passen in de 14%. Dit hele leasegebeuren is nog nieuw voor me maar ik heb wel sterk de indruk gekregen dat de het fabrikanten zeker wel wat kan schelen of de motor 14% of 20% bijtelling betekent.
Ik moet een beetje dezelfde afweging maken. Ik ga dan zaterdag terug om een proefrit te maken in een Clio Estate en ik heb vorige week zaterdag een proefrit gemaakt in een Seat Leon (ook een stationwagen). Het is niet echt een eerlijke vergelijking omdat het 2 verschillende segmenten zijn, maar het verschil in kosten is dan voor mij netto ongeveer -10 euro voor de Clio of een euro of 70 bijbetalen voor een Leon (uitgaande van de Lease Sport.

Saved by the buoyancy of citrus

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

JT schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:42:
[...]
Ik heb niet de illusie dat de WX77/710 een full size 10" evenaart maar de WX77/710 is wel een stuk forser dan de 2 a 3 liter inhoud van zo een under-seat subwoofer. Daarnaast hoorn-ontwerp = efficient dus zou aardig hard moeten kunnen voor een subwoofer met dergelijke specs. Het geheel is in zo een ontwerp gegoten dat de ruimte waar je de sub plaats goed bruikbaar blijft. Dus dat deze beter is dan een under-seat sub staat denk ik wel vast, de vraag is hoeveel en hoe dicht die bij een full size sub komt.
Ik heb destijds ook zo'n underseater overwogen (WX110), maar na wat reviews toch gekozen voor een iets grotere (WX77). Inderdaad mede om het platte ontwerp, dus weinig ruimte weggegeven achterin, en het feit dat dit model toch iets meer bass kon leveren dan zo'n kleintje onder de stoel.

Het is inderdaad geen 10 incher die je een klap in je nek geeft, maar met de goede afstelling vind ik dat ie het standaard geluid in de Megane flink verbeterd. Mooi volle sound en bij de juiste tracks kan ie toch flink beuken hoor :9 Toen ik eenmaal een fijne instelling gevonden had heb ik er geen seconde spijt van gehad.
@JT: zal ik je mailen op je skypeadres? dan contacten we ff zo, geen idee waarom PM niet werkt..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cyphax schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:58:
Ik was vorige week zaterdag bij een Renault-dealer om te kijken naar een Clio. Zelfs die gaan naar 20% volgend jaar, maar de verkoper leek te verwachten dat Renault dan de boel alsnog gaat proberen te passen in de 14%. Dit hele leasegebeuren is nog nieuw voor me maar ik heb wel sterk de indruk gekregen dat de het fabrikanten zeker wel wat kan schelen of de motor 14% of 20% bijtelling betekent.
Het bepaald inderdaad of je auto's wel of niet verkocht gaan worden aan leasemaatschappijen. Niemand gaat 20% voor een Clio betalen.
Ik moet een beetje dezelfde afweging maken. Ik ga dan zaterdag terug om een proefrit te maken in een Clio Estate en ik heb vorige week zaterdag een proefrit gemaakt in een Seat Leon (ook een stationwagen). Het is niet echt een eerlijke vergelijking omdat het 2 verschillende segmenten zijn, maar het verschil in kosten is dan voor mij netto ongeveer -10 euro voor de Clio of een euro of 70 bijbetalen voor een Leon (uitgaande van de Lease Sport.
Je moet er vooral naar kijken of die Seat Leon dit jaar nog op kenteken gezet kan worden. Anders wachten tot volgend jaar als er dan een nieuwe 14% is. Ik kijk naar de Seat Leon, Peugeot 308, Cactus en DS3. Dat zijn de voor mij interessante auto's.

• Z___Z
  • Niet online
Je kan het rationeel ook niet verantwoorden om meer dan 14% bijtelling te betalen in het A en B segment en in mindere mate het C segment. Pas vanaf het D segment is er nauwelijks keuze in 14% dus zullen de meesten een 20% auto kiezen.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:24

Royz

Kleurenblind!!

Gast1981 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Ik heb destijds ook zo'n underseater overwogen (WX110), maar na wat reviews toch gekozen voor een iets grotere (WX77). Inderdaad mede om het platte ontwerp, dus weinig ruimte weggegeven achterin, en het feit dat dit model toch iets meer bass kon leveren dan zo'n kleintje onder de stoel.
Ik heb die WX110 ook in mijn Seat Leon. In mijn vorige auto had ik een Focus Ibus 20 en die vond ik eerlijk gezegd beter klinken.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.