Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.249 views

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-12 21:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Equator schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:41:
Met twee kinderen en veel rotzooi tijdens vakanties gaat de Volvo gewoon niet lukken. Dan moet ik een categorie hoger en dat kost me teveel geld..
Een woord: dakdrager. Voor die ene keer per jaar...

/edit: daarom zei ik al, als je niet echt ruimte nodig hebt zijn er andere interessante 14% opties buiten de 308SW. Ik heb geen kinderen en de komende 4 jaar misschien 1. Dat gaat makkelijk in de V40.

[ Voor 24% gewijzigd door zonoskar op 19-08-2014 11:49 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-12 11:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Die heb ik ook nodig ja :)
En dan ook nog de aanhanger..

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:48:
[...]

Jij hebt zelf zeker geen koters? Zelfs een dagje op en neer naar opa en oma kost je de halve kofferbak aan meuk (draagzak, speelgoedje, knuffelbeest, luiers, babytas, soms nog een campingbedje etc). Ik ga niet elke week met die dakdrager aan de slag, dat is een noodgreep voor (desnoods) op vakantie.

Voor woon-werk en alledaags gedoe wil ik gewoon de klep open kunnen doen en alles erin flikkeren wat mee moet, zonder plannen op wat er wel en niet mee kan. Beetje als met de smartphone discussie, ik wil een accu die het langer uithoud dan ik hem nodig heb, zo moet mijn koffer ook groter zijn dan ik voorzie :P.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij andere merken is dat geen probleem
Is bij bijv Toyota ook zo (Auris), alleen is daar de basis uitrusting uitgebreider.
Bij Volvo in veel mindere mate (alleen banden/velgen), je kunt wel alle uitvoeringen kiezen.
Bij Citroen ( Cactus bijv), heb je ook vrij weinig opties om te kiezen.
En zo maakt elk merk zijn eigen keuze in optie-vrijheid, dus elk merk heeft dat eigenlijk wel.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:50:
[...]

Jij hebt zelf zeker geen koters? Zelfs een dagje op en neer naar opa en oma kost je de halve kofferbak aan meuk (draagzak, speelgoedje, knuffelbeest, luiers, babytas, soms nog een campingbedje etc). Ik ga niet elke week met die dakdrager aan de slag, dat is een noodgreep voor (desnoods) op vakantie.

Voor woon-werk en alledaags gedoe wil ik gewoon de klep open kunnen doen en alles erin flikkeren wat mee moet, zonder plannen op wat er wel en niet mee kan. Beetje als met de smartphone discussie, ik wil een accu die het langer uithoud dan ik hem nodig heb, zo moet mijn koffer ook groter zijn dan ik voorzie :P.
Nu zijn die van mij de luiers reeds lange tijd ontgroeid, maar dat houdt niet in dat er minder rotzooi wordt meegenomen :)
Roofrails en trekhaak zijn voor de vakantie echt een must.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:41:
[...]

Dat is bij VW precies zo, heel opvallend. Bij andere merken is dat geen probleem, maar bij VAG ben je behoorlijk beperkt en kun je kiezen uit een paar kleine dingen, niet meer. Jammer, zullen ze waarschijnlijk wel wat klanten mee missen :)
Mee eens. De Octavia 14% was voor mij ook wel een optie als je uit alle opties kon kiezen. Helaas was het niet zo, dus niet eens de moeite gedaan om een proefrit te maken. In de 20% categorie is er zoveel leukers te kiezen dan een Octavia.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jij hebt zelf zeker geen koters? Zelfs een dagje op en neer naar opa en oma kost je de halve kofferbak aan meuk (draagzak, speelgoedje, knuffelbeest, luiers, babytas, soms nog een campingbedje etc).
Nee, geen kinderen. Maar als ik zie hoe mijn ouders het deden toen ik klein was, snap ik niet dat mensen een Octavia nodig hebben als ze ineens een kind hebben. Mijn ouders hadden een Fiat 500. Ja, zo'n klein k#t ding uit de jaren 70. Eea heeft natuurlijk wel te maken met regelgeving, vroeger hoefde een kind niet in een zitje te zitten en konden er makkelijk 4 kinderen op de achterbank. Je kan ook kiezen om wat minder mee te nemen. Bijvoorbeeld 3 luiers ipv een maand verpakking. Of je koopt een kleine draagzak en laat de knuffels (en een hoop luiers) bij oma liggen. Ik snap dat gesleep niet zo, maar nogmaals, ik heb geen kinderen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Z___Z
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:08:
[...]

Nee, geen kinderen. Maar als ik zie hoe mijn ouders het deden toen ik klein was, snap ik niet dat mensen een Octavia nodig hebben als ze ineens een kind hebben. Mijn ouders hadden een Fiat 500. Ja, zo'n klein k#t ding uit de jaren 70. Eea heeft natuurlijk wel te maken met regelgeving, vroeger hoefde een kind niet in een zitje te zitten en konden er makkelijk 4 kinderen op de achterbank. Je kan ook kiezen om wat minder mee te nemen. Bijvoorbeeld 3 luiers ipv een maand verpakking. Of je koopt een kleine draagzak en laat de knuffels (en een hoop luiers) bij oma liggen. Ik snap dat gesleep niet zo, maar nogmaals, ik heb geen kinderen.
Komt denk ik inderdaad vooral door regelgeving. Vroeger hield je een baby gewoon in je armen ipv in een Maxicosi. Kinderwagens kon je niet opvouwen, dus zowieso niet meenemen. Wat dat betreft hoef je die dus niet mee te nemen. Maar nu we tegenwoordig al die dingen wel hebben, wil je ze ook gebruiken. Dus heb je een grotere kofferbak nodig. Een hatchback is dan het minst handige, want de kofferbak is te kort om een kinderwagen in te stoppen. Een sedan past meestal wel en een station is nog handiger, maar IMHO lelijk :)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Och het gemak van altijd je spullen mee kunnen krijgen weegt wat mij betreft op tegen het verlies aan mooie lijnen. De Megane was bijvoorbeeld echt lelijk, de 308 SW is veel mooier.

• Korvaag
  • Laatst online: 12:03
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:41:
[...]

Dat is bij VW precies zo, heel opvallend. Bij andere merken is dat geen probleem, maar bij VAG ben je behoorlijk beperkt en kun je kiezen uit een paar kleine dingen, niet meer. Jammer, zullen ze waarschijnlijk wel wat klanten mee missen :)
Blijkbaar willen ze die klanten niet. Voor een premium auto moet je daar ook een 'premium' prijs/bijtelling betalen. Als alle opties ook op de 14% versie zaten was er blijkbaar te weinig verschil in uitstraling. Dus je hebt of een duidelijk goedkope auto, of een auto waarmee je laat zien dat je het kan betalen.
Alles relatief natuurlijk, maar dit is gewoon een marketingstrategie.

UNOX: The worst operating system

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:08:
[...]

Het klopt helemaal wat je zegt, het hoeft niet. Deze vakantie zullen we nog flink moeten proppen (en selectief pakken) om 2 weken weg te kunnen met een sedan waar 390 liter in past. Vroeger kon het met minder, maar de ruimte is er nu dus je gebruikt het ook. En als ik binnen mijn budget (en het bijtellingsbedrag waar ik op terecht wilde komen) een 335d had kunnen kiezen had ik misschien alsnog gekozen om het met minder kofferruimte te doen, maar als het groot kan, dan graag wel, dan hoef ik ook niet iemand anders aan te kijken als ik een keer ruimte te kort kom, en nu ga ik het in rijgedrag ook niet missen, hij doet niet onder voor een willekeurige andere sedan.

• Z___Z
  • Niet online
3 Serie sedan heeft ook 480 liter bagageruimte. Enige waar een station handiger in is dan een sedan is als je iets wil meenemen wat zowel lang als hoog is, want dat past niet in de sedan. Als je veel losse dingen meeneemt, zou ik het niet relaxed vinden als het boven het zeiltje uitkomt. Als je dan een aanrijding hebt, vliegt alles naar voren je cabine in (tenzij je een hek hebt). Kan je 5 sterren NCAP hebben, is het nog niet veilig. Dat is net als bij een sedan spullen op de hoedenplank leggen achter de hoofdsteunen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik weet niet naar welk model jij kijkt, maar ik heb een E90.

• Korvaag
  • Laatst online: 12:03
Z___Z schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:24:
3 Serie sedan heeft ook 480 liter bagageruimte. Enige waar een station handiger in is dan een sedan is als je iets wil meenemen wat zowel lang als hoog is, want dat past niet in de sedan. Als je veel losse dingen meeneemt, zou ik het niet relaxed vinden als het boven het zeiltje uitkomt. Als je dan een aanrijding hebt, vliegt alles naar voren je cabine in (tenzij je een hek hebt). Kan je 5 sterren NCAP hebben, is het nog niet veilig. Dat is net als bij een sedan spullen op de hoedenplank leggen achter de hoofdsteunen.
Daarom kan je bij een aantal stations dat zeiltje ook schuin naar de dakpunt trekken. De 308 heeft dat geloof ik. Bij sommige auto's kan je het in 'hondenrek-stand' zetten. Mocht je auto dat niet hebben kan je ook gewoon met een bagagenet werken.

UNOX: The worst operating system

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Stel dat je 2 honden hebt en 1 kind op komst. Zoals wij :) Station is een must en bagage kan dan voor de korte ritten (als de honden mee zijn) op 1 van de achterstoelen. Autovakanties is een dakkoffer inderdaad een must voor de kinderwagen etc. En kom niet aan dat dat vroeger in een fiat 500 pastte :p

Nieuwe auto die dit jaar nog uitgezocht mag worden zal wel een Octavia worden, misschien de 308. Die laatste moet ik nog eens bekijken maar ik ben geen fan van touchscreens in auto's. Dus nu de focus op de Octavia station 1.6TDI DSG. Werkgever is echter aan het wisselen van LM (daarom was het huidige leasecontract ook 5 maanden verlengd) en het zou zomaar kunnen dat er alleen bepaalde merken gekozen mogen worden en Skoda hier niet bij zit...Zou wel een bummer zijn.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik ga voor de V40 D4 met 2 kinderen.... fuck ruimte ik wil looks :P ;)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:24

Royz

Kleurenblind!!

Christian schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:49:
Je hebt nog gelijk ook, voor die ene week proppen ze maar :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En als je kinderen eenmaal een jaar of 3 zijn, gaat er ook vanzelf weer stukken minder mee. Volgend jaar ook de V40 maar eens in de bijtelling rijden, kijken of het een heel jaar past. De Hyundai I30 CW die we nu privé hebben (en houden) is wel ruimer (achterbank, kofferbak), maar we gaan het gewoon proberen :).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:27

DarkSide

theres no place like ::1

Het is ook een beetje wat je wilt. Ik zelf heb een 8 persoons tent voor 4 man.
Dan gaan er nog 1 of 2 hondjes mee. Geen kinderwagen. Maar wil wel wat kleding hebben.
En ook een kast in de tent om eea netjes op te ruimen.
Ja het kan kleiner. Maar vind het wel zo makkelijk zo.
Beetje leuke tafel en comfortabele stoelen en de liters worden opgevreten.
Ik zelf vind het niet fijn om met een karretje er achter te rijden (ondanks dat je daar in Frankrijk daar 120/130 mee kan rijden).
Maar ik kies dus voor een dakdrager.
Maar zelfs zonder de vakanties gaan we nog wel eens een weekendje weg. Of een dagje en moeten er wat spullen mee. Ik heb dan geen zin om een dakkoffer of karretje te pakken.

Voor mij persoonlijk is het dus gewoon altijd een station.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

Kecin schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:40:
Wat is jullie favoriete leasecalculator eigenlijk?
ik gebruik veel directlease omdat deze een snelle site heeft en ook duidelijke paketten. Justlease is ook prima alleen vaak erg langzaam. Daarnaast vraag ik me of hoeveel marge er op die prijzen zitten. Bij sommige bedrijven kopen ze flink goedkoper in door de kwantiteit aan autos dat word afgenomen bij de LM.
Ik maak vaak berekeningen op directlease en toplease, beide wel handige sites voor vergelijkingen. Kwam er jammer genoeg wel achter dat onze leasemij (Athlon) met gelijkwaardige instellingen toch gemiddeld 10% duurder is, afgaande op mijn laatst opgevraagde offerte ;( Beetje verschil had ik wel verwacht, maar zo ruim... zelfs zonder vrije dealerkeuze.
zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:48:
[...]

[...]
Precies. Een dagje/avondje weg levert al snel een volle kofferbak op :+
Laat staan een paar keer vakantie of weekendjes weg, dan wordt het nog erger. En dat is bij ons nog maar met 1 zo'n ukkie. In de komende leaseperiode sluit ik eentje extra ook niet uit, dus dat ook nog eens. Toegegeven, natuurlijk neem je (veel) meer mee dan strikt noodzakelijk, maar hey, dan is die ruimte wel gewoon heul prettig.. en liever te veel mee dan ter plekke erachter komen dat je toch wat vergeten bent ;)

• Z___Z
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:27:
Ik weet niet naar welk model jij kijkt, maar ik heb een E90.
Keek bij de F30, maar de E90 heeft ook 460 liter volgens autoweek. Goed nog steeds meer dan 100 liter minder dan een nieuwe Skoda Octavia. Heb zelf een E46 gehad, nooit het idee gehad dat de kofferbak te klein was. Zeker als je gaat vergelijken met hatchbacks uit dezelfde periode. Golf 6 heeft bijvoorbeeld maar 350 liter en een Golf 7 maar 380 liter. Vraag me af hoe je daar ooit een kinderwagen in krijgt. Moet je elke keer de wielen eraf halen en de reiswieg inklappen. Een Prius heeft 445 liter, daar past m'n kinderwagen ook niet onder het zeiltje.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:23
@gast1981: Het verschil zal de BTW correctie privegebruik zijn. De prijs van internet is excl BTW.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Ik ook! Vorige week opgehaald. 1 kind, 2e op de planning.
Proefrit in de octavia leek mij een formaliteit. Maar toen bleek dat ik geen andere stoelen kon, en veel andere opties ook afvielen, toch maar even een proefrit gemaakt met de V40. Geen moment spijt van gehad. R-design, 18 inch en 190 pk. Dan maar minder meenemen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:07:
[...]

Keek bij de F30, maar de E90 heeft ook 460 liter volgens autoweek. Goed nog steeds meer dan 100 liter minder dan een nieuwe Skoda Octavia. Heb zelf een E46 gehad, nooit het idee gehad dat de kofferbak te klein was. Zeker als je gaat vergelijken met hatchbacks uit dezelfde periode. Golf 6 heeft bijvoorbeeld maar 350 liter en een Golf 7 maar 380 liter. Vraag me af hoe je daar ooit een kinderwagen in krijgt. Moet je elke keer de wielen eraf halen en de reiswieg inklappen. Een Prius heeft 445 liter, daar past m'n kinderwagen ook niet onder het zeiltje.
De 3-serie is een sedan, de Golf een hatchback. De vorm is gewoon anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/3171005/P1100426.JPG

Afbeeldingslocatie: http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery/public/images/car_photo_521449.jpg?itok=AVOGnaNh

Een sedan is bijna altijd onpraktischer door de beperkte doorgang en onmogelijkheid tot neerklappen van de bank. In mijn Golf 6 gaat een 28" damesfiets met de klep dicht en kan er zelfs een 3-persoonsbank in (dan wel met de klep open). Dat gaat niet met een sedan, meer liters of niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 19-08-2014 17:13 ]

• Z___Z
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:12:
[...]

De 3-serie is een sedan, de Golf een hatchback. De vorm is gewoon anders:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een sedan is bijna altijd onpraktischer door de beperkte doorgang en onmogelijkheid tot neerklappen van de bank. In mijn Golf 6 gaat een 28" damesfiets met de klep dicht en kan er zelfs een 3-persoonsbank in (dan wel met de klep open). Dat gaat niet met een sedan, meer liters of niet :P
Tja praktisch is voor iedereen anders. Een golf heeft een te korte bak zodat een kinderwagen er niet inpast. Je kan er geen laptop in achter laten, want de achterbak is makkelijk bereikbaar door een ruitje in te slaan.
Ik hoef nooit een fiets mee te nemen en al helemaal geen bankstel. Dat was nodig tijdens m'n studententijd. Als ik nu een bank koop dan wordt die netjes bezorgd.

• renzo4000
  • Laatst online: 11:07
Pierre Sec schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:11:
[...]

Ik ook! Vorige week opgehaald. 1 kind, 2e op de planning.
Proefrit in de octavia leek mij een formaliteit. Maar toen bleek dat ik geen andere stoelen kon, en veel andere opties ook afvielen, toch maar even een proefrit gemaakt met de V40. Geen moment spijt van gehad. R-design, 18 inch en 190 pk. Dan maar minder meenemen.
Hoezo kon je geen andere stoelen? Ivm de 14% gl uitvoering? Dan kan je ook de optie half leer nemen a €700 dan krijg je naast wat mooiere aankleding ook de comfort stoelen die ook de elegance uitvoering geleverd worden. Deze zitten beter dan de ambition stoelen en bieden meer steun. Jammer genoeg kan je geen dynamic stoelen krijgen want die zitten nog even wat lekkerder.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:07:
[...]

Onze kinderwagen past gewoon in de Ibiza en hiervoor in de Punto. En dan past er ook nog een campingbedje + los matras bij.

En die kofferbak is een stuk ruimer als van mijn e36 sedan waar de helft weg gesnoept werd door een lpg installatie.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik meld me ook maar eens. Ik mag voor een nieuwe leasewagen in België. Op dit moment heb ik een Golf variant met 1.6 diesel. In eerste instantie gekozen uit praktische overwegingen. Mijn vrouw kreeg later de Passat variant, dus aan al onze ruimtebehoefte is op dit moment ruimschoots voldaan.

Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een auto waar voor een weekend met kinderen spullen in kunnen. Na de meer dan ongeveer 130pk vermogen en handgeschakeld heb ik de volgende eisen aan opties: adaptive cruise control, navigatie en zonnedak staan hoog op het lijstje, gevolgd door parkeersensoren achter, verwarmde voorruit, stuurverwarming, blinde-hoekwaarschuwing, stoelverwarming in geval van leer. Nice-to-haves zijn automatisch dimmende spiegels (binnen/buiten), parkeersensoren voor, regen/lichtsensor, lane-change waarschuwing.

Deze week heb ik proefgereden in een Golf sportsvan 2.0d, Volvo V60 D3, Audi A4 avant 2.0d, BMW 318d, BMW X1 sDrive18d. De Golf reed fijn, maar ik vond de stoelen niet lekker zitten (ben 1.99) en op dit moment waren er nog geen goede alternatieven beschikbaar. Het panoramadak is wel fantastisch. De V60 D3 kwam eigenlijk als beste uit de bus, fijne stoelen, reed vlot, strak en robuust, al moest ik wennen aan het gevoelsmatig zwaar sturen. Audi avant was ook fijn maar kwam met opties ruim boven budget. BMW 318d reed fijn, het kostte me alleen moeite een goede zithouding te vinden en toen ik die had gevonden kon ik de bovenste rij van de snelheidsmeter niet meer zien. BMW had verder geen adaptive cruise control bij een handgeschakelde bak en geen voorruitverwarming. De X1 sDrive18d vond ik ook nog wel verrassend rijden voor zijn ontwerp, maar die valt ook af.

Ik ben nu aan het puzzelen met de detaillering van de V60 D3, en ik probeer vooral de verschillen tussen Summum en Momentum te ontdekken. Tot dus ver kom ik als ik ze identiek aankleed op een verschil van ongeveer 600 Euro op het totaalbedrag. Voor deze 600 Euro krijg ik bestuurdersstoel die op 5 plaatsen elektronisch verstelbaar is ten opzichte van 1 plaats; een centrale armsteun bij de achterbank; chroom afwerking rond ramen en op bumpers tov alleen ramen; andere set velgen; en wat ik nog niet begrijp: 'memorized adjustment controlling door mirror position'.

Zijn er anderen die de afweging tussen Summum en Momentum hebben gemaakt? Wat was voor jullie doorslaggevend?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Sallin schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:09:
... en wat ik nog niet begrijp: 'memorized adjustment controlling door mirror position'.
...
Dan onthoudt ie naast de stoelen ook de positie van de spiegels die bij die stoelstand horen

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, gisteren de proefrit in de 308 SW 1.6 BlueHDi (Blue Lease Executive).

Rijdt erg fijn, het kleine stuur went heel snel en stuurt erg prettig. Meer dan genoeg vermogen (120 pk) en een soepele versnellingsbak. Ruimte is enorm, ook voorin. Mrs Equator was ook mee en die meldde dat ze erg veel ruimte voorin had. Ik was alleen niet te spreken over de stoelen (geen ondersteuning in de bovenrug), maar dat bleken niet de Premium stoelen te zijn. Die zitten echt veel beter.

Leuke offerte laten maken. Met diverse opties (premium stoelen, metaallak en achteruitrijcamera) en accessoires (trekhaak, alu dorpelbeschermers, rubber inzetmat voor achterin, dakdragers) kom ik op een kleine €29.000,- Past binnen het leasebudget en de bijtelling is bijna de helft van het brakke ding wat ik nu tijdelijk rijd.

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 20-08-2014 10:03 . Reden: Dakdragers toegevoegd als accessoire ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Klinkt als een go!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar voor mijn gevoel moet ik minimaal een keer gekeken hebben bij Seat en Skoda.. :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Moet je snel zijn als je nog van de huidige bijtelling wilt profiteren op de 14% Octavia's, de wachtlijst is bijna vol voor dit jaar.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Zelfde ervaringen hier na de 308SW proefrit. Power is prima (zeker voor een 14 procenter), vergeleken met mijn hatch nu een zee aan ruimte, klein stuurtje voelt goed, audio & navi eerste indruk ook wel positief. Vrouwlief overigens ook tevreden, niet geheel onbelangrijk ;)
Skoda kan je bijna vergeten wil je die nog dit jaar op 14% hebben, moet je heel snel zijn iig, dat hoor je nu overal. Leon is wel een mooie bak, maar denk dat ik/wij de keuze al wel gemaakt hebben. Leon is net iets minder krachtig en kleiner. Hoewel wel mooier van buiten vind ik de 308 van binnen weer een stuk strakker dan de Leon ST. Maar eigenlijk kiezen tussen 2 a 3 prima wagens, een slechte keuze zit er niet bij volgens mij :)

• GrooV
Informeer ook ff of de LM hem nog in december op kenteken wil zetten, volgens mij wil Alphabet dat niet altijd ivm lagere restwaarde.

14% VAG heeft erg lange levertijd

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 20-08-2014 10:28 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, die levertijd van de Skoda gaat ze nu klanten kosten denk ik. Het lijkt me dat je - zodra je merkt dat er veel afname is - daar wat op voorsorteert en de productie verhoogt (indien mogelijk natuurlijk)

Skoda vanaf volgend jaar niet meer 14%? Edit: 85g/km nee dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 20-08-2014 10:38 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat voegt zo'n offerte nog toe boven de online configurator van de leasemaatschappij? Kunnen jullie korting bedingen? Ik kreeg het niet eens voor elkaar om de standaard wielen ingeruild te krijgen voor grotere, geen geld terug.

Ik heb mijn bestelling doorgegeven aan onze wagenparkbeheerdster, het wordt een V40 D4 R-design Rebel blue met business pack connect en winter line pakketten en dan nog 17"wielen, dakspoiler, afneembare trekhaak, achteruit camera en instelbare stuurbekrachtiging. Jammer genoeg zijn de safety opties zo duur dat dit niet meer paste. Ach ja, ik kijk wel wat beter uit mijn doppen :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nope, vanaf 1 januari niet meer, de Octavia dan toch.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

GrooV schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:28:
Informeer ook ff of de LM hem nog in december op kenteken wil zetten, volgens mij wil Alphabet dat niet altijd ivm lagere restwaarde.
Bij ons wel, reeds nagevraagd. Voor auto's die per jaarovergang in een andere/duurdere klasse vallen maken ze een uitzondering, die zetten ze in december zonder problemen nog op kenteken. Heft blijkbaar de lagere restwaarde op.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

zonoskar schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:38:
Wat voegt zo'n offerte nog toe boven de online configurator van de leasemaatschappij? Kunnen jullie korting bedingen? Ik kreeg het niet eens voor elkaar om de standaard wielen ingeruild te krijgen voor grotere, geen geld terug.
Op zich niet heel veel :)
Ik weet nog niet of de LM de dealer bepaalt, maar als ik ze voorzie van een kant en klare offerte, dan is de kans dat deze dealer wordt gebruikt wellicht groter. Dan kan ik in ieder geval nog wat leuks proberen te regelen.

• GrooV
VAG heeft schijt aan de 14% markt in Nederland. PON doet nog enige moeite maar ze reserveren er geen capaciteit voor volgens mij.

Peugeot en Volvo doen dat wel vzviw

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:05

ralpje

Deugpopje

Daar naast kun je bij de dealer soms nog wel wat gratis accessoires onderhandelen. Dakkoffer, fietsendrager, dat soort shizzle.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wij dienen de offerte (alleen onze uiteindelijke keuze) in bij de fleet manager en die gaat onderhandelen met de leasemaatschappijen. Hij schaft hem vervolgens naar eigen inzicht aan bij de LM met het beste / meest interessante aanbod.

Mijn huidige auto zit bij Alphabet en ik denk dat ik blij ben dat de volgende bij Athlon zit :).

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gebruiken jullie meerdere LM's? Dat lijkt me erg onhandig. Ik ben tot nu toe nooit tegengekomen dat er word afgeweken van de gekozen standaard LM.
ralpje schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:47:
Daar naast kun je bij de dealer soms nog wel wat gratis accessoires onderhandelen. Dakkoffer, fietsendrager, dat soort shizzle.
Dat, of zelfs korting op een nieuwe auto voor Mrs Equator :)

[ Voor 51% gewijzigd door Equator op 20-08-2014 10:50 ]

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Wij krijgen 2 offertes terug van de LM. Eentje met dealervrije keuze en eentje waarbij zij de dealer bepalen. De offerte waarop LM de dealer bepaalt is vaak al dusdanig gunstiger dat je dat er zelf nooit meer uitonderhandeld bij je eigen dealer, dat is althans mijn ervaring. Maar dat zal per persoon/dealer misschien verschillen.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gast1981 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:50:
Wij krijgen 2 offertes terug van de LM. Eentje met dealervrije keuze en eentje waarbij zij de dealer bepalen. De offerte waarop LM de dealer bepaalt is vaak al dusdanig gunstiger dat je dat er zelf nooit meer uitonderhandeld bij je eigen dealer, dat is althans mijn ervaring. Maar dat zal per persoon/dealer misschien verschillen.
Dat maakt in mijn geval niet uit, daar ik geen vast leasebedrag heb :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Equator schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:50:
Gebruiken jullie meerdere LM's? Dat lijkt me erg onhandig. Ik ben tot nu toe nooit tegengekomen dat er word afgeweken van de gekozen standaard LM.

[...]

Dat, of zelfs korting op een nieuwe auto voor Mrs Equator :)
Mja ik weet er verder de details niet van of de reden niet voor, maar bij elke offerte mogen ze tegen elkaar opbieden. Het scheelt denk ik wel dat wij 400 man hebben rondlopen, het is dus een aardig wagenpark. Ik ga ervanuit dat het een kostenissue is, temeer omdat ze constant in concurrentie zijn met elkaar.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Equator schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:51:
[...]
Dat maakt in mijn geval niet uit, daar ik geen vast leasebedrag heb :)
In dat geval, lekker zelf een dealer kiezen en ter plekke een mooi setje accessoires erbij onderhandelen :)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

HTT-Thalan schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:53:
[...]

Mja ik weet er verder de details niet van of de reden niet voor, maar bij elke offerte mogen ze tegen elkaar opbieden. Het scheelt denk ik wel dat wij 400 man hebben rondlopen, het is dus een aardig wagenpark. Ik ga ervanuit dat het een kostenissue is, temeer omdat ze constant in concurrentie zijn met elkaar.
1700 man en groeiende, 1 vaste LM.
Gast1981 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:54:
[...]

In dat geval, lekker zelf een dealer kiezen en ter plekke een mooi setje accessoires erbij onderhandelen :)
Als het kan wel ja :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wij gebruiken 2 LMs, Leaseplan en Athlon. Daarbij kun je zelf aangeven of je centrale inkoop wil, of zelf de dealer bepalen. Dat laatste kost ca 50 euro per maand meer. Dus netto is dat iets van 350 euro per jaar extra (1400 euro voor 4 jaar). Dus je moet al meer dan 1400 euro korting bedingen bovenop de leasemaatschappij, want die knijpen de dealers ook flink uit. Volgens mij verdient de dealer meer aan het onderhoud dan aan de verkoop van een auto.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:39
Bij mijn oude werk hadden we ook 2 LM's. Gewoon een kwestie van offertes vergelijken en die tegen elkaar uit laten spelen.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik sprak gisteren de verkoopster en die gaf ook al aan dat er in principe 0% winst werd gemaakt. De LM's knijpen de handelaars echt uit, en dat is jammer.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zal mijn onderhoud ook bij dezelfde dealer betrekken. Ik denk niet dat hij slecht verdient op mijn order, daar ik verder geen bijzonderheden of kortingen heb bedongen en de auto sowieso vrij prijzig is, maar hij heeft me zo goed geholpen dat ik het ze wel gun :).

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:12
Equator schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:07:
Ik sprak gisteren de verkoopster en die gaf ook al aan dat er in principe 0% winst werd gemaakt. De LM's knijpen de handelaars echt uit, en dat is jammer.
Zou ik ook zeggen als verkoopster ;) Ik heb vrienden werken bij LM en de marge voor de autodealer op lease auto's is ~6%. Meestal krijg je niet meer dan 1%-2% korting via accessoires bij de dealer.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Z___Z
  • Niet online
Ik heb ook zelf de dealer uitgekozen. Volgens de dealer maakte dat niet uit, omdat de LM met actiemodellen toch een vaste prijs regelen met de importeur. Initiele offerte was te duur, maar de dealer en LM en de importeur zijn er toch uitgekomen om hem binnen budget te krijgen.
Geen idee wat de marge is, maar ik denk vrij laag op deze auto. Maar goed ze moeten ook naar het totaal plaatje kijken. Dus dat is autoverkoopmarge + onderhoudsmarge. Vooral het 2e is op 150k km niet verkeerd natuurlijk. Het is bijna gegarandeerde omzet voor de dealer, tenzij ze heel slecht zijn met hun service. Dan kan ik nog eventueel naar een andere dealer. Maar deze zit in mijn woonplaats dus kans is klein.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar er moeten ook nog mensen betaald worden ;)
Tuurlijk maken ze winst op de verkoop van de auto's

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

t_captain schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:10:
@gast1981: Het verschil zal de BTW correctie privegebruik zijn. De prijs van internet is excl BTW.
Prijs op leaseofferte, maandbedrag, is ook ex btw zo te zien. Dus echt 'gewoon' duurder zo lijkt het :/ Misschien binnenkort nog eens even informeren naar die verschillen. En wellicht zie ik toch nog iets over het hoofd.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12 22:08
Sallin schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:09:
Deze week heb ik proefgereden in een Golf sportsvan 2.0d, Volvo V60 D3, Audi A4 avant 2.0d, BMW 318d, BMW X1 sDrive18d. De Golf reed fijn, maar ik vond de stoelen niet lekker zitten (ben 1.99) en op dit moment waren er nog geen goede alternatieven beschikbaar. Het panoramadak is wel fantastisch.
Ik vermoed dat je niet in de Golf met Ergonomische sportstoelen a €390 hebt gereden :)
Ik ben zelf 1,96 en heb buiten wat "gastauto's" zoals een 7-serie en een 6 Grand Coupe nog nooit zulke fijne stoelen gehad.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Sallin
  • Niet online
Appie Heijn schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:04:
[...]

Ik vermoed dat je niet in de Golf met Ergonomische sportstoelen a €390 hebt gereden :)
Ik ben zelf 1,96 en heb buiten wat "gastauto's" zoals een 7-serie en een 6 Grand Coupe nog nooit zulke fijne stoelen gehad.
Klopt, het waren de standaard stoelen. Jammer genoeg zijn andere stoelen op dit moment nog niet leverbaar in de Golf Sportsvan. Blijkbaar duurt het even voordat opties doordruppelen in een relatief kort gelanceerde wagen. Ander stuur bleek ook nog niet mogelijk.

This too shall pass

• Z___Z
  • Niet online
Gast1981 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:33:
[...]

Prijs op leaseofferte, maandbedrag, is ook ex btw zo te zien. Dus echt 'gewoon' duurder zo lijkt het :/ Misschien binnenkort nog eens even informeren naar die verschillen. En wellicht zie ik toch nog iets over het hoofd.
BTW bijtelling is iets wat je werkgever moet betalen aan de belastingdienst, zodat jij prive mag rijden in je zakelijke auto. Heeft verder niks met het leasetarief te maken van de LM, maar kan me wel voorstellen dat je werkgever hiermee rekening houdt met je lease budget.

• DarkSide

DarkSide

GrooV schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:46:
VAG heeft schijt aan de 14% markt in Nederland. PON doet nog enige moeite maar ze reserveren er geen capaciteit voor volgens mij.

Peugeot en Volvo doen dat wel vzviw
Volgens mij valt dat wel mee. PON heeft voor skoda 3000 extra productieplekken geregeld omdat de Skoda zo populair was. Veel dealers hebben extra greenlines besteld zodat wanneer je de showroom binnen komt lopen en er een wilt kopen hij al besteld is, je kan dan nog wat opties veranderen en dit verkort de levertijd.

Garanties dat ze in 2014 geleverd kunnen worden kunnen ze niet. Maar tot 1 augustus kon je gewoon nog bestellen.

Volgens mij doen Volvo en Peugeot dit niet anders.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:09:
Vandaag twee proefritten gehad (compleet verschillende auto's, zelfs andere brandstof):

Volvo V40 D4 Momentum met Business Connect Pack

Golf 1.2 TSI Highline

Mijn afwegingen
Ik vind de Golf mooier om te zien en lekkerder om te rijden. De power van de V40 is heerlijk, maar niet genoeg om mij over de streep te trekken. Dat heeft er (ook) mee te maken dat hij voor mij duurder is (Momentum + Business Connect Pack) én veel minder rijk is aangekleed. Ik ga dus voor veel opties (waarvan automaat een belangrijke is in het verschil maken), minder kosten en minder power.

Members only: Dan wordt het de volgende configuratie:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tot zover. ;)
Deze twijfelaar gaat toch nog heel even wachten tot de prijzen en specificaties van de Golf GTE beschikbaar zijn... :+

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

DarkSide schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:54:
[...]
Garanties dat ze in 2014 geleverd kunnen worden kunnen ze niet. Maar tot 1 augustus kon je gewoon nog bestellen.

Volgens mij doen Volvo en Peugeot dit niet anders.
Garanties zullen ze niet geven, is simpelweg niet te garanderen dus ze kijken wel link uit ;)
Maar van Peugeot weet ik dat ze wel de productie hebben opgeschroefd speciaal voor de 14% wagens, die krijgen prio boven de rest.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrAcid schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Deze twijfelaar gaat toch nog heel even wachten tot de prijzen en specificaties van de Golf GTE beschikbaar zijn... :+
204pk en 7% bijteller. Vraag me af wat de catalogusprijs zal zijn. Je kan hem voor het verschil in bijtelling mooi aankleden en dan heb je een dikke auto voor je geld en waarschijnlijk ook nog relatief zuinig zonder op te laden.
Enig idee wanneer er meer info is?
Voor de rest van de mensen die het nog niet wisten (o.a. ik zelf)
http://www.volkswagen.nl/modellen/golf/uitvoeringen/gte#

P.s. verlichting in de bumpers is echt vet!

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 21-08-2014 10:52 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MrAcid
  • Niet online
De dealer (Muntstad, Utrecht) wist te vertellen dat het ongeveer €37.500 zou worden. Best wel hoog dus, maar dan heb je wel al een DSG automaat en 18" velgen (+ volgens mij een hele batterij [haha] aan andere opties). Hij wordt als een "GTx" neergezet, en die zijn vrij goed aangekleed standaard.

Bestellen zou per september kunnen, levering moet nog dit jaar plaatsvinden (maar dat maakt voor de bijtelling niet uit).

Dit staat echter allemaal ook op die pagina, dus echt veel nieuwe info is het niet. ;)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrAcid schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:54:
De dealer (Muntstad, Utrecht) wist te vertellen dat het ongeveer €37.500 zou worden.
Doe de aanname dat je 'm dusdanig uitrust dat de fiscale waarde € 45.000 is, dan moet je rekening houden met een bijtelling van 136 euro / maand (bij 52% belasting).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MrAcid
  • Niet online
Lachtertje toch? :) Voor zo'n auto... Ik val in de 42% schaal - maar ga wel mijn leasebudget overschrijden met zo'n fiscale waarde.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrAcid schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:36:
Lachtertje toch? :) Voor zo'n auto... Ik val in de 42% schaal - maar ga wel mijn leasebudget overschrijden met zo'n fiscale waarde.
Wanneer je het verschil bij mag leggen in leaseprijs kom je alsnog relatief goedkoop uit denk ik. Wanneer de vanafprijs op 30k zou zitten zou de markt ervoor groter zijn, alhoewel de Golf al een populair model is, vooral wanneer die mooi is aangekleed en er net weer iets anders uitziet dan een normale Golf.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MrAcid
  • Niet online
Ik krijg ook nog weer een CO2 "bonus" van per maand, als ik hem tenminste netjes consequent oplaad (wat ik gewoon van plan ben): die vangt (op basis van berekeningen met de Audi Etron) het verschil in leasebedrag weer op. Welkom in het oerwoud van de leaseregeltjes...

Al met al een interessante optie, maar nog even de prijslijsten afwachten. :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is jammer dat nog niet alle werkgevers deze auto's toestaan. Ook al zijn er voor de werkgever subsidies te krijgen voor duurzame initiatieven (wist de Audi dealer mij te vertellen).

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Los daarvan zijn er ook bedrijven waar zo'n auto om andere redenen niet komt te staan. Als ik bij ons in het bedrijf kijk, rijdt er slechts één Golf (zonder bijtelling, kilometeradministratie). De rest rijdt iets groters, behalve dan weer de secretaresses. Maar voor de secretaresses is een Golf weer een stukje te duur, aangezien die allemaal in de goedkope auto's rijden (Panda, 1/207, C1, Kia tot Ceeed, Clio etc.).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DarkSide

DarkSide

Het is jammer dat er geen Golf Variant GTE is.
Zou daar best 30 liter bagage ruimte voor willen inleveren. Als ik dan slechts 7 % hoefde te betalen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-12 20:59

vhal

ಠ_ಠ

AllSeeyinEye schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:23:
Los daarvan zijn er ook bedrijven waar zo'n auto om andere redenen niet komt te staan. Als ik bij ons in het bedrijf kijk, rijdt er slechts één Golf (zonder bijtelling, kilometeradministratie). De rest rijdt iets groters, behalve dan weer de secretaresses. Maar voor de secretaresses is een Golf weer een stukje te duur, aangezien die allemaal in de goedkope auto's rijden (Panda, 1/207, C1, Kia tot Ceeed, Clio etc.).
Krijgen secretaresses tegenwoordig ook al leasewagens? :/

Strava

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:08:
Zou daar best 30 liter bagage ruimte voor willen inleveren. Als ik dan slechts 7 % hoefde te betalen.
Je bent me net voor :)

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12 18:50

Fab1Man

Live life to the fullest

De Golf GTE is absoluut een interessante fiscale topper. Ik las dat deze ergens rond de 38K uit ging komen en al redelijk spec'ed is. Dus 45K is denk ik te hoog ingeschat, veel opties zijn al standaard.

• Z___Z
  • Niet online
Is wel "maar" een Golf voor 40k en daarmee heel veel geld voor een relatief kleine auto.

• renzo4000
  • Laatst online: 11:07
Een beetje rijk aangeklede middenklasser gaat tegenwoordig met gemak door de 30k heen. Ik heb een maandje geleden een octavia besteld met wat opties (nou ja bijna allemaal dan :)) en zit ook op 37k dus dan lijkt 40k voor een rijk uitgeruste golf ook nog mee te vallen, zeker zakelijk gezien ivm 7% bijtelling.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• DarkSide

DarkSide

ja een i-mev zo'n pure electrische auto was ook iets van 32-35k toen ie uit kwam.
Een Leaf (golf formaat) is ook niet goedkoop.

Plugin hybrids zijn ook (nog) niet goedkoop. Dus in dat perspectief vind ik het nog wel mee vallen.
Ik kan mijn 1.2 tje nog iets netter aankleden en ik ben ook 35k kwijt.
40 voor een Golf GTE Variant vindt ik wat dat betreft dan prima. Mits de lease prijs niet te duur wordt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik vind het grappig dat je specifiek zegt 'ik kan mijn 1.2 ook aankleden tot 35k'.

Blijkbaar heerst bij de fabrikanten nog steeds de instelling dat hun gedownsizede motoren een volwaardig equivalent zijn voor de krachtbronnen die eerder in die (prijs)klasse geleverd werden. Ik ben het daar uiteraard niet mee eens, maar de consument kijkt daar zoals je ziet toch wel naar. Een 1.2 word blijkbaar gezien als een 'instapper' en instappers horen geen 30+ mille te kosten.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Wat mij betreft is er geen relatie tussen krachtbron en de mate waarin een auto aangekleed zou kunnen worden... wil iemand een 1.2 TSI aankleden met alle toeters en bellen tot 40k? Lekker doen. Wil iemand een 3.0 TDI kaal zonder opties? Ook prima. Why not?

• DarkSide

DarkSide

ligt aan je definitie instapper. Ik vind het wel een instapper omdat dit de lichtste benzine motor is die je kunt krijgen.
Gelukkig kan je die wel weer in een highline uitvoering krijgen en zijn er vele vinkjes te zetten om er een leuke auto van te maken.
Ik zie het echter niet als een 'basis' auto. Maar gewoon als een luxe auto.

Bedoel alleen dat je met een GTE al een behoorlijke uitrusting hebt en je die idd denk ik wel op de 40k krijgt.
Maar dan heb je wel wat meer pk-tjes

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vhal schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:45:
[...]

Krijgen secretaresses tegenwoordig ook al leasewagens? :/
Waarom is dat vreemd?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-12 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Vergeef mijn onwetendheid, ik werk in een semi-overheidsinstelling waar dit soort zaken simpelweg niet (of bijna niet) voorkomen. Vandaar mijn reactie. Rest de hamvraag waarom ze een leaseauto rijden? Voor de woon-werk ritjes naar kantoor? Blijkbaar kan het in de commerciële sector... :+

Strava

Verwijderd

Ook in de gemiddelde niet-overheidsinstelling krijgen secretaresses geen leaseauto. Aangezien ze op kantoor werken en dus enkel woon-werk rijden is er geen enkele reden voor een leaseauto. Tenzij je als organisatie nog niet op alle fronten aan kostenbesparing hoeft te doen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als stukje waardering en binding aan het bedrijf?

• Z___Z
  • Niet online
Stukje salaris, zoals de overheid het (dus terecht) ook ziet.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Klopt, maar het blijft doorgaans goedkoper dan privé een nieuwe (of bijna nieuwe als je die vergelijking niet wil maken) auto rijden.

• SPee
  • Laatst online: 00:31
En goedkoper dan een salarisverhoging. Immers: minder belasting, minder pensioen.

let the past be the past.

• Sallin
  • Niet online
Hmm, eens de V60 D4 181 pk door de leasemaatschappijpagina gehaald en ik kom met dezelfde opties op een lagere TCO uit. De CO2-uitstoot maakt het verschil. Toch leuk om de 181 pk 'kado' te krijgen, ik vond de 136 pk al netjes.

This too shall pass

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kecin schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

204pk en 7% bijteller. Vraag me af wat de catalogusprijs zal zijn. Je kan hem voor het verschil in bijtelling mooi aankleden en dan heb je een dikke auto voor je geld en waarschijnlijk ook nog relatief zuinig zonder op te laden.
Enig idee wanneer er meer info is?
Voor de rest van de mensen die het nog niet wisten (o.a. ik zelf)
http://www.volkswagen.nl/modellen/golf/uitvoeringen/gte#

P.s. verlichting in de bumpers is echt vet!
Waarom nou verdorie weer een benzine ipv een dieselmotor? :(
Die combi is zuiniger, heeft nog minder uitstoot en trekt nog beter.
PSA doet dat wel, Volvo ook, waarom VAG niet :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:00:
[...]

Waarom nou verdorie weer een benzine ipv een dieselmotor? :(
Die combi is zuiniger, heeft nog minder uitstoot en trekt nog beter.
PSA doet dat wel, Volvo ook, waarom VAG niet :?
Ik had ook al zoiets, en in eerste instantie iets van "K*T" .... Heb ik net een maand geleden een 2.0TDi Highline besteld omdat de GTD volgens de normen van m'n werkgever 1Gr. teveel CO2 uitstoot per Km, komen ze hier mee.... Maar ik mag toch geen benzine rijden van de baas :( :P

Ik zat net ook even op de VW site kijken naar de foto's van die GTe en ook het filmpje bekeken, maar het lijkt allemaal nog een beetje "Fotosoep" werk te zijn. In het filmpje zie je een "Hybrijd" toerenteller + een snelheidmeter tot 260Km/h ... op de Foto's welke erbij staan staat weer een tellerpartij met een normale toerenteller en een snelheidsmeter tot 280Km/h (van de GTi/GTD).

Die LED DRL om de mistlampen is overigens wel érg :9~ :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 21-08-2014 21:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-12 14:06
DarkSide schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:08:
Zeg nooit nooit.....

Afbeeldingslocatie: http://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/volkswagen-golf-gte-variant-265477-800.jpg

Ik heb 2 weken geleden in de Audi A3 E-tron gereden en dat reed geweldig. Maar ik vind de opties van de A3 standaard te karig en te duur. Dan maar geen premium auto met 7% bijtelling en dus een vergelijkbaar Golfje. Zodra ik de GTE kan bestellen, ga ik dat doen. De variant zal wel niet meteen bestelbaar zijn dus het wordt de hatchback.

[ Voor 30% gewijzigd door biobak op 22-08-2014 08:29 ]

• ice-T106
  • Laatst online: 10:58
Mijn werkgever verbied de keuze voor zelfs een plug-in hybride. Heb hier nog niet heel moeilijk over gedaan, maar is dit sowieso een voorwaarde die toegestaan is? (We mogen wel zowel benzine als diesel, maar geen plug-in of LNG).

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ice-T106 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:45:
Mijn werkgever verbied de keuze voor zelfs een plug-in hybride. Heb hier nog niet heel moeilijk over gedaan, maar is dit sowieso een voorwaarde die toegestaan is? (We mogen wel zowel benzine als diesel, maar geen plug-in of LNG).
Waarom zou de werkgever niet restricties op mogen leggen? Uiteindelijk is de werkgever degene die bepaalt dat jij een auto nodig hebt, de werkgever betaalt de auto (ofwel door zelf te leasen, of door de auto aan te schaffen) en ik denk dat je het als een luxe mag/moet zien dat je zelf de auto mag kiezen (al dan niet uit een selectie).

Als de werkgever bepaalt dat zijn volledige bedrijf vanaf nu in bijvoorbeeld een Passat zal rijden, dan heb je je er naar te schikken.

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-08-2014 08:57 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb hetzelfde. Ben nog in discussie gegaan, maar als je een veto op je neus krijgt is het snel afgelopen. Voor alle argumenten die ze aanbrachten had ik een (in mijn ogen) goede oplossing die het bedrijf geen of weinig geld gekost hadden. Maar ja, toch NEE.

• upje
  • Laatst online: 21-12 21:39
Waarom zou de werkgever niet restricties op mogen leggen? Uiteindelijk is de werkgever degene die bepaalt dat jij een auto nodig hebt, de werkgever betaalt de auto (ofwel door zelf te leasen, of door de auto aan te schaffen) en ik denk dat je het als een luxe mag/moet zien dat je zelf de auto mag kiezen (al dan niet uit een selectie).

Als de werkgever bepaalt dat zijn volledige bedrijf vanaf nu in bijvoorbeeld een Passat zal rijden, dan heb je je er naar te schikken.
Tja, dat is op zich wel zo, maar aan de andere kant heb je meestal nou eenmaal een auto nodig om je werk te kunnen doen. Daarnaast betaal je bijtelling, want je mag de auto ook privé gebruiken. Dat pleit er toch wel voor dat je als werknemer ook wat te zeggen hebt over de autokeuze.

Ik vind het logisch dat mijn werkgever bepaalde auto's niet toestaat, maar het is mijn ogen niet zo dat alle door mijn werkgever gemaakte keuze's logisch zijn. Zo vind ik het logisch dat je geen SUV of sportauto mag leasen, maar ik vind het niet logisch dat een hybride niet mag. Mijn werkgever hoort verhalen over hybrides die niet zo zuinig zijn als beloofd, en op basis daarvan mag het dan niet. Als mijn werkgever nou eens echt ging rekenen, dan denk ik dat er andere keuze's gemaakt zouden worden.

[ Voor 3% gewijzigd door upje op 22-08-2014 10:43 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

upje schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:42:
[...]

Tja, dat is op zich wel zo, maar aan de andere kant heb je meestal nou eenmaal een auto nodig om je werk te kunnen doen.
En de werkgever voorziet in _auto_.
Daarnaast betaal je bijtelling, want je mag de auto ook privé gebruiken. Dat pleit er toch wel voor dat je als werknemer ook wat te zeggen hebt over de autokeuze.
Fout. De werkgever voorziet in een auto. Jij kiest er voor om die auto prive te rijden en moet dus belasting (=bijtelling) betalen. Je mag er altijd voor kiezen om de auto alleen zakelijk te rijden en een kilometerregistratie / administratie bij te houden.
Ik vind het logisch dat mijn werkgever bepaalde auto's niet toestaat, maar het is mijn ogen niet zo dat alle door mijn werkgever gemaakte keuze's logisch zijn. Zo vind ik het logisch dat je geen SUV of sportauto mag leasen, maar ik vind het niet logisch dat een hybride niet mag. Mijn werkgever hoort verhalen over hybrides die niet zo zuinig zijn als beloofd, en op basis daarvan mag het dan niet. Als mijn werkgever nou eens echt ging rekenen, dan denk ik dat er andere keuze's gemaakt zouden worden.
De werkgever heeft die beslissing om moverende redenen genomen. Ga anders eens in gesprek met diegene binnen jouw organisatie die daar beslissingen over moet nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-08-2014 10:57 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
upje schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:42:
[...]

Tja, dat is op zich wel zo, maar aan de andere kant heb je meestal nou eenmaal een auto nodig om je werk te kunnen doen. Daarnaast betaal je bijtelling, want je mag de auto ook privé gebruiken. Dat pleit er toch wel voor dat je als werknemer ook wat te zeggen hebt over de autokeuze.
Als werknemer heb je helemaal niks te zeggen over welke auto je werkgever beschikbaar stelt. De enige keuze die je zou hebt over de zakelijk auto is accepteren of weigeren (alternatief: reiskostenvergoeding). Alle andere mogelijkheden die je werkgever bied zijn secundaire arbeidsvoorwaarde. Het enige recht met betrekking tot bijtelling is accepteren of weigeren.

Dat veel werkgevers je wel de keuze geven om een eigen auto uit te zoeken heeft puur te maken met het personeel tevreden houden (of het is gecalculeerd met je salaris). Eigenlijk is het vergelijkbaar met laptops, telefoons en werkplek-artikelen die het werken prettiger maken, maar niet noodzakelijk zijn.

• upje
  • Laatst online: 21-12 21:39
Lekker zwart-wit reacties allemaal hier. Een leaseauto is:
1. een vervoermiddel om bij de klant te kunnen komen
2. een secundaire arbeidsvoorwaarde om privé over te beschikken.

Als werkgever is het inderdaad je goed recht om de werknemer met een willekeurige auto te voorzien, maar dan moet je als werkgever ook niet raar opkijken dat de werknemer daar niet blij mee is. En als je werknemers niet blij zijn, dan zouden ze misschien wel eens een andere werkgever kunnen gaan zoeken.

• DarkSide

DarkSide

biobak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:25:
[...]

Zeg nooit nooit.....

[afbeelding]

Ik heb 2 weken geleden in de Audi A3 E-tron gereden en dat reed geweldig. Maar ik vind de opties van de A3 standaard te karig en te duur. Dan maar geen premium auto met 7% bijtelling en dus een vergelijkbaar Golfje. Zodra ik de GTE kan bestellen, ga ik dat doen. De variant zal wel niet meteen bestelbaar zijn dus het wordt de hatchback.
Ahh kijk eens.
heb ik het nieuws gemist. Wist niet eens dat ie er aan zat te komen.
Nu te laat voor mij, maar laat ze maar lekker ontwikkelen de komende jaren dan kan ik over 4 jaar misschien een Plugin leasen

Pagina: 1 ... 85 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.