Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.778 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Voor die hele lange mensen, waarom niet voor een Superb kijken? Daar past werkelijk iedereen zonder problemen in. En is niet al te duur, voor 35 tot 40k heb je een goed uitgerust exemplaar staan...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:54
J0YR1D3R schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:38:
[...]

Waarschijnlijk heb je van de voorruit niet heel erg last bij normaal gebruik. Alleen bij stoplichten die hoog hangen zul je wat naar voren moeten, dat merkte ik namelijk ook. De zijruiten kun je wel als laag ervaren, maar imho niet hinderlijk. De 308 is een mooie auto om te zien, maar er zitten gewoon 2 dikke nadelen aan. Het touchscreen gedoe voor verwarming/radio/etc en het feit dat je er met een lengte >1,85 niet fatsoenlijk in kan. Ben zelf ook 2 meter en het voelt net als karten, stuur tussen je benen :P
Dat touchscreen is eigenlijk te klein om compleet multi-functioneel te kunnen zijn. Als je kijkt naar de nieuwe Volvo XC90 dan lijkt het erop dat het wel goed kan om alles via touchscreen te laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

J0YR1D3R schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:38:
[...]

Waarschijnlijk heb je van de voorruit niet heel erg last bij normaal gebruik. Alleen bij stoplichten die hoog hangen zul je wat naar voren moeten, dat merkte ik namelijk ook. De zijruiten kun je wel als laag ervaren, maar imho niet hinderlijk. De 308 is een mooie auto om te zien, maar er zitten gewoon 2 dikke nadelen aan. Het touchscreen gedoe voor verwarming/radio/etc en het feit dat je er met een lengte >1,85 niet fatsoenlijk in kan. Ben zelf ook 2 meter en het voelt net als karten, stuur tussen je benen :P
Neem een C3! Zenith ruit is ideaal bij stoplichten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Blik1984 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:50:
[...]

Dat touchscreen is eigenlijk te klein om compleet multi-functioneel te kunnen zijn. Als je kijkt naar de nieuwe Volvo XC90 dan lijkt het erop dat het wel goed kan om alles via touchscreen te laten doen
Wellicht dat ik je verkeerd begrijp hoor maar vergelijk je nu een auto van 80000 euro met een auto van nog geen 30000 euro?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Rooke: 1,89 hier.. en ik zit prima in de Leon.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:56:
[...]

Wellicht dat ik je verkeerd begrijp hoor maar vergelijk je nu een auto van 80000 euro met een auto van nog geen 30000 euro?
Waarom niet? Neem aan dat Peugeot dit ook in hun dure modellen gaat introduceren net zoals dat Volvo het in de goedkopere modellen gaat introduceren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:41
Falcon schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:59:
@Rooke: 1,89 hier.. en ik zit prima in de Leon.
qua motorstatistiek prefereer ik momenteel de 308 vanwege meer pk's en koppel(en het vrouwtje wil de 308 graag) maar eerlijk gezegd moet ik beide nog proefrijden.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rooke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:45:
[...]

aaai ik mag binnenkort kiezen en wilde toch wel graag een Leon of 308 en ben zelf 1,90. Hopen dat mijn verhoudingen wel goed passen.
Leon is nooit echt een probleem geweest hier, ook wel vrij lage voorruit en zijruiten, maar qua zit prima van genoten voor 4,5 jaar. Vond het een heel fijne auto.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:46:
Voor die hele lange mensen, waarom niet voor een Superb kijken? Daar past werkelijk iedereen zonder problemen in. En is niet al te duur, voor 35 tot 40k heb je een goed uitgerust exemplaar staan...
Niet iedereen heeft een budget waar dat in past :) Een Superb van 35-40k met 20 of 25% bijtelling is al snel 2x zo duur als de eerder genoemde 308 of V40 met 14%. Daar kun je toch een hoop leuke dingen van doen.
Tsurany schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

Neem een C3! Zenith ruit is ideaal bij stoplichten.
Ja of een C4 Picasso. Die heeft volgens mij ook zo'n lange ruit, alleen heb ik niets aan de rest van de ruimte en in de C3 passen er dan geen mensen meer achterin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
thewizard2006 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:56:
[...]

Ja, de kosten van die paar inch grotere touchscreen is te verwaarlozen. Omdat een auto 30k kost betekent niet dat die minder functioneel ingedeeld zou moeten zijn dan een auto van 80k. En idd, datzelfde touchscreen zal waarschijnlijk ook in de toekomstige goedkopere modellen van Volvo komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blik1984 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Ja, de kosten van die paar inch grotere touchscreen is te verwaarlozen. Omdat een auto 30k kost betekent niet dat die minder functioneel ingedeeld zou moeten zijn dan een auto van 80k. En idd, datzelfde touchscreen zal waarschijnlijk ook in de toekomstige goedkopere modellen van Volvo komen te zitten.
Waarschijnlijk wel, ja, maar dan wel op het moment dat er een nieuwer, geavanceerder scherm is om in de topmodellen te zetten. Die 50k verschil zit m namelijk niet alleen in meer carbon / blik / staal (en bpm).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rooke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

qua motorstatistiek prefereer ik momenteel de 308 vanwege meer pk's en koppel(en het vrouwtje wil de 308 graag) maar eerlijk gezegd moet ik beide nog proefrijden.
Dat moet je vrouwtje zelf weten, maar ik geef alleen maar aan dat de Leon een optie kan zijn. Als het trouwens om de pk's en koppel gaat.. begrijp ik niet waarom je niet gaat voor de V40 D4.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:46:
Nee klopt, maar die is er niet in 14% bijtelling. De gewone Octavia is ook al aardig groot, het is de enige auto waar ik achter mezelf kan zitten. Ik heb wat vrienden die net zo lang zijn als ik en dan is dat best handig. Maar ik woon in een wijkje waar parkeren echt een crime is, en dan is zo'n groot bakbeest onhandig :+ plus dat ik de ruimte ook niet echt nodig heb. Dus in dat opzicht is een grote auto leuk, maar heeft het ook zn nadelen en is het niet echt nodig.

Vroeger was het veel simpeler, toen waren er niet zoveel 14% bijtellings auto's :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
Falcon schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:30:
[...]

Dat moet je vrouwtje zelf weten, maar ik geef alleen maar aan dat de Leon een optie kan zijn. Als het trouwens om de pk's en koppel gaat.. begrijp ik niet waarom je niet gaat voor de V40 D4.
Omdat de V40 sowieso volledig buiten budget valt :( Ik vond de Leon sowieso al een optie.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:18:
[...]

Waarschijnlijk wel, ja, maar dan wel op het moment dat er een nieuwer, geavanceerder scherm is om in de topmodellen te zetten. Die 50k verschil zit m namelijk niet alleen in meer carbon / blik / staal (en bpm).
Denk niet dat Volvo op dit moment het hoogste high-end scherm erin heeft zitten. Kan altijd scherper, en de innovaties voor schermen gaan redelijk snel. Dus genoeg updates te geven op dat gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Prius Plug-In misschien een optie? Prius heeft heel veel hoofdruimte, waardoor ik nu bijna alle C-segment auto's krap vind qua hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Widow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

Nee klopt, maar die is er niet in 14% bijtelling.

Vroeger was het veel simpeler, toen waren er niet zoveel 14% bijtellings auto's :+
Daarom hanteer ik voor mezelf de stelregel dat ik niet kijk naar bijtellingspercentage, maar naar wat de auto me kost. Voor mijn huidige auto had ik mezelf een bovengrens van 350 euro / maand opgelegd. Daar ben ik netjes onder gebleven met mijn Octavia (kost me 315/maand) en die kost daarmee 'zelfs' 2 euro/maand minder dan de Avensis die ik hiervoor reed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, het was even duwen aan alle kanten (op het asociale af soms :P), maar ik kan vrijdag mijn Octavia ophalen. Scheelt weer; ga drie weken op vakantie, en dan is elke week dat ik de auto eerder heb natuurlijk welkom (scheelt me 40 euro in de week!).

Binnen twee weken alles voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Vandaag mijn inlogcode gekregen om facturen te maken. Nu een 1.2 TSI Golf 7 als poolauto. De Golf GTE is erg!! interessant als vervanger op dit moment. Hopelijk na mijn vakantie bij de dealers aanwezig om een keer proef te rijden.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:16:
Krijg je daar het petje bij of moet je die zelf kopen? :+
Niet verwarren met de VW he!

Hij heeft een fiesta gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DeluxZ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:35:
Vandaag mijn inlogcode gekregen om facturen te maken. Nu een 1.2 TSI Golf 7 als poolauto. De Golf GTE is erg!! interessant als vervanger op dit moment. Hopelijk na mijn vakantie bij de dealers aanwezig om een keer proef te rijden.
Ik heb al een offerte binnen voor een GTE - en die doorgezet naar de leasemaatschappij om te laten berekenen. Super gave auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:49
DarkSide schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:53:
ligt er aan vond de 1.2 TSI (84pk)in een Rapid nog goed te doen.
De rapid, ook een leuke auto eigenlijk. Jammer genoeg per 2015 niet meer in 20% leverbaar.
Wel behoorlijk veel vermogen/koppel voor benzine tov de kia.

Verschil met de 105pk is overigens niet heel groot (1200 euro ofzo). Ga je ook van 160 naar 175nm, weet overigens niet of dat heel veel gaat verschillen in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:9~ ZIt net voor de grap nog eens even door de configurator van de LM te klikken omdat die per 010914 niet meer voor me beschikbaar is... Zie ik dat VW het 2.0 BiTDi blok (uit de Transporter en Amorok) nú ook in de Highline versie van de passat gelepeld heeft :o

Helaas een 25%'er (vanaf €51K) maar.... Dat blok heeft wél 240PK en 500Nm in de Passat. Ik hoop dat dat blok ook in de Golf GTD komt te liggen in deze setup op een gegeven moment :9~

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 18:40

Bever!

3

zo jammer dat zon smakelijke motor meteen onbetaalbaar is in dit door belasting verziekte land :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Onbetaalbaar is een erg persoonlijk begrip. Als je een 50k auto privé zal aanschaffen ben je veel meer kwijt dan de 500-600 euro bijtelling per maand. In 2008 betaalde je voor iedere "normale" auto gewoon 25% bijtelling.

Volvo V60 D4 heeft een heerlijke motor (±180pk) en is toch goed betaalbaar indien je de auto niet al te dik aankleed (±40k met 20% bijtelling). Combineer dat in de toekomst met een kleine ondersteunende electrische motor voor extra koppel en je hebt een top combinatie (los van de bijtelling).

Leuk overzicht trouwens: http://www.autoblog.nl/de-historie-van-de-bijtelling

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zware Unit schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:15:
Onbetaalbaar is een erg persoonlijk begrip. Als je een 50k auto privé zal aanschaffen ben je veel meer kwijt dan de 500-600 euro bijtelling per maand. In 2008 betaalde je voor iedere "normale" auto gewoon 25% bijtelling.

Volvo V60 D4 heeft een heerlijke motor (±180pk) en is toch goed betaalbaar indien je de auto niet al te dik aankleed (±40k met 20% bijtelling). Combineer dat in de toekomst met een kleine ondersteunende electrische motor voor extra koppel en je hebt een top combinatie (los van de bijtelling).

Leuk overzicht trouwens: http://www.autoblog.nl/de-historie-van-de-bijtelling
Je zou bijna gaan denken dat de NL staat er bij gebaat is om zoveel mogelijk spullen in de hoogste loonbelastingschaal (52%) te kunnen belasten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ach ja... moet allemaal ergens van betaald worden. Jammer dat ze vaak zo onzorgvuldig met de centen omgaan.

Back on topic:
Gaat er iemand voor de nieuwe T8 PiH? :P Slechts 40 euro meer bijtelling ivm mijn huidige XC60. Ben bang dat de T8 PiH geen eens in de buurt komt van mijn lease budget ;w

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90-2015/Volvo-XC90-2015-94.jpg

Crash testing 2015 model (vooral vanaf 1:30):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TmIPnD_ucKg]

[ Voor 32% gewijzigd door Zware Unit op 27-08-2014 23:52 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zeg: 't circuit op met die constructie. Rolkooi heb je niet meer nodig :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Even een tip voor wie een Audi overweegt, er zitten veel verborgen kosten aan. Neem dat wel even mee in je berekening aangezien dit bovenop de bijtelling komt en alle leasemaatschappijen dit direct doorbelasten aan de berijder.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

OMX2000

By any means necessary...

Tsurany schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:41:
Even een tip voor wie een Audi overweegt, er zitten veel verborgen kosten aan. Neem dat wel even mee in je berekening aangezien dit bovenop de bijtelling komt en alle leasemaatschappijen dit direct doorbelasten aan de berijder.
Wait whut!? Welke verborgen kosten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

:D

Toch maar een Kia volgende keer ;)

• thewizard2006
Tsurany schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

Waarom niet? Neem aan dat Peugeot dit ook in hun dure modellen gaat introduceren net zoals dat Volvo het in de goedkopere modellen gaat introduceren.
Omdat je toch wel mag aannemen dat ze met die 50000 euro verschil het wel voor elkaar krijgen om een beter systeem/groter scherm/betere touch screen te krijgen. De vergelijking is nogal scheef. Daarnaast zijn het ook nog eens 2 merken die compleet van elkaar verschillen. Als je nou een DS3 en een 308 gaat vergelijken ok, maar dit?
Blik1984 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Zo'n systeem bestaat uit veel meer dan alleen een scherm. Bijv vernieuwde of uitgebreide software, betere hardware, groter scherm, beter touch, etc. En mag toch hopen voor Volvo dat ze zich wel willen onderscheiden van peugeot (mbt het verschil in prijs)
OMX2000 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:44:
Wait whut!? Welke verborgen kosten?
De verkeersboetes natuurlijk O-)

[ Voor 42% gewijzigd door thewizard2006 op 28-08-2014 07:54 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Dat verbaast me niks. Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:47:
[...]

Omdat je toch wel mag aannemen dat ze met die 50000 euro verschil het wel voor elkaar krijgen om een beter systeem/groter scherm/betere touch screen te krijgen. De vergelijking is nogal scheef. Daarnaast zijn het ook nog eens 2 merken die compleet van elkaar verschillen. Als je nou een DS3 en een 308 gaat vergelijken ok, maar dit?
Het ontwikkelen van een multimedia systeem kost natuurlijk tijd en geld maar het ontwikkelen van een userinterface is niet een dermate grote kostenpost dat hiervoor geen fatsoenlijk budget is bij het ontwikkelen van een systeem voor een auto van 20.000+ euro. Ik denk dat het niet te wijten is aan budgettaire keuzes maar puur aan bepaalde designkeuzes. Daar is gewoon flink geblunderd.
Vergeet trouwens niet dat Peugeot en Citroen samen aan dat systeem sleutelen. Citroen heeft namelijk een vergelijkbare touchscreen interface in de C4 Cactus zitten.

Toch is voor mij de BMW oplossing nog steeds de te prefereren oplossing. Een handige draaiknop waarmee alle menu's bedient kunnen worden. Touch screen is leuk als je stil staat maar rijdend is het gewoon minder praktisch. Je wilt juist je lichaam zo min mogelijk moeten bewegen.

• thewizard2006
Daarom zeg ik, als je nu peugeot en citroen vergelijkt snap ik je redenatie maar om nu een middenklasse peugeot te gaan vergelijken met een hogeklasse Volvo (met een verschil van 50000 euro) volg ik niet.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:56:
Daarom zeg ik, als je nu peugeot en citroen vergelijkt snap ik je redenatie maar om nu een middenklasse peugeot te gaan vergelijken met een hogeklasse Volvo (met een verschil van 50000 euro) volg ik niet.
Waarom volg je dat niet? Ik zie geen budgettaire redenen waarom een middenklasser het moet stellen met een minder goed ontwikkelde user interface. Zeker niet als je bedenkt dat Peugeot en Citroen meer zullen verkopen dan dure Volvo's.
Ik zie geen enkele reden waarom een auto überhaupt een slechte user interface zou moeten hebben. In vrijewel elke auto is genoeg ruimte in het budget om een goed systeem te ontwikkelen. Juist bij merken zoals Peugeot en Citroen waarbij alles van de 108/C1 tot de 508/C5 dit systeem kan gaan gebruiken.
Ik denk dat ze bij PSA echt hebben zitten slapen met het ontwikkelen en dit pure designkeuzes zijn in plaats van budgettaire keuzes. De hele styling en lay-out is niet iets wat door budget bepaalt wordt maar door designers. Die hebben zich verkeerd laten sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2014 08:00 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:59
EvaluationCopy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:52:
[...]

Dat verbaast me niks. Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Qua boetes, maar niet qua rijgedrag :+
Wie met regelmaat met de auto op de weg rijdt, ziet zijn vermoedens worden bevestigd: Bestuurders van een BMW zijn inderdaad het meest agressief. Uit een Britse studie blijkt dat het voornamelijk mannen tussen de 35 en 50 jaar zijn die de asobakken besturen.
bron

• EvaluationCopy
Tankiej schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:02:
[...]

[...]

bron
Hehehe ok ok.

Na BMW worden automobilisten met een Land Rover of Audi ook bestempeld als verkeerstokkies. 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Widow
Ik heb effe gekeken hoe dat nu zit met de e-tron. Hij weegt 1515kg volgens AW. Op de site van de BD staat het volgende:

Tot 1 januari 2016 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor personenauto's waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 50 gram per kilometer.

Okay, dus dit jaar en 2015 kan je wegenbelastingvrij rondkarren. Vanaf begin 2016 mag je dus gaan lappen. En met een gewicht van 1515kg kom ik uit op 804eu/jaar in NH, wat precies 67eu per maand is. Met 102eu bijtelling (44k, duurste uitvoering) betaal je in 2016 dus 169eu in de maand, mits de wegenbelasting word doorberekend, waar ik wel van uit ga.

De V40 komt uit op 171eu bijtelling in de maand, oftewel, in the long run is het allemaal lood om oud ijzer :Y)

• MrAcid
  • Niet online
Is inderdaad wel een goeie om rekening mee te houden. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze nog gaan zeggen dat het vervolgens tot 1 januari 2018 voor auto's onder de 35g/km nog steeds geldt.

Je kunt niet in de toekomst kijken. :)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Accu's worden door de belastingdienst niet mee gerekend in het gewicht voor de MRB. Het zal dus een stuk lager uitvallen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:52:
[...]

Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
offtopic:
Whahaha, you made my day, EC!
Zonder jouw andersluidende bezwaar gaat je mn signature in!

• EvaluationCopy
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:30:
[...]

offtopic:
Whahaha, you made my day, EC!
Zonder jouw andersluidende bezwaar gaat je mn signature in!
Wat een eer, dat is me nog nooit overkomen :$

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Zware Unit schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:15:
In 2008 betaalde je voor iedere "normale" auto gewoon 25% bijtelling.
En dat was eigenlijk nog de beste methode....

Strava

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

vhal schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:41:
[...]

Vind je? Het is namelijk enkel goedkoper geworden. Je kan nog steeds 25% bijtelling betalen voor een zware auto met zware motor maar je kan nu ook kiezen voor auto's die goedkoper zijn. Ik vind het wel fijn dat ik voor een kleine auto kan kiezen die mij een stukje minder kost.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Wat mij betreft gaan we daar ook gewoon naar terug. Het levert zoveel meer geld op voor onze overheid dat daarvan de BPM afgeschaft kan worden om kostenneutraal te blijven. Kunnen wij eindelijk ook pickups gaan rijden tegen normale kosten :)
Tsurany schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

Vind je? Het is namelijk enkel goedkoper geworden. Je kan nog steeds 25% bijtelling betalen voor een zware auto met zware motor maar je kan nu ook kiezen voor auto's die goedkoper zijn. Ik vind het wel fijn dat ik voor een kleine auto kan kiezen die mij een stukje minder kost.
Die kleine auto is dan nog steeds goedkoper dan een groter alternatief.

[ Voor 36% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-08-2014 08:50 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt maar niet zoveel goedkoper als dat hij nu is. Het zou voor mij een stuk duurder worden om een simpele auto te leasen, ik zou er netto toch aardig op achteruit gaan.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je gaat er evenveel op achteruit als dat je er een aantal jaar terug op vooruit gegaan bent. Per saldo heb je dus een aantal jaar een voordeeltje gehad ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tenzij je pas vanaf 2012 een leaseauto hebt ;) Dan is het enkel achteruit gaan.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Tankiej schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:02:
[...]

[...]

bron
Zijn deze twee niet navenant aan elkaar :+ Als iemand netjes rijd ontvangt hij ook geen boetes..
Of heeft de Audi rijder een lager IQ? De BMW rijder doet het op de juiste momenten, de Audi rijder in de traject controle ofzo >:) Misschien dat BMW als agressiever ervaren wordt omdat de auto meer uitstraling heeft. Kan me voorstellen dat de angle eyes op een brede auto agressief kunnen overkomen achter je, de lichtslang die audi door de koplamp legt tja..

Ik heb altijd het gevoel dat de BMW-rijder op wilt schieten en er snel voorbij wilt. En dat de audi bestuurder iets moet compenseren omdat ze schijnbaar hun auto moeten bewijzen. Alsof ze die niet als voolwaardig zien. Audi rijders zijn altijd de auto's die harder gaan rijden als je hen op de cruise control inhaal etc. En dat zal die boetes dan wel opleveren..

• Tankiej
thefox154 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

Zijn deze twee niet navenant aan elkaar :+ Als iemand netjes rijd ontvangt hij ook geen boetes..
Of heeft de Audi rijder een lager IQ? De BMW rijder doet het op de juiste momenten, de Audi rijder in de traject controle ofzo >:) Misschien dat BMW als agressiever ervaren wordt omdat de auto meer uitstraling heeft. Kan me voorstellen dat de angle eyes op een brede auto agressief kunnen overkomen achter je, de lichtslang die audi door de koplamp legt tja..

Ik heb altijd het gevoel dat de BMW-rijder op wilt schieten en er snel voorbij wilt. En dat de audi bestuurder iets moet compenseren omdat ze schijnbaar hun auto moeten bewijzen. Alsof ze die niet als voolwaardig zien. Audi rijders zijn altijd de auto's die harder gaan rijden als je hen op de cruise control inhaal etc. En dat zal die boetes dan wel opleveren..
Hoeft niet. Je kan heel asociaal rijden, maar geen enkele (snelheids)boete ontvangen (geluk of net niemand in de buurt die boetes op kan/mag leggen). Daarnaast kan je heel veel (snelheids)boetes ontvangen, maar niet asociaal rijden tov andere weggebruikers :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heerlijk die jaloerse verhalen over de BMW's/Audi's.

Misschien kunnen die bestuurders die boetes ook wel betalen en boeit het ze dus niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik snap het wel, mensen die asociaal willen rijden kopen (als dat binnen de mogelijkheden ligt) een snelle(re) auto. En BMW/Audi hebben redelijk veel snelle types in het assortiment.

Ik kan de boetes wel betalen als ik ze zou krijgen, maar zou flink de smoor in hebben, dus ik ben erg voorzichtig. En 4 kleine snelheidsovertredingenboetes O-) op bijna 8 jaar tijd, voor een totaalbedrag van nog geen 400 euro, vind ik reuze meevallen. Kwestie van de radio, flitsmeister en de berm goed in de gaten houden. Rijd ik een traject dat ik niet ken, zal ik stukken minder (of helemaal niet) te hard rijden. Laatste tijd moet je ook goed op viaducten en bruggen letten, daar laseren ze namelijk graag.

Je zult dan ook zien dat ik vooral sprintjes trek, echt consistent met hoge snelheid door het verkeer bewegen is vaak niet op een veilige manier mogelijk tenzij het echt doodstil is op de weg en dan kun je niet echt meer van 'verkeer' spreken.

Dus ja, ik ben een leaserijder met een BMW, maar ik mag mezelf graag wijsmaken dat ik geen verkeersaso ben, ik laat het aan anderen om daar een definitieve conclusie aan te verbinden :+.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ben benieuwd in hoeverre je straks veranderd als je in je Skoda Octavia combi rijdt ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Hmmmmm..... uitspraken over weggedrag gebaseerd op een steekproef van 1.000 ondervraagden. Daarnaast weet je ook niet wat de verhouding per merk is in die steekproef. Beetje snel conclusies getrokken.
That being said, gevoelgsmatig heb ik wel het idee dat Audi rijders niet de meest galante weggebruikers zijn. Ben zelf overigens ook een Audi rijder met - even afkloppen - welgeteld 1 snelheidsboete sinds 03-2012. Ik zit dus onder het gemiddelde :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Widow
MrAcid schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:28:
Is inderdaad wel een goeie om rekening mee te houden. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze nog gaan zeggen dat het vervolgens tot 1 januari 2018 voor auto's onder de 35g/km nog steeds geldt.

Je kunt niet in de toekomst kijken. :)
Het zou kunnen idd, maar die kans lijkt me klein. Dat betekend dat ze inkomsten missen, dus ik ga gewoon uit dat je vanaf begin 2016 mag gaan betalen. Met dit soort dingen bereken ik iig worst-case scenario's :P
Deveon schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:30:
[...]

Accu's worden door de belastingdienst niet mee gerekend in het gewicht voor de MRB. Het zal dus een stuk lager uitvallen.
Dat gaat wel aardig schelen dan, daar zullen de Mitsu PHEV rijders ook wel blij mee zijn :D maar hoe gaan ze dat onderscheid maken? Is er ergens geregistreerd wat de accu's wegen dan :?
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:21:
[...]

Daarom hanteer ik voor mezelf de stelregel dat ik niet kijk naar bijtellingspercentage, maar naar wat de auto me kost.
Daar heb je een valide punt idd. Als ik kijk naar wat er nu leverbaar is met 14% en wat je dan krijgt voor je geld, houd het allemaal niet over. Ik reed hiervoor in een Focus met 150pk in Titanium lease uitvoering met 20% bijtelling, en voor 27k zat daar echt alles op wat je maar kon bedenken. Behalve navi en bluetooth 8)7 maargoed, Ford is niet duur met opties.

Als ik dan een V40 aankleed met dezelfde opties is dat echt duizenden euro's duurder. Okay, je hebt ook wel meer vermogen, maar als die Focus met 150pk nog leverbaar zou zijn met 20% bijtelling zou het een serieuze optie zijn voor mij. Wat ik namelijk niet uitgeef aan een auto krijg ik bij mn salaris gestort, dus een goedkopere 20% auto kan voor mij uiteindelijk nog goedkoper zijn ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 28-08-2014 11:23 ]

• Deveon
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:22:
Dat gaat wel aardig schelen dan, daar zullen de Mitsu PHEV rijders ook wel blij mee zijn :D maar hoe gaan ze dat onderscheid maken? Is er ergens geregistreerd wat de accu's wegen dan :?
Dat is onderdeel van de RDW goedkeuring voor het betreffende type.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

No offence, maar ik heb nog nooit zoveel complete onzin, vreemde aannames, jaloezie en afgunst in zo weinig regels opeenvolgende tekst gelezen. Heb je zelf niet voldoende budget voor een Audi ofzo?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
"Hier een petje met pak zonder petje, maar in hart en nieren een petje"

Die welgeteld na 2 audi's 2 "lullige" snelheidsboetes heeft behaald. Beiden voor 3km/h te hard. En ben de beroerdste niet, betaal die gewoon. Maar om nu elke Audi rijder zo neer te zetten gaat mij wel wat ver.

Laat staan om opmerkingen te plaatsen over laag IQ en compensatie. Klinkt in mijn oren meer als complete afgunst.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• EvaluationCopy
Ik heb een gevoelige snaar geraakt bij de ex-petjes Audi-rijders merk ik. Gevoelige typjes, zo blijkt uit onderzoek. Hebben vaak iets te compenseren :+

Verwijderd

Laten we niet teveel uit doen op een "onderzoek" dat enkel als doel heeft reclame en naamsbekendheid. Er zijn veel redenen te bedenken waarom mensen in premium auto's meer bekeuringen pakken.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

MrAcid schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:58:
[...]

Ik heb al een offerte binnen voor een GTE - en die doorgezet naar de leasemaatschappij om te laten berekenen. Super gave auto!
Pff.. mag geen plug-in hybride leasen. Op dit moment loopt er een proef met de Prius ;(

• thewizard2006
[...]

Tja dat zegt eigenlijk structureel iedereen die geen 14% of lagere bijtelling heeft op zijn lease auto. Afgunst/jaloezie voornamelijk. Ik zelf vind het goed dat de overheid stimuleert om "milieuvriendelijkere" auto's te stimuleren op deze manier. Dat dit niet 100% sluit, tja het is wmb beter dan het alternatief.

Verwijderd

thewizard2006 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

Tja dat zegt eigenlijk structureel iedereen die geen 14% of lagere bijtelling heeft op zijn lease auto. Afgunst/jaloezie voornamelijk. Ik zelf vind het goed dat de overheid stimuleert om "milieuvriendelijkere" auto's te stimuleren op deze manier. Dat dit niet 100% sluit, tja het is wmb beter dan het alternatief.
Het huidige system is aan vervanging toe. En dat zal vanaf 2016 ook wel gaan plaats vinden. De vraag is overigens ook hoeveel van de 7/14% auto's zoveel zuiniger zijn als menig 20/25% auto. Elke 7% auto die hier op de zaak staat verbruikt meer dan mijn 25% auto. En stoot ook meer uit. Stimuleren prima, maar wel eerlijk. Een PHEV in de lease zou eigenlijk per definitie niet 7% kunnen zijn.

/edit; Oh, geen afgunst of jaloezie verder. Gewoon een constatering. Ik betaal de bijtelling "graag" dus ik lig er verder niet wakker van.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 13:40 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Moeten we niet een stapje verder kijken? Het feit dat die auto's nu veel afgenomen worden maakt dat er aan de kant van de fabrikant meer ontwikkeling plaatsvind op hybride danwel elektrische voertuigen, die techniek kan dus efficienter worden op die manier.

Als die auto's mateloos onpopulair waren, zou een fabrikant er geen tijd en geld in gaan steken en blijven we hangen waar we zijn.

• Widow
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:49:
Moeten we niet een stapje verder kijken? Het feit dat die auto's nu veel afgenomen worden maakt dat er aan de kant van de fabrikant meer ontwikkeling plaatsvind op hybride danwel elektrische voertuigen, die techniek kan dus efficienter worden op die manier.

Als die auto's mateloos onpopulair waren, zou een fabrikant er geen tijd en geld in gaan steken en blijven we hangen waar we zijn.
Aan de andere kant is er nu een test waarin hybride en hele zuinige auto's verbruik cijfers halen die niet overeen komen met wat er in de praktijk mee word behaald, dus dan zou daar ook een test voor moeten komen die realistischer is, om het verbruik of uitstoot vast te stellen. En het is de vraag of de hybrides van nu in die test nog steeds gunstige cijfers weten te halen :)

Verwijderd

Widow schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Aan de andere kant is er nu een test waarin hybride en hele zuinige auto's verbruik cijfers halen die niet overeen komen met wat er in de praktijk mee word behaald, dus dan zou daar ook een test voor moeten komen die realistischer is, om het verbruik of uitstoot vast te stellen. En het is de vraag of de hybrides van nu in die test nog steeds gunstige cijfers weten te halen :)
Denk dat iedereen het antwoord wel weet.. :) De huidige test is natuurlijk zwaar achterhaald en eigenlijk totaal nutteloos tegenwoordig. Zeker voor plug-ins. Een gemiddelde leaserijder gaat dat natuurlijk nooi halen met een plug-in.

• EvaluationCopy
Het probleem is dat alle factoren van een realistische test (dus buiten rijden) nooit bij elke nieuwe test exact gelijk zullen zijn. Als iemand ideeën heeft over hoe het verbruik goed te testen, roept u maar!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
Die test die er nu is, wordt door alle fabrikanten gehanteerd om het verbruik van een auto op te geven. Dat dat verbruik niet een werkelijke situatie betreft moge duidelijk zijn.

Echter is de test, omdat deze gestandaardiseerd is, wel te hanteren voor het onderling vergelijken van verschillende auto's (bij de opgegeven cyclus). Dat die cyclus extreem gunstig is voor auto's met een start-stop systeem of met een klein accupakket (hybride) is natuurlijk krom. De cyclus duurt namelijk maar om en nabij de 20 minuten (met een zeer laag gemiddelde km/u).

Wat zou dan de cyclus moeten inhouden? 1 uur rijden? 2 uur rijden? 3 uur rijden? Hoe meer er gereden wordt, hoe onzuiniger de hybrides worden, omdat het aandeel elektrisch ten opzichte van verbrandingsmotor afneemt.

Omdat de auto vaak wordt gebruikt voor woon-werk verkeer, lijkt het mij het meest logische om een gemiddeld woon-werk verkeer ritje te pakken (qua afstand, wegen en tijdsduur) en daar het gemiddelde op te bepalen. Hybrides hangen daarbij thuis of op het werk vaak aan de paal.

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Denk dat iedereen het antwoord wel weet.. :) De huidige test is natuurlijk zwaar achterhaald en eigenlijk totaal nutteloos tegenwoordig. Zeker voor plug-ins. Een gemiddelde leaserijder gaat dat natuurlijk nooi halen met een plug-in.
Toch zou het aanpassen van die tests wel een goede drive zijn om fabrikanten ook de goede kant op te bewegen, wanneer hun auto's ipv 20km moeten rijden voor de cyclus ineens 100km moeten rijden dan zal er een flinke slag gemaakt moeten worden om weer het PHEV effect te kunnen krijgen. Daarmee kan dan de gemiddelde consument ineens zijn woon-werk verkeer elektrisch doen.

De huidige test wordt blijkbaar al herzien trouwens: http://www.rdw.nl/SiteCol...NO%20rapport%20310513.pdf

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Buiten? Dan kan je nooit gecontroleerd testen door weersinvloeden. Nee binnen op een rollenbank is prima. Alleen de huidige tests zijn gewoon te onrealistisch. In de urban tests rijden ze erg langzaam, staan ze veel stil en leunen ze hevig op start/stop meganisme. En dat geld voor alle andere testen, zeer langzame acceleratie, zeer korte tijd op maximum snelheid rijden en erg veel afremmen en stilstaan. Het is dat de tests zou oud zijn maar ze zijn eigenlijk perfect voor elektrische auto's en hybride auto's.

Verwijderd

De test zal inderdaad aangepast worden. Mocht ook wel gezien de huidige volgens mij 30 jaar oud is. En de auto staat 20 minuten op de rollenbank en legt iets van 11km af. Alles wat een beetje energie verbruikt staat uit, temperatuur is ideaal enz. Begin eens met een langere afstand en een meer realistisch rijprofiel.
Echter is de test, omdat deze gestandaardiseerd is, wel te hanteren voor het onderling vergelijken van verschillende auto's (bij de opgegeven cyclus). Dat die cyclus extreem gunstig is voor auto's met een start-stop systeem of met een klein accupakket (hybride) is natuurlijk krom. De cyclus duurt namelijk maar om en nabij de 20 minuten (met een zeer laag gemiddelde km/u).
Als de/een test waardeloos is, valt er weinig te vergelijken.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Uit de geschiedenis van de traditionele auto blijkt dat mensen een actieradius tot een kilometer of 600 waarderen, daarboven lijkt er niet zoveel meerwaarde in te zitten en is het niet zo'n belangrijk verkoopargument meer. Dat betekent dat de gemiddelde automobilist eigenlijk niet vaker dan eens per 600 km wil tanken of opladen. Onder invloed van incentives doen mensen het wel, maar bij gebrek aan motivatie is dat waarschijnlijk geen duurzaam gedrag dat ook blijft nadat de incentives zijn verdwenen.

Je moet dus op zoek naar die 600 km actieradius.

Als je de innovatie in PEHV's wilt aanwakkeren, moet je de lengte van de testcyclus geleidelijk maar wel snel oprekken van de huidige 20 of 30 km richting 600 km. Bijvoorbeeld elke 18 maanden verdubbelen tot een periode van 7 jaar.

• Sander
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:31:
Uit de geschiedenis van de traditionele auto blijkt dat mensen een actieradius tot een kilometer of 600 waarderen, daarboven lijkt er niet zoveel meerwaarde in te zitten en is het niet zo'n belangrijk verkoopargument meer. Dat betekent dat de gemiddelde automobilist eigenlijk niet vaker dan eens per 600 km wil tanken of opladen. Onder invloed van incentives doen mensen het wel, maar bij gebrek aan motivatie is dat waarschijnlijk geen duurzaam gedrag dat ook blijft nadat de incentives zijn verdwenen.

Je moet dus op zoek naar die 600 km actieradius.

Als je de innovatie in PEHV's wilt aanwakkeren, moet je de lengte van de testcyclus geleidelijk maar wel snel oprekken van de huidige 20 of 30 km richting 600 km. Bijvoorbeeld elke 18 maanden verdubbelen tot een periode van 7 jaar.
En hoe ga je dat dan bepalen voor:
- Twizzy
- Tesla Roadster
- Nissan Leaf
- Een hele reeks kleine gebakjes met relatief grote motoren zoals de Fiat 500 met zwaarste benzine motor en 35 liter tankje.
- Een hele reeks grote (amerikaanse) slurpers waar nog steeds V6'en ingelepeld worden.

Afgezien daarvan is 600km ook niet echt realistisch voor een ritje. Ik verwacht dat ze meer met snelheidswisselingen gaan doen, wel een langere cyclus ook, maar echt niet veel meer dan 200km oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 28-08-2014 14:38 ]

Verwijderd

Sander schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:37:
[...]

- Twizzy
- Tesla Roadster
- Nissan Leaf
- Een hele reeks kleine gebakjes met relatief grote motoren zoals de Fiat 500 met zwaarste benzine motor en 35 liter tankje.
- Een hele reeks grote (amerikaanse) slurpers waar nog steeds V6'en ingelepeld worden.

Afgezien daarvan is 600km ook niet echt realistisch voor een ritje. Ik verwacht dat ze meer met snelheidswisselingen gaan doen, wel een langere cyclus ook, maar echt niet veel meer dan 200km oid.
Welke uitstoot wil je meten bij een 100% electrische auto? Ben met je eens dat 600km teveel is maar een cyclus van 100km lijkt me wel wenselijk.

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:45:
[...]

Welke uitstoot wil je meten bij een 100% electrische auto? Ben met je eens dat 600km teveel is maar een cyclus van 100km lijkt me wel wenselijk.
Niet de uitstoot, maar energieverbruik meten. Tevens vind ik het niet raar dat ze bij een PLUG IN hybrid er vanuit gaan dat je hem daadwerkelijk oplaad. Het belastingvoordeel zou alleen meer geforceerd moeten worden dat de auto ook daadwerkelijk opgeladen wordt.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Sander schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:37:
[...]

- Twizzy
- Tesla Roadster
- Nissan Leaf
Deze auto's hebben geen mix van brandstof- en elektrisch verbruik zoals een PHEV. Er is geen reden om aan te nemen dat de uitstoot in de eerste 100 km anders zal zijn dan in de 6e 100km.
En hier hetzelfde verhaal. Hier hoef je ook geen mix tussen elektrische en benzinegedreven uitstoot te bepalen.

offtopic:
Bovendien haalt een full-sizeAmerikaan met de eco-motor (de V6 i.p.v. de V8) met gemak 600 kilometer :)

Imho zijn plugin hybrides de grootste tekortkoming van de ECE-cyclus.
Als de hele meting 30 km duurt en je bouwt een auto die 29 km op de accu rijdt, heb je slechts 3% van je uitstoot over. Het gevolg is dat de auto wordt geklasseerd en belast als extreem zuinig, terwijl dat helemaal niet de praktijk hoeft te zijn.

Bij conventionele auto's zijn de ECE-getallen ook niet representatief, maar heb je nog wel een min of meer homogene relatie tussen ECE- en werkelijke uitstoot: een auto met een betere ECE-waarde zal ook in de praktijk zuiniger zijn dan een auto met een minder ginstige ECE-waarde.

PHEV's nemen een loopje met die eigenschap. Een auto die in de praktijk 1:12 of 1:14 rijdt (en op papier 1:80) wordt daardoor veel minder belast dan een conventionele auto die in de praktijk 1:17 rijdt en op papier 1:22.

• MrAcid
  • Niet online
Nog één "moeilijke" keuze: de kleur. Verder ben ik eruit en staat de GTE klaar om besteld te worden!

Members only: Golf GTE configuratie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55

bonyuri

Investigator!

MrAcid schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:30:
Nog één "moeilijke" keuze: de kleur. Verder ben ik eruit en staat de GTE klaar om besteld te worden!

Absurd dat zo'n auto zo duur moet zijn.
Krijg een beetje hetzelfde gevoel als wat Opel deed met de Ampera (http://www.autoblog.nl/ni...klanten-bij-de-taas-61922)
Zo van: we maken de auto lekker duur, want hij verkoopt toch wel...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wel een hele dikke bak! Ik vind wit of zwart in zo'n geval wel mooie kleuren. Of als je het durft rood, dat past mooi bij 18" maar dan moet de auto er verder ook wel sportief uitzien zoals S-line of R-design en dat heeft de GTE denk ik niet?

• MrAcid
  • Niet online
Nee, R-Line is er (nog?) niet. De kleuren zijn ook (nog?) heel beperkt. Wit, zwart, grijs of donkerblauw (met wat varianten van allemaal). Jammer, want ik zou graag Pacific Blue willen - van de normale Golf.

Ik begreep dat de Carbon Steel een "GT" kleur is - staat ook mooi met de blauwe accenten die er overal opzitten, dus ik neig daarnaar.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

De GT-E heeft toch gewoon GTI looks? R-line voegt daar niks aan toe, doet eerder afbreuk. Op een gewone Golf is R-line wel wenselijk qua looks.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Widow schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:22:
[...]
Als ik kijk naar wat er nu leverbaar is met 14% en wat je dan krijgt voor je geld, houd het allemaal niet over.
Kwestie van referentie/hoe verwend je bent. Ik ben bijzonder blij met de fiesta die ik ga krijgen :Y) Daar mis ik geen opties op omdat het een 14% variant is.

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 29-08-2014 00:33 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:30:

Last minute nog adaptive cruise control toegevoegd en voor de grijze kleur gegaan. Het lange wachten is begonnen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Gefeliciteerd MrAcid, afgaande op de configuratie gaat het een enorm gave bak worden!
Ben benieuwd hoe de GTE gaat bevallen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wel typisch dat je bij auto's zoals de Golf eigen amper kleurkeuze hebt. Je kan kiezen tussen welke tint grijs je wilt eigenlijk. Waarom geen rood, blauw, geel, groen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:23:
Wel typisch dat je bij auto's zoals de Golf eigen amper kleurkeuze hebt. Je kan kiezen tussen welke tint grijs je wilt eigenlijk. Waarom geen rood, blauw, geel, groen,...
50 shades of grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MrAcid schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:33:
[...]

Last minute nog adaptive cruise control toegevoegd en voor de grijze kleur gegaan. Het lange wachten is begonnen! :+
Kun je ondertussen putje graven, laadpaaltje plaatsen, 30 meter verlengsnoer bestellen, kaartje maken met alle laadpunten in jouw regio...

Want jij gaat netjes zo veel mogelijk elektrische kilometers maken, toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Veel opties komen pas als de auto een tijdje op de markt is. De GTE is er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
MrAcid schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:33:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan 152 euro bijtelling aan de maand :? ik kom op 106 (42%) of 131 (52%) eu bijtelling uit adhv de catalogusprijs. Of leg je zelf een deel bij?

Trouwens, wat hebben ze verteld over de levertijd? Dit jaar nog, of kan je rustig 9 maanden wachten nu?
Waar verkoopt deze auto goed: de zakelijke markt. Geen hond die prive zo'n auto nieuw koopt :P en wat voor kleuren zie je in het doorsnee zakelijke wagenpark: exact de kleuren die nu leverbaar zijn ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Widow op 29-08-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Omdat Duitsers oerconservatief zijn. En Nederlanders die Duitse wagens kopen trouwens, als er veel klachten waren over gebrek aan kleurkeuze had VW daar al wel iets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij Mercedes zijn ze al een aardig eind op weg :X

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/134379_10200525797419108_1378526836_o.jpg
(Foto gemaakt op de salon in Geneve vorig jaar maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

thewizard2006 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

Niet, ik heb geen lease maar ergens is het raar dat het gros van zulke auto's na hun leasetermijn via het oosten het land verlaten om daar hun tweede leven te beginnen. Overigens is het ook raar dat bijvoorbeeld een GTE 43K moet kosten voor een particulier terwijl de netto bijtelling voor een leaserijder < 150 euro per maand is? Ik gun ieder zijn lolletje maar krom is het wel. De CO2/verbruiksmetingen zijn ook behoorlijk optimistisch ingesteld.
Want jij gaat netjes zo veel mogelijk elektrische kilometers maken, toch?
Wellicht dat de leasemaatschappijen daar ook een rol in kunnen spelen?
Geen hond die prive zo'n auto nieuw koopt
Misschien vanwege de aanschafprijs. Zet hem lager neer qua prijsklasse en hij verkoopt best. Voor de particulier komt men niet veel verder dan een Leaf/Zoe/etc als EV of misschien een Auris/Yaris als hybride. Ik ken weinig mensen die zomaar 40k willen neerleggen voor een PHEV. Met dezelfde regeltjes zou ik best zo'n auto willen rijden. Misschien moet ik toch maar een ZZP'er worden :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Als ZZP'er ga je gelijk voor de budgetknaller, de Model S, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies de reden dat ik een Race Blue Octavia heb besteld.
Als ze hem in RS green hadden gehad, had ik dat gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:16
Voor de GTx modellen is er toch maar 1 bijzondere kleur en laat dat nu net grijs zijn: Carbon steel grey _/-\o_

Members only: GTE

[ Voor 6% gewijzigd door biobak op 29-08-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:29:
[...]
Want jij gaat netjes zo veel mogelijk elektrische kilometers maken, toch? 8)
vhal schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:00:
[...]
Wellicht dat de leasemaatschappijen daar ook een rol in kunnen spelen?
Ik heb het al eerder gezegd: de leasemaatschappij heeft daar 0,0 belang bij, integendeel zelfs. Een ongebruikte accu heeft namelijk een hogere restwaarde dan een flink gebruikte accu. Meer winst voor de leasemij dus, als die accu beperkt gebruikt wordt.

De huilende derde, voor zover die er op let, is de werkgever, die de brandstof af mag tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

biobak schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

Voor de GTx modellen is er toch maar 1 bijzondere kleur en laat dat nu net grijs zijn: Carbon steel grey _/-\o_

Members only: GTE
Netjes hoor! Prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
MikeyMan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:22:
[...]

En ik een V40 in Rebel Blue (rijd er al een jaar in, maar ok) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:16
Bijna 44K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MikeyMan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:22:
[...]

Maar is het ook een RS?
Pagina: 1 ... 88 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.