Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 103 Laatste
Acties:
  • 442.409 views

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
Moeten jullie hier niet over gaan discusieren in het grote Hoe zuinig rij ik topic..
Hoe zuinig rij jij ?

Veel plezier, gaan we nu weer terug naar de auto's :+

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 22:10

Ethirty

Who...me?

Allemaal heel belangrijk consumentenadvies dat langskomt hier :Y)

Geef je niks om autorijden en wil je zo goedkoop mogelijk van A naar B neem dan een 14%, wil je doorrijden en heb je auto's in je bloed zitten dan kies je voor een spannende 25% auto, al dan niet in schaapskleren :P
* actual choices may vary

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ethirty schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:10:

Geef je niks om autorijden en wil je zo goedkoop mogelijk van A naar B neem dan een 14%, wil je doorrijden en heb je auto's in je bloed zitten dan kies je voor een spannende 25% auto, al dan niet in schaapskleren :P
En ik heb zojuist de CC gehad aan de wagenparkbeheerder, de RS is besteld *O* oOo :)F

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

Royz

Kleurenblind!!

Ethirty schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:10:

Of een 14% in wolfskleren ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Z___Z schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:59:
Het is logisch dat het om absolute CO2 waardes gaat en niet per auto klasse. Als je verplicht een auto van 50k+ moet rijden van je baas, dan is je salaris daar ook naar dus geen reden om dan lagere bijtelling te eisen.
Jij vindt dit logisch, ik niet. Dit zou juist wel per klasse moeten gelden. Auto's in het duurdere segment moeten toch ook zuiniger worden? De percentages zijn een stimulans daarvoor. In het D/E segment is er maar bar weinig keuze in 14/20%. Dit vind ik gek gezien de doelstelling van de percentages. Het salaris doet helemaal niet ter zake. En daarbij. 20% van een leuke 5-serie is nog steeds een aardig bedrag.

Maar goed, zoals het er nu naar uit ziet gaan we naar 1 percentage in 2016 voor niet electrisch aangedreven auto's. Daarnaast zal de gedifferentieerde bijtelling ook wel weer terug komen. Een goede zaak.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:26:
[...]

Jij vindt dit logisch, ik niet. Dit zou juist wel per klasse moeten gelden. Auto's in het duurdere segment moeten toch ook zuiniger worden? De percentages zijn een stimulans daarvoor. In het D/E segment is er maar bar weinig keuze in 14/20%. Dit vind ik gek gezien de doelstelling van de percentages. Het salaris doet helemaal niet ter zake. En daarbij. 20% van een leuke 5-serie is nog steeds een aardig bedrag.
Je wilt juist dat mensen een klasse lager gaan rijden. Als een D-segment auto je honderde euro's per maand meer kost als een C-segment, dan ga je toch twijfelen (over bijv de Octavia). Daarnast hebben de D en E segment auto's hebben nog steeds voordeel aan een lage uitstoot (co2 tax).
Maar goed, zoals het er nu naar uit ziet gaan we naar 1 percentage in 2016 voor niet electrisch aangedreven auto's. Daarnaast zal de gedifferentieerde bijtelling ook wel weer terug komen. Een goede zaak.
Daar had ik nog niks over gelezen. Heb je een bron?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In het D/E segment verkopen de 20% bijtellers dan ook prima, vergeleken met de 25% bijtellers. Het verschil in belasting is in de klasse dan ook veel hoger dan in het B/C segment. Of je nou 14% of 25% betaald over 15k, dat scheelt maar 50 euro/maand.
Fabrikanten zullen sowieso niet speciaal voor de Nederlandse markt een auto ontwikkelen. Als het met wat kleine aanpassingen fiscaal gunstig wordt doen ze dat zeker wel, het zal niet de ontwikkeling stimuleren.
Er is redelijk wat keus in 20% D/E segment op diesel, maar op benzine is het inderdaad matig gesteld. Dus of de normen voor benzine zijn te strak of de normen voor diesel zijn te ruim.
Bij benzine kan je kiezen tussen de IS300h, GS300h en de C180. That's it. Vandaar heb ik ook voor een van deze wagens gekozen. Kon ook kiezen voor een volle C-segmenter, maar dan rij ik liever in een kalere D-segmenter. Jammer dan voor opties zoals lederen bekleding, keyless entry/start, panoramadak, premium audio (d-segment audio standaard sowieso beter dan c-segment audio), stoelverwarming, electrische stoelen. Bijna alle D-segmenters komen standaard met de belangrijkste opties als je de basisuitvoering kiest + 1 pakket.
Voor mij zijn dat Xenon, PDC, Cruise control, Airco en Navi. De rest is nice to have.

[ Voor 32% gewijzigd door Z___Z op 16-07-2014 15:38 ]

• Deveon
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:34:
Fabrikanten zullen sowieso niet speciaal voor de Nederlandse markt een auto ontwikkelen. Als het met wat kleine aanpassingen fiscaal gunstig wordt doen ze dat zeker wel, het zal niet de ontwikkeling stimuleren.
Als enige uitzondering (zover ik weet) is de Volvo V40 Business speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld.
Er is redelijk wat keus in 20% D/E segment op diesel, maar op benzine is het inderdaad matig gesteld. Dus of de normen voor benzine zijn te strak of de normen voor diesel zijn te ruim.
Persoonlijk vind ik dat een auto van de zaak bij je werkzaamheden moet passen en niet zo zeer bij je functie. Als je niet genoeg km's rijdt voor een diesel dan betwijfel ik je de auto voor je werkzaamheden hebt.

Daarnaast is het voor de overheid (luchtkwaliteit, co2 eisen, ect.) ook beter om de groot gebruikers te stimuleren als het woon-werk verkeer. En de keuze voor diesel ipv benzine vanwege de bijtelling levert ook weer MRB op.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 19:33

Gast1981

room with a moose!

Deveon schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:05:
[...]
Overweeg anders ook de 308 SW Alure 1.6 BlueHDi (88 g/km). Hiervoor zijn wel alle opties beschikbaar, maar komt wel met een hogere catologusprijs.
Thanks voor tip!
Helaas wordt het al met al wel een flink duurder grapje dan zo te zien.
Panoramadak en privacyglass is ong. 1000 euro bijbetalen.
20% t.o.v. 14%, tegen een hogere cat.waarde en voor dezelfde motor en prestaties, zonde...
Erg jammer, maar die hogere prijs vind ik die opties niet waard.
Wellicht is er achteraf iets te regelen m.b.t. het interieur.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-04 16:34
In de klasse van een 5-serie heb je te maken met:
(a) enorm hoge afschrijvingen,
(b) vrijwel altijd 25% bijtelling, over een forse cataloguswaarde,
(c) 52 a 58% marginale belastingdruk

Het gevolg is dat de netto kosten al gauw in dezelfde orde komen als een eigen tweedehandse fuenfer. Reken maar mee: gemiddelde 5-serie kost 75k, bijtelling 19k = netto kosten 850 euro per maand.

Kun je waarschijnlijk beter een kilometerregistratie bijhouden en voor moeder de vrouw een V70 kopen om de kinderen naar hockey te brengen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vergeet niet dat autorijden (het is al vaker genoemd) voor veel mensen ook (een groot deel zelfs) emotie is.
En voor emotie hebben mensen vaak meer geld over dan voor prakticiteit (als dat al een woord is).
En vervolgens praten ze hun (emotioneel gekozen keuze) goed met rationele argumenten, dit is mij net zo min vreemd als de volgende :P.

• Z___Z
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:50:
[...]

Als enige uitzondering (zover ik weet) is de Volvo V40 Business speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld.

[...]

Persoonlijk vind ik dat een auto van de zaak bij je werkzaamheden moet passen en niet zo zeer bij je functie. Als je niet genoeg km's rijdt voor een diesel dan betwijfel ik je de auto voor je werkzaamheden hebt.

Daarnaast is het voor de overheid (luchtkwaliteit, co2 eisen, ect.) ook beter om de groot gebruikers te stimuleren als het woon-werk verkeer. En de keuze voor diesel ipv benzine vanwege de bijtelling levert ook weer MRB op.
Dat is natuurlijk onzin. Als je veel naar klanten moet, maar die klanten allemaal dichtbij je huis zijn, heb je voor je functie gewoon een auto nodig, ondanks dat je relatief weinig km hoeft te rijden. Het omslagpunt voor diesel ligt voorbij de 40k km. Er zijn weinig functies waarbij je zakelijk veel meer dan 40k km moet rijden.

Voorbeeld vergelijking van de C-klasse bij 40k km. C180 benzine is veel goedkoper dan de C220 CDI, en iets duurder dan de C200 CDI, maar die is veel langzamer (minder PK en veel zwaarder). Bron toplease. In bijtelling is de C180 sowieso goedkoper.
Merk Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Model / type C220 CDI BlueTec 125kW Ambition C180 115kW Ambition C200 CDI Blue TEC 100kW Ambition
Carrosserie Sedan Sedan Sedan
Brandstofsoort Diesel Euro loodvrij Diesel
Fiscale waarde € 45.990,00 € 39.990,00 € 43.990,00
Opties & Accessoires € 0,00 € 0,00 € 0,00
Looptijd
Jaarkilometrage
Brandstofvoorschot excl. BTW € 162,67 € 251,67 € 154,53
Lease tarief excl. BTW excl. brandstof € 912,36 € 787,11 € 865,95
Bijzonderheden
Tarief meer kilometers excl. BTW € 0,0747 € 0,0830 € 0,0701
Tarief minder kilometers excl. BTW € 0,0711 € 0,0789 € 0,0667

[ Voor 30% gewijzigd door Z___Z op 16-07-2014 16:17 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:07:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Als je veel naar klanten moet, maar die klanten allemaal dichtbij je huis zijn, heb je voor je functie gewoon een auto nodig, ondanks dat je relatief weinig km hoeft te rijden. Het omslagpunt voor diesel ligt voorbij de 40k km. Er zijn weinig functies waarbij je zakelijk veel meer dan 40k km moet rijden.
Wat boeit mij (en velen met mij) dat omslagpunt nou? Mijn werkgever wil dat iedereen een diesel rijdt, punt.
Of dat nou wel of niet uit kan voel ik niks van, behalve wanneer ik op vakantie ben en in het buitenland mijn eigen diesel moet dokken (en dan ben ik toch beter af dan benzinerijders denk ik).

En er zijn legio functies waarbij de 40k overschreden word, ze tellen zakelijk en privé ook gewoon bij elkaar op dus iemand die 10k privé rijdt (dat zijn er genoeg) hoeft nog 'maar' 30k zakelijk.

• Deveon
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:07:
[...]

Ja tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ondanks dat het omslagpunt op 40k ligt zal ik met meer als 30k p/j diesel willen rijden, anders blijf je maar tanken.
Voorbeeld vergelijking van de C-klasse bij 40k km. C180 benzine is veel goedkoper dan de C220 CDI, en iets duurder dan de C200 CDI, maar die is veel langzamer (minder PK en veel zwaarder). Bron toplease. In bijtelling is de C180 sowieso goedkoper.
Merk Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Model / type C220 CDI BlueTec 125kW Ambition C180 115kW Ambition C200 CDI Blue TEC 100kW Ambition
Carrosserie Sedan Sedan Sedan
Brandstofsoort Diesel Euro loodvrij Diesel
Fiscale waarde € 45.990,00 € 39.990,00 € 43.990,00
Opties & Accessoires € 0,00 € 0,00 € 0,00
Looptijd
Jaarkilometrage
Brandstofvoorschot excl. BTW € 162,67 € 251,67 € 154,53
Lease tarief excl. BTW excl. brandstof € 912,36 € 787,11 € 865,95
Bijzonderheden
Tarief meer kilometers excl. BTW € 0,0747 € 0,0830 € 0,0701
Tarief minder kilometers excl. BTW € 0,0711 € 0,0789 € 0,0667
Nu is het opeens allemaal duidelijk.... 8)7
De reden waarom het omslagpunt zo hoog ligt komt door de aanschafprijs van een diesel. En ja, een vergelijkbare diesel is zwaarder en langzamer als benzine.

• Z___Z
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:11:
[...]

Wat boeit mij (en velen met mij) dat omslagpunt nou? Mijn werkgever wil dat iedereen een diesel rijdt, punt.
Of dat nou wel of niet uit kan voel ik niks van, behalve wanneer ik op vakantie ben en in het buitenland mijn eigen diesel moet dokken (en dan ben ik toch beter af dan benzinerijders denk ik).

En er zijn legio functies waarbij de 40k overschreden word, ze tellen zakelijk en privé ook gewoon bij elkaar op dus iemand die 10k privé rijdt (dat zijn er genoeg) hoeft nog 'maar' 30k zakelijk.
Omslagpunt is boeiend voor je werkgever, want als hij weet dat je weinig rijdt in totaal, dan is het voor hem goedkoper om je in een benzine te laten rijden. Wat dus jou als bereider weer beperkt in de keuze.
Deveon schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Ja tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ondanks dat het omslagpunt op 40k ligt zal ik met meer als 30k p/j diesel willen rijden, anders blijf je maar tanken.

[...]

Nu is het opeens allemaal duidelijk.... 8)7
De reden waarom het omslagpunt zo hoog ligt komt door de aanschafprijs van een diesel. En ja, een vergelijkbare diesel is zwaarder en langzamer als benzine.
Ja is toch logisch dat de aanschafprijs meegenomen wordt in de leaseprijsberekening. Je gaat toch ook niet de ecodiesel 1.6 110 pk vergelikjen met de 150 pk 1.4 TSI COD bij VAG. Qua prijs zijn die vergelijkbaar, maar kwa rij-ervaring dus helemaal niet. Dan moet je de 2.0 TDI pakken, maar die is inderdaad veel duurder.
Maargoed of je nu met diesel 1100 km kan rijden of met benzine 900, maakt me niet zoveel uit. Maar bij Mercedes stoppen ze een 40 liter tank in de A-klasse met 20% bijtelling. Dan sta je dus na elke 500 km te tanken. Dan wil je inderdaad geen benzine rijden.

[ Voor 39% gewijzigd door Z___Z op 16-07-2014 16:38 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:43

DarkSide

theres no place like ::1

Bij ons ligt het omslag punt ook op 40k. Echter is het ook lastig te voorspellen hoeveel km je per jaar gaat rijden. Kan best zijn dat ik een aantal projecten in de buurt hebt. Of juist heel ver gelegen.
Hoewel ik gemiddeld over de afgelopen jaren onder de 40k zit zal het lastig zijn om wederom voor benzine te gaan.
Er zijn immers ook mensen die gewoon opgeven dat ze 25-30k rijden en er doodleuk 50 a 55 rijden.
En misschien niet altijd kwaadwillig. Maar toch.
Directie heeft eigenlijk aangegeven geen naheffingen meer te willen. En hebben berekend dat iedereen gewoon beter diesel kan rijden.

Verder vind ik het redelijk onzin om te stellen dat als je 14% auto kiest je geen autoliefhebber zou zijn.
Ook ik kan genieten van mijn auto. En doe dat voornamelijk met de opties en niet alleen de inhoud van de motor. Daarbij speelt budget ook een rol.
En ja ook ik zou graag kiezen voor de 2.0 TDI met 150 pk. Maar als budget dat niet toelaat dan doe ik wel de 1.6 met 110 pk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DarkSide schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:35:

En ja ook ik zou graag kiezen voor de 2.0 TDI met 150 pk. Maar als budget dat niet toelaat dan doe ik wel de 1.6 met 110 pk.
Klinkt als VAG ;).

Welke?

• DarkSide

DarkSide

Dat klopt.
Ligt er aan. Kwa maandlasten zou ik op een Octavia greenline uitkomen.
Echter daar is de levertijd bijna 5 maanden op. En mijn contract loopt 1-1-2015 af.
En hoewel ik nu toestemming heb om de auto eerder in te leveren heb ik nog geen inlogcodes.

Anders wordt het een Seat Leon.
Maar ben nog aan het kijken of ik een Octavia 1.6 EBL (dus 105pk) met DSG kan regelen.
Deze is ook in 2015 20% maar leuker aan te kleden dan een greenline (die zoals het er nu naar uitziet toch pas in 2015 geleverd kan worden)

En als het mee zit en ik krijg er benzine door. Dan kan ik misschien nog iets regelen met een Leon ST FR dynamic (150pk benzine).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De Leon is op papier interessanter dan de Octavia, vind ik. Je krijgt meer (en ook meer opties) voor dezelfde prijs en dus ook hetzelfde leasebedrag. In sommige gevallen is de Leon ook sneller/wendbaarder.

Bij mij hing het vooral op de stoel (te korte zitting voor mijn doen) en ik vind de aflopende daklijn achteraan niet mooi, maar ik denk dat je je hier misschien minder door zal laten leiden.

Als je de ruimte niet nodig hebt en uiterlijk je minder doet, zou ik zeggen pak de Leon!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:40
Of als het uiterlijk je juist wel wat doet neem je de Leon ;)

Wat je kan doen is naar voorraad auto's kijken, de mijne stond ook bij PON op voorraad, maar lokaal staat vast ook wel e.e.a. Je hebt dan misschien niet de exacte config die je wil, maar als je met de basis uit de voeten kan kan je wel snel rijden en als je geluk hebt kan je er een leuke deal uithalen (mijn exemplaar stond al een tijdje en kan er in sommige gevallen wat mee gedaan worden). Zo werd 150pk voor mij wel mogelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 16-07-2014 17:07 ]

Flickr | Lego collectie

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja da's waar, uiterlijk is hoogst persoonlijk en veel mensen vinden de Leon idd mooier :P.

En voorraadmodellen is een hele goede tip, al ga je die van de Octavia waarschijnlijk niet veel vinden.
De Superb daarentegen wel, en bij Muntstad staan er schijnbaar enkele met 2.500 euro listprijskorting (dus ook minder bijtelling!!).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Royz schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:23:
[...]

Of een 14% in wolfskleren ;)
Ik krijg dadelijk een 20%'er in schaapskleren welke een extra leercurve krijgt van een "Duitse monnik" om zo nét zo wijs te worden als de eigenlijke wolf, dus ik tel niet mee, denk ik :P

M'n huidige 20% auto is een jaar of 4 geleden bij die zelfde "monnik" langs geweest en heeft daar in een paar uur tijd ook érg veel geleerd O-)

En 't spel blijft natuurlijk nétjes binnen de fiscale normen/regels + onder fabrieksgarantie vallen bij die beste man.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 16-07-2014 18:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:16:
[...]

Ik krijg dadelijk een 20%'er in schaapskleren welke een extra leercurve krijgt van een "Duitse monnik" om zo nét zo wijs te worden als de eigenlijke wolf, dus ik tel niet mee, denk ik :P

M'n huidige 20% auto is een jaar of 4 geleden bij die zelfde "monnik" langs geweest en heeft daar in een paar uur tijd ook érg veel geleerd O-)

En 't spel blijft natuurlijk nétjes binnen de fiscale normen/regels + onder fabrieksgarantie vallen bij die beste man.
Wil jij mij het adres van dat klooster even doorgeven dan? Ik wil ook even wat spirituele inlichtingen inwinnen O-).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die beste monnik heeft nu ook een adres in NL, zien ik :+

Scheelt me weer een ritje naar Kempten Dld. én dus brandstof (voor de échte zuinigheid freaks, hier) })

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 16-07-2014 18:36 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vind herr Pon dat wel goed dan? Want voorheen waren zij importeur (oid) en konden ze daarom garantie geven.

Edit: laat maar. €1550 voor 20pk 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Ethirty op 16-07-2014 18:39 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Herr Pon mag roepen wat 'ie wil, in Wolfsburg vinden de ze 't allemaal "pais & vree" zolang 't maar door die monnik gedaan wordt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ach, ABT, helaas. De Skoda dealer gaf aan dat tot April dit jaar de auto's indien gewenst door de importeur bij ABT langsgebracht konden worden om 'gedoopt' te worden alvorens ze deze afleverden bij de dealer. De importeur is echter gestopt met de samenwerking met ABT waardoor er nu ook geen fabrieks/dealergarantie meer gegeven word op tuning.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat zeg ik :P

Ze mogen het in Wolfsburg misschien niet erg vinden, maar ik wens je bij problemen succes om je garantie te claimen als herr Pon keihard NEIN blijft roepen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hm, ik lees dan wel weer dit op de site van ABT:

http://www.abt-sportsline...uitrusting/motortechniek/
Bij de motortuning met ABT Power gaan wij dankzij de beste garantie op de markt ook op het gebied van klantenbescherming heel duidelijk aan kop met twee jaar garantie in dezelfde vorm als de fabrieksgarantie na eerste levering van uw Skoda Octavia tot 100.000 km conform de ABT garantierichtlijnen!
De bestelling is er al door, dus ik kan het nu niet meer aanpassen helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-07-2014 18:48 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo werkt 't niet helemaal... Dat Pon geen garantie zegt te geven is "leuk" maar Pon heeft niks te zeggen over dát wat de VAG groep wel/niet onder fabrieksgarantie laat vallen en wat dus door de importeur(s) niet kan worden ondermijnd.

@HTT-Thalan: Misschien beter om de Duitse site er even bij te pakken met als "side-note" dat de Tüv in .Dld behoorlijk wat strenger is met betrekking tot aanpassingen aan een voertuig én er in .Dld géén importeur tussen zit.

Voor de volledigheid: Ik heb begin/half jaren '90 eens een issue gehad met Pon als counterpartner doordat ze m'n VW Corrado VR6, welke ik NIEUW in Dld had gekocht als NATO militair gestationeerd in Seedorf, na import niet wilde accepteren voor een garantie claim.

Ze waren in Wolfsburg toen niet écht ammused met betrekking tot de afhandeling van de NL importeur :P

[ Voor 61% gewijzigd door Will_M op 16-07-2014 19:21 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Er zit ook een klein verschil tussen geen garantie hebben en geen garantie krijgen. Pon staat volgens mij nou niet echt bekend om hun klantvriendelijke instelling. Kijk maar eens in bijv het VW topic hoeveel gezeik mensen soms al hebben met een onaangepaste auto. Ik zit zelf nu al weer 2 weken te wachten op nieuws wanneer ik mijn goede stuur in de auto krijg. De dealer doet niks tot Pon zegt dat het ok is., ook al was er bij aflevering gelijk al mondelinge bevestiging dat er iets fout was gegaan.

Vziw is garantie claimen in Duitsland lastiger dan het lijkt, zij zullen je in eerste instantie linea recta terug verwijzen naar de importeur.

Daarnaast, garantie overnemen door Abt is wat anders dan fabrieksgarantie. Er zijn zat goedkopere chippers die precies datzelfde bieden voor aanzienlijk minder geld.

Edit: jij weet kennelijk wel hoe je het voor elkaar moet krijgen. Maar dan nog lijkt het me een hoop gedoe en geregel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 16-07-2014 19:14 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die ABT Garantie für Neuwagen wird ergänzt durch die optionale Neuwagenanschluss- und Gebrauchtwagengarantie ABT PerfectCar, eine erweiterte Absicherung über den Volkswagen Versicherungsdienst. Diese Anschlussgarantie ist für Fahrzeuge ohne Werksgarantieverlängerung vorgesehen. Diese Anschlussgarantie wird bis zu einem Fahrzeugalter von höchstens 8 Jahren und einer max. Gesamtlaufleistung von 120.000 km gewährt.

* Die ABT Sportsline Gebrauchtwagen Garantie (ABT PerfectCar) wird exklusiv vom Volkswagen-Versicherungsdienst (VVD) für leistungsgesteigerte ABT Fahrzeuge angeboten. Für weitere Fragen stehen wir und Ihr VW/Audi/Skoda/Seat Händler Ihnen gerne jederzeit zur Verfügung.
ABT! = VW , net zoals: AMG = MB :Y

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, waarom staat Alpina niet gewoon op de lijst, we mogen toch verdorie gewoon BMW leasen (8>.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alpina is zelfs verplicht (aan BMW) om een ander embleem op de wagen te schroeven als ze 'm écht onder handen genomen hebben :P

AC Schnitzer had misschien een beter voorbeeld geweest, maar ik weet niet of die tegenwoordig nog wel mogen leveren onder die voorwaarden. BMW heeft sowieso d'r eigen "Motorsport" divisie die érg leuk speelgoed aflevert.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja ik weet het, er stond bij Breeman in R'dam een M550d touring (!) in de showroom... kwijl...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Alpina, Hartge en ik geloof ook Schnitzer zijn aparte merken die een kale carrosserie kopen van BMW en er een eigen auto van bouwen, compleet met eigen VIN. Niet echt vergelijkbaar met een door Abt gechipte VW ;)

@wimmel: wel een slechte quote, want volgens mij staat daar dat volledige garantie wordt gegeven via een optionele polis. Gewoon een verzekering dus. Zelfde idee als extra "garantie" op je koelkast kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ethirty op 16-07-2014 20:38 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:09

vhal

ಠ_ಠ

Abt, is dat tegenwoordig niet de autostylegids onder de autotuning? Hoop geld voor niks dus. Allemaal leuk en wel maar je kan beter naar JD gaan. Garantie en Pon gaan toch niet samen.

Strava

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vhal schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:42:
Abt, is dat tegenwoordig niet de autostylegids onder de autotuning? Hoop geld voor niks dus. Allemaal leuk en wel maar je kan beter naar JD gaan. Garantie en Pon gaan toch niet samen.
Gezien 't tupperware wat ze tegenwoordig (ook) leveren zou je dat inderdaad wel gaan denken :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:48:
Ja ik weet het, er stond bij Breeman in R'dam een M550d touring (!) in de showroom... kwijl...
Die stond in Den Bosch ook eentje, ook een touring. En daarnaast een X5M :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat maar: Niet met lease van doen :)

[ Voor 104% gewijzigd door Will_M op 16-07-2014 22:37 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The Eagle schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:21:
[...]

Die stond in Den Bosch ook eentje, ook een touring. En daarnaast een X5M :9
Even compleet van het sportieve weg: Ik keek vorige week n.a.v. van een review eens naar de tutti lampioni versie van de Superb, de zogenoemde L&K uitvoering. Daar zit goddorie zelfs een zonnepaneel in het dak om, terwijl de auto geparkeerd staat, de auto en je blikjes koel te houden. Één orgie van leer en luxe vanbinnen, en beschikbaar in een 4x4 uitvoering.

De hele bende bij elkaar past hij nog net in onze leasecategorie, maar hij word vergeleken met de E-Klasse Estate en zou volgens sommige reviews nog de betere keuze zijn ook. Niet verkeerd!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op de locatie waar ik werk worden de electro parkeerplaatsen ingenomen door o.a. : Fisker Karma & Tesla Model roadster én S apparaten (de Opel/GM variant van de VOLT/Ampera zie ik eigenlijk nooit, ook niet op de weg).

Ik ga er vanuit dat een simpele prius of v60 niet aan die stekker mag gaan staan te laden dus.... Houdt ik me voorlopig maar aan die schelpen brandstof :)

Waterstof FTW, en er komen steeds meer tankstations in NL welke 't (gaan) leveren.

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 17-07-2014 08:12 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De Ampera/Volt zie ik aardig vaak in de randstad? Of bedoel je iets anders? De i3 zie je trouwens steeds meer rijden.

Strava

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die i3 is dan wel echt een lelijke auto. Dat BMW die ooit op de markt heeft durven brengen, dat snap ik niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• InZane
  • Laatst online: 16:16
vhal schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 07:35:
De Ampera/Volt zie ik aardig vaak in de randstad? Of bedoel je iets anders? De i3 zie je trouwens steeds meer rijden.
Ik wou net zeggen, ik kom vaker een Ampera/Volt tegen dan bijvoorbeeld een Tesla.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zag net Leon langskomen. Ik heb sinds kort de 14% Limited Edition 3. Er zijn nog een aardig wat op voorraad bij PON/Dealers.

Ik geniet trouwens echt van deze auto. Hij rijd ontzettend prettig en de sportstoelen zitten goed. Mocht je hem eens in de bocht leggen, dan is het elektronische sperdif ideaal.. ik krijg hem niet in de slip :)

Ook als je een mini-rotonde iets sneller neemt, waar je normaal gesproken wel kans hebt met nat weer om door te glijden als je eraf wil, het gaat gewoon goed ... love it :)

1 nadeel... je bedenkt altijd een excuus om even te kunnen rijden :P

Maar als ik dan om mij heen kijk onder het rijden, lijkt de wagen redelijke underdog te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 17-07-2014 08:18 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik werk in de randstad (hartje Rotterdam) maar ik zie hier op de parkeerdekken serieus geen Volt/Ampera's staan. Wel een aantal Tesla's en een paar honderd meter verderop 2 Fiskers.

Af en toe staat er een verdwaalde Mitsubishi of Volvo aan de laadpunten, maar geen GM auto's

Bij Tesla in Tilburg zie ik auto's ook zelden langer dan een week "op voorraad" staan terwijl GM dit jaar geloof ik nog maar een paar van d'r Volt/Ampera's verkocht heeft.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Was het niet zo dat je die Tesla's door allerlei subsidies zakelijk kon rijden tegen de prijs van een Volt, want dan zou ik het ook wel weten :P

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:21:
Was het niet zo dat je die Tesla's door allerlei subsidies zakelijk kon rijden tegen de prijs van een Volt, want dan zou ik het ook wel weten :P
Jep, als ZZP'er kon je hem ENORM goedkoop scoren vorig jaar :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:17:
Ik werk in de randstad (hartje Rotterdam) maar ik zie hier op de parkeerdekken serieus geen Volt/Ampera's staan. Wel een aantal Tesla's en een paar honderd meter verderop 2 Fiskers.

Af en toe staat er een verdwaalde Mitsubishi of Volvo aan de laadpunten, maar geen GM auto's

Bij Tesla in Tilburg zie ik auto's ook zelden langer dan een week "op voorraad" staan terwijl GM dit jaar geloof ik nog maar een paar van d'r Volt/Ampera's verkocht heeft.
Centrum Rotterdam staat ook vol met Tesla's. Ik heb hier nog meer Lamborghini's gezien dan Volts en meer Porsches dan Ampera's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• t_captain
Ik zie bijna evenveel Tesla's als Volts.

Door een verschillende bijtelling voor plug-in en electrische auto's komen de kosten voor de Volt en de S iets dichter bij elkaar. Toch zie ik van Tesla opmerkelijk vaak het topmodel (85 kWh performance) rijden en niet zo vaak het 60 kWh instapmodel dat prijstechnisch dichter bij GM zit. Wat dat betreft denk ik dat het toch een ander publiek is, en dat Tesla rijders voor een deel uit het hogere segment BMW en MB komen.

• Deveon
  • Niet online
Ik kom op weg naar huis in een half uur tijd 3 tot 4 Tesla's tegen en af en toe een V60 PHEV (lastig te herkennen). Volt's en Ampera's lijken allemaal verdwenen te zijn, maar het stikt van de Outlanders.
t_captain schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:47:
Ik zie bijna evenveel Tesla's als Volts.

Door een verschillende bijtelling voor plug-in en electrische auto's komen de kosten voor de Volt en de S iets dichter bij elkaar. Toch zie ik van Tesla opmerkelijk vaak het topmodel (85 kWh performance) rijden en niet zo vaak het 60 kWh instapmodel dat prijstechnisch dichter bij GM zit. Wat dat betreft denk ik dat het toch een ander publiek is, en dat Tesla rijders voor een deel uit het hogere segment BMW en MB komen.
Tja, wat zou na alle aftrekken het verschil nog zijn in de prijs? Daarnaast is die 25kWh extra wel fijn indien je het een keer te kort komt.

Ook is de besparing in het hogere segment van 20-25% naar 4% gigantisch.

[ Voor 66% gewijzigd door Deveon op 17-07-2014 09:05 ]

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:27:
[...]

Haha, ik heb hem alleen inderdaad met 5 deurs, maar dit is wat ik zo snel kon vinden met google :9
Een long shot, maar reed deze vorige week toevallig over de parkeerplaats bij W.C. Zuid?
Zag een A3 SB in die kleur met die velgjes :9 Mooie bak!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

de V60 hybrid zie ik meer dan een normale V60. De alu strip op de achterklep met "H Y B R I D" is niet echt te missen. Daarnaast zijn de dubbele uitlaten wel kenmerkend.

De Outlander...tsja...de Volvo V40 onder de hybrides zeg ik dan maar. Laatst zag ik een Renault Fluence voorbij rijden. Echt een mooie wagen die je zelden ziet. Jammer van die achtelijke batterij huurconstructie.

Strava

• DarkSide

DarkSide

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:43:
[...]

Even compleet van het sportieve weg: Ik keek vorige week n.a.v. van een review eens naar de tutti lampioni versie van de Superb, de zogenoemde L&K uitvoering. Daar zit goddorie zelfs een zonnepaneel in het dak om, terwijl de auto geparkeerd staat, de auto en je blikjes koel te houden. Één orgie van leer en luxe vanbinnen, en beschikbaar in een 4x4 uitvoering.

De hele bende bij elkaar past hij nog net in onze leasecategorie, maar hij word vergeleken met de E-Klasse Estate en zou volgens sommige reviews nog de betere keuze zijn ook. Niet verkeerd!
Ja dat ziet er idd erg netjes uit.
Er komt ook een L&K versie van de O3.
Maar helaas niet met zo'n zonnenpaneel. Dat lijkt me echt ideaal in de zomer.

• InZane
  • Laatst online: 16:16
Deveon schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:59:
Ik kom op weg naar huis in een half uur tijd 3 tot 4 Tesla's tegen en af en toe een V60 PHEV (lastig te herkennen). Volt's en Ampera's lijken allemaal verdwenen te zijn, maar het stikt van de Outlanders.
Je merkt inderdaad wel dat het wat terug lijkt te lopen met de Volts en Ampera's, maar ik kan nou niet zeggen dat ik hier in Utrecht wordt doodgegooid met Tesla's.
Die Outlanders.. pff, dat is net een virus. Alleen al omdat half Nederland er eentje heeft, zou ik 'm al niet meer hoeven.

• DarkSide

DarkSide

Ja opel heeft geloof ik slechts 12 exemplaren op kenteken gezet dit jaar.
Als ik moest kiezen tussen een ampera of een outlander PHEV zal ik ook voor de laatste gaan.
Is ruimer nl.
En de Tesla zie ik ook geregeld rondrijden in het oosten van het land.
Was laatst in Amsterdam op bezoek en daar zie ik ze echt heel veel aan een laadpaal staan.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk ook dat zodra alle Volt's en Ampera's uit de lease lopen dat ze verdwijnen. Op de tweedehands markt zijn ze door verscherpte regelgeving niet zo interessant meer voor consumenten, net als de Polo bluemotion diesels van een jaar of wat geleden.

Bij mij in de buurt staat 1 straat verderop een Tesla S. Allereerst vind ik het gewoon een vreselijk mooie auto en ook nog eens een normaal bereik. Zonnepanelen op het dak van het huis, zo hoort het. Al die plugin's in de buurt staan niet eens aan een paal 's avonds :N

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:43:

Kom op, heb je wel eens in een superb gereden?
Prima auto hoor, maar kan absoluut niet tippen aan het hogere segment...

Qua ruimte misschien en aankleding, maar daar houdt het direct op.
Gebruikte materialen, afwerking, rijeigenschappen, sportiviteit allemaal merkbaar minder....
Falcon schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:16:
Zag net Leon langskomen. Ik heb sinds kort de 14% Limited Edition 3. Er zijn nog een aardig wat op voorraad bij PON/Dealers.

Ik geniet trouwens echt van deze auto. Hij rijd ontzettend prettig en de sportstoelen zitten goed. Mocht je hem eens in de bocht leggen, dan is het elektronische sperdif ideaal.. ik krijg hem niet in de slip :)

Ook als je een mini-rotonde iets sneller neemt, waar je normaal gesproken wel kans hebt met nat weer om door te glijden als je eraf wil, het gaat gewoon goed ... love it :)

Maar als ik dan om mij heen kijk onder het rijden, lijkt de wagen redelijke underdog te zijn.
Ik heb wel eens de Fabia met een ibiza vergeleken, maar ondanks dat de ibiza velen malen mooier is, is dat ook echt het enige punt waarom ik de Ibiza zou kiezen.
Op ieder ander punt werd het de Fabia...

Voor mijn gevoel is Skoda net wat hoger geplaatst dan Seat, volwassener zeg maar. Maar goed, dat is mijn gevoel.
vhal schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:36:
de V60 hybrid zie ik meer dan een normale V60. De alu strip op de achterklep met "H Y B R I D" is niet echt te missen. Daarnaast zijn de dubbele uitlaten wel kenmerkend..
De D4 heeft die toch ook? In ieder geval in de sedan uitvoering...

Maar goed je herkent de V60 PIH idd aan de alu strip en het D6 embleem.
D6 wordt enkel geleverd in combinatie met de elektromotor.
Ethirty schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:55:
Ik denk ook dat zodra alle Volt's en Ampera's uit de lease lopen dat ze verdwijnen. Op de tweedehands markt zijn ze door verscherpte regelgeving niet zo interessant meer voor consumenten, net als de Polo bluemotion diesels van een jaar of wat geleden.

Bij mij in de buurt staat 1 straat verderop een Tesla S. Allereerst vind ik het gewoon een vreselijk mooie auto en ook nog eens een normaal bereik. Zonnepanelen op het dak van het huis, zo hoort het. Al die plugin's in de buurt staan niet eens aan een paal 's avonds :N
MAar zo lang die Tesla enkel voor ZZP-ers voor 293 euro per maand te rijden was inclusief energie om te rijden... En Jan de normale burger eerder op 1900 euro per maand moest rekenen 8)7

De debiel die die regels verzonnen heeft... Nu heb ik niets tegen ZZP-ers, maar waarom zo'n verschil!?

Youtube: DashcamNL

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

vhal schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 07:35:
Over de BMW i3 gesproken, over een weekje staat de i3 klaar als vervangende auto op mijn eigen verzoek.
Inderdaad, een vrij rare en aparte wagen, maar de dealer vertelde dat het best leuk reed, ook volgens de klanten die er mee proefgereden hadden.

Ben dus wel met name benieuwd hoe dat qua rijervaring is, heb namelijk nog nooit in een volledig elektrische auto gereden :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

dfrenner schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Kom op, heb je wel eens in een superb gereden?
Prima auto hoor, maar kan absoluut niet tippen aan het hogere segment...

Qua ruimte misschien en aankleding, maar daar houdt het direct op.
Gebruikte materialen, afwerking, rijeigenschappen, sportiviteit allemaal merkbaar minder....
Nee, maar dat ben ik zeker nog van plan. En ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijn, ik geef aan dat sommige reviewers die mening toegedaan zijn. Ik zou denken dat een auto die voor een zodanig (veel) lagere prijs zo dichtbij komt, geslaagd is in mijn boekje.

Dus die gaat sowieso op de lijst voor over 4 jaar :).

• Deveon
  • Niet online
InZane schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:49:
[...]
maar ik kan nou niet zeggen dat ik hier in Utrecht wordt doodgegooid met Tesla's.
Maar ze rijden rond Utrecht ook genoeg rond hoor. In de avondspits er 2 á 3 op de ring Oost (A27) van noord naar zuid. Volgens mij van zuid naar noord ook nog minimaal 2. Voor een auto van (bijna?) een ton kom je ze verdacht veel tegen... En ik kan alleen maar kwijlen.

Edit: Kent iemand dat spel met gele auto's? Als alternatief kan het ook met Tesla's! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 17-07-2014 11:16 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Deveon schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Maar ze rijden rond Utrecht ook genoeg rond hoor. In de avondspits er 2 á 3 op de ring Oost (A27) van noord naar zuid. Volgens mij van zuid naar noord ook nog minimaal 2. Voor een auto van (bijna?) een ton kom je ze verdacht veel tegen... En ik kan alleen maar kwijlen.
Ik weet er tenminste 3 in de wijk te staan waar ik woon...

iRacing Profiel

• DarkSide

DarkSide

[...]

Edit: Kent iemand dat spel met gele auto's? Als alternatief kan het ook met Tesla's! ;)
Of nog beter. Gele Teslas's

• BlakHawk
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:03:
Nee, maar dat ben ik zeker nog van plan. En ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijn, ik geef aan dat sommige reviewers die mening toegedaan zijn. Ik zou denken dat een auto die voor een zodanig (veel) lagere prijs zo dichtbij komt, geslaagd is in mijn boekje.

Dus die gaat sowieso op de lijst voor over 4 jaar :).
Iedereen die een Superb boven een E klasse verkiest en zegt dat die Superb beter is, heeft gewoon geen geld voor de E-klasse en probeert zijn keuze zo te verantwoorden, kan niets anders verzinnen ;)

Als geld het probleem niet zou zijn, hadden die mensen ook voor een E-klasse gekozen!

Ik geef eerlijk toe, dat ik een 14% bak rijd, omdat ik het geld liever anders kan besteed... Dus ik verdien niet genoeg voor een duurdere bak ;)

• t_captain
RomeoJ schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:01:
[...]

Over de BMW i3 gesproken, over een weekje staat de i3 klaar als vervangende auto op mijn eigen verzoek.
Inderdaad, een vrij rare en aparte wagen, maar de dealer vertelde dat het best leuk reed, ook volgens de klanten die er mee proefgereden hadden.
Het voordeel van een accu-auto is dat het zwaartepunt lekker laag ligt. Ook als je auto er niet zo sportief en laag uitziet, kan hij wel zo rijden. Ik snap alleen niet waarom de i3 voorwielaandrijving hebben gemonteerd. Met hetzelfde gemaak zet je de elektromotor achterin.

• Deveon
  • Niet online
Heeft waarschijnlijk te maken met de gewichtsverdeling (accu's achterin).

• PeaceNlove
  • Laatst online: 17:20

PeaceNlove

Deugleuter

DarkSide schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:27:
[...]

Of nog beter. Gele Teslas's
Dit zou minimaal equivalent moeten zijn aan een gele tesla. Wel wat duurder in de lease denk ik :P
Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/roadtests/alternative/1303_2014_mercedes_benz_sls_amg_electric_drive_quick_drive/43468519/2014-mercedes-benz-sls-amg-electric-drive-side-motion.jpg

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:48
[...]

Hier in de barre koude en afgelegen noordelijke hooglanden kom ik de Tesla dagelijks meermaals tegen, de Ampera zie je sowieso overal maar de BMW i3 zie ik nooit.

Ik rij toch dagelijks bijna 200km door de 3 noordelijke provincies.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:59
Ik rij iedere dag op en neer van Utrecht - Hoofddorp. En het overkomt me vaker dat ik wél een Tesla tegenkom dan dat ik die niet tegenkom. Vaak idd al rond Utrecht. Rijden er genoeg van rond. Ook niet zo gek, want een goed verdienende zzp-er kan die auto al kopen voor netto 30k euro. Dat is een hele goede deal voor zo'n auto

belachelijke regeling overigens

• Bossie
  • Laatst online: 15:48
Blik1984 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:18:
Ik rij iedere dag op en neer van Utrecht - Hoofddorp. En het overkomt me vaker dat ik wél een Tesla tegenkom dan dat ik die niet tegenkom. Vaak idd al rond Utrecht. Rijden er genoeg van rond. Ook niet zo gek, want een goed verdienende zzp-er kan die auto al kopen voor netto 30k euro. Dat is een hele goede deal voor zo'n auto

belachelijke regeling overigens
Eens, zeker als je ziet dat de goedkoopste uitvoering 66K is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:20
t_captain schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:41:
[...]

Het voordeel van een accu-auto is dat het zwaartepunt lekker laag ligt. Ook als je auto er niet zo sportief en laag uitziet, kan hij wel zo rijden. Ik snap alleen niet waarom de i3 voorwielaandrijving hebben gemonteerd. Met hetzelfde gemaak zet je de elektromotor achterin.
Onmogelijk met die 155 bandjes

• BlakHawk
Bospa01 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:23:
Eens, zeker als je ziet dat de goedkoopste uitvoering 66K is.
Maar het gaat vaak om de dure versie, die spotgoedkoop te rijden is:

Afbeeldingslocatie: http://steinbuch.files.wordpress.com/2012/05/naamloos.jpg

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dfrenner schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:12:
[...]

<.. plaatje .. >
Mooi land toch? :)

I have usernames older than you.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:12:
[...]

[afbeelding]
Ik ben dit sheet in 2013 tegengekomen maar de regels voor milieu-vriendelijke investeringsaftrek zijn aangepast dit jaar. Dus nu ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://steinbuch.files.wordpress.com/2013/09/excel-2014.jpg

Dat betekent, stam + t .

• Z___Z
  • Niet online
Van de aftrek krijg je alleen het belastingdeel terug toch? Moet dat bedrag niet nog maal 52% gedaan worden?

• t_captain
SniperGuy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:05:
[...]

Onmogelijk met die 155 bandjes
155 banden 8)7 Die ga je voelen bij het insturen.

Ik snel ze hier niet helemaal. Ze hebben de fantastische i8 gebouwd.
De logische volgende stap zou zijn om geleidelijk van de hogere naar de lagere marktsegmenten een electrisch model te gaan aanbieden. Eerst iets dat concurreert met de 6 GC, dan een model dat het tegen de 4-serie opneemt en uiteindelijk iets in de klasse van de 1/2 of 3 serie. Bovenal: de auto's moeten niet alleen een verwantwoord alernatief zijn voor de bestaande benzineauto's, ze moeten ook een leuker alternatief zijn voor de eletrische auto's van de concurrentie.

Toen zag ik een electrische 2-serie, gewoon op de openbare weg aan een laadpaal, en dacht ik "gut beschäftigt". En toen kwam de i3 :? Ik denk dat ik ga proefrijden, misschien is het een enorme meevaller.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja dat klinkt logischer ja voor een auto van meer dan een ton. Hoewel ik liever de eerste tabel nog wat langer had gezien. Minder Golfjes en meer Tesla's op de weg 8)

• Deveon
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:59:
[...]
Toen zag ik een electrische 2-serie, gewoon op de openbare weg aan een laadpaal, en dacht ik "gut beschäftigt".
Bedoel je de oude 1 serie coupe? Die was namelijk onder de berijders een groot succes, maar BMW heeft dit enkel gebruikt om informatie in te winnen voor de i3. De Prius was geen succes dankzij het alternatieve uiterlijk, maar toch probeert BMW het ook via die weg. Voor de i8 snap ik het, maar de i3?

Dit terwijl VAG/Volvo nu perfect inspringt op de vraag (GTE, G-tron, E-tron, V60 PHEV, ect). Onderhuids anders, maar hetzelfde uiterlijk. Fisker en Tesla doen in principe hetzelfde, maar ze leveren enkel elektrisch auto's. Voor de rest lijkt het op een traditionale auto.

• t_captain
Deveon schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Bedoel je de oude 1 serie coupe? Die was namelijk onder de berijders een groot succes, maar BMW heeft dit enkel gebruikt om informatie in te winnen voor de i3.
Mijn fout, was inderdaad de 1 coupe. Was nog het vorige model 1-serie, toen de coupe nog geen 2-serie heette.
De Prius was geen succes dankzij het alternatieve uiterlijk, maar toch probeert BMW het ook via die weg. Voor de i8 snap ik het, maar de i3?
Precies. Had na de spectaculaire i8 gewoon een i6 gebouwd. Als in: bijna net zo awesome als de i8, maar net even minder revolutionair, en vooral wat betaalbaarder. Richtprijs zou ik inzetten gelijk een 640i: samen met de belastingvoordelen breng je de auto net binnen bereik komt van artsen, advocaten en andere Freiberuefler aan de bovenkant van de markt. Waar je een aantal duizenden i8's bouwt, schaal je hier op naar enkele tienduizenden exemplaren.

Dan een vervolgversie die een flinke stap zet qua binnenruimte en wederom een klein stapje omlaag in prijs, dat zou de i5 zijn (prijspunt concurrerend met een 535i touring, maar gunstiger door het belastingvoordeel en als het goed is een fractie sneller). De helft van de prijsdaling zou je uit technologische evolutie halen, de andere helft uit schaalgrootte. Voor elke i6 moet je waarschijnlijk 5 i5's kunnen slijten. Deze auto is de meest rechtstreekse concurrent van de Tesla S.

Tegen de tijd dat de i5 op de markt is, staan de accountmanagers in de rij om een i3 voor te bestellen.

Verwijderd

Falcon schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:16:

Ik heb een proefrit gemaakt in verschillende versies van de Leon met die sportstoelen en ondanks het feit dat de zitting eigenlijk iets te kort is voor mijn benen zitten ze perfect.

Ik snap ook niet zo goed waarom de Leon minder populair is, hij ziet er toch sportiever uit dan een Golf en een Octavia.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:55:
[...]

Ik heb een proefrit gemaakt in verschillende versies van de Leon met die sportstoelen en ondanks het feit dat de zitting eigenlijk iets te kort is voor mijn benen zitten ze perfect.

Ik snap ook niet zo goed waarom de Leon minder populair is, hij ziet er toch sportiever uit dan een Golf en een Octavia.
Ik vind hem minder agressief kijken, hij is kleiner en volgens mij ook nog langzamer.

En er zit geen V8 geluid in :7.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:55:
[...]

Heel simpel, de Leon is kleiner dan de Octavia en kost net zo veel. De Octavia heeft een zee van ruimte en doet qua prestaties niet onder voor de Leon, dan kies je enkel de Leon als je echt wat geeft om het stoerdere uiterlijk.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik vond uiteindelijk de betere looks van de Leon niet opwegen tegen de uitrusting van de Octavia, maar als ons budget iets hoger was geweest, was er een vergelijkbare Leon gekomen :Y

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 22:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Lolhozer schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:11:
@Zerocool: Ik twijfel nog tussen de Aurus en een Octavia. Kun je mij aangeven wat je ongeveer qua verbruik haalt bij een lange rit op de snelweg bij 130km/u?
En ga je je ergeren aan het geluid dan wat de auto produceert? Ik hecht niet echt aan uiterlijk o.i.d. maar moet er wel weer 4jaar mee doen.
Qua verbruik (bij goed doorrijden en 130/140 op de snelweg) zit ik op ongeveer 19.5 a 20 km per liter. Ik erger mij niet meer aan het geluid, maar het is het begin wel even wennen als je anders gewend bent.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 23:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Thnx

Waarom? Omdat het kan!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie net de foto's van de nieuwe peugeot 508 die in juli op de markt komt en vanaf september geleverd gaat worden. Damn, das een mooie auto geworden zeg.
Front overal gewijzigd, Achterkant van de sedan is mooi geworden, achterkant van de SW gelijk gebleven zo te zien. Weet iemand of die EAT6 een volautomaat of een robotbak is?

Mooie potentiele kandidaat er bij nameljjk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Tsurany schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:06:
[...]

Heel simpel, de Leon is kleiner dan de Octavia en kost net zo veel. De Octavia heeft een zee van ruimte en doet qua prestaties niet onder voor de Leon, dan kies je enkel de Leon als je echt wat geeft om het stoerdere uiterlijk.
En daarbij is het ICE van een Skoda volgens mij ook een stuk beter (groter scherm, etc).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij zitten er in de skoda en seat dezelfde systemen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nope. Seat is alleen te krijgen met het kleine, trage navi systeem. Skoda is afhankelijk van de uitvoering.
Seat heeft Seat sound optie, Skoda heeft Canton, VW was volgens mij weer wat anders.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Rijden er Tweakers in een Outlander PHEV?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zware Unit schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:57:
Rijden er Tweakers in een Outlander PHEV?
PWM maar hem kennende heeft hij hem onderling al ingeruild met een collega :+

Strava

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Iemand misschien goeie info m.b.t. het bestellen van andere velgen i.c.m. lease?
De 308SW BLE komt met Quartz velgen. Liever heb ik de Ligne S, Grenat of Topaze.
Moet je dan rekenen op de prijzen uit de accessoirelijst? Terwijl je eigenlijk die Quartz nog inlevert??
16 inch wisselen met 16 zal geen probleem zijn voor de leasemij en bijtelling, maar als je overstapt op 17 inch dan?
Volgens een dealer was dat allemaal geen issue, maar ik heb wel eens anders gehoord, vandaar...
Herberekening bijtelling, brandstofverbruik, slijtage, onderhoud, dat soort.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 13:31
Gast1981 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:40:
Volgens een dealer was dat allemaal geen issue, maar ik heb wel eens anders gehoord, vandaar...
Herberekening bijtelling, brandstofverbruik, slijtage, onderhoud, dat soort.
Normaal monteer je dat soort dingen nadat de auto op kenteken is gezet. Das gunstiger voor de cataloguswaarde, en je zit dan in de 14% bijtelling ipv 20% :) ik zie het hier genoeg collega's doen, die allemaal de 16" velgen laten vervangen voor 17" of 18".

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ja I know, sowieso als accessoire, niet af-fabriek i.v.m. de cat.waarde.
Maar vindt de leasemij dat allemaal okido, omdat je wellicht qua uitstoot dan van 14% naar 20% zou kunnen terugvallen? En misschien hoger brandstofverbruik?
Kijk, ze hoeven e.e.a. niet te weten, maar bij onderhoud of winterbandenwissel komt het gauw genoeg aan het licht ;) Evenals bij inleveren in originele staat.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 13:31
Gast1981 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:51:
Ja I know, sowieso als accessoire, niet af-fabriek i.v.m. de cat.waarde.
Maar vindt de leasemij dat allemaal okido, omdat je wellicht qua uitstoot dan van 14% naar 20% zou kunnen terugvallen? En misschien hoger brandstofverbruik?
Kijk, ze hoeven e.e.a. niet te weten, maar bij onderhoud of winterbandenwissel komt het gauw genoeg aan het licht ;) Evenals bij inleveren in originele staat.
Het lijkt mij dat je dat besteld via de leasemaatschappij, het is immers hun auto :) Anders weten ze ook niet dat je grotere velgen hebt, en krijg je misschien een verkeerde maat banden. En die velgen wil je waarschijnlijk niet zelf kopen, maar gewoon via het leasebudget van je werkgever. Alleen, omdat je ze monteert nadat de auto op kenteken is gezet, word het niet verwerkt in de catalogusprijs. En dat scheelt weer een paar euro bijtelling :)

Of het belastingtechnisch is toegestaan, weet ik niet zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door Widow op 18-07-2014 13:06 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ben ook zeker wel voornemens het via de leasemij te doen ;)
Ik dacht effe te lezen dat je zei, gewoon achteraf doen. Geïnterpreteerd als, lekker zelf regelen, buiten alles om. Maar inderdaad, gewoon als dealeraccessoire meenemen is het idee. Vraag me dan nog steeds af of je dan sowieso meer uitstoot hebt bij een maatje groter (en dus bijtelling van 14 naar 20 procent), en of het voor het volle pond uit de accessoirelijst is, zelfs als je de huidige velgen dus inruilt. Leasemij kiest wss zelf de dealer (goedkoper enzo) dus een persoonlijke deal met de dealer zit er verder niet in..

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Voor mijzelf even een lijstje gemaakt met potentiele kandidaten. Heb de bijtellingspercentages voor 2015 al meegenomen. Gaat nog een lastige keuze worden zo. Ben ik nog bepaalde auto's vergeten?
Merk Type Bijtelling % Netto Prijs
Lexus CT 200h Hybrid Luxury Line 20 € 259 € 37.000
Mitsubishi Outlander PHEV Business Edition 7 € 98 € 40.000
Opel Ampera 7 € 98 € 40.000
Toyota Auris 1.8 Hybrid Lease Plus 20 € 210 € 30.000
Audi A3 1.6 TDI 110pk ultra Attraction Pro Line + 20 € 252 € 36.000
Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive Style Business 20 € 210 € 30.000
Volvo V40 D4 Business Ocean Race 20 € 259 € 37.000
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD 150pk Pro Line S 20 € 280 € 40.000
Audi Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD 150pk Attraction 20 € 252 € 36.000
Lexus IS 300h 20 € 287 € 41.000
Audi A3 Limousine 2.0 TDI Attraction 20 € 273 € 39.000
Audi A4 2.0 TDI Ultra 136pk Business Edition 20 € 287 € 41.000
Mercedes A 180 CDI 92 CO2 Prestige 20 € 259 € 37.000
Mercedes A 200 CDI Ambition 20 € 273 € 39.000
Opel Insignia 2.0 CDTI 140pk EcoFLEX Cosmo (hatchback 20 € 280 € 40.000
Opel Insignia 2.0 CDTI 140pk EcoFLEX Cosmo (Sedan) 20 € 280 € 40.000

Een aantal heb ik er uit gelaten omdat die mij op dit moment niet zo trekken:
Skoda Octavia, Citroen C4, C5 en DS5, Toyota Prius, VW Golf en Jetta, Ford Mondeo, Mazda 6
Deveon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:11:
- Peugeot 308 Hatchback met 14% bijtelling (2015)
- Volvo V40 D4 Business Ocean Race is een actie model en waarschijnlijk volgend jaar niet leverbaar.
- De Leon heb je ook als FR (benzine en de station enkel met automaat) met 20% en 150 pk. Kost onder de 30k
- Skoda Octavia geen optie?

Wat zijn je eisen eigenlijk?
Heb al eens een Peugeot gehad en op zich wel leuk maar hij trekt mij niet tov de andere opties die ik heb. En ben wat afgestapt van de Franse tak.

De Volvo kan ook gewoon een ander pakket. Dit was het duurste pakket en die heb ik overal geprobeerd te nemen zodat ik kan inschatten wat het mij max gaat kosten ipv een leuke auto zien en er dan achter komen dat je nog voor 10k aan opties moet toevoegen om hem acceptabel te maken :)

Ik wil geen station wagen (dat is toch de FR van de Leon).

Mbt Skoda heb ik geen goed gevoel. Dit kan volledig onterecht zijn hoor want begrijp dat ze met de Octavia en Superb toch echt wel een goede inhaal slag hebben gedaan. Dit is iets dat ik nog even ga nazoeken want ze zijn wel goed geprijsd.

Qua eisen. Tja dat is wel een goede vraag en heb ik niet 1 antwoord op maar ga mijn best doen
- Even ruim of ruimer dan mijn lexus ct200 die ik nu heb maar geen station
- Moet vlot kunnen optrekken (subjectief). Ga ook wel eens naar het buitenland dus zou fijn zijn als hij in de bergen goed mee kan
- Cruise control, Navigatie icm parkeersensor, Regensensor, Climat Control, USB, Bluetooth, Ledlverlichting en mistlampen zijn 100% een must. Leren bekleding, sportstoelen en dimmende binnenspiegel 99%. Leuke extra's Xenon koplampen, keyless start/entry, verwarmbare vooruit/stoelen,
- Sportief uiterlijk (ook subjectief)

Dus wat dat betreft kan ik redelijk wat kanten op. Helaas zit je dan al wel redelijk snel op auto's van 35k en meer en die doen het niet goed in 2015 mbt de 14% bijtelling.

[ Voor 80% gewijzigd door thewizard2006 op 18-07-2014 14:34 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Deveon
  • Niet online
- Peugeot 308 Hatchback met 14% bijtelling (2015)
- Volvo V40 D4 Business Ocean Race is een actie model en waarschijnlijk volgend jaar niet leverbaar.
- De Leon heb je ook als FR (benzine en de station enkel met automaat) met 20% en 150 pk. Kost onder de 30k
- Skoda Octavia geen optie?

Wat zijn je eisen eigenlijk?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ethirty schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:23:
Ik vond uiteindelijk de betere looks van de Leon niet opwegen tegen de uitrusting van de Octavia, maar als ons budget iets hoger was geweest, was er een vergelijkbare Leon gekomen :Y
Get your facts straight!*

Een Leon Edition Hatchback Limited Edition 3 is rijker uitgerust dan de Octavia HB Greenline Business Line uitvoering en ook nog eens iets goedkoper.

OC3 26.250
L5F 26.100

Wel zit er iets meer ruimte in de kofferbak van de OC3. Achterbank scheelt haast niks met de L5F.

* alleen geldig op 14% model

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 18-07-2014 14:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 ... 73 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.