martinusz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:11:
Per 1 augustus stap ik over naar een andere werkgever, het oorspronkelijke idee was om mijn huidige auto (ibiza ST) over te nemen, echter willen ze waarschijnlijk toch de boete betalen en mijn auto afkopen en dan zelf een lease-auto regelen.
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, als het doorgaat kan ik iets kiezen uit de Golf, Megane, Auris varianten. Helaas weinig 14% varianten hierin als ik het goed heb gezien.
Het wordt een diesel (nu benzine) en budget ligt op 600 ex. brandstof.
Netjes dat ze hem willen afkopen. Is het niet goedkoper het contract over te nemen en de tijd uit te zitten? Maar ach, voor jou wel lekker dat je een nieuwe bak mag uitzoeken
Wil je sowieso weer een ST? In 14% heb je dan een paar diesel-keuzes, zoals mijn shortlist: Octavia Combi, Leon ST en de 308SW. Overigens de Clio Estate is er ook in diesel 14% en hoewel die voor mij persoonlijk afvalt is het voor jou misschien een 4e optie in deze categorie.
Toevallig vandaag in de pauze bij een VAG dealer zowel de Octavia Combi als de Leon ST bekeken. Nadat ik vorige week ook de 308SW bekeken heb is de keuze er niet makkelijker op geworden, pffff

Eerlijk is eerlijk, alle 3 mooie wagens! En qua (lease)prijzen scheelt het elkaar ook niet zoveel lijkt het.
308SW is mooi, compleet en heeft een schitterend panoramadak (uitvoering BLE).
Octavia oogt ietwat saai/zakelijk, maar toch een mooie en vooral ruime wagen. Mooi aan te kleden ook.
Leon ST wellicht de kleinste van het stel, maar qua uiterlijk (persoonlijk) wel de winnaar.
Potverdorie een flink luxeprobleem
Tijd voor proefritjes dan maar
edit: Owja, per 1-8 bestellen is inderdaad weinig kans op tenaamstelling in 2014...
Dus ofwel de rit uitzingen of voorloopauto totdat er nieuwe 14% in omloop is, of zoeken in de groep 20%ers.
[
Voor 5% gewijzigd door
Gast1981 op 22-07-2014 15:45
]