Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 103 Laatste
Acties:
  • 442.414 views

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04 12:06
thewizard2006 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:00:
Voor mijzelf even een lijstje gemaakt met potentiele kandidaten. Heb de bijtellingspercentages voor 2015 al meegenomen. Gaat nog een lastige keuze worden zo. Ben ik nog bepaalde auto's vergeten?
Heb je ook nog ideeën over wat voor auto je zou willen? want het is nu een ratjetoe met enorm uiteenlopende auto's.

over je lijstje tot nu toe waar ik wat van kan zeggen (rest geen ervaring mee):
de 1.4 CoD icm S-tronic is heerlijk en stil (en 20% geloof ik)
de VAG 1.6TDI is niet de meest geraffineerde diesel
de 1.8 van lexus/toyota heeft een CVT, een CVT op zich is niet erg, maar dit blok laat zich erg makkelijk meeslepen in de toeren (en daarbij behorend lawaai).

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
Falcon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:21:
[...]

Get your facts straight!*

Een Leon Edition Hatchback Limited Edition 3 is rijker uitgerust dan de Octavia HB Greenline Business Line uitvoering en ook nog eens iets goedkoper.

OC3 26.250
L5F 26.100

Wel zit er iets meer ruimte in de kofferbak van de OC3. Achterbank scheelt haast niks met de L5F.

* alleen geldig op 14% model
LOL. Falcon verzuipt in cognitieve dissonantie .. gauw laat iemand hem een reddingsboei geven _O-

Je vergelijkt wat mij betreft een beetje appels met peren en bepaalde zaken zijn nogal strikt persoonlijk. Laat ik het dan ook even persoonlijk maken:

De Leon heeft de looks ... and that's it ... voor de rest is de Leon geen partij in deze klasse wat ook wel blijkt uit de verschillende autoreviews, autoverkopen en leasetopper overzichten.

De Leon delf het onderspit binnen de VAG familie, je ziet het bijvoorbeeld terug in het interieur. De gebruikte materialen zijn minder goed, sober en soms zelf verouderd. Er wordt bijv. bewust een ouder navigatiesysteem geplaatst. Daarnaast heeft de Octavia niet "een klein beetje meer" binnenruimte, maar aanzienlijk meer ruimte dan de Leon. Dus voordat je jezelf helemaal belachelijk maakt met uitspraken als "get your facts right" get you own right first ...

Let wel, dit is mijn mening die echter wel verdacht veel door anderen wordt gedeeld ;)

:>

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
secury schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Heb je ook nog ideeën over wat voor auto je zou willen? want het is nu een ratjetoe met enorm uiteenlopende auto's.

over je lijstje tot nu toe waar ik wat van kan zeggen (rest geen ervaring mee):
de 1.4 CoD icm S-tronic is heerlijk en stil (en 20% geloof ik)
de VAG 1.6TDI is niet de meest geraffineerde diesel
de 1.8 van lexus/toyota heeft een CVT, een CVT op zich is niet erg, maar dit blok laat zich erg makkelijk meeslepen in de toeren (en daarbij behorend lawaai).
Ik heb alleen auto's geselecteerd die ik zou willen rijden. Heb de post wat uitgebreid dus wellicht dat het iets duidelijker is.
Ik heb zelf een ct200h en vind de CVT heerlijk. Zou het zelf absoluut niet als lawaai bestempelen en heb er echt geen last van. Zeker als ik daarna gewoon de CC er op kan zetten is hij heel stil.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CVT vinden mensen alleen lawaaiering die er niet een redelijke tijd mee gereden hebben. Het is gewoon de besete automaat techniek, die steeds beter benaderd wordt door 8-9 traps automaten.
Ga er maar vanuit dat de CT200h en Auris volgend jaar gewoon weer in de 14% vallen. Verder wel een groot verschil in waarde van de auto's die je overweegt. 30-40k is 33% verschil in cataloguswaarde :). In jouw lijstje zou ik voor de IS300h gaan.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 15:31

DeluxZ

Livin' the good life

Waar is de Audi A3 e-tron?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-05 23:01

Ethirty

Who...me?

Falcon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:21:
Get your facts straight!*

Een Leon Edition Hatchback Limited Edition 3 is rijker uitgerust dan de Octavia HB Greenline Business Line uitvoering en ook nog eens iets goedkoper.

OC3 26.250
L5F 26.100

Wel zit er iets meer ruimte in de kofferbak van de OC3. Achterbank scheelt haast niks met de L5F.

* alleen geldig op 14% model
Facts are straight, ging bij mij om een Leon ST 1.6TDI DSG Businessline vs Octavia HB 1.6TDI DSG Elegance Businessline ;)

Catalogusprijs zegt helaas niet alles over de leaseprijs. Die viel voor de Leon gewoon hoger uit dan voor een beter uitgeruste Octavia :(

[ Voor 46% gewijzigd door Ethirty op 18-07-2014 15:51 ]

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De LEON FR is geen station. Kan je wel in station krijgen tho ;) FR is een uitvoering, net als een CUPRA ;)

En de auris meteen uit je lijst halen. Was een hok is dat.

Als ik jou was zou ik voor de A3 Limo 1.4 COD PLS S-Tronic gaan. :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Z___Z schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:09:
CVT vinden mensen alleen lawaaiering die er niet een redelijke tijd mee gereden hebben. Het is gewoon de besete automaat techniek, die steeds beter benaderd wordt door 8-9 traps automaten.
Ga er maar vanuit dat de CT200h en Auris volgend jaar gewoon weer in de 14% vallen. Verder wel een groot verschil in waarde van de auto's die je overweegt. 30-40k is 33% verschil in cataloguswaarde :). In jouw lijstje zou ik voor de IS300h gaan.
thewizard2006 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:45:
[...]

Ik heb alleen auto's geselecteerd die ik zou willen rijden. Heb de post wat uitgebreid dus wellicht dat het iets duidelijker is.
Ik heb zelf een ct200h en vind de CVT heerlijk. Zou het zelf absoluut niet als lawaai bestempelen en heb er echt geen last van. Zeker als ik daarna gewoon de CC er op kan zetten is hij heel stil.
^Met hun, heb nu een 75k kilometers gemaakt met mijn CT200h en bevalt erg prima, ik heb wel altijd de radio aan maar je kan echt heel gemakkelijk inspelen met je gaspedaal zodat je altijd precies de juiste toeren voor je gevoel hebt.
Ik ben wel een fan van CVT, de DSG-7 bak in mijn Polo vond ik vrij fijn (1.4L), 5-traps in BMW E46 6 cilinder, maar CVT is een stuk beter en anticipeert echt op je rijstijl. Je kan er vlot mee op de A1 rijden, vind het altijd zo leuk om te zien dat mensen naar een hybride kijken alsof je overal 80 wil en vervolgens het gas lostrekt en op de snelweg een behoorlijke sprint maakt. Snelwegverkeer 140-170km/u is prima te doen :).

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
2e week van augustus ga ik een proefrit maken bij Pon. :7

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tylen: Die Audi A3 Limousine is écht een Schi-Ter-Rend mooie auto en had ik eigenlijk al meteen bij introductie als Nr. Één op m'n shortlist staan om als opvolger voor m'n Scirocco te gaan fungeren.

Een paar weken geleden een offerte laten maken voor een 2.0TDi Proline S en qua prijs is 't zelfs dan nog een redelijk interessante auto (20% en qua prijs mét de nodige accesoires net zo duur als de Golf die ik nu bij elkaar geklikt heb), maar.... Er zat toen al een verwachtte leverdatum op van (schrik niet): Eind Januari 2015 waarbij de verwachting zelf gunstig geformuleerd werd :o

M'n bestelde Golf komt volgens verwachting in week 42 maar dat wordt waarschijnlijk al eerder. Met gemiddels 1000Km/week zou m'n Scirocco er over een week of 7 uit moeten (@160K) dus moet maar eens gaan zeuren bij de fleetagent dat 'ie 'm met een paar 1000 Km. moet verlengen :+

Lullige is in dezen dat ik ook nog eens een andere LM krijg dus de vraag is maar of de huidige LM 't nog eens gaat worden met de fleetagent. (Standaard is bij mijn werkgever Alphabet/ING de LM maar ik zie de VW's & Audi's eigenlijk altijd elders terecht komen. M'n huidige wagen is bij Leaseplan ondergebracht en de nieuwe gaat naar Athlon).

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 18-07-2014 19:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Dat is weinig nieuws, de gewone Sportback had het eerste jaar ook 6 maanden levertijd. Lang wachten inderdaad, dat zeker. Daarom ga ik altijd een maand of 8 voordat mijn contract afloopt al rondkijken om er zeker van te zijn niet stuk te lopen op de levertijd.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op zich maakt 't natuurlijk ook niet zó veel uit. Als de huidige auto ingeleverd moet worden dan komt er wel weer een tijdelijke huur/shortlease auto totdat die andere (desnoods volgend jaar pas) geleverd gaat worden. Vorige keer kreeg ik tijdelijk een nieuwe Citroën DS3 als voorloop auto en dat was éigenlijk best een "kek" wagentje waar ik, geheel onverwacht van mijn kant, met héél veel plezier bijna 3 maanden in gereden heb.

M'n Scirocco had toen ook een levertijd van bijna 7 maanden vanwege het batchgewijs bouwen van de Highline Plus uitvoering (uitvoering mét panormadak).

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
thewizard2006 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:00:

Hele lijst met auto's en netto bijtelling..
Hoe heb jij de netto bijtelling berekend? Snap niet hoe je met een cataloguswaarde van 41K met 20% bijtelling op 287 euro netto uit komt? Als je uitgaat van de 42% belastingschijf zit je al op 328 euri.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

En de schijf daaronder op 301 euro.

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
Zware Unit schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:57:
Rijden er Tweakers in een Outlander PHEV?
Wij hebben er sinds vorige week een naast de deur staan. Wat wil je erover weten?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Kennie dwars?

:7

• iAdema
Helaas haha, dat lukt niet :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KUT HOK, dus :P

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hoe klinkt dat Rockford Fosgate systeem met die dikke subs in de koffer?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In combinatie met:
Klinkt dat als "BONK", oftewel gewoon omgevallen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

The Eagle schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:44:
In combinatie met:

[...]

Klinkt dat als "BONK", oftewel gewoon omgevallen :+
Hebben die ecobandjes zoveel grip tegenwoordig ja? :+

• iAdema
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:40:
Hoe klinkt dat Rockford Fosgate systeem met die dikke subs in de koffer?
Om eerlijk te zijn: best goed. Daarnaast is het mogelijk om het geluid redelijk goed af te stellen om het helemaal naar wens te krijgen. Het is niet zo mooi als de JBL in een 508 (enige goede vergelijkingsmateriaal wat ik heb ATM), maar het is absoluut niet slecht. Daarnaast is het fijn dat er DAB+ is ingebouwd, dus de radio kwaliteit is veel beter.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik had er pas eentje achter me die heel agressief wisselde van rijstrook: achter me, naast me, achter me... ik was aan het wachten tot de linkerbaan vrij was en dat duurde hem te lang. Ik schakel terug naar zijn vier (alles daarboven is cruise mode in de EDE) en zag hem in m'n binnenspiegel verdwijnen.

Dus wat ik wil weten... hoe trekt het? Iedereen roept tegen me dat elektrisch rijden zo'n geweldig koppel geeft, en ik begrijp dat de PHEV tot 120km/h volledig elektrisch kan rijden/optrekken.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Met zo'n grote zware bak zal die performance wel tegen vallen

Verwijderd

Op papier valt het inderdaad tegen: 0-100 in 11 seconden en maximum snelheid is 170km/u. Al zijn beide niet direct om je voor te schamen. Je kunt meekomen in het verkeer en sneller dan 130 mag je eigenlijk toch niet.

• iAdema
HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:05:
Ik had er pas eentje achter me die heel agressief wisselde van rijstrook: achter me, naast me, achter me... ik was aan het wachten tot de linkerbaan vrij was en dat duurde hem te lang. Ik schakel terug naar zijn vier (alles daarboven is cruise mode in de EDE) en zag hem in m'n binnenspiegel verdwijnen.

Dus wat ik wil weten... hoe trekt het? Iedereen roept tegen me dat elektrisch rijden zo'n geweldig koppel geeft, en ik begrijp dat de PHEV tot 120km/h volledig elektrisch kan rijden/optrekken.
Het trekt qua performance wat je van zo'n wagen verwacht. Hij is zwaar, en is dus niet de snelste. Toch gebeurd er wel heel wat als je het gas intrapt. Je moet het alleen niet vergelijken met een Tesla ;). 0-60 gaat zeer vlot ivm niet schakelen, daarna is hij wat minder snel. Hij voelt qua acceleratie een stuk sneller dan dat hij daadwerkelijk is. Daarentegen heb je op de snelweg vaak niet door dat je alweer 'zo hard' rijd. Ik raad je aan even deze rij test te bekijken, en daarna Eventueel een proefrit te maken.

http://www.autoblog.nl/ni...ev-rijtest-en-video-62801

Het is absoluut een comfortabele auto, en hij voelt niet aan als een vrachtwagen. De Chrysler grand Voyager die we hiervoor hadden voelde langzamer aan.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb mijn nieuwe wagen al besteld, dus die proefrit laat ik wel zitten :P.

Maar top dat je er wat over kunt vertellen, voordat ik erachter kwam dat we aan onze 5 merken gebonden waren, was ik vastbesloten de PHEV te pakken omdat hij gewoon zo schijtgoedkoop is in de bijtelling :).

• iAdema
HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:42:
Ik heb mijn nieuwe wagen al besteld, dus die proefrit laat ik wel zitten :P.

Maar top dat je er wat over kunt vertellen, voordat ik erachter kwam dat we aan onze 5 merken gebonden waren, was ik vastbesloten de PHEV te pakken omdat hij gewoon zo schijtgoedkoop is in de bijtelling :).
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je hebt besteld..

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Exact deze.

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/409800865.jpg

• iAdema
Dat is ook een mooie! Die velgen zien er echt goed uit.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Enige give-away zijn de rode remmen. Nice!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

iAdema schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:41:
[...]

Dat is ook een mooie! Die velgen zien er echt goed uit.
Dank je! En dan voor jou ook een "review" van deze auto:

YouTube: Skoda Octavia Combi RS TDI 2013 - Nordschleife BTG lap in traffic

8)
Ethirty schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:45:
Enige give-away zijn de rode remmen. Nice!
Inderdaad, hij word zelfs afgeleverd zonder labels whatsoever, dus compleet anoniem. Ook de stoelen hebben geen rode accenten (gewoon grijs, net zoals de interieuraccenten in de deuren) en zijn 'gewoon' zwart.

[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-07-2014 11:47 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:53
Hoe nauwkeurig is een website als Toplease of Directlease?

Op beide sites kan ik een berekening laten maken. Tankpas/winterbanden etc. mee laten nemen. Maar zijn de bedragen beetje reëel? Of wijken ze heel erg af als ik straks bij Alphabet daadwerkelijk kan/mag bestellen. Ik weet dat Toplease een onderdeel van Alphabet is.

• thewizard2006
Schimanski81 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:59:
[...]

Hoe heb jij de netto bijtelling berekend? Snap niet hoe je met een cataloguswaarde van 41K met 20% bijtelling op 287 euro netto uit komt? Als je uitgaat van de 42% belastingschijf zit je al op 328 euri.
Wellicht dat ik een verkeerde formule gebruik dan maar met die formule kom ik op 287 netto uit. Daar komen wellicht nog wel wat extra verborgen kosten bij?

20% van 41000 = 8200 euro
42% van 8200 = 3444 euro
3444/12mnd = 287 euro
Er was nogal een groot aanbod van A3's dus wellicht dat ik een bepaalde uitvoering over het hoofd heb gezien. Kan je toelichten waarom deze volgens jou zeker niet mag ontbreken in het lijstje tov de andere (audi's) die er in staan?
Tylen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:09:
De LEON FR is geen station. Kan je wel in station krijgen tho ;) FR is een uitvoering, net als een CUPRA ;)
En de auris meteen uit je lijst halen. Was een hok is dat.
Ok dan zal ik nog eens naar de FR kijken. Dit is wat mij betreft de optie als de rest gewoon te duur is. Want 30-40k met 20% bijtelling tikt aardig aan.

En waarom is de Auris niet goed? Zelf heb ik hem nl een paar keer gereden als vervangend vervoer en was er best tevreden over eigenlijk. Zeker niet zo sportief en mooi als de ct200h (smaken verschillen) maar reed verder prima wat mij betreft

[ Voor 50% gewijzigd door thewizard2006 op 21-07-2014 11:00 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ja dat is de verkeerde formule :)

http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html

Kom je in schaal 42% op 328 euro uit

• thewizard2006
We Are Borg schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:59:
Ja dat is de verkeerde formule :)

http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html

Kom je in schaal 42% op 328 euro uit
Waar ga ik de mist in dan?

Hieronder wordt een voorbeeld weergegeven van een berekening van auto belasting bijtelling. Aan dit voorbeeld kunnen geen rechten worden ontleend.

Stel dat de nieuwwaarde van een normale auto € 21.500, - is. Daarbij geldt er een standaard bijtelling van 25% per jaar. 25% van € 21.500, - = € 5.375, - per jaar. Dit bedrag wordt bij je loon opgeteld, en hierover moet u belasting betalen.

Wanneer u een modaal inkomen hebt, en dus in schijf 2 of 3 zit met uw inkomen, kan er van uit worden gegaan dat u 42% belasting betaald. 42% van € 5.375, - = € 2.257,50

De leaseauto kost u dus € 2.257,50 per jaar. Dit wordt per maand ingehouden op uw loon, dus kost de auto van de zaak u ± € 188, - netto per maand.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 19:33

Gast1981

room with a moose!

De formule an sich klopt wel. Echter op die website worden ook de inkomensafhankelijke heffingskortingen meegenomen. In hoeverre die (negatieve) invloed hebben op de nettokosten van de bijtelling staat er niet expliciet bij.
In de formule zou je overigens ook nog de eigen bijdrage privégebruik mee kunnen nemen. Lease je bijv. 50 Euro boven norm, dan mag je die €50 bijdrage nog van de bruto bijtelling afhalen. Die berekenhet website neemt dat overigens ook mee als je die invult.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Pannekoek81 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:50:
Hoe nauwkeurig is een website als Toplease of Directlease?

Op beide sites kan ik een berekening laten maken. Tankpas/winterbanden etc. mee laten nemen. Maar zijn de bedragen beetje reëel? Of wijken ze heel erg af als ik straks bij Alphabet daadwerkelijk kan/mag bestellen. Ik weet dat Toplease een onderdeel van Alphabet is.
Is niet te zeggen. Dit hangt ook sterk af welke afspraken je bedrijf heeft met een LM.
Zo was mijn eerste auto een Stuk goedkoper in de praktijk dan op directlease.
Maar de andere 2 waren in de praktijk weer duurder.

Ik gebruik beide sites om een schatting te maken. Verschil in de praktijk komt vaak neer op 2 a 3 tientjes.
Geen 100,-
Ik reken mezelf vooral niet rijk. En hou ook rekening mee dat er soms aanbiedingen zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:53
DarkSide schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Is niet te zeggen. Dit hangt ook sterk af welke afspraken je bedrijf heeft met een LM.
Zo was mijn eerste auto een Stuk goedkoper in de praktijk dan op directlease.
Maar de andere 2 waren in de praktijk weer duurder.

Ik gebruik beide sites om een schatting te maken. Verschil in de praktijk komt vaak neer op 2 a 3 tientjes.
Geen 100,-
Ik reken mezelf vooral niet rijk. En hou ook rekening mee dat er soms aanbiedingen zijn.
Aanbiedingen staan vaak vermeld, dus daar let ik wel op. Ik hou ook rekening met inderdaad aantal euro. Mijn werkgever heeft ook afspraken in de zin van vaste dealer voor aflevering.

Maar als ik de berekening globaal neem kan ik over paar maandjes mooie wagen bestellen wederom. Budget en aantal km / aantal jaar is al bekend :) .

• Tylen
  • Nu online

Tylen

thewizard2006 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:55:
En waarom is de Auris niet goed? Zelf heb ik hem nl een paar keer gereden als vervangend vervoer en was er best tevreden over eigenlijk. Zeker niet zo sportief en mooi als de ct200h (smaken verschillen) maar reed verder prima wat mij betreft
Versnellingsbak blijft hoog in de toeren rijden, het is net een straaljager.

Alles is van hard plastic.
Navigatie systeem is van voor de oorlog.
Scherm is ook niet naar de bestuurder gedraaid
Cruise Control pookje zit aan de verkeerde kant van het stuur
Als het regent en je doet de achterdeur open is de bank nat.
etc etc etc.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Tylen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Overdrijven is ook een vak...
Het maakt mij niet uit waar het van gemaakt is, als het er maar ok uitziet...
Welke oorlog? Ook hier is op andere systemen zat aan te merken. Een perfect navigatiesysteem ben ik nog niet tegengekomen helaas.
Klopt, en dat hoeft voor mij ook niet. Waarom is dat zo belangrijk? Zoals het er nu in zit kan ik alles prima zien.
Dat is een kwestie van wennen...
Hier heb je in mijn ogen een echte designfout te pakken... Maar ja, ook daar heb je er bij andere auto's ook altijd wel wat van.
etc etc etc.
Uiteindelijk is het bijzonder subjectief wat voor de één een issue is en voor de ander niet toch?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, maar dat soort zaken gaat bij meerdere auto's mis. Mijn Ibiza had het als je het kofferdeksel opende. In de rand tussen glas en metaal bleef water staan en bij het openen liep dat zo de kofferruimte ipv de watergoot in. Dus zelfs al was het inmiddels droog dan had je nog water in de auto :X

Ik heb wel vaker iets in een auto dat ik denk "en dit is niemand opgevallen tijdens het ontwikkelen van deze auto".
- Altea 1st gen: afdekking van de verticale ruitenwissers blijft in de winter sneeuw inzitten waardoor je iedere keer de auto uit moet om de sneeuw te verwijderen anders komt het op een gegeven moment tot halverwege je ruit en zijn de wissers stuk.
- Octavia HB heeft een vertekening in het glas waardoor je via de achteruitkijkspiegel soms het idee hebt in een lachspiegel te kijken.
- Uitlaat straalt teveel warmte uit naar de kofferruimte waardoor je diepvries spul gesmolten is voor je thuis bent.
- Knop voor je gevaren knipperlicht achter je versnellingspook waardoor je in een noodsituatie moet gaan zoeken naar die knop.

Zo zijn er door de jaren heen wel vaker van die WTF momentjes geweest.

• thewizard2006
[...]

etc etc etc.
Tja zoals eerder vermeld is dit inderdaad vrij subjectief.
Ik ben de CVT gewend en erg tevreden ermee
Hard plastic hoeft niet lelijk te zijn en wellicht dat het interieur nog is aan te passen
Welk navigatie systeem is wel op en top? Is het dezelfde als in de lexus?
Hoe had je voor ogen dat het scherm van een ingebouwd navi systeem naar de bestuurder is gericht. Dat heb ik nog nooit gezien.
CC zit bij mij nu aan de rechterkant. Is dat de "goede" kant? idd kwestie van wennen lijkt mij
En de achterdeur doe ik sporadisch open :)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bijna elke moderne auto heeft het scherm van de navigatie (en sowieso alle knoppen) licht naar de bestuurder toe gedraaid.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:23
Vanmorgen mijn nieuwe Volvo V40 D4 mogen ophalen, poeh wat een heerlijke snelle en sportieve wagen zeg! Voor foto's zie de Volvo topic: Juancho in "Het grote Volvo topic - Deel 7"

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 15:31

DeluxZ

Livin' the good life

thewizard2006 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:55:

Er was nogal een groot aanbod van A3's dus wellicht dat ik een bepaalde uitvoering over het hoofd heb gezien. Kan je toelichten waarom deze volgens jou zeker niet mag ontbreken in het lijstje tov de andere (audi's) die er in staan?
7% bijtelling ? O-)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 06:41

Griffin

Is mythical

[...]

etc etc etc.
CVT == straaljager, tja ligt er toch echt aan hoe je met het gas pedaal omgaat. Maar bij bijna alle auto's heb je lawaai als je vol gas geeft. Op een gegeven moment heb je het niet meer door want je leert er mee omgaan.

Plastic valt mee, bovenkant van het dashboard en deurpanelen (bovenkant) is niet plastig maar een soort rubber wat iets in te drukken is. Sommige andere panelen zijn wel plastic maar meer auto's hebben dat volgens mij.

Navigatiesysteem werkt best goed, het is niet altijd even snel maar brengt me waar ik moet zijn. Nadeel vond ik in het begin dat het niet naar mij toegedraaid was, maar nu vind ik het niet meer storend want ik ben er aan gewent.

Of de CC pook nu rechts of links zit, daar wen je toch gewoon aan? tenminste lijkt mij.

Ik vind het iig een fijne auto (vooral de TS). Je krijgt een hoop voor 14% bijtelling, als je dat vergelijkt met andere auto's en die ga je aankleden van wat de Auris heeft betaal je meer, en ook die auto's hebben hier en daar weer hun tekort komingen.

• Z___Z
  • Niet online
[...]

..
Als je dit denkt, dan heb je er nog nooit mee gereden. Als je normaal gas geeft, versnel je met het verkeer mee en dan heb je hier geen last van. Als je snel versnelt, dan heb je met alle automaten veel toeren, maar omdat je snel versenelt, ben je snel op je doelsnelheid en gaan de toeren daarna weer omlaag. Dus blijft hoog in de toeren is onzin.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb zojuist een proefrit gemaakt in de Audi A3 G-Tron. Dat is toch ook een prima wagen met 14% bijtelling. Eindelijk een automaat met 14% buiten de Toyota en Honda hybride auto's. Vond het een prettige auto om in te rijden. Qua uitrusting wel wat beperkter dan de Toyota en iets duurder dan de Auris die ik ook op het oog heb maar het is een serieuze kandidaat!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Z___Z schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:39:
[...]

Als je dit denkt, dan heb je er nog nooit mee gereden. Als je normaal gas geeft, versnel je met het verkeer mee en dan heb je hier geen last van. Als je snel versnelt, dan heb je met alle automaten veel toeren, maar omdat je snel versenelt, ben je snel op je doelsnelheid en gaan de toeren daarna weer omlaag. Dus blijft hoog in de toeren is onzin.
Misschien rijdt hij wel heel veel autobahn? Ik zou me kunnen voorstellen dat de hybrides dan wat hoogmoedig klinken omdat bij die snelheden de brandstofmotor constant bij moet springen?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

HTT-Thalan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:09:
[...]

Misschien rijdt hij wel heel veel autobahn? Ik zou me kunnen voorstellen dat de hybrides dan wat hoogmoedig klinken omdat bij die snelheden de brandstofmotor constant bij moet springen?
Ook dan is de bewoording zoals hij gebruikt schromelijk overdreven. Ik heb in mijn vorige auto (Auris Hybride) duizenden kilometers op de snelweg gereden met hoge snelheid en het valt allemaal best mee.

• Z___Z
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:09:
[...]

Als je veel op de autobahn rijdt, maakt het niet uit welke versnellingsbak je hebt, als je tegen de v-max van je auto rijdt, dan rijd je altijd met veel toeren. Dat heeft niks met de bak te maken en alles met geluidsisolatie (wat bij Toyota gewoon niet zo goed is).

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

-O-
Kenteken: 7-TJH-16
Merk: Skoda
Type: Octavia RS combi
Kleur: Zwart
Top: 228
Regio: Zeeland - West-Brabant
Inzet als: VROS
Uitrusting: Regio-OS
(ik woon in Breda)

:F

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-07-2014 22:49 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmm, dan ga ik zéker niet sporten met een zwarte combi als ik in die buurt ben :/
Niet dat ik je straks zelfs maar een beetje bij kan houden, maar toch :')

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ideaal toch? Als mensen in je regio dat weten gaan ze zich ineens aan de snelheid houden en rechts rijden, kun jij doorrijden.
Of is die van jou lager begrensd als die van hen? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De RDW cijfers zijn exact identiek op het gewicht na; hun kentekengewicht is minimaal 100kg hoger.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29

Wok

Dakloos...

Dat is juist ideaal! :D

Inmiddels al weer een hele tijd geleden, maar ik heb ooit eens met mijn baas een weekend gewisseld van auto. Hij had mijn Mini Cooper nodig, dus ik mocht zijn Volvo S60 D5 rijden... Stock, zwart, standaard velgen, maar wel gechipped naar grofweg 190pk (standaard 163pk)... Ben nog nooit zo snel van Eindhoven naar Zwolle gereden tijdens de spits >:)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Gé Brander schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:24:
[...]

Ook dan is de bewoording zoals hij gebruikt schromelijk overdreven. Ik heb in mijn vorige auto (Auris Hybride) duizenden kilometers op de snelweg gereden met hoge snelheid en het valt allemaal best mee.
Ik heb de Auris TS als voorloper gehad. Kon hier helaas niets aan veranderen. En ja ik rijd veel rijkswegen en veel autobahn en nee het was niet "schromelijk overdreven". Ik denk dat ik een ander referentiekader heb.

Gelukkig zijn er ook chauffeurs die de Auris wel kunnen waarderen, ik vind het iig niets. (smaken verschillen zullen we maar zeggen.)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Toyota is een innovatief bedrijf met slimme auto's, maar ze hebben mij nooit kunnen bekoren, niet qua looks, niet qua rijgedrag en niet qua techniek. Mijn ouders zweren er tegenwoordig bij (Jarenlang een Corolla sedan, nu een nieuwere Hatchback, een '97 Starlet voor mijn moeder (is nu van mijn vrouw) en mijn zusje sinds kort een Aygo.

De grap is, vroeger zworen ze bij Fiat. Van de 127 naar een Ritmo, een Tipo en een Tempra SW. "Vind jij maar eens een betaalbare auto voor 3 koters, en ze rijden best lekker!" zeiden mijn ouders als ik me luid afvroeg waarom je een auto zou willen rijden waar wekelijks onderdelen afvallen.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:09:
De RDW cijfers zijn exact identiek op het gewicht na; hun kentekengewicht is minimaal 100kg hoger.
Bedoel je rijklaargewicht vs leeggewicht? Want rijklaar is incl zoveel % brandstof en een "dummy" bestuurder. Dat zou denk ik 100-120 kg zijn.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Dat zou het nog kunnen zijn. De mijne is nog niet gebouwd dus die kan ik niet op kenteken vergelijken :+.

Overigens vind ik het vreemd dat ze niet een (nog) snellere wagen inzetten als VROS. Als er legio mensen zijn die met dit soort auto's rondrijden tegenwoordig, zou je toch denken dat zij iets snellers moeten inzetten om die bij te houden?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Bijhouden is relatief. Zo hoeven natuurlijk niet sneller te kunnen. Ik ga er vanuit dat ze toch wel minimaal 220 kunnen halen. Als de auto dan uitloopt dan zal dat niet heul veel zijn. Plus dat dat geen uren duurt (hooguit een minuut of 2???) dus veel zijn ze er niet vanaf. En met blauw blauw aan, heeft een VROS minder last van andere weggebruikers en dus is de pakkans vele malen hoger zonder dat de andere auto hem kan peren.

Nederland is niet zo groot ;)

• Deveon
  • Niet online
Het doel van een VROS is ook meer om annoniem verkeersovertreders te betrappen en ze tijdens deze overtredingen in het zicht/bereik te houden. Dan is de voorkeur meer om onopvallend te zijn. En dat lukt wel aangezien de Octavia Combi 14% bijtelling heeft. ;) Gezien de deal met Pon waren de alternatieven (waarschijnlijk) de Leon FR of A3/A4 2.0 TDI. Dan is de Skoda toch het minst opvallend.

Al zal de oplettende hardrijder zich afvragen waarom die Octavia niet verdwijnt in de achteruitkijkspiegel, maar juist dichtbij komt.

[ Voor 40% gewijzigd door Deveon op 22-07-2014 10:52 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
Per 1 augustus stap ik over naar een andere werkgever, het oorspronkelijke idee was om mijn huidige auto (ibiza ST) over te nemen, echter willen ze waarschijnlijk toch de boete betalen en mijn auto afkopen en dan zelf een lease-auto regelen.
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, als het doorgaat kan ik iets kiezen uit de Golf, Megane, Auris varianten. Helaas weinig 14% varianten hierin als ik het goed heb gezien.
Het wordt een diesel (nu benzine) en budget ligt op 600 ex. brandstof.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deveon
  • Niet online
op hoeveel km is die 600 ex. brandstof gebasseerd? De Auris is volgens mij niet als diesel te krijgen.

• Martinusz
Deveon schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:19:
op hoeveel km is die 600 ex. brandstof gebasseerd? De Auris is volgens mij niet als diesel te krijgen.
Uit mijn hoofd even is dat 40.000 per jaar.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

martinusz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:11:
Per 1 augustus stap ik over naar een andere werkgever, het oorspronkelijke idee was om mijn huidige auto (ibiza ST) over te nemen, echter willen ze waarschijnlijk toch de boete betalen en mijn auto afkopen en dan zelf een lease-auto regelen.
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, als het doorgaat kan ik iets kiezen uit de Golf, Megane, Auris varianten. Helaas weinig 14% varianten hierin als ik het goed heb gezien.
Volgens mij is alleen de 308 HB er volgend jaar nog als 14% versie. Rekening houdend met aanvraag codes en levertijd zit je al gauw in 2015 namelijk.

Met 600, ex brandstof is er best wel een leuke 20% auto te regelen volgens mij.
Weet niet hoelang je ST nog moet? en of je tevreden bent.
Kans is namelijk dat we vanaf april/mei weer wat meer 14% auto's krijgen.
Denk namelijk dat Zowel peugeot, Skoda en Seat graag hun stations met 3 gram omlaag brengen.
Dan kan je nog een paar maanden in je ST rijden. En dan rond jan/feb een nieuwe 14% auto bestellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 19:33

Gast1981

room with a moose!

martinusz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:11:
Netjes dat ze hem willen afkopen. Is het niet goedkoper het contract over te nemen en de tijd uit te zitten? Maar ach, voor jou wel lekker dat je een nieuwe bak mag uitzoeken :P

Wil je sowieso weer een ST? In 14% heb je dan een paar diesel-keuzes, zoals mijn shortlist: Octavia Combi, Leon ST en de 308SW. Overigens de Clio Estate is er ook in diesel 14% en hoewel die voor mij persoonlijk afvalt is het voor jou misschien een 4e optie in deze categorie.
Toevallig vandaag in de pauze bij een VAG dealer zowel de Octavia Combi als de Leon ST bekeken. Nadat ik vorige week ook de 308SW bekeken heb is de keuze er niet makkelijker op geworden, pffff :/ Eerlijk is eerlijk, alle 3 mooie wagens! En qua (lease)prijzen scheelt het elkaar ook niet zoveel lijkt het.
308SW is mooi, compleet en heeft een schitterend panoramadak (uitvoering BLE).
Octavia oogt ietwat saai/zakelijk, maar toch een mooie en vooral ruime wagen. Mooi aan te kleden ook.
Leon ST wellicht de kleinste van het stel, maar qua uiterlijk (persoonlijk) wel de winnaar.
Potverdorie een flink luxeprobleem :9
Tijd voor proefritjes dan maar :)

edit: Owja, per 1-8 bestellen is inderdaad weinig kans op tenaamstelling in 2014...
Dus ofwel de rit uitzingen of voorloopauto totdat er nieuwe 14% in omloop is, of zoeken in de groep 20%ers.

[ Voor 5% gewijzigd door Gast1981 op 22-07-2014 15:45 ]

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Dit waren ook de autos die op mijn shortlist stonden.
De 308 is voor mij afgevallen omdat ik toch graag meer ruimte op de achterbank heb. En ik het navigatie/multi media systeem niet echt "mijn ding" is.

De ST is idd de mooiste. Is ook ruim op de achterbank. En de bagageruimte moet ik voldoende zijn.
Alleen kwa afwerking vind ik hem iets minder. En het navigatie scherm is echt te klein en te traag anno 2014 (mijn mening)

Blijft over de Skoda. Mooie all rounder. Prachtig 8"navi scherm die wel snel werkt. Maar idd geen panodak.

De eerste 2 zijn nog dit jaar te leveren. Voor de skoda wordt het lastig. Daar loopt de levertijd op naar zo'n 5 maanden. Tevens is daar het technology pakket niet meer leverbaar (mocht je interesse hebben).

Ik mag nog niet bestellen. Wacht op toestemming inlog codes, Dus waarschijnlijk haal ik 2014 niet meer om nog te kunnen profiteren van 14%.
Zit nu te twijvelen om een Greenline full options te nemen en daarvoor 20% te gaan betalen.
Of wat minder opties, maar dan een Elegance Busisness Line (met panodak) en daar 20% voor te betalen.

• Martinusz
Gast1981 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Netjes dat ze hem willen afkopen. Is het niet goedkoper het contract over te nemen en de tijd uit te zitten? Maar ach, voor jou wel lekker dat je een nieuwe bak mag uitzoeken :P

Wil je sowieso weer een ST? In 14% heb je dan een paar diesel-keuzes, zoals mijn shortlist: Octavia Combi, Leon ST en de 308SW. Overigens de Clio Estate is er ook in diesel 14% en hoewel die voor mij persoonlijk afvalt is het voor jou misschien een 4e optie in deze categorie.
Toevallig vandaag in de pauze bij een VAG dealer zowel de Octavia Combi als de Leon ST bekeken. Nadat ik vorige week ook de 308SW bekeken heb is de keuze er niet makkelijker op geworden, pffff :/ Eerlijk is eerlijk, alle 3 mooie wagens! En qua (lease)prijzen scheelt het elkaar ook niet zoveel lijkt het.
308SW is mooi, compleet en heeft een schitterend panoramadak (uitvoering BLE).
Octavia oogt ietwat saai/zakelijk, maar toch een mooie en vooral ruime wagen. Mooi aan te kleden ook.
Leon ST wellicht de kleinste van het stel, maar qua uiterlijk (persoonlijk) wel de winnaar.
Potverdorie een flink luxeprobleem :9
Tijd voor proefritjes dan maar :)

edit: Owja, per 1-8 bestellen is inderdaad weinig kans op tenaamstelling in 2014...
Dus ofwel de rit uitzingen of voorloopauto totdat er nieuwe 14% in omloop is, of zoeken in de groep 20%ers.
Eerst was het plan om over te nemen, maakte mij ook verder niet uit, mijn ibiza ST rijdt prima!
Echter hebben ze blijkbaar meer kosten aan het overnemen naar hun leasemaatschappij dan dat ze een eenmalige boete betalen. En zoals gezegd rijdt ik nu benzine en willen zij graag diesel ivm verwachte kilometers ;)

Mijn ST staat bijna op een ton kilometers en zou nog iets minder dan 2 jaar moeten (20% bijtelling), ik verwacht de boete op 2x lease maandbedrag = +- 1000, euro

Er zijn zeker leuke varianten, maar als ik het goed heb begrepen is de keuze beperkt tot de modellen die ik heb genoemd, dus Golf, Megane en Auris en dan in alle varianten daarvan. Dit staat tenminste in de personeelsreglement ;) wellicht wijken ze hier wel vanaf dat weet ik nog niet :)

Octavia of Leon ST zou ik graag willen rijden hoor, alleen staat deze dus niet op de shortlist zover ik nu weet.
En met een beetje pech zeggen ze je krijgt deze auto per 1 augustus want die kunnen ze nu leveren, maar goed dit is nog even koffiedik kijken, eerst even goed regelen allemaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 22-07-2014 16:14 ]

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

ik zou in mijn die boete met beide handen aanpakken als ze maar 1000,- rekenen terwijl je nog bijna 2 jaar moet volgens contract.
Dan zou ik hem idd afkopen.

En dan wordt het geen 14% versie.
Hoewel ik begrepen had dat PON bezig is om te kijken of ze de golf op 82gram kunnen krijgen.
Is het nog maar de vraag. Per wanneer dat precies is.
Zou dan gaan voor de "oude" 1.6 TDI met 105 PK in een leuke highline uitvoering.

Suc6 met je keuze en natuurlijk veel plezier bij het uitzoeken

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag even met een 14% Golf VII 1.6 TDi gereden in een versie/uitmonstering waarbij alles zo standaard mogelijk gelaten was. Trendline BMT van een collegaatje welke graag eens in een Scirocco wilde rijden .... En ik was eigenlijk ook érg benieuwd naar het 110PK 1.6TDi BMT blok dus maar even geruild.

Op het blok/de gehele auto is écht niks aan te merken behalve misschien de starre achteras, maar daar merk je eigenlijk pas wat van als je een bocht wat te hard inzet/door wil waardoor de achterkant wat gaat wringen (wordt nóóit écht vervelend). Het niet bestellen van accessoires/optiepakketten was voor haar een bewuste keuze dus daar heb ik ook eigenlijk niet op gelet :+ (stiekem uiteraard wel, maar dat heeft niks met de auto ansich te maken).

Jammer dat ze dat blok in de combi (nog) niet in de 14% regeling hebben gekregen,

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ze de combi niet in de 14% krijgen vraag ik me af of ze de hatchback volgend jaar uberhaupt wel in de 14% krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Mocht je nog tips willen voor iets snels: Er zat vandaag een Vito achter me op de A27, en ik vroeg me toch sterk af waarom ik die niet afgeschud kreeg... hij was nét niet snel genoeg om me bij te houden, maar het schol niet veel. Een tripje kentekencheck leerde mij dat ik met een 3.0L 6-in-lijn te maken had, met 224 pk...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:08

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wimmel_1 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:32:
Vandaag even met een 14% Golf VII 1.6 TDi gereden in een versie/uitmonstering waarbij alles zo standaard mogelijk gelaten was. Trendline BMT van een collegaatje welke graag eens in een Scirocco wilde rijden .... En ik was eigenlijk ook érg benieuwd naar het 110PK 1.6TDi BMT blok dus maar even geruild.

Op het blok/de gehele auto is écht niks aan te merken behalve misschien de starre achteras, maar daar merk je eigenlijk pas wat van als je een bocht wat te hard inzet/door wil waardoor de achterkant wat gaat wringen (wordt nóóit écht vervelend). Het niet bestellen van accessoires/optiepakketten was voor haar een bewuste keuze dus daar heb ik ook eigenlijk niet op gelet :+ (stiekem uiteraard wel, maar dat heeft niks met de auto ansich te maken).

Jammer dat ze dat blok in de combi (nog) niet in de 14% regeling hebben gekregen,
Voor dit jaar wel hoor, dus als je die nu besteld, heb je die met 14%.

De golf is niet zo populair als zijn grote neefje, dus de levertijd valt ook erg mee. ;)

I have usernames older than you.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:21:
Mocht je nog tips willen voor iets snels: Er zat vandaag een Vito achter me op de A27, en ik vroeg me toch sterk af waarom ik die niet afgeschud kreeg... hij was nét niet snel genoeg om me bij te houden, maar het schol niet veel. Een tripje kentekencheck leerde mij dat ik met een 3.0L 6-in-lijn te maken had, met 224 pk...
Een soort race-truck voor aannemers dus :+

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Inderdaad, ding was echt eng snel voor zo'n grote bus. Ik moest gewoon helemaal terug naar mijn vierde versnelling om hem voor te blijven 8).

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Moet je als je de kans krijgt eens een keer een race pakken tegen een Toyota Tundra. Die bak mag flink zwaar zijn, maar met een 5,7 V8 hemi @400+ pk houdt die je ook wel bij :P

Tundra rijdt fantastisch overigens, vriend van me heeft er eentje. Wereldbak :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pjottum schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:24:
[...]

Voor dit jaar wel hoor, dus als je die nu besteld, heb je die met 14%.

De golf is niet zo populair als zijn grote neefje, dus de levertijd valt ook erg mee. ;)
Er staat voor mij een simpele 2.0 in bestelling welke een omweg maakt via DLD. en daardoor pas in week 42 geleverd wordt ;)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ja hoor, hij wel! En de garantie dan?

En je sportonderstel om die extra peekaas op het asfalt te hebben en te houden?

[ Voor 52% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-07-2014 21:25 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:25:
Ja hoor, hij wel! En de garantie dan?

En je sportonderstel om die extra peekaas op het asfalt te hebben en te houden?
Die loopt "gewoon" via VAG :P Zoals 't hoort!!

Ik moet zo'n RS Ocatvia toch wel een béétje kunnen vóór blijven, hè :P

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 22-07-2014 21:32 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"."

[ Voor 100% gewijzigd door Will_M op 22-07-2014 21:32 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-04 16:34
Vito 3.0 CDi? Ding accelereert aardig, maar laat op hogere snelheden veel liggen door zijn luchtweerstand. Als je een beetje auto hebt, rij je met meer dan 30 km/h verschil bij hem weg.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Zonder nou te willen beweren dat mijn 320d EDE een snelheidsmonster is, ben ik niet gewend om door heel veel voertuigen bijgehouden te worden, ik doe dus meestal niet mijn best om zo hard mogelijk weg te komen, heeft ook weinig zin als het druk is, dus ik trek meestal gewoon in mijn 5 of 6e versnelling weg en dat is dan ruim voldoende om in te halen.

... dus toen er een Vito verscheen die nog steeds bij me was nadat ik een vlootje op de rechterbaan voorbij had gestoken, was mijn interesse gewekt. Eerst even checken op de binnenspiegel, 1 of 2 passagiers, zit er iets in de grille, m.a.w. checken of het een VROS kan zijn. Ik twijfelde nog steeds, dus liet hem even voorbij. Zat een man met overhemd in, alleen, vrij relaxed met één handje aan het stuur en keek niet op of om toen hij voorbij kwam.

Geen VROS dus! Mooi, terug naar 4 en gas op die plank. Tussensprintjes willen wel in dit ding, dus ik was hem toen vlot weer voorbij en kom hem ook (binnen de grenzen van de redelijkheid, er waren immers ook nog andere weggebruikers) prima voorblijven.

Toen hij de afslag pakte even het kenteken onthouden en later op een stukje file even ingetikt in een kenteken-app en toen kwam de aap uit de mouw :). Best grappig om door zo'n werkmansbusje verrast te worden!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zelfde geld voor de "TDI" T5 busjes van VW waar alles in 't rood staat (óf waar juist niks meer op vermeld is) ;)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tijd om die busjes te bestempelen als vrachtwagen en te begrenzen om 80 >:)

Ik twijfel na een week of 2 toch erg sterk om mijn auto te verlagen. Auto helt me te veel in snelle bochten en met de 18" wielen blijft de hoogte van de Octavia een doorn in het oog. Twijfel alleen wat te doen: alleen verlagen met dezelfde veren als bij de dealer (maar dan goedkoper), of all the way gaan en een KW streetcomfort setje monteren (best een beetje duur) en hopen dat de leasemij er nooit moeilijk over gaat doen.

Iemand ervaring met verlagen buiten medeweten van de leasemij om?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eibach setje is simpel te monteren :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja, dat is optie 1. Eibach setje doet -30/35mm, KW streetcomfort gaat tot -40mm en wat meer op elkaar afgestemd weggedrag. Maar wel tegen een meerprijs van ruim €700 :/

Bovendien is zo'n geel/paarse aanpassing aan je onderstel vrij opvallend :P

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat geel paarse gaat er met het aantal km's dat je als leasert maakt wel afhoor ;)
Bovendien ziet de leasemij dat ding pas terug als ie ingeleverd wordt. Eerder hooguit als je hem in de kreukels rijdt of als er ineens een veer vervangen moet worden. Verder komen ze er echt niet zomaar achter :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

What about comfort?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon terug naar 17" :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Comfort, wasda'? Heb 4 jaar met een verlaagd sportonderstel gereden, die Octavia voelt in vergelijking als een soort zeestomer. Ik denk dat het zelfs met de Eibachs nog best comfortabel is. In ieder geval een stuk minder pitch en roll dan nu. Voel me soms net zo'n bobble-head :P

En een goede schroefset als die van KW is naar mijn idee al vaak een stuk beter dan een willekeurig sportonderstel van een niet-sportieve auto. We zijn niet allemaal een BMW onderstel gewend.

Gaat me niet zozeer om het erachter komen, meer om aansprakelijkheid als er iets zou zijn. Volgens de overeenkomst mag ik alles doen wat geen schade toebrengt (of woorden van gelijke strekking).

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Welke motorisering heeft gij?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dadelijk moet iedereen een : Slow Down versie gaan rijden :o

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 22-07-2014 23:51 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

1.6TDI, 230pk jongûh :P
oh nee, toch maar 105

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Dan zou ik het zo laten als het mijn auto was, met dat blok en die vering zou ik me toch meer op comfort richten dan op bochtengedrag. Of laat ik het anders stellen: 700 euro stukslaan op het bochtengedrag van een auto die verder helemaal niet sportief bedoeld is vind ik sunt géld.

Kun je ook een leuke audio-upgrade van laten doen, of desnoods een chiptune (maar dat zal wel niet mogen van je LM).

(de laatste keer dat ik me stoorde aan het bochtengedrag van mijn auto was tijdens de eerste weken in mijn allereerste autootje, een blauwe 205 1.1 (inderdaad, zonder "i" !!)) met 3 ton op de teller. Oplossing: Verkocht en een BMW gekocht :+.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-07-2014 23:58 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:57:
Dan zou ik het zo laten als het mijn auto was, met dat blok en die vering zou ik me toch meer op comfort richten dan op bochtengedrag. Of laat ik het anders stellen: 700 euro stukslaan op het bochtengedrag van een auto die verder helemaal niet sportief bedoeld is vind ik sunt géld.

Kun je ook een leuke audio-upgrade van laten doen, of desnoods een chiptune (maar dat zal wel niet mogen van je LM).

(de laatste keer dat ik me stoorde aan het bochtengedrag van mijn auto was tijdens de eerste weken in mijn allereerste autootje, een blauwe 205 1.1 (inderdaad, zonder "i" !!)) met 3 ton op de teller. Oplossing: Verkocht en een BMW gekocht :+.
Als je ooit in de gelegenheid bent: Een star achterasje ..... No-Go ;)

• Z___Z
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:54:
1.6TDI, 230pk jongûh :P
oh nee, toch maar 105
Starre achteras 8)7

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja :'(

Maar ik wil best wat comfort inleveren voor wegligging hoor, ook al is het geen racemonster. Dan wordt het dus Eibach :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:57:
Ook met een minder snelle motor kan je hard de bochten door. Als je niet van dat deinerige, overhellende gedrag houdt, dan maakt het niet uit wat voor motor er in zit maar dan voelt de auto wat stabieler en strakker aan. Bijkomend voordeel zijn de looks.

Mijn BMW 116d EDE is ook verlaagd, dan wel af-fabriek en bedoeld voor een vermindering van de luchtweerstand, maar toch is 'ie wel strakker afgeveerd en ziet er nog eens beter uit in combinatie met de 18 inch velgen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1 ... 74 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.