Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.426 views

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

martinusz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:59:
[...]

Formaat waar in de auto?
Een ibiza of Leon zal voorin niet zoveel schelen qua ruimte, gaat het dan om de kofferbakruimte of de ruimte op de achterbank?

Wellicht een ibiza ST een optie? Of de Skoda Rapid/Octavia, maar dat ligt dus maar net aan waar je de ruimte nodig hebt ;)
Ik heb naar de gewone Ibiza gekeken, en ook de ST, maar het interieur kan by far niet tippen aan dat van een Golf of Leon. Ik heb hiervoor een eigen Ibiza gehad, en gewoon de fractie meer binnenruimte met zitten (vooral achterin) en klein beetje extra koffer neemt de minpuntjes weg die ik in mijn eigen Ibiza zag.

My iRacing profile | Strava

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 11:50
Nnoitra schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Ervaring uit het verleden of heb je de nieuwe Leon zelf bekeken? ;)
Ik vond het afwerkniveau prima, maar dat is mij mening :+
Dat zal een ervaring uit het heden zijn, de afwerking van de Golf is gewoon beter. Mooiere materialen en heb in de Golf's die ik proef reed ook geen rammels gehoord. In m'n huidige Leon al diverse, los stekkertje oid in het dashboard, kraak in het kunstof van het portier, kraak in de speaker op een bepaalde volumes, dichtslaan van de portieren is gewoon minder (en dan trilt de hele achter bumper mee :')). Het valt mij tegen voor een 'Duitse' auto, de kwaliteits beveling van mijn vorige auto's (Fiats) was beter in ieder geval.
Tov van de Leon II een hele vooruitgang, maar de pikorde is wel duidelijk (zie je ook terug in de prijs).

Verder wel een fijne auto hoor en hij ziet er natuurlijk van buiten veel beter uit :P

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy op 05-05-2014 13:13 ]

Flickr | Lego collectie

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Royz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:50:
[...]

Heb je weleens gezien hoe zo een ecomotive gril eruit ziet? Logo eruit halen is ook geen optie, want die zit in de gril verwerkt. Dan verzet ik me maar over commentaar zoals die van jou en matinusz ;).
Ja, ik weet hoe die eruit ziet. En idd, 99% van de mensen zal het niet opvallen :)

www.google.nl

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05

Royz

Kleurenblind!!

MisteRMeesteR schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:22:
[...]

Ja, ik weet hoe die eruit ziet. En idd, 99% van de mensen zal het niet opvallen :)
Wilde 4 jaar terug een Polo ecomotive nemen, maar de gril was niet te vervangen. Dat is voor mij echt een no-go

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Royz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:27:
[...]

Wilde 4 jaar terug een Polo ecomotive nemen, maar de gril was niet te vervangen. Dat is voor mij echt een no-go
Begrijp ik, maar ik zou mij persoonlijk weer generen voor dat FR logo :), iets met 'Ik wil wel maar kan niet'

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-05-2014 13:41 ]

www.google.nl

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MisteRMeesteR schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:41:
[...]

Begrijp ik, maar ik zou mij persoonlijk weer generen voor dat FR logo :), iets met 'Ik wil wel maar kan niet'
Kunnen is niet het juiste woord, maar goed. Waarom heerst dat gevoel dan niet over een V40 met R-design? Ziet er sportief uit maar heeft ook "maar" 115pk. Die staat namelijk naast die Leon op de foto en daar hoor je niemand over, terwijl dat een heel pakket is en bij de Leon slechts een gril.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Royz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:05:
[...]

Kunnen is niet het juiste woord, maar goed. Waarom heerst dat gevoel dan niet over een V40 met R-design? Ziet er sportief uit maar heeft ook "maar" 115pk. Die staat namelijk naast die Leon op de foto en daar hoor je niemand over, terwijl dat een heel pakket is en bij de Leon slechts een gril.
Misschien omdat de FR normaal gesproken niet met de 14% bijtelling motor te krijgen is (volgens mij?) en de R-Design wel. Het maakt mij overigens niets uit wat iemand met z'n auto doet, ook al zet hij er een Cupra bodykit en logo's op bij de 14% diesel. Als hij/zij daar nou blij van wordt.. :P

Ik rijd zelf overigens in een V40 D2 R-design in Rebel Blue :+

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Tankiej schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:11:
[...]

Misschien omdat de FR normaal gesproken niet met de 14% bijtelling motor te krijgen is (volgens mij?) en de R-Design wel. Het maakt mij overigens niets uit wat iemand met z'n auto doet, ook al zet hij er een Cupra bodykit en logo's op bij de 14% diesel. Als hij/zij daar nou blij van wordt.. :P

Ik rijd zelf overigens in een V40 D2 R-design in Rebel Blue :+
Haha. Je wil geen boter op je hoofd hebben. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-05-2014 14:25 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Royz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:05:
[...]

Af-fabriek vs. individuele aanpassing.

www.google.nl

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MisteRMeesteR schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:36:
[...]

Af-fabriek vs. individuele aanpassing.
Ah, dus dan gaat 14% met snelle/sportieve bodykit alsof ie 200pk heeft ineens niet meer op? Omdat ie af-fabriek komt? Ah well, ik hou er over op :)

• Hyp Hyper
Ik denk dat mensen die R-designuitvoering voornamelijk kiezen vanwege die compensatie-uitlaten hoor. :P
"tja ach.. ik vind die r-design zóóó mooi dat ik die lelijke uitlaten maar voor lief neem"

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-05-2014 14:44 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:30

Shunt

Boe

Royz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:39:
[...]

Ah, dus dan gaat 14% met snelle/sportieve bodykit alsof ie 200pk heeft ineens niet meer op? Omdat ie af-fabriek komt? Ah well, ik hou er over op :)
Is toch heel simpel FR betekent/betekende dat je een sport model hebt dus een stevige motor + sport ophanging enz. Een R-design pakket is pressies wat het belooft een design pakket geen loze beloftes voor of achter op de auto.Sportief uiterlijk zegt niets over de daadwerkelijke sportieve kwaliteiten een merk / tune / performa batch / logo zegt dat eigenlijk weer wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 05-05-2014 14:47 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
[...]

En de V40 D4 dan? 14%, 190pk, en met R-design komt het nog af fabriek ook :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Widow schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:50:
[...]

En de V40 D4 dan? 14%, 190pk, en met R-design komt het nog af fabriek ook :D
In dit geval stond er een D2 naast de Leon op de foto, vandaar de vraag :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ach, er zijn ook mensen die een Prius bestellen en er 17"+ velgen onder zetten, of een Skoda Octavia Greenline (14%) met een verlagingsset, zwarte spiegelkappen, zwarte velgen en in Race Blue, en dat soort mensen is er altijd al geweest en zal er altijd blijven. Zie ook de Astra's van voor 2000 met een aftermarket bodykit, skirts, een vleugelspoiler en een uitlaat van 10 cm doorsnede, maar met een 1500 cc motor...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14

Ethirty

Who...me?

Tankiej schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:11:
[...]

ook al zet hij er een Cupra bodykit en logo's op bij de 14% diesel. Als hij/zij daar nou blij van wordt.. :P
* Ethirty steekt voorzichtig zijn vinger op :P

Gewone Ibiza ziet er suf uit, dus dan maar de enige "Cupra" diesel in Nederland (overigens wel zonder logo's!). Alleen jammer als tjappies willen racen, dan sta ik kansloos :')

Petje: Hoeveel pk zit er in die vette bak?
Ik: Uhm, 105 ofzo
Petje: Nee, echt niet. Geloof ik niet. Zullen we racen?
Ik: Dat verlies ik toch, maar bedankt voor het compliment :w

*true story
AllSeeyinEye schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:00:
[...]

Een Skoda Octavia Greenline (14%) met een verlagingsset, zwarte spiegelkappen, zwarte velgen en in Race Blue, en dat soort mensen is er altijd al geweest en zal er altijd blijven.
Dat is bijna de omschijving van mijn nieuwe auto. En dan zeg ik: nou en, een auto moet smoelen en van de baas mag ik geen mooie (lees duurdere) auto :P

Overigens zie ik wel een verschil tussen spoiler-henkie in zijn Astra met kippengaas en rioolpijp en een subtiel aangepaste auto met fabrieksopties ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 05-05-2014 15:07 ]

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Even opletten dat we het niet te veel over "foute tuning" gaan hebben, daar hebben we een apart topic voor hé: Het foute tuning topic deeltje 27

Amai!
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y31/waymad/gti1.jpg
vraag je je toch af waarom ze duizende euro's aan het verminken van hun auto uitgeven die zelf nog geen €500 waard is ... ik heb niks tegen subtiele "tuning" maar dit is gewoon onbegrijpelijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dat is dus zo jammer tegenwoordig... Eco karretjes die dik worden afgeleverd.
"Vroeger" had je een dikke auto qua uiterlijk als het ook echt een dikke uitvoering was. Nu koop je dus een dikke uitvoering en verschild die amper van de standaard Eco uitvoering.

Dat men er fout troep aan hangen is al heel lang zo, maar dat neemt verder ook niemand serieus. Daar hebben we gelukkig ook dat topic voor.

• renzo4000
Tja ik heb ook een Megane met GT Line pakket. Naast dat ik het visueel mooier vind zitten er vaak meer zaken in een dergelijk pakket die zo'n uitvoering interesant maakt. In mijn geval zijn dat de RS sportstoelen, beter onderstel en nog wat zaken. Nogmaals er is een verschil in "schreeuwen dat je hard wil maar niet kan of gewoon een iets ander uiterlijk/pakket mooier vindt.

renzo4000 in "Keuze leaseauto"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Hyp Hyper schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Haha. Je wil geen boter op je hoofd hebben. ;)
Uiteraard niet :+

Ik laat daarentegen wel type- en motoraanduiding achter op de auto zitten. Ondanks dat-ie er 'snel' uit ziet, mag men best weten dat het maar een D2'tje is. Als het nou een snelle was (T5 bijv.) dan had ik het er niet op laten zitten :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het verschil zit er vooral in of iets puur uiterlijk vertoon is, zoals R-Design, of dat het ook een kwalificatie is van snelheid zoals een FR logo. Traditioneel gezien staat een FR logo voor een snelle uitvoering terwijl dat bij R-Design niet zo vanzelfsprekend is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Om de boel betaalbaar te houden zie je overigens wel dat de design versies van de merken vanaf een kalere versie zijn opgebouwd.
Zo is de Volvo V40 R-design, standaard opgebouwd vanaf een Kinetic en zodoende dus ook op bepaalde opties kaler dan een Momentum of een Summum. Zelfde geldt voor een GT-line bij Renault.
De nieuwe lijn, V40 Ocean race, is al helemaal kaler, terwijl die wel veel duurder is met die logootjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 05-05-2014 17:04 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 11:50
Tsurany schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:59:
Het verschil zit er vooral in of iets puur uiterlijk vertoon is, zoals R-Design, of dat het ook een kwalificatie is van snelheid zoals een FR logo. Traditioneel gezien staat een FR logo voor een snelle uitvoering terwijl dat bij R-Design niet zo vanzelfsprekend is.
Dat is bij de Leon 3 ook losgelaten, een FR rijd je al met de 1.4 122pk. En als iemand het aftermarket wil, tsja ... ik had er zelf een normale grille (dus niet de eco grille) ingedaan omdat voor en achterbumper anders zijn, maar als diegene het mooi vind waarom niet ... loop ook graag op m'n sneakers, maar val na 100m hardlopen vermoeid neer ;)

Flickr | Lego collectie

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[TAG]Speedy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:05:
[...]

ik had er zelf een normale grille (dus niet de eco grille) ingedaan
Alle ecomotives die ik heb gezien tot nu toe hebben met een andere gril, hebben een FR gril. Misschien dat een normale gril niet past?
[...]

Dat is bij de Leon 3 ook losgelaten, een FR rijd je al met de 1.4 122pk.
Ik had deze ook gekozen, echter was deze versie in 2013 nog 20% en in 2014 dus 25%.

[ Voor 52% gewijzigd door Royz op 05-05-2014 17:53 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Dat is bij de Leon 3 ook losgelaten, een FR rijd je al met de 1.4 122pk. En als iemand het aftermarket wil, tsja ... ik had er zelf een normale grille (dus niet de eco grille) ingedaan omdat voor en achterbumper anders zijn, maar als diegene het mooi vind waarom niet ... loop ook graag op m'n sneakers, maar val na 100m hardlopen vermoeid neer ;)
Hmm dat is jammer. Zo'n badge heeft wel wat prestige, dat moet naar mijn mening niet vertroebeld worden door het zomaar overal op te plakken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Tsurany schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:19:
[...]

Hmm dat is jammer. Zo'n badge heeft wel wat prestige, dat moet naar mijn mening niet vertroebeld worden door het zomaar overal op te plakken.
Bij een Cupra ben je verzekerd van prestige ;)

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06-2025
Get!em schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:04:
Om de boel betaalbaar te houden zie je overigens wel dat de design versies van de merken vanaf een kalere versie zijn opgebouwd.
Zo is de Volvo V40 R-design, standaard opgebouwd vanaf een Kinetic en zodoende dus ook op bepaalde opties kaler dan een Momentum of een Summum. Zelfde geldt voor een GT-line bij Renault.
De nieuwe lijn, V40 Ocean race, is al helemaal kaler, terwijl die wel veel duurder is met die logootjes.
Que??

Dat vraagt om voorbeelden, want ik heb een prijslijst/standaarduitrusting van de V40 voor mijn neus maar ik zie dat niet terug.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

Entity

9000rpm

De Volvo V40 Ocean Race is gebaseerd op de Summum:
De Volvo Ocean Race editions van de Volvo’s V40, V40 Cross Country, V60 en XC60 worden als buitengewoon complete uitvoeringen in de markt gezet. Ze zijn gebaseerd op de luxe Summum-uitvoeringen en worden standaard geleverd met het Luxury Line-optiepakket. Bovendien is een aantal unieke Volvo Ocean Race-elementen aanwezig en is metallic lak bij de prijs inbegrepen.
Bron: http://www.volvocars.com/...s/default.aspx?itemid=216

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

http://www.volvocars.com/...SS-MY2015-12-mei-2014.pdf

V40 R-design:

Kijk eens bij de volgende opties:
Regensensor
Verwarmbare voorruit
Verschuifbare armsteun
Cruise Control
Elektrisch verstelbare stoel
Keyless drive
Dimmende binnenspiegel
Security Line

Dit is even een greep uit de hele lijst van opties, maar op de R-design zitten deze niet, en op de Momentum (deels) en Summum veelal wel.

De ocean race kan ik nu even niet vinden (link is dood), maar daar meende ik ongeveer dezelfde zaken gezien te hebben, maar dat kan ik ook mis hebben. Iig Security line zit er niet in, terwijl die wel in de Summum Business zit. Ook zit er geen verlichte versnellingspook in. Zie oa de configurator.

• Entity

Entity

9000rpm

Als je Summum + BusinessConnect + Luxury line vergelijkt met Ocean Race + BusinessConnect + Security Line, dan is de OR 1000 euro duurder, maar je betaalt dan weer niets voor metallic lak, dus dat heft het verschil ook weer nagenoeg op. Ik vind de OR versie dus zeker niet kaal of duur voor het geld. De R-Design mist wel wat opties t.o.v. Summum inderdaad, maar de belangrijkste opties zitten in betaalbare pakketten.

Voor mij staat een V40 OR hoog op de kandidatenlijst in ieder geval!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat zeker, als je de belangrijkste (en meest logische) opties en lines aanzet, dan zit je nagenoeg weer gelijk. (een paar opties daargelaten). Een OR is dan ineens niet meer veel duurder en is gezien wat er al op de weg rijdt, een mooie verschijning.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-01 15:37
Wat ik niet helemaal snap, is dat de D2 R-design wel een verlaagd sportonderstel heeft, en de D4 R-design dit niet heeft. Overigens is de D4 OR niet standaard voorzien van 17" dus IMO een stuk minder mooi.

[ Voor 25% gewijzigd door Boeie op 06-05-2014 13:07 ]

• Entity

Entity

9000rpm

De D4 OR heeft inderdaad 16" standaard, dit geldt voor alle D4 Business modellen in verband met emissies en staat zeker op de OR of R-Design een beetje sneu. Gelukkig kun je voor een redelijk gunstige prijs wel 17 of 18 inch bij de dealer bijbestellen (995 euro voor 17 inch, 1495 voor 18 inch geloof ik). Omdat dit niet af-fabriek is, heeft dit geen effect op de bijtelling, alleen op de leaseprijs.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-01 15:37
Dat klopt, maar niet de 17" OR wielen, voor zover ik kan vinden. ;) (Portunus that is).

Er zijn verschillende onderstellen, volgens brochure heeft een D2 een 'Touring' onderstel, een D4 een 'Dynamic' en er is ook nog een Sport onderstel, standaard op een D2 R maar optioneel op een D4 R.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn volgende auto is gekozen. Citroen C4 Cactus :D Eigenzinnig, modern, stijlvol en goedkoop. Je moet er wel van houden want het is zeker niet iets dat iedereen zal aanspreken. Maar goede ervaring met de DS3 dus waarom geen C4 Cactus?

Afbeeldingslocatie: http://zorocar.com/wp-content/uploads/2014/02/New-C4-Cactus.jpg

Keihard ganstah!

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 14-05-2014 22:08 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ding is zo fout dat het bijna goed is :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het echt briljant. Gewoon totaal iets anders, compleet uniek en ik vind hem aangenaam voor het oog :D
Soort Range Rover Mini Cooper.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Uniek tot half lease rijdend Nederland dat ook vind. Denk Mini, DS3, 500 etc ;)

Verwijderd

Neu die rijden allemaal in een V40 ;)

Het is niet echt mijn smaak maar ik kan je keuze wel waarderen. Lange levertijd?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 22:20 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:06:
Mijn volgende auto is gekozen. Citroen C4 Cactus :D Eigenzinnig, modern, stijlvol en goedkoop. Je moet er wel van houden want het is zeker niet iets dat iedereen zal aanspreken. Maar goede ervaring met de DS3 dus waarom geen C4 Cactus?

[afbeelding]

Keihard ganstah!
oei, dat wordt bij ons niet als representatieve auto gezien hoor.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij komt ergens in de zomermaanden. Ik moet nog 40.000 kilometer rijden dus over een maand of drie a vier kan ik hem vermoedelijk alvast vooruit bestellen.
Ethirty schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:19:
Uniek tot half lease rijdend Nederland dat ook vind. Denk Mini, DS3, 500 etc ;)
Ach, dat is met elke auto zo. Zolang ik er snel bij ben heb ik een tijdje uniekheid :D
sambalbaj schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:22:
oei, dat wordt bij ons niet als representatieve auto gezien hoor.
Gelukkig doet mijn werkgever daar niet moeilijk over :)

• gwystyl
  • Laatst online: 12-01 15:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind hem wel gaaf, leuke auto! Ik hoop dat de automaat hierin wel fijner is dan die in de andere eco-Citroëns, of heb je een handbak?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afgelopen zaterdag een rondje dealers gedaan. Conclusie:
- De A3 limousine is nog steeds een mooie auto. Past in de PLS uitvoering ook in het budget (800 eur per maand ex brandstof, diesel, 45k per jaar, 4 jaar).
- de V40 is voor mij te laag, ik zit graag hoog. Valt af.
- de V60 is een hele mooie auto, zat geweldig, niet in gereden, maar eigenlijk net boven budget. Vraag me af of de D2 voldoende power heeft voor het gewicht van die bak.
- de S60 is in de lease in de zelfde uitvoering duurder dan de V60 :O
- offerte voor een octavia station elegance laten maken. 1.6TDI, DSG, 18" velgen, 20% en redelijk loaded qua opties. Ben een dief van mijn eigen portemonnee als ik dat niet zou doen, maarde auto zelf doet me eigenlijk helemaal niks.

Keuze wordt er niet makkelijker op zo. Als geld geen rol speelde werd het momenteel de V60, maarzoals altijd is geld het probleem ;)
Als iemand nog tips heeft hou ik me aanbevolen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02

PeaceNlove

Deugleuter

[afbeelding]

Keihard ganstah!
En dan de gele versie nemen :9

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 14:10
The Eagle schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:08:
- De A3 limousine is nog steeds een mooie auto. Past in de PLS uitvoering ook in het budget (800 eur per maand ex brandstof, diesel, 45k per jaar, 4 jaar).
- de V60 is een hele mooie auto, zat geweldig, niet in gereden, maar eigenlijk net boven budget. Vraag me af of de D2 voldoende power heeft voor het gewicht van die bak.
- offerte voor een octavia station elegance laten maken. 1.6TDI, DSG, 18" velgen, 20% en redelijk loaded qua opties. Ben een dief van mijn eigen portemonnee als ik dat niet zou doen, maarde auto zelf doet me eigenlijk helemaal niks.

Keuze wordt er niet makkelijker op zo. Als geld geen rol speelde werd het momenteel de V60, maarzoals altijd is geld het probleem ;)
Zelfde soort keuze had ik een paar maanden geleden. Ik had op mijn lijstje nog een Mercedes A-klasse staan (welke een stuk kleiner is dan elke andere auto op de lijst). De octavia is niet wat je gewend bent, als je in de andere auto's hebt gereden die je noemt.

De V60 en S60 zaten bij mij nog wel in het budget, maar inderdaad met een lichte motor. Ik heb een testrit gemaakt in de S60 (beetje raar, ze gaven me een 2 jaar oude, vorig-model, afgerachte mee). Die testrit viel behoorlijk tegen moet ik zeggen. Hij kraakte toen ik de straat in reed en diverse drempels moest nemen.

Daar eens naar gevraagt en ik kreeg het antwoord: "Ja, maar deze is ook niet nieuw natuurlijk.". Beetje jammer aangezien ik er 4 jaar in moet rijden ;).

Uiteindelijk heb ik een A3 SB genomen en soms twijfel ik wel eens of ik niet de Volvo had moeten nemen (vooral voor het formaat), maar als ik er dan eenmaal weer in zit, dan ben ik blij dat ik deze genomen heb :).

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 14:29
Gisteren een auto van de garage meegekregen de Golf 6? of 7? een vrij nieuwe in ieder geval ;)
nog nooit een Golf zelf gereden, maar ik ben erg onder de indruk zeg :o het is ook een dsg waar ik nog nooit in gereden had, moet zeggen is wel erg relaxt! Wel even wennen, maar je rijdt er wel een stuk relaxter (niet qua snelheid) in dan in een handbak moet ik zeggen. Afwerking ook mooi (alleen het glimmende dashboard mag wat minder) met navi etc.
Qua kofferbak nog niet gekeken eigenlijk, rij nu een seat ibiza st, daar is de kofferbak best groot. Gold is achterin sowieso al veel ruimer dan mijn huidige auto, maar dat zal wel iets ten koste gaan van de kofferruimte.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 16:27

bonyuri

Investigator!

The Eagle schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:08:

En waarom niet een Skoda Octavia Combi met 14%?
Dan mis je DSG, maar voor de rest is het allemaal hetzelfde (de 1.6 TDI in de 14% is zelfs nieuwer dan die in de 20%)
Je zou eens moeten rijden in de Skoda, ik was er eerst ook terughoudend voor, maar toen ik er eenmaal in had gezeten was de keuze snel gemaakt :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb een 2.0 TDI Octavia Combi, (bijna) alles erop en eraan. Goed te betalen qua bijtelling (gaat net over de 300 euro/maand) en goed te doen in de lease (1100 incl brandstofvoorschot obv 3 jaar, 45k km/jaar). Heb eerder VAG gereden, nooit eerder Skoda, maar het bevalt me uitstekend.

Mijns inziens is dé reden om niet een 14% Octavia te rijden het dynamic pakket (sportstoelen) dat alleen voor de niet-14% modellen verkrijgbaar is (los van het Panorama dak).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bonyuri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:01:
[...]

Dan mis je DSG, maar voor de rest is het allemaal hetzelfde (de 1.6 TDI in de 14% is zelfs nieuwer dan die in de 20%)
Je zou eens moeten rijden in de Skoda, ik was er eerst ook terughoudend voor, maar toen ik er eenmaal in had gezeten was de keuze snel gemaakt :)
Ik snap het wel, als je aan het kijken bent naar een A3 en een Octavia dan is de keus snel gemaakt, no way dan en Octavia. Blijft toch een merk met een bepaalde nasmaak...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

DennusB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:04:
[...]

Ik snap het wel, als je aan het kijken bent naar een A3 en een Octavia dan is de keus snel gemaakt, no way dan en Octavia. Blijft toch een merk met een bepaalde nasmaak...
Met een bepaalde nasmaak?
Je bedoelt dat 75% van de gebruikte materialen allemaal hetzelfde zijn?
Dat ze je bij Audi een poot uitdraaien als het om opties gaat?

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:16
Het is dat ik de Superb aan de buitenkant zo lelijk vind maar man, wat een ruimte binnen en prima afgewerkt moet ik zeggen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:03:
Ik heb een 2.0 TDI Octavia Combi, (bijna) alles erop en eraan. Goed te betalen qua bijtelling (gaat net over de 300 euro/maand) en goed te doen in de lease (1100 incl brandstofvoorschot obv 3 jaar, 45k km/jaar). Heb eerder VAG gereden, nooit eerder Skoda, maar het bevalt me uitstekend.

Mijns inziens is dé reden om niet een 14% Octavia te rijden het dynamic pakket (sportstoelen) dat alleen voor de niet-14% modellen verkrijgbaar is (los van het Panorama dak).
Meh, ik heb in die Dynamic stoelen gezeten en werd er niet warm van.
Het panorama dak was inderdaad een optie die ik er graag op had gewild, maar goed, het is niet anders :)

• DennusB
  • Niet online
bonyuri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Daar zeg ik toch ook niks over? Van oudsher is Skoda gewoon een duf en saai merk, en dat imago hebben ze nog deels. Ik word ook niet graag dood gevonden in een Fabia of zo, dan nog liever in een Peugeot geloof k...
Edit : Ze zijn wel op de goede weg maar ze zijn er nog lang niet!

[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 15-05-2014 09:07 ]

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

DennusB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:06:
[...]

Daar zeg ik toch ook niks over? Van oudsher is Skoda gewoon een duf en saai merk, en dat imago hebben ze nog deels. Ik word ook niet graag dood gevonden in een Fabia of zo, dan nog liever in een Peugeot geloof k...
Edit : Ze zijn wel op de goede weg maar ze zijn er nog lang niet!
Ik ben het met je eens dat het een beetje een duf merk is en de fabia is echt verschrikkelijk, maar die nieuwe Octavia is gewoon een hele mooie auto, die er van binnen ook gewoon strak en netjes uitziet.
Tijden veranderen he, Alfa's roesten tegenwoordig ook niet meer weg ;)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 14:14

[afbeelding]

Keihard ganstah!
Jaaaaaaaaa geniaal. En dan knalgeel inderdaad met zwarte 17" velgen en zo'n bruin leer interieur. Full options kost hij nog geen drol in de lease, mijn zege heb je 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• DennusB
  • Niet online
bonyuri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:08:
[...]

Ik ben het met je eens dat het een beetje een duf merk is en de fabia is echt verschrikkelijk, maar die nieuwe Octavia is gewoon een hele mooie auto, die er van binnen ook gewoon strak en netjes uitziet.
Tijden veranderen he, Alfa's roesten tegenwoordig ook niet meer weg ;)
Dat is ook zeker zo :) De nieuwe Octavia werd hier vorige week afgeleverd bij een collega en is inderdaad een mooie auto. Smaken verschillen maar ik rijd dan liever Audi, mede vanwege het imago!

• Hyp Hyper
De Octavia deed me inderdaad ook niet zoveel, maar hij is ontzettend ruim, ook weer niet lelijk en het interieur voelde goed aan. Minder plasticachtig dan de Leon. Hij stond als tweede op m'n lijstje hierom.

• renzo4000
Een octavia is m.i. een emotieloze saaie maar degelijke auto. Momenteel denk ik samen met de V40, 308(sw) de verstandigste keuze als je gaat voor de meeste bang for (lease)bucks. De komende maanden ga ik met orienteren op iig deze auto's al verwacht ik dat de v40 snel zal afvallen ivm de beperkte ruimte.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hier nog een Octavia overstapper. Ik kom uit een (luxe) Ibiza, maar de V40 voelde achter het stuur veel krapper als de Ibiza en ook de kofferbak leek niet veel ruimer. Afwerking was wel 1000x beter, maar de V40 kon mij niet bekoren. Leon ST vond ik een mooie auto, maar interieur is wat minder aangekleed en in de lease viel de auto duurder uit dan een Octavia. Toen was de keuze snel gemaakt, aangezien ik niet aan frans doe :+

Als ik moet kiezen tussen luxe auto met minder uitstraling of kale V40/A3/A/whatever dan ga ik altijd voor luxe, je zit tenslotte een deel van de dag achter het stuur en dan wil ik daar wel fijn zitten:)

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:57

Pinobigbird

doesn't share food!

Als je in het hoge C-segment of in het D-segment mag shoppen, en je wil iets anders dan anders, en je houdt van een auto met dynamisch rijgedrag, dan zou ik toch ook eens kijken buiten Europa. De Mazda 6 is namelijk een erg mooie verschijning met uitstekende reviews, zowel over de afwerking, het rijgedrag als de motorisering. Een zeer complete SkyLease+ (150pk diesel) is er al voor 35k.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny2trb2r57.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny2tqbmf55.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1mywe3borch.jpg

echte thumbnails zijn voor pussies

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• renzo4000
Dat ben ik helemaal met je eens alleen doen de mazda's het bij ons niet zo goed bij de leasemaatschappij qua tarieven waardoor je gewoon teveel betaalt.

• Martinusz
Wat mij opvalt is dat eigenlijk bij iedereen bijna alleen deze merken voorbij komen:
Audi, bmw,VW , skoda, volvo,seat, citroen

Heeft dat te maken dat deze voornamelijk in de lease mogelijk zijn bij de maatschappijen?
Mis bijvoorbeeld Ford, Opel, Mazda
Of zijn het gewoon minder interessante auto's/merken?

Opel insignia is ook een prachtige auto in het hogere segment, maar ik zie deze nooit voorbij komen?
Hier op mijn werk is Ford ook veel vertegenwoordigt, zie ik hier ook niet zoveel terugkomen eigenlijk.

• Chief
Die Mazda 6 is echt mooi! Ik heb paar keer in het wild zien rijden en was impressed. Qua looks doet die niet onder voor mijn A5.

wb merken, VAG merken zijn leasetechnisch vaak niet zo onvoordelig omdat restwaarde vrij hoog ligt vergeleken met bv Ford, Mazda etc

• renzo4000
Wat Chief-XL zegt ... wij kunnen alles leasen wat we willen alleen zijn bepaalde merken veel gunstiger in de lease met name de VAG groep. Als wij een Mercedes S klasse willen leasen dan kan dat alleen je eigen bijdrage is dan een beetje hoog :P

• Martinusz
Chief-XL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:26:
wb merken, VAG merken zijn leasetechnisch vaak niet zo onvoordelig omdat restwaarde vrij hoog ligt vergeleken met bv Ford, Mazda etc
Juist en daarom zijn ze waarschijnlijk weer duurder in de lease doordat de leasemaatschappij dat meerekend :) ik begrijp hem.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

martinusz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:24:
Wat mij opvalt is dat eigenlijk bij iedereen bijna alleen deze merken voorbij komen:

Heeft dat te maken dat deze voornamelijk in de lease mogelijk zijn bij de maatschappijen?

Opel insignia is ook een prachtige auto in het hogere segment, maar ik zie deze nooit voorbij komen?
Hier op mijn werk is Ford ook veel vertegenwoordigt, zie ik hier ook niet zoveel terugkomen eigenlijk.
Over het algemeen: Bijtelling. Natuurlijk ook emotie maar voor veel mensen toch bijtelling. VW, Skoda, Volvo, en Seat zijn qua bijtelling er goed te leasen en er zijn leuke pakketten waar je veel opties krijgt voor (relatief!) weinig geld.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Hyp Hyper

Ik heb een nieuwe Mazda 3 in soul red. :)

• Chief
martinusz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:29:
[...]

Juist en daarom zijn ze waarschijnlijk weer duurder in de lease doordat de leasemaatschappij dat meerekend :) ik begrijp hem.
Aanschaf VAG auto is misschien duurder dan bv een Mazda maar de extra afschrijving van laatstgenoemde doet dat weer teniet. Ff snel gekeken bij Directlease. De goedkoopste VW Passat in de 25% heeft een tarief van 507 en de Passat 537.
In de 20% doet de Mazda 609 en de VW 592. Ik weet niet wat de catalogus waarden zijn van deze auto's maar om een beeld te geven.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

Reinier

\o/

EvaluationCopy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:09:
[...]

Jaaaaaaaaa geniaal. En dan knalgeel inderdaad met zwarte 17" velgen en zo'n bruin leer interieur. Full options kost hij nog geen drol in de lease, mijn zege heb je 8)
Als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe auto zou ik hem echt wel overwegen. Omdat ie zo lekker maf is.

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:57

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb nog de pech dat mijn werkgever (bijna) alles leaset bij Ducthlease, de leasemaatschappij die onderdeel is van PON, de importeur van VAG-auto's. In verhouding zijn de VAG-auto's een stuk voordeliger. Je ziet bij ons op de parkeerplaats dan ook veel Polo's, een paar Golfjes en A3's, een enkele UP! (voorloopauto's), een paar Ibiza's en Leon's, en veel Octavia's. Ik kan je zeggen: daar wordt ik dus niet vrolijk van.
Afbeeldingslocatie: http://www.spitsnieuws.nl/sites/default/files/imagecache/article_image_node_slideshow/ANP-1970016.jpg

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-01 13:19
renzo4000 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:29:
Wat Chief-XL zegt ... wij kunnen alles leasen wat we willen alleen zijn bepaalde merken veel gunstiger in de lease met name de VAG groep. Als wij een Mercedes S klasse willen leasen dan kan dat alleen je eigen bijdrage is dan een beetje hoog :P
In die klasse wordt het inderdaad behoorlijk duur. De eenvoudigste 730d kost zo'n 1700 euro ex brandstof in de lease volgens LPdirect ;)

• Chief
Hahahahha. Ik vind de 7 serie ook meer een auto om in gereden te worden dan zelf in te rijden :) Ik vind de Mercedes E-coupe wel mooi. Jammer dat die alleen in 2-deurs te verkrijgen is

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:25

De zo ge-eikte merken die je noemt spelen heel erg in op de zakelijke lease-markt, met daarbij de interessante 14% en 20% auto's en ook interessante pakketten. Relatief hoge restwaarde en ook geven ze veel korting in de lease waardoor ze interessant worden.

Mazda maakt bijvoorbeeld hele mooie auto's tegenwoordig, zoals die nieuwe 6. Echter is die in de lease aardig aan de prijs en is die daardoor toch minder interessant

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De nieuwe Mazda 6 sedan en sportbreak zijn inderdaad zeer mooie auto's. Echter zitten ze qua lease bedrag al gauw 100 euro per maand hoger dan een goed aangeklede V40. Tevens is die 20% bijtelling, waardoor de extra kosten per maand voor de berijder ook oplopen met 50 tot 100 euro.

Gezien de leasenormen die gemiddeld ontvangen worden en de door velen gemaakte keuze om daar binnen te blijven, valt die er vaak dus buiten, terwijl bijv een v40 er binnen valt. (Als ik even bekijk, een software developer senior kan bij ons net een V40 krijgen, en tweakers.net is nou net de hoofdmoot die doelgroep van ict-ers, vandaar dat die wat vaker hier besproken worden.)

Verder hebben de grote detacheerders een beperkt merken assortiment, waar vaak alleen de genoemde in staan. Voordeel van die beperkte assortimenten is dat er al van te voren beter is onderhandeld over de leasebedragen die voor die merken betaald moeten worden. Zo kan bijvoorbeeld onderhandeld zijn dat 1 en 3-series en v40's heel goedkoop en gericht ingekocht worden, waardoor ze nog beter binnen de leasenormen vallen en dus de keus van de medewerkers daar nog sneller op valt. Medewerker blij, Detacheerder blij, Merk blij.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Een Mazda 6 in dan ook een ander segment dan een V40. De V40 moet je naast de Mazda 3 zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethnocentrix op 15-05-2014 13:41 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

De Mazda 3 is ook een erg mooie auto imho, echter ook erg duur in de lease (voor mij althans).

My iRacing profile | Strava

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ethnocentrix schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:27:
Een Mazda 6 in dan ook een ander segment dan een V40. De V40 moet je naast de Mazda 3 zien.
Thats right, behalve dat bijv aanschafprijs wel ongeveer hetzelfde is als je hem vol met dezelfde opties zet.

• SPee
  • Laatst online: 12-01 16:37
Ja, maar een leaserijder boeit de aanschafprijs minder; enkel voor de bijtelling. En daar reken je ook met de CO2 verbruik.
Een schone auto kan dan goedkoper zijn, ookal is de aanschafprijs hoger. ;)

Voor mijn huidige leaseauto (4 jaar geleden) had de Mazda verkoper het over de "aantrekkelijke aanschafprijs". Idem bij de Chevrolet (cruze) verkoper. Maar qua leaseprijs zaten deze wel een stuk hoger dan ze dachten. Tov mijn Megane was de Mazda 3 (veel) duurder en had de Cruze minder opties voor dezelfde leaseprijs.

Nu is er echter een merkenbeleid, waardoor er maar 10 merken zijn. Dus geen Audi's of Mazda's meer.
De V40 had ik kort in gedachte, maar een automaat wil ik (liever) niet.
Mijn keuzes heb ik beperkt tot de BMW 1-serie en de VW Golf. Qua leaseprijs (en opties en aanschafprijs) bijna gelijk. Enkel door de bijtelling was de Golf goedkoper. Maar door YOLO toch voor de BMW gegaan welke week 26 wordt geleverd. :)

De andere merken (Citroen, Ford, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota) heb ik buiten beschouwing gelaten om verschillende redenen.

let the past be the past.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
De V40 D4 in 14% is toch geen automaat?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2025
Vandaag is mijn A3 G-tron bij PON aangekomen! :D
De eerste week van Juni zou ik erin moeten rijden.
begin volgende week zou hij bij de dealer moeten zijn, en zal ik wat foto's posten.

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

DennusB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:04:
[...]

Laat mij maar lekker rijden met die 'nasmaak', en keuze tussen een A3 en een Octavia? Dan altijd de Octavia.. De portemonnee telt gewoon dubbel mee, en daarna de ruimte :)

1e lease bak: Fabia Combi 1.4 (benzine)
2e lease bak: Fabia Combi 1.4tdi
3e lease bak: Octavia Combi Greenline Businessline 1.6

en nummer 4 komt er aan! Waarschijnlijk weer een Octavia :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:46:
De V40 D4 in 14% is toch geen automaat?
Klopt, met automaat is ie 20%.

• The Eagle
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bonyuri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:01:
[...]

De 14% is qua toeren afgeknepen, grijpt niet meteen aan, houdt even in als je het gas in trapt. Ik heb een sportieve rijstijl dus dat matcht niet. En ik heb er in gereden, 2x zelfs. Mijn vriendin viel het ook al op en de dealer beaamde het ook.
Als ik een TDI rij moet dat ding meteen weg willen. De 14% doet dat niet, de 20% wel. Als ik een Octavia zou nemen, dan de 1.6 TDI met DSG en drive setup. Die extra 6 % bijtelling is lekker rijden me wel waard :)
Mar nog steeds, de Octavia doet me weinig. De Volvo of de A3 veel meer. Ook qua maandelijkse kosten, dat dan weer wel helaas :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gwystyl schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:56:
Ik vind hem wel gaaf, leuke auto! Ik hoop dat de automaat hierin wel fijner is dan die in de andere eco-Citroëns, of heb je een handbak?
De BlueHDI 100 (14%) heeft een handbak. De E-HDI 90 heeft een ETG automaat.

Verwijderd

Ethirty schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:27:
Als ik moet kiezen tussen luxe auto met minder uitstraling of kale V40/A3/A/whatever dan ga ik altijd voor luxe, je zit tenslotte een deel van de dag achter het stuur en dan wil ik daar wel fijn zitten:)
Een kale A3 of V40 heeft van binnen, wat jij ziet als je achter je stuur zit, juist een veel luxere uitstraling dan een Octavia. Als je opties bedoelt dan is het een ander verhaal maar luxe is in mijn ogen vooral de afwerking.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:41:
[...]

Een kale A3 of V40 heeft van binnen, wat jij ziet als je achter je stuur zit, juist een veel luxere uitstraling dan een Octavia. Als je opties bedoelt dan is het een ander verhaal maar luxe is in mijn ogen vooral de afwerking.
Dat is voor iedereen anders denk ik. Bij luxe denk ik aan adaptive cruise control, uitgebreide entertainment opties, climate control, open dak, automaat, etc. Verbazingwekkend hoe diep je voor sommige van die opties in de buidel moet tasten bij de luxe merken.

Net zo'n reclame op de radio van Lexus: "wij vinden dat een luxe auto ook luxe uitgerust moet zijn, dus daarom standaard cruise control en climate control." Sorry, maar dat zit standaard ook al op mijn Ibiza, wat is daar dan zo bijzonder aan op een auto die ruim 2x zo veel kost :?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Met een beetje geluk wordt volgende week zaterdag mijn nieuwe Skoda O3 Combi afgeleverd. Foto's van de dealer ontvangen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vEipydMhuOuxaIGTIPmqgAzu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RYHjSStHfSUS2Gh7gwKsto58/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CLDxnI1vj76OLruzZmIh338t/full.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ethirty schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:26:
[...]

Dat is voor iedereen anders denk ik. Bij luxe denk ik aan adaptive cruise control, uitgebreide entertainment opties, climate control, open dak, automaat, etc. Verbazingwekkend hoe diep je voor sommige van die opties in de buidel moet tasten bij de luxe merken.

Net zo'n reclame op de radio van Lexus: "wij vinden dat een luxe auto ook luxe uitgerust moet zijn, dus daarom standaard cruise control en climate control." Sorry, maar dat zit standaard ook al op mijn Ibiza, wat is daar dan zo bijzonder aan op een auto die ruim 2x zo veel kost :?
Je hebt airco en je hebt airco. Verder is een lexus luxer kwa beleving binnenin, stiller, mooiere materialen netter afgewerkt etc

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

Wok

Dakloos...

[afbeelding]

Keihard ganstah!
Held! _O_

Ik vind 'em he-le-maal geweldig! :) Als ik nu mocht bestellen, zou ik er ook voor gaan en dan ook gewoon in knalgeel. Gewoon om even een middelvinger te maken naar HRM met hun steeds verdere versobering van de leasemogelijkheden... :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zware Unit schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:12:
Met een beetje geluk wordt volgende week zaterdag mijn nieuwe Skoda O3 Combi afgeleverd. Foto's van de dealer ontvangen...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is afwijkende bekleding op die stoelen, of niet?

• Smarron
  • Laatst online: 11-01 23:41

Smarron

The bend

Zware Unit schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie bak! Zo had ik hem in eerste instantie ook geconfigureerd (alleen zonder leer), maar toen kwam de bekende bijtelling (ja, ik ben er zo 1) om de hoek kijken en ben ik toch half afgehaakt. Maar hier ga je veel plezier van beleven!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Zware Unit
Ethirty schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:41:
[...]

Dat is afwijkende bekleding op die stoelen, of niet?
Idd. Zijn dynamic pakket stoelen met black nappa leder, zitvlak is geperforeerd nappa, naden in zilver grijs. Zodra hij binnen is zal ik een paar goede foto's maken van de stoelen.

Auto: Skoda Octavia Combi 1.4TSI Elegance Business Line DSG.

Opties: Bagage pakket, Metallic lak, DAB, Elektrisch te openen en sluiten achterklep, Drive set up, Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak, Sunset, Dynamic pakket, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Reservewiel.

Accessoires: Verlaging (Eibach), Black Nappa leder, Afneembare trekhaak (Thule)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• sorted.bits
bonyuri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Er zijn mensen die zeggen dat Audi gewoon een duurdere VW is, net als dat je hier een opmerking maakt, ga ik er van uit dat je een Skoda rijdt.

Ik bekijk het eigenlijk andersom en testritten hebben dat voor mij ook bevestigt. VW (en dus ook Skoda, etc) zijn goedkopere Audi's.

Een poot uitdraaien boeit in dit topic denk ik helemaal niemand. Dat ik persoonlijk geen €40.000 zou uitgeven voor een auto, betekent niet dat in de lease me dit voor geen meter boeit. Ik rijd een fijne auto die (bijna) alles heeft wat ik wilde.

@Zware Unit Die stoelen zien er wel goed uit!

[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 18-05-2014 07:37 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:54

vhal

ಠ_ಠ

Zware Unit schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:11:
[...]
Auto: Skoda Octavia Combi 1.4TSI Elegance Business Line DSG.
Accessoires: Verlaging (Eibach),
Bovenstaande auto is dan met de Eibach setjes? Zo ja, dan vraag ik mij af hoe hij standaard op zijn pootjes staat. Zelfs met 18" is er nog vrij veel ruimte vergeleken met andere merken. Mooie stoelen trouwens ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 18-05-2014 09:15 ]

Strava

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gister proefritjes gemaakt in de c180 en de is300h. Voordeel van de c180 is dat het een ruime goed afgewerkte auto is met perfecte zitpositie. Nadeel is dat de automaat niet gevoelloos schakelt. Maar goed 20% bijtelling betekent handgeschakeld. Dashboard ziet er mooi uit, maar als je er op duwt kraakt het wel, dus al dat lof in reviews is echt overdreven imho en zeker niet een klasse hoger waard.
Is300h is een hele stille auto, veel fijnere aandrijflijn dan de Mercedes. Alleen de 8 speaker audiosysteem is echt heel slecht. Daarnaast zijn de (sport)stoelen wat smal. Je kan geen normale stoelen krijgen. Ook zit ik met m'n 1,80m tegen het dak aan met m'n hoofd omdat de stoelen niet lager kunnen. Zonder panoramadak pas ik er net in. Als ik naar niks leun kom ik nog steeds tegen het dak aan.
Conclusie ergonomie is in de Mercedes veel beter dan bij Lexus, aandrijflijn is veel verfijnder bij Lexus. Weet nog niet wat het gaat worden.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Z___Z schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:36:
Gister proefritjes gemaakt in de c180 en de is300h. Voordeel van de c180 is dat het een ruime goed afgewerkte auto is met perfecte zitpositie. Nadeel is dat de automaat niet gevoelloos schakelt. Maar goed 20% bijtelling betekent handgeschakeld. Dashboard ziet er mooi uit, maar als je er op duwt kraakt het wel, dus al dat lof in reviews is echt overdreven imho en zeker niet een klasse hoger waard.
Is300h is een hele stille auto, veel fijnere aandrijflijn dan de Mercedes. Alleen de 8 speaker audiosysteem is echt heel slecht. Daarnaast zijn de (sport)stoelen wat smal. Je kan geen normale stoelen krijgen. Ook zit ik met m'n 1,80m tegen het dak aan met m'n hoofd omdat de stoelen niet lager kunnen. Zonder panoramadak pas ik er net in. Als ik naar niks leun kom ik nog steeds tegen het dak aan.
Conclusie ergonomie is in de Mercedes veel beter dan bij Lexus, aandrijflijn is veel verfijnder bij Lexus. Weet nog niet wat het gaat worden.
Ik weet niet in wat voor uitvoering jij zat maar in mijn IS300h zit ik met mijn 1.96m niet tegen het dak aan, dus dan heb je de juiste hendel denk ik niet gevonden ;)
De audio vind ik juist heel goed (die net onder de Mark Levinson zit), stukken beter als in mijn vorige A3.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

vhal schreef op zondag 18 mei 2014 @ 09:14:
[...]

Bovenstaande auto is dan met de Eibach setjes? Zo ja, dan vraag ik mij af hoe hij standaard op zijn pootjes staat. Zelfs met 18" is er nog vrij veel ruimte vergeleken met andere merken. Mooie stoelen trouwens ook :)
Standje offroad :(

Mijn budget liet geen dealer-eibach meer toe, dus ik moet zelf nog even wat zien te fixen. Zonder verlaging is het geen gezicht met 18" :X

• Zware Unit
vhal schreef op zondag 18 mei 2014 @ 09:14:
[...]

[...]

Eibach moet nog worden gemonteerd. Standaard staat hij op standje offroad...

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kazuka schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:02:
[...]

Ik weet niet in wat voor uitvoering jij zat maar in mijn IS300h zit ik met mijn 1.96m niet tegen het dak aan, dus dan heb je de juiste hendel denk ik niet gevonden ;)
De audio vind ik juist heel goed (die net onder de Mark Levinson zit), stukken beter als in mijn vorige A3.
De zelfde hendel om de stoel omhoog te zetten dus ja weet wel waar de hendel zit. :X maar ik zit wel erg recht op. Standje relaxed is er inderdaad genoeg ruimte. Geluidsinstallatie weet ik niet wat er mis was, zou goed kunnen dat iemand die opgeblazen heeft in de demo auto. Van de A3 weet ik het niet, maar vond het geluid in de a6 altijd wel goed klinken. Slechtste is dan nog de standaard bmw audio.

Zit trouwens bij de A3 limousine ook tegen het dak aan, terwijl de A3 sportback genoeg hoofdruimte biedt.

[ Voor 6% gewijzigd door Z___Z op 18-05-2014 17:58 ]

• sorted.bits
Z___Z schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:56:
[...]

De zelfde hendel om de stoel omhoog te zetten dus ja weet wel waar de hendel zit. :X maar ik zit wel erg recht op. Standje relaxed is er inderdaad genoeg ruimte. Geluidsinstallatie weet ik niet wat er mis was, zou goed kunnen dat iemand die opgeblazen heeft in de demo auto. Van de A3 weet ik het niet, maar vond het geluid in de a6 altijd wel goed klinken. Slechtste is dan nog de standaard bmw audio.

Zit trouwens bij de A3 limousine ook tegen het dak aan, terwijl de A3 sportback genoeg hoofdruimte biedt.
De BMW heeft inderdaad standaard een belachelijk slechte audio installatie. Als ik kijk wat ik standaard in de A3 kreeg (bij MMI, dat wel) is dat al niet verkeerd (actieve subwoofer, 10 speakers?). Het is voor in ieder geval kabaal genoeg.

Dit vind ik trouwens ook bij Ford's. Daar zit ook al standaard een leuke installatie in. Ik heb in een ver verleden een Ford Focus in de lease gereden en daar was ik ook altijd tevreden over. Wat ik jammer vind is dat Ford geen leuke auto in dit segment heeft, de Mondeo heeft nodig een herstyling nodig. Een tijd terug kwam ik een prototype van de Mondeo tegen ergens (op internet) en dat zag er mega goed uit, dit prototype is alleen nooit gelanceerd en daarintegen krijgt de Mondeo elke keer maar kleine upgrades.

(Volgens mij zag hij er zo uit: http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=20605) alleen dus amerikaanse markt?
Pagina: 1 ... 61 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.