An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik begrijp het wel hoor. Ik laat dat namelijk doen, na zo'n beetje elke wissel zit er nieuwe schade op.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:32:
[...]
Wat ik niet begrijp is dat je 16" winterstaal besteld hebt. Waarom niet gewoon je bandjes tweemaal per jaar bij Profile en consorten wisselen en de 18" velgen doorrijden in de winter? Tegen de tijd dat de velgen slijten door pekel (afgelopen winterseizoen heeft het geen dag gevroren...) lever je de auto al weer in en kies je vrolijk nieuwe auto+velgen.
Voorbeeldje:

Overigens is dit bij Euromaster netjes gemaakt (door een externe toko).
Had nog even gezocht op youtube. Als je rustig aan doet is het net iets meer dan twee. Met een electrische schroevendraaier moet het wel in minder dan anderhalve minuut lukken.GioStyle schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:16:
[...]
Tien minuten? Neemt die dief dan nog koffie ofzo? Bij een Audi A3 de RNS-E jatten is als het tegen zit 2 minuten werk.
Beveiliging is ook een eitje
Schandalig simpel dit
[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 15-04-2014 22:33 ]
inderdaad, mede dankzij de huidige CO2 regelgeving zie je ze jammer genoeg zelden rijden. De 6 cilinder is wel een fijne reisautoSchimanski81 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:04:
Mooie, ondergewaardeerde wagen :-)
Dan zou ik toch echt op zoek gaan naar een andere bandenboer. Ik laat het ook doen en rijd ook in de winter gewoon op m'n LM velgen, maar heb daar nog geen enkele keer schade aan overgehouden.J0YR1D3R schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:15:
[...]
Ik begrijp het wel hoor. Ik laat dat namelijk doen, na zo'n beetje elke wissel zit er nieuwe schade op.
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Overigens is dit bij Euromaster netjes gemaakt (door een externe toko).
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je moet je vrouw/vriendin ook niet in je auto laten rijdenmartinusz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:37:
Ik heb ook wel van die beschadigingen langs die randjes, maar dat komt niet door het wisselen van de banden
Je hebt speciale pinnen voor de RNS-E, die steek je in de navigatie, daarmee trek je de hele unit in 1 keer eruit, kabels los en je bent klaar. Geloof me, nog geen 2 minuten werk.Ethirty schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:30:
[...]
Had nog even gezocht op youtube. Als je rustig aan doet is het net iets meer dan twee. Met een electrische schroevendraaier moet het wel in minder dan anderhalve minuut lukken.
[video]
Beveiliging is ook een eitje
[video]
Schandalig simpel dit
De navigatiesysteem is hier al 2 keer gestolen. Als protest halen wij de hele navigatie-unit eruit na elke rit. Je moet toch wat.
De laatste keer ben ik op zaterdag gegaan ipv doordeweeks. Dan is er maar 1 monteur, die veel meer tijd heeft dan doordeweeks. Gaat echt stukken beter. Overigens is er geen enkele fatsoenlijke bandentoko hier in de buurt, de Profile is net zo dramatisch.RvL schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:59:
[...]
Dan zou ik toch echt op zoek gaan naar een andere bandenboer. Ik laat het ook doen en rijd ook in de winter gewoon op m'n LM velgen, maar heb daar nog geen enkele keer schade aan overgehouden.
Is de dealer geen optie? Of mag dat niet vanwege het contract met de leasemaatschappij?J0YR1D3R schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:27:
[...]
De laatste keer ben ik op zaterdag gegaan ipv doordeweeks. Dan is er maar 1 monteur, die veel meer tijd heeft dan doordeweeks. Gaat echt stukken beter. Overigens is er geen enkele fatsoenlijke bandentoko hier in de buurt, de Profile is net zo dramatisch.
Nee, merp!
Misschien ben ik wel ouderwets maar ik heb nog nooit navigatie nodig gehad in de 800K plus KM die ik gereden heb.InZane schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:29:
[...]
Nou dat vind ik onzin. Als je elke dag stad en land af moet reizen en allerlei verschillende adressen moet bezoeken, is navigatie behoorlijk onmisbaar vind ik.
Als ik ergens naar toe moet waar ik nog nooit geweest ben:
Kijk van te voren even waar het ongeveer ligt en dan pak ik een postit briefje welke er ongeveer zo uitziet:
Afsl xx (afslag nummer)
3L, 2R, 4L, 1R
XX, XX, XX (als ik daarna nog naar een andere onbekende locatie moet)
Altijd goed op mijn bestemming aangekomen, maar goed, laten we het op ouderwets houden
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Als dief heb ik niet zo veel interesse in het netjes houden van het dashboard dus dat scheelt al 30 secs in het filmpje, met een elektrische schroevendraaier nog eens 30 seconden eraf. Het moet onder de minuut kunnenGioStyle schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:24:
[...]
Je hebt speciale pinnen voor de RNS-E, die steek je in de navigatie, daarmee trek je de hele unit in 1 keer eruit, kabels los en je bent klaar. Geloof me, nog geen 2 minuten werk.
De navigatiesysteem is hier al 2 keer gestolen. Als protest halen wij de hele navigatie-unit eruit na elke rit. Je moet toch wat.
Alles wat met banden te maken heeft moet naar een bandentokoPauseBreak schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:31:
[...]
Is de dealer geen optie? Of mag dat niet vanwege het contract met de leasemaatschappij?
16inch lichtmetalen velgen
ProlinePlus pakket
Opbergpakket
Lederen bekleding
Sportstoelen voor
Iphone kabeltje
Raamlijsten blank
Interieur aluminium
Levertijd is maar een week of 7
Oja de kleur is dakota grey
Top auto en rijd heerlijk... ligt super op de weg.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dat klinkt aardig ouderwets inderdaad. Navigatie is bij meer dan alleen de weg wijzen, het is ook een stukje planning en alternatief kunnen rijden ivm files en dergelijke.fast-server schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:38:
[...]
Misschien ben ik wel ouderwets maar ik heb nog nooit navigatie nodig gehad in de 800K plus KM die ik gereden heb.
Als ik ergens naar toe moet waar ik nog nooit geweest ben:
Kijk van te voren even waar het ongeveer ligt en dan pak ik een postit briefje welke er ongeveer zo uitziet:
Afsl xx (afslag nummer)
3L, 2R, 4L, 1R
XX, XX, XX (als ik daarna nog naar een andere onbekende locatie moet)
Altijd goed op mijn bestemming aangekomen, maar goed, laten we het op ouderwets houden
Al met al lijkt me dat persoonlijk ook een stuk rustgevender dan koekeloeren op een stuk papier met stenoschrift.
Maar goed ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Oh en natuurlijk niet te vergeten dat spotify e.d. zonder navigatie niet kan in mijn auto......daarom alleen al zou ik een digitale kaart willen hebben
Maar ik snap hem wel...niks zo irritant als dik 150km moeten rijden en een navi die je de snelste of kortste route wil geven door je van de hoofdweg af te halen, of die halverwege ineens een andere route dan de hoofdweg wil. En onder het rijden voor het laatste stukje inschakelen is ook niet echt handig.
Want daar gebruik je hem feitelijk voor: het laatste stukje van hoofdweg afrit naar bestemming, zoals fast-server al aangeeft. De weg naar de snelweg toe en het hoofdwegennet kun je als je 800k gereden hebt wel ongeveer dromen denk ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De mijne heeft spraakaansturing.The Eagle schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:50:
Maar ik snap hem wel...niks zo irritant als dik 150km moeten rijden en een navi die je de snelste of kortste route wil geven door je van de hoofdweg af te halen, of die halverwege ineens een andere route dan de hoofdweg wil. En onder het rijden voor het laatste stukje inschakelen is ook niet echt handig.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Audi A3 Limousine 1.4TFSI CoD 6-bak:
- Pro Line S Ambition uitvoering
- Daytona grijs pareleffect lak
- Blanke sierlijsten
- Aluminium optiek interieur
- Bang & Olufsen sound system
- Privacy glass
- Parkeerhulp achter
- Wegrijassistent
- Zonder type- en motoraanduiding
De 18" die bij het Pro Line S pakket zitten:
Ik heb gisteravond nog Eindhoven - Antwerpen op en neer gedaan en daar wordt je zelfs op 16" niet blij van.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Wat moet ik me daar bij voorstellen?PhuSioN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:51:
Ondanks dat mijn hoofd zei dat de V40 de meeste verstandige keuze is, toch akkoord gegeven voor het bestellen van de A3 sedan![]()
Audi A3 Limousine 1.4TFSI CoD 6-bak:Het lange wachten kan beginnen.
- Blanke sierlijsten
- Privacy glass
- Parkeerhulp achter
- Wegrijassistent
Nee, merp!
Dat is een speciale optie in Belgie: Die zegt: Rij weg. Anders vergeten ze weg te rijdenPauseBreak schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:17:
[...]
Wegrijassistent
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
[ Voor 4% gewijzigd door wimpie007 op 23-04-2014 13:19 ]
Met 18" voel je wel een stuk meer ja, het stuitert wat meer. Met 17" voel je al veel, maar in België zou ik niet snel 18" nemen. In Nederland is dat prima te doenjoopv schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:08:
Hoe rijdt zo'n 18" band nou over een belgische betonplatensnelweg?
Ik heb gisteravond nog Eindhoven - Antwerpen op en neer gedaan en daar wordt je zelfs op 16" niet blij van.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hill holder. Meer niet volgens mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-04-2014 13:22 ]
"Houdt de auto onbeperkt stil na het stoppen en voorkomt achteruitrollen op hellingen en vlakke wegen. Inschakelen met een druk op de knop. Comfortabel wegrijden zonder dat u de elektromechanische parkeerrem gebruikt."
Wegrijassistent doet dit voor langere tijd en is met name handig bij automaten (dan rolt 'ie ook niet vooruit en kan je je voet van de rem afhalen bij stilstand, ook handig voor je achterligger bij een stoplicht
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik ging kapot hierwimpie007 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:19:
[...]
Dat is een speciale optie in Belgie: Die zegt: Rij weg. Anders vergeten ze weg te rijden
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Met de juiste auto nergens last vanjoopv schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:08:
Hoe rijdt zo'n 18" band nou over een belgische betonplatensnelweg?
Dat is waar, maar bij de gemiddelde auto is het een stuk stuiteriger dan 16" of 17"
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb sinds een maand 18-inch op mijn 1-serie, voorheen 16-inch.DennusB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:21:
[...]
Dat is waar, maar bij de gemiddelde auto is het een stuk stuiteriger dan 16" of 17"
Vind de verschillen eigenlijk wel minimaal, enige waar ik het in merk is dat de auto wat strakker in de bocht ligt en geeft het wegdek wat beter door. Beide eigenschappen zijn wat mij betreft dan ook wel een welkome aanvulling op het redelijk gedempte standaard onderstel van een F20 (zeker in tegenstelling tot een E87).
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Hahaha nicewimpie007 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:19:
[...]
Dat is een speciale optie in Belgie: Die zegt: Rij weg. Anders vergeten ze weg te rijden
@ Phusion: bedankt voor de uitleg
Nee, merp!
Het onderstel doet idd meer dan de velgdiameter/bandenmaat. Ik heb eens een 2007 Auris als voorloopauto gehad en die had een sportonderstel dat pas écht een sportonderstel was. (niet zo'n halfzachte van VW)RomeoJ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:57:
[...]
Heb sinds een maand 18-inch op mijn 1-serie, voorheen 16-inch.
Vind de verschillen eigenlijk wel minimaal, enige waar ik het in merk is dat de auto wat strakker in de bocht ligt en geeft het wegdek wat beter door. Beide eigenschappen zijn wat mij betreft dan ook wel een welkome aanvulling op het redelijk gedempte standaard onderstel van een F20 (zeker in tegenstelling tot een E87).
Daarbij klapperden bij bv. brug op en af (bij die dwarsrichels) mijn tanden zo ongeveer, om over verkeersdrempels maar niet te beginnen. En die auto had maar 16" velgen.
En in combinatie met de rotstoelen (met zo ongeveer een gat waar andere autostoelen een lendensteun hebben) heb ik er toen een flinke rugpijn van gehad 2 maanden lang.
Nu heb ik 18" velgen op de Mazda 3 en dat gaat prima. Je voelt de weg wel wat meer, (wat ook een voordeel kan zijn) maar verder geen centje pijn. Een fijn onderstel en goede stoelen lossen het wel op.
Die audi's zitten toch maar vreemd in elkaar. Mijn auto's blijven op een vlakke weg allemaal stil op hun plek staanPhuSioN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:44:
[...]
"Houdt de auto onbeperkt stil na het stoppen en voorkomt achteruitrollen op hellingen en vlakke wegen. Inschakelen met een druk op de knop. Comfortabel wegrijden zonder dat u de elektromechanische parkeerrem gebruikt."
Ze zullen het tekstje wel bedoelen voor de automaat?
Wel onlogisch dat je alsnog op een knop moet drukken om het in te schakelen dan ben je alsnog bezig met een handeling ik zou bij de dealer even vragen of ze dit om kunnen draaien, standaard aan en uitzetten wanneer je het niet wilt gebruiken. Kan softwarematig vast.
Je hoeft het maar 1x aan te zetten, daarna staat het de hele rit aan.thefox154 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:36:
[...]
Die audi's zitten toch maar vreemd in elkaar. Mijn auto's blijven op een vlakke weg allemaal stil op hun plek staanZeker met de normale 6-bak.
Ze zullen het tekstje wel bedoelen voor de automaat?
Wel onlogisch dat je alsnog op een knop moet drukken om het in te schakelen dan ben je alsnog bezig met een handeling ik zou bij de dealer even vragen of ze dit om kunnen draaien, standaard aan en uitzetten wanneer je het niet wilt gebruiken. Kan softwarematig vast.
Het is voornamelijk voor automaten ideaal.
De auto houd de remdruk vast bij stilstand, dus de voet kan van de rem.
Als je weg wilt rijden geef je gas, zodra de auto merkt dat de kracht via de aandrijving komt groter is dan de remdruk lost hij de remmen en rijd je weg.
Dit werkt heel soepel.
Prachtige wagen, goeie keuze!PhuSioN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:51:
Ondanks dat mijn hoofd zei dat de V40 de meeste verstandige keuze is, toch akkoord gegeven voor het bestellen van de A3 sedan![]()
Audi A3 Limousine 1.4TFSI CoD 6-bak:Het lange wachten kan beginnen.
- Blanke sierlijsten
- Privacy glass
- Parkeerhulp achter
- Wegrijassistent
Ik sta een beetje voor dezelfde keuze: A3 Limo met 2.0 TDI (150pk) of Volvo V40 D4 (we moeten per se diesel), maar de Volvo is nu dusdanig interessant dat het bijna een no-brainer is. Voor een V40 ben ik per maand zo'n 100 euro minder kwijt dan voor de A3 en dan is de V40 ook nog eens veel rijker uitgerust (Ocean Race uitvoering met een aantal pakketten en opties nog extra aangevinkt).
Maar de A3 Limo vind ik, zeker met S-Line, een stuk mooier van buiten en van binnen. Maar het prijs- en uitrustingsverschil is dusdanig groot dat het de V40 wel zal worden denk ik.
Maar goed, succes met wachten!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kan ik een bepaalde berekening loslaten op mijn leasebudget zodat ik kan bepalen wat voor auto eigenlijk haalbaar is voor mij? Ik neem aan dat het, afgezien van dingen als winterbandenregeling en vervangend vervoer, verder volledig gebasseerd is op de aanschafwaarde?
Ik heb namelijk een vrij beperkt budget, zo'n €500 voor 4 jaar en 30k. Ik werd altijd verwezen naar DirectLease om een schatting te maken, maar daar heb ik het idee dat het echt bij een (grove) schatting blijft. Ik keek er enige tijd geleden op en toen viel een Yaris Hybrid ook nog net binnen mijn budget, kijk ik nu dan zit ik er ineens ruim €150 boven. Ook zijn opties daar bij bepaalde modellen enorm beperkt terwijl je bij de dealer alles hebt.
Voor mij is het allemaal vrij nieuw en ik wilde toch wel met wat voorkennis rond gaan kijken.
Het is afhankelijk van:The Realone schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:00:
Vraagje van een newbie-leaserijder. Ik rij nu een leasebak (2010 Ibiza ST) maar die heb ik van een vorige collega overgenomen toen ik een jaar geleden bij dit bedrijf begon. In september loopt dat contract af en moet ik dus wat nieuws gaan zoeken.
Kan ik een bepaalde berekening loslaten op mijn leasebudget zodat ik kan bepalen wat voor auto eigenlijk haalbaar is voor mij? Ik neem aan dat het, afgezien van dingen als winterbandenregeling en vervangend vervoer, verder volledig gebasseerd is op de aanschafwaarde?
Ik heb namelijk een vrij beperkt budget, zo'n €500 voor 4 jaar en 30k. Ik werd altijd verwezen naar DirectLease om een schatting te maken, maar daar heb ik het idee dat het echt bij een (grove) schatting blijft. Ik keek er enige tijd geleden op en toen viel een Yaris Hybrid ook nog net binnen mijn budget, kijk ik nu dan zit ik er ineens ruim €150 boven. Ook zijn opties daar bij bepaalde modellen enorm beperkt terwijl je bij de dealer alles hebt.
Voor mij is het allemaal vrij nieuw en ik wilde toch wel met wat voorkennis rond gaan kijken.
looptijd
kilometers
is je budget in of ex brandstof?
welke leasemaatschappij moet je gebruiken?
heeft je bedrijf een korting bij die maatschappij of bepaalde automerken/dealers?
ter volledigheid: de leaseprijs is ook afhankelijk van afschrijving, gemiddelde onderhoudskosten en ik vermoed stieken ook een stukje (WA) verzekering, een snelle auto zal iets duurder zijn.
dus een standaard berekening is er niet.
[ Voor 7% gewijzigd door secury op 24-04-2014 12:08 ]
Bij ons (Strix lease volgens mij) kan dat niet echt, zodat je vast zit aan de optie die jij noemt: een schatting maken bij DirectLease en dan een volledig ingevulde optielijst inleveren om de offerte van onze leasemaatschappij op te vragen
Budget is overigens inc. brandstof en voor zover ik weet zijn wij niet gebonden aan een merk/dealer.
Had precies het zelfde hoor! Begin van het jaar was het voor mij 100% Audi. Sinds vorige jaar toe de auto uit kwam was ik verliefd en zou dit de volgende leaseauto worden. In februari een proefrit gemaakt en wist het toen zeker dat het hem zou worden... Tot dat de V40 D4 Business aangekondigd werd. Meteen een offerte bij de dealer laten maken. Lekker dik met R-Design, veel extra pakketen, 18", etc...Entity schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:38:
[...]
Prachtige wagen, goeie keuze!
Ik sta een beetje voor dezelfde keuze: A3 Limo met 2.0 TDI (150pk) of Volvo V40 D4 (we moeten per se diesel), maar de Volvo is nu dusdanig interessant dat het bijna een no-brainer is. Voor een V40 ben ik per maand zo'n 100 euro minder kwijt dan voor de A3 en dan is de V40 ook nog eens veel rijker uitgerust (Ocean Race uitvoering met een aantal pakketten en opties nog extra aangevinkt).
Maar de A3 Limo vind ik, zeker met S-Line, een stuk mooier van buiten en van binnen. Maar het prijs- en uitrustingsverschil is dusdanig groot dat het de V40 wel zal worden denk ik.
Maar goed, succes met wachten!
Zoals je zei eigenlijk een no-brainer, voor mij ook iets van 100 euro netto in de maand goedkoper en rijker uitgerust.
Ik rijd nu ook al een Volvo C30 met R-design pakket en weet dat het zeer fijne auto's zijn, maar toch bleef het jeuken. Ik weet gewoon dat als ik de V40 zou nemen toch de 'wat als' vraag door mijn hoofd zou spoken, dus toch de knoop doorgehakt en bij mijn eerste keuze gebleven.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Met dat budget inclusief brandstof komt je waarschijnlijk uit bij een goed uitgeruste A-segmenter, of een vrij kaal uitgeruste B segmenter.The Realone schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:12:
Wij zitten bij J&T Autolease en volgens mij hebben zij die mogelijkheid niet, dus dan gaat dat het worden ben ik bang. Klinkt wel vrij omslachtig eigenlijk, zeker als ik geen idee heb wat mijn opties eigenlijk zijn om te beginnen. Ik kan op safe spelen en die paar opties van DirectLease gaan bekijken natuurlijk.
Budget is overigens inc. brandstof en voor zover ik weet zijn wij niet gebonden aan een merk/dealer.
Gezien de 30k kilometer per jaar (maak je die ook?) moet je afwegen of je uitrusting of rijgedrag belangrijker vind. ik zou geen 30k in een aygo/108/twingo/ka etc etc willen maken.
dan zou ik een liever een relatief kale clio/polo of weet ik veel wat rijden.
Je kunt natuurlijk ook de telefoon op pakken en eens indicatief vragen aan wat voor auto's je moet denken met het budget.
[ Voor 6% gewijzigd door secury op 24-04-2014 12:22 ]
Ik bewonder je keuze! Bij mij ligt het ook nog niet helemaal vast (heb nog even om te beslissen), ga tegen die tijd nog een keer met beide auto's rijden en dan de knoop doorhakken. Heb absoluut vertrouwen dat het beide erg goede auto's zijn, maar de A3 'doet me meer'. Kijk toch iedere keer op als ik een A3 Limo zie rijden, terwijl dat met een V40 niet gebeurt. Maar die zie je dan ook erg veel rijden...PhuSioN schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:14:
[...]
Had precies het zelfde hoor! Begin van het jaar was het voor mij 100% Audi. Sinds vorige jaar toe de auto uit kwam was ik verliefd en zou dit de volgende leaseauto worden. In februari een proefrit gemaakt en wist het toen zeker dat het hem zou worden... Tot dat de V40 D4 Business aangekondigd werd. Meteen een offerte bij de dealer laten maken. Lekker dik met R-Design, veel extra pakketen, 18", etc...
Zoals je zei eigenlijk een no-brainer, voor mij ook iets van 100 euro netto in de maand goedkoper en rijker uitgerust.
Ik rijd nu ook al een Volvo C30 met R-design pakket en weet dat het zeer fijne auto's zijn, maar toch bleef het jeuken. Ik weet gewoon dat als ik de V40 zou nemen toch de 'wat als' vraag door mijn hoofd zou spoken, dus toch de knoop doorgehakt en bij mijn eerste keuze gebleven.
Toch erg lastig, zo'n luxeprobleem
Ik zat inderdaad te denken aan een Clio met wat opties. Dat leek mij wel haalbaar, maar dat wordt ff puzzelen gok ik.secury schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:19:
[...]
Met dat budget inclusief brandstof komt je waarschijnlijk uit bij een goed uitgeruste A-segmenter, of een vrij kaal uitgeruste B segmenter.
Gezien de 30k kilometer per jaar (maak je die ook?) moet je afwegen of je uitrusting of rijgedrag belangrijker vind. ik zou geen 30k in een aygo/108/twingo/ka etc etc willen maken.
dan zou ik een liever een relatief kale clio/polo of weet ik veel wat rijden.
Je kunt natuurlijk ook de telefoon op pakken en eens indicatief vragen aan wat voor auto's je moet denken met het budget.
Bedankt voor de reacties!
Dit dus inderdaad! Gisterochtend voor het eerst een in het 'wild' gezien. Krijg echt een 'Entity schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:26:
[...]
...
Kijk toch iedere keer op als ik een A3 Limo zie rijden, terwijl dat met een V40 niet gebeurt. Maar die zie je dan ook erg veel rijden...
Toch erg lastig, zo'n luxeprobleem
In nu nog wel omdat ze nog nieuw zijn, had hetzelfde bij de V40 in het begin (nu bij een R Design nog steeds wel eigenlijk). Over een jaar staat de A3L ook weer op iedere hoek van de straat en is het bijzondere daar ook weer vanaf ;-)PhuSioN schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:38:
[...]
Dit dus inderdaad! Gisterochtend voor het eerst een in het 'wild' gezien. Krijg echt een 'wow!
' gevoel en dat is bij de V40 echt minder. Bij mij zelf is dat de meerprijs dan waard.
Een MB CLA vind ik persoonlijk dan weer helemaal niks, komt op mij juist over als een wannabe-CLS. Maar zoveel mensen, zoveel meningen, zo gaat dat nu eenmaal. De keuze tussen de A3 Limo en de V40 is er dan ook eentje die ik helemaal zelf moet nemen. De 508 SW die ik nu heb, was ik na een jaar of 2 op uitgekeken. Blijf het een mooie auto vinden, maar zit niet veel rijplezier in en dat is wel wat ik zoek in een opvolger. En rijplezier is ook weer een combinatie van allerlei factoren, waarbij ook uiterlijk en interieur meespelen. Als de A3 me op dat gebied toch genoeg weet te overtuigen, kan het zomaar zijn dat ik daarvoor ga, ondanks het prijsverschil.
Maar die CLA wordt dan weer alleen leuk als je er ook een spoiler achter op zet. Anders is het vanwege de aflopende kont qua lijnen net een Civic Hybridt_captain schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:06:
Ik vind de vierdeurs versie van de A3 eigenlijk vooral op een kleinere A4 lijken, goed vormgegeven maar zeker niet spectaculair. De MB CLA vind ik weer een stuk specialer.
/me Vindt de CLS (vooral de eerste generatie) dan ook wel mooi. 't is dan mevrouw kaptein er een enorme hekel aan heeft en ik enige waarde hecht aan de goede vrede in huisEntity schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:10:
Een MB CLA vind ik persoonlijk dan weer helemaal niks, komt op mij juist over als een wannabe-CLS.
Al is de CLA tot aan de c-stijl wel ok maar dan heb je vervolgens zo'n afhangende kont met dito wanstaltige over-the-top achterlichten cq aarsgewei die prima thuis hoort in de autostylegids maar niet op een MB (imho)

Ik zie ze overigens wel erg vaak rijden in AMG-line....met een 180 CDI enzo
[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 24-04-2014 15:52 ]
Ik heb laatst de A3 Limousine van mijn schoonpapa reden en ik vond 'm eigenlijk... uhh.. wel oké, maar het riep bij mij geen 'wow!' op.PhuSioN schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:38:
[...]
Dit dus inderdaad! Gisterochtend voor het eerst een in het 'wild' gezien. Krijg echt een 'wow!
' gevoel en dat is bij de V40 echt minder. Bij mij zelf is dat de meerprijs dan waard.
Ondanks dat er veel V40's rondrijden, wint die het nog steeds qua looks voor mij
Tja, zoals al vaker gezegd is: smaak is gewoon subjectief. Moet wel zeggen dat een S-line exterieur het afmaakt, maar dat vind ik bij de meeste Audi's.InZane schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:04:
[...]
Ik heb laatst de A3 Limousine van mijn schoonpapa reden en ik vond 'm eigenlijk... uhh.. wel oké, maar het riep bij mij geen 'wow!' op.
Ondanks dat er veel V40's rondrijden, wint die het nog steeds qua looks voor mij
Dat vind ik ook bij mijn huidige auto. Zonder R-Design exterieur vond ik het niks.
Denk dat het erg mee gaat vallen! Nederland is gewoon niet echt een sedan land. Hatchbacks en stations zie je hier vele malen vaker.jap85 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:48:
[...]
In nu nog wel omdat ze nog nieuw zijn, had hetzelfde bij de V40 in het begin (nu bij een R Design nog steeds wel eigenlijk). Over een jaar staat de A3L ook weer op iedere hoek van de straat en is het bijzondere daar ook weer vanaf ;-)
[ Voor 29% gewijzigd door PhuSioN op 24-04-2014 16:37 ]
Ik vind juist die achterlichten heel erg mooi, valt me op dat niet iedere CLA ze heeft, misschien een optie?vhal schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:45:
Liever de A4L dan de CLA.
Al is de CLA tot aan de c-stijl wel ok maar dan heb je vervolgens zo'n afhangende kont met dito wanstaltige over-the-top achterlichten cq aarsgewei die prima thuis hoort in de autostylegids maar niet op een MB (imho)
en over dat AMG line.. tja.. dat kun je ook zeggen van een V40 D2 met R-design of een A3 ultra pro line S..
Die lampen zijn (in mijn mening ;-) ) prachtig! Als ik een MB zou (kunnen?) rijden dan zou ik dit zeker bijbestellen. Op mij komt het eerder chique over.vhal schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:45:
Liever de A4L dan de CLA.
[afbeelding]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Doordat ze zo uitgesproken zijn, een kwestie van smaak denk ik. Ik vind ze weer vreselijk.Kecin schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:15:
[...]
Die lampen zijn (in mijn mening ;-) ) prachtig! Als ik een MB zou (kunnen?) rijden dan zou ik dit zeker bijbestellen. Op mij komt het eerder chique over.
toch vind ik de vorige generaties (wat vierkanter) meer bij het merk passen.t_captain schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:22:
MB heeft de laatste tijd wel meer van die "beetje fout maar eigenlijk best mooi" elementen in z'n vormgeving. Wat dachten jullie van de Swarovski kristallen in de koplamunits?
alle nieuwe modellen zijn zo rond, en de E-klasse is aboninabel.. net frankenstein.
rond aan de voorkant en vierkant aan de achterkant.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
http://www.autoweek.nl/ni...met-14-procent-bijtelling
2000 euro goedkoper dan een D4. Dat kan natuurlijk net het verschil maken. Blijft een mooie auto!
Overigens, het scheelt vrij weinig, dus zou niet weten waarom je dan D2 zou kiezen tov D4.
Het zal echter voor de Belgen wel schelen (die hebben andere belastingsysteem erop).
[ Voor 60% gewijzigd door Get!em op 01-05-2014 16:24 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
De vraag is hoeveel het gaat schelen in de leaseprijs, aangezien de D4 waarschijnlijk een relatief betere restwaarde heeft. Het zou zomaar kunnen dat als de D2 binnen je budget past, ook de D4 dat doet. En ja, dan is de keuze snel gemaakt. Voor de bijtelling hoef je het niet te laten, over die extra € 2000,- betaal je nog geen tientje in de maand netto.vhal schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:07:
Tsja, je kan ook voor 2000 euro aan opties aanvinken? 190 PK is leuk maar niet echt noodzakelijk ofzo in NL.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Overigens als ik nu zou moeten kiezen dan had ik waarschijnlijk ook serieus naar een V40 D4 gekeken, en de beperkte ruimte op de koop toe nemen.
Hmm apart. Met panoramadak en de lichte interieurpanelen vind ik het juist een heel open en ruimtelijk interieur. R-Design interieur is een ander verhaalVerwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:12:
190PK is erg lekker hoor. Ik zou serieus twijfelen om voor de D4 te gaan als ik nu opnieuw zou mogen kiezen, ondanks dat ik de V40 te klein vind en van binnen een gevangenis gevoel krijg.
Als ik de D4 configureer met dezelfde opties als die ik nu bij m'n D2 heb, dan is de D4 +/- 30 euro per maand duurder bij ons. De nieuwe D2 met 14% is nog niet beschikbaar in de calculatietool, ben benieuwd waar die nu op uit komt. Maar ik vind 30 euro meer nog wel mee vallen, dat had ik er wel aan uitgegevenRomeoJ schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:42:
Op dit moment is de D4 wel relatief gezien duur (begreep ik van een collega met toegang tot de interne leaseberekening), dit kan wellicht komen door het feit dat de leasemij's extra slijtage incalculeren voor die D4 t.o.v. de D2, maar dat blijft giswerk.
Overigens als ik nu zou moeten kiezen dan had ik waarschijnlijk ook serieus naar een V40 D4 gekeken, en de beperkte ruimte op de koop toe nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 02-05-2014 07:51 ]
Heb je die 30 euro per maand verschil berekend op je huidige D2?
Bovendien zijn de pakketten en de uitrustingsniveaus anders dan voorheen (je hebt nu bijv Summum Business ipv standaard Summum bij de 14% modellen). Ook dit werkt door in leaseprijs, omdat uitrustingsniveaus anders in de leaseprijs (restwaarde) zitten dan optiepakketten, losse opties en accessoires.
Ben dus wel benieuwd hoe het uit gaat werken met die nieuwe 14% D2 in de leaseprijs.
Oh, ik was nog iets vergeten zie ik net. Ik heb de SCT er in zitten, die is nu natuurlijk niet meer beschikbaar voor de D4 Business. Daarnaast heb ik de kleur Rebel Blue, dus inscription solid lak erbij. Als ik die prijzen toevoeg, dan is hij 45 euro duurder tov mijn huidige D2.Get!em schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:16:
De D2 versie is tov eerder,, juist goedkoper geworden in aanschaf (+/- 1000 euro, zie artikel). Hoe en of dat doorwerkt in de leaseprijs weet ik niet.
Heb je die 30 euro per maand verschil berekend op je huidige D2?
Bovendien zijn de pakketten en de uitrustingsniveaus anders dan voorheen (je hebt nu bijv Summum Business ipv standaard Summum bij de 14% modellen). Ook dit werkt door in leaseprijs, omdat uitrustingsniveaus anders in de leaseprijs (restwaarde) zitten dan optiepakketten, losse opties en accessoires.
Ben dus wel benieuwd hoe het uit gaat werken met die nieuwe 14% D2 in de leaseprijs.
Als ik vervolgens de nieuwe D2 (die nog op 20% staat in de calculatietool) ook bereken met dezelfde opties, is die 20 euro duurder per maand dan mijn huidige D2. Maar dit is natuurlijk nog wel de oude prijs, ik ben benieuwd waar hij op uit komt zodra de nieuwe prijzen verwerkt zijn.
Ze zijn overigens beide nu wel 'in de aanbieding' (Turbodeals bij Alphabet), maar zelfs inclusief die korting is hij duurder dan die ik nu heb
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ben nu uitgekomen op de Seat Leon (Limited Edition) of de Golf Bluemotion, waarbij het van de eerste nog even de vraag is of hij nog te bestellen is. Beiden een mooi complete auto voor een nette prijs. Heb nog in geen van beiden gereden, dat komt binnenkort.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik ben inderdaad al eens gaan kijken. Ik vind de buitenkant van de Golf wat 'saai' vergeleken met de Leon. De binnenkant was bij beide van prima kwaliteit zo op het eerste gezicht, en ik vond het dashboard van de Golf aan de drukke kant vergeleken met de Leon. Positief aan de Golf was wel dat het navigatiescherm een stuk groter is (echter wel iets lager geplaatst), en de cruise-control bediening op het stuur zit.Wimo. schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:15:
Ik zou eerst eens in de showroom gaan kijken. het afwerkniveau van de Golf is hoger dan dat van die Leon.. Ik ben daar persoonlijk erg gevoelig voor.
Denk dat een keer rijden met beide auto's ook wel veel zal vertellen over de afwerking, denk dan aan rammeltjes e.d. Ze staan op hetzelfde platform (al staat de Leon op het sport-onderstel van de Golf dacht ik), en ze hebben exact dezelfde motor, dus daar zal het niet in zitten.
Momenteel is het 60-40 voor de Leon, maar dat kan met een proefrit zomaar omdraaien. En wie weet komt er nog wel ergens een actie-model om de hoek dat interessant is qua prijs
De stations daarvan vind ik (en vooral de vriendin) wel aan de te grote kant. Ik heb voldoende aan de normale hatchback varianten. Tevens zorgen de actiemodellen (Golf nu flinke korting en Limited van de Leon) ervoor dat de totale netto kosten zo'n 40 euro lager liggen als bij vergelijkbare modellenrenzo4000 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:17:
Is een octavia of een 308sw geen optie voor je? M.i. krijg je dan meer auto voor je "geld".
[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-05-2014 11:22 ]
Ervaring uit het verleden of heb je de nieuwe Leon zelf bekeken?Wimo. schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:15:
Ik zou eerst eens in de showroom gaan kijken. het afwerkniveau van de Golf is hoger dan dat van die Leon.. Ik ben daar persoonlijk erg gevoelig voor.
Ik vond het afwerkniveau prima, maar dat is mij mening
En mbt of de Leon Limited nog te bestellen is; ze worden sinds begin dit jaar niet meer gemaakt, dus je moet het doen met de nog beschikbare voorraad. Begin maart had PON nog een aantal Limited 3's op voorraad.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Als je een voorkeur hebt voor een sedan / hatchback, dan zou ik zeker ook eens naar de A4 kijken. Als sedan ook in 20%. Of een 320 ed, of, zoals ik hierboven aangegeven heb (mits je natuurlijk voldoende tijd hebt om te wachten) een C Klasse of CLA als het alsnog een maatje kleiner kan/mag. De afwerking van deze wagens ligt aanzienlijk hoger dan die van een Skoda / Leon / Golf, en zijn goed te betalen.Hoogie2004 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:21:
[...]
De stations daarvan vind ik (en vooral de vriendin) wel aan de te grote kant. Ik heb voldoende aan de normale hatchback varianten. Tevens zorgen de actiemodellen (Golf nu flinke korting en Limited van de Leon) ervoor dat de totale netto kosten zo'n 40 euro lager liggen als bij vergelijkbare modellen
Uiteraard zelf bekeken. Ben snel omgedraaid bij de Seat dealer. Maar ook dat is een mening.. gewoon zelf gaan kijken. Ik vond het een dealbreaker.Nnoitra schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:22:
[...]
Ervaring uit het verleden of heb je de nieuwe Leon zelf bekeken?![]()
Ik vond het afwerkniveau prima, maar dat is mij mening![]()
En mbt of de Leon Limited nog te bestellen is; ze worden sinds begin dit jaar niet meer gemaakt, dus je moet het doen met de nog beschikbare voorraad. Begin maart had PON nog een aantal Limited 3's op voorraad.
Ik snap de suggestie, en dank voor het meedenken. Echter zit ik qua leaseprijs al net over het randje met de Golf / Leon, en omdat beide 14% modellen zijn blijft het (mijnsinziens) zeer betaalbaar.AllSeeyinEye schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:27:
[...]
Als je een voorkeur hebt voor een sedan / hatchback, dan zou ik zeker ook eens naar de A4 kijken. Als sedan ook in 20%. Of een 320 ed, of, zoals ik hierboven aangegeven heb (mits je natuurlijk voldoende tijd hebt om te wachten) een C Klasse of CLA als het alsnog een maatje kleiner kan/mag. De afwerking van deze wagens ligt aanzienlijk hoger dan die van een Skoda / Leon / Golf, en zijn goed te betalen.
Ik heb even gekeken, en de A4 bijvoorbeeld kan niet eens, omdat die ver buiten de toegestane leaseprijs valt.
De A3 sportback (op 20%, want Aardgas tanken kan niet in de buurt) komt netto 80 euro / maand hoger uit. Ik begrijp dat de afwerking hoger is, maar voor mij is een sprong van netto ~150 of netto ~230 wel een groot verschil (wordt toch 1,5 keer zo duur).
Van de andere kant kan ik ook geld besparen door een maat kleiner te kiezen, zoals een Ibiza / Polo etc. Dan kan ik rijden voor 80 euro in de maand ofzo, maar dan vind ik het formaat en comfort van een C-segmenter toch wel lekker. Ik breng teveel tijd door in de auto om daar 70 euro te willen besparen.
Formaat waar in de auto?Hoogie2004 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:41:
[...]
Ik snap de suggestie, en dank voor het meedenken. Echter zit ik qua leaseprijs al net over het randje met de Golf / Leon, en omdat beide 14% modellen zijn blijft het (mijnsinziens) zeer betaalbaar.
Ik heb even gekeken, en de A4 bijvoorbeeld kan niet eens, omdat die ver buiten de toegestane leaseprijs valt.
De A3 sportback (op 20%, want Aardgas tanken kan niet in de buurt) komt netto 80 euro / maand hoger uit. Ik begrijp dat de afwerking hoger is, maar voor mij is een sprong van netto ~150 of netto ~230 wel een groot verschil (wordt toch 1,5 keer zo duur).
Van de andere kant kan ik ook geld besparen door een maat kleiner te kiezen, zoals een Ibiza / Polo etc. Dan kan ik rijden voor 80 euro in de maand ofzo, maar dan vind ik het formaat en comfort van een C-segmenter toch wel lekker. Ik breng teveel tijd door in de auto om daar 70 euro te willen besparen.
Een ibiza of Leon zal voorin niet zoveel schelen qua ruimte, gaat het dan om de kofferbakruimte of de ruimte op de achterbank?
Wellicht een ibiza ST een optie? Of de Skoda Rapid/Octavia, maar dat ligt dus maar net aan waar je de ruimte nodig hebt
Heb wel een foto van de mijne naast een ibiza:
laat maar
Heb trouwens ook een foto van de mijne naast een V40.. for that matter
laat maar
[ Voor 14% gewijzigd door Royz op 05-05-2014 14:51 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Grappig, dat heb ik juist met al dat zwarte glimplastic in de Golf wat zogenaamd chique staat. Het Seat dash zit prima in elkaar en de hoog geplaatste en licht naar de bestuurder gedraaide navi is, wat mij betreft, een dikke plus. Alleen jammer dat de kwaliteit van de navi zelf ondermaats is.Wimo. schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:32:
[...]
Uiteraard zelf bekeken. Ben snel omgedraaid bij de Seat dealer. Maar ook dat is een mening.. gewoon zelf gaan kijken. Ik vond het een dealbreaker.
Helaas is het bij de Skoda nog erger met zilver glimplastic. Zodra ik de auto heb maar eens nadenken over hoe ik dat ga fixen
Bij de Golf 6 uit 2011 is het in ieder geval weinig beter tov de Leon II uit 2007 die ik had. De voorveren kraken meer, dashboard kraakt net zo goed alleen is de auto zelf een stuk beter geisoleerd. Daarnaast scheelt het natuurlijk een hoop dat de Leon een diesel was en dit een benzineRoyz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:59:
Ik heb zelf sinds donderdag de Leon Limited III en hij bevalt me uitstekend. Heb wel op forums gelezen dat er auto's bij zijn die inderdaad gaan rammelen. Bij sommigen kan dat verholpen worden, bij anderen niet. Als je gevoelig bent voor dat soort dingen, dan zou ik het risico niet nemen. Ik zie wel wat er gaat gebeuren bij mij.
Ik vind persoonlijk de Leon van de buitenkant best mooi op de achterkant en het dashboard na. Somehow doet het me denken aan een Auris (maar dan omgedraaid).
Auris:

Leon:
Oh die foto van de V40 had best wat groter gemogen, lijkt wel op mijn bestellingRoyz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:59:
Heb trouwens ook een foto van de mijne naast een V40.. for that matter
[afbeelding]
Een LE3 met FR logo in de (FR) grill..Royz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:59:
Ik heb zelf sinds donderdag de Leon Limited III ...................
[afbeelding]
Wel nette auto overigens
www.google.nl
Dan gaat ie snellerMisteRMeesteR schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:41:
[...]
Een LE3 met FR logo in de (FR) grill..![]()
![]()
![]()
Wel nette auto overigens
Heb je weleens gezien hoe zo een ecomotive gril eruit ziet? Logo eruit halen is ook geen optie, want die zit in de gril verwerkt. Dan verzet ik me maar over commentaar zoals die van jou en matinusz
Overigens, als de auto volledig wit was geweest, de standaard velgen en met ecomotive gril zou ik hem niet nemen.
[ Voor 22% gewijzigd door Royz op 05-05-2014 12:55 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik vind idd allebei de dashboards niet mooi.J0YR1D3R schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:05:
[...]
Bij de Golf 6 uit 2011 is het in ieder geval weinig beter tov de Leon II uit 2007 die ik had. De voorveren kraken meer, dashboard kraakt net zo goed alleen is de auto zelf een stuk beter geisoleerd. Daarnaast scheelt het natuurlijk een hoop dat de Leon een diesel was en dit een benzine![]()
Ik vind persoonlijk de Leon van de buitenkant best mooi op de achterkant en het dashboard na. Somehow doet het me denken aan een Auris (maar dan omgedraaid).
Auris:
[afbeelding]
Leon:
[afbeelding]
Bij de Auris zit het navigatiescherm overigens idioot laag én vertikaal. Bijna gevaarlijk om er op te kijken tijdens het rijden.
Dit topic is gesloten.
![]()