Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.439 views

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Falcon schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:01:
@XeNeRgY: Ja klopt, er zit verschil in afwerking en geluidsisolatie... maar of dit het prijsverschil tegenwoordig nog rechtvaardigt?
Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar als je iets eenmaal gewend bent dan wil je vaak niet meer terug. Ik rijd bijvoorbeeld een Mini wat een relatief dure (en daardoor ook beter afgewerkte) auto is in het B segment. Dit heeft ook als gevolg dat ik bij schade of onderhoud ook een B segmenter als vervanger krijg. Dit zijn dus vaak een Skoda Fabia, VW Polo, Opel Corsa, Seat Ibiza of een Peugeot 208.

Ik kan je vertellen dat ik echt chagrijnig wordt van die vervangende auto's met hun piepjes, kraakjes, geruis van wind en belabberde wegligging en rijeigenschappen. Voor korte ritjes zal het allemaal wel, maar zeker op de snelweg betaal ik graag wat meer voor luxe en comfort. Dat zorgt er voor dat ik met plezier in de auto stap in plaats van dat het me steeds meer tegen gaat staan.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 17:34
secury schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:35:
[...]

[...]

Ik was zelf eigenlijk van plan te gaan voor een golf of v40 of auris hybrid, en had in allen proef gereden.
echter is mijn vriendin nogal Audi gek, dus toen de a3 betaalbaar bleek hebben we daar ook een proefrit in gedaan. En daar heb ik geen spijt van gehad, het is een A3 geworden.
- stil
- sublieme afwerking
- geweldige stoelen
Ai als ik opnieuw moest kiezen zou ik toch voor de 190PK v40 zijn gegaan, scheelt nogal in bijtelling!
Stoelen van de Pro Line S zijn idd heel lekker en mooi. Alleen al voor de asbak van Audi was mijn vriendin om haha:

Afbeeldingslocatie: http://media6.marktnet.eu/13265712-180b05f8-bf11-4ff2-ab96-f5c97825f895-fullsize.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door wimpie007 op 11-04-2014 09:45 ]

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09-2025
P. Mekes schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:03:
[...]

En ik krijg dus zowel de kinderwagen van de kleinste als de buggy van de oudste tegelijkertijd in de kofferbak van mijn V40. Tasjes achter de voorstoelen, en je kan met de familie een weekendje weg. Een en ander is dus afhankelijk van de modelletjes vierwielers voor je kinderen.
Twijfel. Heb nu twee offertes liggen. V40 versus de Outlander. Emotie versus ruimte. Ik wil volgende week de knoop doorhakken.

Situatie: Vrouw en 1 kind.
Saillant detail: Bovengenoemde vrouw is deze week niet ongesteld geworden.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 22:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:16:
[...]

Budget, en daarnaast is die Golf voor hetzelfde geld beter aangekleed. Mijn Skoda kost +38k, maar een A4 of Passat met dezelfde aankleding gaat naar de 50k.
Zojuist even een A4 geconfigureerd met zoveel mogelijk dezelfde opties als mijn Octavia. Ik heb de A4 Avant genomen omdat die qua ruimte in de buurt komt van de Octavia. Dat de bijtelling 5% hoger is, daar ga ik gemakshalve even aan voorbij.

Beide auto's hebben nu:
- premium audio
- panoramadak
- Uitgebreide navigatie met groot scherm
- Getinte ruiten
- 18" velgen
- parkeersensoren voor + achter
- park assist
- Xenon + meedraaiend
- sportstoelen
- 2.0 TDI (150pk)
- 3 spaaks stuur
- stoelverwarming
- automatische airco met zone's

De Octavia kost € 38.500. Het leder zit er voor dit bedrag al in.
De A4 (business, niet pro line S) kost € 54.826. Het leder moet er dan nog bij.

Ja, je rijdt dan een Audi, maar het verschil is in mijn optiek niet dusdanig groot dat dit een prijsverschil van 16.000 euro rechtvaardigt!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:25
Tjoekie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:43:
[...]

Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar als je iets eenmaal gewend bent dan wil je vaak niet meer terug. Ik rijd bijvoorbeeld een Mini wat een relatief dure (en daardoor ook beter afgewerkte) auto is in het B segment. Dit heeft ook als gevolg dat ik bij schade of onderhoud ook een B segmenter als vervanger krijg. Dit zijn dus vaak een Skoda Fabia, VW Polo, Opel Corsa, Seat Ibiza of een Peugeot 208.

Ik kan je vertellen dat ik echt chagrijnig wordt van die vervangende auto's met hun piepjes, kraakjes, geruis van wind en belabberde wegligging en rijeigenschappen. Voor korte ritjes zal het allemaal wel, maar zeker op de snelweg betaal ik graag wat meer voor luxe en comfort. Dat zorgt er voor dat ik met plezier in de auto stap in plaats van dat het me steeds meer tegen gaat staan.
Je krijgt meestal ook niet de beste wagens mee he ;)
Ik kreeg een keer een Seat Leon FR Armin van Buuren editie mee...dat was geen straf :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

ST10©DE

Dus.............

wimpie007 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:31:
[...]

Haha, omdat ik nu en veeeeel meer opties en PK's heb dan de Audi, o.a. een veel beter Navischerm waarbij MMI+ bij Audi echt achterlijk veel meer kost. Schuifdak, keyless entry, PDC, DYNaudio enz
A3 met dezelfde motor en uitrusting komt makkelijk op 50K, en zoveel beter is de afwerking niet. Golf VII is echt veel beter afgewerkt dan een 6

Golf is overigens 43K en niet 35 :P
Mijn punt is dus dat iedereen afwegingen moet maken.

Die opties die jij noemt zijn ook best in de Audi te krijgen. Maar dan zal het bugdet wat aangepast moet worden.

Dat jij kiest voor PKs wil niet zeggen dat iemand anders dat ook doet. Dus je stelling dat je niet begrijpt dat iemand zo'n mooi aangeklede auto met "slechts" een 1.6tdi bestelt is:
- (dit is niet aardig om te zeggen)
- eentje die je ook op je eigen keuzes kan projecteren.

Word er bewust van dit iedereen zijn eigen prioriteiten heeft en niet hoeven overeen te komen met die van jou.

Dit topic lijkt me meer om anderen nuttige tips te geven dan om iemand anders keus ter vrage te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door ST10©DE op 11-04-2014 10:01 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• wimpie007
P. Mekes schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:57:
[...]

Mijn punt is dus dat iedereen afwegingen moet maken.

Die opties die jij noemt zijn ook best in de Audi te krijgen. Maar dan zal het bugdet wat aangepast moet worden.

Dat jij kiest voor PKs wil niet zeggen dat iemand anders dat ook doet. Dus je stelling dat je niet begrijpt dat iemand zo'n mooi aangeklede auto met "slechts" een 1.6tdi bestelt is:
- (dit is niet aardig om te zeggen)
- eentje die je ook op je eigen keuzes kan projecteren.

Word er bewust van dit iedereen zijn eigen prioriteiten heeft en niet hoeven overeen te komen met die van jou.

Dit topic lijkt me meer om anderen nuttige tips te geven dan om iemand anders keus ter vrage te stellen.
Ik bedoel ermee te zeggen dat het dan een beetje een schaap in wolfskleren is ipv andersom.
Neemt niks weg dat het een hele gave auto is, dat zei ik ook zoals je kan zien
Je hebt dan een hele mooie auto waarin iemand in een Polo je al zoekrijdt snappie

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tjoekie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:43:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet wat het verschil is in B-segment. In het C-segment, als ik dan even de VAG-familie onderling vergelijk. Dan valt het mij op dat de verschillen soms echt zo dicht bij elkaar liggen, dat ik mij af vraag of dit het geld nog waard is.

Natuurlijk is dit een persoonlijke overweging.... maar ik heb veel collega's die toch voor de Octavia of Leon zijn gegaan ipv de A3, omdat ze deze helemaal fully loaded konden krijgen in tegenstelling tot de A3.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 15:26
Pierre Sec schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:44:
[...]

Twijfel. Heb nu twee offertes liggen. V40 versus de Outlander. Emotie versus ruimte. Ik wil volgende week de knoop doorhakken.

Situatie: Vrouw en 1 kind.
Leon ST? >:)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pierre Sec schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:44:
[...]
Bam! Daar is je motivatie om toch een 5 Serie te nemen :*)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Of de v60-plugin? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Pierre Sec
Ik rij nu in een ibiza. Ben daardoor een beetje afgeknapt op Seat.
De V60 plugin kost minimaal 64k. Alles kan, maar dat gaat dan weer ten koste van andere uitgaven die ik erg liefheb. Er is gewoon geen auto die alles heeft...

1 optie doorstrepen a.u.b:
Voordelig/Leuk/Praktisch

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pierre Sec schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:31:
[...]

Voordelig/Leuk/Praktisch
Ik zie hier dus staan:

Leon en Octavia / A3 en V40 / Octavia en Golf Variant

Persoonlijk zou ik 'praktisch' sowieso laten staan, en 'voordelig' doorstrepen. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

• Martinusz
Of een Skoda voor de betrouwbaarheid :P

http://www.telegraaf.nl/a..._meest_betrouwbaar__.html

• Pierre Sec
Betrouwbaarheid komt in geen van mijn lijstjes voor ;)
De A3 is ook nog wel het overwegen waard.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27
wimpie007 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:00:
Je hebt dan een hele mooie auto waarin iemand in een Polo je al zoekrijdt snappie
So? Niet iedereen heeft haast.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

[...]

Ibiza en Leon kan je wat mij betreft echt niet vergelijken. Leon ST>>>Ibiza :P

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

De V60 plugin kost minimaal 64k. Alles kan, maar dat gaat dan weer ten koste van andere uitgaven die ik erg liefheb. Er is gewoon geen auto die alles heeft...

Voordelig/Leuk/Praktisch
2e hand BMW 3 of 5 touring met flinke motor, of MB C of E klasse station ;)

Edit: en A3 limousine heeft een huge ass kofferbak. Zoet er niet zo uit maar is groter dan die van de SB.

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 11-04-2014 11:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:54

vhal

ಠ_ಠ

De A3 limo ziet er voor zijn klasse zeer netjes uit itt de SB/3D die maar gewoontjes is. Ik snap eigenlijk niet waarom er überhaupt een 3D A3 is als zo'n Limo/SB vele malen praktischer is. Laatst zag ik nog zo'n 3-deurs rijden maar de SB ziet er stukken beter uit door zijn extra raampje.

Strava

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:09

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hyp Hyper schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:55:
Dat was met mijn Civic Hybrid toch niet het geval. Het verbruik lag wel hoger, maar niet vele malen. Wellicht is dat met de plug-ins erger? Wellicht www.werkelijkverbruik.nl eens in de gaten houden of dit echt zo is...
Zie er vooralsnog geen plug-ins bij staan, maar het verschil in verbruik bij de 'gewone' hybrids lijkt niet veel meer van de fabrieksopgave te verschillen dan bij de niet-hybrids.
De uitstoot op papier van die plugin hybrids is zo laag dat je bij op brandstof rijden al snel op 3 of 4 keer zo grote hoeveelheden zit. De officiele uitstoot van een Outlander PHEV is 44 gram per kilometer met de 2.0 4-pitter met 121 pk en 190 Nm als brandstofmotor. De vergelijkbare benzine-only versie van de Outlander heeft diezelfde motor maar dan met 150 pk en 195 Nm...de officiele uitstoot daarvan is 157 gram per kilometer. Je mag er van uitgaan dat de werkelijke uitstoot in de praktijk nog wel wat hoger ligt, maar dat de uitstoot van de benzinemotor in de PHEV weer wat lager is vanwege het lagere vermogen. De PHEV is dan wel weer 500 kilo zwaarder, dus dat duwt de uitstoot als je op benzine rijdt weer omhoog. In de praktijk zal je ergens tussen de 160 en 180 gram CO2 per kilometer uitkomen bij gebruik van de brandstofmotor. Je zal extreem veel op elektriciteit moeten rijden om uiteindelijk aan de gemiddelde uitstoot op papier te komen, en als je niet of nauwelijks oplaadt (of veel lange stukken rijdt) zal je gemakkelijk drie tot viermaal zoveel uitstoten als de fabrieksopgave.

Bij de V60 is het precies hetzelfde: de D6 Hybrid en de D5 hebben exact dezelfde dieselmotor: de officiele uitstoot van de Hybrid is 48 gram per km, die van de D5 159 gram per km. Voor elke kilometer op brandstof moet je er minstens 2 of 3 elektrisch rijden om de fabrieksnorm te halen. In de praktijk lijkt me dat zeer lastig haalbaar, tenzij je heel veel korte ritten hebt met daartussen lange pauzes om te laden.

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:32:
[...]

Maar wat is er luxe aan een deur dicht slaan? :?
Omgevingsgeluid is wel een ding ja, dat merk je wel aanzienlijk bij de duurdere auto's.
Maar voor de rest zie ik weinig verschil hoor, in mijn seat rammelt of trilt er niks in de auto als ik rijdt, het interieur is vrij sportief (heb ook een sport versie). Als ik bij een collega bij zijn A3 naar binnen kijk zie ik geen verschil, sterker nog vind ik het interieur maar saai ogen (maar wellicht degelijk?).

Niet dat ik geen Audi zou willen hoor, graag zelfs, maar er wordt mijn inziens nog weleens overdreven gedaan over de luxe van bijvoorbeeld een Audi. Wel zie ik dat je veel meer mogelijkheden hebt qua opties interieur etc. dan bij de goedkopere merken, daar heb je vaak maar 3 pakketten en paar losse opties.
De deur dicht slaan is niet luxe maar je voelt dat er ander/beter materiaal gebruikt wordt en dat is een voorbeeld van het verschil in de merken in VAG. In mijn Seat Ibiza en Leon rammelden er continu dingen en dat gebeurt ook in de Renault Megane van een collega waar ik wel eens in rijd.

Maar goed, dit is een eindeloze discussie waar de mensen met 'goedkopere' auto's hun auto ophemelen alsof het ook premium is en mensen met 'premium' auto's zoeken naar argumenten waarom de vaak absurd hogere prijs te rechtvaardigen is :)

• wimpie007
Laten we het maar houden op: Zoveel mensen, zoveel wensen.
Allemaal luxeproblemen, a.k.a. first world problems

Ik denk dat ik nog het meest blij was met mijn eerste auto, een Opel Kadett 1.6 uit 1988 ;-)
De vrijheid die komt met je eerste auto, priceless!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Daniel schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:00:
Bij de V60 is het precies hetzelfde: de D6 Hybrid en de D5 hebben exact dezelfde dieselmotor: de officiele uitstoot van de Hybrid is 48 gram per km, die van de D5 159 gram per km. Voor elke kilometer op brandstof moet je er minstens 2 of 3 elektrisch rijden om de fabrieksnorm te halen. In de praktijk lijkt me dat zeer lastig haalbaar, tenzij je heel veel korte ritten hebt met daartussen lange pauzes om te laden.
Zijn er ook al ergens verbruikscijfers van dit soort zaken in de praktijk met een redelijk grote populatie te vinden? Misschien spritmonitor.de? (nog niet naar gekeken)
Ik ben wel benieuwd waar het gemiddeld op uitdraait. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

op spiritmonitor.de maak je de grootste kans.

• The Eagle

The Eagle

vhal schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:00:
De A3 limo ziet er voor zijn klasse zeer netjes uit itt de SB/3D die maar gewoontjes is. Ik snap eigenlijk niet waarom er überhaupt een 3D A3 is als zo'n Limo/SB vele malen praktischer is. Laatst zag ik nog zo'n 3-deurs rijden maar de SB ziet er stukken beter uit door zijn extra raampje.
Omdat lease, en basis Golf is ;)
Er zijn best mensen die een aangeklede 3deurs mooier vinden. Moet eerlijk zeggen dat ik van het huidigemodel de normale A3 ook mooier vind dan de SB. Bij het vorige model is dat net andersom.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:09

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hyp Hyper schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:39:
[...]

Zijn er ook al ergens verbruikscijfers van dit soort zaken in de praktijk met een redelijk grote populatie te vinden? Misschien spritmonitor.de? (nog niet naar gekeken)
Ik ben wel benieuwd waar het gemiddeld op uitdraait. :)
V60 Plugin Hybrid volgens spritmonitor 5,0l/100 km. De fabrieksopgave is 1.8l/100 km. Outlander PHEV 4,5l/100 km, fabrieksopgave is 1,9l/100 km. Je zit dus in de praktijk rap op het dubbele aan uitstoot.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Je moet wel van heel erg goed vertrouwen zijn om domweg die 1.9l/100km te willen geloven voor een auto die 1780 kg weegt. Zoals eerder is aangehaald zijn deze metingen niet realistisch.

Strava

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Klopt, dat sowieso. Zit in dat verbruik wel al de uitstoot verwerkt die de energie centrale uitstoot om de energie op te wekken die je de eerste x km gebruikt? Dan ligt de uitstoot nog veel hoger dan op papier...

• Pierre Sec
wimpie007 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:32:

Ik denk dat ik nog het meest blij was met mijn eerste auto, een Opel Kadett 1.6 uit 1988 ;-)
De vrijheid die komt met je eerste auto, priceless!
Dit roep ik ook vaak. Ik ben blij met elke auto. Maar het gevoel dat ik kreeg van mijn Daihatsu Charade (oorspronkelijk rood, maar toe ik 'm kocht matroze) zal ik nooit meer krijgen. En dat voor 500 gulden. Misschien deels omdat ik een leaseauto nooit als 'mijn auto' heb kunnen zien.

• InZane
Pierre Sec schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:38:
[...]

Dit roep ik ook vaak. Ik ben blij met elke auto. Maar het gevoel dat ik kreeg van mijn Daihatsu Charade (oorspronkelijk rood, maar toe ik 'm kocht matroze) zal ik nooit meer krijgen. En dat voor 500 gulden. Misschien deels omdat ik een leaseauto nooit als 'mijn auto' heb kunnen zien.
Hehehe, daar ben ik ook mee begonnen. Een grijze Charade 1.3 EFI van '89 :)

• wimpie007
Naja mijne vandaag opgehaald, toch wel iets luxer dan mijn eerste Kadett haha :P

Daar is ie dan mijn nieuwe leasebak!

Golf GTD Deep Black Pearl

Discovery Pro Navi
Winterpakket
Spiegelpakket
Panoramadak
Park Distance Control
Keyless Entry
LED achterlichten
Dynaudio met Subwoofer ;-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6QDHrNR5IuiN0p25PvCvEy2A/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5H4TIaqaK5FqliDmd84pDUzD/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bDT4xuOiodUFSEbhgR2KD1Lx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T1pcV9X4G2LrqZzvAmDSn3fO/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3ZVT63DAhIXssHj6clYF099Z/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JPCczOvlEl3EdTicpnSoMrrE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RW1cAzuZm639hALw0vChvn62/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yGuAqIyea7yYtjOpZlMySV03/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9TNVFo12wxo0H4nFMCDhakhj/full.jpg

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dikke bak! :9~

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mooie auto, hopelijk blijft men van je navi af of erger :/

Strava

Verwijderd

Nice man! Mooie kleur ook dat Pearl zwart. Veel rijplezier!

• The Eagle

The Eagle

vhal schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 01:14:
Als ik me niet vergis zijn dat tegenwoordig twee losse modules ipv een headunit. Scheelt een hoop ellende.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 15:15
Dikke Golf zo hoor, maar waarom ook geen xenon genomen? Dat had het echt afgemaakt.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:33:
[...]

Als ik me niet vergis zijn dat tegenwoordig twee losse modules ipv een headunit. Scheelt een hoop ellende.
Ik kan je zeggen dat het nog steeds een hoop gedoe is als ze de module in je middenconsole meenemen. Feitelijk hebben ze dan alleen een frontje gejat (radio en navi blijft ook gewoon werken) maar je zit wel met alle zooi en rompslomp.

Ik heb bij de leasemaatschappij ook de vraag gelegd of ze alsnog een extra alarm in kunnen bouwen, het standaard VW alarm blijkt namelijk ook weer veel te makkelijk te omzeilen.

• pjottum
  • Laatst online: 18:41

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

vhal schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 01:14:
Is werkelijk de hoofdreden geen VAG te nemen. :/

Oh, enne: vette bak, veel plezier ermee!

[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 12-04-2014 11:46 ]

ping 127.212.23.124

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het blijft een van de mooiere auto's, de Golf. En over die navigatie en het diefstal risico zou ik me niet zo druk maken. De absolute kans dat die meegenomen wordt is nog altijd niet zo groot en mocht het gebeuren dan is het een lease bak en wordt hij kosteloos vervangen.

• Hyp Hyper
Tja, maar de rompslomp... bij een collega van me was de boel er al uitgesloopt toen de auto nog op transport was. Hij moest toen 2 maanden langer wachten op z'n auto. Voor mij zou het overigens geen reden zijn geweest niet voor VW/Skoda te kiezen. Hier in de buurt wordt niet zoveel gekraakt.

Ik vind de Golf standaard wat saai, maar deze heeft wel wat moet ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-04-2014 12:50 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:54:
Het blijft een van de mooiere auto's, de Golf. En over die navigatie en het diefstal risico zou ik me niet zo druk maken. De absolute kans dat die meegenomen wordt is nog altijd niet zo groot en mocht het gebeuren dan is het een lease bak en wordt hij kosteloos vervangen.
Lekker makkelijk, het is maar een leasebak dus ze vervangen het toch wel :+ Al zou het, men moet gewoon met z'n handen afblijven van andermans spullen. Op het VW forum staat ergens een topic met iemand waarvan het 2-3 delige navigatie al is gejat. Hopelijk geen voorbode...

Strava

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Dikke kans dat je leasemaatschappij eist dat er een navilock op wordt gezet. Dit geldt overigens voor bijna alle VAG auto's.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:19
renzo4000 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:09:
Dikke kans dat je leasemaatschappij eist dat er een navilock op wordt gezet. Dit geldt overigens voor bijna alle VAG auto's.
Met als gevolg dat je navigatiesysteem alsnog weg is maar dan met gratis extra schade aan je halve interieur. :F

[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 12-04-2014 17:05 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En voor jezelf een last om bij elke parkeeractie dat er weer op te zetten...

• Hyp Hyper
Get!em schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:15:
En voor jezelf een last om bij elke parkeeractie dat er weer op te zetten...
Hahaha.. ik wist niet wat dat was en heb even gegoogled. Zoiets wil je toch niet? Dat zou voor mij pas écht een reden zijn om van een auto af te zien of het hele navigatieding niet te nemen. Dit is toch enorm onhandig? Je moet het er elke keer opzetten en afhalen en tussendoor nog eens ergens opruimen ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.volkswagenradio.nl/media/catalog/category/volkswagen-navilock_1.jpg

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:21:
[...]

Hahaha.. ik wist niet wat dat was en heb even gegoogled. Zoiets wil je toch niet? Dat zou voor mij pas écht een reden zijn om van een auto af te zien of het hele navigatieding niet te nemen. Dit is toch enorm onhandig? Je moet het er elke keer opzetten en afhalen en tussendoor nog eens ergens opruimen ook.

[afbeelding]
Ik ken geen vw leaserijder die dat ding niet moet gebruiken. Moet er wel altijd hard om lachen als ik het zie |:(

• wimpie007
JeroenV_ schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:55:
Dikke Golf zo hoor, maar waarom ook geen xenon genomen? Dat had het echt afgemaakt.
Dank allen voor de aardige comments, ben er erg blij mee!

Had mezelf als eis gesteld dat ik geen eigen bijdrage wilde dat is nu net gelukt ;-)
Xenon was gelijk weer klap duurder en het dievengilde wil nog weleens die Xenon units jatten

Tja als ik zon Navilock moet kunnen ze hem houden die hele auto!

[ Voor 14% gewijzigd door wimpie007 op 13-04-2014 19:40 ]

• JaQ
  • Laatst online: 23:04

JaQ

Hyp Hyper schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:21:

[afbeelding]
Sodeju!

Ik heb in mijn lease 3 een navirem moeten laten bouwen op last van de leasemaatschappij. Enkel een paar stickertjes op de ramen en verder geen zichtbare veranderingen. Zo'n afdekkapje zou echt niets worden bij mij (en idd een reden om een andere auto/navi te willen)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• The Eagle

The Eagle

Ik had zo'n navilock op een A3 cabrio die ik een dagje als leenauto meekreeg.
Als de leasemij zo'n ding zou verplichten kies ik spontaan geen VAG meer.
Gelukkig kan dat kreng in een Octavia niet ingebouwd worden geloof ik, bestaan de nieuwe units uit twee delen ipv eentje en zakt bij Audi het scherm in het dash. Dat scheelt :)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb collega's die vanwege een gejatte navi een nieuwe navi kregen met als voorwaarde dat navilock werd gebruikt, met afdek dus!
Ze vonden het wel onhandig..... dus...

Het gaat bij collega's 2x om een A3 en 1x een Golf.

Overigens in Oost-Groningen en in oostelijk van Utrecht buiten de stad, en Arnhem dus niet alleen een randstad verschijnsel.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:28
Wolly schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:23:
[...]

Ik ken geen vw leaserijder die dat ding niet moet gebruiken. Moet er wel altijd hard om lachen als ik het zie |:(
Ik hoef dat ding niet te gebruiken en heb ook vw met navigatie.

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Zat laatst zo'n ding in mijn vervangende auto, een Polo met RNS-310. Ik moest wel even kijken hoe dat ding nou werkte, maar ik vind het vreselijk onpraktisch. Die klep is best zwaar, maar waar laat je hem? En sowieso, kans op beschadigingen op je dashboard zijn ook aardig groot.. Nee, ik ben blij dat ik er geen 1 heb/hoef/moet :)

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
[...]

Ik ken er zo'n 30-40 die hem niet hoeven te gebruiken. Voeg daarbij de Skoda's en je komt nog veel hoger uit.

En bij mijn oude werkgever mocht je alleen kiezen uit auto's van het VAG Concern.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier ook niemand die zo'n ding heeft of hoeft. De enige gejatte navigatie systemen komen overigens uit een A3, Alfa en Touareg.

• renzo4000
  • Laatst online: 23:34
Jongens jongens jongens, ik zeg ook niet dat zo'n navilock standaard geleverd wordt he. Het is afhankelijk van de leasemaatschappij en type auto (en niet onbelangrijk, welk type navi).

Ook ik heb een dergelijke lock nog niet gehad en heb toch een aantal leasemaatschappijen gehad (ing, athlon, autponlease, etc). Er zijn echter wel maatschappijen die het standaard ermee laten afleveren. Een simpele google zoekactie levert behoorlijk wat resultaten op.

Ik kan me ook voorstellen dat wanneer een navi 2, 3 of meer keren gejat wordt de leasemaatschappij denkt, dit gaan we zo niet meer doen. De vraag is overigens hoe heilig zo'n lock is, ik geloof best dat het afschrikkend werkt maar als ze eenmaal hebben bepaald dat jouw navigatie eruit moet dan gaat ie er ook uit!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 10:16
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat dit de reden is:

[...]
Nee, de reden was dat het een auto was die al in een showroom geparkeerd was :). Mijn huidige auto moest er met spoed uit en het was OF 4 maanden in een Jetta rijden of deze pakken, welke qua configuratie wel aardig was wat ik zocht.

Als ik er 1 besteld had, was het waarschijnlijk de 1.4 CoD geworden.

Reden dat de auto er met spoed uit moest: RNS-E en Airbags waren er uit gejat, zijn daarna vervangen door een ander navigatie systeem (kut), maar daarna ontzettend veel problemen met de auto. Electronica die uitviel, airco's die over de rooie gingen, etc.

Ze wilden er sowieso geen RNS-E meer inzetten bij de Leasemaatschappij, te diefstal gevoelig. Dat is wel een beetje probleem bij VAG auto's.

[ Voor 29% gewijzigd door sorted.bits op 14-04-2014 07:59 ]

• Martinusz
renzo4000 schreef op maandag 14 april 2014 @ 07:19:
Jongens jongens jongens, ik zeg ook niet dat zo'n navilock standaard geleverd wordt he. Het is afhankelijk van de leasemaatschappij en type auto (en niet onbelangrijk, welk type navi).

Ook ik heb een dergelijke lock nog niet gehad en heb toch een aantal leasemaatschappijen gehad (ing, athlon, autponlease, etc). Er zijn echter wel maatschappijen die het standaard ermee laten afleveren. Een simpele google zoekactie levert behoorlijk wat resultaten op.

Ik kan me ook voorstellen dat wanneer een navi 2, 3 of meer keren gejat wordt de leasemaatschappij denkt, dit gaan we zo niet meer doen. De vraag is overigens hoe heilig zo'n lock is, ik geloof best dat het afschrikkend werkt maar als ze eenmaal hebben bepaald dat jouw navigatie eruit moet dan gaat ie er ook uit!
Ik ken iemand waarbij inmiddels 4x Navi is gejat, laatste keer dag ervoor met lock geïnstalleerd, volgende morgen weer verdwenen! Blijkbaar maakt zo'n lock dus ook geen indruk...

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Valt een octavia met een standaard amundsen navidinges ook in de risicoklasse?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

joopv schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:27:
Valt een octavia met een standaard amundsen navidinges ook in de risicoklasse?
Ik kan me niet voorstellen dat een Amundsen eruit gesloopt zou worden als er ook voldoende mogelijkheden zijn een Columbus te demonteren.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:02
AllSeeyinEye schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:44:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat een Amundsen eruit gesloopt zou worden als er ook voldoende mogelijkheden zijn een Columbus te demonteren.
We als bijvangst als ze je stuur en airbag eruit jatten }:| Is mij overkomen (Golf 6 GTI). Dan sta je 's morgens overigens zo :o bij je auto.

• InZane
The Eagle schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:40:
en zakt bij Audi het scherm in het dash. Dat scheelt :)
Ja dat dacht mijn schoonvader ook. Die heeft net een nieuwe A3 Limousine, maar daar was na een kleine 3 weken de navi + stuur al uit gejat.

Fotootje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vCDCauFJNFUdjNwbtRkLBHi6/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door InZane op 14-04-2014 16:18 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 15:15
Je zal je auto zo maar terugvinden 's ochtends :'(

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jeez,.... :/

Staat deze nou op een oprit gezien de hoek in het huis?

Strava

• InZane
vhal schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:27:
Jeez,.... :/

Staat deze nou op een oprit gezien de hoek in het huis?
Die staat inderdaad op de oprit voor de garage en vlak naast de voordeur. De dieven hadden dus aardig wat lef.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:48

PauseBreak

derp!

InZane schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:28:
[...]

Die staat inderdaad op de oprit voor de garage en vlak naast de voordeur. De dieven hadden dus aardig wat lef.
Mwah, kwestie van wachten totdat de lichten uit zijn gegaan. Dit zal wel op bestelling zijn gedaan, dus het zijn professionals geweest. Die doen er niet meer dan 5 minuten over.

Nee, merp!

• pjottum
  • Laatst online: 18:41

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Is genoeg aan te verdienen, dus inderdaad: heel wat lef... :(

ping 127.212.23.124

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Damn, dan denk je dat je met gescheiden navi en scherm goed zit, trekken ze gewoon alles uit je dashboard :X

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

InZane schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:15:
[...]

Ja dat dacht mijn schoonvader ook. Die heeft net een nieuwe A3 Limousine, maar daar was na een kleine 3 weken de navi + stuur al uit gejat.

Fotootje gevonden:
[afbeelding]
Wtf? Dit zijn toch gewoon keiharde professionals? Ik snap het niet, zo'n radio heeft codering is een pittige klus om ook nog eens zo vakkundig open te krijgen, auto heeft een alarm met bewegingsensoren, je moet dit ook nog eens ongezien doen. Knap dat ze het kunnen (en nee ik verheerlijk ze niet maar ik vind het wel een kunst opzich) maar jammer dat ze het doen! Bah!

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

:X Je zou bijna een camera richten op je auto met een sentrygun ofzo. Bizar dat dit zo gegaan is...

Strava

• Hyp Hyper
JeroenV_ schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:24:
Je zal je auto zo maar terugvinden 's ochtends :'(
Whehe.. stap je met je duffe kop in je auto en vraag je je af waar je stuur is gebleven. :P

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
[...]

Fotootje gevonden:
[afbeelding]
WTF... Bij mijn huidige lease auto (vorige generatie A3) binnen 3 weken na aflevering verlost van de RNS-E, maar had niet verwacht dat ze het bij de nieuwe A3 nog grondiger gingen aanpakken... |:(

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En eigenlijk moet je bij al die aso's zijn die verwachten dat ze voor €800 zo'n setje op marktplaats kunnen krijgen.

Overigens is het ziekelijk makkelijk om al die elektronische beveiliging te omzeilen. Ik zocht laatst een kabeltje voor OBD2, boodt een site ook een module die je erin plugt en binnen 30s was de startonderbreker uitgeschakeld, een andere module kon je vrij makkelijk sleutels mee programmeren. Als je weet wat je doet schakel je alles uit en open je de deur met een loper (kost ook niet meer dan een seconde of 30), daarna kan je stilletjes alles uitbouwen. Vraag me af of fabrikanten daar ooit tegenop kunnen beveiligen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kecin schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:32:
[...]

Wtf? Dit zijn toch gewoon keiharde professionals? Ik snap het niet, zo'n radio heeft codering is een pittige klus om ook nog eens zo vakkundig open te krijgen, auto heeft een alarm met bewegingsensoren, je moet dit ook nog eens ongezien doen. Knap dat ze het kunnen (en nee ik verheerlijk ze niet maar ik vind het wel een kunst opzich) maar jammer dat ze het doen! Bah!
De radiocodering en het alarm zijn eigenlijk geen probleem. Beide zijn binnen een minuut gekraakt. Rest dan nog het uitbouwen van de apparatuur. Als je dat een paar keer oefent ben je ook daar erg snel klaar mee. In totaal ben je dan binnen 5 minuten weer weg.
Eigenlijk is de beste beveiliging om je auto in de garage te zetten met een fatsoenlijk alarm erop. En dan geen garagedeur nemen die je op afstand kunt openen ;)

Nee, merp!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Damn dat heb ik nog niet eerder gezien bij een nieuwe A3. Dacht dat het nu wel redelijk beveiligd was met een gescheiden systeem. Echt balen voor de eigenaar.

@Ethirty: daar heb je inderdaad voor de RNS-E wel een punt, maar kan me niet voorstellen dat er veel interesse is in het MMI of MMI+ systeem bij de allernieuwste generatie A3's. Grotendeels worden deze wagens nu zakelijk bereden.
Toch zal er wel markt zijn voor dit soort systemen, anders werden ze ook niet gejat, maar dan heb je wel met de echte pro's en de underground te maken denk ik.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• GioStyle
Ethirty schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:28:
En eigenlijk moet je bij al die aso's zijn die verwachten dat ze voor €800 zo'n setje op marktplaats kunnen krijgen.
Je moet toch echt bij de dieven zijn, die kunnen hun handen niet thuis houden. Bij die personen moet je elke keer als ze betrapt worden een vinger eraf hakken.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

GioStyle schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:34:
[...]

Je moet toch echt bij de dieven zijn, die kunnen hun handen niet thuis houden. Bij die personen moet je elke keer als ze betrapt worden een vinger eraf hakken.
Nee, dit is een vorm van vraag en aanbod. Als het zó netjes wordt gedaan is het doorgaans op bestelling uitgevoerd door mensen die echt weten wat ze doen. Een junk of zwerver zal dit niet zo netjes kunnen.

Nee, merp!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PauseBreak schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:37:
[...]

Nee, dit is een vorm van vraag en aanbod. Als het zó netjes wordt gedaan is het doorgaans op bestelling uitgevoerd door mensen die echt weten wat ze doen. Een junk of zwerver zal dit niet zo netjes kunnen.
Dat ja, als niemand zo'n ding wil gaan ze echt niet zoveel moeite doen. Waarom denk je anders dat ze een airbag jatten... Niet omdat iedereen zo'n ding cool vindt, maar omdat ze gruwelijk duur zijn om te vervangen en bepaalde mensen liever voor een fractie iets kopen van een schimmige handelaar dan van de dealer.

Mijn achteraf Kenwood is mogelijk nog makkelijker te verwijderen dan een RNS, het afneembare 7" scherm laat ik altijd zitten (want veel te groot om mee te zeulen) en er is nog nooit zelfs maar een poging gedaan dat kreng te jatten. De tijd dat een junk een radio jatte voor zijn fix is allang voorbij.

• The Eagle

The Eagle

[...]

Fotootje gevonden:
[afbeelding]
Dafuq :o
En zo te zien niet eens glasschade, of wel :?
Niet leuk om je wagen zo aan te treffen. Wel kudos voor de manier waarop, dat zijn idd pro's geweest. Kan onderhand zonder zichtbare krassen nieuw spul ingebouwd worden :D

Verwijderd

En ik maar denken dat juist door deze constructie mijn navi gejat zou worden :/

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Is idd een drama die navi systemen die gejat worden. Bij een vriendin van ons (heeft een Scirocco) heb ik het op video gezien hoe 1 gozer de navi + hele module uit trok. Zij had namelijk een camera hangen ivm een eerdere overval. Auto stond gewoon op de oprit. Dan zit je toch wel met open mond naar die beelden te kijken hoor.

Binnen 10 minuten is alles gepiept; deur wordt open gemaakt dmv een soort zendertje, eventjes schroeven en klaar is de dief.

ps. uiteindelijk niets met de beelden gedaan omdat volgens haar adviseur het voor de verzekeraar niet uit te maken was of zij de auto op slot had gedaan en daardoor dus de kans bestond dat er niet uitgekeerd werd..dus een nieuw systeem erin met navilock.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Schimanski81 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:14:
ps. uiteindelijk niets met de beelden gedaan omdat volgens haar adviseur het voor de verzekeraar niet uit te maken was of zij de auto op slot had gedaan en daardoor dus de kans bestond dat er niet uitgekeerd werd..dus een nieuw systeem erin met navilock.
Raar, als je de auto op afstand op slot doet dan zie je toch de alarmlichten 1 of 2 keer knipperen? Staat dat niet op video dan?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
PauseBreak schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:33:
[...]
Eigenlijk is de beste beveiliging om je auto in de garage te zetten met een fatsoenlijk alarm erop. En dan geen garagedeur nemen die je op afstand kunt openen ;)
Dat zou je denken, maar bedenk dat als je eenmaal in een garage hebt ingebroken, je op klaarlichte dag urenlang je gang kan gaan zonder dat iemand het ziet. Op straat moet je haast maken, en jat je dus maar een beperkt aantal dingen, terwijl je in een garage ALLES kan jatten wat je mee kan krijgen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• GioStyle
Schimanski81 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:14:

Binnen 10 minuten is alles gepiept; deur wordt open gemaakt dmv een soort zendertje, eventjes schroeven en klaar is de dief.
Tien minuten? Neemt die dief dan nog koffie ofzo? Bij een Audi A3 de RNS-E jatten is als het tegen zit 2 minuten werk. ;(

• InZane
The Eagle schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:10:
[...]

Dafuq :o
En zo te zien niet eens glasschade, of wel :?
Niet leuk om je wagen zo aan te treffen. Wel kudos voor de manier waarop, dat zijn idd pro's geweest. Kan onderhand zonder zichtbare krassen nieuw spul ingebouwd worden :D
Nee geen glasschade verder. Volgens mij had de deur aan de passagierskant wel braakschade.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Je kan ook gewoon goed kijken en je oriënteren dan heb je geen navigatie nodig.
Zal me benieuwen hoelang het duurt voor de lease maatschappijen de prijzen van VAG lease auto's verhogen of verbieden om daarin de optie XENON of NAV te kiezen.

Iedereen denkt wel dat lease maatschappijen allrisk verzekerd zijn omdat de klanten hier voor betalen maar dat zijn ze helemaal niet.
De meeste lease maatschappijen verzekeren alleen WA, het risico van de rest dekken ze zelf af (ze fungeren daarvoor zelf als verzekeringsmaatschappij)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• InZane
fast-server schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:27:
Nou dat vind ik onzin. Als je elke dag stad en land af moet reizen en allerlei verschillende adressen moet bezoeken, is navigatie behoorlijk onmisbaar vind ik.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

En daarnaast is inbouwnavigatie verplicht vanuit mijn werkgever / leasemaatschappij. En zij zijn niet de enigen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wat dacht je van alle business uitvoeringen waar het standaard inzit. Ik hoef op zich geen navi, Waze heeft veel betere kaarten van Nederland dan welke fabrieksnavi dan ook.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Widow schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:13:
[...]

Dat zou je denken, maar bedenk dat als je eenmaal in een garage hebt ingebroken, je op klaarlichte dag urenlang je gang kan gaan zonder dat iemand het ziet. Op straat moet je haast maken, en jat je dus maar een beperkt aantal dingen, terwijl je in een garage ALLES kan jatten wat je mee kan krijgen.
Niet als er een fatsoenlijk alarmsysteem in die garage zit. Wel even volledig lezen wat er staat.

Nee, merp!

• Martinusz
fast-server schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:27:
Zal me benieuwen hoelang het duurt voor de lease maatschappijen de prijzen van VAG lease auto's verhogen of verbieden om daarin de optie XENON of NAV te kiezen.

Iedereen denkt wel dat lease maatschappijen allrisk verzekerd zijn omdat de klanten hier voor betalen maar dat zijn ze helemaal niet.
De meeste lease maatschappijen verzekeren alleen WA, het risico van de rest dekken ze zelf af (ze fungeren daarvoor zelf als verzekeringsmaatschappij)
Wat heeft Xenon daar nu mee te maken? :? worden die ook gejat? :?

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 20:12

zerocool82

Ignorance causes chaos

Schimanski81 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:25:
Vandaag voor de 2e keer proef gereden in de Auris TS hybrid. Bevalt prima, niks spannends natuurlijk maar voor mij grootste pluspunt zijn de automaat en de 14% bijtelling. Rijdt erg relaxed. Kofferbak is bijna net zo groot als in de Laguna, is alleen 3cm smaller maar daar kunnen de honden vast wel mee leven :-)

....

MIsschien is het ook wel een optie om de auto af te laten leveren op de standaard velgen en dan als accessoire 17" velgen te monteren? scheelt bijtelling over 1200 euro.
En ben je er al uit? ;) De Auris, of wordt het toch de Outlander PHEV? De Outlander PHEV stond ook in mijn shortlist, maar de brandstofkosten worden bij ons tot 75 euro vergoed. Voor korte afstanden is dit geen probleem, maar bij lange afstanden (zeker als er niet kan worden opgeladen) gaat het verbruik drastisch omhoog. Het blijft toch een hele zware auto (paar honderd kilo zwaarder dan de normale Outlander) waardoor je verbruik eerder naar de 1 op 12 zal gaan (of slechter als je >140 gaat rijden).

Ik ben zelf voor de Auris TS gegaan (lease plus) en tot op heden zeer tevreden. Echt sportief rijdt het uiteraard niet, maar hij rijdt prettig en is zeker de meest verstandige keuze ;) Voornamelijk de ruimte van de achterbak (530 liter, achterbank plat 1658 liter) was een groot pluspunt t.o.v. andere auto's (met automaat) met 14% bijtelling bijvoorbeeld de Peugeot 508 HYbrid4 en de Lexus CT200h (resp. 359/1225l en 375/985l).

Ten aanzien van de velgen, volgens mij hadden ze een optiepakket waarbij je winterbanden kon nemen en er gratis 17 inch velgen bij kreeg (die ze er eerder, van destijds nog de lease pro versie, af hadden gehaald om aan de nieuwe 14% regels te kunnen blijven voldoen in 2014). Mogelijk interessant?

• Hyp Hyper
martinusz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:21:
[...]

Wat heeft Xenon daar nu mee te maken? :? worden die ook gejat? :?
Yep

• gwystyl
  • Laatst online: 00:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Autoweek heeft het over bagageruimte van 515/996 voor de sedan en 560/1598 voor de Peugeot 508SW. Het leek me al raar dat de 508 minder ruimte zou hebben dan de 308SW. Dat blijkt dan alsnog wel zo te zijn (308SW heeft 610/1660 liter), maar minder dan jij zegt. Bedoel je geen ander model?

edit: ow waarschijnlijk bedoel jij de 508 Hybrid4 sedan, daar staat wel 359/1225 bij

[ Voor 44% gewijzigd door gwystyl op 15-04-2014 11:10 ]

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 20:12

zerocool82

Ignorance causes chaos

gwystyl schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:07:
Autoweek heeft het over bagageruimte van 515/996 voor de sedan en 560-1598 voor de Peugeot 508SW. Het leek me al raar dat de 508 minder ruimte zou hebben dan de 308SW. Dat blijkt dan alsnog wel zo te zijn (308SW heeft 610/1660 liter), maar minder dan jij zegt. Bedoel je geen ander model?

edit: ow waarschijnlijk bedoel jij de 508 Hybrid4 sedan, daar staat wel 359/1225 bij
Klopt, bedoelde de HYbrid4 (14%). Zal dit nog even aanpassen.

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
RomeoJ schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:05:
[...]

Raar, als je de auto op afstand op slot doet dan zie je toch de alarmlichten 1 of 2 keer knipperen? Staat dat niet op video dan?
Dat was ook mijn vraag maar als ik het me goed herinner was dit niet duidelijk te zien op de video..
zerocool82 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:44:
[...]

En ben je er al uit? ;) De Auris, of wordt het toch de Outlander PHEV? De Outlander PHEV stond ook in mijn shortlist, maar de brandstofkosten worden bij ons tot 75 euro vergoed. Voor korte afstanden is dit geen probleem, maar bij lange afstanden (zeker als er niet kan worden opgeladen) gaat het verbruik drastisch omhoog. Het blijft toch een hele zware auto (paar honderd kilo zwaarder dan de normale Outlander) waardoor je verbruik eerder naar de 1 op 12 zal gaan (of slechter als je >140 gaat rijden).

Ik ben zelf voor de Auris TS gegaan (lease plus) en tot op heden zeer tevreden. Echt sportief rijdt het uiteraard niet, maar hij rijdt prettig en is zeker de meest verstandige keuze ;) Voornamelijk de ruimte van de achterbak (530 liter, achterbank plat 1658 liter) was een groot pluspunt t.o.v. andere auto's (met automaat) met 14% bijtelling bijvoorbeeld de Peugeot 508 HYbrid4 en de Lexus CT200h (resp. 359/1225l en 375/985l).

Ten aanzien van de velgen, volgens mij hadden ze een optiepakket waarbij je winterbanden kon nemen en er gratis 17 inch velgen bij kreeg (die ze er eerder, van destijds nog de lease pro versie, af hadden gehaald om aan de nieuwe 14% regels te kunnen blijven voldoen in 2014). Mogelijk interessant?
Nee, ben er nog niet uit. Krijg begin mei inlogcode van Athlon en dan kan ik ook meteen offertes aanvragen om te zien wat haalbaar is. Denk dat de Outlander te duur is dus zal de Auris wel worden.

@velgen; heb nu die 18"ers gezien (te zien in de laatste commercial met de wasstraat). Wil nog eens zien of ik daarmee kan proefrijden om te checken of dit niet oncomfortabel is. Smoelt wel erg lekker moet ik zeggen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 12:03
zerocool82 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:44:
[...]

En ben je er al uit? ;) De Auris, of wordt het toch de Outlander PHEV? De Outlander PHEV stond ook in mijn shortlist, maar de brandstofkosten worden bij ons tot 75 euro vergoed.
75 euro (ex BTW neem ik aan) is slechts 50 liter benzine. Als ik reken met een nominaal kilometrage van 3000 km/maand (36k per jaar, lijkt me niet ongewoon), moet je 1:60 rijden. Vooral de Leaf en Tesla slagen daarin.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Auto besteld *O*
Het is toch de Octavia HB geworden:
• 1.6 TDI DSG Elegance BL
• Race blue
• 18" Turini zwart + 16" winterstaal
• Dynamic pakket
• Drive profile
• Zwarte spiegelkappen
8)

Nu komt het (lange) wachten. Volgens dealer was de verwachte levering rond midden juli. Benieuwd of dit in- of exclusief Pon-vertraging is :P

[ Voor 1% gewijzigd door Ethirty op 15-04-2014 19:01 . Reden: Uitvoering vergeten ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ethirty schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:27:
Auto besteld *O*
Het is toch de Octavia HB geworden:
• 1.6 TDI DSG
• Race blue
• 18" Turini zwart + 16" winterstaal
• Dynamic pakket
• Drive profile
• Zwarte spiegelkappen
8)

Nu komt het (lange) wachten. Volgens dealer was de verwachte levering rond midden juli. Benieuwd of dit in- of exclusief Pon-vertraging is :P
Leuk. Sterkte met wachten. Ik heb 8 maanden gewacht (maar rij nu bijna een maand, dus is dat alweer vergeten).

Wat ik niet begrijp is dat je 16" winterstaal besteld hebt. Waarom niet gewoon je bandjes tweemaal per jaar bij Profile en consorten wisselen en de 18" velgen doorrijden in de winter? Tegen de tijd dat de velgen slijten door pekel (afgelopen winterseizoen heeft het geen dag gevroren...) lever je de auto al weer in en kies je vrolijk nieuwe auto+velgen.

De zwarte spiegelkappen, daar ben ik persoonlijk geen fan van. Ik herinner me nog wel dat ik 'vroeger' auto's keek en kocht waarbij in kleur gespoten spiegels en handgrepen juist de luxe opties waren. Ik zie zwarte spiegelkappen dan ook als een achteruitgang.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vroegah waren spiegelkappen kwart kunstof wat na verloop van tijd grijs werd. Dit is hoogglans. Met de juiste kleur auto vind ik het mooi ;)

Stalen wielen gedaan voor evt sneeuwkettingen, dit zou op 18" niet gaan. Daarnaast rijdt ik al jaren zomer en winter op dezelfde velg en overweeg ik om prive andere 18" wielen te kopen voor in de zomer (call me a nut), dan is het wel fijn dat ik daarmee niet in de winter door de pekel hoef te rijden.

Is trouwens contract voor 60mnd en 35k/jr, dus ik moet er voorlopig nog wel even mee doen.

• Hyp Hyper
Ethirty schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:05:
Vroegah waren spiegelkappen kwart kunstof wat na verloop van tijd grijs werd. Dit is hoogglans. Met de juiste kleur auto vind ik het mooi ;)
Duidelijk, maar ook ik heb er een 'goedkoop' associatie bij. Maar wellicht is dat meer een issue voor de oudere generaties. :) Nadat 'meegespoten' standaard werd i.p.v. luxe, is zwart ook wel weer bijzonder natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-04-2014 19:21 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.