Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Als ik hierboven zie dat een A3 Etron voor 40k 4jr slechts 600 euro kost, zou dat op basis van jouw kilometers toch wellicht wel mogelijk zijn?Rooke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:34:
[...]
![]()
Net aanvragen binnengekregen van 3 leasetoko's: ald automotive, multilease, athlon obv 25k/5j
A3 600, 600, 584
G7 518, 535, 546
V40 600, 600, 600
Budget is maar max 500 ex brandstof
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
de 308 de enige die binnen het budget viel? kun (of misschien wil je ook niet) bijbetalen voor een ander model? dan komt de Golf binnen handbereikRooke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:34:
[...]
![]()
Net aanvragen binnengekregen van 3 leasetoko's: ald automotive, multilease, athlon obv 25k/5j
A3 600, 600, 584
G7 518, 535, 546
V40 600, 600, 600
het is een GtronAllSeeyinEye schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:41:
[...]
Als ik hierboven zie dat een A3 Etron voor 40k 4jr slechts 600 euro kost, zou dat op basis van jouw kilometers toch wellicht wel mogelijk zijn?
[ Voor 29% gewijzigd door secury op 03-04-2014 16:48 ]
Inderdaad. Is een uitvoering, geen motorisering.J0YR1D3R schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:33:
[...]
GT/M is grotendeels een uiterlijk pakketje. Net als een FR tegenwoordig ook op een Leon 1.2 TSi kan. Jij bent denk in de war met de MPS.
Gewoon de 2 liter dus.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dat topic is er toch gewoon al?Kecin schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:22:
Misschien is het leuk om een separaat topic te maken waarin we onze ervaringen met werkgevers en leasevergoedingen kunnen delen? Zie als voorbeeld het "Grote wat verdient de Tweakers" topic.
Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3
Totaal niet mee eens. Je weet van te voren dat zulke auto's, of eigenlijk kun je zo een vaste groep type auto's samenstellen die interessant zijn voor de lease. Je weet van te voren al of je ze veel zult zien op de weg. Persoonlijk boeit het mij echt HELEMAAL niets dat ik mijn auto (ok van de baasrenzo4000 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:45:
Neem nou de Volvo v40, een grote groep neemt het R-desgin pakket ... visueel best mooi maar niet als je 5 van de 10 er mee ziet rijden. Het zelfde heb ik met mijn GT line pakket op de megane. Toen ik hem bestelde (bijna 4 jaar geleden) deed ik dat vanuit de brochure aangezien dit pakket nog niet eens leverbaar was, daarmee dacht ik enigzins uniek te zijn .... het enige wat je ziet rijden zijn bose en gt line edities...
En ondanks dat je ze veel ziet vind ik de V40 met Rdesign nog steeds een prachtige auto, zowel van binnen als van buiten en krijg ik er nog steeds positieve berichten over. Ik zou echt niet weten waarom je anders of een auto moet denken omdat je ze veel ziet op de weg.
Gewoon een top wagen, zowel van binnen als van buiten en daar gaat het mij alleen maar om want nogmals, het is mijn auto....
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Leasemaatschappij: J&T Autolease
Budget: €600
Kosten: €616
Excl of incl brandstof: Exclusief
Kilometers (berekeningsbasis): 35.000/jaar
Kilometers (werkelijk): 25.000/jaar*
Looptijd: 48 maanden (of 180.000km)
Winterbanden: ja**
Vervangende auto: ja***
Eigen bijdrage: 0****
Bijtellingspercentage: 14%
Auto: Renault Mégane Estate ECO2 1.5 dCi (2012)
Opties: Full-option (leer, xenon, schuifdak, etc...)
Branche: IT
*Gemiddeld over de afgelopen twee jaar. Kan komend jaar ook zomaar ineens het dubbele worden of halveren. Is m.a.w. sterk afhankelijk van de projecten waarop ik word ingezet.
** Buiten leaseberekening. Werkgever heeft hiervoor een aparte regeling met de leasemij.
*** Officieel pas na 24 uur, maar ik heb nog nooit gezeur gehad terwijl ik bijna bij elk garagebezoek een vervangende auto vraag.
**** Normaliter is de overschrijding van het budget (max. 30% overschrijding toegestaan vanuit werkgever) de eigen bijdrage. Omdat mijn vorige werknemer echter is overgenomen door mijn huidige werkgever en ik daardoor in een functieprofiel viel met lager budget, wordt de overschrijding mij niet in rekening gebracht.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Budget: €950
Excl of incl brandstof: Inclusief
Kilometers (berekeningsbasis): 40.000/jaar
Kilometers (werkelijk): 35.000/jaar*
Looptijd: 60 maanden (of 200.000km)
Winterbanden: ja
Vervangende auto: nee
Eigen bijdrage: 54 euro netto maar doordat ik 120 euro onder budget lease compenseert dat
Bijtellingspercentage: 20%
Auto: Audi A3 Pro Line Ambiente 1.6 TDI
Opties: Navi, dakrailing, zwart hemeldak, extra leerinleg interieur, lichtpakket, regensensor en nog wat kleine dingen
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Leasemaatschappij: Leaseplan (hierna Athlon)
Leasebudget: 656 euro
Bij overschrijding LB eigen bijdrage: ja, 125 euro max.
Leasebedrag: weet ik niet, auto is van andere collega geweest.
Eigen bijdrage: nee
Excl of incl brandstof: excl.
Kilometers (berekeningsbasis): 40.000km
Kilometers (werkelijk): 40-45.000 km
Looptijd: 48 maanden (of max 160.000 km)
Vervangende auto: ja, na 24H
Bijtellingspercentage: 25%
Auto: Renault Laguna station Celsium 2.0 benzine (2010)
Opties: Celsium actie;zowat alles van Xenon tot keyless entry.
Branche: E- groothandel
AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:41:
[...]
Als ik hierboven zie dat een A3 Etron voor 40k 4jr slechts 600 euro kost, zou dat op basis van jouw kilometers toch wellicht wel mogelijk zijn?
Ik kan vast wel bijbetalen maar daar heb ik geen zin in tenzij voor iets echt moddervets. De V40 zou daar misschien nog wel in aanmerking voor komen maar de rest niet. Punt is alleen wel dat mijn huidige auto ook voor 25k/j staat maar dat ik er daadwerkelijk 33-35 rij.secury schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:41:
[...]
de 308 de enige die binnen het budget viel? kun (of misschien wil je ook niet) bijbetalen voor een ander model? dan komt de Golf binnen handbereik
[...]
het is een Gtronen afhankelijk van de werkgever kan deze ook een korting hebben bedongen ivm afname aantal auto's
Eerst maar even wachten op de octavia,leon en 308 wat voor prijzen daaruit rollen.
Verwijderd
Leasemaatschappij: Alphabet
Leasebudget: 650 euro
Excl of incl brandstof: incl
Kilometers (berekeningsbasis): 40.000km
Kilometers (werkelijk): 25.00-30.000 km
Looptijd: 48 maanden (of max 160.000 km)
Vervangende auto: ja
Bijtellingspercentage: 14%
Auto: Toyota Auris TS Pro Lease
Kia Cee'd 1.6 GDI Businessline?Rooke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:34:
[...]
![]()
A3 600, 600, 584
G7 518, 535, 546
V40 600, 600, 600
Toyota Auris Hybrid?
Ford B-max?
Hyundai i30?
Renault Clio?
Skoda Rapid of Fabia?
Hier nog even een rijtje met parameters, omdat we nu allemaal verschillen krijgen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [b]Leasemaatschappij[/b]: [b]Leasebedrag[/b]: [b]Budget:[/b] [b]Eigen bijdrage[/b]: [b]Excl of incl brandstof[/b]: [b]Contractsduur[/b]: [b]Kilometers[/b]: [b]Winterbanden[/b]: [b]Vervangende auto[/b]: [b]Bijtellingspercentage[/b]: [b]Auto[/b]: [b]Opties[/b]: [b]Cataloguswaarde / fiscale waarde[/b]: € / € [b]Branche[/b]: |
[ Voor 39% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-04-2014 08:08 ]
Leasebedrag: 884
Budget: 897
Eigen bijdrage: Max 115 maar ik heb 0
Excl of incl brandstof: Incl
Contractsduur: 5J
Kilometers: 180.000
Winterbanden: J
Vervangende auto: J
Auto: Golf GTD
Opties:
- Discovery Pro Navi
- Winterpakket
- Spiegelpakket
- Panoramadak
- Park Distance Control
- Keyless Entry
- en Dynaudio met Subwoofer ;-)
[ Voor 18% gewijzigd door wimpie007 op 04-04-2014 08:31 ]
Ik wil eigenlijk alleen maar 14% bijtellingauto's. Op de auris na is het allemaal 20% en of B-segment. Ik zou voor de komende periode graag een C-segmenter rijden. De auris is een beetje last resort want die valt sowieso binnen mn budget.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:01:
[...]
Kia Cee'd 1.6 GDI Businessline?
Toyota Auris Hybrid?
Ford B-max?
Hyundai i30?
Renault Clio?
Skoda Rapid of Fabia?
Hier nog even een rijtje met parameters, omdat we nu allemaal verschillen krijgen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [b]Leasemaatschappij[/b]: [b]Leasebedrag[/b]: [b]Budget:[/b] [b]Eigen bijdrage[/b]: [b]Excl of incl brandstof[/b]: [b]Contractsduur[/b]: [b]Kilometers[/b]: [b]Winterbanden[/b]: [b]Vervangende auto[/b]: [b]Bijtellingspercentage[/b]: [b]Auto[/b]: [b]Opties[/b]: [b]Cataloguswaarde / fiscale waarde[/b]: € / € [b]Branche[/b]:
Je hebt een vrij beperkt budget en zal dus keuzes moeten maken.
Ik weet dat ik keuzes moet gaan makenAllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:59:
De Cee'd en de I30 zijn ook C segmenters, en de Rapid en Fabia zijn ruimer dan veel C segmenters.
Je hebt een vrij beperkt budget en zal dus keuzes moeten maken.
Een auto van € 20k met 20% bijtelling kost je (ik ga uit van een salaris waarbij je toptarief 42% belasting is) zo'n € 140 per maand aan bijtelling.Rooke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:06:
[...]
Ik weet dat ik keuzes moet gaan makenmaar met 20% ben toch netto duurder uit?
Een auto van € 30k met 14% bijtelling kost je dan € 147.
Een Golf / Audi met 14% is nog iets duurder dan die € 30k.
Dat hoeft niet per definitie.Rooke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:06:
[...]
Ik weet dat ik keuzes moet gaan makenmaar met 20% ben toch netto duurder uit?
Bijv:
20.000 euro nieuwprijs van de auto met 20% bijtelling (op 42% belasting) is een bijtelling van 140 euro netto
30.000 euro nieuwprijs van de auto met 14% bijtelling (op 42% belasting) is een bijtelling van 147 euro netto
(ik reken voor mezelf met mijn belasting-schaal van 42%, en dat betekent dat 20% bijtelling wordt berekend door:
Nieuwprijs auto * 0.007 = netto bijtelling per maand
Bij een 14% auto is dat
Nieuwprijs auto * 0.0049 = netto bijtelling per maand
#edit: zoals hierboven dus
De cijfertjes 0.007 en 0.0049 zijn wel handig om te onthouden mits je in de 42% belasting zit
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-04-2014 09:12 ]
Seat Leon (kale versie?Rooke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:34:
[...]
![]()
A3 600, 600, 584
G7 518, 535, 546
V40 600, 600, 600
Seat Ibiza ST?
Seat Ibiza?
Audi A1? (wellicht te klein?)
EN zijn die prijzen al de offerte prijzen? Want bij mij kreeg ik eerst door via de tool dat het bijv. 550 kost en vervolgens de uiteindelijke offerte was meer dan 60 euro goedkoper, dus onder de 500.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja zijn al offerteprijzen. Ik had die auto's (op de v40 na) uitgekozen aan de hand van de directlease prijzen, daar kwamen ze goed onder de 500 euro uit.martinusz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:13:
[...]
Seat Leon (kale versie?)
Seat Ibiza ST?
Seat Ibiza?
Audi A1? (wellicht te klein?)
EN zijn die prijzen al de offerte prijzen? Want bij mij kreeg ik eerst door via de tool dat het bijv. 550 kost en vervolgens de uiteindelijke offerte was meer dan 60 euro goedkoper, dus onder de 500.
Ik snap het bijtellingsprincipe wel maar de autos die genoemd worden wil ik sowieso niet in de uitvoering dat ze rond de 20k uitkomen. Dan pak ik liever een b-segment full option.
Punt bij b-segementers is dat ik de stoelen bijna allemaal k*t vind, veel te kort zodat ik maar de helft van mn bovenbeen kwijt kan op die stoel(verticaal dan he
Nee, merp!
Als je niet extreem groot bent en niet meer dan 1 kind hebt, is dat geen gek idee. Full options rocksRooke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:22:
[...]
Ik snap het bijtellingsprincipe wel maar de autos die genoemd worden wil ik sowieso niet in de uitvoering dat ze rond de 20k uitkomen. Dan pak ik liever een b-segment full option.
/me heeft thuis een bijna full options Polo met DSG en 180pk en dat is echt een fijne auto
Leasemaatschappij: Dutchlease
Leasebedrag: 1155 euro
Budget: 715 euro
Eigen bijdrage: 440 euro
Contractsduur: 3 jaar
Kilometers: 35.000km/jaar
Winterbanden: Nee
Vervangende auto: Ja
Auto: Mazda MX5 2.0 Roadster Coupe
Opties: Bluetooth Carkit en niet-standaard beugels achter hoofdsteunen (ik weet niet meer hoe het heet, maar een klein en puur visueel detail)
Cataloguswaarde / fiscale waarde: € 37.784,00 / € ?
Branche: Toen ik hem bestelde: Internet
Destijds zat mijn carriere in de lift en was het een jongensdroom die uitkwam. Geen seconde spijt van gehad. Inmiddels loopt het contract op zijn eind en heb ik andere prioriteiten in het leven, ik ben minder gaan werken en ik wil nog minder.
Ik lurk in dit topic om te kijken wat de alternatieven zijn, maar ik ben verliefd geworden op de MX5. Meest waarschijnlijke scenario is nu om zelf tweedehands het vorige model aan te schaffen. Zal iets minder luxe zijn, maar fuck dat. Bij elke bocht is het genieten, elke dag weer, voor een pak minder geld.
Damn, 440 euro eigen bijdrage, das een hoop geldDJ Henk schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:41:
Heh, ik zal hier eens een interessant datapunt naar binnen gooien:
Leasemaatschappij: Dutchlease
Leasebedrag: 1155 euro
Budget: 715 euro
Eigen bijdrage: 440 euro
Contractsduur: 3 jaar
Kilometers: 35.000km/jaar
Winterbanden: Nee
Auto: Mazda MX5 2.0 Roadster Coupe
Opties: Bluetooth Carkit en niet-standaard beugels achter hoofdsteunen (ik weet niet meer hoe het heet, maar een klein en puur visueel detail)
Cataloguswaarde / fiscale waarde: € 37.784,00 / € ?
Branche: Toen ik hem bestelde: Internet
Destijds zat mijn carriere in de lift en was het een jongensdroom die uitkwam. Geen seconde spijt van gehad. Inmiddels loopt het contract op zijn eind en heb ik andere prioriteiten in het leven, ik ben minder gaan werken en ik wil nog minder.
Ik lurk in dit topic om te kijken wat de alternatieven zijn, maar ik ben verliefd geworden op de MX5. Meest waarschijnlijke scenario is nu om zelf tweedehands het vorige model aan te schaffen. Zal iets minder luxe zijn, maar fuck dat. Bij elke bocht is het genieten, elke dag weer, voor een pak minder geld.
Rij je dan wel weer een leuk bakkie voor, en heb je de mazzel dat zoiets mag van je werkgever. De meesten staan geen benzine, cabrio en/of coupe toe omdat die niet zomaar door te schuiven zijn. Sowieso een absurd maandbedrag voor die auto, een A3 Pro line S van 42k doet misschien 950 in de maand. Dan is 1150 best veel voor zo'n karretje ;X
Having said that: kun je hem niet overnemen van de leasemij? Me dunkt dat ze die niet zomaar kwijtraken, daar zal best wat aan te onderhandelen zijn gok ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Geen vrouw, kinderen of andere rare hobbies, dat scheelt een hoop. Vrouw is er inmiddels wel trouwens, maar die verdient haar eigen geldThe Eagle schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:50:
Damn, 440 euro eigen bijdrage, das een hoop geld
Ik heb destijd ook heel plechtig moeten beloven dat ik het contract tot het eind uit zou zitten. En inmiddels voel ik het door mijn carriereswitch wel in de portemonnee hoor, maar: een man een man, een woord een woord.Rij je dan wel weer een leuk bakkie voor, en heb je de mazzel dat zoiets mag van je werkgever. De meesten staan geen benzine, cabrio en/of coupe toe omdat die niet zomaar door te schuiven zijn.
Ik ben zeker van plan om te kijken wat daar mogelijk is, maar ik verwacht niet dat dat voor mij de beste keuze zal zijn. Ik schat dat ze ergens rond de 17.000 euro gaan zitten, afgaande op wat ik kan vinden over leeftijd, kilometerstand e.d. Als je dan bedenkt dat de voorgaande generatie in prima conditie en redelijke kilometers te krijgen is voor 6.000 tot 9.000 euro, dan moet je nadenken: wat krijg ik voor dat verschil meer aan auto?Having said that: kun je hem niet overnemen van de leasemij? Me dunkt dat ze die niet zomaar kwijtraken, daar zal best wat aan te onderhandelen zijn gok ik
Dan is dit model iets luxer, heeft een stalen dak en ziet er patseriger uit. Maar de rij-ervaring is ook bij de goedkopere echt goed. Praktisch zijn ze in ieder geval allebei niet, dat is zeker. Ik denk dat ik wel zonder die zaken kan, zeker voor dat bedrag.
Maar goed, dit is geen discussie over het aankopen van een tweedehands auto. Wat ik wil zeggen is dit: de wereld is groter dan die paar modellen Seats, Skoda's en Audi's die hier doorgaans besproken worden. Ik had mazzel met een goede combinatie van gezinssituatie, werkgever en budget, dat snap ik. Maar je kunt verder kijken dan de gebaande paden. Ik zie mensen praten over 'met hun hart kiezen' en dan komen ze bij een Volvo V40 uit. Er zijn zoveel spannendere opties! Neem een Mini Cooper S. Lease een youngtimer. Of een tweedehands. Of ga toch voor de eigen auto als het niet uitkomt met passie en budget. Ik had gehoopt ook over dat soort keuzes te lezen hier..
Het is in vele opzichten natuurlijk een vrij merkwaardige keuze als leaseauto. Dit zijn veelal leuke wagens voor 'erbij' (nofi). Vaak spelen gezinssituaties, restricties vanuit werkgever, restricties vanuit leasemij, smaak en last but not least: budget parten bij deze keuzes.
Daarbij komt dat het echt wel een leuke auto is - heb namelijk ook een paar dagen in een MX5 mogen rijden - maar dat je er in de spits enorm weinig mee opschiet dat 'ie leuk rijdt.
Anyway: leuk verhaal en gave leasebak, dat wel!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Tja, als ik leuk wil rijden pak ik de mijn motor welDJ Henk schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:19:
[...]
Wat ik wil zeggen is dit: de wereld is groter dan die paar modellen Seats, Skoda's en Audi's die hier doorgaans besproken worden. Ik had mazzel met een goede combinatie van gezinssituatie, werkgever en budget, dat snap ik. Maar je kunt verder kijken dan de gebaande paden. Ik zie mensen praten over 'met hun hart kiezen' en dan komen ze bij een Volvo V40 uit. Er zijn zoveel spannendere opties! Neem een Mini Cooper S. Lease een youngtimer. Of een tweedehands. Of ga toch voor de eigen auto als het niet uitkomt met passie en budget. Ik had gehoopt ook over dat soort keuzes te lezen hier..
Alleen niet teveel rijden want brandstof en onderhoud tellen wel aan. Maarja, het is 2014, elke dag in dezelfde file is passé.
Maar serieus, zou het helemaal geen gek idee vinden om een 2e hands 540 oid te leasen. Afschrijving heeft ie het meeste wel van gehad en het prijsverschil steken in onderhoud en brandstof. Elke dag met een smile op kantoor
[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 04-04-2014 23:33 ]
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Het zou mij verbazen als de Leon Limited Edition 1 en de goedkopere 308 niet in je budget past. Allebei rond 22 a 23k euro.Rooke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:26:
Een andere stoel is misschien wel een optie als ook de leon en 308 ver boven budget uitkomen. Wat ik lees van de 308 is dat die stoelen heel goed zijn maar heb er zelf nog in geen één auto gezeten dan wel gereden. Dit is omdat ik mezelf niet lekker wil gaan maken met iets wat ik uiteindelijk niet zelf kan rijden
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Voor 700/mnd kan je gewoon rijden in een S8 of 540DJ Henk schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 07:34:
Die mogelijkheden zijn er wel hoor. Ik heb ze nu niet meer zo paraat, maar als ik google op 'youngtimer lease' kom ik bijvoorbeeld hier uit: http://www.ps50.nl/aanbod.html
AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:10:
De mijne heeft nergens groene interieurverlichting / dashboard verlichting, met uitzondering van de navigatiepijl in het maxidot display (indien je navigatie daarop selecteert) en de knipperlicht aanwijzers in het dashboard.

Dit ziet er toch anders behoorlijk groen uit toch?
[ Voor 40% gewijzigd door Ethirty op 05-04-2014 15:48 ]
Ik wist dat ze er waren, maar dan moet je werkgever dat wel toestaan. Er zijn hordes werkgevers die diesel verplichten en de medewerkers zelfs maar laten kiezen uit wat gangbare merken.DJ Henk schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 07:34:
Die mogelijkheden zijn er wel hoor. Ik heb ze nu niet meer zo paraat, maar als ik google op 'youngtimer lease' kom ik bijvoorbeeld hier uit: http://www.ps50.nl/aanbod.html
Overigens kon bij ons het leasen van 2e hands auto's voorheen wel. Toch eens navragen of dat nog steeds mag, ben bang van niet namelijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Later in de showroom zag ik ineens mooie 18" antraciet velgen op een Auris, zag er errug gaaf uit. Was een dealer accessoire. Deze uitvoering was ook nog eens verlaagd (wat ik sowieso niet zou doen) maar twijfel wel een beetje over die 18 inchers..smoelde wel erg goed maar ik wil eigenlijk niet op comfort inleveren.
Ook nog even bijgeleerd over opties (fabrieksaf) vs accessoires (achteraf). Dus zaken als trekhaak, hondenrek (mss ook wel velgen) lekker achteraf zodat ik geen bijtelling betaal. Komt uiteraard wel bij het leasebedrag erop maar ik kan tot 656 euro gaan zonder eigen bijdrage dus dat moet te doen zijn. MIsschien is het ook wel een optie om de auto af te laten leveren op de standaard velgen en dan als accessoire 17" velgen te monteren? scheelt bijtelling over 1200 euro.
Uiteindelijk gisteren in de 308 hatch gereden omdat de SW er op dit moment nog niet is. Auto is wel redelijk oke. Kleine stuur is wel even apart, maar went snel! Auto heeft van de buitenkant goede looks, maar de binnenkant vind ik weinig spectaculair, net als het rijgedrag.InZane schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:50:
Aanstaande zaterdag in ieder geval alvast een rondje rijden in een nieuwe Focus wagon. Eens kijken hoe dat is. Het dashboard is wel een beetje kermis, dus ik weet het nog niet.
De 308SW lijkt me ook wel interessant
Daarna de Focus Ecoboost 125 Wagon gereden. Deze zit helaas in de 20% tegenwoordig. Maar wat een heerlijke stuurauto is dat. Echt weer heel typisch Ford. Ik was de parkeerplaats nog niet af en ik had al een glimlach op mijn gezicht. Halverwege ben ik gewisseld met mijn vrouw en heb ik eens met de knopjes zitten spelen. Ik had van tevoren erg mijn bedenkingen bij het dashboard, maar na een paar minuten vond ik het toch wel lekker werken allemaal! Qua wegligging en wint deze auto het iig op alle fronten van de Peugeot. Het geluid van het motortje als je eens wat sportief doortrekt is heerlijk en toch is ie op de snelweg en tijdens stationair heel stil en bijna niet voelbaar. Goed werk van Ford!
Complimenten voor Ford Wensink trouwens. We hadden gerust de hele middag in die Focus mogen rijden en na de testrit nam de verkoper alle tijd voor ons voor het opstellen van een offerte.
Als laatste ook nog even in de Skoda Octavia Combi Greenline gereden. Dat begon al slecht met een chagrijnige mevrouw achter de balie. Gelukkig had ik haar eenmaal buiten bij de auto aangekomen snel afgepoeierd (Nee ik hoef geen uitleg, ga weg. Het is maar een auto.) en konden we ons laatste ritje maken. In de auto was duidelijk gerookt, dat was jammer. Verder vond ik de wegligging eigenlijk gewoon ronduit slecht. Wat een onrustig onderstel zeg. De enige pluspunten vond ik de ruimte en de motor (VW, duh!). Ik heb wel een een offerte laten maken, maar helaas had het jochie maar weinig verstand van zaken.. Als ik ooit nog naar Skoda ga kijken, ga ik in ieder geval naar een andere dealer.
Dat zal de starre achteras icm de offroad looks zijn. Onbegrijpelijk op een auto van dit formaat en klasse. Deze auto moet minstens 30mm zakken en dat schijnt de onrust ook uit het onderstel te halen, met minimaal verlies op comfort. Ik overweeg het in ieder geval wel.InZane schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:25:
[...]
Verder vond ik de wegligging eigenlijk gewoon ronduit slecht. Wat een onrustig onderstel zeg.
Alleen blijf ik twijfelen tussen 1.6d DSG en 2.0d. Dacht dat ik er uit was, maar de auto zoals ik hem eigenlijk wil en die in de showroom staat (full option) is aanzienlijk in prijs gezakt en daarmee hopelijk net binnen budget. Morgen maar eens aan de LM vragen wat er kan, aangezien ik nog een paar maanden met de huidige moet doen.
Nu is de bijtelling voor jou geen afweging aangezien beide 20% zijn, maar kan me voorstellen dat als je elke dag in de file staat in de randstad het fijner is om een automaat te hebben dan 40pk extra.
FeliFalcon schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:32:
Maandagochtend mijn nieuwe speeltje halen \o/ .. Seat Leon Limited Edition III
[afbeelding]
Ik moet nog 'even' wachten --> 16 juni pas
--- edit ---
Ik heb ook de Limited Edition III, alleen dan in het zwart.
De "16 juni pas" is omdat mijn huidige contract niet eerder afloopt
[ Voor 19% gewijzigd door Nnoitra op 08-04-2014 19:11 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik heb eigenlijk bijna dezelfde besteld, maar dan met een andere gril
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Vandaag proefrit gemaakt in de Outlander PHEV. Eerst de pluspunten;
-fijne zit
-veel binnenruimte (ook achterin)
-voelt vlot aan
-betere isolatie vanuit de motorruimte dan de Auris
-automaat
-trekgewicht
-ik vind het best een stoer ding
Cons;
-ben bang dat ie net buiten het leasebudget valt
- een plugin. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, ik heb ook geen eigen parkeerplaats hier thuis dus volgens mij moet je dan geluk hebben met een laadpaal in de buurt (niet in de straat in elk geval)
-door het hoge model vangt ie best wat wind en dus ook meer lawaai vergeleken met een Auris bijvoorbeeld (waar ik zaterdag in reed)
-voor de vanafprijs wel wat goedkope plastic knopjes etc, het was duidelijk dat ze ergens op moesten besparen
-nu al kraakjes en rammeltjes in het interieur..
-de vering voelde uit balans, beetje stuiterig ofzo. Kan het niet helemaal goed verwoorden.
Als ie binnen het budget past is dit toch wel een serieuze kandidaat als opvolger van de trouwe Laguna. Is toch wat meer auto dan een Auris en kost een fractie meer qua bijtelling (ivm eigen bijdrage).
De Outlander zet boven de 125km/u (en als de accu leeg is) gewoon de benzine aandrijving aan en rijdt je 1:10.
Kofferbak ruimte: Niet groter dan een middelklasse station. Als je de bank plat legt, ja, dan kom je wel op een 1600L. Daarnaast heb je een hoge tildrempel.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Palomar schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:27:
Zo'n Outlander PHEV ..........
Sowieso vraag ik me af wie van de lease-rijders daadwerkelijk zijn auto elke avond aan de lader zet.
Hier staan 5 Outlanders PHEV in de straat. 4 zonder lader of wat dan ook en 1 heeft een haspel uit het keukenraam laten hangen om het ding thuis op te laden
Het lijkt een trend te worden dat meer werkgevers of lease maatschappijen verlangen dat je zo'n plug-in hybrid gebruikt waar ie voor bedoeld is; opladen waar het kan dus. Bij ons werden er vorig jaar veel V60's en Outlanders besteld omdat het nog in de 0% bijtelling viel en er geen regelgeving was om het ding verplicht elke dag op te laden. Dit jaar moet men een overeenkomst ondertekenen dat men verplicht is thuis en op de zaak op te laden voordat er zo'n auto besteld wordt. Niet meer dan terecht lijkt me.Palomar schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:27:
Zo'n Outlander PHEV zou ik dus nooit nemen. Toen ie net uit was leek het nog wel even een exclusieve SUV, maar nu je hem vaker ziet rijden vind ik het een saaie en redelijk smal ogende auto. Van binnen schijnt het ook een en al goedkoop plastic te zijn. En dan een tankje van 45 liter ofzo waardoor je constant aan de pomp staat. Sowieso vraag ik me af wie van de lease-rijders daadwerkelijk zijn auto elke avond aan de lader zet.
Nou heb een collega en die heeft dat ding welgeteld 1 keer opgeladen de rest gewoon benzine rijden tegen 0% bijtelling...
Ja klopt, deze zijn mooier.. wel baal ik er nu van dat ik het chromepakket er niet bij genomen heb. Had mooi gestaan in combi met de velgen. Maar goed je moet altijd wat te wensen over hebbenRoyz schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:05:
Hey Falcon zit je hier ook!Achteraf zijn deze velgen mooier dan degene die je eigenlijk wilde plaatsen denk ik?
Ik heb eigenlijk bijna dezelfde besteld, maar dan met een andere gril
Volgende week wat ritjes naar het westen staan, dus ben allang blij dit niet te moeten doen in de poolauto die ik nu heb... Ibiza 1.2TDI
Hoe zit dat met die grill?
[ Voor 28% gewijzigd door Falcon op 09-04-2014 08:50 ]
Je krijgt gewoon een FR gril ipv dichte gril. Of je vervolgens dat FR embleem erop laat kan je daarna zelf weten:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
en tot dus ver de farce van het milieuvriendelijk rijden...wimpie007 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:26:
[...]
Nou heb een collega en die heeft dat ding welgeteld 1 keer opgeladen de rest gewoon benzine rijden tegen 0% bijtelling...
Dat ding kan niet laden tijdens het rijden ? dat kan de V60 PiH wel namelijk, mocht dat niet zo zijn dan is het een schande dat die 0% bijtelling betaald.....wimpie007 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:26:
[...]
Waarom is dat een schande? Hij betaalt 0% bijtelling omdat de overheid dat label nu eenmaal op die auto geplakt heeft. In dat label staat niets over de wijze van ge-/misbruik van de mogelijkheden van de auto. Dat het maatschappelijk niet verantwoord is, is een andere kwestie. Maar als het gaat om het 'oplichten' van de belastingdienst, dan is de ervaring dat de meerderheid van de bevolking daar niet zo'n probleem mee heeft of van maakt.LightStar schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:01:
[...]
Dat ding kan niet laden tijdens het rijden ? dat kan de V60 PiH wel namelijk, mocht dat niet zo zijn dan is het een schande dat die 0% bijtelling betaald.....
Het gaat om het doel, CO2 besparen. Niet over hoe je dat bereikt, minder rijden, zuiniger rijden of een zuinige auto rijden.
Alleen wil de regering niet aan deze eenvoudige manier van denken omdat er geen mogelijkheid is om progressief te belasten. 10.000 km/jaar met een Camaro zal net zoveel betalen als 35.000 per jaar met een Prius (wat an sich logisch is want de CO2 uitstoot is identiek). Het ontneemt echter de mogelijkheid om de Priusrijder als knuffelautomobilist neer te zetten en de camaro-rijder als boef.
Als dat ding gaat laden tijdens het rijden kost het meer aan benzine geloof ik.LightStar schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:01:
[...]
Dat ding kan niet laden tijdens het rijden ? dat kan de V60 PiH wel namelijk, mocht dat niet zo zijn dan is het een schande dat die 0% bijtelling betaald.....
Kortom BS die 0%, hup gewoon 20 of 25 laten betalen
Leasemaatschappij: Noordlease
Leasebedrag: € 850,-
Budget: € 850,-
Eigen bijdrage: 0
Excl of incl brandstof: exclusief
Contractsduur: 54 maanden
Kilometers: 40.000
Winterbanden: Ja
Auto: Audi A3 Sportback S-line 1.6TDI Misanorood
Opties:
- S-line interieur
- S-line exterieur
- Panorama dak
- Parkeersensoren
- MMI / Navigatie, Xenon, LED, etc. Alles wat bij de S-line versie hoort
- Zwart optiek pakket
- 18" Lichtmetalen rotor velgen, zwart
- Aluminium optiek interieur pakket
Het is belachelijk dat die plugin hybrids tegen 0% bijtelling prive gereden konden/kunnen worden zonder enige aanvullende verplichting daadwerkelijk te laden, maar ik zie ook niet zo snel hoe dat afgedwongen had kunnen worden. De bijtelling is sowieso het verkeerde instrument om een bepaald milieu-effect teweeg te brengen: die is immers bedoeld als compensatie voor het prive-voordeel dat je hebt van een bedrijfsauto. De milieu-impact staat hier los van. Iemand die enkel zakelijke kilometers rijdt kan in de meest vervuilende auto die er is ook bijtellingsvrij rijden. Veel beter kun je dat spelen via de aanschafprijs maar ja, BPM zat er al niet op, dus veel instrumenten waren daar ook niet over. Een laag BTW tarief was misschien nog het beste idee geweest, dan had je de ondernemers niet nog eens meer voordeel gegeven dan ze al hadden via MIA, Vamil en what not.AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:10:
[...]
Waarom is dat een schande? Hij betaalt 0% bijtelling omdat de overheid dat label nu eenmaal op die auto geplakt heeft. In dat label staat niets over de wijze van ge-/misbruik van de mogelijkheden van de auto. Dat het maatschappelijk niet verantwoord is, is een andere kwestie. Maar als het gaat om het 'oplichten' van de belastingdienst, dan is de ervaring dat de meerderheid van de bevolking daar niet zo'n probleem mee heeft of van maakt.
De overheid heeft wél goed begrepen dat Nederlanders extreem gevoelig zijn voor dit soort fiscale ingrepen en dus is het doel meer plugin hybrids op de weg te krijgen bereikt. Of daarmee ook een milieu-effect is behaald...ik waag het te betwijfelen.
Heb de kofferbakruimte niet gemeten maar zo op het oog vergelijkbaar met mijn huidige Laguna, dus dat is dan wel D-segment vergelijkbaar.Nnoitra schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:02:
Cons, van een collega:
De Outlander zet boven de 125km/u (en als de accu leeg is) gewoon de benzine aandrijving aan en rijdt je 1:10.
Kofferbak ruimte: Niet groter dan een middelklasse station. Als je de bank plat legt, ja, dan kom je wel op een 1600L. Daarnaast heb je een hoge tildrempel.
Zag iemand anders ook nog over het interieur/dashboard wat goedkoop zou ogen; over het geheel ziet het er gewoon prima in orde uit. Je moet geen premium verwachten. Wel zijn sommige dingen wel wat cheap afgewerkt zoals de knoppen voor de raambediening; geen logo's of verlichting erin. Dacht eerst dat deze 'optie' er niet op zat (zo zag het er uit). Ander voorbeeld is de deurbekleding en dan vooral waar je je arm op legt; dit is een dun lapje kunstleer, zonder vulling erin.
Ik zou zeggen; besteed er 1000 euro extra aan als fabrikant, dan heb je dit soort dingen niet.
Ze doen het voor dit soort dingen:Daniel schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:46:
[...]
De overheid heeft wél goed begrepen dat Nederlanders extreem gevoelig zijn voor dit soort fiscale ingrepen en dus is het doel meer plugin hybrids op de weg te krijgen bereikt. Of daarmee ook een milieu-effect is behaald...ik waag het te betwijfelen.
Hoewel alle 23 onderzochte landen een daling laten zien in de CO2-uitstoot van hun nieuwe auto’s, staat Nederland aan kop met slechts 109,0 g/km. Met 9,7 g/km waren wij ook nog eens de grootste daler, uiteraard dankzij de bijtelling.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Op papier ja. Dat getal is het gemiddelde van de officiele uitstoot van de verkochte auto's. De Outlanders en andere al dan niet plugin hybrids hebben formeel een lage uitstoot die het gemiddelde nogal omlaag trekt. Dat getal gaat echter uit van een gebruik van de elektrische aandrijving dat weinig raakvlakken heeft met de werkelijkheid. In werkelijkheid zal de uitstoot vele malen hoger liggen, zeker als de accu's nauwelijks worden opgeladen.Phyc schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:47:
[...]
Ze doen het voor dit soort dingen:
Hoewel alle 23 onderzochte landen een daling laten zien in de CO2-uitstoot van hun nieuwe auto’s, staat Nederland aan kop met slechts 109,0 g/km. Met 9,7 g/km waren wij ook nog eens de grootste daler, uiteraard dankzij de bijtelling.
Zie er vooralsnog geen plug-ins bij staan, maar het verschil in verbruik bij de 'gewone' hybrids lijkt niet veel meer van de fabrieksopgave te verschillen dan bij de niet-hybrids.
[ Voor 29% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-04-2014 19:00 ]
Het hele CO2 straf systeem van de Nederlandse overheid is een grote wassen neus en het wordt tijd dat fabrikanten eens een eerlijke en betrouwbare manier voor het meten van verbruik opzetten. En kappen met die CO2 tax en dit in de brandstof verwerken.
[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 09-04-2014 20:21 ]
Papier is toch het enige wat er toe doet? Hiermee worden de CO2 reductie kriteria gehaald en hoeft Nederland de (zware) industrie niet aan te pakken.Daniel schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:38:
Op papier ja. Dat getal is het gemiddelde van de officiele uitstoot van de verkochte auto's. De Outlanders en andere al dan niet plugin hybrids hebben formeel een lage uitstoot die het gemiddelde nogal omlaag trekt. Dat getal gaat echter uit van een gebruik van de elektrische aandrijving dat weinig raakvlakken heeft met de werkelijkheid. In werkelijkheid zal de uitstoot vele malen hoger liggen, zeker als de accu's nauwelijks worden opgeladen.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Mooie bak man! Wijs! Alleen wat ik nooit snap is dan heb je zo'n dik uiterlijk en zo'n tamme motor erin. Hoezo niet de 150PK?sorted.bits schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:06:
Grappig topic. Op dit moment heb ik een paar maanden mijn nieuwe Audi A3 en bevalt super moet ik zeggen.
Leasemaatschappij: Noordlease
Eigen bijdrage: 0
Excl of incl brandstof: exclusief
Contractsduur: 54 maanden
Kilometers: 40.000
Winterbanden: Ja
Auto: Audi A3 Sportback S-line 1.6TDI Misanorood
Opties:Cataloguswaarde / fiscale waarde: € ? / € 38746
- S-line interieur
- S-line exterieur
- Panorama dak
- Parkeersensoren
- MMI / Navigatie, Xenon, LED, etc. Alles wat bij de S-line versie hoort
- Zwart optiek pakket
- 18" Lichtmetalen rotor velgen, zwart
- Aluminium optiek interieur pakket
Ik denk dat dit de reden is:wimpie007 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:16:
[...]
Mooie bak man! Wijs! Alleen wat ik nooit snap is dan heb je zo'n dik uiterlijk en zo'n tamme motor erin. Hoezo niet de 150PK?
Nadeel is de kofferbak. Ik heb een V40 als voorloop en helaas is het met 2 kleine kinderen gewoon niet te doen. Dus als ik straks m'n auto uit mag zoeken wordt 't waarschijnlijk de Octavia station. In de V40 is de kofferbak vol als we de kinderwagen erin leggen.Juancho schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:57:
Ik heb nu al flink wat keren gereden met 2 personen achterin en niemand klaagde over gebrek aan ruimte. Ik kreeg eerder complimenten hoe strak de V40 eigenlijk is, zowel van binnen als van buiten.
Jammer dat de Focus niet meer in een 14% uitvoering te krijgen is. Die had ik hiervoor
https://niels.nu
Dat ligt toch echt grotendeels aan de berijder. Het is mogelijk om zuiniger dan fabrieksopgave te rijden, maar daar moet je behoorlijk je best voor doen. Goed in de buurt komen is zeker haalbaar. Als er gemiddeld 30-50% meer verbruikt wordt, heeft dat meer te maken met het feit dat de bestuurder niet zelf voor de brandstof betaalt. Maar ook: het gemiddelde geeft nogal een vertekend beeld! De fabrieksopgave gaat over wat de auto kan presteren. Oftewel ik ben heel benieuwd naar de verdeling van de verbruiksdata per auto, ik verwacht eigenlijk dat er ook bij leasemaatschappijen auto's tussen zitten die zeer dicht bij de fabrieksopgave komen. De rest kan je de auto niet aanrekenen, wel de berijder (en desgewenst het fiscale stelsel).Hyp Hyper schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:55:
Dat was met mijn Civic Hybrid toch niet het geval. Het verbruik lag wel hoger, maar niet vele malen. Wellicht is dat met de plug-ins erger? Wellicht www.werkelijkverbruik.nl eens in de gaten houden of dit echt zo is...
Zie er vooralsnog geen plug-ins bij staan, maar het verschil in verbruik bij de 'gewone' hybrids lijkt niet veel meer van de fabrieksopgave te verschillen dan bij de niet-hybrids.
Vergelijk http://www.spritmonitor.de/ , daar is dat wel zichtbaar. Er zit gerust 80% verschil tussen de zuinigste en de minst zuinige auto. Mythbusters had een aflevering over de "myth" dat je 50% brandstof kan besparen door zeer zuinig te rijden. Die vonden ze "busted", omdat ze daar net niet aan kwamen. Ik zou het eerder willen omdraaien: je kan 100% meer brandstof gebruiken door zeer onzuinig te rijden! En ja, als ik niet zelf m'n brandstof betaal rijd ik ook anders dan als ik het wel zelf betaal.
Dit is helemaal een onzinnig artikel. Ze zeggen "de auto doet 1 op 34", waarbij ze uitsluitend naar de benzinecomponent kijken en het stroomverbruik compleet negeren. Hoezo jezelf rijk rekenen?L-VIS schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:31:
Nou ja, als je dit leest, is dat natuurlijk ook waar het om te doen is: http://www.autoweek.nl/we...ht-maar-juist-fabelachtig. De gemiddelde, werkelijke, uitstoot daalt behoorlijk. Echter moeten mensen dus ook wennen aan het opladen en moet je ze de tijd geven.
[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 10-04-2014 10:21 ]
Jij verwijderd spiegels, plakt naden dicht, pompt je banden te hard op en haalt dezelfde trucs uit als fabrikanten? Als ik heel hard mijn best doe verbruik ik 1l/100km meer dan fabriek en heb ik continue auto's in mijn nek, als ik rij zoals ik wil rijden met gemak 2l/100km.RemcoDelft schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:20:
[...]
Dat ligt toch echt grotendeels aan de berijder. Het is mogelijk om zuiniger dan fabrieksopgave te rijden, maar daar moet je behoorlijk je best voor doen. Goed in de buurt komen is zeker haalbaar.
Ik rij misschien ondertussen al te lang lease, maar mijn laatste prive auto reed ik echt niet op zuinig. Beetje hypocriet om je rijstijl op 'aso' te zetten als een ander het betaalt en op 'groen' als het uit eigen portemonnee komt.En ja, als ik niet zelf m'n brandstof betaal rijd ik ook anders dan als ik het wel zelf betaal.
Ondanks de 20% heb ik toch gisteravond de Focus Wagon besteld.Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:41:
Jammer dat de Focus niet meer in een 14% uitvoering te krijgen is. Die had ik hiervoor
De Octavia Combi proefrit van afgelopen zaterdag is me echt niet bevallen. Dan maar wat meer betalen.
Wat heb je proefgereden dan? En wat beviel er niet?InZane schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:45:
[...]
Ondanks de 20% heb ik toch gisteravond de Focus Wagon besteld.
De Octavia Combi proefrit van afgelopen zaterdag is me echt niet bevallen. Dan maar wat meer betalen.
Ik heb geen proefrit gemaakt, ben alleen even naar een dealer gegaan om een showroom auto te bekijken van binnen. Het zal allicht niet zo erg zijn dat ik zeeziek in de auto ga worden.
Zie hierAllSeeyinEye schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:54:
[...]
Wat heb je proefgereden dan? En wat beviel er niet?
Het interieur vond ik verder ook niet echt inspirerend, maar nou was ik van tevoren ook behoorlijk sceptisch over het interieur van de FordInZane schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:25:
[...]
Als laatste ook nog even in de Skoda Octavia Combi Greenline gereden. Dat begon al slecht met een chagrijnige mevrouw achter de balie. Gelukkig had ik haar eenmaal buiten bij de auto aangekomen snel afgepoeierd (Nee ik hoef geen uitleg, ga weg. Het is maar een auto.) en konden we ons laatste ritje maken. In de auto was duidelijk gerookt, dat was jammer. Verder vond ik de wegligging eigenlijk gewoon ronduit slecht. Wat een onrustig onderstel zeg. De enige pluspunten vond ik de ruimte en de motor (VW, duh!). Ik heb wel een een offerte laten maken, maar helaas had het jochie maar weinig verstand van zaken.. Als ik ooit nog naar Skoda ga kijken, ga ik in ieder geval naar een andere dealer.
De gereden Octavia zat verder wel vol met alle mogelijke opties, zoals grooot LCD scherm, DAB+, Lane Assist en noem maar op.
Nee je wordt er vast niet zeeziek in en misschien klink ik ook wel heel negatief. Op een wat minder gladde weg waren de oneffenheden erg voelbaar vond ik en verder miste ik dat directe en strakke wat de Focus wel had.joopv schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:14:
Het onderstel was blijkbaar "onrustig". Ik ben ook benieuwd wat daarmee bedoeld wordt, aangezien ik ook over een maandje of 2 die auto ga rijden.
Ik heb geen proefrit gemaakt, ben alleen even naar een dealer gegaan om een showroom auto te bekijken van binnen. Het zal allicht niet zo erg zijn dat ik zeeziek in de auto ga worden.
[ Voor 22% gewijzigd door InZane op 10-04-2014 12:27 ]
Wat bedoel je met een onrustig onderstel?
Hier ben ik het dus zeker niet mee eens, wat voor auto rijd je zelf?RemcoDelft schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:20:
[...]
Als er gemiddeld 30-50% meer verbruikt wordt, heeft dat meer te maken met het feit dat de bestuurder niet zelf voor de brandstof betaalt. Maar ook: het gemiddelde geeft nogal een vertekend beeld! De fabrieksopgave gaat over wat de auto kan presteren. Oftewel ik ben heel benieuwd naar de verdeling van de verbruiksdata per auto, ik verwacht eigenlijk dat er ook bij leasemaatschappijen auto's tussen zitten die zeer dicht bij de fabrieksopgave komen. De rest kan je de auto niet aanrekenen, wel de berijder (en desgewenst het fiscale stelsel).
En ja, als ik niet zelf m'n brandstof betaal rijd ik ook anders dan als ik het wel zelf betaal.
Op zich is het redelijk normaal (niet asociaal / scheuren etc) om Vmax te rijden. Als je puur door Vmax aan te houden (ipv 70 in zijn 5 over een landweggetje) 30-50% boven fabrieksopgaaf zit (check, in mijn geval) heeft dat niks met de tankpas van de zaak te maken. Eerder met dus kunsttoeren die de fabriek uithaalt om een minimale uitstootwaarde in de boeken te krijgen.
Een beetje vergelijkbaar met de man van het bergingsbedrijf (ik stond langs de weg met turboproblemen) die vroeg of ik de turbo zwaar belastte (ondertussen kwam het woord 'Schumacher' voorbij) waar ik mij dus absoluut niet in herkende. Sterker nog, formule 1 met een 1,5 liter ecodiesel is schier onmogelijk. Achteraf dit overdenkend kwam het in mij op dat een kleine herformulatie van zijn vraag tot een compleet ander antwoord zou hebben geleidt (bv 'vind je dat je auto genoeg vermogen heeft tussen de 100 en 130 km/h' of 'had je ook deze auto uitgezocht als hij slechts de heft van het vermogen had gehad'). Dus ja, ik belast de turbo wel eens een beetje... (maar anders kan ik er beter een zeil op zetten en wachten tot de wind me de juiste kant op duwt).
Ja, bejaarden zouden met deze auto aardig zuinig kunnen rijden.
Nee, veel afwijken van de fabrieksopgaaf komt niet door scheuren, slechts door het rijden van Vmax.
Ja, als ik zou gaan scheuren wordt het verbruik echt dramatisch....
Nu vind ik niet dat ik de overheid aan het oplichten ben door geen 70 op de snewweg te rijden, eerder dat de fabriek dat doet, of de overheid zelf door niet een praktijktest te gebruiken voor de berekening van de emissie van de auto...
Veel nieuwe auto's zijn verregaand geoptimaliseerd op ECE. Dan heb je bijvoorbeeld een auto die op papier in deze (stads)cyclus 1:30 rijdt door toepassing van een licht hybride systeem. Dezelfde auto rijdt op de snelweg met een bette 120 km/h op de cruise control 1:18. Ligt dat verschil aan de bestuurder?
Extremer worden de verschillen bij de plug-in hybrides. Zo'n auto rijdt bijvoorbeeld de eerste 50 kilometer electrisch. Voldoende voor de ECE meting (dus 0 gram en 0 verbruik), maar als je woon-werk afstand 100 km is dan verbruik je natuurlijk oneindig meer benzine
En ik krijg dus zowel de kinderwagen van de kleinste als de buggy van de oudste tegelijkertijd in de kofferbak van mijn V40. Tasjes achter de voorstoelen, en je kan met de familie een weekendje weg. Een en ander is dus afhankelijk van de modelletjes vierwielers voor je kinderen.Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:41:
[...]
Nadeel is de kofferbak. Ik heb een V40 als voorloop en helaas is het met 2 kleine kinderen gewoon niet te doen. Dus als ik straks m'n auto uit mag zoeken wordt 't waarschijnlijk de Octavia station. In de V40 is de kofferbak vol als we de kinderwagen erin leggen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Alleen wat ik nooit snap, is dat mensen dan een Golf voor +35K nemen in plaats van een beter afgewerkte A3?wimpie007 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:16:
[...]
Mooie bak man! Wijs! Alleen wat ik nooit snap is dan heb je zo'n dik uiterlijk en zo'n tamme motor erin. Hoezo niet de 150PK?
Verwijderd
Budget, en daarnaast is die Golf voor hetzelfde geld beter aangekleed. Mijn Skoda kost +38k, maar een A4 of Passat met dezelfde aankleding gaat naar de 50k.P. Mekes schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:11:
[...]
Alleen wat ik nooit snap, is dat mensen dan een Golf voor +35K nemen in plaats van een beter afgewerkte A3?
Verwijderd
Haha, omdat ik nu en veeeeel meer opties en PK's heb dan de Audi, o.a. een veel beter Navischerm waarbij MMI+ bij Audi echt achterlijk veel meer kost. Schuifdak, keyless entry, PDC, DYNaudio enzP. Mekes schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:11:
[...]
Alleen wat ik nooit snap, is dat mensen dan een Golf voor +35K nemen in plaats van een beter afgewerkte A3?
Leuk dat wimpie007 pk's prefereert boven extra opties/betere afwerking
A3 met dezelfde motor en uitrusting komt makkelijk op 50K, en zoveel beter is de afwerking niet. Golf VII is echt veel beter afgewerkt dan een 6
Golf is overigens 43K en niet 35
[ Voor 26% gewijzigd door wimpie007 op 11-04-2014 09:35 ]
Maar wat is er luxe aan een deur dicht slaan?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:10:
Dat is echt te kort door de bocht. De A3 is van binnen verre van dezelfde auto als de Golf of een Octavia. Dat het onderstel en een paar onderdelen overeenkomen wil natuurlijk niet zeggen dat een Leon of Octavia qua luxe op het niveau van Audi staan. Dat voel je al met de deur dichtslaan en merk je direct aan omgevingsgeluid en het feit dat niets tikt of trilt als je rijdt.
Omgevingsgeluid is wel een ding ja, dat merk je wel aanzienlijk bij de duurdere auto's.
Maar voor de rest zie ik weinig verschil hoor, in mijn seat rammelt of trilt er niks in de auto als ik rijdt, het interieur is vrij sportief (heb ook een sport versie). Als ik bij een collega bij zijn A3 naar binnen kijk zie ik geen verschil, sterker nog vind ik het interieur maar saai ogen (maar wellicht degelijk?).
Niet dat ik geen Audi zou willen hoor, graag zelfs, maar er wordt mijn inziens nog weleens overdreven gedaan over de luxe van bijvoorbeeld een Audi. Wel zie ik dat je veel meer mogelijkheden hebt qua opties interieur etc. dan bij de goedkopere merken, daar heb je vaak maar 3 pakketten en paar losse opties.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:10:
Dat is echt te kort door de bocht. De A3 is van binnen verre van dezelfde auto als de Golf of een Octavia. Dat het onderstel en een paar onderdelen overeenkomen wil natuurlijk niet zeggen dat een Leon of Octavia qua luxe op het niveau van Audi staan. Dat voel je al met de deur dichtslaan en merk je direct aan omgevingsgeluid en het feit dat niets tikt of trilt als je rijdt.
Ik was zelf eigenlijk van plan te gaan voor een golf of v40 of auris hybrid, en had in allen proef gereden.Falcon schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:01:
@XeNeRgY: Ja klopt, er zit verschil in afwerking en geluidsisolatie... maar of dit het prijsverschil tegenwoordig nog rechtvaardigt?
echter is mijn vriendin nogal Audi gek, dus toen de a3 betaalbaar bleek hebben we daar ook een proefrit in gedaan. En daar heb ik geen spijt van gehad, het is een A3 geworden.
- stil
- sublieme afwerking
- geweldige stoelen
Dit topic is gesloten.
![]()