You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik kom net van een 2009 Focus in een 2014 Octavia GLBL. Het audio van de Ford was uitstekend, maar de Octavia vind ik tegenvallen, ik krijg last van luistermoeheid. Het hoog heb ik al een stukje teruggedraaid maar ik heb de indruk dat er in het midden wat lelijke resonantiepiekjes zitten.sorted.bits schreef op maandag 19 mei 2014 @ 07:55:
[...]Dit vind ik trouwens ook bij Ford's. Daar zit ook al standaard een leuke installatie in. Ik heb in een ver verleden een Ford Focus in de lease gereden en daar was ik ook altijd tevreden over.
[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 19-05-2014 08:58 ]
Ik heb die ervaring (in de O3) helemaal niet. Zit het verschil hem wellicht in dat je geen Canton systeem hebt?joopv schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:57:
[...]
Ik kom net van een 2009 Focus in een 2014 Octavia GLBL. Het audio van de Ford was uitstekend, maar de Octavia vind ik tegenvallen, ik krijg last van luistermoeheid. Het hoog heb ik al een stukje teruggedraaid maar ik heb de indruk dat er in het midden wat lelijke resonantiepiekjes zitten.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb je nog andere auto's gereden? BMW 320d of 325d bijvoorbeeld?Z___Z schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:36:
Gister proefritjes gemaakt in de c180 en de is300h. Voordeel van de c180 is dat het een ruime goed afgewerkte auto is met perfecte zitpositie. Nadeel is dat de automaat niet gevoelloos schakelt. Maar goed 20% bijtelling betekent handgeschakeld. Dashboard ziet er mooi uit, maar als je er op duwt kraakt het wel, dus al dat lof in reviews is echt overdreven imho en zeker niet een klasse hoger waard.
Is300h is een hele stille auto, veel fijnere aandrijflijn dan de Mercedes. Alleen de 8 speaker audiosysteem is echt heel slecht. Daarnaast zijn de (sport)stoelen wat smal. Je kan geen normale stoelen krijgen. Ook zit ik met m'n 1,80m tegen het dak aan met m'n hoofd omdat de stoelen niet lager kunnen. Zonder panoramadak pas ik er net in. Als ik naar niks leun kom ik nog steeds tegen het dak aan.
Conclusie ergonomie is in de Mercedes veel beter dan bij Lexus, aandrijflijn is veel verfijnder bij Lexus. Weet nog niet wat het gaat worden.
Als die nu wegenbelasting vrij is, en je daar vanaf 2016 (bijvoorbeeld) wegenbelasting over moet gaan betalen, ben je flink aan de beurt met een auto van 1800kg
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Wat staat er in je contract? Als daarin bepaald is dat de werkgever de auto ter beschikking stelt en de daarmee gemoeide kosten draagt, is een eventuele wijziging in leasekosten (want dat is wat de werkgever ziet, omdat de leasemij de wegenbelasting moet betalen) niet jouw probleem.Widow schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:05:
Weet iemand toevallig of de Mitsu Outlander PHEV op dit moment wegenbelasting vrij is, en zo ja, of er bekend is wanneer je daar wegenbelasting over moet gaan betalen?
Als die nu wegenbelasting vrij is, en je daar vanaf 2016 (bijvoorbeeld) wegenbelasting over moet gaan betalen, ben je flink aan de beurt met een auto van 1800kg
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik weet dat sommige werkgevers de verhoging van het leasebedrag na begin van wegenbelasting voor bijvoorbeeld de VW Polo of Citroën C1 wel doorberekenden aan de gebruikers, dus dat lijkt me inderdaad handig om te weten....
Nee, lease budget is op basis van 35k/jaar, dus dan is diesel budget technishc niet interessant. 20% bijtelling met benzine heb je zeer weinig keuze als je een sedan wil:t_captain schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:57:
[...]
Heb je nog andere auto's gereden? BMW 320d of 325d bijvoorbeeld?
- Mercedes C180
- Mercedes CLA180
- Lexus IS300h
- Audi A3 Limosine
- Ford Focus
Begin dit jaar ging de wegenbelasting in voor de dieselauto die ik reed, en de kosten werden doorberekend naar de berijder van de auto. Ik ben snel overgestapt naar een benzine auto want dat scheelde geld, maar het was meer een algemene vraag. Ik zie de auto zoveel rijden en in het wagenpark van mijn werkgever staan er ook al een aantal, dus ik vroeg me af of daar straks wegenbelasting over betaald moest gaan worden.AllSeeyinEye schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:08:
[...]
Wat staat er in je contract? Als daarin bepaald is dat de werkgever de auto ter beschikking stelt en de daarmee gemoeide kosten draagt, is een eventuele wijziging in leasekosten (want dat is wat de werkgever ziet, omdat de leasemij de wegenbelasting moet betalen) niet jouw probleem.
Skoda OctaviaZ___Z schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:39:
[...]
Nee, lease budget is op basis van 35k/jaar, dus dan is diesel budget technishc niet interessant. 20% bijtelling met benzine heb je zeer weinig keuze als je een sedan wil:
- Mercedes C180
- Mercedes CLA180
- Lexus IS300h
- Audi A3 Limosine
- Ford Focus
Volkswagen Jetta
+ Lexus GS300hZ___Z schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:39:
[...]
Nee, lease budget is op basis van 35k/jaar, dus dan is diesel budget technishc niet interessant. 20% bijtelling met benzine heb je zeer weinig keuze als je een sedan wil:
- Mercedes C180
- Mercedes CLA180
- Lexus IS300h
- Audi A3 Limosine
- Ford Focus
(NB de instapversie kost minder dan de goedkoopste E of 5-serie)
Ik heb dit ook uitgezocht omdat ik op het punt stond de Volvo V60 PIH te bestellen voor de lease. Volgens mij vallen beide auto's in in dezelfde categorie.Widow schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:05:
Weet iemand toevallig of de Mitsu Outlander PHEV op dit moment wegenbelasting vrij is, en zo ja, of er bekend is wanneer je daar wegenbelasting over moet gaan betalen?
De huidige vrijstelling loopt tot 31-12-2015 meen ik me te herinneren. Toen ik dat hoorde heb ik maar afgezien van de lease aangezien dat ding 1849Kg weegt. Met nog een laadpaal erbij en een hogere eigen bijdrage is er voor mij geen voordeel meer.
Ben nu voor de V40 D4 gegaan met alle toeters en bellen erop. Die staat in bestelling.
Dat betekent, stam + t .
Dat betekent, stam + t .
Audi A4/A5?t_captain schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:20:
[...]
+ Lexus GS300h
(NB de instapversie kost minder dan de goedkoopste E of 5-serie)
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat zijn diesels. Hij wil benzine.
Dat systeem is inderdaad niet super, maar komt vooral ook denk ik vanwege er maar 3 instellingen zijn voor de equalizer. En je moet het geluid iets meer naar achter afstellen dan het midden.joopv schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:57:
[...]
Ik kom net van een 2009 Focus in een 2014 Octavia GLBL. Het audio van de Ford was uitstekend, maar de Octavia vind ik tegenvallen, ik krijg last van luistermoeheid. Het hoog heb ik al een stukje teruggedraaid maar ik heb de indruk dat er in het midden wat lelijke resonantiepiekjes zitten.
Ik zal zo even kijken hoe ik het heb staan. Ik ben er nu wel tevreden over, maar het heeft inderdaad wel even geduurd voordat ik het acceptabel kreeg. Ik kom van een VW Golf 6 Variant af en had daar 10 luidsprekers in. Dat geluid was ook veel beter.
Volgens mij kun je met VAGCOM wel meer equalizer instellingen krijgen, maar dat weet ik niet zeker.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Waarom de focus op 20%? Een Mazda 6 kan bijvoorbeeld met 25% completer en goedkoper zijn dan 20% uitvoeringen van anderen.Z___Z schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:39:
[...]
- Mercedes C180
- Mercedes CLA180
- Lexus IS300h
- Audi A3 Limosine
- Ford Focus
Ah, de Ultra's zijn diesels? Niet bij stilgestaan. My bad. Ik heb zelf een benzine A5 in de 20% uir 2012
Geeft niet, mijn eerste gedachte was namelijk ook de A4, en ben toen even gaan kijkenChief-XL schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:43:
[...]
Ah, de Ultra's zijn diesels? Niet bij stilgestaan. My bad. Ik heb zelf een benzine A5 in de 20% uir 2012
(Overigens baal ik stiekem wel een beetje dat de A4 Avant en ook de V60 D4 nu wel als 20% mogelijk is, waar dat vorig jaar niet het geval was. Dat had mijn keuze toch een flink stuk lastiger en wellicht leuker/spannender gemaakt)
Yes, de GLBL laat geen Canton toe en de speakers in de GL zijn echt om te huilen.AllSeeyinEye schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:59:
[...]
Ik heb die ervaring (in de O3) helemaal niet. Zit het verschil hem wellicht in dat je geen Canton systeem hebt?
Ontzettend schel, weinig laag, niet goed af te stellen...
What Do You Call An Alligator In A Vest?
De auto's krijgen wel minder uitstoot, maar de CO2-grenzen voor de bijtelling worden ook steeds verlaagd. Voor diesel wat minder, maar zeker voor benzine is het snel gegaan, en gaat het nog een stuk verder omlaag in 2015.Chief-XL schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:11:
Keuze voor lease auto wordt leuker. De auto's krijgen steeds meer vermogen met minder uitstoot. Ik ben benieuwd was er de komende jaren aan leasetoppers bijkomen.
Netto komen er juist steeds minder bijtellingsvriendelijke benzine-opties in het B/C/D-segment, ook al worden de auto's zuiniger. Voor diesels geldt inderdaad wel dat de keuze groter wordt.
Maar door de extra wegenbelasting MRB op diesels, en de accijnsverhoging op diesel, wordt het omslagpunt benzine/diesel steeds verder verhoogd. Het is vaak tot 40.000 km/jaar nog voordeliger om benzine te rijden (natuurlijk modelafhankelijk). Als je net zoals ik rond die 40.000 zit, dan is het erg lastig kiezen kan ik je vertellen. Neem je een benzine, dan is de leaseprijs hoog door de brandstofkosten; neem je diesel dan is de leaseprijs hoog door de hogere cataloguswaarde en de wegenbelasting MRB.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Op zich natuurlijk een voordeel, want mijn leasebudget is €850. Toch ben ik benieuwd of de electrische auto's de komende 4 jaar (wanneer ik aan een andere auto toe ben) wat volwassener zijn geworden en waar we allemaal uit kunnen kiezen. We gaan een leuke tijd tegemoet volgens mij.
Tesla Model S lijkt mij toch een redelijk volwassen elektrische auto.sorted.bits schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:27:
Bij ons wordt het brandstofvoorschot niet meegenomen in de leaseprijs, wat ook een rare constructie is. Soms zit je weken thuis (wij werken allemaal 100% thuis) te werken en daarna moet je een week naar Den Haag. Bij ons zijn ze de afgelegde afstanden gewoon te variabel om dat mee te nemen in een leaseprijs.
Op zich natuurlijk een voordeel, want mijn leasebudget is €850. Toch ben ik benieuwd of de electrische auto's de komende 4 jaar (wanneer ik aan een andere auto toe ben) wat volwassener zijn geworden en waar we allemaal uit kunnen kiezen. We gaan een leuke tijd tegemoet volgens mij.
Maar met 100k als aanschafprijs natuurlijk wel duur. Dus als dat soort auto's in de komende jaren veelvuldiger voor kan komen en tegen lagere prijzen, dan wordt het natuurlijk wel interessantBrilsmurfffje schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:28:
[...]
Tesla Model S lijkt mij toch een redelijk volwassen elektrische auto.
Ik las van de week een oude Autoweek (najaar 2013) met daarin een stuk over de BMW i3. Bij BMW gaan ze er vanuit dat de accucapaciteit in de komende drie jaar zal verdubbelen. Dat zou toch elektrisch rijden een stuk aantrekkelijker maken dan het nu is.sorted.bits schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:27:
Toch ben ik benieuwd of de electrische auto's de komende 4 jaar (wanneer ik aan een andere auto toe ben) wat volwassener zijn geworden en waar we allemaal uit kunnen kiezen. We gaan een leuke tijd tegemoet volgens mij.
Na de accu komt het netwerk naar voren als bottleneck.Edmin schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:04:
[...]
Ik las van de week een oude Autoweek (najaar 2013) met daarin een stuk over de BMW i3. Bij BMW gaan ze er vanuit dat de accucapaciteit in de komende drie jaar zal verdubbelen. Dat zou toch elektrisch rijden een stuk aantrekkelijker maken dan het nu is.
Om een EV van actuele specs volledig op te laden, heb je nu al 5 uur nodig (actuele specs accu: 85 kWh; actuele specs electriciteitsaansluiting: 3x25A).
Ik zie die accucapaciteit inderdaad sneller verdubbelen dan het netwerk, tenminste in woongebieden.
http://www.fastned.nl/166077/Netwerk.html
met redelijke specs voor snellladen:
http://www.fastned.nl/138953/Stekkers-en-vermogen.html
Een auto met modale afmetingen en luchtweerstand gebruikt op de snelweg immers zo'n 20 kW aan effectief vermogen.
Het is nog steeds niet om naar huis te schrijven. Auto's krijgen meer vermogen, en met de toename van electronische rijhulpen zullen we ook de kruissnelheden op de snelweg aanzienlijk willen opvoeren. Dergelijke trends betekenen dat we exponentieel meer electriciteit nodig zullen hebben.
Die accu is toch echt schijnproblematiek. 99% van de keren dat ik in de auto stap is dat voor een trip die prima met een elektrische auto te doen is, en dat geldt voor het merendeel van de automobilisten. Dat is standaard woon-werk verkeer en je prive tripjes in het land. Dan is het netwerk (gebrek aan laadpalen bij je eind-bestemming) veel meer een probleem dan de accu.t_captain schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:33:
[...]
Na de accu komt het netwerk naar voren als bottleneck.
Om een EV van actuele specs volledig op te laden, heb je nu al 5 uur nodig (actuele specs accu: 85 kWh; actuele specs electriciteitsaansluiting: 3x25A).
Ik zie die accucapaciteit inderdaad sneller verdubbelen dan het netwerk, tenminste in woongebieden.
De accu is voornamelijk een probleem voor lange ritten, maar dat is maar een beperkte hoeveelheid, vaak zelfs alleen voor een vakantie in Europa. Dat kan prima opgelost worden door op die momenten een huur/leen-auto te hebben met een verbrandingsmotor.
De infrastructuur wordt het volgende probleem, waarschijnlijk groter dan de accu's. We rijden in NL zon 200 miljard km per jaar in personenauto's (ik googlede een 12 jaar oude publicatie van CBS en daarin werd 189 mrd km genoemd, zal nu wel boven de 200Gkm zitten).
Als mijn auto gemiddeld 15% van het beschikbare vermogen aan de uitgang van de versnellingsbak gebruikt, dan is er gemiddeld 20kW nodig. Bij een gemiddelde snelheid van 50 km/h, verbruik ik 0.4 kWh/km. Natuurlijk is een elektrische aandijving veel energiezuiniger in m.n. stadsverkeer, maar daar staat tegenover dat ik 1:1 mechanisch vermogen vegelijk met stroomverbruik. Verliezen in accus, omvormers en electromotoren heb ik dus nog niet meegeteld.
200 miljard km --> 80 miljard kWh per jaar. Tenminste de helft van die energie moeten we toch in onze woonwijken gaan verbruiken als we onze auto's primair thuis opladen.
Een gemiddeld huishouden verbruikt op dit moment slechts zo'n 3500 kWh aan stroom. Dat zou met 5000 kWh per huishouden per jaar toenemen. Ik voorzie een flinke investering in de electriciteitsvoorziening, met vooral veel kosten in de "last mile".
[ Voor 62% gewijzigd door t_captain op 20-05-2014 13:50 ]
Dat is natuurlijk geen oplossing voor de langere termijn. Stel dat iedereen een elektrische auto rijdt maar een diesel wil huren voor op vakantie, moeten de verhuurders dan ergens 2 miljoen diesels achter hand houden die twee keer per jaar worden verhuurd? Dat kan nooit uit.Blik1984 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:36:
De accu is voornamelijk een probleem voor lange ritten, maar dat is maar een beperkte hoeveelheid, vaak zelfs alleen voor een vakantie in Europa. Dat kan prima opgelost worden door op die momenten een huur/leen-auto te hebben met een verbrandingsmotor.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dat hoor je mij ook niet zeggen, ik zeg alleen dat het belangrijkste argument (de beperkte actieradius) om geen elektrische auto te nemen in feite nergens op slaat, omdat die situaties voor de meeste mensen niet tot nauwelijks voorkomen in een jaar. Meestal zelfs maar 1 of 2 keer. Niettemin heb je natuurlijk wel gelijk dat er nog geïnnoveerd moet worden op dat vlakEvaluationCopy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:56:
[...]
Dat is natuurlijk geen oplossing voor de langere termijn. Stel dat iedereen een elektrische auto rijdt maar een diesel wil huren voor op vakantie, moeten de verhuurders dan ergens 2 miljoen diesels achter hand houden die twee keer per jaar worden verhuurd? Dat kan nooit uit.
Maar dat is het mooie van innovaties, het duurt heel lang voordat iedereen over is naar elektrisch omdat je altijd laggards hebt. In de tussentijd kunnen dit soort problemen ook verholpen worden
Verwijderd

Zeker geen straf om in te rijden. Wel duurder dan verwacht met vanafprijs € 37.500.
Ik neem aan dat de 4-serie begint met een 420i, dan vind ik een vanafprijs van 37k heel netjes. Toen we net begonnen met de euro in het jaar 2002, betaalde je voor het instapmodel van de 320Ci 39.400 euro.
Voor slechts 4.000 euro meerprijs t.o.v. een 218i? zou iedereen de 420i kiezen denk ik. Toch een hele klasse groter.
Die 41.500 voor de 420i vind ik nog steeds netjes t.o.v. de prijs van 12 jaar geleden. Je krijgt meer ruimte, een gratis automaat (en wat voor een, beste automaat die ik ooit heb gereden!) en waarschijnlijk een iets rijkere standaarduitrusting dan vroeger. Terwijl de prijs maar 5% is gestegen, gecorrigeerd voor inflatie is de auto dus een stuk goedkoper dan toen.
Iemand al iets gehoord over levering van een V40 D4?
Ik ga per 1/7 bij een andere werkgever aan de slag dus ook een andere leaseregeling.Rooke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:34:
[...]
![]()
Net aanvragen binnengekregen van 3 leasetoko's: ald automotive, multilease, athlon obv 25k/5j
A3 600, 600, 584
G7 518, 535, 546
V40 600, 600, 600
Budget is maar max 500 ex brandstof
Ik mag maar tot 15000k exclusief btw & bpm en een merkenbeleid(VAG,Peugeot,Volvo, Renault, Toyota, mini) gaan maar dat is toch verdomd lastig zoeken. Een Leon of 308 was wel mogelijk. Iemand ervaring of toegang tot een leaseportaal van ALD automotive?
[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 20-05-2014 16:22 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Die van mij staat gepland voor oktober dit jaar, maar dat is omdat dan mijn huidige contract pas afloopt. De dealer had het altijd over de eerste leveringen in juni.Phyc schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:13:
Leuk stukje over de nieuwe Volvo viercilindermotoren.
15k ex ex is niet zoveel.Rooke schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:15:
[...]
Ik ga per 1/7 bij een andere werkgever aan de slag dus ook een andere leaseregeling.
Ik mag maar tot 15000k exclusief btw en bpm gaan maar dat is toch verdomd lastig zoeken. Een Leon of 308 was wel mogelijk. Iemand ervaring of toegang tot een leaseportaal van ALD automotive?
Het instapmodel van de BMW 1-serie (5 deurs 114i zonder opties) doet zo'n 18000 euro excl belastingen bij een cataloguswaarde van 26.000 euro.
De instap-Golf (1.2TSI 85pk Trendline) heeft een nettoprijs van 15k. Dat is dus de grens van je leasebudget. Consumentenprijs van deze auto is 20k.
Als je ook nog diesel moet rijden, moet je zeker een maat kleiner kijken (Polo, 208, Clio).
[ Voor 17% gewijzigd door t_captain op 20-05-2014 16:26 ]
Vrees het ook inderdaad. Hoop dat er nog iets leuks in de pool staat of dat ik er een tikkie overheen mag.t_captain schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:22:
[...]
15k ex ex is niet zoveel. Het instapmodel van de BMW 1-serie (5 deurs 114i zonder opties) doet zo'n 18000 euro excl belastingen bij een cataloguswaarde van 26.000 euro.
Ik denk dat je dus moet richten op auto's met een consumentenprijs van maximaal 21.000 a 22.000 euro.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Mijn D4 Business staat voor levering begin september, maar de dealer verwacht hem eind juli / begin augustus al te ontvangen.Phyc schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:13:
Maar waarom die motoren nou zo weinig uitstoten, je word er niet heel veel wijzer van. Een paar jaar geleden waren de enige 14% diesels trage ecohokken, en ineens komt Volvo met een motorblok waar je in 7,5 seconde mee op de 100 zit.Phyc schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:13:
Is het trouwens zo dat de R-design V40 kleiner is van binnen dan de gewone modellen? Ik heb een keer in zo'n D2 gezeten (met R design dacht ik) maar ik vond dat echt een benauwde auto van binnen.
Verwijderd
Had de dealer (of PON) nog een paar op voorraad dan?Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:18:
Bestelling geplaatst (en goedgekeurd) voor de Seat Leon Limited Edition 3 (in het zwart). Nu wachten tot ik bericht krijg dat alles geregeld is bij de leasemaatschappij
Toen ik die mijne een paar maand geleden bestelde, heeft 'mijn' dealer met moeite er nog één bij PON weten te regelen (zei hij
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Eerlijk gezegd denk ik dat het ook nog wel een tijdje duurt, ook als je rondkijkt bij dealers staan ze er nog. Ik ben nog steeds super happy met mijn Limited 3
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb een tijdje terug achter in een S60 gezeten, maar ik zat gewoon klem met mijn 1.87mVerwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:08:
Dat was voor mij ook de reden om de V40 van mijn shortlist af te strepen, het benauwde gevoel van binnen. Ik reed overigens in een Momentum en daar had ik het ook, maar de R-design voelt nog wat benauwder aan vanwege het zwarte dak (hoewel de Momentum dat misschien ook had, geen idee). Maar ik deel wel je mening. Achterin zitten in de V40 gaat overigens prima, het is volgens mij meer het benauwde gevoel dan dat je ook werkelijk heel krap zit.
Persoonlijk vind ik Volvo's erg krap van binnen en het gevoel word op een of andere manier erg versterkt door het interieur.
[ Voor 56% gewijzigd door Ethirty op 20-05-2014 23:04 ]
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Onze eigen Seat dealer (vriendin rijdt ook Seat) had er nog 2, en enkele Limited Edition 2'sNnoitra schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:33:
[...]
Had de dealer (of PON) nog een paar op voorraad dan?
Toen ik die mijne een paar maand geleden bestelde, heeft 'mijn' dealer met moeite er nog één bij PON weten te regelen (zei hij).
Via daar kunnen regelen, erg fijn
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-05-2014 07:11 ]
Maar helaas eigenlijk nog steeds te duur
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voorlopig rij ik met een peugeot 308 (model 2014) en is wat aan de kleine kant en traag (1.6 HDI 92pk).
Met mijn beperkt leasebudget (550€/maand) heb ik naar mijn gevoel toch een leuke auto weten te bestellen.
Skoda octavia combi ambition 2.0tdi 150pk
- Stof Ambition Satin Black (HA/AM)
- Metaalkleur (MeP)
- Metal Grey metallic (F6F6)
- Pack Ambition GPS (geldig tot 09/12/2014) (WBI/RWBI/PKW)
-- Maxi DOT scherm in kleur (9S6)
-- Infotainment Navigatiesysteem AMUNDSEN (PNC/QV3/PT1/PLR/9S6)
-- Vloertapijten (0TD)
- Pack Ambition Style (geldig tot 09/12/2014) (WBJ/RWBJ)
-- "Intelligent Park Distance Assitant" / Parking Distance Control voor- en achteraan (7X2)
-- LED-lampen achteraan (8SK)
-- Verlichte voetenruimte voor- en achteraan (6T2)
- Hill Hold Control - Wegrijhulp op een helling (HHC) (UG1)
- 17" Lichtmetalen velgen TERON (225/45 R 17) (PJ3)
- Verlaagd sportchassis (PKX)
- Geblindeerde ruiten achteraan (PH7)
- Voorzetels in de hoogte regelbaar met regelbare lendensteun (PK2)
Mooie ruime auto die voldoende vlot is, nu beginnen aan het lang wachten 3-4 maanden levertijd.
Krijg trouwens goede reacties op mijn Leon L3 in het wit.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik lees dat je in Belgie woont, maar scheelt dat zoveel?Engineer Stewie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:16:
Met mijn beperkt leasebudget (550€/maand) heb ik naar mijn gevoel toch een leuke auto weten te bestellen.
Skoda octavia combi ambition 2.0tdi 150pk
Bij mij zit brandstof ook al in die 550€ en de belgische CO2-belasting ookt_captain schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:57:
[...]
Ik lees dat je in Belgie woont, maar scheelt dat zoveel?Ik denk dat deze auto in NL zo'n 850 euro zou kosten (ex BTW, incl brandstof).
Ik werk nu wel bij een groot bedrijf en hebben dus goede voorwaarden (17% korting op skoda).
In België komt hij normaal rond de 660€ incl brandstof/excl BTW bij een lease van 4jaar en 30000 km/jaar.
Kostprijs voor mij... 60€ netto per maand aan belasting (privé gebruik)
Ik kon ook een audi A3 1.6TDI full option bestellen (enkel 16" velgen omwille van de eco versie), een mercedes c-klasse 220cdi, BMW 318d (met weinig opties uiteraard). Maar dat schept mss een beeld van de ongeloofelijk goede voorwaarden die ze hier hebben, mag wel met een paar honderd leasewagens op de parking (voornamelijk skoda, audi, volvo)
Het is niet alleen de voorwaarden die bij jouw bedrijf erg goed zijn, hoor, Nederland en Belgie zijn sowieso niet te vergelijken op lease gebied. Mijn Belgische collega's / concurrenten / vakgenoten rijden tegen lagere kosten (bijtelling en leasebedrag) E-klasse, 5-serie / M5, XC60, Jaguar, Q7, Cayenne, waar dezelfde functie in Nederland rond rijd in een A6, C Klasse, Passat, V60 etc.Engineer Stewie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:13:
[...]
Ik kon ook een audi A3 1.6TDI full option bestellen (enkel 16" velgen omwille van de eco versie), een mercedes c-klasse 220cdi, BMW 318d (met weinig opties uiteraard). Maar dat schept mss een beeld van de ongeloofelijk goede voorwaarden die ze hier hebben, mag wel met een paar honderd leasewagens op de parking (voornamelijk skoda, audi, volvo).
Auto's verlenen in België simpelweg meer status dan in Nederland en de overheid respecteert dat daar (gelukkig). Als je in België 'maar' in een Golf aan komt, dan is de aanname al snel dat je niet goed bent in je vak. Je rijdt tenslotte slechts in een Golf.
Omdat het verschil van 20% naar 25% zo'n 25% is qua bijtelling. Dat zou dus betekenen een auto van 30k ipv van 40k. Nou klopt dat ook wel qua leaseprijs aangezien je voor hetzelfde leasebedrag veel minder Mazda 6 kan leasen (cataloguswaarde dan, dus niet auto+opties).PWM schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:34:
[...]
Waarom de focus op 20%? Een Mazda 6 kan bijvoorbeeld met 25% completer en goedkoper zijn dan 20% uitvoeringen van anderen.
Hmm, mijn hudige werkgever geeft relatief kleine auto's maar wel een heel goed loon.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:20:
[...]
Het is niet alleen de voorwaarden die bij jouw bedrijf erg goed zijn, hoor, Nederland en Belgie zijn sowieso niet te vergelijken op lease gebied. Mijn Belgische collega's / concurrenten / vakgenoten rijden tegen lagere kosten (bijtelling en leasebedrag) E-klasse, 5-serie / M5, XC60, Jaguar, Q7, Cayenne, waar dezelfde functie in Nederland rond rijd in een A6, C Klasse, Passat, V60 etc.
Auto's verlenen in België simpelweg meer status dan in Nederland en de overheid respecteert dat daar (gelukkig). Als je in België 'maar' in een Golf aan komt, dan is de aanname al snel dat je niet goed bent in je vak. Je rijdt tenslotte slechts in een Golf.
Bij mijn vorige werkgever verdiende ik 5000€ minder per jaar en had ik veel slechtere secundaire voorwaarden (pensioenplan, overlijdens verzekering, hospitalisatie,...). Had daar wel een zeer goed uitgeruste Passat variant.
Ben toch blij met meer loon, netto voel ik weldegelijk een groot verschil, de 'kleine' wagen neem ik er wel bij, die brengt immers geen extra brood op tafel
Jezus. De Duitsers hebben het ookal zo goed voor elkaar. Jammer dat we dit moeten aanzien.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:20:
[...]
Het is niet alleen de voorwaarden die bij jouw bedrijf erg goed zijn, hoor, Nederland en Belgie zijn sowieso niet te vergelijken op lease gebied. Mijn Belgische collega's / concurrenten / vakgenoten rijden tegen lagere kosten (bijtelling en leasebedrag) E-klasse, 5-serie / M5, XC60, Jaguar, Q7, Cayenne, waar dezelfde functie in Nederland rond rijd in een A6, C Klasse, Passat, V60 etc.
Ik eis ook een M5 tegen 0% bijtelling
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
De hoogte van dit bedrag is bepaald op de waarde van de auto en de CO2 uitstoot en zakt dus ieder jaar wat (lagere waarde van de auto).
De skoda die ik besteld heb heeft in België een cataloguswaarde van 30500€ en een CO2 uitstoot van 110 gram.
Dit geeft een bedrag van 140€/maand bruto waarop weer een vrijstelling van 31.7€ geldt.
In totaal geeft dat met 40% bedrijfsvoorheffing:
(140-31.7)*(1-0.4) = 65€ netto per maand.
En dat zijn voor de Belgische leaserijder de enige kosten die een firmawagen met zich meebrengt...
[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-05-2014 14:03 ]
Juist, betaal ik ook liever wat meer voor. Veiligheid vind ik belangrijker dan de auto die ik rijjoopv schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:07:
Dat is mooi, maar dan betaal ik (als Nederlander) toch liever wat meer en rij op fatsoenlijk onderhouden wegen, met eenduidige verkeerssituaties, met wegwerkzaamheden die in hoog tempo in de nacht en weekend gedaan worden in plaats van maandenlang overdag wegen te blokkeren. Enzovoorts.
Ter vergelijk, in Belgie was het aantal verkeersdoden in 2013 628. In Nederland was dit 570. Echter hebben wij wel ruim anderhalf keer zoveel inwoners dan België
Uh... wegwerkzaamheden kunnen ze in Nederland ook wat van, A28 Utrecht - Amersfoort bijvoorbeeld. Geldverspilling door soms wegen die nog prima zijn opnieuw te doen, terwijl de weg ernaast waardeloos is. Maar goed de wegen in België zijn inderdaad ook niet de beste.joopv schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:07:
Dat is mooi, maar dan betaal ik (als Nederlander) toch liever wat meer en rij op fatsoenlijk onderhouden wegen, met eenduidige verkeerssituaties, met wegwerkzaamheden die in hoog tempo in de nacht en weekend gedaan worden in plaats van maandenlang overdag wegen te blokkeren. Enzovoorts.
[ Voor 3% gewijzigd door Pannekoek81 op 21-05-2014 14:12 ]
Verwijderd
Wat meer wil ik ook wel betalen ja. Als ik het goed bereken kom je voor die auto (30500) met 20% bijtelling en 42% op een maandbedrag van 214 euro netto. Dat is welgeteld 149 euro per maand goedkoper rijden dan in Nederland. Oftewel je betaalt als Nederlander dan 230% meer.joopv schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:07:
Ik blijf het bijzonder vinden dat dit soort regels en vooral de afwijking daarvan tussen de diverse landen (accijnzen, bijtelling, belastingtarieven, tol etc.) voort kan bestaan terwijl, in mijn ogen, minder ingrijpende besluiten (downloadverbod) wel zo nodig eenduidig moeten zijn. Komt voor mij over dat wanneer het moeilijk (of onmogelijk) wordt, ze het maar laten zoals het is. Waarom kan Duitsland bijvoorbeeld nu besluiten om tol te gaan heffen en waarom doet/moet Nederland dit niet (los van de export die dan duurder wordt) want dat geldt voor Duitsland
Wat ook een voordeel is, sommige werkgevers maken een salarisoverzicht en zetten daarin je leasebudget als een reiskostenvergoeding die je zelf mag besteden. Als je het uitgeeft aan een leaseauto gaat het geld daar naartoe, maar als je zelf alles wilt regelen kan je het dan laten uitbetalen (gaat helaas wel belasting overheen). Vervolgens tellen ze alle bedragen bij elkaar op en zit je bijvoorbeeld aan een jaarsalaris van 80k. Echter, wat veel mensen vergeten is dat een werkgever geen pensioenpremie betaald over het bedrag dat ze ter beschikking stellen voor jouw lease auto, maar ze zetten het wel allemaal mooi in één overzichtje onder elkaarEngineer Stewie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:18:
[...]
Hmm, mijn hudige werkgever geeft relatief kleine auto's maar wel een heel goed loon.
Bij mijn vorige werkgever verdiende ik 5000€ minder per jaar en had ik veel slechtere secundaire voorwaarden (pensioenplan, overlijdens verzekering, hospitalisatie,...). Had daar wel een zeer goed uitgeruste Passat variant.
Ben toch blij met meer loon, netto voel ik weldegelijk een groot verschil, de 'kleine' wagen neem ik er wel bij, die brengt immers geen extra brood op tafel.
Op zich ben ik wel te spreken over het vermelden van een all-in pakketwaarde van de arbeidsvoorwaarden. Maar zet er dan wel de zaken bij die niet rechtstreeks aan de werknemer worden betaald, namelijk premies voor pensioen en werknemersverzekeringen. En tel alleen het privedeel van de leaseauto, want het zakelijk deel is geen inkomen (voor mijn part door een pro rato verdeling van leasebudget naar prive/zakelijke normkilometers). Dan heb je een bedrag wat je heel goed kunt vergelijken tussen werkgevers, lekker transparant.
Wat ik betaal (65€) staat los van de gewone verkeersbelasting die door de leasemaatschappij opgehoest moet worden natuurlijk. Maar de staat van de wegen is idd niet alles neejoopv schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:07:
Verder is er bij mij geen sprake van zakelijk/prive verdeling, ik rij enkel privé omdat woon-werk kilometers ook privé geteld worden in België...
Óók niet de beste? Zeg maar gewoon knap waardeloos en veel slechter dan in NL. Gaten waar bijna je hele wiel in verdwijnt, kapotte vrachtwagenbanden en afgewaaide takken die gewoon dagen op de vluchtstrook blijven liggen...en de hogere filedruk in België heeft ook vast met het wegennet te maken.Pannekoek81 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:12:
Maar goed de wegen in België zijn inderdaad ook niet de beste.
Of ze vangen minder centen voor het onderhoud of die centen gaan ergens anders naartoe..
[ Voor 16% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-05-2014 16:03 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Er is echter een ontwikkeling. Heb deze week mijn baan opgezegd (na 8 jaar) en ga per 1 juli bij een ander bedrijf werken. Kan dus slechts een kleine maand van de nieuwe auto genieten. Meenemen van de auto is niet mogelijk, dus kan weer een andere auto gaan uitzoeken. Mocht de Octavia goed bevallen dan bestel ik hem mogelijk opnieuw. Echter is de kans groot dat ik deze keer voor een hogere klasse ga.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
kun je zeker een lekkere afkoopsom betalen voor die nieuwe auto?Zware Unit schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:50:
Volgende week vrijdag eindelijk de nieuwe Octavia ophalen... kan niet wachten!
Er is echter een ontwikkeling. Heb deze week mijn baan opgezegd (na 8 jaar) en ga per 1 juli bij een ander bedrijf werken. Kan dus slechts een kleine maand van de nieuwe auto genieten. Meenemen van de auto is niet mogelijk, dus kan weer een andere auto gaan uitzoeken. Mocht de Octavia goed bevallen dan bestel ik hem mogelijk opnieuw. Echter is de kans groot dat ik deze keer voor een hogere klasse ga.
Met een beetje mazel heeft hij een "Afkoop vervroegd inleveren"-achtig iets in zijn leasecontract.Palomar schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:41:
kun je zeker een lekkere afkoopsom betalen voor die nieuwe auto?
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Wij hoeven ook niets te betalen bij vertrek. Enkel het deel dat je eventueel zelf betaald heb (je kan extra opties nemen en die dien je in één keer bij aflevering te betalen) ben je kwijt.Palomar schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:41:
[...]
Maar dan moet je maar niet zo stom zijn om geld op te leggen op een bedrijfswagen
(Even uitgaande van een gemiddeld gezin met een koopwoning en bv. 1 auto)
-edit-
http://www.rijnmond.nl/pr...ting-bestaan-er-nederland
Hier een mooi lijstje. En dat is uit 2011 dus er is inmiddels nog wel een en ander bijgekomen of verhoogd, energiebelasting, verhoogde assuratiënbelasting, watertaks etc etc...
[ Voor 34% gewijzigd door EvaluationCopy op 22-05-2014 08:54 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Lol, zullen ze blij mee zijn!Zware Unit schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:50:
Ik gok dat wat jij noemt "belasting op arbeid verplichte afdracht", bij ons gewoon de inkomstenbelasting is en die is verdeeld in schijven:Z___Z schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:42:
In Belgie mogen auto's dan wel goedkoper zijn, maar de totale belastingdruk is toch echt hoger dan in Nederland. Dus het is appels met peren vergelijken. Om die reden kan je toch echt beter in Nederland wonen. Sowieso is het belasten van auto's (veel) beter dan het belasten van arbeid. Je kan dan zelf kiezen of je wel of niet het geld ervoor over hebt, terwijl belasting op arbeid verplichte afdracht is.
| schijf 1 | € 0 t/m € 19.645 | 36,25% |
| schijf 2 | € 19.646 t/m € 33.363 | 42% |
| schijf 3 | € 33.363 t/m € 56.531 | 42% |
| schijf 4 | € 56.532 of meer | 52% |
Alles wat je dus boven de grens van €56.232 verdiend, moet je dus meer dan de helft van afdragen..... Er zijn volgens mij weinig landen waar dit nog meer gebeurd.
En ik gok dat al die mensen die verhuizen naar België ook hun huiswerk hebben gedaan, aangezien ik nog niet veel Belgen naar Nederland zie verhuizen
[ Voor 8% gewijzigd door sorted.bits op 22-05-2014 19:35 ]
Gelukkig niet. Octavia is bijna 200 euro p/m onder mijn lease budget. Enkel bij een auto boven budget of boven de 1.100 euro p/m krijg je een boete of moet je de auto meenemen. Nu is het gewoonPalomar schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:41:
[...]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
http://touch.metronieuws....1sWrb1%402ntycXkbBt4C3Pw/
Binnenkort even offerte aanvragen voor een A4, c klasse en is300h. Hoop dat ze in m'n budget gaan vallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Zware Unit op 22-05-2014 22:37 ]
Haha... Lekker praktisch en betaalbaar (150k).
De reden dat mensen naar België gaan verhuizen is voornamelijk vanwege het gebrek aan vermogensheffing. Dat is dus ideaal als je pensionado bent. Belasting op inkomen is in België hoger dan in Nederland.sorted.bits schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:34:
[...]
Ik gok dat wat jij noemt "belasting op arbeid verplichte afdracht", bij ons gewoon de inkomstenbelasting is en die is verdeeld in schijven:
schijf 1 € 0 t/m € 19.645 36,25% schijf 2 € 19.646 t/m € 33.363 42% schijf 3 € 33.363 t/m € 56.531 42% schijf 4 € 56.532 of meer 52%
Alles wat je dus boven de grens van €56.232 verdiend, moet je dus meer dan de helft van afdragen..... Er zijn volgens mij weinig landen waar dit nog meer gebeurd.
En ik gok dat al die mensen die verhuizen naar België ook hun huiswerk hebben gedaan, aangezien ik nog niet veel Belgen naar Nederland zie verhuizen
Verder krijgen Belgen aan kinderbijslag per maand evenveel als wij per kwartaal. Dat zou in mijn situatie ruim 400 euro / maand meer opleveren (3 kinderen) dan in Nederland. Ziektekostenverzekering is aanzienlijk goedkoper (in Nederland betaal je een paar honderd euro per maand (zorgpremie en inkomensdeel), autorijden is goedkoper, wonen is goedkoper. Per saldo zijn wij Nederlanders slechter af.Blik1984 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:02:
[...]
De reden dat mensen naar België gaan verhuizen is voornamelijk vanwege het gebrek aan vermogensheffing. Dat is dus ideaal als je pensionado bent. Belasting op inkomen is in België hoger dan in Nederland.
Oh nee! Ik zie weer een eindeloze wispelturige tijd aankomen: Kijk maar eens hier!Zware Unit schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:50:
Het ligt er wel aan bij wat voor bedrijf je vertrekt. Is het een erg groot bedrijf (waar je auto makkelijk kan worden doorgeschoven), dan zou ik me niet zo schuldig voelen. Ik ben zelf ooit bij een kleine automatiseerder vertrokken (kon een mooie stap maken) en ik voelde me écht schuldig (auto moest nog een jaar) t.o.v. de eigenaar van de zaak. Probleem was overigens snel opgelost, auto is totall loss gereden door een stagiaire die net zijn rijbewijs had.
Waarom verhuis je niet naar Belgie dan? Zo slecht hebben we het niet in Nederland.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:27:
[...]
Verder krijgen Belgen aan kinderbijslag per maand evenveel als wij per kwartaal. Dat zou in mijn situatie ruim 400 euro / maand meer opleveren (3 kinderen) dan in Nederland. Ziektekostenverzekering is aanzienlijk goedkoper (in Nederland betaal je een paar honderd euro per maand (zorgpremie en inkomensdeel), autorijden is goedkoper, wonen is goedkoper. Per saldo zijn wij Nederlanders slechter af.
Ik heb het ook niet slecht in Nederland, integendeel. Alleen ons klimaatZ___Z schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:34:
[...]
Waarom verhuis je niet naar Belgie dan? Zo slecht hebben we het niet in Nederland.
http://www.indexmundi.com/Map/?v=67&r=xx&l=nl
En wat betreft het klimaat...ik vind het juist heerlijk om hier te wonen. We krijgen nagenoeg alles voor onze kiezen in een jaar, van extreme winters tot warme zomers...top toch?!
Zat mensen die ik hoor zeggen dat ze weer terug verlangen naar Nederland als ze een jaar lang op Curaçao zijn geweest(terwijl ze eest zeiden dat ze het liefste altijd mooi weer wilden)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb destijds inderdaad (en uiteraard!) naar mijn eigen situatie gekeken, waarin ik behalve kinderbijslag, algemene heffingskorting en arbeidskorting geen enkele toeslag/korting krijg. Met die parameters, drie kinderen en een inkomen van 50k is Belgie voordeliger.renzo4000 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:24:
Volgens mij pik je de extreme (in je eigen voordeel?) eruit... Ik denk dat je per saldo toch echt beter af bent in Nederland, en nee ik ben niet bijzonder chauvinistisch.
Interessant, maar heel algemeen.Kijk ook eens hier na:
Ik niet hoor. Ik teken voor 365 * 25+Celcius. Heb een hekel aan sneeuw, regen, herfst, winter en vaak ook voorjaar, al valt dat de laatste jaren wel mee. En in Nederland hebben we geen zomers, hier is het maximaal een week aaneengesloten mooi weer. Verder kan mijn huid niet tegen ons vochtige gematigde zeeklimaat. Volgens huidspecialisten is de enige remedie een droog klimaat (land of middellandsezeeklimaat). Nog een paar jaar uitzingen tot de kinderen oud genoeg zijn om zelf de keuze te maken en dan serieuze plannen maken om toch een aangenamer klimaat op te zoeken.En wat betreft het klimaat...ik vind het juist heerlijk om hier te wonen. We krijgen nagenoeg alles voor onze kiezen in een jaar, van extreme winters tot warme zomers...top toch?!
Zat mensen die ik hoor zeggen dat ze weer terug verlangen naar Nederland als ze een jaar lang op Curaçao zijn geweest(terwijl ze eest zeiden dat ze het liefste altijd mooi weer wilden)
Ik ben een half jaar op Curaçao geweest voor mijn afstudeerstage. Ik zou tekenen om daar te gaan wonen + werken (het zou eventueel wel kunnen), maar heb op dit moment teveel hier om het nu achter te latenrenzo4000 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:24:
Volgens mij pik je de extreme (in je eigen voordeel?) eruit... Ik denk dat je per saldo toch echt beter af bent in Nederland, en nee ik ben niet bijzonder chauvinistisch. Kijk ook eens hier na:
En wat betreft het klimaat...ik vind het juist heerlijk om hier te wonen. We krijgen nagenoeg alles voor onze kiezen in een jaar, van extreme winters tot warme zomers...top toch?!
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Telt minder bij dan een gewone benzineauto die de helft kostZware Unit schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:50:
[...]
Haha... Lekker praktisch en betaalbaar (150k).
Haha... altijd een leuke tijd! Proefritjes makenfredkroket schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:26:
[...]
Oh nee! Ik zie weer een eindeloze wispelturige tijd aankomen: Kijk maar eens hier!
Skoda Octavia die ik uiteindelijk had uitgezocht was toch een budget gedreven keuze.
Gewoon voor de leuk, geen van beiden plannen om eentje te kopen/leasen (althans ik niet iig)
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Zeer nieuwsgierig naar jullie beleving van de Cupra. Staat nog steeds hoog op het verlanglijstje.Ethirty schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:28:
Ik ga zondag met de buurman een proefritje maken in de nieuwe Leon Cupra
Gewoon voor de leuk, geen van beiden plannen om eentje te kopen/leasen (althans ik niet iig)
Hier staat een uitgebreid verslag met de nieuwe cupraAtratus schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:57:
[...]
Zeer nieuwsgierig naar jullie beleving van de Cupra. Staat nog steeds hoog op het verlanglijstje.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Leasemaatschappij: Dutchlease
Leasebedrag: € 550,-
Budget: € 525,-
Eigen bijdrage: 25
Excl of incl brandstof: inclusief
Contractsduur: 48 maanden
Kilometers: 25.000
Winterbanden: nee
Vervangende auto: Ja
Bijtellingspercentage: 20%
Auto: Seat Ibiza ST 1.2 tsi style dynamic
Opties: nvt
Cataloguswaarde / fiscale waarde: € ? / € 16.850
Branche: Accountancy
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ach ja, meeste bedrijven geven een auto of als/ipv loon en om er mee naar klanten te rijden/in de file te staan. Daarbij is bijtelling ook niet altijd even prettig. Zelf tig leasauto's gehad en simpelweg blij er nu geen één meer te hebben.freestyler2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:50:
Mijn leasebudget valt wellicht in het niet van de meeste hier....
Overigens niets mis met je auto, Ibiza's zijn mooie auto's en de ST biedt je ook nog 's ruimte. Prima keus toch?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Dit topic is gesloten.
![]()