Ik zou er voorlopig niet op rekenen. Er is geen enkel zodanig model (plugin-hybrid met stevige elektromotor) aangekondigd. Audi komt wel met de A3 E-Tron (7% bijtelling) maar die aandrijflijn zal vermoed ik hooguit kunnen verhuizen naar de A4 - ik verwacht niet dat die in de A6 komt. BMW heeft inmiddels een BMW X5 e-Drive plugin hybrid als concept maar die zal zeker niet voor eind 2015 op de markt komen. De aandrijflijn (de bekende 2.0 4-pitter-turbo met 245 pk en een 95 pk elektromotor) zou zich op zich ook nog wel lenen voor de 5- en 7-serie. Volgens BMW is de uitstoot minder dan 90 gram CO2 per kilometer dus met de huidige normen zou dat een 14%-bijteller zijn. De ActiveHybrid bestaat natuurlijk al maar da's in het geval van de 5-serie doodleuk een 25%-auto.Zware Unit schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:32:
Komt er nog een leuke lage (7% of 14%) bijteller aan uit de stal van BMW of Audi in de 5-serie of A6 klasse? Tesla en V60 PiH staan momenteel hoog op mijn lijstje, maar nieuwe 520d (20% in sedan) is ook wel erg mooi... Echter 500-600 euro bijtelling per maand is vrij stevig.
Als je voor weinig bijtelling high end wil rijden (in een nieuwe auto, een youngtimer met bijtelling tegen de dagwaarde kan altijd nog) zijn de twee auto's die je al noemt eigenlijk je enige opties (ik heb overigens zelf voor de eerste gekozen)