You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Yep!
1.4TSI met DSG is een auto die sportief van ze plek komt. Vriend van mij heeft de 1.2TSI met handbak en deze komt met het verkeer mee, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Onderstel is absoluut minder in vergelijking met mijn vorige A3 SB S-line, maar dat had ik ook wel verwacht. Moet echter nog wel worden verlaagd en dat schijnt enorm te helpen met het weggedrag.
DAB is geweldig en biedt een zeer goede geluidskwaliteit. Navigatiescherm is groot en reageert snel op input.
Ruimte in de auto is enorm. Ben bijna 1:90 en kan met gemak achterin zitten als ik de bestuurdersstoel op mijn lengte instel.
Panoramisch dak ik enorm en bediening erg initiatief.
Bekleding (Nappa leder met geperforeerd zitvlak) is enorm goed gelukt. Kost rond de 2.200 euro, maar geeft de auto echt een luxe uitstraling van binnen.
Haha... ik ook niet. Veel mensen doen alsof ik een enorme stap terug maak, maar het is duidelijk dat ze nog nooit in een moderne Skoda hebben gereden. Dit is momenteel echt een enorm aantrekkelijke auto. Ook met de 20% bijtelling variant die ik heb gekozen. Een enorme bak met ruimte en dat voor 35.000 in de bijtelling volledig aangekleed. Een vergelijkbare auto (icm moderne automaat, max 20% bijtelling, ~35.000 euro volledig aangekleed) heb ik niet kunnen vinden.RomeoJ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:09:
Ziet er inderdaad een stuk spannender uit dan menig ander standaard Octavia. Hoewel ik normaal gesproken niet snel voor Skoda zou kiezen.......
[ Voor 26% gewijzigd door Zware Unit op 03-06-2014 21:25 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Helemaal mee eens, ware het niet dat ik de 2.0 TDI rijd, verder vrijwel identiek.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Doe dat wel meer, auto's kiezen vanachter een pc. Is eigenlijk de eerste keer dat ik effectief ben gaan testrijden, maar dat was vooral om de kwaliteit de beoordelen.
Daar is overigens niks mis mee.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
De auto die ik nu rij is 1,5 maand oud en kan er nog wel tegen, is enkel aan de krappe kant...
De businessline elegance kan zichzelf toch inparkeren?Zware Unit schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:17:
[...]
Yep!
1.4TSI met DSG is een auto die sportief van ze plek komt. Vriend van mij heeft de 1.2TSI met handbak en deze komt met het verkeer mee, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Onderstel is absoluut minder in vergelijking met mijn vorige A3 SB S-line, maar dat had ik ook wel verwacht. Moet echter nog wel worden verlaagd en dat schijnt enorm te helpen met het weggedrag.
DAB is geweldig en biedt een zeer goede geluidskwaliteit. Navigatiescherm is groot en reageert snel op input.
Ruimte in de auto is enorm. Ben bijna 1:90 en kan met gemak achterin zitten als ik de bestuurdersstoel op mijn lengte instel.
Panoramisch dak ik enorm en bediening erg initiatief.
Bekleding (Nappa leder met geperforeerd zitvlak) is enorm goed gelukt. Kost rond de 2.200 euro, maar geeft de auto echt een luxe uitstraling van binnen.
[...]
Haha... ik ook niet. Veel mensen doen alsof ik een enorme stap terug maak, maar het is duidelijk dat ze nog nooit in een moderne Skoda hebben gereden. Dit is momenteel echt een enorm aantrekkelijke auto. Ook met de 20% bijtelling variant die ik heb gekozen. Een enorme bak met ruimte en dat voor 35.000 in de bijtelling volledig aangekleed. Een vergelijkbare auto (icm moderne automaat, max 20% bijtelling, ~35.000 euro volledig aangekleed) heb ik niet kunnen vinden.
Werkt dit een beetje in de praktijk?
Heb het een paar keer gedaan, maar vergeet eerlijk gezegd vrijwel altijd dat het bestaat. Het werkt prima, ik vind alleen dat het systeem de auto te ver van de stoeprand zet (minstens 10 centimeter).pitchdown schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:27:
[...]
De businessline elegance kan zichzelf toch inparkeren?
Werkt dit een beetje in de praktijk?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Even langs iemand die VCDS aanpassingen kan doen, daar kun je dit (schijnbaar) in aanpassenAllSeeyinEye schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:29:
[...]
Heb het een paar keer gedaan, maar vergeet eerlijk gezegd vrijwel altijd dat het bestaat. Het werkt prima, ik vind alleen dat het systeem de auto te ver van de stoeprand zet (minstens 10 centimeter).
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Heel mooi! Verlaging moet inderdaad nog gebeuren, daar wordt de auto in zijn geheel echt nog veel mooier van. Dan is hij echt af en wegligging is direct een heel stuk beter. Veel minder zwabberen. Geniet er nog maar van deze korte tijd. Ben je er al uit wat je straks gaat rijden ?Zware Unit schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:42:
Skoda Octavia Combi [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Auto: Skoda Octavia Combi 1.4TSI Elegance Business Line DSG.
Opties: Bagage pakket, Metallic lak, DAB, Elektrisch te openen en sluiten achterklep, Drive set up, Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak, Sunset, Dynamic pakket, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Reservewiel.
Accessoires: Verlaging (Eibach), Black Nappa leder, Afneembare trekhaak (Thule)
Note: verlaging is not niet uitgevoerd
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Behalve dat ik de Leon simpelweg lelijk vind (mijn meningDeveon schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:24:
Ik merk dat er hier op het forum erg veel de Octavia Combi gekozen worden, maar waarom bied bij jullie deze auto de voorkeur over de Leon ST of de 308 SW? De prijzen, motorisering, bijtelling en uitrusting lijken ongeveer gelijk te zijn.
De Octavia is mijns inziens, zeker in het C segment, het meeste bang voor buck. Voor relatief weinig (iets onder de € 40k) heb je een bijzonder complete auto met slechts 20% bijtelling.
Een Golf 7 GTI Performance met DSG kost nog geen 40k.
Met AllSeeyinEye. Franse auto's hebben niet mijn voorkeur, de 308 was er ook nog niet toen ik mijn bestelling plaatste. Leon vind ik persoonlijk wel mooi, maar is kleiner en was niet goedkoper in mijn geval.AllSeeyinEye schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:33:
[...]
Behalve dat ik de Leon simpelweg lelijk vind (mijn mening) is die ook nog eens aanzienlijk kleiner dan een Octavia. Verder zie ik de Octavia vrijwel als enige alternatief voor een D segmenter (qua omvang). De 308 was nog niet eens aangekondigd toen ik bestelde, los van dat ik hoegenaamd niets met Franse auto's heb. Achteraf gezien vind ik de 308 van binnen ook niet mooi en is die ook alleen vergelijkbaar op kofferbak inhoud.
De Octavia is mijns inziens, zeker in het C segment, het meeste bang voor buck. Voor relatief weinig (iets onder de € 40k) heb je een bijzonder complete auto met slechts 20% bijtelling.
Ik ben wel op het laatste moment nog overgestapt van de 20% naar de 14% Octavia (33K). Dus extreem veel ruimte (voor, achter, kofferbak), veel opties voor een lage prijs. En ik vind deze O3 er het mooiste uitzien van alle modellen tot nu toe.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zelf vind ik de Leon mooier dan de Octavia, maar voor mij was de leaseprijs van de Octavia lager dan de Leon bij een beter uitrustingsniveau. Heb wel voor de HB gekozen ipv de CombiDeveon schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:24:
Ik merk dat er hier op het forum erg veel de Octavia Combi gekozen worden, maar waarom bied bij jullie deze auto de voorkeur over de Leon ST of de 308 SW? De prijzen, motorisering, bijtelling en uitrusting lijken ongeveer gelijk te zijn.
Verder hebben we op skoda (17% korting) 2x zoveel korting als op peugeot, dan is de keuze snel gemaakt...
Vind met de kwaliteit van de 308 niets mis, ik rij de 308 hatchback (2014 model) als voorloopwagen en dat rijdt gewoon goed. Maar ook deze is veel te klein, mijn zoontje van 2 zit met zijn benen gewoon tegen de voorste zetel.
Voor 160 Euro bijtelling per maand rijdt je denk ik een mooie en comfortabele wagen.
Zelf heb ik nu een Seat Leon hatchback die net een jaar oud is. Ben ook over die auto wel tevreden, maar de stoelen zitten op de wat langere stukken toch niet zo comfortabel. Daarnaast is de positionering van de ventilatie niet zo handig, waardoor de koude licht ergens tussen mijn gezicht en buikblaast. Geen pretje om dat rechtstreeks op je lichaam te hebben.
De Skoda Octavia station en Leon ST vind ik persoonlijk ook niet zo mooi, maar het is alleen puur persoonlijk natuurlijk
Raar eigenlijk van die opties. Ik had het twee/drie jaar geleden ook toen ik de megane met 14% bestelde. Het enige alternatief was toen de net aangekondigde focus van 14%. Alleen de Focus viel eigenlijk direct af vanwege de karige mogelijkheden bij introductie. Zelfs een schuif-kanteldak of netjes rondom meegespoten bumpers stonden destijds niet in de lijst. Je zou toch zeggen dat wanneer je als autofabrikant een nieuwe wagen op de markt zet je juist jezelf van de goede kant wilt laten zien en die dingen lekker vol hangt..Floris-K schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:44:
Ik heb dan weer een offerte aangevraagd voor de 308 SW Blue Lease Executive. Vorige week een testrit gemaakt en hij rijdt echt heerlijk ! Moet zeggen dat hij voor een 14% wagen toch best doortrekt. Alleen wel jammer dat je voor die 14% versies niet zoveel opties hebt, maar daar valt wel weer mee te leven.
Voor 160 Euro bijtelling per maand rijdt je denk ik een mooie en comfortabele wagen.
Zelf heb ik nu een Seat Leon hatchback die net een jaar oud is. Ben ook over die auto wel tevreden, maar de stoelen zitten op de wat langere stukken toch niet zo comfortabel. Daarnaast is de positionering van de ventilatie niet zo handig, waardoor de koude licht ergens tussen mijn gezicht en buikblaast. Geen pretje om dat rechtstreeks op je lichaam te hebben.
De Skoda Octavia station en Leon ST vind ik persoonlijk ook niet zo mooi, maar het is alleen puur persoonlijk natuurlijk
Maar mooie keuze hoor, denk dat op dit moment als ik weer 14% zou kiezen de 308SW ook heel hoog op de shortlist staat.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Zou iemand mij zodoende kunnen aangeven wat het leasebedrag incl. btw/brandstof is van een Auris Lease (plus/pro) voor een doorlooptijd van 60 mnd / 35.000 km?
Thnx!
de meeste v60 die ik zie rijden zijn 7% (en waarschijnlijk zijn veel daarvan gekocht voor 1-1-2014 en dus 0%)poehee schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:25:
Het voordeel van de 4/7/14% auto's wordt vrijwel geheel opgeslokt door de autofabrikant (net zoals banken dat doen met bankspaar/lijfrente producten). Mensen zien 14% en rekenen niet verder. Ze betalen direct of indirect (via de werkgever) een hoog leasebedrag. Volvo V60 met 14% bijtelling worden blind gekocht. EUR60.000*14%*0.5=ongeveer 4200pj=EUR350 netto bijtelling per maand. Meer dan een luxe 20% bijtellingsauto van rond de 30.000. En dan hebben we het nog niet over het leasebedrag gehad...die betaal je direct/indirect via de werkgever....
Er is geen V60 met 14% bijtelling, wel met 7% bijtelling. Dus vergelijkbaar met een 20% bijtelling van (ongeveer) 20.000 euro of een 14% van 30.000 euro. Daarvoor krijg je wel tegen de 300 pk beschikbaar onder je rechtervoet en bomvol aan opties.poehee schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:25:
Het voordeel van de 4/7/14% auto's wordt vrijwel geheel opgeslokt door de autofabrikant (net zoals banken dat doen met bankspaar/lijfrente producten). Mensen zien 14% en rekenen niet verder. Ze betalen direct of indirect (via de werkgever) een hoog leasebedrag. Volvo V60 met 14% bijtelling worden blind gekocht. EUR60.000*14%*0.5=ongeveer 4200pj=EUR350 netto bijtelling per maand. Meer dan een luxe 20% bijtellingsauto van rond de 30.000. En dan hebben we het nog niet over het leasebedrag gehad...die betaal je direct/indirect via de werkgever....
Dat de baas meer betaald is inrelevant aangezien iemand die de keuze heeft voor een V60 van 60.000 euro eerder kijkt naar een alternatief van minimaal rond de 50k. Het is niet zo dat je een duurdere auto mag uitzoeken omdat de bijtelling lager is (tenzij je extra eigen bijdrage ervoor gaat betalen en je werkgever toestaat dat je een auto buiten je functie rijdt).
Een ander voordeel van een 14%'er of minder is dat er vrijwel geen BPM CO2-tax op zit. Dit scheelt zo een paar duizend euro op de catologus prijs met een 20%'er.
[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 04-06-2014 12:52 . Reden: Spelling ]
Octavia heeft een moderne automaat (DSG). Tevens is de Octavia echt een slag ruimer. Seat vind ik persoonlijk geen mooie auto. Toen ik de eerste foto's van de Octavia zag dacht ik meteen "dat ik een mooie auto geworden...".Deveon schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:24:
BMW 5 sedan is ook leuk geworden (20% bijtelling icm automaat), echter als ik hem leuk samenstel zit ik snel op 60.000 euro. Laatst een proefrit in gemaakt en rijdt wel erg lekker. Zelf met 20% bijtelling ga je dan naar ruim 500 euro per maand. Sedan is echt niet praktisch ivm de Octavia Combi.
Nadeel met veel auto's (Volvo, Audi, BMW, Mercedes) dat een 20% bijteller nog steeds erg prijzig wordt, want je gaat snel over de 50.000 euro heen. Must voor mij is een goede automaat, dus valt de huidige A4 Avant af (enkel diesel handbak heeft 20%).
Volvo V60 PIH is kwa bijtelling leuk, maar aangekleed ook 72.000 euro (~220 euro bijtelling). Mooi interieur, maar enorme kleine auto van binnen. Achterbak ik echt klein.
Mogelijk neem ik de Ocatvia wel mee naar mijn nieuwe baan of bestel ik hem gewoon opnieuw
[ Voor 6% gewijzigd door Zware Unit op 04-06-2014 13:19 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Een 325d zal rond de 50k + paar opties = 55 a 60k zitten. Dan tel je tegen de 15000 euro bij, 1200 per maand.AllSeeyinEye schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:30:
Ik betaal ook ruim 300 euro voor een 20% Octavia. Als ik een D segment auto vergelijkbaar met de V60 (dus: A4, 3 Serie, C klasse) aankleed als de V60 PHEV en er een 200+pk motor in laat hangen, dan schiet de bijtelling makkelijk naar 400 tot 500 euro in de maand, zo niet hoger.
ik denk dat het verschil in jullie berekening brutto/netto is.t_captain schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:20:
[...]
Een 325d zal rond de 50k + paar opties = 55 a 60k zitten. Dan tel je tegen de 15000 euro bij, 1200 per maand.
Dat klopt. Ook is het zo dat ze wegenbelasting vrijgesteld zijn tot 31/12 2015. Daarna komt er dus een aardig bedrag boven op je leaseprijs aangezien batterijen wel wat wegen. Houd daar rekening mee.Deveon schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:48:
[...]
Er is geen V60 met 14% bijtelling, wel met 7% bijtelling. Dus vergelijkbaar met een 20% bijtelling van (ongeveer) 20.000 euro of een 14% van 30.000 euro. Daarvoor krijg je wel tegen de 300 pk beschikbaar onder je rechtervoet en bomvol aan opties.
Dat de baas meer betaald is inrelevant aangezien iemand die de keuze heeft voor een V60 van 60.000 euro eerder kijkt naar een alternatief van minimaal rond de 50k. Het is niet zo dat je een duurdere auto mag uitzoeken omdat de bijtelling lager is (tenzij je extra eigen bijdrage ervoor gaat betalen en je werkgever toestaat dat je een auto buiten je functie rijdt).
Een ander voordeel van een 14%'er of minder is dat er vrijwel geen BPM CO2-tax op zit. Dit scheelt zo een paar duizend euro op de catologus prijs met een 20%'er.
Dit was voor mij de reden om niet voor de 7% V60 te gaan in 2014, maar voor de 14% V40. (die wordt in juli geleverd). Nu rijd ik nog in een bmw320d 20% van 50k (eigen bijdrage van 80€ p/mnd). De V40 komt uit op 44K (geen eigen bijdrage). Netto ga ik er per maand 200 euro op vooruit.
Dat betekent, stam + t .
Zijn er ook nog opties die je niet aangevinkt hebt?Apache4u schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:22:
[...]
De V40 komt uit op 44K (geen eigen bijdrage). Netto ga ik er per maand 200 euro op vooruit.
Ik ben wel benieuwd onder welke MRB tarief een PHEV zal vallen. Ten slotte verschilt diesel en benzine nogal wat.
Zo is een opel insignia ook in de 20% te krijgen. En in een business + uitvoering ook best leuk aan te kleden.
De catalogus prijs komt dan ongeveer op 34.000 euro. Ongeveer gelijk als een Octavia diesel in de 20% (is wel rijker uitgerust).
Maar het lease bedrag voor de Insignia is een stuk duurder waardoor, ik iig, een stuk boven budget kom en een behoorlijke eigen bijdrage moet betalen. Waardoor hij netto gewoon niet interessant is.
Zelfde geld voor een volvo v60 plug-in hybrid. Leuk dat je "slechts" 7% betaald. Maar behalve over de veel hogere catalogus waarde is de lease prijs ook een stuk duurder.
Voor mij lijkt het of een Leon of een Octavia te worden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Haha, ja, 2.. De verwarmbare achterbank (99,9% van de tijd niemand achterin) en dubbele laadvloer (op aanraden van de dealer weggelaten)Deveon schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:38:
[...]
Zijn er ook nog opties die je niet aangevinkt hebt?
Ik ben wel benieuwd onder welke MRB tarief een PHEV zal vallen. Ten slotte verschilt diesel en benzine nogal wat.
De 14% hybrids zijn dit jaar ook weer voor de MRB in aanmerking gekomen , na eerdere vrijstelling. Deze worden "gewoon" belast tegen het tarief welke afhankelijk is van de fossiele brandstofmotor die er in zit. Kortom, de V60 PHEV zal tegen het diesel-tarief belast worden is de verwachting. Daar ben ik in iedergeval van uit gegaan bij mijn vergelijking V40 / V60 PHEV.
Dat, gecombineerd met de kosten van het plaatsen van een laadpaal, een hoge eigen bijdrage (leasebudget is 1000E excl brandstof, 35k/jaar voor 4 jaar, alles daarboven is eigen bijdrage) en het geklooi met het vinden van een parkeerplek met laadpunt maakte het voor mij niet interessant.
Dat betekent, stam + t .
Volgens mij ook.Apache4u schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:16:
[...]
De 14% hybrids zijn dit jaar ook weer voor de MRB in aanmerking gekomen , na eerdere vrijstelling. Deze worden "gewoon" belast tegen het tarief welke afhankelijk is van de fossiele brandstofmotor die er in zit. Kortom, de V60 PHEV zal tegen het diesel-tarief belast worden is de verwachting.
Brandstof is benzine -> benzine tarief.
Of G3 LPG -> LPG tarief..
Of diesel of iets anders -> dieseltarief.
Het kentekengewicht is een andere factor. Ik heb begrepen dat hybrides hun accus niet meetellen. Zo weegt een prius leeg 1275 kg, maar op kenteken slechts 1104.
Volgens mij gaat het niet om het gewicht van de accu's, maar krijgen hybride's een xxKG in mindering omdat het hybride's zijn.t_captain schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:28:
[...]
Het kentekengewicht is een andere factor. Ik heb begrepen dat hybrides hun accus niet meetellen. Zo weegt een prius leeg 1275 kg, maar op kenteken slechts 1104.
Erg jammer inderdaad, mijn eerste filter was op aanschafprijs/bijtelling en de insignia kwam toen ook in het lijstje voor! Bleek in de lease uiteindelijk 0,0 interessant.DarkSide schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:14:
vergeet ook niet dat een D segement over het algemeen ook duurder is kwa basis lease bedrag.
Zo is een opel insignia ook in de 20% te krijgen. En in een business + uitvoering ook best leuk aan te kleden.
en het digitale instrumentarium en intelli lync navi spraken mij ook aan.
Hoewel niet de ruimste auto (mijn huidige octavia heeft meer been en kofferbak ruimte)
Is het nog steeds een mooie verschijning (zeker sinds de facelift).
Maar idd helaas voor mij uiteindelijk te duur in de netto kosten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Volgens mij ging daar iets mis, want die auto staat gewoon op voorraad
een A3 gtron PL+
Het gaat een Volvo V40 Ocean Race Business worden (D4) met de volgende opties:
- Business Pack Connect met permium sound
- Security Line met Personal Car Communicator
- 18 inch Ixion II velgen
- Verlaagd sportchassis
- Zonder motor- en type aanduiding
- Getint Glas (via de dealer, dus donkerder)
[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 05-06-2014 10:55 ]
Welke kleur heb je genomen? Is het een Limited 2 geworden?Hoogie2004 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:33:
Bestelbevestiging binnen, verwachte levering: week 39...
Volgens mij ging daar iets mis, want die auto staat gewoon op voorraadNja, we wachten even af op de dealer.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Een zwarte Limited 3Royz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:59:
[...]
Welke kleur heb je genomen? Is het een Limited 2 geworden?
Vond de alcantara bekleding iets fijner als volledig leer, vandaag de keuze voor de 3. Qua kleur had ik geen keuze, er was alleen nog een zwarte (ok, later bleek dat er nog een witte was, maar ben zeer tevreden met de zwarte). Ik heb geen aparte velgen genomen, bij de zwarte vond ik de standaard wel prima. Bij een andere kleur had ik misschien wel grotere velgen willen hebben.
#edit: En de dealer heeft bevestigd dat hij snel kan leveren zodra de bestelling binnen is
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-06-2014 12:02 ]
Hey, dat is toevallig, ik sta op het punt nagenoeg dezelfde auto te bestellen (dus ook die wielen). Alleen ga ik voor de Ocean Race blauwe kleur... Heb je al een verwachte leverdatum gekregen?Christian schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:55:
Zojuist heb ik dan eindelijk mijn bestelling geplaatst
Het gaat een Volvo V40 Ocean Race Business worden (D4) met de volgende opties:Kleur in Inscription Metallic Lak white
- Verlaagd sportchassis
Ik heb ook een (witte) limited 3 en vind de alcantara inderdaad heerlijk. Mooie auto hoor, hopen voor je dat ie snel komtHoogie2004 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:03:
[...]
Een zwarte Limited 3
Vond de alcantara bekleding iets fijner als volledig leer, vandaag de keuze voor de 3. Qua kleur had ik geen keuze, er was alleen nog een zwarte (ok, later bleek dat er nog een witte was, maar ben zeer tevreden met de zwarte). Ik heb geen aparte velgen genomen, bij de zwarte vond ik de standaard wel prima. Bij een andere kleur had ik misschien wel grotere velgen willen hebben.
#edit: En de dealer heeft bevestigd dat hij snel kan leveren zodra de bestelling binnen is
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ja tweede week augustus, voorzichtigheidshalveEntity schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:35:
[...]
Hey, dat is toevallig, ik sta op het punt nagenoeg dezelfde auto te bestellen (dus ook die wielen). Alleen ga ik voor de Ocean Race blauwe kleur... Heb je al een verwachte leverdatum gekregen?
Edit: ik zie het al, de D4 wordt natuurlijk alleen op 16" afgeleverd en worden dus de OR wielen geskipt.
Vraag mij af hoe erg het nou daadwerkelijk storm heeft gelopen op die D4, omdat er eerst gerept werd over een erg oplopende levertijd, maar als ik dit zo hoor (en kijk naar onze bestelling), dan lijkt het wel alsof ze er niet zoveel verkocht hebben, of de capaciteit van de productie omhoog geschroefd hebben.
Eind juli, begin augustus is de fabrieksvakantie werd ons verteld.
[ Voor 10% gewijzigd door Boeie op 05-06-2014 14:19 ]
Mooie bakRoyz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:37:
[...]
Ik heb ook een (witte) limited 3 en vind de alcantara inderdaad heerlijk. Mooie auto hoor, hopen voor je dat ie snel komt
Ik verwacht dat ie, als al dat papierwerk nu eindelijk eens goedkomt, er binnen een week is. De dealer waar ik de offerte had gevraagd zei al dat ie als ie besteld was in 2 of 3 dagen hem wel kon leveren. Nu dus gewoon afwachten tot de bestelling daadwerkelijk naar de dealer gaat, hij is iig al goedgekeurd en alles.
Overigens heeft een directe collega de witte limited 3 besteld die er bij die dealer nog was
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-06-2014 14:20 ]
Netjes! Mijn huidige auto gaat er half september uit, dus zou mooi op tijd zijn als ik snel kan bestellen.Christian schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:46:
[...]
Ja tweede week augustus, voorzichtigheidshalve
Mijn andere optie, een Audi A3 Sedan met 2.0 TDI, heeft een levertijd van een half jaar, alleen daarom valt hij al af
Verklaart het nog steeds niet want het klopt niet. De optie lijst bij bijv renault en volvo is nagenoeg voor elk model gelijk. Fabrikant verdienen grof geld aan opties en een half jaar na de introductie wordt de lijst in eens wel groter. Destijds kon je op een niet 14% focus ook geen schuifdak of mee gespoten bumpers bestellen (alleen als ze RS bumpers monteerde kon datAllSeeyinEye schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:58:
Nee hoor. Importeurs weten heel goed dat een 14% model hoe dan ook verkoopt. Daar doen ze bewust minder opties bij, zodat mensen toch verleid worden om meer uit te geven aan het luxere model, dat doorgaans ook meer kost en dus meer winst genereert.
Ik gok altijd dat het aan productie capaciteit ligt, veel intro-edities maken en als ze dan teveel moeten customizen op de overige bestellingen kunnen ze het niet aan.. Maar dat is puur ene vermoeden. Kan natuurlijk ook zijn dat een nieuw model sowieso in het begin verkoopt en er later misschien 'meer' nodig is om een klant over de streep te trekken. Ik ben wel benieuwd of iemand hier weet hoe het exact zit.
VAG heeft daar een handje van, maar bij merken als Volvo, Ford en Renault vind ik dat best meevallen.AllSeeyinEye schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:58:
Nee hoor. Importeurs weten heel goed dat een 14% model hoe dan ook verkoopt. Daar doen ze bewust minder opties bij, zodat mensen toch verleid worden om meer uit te geven aan het luxere model, dat doorgaans ook meer kost en dus meer winst genereert.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Erg jammer, het leek een mooie optie, maar als ik het zo hoor werkt het niet erg prettig.U vraagt of het mogelijk is de Active Cruise Control uit te schakelen waardoor er alleen de klassieke Cruise Control overblijft. Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden. Onderstaand vindt u de link naar het instructieboekje, waar u de instructies hiervan eens rustig kunt nalezen.
http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Ai, ik zou de traditionele CC niet willen missen (wat een boer niet kent...)GhandiHarder schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:37:
Mij leek de 308 interessant, met name door de ACC. Toen ik de verhalen hierboven las, toch maar even geinformeerd.
[...]
Erg jammer, het leek een mooie optie, maar als ik het zo hoor werkt het niet erg prettig.
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
De meeste auto's hebben toch wel een winterbanden begrenzer? Of bedoel je de Mercedes variant waarbij je een marge kan instellen? Dat vond ik niet zo fijn rijden als ik eerlijk ben. CC went voor mij persoonlijk makkelijkerWidow schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:56:
Wacht maar tot je een keer een auto hebt met een instelbare begrenzer, dan wil je nooit meer zonderen dan gebruik je de traditionele CC ook nooit meer
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
http://esd.volvocars.com/...l_MY15_nl-NL_TP_17521.pdf
Dat betekent, stam + t .
Hoezo? Dan moet je nog steeds je pootje constant op het gas houden. Geef mij maar een CC waarbij ik lekker mijn voeten van de pedalen kan halen.Widow schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:56:
Wacht maar tot je een keer een auto hebt met een instelbare begrenzer, dan wil je nooit meer zonderen dan gebruik je de traditionele CC ook nooit meer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nope. En ook geen fatsoenlijke radio/navi.MrAcid schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:03:
Heeft Seat geen keyless entry/keyless drive? Vreemd...!
Hij bedoelt denk ik dat je auto ook echt niet harder wil dan de ingestelde begrenzing. Peugeot doet dat oa. Veel auto's piepen alleen dat je te hard gaat.Kecin schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:01:
[...]
De meeste auto's hebben toch wel een winterbanden begrenzer? Of bedoel je de Mercedes variant waarbij je een marge kan instellen? Dat vond ik niet zo fijn rijden als ik eerlijk ben. CC went voor mij persoonlijk makkelijker. Maar ieder zijn ding
Mijn peugeot 308 heeft dat. Werkt idd goed op die manier.t_captain schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:47:
Cruise + begrenzer is wel fijn. Cruise als het rustig is, begrenzer als het iets drukker is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb een instelbare begrenzer, maar die gebruik ik eigenlijk alleen bij trajectcontroles als het druk is en ik dus niet op de CC door kan rijden. Dat is zo goed als nooitWidow schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:56:
Ik begin altijd erg vroeg op werk en ga dus ook weer vroeg naar huis, eigenlijk nooit last van drukte op de weg.
[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 06-06-2014 07:40 ]
Die is inderdaad niet echt top wat ik er van zie. Sowieso klein.Ethirty schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:29:
[...]
Nope. En ook geen fatsoenlijke radio/navi..
En dan komt er een keer een auto die je niet direct kan inhalen, moet je weer met cruise control gas minderen, of uitzetten en handmatig gas geven. Het mooie van die instelbare begrenzer is dat ik hem instel op 100, ik rij vervolgens gewoon met mn voet op het pedaal heel relaxed, en als ik even een keer een auto heb waar ik niet direct langs kan hoef ik alleen ff mn voet op te tillen en kan ik zelf de afstand bepalen tot mn voorligger. Ik woon in de randstad en gebruik de CC echt nooit, het is daar gewoon te druk voor, vandaar dat die instelbare begrenzer zo ideaal isThe Eagle schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:23:
[...]
Hoezo? Dan moet je nog steeds je pootje constant op het gas houden. Geef mij maar een CC waarbij ik lekker mijn voeten van de pedalen kan halen.
Met, als positief effect dat het dievengilde ook minder interesse heeft voor dat spul (dat heb ik me laten vertellen). Ik hoef echt geen Golf als volgende leasewagen aangezien mijn onderbuurman al meerdere malen zeer teleurgesteld naast zijn Golf variant heeft gestaan en inmiddels met zo'n fantastische kap mag werken. A3 wil ik om dezelfde reden ook niet en volgens mij valt de Octavia ook af met een makkelijk te jatten navi.Ethirty schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:29:
[...]
Nope. En ook geen fatsoenlijke radio/navi.
[...]
Ik moet zeggen dat ik met een beetje anticiperen toch zeer regelmatig het traject Utrecht-Amsterdam afleg zonder ook maar 1x mijn gaspedaal te gebruiken. Maar zijn ook wel situaties waarbij een begrenzer handiger is.Widow schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:46:
[...]
Ik woon in de randstad en gebruik de CC echt nooit, het is daar gewoon te druk voor, vandaar dat die instelbare begrenzer zo ideaal is
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hierbij een volledige foto van Osmium Grey op een MY2015. V40Apache4u schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:40:
Iedereen bedankt voor de antwoorden op mijn kleur- en velgen-vraag aangaande de Volvo V40 d4.
Zelf kom ik uit de buurt van Eindhoven maar werk in Den Haag. Ik had ergens (op dit forum of dat van volvo) vernomen dat de dealer in Den Haag een kleurenstaal had liggen van Osmium Grey. Ik ben langs geweest en de kleur vind ik erg mooi. Dat gaat hem dus zeker worden.
Mbt de velgen ben ik nog niet zeker. De 2 dealers die ik gesproken heb geven aan dat 18 inch icm verlaging erg sportief gaat worden. 1 dealer raadde mij aan om of voor 18 inch zonder verlaging of voor 17 inch met verlaging te gaan om toch comfort te behouden.
Ik zit aan dat laatste te denken omdat de freja velgen redelijk gunstig zijn geprijsd en het met winterbanden ook goedkoper wordt. Heeft iemand ervaring met de verlaging icm 18 inch? Of, heeft iemand normale (dus geen dealer-geshopte) foto's van een volvo om 17inch freja velgen? Wederom dank!
De nieuwe systemen zijn volgens mij nog niet zo gewild.PeaceNlove schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:12:
[...]
Met, als positief effect dat het dievengilde ook minder interesse heeft voor dat spul (dat heb ik me laten vertellen). Ik hoef echt geen Golf als volgende leasewagen aangezien mijn onderbuurman al meerdere malen zeer teleurgesteld naast zijn Golf variant heeft gestaan en inmiddels met zo'n fantastische kap mag werken. A3 wil ik om dezelfde reden ook niet en volgens mij valt de Octavia ook af met een makkelijk te jatten navi.
Waarbij de oude systemen (RNS510) idd met grote regelmaat gejat werden.
Is dat bij de nieuwe systemen (Discover media en Discover Pro) niet het geval.
En zou dus ook een Octavia kunnen omdat ook daar het navi veiliger is dan voorheen
(kan natuurlijk niet zeggen wat er in de toekomst gebeurd)
Of:Widow schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:46:
[...]
En dan komt er een keer een auto die je niet direct kan inhalen, moet je weer met cruise control gas minderen, of uitzetten en handmatig gas geven. Het mooie van die instelbare begrenzer is dat ik hem instel op 100, ik rij vervolgens gewoon met mn voet op het pedaal heel relaxed, en als ik even een keer een auto heb waar ik niet direct langs kan hoef ik alleen ff mn voet op te tillen en kan ik zelf de afstand bepalen tot mn voorligger. Ik woon in de randstad en gebruik de CC echt nooit, het is daar gewoon te druk voor, vandaar dat die instelbare begrenzer zo ideaal is
Een tikje op "cruise control pauze" functie knop.
Zelf afstand bepalen.
Een tikje op "cruise control herstel" functie knop.
Even gas geven voor snellere acceleratie is optioneel
Of als ik even gas bij moet geven zodat ik nog ruim voor een linkerbaan-rijder naar links kan, in plaats remmen en op 10 andere auto's wachten, kan ik gewoon even het pedaal intrappen en zit ik niet met een begrenzer die zegt; je mag maar 100.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik was blij verrast door de automaat, gezien het feit dat ik nog nooit eerder in een automaat heb gereden.
Ik denk echter dat de prijs te hoog wordt en ik bij de V40 Ocean Race blijf.
Toch een zeer positief gevoel over gehouden aan de Audi en met name het MMI plus systeem.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 33% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-06-2014 15:01 ]
€ 17,50 netto aangezien het gaat om 14%AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:01:
€ 25 bruto per maand. Valt wel mee, toch? @ MMI Plus, uitgaande van 20% bijtellen.
+700 omdat ik ook Audi Connect had gekozen.The Eagle schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:55:
Mja, dat MMI plus is wel lekker. Kost je alleen "slechts" 1500 euro extra
Mooie kleur, staat ook op mijn offerte (Dakotagrijs toch?)secury schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:01:
Zojuist een Audi A3 SB G-tron opgehaald!
http://zijm.nl/wp-content/uploads/2014/06/IMG_1365.jpg
[afbeelding]
[ Voor 53% gewijzigd door ManiacScum op 06-06-2014 15:06 ]
Monsoongrijs, Dakota is wat spannender vind ik, maar mijn vriendin ging over de kleur..Christian schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:05:
Mooie kleur, staat ook op mijn offerte (Dakotagrijs toch?)
secury schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:15:
[...]
Monsoongrijs, Dakota is wat spannender vind ik, maar mijn vriendin ging over de kleur..
Blijft toch een mooie auto, die nieuwe A3secury schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:01:
[afbeelding]
Veel plezier ermee!
Onder de duim?secury schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:15:
[...]
Monsoongrijs, Dakota is wat spannender vind ik, maar mijn vriendin ging over de kleur..
Mijn vrouw heeft pas wat over de kleur te zeggen als ze er meer km's in maakt dan ik. Maar goed, helaas hebben we vanuit het werk wel policies mbt. kleur
Mooie bak hoor! De kleur trouwens ook!
Ik mag ook een nieuwe leasewagen bestellen, maar schijnbaar helaas geen auto op gas. Jammer, in mijn ogen een ouderwetse regeling. Anders had ik het wel geweten!secury schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:01:
[afbeelding]
Ik ben al drie jaar aan het lobbyen om een XJ te mogen rijden. Dochterlief is om vanwege de beenruimte (wielbasis >3 meter ftw), vrouwlief krijg ik pas om al het een hele mooie kleur blauw is.
Ik mag bij 30k per jaar nog steeds alleen maar diesel rijden, terwijl dat steeds vaker prima op benzine te doen isD85 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:06:
[...]
Ik mag ook een nieuwe leasewagen bestellen, maar schijnbaar helaas geen auto op gas. Jammer, in mijn ogen een ouderwetse regeling. Anders had ik het wel geweten!
Net of een 320 ed een straf is...Ethirty schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:11:
[...]
Ik mag bij 30k per jaar nog steeds alleen maar diesel rijden, terwijl dat steeds vaker prima op benzine te doen is
Zwart, wit en alle soorten grijs?InZane schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:55:
Mijn vrouw heeft pas wat over de kleur te zeggen als ze er meer km's in maakt dan ik. Maar goed, helaas hebben we vanuit het werk wel policies mbt. kleur
Die nemen de meesten bij ons al vrijwillig, maar ik heb lekker knallend rood gekozen.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Christian schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:55:
Zojuist heb ik dan eindelijk mijn bestelling geplaatst
Het gaat een Volvo V40 Ocean Race Business worden (D4) met de volgende opties:Kleur in Inscription Metallic Lak white
- Verlaagd sportchassis
Uiteindelijk is het een zwarte R-Design geworden. Weliswaar iets duurder maar toch meer mijn favoriete auto tov de Ocean Race.
Dezelfde opties, dus met Business Connect en Luxury Line en Security Line en zaken als velgen.
Eind Augustus planning van levering
Diesel is bij ons pas verplicht vanaf 45k per jaarEthirty schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:11:
[...]
Ik mag bij 30k per jaar nog steeds alleen maar diesel rijden, terwijl dat steeds vaker prima op benzine te doen is
Als je echt plankgas geeft gaat de begrenzer eraf tot je weer op resume kliktNnoitra schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:37:
[...]
Of:
Een tikje op "cruise control pauze" functie knop.
Zelf afstand bepalen.
Een tikje op "cruise control herstel" functie knop.
Even gas geven voor snellere acceleratie is optioneel
![]()
Of als ik even gas bij moet geven zodat ik nog ruim voor een linkerbaan-rijder naar links kan, in plaats remmen en op 10 andere auto's wachten, kan ik gewoon even het pedaal intrappen en zit ik niet met een begrenzer die zegt; je mag maar 100.
Moet overigens zeggen dat ik in Duitsland dan weer de Cruise Control totaal niet mis. Waar ik rijd is maar voor zeer korte stukjes een snelheid limiet dus rijd gewoon volgas waar het kan
Overigens moeten ze die G-Tron eens met een LPG ipv een aardgas installatie gaan leveren. Voor de bijtelling wat minder interessant maar voor de privé rijder briljant.
Of iig die cilinderkop op die motoren (Ivm. andere verbrandingskarakteristiek is de oppervlaktebehandeling van de klepzittingen anders) eens een optie maken op 'gewone' benzine modellen. Gasbom er in ene gaaaaaan!
[ Voor 34% gewijzigd door GoldenSample op 08-06-2014 20:30 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
In de nieuwe Clio uit 2013 zit het, maar in de Ford Focus uit 2011 (nieuw model) waar ik nu in rijd, zit het ookGoldenSample schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:28:
Jup de 'begrenzer' zoals die al jaren in PSA auto's met Cruise Control zit daar ben ik groot fan van. ja ik rijd nu een maal niet in de meest nieuwe danwel luxe auto's
Moet overigens zeggen dat ik in Duitsland dan weer de Cruise Control totaal niet mis. Waar ik rijd is maar voor zeer korte stukjes een snelheid limiet dus rijd gewoon volgas waar het kan
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 08-06-2014 22:32 ]
Compleet andere installatie. Andere injectoren, andere tanks, andere regeltechniek...GoldenSample schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:28:
Overigens moeten ze die G-Tron eens met een LPG ipv een aardgas installatie gaan leveren. Voor de bijtelling wat minder interessant maar voor de privé rijder briljant.
Wat ze eigenlijk hadden moeten doen, is de verhouding CNG/Benzine omdraaien.GoldenSample schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:28:
15kg CNG + 40 Liter benzine is het nu
Ik snap dat CNG onder een hoge druk staat en de lichte tanks in de a3 kostbaar zijn.
Maar 30kg/30liter was al een stuk beter geweest.
Precies, dit was voor mij ook een dealbreaker. Ik zou vanuit mijn werkgever verplicht worden om minstens 90% van mijn kilometers op aardgas te rijden. Met die 15kg tank was de actieradius mij toch echt te klein.secury schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:27:
[...]
Wat ze eigenlijk hadden moeten doen, is de verhouding CNG/Benzine omdraaien.
15kg CNG + 40 Liter benzine is het nu
Ik snap dat CNG onder een hoge druk staat en de lichte tanks in de a3 kostbaar zijn.
Maar 30kg/30liter was al een stuk beter geweest.
Dit topic is gesloten.
![]()