Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.402 views

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Net zoals de PHEV's is dat hele G-tron is puur om belasting te ontlopen, niet om daadwerkelijk op te rijden.

Vroeger was het trouwens in Duitsland toch zo dat je pas belastingvoordel vanwege een alternatieve brandstof (LPG) ontving als er een beperkte benzine tank in zat? Gezien de G-tron zal dat wel veranderd zijn.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10

Ethirty

Who...me?

Ik snap dat er een de eerste moet zijn, maar het hele concept van de g-tron ontgaat me een beetje. Tanken kan je nog steeds op weinig plekken en de range met zo'n kleine tank is minimaal. Een beetje vertegenwoordiger gaat zo'n auto niet rijden, want dan is hij meer tijd kwijt met omrijden en tanken dan met zijn werk. Als het puur belasting ontduiking is snap ik het nog, maar zodra de werkgever eisen gaat stellen aan het type brandstof waar je op moet rijden, dan zullen weinig mensen hiervoor kiezen.

Nee, dan kan je volgens mij beter een e-tron rijden. Laadpalen zie je tegenwoordig overal en elektrisch rijden lijkt toch op een voorsprong te staan tov andere alternatieve aandrijfvormen.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2025
Tjoekie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:46:
[...]
Precies, dit was voor mij ook een dealbreaker. Ik zou vanuit mijn werkgever verplicht worden om minstens 90% van mijn kilometers op aardgas te rijden. Met die 15kg tank was de actieradius mij toch echt te klein.
Bij ons is dit 80%.
De eerste 1100km staan inmiddels op de teller, en heb tot op heden nog niet op benzine hoeven rijden.
De enige reden dat ik het compromis heb gesloten, is omdat er op steenworp afstand van huis een CNG pomp is, en ik op de a12 en a15 (die ik regelmatig gebruik) halverwege een pomp relatief dicht bij de snelweg kan vinden.
Deveon schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:04:
Net zoals de PHEV's is dat hele G-tron is puur om belasting te ontlopen, niet om daadwerkelijk op te rijden.
ik vind het hele 'belastingonderduiken' wat veel mensen roepen bij CNG/plugin's wel kort door de bocht vaak.

Volgens mij hangen veel bedrijven tegenwoordig quota's aan het gebruik van alternatieve brandstoffen.
Bij ons is het 80% bij LPG/CNG.
Bij plug in hybrides is het zelfs zo dat brandstofkosten direct doorbelast worden. Hiervoor gelden leasetarieven zonder brandstof.
Privé zou iemand gek zijn om geen gebruik te maken van de alternatieve brandstoffen, omdat met dit direct in de portomenee zal voelen.

[ Voor 35% gewijzigd door secury op 10-06-2014 11:51 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:21

Hoogie2004

Whohooooo

En bevestigd, vrijdag om 17:00 uur mijn Leon LE3 ophalen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-06-2014 14:27 ]

My iRacing profile | Strava

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

secury schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:25:
ik vind het hele 'belastingonderduiken' wat veel mensen roepen bij CNG/plugin's wel kort door de bocht vaak.
Ik denk dat dat komt door de eerste generatie hybride-leaserijders. Die gingen veelal voor de 14% en gaven niks om het milieu. Daarom plakten ze massaal op de linkerbaan met snelheden op of boven het maximum.

Het grote aantal plug-ins wat nooit ingeplugd werd heeft dat gevoel waarschijnlijk nog verder versterkt. Dus strikt genomen wellicht geen ontduiken, maar mensen kozen wel massaal voor lagere bijtelling zonder gebruik te maken van de middelen om die lagere bijtelling mogelijk te maken.

Maar gelukkig begint dat te veranderen (door verplichtingen van werkgever/leasemij of andere derden).

• Deveon
  • Niet online
secury schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:25:

Het geld zeker niet voor iedereen, maar ik ken zat Ampera of Outlander rijders die nog nooit de laadkabel gebruikt hebben. Zo zijn er ook berijders die de verkoper uit lachen omdat de verkoper bij aflevering uitlegd hoe je hem kan opladen, maar dit geld meestal voor de zelfstandige die geen berijderscontract hebben.

De werknemers hebben vaak wat striktere regels om te volgen, maar ook zeker niet altijd. Zo had ik een collega die met 50k per jaar benzine reed zodat hij eerder een nieuwe auto kon uitzoeken.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:36:
[...]

Ik denk dat dat komt door de eerste generatie hybride-leaserijders. Die gingen veelal voor de 14% en gaven niks om het milieu. Daarom plakten ze massaal op de linkerbaan met snelheden op of boven het maximum.
[...]
Maar gelukkig begint dat te veranderen (door verplichtingen van werkgever/leasemij of andere derden).
Nou, wellicht ben ik dan ook een 'eerste-generatie hybride-leaserijder' geweest.
Ik zou overigens niet weten waarom je als je een Prius hebt je niet de maximumsnelheid mag rijden, maar verplicht achter wachtwagens aan moet surfen?
Natuurlijk krijg je mensen die niet groen denken in een Prius als je dit met puur fiscale maatregelen aantrekkelijk maakt. Mensen die groen denken halen toch wel een Prius.

Dit zal de regering zeker wel geweten hebben maar ik neem aan dat het ze te doen is om de hybride auto's via de lease ook in de occasionmarkt beschikbaar te krijgen, waar verbruik wel weer een belangrijke trigger is.
Verder is het natuurlijk ook een trigger voor de fabrikanten om iets te produceren wat zuinig 'kan zijn'.

Als het doel was om de leaserijders zelf zuiniger te laten rijden zijn er tal van andere mogelijkheden, niet allemaal even practisch maar denk eens aan het omgekeerd evenredig maken van het bijtellingspercentage aan het gemiddelde aantal kilometers per liter.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:36

PauseBreak

derp!

bigfoot1942 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:41:
[...]

Nou, wellicht ben ik dan ook een 'eerste-generatie hybride-leaserijder' geweest.
Ik zou overigens niet weten waarom je als je een Prius hebt je niet de maximumsnelheid mag rijden, maar verplicht achter wachtwagens aan moet surfen?
Nah, heeft vooral te maken met die kleine groep leaserijders met een Prius die met 150+ over de snelweg knalden destijds. Ach ja, de differentiatie in leasetariefcategorieën vind ik wat vreemd, maar als je er als leaserijder een voordeel uit kunt halen, waarom zou je dat dan niet doen?

offtopic:
Ik rij zelf geen leaseauto btw

Nee, merp!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Van mij mag iedereen 200 rijden als ze er zin in hebben. Alleen moeten we dan het daadwerkelijke brandstofverbruik en CO2 uitstoor belasten i.p.v. een papieren norm.

Zolang dat niet het geval is, zullen er scheve ogen zijn.

* meneer A rijdt met een HSD hybride en een nogal lompe rijstijl een verbruik van 1:15
* meneer B rijdt met een auto zonder enige korting in de BPM of bijtelling, doet goed zijn best om zuinig te rijden en rijdt ook 1:15.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Was niet persoonlijk bedoeld hè, probeerde alleen te schetsen waar het denkbeeld vandaan komt. O+
Als het doel was om de leaserijders zelf zuiniger te laten rijden zijn er tal van andere mogelijkheden, niet allemaal even practisch maar denk eens aan het omgekeerd evenredig maken van het bijtellingspercentage aan het gemiddelde aantal kilometers per liter.
Die hele bijtelling afschaffen en verwerken in de tankpas van de baas :Y
Beetje lullig alleen voor de vertegenwoordiger die 80k per jaar rijdt :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat heet rekeningrijden. Dat hebben er al meer geopperd, zonder veel resultaat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat ligt aan de faalpolitiek in Nederland, de woorden eerlijk en burger staan ergens achteraan in het rijtje belangen. Uitknijpen en automobilist staan ergens vooraan :+

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:07:
[...]

Was niet persoonlijk bedoeld hè, probeerde alleen te schetsen waar het denkbeeld vandaan komt. O+

[...]

Die hele bijtelling afschaffen en verwerken in de tankpas van de baas :Y
Beetje lullig alleen voor de vertegenwoordiger die 80k per jaar rijdt :+
Tis al goed ;-)
Overigens is het wel weer eerlijk als je het verrekend naar gemiddeld verbruik / 100km.
Iemand met >6l/100km zou bv 25% betalen, <4,5l/100km op 14% en daartussen 20. Wellicht nog een plugin versie <2l/100km op 7%. Uiteraard zou dit ook minder discreet kunnen worden berekend door alleen de buitenste punten te pakken en daar een rechte lijn tussen te zetten.

Tankgegevens worden toch al bijgehouden en de kilometerstand moet je elk jaar toch doorgeven (+elke tankbeurt).

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een Prius rijdt met 150 km/h nog steeds veel zuiniger dan welke andere auto dan ook op benzine in dat tijdperk. Dus het is niet zo'n vreemde gedachten. Want als die persoon in dat tijdperk een Golf zij rijden zou hij 1:8 rijden. Nu rijdt hij 1:15 in een Prius. Is toch een verschil voor het milieu.
Ben het wel eens dat bijtelling gebaseerd zou kunnen worden op brandstofverbruik van de tankpas. Zowieso is het nu krom dat er veel keus is aan diesel 14% bijtellers en zo weinig in benzine, terwijl benzine veel minder schadelijk is voor het locale milieu. Daarmee zijn de normen gewoon slecht bepaald.

• The Eagle

The Eagle

Eh, nee? TDI's zijn zuiniger en hebben minder uitstoot dan een vergelijkbare benzinemotor. Daardoor zijn ze bij veel kilometers (en dat is 90% van de gevallen de reden waarom je least) over de leaseperiode goedkoper. Enige reden waarom diesels in NL duurder zijn is dat de motor zelf en daarmee de auto zwaarder is, en dat telt door in de wegenbelasting.
Ga je in Belgie kijken dan gaat het per motorvermogen en boeit het gewicht of de brandstof niet. Daar is een diesel dus per definitie wat voordeliger in aanschaf en gebruik. Blijft alleen nog de brandstofcomponent over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Er zit in de Nederlandse motorrijtuigenbelasting ook een strafcomponent in voor de brandstof in het geval van diesel.

Nee, merp!

• The Eagle

The Eagle

Mja, helaas slaat die weinig hout meer, behalve dan als inkomst voor de schatkist.
De tijd dat 200 kilo meer een flink verschil maakte voor de slijtage van de wegen en het asfalt ligt al jaren achter ons. Als die Schultz daar nou eens wat aan deed :/

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zoals ik al zei ;)
Ethirty schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:42:
Uitknijpen en automobilist staan ergens vooraan :+
Diesel-tax
kwartje van Kok
Accijns
Accijnsverhoging (is een soort toverwoord wat ze elke zoveel jaar opnieuw gebruiken)
BTW over accijns
BPM
BTW over BPM
Doorrij-belasting

En ga zo maar door.
Wat kost benzine?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:12
Ethirty schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:15:
Zoals ik al zei ;)

[...]

Diesel-tax
kwartje van Kok
Accijns
Accijnsverhoging (is een soort toverwoord wat ze elke zoveel jaar opnieuw gebruiken)
BTW over accijns
BPM
BTW over BPM
Doorrij-belasting

En ga zo maar door.
Wat kost benzine?
Fixed. Je betaald inderdaad wel btw over accijnzen, maar echt niet over BPM.

• The Eagle

The Eagle

Lol. Belasting betalen over te betalen belasting. Dat gaat hem gelukkig niet worden nee :+
Das al net zoiets als mijn opa ooit wilde doen: zijn wegenbelasting als aftrekpost opgeven bij zijn inkomstenbelasting. Ging hem ook niet worden :P

• Deveon
  • Niet online
Zoals ik al zei ;)

[...]

Diesel-tax
kwartje van Kok
Accijns
BTW over accijns
BPM
BTW over BPM
Doorrij-belasting

En ga zo maar door.
Wat kost benzine?
Bijtelling over BPM, CO2 Tax en BTW...

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 10:40
Zoals ik al zei ;)

[...]

Diesel-tax
kwartje van Kok
Accijns
BTW over accijns
BPM
BTW over BPM
Doorrij-belasting

En ga zo maar door.
Wat kost benzine?
Vervang dat 'elke zoveel jaar' maar door 'jaarlijks' hoor. Ons systeem is zo rot dat het voorzien is van een jaarlijkse accijnsverhoging op benzine, jawel. Dat geneuzel aan het begin van het jaar ging alleen maar over de EXTRA verhoging van de accijns. Bovenop de toch al jaarlijkse verhoging dus.

Hoe ziek ben je dan, als land. Dat je systeem zo is ingericht dat je stelselmatig en bewust méér wilt weghalen bij de burgers elk jaar :r

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
Deveon schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:37:
[...]

Bijtelling over BPM, CO2 Tax en BTW...
BPM = co2-tax tegenwoordig. Niet dat ik nu zo'n groot fan ben van het Nederlandse fiscale regime, maar bijtelling is natuurlijk geen aparte belasting. Het is een verhoging van je inkomen die ervoor zorgt dat je meer loonbelasting moet betalen. Dat moet je omdat het prive-gebruik van een auto van de zaak verkapt loon is. Dat prive-voordeel wordt mede bepaald omdat je werkgever opdraait door de over de auto te betalen belastingen.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-01 10:27

bonyuri

Investigator!

EvaluationCopy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:15:
[...]

Vervang dat 'elke zoveel jaar' maar door 'jaarlijks' hoor. Ons systeem is zo rot dat het voorzien is van een jaarlijkse accijnsverhoging op benzine, jawel. Dat geneuzel aan het begin van het jaar ging alleen maar over de EXTRA verhoging van de accijns. Bovenop de toch al jaarlijkse verhoging dus.

Hoe ziek ben je dan, als land. Dat je systeem zo is ingericht dat je stelselmatig en bewust méér wilt weghalen bij de burgers elk jaar :r
Vertrekken dan, naar Venezuela, daar is de brandstof lekker goedkoop!

oh wacht...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 10:40
Lekkere onderbouwing is dat altijd. Je mag hier niet mekkeren want ... in Sudan is het pas slecht! 8)7

Ik woon hier prima en tevreden maar dat ontneemt mij niet het recht om kritisch te zijn op het beleid hier.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan wel kritisch zijn op het beleid maar lever dan ook een haalbaar alternatief. Ik vind auto's belastingen een van de eerlijkste belastingen die wel hebben naast btw. Je hebt namelijk zelf de keuze of je die belasting wil betalen.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:18:
Je kan wel kritisch zijn op het beleid maar lever dan ook een haalbaar alternatief. Ik vind auto's belastingen een van de eerlijkste belastingen die wel hebben naast btw. Je hebt namelijk zelf de keuze of je die belasting wil betalen.
een beetje offtopic, maar:
Ik vind auto belastingen nou juist niet 1 van de eerlijkste belastingen die er zijn vanwege het feit dat als mijn buurman en ik allebei een hummer kopen, maar hij er elke dag het halve land mee doorcrosst en ik alleen naar de appie heijn rijd om boodschappen te doen we toch allebei het zelfde aan bpm en aan wegenbelasting betalen. Dit terwijl hij zowel het milieu en de infrastructuur meer belast.

Ik ben dan ook van mening dat niet het bezit van een auto zwaar belast moet worden maar juist het gebruik.
Indien je deze belasting in de brandstof stopt beloon je zuinig (minder milileu belastend of minder infrastructuurbelastend) rijden. Dan gaat opeens de "echte zuinigheid" van een auto tellen en niet hoe ie het in de testen doet. Dat lijkt me veel eerlijker. Denk alleen wel dat de transportsector op 1 of andere manier ontzien moet worden maar voor personenauto's lijkt het me zo'n slecht idee nog niet.
Aangezien het een lastig punt wordt in de grensstreek is rekeningrijden misschien een handiger oplossing. Maar goed, het idee is, (ge/ver)bruik belasten en niet bezit.

Dat betekent, stam + t .

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Als jouw buurman die auto zo gebruikt spekt hij de staatskas ook veel meer dan dat jij doet in jouw hypothetische situatie. BPM en accijnzen over brandstof is geen kattenpis :P

Nee, merp!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vandaag trouwens bericht gehad van de dealer. De auto is in het land maar mag van LM niet voor 1/7 geleverd worden (einde huidige contract). Dus gelijk maar een afspraak gemaakt voor diezelfde week om de overdracht te regelen. Kan niet wachten :D

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PauseBreak schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:34:
Als jouw buurman die auto zo gebruikt spekt hij de staatskas ook veel meer dan dat jij doet in jouw hypothetische situatie. BPM en accijnzen over brandstof is geen kattenpis :P
Aczijnsen mee eens.. BPM betalen we allebei evenveel (allebei een hummer) ;-).

Dat betekent, stam + t .

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Apache4u schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:14:
[...]

Aczijnsen mee eens.. BPM betalen we allebei evenveel (allebei een hummer) ;-).
Ah ja, my bad. Ik bedoelde de BTW over de brandstof. Waarom ik dan BPM typ... 8)7

Nee, merp!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
bonyuri schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:24:
[...]

Vertrekken dan, naar Venezuela, daar is de brandstof lekker goedkoop!

oh wacht...
Jij bukt met plezier voorover als er weer een belastingverhoging er doorheen wordt gedrukt.

Trouwens, dichter bij huis ben je al minder kwijt aan het gebruik van een auto...

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dit topic gaat inmiddels over "Oh wat moet ik toch veel belasting betalen!" terwijl het over leasebakken gaat; de gemiddelde keuze is op dit moment een 14% diesel van 30k, daar betaal je zo ongeveer 150 euro per maand voor inclusief ongelimiteerd rondjes rijden en op vakantie wordt je diesel - afhankelijk van de afspraken met je werkgever uiteraard - keurig betaald. Als dat al veel is voor je auto, dan zal je ifone van 50 euro/maand helemaal het bloed van onder je nagels moeten halen.

Dus: waar gaat dat gemok over belastingen over? Is dit geenstijl/telegraaf/etc? Flauwekul. Je mag best mokken over je 52% schijf maar nee, het gaat weer over belasting op belasting. Who cares? Je kan ook een baan zoeken waar je naartoe kan fietsen - of op fietsafstand van je werk gaan wonen.
* pjottum drukt nog eens een nespresso patroon (à 35ct) door de koffieautomaat

Dus: kan het nu weer over leasebakken gaan?

[ Voor 0% gewijzigd door pjottum op 12-06-2014 09:50 . Reden: +dus ]

ping 127.212.23.124

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik probeerde het al te doorbreken door het weer over mijn nieuwe auto te hebben ;)
pjottum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:49:
* pjottum drukt nog eens een nespresso patroon (à 35ct) door de koffieautomaat
Patser, beetje de mensen met slechte automatenkoffie onder de gordel stoten :+

Maar inderdaad, de gemiddelde leasebak kost je €150-200 maand en vaak mag je dan ook onbeperkt prive rijden (of in ieder geval meer dan genoeg voor normaal prive gebruik). Dat reed ik vroeger alleen al in benzine per maand :P

Maar goed auto's dus! Zo een als deze staat inmiddels op me te wachten.
Afbeeldingslocatie: http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/5839180/Skoda%20Octavia%202013%20(9).jpg

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mooie bak om te zien, zeker in dat blauw (de mooiste kleur voor die auto imho)
Vind overigens de Rapid sedan ook erg mooi, zeker in de witte kleur. Laatst zien staan en erg mooie auto.

Nog 1,5 hele lange dag, en dan morgen om 5 uur mijn Leon ophalen :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Ik niet niet alles opschonen, maar hierbij:

Dit topic gaat over de keuze van een leaseauto. Laten we het daar ook bij houden. Discussies over belastingen, opbouw daarvan e.d. horen hier niet thuis

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:19
Zo ik kom net terug van de Volvo dealer en heb na veel uitzoeken en twijfelen uiteindelijk het volgende besteld:

Volvo V40 D4 Summum Business
Power Blue Metalic
Sensus Connect met Premium Audio icm Business Pack Connect
Business Styling Pack (achterkant van R-design + chromen spiegelkappen)
Bekleding Vasa leder
Adaptieve Dual Xenon verlichting
17” freja banden
Winterbanden
Gratis extraatje: losse Harman Kardon speakerset t.w.v. €250,--

Totaal prijs: €37.080,02 waarbij de eigen bijdrage uitkwam op ongeveer €85,-- wat me netto dus iets meer als de helft hiervan gaat kosten. Valt me nog behoorlijk mee!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Hoogie2004 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:17:
Nog 1,5 hele lange dag, en dan morgen om 5 uur mijn Leon ophalen :)
Ik vanavond rond 18:30. :P
Althans; de dealer zei vorige week dat het wel zou lukken (vervroegd van maandag de 16e naar vandaag) en ik heb nog geen bericht gehad mbt wel/niet :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nnoitra schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:26:
[...]
Ik vanavond rond 18:30. :P
Althans; de dealer zei vorige week dat het wel zou lukken (vervroegd van maandag de 16e naar vandaag) en ik heb nog geen bericht gehad mbt wel/niet :+
Have fun :) Wel een lange dag zo of niet, als je moet wachten?

Heb ik overigens altijd als ik iets wil hebben / op iets zit te wachten.

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ethirty schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:10:
Ik probeerde het al te doorbreken door het weer over mijn nieuwe auto te hebben ;)

[...]

Patser, beetje de mensen met slechte automatenkoffie onder de gordel stoten :+

Maar inderdaad, de gemiddelde leasebak kost je €150-200 maand en vaak mag je dan ook onbeperkt prive rijden (of in ieder geval meer dan genoeg voor normaal prive gebruik). Dat reed ik vroeger alleen al in benzine per maand :P

Maar goed auto's dus! Zo een als deze staat inmiddels op me te wachten.
[afbeelding]
Ik rijd precies zo'n Octavia.
Race Blue, Columbus navigatie, echt super

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-01 07:21
Octavia hoort een metal grey combi te zijn en zeker geen motorisch genepen greenline :+

[ Voor 31% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-06-2014 08:33 ]

• t_captain
Ik zie die blauwe kleur regelmatig op de Octavia VRS van het vorige model.
Vind het best een mooie auto. Vreemd genoeg zie je ze in NL niet vaak.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Die blauwe kleur was voorheen VRS only. Ons zûnige nederlanders kopen gewoon niet zoveel dure Skoda's denk ik :+

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Engineer Stewie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:32:
Octavia hoort een metal grey combi te zijn en zeker geen motorisch genepen greenline :+
* AllSeeyinEye is flattered

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 08:50
Hallo mensen,
Ik ben een hiker bij Easyway, en transporteer wel vaker jullie lease autos. Als jullie nog vragen mbt dat of vragen over sommige autos hebben, beantwoord ik ze wel graag!
Doe dit werk nu sinds november vorig jaar, en heb al heel wat leuke autos mogen rijden :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb wel een vraag: kan je niet even een trailer leuke auto's ergens parkeren met de sleuteltjes er in, zodat wij ook in al die auto's kunnen rijden? O-)

• Deveon
  • Niet online
Zijn er hier ook Tweakers die in eerste instantie geen eigen keuze mochten maken betreffend de lease auto, maar het ze uiteindelijk toch is gelukt? En zo ja, hoe?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Deveon schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:56:
Zijn er hier ook Tweakers die in eerste instantie geen eigen keuze mochten maken betreffend de lease auto, maar het ze uiteindelijk toch is gelukt? En zo ja, hoe?
Lijkt me dat als er een duidelijke company-policy is (merk, kleur, etc) dat je daar niet vanaf kan wijken en als je vrije keus heb dat de werkgever alleen iets te zeggen heeft over het budget.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Hoogie2004 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:38:
[...]

Have fun :) Wel een lange dag zo of niet, als je moet wachten?

Heb ik overigens altijd als ik iets wil hebben / op iets zit te wachten.
Mwa.. Ik had het meer dan druk genoeg, dus dat viel wel mee ;)
Sterker nog, uiteindelijk heb ik 'm pas vanochtend opgehaald ipv gister :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:22
Over auto transporten: ik zag 2 trailers in Utrecht die auto's vervoerde voor Louwman.... Mjummie! Masserati's, Lambo etc... *Drool*

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nnoitra schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:12:
[...]
Mwa.. Ik had het meer dan druk genoeg, dus dat viel wel mee ;)
Sterker nog, uiteindelijk heb ik 'm pas vanochtend opgehaald ipv gister :+
Ja, ik heb gelukkig ook veel te doen, dus de dag vliegt om :D

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Chief-XL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:14:
Over auto transporten: ik zag 2 trailers in Utrecht die auto's vervoerde voor Louwman.... Mjummie! Masserati's, Lambo etc... *Drool*
Ik woon al jaren om de hoek bij - nu - Louwman, maar heb het op een of andere manier nog nooit aangedurfd om naar binnen te stappen. Maar de proefrit geluiden die af en toe over de daken schallen :9~

Helaas geen Ferrari meer sinds Hessing over de kop is, maar daar is dan wel weer McLaren voor terug gekomen O+ Ik zou best een een proefritje in een 12C willen maken, of eigenlijk liever een P1 O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Ethirty op 13-06-2014 11:27 ]

• Chief
Ze hebben wel nog Ferrari's. Op de trailer stond een California en staat ook in hun aanbod :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja ok, maar ze zijn geen officiële Ferrari dealer meer. Hessing was dat wel. Ze hebben wel meer merken in de showroom staan waar ze geen dealer van zijn.

• Chief
True

• The Eagle

The Eagle

Ethirty schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:25:
[...]

Ik woon al jaren om de hoek bij - nu - Louwman, maar heb het op een of andere manier nog nooit aangedurfd om naar binnen te stappen. Maar de proefrit geluiden die af en toe over de daken schallen :9~

Helaas geen Ferrari meer sinds Hessing over de kop is, maar daar is dan wel weer McLaren voor terug gekomen O+ Ik zou best een een proefritje in een 12C willen maken, of eigenlijk liever een P1 O-)
Dat zal best kunnen, maar alleen op afspraak en bij serieuze interesse. En na BKR toetsing en een kredietcheck denk ik zo :P

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
Alleen even rondlopen in de showroom is ook al wel leuk. Mijn Lexus was daar voor onderhoud, bij een kleine beurt blijf ik gewoon wachten en mooie auto's kijken. Stonden ook een aantal Ferrari's, Audi R8 en RS6, en natuurlijk verschillende Lambo's en Maserati's. Nu staan er ook een aantal felgekleurde McLarens in de showroom

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

The Eagle schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:15:
[...]

Dat zal best kunnen, maar alleen op afspraak en bij serieuze interesse. En na BKR toetsing en een kredietcheck denk ik zo :P
Gewoon de gegevens van de LM opgeven >:)

"Goedenmiddag, ik wil graag zo'n hybrid van McLaren proefrijden. Is dat 7 of 14% bijtelling?"
Ze hebben tenslotte ook Lexus hybrid's staan, dus als je een beetje de domme consument uithangt kan je misschien nog lachen ook :P

• Deveon
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
[...]

Gewoon de gegevens van de LM opgeven >:)

"Goedenmiddag, ik wil graag zo'n hybrid van McLaren proefrijden. Is dat 7 of 14% bijtelling?"
Ze hebben tenslotte ook Lexus hybrid's staan, dus als je een beetje de domme consument uithangt kan je misschien nog lachen ook :P
Zo gek is dat niet hoor, de Porsche 918 Spyder heeft 14% bijtelling :P Over 780.450 euro, maar toch...

• The Eagle

The Eagle

Da's 4,5k per maand bijtelling (even uitgaande van het hoogste tarief) :D

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is wel even andere koek dan de pak 'em beet €150-200 die de meesten hier elke maand mogen aftikken :D

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Haha, genepen.
De huidige Greenline 1.6 is krachtiger dan de "oude" 1.6 TDI (die gewoon 20% is) dus dat zal allemaal wel loslopen hoor :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Deveon schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:22:
[...]

Zo gek is dat niet hoor, de Porsche 918 Spyder heeft 14% bijtelling :P Over 780.450 euro, maar toch...
Als je een iets kleiner budget hebt, kan je ook voor de Porsche Panamera E-Hybrid gaan, die heeft ook 14% bijtelling. Vanaf €113,300.00 :+

Leaseprijs excl. brandstof vanaf €2,101.05 bij mijn werkgever..

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 13-06-2014 15:56 ]

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
De Laguna loopt op 9-7 af en zou dus volgens het regelement 9-5 nieuwe kunnen gaan bestellen. Helaas tot op heden, na meermaals vragen, niet kunnen bestellen. Duurde maar en duurde maar. Vorige week mailtje gehad van wagenparkbeheer dat er geen nieuwe auto's worden besteld i.v.m. nieuwe aankomende leaseregeling (hoor ik al sinds einde 2013 maar nieuwe regeling is er nog steeds niet).

Wel balen dit, zie de 14% bijtellers alweer aan mijn neus voorbij gaan als het uiteindelijk pas in 2015 op kenteken zetten wordt :-\ Zo'n trage organisatie bij ons..

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 08:50
Ethirty schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:42:
Ik heb wel een vraag: kan je niet even een trailer leuke auto's ergens parkeren met de sleuteltjes er in, zodat wij ook in al die auto's kunnen rijden? O-)
Nou "leuke" autos hebben we niet altijd hoor :P Soms moet je een auto rijden naar werkplaats omdat de schakelbak problemen heeft, en dan komt het wel vaker voor dat je het eindadres niet eens haalt :+

Moet overigens wel zeggen, moest bij iemand z'n leaseauto eens ophalen om naar garage te brengen, was een Lexus GS450h F-sport :9

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Schimanski81 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:37:
De Laguna loopt op 9-7 af en zou dus volgens het regelement 9-5 nieuwe kunnen gaan bestellen. Helaas tot op heden, na meermaals vragen, niet kunnen bestellen. Duurde maar en duurde maar. Vorige week mailtje gehad van wagenparkbeheer dat er geen nieuwe auto's worden besteld i.v.m. nieuwe aankomende leaseregeling (hoor ik al sinds einde 2013 maar nieuwe regeling is er nog steeds niet).

Wel balen dit, zie de 14% bijtellers alweer aan mijn neus voorbij gaan als het uiteindelijk pas in 2015 op kenteken zetten wordt :-\ Zo'n trage organisatie bij ons..
Wat gebeurt er dan 9-7? Moet je blijven doorrijden, of krijg je dan een pool-auto tot je wel mag bestellen? De populaire 14%-ers gaan al snel richting de 4 maanden of langer aan levertijd.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Op 30 juni moet ik mijn huidige Octavia Combi alweer inleveren en krijg ik tijdelijk een pool auto. Uit de pool lijst uiteindelijk een Passat Variant 1.8TSI DSG gekozen. Is maar voor een paar maanden, want zodra mijn proeftijd erop zit mag ik een nieuwe hybride of elektrische auto bestellen. Is maar goed ook want Passat kost me ±450 euro per maand in de bijtelling (±42.000 a 25%).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Ik mocht deze week op Rodeo Drive (Beverly Hills) een Aventador aanschouwen die voorbij gereden kwam. Heerlijke bak.

Wat dat betreft hebben die Amerikanen het toch maar goed, er rijden hier alleen maar uitvoeringen met een grote motorinhoud rond. 50% kans dat de Mercedes die je ziet een AMG is en de enige Golf uitvoering die ik hier zie rijden is de GTI. Kan ook prima met een dollar de liter benzine.

En wij maar rijden in onze auto's met scootmobielmotoren ;)

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:03:
[...]

Wat gebeurt er dan 9-7? Moet je blijven doorrijden, of krijg je dan een pool-auto tot je wel mag bestellen? De populaire 14%-ers gaan al snel richting de 4 maanden of langer aan levertijd.
Ongetwijfeld door rijden (en das geen straf hoor maar vind em te duur)

• t_captain
A propos Golf GTI: ik snap niet dat je die niet veel meer ziet. De auto heeft eigenlijk de meeste eigenschappen die je in een auto zoekt, en kost afhankelijk van de opties tussen de 35 en 45k. Zit in hetzelfde vaarwater als het lagere deel van de 3-serie. Tussen een 318 en een GTI zou ik waarschijnlijk de Golf kiezen.

• The Eagle

The Eagle

Zware Unit schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:36:
Op 30 juni moet ik mijn huidige Octavia Combi alweer inleveren en krijg ik tijdelijk een pool auto. Uit de pool lijst uiteindelijk een Passat Variant 1.8TSI DSG gekozen. Is maar voor een paar maanden, want zodra mijn proeftijd erop zit mag ik een nieuwe hybride of elektrische auto bestellen. Is maar goed ook want Passat kost me ±450 euro per maand in de bijtelling (±42.000 a 25%).
Als je er niet op achteruit wilt gaan: V60 PHEV of een IS300.

• Smarron
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

Wel mooi dat mijn Greenline meer pk's heeft, sneller optrekt en een hogere topsnelheid heeft dan mijn vorige VW Golf 6 Variant 1.6TDI die 20% was. :>

De Greenline heeft een vernieuwde motor itt de normale 1.6TDI (die nog steeds wordt verkocht in veel VAG modellen, zou niet snappen waarom mensen die motor nog zouden nemen), dus altijd leuk om te zien wat een naam allemaal wel niet losmaakt. En ik kom prima met het verkeer mee, maar dat deed ik zelfs al met mijn vorige auto. Ik ben vooral wel benieuwd waarom ik hem dan juist niet had moeten nemen. Cruisen op 145km/u gaat op 2250rpm, heerlijk toch!

Ik geef je wel gelijk wat betreft de Metal Grey kleur en combi uitvoering. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• DarkSide
  • Laatst online: 08-01 13:24

DarkSide

theres no place like ::1

Snap niet dat alle 1.6 TDI's gewoon 110pk leveren.
Maar dé reden voor mij om niet voor een BM, Greenline oid te gaan. zijn de opties.
Dan maar 5 pk minder.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Precies. Waarom voert VAG überhaupt 2 versies? Ik wilde automaat en ik wilde meer keuze vrijheid op de opties, maar dan krijg je vanzelf een oudere minder krachtige motor :?

• The Eagle

The Eagle

In weze zijn het de zelfde motoren, maar de greenline is in het begin wat geknepen (merk je ook bij het optrekken) om de uitstoot te verminderen. Daarom is ie ook niet met DSG leverbaar, dan zit je met de bijtelling want haalt ie de uitstoot niet. Theoretisch zou greenline op de sprint net iets langzamer moeten zijn.
Dealer beaamde dat de 105 pk idd beter trekt en niet dat inhouden bij het optrekken heeft. Daarentegen wel iets meer pk, maar die houdt dus in de top wat meerover.

Having said that: als je van wat sportiever rijden houdt, de normale 105 pk 1.6 TDI bestellen en er een DSG en dynamic drive bijpakken. Kun je het helemaal naar je hand zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 14-06-2014 17:11 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Precies wat ik heb gedaan ;) Over 20 dagen al mag ik de sleutels in ontvangst nemen :D

• The Eagle

The Eagle

On a different note: ik heb vandaag even in de nieuwe Golf Sportsvan gezeten. Leuk bakkie :)
Wel behoorlijk aan de prijs. En met de 1.6 TDI heb je maar een 5 speed handbak ipv 6 :/
1.6 met DSG is dan wel weer 20%

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja, dat is dus op en top VW, 5pk en een versnelling minder voor de niet-groene versie. Ik rij nu al 4 jaar met die combi en hij kan best die 6 gebruiken voor de snelweg. Zou ook een slok schelen op het verbruik!

• Smarron
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

En die overstap heb ik dus met veel plezier gemaakt, van de 5-bak 105pk naar de 6-bak 110pk. Op papier zegt het vrij weinig, maar het rijdt echt veel prettiger. Die 6e versnelling is inderdaad een uitkomst (hadden ze al veel eerder moeten doen maar goed) en zo rustig op mooie snelheden.

De 2e versnelling is inderdaad een achteruitgang (wat ook de reviews bevestigen). Die pakt echt veel te langzaam op, maar ook daar word je met een beetje spelen wat handiger in, zodat het turbogat minder opvalt.

Opties als open dak en DSG waren voor mij persoonlijk sowieso niet interessant. Hill hold (had ik wel) en elektrische achterklep (nooit gehad) had ik wel graag gehad. Maar de keuze om dan in ruil wel 6% minder bijtelling te betalen was voor mij eigenlijk een makkelijke keuze.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 14:46

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Vandaag uurtje gereden in Leon Cupra. Rij nu ook een Leon, maar dit was (logisch) behoorlijk anders (110 vs 280 pk). Wat een rauwe kracht zeg. Geweldenaar in de meeste opzichten. Ik vond hem super rijden, maar kan me voorstellen dat het voor sommigen wat 'ingetogen' is qua looks.

De zelf te kiezen rijstanden (Comfort, Sport, Cupra en 'eigen instellingen') bieden wel een behoorlijk verschil onderling. Comfort <> Cupra is wel grappig om daadwerkelijk te merken dat veel anders is. Geluid, demping, toerental etc.

Ik zou zelf wel voor een schakelbak gaan ipv DSG. Toch meer gevoel denk ik.

Op mijn lijstje nu:

1) Leon Cupra
2) Volvo V40 D4
3) Citroën DS5 Business

• The Eagle

The Eagle

Is er voor de Leon nou ook dat grotere navischerm beschikbaar dat VAG heeft?

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 14:46

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

The Eagle schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:37:
Is er voor de Leon nou ook dat grotere navischerm beschikbaar dat VAG heeft?
Volgens mij niet. Standaard mini schermpje.

Vond overigens wel het hele media gebeuren slechter dan in mijn huidige Leon. Het ging bijzonder traag. Navigatie duurde ruim 4 min om route te bepalen en locatie te krijgen (was overigens al 30 min onderweg).

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Atratus schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:39:
[...]

Volgens mij niet. Standaard mini schermpje.

Vond overigens wel het hele media gebeuren slechter dan in mijn huidige Leon. Het ging bijzonder traag. Navigatie duurde ruim 4 min om route te bepalen en locatie te krijgen (was overigens al 30 min onderweg).
4 minuten?! De Columbus plot een route door meerdere landen in luttele seconden. En de spraakbediening is ideaal!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Engineer Stewie
bonyuri schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:50:
[...]

Haha, genepen.
De huidige Greenline 1.6 is krachtiger dan de "oude" 1.6 TDI (die gewoon 20% is) dus dat zal allemaal wel loslopen hoor :)
Smarron schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:19:
[...]
Wel mooi dat mijn Greenline meer pk's heeft, sneller optrekt en een hogere topsnelheid heeft dan mijn vorige VW Golf 6 Variant 1.6TDI die 20% was. :>

Ik geef je wel gelijk wat betreft de Metal Grey kleur en combi uitvoering. :)
Op papier heeft de greenline idd 5pk meer, in werkelijkheid zal dat verschil nagenoeg onbestaande zijn hoor. De motor is effectief genepen in lagere toeren, pakt minder snel op na het schakelen ed. Een 6-bak is dan wel weer een vooruitgang.
Dat de greenline octavia sneller is dan een golf 6 break geloof ik gerust maar dat ligt aan het gewichtsverschil en niet aan die 5pk :) .

Waar een 1.6TDI dan weer tekort schiet is in druk verkeer ala Brussel, invoegen op de autosnelweg en vooral de hernemingen zijn bedroevend. Ik heb zelf ook een octavia combi in bestelling staan en de 1.6TDI stelde weer teleur. Heb leder interieur, columbus navigatie en de mooie xenons met led opgegeven voor een 2.0TDI 150pk. Deze reed zalig en nog wat vlotter als mijn Golf 6 2.0TDI 136pk.
Eerlijkheidshalve moet ik dan bekennen dat ik geen last heb van bijtelling zoals in Nederland. De bijtelling in België voor mijn bestelde octavia is 140€ bruto per maand.

Deze wordt het:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3866/14416496853_1779d9947b.jpg

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:46:
[...]

4 minuten?! De Columbus plot een route door meerdere landen in luttele seconden. En de spraakbediening is ideaal!
Die kleine versie is echt een drama. Ik was laatst een paar uurtjes onderweg met een Cupra en na een rijderswissel duurde het zelfs bijna 2 minuten voor de radio weer geluid gaf. Volgens een van de jongens die zelf ook Leon rijdt was dat wel vaker :? :X

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58
Huh? Een navigatie die er 4 minuten over doet om een route te berekenen? Een radio die er 2 minuten over doet om geluid te geven?

Ik mag toch hopen dat dit een defect is, en dat de radio/navigatie wordt gerepareerd of vervangen door een functionerend exemplaar :?

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:39

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb dat met die radio nooit gehad, vreemd verhaal. Als je direct na het starten de navigatie probeert duurt het inderdaad even. 4 minuten is volgens mij lang, maar heb het nooit geklokt dus ja. Je hebt wel weer gratis map updates, ook wat waard ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• The Eagle

The Eagle

Qua spraakherkenning: mijn ervaring is dat de grote VAG navi (Columbus, en volgens mij ook Audi MMI plus) redelijk goed is qua stemherkenning en snelheid. Die kleintjes zijn een stuk minder.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Royz schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:14:
Je hebt wel weer gratis map updates, ook wat waard ;)
Mag ook wel, dat ze die oude kaarten gratis weggeven _O-

• Engineer Stewie
Dan zijn ze wel heel hard achteruit gegaan, de vorige versie (RNS315) was gewoon snel bij routeberekeningen. Telt de nieuwe mss verschillende routes uit? Maar dan nog is 4 minuten lang als je in eigen land blijft.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ja dat is het hem, hij telt 3 routes uit maar dat kan je gewoon uitzetten. Als je standaard voor snelste route kiest dan berekent hij alleen die.
Ethirty schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:11:
[...]

Mag ook wel, dat ze die oude kaarten gratis weggeven _O-
Want je hebt geupdate en toen zag je dat het ging om een oude kaart?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nee, want VW heeft altijd kaarten van ong een jaar oud. En de laatste update was afgelopen najaar, dus reken maar uit ;)

• Engineer Stewie
De kaarten van peugeot zijn in elk geval niet beter :)

Die rekent dan wel weer 4 routes vrij snel uit. Ik kies daar voor snel/afstand gecombineerd. Zijn altijd vrij goede routes.

[ Voor 54% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-06-2014 16:56 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ethirty schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:30:
Nee, want VW heeft altijd kaarten van ong een jaar oud. En de laatste update was afgelopen najaar, dus reken maar uit ;)
Ik heb mijn auto in mei gekregen en had een nieuwere versie dan de mensen in Q3 van 2013, die kregen een V2 kaart en ik een V4 kaart. Daarnaast is er begin juni een update geweest, die je dus zelf kan installeren. Mijn V4 kaart had zelf 2014 en nu heb ik 2014/2015.

Zo kreeg ik hem:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MmDi6RRZisTL0KwobAqqHbYS/full.jpg

nu heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rRgCaonzwt3sY5phiABHt13X/full.jpg

• DarkSide

DarkSide

Mijn ervaring is dat de Discover Pro (columbus bij Skoda) beter werkt dan de Discover media (Amundsen bij Skoda en zelfde systeem als in de leon) beter werkt.
Hij is idd sneller met de kaart. Opstarten en inzoomen etc.
En spraak herkenning is nu beter omdat je je doel in 1 zin kan zeggen. In het oude systeem gaat dat per sectie (land, stad, straat, nummer). Maar het mag wel wat beter.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mediasysteem in mijn 2014 Leon is idd soms wel een beetje langzaam. Dat spraak vind ik onwerkbaar traag en gebruik ik dus niet. Systeem zelf is verder op zich wel okee, maar vooral bij het opstarten wil ie nog wel eens even 'laggen' als je direct al aan het volume gaat draaien of de input wilt wijzigen (gebeurt dan even niks). Navigatie mag ook wel wat sneller (zoomen en starten van navigeren; als je op een kruispunt even snel navigatie wilt aanzetten om te bepalen of je links of rechts moet dan kun je dat wel vergeten). Snap sowieso niet waarom ze er niet een retesnelle cpu inzetten van een ipad ofzo, want je betaalt dik voor zo'n mediasysteem.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 15-06-2014 21:22 ]

• DarkSide

DarkSide

Idd. Geen idee wat voor CPU er eigenlijk in zit. Maar een qualcom 600 in mijn telefoon reageert mijn in zien s een stuk sneller dan de verschillende navigatie systemen van de fabrikanten.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ach, als ik het vergelijk met het draaisysteem van een V40 ben ik happy dat ik gewoon het scherm kan aanraken hoor dat gaat sneller :p

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb sowieso nooit begrepen waarom die systemen zo duur en onhandig zijn. Aftermarket radio's zijn goedkoper en vaak voorzien van meer mogelijkheden en ook de gemiddelde smartphone kan meer. Het wordt dat dat MirrorLink of Apple car door gaan breken. Gewoon een los scherm in je dash en een dock ergens op een handige plek.

• The Eagle

The Eagle

Ik vermoed dat het te maken heeft met CANBUS en dergelijke systemen.

Maar zou wel chill zijn, kun je vanaf je bank de auto even op en neer naar de Appie sturen om een krat bier :Y)

Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.