Tjoekie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:46:
[...]
Precies, dit was voor mij ook een dealbreaker. Ik zou vanuit mijn werkgever verplicht worden om minstens 90% van mijn kilometers op aardgas te rijden. Met die 15kg tank was de actieradius mij toch echt te klein.
Bij ons is dit 80%.
De eerste 1100km staan inmiddels op de teller, en heb tot op heden nog niet op benzine hoeven rijden.
De enige reden dat ik het compromis heb gesloten, is omdat er op steenworp afstand van huis een CNG pomp is, en ik op de a12 en a15 (die ik regelmatig gebruik) halverwege een pomp relatief dicht bij de snelweg kan vinden.
ik vind het hele 'belastingonderduiken' wat veel mensen roepen bij CNG/plugin's wel kort door de bocht vaak.
Volgens mij hangen veel bedrijven tegenwoordig quota's aan het gebruik van alternatieve brandstoffen.
Bij ons is het 80% bij LPG/CNG.
Bij plug in hybrides is het zelfs zo dat brandstofkosten direct doorbelast worden. Hiervoor gelden leasetarieven zonder brandstof.
Privé zou iemand gek zijn om geen gebruik te maken van de alternatieve brandstoffen, omdat met dit direct in de portomenee zal voelen.
[
Voor 35% gewijzigd door
secury op 10-06-2014 11:51
]