Dat is niet altijd zo. Ik kan kiezen voor een leaseauto, waarbij die dan betaalt wordt met het mobiliteitsbudget en evt. eigen bijdrage. Of ik kies voor uitkering van dat budget, waarbij ik kilometers kan declareren 19ct/km. Die 19ct/km wordt dan netto uitgekeerd en wat erover blijft van het mobiliteitsbudget wordt bruto uitgekeerd.Blik1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:18:
[...]
Hoe kom je erbij dat de fiscus daar geen rekening mee houdt? De werkgever geeft een werknemer eigenlijk 2 keuzes bij een mobiliteitsbudget (dat is wat anders als een lease-auto krijgen):
Keuze 1 is een lease-auto nemen, en dan betaald die werknemer daar bijtelling over.
Bij keuze 2 kiest de werknemer ervoor om het uit te keren als extra salaris. Daar betaald de medewerker, afhankelijk van de schaal waar die inzit, belasting over van 37%, 42% of 52%. Dan zal de werknemer wel zelf voor vervoer moeten zorgen.
Je gaat er vanuit dat de werknemer eigenlijk loon inlevert door een lease-auto te kiezen. Maar dat is natuurlijk niet zo. Door geen lease-auto te nemen krijg je misschien wel meer brutoloon, maar daar betaal je ook meer belasting over. Tevens zijn de reiskosten (privé en zakelijk) voor eigen rekening, in plaats van dat de baas die betaald d.m.v. de lease-auto. Ook is het zo dat bijvoorbeeld een hypotheekverstrekker het additionele loon niet ziet als brutoloon, maar als lease-auto. Het telt dus niet mee als inkomen voor het krijgen van een hypotheek. Ook is het gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde, die je een stuk makkelijker kwijt kunt raken dan je brutoloon.
ja, dat is dan nog een optie. Dan wordt je nog gedeeltelijk gecompenseerd (maar van 9 cent per km netto kun je natuurlijk niet zo heel veel). Maar denk wel dat dit uitzonderlijk is.Tankiej schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:51:
[...]
Dat is niet altijd zo. Ik kan kiezen voor een leaseauto, waarbij die dan betaalt wordt met het mobiliteitsbudget en evt. eigen bijdrage. Of ik kies voor uitkering van dat budget, waarbij ik kilometers kan declareren 19ct/km. Die 19ct/km wordt dan netto uitgekeerd en wat erover blijft van het mobiliteitsbudget wordt bruto uitgekeerd.
19, geen 9Blik1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:07:
[...]
ja, dat is dan nog een optie. Dan wordt je nog gedeeltelijk gecompenseerd (maar van 9 cent per km netto kun je natuurlijk niet zo heel veel). Maar denk wel dat dit uitzonderlijk is.
De bruto vergoeding heb je sowieso, die wordt dan netto. Dat verschil is dus 42 of 52% van 19 cent. Eigenlijk dus 8 cent of 10 cent.
Kilometer vergoeding is tot 19ct belastingvrij. alles daarboven is pas belast.
Niet in dit geval. Bij een mobiliteitsvergoeding krijg je dus een budget om je vervoer te regelen. Als je geen auto kiest krijg je dat bedrag dus bruto uitbetaald. In het voorbeeld van tankiej kun je vervolgens nog wel je kilometers declareren. Als je bijvoorbeeld 1000 km rijdt, kun je van 190 euro bruto-vergoeding 190 netto-vergoeding makenNutral schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:29:
Kilometer vergoeding is tot 19ct belastingvrij. alles daarboven is pas belast.
De fiscus accepteert niet én een mobiliteitsvergoeding én een 19 cent km-vergoeding. Dat zou dubbelop zijn
Mobiliteitsvergoeding is niet een vastgelegd iets bij de belastingdienst hoor, maar bij de werkgever. het is dus eigenlijk puur bruto loon dat je krijgt (en dat klopt omdat je er ook velasting over betaald)
Bij de belastingdienst is de enige vergoeding die per kilometer (tot 19cent). Andere dingen zoals mobiliteitsvergoedingen zijn door werkgevers bedacht en voor de belastingdienst puur loon.
Bij de belastingdienst is de enige vergoeding die per kilometer (tot 19cent). Andere dingen zoals mobiliteitsvergoedingen zijn door werkgevers bedacht en voor de belastingdienst puur loon.
Niet uitzonderlijk, ik ken het ook bij 2 bedrijven. Hier ookBlik1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:07:
[...]
ja, dat is dan nog een optie. Dan wordt je nog gedeeltelijk gecompenseerd (maar van 9 cent per km netto kun je natuurlijk niet zo heel veel). Maar denk wel dat dit uitzonderlijk is.
Verwijderd
Is inderdaad een keuze, maar er is meestal wel een directe relatie tussen inkomen en auto. Net zoals bijvoorbeeld keuze voor type huis. Bij een promotie zal vaak ook een hoger leasebudget horen. En dan zal men ook een duurdere auto gaan rijden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar bij ons leasen toch 90+% van de mensen zo'n beetje de max van het beschikbare leasebudget. En als je zelf je budget zou mogen verhogen, zouden veel mensen dit ook doen verwacht ik.joopv schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:28:
[...]
Groei van je functie/salaris (inkomsten) hoeft toch niet tot gevolg te hebben dat je uitgaven aan de auto groeien? Dat is een keus die je zelf maakt.
Groei van inkomsten nastreven is iets anders dan een groei van uitgaven nastreven, lijkt me.
Ik had dit al in het VW draadje gevraagd maar kreeg geen reactie. Misschien dat hier mensen ervaring hebben met het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen met ervaring met Front assist en een handgeschakelde bak? Front assist bij VW is een combinatie van adaptive cruise control en waarschuwing/ingreep in geval van langzaam/vertragend verkeer voor je. Zowel vanuit veiligheidsperspectief en gemak lijkt mij dit de moeite waard. De verkoper was alleen van mening dat het vooral nuttig is met DSG/automaat, omdat alleen daarmee de wagen volledig tot stilstand kan komen.
Ik vroeg me af wat jullie er van dachten en of er hier misschien ervaringsdeskundigen zijn.
Zijn er hier trouwens mensen met ervaring met Front assist en een handgeschakelde bak? Front assist bij VW is een combinatie van adaptive cruise control en waarschuwing/ingreep in geval van langzaam/vertragend verkeer voor je. Zowel vanuit veiligheidsperspectief en gemak lijkt mij dit de moeite waard. De verkoper was alleen van mening dat het vooral nuttig is met DSG/automaat, omdat alleen daarmee de wagen volledig tot stilstand kan komen.
Ik vroeg me af wat jullie er van dachten en of er hier misschien ervaringsdeskundigen zijn.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is het "luie gebruik". Bijvoorbeeld op een 80km-weg met stoplichten, zet je je CC op 80 en dan blijft hij gewoon de auto voor je volgen. Als die gaat stilstaan bij een stoplicht stopt jouw auto ook automatisch en als hij weer wegrijdt gaat jouw auto automatisch weer mee.
Het lijkt me dat adaptive cc met een schakelbak op de snelweg (met snelheden variërend tussen 80 en 140) ook perfect zal werken.
(Je weet trouwens wel dat het enige goede automatische remsysteem die van Volvo is? Fifth Gear heeft de systemen van Volkswagen, Mercedes en Volvo uitgebreid vergeleken en in vergelijking met de Zweedse veiligheid laten de anders zo gründliche Duitsers toch flinke steekjes vallen - vooral Mercedes...)
Het lijkt me dat adaptive cc met een schakelbak op de snelweg (met snelheden variërend tussen 80 en 140) ook perfect zal werken.
(Je weet trouwens wel dat het enige goede automatische remsysteem die van Volvo is? Fifth Gear heeft de systemen van Volkswagen, Mercedes en Volvo uitgebreid vergeleken en in vergelijking met de Zweedse veiligheid laten de anders zo gründliche Duitsers toch flinke steekjes vallen - vooral Mercedes...)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
In de file of in de stad heb je er inderdaad weinig aan. Hij zal je wel vertragen, maar daarna zul je toch terug moeten schakelen wil je weer een beetje op gang komen. Bij mij gaat de CC af zodra je de koppeling in trapt.Sallin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:02:
Ik had dit al in het VW draadje gevraagd maar kreeg geen reactie. Misschien dat hier mensen ervaring hebben met het volgende:
Zodra je in 1 versnelling kan blijven zal het wel werken.
toch slordig als een dikke S-klasse het laat afweten...Mx. Alba schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:22:
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is het "luie gebruik". Bijvoorbeeld op een 80km-weg met stoplichten, zet je je CC op 80 en dan blijft hij gewoon de auto voor je volgen. Als die gaat stilstaan bij een stoplicht stopt jouw auto ook automatisch en als hij weer wegrijdt gaat jouw auto automatisch weer mee.
Mx. Alba schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:22:
Voor lui gebruik snap ik de beperkingen met te laag aantal toeren dragen. Ik ben ook benieuwd naar wat het systeem doet in een noodsituatie. De beschrijving op internet zegt waarschuwingssignalen, remmen voorbereiden, korte rempulse geven, .... Wat na de korte rempulse gebeurd heb ik niet kunnen vinden voor een handgeschakelde auto. Doet de auto een noodstop en laat hij de motor afslaan, of gaat hij niet verder dan de waarschuwing, of iets anders.RocketKoen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:23:
[...]
In de file of in de stad heb je er inderdaad weinig aan. Hij zal je wel vertragen, maar daarna zul je toch terug moeten schakelen wil je weer een beetje op gang komen. Bij mij gaat de CC af zodra je de koppeling in trapt.
Zodra je in 1 versnelling kan blijven zal het wel werken.
Mijn verwachting zou zijn dat de auto de noodstop maakt en de motor af laat slaan. Lijkt me vanuit veiligheids- en verkoopsperspectief het meest logisch. "Ja de auto zag de kop/staartbotsing aankomen maar reed gewoon door" lijkt me niet het verhaal dat je als fabrikant wilt vertellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Sallin op 16-07-2013 12:48 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Dat van die Mercedes was wel erg slecht inderdaad..Mx. Alba schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:22:
Maar die VW Up! werkt het systeem alleen op 'stadsnelheid' en daar werkte hij perfect, als ik het me goed herinner
Was Volvo niet diegene die tijdens een demo van het remsysteem doodleuk een auto tegen een vrachtwagen parkeerdeMx. Alba schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:22:
U doelt op deze video van 2010 met een S60:
http://www.wired.co.uk/ne...es-new-car-in-safety-demo
http://www.wired.co.uk/ne...es-new-car-in-safety-demo
De verkoper van Volvo vertelde mij wel dat de parkingpilot van de V40 bij een demo de bumper verloor...
Ik vraag me zowieso af hoe het dan met aansprakelijkheid zit: stel ik parkeer volgende week mijn V40 met de parkingpilot en die rijdt tegen de auto van de buurman. Zegt de verzekering dan: Volvo moet dat betalen? En zegt Volvo : de verzekering moet betalen?
En als ik mocht kiezen: liever een S-klasse met minder goed AEB dan een V40
Ik vraag me zowieso af hoe het dan met aansprakelijkheid zit: stel ik parkeer volgende week mijn V40 met de parkingpilot en die rijdt tegen de auto van de buurman. Zegt de verzekering dan: Volvo moet dat betalen? En zegt Volvo : de verzekering moet betalen?
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 16-07-2013 14:13 ]
Je geeft nog altijd zelf gas hestefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:12:
en die rijdt
De nieuwe Park Assist Pilot vergemakkelijkt fileparkeren door het sturen over te nemen, terwijl de bestuurder de versnellingsbak en het gaspedaal bedient.
Ikke niet, 25% bijtelling over een auto van meer dan 1 ton... Is meer dan 1000 euro netto per maandstefijn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:12:
Ook niet als je het kunt betalen?
Nou ja...een S-klasse zou t ook niet worden. Een CLS vind ik wel smakelijk
Maar ik heb die keuze (ook) niet, want mijn keuze wordt beperkt door bepaalde financiële grenzen
Nou ja...een S-klasse zou t ook niet worden. Een CLS vind ik wel smakelijk
[ Voor 72% gewijzigd door Stefke op 16-07-2013 14:35 ]
Ik heb zelf een Volvo, en "CitySafety" al een paar keer mogen ervaren. Namelijk bij een slagboom van parkeerplaatsen.Sallin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:47:
[...]
[...]
Voor lui gebruik snap ik de beperkingen met te laag aantal toeren dragen. Ik ben ook benieuwd naar wat het systeem doet in een noodsituatie. De beschrijving op internet zegt waarschuwingssignalen, remmen voorbereiden, korte rempulse geven, .... Wat na de korte rempulse gebeurd heb ik niet kunnen vinden voor een handgeschakelde auto. Doet de auto een noodstop en laat hij de motor afslaan, of gaat hij niet verder dan de waarschuwing, of iets anders.
Mijn verwachting zou zijn dat de auto de noodstop maakt en de motor af laat slaan. Lijkt me vanuit veiligheids- en verkoopsperspectief het meest logisch. "Ja de auto zag de kop/staartbotsing aankomen maar reed gewoon door" lijkt me niet het verhaal dat je als fabrikant wilt vertellen.
Soms kom ik met een behoorlijk gangetje naar de slagboom om vervolgens mijn pasje bij het apparaat te houden. Mn auto vindt dat niet altijd even leuk en gaat dan vol in de ankers. Motor slaat af, begint te piepen en er staan wat waarschuwingen in het display.
De eerste keer was het echt even schrikken. Je zit even met je neus op t stuur.
Ik weet zeker dat ik in de file, tot een km of 25 nooit meer een kop-staart botsing zal maken. (Tenzij natuurlijk iemand achterop knalt)
Overigens ook nooit gehad, maar goed werkt het wel.
Overigens wordt het voorkomen van een botsing gegarandeerd bij Volvo tot een snelheidsverschil van max 15km/u.
http://www.euroncap.com/rewards/volvo_city_safety.aspx
Tja, garanties zijn altijd ver onder wat in de praktijk (onder ideale omstandigheden) haalbaar is.Get!em schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:57:
Overigens wordt het voorkomen van een botsing gegarandeerd bij Volvo tot een snelheidsverschil van max 15km/u.
Zoals in het filmpje van Fifth Gear te zien is lukt het de V40 om een ongeluk te voorkomen terwijl de dummy 25mph rijdt en de V40 55mph. Dat is dus 30mph verschil, bijna 50km/h... Impressive!
Bij 60mph ging het mis. Maar hoe je het ook wendt of keert, het systeem zorgt er dus in andere omstandigheden wel voor dat de impact speed met zo'n 50km/h verminderd wordt als het wel mis gaat en dat is ook al een flinke win.
Trouwens, ook als ik een auto van een ton zou kunnen rijden dan zou dat geen sterretje zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 16-07-2013 15:11 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dan zit je wel heel erg te slapen btwMx. Alba schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:10:
[...]
Tja, garanties zijn altijd ver onder wat in de praktijk (onder ideale omstandigheden) haalbaar is.
Zoals in het filmpje van Fifth Gear te zien is lukt het de V40 om een ongeluk te voorkomen terwijl de dummy 25mph rijdt en de V40 55mph. Dat is dus 30mph verschil, bijna 50km/h... Impressive!
Bij 60mph ging het mis. Maar hoe je het ook wendt of keert, het systeem zorgt er dus in andere omstandigheden wel voor dat de impact speed met zo'n 50km/h verminderd wordt als het wel mis gaat en dat is ook al een flinke win.
Maar die seconde scheelt op de snelweg wel 25m in je remweg.
* The Eagle neemt aanloop en een voorschotje op wat komen gaat met de onderstaande vraag:
Zojuist akkoord gegeven op het een half jaar lang gaan rijden van een herinzetter (witte A3 Sportsback). Aangezien er een uitleverstop is bij de leasemij per november gaat een nieuwe bestellen hem wel worden, maar wordt die pas in feb uitgeleverd. Tegen die tijd zijn er nieuwe bijtellingsregels.
Welke auto's vallen straks nog binnen de 14% of de 20% regeling? Is daar ergens een overzichtje van?
* The Eagle shoppen mag maar ook bewuste consument is
Zojuist akkoord gegeven op het een half jaar lang gaan rijden van een herinzetter (witte A3 Sportsback). Aangezien er een uitleverstop is bij de leasemij per november gaat een nieuwe bestellen hem wel worden, maar wordt die pas in feb uitgeleverd. Tegen die tijd zijn er nieuwe bijtellingsregels.
Welke auto's vallen straks nog binnen de 14% of de 20% regeling? Is daar ergens een overzichtje van?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Inderdaad, hij gaat eerst piepen en knipperen en pas op het laatste moment gaat hij zelf remmen. Legden ze ook uit, dat is zodat de bestuurder niet op het noodremsysteem gaat vertrouwen. Een goede zaak!
Mijn Volvo'tje kan niet autonoom remmen, maar zorgt er wel voor dat wanneer ik plotseling mijn voet van het gas haal, de remmen alvast "geprimed" worden. En wanneer ik plotseling de rem intrap wacht hij niet tot ik zelf het pedaal helemaal tegen de vloer heb geduwd, maar gaat meteen vol remmen. Scheelt ook weer een paar tientallen meters in een noodsituatie...
Mijn Volvo'tje kan niet autonoom remmen, maar zorgt er wel voor dat wanneer ik plotseling mijn voet van het gas haal, de remmen alvast "geprimed" worden. En wanneer ik plotseling de rem intrap wacht hij niet tot ik zelf het pedaal helemaal tegen de vloer heb geduwd, maar gaat meteen vol remmen. Scheelt ook weer een paar tientallen meters in een noodsituatie...
snip
[ Voor 97% gewijzigd door Koppensneller op 16-07-2013 15:35 ]
Yoda zegt: De adelaar kijken op de overheidswebsite, hij moet.The Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:31:
Bijtelling benzineauto's
Vanaf 1 jan 2014 1 jan 2015
14% <89 <83
20% < 117 <110
25% > 117 >110
Bijtelling dieselauto's
Vanaf 1 jan 2014 1 jan 2015
14% <86 < 83
20% <111 <110
25% >111 >110
Dit gaat natuurlijk over de CO2 uitstoot. Die kan je vinden op de website van het model dat je zoekt
[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-07-2013 15:39 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat snap ik 
Ik had alleen gehoopt dat er iemand al ergens een lijstje wist waar wat gangbare modellen op stonden
Ik had alleen gehoopt dat er iemand al ergens een lijstje wist waar wat gangbare modellen op stonden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voor auto's met 14% bijtelling is wel een website, maar daar staan de modellen op die nu 14% hebben. Niet die het volgend jaar nog steeds hebben. Al staan er misschien een paar tussen die het dan nog hebben, maar dat moet je zelf uitzoeken 
http://14bijtelling.nl/
Of autoweek:
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=14
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=20
Maar dat is ook welke nu die bijtelling hebben, niet die het volgend jaar nog steeds hebben..
Edit:
Nog even een aanvulling; op de intranetpagina van mijn werkgever hebben we een excel sheet met alle auto's die we kunnen bestellen (dat zijn dus ongeveer alle auto's die je in NL uberhaupt kan bestellen, aangezien er geen restricties zijn daarop hier). Volgens mij staat daar ook de co2 uitstoot in. Dan zou je kunnen selecteren op de waarden die volgend jaar van kracht zijn om een lijstje over te houden..
Misschien dat jij ook ergens zo'n excel bestand vandaan kan toveren? Ik weet namelijk niet of ik die van ons mag delen
Of ik moet die selectie even doen en alleen de modelnamen kopiëren. Dat zou geen kwaad kunnen.. Kijk er vanavond wel even naar
http://14bijtelling.nl/
Of autoweek:
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=14
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=20
Maar dat is ook welke nu die bijtelling hebben, niet die het volgend jaar nog steeds hebben..
Edit:
Nog even een aanvulling; op de intranetpagina van mijn werkgever hebben we een excel sheet met alle auto's die we kunnen bestellen (dat zijn dus ongeveer alle auto's die je in NL uberhaupt kan bestellen, aangezien er geen restricties zijn daarop hier). Volgens mij staat daar ook de co2 uitstoot in. Dan zou je kunnen selecteren op de waarden die volgend jaar van kracht zijn om een lijstje over te houden..
Misschien dat jij ook ergens zo'n excel bestand vandaan kan toveren? Ik weet namelijk niet of ik die van ons mag delen
Of ik moet die selectie even doen en alleen de modelnamen kopiëren. Dat zou geen kwaad kunnen.. Kijk er vanavond wel even naar
[ Voor 70% gewijzigd door Tankiej op 16-07-2013 16:02 ]
Onze DS4 remt ook echt geweldig snel, ben altijd bang dat ze er achter in knallen als ik een keer flink rem. Rij dus met veel afstand, maar niet alleen om die reden. (overigens zijn we 60k km's verder en is de eerste set (4) zomerbanden en de eerste set (4) winterbanden volledig op, dat is wel heel snel vonden we zelf. 18R 225/45)Mx. Alba schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:32:
Als ik overigens een keer een noodstop maak dan gaan de alarmlichten á la F1 auto snel knipperen, tot je stilstsaat. Als je dan door rijdt, gaan ze weer uit, blijf je dan staan, blijven ze aan tot je ze zelf uit doet. Best goed systeem, achter je kunnen ze zo'n berg knipperende lampjes niet missen. Standaard zit er ook zo'n onstar systeem in; als je pech hebt kun je Citroen service bellen door op knop op plafond te drukken, krijg je een ongeval dan belt ie zelf of je kunt zelf het alarmknopje indrukken. In landen waar het niet werkt gaat er een lampje branden, maar in de hele EU is dit inmiddels beschikbaar. Ook als je te water raakt of de airbags ploffen, hulpdiensten zijn onderweg voor je de talk onder je neus hebt weggewreven.
De electronische rem heeft ook een foefje; als de bestuurder onwel wordt en je wilt de auto stoppen hou je hem vast en remt de auto gecontroleerd af. Hij zal met de ESP pogen de auto recht te laten rijden tot stilstand. Zal je never nooit niet nodig hebben en veel bestuurders zullen het niet eens weten, maar toen ik het in het boekje zag moest ik het even proberen en gaat bijzonder subtiel :)S
[ Voor 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-07-2013 16:06 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Laten we dat hopen!NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:04:
[...]
De electronische rem heeft ook een foefje; als de bestuurder onwel wordt en je wilt de auto stoppen hou je hem vast en remt de auto gecontroleerd af. Hij zal met de ESP pogen de auto recht te laten rijden tot stilstand. Zal je never nooit niet nodig hebben en veel bestuurders zullen het niet eens weten, maar toen ik het in het boekje zag moest ik het even proberen en gaat bijzonder subtiel :)S
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb destijds bij Athlon gehad dat bij 30dkm mijn remschijven voor vervangen moesten worden, vonden ze ook best snel
Bij leaseplandirect kun je je max co2 waarde ingeven:The Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:52:
Dat snap ik
http://www.leaseplandirect.nl/auto-leasen/zoeken.asp
Hou er trouwens rekening mee dat de auto's die er op 1-1-2014 net buiten vallen mogelijk nog met foefjes komen om de Co2 nog weer met 2 gram naar beneden te brengen om zo weer in de 14% te vallen. Dit zag je oa met de V40 gebeuren dit jaar.
[ Voor 78% gewijzigd door Get!em op 16-07-2013 16:27 ]
Niet alleen het remsysteem van Volvo is een stuk beter dan de overige merken, maar DTSC is een onovertroffen systeem.Mx. Alba schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:22:
Bij sneeuw kun je echt het beste in een Volvo rijden! De afgelopen 2 jaar VAG gereden en dat is een wereld van verschil slechter! Bij gladde ondergrond "spiked" de toerenteller regelmatig bij VAG, waarna de tractiecontrole ingrijpt.
Jullie zullen me wel niet geloven, maar 3 jaar geleden reed ik in Duitsland in de sneeuw met andere Nederlanders bij het hotel weg een steile helling op en andere Nederlanders met een 4wd outback, kwamen niet direct weg van hun plek. (Vanuit stilstand op de helling de helling oprijden.) Hij ging iets achteruit en met gas, ging hij wel als een speer.
Ik ging op datzelfde punt even stil staan en je zet hem in zijn 1, vol gas. Je ziet te toerenteller dan op 1100 toeren staan en ondanks je "vol gas" klimt hij langzaam naar 1150 toeren, 1200 toeren heel langzaam naar de 1500 toeren, zonder dat je wielen maar iets spinnen.
Ik kwam beter weg dan die Subaru, maar eerlijk is eerlijk, toen die Subaru eenmaal een gangetje had, ging die wel snel de heuvel op en ik erg traag. Maar in tegenstelling tot die Subaru, wel vanuit stilstand!
Ik ben echt helemaal weg van DTSC, helaas heb ik nu geen Volvo, maar echt het steek met kop en schouders boven de andere systemen uit!
. lama
de link naar autoweek bijtellingsoverzicht stond er al
[ Voor 168% gewijzigd door Stefke op 17-07-2013 15:07 ]
Die TBA Skoda Snowman lijkt me ook best wel interessant (voor over 3 jaar).
Is dat niet gewoon bij elke traction controll?dfrenner schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:03:
[...]
Niet alleen het remsysteem van Volvo is een stuk beter dan de overige merken, maar DTSC is een onovertroffen systeem.
Bij sneeuw kun je echt het beste in een Volvo rijden! De afgelopen 2 jaar VAG gereden en dat is een wereld van verschil slechter! Bij gladde ondergrond "spiked" de toerenteller regelmatig bij VAG, waarna de tractiecontrole ingrijpt.
Jullie zullen me wel niet geloven, maar 3 jaar geleden reed ik in Duitsland in de sneeuw met andere Nederlanders bij het hotel weg een steile helling op en andere Nederlanders met een 4wd outback, kwamen niet direct weg van hun plek. (Vanuit stilstand op de helling de helling oprijden.) Hij ging iets achteruit en met gas, ging hij wel als een speer.
Ik ging op datzelfde punt even stil staan en je zet hem in zijn 1, vol gas. Je ziet te toerenteller dan op 1100 toeren staan en ondanks je "vol gas" klimt hij langzaam naar 1150 toeren, 1200 toeren heel langzaam naar de 1500 toeren, zonder dat je wielen maar iets spinnen.
Ik kwam beter weg dan die Subaru, maar eerlijk is eerlijk, toen die Subaru eenmaal een gangetje had, ging die wel snel de heuvel op en ik erg traag. Maar in tegenstelling tot die Subaru, wel vanuit stilstand!
Ik ben echt helemaal weg van DTSC, helaas heb ik nu geen Volvo, maar echt het steek met kop en schouders boven de andere systemen uit!
Ik heb er afgelopen winter/lente met al die sneeuw iig erg veel plezier van gehad (golf bluemotion).
Het stikt hier (delft/den haag) van de grachten en bruggetjes. En die waren dus spekglad.
Maar terwijl auto's om me heen met spinnende banden achteruit de brug af rolden, heb ik nergens last van gehad. Het was alsof er helemaal geen sneeuw lag.
Nu helaas weer in mn prive auto met wat minder opties, dus hopelijk is het deze winter wat minder wit.
Verwijderd
Ik heb juist voor het eerst winterbanden (moest ik nu ineens verplicht erbij nemen) dus hopelijk kan ik die goed benutten deze winter
Winterbanden zijn niet zaligmakendVerwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:24:
Ik heb juist voor het eerst winterbanden (moest ik nu ineens verplicht erbij nemen) dus hopelijk kan ik die goed benutten deze winter
Maar alle beetjes helpen.
This footer is intentionally left blank
O god, de winterbanden discussie. Hier doorpakken graag: Winterbanden
Zoals ik al uitlegde, piekt die van VAG regelmatig. Dus dat de toerenteller heel eventjes een piekje krijgt, voordat de TC er weer inschiet. Dus je rijdt stapvoets in zijn 1 en geeft vol gas op een gladde weg, de toerenteller piekt dan heel eventjes voor 0,5 seconden naar 2000-3000 toeren (wielspin), direct daarna weer gecorrigeerd door de TC en dat doet hij dan regelmatig.RocketKoen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:17:
Is dat niet gewoon bij elke traction controll?
Ik heb er afgelopen winter/lente met al die sneeuw iig erg veel plezier van gehad (golf bluemotion).
Het stikt hier (delft/den haag) van de grachten en bruggetjes. En die waren dus spekglad.
Maar terwijl auto's om me heen met spinnende banden achteruit de brug af rolden, heb ik nergens last van gehad. Het was alsof er helemaal geen sneeuw lag.
Nu helaas weer in mn prive auto met wat minder opties, dus hopelijk is het deze winter wat minder wit.
Overigens hebben bijna alle merken dat...
Volvo is de enige waarbij dat systeem op een hoger niveau lijkt te werken. Gewoon een stukje perfectie, die je op normale wegen in Nederland misschien niet nodig hebt, maar op een steile helling merk je pas echt dat het echt anders is!
Ze hebben natuurlijk ook de nodige ervaringen in Zweden zelf
Dan heb je natuurlijk ook nog de traction control van de Toyota en Lexus HSD aandrijflijn... Omdat de aandrijving primair elektrisch is merk je helemaal niets van de traction control - behalve dan dat je veel langzamer van je plek komt dan je zou verwachten en een oranje knipperend lampje in je dashboard...
Geen ervaring mee in de sneeuw, maar klinkt wel logisch natuurlijk.Mx. Alba schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:54:
Dan heb je natuurlijk ook nog de traction control van de Toyota en Lexus HSD aandrijflijn... Omdat de aandrijving primair elektrisch is merk je helemaal niets van de traction control - behalve dan dat je veel langzamer van je plek komt dan je zou verwachten en een oranje knipperend lampje in je dashboard...
Is gewoon een instelling hoeweel % smelheidsverschil je toelaat. Bij Volvo staat die waarde kennelijk brij conservatief, wasr je bij BMW nog een klein beetje dwars de bocht mag nemen.dfrenner schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:49:
[...]
Zoals ik al uitlegde, piekt die van VAG regelmatig. Dus dat de toerenteller heel eventjes een piekje krijgt, voordat de TC er weer inschiet. Dus je rijdt stapvoets in zijn 1 en geeft vol gas op een gladde weg, de toerenteller piekt dan heel eventjes voor 0,5 seconden naar 2000-3000 toeren (wielspin), direct daarna weer gecorrigeerd door de TC en dat doet hij dan regelmatig.
Overigens hebben bijna alle merken dat...
Volvo is de enige waarbij dat systeem op een hoger niveau lijkt te werken. Gewoon een stukje perfectie, die je op normale wegen in Nederland misschien niet nodig hebt, maar op een steile helling merk je pas echt dat het echt anders is!
Ze hebben natuurlijk ook de nodige ervaringen in Zweden zelf
Nee ik heb het puur over de werking van het systeem en hoe de controle op tractie plaatsvind.t_captain schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:26:
Is gewoon een instelling hoeweel % smelheidsverschil je toelaat. Bij Volvo staat die waarde kennelijk brij conservatief, wasr je bij BMW nog een klein beetje dwars de bocht mag nemen.
Heel overdreven:
Bij VAG was het zo dat je op gladde sneeuw gas geeft en je wiel dan eerst lekker spint, om dat vervolgens op te merken en het wiel niet mee te laten spinnen.
Heeft niets met de marge te maken, heeft te maken met de tijd die het systeem nodig heeft om wielspin te detecteren. Vervolgens is het gedetecteerd en pakt hij de tractie.
Vervolgens had VAG continu eventjes een piek, dan werd die wielspin weer gedetecteerd en controleerde de tractiecontrole weer de wielspin. Om de zoveel tijd even een piekje op de toerenteller (dus even wielspin).
Volvo had daar helemaal geen last van. Bij vol gas in de eerste versnelling helemaal geen piekjes in de toeren, dus geen wielspin.
Een % in de marge zou betekenen dat de ene continu op 1500 toeren zit en de ander op 2500 toeren continu, bij gelijke overbrengingen, snelheid en versnelling. Dan heb je dus een door de tractiecontrole gecontroleerde wielspin, daar heb ik het niet over.
Het Volvo systeem is echt veel meer geperfectioneerd, althans zo komt het over...
Vraagje voor de kenners. Per 1 september een nieuwe baan, waar ik dan ook een eigen bijdrage moet gaan betalen. Ik kan alleen uit het document opmaken of de eigen bijdrage bruto of netto is.
Iemand enig idee wat daarin "normaal" is?
Iemand enig idee wat daarin "normaal" is?
Je kunt het makkelijker berekenen als je deze er bij pakt:
http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
Dit is een makkelijk sommetje zo, bedankT!Get!em schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:46:
Je kunt het makkelijker berekenen als je deze er bij pakt:
Verwijderd
Als het aan mij lag stak ik die 12 euro per maand in mijn zak ipv dat ik ze verplicht erbij moet leasen. Vind het een overdreven hype waarbij tegenwoordig zelfs de boodschappen Aygo's en C1's al winterbanden moeten hebben. Voor die 2 dagen in het jaar dat de weg glad is
afgelopen jaar lag er ongeveer 3 maanden lang sneeuw hoorVerwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:48:
[...]
Als het aan mij lag stak ik die 12 euro per maand in mijn zak ipv dat ik ze verplicht erbij moet leasen. Vind het een overdreven hype waarbij tegenwoordig zelfs de boodschappen Aygo's en C1's al winterbanden moeten hebben. Voor die 2 dagen in het jaar dat de weg glad is
En leasebakken zijn over het algemeen geen boodschappenwagentjes die 5k km per jaar rijden.
Haha, eerder >5k km per maand....
Alhoewel, maand is nog niet afgelopen en zit in vanaf april toch al op 22000km., dus eerder nog 6k km/maand.
Alhoewel, maand is nog niet afgelopen en zit in vanaf april toch al op 22000km., dus eerder nog 6k km/maand.
Dacht dat ik er hier uit was, na 3 jaar eco dieselen in een Punto de knoop door gehakt om leuk te gaan rijden en voor een 20% bijteller te gaan in de vorm van een Leon FR (relatief lage catalogusprijs). Dit aangezien de leaseprijs van de Golf Bluemotion, waar ik eerst mijn zinnen op had gezet, me tegenviel zodra ik hem gelijkwaardig ging uitrusten (navi, xenon, geluid, enige grote verschil op de Golf tov Leon was leer omdat de standaard bekleding imho niet mooi is).
Komt Seat net met een 'limited edition' van z'n eco uitvoering, fully loaded alla FR en daarbij ook nog leer. Denk zelf dat dit echt een klapper gaat worden, scheelt je minimaal 5000 euro tov een Bluemotion Highline in catalogus waarde. FR vs Ecomotive is hier 140 euro netto p/m, dat voor 40pk is wel erg fors ... nu al spijt van de proefrit
Komt Seat net met een 'limited edition' van z'n eco uitvoering, fully loaded alla FR en daarbij ook nog leer. Denk zelf dat dit echt een klapper gaat worden, scheelt je minimaal 5000 euro tov een Bluemotion Highline in catalogus waarde. FR vs Ecomotive is hier 140 euro netto p/m, dat voor 40pk is wel erg fors ... nu al spijt van de proefrit
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 19-07-2013 19:26 ]
Bij die kilometers hoef je geen aparte winterbanden te leasen. In de zomernaanden rij je gewoon een set zomerbanden op, dan wissel je naar winterbanden en in het voorjaar is die set weer vesletenGet!em schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:55:
Haha, eerder >5k km per maand....
Mijn voorloop / huur Megane staat volgens mijn nog steeds op winterbanden
Vredestein Quatrac's. Die zijn er volgens mij ook in all season, maar aangezien ik bij 150 per uur soms wat minder grip lijk te hebben met dit weer denk ik toch echt dat het winterbanden zijn...
Quatrac's zijn all-season banden. Maar zoals met bijna alle allround dingen is dat een compromis en zal het nooit zo goed zijn als een zomerband in de zomer en een winterband in de winter
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Met dit weer doet een set winterbanden slechts enkele duizenden kilometers voordat het loopvlak is uitgesmeerd op de snelweg
Wel weer goed voor me medeweggebruiker, meer gript_captain schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:00:
Met dit weer doet een set winterbanden slechts enkele duizenden kilometers voordat het loopvlak is uitgesmeerd op de snelweg
Ik draai ca 1000 km per week en met twee weken mag de Megane er uit, dus da's mooie timingt_captain schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:00:
Niet zo somber. Mijn winterbanden die er sinds januari tot eergisteren op zaten zien er nog prima uit ondanks 3000 km/maand. De vorige zomerbanden waren wel opt_captain schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:00:
Het effect van een teruglopende markt in combinatie met een dure leasemij (Multilease) is voelbaar
Vandaag de order geplaatst bij de leasemij voor:
Octavia Combi Elegance Business 2.0 TDI
- Sunset (getint glas)
- Alcantara zwart
- Dynamic (sportstoelen, 3 spaaks stuurwiel)
- Panoramisch schuif-/kanteldak
- Volwaardig reservewiel
- 18" Alaris velgen
- Platin Grey
De
is omdat het travelpakket (lane assist en verkeersbordenlezer) en de vollederen bekleding te duur bleken.
- Sunset (getint glas)
- Alcantara zwart
- Volwaardig reservewiel
- 18" Alaris velgen
- Platin Grey
De
Een zakelijke auto kan best zonder 2.0 TDI en 18" velgen... om maar van een Panoramisch schuifdak te zwijgen... wel leuke auto!AllSeeyinEye schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:16:
Het effect van een teruglopende markt in combinatie met een dure leasemij (Multilease) is voelbaar![]()
- Sunset (getint glas)
- Alcantara zwart
- Volwaardig reservewiel
- 18" Alaris velgen
- Platin Grey
Deis omdat het travelpakket (lane assist en verkeersbordenlezer) en de vollederen bekleding te duur bleken.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Een zakelijke auto kan ook best een klasse kleiner zijn of wat dan nog niet meer...utbone schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:22:
[...]
Een zakelijke auto kan best zonder 2.0 TDI en 18" velgen... om maar van een Panoramisch schuifdak te zwijgen... wel leuke auto!
Maar wat heeft dat met het gegeven te maken dat je als gebruiker zelf toch best je wensenpakket mag hebben voor een auto?
Bijna elke auto heeft meerder uitvoeringen qua luxe, met jou argument hoeft een autofabrikant maar één uitvoering te maken....
Misschien betaald AllSeeyinEye in de maand naast zijn bijtelling ook wel een extra bedrag in de maand om deze extra opties mogelijk te maken...
Cogitationis poenam nemo patitur
Nope, geen eigen bijdrage. Daarnaast had ik mezelf tot doel gesteld om hoe dan ook een 20% bijteller te nemen. Mijn bijtelling gaat hierdoor een 25 euro/maand omlaag tov de huidige Avensis!
Ik baal er stiekum van dat ik dezelfde auto mét de opties die ik nu ingeleverd heb voor € 50/maand minder zou kunnen krijgen via Justlease. En daar heb ikheeft de baas dan gunstigere leasevoorwaarden, want geen eigen risico. Snap dan ook niet dat een leasemij het verkocht krijgt terwijl er dan ook nog in volume afgenomen wordt...
Ik baal er stiekum van dat ik dezelfde auto mét de opties die ik nu ingeleverd heb voor € 50/maand minder zou kunnen krijgen via Justlease. En daar heb ikheeft de baas dan gunstigere leasevoorwaarden, want geen eigen risico. Snap dan ook niet dat een leasemij het verkocht krijgt terwijl er dan ook nog in volume afgenomen wordt...
Tnx!
[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-07-2013 18:04 ]
Deze week is mijn nieuwe V60 bij de dealer afgeleverd. Nog anderhalve week wachten, en dan kan de Passat de deur uit
. Het aftellen is dus begonnen!
Vind de buitenkant echt saai maar de binnen kant waar het natuurlijk eigenlijk om draait er echt wel heel luxe uit zien. Echt van voor tot achter foefjes als 230v stekker en een lampje wat je feller of zachter kan laten branden in het handschoenen kastje!AllSeeyinEye schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:16:
Het effect van een teruglopende markt in combinatie met een dure leasemij (Multilease) is voelbaar![]()
- Sunset (getint glas)
- Alcantara zwart
- Volwaardig reservewiel
- 18" Alaris velgen
- Platin Grey
Deis omdat het travelpakket (lane assist en verkeersbordenlezer) en de vollederen bekleding te duur bleken.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Er komen toch nog wat wijzigingen aan, want leer/alcantara (af fabriek) is niet leverbaar op de sportstoelen. Daarnaast is de gewenste kleur niet meer te bestellen. Wordt waarschijnlijk bruin wat ik ga nemen. En met de leasemij bezig met de bekleding.Shunt schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:18:
[...]
Vind de buitenkant echt saai maar de binnen kant waar het natuurlijk eigenlijk om draait er echt wel heel luxe uit zien. Echt van voor tot achter foefjes als 230v stekker en een lampje wat je feller of zachter kan laten branden in het handschoenen kastje!
Wat vind je aan de buitenkant zo saai dan? Ik vind namelijk dat de auto goede verhoudingen heeft en geen overdaad aan lijnen, zoals bijvoorbeeld een Megane. Gewoon lekker simpel, strak. Hij had iets lager geveerd mogen zijn, maar ach, kan niet alles hebben en 18" maakt wel wat goed.
Overigens zit die 230v in een onzin pakket en is niet los te bestellen. Die heb ik dus niet.
Vind de lijnen heel erg nijgen naar de vorige generaties van audi / volkswagen en de nieuwe seat's. Strak met wat subtiele bollingen / rondingen. Vind dat wat saai ogen maar dat komt dan ook van een Megane rijder hahaha.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:26:
[...]
Er komen toch nog wat wijzigingen aan, want leer/alcantara (af fabriek) is niet leverbaar op de sportstoelen. Daarnaast is de gewenste kleur niet meer te bestellen. Wordt waarschijnlijk bruin wat ik ga nemen. En met de leasemij bezig met de bekleding.
Wat vind je aan de buitenkant zo saai dan? Ik vind namelijk dat de auto goede verhoudingen heeft en geen overdaad aan lijnen, zoals bijvoorbeeld een Megane. Gewoon lekker simpel, strak. Hij had iets lager geveerd mogen zijn, maar ach, kan niet alles hebben en 18" maakt wel wat goed.
Overigens zit die 230v in een onzin pakket en is niet los te bestellen. Die heb ik dus niet.
Maar zeer nette bak hoor mag ik vragen wat hij doet in de lease prijs? En welke autos had je nog meer naar gekeken. Vind het altijd leuk om te zien waar tussen mensen twijfelen en hoe ze tot de keuze zijn gekomen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
De alternatieven:
- Passat, vond ik te duur worden in de bijtelling
- Jetta, Golf Variant -> de Octavia is simpelweg ruimer en meer voor het zelfde geld
- V60, had ik vrij kaal moeten nemen ivm hoge lease en beperkt tot D2 omdat ik 20% wil
- Avensis, rijd ik nu maar bevalt me gewoon niet meer.
Het leasebedrag voor deze 2.0 TDI ligt, inclusief de opties mét alcantara (ook al kan dat in de praktijk niet...) op 1.085 inclusief winterbanden en brandstofvoorschot, bij 40k / 3 jr.
- Passat, vond ik te duur worden in de bijtelling
- Jetta, Golf Variant -> de Octavia is simpelweg ruimer en meer voor het zelfde geld
- V60, had ik vrij kaal moeten nemen ivm hoge lease en beperkt tot D2 omdat ik 20% wil
- Avensis, rijd ik nu maar bevalt me gewoon niet meer.
Het leasebedrag voor deze 2.0 TDI ligt, inclusief de opties mét alcantara (ook al kan dat in de praktijk niet...) op 1.085 inclusief winterbanden en brandstofvoorschot, bij 40k / 3 jr.
Ik snap dat volledige reservewiel niet. Voor je eigen auto, sure. Maar voor een leasebak? Thuiskomertje: prima. Spuitbus: ook goed. En als je er niet mee om kunt of wilt gaan bel je de leasemij dat je met een lekke band staat en dat ze iemand sturen om dat als de donder te fixen. It's broke, come fixAllSeeyinEye schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:16:
- Sunset (getint glas)
- Alcantara zwart
- Volwaardig reservewiel
- 18" Alaris velgen
- Platin Grey
Da's het voordeel van lease: kost je niks (bij full operational lease dan, voor financial lease is het uiteraard anders)
[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 26-07-2013 16:44 ]
Omdat ik regelmatig in het buitenland zit en niet altijd zin heb om te wachten. En een spuitbus is ronduit kut, en met een thuiskomer mag je maar 80 of 90 km/h rijden.
Rijdt jij zo vaak lek dan?AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:59:
Omdat ik regelmatig in het buitenland zit en niet altijd zin heb om te wachten. En een spuitbus is ronduit kut, en met een thuiskomer mag je maar 80 of 90 km/h rijden.
ik maak zelf nog niet zoveel kilometers, maar mn vader die dat wel doet heeft welgeteld 1x een lekke band gehad.
@ the worst possible time ook, op een zaterdag avond in Barcalona (tot maandag middag geen enkele garage open)
In dat geval was het misschien het geld waard geweest om een volwaardig reservewiel te hebben. Maar what are the odds.
Wat vragen ze voor zo'n volledig reservewiel eigenlijk als optie 
* The Eagle kan zich ook voorstellen dat, aangezien het ongetwijfeld toch in de ruimte voor een thuiskomertje past, het goedkoper is om zelf even ergens een stalen velg met band te halen
* The Eagle kan zich ook voorstellen dat, aangezien het ongetwijfeld toch in de ruimte voor een thuiskomertje past, het goedkoper is om zelf even ergens een stalen velg met band te halen
90 euro
Ik kom veel op bouwterreinen, 2x per jaar lek...
Ik kom veel op bouwterreinen, 2x per jaar lek...
Sodeju, dat is een flink bedrag. Wat kost die auto ? (Consumentenprijs)?AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:43:
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
35k ongeveer.JaQ schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:17:
[...]
Sodeju, dat is een flink bedrag. Wat kost die auto ? (Consumentenprijs)?
de helft van zijn leaasebedrag bestaan uit brandstof denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 26-07-2013 20:32 ]
Met een "zuinige" auto? Ik vind het een flink hoog lease bedrag voor die wagen.RocketKoen schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:31:
35k ongeveer.
de helft van zijn leaasebedrag bestaan uit brandstof denk ik
Ik heb gisteren mijn voorloopauto uit de pool gereserveerd (1 sept. een baan). A5 SB 2.0 TFSi pro line met wat goodies (18", s onderstel, chiptuning en nog wat fratsen) op basis van 30k/3,5 jaar staat die voor € 1150 op de rol. Die auto is dik 10k duurder. Dat is toch een bizar verschil in leaseprijs !?
Die Octavia kost in de lease hetzelfde als een Golf of een Avensis. De consumentenprijs is overigens bijna 37k.
En inderdaad, 40.000 km 3 jr is nogal anders dan 30.000 km 3.5 jr.
Is die A5 ook inclusief brandstof voorschot en winterbanden?
[ Voor 38% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-07-2013 22:09 ]
Inclusief brandstof, winterbanden heb ik niet naar gevraagd.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:05:
Die Octavia kost in de lease hetzelfde als een Golf of een Avensis. De consumentenprijs is overigens bijna 37k.
Ik verbaas me over het enorme verschil, zal wel in restwaarde aan het einde van de rit zitten gok ik zo.
Waarom zou je een auto voor maar 3 jaar nemen? Vanwege de kilometers zeker? Gezien de steeds veranderende fiscale behandeling van de leasewagen is het gunstig om je auto voor zo lang mogelijk te nemen...
Dat bepaalt de baas bij ons. Overigens rijden we VW en Audi maar twee jaar ivm gunstige inruil bij Van Mossel.Mx. Alba schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:10:
Waarom zou je een auto voor maar 3 jaar nemen? Vanwege de kilometers zeker? Gezien de steeds veranderende fiscale behandeling van de leasewagen is het gunstig om je auto voor zo lang mogelijk te nemen...
Het is wel leuk om relatief snel een nieuwe auto uit te kunnen zoeken!
[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-07-2013 23:17 ]
Uiteraard heeft dat zo zijn voordelen, maar de portemonnee wil ook wat...AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:15:
Het is wel leuk om relatief snel een nieuwe auto uit te kunnen zoeken!
Met de huidige fiscale wetgeving kun je de leasetermijn ook later optrekken naar de max van 5 jaar. Ik heb zelf de auto ook voor 2,5 jaar genomen. Terug naar 14% en 110pk vanuit een luxe auto moeten we eerst maar even zien of dat bevalt. Conclusie na 9 maanden, is best te doen. Je mist alleen af en toe even dat vermogen om iets leuks uit te halenMx. Alba schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:10:
Ik heb de optie om de lease te verlengen. even kijken hoeveel groene (lees 'kromme') subsidie er tegen die tijd op auto's zit en dan beslis ik op dat moment wel
Maar wat een belachelijke prijs voor een octavia. Reken je soms met incl btw prijzen, dat is de enige verklaring die ik kan geven. Of je wordt letterlijk opgelicht door je leasem.
[ Voor 26% gewijzigd door thefox154 op 27-07-2013 08:47 ]
Heb m even op Justlease ingevuld:thefox154 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:37:
[...]
Maar wat een belachelijke prijs voor een octavia. Reken je soms met incl btw prijzen, dat is de enige verklaring die ik kan geven. Of je wordt letterlijk opgelicht door je leasem.

Mijn leasebedrag zit hier ietsjes boven. Geen idee of dit bedragen incl of excl btw zijn.
Door het lagere brandstofvoorschot was deze overigens goedkoper dan de 1.4 TSI DSG.
[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-07-2013 10:01 ]
Zal vast met die drie jaar te maken hebben. Mijn redelijke complete V60 heeft een iets lager leasebedrag (30k/4,5 jr), terwijl dat toch echt wel een klasse luxer is. Ik vind trouwens 35k erg veel voor,een Octavia, maar als je prijsbewust, ruim en redelijk luxe wil leasen, is zo'n Octavia wel een van de betere keuzes denk ik.
Drie jaar lijkt me aan de ene kant relaxed, maar aan de andere kant wordt het elk jaar een stuk duurder en is het dus misschien wel weer prettig om langer te leasen. Er is voor allebei wel wat te zeggen.
[edit]even mijn bestelde V60 ingevoerd, maar die is maar (in leasebedrag) €50,- p/m duurder...
Drie jaar lijkt me aan de ene kant relaxed, maar aan de andere kant wordt het elk jaar een stuk duurder en is het dus misschien wel weer prettig om langer te leasen. Er is voor allebei wel wat te zeggen.
[edit]even mijn bestelde V60 ingevoerd, maar die is maar (in leasebedrag) €50,- p/m duurder...
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 27-07-2013 10:51 ]
Aantal km en aantal jaar maakt heel veel uit op leasebedrag.
Plus de restwaarde, dit is ook weer per leasemij verschillend. Mijn auto was bij de ene leasemij 100 euro /mnd duurder dan de andere leasemij. Bij andere merken weer precies andersom. Daarom kunnen wij kiezen uit 2 verschillende leasemaatschappijen, na een jaar of 8 gaan ze weer shoppen bij andere leasemaatschappijen.
Wij hebben een wagenpark van een 100-150 auto's, gok ik, dat scheelt ook natuurlijk met een wagenpark van 5 auto's. Andere deal.
Mijn V60 was ook (veel) goedkoper, maar ik heb 35k/5jaar, dat is bij ons nu de vaste regel.
Plus de restwaarde, dit is ook weer per leasemij verschillend. Mijn auto was bij de ene leasemij 100 euro /mnd duurder dan de andere leasemij. Bij andere merken weer precies andersom. Daarom kunnen wij kiezen uit 2 verschillende leasemaatschappijen, na een jaar of 8 gaan ze weer shoppen bij andere leasemaatschappijen.
Wij hebben een wagenpark van een 100-150 auto's, gok ik, dat scheelt ook natuurlijk met een wagenpark van 5 auto's. Andere deal.
Mijn V60 was ook (veel) goedkoper, maar ik heb 35k/5jaar, dat is bij ons nu de vaste regel.
[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 27-07-2013 12:50 ]
Ik zie dat die Octavia bij Justlease ook 1010 euro ex BTW en incl brandatof doet. Tel de BTW-correctie voor privegebruik erbij (2.7% over 33k8) en je hebt de verklaring.
Pff, afgelopen dagen een mooie excel sheet in elkaar gedraait om makkelijk verschillende autos te vergelijken blijkt dat mijn berekening voor geen meter klopte
Scheelde uiteindelijk 'maar' 350 euro netto per maand ofzo... Gelukkig de goeie kant op. Bepaalde autos zijn ineens weer een stukje interessanter geworden 
Oh the joys van een nieuwe baan. Nieuwe auto uitzoeken is altijd leuk
Afgelopen zaterdag gereden met de Focus, komende donderdag staat een proefritje met de V40 op het programma. Ben benieuwd.
Oh the joys van een nieuwe baan. Nieuwe auto uitzoeken is altijd leuk
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een leaseauto zou ik juist niet met een excel sheetje doen.BM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:31:
Pff, afgelopen dagen een mooie excel sheet in elkaar gedraait om makkelijk verschillende autos te vergelijken blijkt dat mijn berekening voor geen meter klopteScheelde uiteindelijk 'maar' 350 euro netto per maand ofzo... Gelukkig de goeie kant op. Bepaalde autos zijn ineens weer een stukje interessanter geworden
Oh the joys van een nieuwe baan. Nieuwe auto uitzoeken is altijd leukAfgelopen zaterdag gereden met de Focus, komende donderdag staat een proefritje met de V40 op het programma. Ben benieuwd.
Je krijgt meestal een lijstje auto's die in je budget passen en die je werkgever goedkeurt (bij ons moet het bijvoorbeeld energielabel A of B hebben).
Dan ga je naar een site als autoweek, en zoek je de eigenschappen van die auto's op.
Die leg je allemaal naast elkaar, en dan ga je strepen aan de hand van je persoonlijke eisen. Bijvoorbeeld te hoge bijtelling, kan geen caravan trekken, lelijk.
Tot je lijstje kort genoeg is om te gaan proefrijden.
Dat had ik al gedaanRocketKoen schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:04:
[...]
Een leaseauto zou ik juist niet met een excel sheetje doen.
Je krijgt meestal een lijstje auto's die in je budget passen en die je werkgever goedkeurt (bij ons moet het bijvoorbeeld energielabel A of B hebben).
Dan ga je naar een site als autoweek, en zoek je de eigenschappen van die auto's op.
Die leg je allemaal naast elkaar, en dan ga je strepen aan de hand van je persoonlijke eisen. Bijvoorbeeld te hoge bijtelling, kan geen caravan trekken, lelijk.
Tot je lijstje kort genoeg is om te gaan proefrijden.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gister bij Volvo langsgeweest en de V40 meegehad. Was een positieve kennismaking
Binnenkort lease toko maar eens een offerte laten uitwerken denk ik zo
Xbox
T3/4/5? D3/4? Of ook dat kleine ding dat er voor zorgt dat je veel te veel V40's ziet?BM schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:58:
Gister bij Volvo langsgeweest en de V40 meegehad. Was een positieve kennismakingBinnenkort lease toko maar eens een offerte laten uitwerken denk ik zo
De D2 ja. Ik proef een lichte afkeer tegen die uitvoering? Ik vond het alleszins meevallen qua 'klein', en het is gewoon een verdomd goeie aanbieding. En ja, je ziet er nu een boel rijden, maar kan die mensen geen ongelijk geven.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:06:
[...]
T3/4/5? D3/4? Of ook dat kleine ding dat er voor zorgt dat je veel te veel V40's ziet?
Xbox
Ik vind de V40 een leuke auto hoor, begrijp me niet verkeerd. Voor mij is de auto zelf echter te klein. Ik heb m overigens proefgereden en, maar dat vind ik ook van de Octavia in 1.6 TDI, de motor vind ik simpelweg te zwak. Het houdt niets over, je hebt niet dat zetje in je rug.
Ik verbaas me er altijd over dat men sinds het 14% bijtellingstarief zo gigantisch met de portemonnee is gaan kiezen. Tuurlijk, ik geef ook de voorkeur aan een 20% bijteller (al is mijn huidige auto 25%), maar ik denk dat het op de weg aanzienlijk diverser was voordat dat lage tarief in het leven geroepen werd. Nu wordt je doodgegooid met Priussen en Meganes (beiden vind ik
) en ook steeds meer V40D2's en CT200h's.
Ook de A3, in mijn ogen een van de lelijkste Audi's, zie je gigantisch vaak. Terwijl de A4, A5 en A6 toch veel mooier (en ruimer!) zijn...
Ik vind het zelf trouwens bijzonder jammer dat Volvo de V50 geschrapt heeft. Dat was echt een mooie bak, die ook goed betaalbaar is.
Ik verbaas me er altijd over dat men sinds het 14% bijtellingstarief zo gigantisch met de portemonnee is gaan kiezen. Tuurlijk, ik geef ook de voorkeur aan een 20% bijteller (al is mijn huidige auto 25%), maar ik denk dat het op de weg aanzienlijk diverser was voordat dat lage tarief in het leven geroepen werd. Nu wordt je doodgegooid met Priussen en Meganes (beiden vind ik
Ook de A3, in mijn ogen een van de lelijkste Audi's, zie je gigantisch vaak. Terwijl de A4, A5 en A6 toch veel mooier (en ruimer!) zijn...
Ik vind het zelf trouwens bijzonder jammer dat Volvo de V50 geschrapt heeft. Dat was echt een mooie bak, die ook goed betaalbaar is.
Dit topic is gesloten.
![]()