Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als heldere samenvatting een powerPoint Next Gen Analyse gemaakt.

https://docs.google.com/p...delayms=3000#slide=id.p21

Geen enkele console wordt zwart gemaakt zoveel geprobeerd om objectief te blijven en doe dan ook geen uitspraken met betrekking tot voorkeur.

Mijn mening als je de beste entertainment systeem wilt hebben.dan heb je alle 3 nodig :)

edit soms staan er fouten op en als je die tegenkomt graag melden pas het dan direct aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Heldere samenvatting: koop ze allemaal?
edit: Sorry, las dat je om opmerkingen vroeg. Spelfouten, vooral op laatste sheet. Growning. Their/there, rais/raise, unique, unqiue.

[ Voor 56% gewijzigd door matthijst op 19-10-2013 23:37 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:34:
Heldere samenvatting: koop ze allemaal?
En waarom in het Engels?

Internationaal ook op misterx neergezet.

de totale Amerikaanse prijs is 1050 dollar. Dan heb je een wereld games en alle consoles. Hoeveel kost een high game pc? toch wel boven de 1000 dollar. Je wilt ook goede monitor.

Consoles 1050 + goede tv ( 1080P 450 > )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Je zit mis met de prijs trouwens. 399, 499 en 350 = geen 1050 maar 1250 ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:41:
Je zit mis met de prijs trouwens. 399, 499 en 350 = geen 1050 maar 1250 ;)
Aangepast thanks :)

1250 = alle consoles + games + exclusieve games - exclusief beeld
high end pc = vanaf 1000, - exclusieve games - monitor.

Rationeel zijn de 3 consoles dan geen slechte keus,

grappig misterxmedia heeft me toegevoegd.

PC is trouwens ook te vergelijken en deelt ook de zelfde overeenkomsten. PC only games :)

Die is ook als feit bewezen dat die naast een console kan staan. Ik heb tenminste altijd een PC wil hier altijd op programmeren en zo zijn er rationeel nog 10tallen voordelen van een pc.

edit presentatie bestaat nu uit 18 sliders inclusief 10 next gen ervaringen video's

Denk aan Ryse ingame, Perfect day, Kill zone 4,e3 intro consoles, wii games 2014. PC gaming 2012 en 2013..

Ook al reactie van mistercteam :-)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder de post die ik heb aangemaakt.
Next Gen Analyse powerpoint
phakahn
2013-10-19 09:09 pm (UTC)
I created a Next Gen Analyse and speculate to believe in a collabaration between AMD, Sony & Microsoft.

https://docs.google.com/p...delayms=3000#slide=id.p21
(Reply) (Thread)

Re: Next Gen Analyse powerpoint
mistercteam
2013-10-19 11:43 pm (UTC)
great slide

but i think the same hardware is not true
but Sony chasing MS tail is probably true

Basically Sony is try to mimic what MS build
MS have to setup some plans
as MS knows Sony is master of smoke and mirror
and willing to use dirty trick and black campaign

Also have to remember
MS have cadence emulation room to simulate gate/asic
it is basically MS try to design a custom or new arch
based on base model provided by AMD

but great slide !!!
(Reply) (Parent) (Thread)

phakahn
2013-10-20 12:06 am (UTC)
Thanks for the compliment.

That could be true, also am keeping the slides updated.
just added the pc with unique features( cloud, PC Network, Custom)

Microsoft has with Xbox One, Nokia, Surface great platform to create entertainment system . They combine your life entertainment with the most advanced technology

Sony has with playstation 4, Mobile Phone, Tablet to create entertainment system. They combine your life entertainment with the most advanced technology

If anyone has suggestions let me know.

mrlookingbill
2013-10-20 01:39 am (UTC)
The sad thing is the low information Sony Drone think unified shader tech on ps4 was created by Sony. We all know MS has been using that tech for eight years on the x360.

phakahn
2013-10-20 02:25 am (UTC)
Updated slides and includes 10 Next Gen Experiences.

-Ryse ingame trailer
-Kill Zone 4 trailer
- e3 intro consoles
- pc Gaming 2012
- pc Gaming 2013
- Latest Console commercials

Don"t look at the specs, but at the experience.

Everyone who loves gaming should enjoy all features each console has to offer.

Edited at 2013-10-20 02:26 am (UTC)

mistercteam
2013-10-20 02:58 am (UTC)
agree

even now they are claiming trueaudio
and HSA all their ideas too
http://misterxmedia.livej...l?thread=6599561#t6599561

14 videos als ik mij niet vergis allemaal op de ervaring micheal Sony tot pc gaming 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grave ik moet geen Xbox One, dus stop aub dat ding op te dringen.

edit: Wellicht al langs gekomen (sorry indien ik het gemist heb), maar de X1 headset adapter wordt ergens in 2014 verwacht.

Over de PS4 patch is helaas helemaal nog niks bekend. Ik hoop echt dat deze kort na de launch beschikbaar is.

http://www.pu.nl/artikele...-pas-beschikbaar-in-2014/

[ Voor 72% gewijzigd door bram1984 op 20-10-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Grave, sorry maar de conclusie van je presentatie slaat echt als een tang op een varken. Het rationele om te doen is alle consoles te kopen? Ik denk dat het voor de meeste mensen het rationele is om er 1 uit te gaan kiezen op eigen voorkeur. Daarnaast vraag ik me af waarom je hem in het Engels hebt geschreven, want er staan zoveel fouten ( zowel grammaticaal als zinsbouw) in dat het er zeker niet duidelijker op wordt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
bram1984 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 06:50:
edit: Wellicht al langs gekomen (sorry indien ik het gemist heb), maar de X1 headset adapter wordt ergens in 2014 verwacht.

Over de PS4 patch is helaas helemaal nog niks bekend. Ik hoop echt dat deze kort na de launch beschikbaar is.

http://www.pu.nl/artikele...-pas-beschikbaar-in-2014/
Ik had zelf de volgende gedachtenkronkel waarbij het eigenlijk op zich wel meevalt.

-Huidige Turtlebeach X41 aansluiten op optical out voor geluid.
-Kinect gebruiken voor voicechat
-Geluid van chat instellen dat het verloopt via normale speakers, dus dat ik het geluid hoor via mijn Turtlebeach.

Niemand weet dit natuurlijk nog zeker, maar volgens mij is een dergelijke setup redelijk plausibel en werkt het niet heel anders dan de chat via de headset zelf., behalve dat je het volume niet echt separaat kunt wijzigen. Maar dit kan wel de tijd overbruggen voordat er wat nieuwe headsets op de markt zijn, want heb de mijne nu al een jaartje of 3 ofzo. Die is wel aan vernieuwing toe.

Vind het wel jammer dat zoiets essentieels als headsets bij beide consoles bij release out of the box niet helemaal goed werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-10-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Alleen de titel al, Next Gen Analyse... in English it'd be Next Gen Analysis.... En dan posten op de meest trieste fansite ever, misterrxmedia ...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die presentatie bekijkt die geen enkel voorkeur uit spreek dit blijkt uit allemaal videos van Games en van Microsoft, Sony, Nintendo en PC gaming.
Slaapje schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 08:57:
Grave, sorry maar de conclusie van je presentatie slaat echt als een tang op een varken. Het rationele om te doen is alle consoles te kopen? Ik denk dat het voor de meeste mensen het rationele is om er 1 uit te gaan kiezen op eigen voorkeur. Daarnaast vraag ik me af waarom je hem in het Engels hebt geschreven, want er staan zoveel fouten ( zowel grammaticaal als zinsbouw) in dat het er zeker niet duidelijker op wordt.
Dat ik op misterxmedia en zeg letterlijk dat could be true, nog steeds de voorkeur aan mijn eigen mening voor de volledige ervaring ervaring vullen meerdere consoles naast de pc elkaar prima.

Jammer dat je het niet begrijpt, maar de toon had wel iets vriendelijker gekund. De presentatie is wat we straks voor alle consoles + pc kunnen verwachten.

Als je spelfouten tegenkomt dan pas ik ze aan, die presentatie is gemaakt in ongeveer 2 uur. Veel plaatjes en video's koppelen heeft tijd nodig.
AllSeeyinEye schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:15:
Alleen de titel al, Next Gen Analyse... in English it'd be Next Gen Analysis.... En dan posten op de meest trieste fansite ever, misterrxmedia ...
Weer aangepast, maar ik post op meerdere sites en de berichten worden daar gescreend.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, ik ga alle consoles aanschaffen... ik heb ook andere dingen te doen :D

Dan mis ik wellicht wat leuke spellen... maar er is nu ook al een wachtrij voor de ps3 bij mij, en ik heb 1 console dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:24:
Ja, ik ga alle consoles aanschaffen... ik heb ook andere dingen te doen :D

Dan mis ik wellicht wat leuke spellen... maar er is nu ook al een wachtrij voor de ps3 bij mij, en ik heb 1 console dus.
Ik heb straks de ps4, Xbox One en pc.

PS4 icm media features vidzone gecombineerd met de snap feature op de Xbox One lijkt me prachtige mooie aanvulling.

Noem nu 1 reden ivm overzicht, maar rationeel kun je een eindeloze opsomming maken voor de goede punten beide consoles erg veel private features en common features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:21:

[...]

Dat ik op misterxmedia en zeg letterlijk dat could be true, nog steeds de voorkeur aan mijn eigen mening voor de volledige ervaring ervaring vullen meerdere consoles naast de pc elkaar prima.
Ik heb echt geen idee wat je hier nou zegt, snap de zin niet.
Jammer dat je het niet begrijpt, maar de toon had wel iets vriendelijker gekund. De presentatie is wat we straks voor alle consoles + pc kunnen verwachten.

Als je spelfouten tegenkomt dan pas ik ze aan, die presentatie is gemaakt in ongeveer 2 uur. Veel plaatjes en video's koppelen heeft tijd nodig.

[...]

Weer aangepast, maar ik post op meerdere sites en de berichten worden daar gescreend.
Wat begrijp ik dan niet? Volgens mij snap ik het best alleen zet ik kanttekeningen bij bepaalde dingen je zegt. Verder was mijn post totaal niet onvriendelijk bedoeld hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Slaapje op 20-10-2013 12:39 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ga alleen voor de PS4 omdat daar de meeste exclusives op uit komen die ik wil spelen, omdat er veel interresante indies op uitkomen en omdat PS+ een geweldig product is. De rest van de features zijn ondergeschikt. Op de X360 is tot op heden 1 exclusive uitgekomen die ik wel wil spelen: Fable. Maar voor 1 spel ga ik echt geen console kopen ook omdat ik echt geen meer tijd heb op te gamen. Verder heb ik een AIO pc welke ik gebruik voor af en toe eencasual game of potje WoT, maar dat ding is zeker geen belangrijk gaming device voor mij.

De conclussie dat als je het beste wil dat je dan alles moet kopen is een persoonlijke mening, voor mij persoonlijk is dat dus helemaal niet de beste situatie. De beste sitautie voor mij is dat ik een PS4 koop want dat is voor mij de beste console.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chaoss schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:57:
Ik ga alleen voor de PS4 omdat... Op de X360 is tot op heden 1 exclusive uitgekomen die ik wel wil spelen: Fable. Maar voor 1 spel ga ik echt geen console kopen
Ben jij mij? :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Er zijn op fora wel vaker mensen met een dubbel account om 'elkaars' meningen te ondersteunen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nog wel een X1 kopen voor Forza en eventueel Dead Rising 3 maar dan wel als ie afgeprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar PlayStation heb ik toch ook beide Xbox consoles staan, maar voor beide heb ik niet zo heel spellen.

De xbox 1 heb ik gekocht toen de PS2 al een tijd uit was en de 360 heb ik gekocht toen de PS3 uitgesteld was, dus MS had er naar mijn idee beter aan gedaan om 6 maanden of eerder voor de PS4 te komen of een jaar later en dan krachtiger. Dit is mijn persoonlijke mening en dan had ik m misschien wel overwogen.
Nu is er voor mij geen twijfel en kies ik zeker voor de PS4.

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 20-10-2013 14:12 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Zal ik ook maar even dan? Jullie schijnen jullie keuze te willen verwoorden....

Ik heb 3 Xbox One's in bestelling staan ;) Vooral omdat het voor mij de betere console is. Het is vast een game console en bied heel veel leuke extra's. Denk aan de Kinect, oplossingen met tablets en Windows 8.1. De Smartglas integratie. Daarbij ben ik overtuigt dat je het verschil in beeldkwaliteit wat mogelijk door wat snelheids verschil kan worden veroorzaakt niet gaat zien in de games die ik speel.

Daarbij heb ik veel meer vertrouwen in het Xbox Live deel dan in het Sony PSN+ online deel, het idee achter de cloud vind ik bij Microsoft concreet uitgewerkt en functioneel. Bij Sony is het allemaal nog afwachten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik begon met een gamecube met SSBM + Zelda the Wind Waker en OoT. Verkocht die na een tijd, kocht een PS2 slim aqua terug. Uren vermaakt met FFX / X-2, maar toen was ik wel benieuwd naar de xbox. PS2 verkocht, xbox erin. Tig games gespeeld tot de Wii kwam. Een week na de launch gekocht, Zelda en Wii Sports met name :P gespeeld. Vrij snel daarna weer verkocht, want hij lag te verstoffen. Een PS3 phat 60GB gekocht en lange tijd lol gehad met allerlei soorten games, Ratchet & Clank, Assassins Creed, Uncharted, Heavenly Sword, Motorstorm e.d. Maar toen was het wachten op een vervolg van R&C/AC/Uncharted en dat duurde me te lang. Bovendien wou ik weleens weten hoe het was om de 360 in huis te hebben. Dus PS3 eruit, 360 slim 4GB want matzwart met losse 250GB hdd erin.

Dus tja, ik heb altijd al alle consoles wel in mijn handen gehad, maar telkens één tegelijkertijd omdat ik nou eenmaal geen geldboompje in de tuin heb staan. Deze keer zal ik met de PS4 beginnen, als ik het daar mee gehad heb of wegdoen en een XB1 halen, of tweedehands een WiiU halen. Ik ben dus niet honkvast, ik wil gewoon allerlei soorten games gespeeld hebben van first party tot multiplatform. Om online geef ik niet, singleplayer en offline multiplayer op de bank wel. En door te rouleren in het type console mis je op den duur nooit alle games, al kun je niet elke game meteen at launch spelen. :) Dus je hoeft echt niet alledrie in huis te halen om het meeste eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:17:

Ik heb 3 Xbox One's in bestelling staan ;) Vooral omdat het voor mij de betere console is. Het is vast een game console en bied heel veel leuke extra's. Denk aan de Kinect, oplossingen met tablets en Windows 8.1. De Smartglas integratie. Daarbij ben ik overtuigt dat je het verschil in beeldkwaliteit wat mogelijk door wat snelheids verschil kan worden veroorzaakt niet gaat zien in de games die ik speel.

Daarbij heb ik veel meer vertrouwen in het Xbox Live deel dan in het Sony PSN+ online deel, het idee achter de cloud vind ik bij Microsoft concreet uitgewerkt en functioneel. Bij Sony is het allemaal nog afwachten.
Smartglass is niet zo bijzonder hoor. Dit bied de ps4 ook aan met de playstation app straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Is de cloud echt één van jouw hoofdredenen om de X1 te kopen? Bij Sony vind ik het toch ook best uitgewerkt hoor: PlayGo + BC + streaming. Hoe het zit met dedicated servers weet ik niet, maar Ghosts krijgt ook op de Ps4 dedicated servers.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:17:
[...]

Smartglass is niet zo bijzonder hoor. Dit bied de ps4 ook aan met de playstation app straks.
Maar vooralsnog niet op Windows 8 en WP8, daar zit een klein, maar belangrijk punt ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:30

Ik heb 3 Xbox One's in bestelling staan ;)
WTF moet je met 3 dezelfde consoles als ik vragen mag?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

zwembroek schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:34:
[...]WTF moet je met 3 dezelfde consoles als ik vragen mag?
Misschien verwacht hij weer RROD problemen zoals met de 360 en kan hij geen minuut zonder zijn geliefde X1 ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk eerder 1 voor zichzelf en 2 voor anderen uit de familie? Kan best hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Maar vooralsnog niet op Windows 8 en WP8, daar zit een klein, maar belangrijk punt ;)
voor de overgrote deel van smartphone bezitters boeit dat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik ga uiteraard voor de PS4, dit omdat de games die erop uit zijn gekomen op de PS3 in mijn ogen vele malen beter waren dan wat Xbox bracht.

Als ik bijvoorbeeld zie dat Infamous in de launchwindow zit en the Order in 2014 ook al komt, smaakt dat absoluut naar meer. (zeker gezien Santa Monica en Naughty Dog er ook nog aankomen)
De DualShock is naar mijn mening altijd beter geweest dan de concurrent, dat hij nu iets groter is dat zal dus wel even wennen zijn maar dat komt absoluut goed.

Op papier is PS4 de sterkere, alhoewel je dat denk ik nog niet in het begin gaat zien bij titels als Battlefield etc verwacht ik dit wel over een jaar en zeker bij exclusieve games.

Uiteraard kijk ik ook naar Xbox maar vooralsnog zie ik daar nog geen games uitkomen die interessant voor mij zijn om een Xbox aan te schaffen, en ik denk zelfs dat dit een generatie zal zijn dat er zelfs geen Xbox bij komt.
Het opdringerig gevoel wat ik bij MS heb dat voelt niet goed, zeker met zo een ... apparaat die je er bij MOET nemen.

Maar goed ieder zijn ding, en Microsoft zorgt er voor dat Sony scherp blijft en dat waardeer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Bij Sony is het allemaal nog afwachten.
Bartjuh schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:49:
[...]

Misschien verwacht hij weer RROD problemen zoals met de 360 en kan hij geen minuut zonder zijn geliefde X1 ? O-)
:+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuw Xbox One topic geopend: [NextGen] Het Xbox One Discussie-topic

Meer info over de console erin en een goede plek om te kijken wat er nou eigenlijk allemaal nieuw is :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Ondanks dat de war on is tussen beide kampen vind ik dit een prachtig gebaar van Sony. Deze jongen heeft een ernstige ziekte en had als wens dat voor de release al kon gamen op de PS4.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q71/s720x720/1379833_524658194294470_441190664_n.jpg

Die jongen heeft de dag van zijn leven gehad :)

[ Voor 15% gewijzigd door CR1691 op 20-10-2013 16:43 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Deze opmerking is niet gepast.

[ Voor 69% gewijzigd door iisschots op 20-10-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het woord cloud kont me de neusgaten uit...
zo speciaal is het niet gewoon grabbelton woord voor verschillende onderdelen voor multiplayer en online functionaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Met deze nieuwe generatie hebben diverse woorden hun betekenis verloren... Cloud is er een van en indies de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sure, cloud wordt te pas en onpas gebruikt. Feit blijft dat je nu meer dedicated servers gaat zien en ook dat servers meer functionaliteiten gaan toevoegen aan de game- of multimedia-ervaring. Dat lijkt me zelf alleen maar een hele mooie verandering die veelal positief ontvangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
zwembroek schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

WTF moet je met 3 dezelfde consoles als ik vragen mag?
Een voor mezelf, 2 voor een ander ;)
En nee, ben niet bang voor een RROD....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je niet toevallig de leus "3 consoles in de cloud, 1 thuis" verkeerd begrepen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Bullet NL schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:12:
[...]

Een voor mezelf, 2 voor een ander ;)
En nee, ben niet bang voor een RROD....
Ik dacht al...die is gek... :)
Martinspire schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:24:
Had je niet toevallig de leus "3 consoles in de cloud, 1 thuis" verkeerd begrepen? :+
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
Los van mijn console keuze ben ik al blij als bij een game als CoD de servers beter geregeld zouden zijn.

'Host migration' ............ :( |:(

Irritatie nr. 1 bij de x360 en de reden waarom ik gestopt ben met BO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
witeken schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:32:
Is de cloud echt één van jouw hoofdredenen om de X1 te kopen? Bij Sony vind ik het toch ook best uitgewerkt hoor: PlayGo + BC + streaming. Hoe het zit met dedicated servers weet ik niet, maar Ghosts krijgt ook op de Ps4 dedicated servers.
Voor mij in ieder geval wel, cloud+dedicated servers.
Lag, ergernis nr1

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

hoemeer ik bij de launch in de buurt kom hoe meer ik zin begin te krijgen in de next gen. Ik was afgelopen gen vooral aant spelen op de PS3 en wilde eigenlijk deze gen overstappen naar de xbox omdat ik toch erg gecharmeerd ben van de xbox games.

Met de berichten sinds de E3 was ik vol overtuiging weer naar de PS4 getrokken maar ik moet zeggen dat de xbone met zijn lineup me weer zeer aan het twijfelen maken. Tuurlijk Killzone is absoluut gaaf maar de hele PR aanpak van Sony staat me toch weer tegen moet ik zeggen. De laatste paar weken worden er steeds meer events gehouden waarbij PS4 en xbox spellen te spelen zijn en ik kan er me hoofd niet bij waarom Sony toch steeds KNACK laat zien en een sloot indie games terwijl MS gewoon met BF4, FORZA, RYSE, DR3 en KI de show steelt door AAA kwaliteit te laten zien. Killzone is gewoon nergens te bekennen. Infamous, planetside 2? komop mannen WTF!? Ik begrijp dat ik niet voor mezelf spreek maar de early adopters zijn die hard gamers en die willen grote spellen... niet octodad... Waar is Warframe, Warthunder ik zie er zo weinig van.

Komt ook nog bij dat ik nu eindelijke zo'n 4 weken voor de launch wel eens wil zien of de PS4 de xbone werkelijk in zijn hemd zet met MultiPlat games als Ghost en Battlefield. Komt die TF performance wel uit de verf straks?? Waarom zien we er niks van?! Waarom zie we geen fatsoenlijke OS demo??

Het verhaal gaat dat MS nog niet klaar is met de dev tools etc maar ze laten het lijken al veel verder te zijn. Hun manier van marketing spreekt me aan.

Toch kan ik het DRM, KINECT en allways online verhaal niet los zien van deze nieuwe microsoft van de laatste paar weken.

Ook lkan ik het logge Sony niet los zien van het huidige vlotte sony. Hoelang zal het duren voordat GAIKAI goed en wel werkt? USB headset niet ondersteund? WTF?! Loopt Sony deze gen ondanks de vele verbeteringen en goede beloftes straks weer achter MS aan op OS gebied??

Geef me gewoon Battlefield op 1080p@60 op de PS4 en ik ben over...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
3rd party developers zullen toch niet de tijd, moeite en geld gaan steken in het optimaliseren van hun games voor de ps4? Gewoon 1 standaard voor beide consoles, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ChrisLNFF schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:46:
3rd party developers zullen toch niet de tijd, moeite en geld gaan steken in het optimaliseren van hun games voor de ps4? Gewoon 1 standaard voor beide consoles, let maar op.
Precies wat ik verwacht eigenlijk. Als de Xbox One echt de mindere van de twee is (en dan bedoel ik niet op papier) dan gaat dat in het nadeel van de PS4 werken. Ps4 only games worden dan heus wat mooier (Zoals nu met sommige PS3 games) maar het gros van de games gaat gewoon weer erg dicht bij elkaar liggen. Net zoals met deze generatie eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Donstil schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:54:
[...]

Precies wat ik verwacht eigenlijk. Als de Xbox One echt de mindere van de twee is (en dan bedoel ik niet op papier) dan gaat dat in het nadeel van de PS4 werken. Ps4 only games worden dan heus wat mooier (Zoals nu met sommige PS3 games) maar het gros van de games gaat gewoon weer erg dicht bij elkaar liggen. Net zoals met deze generatie eigenlijk.
Precies, eigenlijk ook wel logisch. Voor mij nog steeds wel een reden om voor de ps4 te gaan trouwens, wil games zoals heavy rain ook wel eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Voor mij dan weer de reden om "veilig" voor de One te gaan.
Ben verder totaal niet merk vast trouwens, deze generatie van een Launch 360 naar een PS3 gegaan.

Nu spreken de launch Games me op de One meer aan dus puur en alleen daarop mijn keuze gebaseerd.
De toekomst zie ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Donstil schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:59:
Ben verder totaal niet merk vast trouwens, deze generatie van een Launch 360 naar een PS3 gegaan.

Nu spreken de launch Games me op de One meer aan dus puur en alleen daarop mijn keuze gebaseerd.
Hmm ja, launchgames zijn eigenlijk altijd wel vrij matig, vooral als je er na een tijdje op terugkijkt. Ik hoef niet per se op dag 1 een next gen in huis, kijk eerst even de kat uit de boom, lees wat reviews en ervaringen en haal begin 2014 wel zo'n apparaat in huis. Meer kans op goede combo aanbiedingen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
ChrisLNFF schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:04:
[...]

Hmm ja, launchgames zijn eigenlijk altijd wel vrij matig, vooral als je er na een tijdje op terugkijkt. Ik hoef niet per se op dag 1 een next gen in huis, kijk eerst even de kat uit de boom, lees wat reviews en ervaringen en haal begin 2014 wel zo'n apparaat in huis. Meer kans op goede combo aanbiedingen ook...
Die van de 360 was toch wel vrij aardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Origins schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:06:
[...]

Perfect dark zero, kameo, N3. Bagger.

Condemned was dan wel weer prima. Wellicht vergeet ik er een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
ChrisLNFF schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:13:
[...]

Perfect dark zero, kameo, N3. Bagger.

Condemned was dan wel weer prima. Wellicht vergeet ik er een paar.
Perfect Dark Zero vond ik geweldig, Call of Duty 2 was een leuke shooter (en toen der tijd echt indrukwekkend) En natuurlijk de game Condemned.
Ik vond het niet zo heel erg slecht eerlijk gezegd, maar goed dit is natuurlijk smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

swopdark schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:41:
Met de berichten sinds de E3 was ik vol overtuiging weer naar de PS4 getrokken maar ik moet zeggen dat de xbone met zijn lineup me weer zeer aan het twijfelen maken. Tuurlijk Killzone is absoluut gaaf maar de hele PR aanpak van Sony staat me toch weer tegen moet ik zeggen. De laatste paar weken worden er steeds meer events gehouden waarbij PS4 en xbox spellen te spelen zijn en ik kan er me hoofd niet bij waarom Sony toch steeds KNACK laat zien en een sloot indie games terwijl MS gewoon met BF4, FORZA, RYSE, DR3 en KI de show steelt door AAA kwaliteit te laten zien. Killzone is gewoon nergens te bekennen. Infamous, planetside 2? komop mannen WTF!? Ik begrijp dat ik niet voor mezelf spreek maar de early adopters zijn die hard gamers en die willen grote spellen... niet octodad... Waar is Warframe, Warthunder ik zie er zo weinig van.
Ik snap het probleem niet zo. Alle games (m.u.v. Driveclub (en Watch Dogs)) zullen eind november gewoon in de winkel liggen, klaar om gespeeld te worden op de Ps4 en X1. Omdat de titels die jij zou willen spelen niet op de Ps4 op events, waar jij waarschijnlijk toch niet aanwezig op bent, gespeeld kunnen worden, schakel je over naar de X1? Wat? Sinds wanneer laat een Tweaker zich zo door reclame beïnvloeden...?
Komt ook nog bij dat ik nu eindelijke zo'n 4 weken voor de launch wel eens wil zien of de PS4 de xbone werkelijk in zijn hemd zet met MultiPlat games als Ghost en Battlefield. Komt die TF performance wel uit de verf straks?? Waarom zien we er niks van?! Waarom zie we geen fatsoenlijke OS demo??
We zien er niets van omdat ontwikkelaars, om wat voor redenen dan ook, niet staan te springen om te roepen dat de versie voor een platform beter is dan het andere. Misschien wordt het ze niet eens toegelaten om grote verschillen te maken. Ik weet het niet. Echter kan je bij exclusives als Killzone wel al zien dat de Ps4 niet onderdoet voor de X1.
Ook lkan ik het logge Sony niet los zien van het huidige vlotte sony. Hoelang zal het duren voordat GAIKAI goed en wel werkt? USB headset niet ondersteund? WTF?! Loopt Sony deze gen ondanks de vele verbeteringen en goede beloftes straks weer achter MS aan op OS gebied??
Tsja, het lijstje van klachten over de X1 is m.i. toch nog altijd een ordegrootte spectaculairder. Gaikai moet voorlopig nog gezien worden als een leuk extraatje t.o.v. de X1 dat in de loop van 2014 uitgerold wordt. Andere onderdelen van PlayGo zijn wel al bij launch beschikbaar.
Geef me gewoon Battlefield op 1080p@60 op de PS4 en ik ben over...
Als je enkel vloeiende gameplay wilt op hoge(re) resolutie denk ik dat de Ps4 de beste keuze is. Zeker op het einde van de levenscyclus, waarbij een framerate van 30fps terug de standaard wordt op alle games om de graphics toch nog wat netjes te houden ten opzichte van de pc, zal de Ps4 allicht met minder framedrops e.d. te maken krijgen dan de X1.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Origins schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:06:
[...]

Ik weet niet meer precies welke games ik er toen bij heb genomen eigenlijk.
PGR in ieder geval, daar heb ik toen veel plezier aan beleefd. Rest vergeten waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

ChrisLNFF schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:46:
Ontwikkelaars zullen sowieso wel hun tijd, moeite en geld moeten gaan steken in het optimaliseren van het ddr3-werkgeheugen met esram, waar de Ps4 het veel conventionelere gddr5 heeft.

Sowieso, de hardware is buiten het werkgeheugen nagenoeg hetzelfde, enkel heeft de Ps4 50% meer cores en dus ruwe kracht. Als je voor de X1 optimaliseert, lijkt het me relatief makkelijk om ophetzelfde niveau voor de Ps4 te optimaliseren, en omgekeerd. Dus hoeveel tijd, moeite en geld dat echt zal kosten t.o.v. de X1 met het ddr3 is maar de vraag. Een hogere of stabielere framerate lijkt me ook al wel wat waard.
Ik denk dat iedereen het met me eens is dat Cell veel moeilijker is, maar daar verschijnen ook games voor die weinig of niet onderdoen (multiplatform) of zelf beter zijn (exclusives) dan de X360. Je kan die 50+% van de markt niet negeren.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@witeken
Het probleem is juist dat we nog niet veel meer hebben gezien dan de eerste demo van Killzone. Sure, dat zag er schitterend uit, maar een demo van 15 minuten vind ik niet vergelijkbaar met een volledige game waar je 10+ uur in gaat steken.

De multiplayer zag er weinig spectaculair uit, dus dat moet en we nog maar zien.

Resolutie en FPS zeggen nog vrij weinig, dat zijn statistieken en geen nieuwe indrukken. We weten bv nog niet hoe de game er op definitieve hardware uitziet en dat vind ik een belangrijker gegeven dan dat ze dingen meldden als 1080p en 60fps.

Verder haal je keer op keer aan dat eSram lastig zou zijn maar dat is helemaal niet zo. Ze hebben al prima ervaring opgedaan met eDram uit de huidige 360 (zeker als je ziet hoe ze het uiteindelijk hebben kunnen gebruiken de laatste 2 jaar). Dat moet voor alle AAA ontwikkelaars gewoon geen enkel probleem zijn. Bovendien is GDDR alleen op PCs bekende hardware, voor consoles niet. Nou is dat dus enorm handig voor GPUs, maar voor CPUs is het vrij nieuw. Maar ook dit is peanuts vergeleken met het feit dat het gewoon 2 volledig nieuwe platformen zijn, met nieuwe OSsen, nieuwe API's, nieuwe technieken en relatief ongeteste hardware (sure het zal wel gestressed zijn, maar real world situaties zijn toch altijd anders. Dat weet elke ontwikkelaar). Qua hardware lijkt er op het oog vooral meer te zijn, maar ga je wat dieper kijken naar hoe de systemen in elkaar zitten, dan is er wel wat meer dan een pc-versie over te zetten naar consoles. Daar hebben developers gewoon minimaal een jaar voor nodig (eigenlijk 3 tot 5) om daar goed mee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@witeken.

Maar dat IBM Cell ding was toch een stuk krachtiger juist? Dat is er ook nooit echt uitgekomen op wat exclusieve titels na.

Het programmeren daarvoor zou heel anders zijn aldus het internet, toch kwamen de multiplatform games er op uit maar zonder extra optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Donstil schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:59:

Ik ben ook iemand die niet vastzit aan een merk. Ik ben zelf helemaal niet van de exclusives, speel enkel de crossplatform games zoals Fifa en BF. Ik heb de keuze toen gemaakt op basis van specs en prijs. Voor zover het dan nog nodig was zorgde MS met al die hectiek in het begin over 2de hands, always on enzo, dat ik alleen nog maar meer in de richting van de PS4 werd gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:58:
@witeken
Het probleem is juist dat we nog niet veel meer hebben gezien dan de eerste demo van Killzone. Sure, dat zag er schitterend uit, maar een demo van 15 minuten vind ik niet vergelijkbaar met een volledige game waar je 10+ uur in gaat steken.

De multiplayer zag er weinig spectaculair uit, dus dat moet en we nog maar zien.

Resolutie en FPS zeggen nog vrij weinig, dat zijn statistieken en geen nieuwe indrukken. We weten bv nog niet hoe de game er op definitieve hardware uitziet en dat vind ik een belangrijker gegeven dan dat ze dingen meldden als 1080p en 60fps.

Verder haal je keer op keer aan dat eSram lastig zou zijn maar dat is helemaal niet zo. Ze hebben al prima ervaring opgedaan met eDram uit de huidige 360 (zeker als je ziet hoe ze het uiteindelijk hebben kunnen gebruiken de laatste 2 jaar). Dat moet voor alle AAA ontwikkelaars gewoon geen enkel probleem zijn. Bovendien is GDDR alleen op PCs bekende hardware, voor consoles niet. Nou is dat dus enorm handig voor GPUs, maar voor CPUs is het vrij nieuw. Maar ook dit is peanuts vergeleken met het feit dat het gewoon 2 volledig nieuwe platformen zijn, met nieuwe OSsen, nieuwe API's, nieuwe technieken en relatief ongeteste hardware (sure het zal wel gestressed zijn, maar real world situaties zijn toch altijd anders. Dat weet elke ontwikkelaar). Qua hardware lijkt er op het oog vooral meer te zijn, maar ga je wat dieper kijken naar hoe de systemen in elkaar zitten, dan is er wel wat meer dan een pc-versie over te zetten naar consoles. Daar hebben developers gewoon minimaal een jaar voor nodig (eigenlijk 3 tot 5) om daar goed mee om te kunnen gaan.
Ik heb al heel veel beelden van Killzone shadow fall gezien. Sterker nog, dat is misschien (naast AC 4) de next gen game waar ik veel van heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:42:
[...]

Ik heb al heel veel beelden van Killzone shadow fall gezien. Sterker nog, dat is misschien (naast AC 4) de next gen game waar ik veel van heb gezien.
Maar het blijft (imho) raar dat dé game voor de PS4 bij praktisch alle publieke evenementen van Sony niet getoond word.

Je kunt voorstander zijn van eender welke console, maar ik denk dat iedereen kan/moet concluderen dat MS in zijn demostands iig de grotere/indrukwekkendere games heeft op dit moment.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:50:
[...]

Maar het blijft (imho) raar dat dé game voor de PS4 bij praktisch alle publieke evenementen van Sony niet getoond word.

Je kunt voorstander zijn van eender welke console, maar ik denk dat iedereen kan/moet concluderen dat MS in zijn demostands iig de grotere/indrukwekkendere games heeft op dit moment.
Hij was er op E3 bij de opening, bij het showen van de UI. Bij gamescom was hij speelbaar op de beursvloer en bij PAX was hij ook speelbaar en onlangs op een evenement in Rusland was hij speelbaar. Hell, op Firstlook hebben ze een demo getoond. Daar was hij niet speelbaar vanwege dat hij GOLD ging in dat weekend. en op de presentatie in gamescom was er ook een multiplayer trailer te zien in de presentatie. Dus ze hebben elke beurs wel iets laten zien.

En deze beelden (waarin de game nog lang niet af was) zijn al tijdje geleden released. (vanaf gamescom)

Single player:

op pax:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gLk8-EleJ6M]

Multiplayer trailer op games com:

In rusland:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cTQQ47rE5wc]

op first look:

Natuurlijk ook de trailer bij de reveal:

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Killzone was volgens mij echt niet speelbaar op de beursvloer op Gamescom...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik vind het ook wel een beetje apart, omdat dat de system seller moet zijn. De ps4 komt al over 3.5 week uit. :) Zelf zie ik voornamelijk 4 gameplay filmpjes terugkomen. De openingsscène zoals is getoond bij de E3, dat level in dat bebost gebied en 2 dezelfde mp filmpjes die vrij "scripted" zijn.

Ditzelfde geldt voor bijv. BF4 voor de next gen, fifa, forza ook wel, COD, etc.. Heb het gevoel dat we in het verleden veel meer beelden kregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het mee eens. Wat is er nu eigenlijk al bekend over bv Forza?
Ik heb ook het idee dat we in het (nabije) verleden veel meer info kregen over nieuwe games maar nu is het al een half jaar hetzelfde, alsof de devs nog steeds niet klaar zijn met de game en het allemaal ingewikkelder is dan men dacht.

Maar misschien is dat gewoon het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Leuk om wat beelden te zien. Maar als ik helemaal plat gegooid wordt met gameplay, dan is de verrassing er wel een beetje af. Koop sowieso fifa en killzone. Wellicht ook bf4. Maar dat zal richting kerst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Inderdaad, geef mij zo min mogelijk beelden. Lekker teasen en dan zien we vanzelf op releasedag of in recensies hoe top die game is. Ubisoft spoilt al zijn games zo verschrikkelijk ver voor launch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Donstil schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:59:
@witeken.

Maar dat IBM Cell ding was toch een stuk krachtiger juist? Dat is er ook nooit echt uitgekomen op wat exclusieve titels na.
Klopt, cell was en is een beest. Echte cell was opgebouwd uit 1 power PC processor en 7 kleinere processors die gefixeerde instructies heel snel en on the fly kunnen uitvoeren. Het optimaliseren van deze instructies was echter erg moeilijk want ook de dev kits van Sony hadden daar geen goede beschrijving voor. Veel ontwikkelaars gebruikten alleen die ene power PC processor terwijl de 360 er daar drie van had. Drie standaard CPU tegen slechts één in de ps3. Neem daarbij ook de krachtigere gpu in de 360 samen met een volledige dev kit en het grote voordeel voor de 360 was geboren en de 360 heeft dit nooit meer echt afgegeven.
Het programmeren daarvoor zou heel anders zijn aldus het internet, toch kwamen de multiplatform games er op uit maar zonder extra optimalisatie.
Veel developers hadden vrij snel een 360 versie draaiende maar hadden grote moeite dezelfde performance uit de ps3 te halen. Voor de ps3 was dus veel optimalisatie nodig. Dit kwam door de erg lastige cell CPU, de krachtigere gpu uit de 360 en de unified momory pool die de 360 had. Dat de ps3 nog zoveel weerstand heeft kunnen bieden is te danken aan de in house game teams Die zelf maar dev omgevingen zijn gaan maken.

Een vergelijkbare situatie lijkt nu te ontstaan tussen ps4 en xbone. Beide zeer vergelijkbaar waardoor het herschrijven van een code omdat er een cell processor gevoed moet worden niet meer zal gebeuren. Wat deze gen wellicht wel zal gebeuren is dat de ps4 versie vrij snel opgebouwd is en devs meer aandacht moeten geven aan de xbone versie. Het gekke is dat juist Sony nu beschikt over een betere gpu, sneller unified geheugen en volwassener drivers. Vrijwel omgedraaid tov de vorige gen.

Ms heeft ervoor gekozen relatief traag ddr3 geheugen toe te passen met een stukje supersnel geheugen op de chip om toch de gpu te kunnen voeden. Dit snelle geheugen is echter slechts 32 MB groot en insiders en techneuten geven al aan dat deze slecht bij zware optimalisatie in staat is 1080p weer te geven. Forza is een uitzondering welke aantoonbaar grafisch geen bijzondere dingen doet of zelsf zaken weglaat, zeer waarschijnlijk vanwege het kleine blokje esram.

De beslissingen rondom het design van de xbone zijn genomen met windows 8 en kinect in het achterhoofd een vreemde keuze na de Xbox 360 die toch vooral games minded was.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
@swopdark: als je zo twijfelt, waarom wacht je dan niet gewoon met de aanschaf tot er meer info is?
De eerste maanden komt er waarschijnlijk niet veel op de PS4 wat je wil spelen en de One komt pas ergens in maart of april, dus dan heb je genoeg tijd om er eens goed over na te denken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 21-10-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SToRM666 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:56:
@swopdark: als je zo twijfelt, waarom wacht je dan niet gewoon met de aanschaf tot er meer info is?
De eerste maanden komt er waarschijnlijk niet veel op de PS4 wat je wil spelen en de One komt pas ergens in maart of april, dus dan heb je genoeg tijd om er eens goed over na te denken ;)
Klopt, zoals het nu uitziet heb toch geen ps4 bij launch. Geen preorder gedaan... Twee maatjes van me wel en die 29e Nov zitten we dus een Klein lannetje te houden. Tegen de tijd dat ik een ps4 kan kopen ligt de xbone waarschijnlijk ook in de winkel. Ik neem aan dat er vlak na de launch ook veel vergelijkingsvideos online staan waardoor de keuze makkelijke zal worden. Tot die tijd nog druk met me ps3 en world of tanks uiteraard

Maar je begrijpt zelf toch ook dat ik gewoon een nieuw stukje hardware wil hebben... Zon lekker gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:58:
@witeken

Op de 360 was het inderdaad lastig vooral als je gaat kijken naar rendering technieken (deferred rendering).
De hoeveelheid was het voornaamste probleem. De engine achter Destiny bijvoorbeeld is gefinetuned op de zwakste console (xbox 360) en dat allemaal vanwege de lage hoeveelheid eSram. Ontwikkelaars moeten zich in rare bochten wringen om maar niet aan Tiling te hoeven doen en het aantal render passes beperkt te houden. Het is wel impressive though hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen.

bron(interresant leesvoer, maar wel veel!)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
swopdark schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:04:
Maar je begrijpt zelf toch ook dat ik gewoon een nieuw stukje hardware wil hebben... Zon lekker gevoel
Dat begrijp ik zeker! Vandaar dat ik eigenlijk wel blij ben dat de 2 consoles zo dicht bij elkaar uitkomen. Ik gaf het al eerder aan, maar als de One een half jaar of vroeger dan de PS4 gekomen was of een jaar later en krachtiger dan zou het voor mij moeilijker zijn geweest om geen One te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
@Swopdark; Ik denk er net zo over als jou, maar ik ben eigenlijk van beide consoles nog niet heel erg onder de indruk. Maar het is een gegeven dat dit later zeker goed komt. Ik kan mijn launch PS4 de 29e ophalen bij de Mediamarkt, maar ik had een 2014 release niet erg gevonden. Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van de mulitiplatform games. Mijn gevoel zegt dat er wel degelijk een verschil gaat zijn tussen de Ps4 en X1, maar dat developers om politieke redenen hier niet over gaan pochen in de media. Misschien dat we daarom ook nog niet veel vergelijkingsmateriaal hebben. Voor nu zijn er voor mij twee titels die ik graag wil spelen en dat zijn BF4 en Killer Instinct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:09:
[...]

Op de 360 was het inderdaad lastig vooral als je gaat kijken naar rendering technieken (deferred rendering).
De hoeveelheid was het voornaamste probleem. De engine achter Destiny bijvoorbeeld is gefinetuned op de zwakste console (xbox 360) en dat allemaal vanwege de lage hoeveelheid eSram. Ontwikkelaars moeten zich in rare bochten wringen om maar niet aan Tiling te hoeven doen en het aantal render passes beperkt te houden. Het is wel impressive though hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen.

bron(interresant leesvoer, maar wel veel!)
Ze zijn er nu toch aan gewend?
Verder was het eDram in de 360 maar 10mb en nu is dat al 32mb. Die 10mb was vooral lastig voor de vraag naar hogere resoluties en nu past dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:24
Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Verder was het eDram in de 360 maar 10mb en nu is dat al 32mb. Die 10mb was vooral lastig voor de vraag naar hogere resoluties en nu past dat prima.
Niet alleen resolutie. Voor de nextgen zijn shadows, lighting en texture resolution en quality ook belangrijk. Omdat dat allemaal geperst moet worden door de 32mb esram, heeft MS wel daarvoor iets toegevoegd aan de development tools: tiled resources. Dat helpt echter wel alleen bij textures, dus de vraag is of de esram wel genoeg gaat zijn voor lighting en shadow effecten. Dat zijn bandbreedte vreters. Blijf het opmerkelijk vinden dat forza 5 zo weinig lighting effecten heeft, maar ryse dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is DDR3 (zeker op de snelheid van de X1 met 2199 mhz) ook wel snel genoeg voor hoor. Je moet ook geen textures in die 32mb gaan zetten, dan is ie met 1 flinke texture al vol. In die eSram zullen voornamelijk de beelden van de game komen te staan die daar gebufferd worden tot ze naar je beeldscherm worden gezonden. Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 21-10-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Ja de meeste hebben er een oplossing voor bedacht. Maar het is niet zo makkelijk als je denkt en heeft vrij weinig te maken met resoluties. Tuurlijk je kunt Tiling gebruiken (zoals veel devs doen), maar in code ben je dan hetzelfde stukje vaak opnieuw aan het renderen wat ervoor zorgt dat je meer render passes nodig hebt. Meer render passes = meer tijd nodig om de scene op je scherm te krijgen. Oftewel je FPS gaat omlaag.
Ja het kan zeker voordeel hebben, maar het vereist veel specifieke code.

Ik ben zelfs van mening dat de huidige consoles het voor Multiplatform games (of PC games) beter hebben gemaakt. Ze waren zwaar memory limited, dus je moest wel slim omgaan met je geheugen. Vooraal als je een deferred rendering engine had op de 360. Voor de PS3 moest men wel alle taken opsplitsen in meerdere mini taakjes om goed met de SPE's om te gaan. Hierdoor zijn die engines al meteen geschikt voor multithreading op PC's, waar men nu ook naar meer cores toe gaat.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:24
Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:56:
Daar is DDR3 (zeker op de snelheid van de X1 met 2199 mhz) ook wel snel genoeg voor hoor. Je moet ook geen textures in die 32mb gaan zetten, dan is ie met 1 flinke texture al vol. In die eSram zullen voornamelijk de beelden van de game komen te staan die daar gebufferd worden tot ze naar je beeldscherm worden gezonden. Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb.
De main ram is niet echt ideaal voor de gpu met z'n 768 gcn shaders. Kijk maar hoeveel bandbreedte de pc videokaart tegenhangers van de x1 gpu hebben. Een hd7770, met slechts 640 shaders maar iets hogere clock, heeft al 72gb/s. En dat is dan alleen de gpu. Bij de x1 moet ook de cpu nog pakweg 10~15 gb/s hebben. De ddr3 ram piekt op 68gb/s. Maar daarom zit dus de esram in de x1. En heeft MS tiled resources aan de api toegevoegd, zodat je theoretisch gezien 9gb aan texture data realtime kan laten verwerken op de x1, met behulp van de esram cache. Volgens mij hadden ze dit ergens ook aangegeven op een conferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Trishul schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

De main ram is niet echt ideaal voor de gpu met z'n 768 gcn shaders. Kijk maar hoeveel bandbreedte de pc videokaart tegenhangers van de x1 gpu hebben. Een hd7770, met slechts 640 shaders maar iets hogere clock, heeft al 72gb/s. En dat is dan alleen de gpu. Bij de x1 moet ook de cpu nog pakweg 10~15 gb/s hebben. De ddr3 ram piekt op 68gb/s. Maar daarom zit dus de esram in de x1. En heeft MS tiled resources aan de api toegevoegd, zodat je theoretisch gezien 9gb aan texture data realtime kan laten verwerken op de x1, met behulp van de esram cache. Volgens mij hadden ze dit ergens ook aangegeven op een conferentie.
Tilde resources is een mooie techniek en laten we eerlijk zijn, de xbone forceert devs om ermee aan de gang te gaan. De ddr3 setup alleen laat te wensen over.

Dit hele probleem bestaat niet op de ps4 waar een enorme sloot snel werkgeheugen aanspreekbaar is. Dit scheelt weer CPU/GPU resources wat het voordeel voor de ps4 alleen maar weer groter maakt.

Trouwens: Killzone Shadow fall is zojuist goud gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Tilde resources is een mooie techniek en laten we eerlijk zijn, de xbone forceert devs om ermee aan de gang te gaan. De ddr3 setup alleen laat te wensen over.

Dit hele probleem bestaat niet op de ps4 waar een enorme sloot snel werkgeheugen aanspreekbaar is. Dit scheelt weer CPU/GPU resources wat het voordeel voor de ps4 alleen maar weer groter maakt.

Trouwens: Killzone Shadow fall is zojuist goud gegaan.
De setup in de one is niet veel anders dan die in de 360. Echter de PS4 heeft het voordeel nu wat betreft makkelijkheid van programmeren, iets wat in de huidige generatie anders om was, vanwege de unified memory structuur en het in theorie snellere werkgeheugen. Op de One zal het een developer dus meer tijd kosten hetzelfde resultaat te halen, dit zal vooral in exclusieves minder spelen, maar in multiplats kan dit een nadeel zijn voor de X1.

Overigens ben ik nog stees van mening dat ook weer in deze generatie de multiplats geen verschil zullen hebben, en het vooral in de exclusives terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:43:

Overigens ben ik nog stees van mening dat ook weer in deze generatie de multiplats geen verschil zullen hebben, en het vooral in de exclusives terugkomt
Waar baseer je die mening op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
[...]

De setup in de one is niet veel anders dan die in de 360. Echter de PS4 heeft het voordeel nu wat betreft makkelijkheid van programmeren, iets wat in de huidige generatie anders om was, vanwege de unified memory structuur en het in theorie snellere werkgeheugen. Op de One zal het een developer dus meer tijd kosten hetzelfde resultaat te halen, dit zal vooral in exclusieves minder spelen, maar in multiplats kan dit een nadeel zijn voor de X1.

Ik denk daarom ook dat het geen nadeel is voor de X1, zal alleen maar nadelig zijn voor de PS4 (voor de azijnzeikers) ivm parity. DICE zegt bijvoorbeeld dat het laf is om gelijke versies voor verschillende platforms uit te brengen, maar trekken deze vergelijking expres alleen maar met betrekking tot console tegen over pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

En aangezien MS redelijk wat deals met EA heeft lopen zouden ze gek zijn om datzelfde spel voor de PS4 grafisch veel mooier te maken. Dan kan EA wel fluiten naar de centen en laat dat nou net een bedrijf zijn waar men enorm geilt op iedere stuiver meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:11:
En aangezien MS redelijk wat deals met EA heeft lopen zouden ze gek zijn om datzelfde spel voor de PS4 grafisch veel mooier te maken. Dan kan EA wel fluiten naar de centen en laat dat nou net een bedrijf zijn waar men enorm geilt op iedere stuiver meer.
Ik denk dat de contracten al getekend zijn, dus EA krijgt z'n centen wel hoor. Tenzij er een clausule in zit m.b.t. de grafische kwaliteit van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

Ik denk juist van wel, zeker nu de extra power van de PS4 makkelijk aan te spreken is, in tegenstelling tot de PS3 waarbij de extra power teniet werd gedaan door de moeilijke architectuur. (Cell, opgedeeld geheugen)
Het zou developers nu met de PS4 geen extra tijd en extra geld moeten kosten om deze power te benutten.
Ik denk eerder dat "parity" een mooiere PS4 versie in de weg gaat zitten dan de inspanningen die developers hiervoor moeten leveren. Ik ben dan ook erg benieuwd wat we hier straks van gaan zien. Des temeer wat de reden zal zijn wanneer de multiplatform games er precies hetzelfde uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Waar baseer je die mening op?
Op berichten op internet die al aangeven dat :

- Er qua power weinig verschil tussen de twee consoles zit, dit wordt al aangegeven op diverse sites door diverse devs (Carmack was er een van, een tijd terug al)
- Developers geen extra geld willen stoppen in het optimaliseren voor een bepaalde console en zoveel mogelijk een gelijke ervaring willen bieden op beide consoles, anders schieten ze zichzelf aardig in het been als ze een console voortrekken op een multiplatform titel. Ze gaan dus niet optimaliseren voor GDDR5 of voor het esram in de One, in de huidige generatie gebeurt dit ook niet
- Wat we tot nu toe gezien hebben op beide consoles qua graphics is nu niet echt mega verschillend, zelf de xbox in handen gehad, ps4 helaas nog niet en alleen maar video's gezien, maar hands on van diverse mensen in de US waar kiosks staan zijn overal op internet te vinden.

Ik geloof wel dat er meer indies op PS4 zullen komen, wordt overal aangegeven dat het makkelijk programmeren is op de PS4 door indie devs en sony / cerny hebben veel tijd aan deze devs gespendeerd in het ontwikkeltraject voor de ps4.

Als laatste, het is een mening, ik kan er net zo makkelijk naast zitten, maar dit verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Ik denk juist van wel, zeker nu de extra power van de PS4 makkelijk aan te spreken is, in tegenstelling tot de PS3 waarbij de extra power teniet werd gedaan door de moeilijke architectuur. (Cell, opgedeeld geheugen)
Het zou developers nu met de PS4 geen extra tijd en extra geld moeten kosten om deze power te benutten.
Ik denk eerder dat "parity" een mooiere PS4 versie in de weg gaat zitten dan de inspanningen die developers hiervoor moeten leveren. Ik ben dan ook erg benieuwd wat we hier straks van gaan zien. Des temeer wat de reden zal zijn wanneer de multiplatform games er precies hetzelfde uit gaan zien.
Het zou zo maar kunnen dat multiplats er hetzelfde uitzien omdat er niet zo'n mega groot verschil in kracht tussen beide consoles zit als dat op papier lijkt? Het enige echte aangegeven voordeel dat de PS4 nu heeft over de Xbox one is dat het programmeren iets makkelijker is vanwege unified memory, waar ze op de One via het ESram moeten gaan. Verder ligt de architectuur erg dit bij elkaar en bij de PC. ALs er een platform een voordeel uithaalt is het denk ik PC, omdat devs nu voor PC kunnen ontwerpen en dat terugporten naar PS4/one ipv andersom.

Overigens denk ik ook dat over 2 jaar alle games op beide consoles er veel beter uit gaan zien en we onze neus ophalen voor ryse, killzone SF en DR3. Kijk alleen maar naar het verschil tussen launchgames op zowel PS3 en 360 en wat er nu uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
- Developers geen extra geld willen stoppen in het optimaliseren voor een bepaalde console en zoveel mogelijk een gelijke ervaring willen bieden op beide consoles, anders schieten ze zichzelf aardig in het been als ze een console voortrekken op een multiplatform titel. Ze gaan dus niet optimaliseren voor GDDR5 of voor het esram in de One, in de huidige generatie gebeurt dit ook niet
Zwembroek stipt echter wel een interessant punt aan: parity kan zomaar meer inspanning kosten dan de PS4 versie geoptimaliseerd houden. Het is reëel om te zeggen dat de PS4 vaker als main platform gebruikt gaat worden dan nu op de PS3 het geval is. Als dit inderdaad het geval is, zullen ze gewoon een optimale versie voor de PS4 maken, en de X1 versie (of vice versa, als de specs alsnog in het voordeel van de X1 uitvallen, geen idee) downgraden. Dat lijkt me minder lastig dan steeds maar opnieuw kijken hoe ver ze op de ene console kunnen gaan voordat de andere console gaat "haperen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

Zwembroek stipt echter wel een interessant punt aan: parity kan zomaar meer inspanning kosten dan de PS4 versie geoptimaliseerd houden. Het is reëel om te zeggen dat de PS4 vaker als main platform gebruikt gaat worden dan nu op de PS3 het geval is. Als dit inderdaad het geval is, zullen ze gewoon een optimale versie voor de PS4 maken, en de X1 versie (of vice versa, als de specs alsnog in het voordeel van de X1 uitvallen, geen idee) downgraden. Dat lijkt me minder lastig dan steeds maar opnieuw kijken hoe ver ze op de ene console kunnen gaan voordat de andere console gaat "haperen".
Dat is een behoorlijk boude aanname en zeker in mijn ogen niet reeel. Als ik zoiets zou aannemen zou ik er eerder van uitgaan dat ze voor PC optimaliseren en dan naar beide consoles downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
k-city schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:09:
[...]

Ik denk daarom ook dat het geen nadeel is voor de X1, zal alleen maar nadelig zijn voor de PS4 (voor de azijnzeikers) ivm parity. DICE zegt bijvoorbeeld dat het laf is om gelijke versies voor verschillende platforms uit te brengen, maar trekken deze vergelijking expres alleen maar met betrekking tot console tegen over pc.
Dan heb je niet goed gelezen. Dice wil voor elk platform de best mogelijke versie.
Ze spreken zelfs van PS4 900p@60fps, X1 720p@60fps. Maar EA gaf aan 720p@60fps voor beide versies.

http://bf4central.com/201...lefield-4-look-platforms/

En als de extra power van de PS4 niet direct terug is te zien in de multiplatforms maar wel zeer duidelijk wordt in de exclusives dan is deze jongen tevreden hoor. ;) Ik speel toch het meeste exclusives. En mocht de gewone consument en natuurlijk de casual gamer het opvallen dat de PS4 exclusives er veel mooier uitzien dan de X1 exclusives, dan is de extra horsepower nog steeds een troef voor Sony. (Uiteraard wel een stuk minder dan wanneer ook de multiplatform er beter uit komen te zien) Want de doelgroep die enkel voor de beste graphics gaat is redelijk groot.
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:23:
[...]

Op berichten op internet die al aangeven dat :

- Er qua power weinig verschil tussen de twee consoles zit, dit wordt al aangegeven op diverse sites door diverse devs (Carmack was er een van, een tijd terug al)
- Berichten op internet geven mijn inziens een heel ander beeld. Developers die aangeven dat de PS4 toch aanzienlijk meer power heeft. En wat betreft Carmack, die deed deze uitspraak nadat hij de specs had gezien. De beste man had er toen nog niet eens mee gewerkt. Dus beetje populaire uitspraak van Carmack.
Daarnaast heeft de PS4 50% meer shaders, 768 shaders X1 GPU, en 1152 voor de PS4 GPU. Plus de geheugen bandbreedte welke dik in het voordeel van de PS4 is alsook het dubbele aantal ROPs.
Dit moet toch op de een of andere manier te merken zijn zou je zeggen.

-Ik denk dat het juist geen extra tijd en geld kost om de betere hardware te benutten d.m.v. de "makkelijke" architectuur.
En waarom zagen we wel verschil in versies tussen de PS3 en X360 waarbij de X360 er meestal het best vanaf kwam? Dan zouden developers toch ook zichzelf in het been schieten afgaande op jou stelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit ziet dan liggen ze eerder dicht elkaar dan dat ze een veel krachtigere console hebben

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9kI2Vnr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:11:
[...]

Dat is een behoorlijk boude aanname en zeker in mijn ogen niet reeel. Als ik zoiets zou aannemen zou ik er eerder van uitgaan dat ze voor PC optimaliseren en dan naar beide consoles downgraden.
Of heb jij een andere reden dat de X360 vaak als main platform gebruikt werd terwijl de PS3 op papier overall meer kracht heeft? Lijkt me toch voornamelijk met de eenvoudige architectuur te maken hebben. De PC heeft vaak ook een ander team dat de game ontwikkelt en daar ligt bij de meeste devs ook niet de focus.

Wat is "boude" trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.encyclo.nl/begrip/boud

:)

Je zegt het zelf al, op papier. De GPU in de 360 is altijd sterker geweest dan die in de PS3, sterker nog de GPU in de PS3 was er later bijgekomen, aangezien ze in eerste instantie zelfs zonder GPU wilden gaan.

http://uk.ign.com/article...iginally-planned-for-2005

De cell technology bleek erg moeilijk om voor te optimaliseren, en het feit dat de 360 een jaar eerder op de markt kwam is denk ik een van de hoofdredenen, alle devs hadden dat ding al lang in huis voor ze de PS3 kregen, en gemak dient de mens. Ik denk ook dat DX9 (in de One DX11) een reden is voor een developer om daar op te programmeren, het schijnt makkelijker te zijn dan OpenGL of Sony's versie daarvan, en het zit al in alle PC games, dus qua crossplatform ook handiger. Dit is van horen zeggen en van lezen, ben zelf geen programmeur.

Verder is de infrastructuur van de One niet veel anders dan die van de 360 met RAM, dus wederom gemak dient de mens, als developers al aan een bepaalde techniek gewend zijn en daar eenvoudig op kunnen doorbouwen en zo de games op de one er makkelijk beter uit kunnen laten zien zullen ze de weg van de minste weerstand pakken, tijd is tenslotte geld.

Wat ik hierboven ook aangaf over een jaar of twee kan deze situatie compleet anders zijn en zullen de games er ook heel anders uitzien, developers geven zelf al aan nog lang niet het volle potentieel van de one of de PS4 aan te spreken. Launch games zijn veelal veredelde tech demos ;) (niet mijn uitspraak)

uit een dev thread op vgchartz forum :

http://gamrconnect.vgchar...read.php?id=170320&page=1

(had deze al eerder gepost, echt interessant om te volgen)
Another question for the devs: Do you guys and girls agree with Guerrilla Games on this?

"It's also a lot more demanding, because the production effort needed just to make a next-gen title now is not doubled; It's quadrupled."

I know "effort" doesn't necessarily scale linearly with "cost", but have you noticed significant expansion within your development teams? Or is it just that a similar number of people have to work a lot harder in next gen development?

They're generally referring to the creation of assets, textures, models, environments, sound. All of which take a significant bump with the upgrade, where once a 256x256 texture would work, a 512x512 or all the way up to 4096x4096 texture is needed, along with the bump in mesh complexity and resolution comes a clearer view of your assets and low resolution no longer works

In that regard it depends on your workflow, they're a strictly console developer so they had no need for assets more complex than the console needed, and would not generally build an entire game worth of high resolution assets, mostly just high res for certain objects then tone it down to balance performance

Multiplats that release in PC not always, but sometimes generate these higher detailed assets and use them for PC versions that do not get used in console versions, in those workflows the jump in time and effort isn't as great.
programmeren voor next gen kost 4 x zoveel moeite vanwege de meer ingewikkelde textures, als ze dan ook nog meer tijd in optimaliaties moet steken (in het geval van Guerilla uiteraard wel, is een exclusive) wordt dat eenvoudig weg te duur.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:19:
Als je dit ziet dan liggen ze eerder dicht elkaar dan dat ze een veel krachtigere console hebben

[afbeelding]
Dan is deze shot beter.

Afbeeldingslocatie: http://thegotgame.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/07/image_the_dark_sorcerer-22313-2753_0007.jpg

Weet je al die mooie cutscenes zeggen me niet zoveel. Ik wil het gewoon zelf ondervinden in echte gameplay i.p.v. die techdemo's en in game cutscenes. Ik heb Ryse ook al gespeeld en het is niet zo dat de gameplay graphics on par zijn met die shot van die kerel. En dat kan iedereen ook zelf wel zien in de gameplay videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwembroek/grave een tech demo/promo filmpje waarvan nooit bevestigd is dat deze op een PS4 draaide vergelijken met een echte game die in productie komt is niet helemaal reeel lijkt me. Ik heb ryse ook gespeeld afgelopen vrijdag, gameplay komt in sommige gevallen toch erg dicht in de buurt van de screenshot, en dit was alleen in MP coop op een devkit. Singleplayer heeft nog niemand gespeeld, en de final build ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
zwembroek schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Dan is deze shot beter.

[afbeelding]

Weet je al die mooie cutscenes zeggen me niet zoveel. Ik wil het gewoon zelf ondervinden in echte gameplay i.p.v. die techdemo's en in game cutscenes. Ik heb Ryse ook al gespeeld en het is niet zo dat de gameplay graphics on par zijn met die shot van die kerel. En dat kan iedereen ook zelf wel zien in de gameplay videos.
Ik vond de tekst van MisterXmedia die er bij staat ook lachwekkend (ze zijn echt bezig met aanvallen op neogaf en PS)

"1 mills polygon tech demo looks worse than 85000 polygons model in real game (haha). New Sony lie to cover PS4 weakness. PS4 is a waste of 400$ and will be outdated in 2 years"

Hoe oud zijn die gasten daar 12, 13? hooguit want volwassenen kunnen ze niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:45:
Zwembroek/grave een tech demo/promo filmpje waarvan nooit bevestigd is dat deze op een PS4 draaide vergelijken met een echte game die in productie komt is niet helemaal reeel lijkt me. Ik heb ryse ook gespeeld afgelopen vrijdag, gameplay komt in sommige gevallen toch erg dicht in de buurt van de screenshot, en dit was alleen in MP coop op een devkit. Singleplayer heeft nog niemand gespeeld, en de final build ook niet.
Klopt, maar wel om mooi om aan te geven dat wellicht dat Ryse toch in de buurt zit en die 1080P is bevestigd als 100% gameplay. ingame videos worden live gerendeerd door de xbox one :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Ik vond de tekst van MisterXmedia die er bij staat ook lachwekkend (ze zijn echt bezig met aanvallen op neogaf en PS)

"1 mills polygon tech demo looks worse than 85000 polygons model in real game (haha). New Sony lie to cover PS4 weakness. PS4 is a waste of 400$ and will be outdated in 2 years"

Hoe oud zijn die gasten daar 12, 13? hooguit want volwassenen kunnen ze niet zijn.
Tja, daarom doe ik niet eens de moeite om posts te lezen die vanaf die site quoten. Zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:17:
[...]

Dan heb je niet goed gelezen. Dice wil voor elk platform de best mogelijke versie.
Ze spreken zelfs van PS4 900p@60fps, X1 720p@60fps. Maar EA gaf aan 720p@60fps voor beide versies.

http://bf4central.com/201...lefield-4-look-platforms/

En als de extra power van de PS4 niet direct terug is te zien in de multiplatforms maar wel zeer duidelijk wordt in de exclusives dan is deze jongen tevreden hoor. ;) Ik speel toch het meeste exclusives. En mocht de gewone consument en natuurlijk de casual gamer het opvallen dat de PS4 exclusives er veel mooier uitzien dan de X1 exclusives, dan is de extra horsepower nog steeds een troef voor Sony. (Uiteraard wel een stuk minder dan wanneer ook de multiplatform er beter uit komen te zien) Want de doelgroep die enkel voor de beste graphics gaat is redelijk groot.

[...]

- Berichten op internet geven mijn inziens een heel ander beeld. Developers die aangeven dat de PS4 toch aanzienlijk meer power heeft. En wat betreft Carmack, die deed deze uitspraak nadat hij de specs had gezien. De beste man had er toen nog niet eens mee gewerkt. Dus beetje populaire uitspraak van Carmack.
Daarnaast heeft de PS4 50% meer shaders, 768 shaders X1 GPU, en 1152 voor de PS4 GPU. Plus de geheugen bandbreedte welke dik in het voordeel van de PS4 is alsook het dubbele aantal ROPs.
Dit moet toch op de een of andere manier te merken zijn zou je zeggen.

-Ik denk dat het juist geen extra tijd en geld kost om de betere hardware te benutten d.m.v. de "makkelijke" architectuur.
En waarom zagen we wel verschil in versies tussen de PS3 en X360 waarbij de X360 er meestal het best vanaf kwam? Dan zouden developers toch ook zichzelf in het been schieten afgaande op jou stelling?
Dit is de laatste reply op mijn eerder verkondigde mening, aangezien topic al weer rap de verkeerde kant op gaat. Ik ga niet weer in op de theoretische specs, dit is al genoeg uitgemolken (van beide kanten, ik ga ook niet in op de misterx onzin)

360 zag er beter uit puur vanwege de beter GPU en de mogelijkheid tot eenvoudige AA die niet in de PS3 zat, ook dit is al genoeg uitgemolken op het internet.

Quote van developers die aangeven dat de PS4 zoveel sterker is zijn veelal indie devs die verassend genoeg allemaal een exclusieve indie op de PS4 gaan uitbrengen, geen enkele AAA dev heeft zich nog gewaagd aan een dergelijke uitspraak, en wederom wat er rondzweeft van actual gameplay op het internet onloopt elkaar nog niet veel. Het is maar net wat je wilt lezen denk ik.

Verder eens met wat je eerder zegt, ik haal een PS4 voor de exclusives (infamous SS vooral van de tot nu toe aangekondigde, killzone boeit me niet), zolang deze er goed uit zien vind ik alles best. De One komt voor online play en hun exclusives, al uit eerste hand gezien dat ik daar voorlopig weinig te klagen zal hebben qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Tja, daarom doe ik niet eens de moeite om posts te lezen die vanaf die site quoten. Zonde van de tijd.
Duidelijke voorkeur waarin verschillen jij en misterxmedia dan?

Probeer objectief te blijven heb de screenshot aangepast en alle negatieve comments eruit gehaald

Hier objectieve presentatie in Google Drive geen enkele informatie gebruikt van misterxmedia voor alle partijen objectief

http://www.u-create.nl/?p=27
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bYPFvRq.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Klopt, maar wel om mooi om aan te geven dat wellicht dat Ryse toch in de buurt zit en die 1080P is bevestigd als 100% gameplay. ingame videos worden live gerendeerd door de xbox one :)
Wellicht dat Quantic Dream met zijn in game graphics wel over die tech demo heen gaat. Ze hebben zelf aangegeven dat die tech demo het minimale is wat we mogen verwachten van hen. Dus wie weet. ;)

En Ryse is bevestigd op 900p. Maar dat schijnt niet bij iedereen over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

Wellicht dat Quantic Dream met zijn in game graphics wel over die tech demo heen gaat. Ze hebben zelf aangegeven dat die tech demo het minimale is wat we mogen verwachten van hen. Dus wie weet. ;)

En Ryse is bevestigd op 900p. Maar dat schijnt niet bij iedereen over te komen.
Klopt,

maar anderen vergeten de scalers hana ;)

Door 900P extra focus op zaken, zoals frame rate,Belichting etc) Hogere resolutie zorgt voor vaak meer geheugen gebruik door textures, als een scaler dit met een wiskundig algoritme kan berekenen zul jij geen verschil zien tussen 1080p native en 1080P Scaled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Dit is de laatste reply op mijn eerder verkondigde mening, aangezien topic al weer rap de verkeerde kant op gaat.
Ik sluit me voor nu hier even bij aan....de tijd komt vanzelf wanneer de games voor zichzelf zullen spreken.
Als ik het geluk mag hebben dat de Neckermann de One gaat uitleveren voor de afgesproken prijs, dan heb ik de X1 voor de Microsoft exclusives. Ben erg benieuwd waar Epic mee gaat komen.

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!