PSN: Shiver23
Verwijderd
Wii videoShiver23 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:12:
Upscale blijft upscale.
Kijk vanaf 3.08 nieuwe game zonder titel ziet er abnormaal mooi uit en dit op een wii
Plus het feit dat ze melden dat dit een opgevoerde beyond engine is, zegt mij meer dan genoeg. Het was even snel gemaakt voor het leuk, en de echte quantum dream game gaat wel voorbij ryse hoor, en als je kijkt naar beyond op ps3 en ryse is verschil ook al niet verschrikkelijk groot. Plus dat dit cutscene materiaal is en geen gameplay.
EDIT :
http://blog.us.playstatio...rcerer-a-next-gen-comedy/
(i.e. a total of 4 million when the three characters are on the screen)
My bad is dus wel 1 mil per character en 4mil totaal.
[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 21-10-2013 16:18 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik vind het sowieso opvallend dat er nog zo weinig AAA game (Multi) footage te vinden is. Verder is het ook wel logisch dat exclusieve devs sneller hun voorkeur uitspreken. Een AAA dev wil natuurlijk geen enkel platform direct tegen het zere been stoten en daarmee klanten een bepaalde kant op duwen (iets wat eigenlijk ook nu niet gebeurt).Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:58:
[...]
Quote van developers die aangeven dat de PS4 zoveel sterker is zijn veelal indie devs die verassend genoeg allemaal een exclusieve indie op de PS4 gaan uitbrengen, geen enkele AAA dev heeft zich nog gewaagd aan een dergelijke uitspraak, en wederom wat er rondzweeft van actual gameplay op het internet onloopt elkaar nog niet veel. Het is maar net wat je wilt lezen denk ik.
Hoe vet is dit filmpje? Ik kan mij hier wel aan spiegelen. Behalve dan dat ik van Nintendo naar Xbox naar PS ben gegaan. Nostalgie ten top.
[ Voor 4% gewijzigd door CR1691 op 21-10-2013 16:19 ]
PSN: Finally_Chris
Hele toffe videoCR1691 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:19:
http://www.gamer.nl/video...pelers-door-de-jaren-heen
Hoe vet is dit filmpje? Ik kan mij hier wel aan spiegelen. Behalve dan dat ik van Nintendo naar Xbox naar PS ben gegaan. Nostalgie ten top.
Ook de reden dat als ik next gen ga eerst een ps4 haal. En later afgerpijsd een xbone haal als ik de exclusives wil spelen
En dan was er ook nog dit bericht: http://www.videogamer.com...ook_subtly_different.htmlzwembroek schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:17:
Dan heb je niet goed gelezen. Dice wil voor elk platform de best mogelijke versie.
Ze spreken zelfs van PS4 900p@60fps, X1 720p@60fps. Maar EA gaf aan 720p@60fps voor beide versies.
http://bf4central.com/201...lefield-4-look-platforms/
En als de extra power van de PS4 niet direct terug is te zien in de multiplatforms maar wel zeer duidelijk wordt in de exclusives dan is deze jongen tevreden hoor.
Ze hadden al aangegeven dat NFS op de PS4 zelfs mooier was dan op de PC.
PSN id: NL_SToRM
Is dat niet een verwijzing naar OS 2012, en dat de tijd dus weer verder gegaan is en er nu een PS4 is?Trishul schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:45:
Ik zou toch zweren dat ik @2:39 in die reclame rood wit blauw zie in de lucht... Hmmm.... easter egg
Zoals ze ook toonden hoe Gherkin gebouwd werd.
Hehe ik had gehoopt op iets met NL, dat NL 30k o.i.d. PS4's krijgt voor de launch </wishfull thinking>X-Fighter schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:51:
[...]
Is dat niet een verwijzing naar OS 2012, en dat de tijd dus weer verder gegaan is en er nu een PS4 is?
Vind het zo jammer dat ik m niet ge-preordered heb... Terwijl financien e.d. rond zijn. Ik moet echt Killzone zo snel mogelijk hebben. Heb alle Killzone's tot nu toe gespeeld; op de PS2, PS3, PSP en PS Vita. Online heb ik >300 uur Killzone 2 & 3 gespeeld.
Maar als ik de laatste berichten mag geloven, wordt het wel erg krap allemaal straks op 29 november.
Wow dat ziet er inderdaad goed uit!Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:14:
[...]
Wii video
[video]
Kijk vanaf 3.08 nieuwe game zonder titel ziet er abnormaal mooi uit en dit op een wii
Computer says no
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik dacht gelijk aan de GT5 trailer toen ik dat zag.X-Fighter schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:51:
[...]
Is dat niet een verwijzing naar OS 2012, en dat de tijd dus weer verder gegaan is en er nu een PS4 is?
Daar zit dat ook in namelijk
En omdat ze GT5 ook spelen zoek ik er verder niks achter;)
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 21-10-2013 18:36 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Just wow!CR1691 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:19:
http://www.gamer.nl/video...pelers-door-de-jaren-heen
Ik hou echt van dit soort reclames, zeker omdat ik mezelf erin kan verplaatsen, elke console van Sony gehad.
Console aan en controller in je hand en gamen maar.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik heb nog alle games en consoles, filmpje is grappig, maar meer ook niet. Buttonbashing bij GT, neuh.. ik ga toch voor Michael
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 21-10-2013 19:50 ]
Langs de andere kant... waarschijnlijk hebben we hier te maken met een typische Xbox Live kid die enkel CoD speelt.
/stereotyping mode out
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PiZuocFniic]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-10-2013 19:56 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:31
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Dus als ik een foto in fotoshop softwarematig (met een algoritme) vergroot van 800x600 naar 1600x1200 dan beweer jij dat dit dezelfde kwaliteit is als een foto die oorspronkelijk geschoten is in 1600x1200?Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:09:
[...]
Klopt,
maar anderen vergeten de scalers hana
Door 900P extra focus op zaken, zoals frame rate,Belichting etc) Hogere resolutie zorgt voor vaak meer geheugen gebruik door textures, als een scaler dit met een wiskundig algoritme kan berekenen zul jij geen verschil zien tussen 1080p native en 1080P Scaled

dat upscalen stelt volgens mij weinig voor iets war BR/dvd spelers ook doen door 720P video te upscalen naar 1080P. Iets wat d PS3 ook al doet door zijn outpu te upscalen naar 1080P etc.
Sowieso zijn er meer beelden dan dat voorbij gekomen, ook iets van 15min aan multiplayer. Dat je niet in het PS4 nieuws interesseert en je er daardoor minder van voorbij ziet komen prima maar oordeel dan ook nietMartinspire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:58:
@witeken
Het probleem is juist dat we nog niet veel meer hebben gezien dan de eerste demo van Killzone. Sure, dat zag er schitterend uit, maar een demo van 15 minuten vind ik niet vergelijkbaar met een volledige game waar je 10+ uur in gaat steken.
De multiplayer zag er weinig spectaculair uit, dus dat moet en we nog maar zien.
[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 21-10-2013 20:06 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het is niet simpelweg oprekken van pixels zoals jij met die handeling in photoshop doet (wat overigens ook nog wel een stuk beter kan), maar er zitten hele algoritmes bij die ook wat beter bekijken wat voor beeld het is en hoe de pixels er beter van kunnen worden. Zeggen dat het simpelweg omhoog geschaald wordt is dus niet juist.Chaoss schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:01:
[...]
Dus als ik een foto in fotoshop softwarematig (met een algoritme) vergroot van 800x600 naar 1600x1200 dan beweer jij dat dit dezelfde kwaliteit is als een foto die oorspronkelijk geschoten is in 1600x1200?![]()
dat upscalen stelt volgens mij weinig voor iets war BR/dvd spelers ook doen door 720P video te upscalen naar 1080P. Iets wat d PS3 ook al doet door zijn outpu te upscalen naar 1080P etc.
- Chaoss
Je ziet hier behoorlijk wat van Killzone, zie ook 22:48.
Hopelijk werkt het principe, een combinatie van p2p en dedicated servers, naar behoren. Vind het eigenlijk wel apart dat ze voor dit principe gaan in plaats van gewoon full dedicated servers voor zo'n belangrijke launchtitel.
Aller eerst goed nieuws voor Microsoft. Ze lopen in op Sony. Echter heeft de PS4 nog een voorsprong van 200.000 units op de X1. Dus de thuis wedstrijd is nog niet gelopen voor Microsoft.
Wat ik opmerkelijk vind is de hoge pre order aantallen van Killzone! Goed nieuws voor Guerrilla!
Verder vind ik de lage pre orders van Ryse en Titanfall opvallend.
Oh ja, COD doet het nog steeds ontzettend goed. Bizar eigenlijk.....
PlayStation 4 - Top 10 Pre-orders
1. Call of Duty: Ghosts - 298,180
2. Battlefield 4 - 273,766
3. Killzone: Shadow Fall - 250,155
4. Assassin's Creed IV: Black Flag - 213,354
5. Watch Dogs - 153,569
6. Destiny - 89,970
7. Madden NFL 25 - 81,119
8. NBA 2K14 - 59,592
9. inFAMOUS: Second Son - 57,562
10. Knack - 40,982
Xbox One - Top 10 Pre-orders
1. Call of Duty: Ghosts - 329,032
2. Battlefield 4 - 153,221
3. Assassin's Creed IV: Black Flag - 137,928
4. Watch Dogs - 95,314
5. Forza Motorsport 5 - 90,573
6. Dead Rising 3 - 86,648
7. Ryse: Son of Rome - 82,888
8. Destiny - 66,448
9. Madden NFL 25 - 58,870
10. Titanfall - 50,347
http://www.vgchartz.com/a...te-xbox-one-gains-ground/?
[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 21-10-2013 20:58 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verder wel logisch dat Titanfall niet veel gepre-orderd is. Waarom zou je een game pre-orderen als die pas ergens in q1 van 2014 uitkomt terwijl je over 4.5 week games kunt kopen als BF4, Forza, DR3, etc.
Snap dat men consoles pre-orderd, maar games heb ik nooit echt gesnapt
[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-10-2013 20:32 ]
- Chaoss
Denk dat game re-orders ook niet zozeer gestuwd worden door het feit dat een game uitverkocht zal raken, het is meer het gemak dat de game (in veel gevallen) de dag voor release verzonden wordt en op de dag van release op je deurmat valt... vooral handig voor mensen met een fulltime baan enzo.
Overigens was GTA5 hier wel echt meerdere dagen lang uitverkocht
[ Voor 91% gewijzigd door Chaoss op 21-10-2013 20:38 ]
Je hebt gelijk, dat had ik even gemist. Zelfde als Infamous dus...uchiha tijntje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:31:
Mooi dat Killzone het goed doetToch een mooi exportproductje van ons kleine NL.
Verder wel logisch dat Titanfall niet veel gepre-orderd is. Waarom zou je een game pre-orderen als die pas ergens in q1 van 2014 uitkomt terwijl je over 4.5 week games kunt kopen als BF4, Forza, DR3, etc.
Snap dat men consoles pre-orderd, maar games heb ik nooit echt gesnapt. Heb altijd games op day 1 bij de MM kunnen kopen en vaak op een of andere manier dezelfde versie als de pre-order variant waarbij DLC zit.
De meeste games haal ik ook zo uit de winkel. Enkel als er een leuke pre order bonus bij zit zoals een steel case of demo dan pre order ik desbetreffende game.
[ Voor 10% gewijzigd door zwembroek op 21-10-2013 20:41 ]
Ik ben nu ook gewend aan Tweakers 7, maar dat wilt niet zeggen dat ik ook blij ben met T7. En ter vergelijking: de HD5200 heeft met Crystalwell 128MB edram, 4 keer zoveel.Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:
Ze zijn er nu toch aan gewend?
Verder was het eDram in de 360 maar 10mb en nu is dat al 32mb. Die 10mb was vooral lastig voor de vraag naar hogere resoluties en nu past dat prima.
Since it’s a cache and not a buffer (and a giant one at that), Intel found that hit rate rarely dropped below 95%. It turns out that for current workloads, Intel didn’t see much benefit beyond a 32MB eDRAM however it wanted the design to be future proof. Intel doubled the size to deal with any increases in game complexity, and doubled it again just to be sure. I believe the exact wording Intel’s Tom Piazza used during his explanation of why 128MB was “go big or go home”.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Heb je het hele verhaal over DirectX en Mantle gemist?! Daarnaast zal je bij pc-games nooit zoveel kunnen optimaliseren aangezien je dan nog steeds met duizenden verschillende hardware- en graphics-configuraties zit. Zoals een dev van Thief het tijdens de E3 zei, hebben de ondertussen devs veel ervaring en kunnen ze alle kracht uit de current-gens persen.Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:11:
Dat is een behoorlijk boude aanname en zeker in mijn ogen niet reeel. Als ik zoiets zou aannemen zou ik er eerder van uitgaan dat ze voor PC optimaliseren en dan naar beide consoles downgraden.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Sorry, maar nu kan ik je niet echt meer serieus nemen. Gezien je posts de voorbije dagen had ik het gevoel dat dit plaatje heel erg ongenuanceerd of zelfs fout was. Ik ben even gaan Googlen en dit heb ik gevonden: http://www.dualshockers.c...olygons-just-for-the-set/Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:19:
Als je dit ziet dan liggen ze eerder dicht elkaar dan dat ze een veel krachtigere console hebben
[afbeelding]
Facts:
- Native 1080p (Ryse: 900p)
- No pre-rendering, post production or video inserts
- Represents first iteration of PS4 development cycle
- Runs between 30 and 90 fps; the frame rate wasn’t optimized yet
- The developer still didn’t have access to full PS4 development tools
--> So they had to make do with the same PS3 development pipeline used for Beyond: Two Souls “shoving in a bunch of high-fidelity assets”
- The set alone is made of a whopping one million triangles
- It only uses four of the eight gigabytes of GDRR5 RAM under the hood of the PS4
- Maurice the Goblin is made by 70,000 triangles, 40 different shaders, 150 Megabytes of texture data, and can be defined a CG-quality model despite running in real time. He has 388 different bones in his “body”.
Edit: zoals eerder gepost staan hier ook nog enkele details: http://blog.us.playstatio...rcerer-a-next-gen-comedy/
[ Voor 5% gewijzigd door witeken op 21-10-2013 21:23 ]
Tweakblog van de maand
Het gaat er vooral om of je gaat merken dat er kwaliteitsverlies is. Dat zullen we zien als de games uit zijn, om puur op getalletjes te gaan zeveren... Je gaat toch ook niet de telefoon kopen met de beste specs? Je kijkt toch ook naar de software?Chaoss schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:08:
bij vergroot algoritmes van photoshop software wordt ook berekend welke kleur pixel er het beste tussen 2 andere pixels geplaats kan worden. Maar het blijft een feit dat je pixels gaat "bijplaatsen" die er origineel niet zijn en dat zal nooit dezelfde kwaliteit zijn als native 1080P.
Verwijderd
We zullen het straks zien als de consoles er zijn heb beide en zal zowel killzone 4 & ryse spelen en een 1 op 1 vergelijking.witeken schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:06:
[...]
Sorry, maar nu kan ik je niet echt meer serieus nemen. Gezien je posts de voorbije dagen had ik het gevoel dat dit plaatje heel erg ongenuanceerd of zelfs fout was. Ik ben even gaan Googlen en dit heb ik gevonden: http://www.dualshockers.c...olygons-just-for-the-set/
Facts:
--> So they had to make do with the same PS3 development pipeline used for Beyond: Two Souls “shoving in a bunch of high-fidelity assets”
- It only uses four of the eight gigabytes of GDRR5 RAM under the hood of the PS4
- Maurice the Goblin is made by 70,000 triangles, 40 different shaders, 150 Megabytes of texture data, and can be defined a CG-quality model despite running in real time. He has 388 different bones in his “body”.
Edit: zoals eerder gepost staan hier ook nog enkele details: http://blog.us.playstatio...rcerer-a-next-gen-comedy/
Ik denk dat Ryse grafisch veel beter is, ondanks de 900P, waarvan je niet eens kunt onderscheiden met 1080p native.
1080P heeft meer textureruimte nodig ivm resolutie en dit gaat ten kosten van zaken, zoals framerate en belichting. Scalers daar verkijken jullie best op met wiskunde is zoveel te bereiken en resolutie upscaling is niet te onderscheiden beide ondersteunen 4k. 4k native kost zoveel resources. met 900P naar 4K door een slim algoritme en je zult het verschil niet eens door hebben.
We wachten het rustig af binnenkort lekker testen
Vergeet ook niet dat er heel wat xbox-one gebruikers voor digitale games gaan, pre-orders geven dus een aardige indicatie maar zegt ook niet alles.zwembroek schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:29:
Nieuwe pre order cijfers uit de US. Er zitten een paar opmerkelijke cijfers tussen.
Aller eerst goed nieuws voor Microsoft. Ze lopen in op Sony. Echter heeft de PS4 nog een voorsprong van 200.000 units op de X1. Dus de thuis wedstrijd is nog niet gelopen voor Microsoft.
Wat ik opmerkelijk vind is de hoge pre order aantallen van Killzone! Goed nieuws voor Guerrilla!
Verder vind ik de lage pre orders van Ryse en Titanfall opvallend.
Oh ja, COD doet het nog steeds ontzettend goed. Bizar eigenlijk.....![]()
5. Watch Dogs - 153,569
6. Destiny - 89,970
8. NBA 2K14 - 59,592
10. Knack - 40,982
4. Watch Dogs - 95,314
8. Destiny - 66,448
10. Titanfall - 50,347
http://www.vgchartz.com/a...te-xbox-one-gains-ground/?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik had eens een mod voor KSP waarin een screenshot vergroot kon worden (niet via post-processing). Ik kon makkelijk 10x digitale zoom toepassen zonder kwaliteitsverlies. Het nadeel is dat het erg veel rekenwerk kost om het op die manier netjes op te schalen, dus of de nettowinst zo groot is, valt te betwijfelen.Chaoss schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:08:
bij vergroot algoritmes van photoshop software wordt ook berekend welke kleur pixel er het beste tussen 2 andere pixels geplaats kan worden. Maar het blijft een feit dat je pixels gaat "bijplaatsen" die er origineel niet zijn en dat zal nooit dezelfde kwaliteit zijn als native 1080P.
Tweakblog van de maand
Dat kan op de PS4 net zo goed het geval zijn, natuurlijkjustifire schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:30:
[...]
Vergeet ook niet dat er heel wat xbox-one gebruikers voor digitale games gaan, pre-orders geven dus een aardige indicatie maar zegt ook niet alles.
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:28:
[...]
We zullen het straks zien als de consoles er zijn heb beide en zal zowel killzone 4 & ryse spelen en een 1 op 1 vergelijking.
Ik denk dat Ryse grafisch veel beter is, ondanks de 900P, waarvan je niet eens kunt onderscheiden met 1080p native.
1080P heeft meer textureruimte nodig ivm resolutie en dit gaat ten kosten van zaken, zoals framerate en belichting. Scalers daar verkijken jullie best op met wiskunde is zoveel te bereiken en resolutie upscaling is niet te onderscheiden beide ondersteunen 4k. 4k native kost zoveel resources. met 900P naar 4K door een slim algoritme en je zult het verschil niet eens door hebben.

Ik weet even niet wat ik moet zeggen......Ryse 1 op 1 vergelijken met Killzone, geen onderscheid tussen native 900p en native 1080p, scalers waarop mensen zich verkijken, met wiskunde is veel te bereiken, met 900p naar 4K door een slim algoritme, schiet mij maar lek.....
[ Voor 14% gewijzigd door zwembroek op 21-10-2013 21:59 ]
Frankly, ik denk dat zo goed als niemand het verschil KAN zien tussen 900p (dat dan nog eens upscaled is) en 1080p, en die extra ademruimte kan gerust gebruikt worden voor meer detail in het decor. Het is een truukje dat al zo lang gebruikt wordt in pc gaming.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Echt, waar heb je het over?Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:28:
[...]
We zullen het straks zien als de consoles er zijn heb beide en zal zowel killzone 4 & ryse spelen en een 1 op 1 vergelijking.

To dare is to do
900p naar 1080p upscalen is nog wel te doen. 900p upscalen naar 4K zonder kwaliteitsverlies? Dacht het niet
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Jeetje man jij komt steeds met hele lappen tekst die vaak indirect van die dwaas en hater van een misterxmedia komen. Vaak hebben we geen fatsoenlijk de tijd km te reageren en heb je alweer een ander ongefundeerd verhaal gequote en als we dan een inhoudelijk op de argumenten ingaan schrijf je steeds 'we zullen het straks wel zien...'Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:28:
Zeg dan niks of sta achter je argumenten. Zoveel fud als dat jij schrijft is niet normaal en bijna niet bij te houden.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
boe2 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:58:
[...]
Frankly, ik denk dat zo goed als niemand het verschil KAN zien tussen 900p (dat dan nog eens upscaled is) en 1080p, en die extra ademruimte kan gerust gebruikt worden voor meer detail in het decor. Het is een truukje dat al zo lang gebruikt wordt in pc gaming.
swopdark schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:09:
[...]
Jeetje man jij komt steeds met hele lappen tekst die vaak indirect van die dwaas en hater van een misterxmedia komen. Vaak hebben we geen fatsoenlijk de tijd km te reageren en heb je alweer een ander ongefundeerd verhaal gequote en als we dan een inhoudelijk op de argumenten ingaan schrijf je steeds 'we zullen het straks wel zien...'
Zeg dan niks of sta achter je argumenten. Zoveel fud als dat jij schrijft is niet normaal en bijna niet bij te houden.
#Boezwembroek schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:48:
[...]
Ik weet even niet wat ik moet zeggen......Ryse 1 op 1 vergelijken met Killzone, geen onderscheid tussen native 900p en native 1080p, scalers waarop mensen zich verkijken, met wiskunde is veel te bereiken, met 900p naar 4K door een slim algoritme, schiet mij maar lek.....
Ja klopt
De gemiddelde woonkamer heeft genoeg aan 720P.
http://www.digitaltrends....between-hdtv-resolutions/Generally speaking, if you sit more than 10 feet away from your TV, and your display isn’t bigger than 50 inches diagonally, you won’t be able to tell the difference between 720 and 1080.
Read more: http://www.digitaltrends....esolutions/#ixzz2iOUK8yDe
Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook
#swopdark
Ik sta achter mijn presentatie
http://www.u-create.nl/?p=27
Als je inhoudelijk wilt reageren die slideshow is 100% op basis van de consoles en pcs met aanname van een samenwerkingsverband gebaseerd op mijn eigen mening dat laatste.
#Zwembroek
Doelde nu op 900P naar 1080P, maar zie eerder argument 4k gaming is nu praktisch voor iedereen niet gunstig, maar op lange termijn weet je nooit welke sprongen de techniek maakt.
Klopt, hij houdt weinig steek. Nu weet je ook hoe sommige mensen uit het ps3 kamp overkomenZeg dan niks of sta achter je argumenten. Zoveel fud als dat jij schrijft is niet normaal en bijna niet bij te houden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Eerst de games op current gen (Xbox 360) maar uitspelen, maar kan niet wachten op next gen (Xbox One)!
Gamertag for Xbox: R0SSI
Wie zegt nu zoiets over zichzelfVerwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:35:
Ik denk ook vrij anders dan het gemiddelde erg visueel ingesteld en loop in gedachten heel erg ver vooruit..Ik ben een schaker en dan wil je juist zover mogelijk vooruit kijken. Het verwoorden is soms lastig van mij, maar geef het aan en ik ben absoluut geen fanboy, maar best een lichte voorkeur hebben voor Microsoft uiteindelijk wil ik ze beiden snappen van Ryse naar PS4 machtig mooie feature.
[ Voor 4% gewijzigd door X-Fighter op 22-10-2013 00:03 ]
Verwijderd
Of slim genoeg maar niet tactisch, dat is in van mijn grootste valkuilen helaas.X-Fighter schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:58:
[...]
Wie zegt nu zoiets over zichzelfDe meeste mensen zijn wel slim genoeg om dat te denken en niet te zeggen. Ik veronderstel dat je deze stap ook wel in gedachten had
Gemiddeld durf ik die bevestiging te maken ivm mensa grote kans op iq > 130 (98%) ga hem binnenkort officieel afnemen.
Ik ben een schaker en net weer begonnen, maar schaak ver boven het gemiddeld en kan dit rationeel met ratings verklaren.
Alleen hoog iq is niet een garantie voor eq. Soms daardoor bot en tactloos.
Hier in ieder geval de CoD Ghosts launch-trailer:
Ben zelf toch nog wel benieuwd naar het verhaal. Krijg er een beetje een Blops 1 gevoel bij en die beviel me qua SP prima.
Sure, de cod-games zijn niet voor iedereen weggelegd (sommigen houden liever van meer keuzes, vrijheid en niet-lineaire ervaringen), maar zo'n CoD op zijn tijd is nog wel geinig. De MP kan me dit jaar echter wel gestolen worden, maar zal het ook wel weer goed gaan doen denk ik. Al ben ik zelf nog wel benieuwd naar de dedicated servers. Of dat echt veel uitmaakt en niet gewoon die hele netcode op zichzelf al vrij brak is.
[ Voor 62% gewijzigd door Martinspire op 22-10-2013 00:35 ]
Verwijderd
http://phakahn.livejournal.com/515.html
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 00:54 ]
Verwijderd
Ik snap niet waarom je het aantal triangles vetgedrukt maakt. 1 miljoen is geen ongelofelik groot aantal, dat is ongeveer het maximum wat ik voor elkaar krijg met 1080p30 op mijn uitzonderlijk krachtige intel HD graphics 3000 met bakken overdraw en alpha blend...witeken schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:06:
[...]
Sorry, maar nu kan ik je niet echt meer serieus nemen. Gezien je posts de voorbije dagen had ik het gevoel dat dit plaatje heel erg ongenuanceerd of zelfs fout was. Ik ben even gaan Googlen en dit heb ik gevonden: http://www.dualshockers.c...olygons-just-for-the-set/
Facts:
Verder zegt het aantal polygons absoluut niets over het kunnen van je console. Dat de scene 1 mil. polygons bevat wil niet zeggen dat de ook allemaal getekend worden. Wellicht is het maximale per frame 200k vanwege technieken als LOD en occlusion culling. Niet dat het aantal triangles ook maar iets zegt over de uiteindelijke graphics..
Tweakblog van de maand
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:10:
[...]
Of slim genoeg maar niet tactisch, dat is in van mijn grootste valkuilen helaas.
Gemiddeld durf ik die bevestiging te maken ivm mensa grote kans op iq > 130 (98%) ga hem binnenkort officieel afnemen.
Ik ben een schaker en net weer begonnen, maar schaak ver boven het gemiddeld en kan dit rationeel met ratings verklaren.

Maar serieus de volgende beproeving voor een echte nextgen crack: waarom is een putdeksel rond en niet vierkant?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Arx schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:32:
[...]
maar mensen met zo'n hoog IQ moeten toch ook enige vorm van zelfreflectie hebben? Of vind je hun kritiek dom en niet op jou van toepassing?
Je toegevoegde waarde in dit topic zou je sterk kunnen verbeteren als je juist van hun kritieken leert en niet in een slachtofferrol valt.
Heeft met iq niets te maken (ik denk dat er wel meer personen in deze thread zitten die een bovengemiddeld iq hebben en die mensa test gedaan (en gehaald) hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:10:
[...]
Of slim genoeg maar niet tactisch, dat is in van mijn grootste valkuilen helaas.
Discussies zoals in dit topic zijn niet bedoeld om de anderen die participeren te overtuigen, maar om degenen die wel lezen maar niet meediscussieren (de 'lurkers') te overtuigen. Iedereen die hier post heeft allang zijn/haar mening gevormd en die zal niet veranderen omdat iemand iets post wat lijkt op een argument voor het apparaat van 'het andere kamp'. Toch gaan de discussies in dit topic vrolijk door. Het komt voornamelijk omdat het aan de ene kant leuk is om een argument dat wordt aangevoerd door een aanhanger van kamp A VOOR apparaat A te debunken met tegenargumenten, aan de andere kant is het leuk om te lezen en mee te OH-en over wat er gaat komen over een paar weken (oh sorry, XBoners, een paar maanden
Het is wel een vereiste dat de argumenten hout snijden, immers wanneer je met lulkoek aankomt, is het geen argument, maar een prul wat een troll zou posten. Nu wil ik niet beweren dat iedereen hier een kenner is op het gebied van processoren, NUMA, GPUs, bussen etc., maar er zitten toch wel een groot aantal mensen tussen die al wat jaren meelopen op het gebied van hardware/software, wellicht vele jaren ervaring hebben op dat gebied, veel jaren in de demoscene hebben doorgebracht etc. etc. en dus wel weten wat lulkoek is en wat niet en bij het zien van een plaatje/stukje tekst wat als 'gerucht' wordt bestempeld al weten 'dit kan sowieso niet' of 'plausibel maar onwaarschijnlijk'.
Je bent enthousiast, dat valt niet te ontkennen, maar daar krijg je geen punten voor helaas. Waar je wel punten voor krijgt is nadenken over waarom sommige dingen onzin zijn. Zoals bv de beweringen dat de xbox one met z'n esram gemiddeld even snel zou kunnen zijn als de PS4. Daar leer je van, en daar word je beter van in discussies zoals deze. Een tip zou ik je daarom willen geven: kijk eens wat beter naar wat je bron is voor wat je voor waar aanneemt. Je neemt nl. wel de onzin van misterX aan als potentieel waar, maar vele andere zaken die ook bv hier worden gepost niet (wellicht omdat die clashen met wat je gelezen hebt bij duimzuiger X).
Oh, en die mensa... als je aan je eq wilt werken is de mensa de meest nutteloze vereniging waar je lid van zou moeten worden. Je eq spijker je bij op een teamsport, bv voetbal.
[ Voor 7% gewijzigd door EfBe op 22-10-2013 09:39 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Daarnaast, door het niet herkennen van de totale BS van misterx, terwijl dit voor een beetje intelligente mensen overduidelijk is, zet ik hier mijn vraagtekens bij.EfBe schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:35:
[...]Heeft met iq niets te maken (ik denk dat er wel meer personen in deze thread zitten die een bovengemiddeld iq hebben en die mensa test gedaan (en gehaald) hebben) maar meer met het gebrek aan besef hoe een discussie gevoerd wordt. Aan je posts te zien ben je daar een totale n00b in. Iemand met een iq van 78 en die net begint is dat ook en snapt het ook niet. Dat is niet erg, yours truly was in den beginne net zo onbesuist en begreep ook niet hoe het werkte (gelukkig zijn die usenet posts uit 1989 ver weggestopt bij google
)
...
1. -Xbox is/wordt het beste!
2. -PS4 is/wordt het beste!
3. -Pc is het beste!
4. -Gamen!!!
Ik schaar mezelf bij nr 4.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 22-10-2013 11:09 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ach, dat is van elke 'groep' uit dvdkiwi's lijstje wel te zeggen. Eerst was het alles bashen wat MS was, nu is het iemand die elk puntje pakt om iets positiefs van te maken. Je moet je er maar druk om makenBartjuh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:52:
Daarnaast, door het niet herkennen van de totale BS van misterx, terwijl dit voor een beetje intelligente mensen overduidelijk is, zet ik hier mijn vraagtekens bij.
Verwijderd
Klein verschil is dat het bashen op MS (grotendeels) gericht was op feiten en dit verzonnen geruchten zijn. Als ik nu zou zeggen:SinergyX schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:08:
[...]
Ach, dat is van elke 'groep' uit dvdkiwi's lijstje wel te zeggen. Eerst was het alles bashen wat MS was, nu is het iemand die elk puntje pakt om iets positiefs van te maken. Je moet je er maar druk om maken
Ryse is misschien maar een game van 2 uur, wat slecht zeg. Er dan een bron bij gooi van iemand die zogenaamd een insider heeft die dit zegt. Dan zou jij ook zo reageren.
Want bewust foute negatieve Xbox berichten de wereld insturen zou nooit gebeuren zeg je?Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:43:
[...] Er dan een bron bij gooi van iemand die zogenaamd een insider heeft die dit zegt. Dan zou jij ook zo reageren.
* boe2 loert nog eens naar neogaf
Heb je voorbeelden die in dezelfde strekking als misterx zijn?boe2 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Want bewust foute negatieve Xbox berichten de wereld insturen zou nooit gebeuren zeg je?
Verwijderd
Daarom zei ik ook bijna. Grappig genoeg is dat nu het enige wat gebeurt andersomboe2 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Want bewust foute negatieve Xbox berichten de wereld insturen zou nooit gebeuren zeg je?
Verwijderd
"feiten" vanaf vage twitter accounts en forum users zijn ook geen feitenVerwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:43:
[...]
Klein verschil is dat het bashen op MS (grotendeels) gericht was op feiten en dit verzonnen geruchten zijn. Als ik nu zou zeggen:
Ryse is misschien maar een game van 2 uur, wat slecht zeg. Er dan een bron bij gooi van iemand die zogenaamd een insider heeft die dit zegt. Dan zou jij ook zo reageren.
Op edge een (lang) artikel verschenen over beide consoles en de draai van MS, redelijk objectief en onderbouwd :
http://www.edge-online.co...e-a-contender-again/#null
Hardware dicht bij elkaar en exclusives zullen alles uit de consoles moeten trekken“[PS4’s] DDR5 is basically 50 per cent more powerful than DDR3,” says Gaijin Entertainment CEO Anton Yudintsev. “But the memory write is bigger on Xbox One. So it depends on what you’re doing. PS4 is more powerful, but you can’t just write to the memory, you need to read sometimes.”
Xbox One now has more CPU power than PS4, while PS4 retains the advantage in GPU speed. “They maybe have a little more GPU,” says Lobb. “We have eSRAM [embedded memory] and crazy bandwidth to that eSRAM. Which is going to be better in the long run from a developer [perspective]? We’re going to see as the games go head to head. A lot of it will come down to – as always – which exclusive teams push a piece of hardware best.”
over de always online "fout" :
en de conclusie :So if it was this easy to get things right, how did things go so wrong? “Because you want to change the world,” says Harrison. “You want to influence the thinking of the world with your technology and the way technology is used. I think, in part [due to] feedback from the community, some of our more progressive or more ambitious digital plans have not landed as well as we’d hoped; all of which happened before we launched. We’ve made all of these changes that I expect will be long forgotten once we’re off and running in the marketplace in November.”
Verder maken ze nog een vergelijk in games maar dar is puur persoonlijk denk ik. Launch line up is beter voor de X1 met Ryse, DR3 en Forza, echter in voorjaar 2014 komt infamous SS, dat wordt denk ik wel een system seller voor sony, echter edge denkt van niet :Those sentiments were echoed by many at Gamescom. Microsoft’s policies worked in the current generation where Sony was equally restrictive, but in the next generation Sony’s anything-goes approach has opened the door fora world of independent developers and free-to-play games. Microsoft’s free Title Updates and new indie policies may lure away many of the temporary PS4 exclusives not directly funded by Sony, but without a few final changes to those strict certification requirements – none of which could be discussed by developers at Gamescom – Xbox One will receive fewer games in the long term.
But at last, the next generation is a prizefight again. PS4 has the power and the more attractive price; Xbox One has a more appealing slate of early games and a cloud infrastructure that will have a tremendous bearing on its multiplayer offering. Microsoft has proven it can take advice and Xbox One is better for it, while losing only a little of what made it unique in the first place.
Here, right now, Microsoft has an edge. The £80 price disparity between the two consoles will be a decision maker for many, but for others, Microsoft’s exclusives are more convincing than anything Sony has shown on PS4 to date. Killzone is no Halo; DriveClub, now delayed, never looked like measuring up to Forza; and Dead Rising 3 now looks like a smarter bet for open-world mayhem than Second Son.
Even a second-tier title like Ryse makes a stronger case for its host hardware’s graphical capabilities, at least, than anything set for PS4’s launch day, while no next-generation multiplayer game can match Respawn’s work on Titanfall – an exclusive secured with Microsoft’s financial backing, and a game utterly reliant on the company’s cloud to synchronise its AI and provide dedicated servers as and when needed. Microsoft’s own studios and its willingness to open its chequebook has ensured that Xbox One has 12 months’ worth of exclusives that stand against the best ever seen in a launch year.
DIt ziet er wel heel erg netjes uit. (begint op 5:04) Het is btw direct feed killzone footage
En blijkt nog een oude demo te zijn, mist nog een aantal effecten.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=701041 zie de gif in dit topic, ziet er echt heel strak uit.

HAHAHA
[ Voor 23% gewijzigd door v8power67 op 22-10-2013 12:18 ]
Verwijderd
Ik doelde op Always online drm enzo. Daar werd op gebasht. Dat was gewoon door MS zelf gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:00:
[...]
"feiten" vanaf vage twitter accounts en forum users zijn ook geen feitenDat deze worden overgenomen door andere sites voor clicks maken de originele bronnen nog steeds geen feiten. Overigens geldt dit voor beide kampen.
Op edge een (lang) artikel verschenen over beide consoles en de draai van MS, redelijk objectief en onderbouwd :
http://www.edge-online.co...e-a-contender-again/#null
[...]
Hardware dicht bij elkaar en exclusives zullen alles uit de consoles moeten trekken
over de always online "fout" :
[...]
en de conclusie :
[...]
Verder maken ze nog een vergelijk in games maar dar is puur persoonlijk denk ik. Launch line up is beter voor de X1 met Ryse, DR3 en Forza, echter in voorjaar 2014 komt infamous SS, dat wordt denk ik wel een system seller voor sony, echter edge denkt van niet :
[...]
Leuk stuk om te lezen!Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:00:
verhaal
Verder maken ze nog een vergelijk in games maar dar is puur persoonlijk denk ik. Launch line up is beter voor de X1 met Ryse, DR3 en Forza, echter in voorjaar 2014 komt infamous SS, dat wordt denk ik wel een system seller voor sony, echter edge denkt van niet :
Ik vind het wel vreemd dat ze willen zeggen dat de X1 lineup beter is. Zoiets is een persoonlijke mening/smaak.
Ikzelf kan mij bijvoorbeeld niet vinden in hun statement dat de X1 lineup beter is.
De games die ze aanhalen kunnen mij nou niet bepaald interreseren en ik vond Killzone toch vele malen leuker om te spelen dan Halo. Maargoed ik ben het met je eens dat infamous SS weleens een system seller kan gaan worden en die is wat mij betreft niet te vergelijken met dat zombie geneuzel uit DR3.
Computer says no
Verwijderd
Infamous SS als deze uitkomt haal ik een PS4
Verwijderd
Co-op wordt later nog toegevoegd.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:23:
Meekoh, DR3 is niet zombie geneuzelwat ik ervan gezien heb en gespeeld heb is het wel super, maar ik ben ook fan van 1 en 2, dus niet geheel objectief. Killzone is qua ip en verkoopaantallen absoluut geen halo, dus daar hebben ze gewoon gelijk in, ik ben zelf ook geen killzone fan en gezien het feit dat er in SF geen co-op of splitscreen zit vind ik eigenlijk wel een beetje een tegenvaller.
tsja ik heb DR2 gespeeld, maar dat kon mij niet lang boeien op een gegeven moment had ik het wel gehad met het kapot rammen van zombies. Vriend van me was er super enthousiast over though.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:23:
Meekoh, DR3 is niet zombie geneuzelwat ik ervan gezien heb en gespeeld heb is het wel super, maar ik ben ook fan van 1 en 2, dus niet geheel objectief. Killzone is qua ip en verkoopaantallen absoluut geen halo, dus daar hebben ze gewoon gelijk in, ik ben zelf ook geen killzone fan en gezien het feit dat er in SF geen co-op of splitscreen zit vind ik eigenlijk wel een beetje een tegenvaller.
Qua aantallen is Halo inderdaad groter en zijn ze twee klassen apart, maar dat wil niet zeggen dat Halo daarom leuker is
Maar de vorige KZ kon ook splitscreen co-op, kan deze dat niet??? Dat zou ik dan ook wel een tegenvaller vinden..
Computer says no
Vooralsnog zie ik Killzone eerder gelijk staan met Titanfall, al is het een financiële exclusive, lijkt het wel de meeste gehypte nieuwe IP te zijn van de next-gen.Meekoh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:14:
Leuk stuk om te lezen!
Ik vind het wel vreemd dat ze willen zeggen dat de X1 lineup beter is. Zoiets is een persoonlijke mening/smaak.
Ikzelf kan mij bijvoorbeeld niet vinden in hun statement dat de X1 lineup beter is.
De games die ze aanhalen kunnen mij nou niet bepaald interreseren en ik vond Killzone toch vele malen leuker om te spelen dan Halo. Maargoed ik ben het met je eens dat infamous SS weleens een system seller kan gaan worden en die is wat mij betreft niet te vergelijken met dat zombie geneuzel uit DR3.
Verwijderd
http://www.gamespot.com/a...er-10-hours/1100-6415687/Meekoh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:30:
[...]
tsja ik heb DR2 gespeeld, maar dat kon mij niet lang boeien op een gegeven moment had ik het wel gehad met het kapot rammen van zombies. Vriend van me was er super enthousiast over though.
Qua aantallen is Halo inderdaad groter en zijn ze twee klassen apart, maar dat wil niet zeggen dat Halo daarom leuker is
Maar de vorige KZ kon ook splitscreen co-op, kan deze dat niet??? Dat zou ik dan ook wel een tegenvaller vinden..
geen splitscreen, geen campaign co-op. Een Horde - achtige co op mode wordt later toegevoegd.
grafisch vergelijk (GIFS) tussen E3 build en laatste build
http://gearnuke.com/killz...rison-e3-vs-gttv-footage/
beetje jammer dat in de comment sectie weer de meest grote onzin en fanboy trolling wordt toegestaan, maar ach.
Ik moet zeggen dat ik zelf de laatste build er minder mooi uit vind zien dan de E3 build, maar het ziet er wel soepeler uit.
Ik denk niet dat je het kan vergelijken. Grafisch is Killzone beter en Gameplay is heel anders. Ik denk dat Titanfall qua gameplay Killzone omver blaast, maar grafisch noah.SinergyX schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:34:
[...]
Vooralsnog zie ik Killzone eerder gelijk staan met Titanfall, al is het een financiële exclusive, lijkt het wel de meeste gehypte nieuwe IP te zijn van de next-gen.
Titanfall is wel dik btw, ik heb het op de Gamescom gespeeld en dat smaakte echt naar meer. Echt een systemseller. Maar goed, hij komt ook beschikbaar op de pc.
Daarnaast vraag ik me af of de xbox one en de 360 versie ver uit elkaar zullen staan van Titanfall. Ze zullen anders beweren natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door joffrey19 op 22-10-2013 12:40 ]
Opvallend om die vergelijking te zien. Wel mooi die mist, maar ligt het aan mij of hebben ze met de nieuwe versie de kleuren wat neutraler gemaakt? Ik vond juist die vele felle kleuren wel wat moois hebben eigenlijk. Doet me meer dan die nieuwe look met die mist.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
http://www.gamespot.com/a...er-10-hours/1100-6415687/
geen splitscreen, geen campaign co-op. Een Horde - achtige co op mode wordt later toegevoegd.
beetje jammer dat in de comment sectie weer de meest grote onzin en fanboy trolling wordt toegestaan, maar ach.
Ik moet zeggen dat ik zelf de laatste build er minder mooi uit vind zien dan de E3 build, maar het ziet er wel soepeler uit.
Mist an sich vind ik nooit zo heel erg, maar wordt vaak gebruikt om het detail op lange afstand wat te verbergen. Nou heb ik niet het idee dat dit daarom wordt toegepast, maar ik had gehoopt dat we met de nieuwe generatie wel van mist af zouden zijn. Ook al wordt het voor de sfeer toegepast.
Overigens zijn zowel Killzone als Infamous prima spellen, maar toch wat minder bekend bij het grote publiek. Dat is dan ook de reden dat eerdere games minder verkocht hebben. Nu het de games van de eerste line-up is (Infamous komt later uit maar zal ook gewoon een launchtitel zijn voor velen), hebben ze wel wat voordeel, maar de kans is groot dat games als Battlefield of Assassins Creed toch beter gaan verkopen. Simpelweg omdat ze bekender zijn.
Forza en Dead Rising zijn al wel wat bekender. Titanfall heeft dit niet, maar als je zegt dat dit van de makers van CoD/MW1 is, dan komt die bekendheid vanzelf wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 22-10-2013 12:47 ]
Wauw dat ziet er erg goed uit en zo soepel alles ook.... Schaduwen en explosies lopen allemaal zo razendsnel. Dat wapen met die blauwe gunfire is wel erg bruut, vooral die secondary fire mode. Doet me denken aan de VC39 uit killzone mercenary.v8power67 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:09:
[video]
DIt ziet er wel heel erg netjes uit. (begint op 5:04) Het is btw direct feed killzone footage
En blijkt nog een oude demo te zijn, mist nog een aantal effecten.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=701041 zie de gif in dit topic, ziet er echt heel strak uit.
[afbeelding]
HAHAHA
Zat nog even op die site rond te neuzelen, en kwam dit tegen: http://gearnuke.com/amd-f...umber-of-aces-as-the-ps4/Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
http://www.gamespot.com/a...er-10-hours/1100-6415687/
Erg interessant, de ps4 gpu is dus blijkbaar een mix tussen gcn 1.0 en 2.0. Dat belooft nog wat met gpgpu mogelijkheden.... Erg apart dat ie evenveel ace's heeft als de r9 290x....
[ Voor 39% gewijzigd door Trishul op 22-10-2013 13:13 ]
Verwijderd
Kort samengevat leuk berichtArx schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:32:
[...]
maar mensen met zo'n hoog IQ moeten toch ook enige vorm van zelfreflectie hebben? Of vind je hun kritiek dom en niet op jou van toepassing?
Je toegevoegde waarde in dit topic zou je sterk kunnen verbeteren als je juist van hun kritieken leert en niet in een slachtofferrol valt.
)
Als iemand een Xbox One koopt of Playstation 4 of de Wii en daarnaast nog Android gebaseerde console ik respecteer iedereen zijn keuze,
Mijn voorkeur gaat naar Xbox One & ps4, daarnaast passen die toevallig perfect naast mijn Xbox 360 & PS4.
Ja ken dat forum en zat al lang te overwegen om officiële toetst te maken, nadeel is dat je wel een label draagt er is daar ook een topic van hoogbegaafde mensen die ook door onzekerheid de iq test verknallen.djeck schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:51:
[...]
Mooi gesproken, misschien is het http://hb-forum.nl/index.php iets voor hem....
Als ik mijzelf analyseer en kijk naar mijn interesses dan verschilt dit aanzienlijk ik heb 10tallen hobby's van schilderen tot miniaturen, schaken , bordgames rpg denk aan dungeon master. consoles, pc, films , series, volg dagelijks het tweakers,film,fok,gamer nieuws, lees veel wetenschappelijk boeken op gebied van wiskunde, natuurkunde, scheikunde psychologie dingen, zoals kwantumtheorie en Albert Einstein zijn relativiteit theorie ook boeken van en kan zo nog een hele tijd doorgaan.
Rationeel heeft een gemiddelde persoon hier geen tijd voor druk met sociaal leven gezinnetje. Ik ben erg zelfstandig en vaak op mijzelf gewoon tot rust komen en hierdoor wel tijd om alle passies te volgen.
Ik doe binnenkort een test en zet door, zijn sommige eerste keer verknallen en de 2de keer heb je verwachting en staan de zenuwen niet in de weg.
Reageer soms bot, maar wil wel graag begrepen worden en respecteer iedereen zijn mening,
Je mag vraagtekens zetten, maar denk je echt ik een laag iq heb.Bartjuh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:52:
[...]
Daarnaast, door het niet herkennen van de totale BS van misterx, terwijl dit voor een beetje intelligente mensen overduidelijk is, zet ik hier mijn vraagtekens bij.
- volg master studie eerste cursus 100 uur, maar ben er met 10 uurtjes doorheen.
- HBO bachelor
- Vrijwilligerswerk
- Unqiue Create www.-u-create.nl
-Schaken competitie bevriend met een grootmeester elo > 2500
- Bevriend met meerdere directeuren
- Film kenner en dit wordt ook door 10tallen vrienden bevestigd
- Serie kenner idem dito
- Game kenner kan alles games die ik ooit gespeeld hebben opnoemen
- Zorgpad decubitus digitaliseren
- Ontwikkelen van diverse websites
- Ontwikkelen van diverse applicaties
Zijn geruchten hebben basis van waarheid, maar mijn mening ivm samenwerkingsverband is aannemelijker
Zie https://docs.google.com/p...slide=id.g23e4a1c3_12_123
Lekker Google heeft Internet Explorer geblokeerd kan de files niet editen moet in Chrome

Wii trailer kijk vanaf 3.08 Xbox One en PS4 graphics.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 13:19 ]
Ohh zeg dat dan meteen, dan had niemand aan je getwijfeld
Je maakt een grapje toch? ik bedoel op dit moment wordt het forum in de zeik genomen... toch?Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:16:
We
[...]
Kort samengevat leuk bericht
Als iemand een Xbox One koopt of Playstation 4 of de Wii en daarnaast nog Android gebaseerde console ik respecteer iedereen zijn keuze,
Mijn voorkeur gaat naar Xbox One & ps4, daarnaast passen die toevallig perfect naast mijn Xbox 360 & PS4.
[...]
Ja ken dat forum en zat al lang te overwegen om officiële toetst te maken, nadeel is dat je wel een label draagt er is daar ook een topic van hoogbegaafde mensen die ook door onzekerheid de iq test verknallen.
Als ik mijzelf analyseer en kijk naar mijn interesses dan verschilt dit aanzienlijk ik heb 10tallen hobby's van schilderen tot miniaturen, schaken , bordgames rpg denk aan dungeon master. consoles, pc, films , series, volg dagelijks het tweakers,film,fok,gamer nieuws, lees veel wetenschappelijk boeken op gebied van wiskunde, natuurkunde, scheikunde psychologie dingen, zoals kwantumtheorie en Albert Einstein zijn relativiteit theorie ook boeken van en kan zo nog een hele tijd doorgaan.
Rationeel heeft een gemiddelde persoon hier geen tijd voor druk met sociaal leven gezinnetje. Ik ben erg zelfstandig en vaak op mijzelf gewoon tot rust komen en hierdoor wel tijd om alle passies te volgen.
Ik doe binnenkort een test en zet door, zijn sommige eerste keer verknallen en de 2de keer heb je verwachting en staan de zenuwen niet in de weg.
Reageer soms bot, maar wil wel graag begrepen worden en respecteer iedereen zijn mening,
[...]
Je mag vraagtekens zetten, maar denk je echt ik een laag iq heb.
- volg master studie eerste cursus 100 uur, maar ben er met 10 uurtjes doorheen.
- HBO bachelor
- Vrijwilligerswerk
- Unqiue Create www.-u-create.nl
-Schaken competitie bevriend met een grootmeester elo > 2500
- Bevriend met meerdere directeuren
- Film kenner en dit wordt ook door 10tallen vrienden bevestigd
- Serie kenner idem dito
- Game kenner kan alles games die ik ooit gespeeld hebben opnoemen
- Zorgpad decubitus digitaliseren
- Ontwikkelen van diverse websites
- Ontwikkelen van diverse applicaties
Verwijderd
Nooit op de man spelen en nee ik maak nooit grapjesOrigins schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:33:
[...]
Je maakt een grapje toch? ik bedoel op dit moment wordt het forum in de zeik genomen... toch?
Ik ben gewoon enthousiast ook een kenmerk van hoogbegaafd
Kan op alles ja zeggen.Dokter, wat kan het zijn?
Hoogbegaafd zijn kan leuk zijn of vervelend. Het belangrijkste is dat je beseft dat je hoogbegaafd bent. Zolang je dat niet weet, is het moeilijk genieten van de leuke kanten. Heb jij ondefinieerbare klachten en wil je weten of het misschien hoogbegaafdheid is? Hier is een checklist:
•Ben je snel verveeld?
•Praat je graag veel en snel?
•Heb je de neiging om andermans zinnen af te maken?
•Ben je steeds op zoek naar nieuwe (intellectuele) prikkels?
•Praat je met je vrienden/vriendinnen over andere dingen dan de meeste mensen?
•Ben je gevoelig voor indrukken?
•Pas je vaak slecht in een groep?
•Word je soms wanhopig van die trage mensen om je heen?
•Zijn jouw normen strenger dan die van 'de maatschappij'?
•Heb je een zelfstandig beroep of een functie met veel vrijheid en afwisseling?
Binnenkort mensa test dan heb ik 100% bevestiging
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 13:39 ]
Verwijderd
Anders nu op die wii trailer focussen,
Iedereen het is slechts een youtube video en vanaf 3.08 zie je een game met graphics wat je op de PS4 & Xbox One verwacht.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 13:46 ]
PlayStation 4 - Top 10 Pre-ordersMartinspire schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:41:
[...]
Opvallend om die vergelijking te zien. Wel mooi die mist, maar ligt het aan mij of hebben ze met de nieuwe versie de kleuren wat neutraler gemaakt? Ik vond juist die vele felle kleuren wel wat moois hebben eigenlijk. Doet me meer dan die nieuwe look met die mist.
Mist an sich vind ik nooit zo heel erg, maar wordt vaak gebruikt om het detail op lange afstand wat te verbergen. Nou heb ik niet het idee dat dit daarom wordt toegepast, maar ik had gehoopt dat we met de nieuwe generatie wel van mist af zouden zijn. Ook al wordt het voor de sfeer toegepast.
Overigens zijn zowel Killzone als Infamous prima spellen, maar toch wat minder bekend bij het grote publiek. Dat is dan ook de reden dat eerdere games minder verkocht hebben. Nu het de games van de eerste line-up is (Infamous komt later uit maar zal ook gewoon een launchtitel zijn voor velen), hebben ze wel wat voordeel, maar de kans is groot dat games als Battlefield of Assassins Creed toch beter gaan verkopen. Simpelweg omdat ze bekender zijn.
Forza en Dead Rising zijn al wel wat bekender. Titanfall heeft dit niet, maar als je zegt dat dit van de makers van CoD/MW1 is, dan komt die bekendheid vanzelf wel.
5. Watch Dogs - 153,569
6. Destiny - 89,970
8. NBA 2K14 - 59,592
10. Knack - 40,982
4. Watch Dogs - 95,314
8. Destiny - 66,448
10. Titanfall - 50,347
Ik zeg bullshit

Alleen infamous heb je gelijk, maar is geen release game dus preorders komen vanzelf zodra er meer bekend wordt.
Forza is ook geen verkoop wonder. Bekend valt ook mee anders had de game wel meer verkopen.
http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=forza
15,9 miljoen voor 5 games. Is niet slecht maar ook niet baanbrekend.
EDIT:
Was horizon vergeten had op fm gezocht en nu alleen op forza.
[ Voor 97% gewijzigd door v8power67 op 22-10-2013 14:05 ]
Uh? Heb niet de hele video gezien, maar ik zie voornamelijk knap lelijke games voorbij komen...Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:16:
[video]
Wii trailer kijk vanaf 3.08 Xbox One en PS4 graphics.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Als iemand hoogbegaafd is of normaal beide zijden hebben veel goede en leerpunten.Xenophoben schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:49:
enigzins hoog in de kop mag er ook bij!
Nadelen van hoogbegaafdheid
Intelligentie lijkt een tweesnijdend zwaard te zijn; het is niet per se alleen maar prettig of handig om heel slim te zijn. De voordelen spreken voor zich, maar er kleven wel degelijk nadelen aan bovengemiddelde intelligentie en hoogbegaafdheid. We gaan nu dieper in op de nadelen van hoogbegaafdheid.
Onderpresteren
Een bekend nadeel van hoogbegaafdheid is het zogenoemde ‘onderpresteren’: van kinderen die niet dan wel verkeerd worden gestimuleerd kelderen de prestaties, terwijl de capaciteiten aanwezig zijn. Op het werk kan hetzelfde gebeuren. Oorzaken van onderpresteren zijn een gebrek aan uitdaging, motivatie of emotionele problemen.
Maar er zijn meer nadelen waar hoogbegaafden mee te maken kunnen hebben.
◾Doordat hoogbegaafden sneller werken en in veel dingen beter en slimmer zijn, wekt dit soms irritatie of jaloezie op bij anderen. Ze worden soms arrogant of betweterig gevonden. Pesterijen kunnen hiervan het gevolg zijn, of hoogbegaafden sluiten zichzelf af van de buitenwereld ‘omdat anderen hen toch niet begrijpen’
◾Door soms net iets afwijkende omgangsvormen kunnen er communicatieproblemen ontstaan
◾Door hun capaciteiten missen ze uitdaging in regulier onderwijs; onderwijs op maat is er niet altijd
◾Veel hoogbegaafden zijn dyslectisch en worden hierdoor onder hun niveau ingeschat
◾De humor wijkt vaak net iets af van de humor van hun omgeving
◾Anderen zijn hen soms voor met antwoord geven, omdat een hoogbegaafd persoon graag goed nadenkt over een correcte formulering van zijn of haar reactie. Terugtrekken uit discussies kan het gevolg hiervan zijn
◾Niet alle kwaliteiten komen altijd tot uiting omdat ze genegeerd of niet gestimuleerd zijn
◾Door perfectionisme en een kritische blik naar zichzelf (soms zelfs faalangst) wil een hoogbegaafd persoon graag winnen – hij is erg fanatiek. Dit wordt soms uitgelegd als ‘niet tegen zijn verlies kunnen’
◾Hun enthousiasme en doorzettingsvermogen kan door de omgeving worden uitgelegd als trekjes van ADHD; het is dan voor omstanders bijna vermoeiend om een hoogbegaafde bezig te zien
◾Volledig opgaan of genieten van een discussie met mensen die niet hoogbegaafd zijn, is moeilijk vanwege de niveauverschillen.
Suïcide
Niet iedereen die hoogbegaafd is, uit zijn problemen hiermee even makkelijk. Met name de perfectionistische binnenvetters hebben hier moeite mee. Zelfs iets extreems als zelfmoord kán in sommige gevallen voor zo iemand de enige uitweg zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 18:06 ]
Weer ontopic, die WiiU game waar je de hele tijd op hamert is trouwens de nieuwe 'X' game, waarschijnlijk Xenoblade. Graphics zijn inderdaad top, maar we moeten niet vergeten dat de WiiU GPU grofweg drie keer meer ruwe power heeft als de X360 en PS3 GPU.
Je moet voornamelijk aan het eind kijken. In het begin zijn er alleen maar E-shop games.BM schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:09:
[...]
Uh? Heb niet de hele video gezien, maar ik zie voornamelijk knap lelijke games voorbij komen...
Computer says no
Verwijderd
De goede video zonder de andere titelsMeekoh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:12:
[...]
Je moet voornamelijk aan het eind kijken. In het begin zijn er alleen maar E-shop games.
Verwijderd
Ik voel me niet verheven zie de andere nadelen. Liefst zou ik normaal zijn..Trishul schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:12:
Haha LOL dus omdat ik op m'n 22ste een WO-master heb afgerond, op de basisschool een klas heb overgeslagen, alle games kan opnoemen die ik ooit heb gespeeld, meerdere hobby's heb waaronder schaken/computers/gamen/krachtsport, ben ik nu ineens iemand met een hogere IQ dan de rest en mag ik me 'beter' en verheven voelen? Wat een onzin zeg. Is ook geen reden om dan maar onbegrijpelijk Nederlands te gaan schrijven, iedereen kan natuurlijk spellingsfouten maken, me included.
Weer ontopic, die WiiU game waar je de hele tijd op hamert is trouwens de nieuwe 'X' game, waarschijnlijk Xenoblade. Graphics zijn inderdaad top, maar we moeten niet vergeten dat de WiiU GPU grofweg drie keer meer ruwe power heeft als de X360 en PS3 GPU.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Nieuwe Southpark kan ik erg naar uit
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 14:32 ]
1) Het is vrij onbekend wat VGCharts nu als bron heeft voor dit soort informatie. Als ze bv de Sony of Microsoft Store niet meerekenen, haal je al enorm veel pre-orders wegv8power67 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:54:
Het wordt echt met de minuut bizarder in dit topic, maar vermakelijk is het zekers
[...]
5. Watch Dogs - 153,569
6. Destiny - 89,970
8. NBA 2K14 - 59,592
10. Knack - 40,982
4. Watch Dogs - 95,314
8. Destiny - 66,448
10. Titanfall - 50,347
Ik zeg bullshit![]()
Alleen infamous heb je gelijk, maar is geen release game dus preorders komen vanzelf zodra er meer bekend wordt.
Forza is ook geen verkoop wonder. Bekend valt ook mee anders had de game wel meer verkopen.
http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=forza
15,9 miljoen voor 5 games. Is niet slecht maar ook niet baanbrekend.
EDIT:
Was horizon vergeten had op fm gezocht en nu alleen op forza.
2) Hoeveel pre-orders zijn dubbel? Het is algemeen bekend dat veel mensen pre-orders hebben staan bij meerdere winkels
3) Dit zijn alleen gegevens over de US. Niets over Europa e.d. waar je toch van weet dat ze wat andere wensen hebben dan de Amerikanen
4) Battlefield en Call of Duty staan toch nog wel boven de 1st party titels, wat het alleen maar duidelijk maakt dat men niet alleen naar 1st party titels kijkt voor hun volgende console. En killzone het dus daar al tegen aflegt
5) Killzone staat daar in ieder geval erg goed en die zal het dan ook prima doen, maar Knack en Infamous staan ook niet bepaald hoog. We moeten verder nog zien wat de mensen die Watchdogs hadden pre-ordered gaan veranderen.
6) Zelf ben ik nog wel benieuwd naar hoeveel mensen de Killzone game hebben besteld omdat het een Killzone titel is. Gok dat de meesten toch gaan voor "het is een shooter" dan "het is killzone".
7) Zullen we gewoon even de lanceringen afwachten voordat we verder gaan over welke games meer worden verkocht?
8 ) Forza sales: 14,4 miljoen (al mag je de 1.48 van Horizon ook niet vergeten eigenlijk) tegenover 6,35 miljoen van Killzone. Zeg mij maar welke populairder/bekender is?
Dit topic is gesloten.
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!