Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17
Trishul schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:57:
Toch wel een beetje oneerlijk om Forza te vergelijken met Killzone. Ja, het zijn beide launchgames dit keer, maar je vergelijkt shooter met racegame, allebei exclusive voor twee concurrerende platformen. Pak dan GT, waarvan GT5 in z'n eentje 11 miljoen keer verkocht is.
Idd gt5 prologue en gt5 zelf hebben al de hele forza franchise outsaled.
En dan komt gt6 ook nog in december, denk dat forza 5 nu als launchgame het niet fantastisch gaat doen.
De verkopen lopen als sinds fm3 terug, met dieptepunt fm horizon.
Maar alsnog we gaan het zien.

Wat wel opvallend is de eerste exclusive in die lijst staat op nummer 5 voor xbone en nummer 3 voor ps4.
En dan doen meeste multiplatformers het ook beter op ps4.
Naja het is idd waar is weinig bekend over hoe ze dit weten.
Maar denk dat dit wel toekomst beeld wordt. Maar je weet het nooit.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

En dan komt gt6 ook nog in december, denk dat forza 5 nu als launchgame het niet fantastisch gaat doen.

Wat wel opvallend is de eerste exclusive in die lijst staat op nummer 5 voor xbone en nummer 3 voor ps4.
Denk dat je erg vergist de handson op twitter over Forza 5 spreekt boekdelen ;)

Nu Sony geen race titel heeft en als je leest dat de preorders van Microsoft oplopen en lopen. Hoeveel mensen dan Forza 5 halen. Ik denk dat deze het erg goed gaat doen.
--------------------------------------------------------------------------------

Product Details

Edition: Day One

Shipping: This item is also available for shipping to select countries outside the U.S.
ASIN: B00CMQTTQG
Item Weight: 3.4 ounces
Media: Video Game
Release Date: November 22, 2013
Amazon Best Sellers Rank: #144 in Video Games (See Top 100 in Video Games) #1 in Video Games > Xbox One > Games > Racing
#1 in Video Games > Xbox One > Games > Adventure

Did we miss any relevant features for this product? Tell us what we missed.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Sony heeft gt6, en denk dat die aardig wat mensen gaat weerhouden next gen te gaan ivm al een ps3 hebben of deze recent bv voor gta 5 al haalden.
Forza is nooit een verkoopwonder geweest. Maar wie weet, ben zelf niet meer zo gecharmeerd van turn10 ivm vage beloftes en uiteindelijke resultaat. Maar zie graag dat ze weer eens een fm2 waardige racer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

Je moet je afvragen in hoeverre het slim is om Forza 5 alleen op de X1 te gaan releasen. Ik denk dat Sony het dan toch slimmer aanpakt met GT6 voor alleen PS3 (PS4 erbij doen in de toekomst is nog handiger), of in het geval van bijvoorbeeld Titanfall multi-gen gaan. Geen idee natuurlijk wat de ontwikkeling van F5 heeft gekost, maar commercieel is het niet handig te noemen met 80 miljoen X360's in alle huiskamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:57:
Toch wel een beetje oneerlijk om Forza te vergelijken met Killzone. Ja, het zijn beide launchgames dit keer, maar je vergelijkt shooter met racegame, allebei exclusive voor twee concurrerende platformen. Pak dan GT, waarvan GT5 in z'n eentje 11 miljoen keer verkocht is.
V8power kwam met de directe vergelijking. Was zelf ook niet mijn bedoeling, maar dan krijgt ie ook de directe vergelijking.

GT games hebben ook de eerste jaren als launch-game gediend. Dus ook die vergelijking is niet helemaal eerlijk. Het ontbeert beide systemen nu van grote system sellers al waren er bij de vorige launch ook niet direct toppers. Halo 2 kwam bv ook nog voor de eerste Xbox en niet de 360.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Martinspire schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:50:
[...]

1) Het is vrij onbekend wat VGCharts nu als bron heeft voor dit soort informatie. Als ze bv de Sony of Microsoft Store niet meerekenen, haal je al enorm veel pre-orders weg
2) Hoeveel pre-orders zijn dubbel? Het is algemeen bekend dat veel mensen pre-orders hebben staan bij meerdere winkels
3) Dit zijn alleen gegevens over de US. Niets over Europa e.d. waar je toch van weet dat ze wat andere wensen hebben dan de Amerikanen
4) Battlefield en Call of Duty staan toch nog wel boven de 1st party titels, wat het alleen maar duidelijk maakt dat men niet alleen naar 1st party titels kijkt voor hun volgende console. En killzone het dus daar al tegen aflegt
5) Killzone staat daar in ieder geval erg goed en die zal het dan ook prima doen, maar Knack en Infamous staan ook niet bepaald hoog. We moeten verder nog zien wat de mensen die Watchdogs hadden pre-ordered gaan veranderen.
6) Zelf ben ik nog wel benieuwd naar hoeveel mensen de Killzone game hebben besteld omdat het een Killzone titel is. Gok dat de meesten toch gaan voor "het is een shooter" dan "het is killzone".
7) Zullen we gewoon even de lanceringen afwachten voordat we verder gaan over welke games meer worden verkocht?
8 ) Forza sales: 14,4 miljoen (al mag je de 1.48 van Horizon ook niet vergeten eigenlijk) tegenover 6,35 miljoen van Killzone. Zeg mij maar welke populairder/bekender is?
1) Mee eens
2) Geldt voor beide consoles
3) Europa en Japan zijn ze iets meer Playstation minded itt Xbox minded US, vrij bekend over het algemeen, zal in ieder geval niet de andere kant op slaan als het globale gegevens waren
4) Met die redenering leggen alle 4 de Xbox exclusives in de top 10 bij elkaar(!) het af tegen COD en doet KZ het in verhouding dus bijna vier keer zo goed (zo kan het ook verdraaid worden :))
5) Infamous is geen launchtitel (launchwindow)
6) Geldt voor beide consoles
7) Mee eens
8 ) Slechte vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:16:
[...]

3) Europa en Japan zijn ze iets meer Playstation minded itt Xbox minded US, vrij bekend over het algemeen, zal in ieder geval niet de andere kant op slaan als het globale gegevens waren
Ik heb het niet over PS vs Xbox maar eerder de soort games die ze spelen. Battlefield zal bv hoger staan en Knack waarschijnlijk ook. Net als dat Forza over het algemeen wat meer wordt verkocht en (niet geheel onverwacht) Fifa.
4) Met die redenering leggen alle 4 de Xbox exclusives in de top 10 bij elkaar(!) het af tegen COD en doet KZ het in verhouding dus bijna vier keer zo goed (zo kan het ook verdraaid worden :))
Klopt, Killzone doet het niet slecht, maar omdat de X1 meer exclusives heeft, is dat natuurlijk ook wat verder verspreid ;)
Klopt, maar dan doet Destiny het toch beter (ook geen launchwindow game)
8 ) Slechte vergelijking
De vergelijking doet wat ie moet doen: aangeven dat Killzone minder bekend is dan Forza ongeacht dat ze in andere genres opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-city schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:16:
[...]

1) Mee eens
2) Geldt voor beide consoles
6) Geldt voor beide consoles
7) Mee eens
8 ) Slechte vergelijking
Killzine zit in een bundle, die wordt dus gewoon meegeteld, net als alle FIFA en Forza in de Xbox one. Ook Call of Duty ghosts zit in veel preorder bundles.

Digitale sales zijn in dit overzicht niet meegenomen, ook totaal onbekend hoe VG chartz aan de data komt (zou zomaar kunnen dat ze de grote retailers niet meenemen. Zowieso het feit dat FIFA 14 helemaal niet en de NFL games in de US zo laag staan doet mij al een beetje meer sceptisch naar dit overzicht kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat Fifa er niet in staat komt omdat het dus US-only data is. NFL games zullen waarschijnlijk al wel voor current-gen gekocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Over de betrouwbaarheid van de bron ben ik het dan ook eens :)
Martinspire schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:26:

De vergelijking doet wat ie moet doen: aangeven dat Killzone minder bekend is dan Forza ongeacht dat ze in andere genres opereren.
Klopt, niet goed gelezen 8)7
Martinspire schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:26:
Klopt, Killzone doet het niet slecht, maar omdat de X1 meer exclusives heeft, is dat natuurlijk ook wat verder verspreid ;)
Die ene exclusive in de top 10 meer (3 tov 4) verklaart dat natuurlijk niet echt, doet er voor de rest ook weinig toe als de bron niet betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 00:28
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Meneer de moderator, is de grens die u hanteerd voor iedereen hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat de meesten hier toch ook wel naar deze game uitkijken, de BF4 SP trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rR_BDFVxReg]
Nou denk ik niet dat iedereen de SP wil gaan spelen, maar ik ben toch wel weer benieuwd naar het verhaal.

offtopic:
Lol op youtube vragen ze zich af of de hond op 1.37 een verwijzing/bash is richting cod _O_

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 22-10-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik kan me altijd prima vermaken met een rollercoaster SP :). Die ga ik denk ik als eerste uitspelen en daarna komt de MP. Wellicht dat ik daarom volgend jaar ergens COD ook aanschaf, puur voor de SP.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk is dat een bash richting CoD. Ook zal zeggen ze van niet. Focking briljant toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice geeft zelf al aan dat er bugs in zullen zitten, ik wacht denk ik nog maar even tot deze allemaal weggepatched zijn met aanschaffen

http://www.oxm.co.uk/6468...e-but-there-will-be-bugs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah, ik had niet anders verwacht eigenlijk. Vooral die next-gen versies zullen vol zitten en waarschijnlijk ook pas over een half jaar werken zoals bedoelt was (gezien ze die uit wilden stellen).
Van wat ik van de beta had gezien hadden ze de ergste bugs er wat mij betreft wel uitgehaald op 1 na (lagvoordeel). Prima speelbaar voor de meeste potten denk ik, al vind ik dat het wel vrij rustig is geweest over wat de next-gen versies nou verschillen van de current-gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
bram1984 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05:
Natuurlijk is dat een bash richting CoD. Ook zal zeggen ze van niet. Focking briljant toch. :)
Briljant noem jij het, ik noem het goedkoop, makkelijk en kinderachtig.

Beide games zijn totaal verschillend dus waarom EA zich zo graag spiegelt aan en tevens afzet van Call of Duty heeft enkel met geld te maken, en graantje meepikken van het succes en de val van een ander.

Zo gaat dat in elke industrie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Het is een leuke sneer naar Call Of Duty. Het is niet alsof CoD op de rand van de afgrond staat en ze het laatste zetje geven. Om het dan gelijk af te doen als goedkoop, makkelijk en kinderachtig vind ik wel erg makkelijk en goedkoop.

Vind overigens de rollercoaster SP ook vaak het leukst aan BF en CoD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
bram1984 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:15:
Je moet je afvragen in hoeverre het slim is om Forza 5 alleen op de X1 te gaan releasen. Ik denk dat Sony het dan toch slimmer aanpakt met GT6 voor alleen PS3 (PS4 erbij doen in de toekomst is nog handiger), of in het geval van bijvoorbeeld Titanfall multi-gen gaan. Geen idee natuurlijk wat de ontwikkeling van F5 heeft gekost, maar commercieel is het niet handig te noemen met 80 miljoen X360's in alle huiskamers.
Zo makkelijk is dat niet te stellen, je zit ook met 2 titels die toch wat 'bumpjes' hebben opgelopen. Forza heeft met Horizon niet echt goed gescoord, andere kant heeft GT ook nog steeds het stofzuiger probleem en was de demo nog niet optimaal qua framerate.

GT wordt wel verkocht, omdat ze toch een PS3 hebben, maar nu next-gen zo dichtbij staat, is het behoorlijk pijnlijk te weten dat er de komende tijd gewoon geen Next-gen GT uit gaat komen. (zelfs als ze een port zouden doen, zit je nog met de 'extra features' van de console waar GT nog nooit iets mee heeft gedaan).

FZ5 heeft een flinke levensduur voor zich, binnen 'onze gamewereld' is dat maar dezelfde vraag voor de PS3 (nu kan deze veel meer dan de PS2, die laatste was datzelfde jaar verre van populair).

MS maakt de keuze om hun racegame meteen next-gen te maken, geen compromise ertussen (zoals GT geen dedicated servers heeft, maar next-gen wel), zeker niet als je je playerbase gaat splitsen tussen de consoles, je playerbase wordt niet per definitie groter, cross-console zal toch niet mogelijk zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2013 18:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

8 man cross game en cross platform chat bevestigt op ps4\ps vita

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D60JfBp.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aOaKQ0A.png

[ Voor 54% gewijzigd door swopdark op 22-10-2013 18:56 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Mooi nieuws. Werd trouwens ook wel tijd. :)

@Martinspire. Heb daar zelf ook niet heel veel informatie over gevonden. Dit bericht, maar dat is al vrij oud. http://www.polygon.com/20...xbox-one-voice-chat-skype

Verder komt 13 maart Titanfall naar Europa. 3.5 maand na de release en die komen we met de launchtitels zeker wel door :)

[ Voor 78% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-10-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool :)

Nog even afwachten wat MS precies doet. De geruchten gingen dat Voice-chat via Skype zou gaan verlopen, dus mogelijk krijgen we daar ook cross-platform/device voicechat. Maar eigenlijk denk ik zelf dat het toch gewoon bij Xbox Party Chat zal blijven. Iemand meer info daar over gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza 5 op de 360 zou toch behoorlijk anders worden als je alleen al kijkt naar wat ze met de AI van plan zijn.

Een GT op de PS4 zal helaas nog wel wat jaren gaan duren. PD kennende zullen ze weer heel ruim de tijd gaan nemen en helaas krijgen ze die tijd ook van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:23:
[...]

Briljant noem jij het, ik noem het goedkoop, makkelijk en kinderachtig.

Beide games zijn totaal verschillend dus waarom EA zich zo graag spiegelt aan en tevens afzet van Call of Duty heeft enkel met geld te maken, en graantje meepikken van het succes en de val van een ander.

Zo gaat dat in elke industrie.
Makkelijk?! CoD is volgens mij nog steeds de best verkopende franchise ooit? Het is een briljante subtiele bash ja, absoluut. Niet zo zuur. CoD doet al jaren niks bijzonders, en nu het 60 fps verhaal niet meer op gaat, borduren ze nog steeds voort op dezelfde engine, onderwijl grafisch aan alle kanten ingehaald te worden. Helaas ziet het er ook nu nog niet naar uit dat de game slecht gaat verkopen. Aan de andere kant ben ik ook meer een fan van Treyarch, dus laat hen maar de echte next gen Call of Duty maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:59:
Cool :)

Nog even afwachten wat MS precies doet. De geruchten gingen dat Voice-chat via Skype zou gaan verlopen, dus mogelijk krijgen we daar ook cross-platform/device voicechat. Maar eigenlijk denk ik zelf dat het toch gewoon bij Xbox Party Chat zal blijven. Iemand meer info daar over gevonden?
Dat gaat inmiddels alle kanten op. Skype zou chat vervangen, toen werd het stil. Toen kwam de X360 update, Skype zou daar in zitten. Als Skype het centrale punt zou worden, zou je denken: 4 platformen die via 1 dienst kunnen werken. Maar 2 maanden geleden gaven ze weer aan dat X360 niet kan communiceren via chat met XBO spelers (wel berichten, geen spraak) wegen 'technische redenen rond geluidskwaliteit'. Vervolgens geven ze geen antwooord meer op het XBO -> PC (of WP).

Dan denk ik: waar de ... ben je dan mee bezig MS? Je geeft een mega bedrag uit voor een dienst (Skype) en je doet er vooralsnog geen ... mee. Ze lopen maar te stampen op die 24khz voicechat van XBO.

Denk ik simpel mischien, maar gooi alles lekker op 1 server, bepaal de bitrate obv je connection/platform en laat lekker mensen met elkaar lullen. Gros van alle TS/Vent servers zijn ook geen 24khz PCM, maar toch het meest gebruikte voicechat programma in de game-wereld.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2013 19:12 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers:

http://xboxonedaily.com/2...edition-will-run-you-250/

Titanfall komt 13 Maart in Nederland uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hij is wel ontzettend stoer :P Vind beeldjes altijd wel mooi, maar ze zijn ook altijd zo prijzig.

[ Voor 52% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-10-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:37
Trishul schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:05:
[...]

Zat nog even op die site rond te neuzelen, en kwam dit tegen: http://gearnuke.com/amd-f...umber-of-aces-as-the-ps4/
Erg interessant, de ps4 gpu is dus blijkbaar een mix tussen gcn 1.0 en 2.0. Dat belooft nog wat met gpgpu mogelijkheden.... Erg apart dat ie evenveel ace's heeft als de r9 290x....
Ik vind dit artikel wel onderbelicht op nieuwssites. Als dit klopt dan is de GPU in de PS4 dus deels gebaseerd op de Volcanic Islands familie. Misschien is dit wat voor misterx zijn blog. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:36:
[...]

Ik moet zeggen dat ik zelf de laatste build er minder mooi uit vind zien dan de E3 build, maar het ziet er wel soepeler uit.
Ik hoop niet dat je mening op die gifs is gebaseerd.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:00:
Forza 5 op de 360 zou toch behoorlijk anders worden als je alleen al kijkt naar wat ze met de AI van plan zijn.
Wat zijn ze met de AI van plan dan? Heb je het over de drivatars? Ik hoop toch zelf wel dat je weet dat die dan wel op de cloud staan maar zeker niet door de cloud real time gestuurd worden? Daarmee is de Drivatar welliswaar een gaaf idee maar ook gewoon op de gen consoles te doen.
Een GT op de PS4 zal helaas nog wel wat jaren gaan duren. PD kennende zullen ze weer heel ruim de tijd gaan nemen en helaas krijgen ze die tijd ook van Sony.
Inderdaad GT7 zal nog wel even duren. ik verwacht eigenlijk wel een GT7 prologue op de PS4. Hoe lame dit ook is staat deze halfbakken versie gewoon dik 2x de aantallen van Forza te verkopen en daarmee een fijne financiele stoot in de rug om GT7 klaar te maken. Ondanks dat heeft de xbone ten koste van de 360 een zeer fijne lineup staan. Weet niet of de aanpak voor de current gen bezitters zulk goed nieuws is maar de xbone heeft iig een lekkere start.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:55:
Inderdaad GT7 zal nog wel even duren. ik verwacht eigenlijk wel een GT7 prologue op de PS4. Hoe lame dit ook is staat deze halfbakken versie gewoon dik 2x de aantallen van Forza te verkopen en daarmee een fijne financiele stoot in de rug om GT7 klaar te maken. Ondanks dat heeft de xbone ten koste van de 360 een zeer fijne lineup staan. Weet niet of de aanpak voor de current gen bezitters zulk goed nieuws is maar de xbone heeft iig een lekkere start.
In September gingen nog de 'aannames' vanuit het interview met Yamauchi dat GT7 al voor 80% klaar zou zijn, maar werd al snel in twijfel getrokken. Maar interview zelf zegt hij enkel 'year or 2', al zou een GT6HD ook al best zijn :) Het zal voor mij altijd de reden zijn om bij release van de game weer een PlayStation te halen, tot die tijd vermaak ik me nog wel met de XBO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

zwembroek schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:46:

Ik vind dit artikel wel onderbelicht op nieuwssites. Als dit klopt dan is de GPU in de PS4 dus deels gebaseerd op de Volcanic Islands familie. Misschien is dit wat voor misterx zijn blog. ;)
Nee, wat ik er uit begrijp is de GPU gebaseerd op de sea islands maar heeft de PS4 GPU zoveel ACE's omdat Sony zwaar inzet op het uitzetten van berekeningen in de GPU ipv in de CPU. Zoals velen al hadden aangegeven heeft de GPU in de PS4 18 cores waarbij Mark cerny zelf heeft aangegeven dat de performance stijging bij 14 cores niet meer evenredig stijgt vanwege geheugenbandbreedte. Het staat de devs vrij ze allemaal voor GFX te gebruiken maar. Ze kunnen die 400 mflops aan processing power beter gebruiken voor pysics, geluid, collision detection etc om de CPU te ontlasten.

Ms heeft ingezet op eea dedicated hardware zoals SHAPE en wat andere chips en Sony heeft die 4 extra GPU cores vrij indeelbaar. Daarbij zijn de GPU cores van de PS4 like for like ook een stuk beter dan die van de xbone waardoor het GPU verschil zo significant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:05:
[...]

In September gingen nog de 'aannames' vanuit het interview met Yamauchi dat GT7 al voor 80% klaar zou zijn, maar werd al snel in twijfel getrokken. Maar interview zelf zegt hij enkel 'year or 2', al zou een GT6HD ook al best zijn :) Het zal voor mij altijd de reden zijn om bij release van de game weer een PlayStation te halen, tot die tijd vermaak ik me nog wel met de XBO :)
Is de GT serie een echte system seller voor jou?
Vond het persoonlijk allemaal wat tegenvallen, gt5 heeft voor mij de hype absoluut niet waargemaakt.

De game speelde geweldig toen ik wat weken een Playseat kon lenen met een Logitech g25 stuurtje maar toen ik met de controller verder ging kon ik er eigenlijk niets meer mee.

Mist een beetje flair en spektakel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:15
swopdark schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Nee, wat ik er uit begrijp is de GPU gebaseerd op de sea islands maar heeft de PS4 GPU zoveel ACE's omdat Sony zwaar inzet op het uitzetten van berekeningen in de GPU ipv in de CPU. Zoals velen al hadden aangegeven heeft de GPU in de PS4 18 cores waarbij Mark cerny zelf heeft aangegeven dat de performance stijging bij 14 cores niet meer evenredig stijgt vanwege geheugenbandbreedte. Het staat de devs vrij ze allemaal voor GFX te gebruiken maar. Ze kunnen die 400 mflops aan processing power beter gebruiken voor pysics, geluid, collision detection etc om de CPU te ontlasten.

Ms heeft ingezet op eea dedicated hardware zoals SHAPE en wat andere chips en Sony heeft die 4 extra GPU cores vrij indeelbaar. Daarbij zijn de GPU cores van de PS4 like for like ook een stuk beter dan die van de xbone waardoor het GPU verschil zo significant is.
Klopt, de GPU van de PS4 is een mix van GCN 1.0 en 2.0. GPU performance ongeveer hetzelfde als van GCN 1.0, en de GPGPU performance onmiskenbaar GCN 2.0. Cerny heeft inderdaad aangegeven dat developers bij voorkeur de GPU in een 14+4 CU configuratie moeten gebruiken, wat inhoudt dat 14CU's gebruikt worden voor GPU zaken en 4CU's voor zaken zoals physics, destruction, enz. De PS4 is namelijk in essentie ontworpen met het eeuwenoude playstation motto van massive parallelization. De PS3 had het met zijn Cell 1PPU+7SPE configuratie (mooi voorbeeld: killzone 3, waarbij de audio engine en physics engine draait op aparte SPE's) en de PS2 (EE was een multicore chip). Luie developers kunnen dus gewoon uitgaan van de Jaguar CPU en de 14CU's of eventueel 18CU's, terwijl de 1st en 2nd party studios wat dieper de parallellisatie voordelen kunnen uitbuiten. 176GB/s bandwidth, waarvan de CPU 10~15GB/s afsnoept, is niet altijd voldoende voor 18CU's die primair ingezet worden als GPU werkers. Maar vast en zeker zal het ICE Team te Californie wel oplossingen daarvoor ontwikkelen. Ben erg benieuwd wat ze daar in Californie allemaal aan het uitspoken zijn met de PS4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Over Killzone gesproken. Nieuwe singleplayer trailer is uit

Lijkt of er her en der wat framedrops zijn maar in het geheel ziet dit er wel heel goed uit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:28:
Over Killzone gesproken. Nieuwe singleplayer trailer is uit [video]
Lijkt of er her en der wat framedrops zijn maar in het geheel ziet dit er wel heel goed uit.
Ziet er prima uit imo. Van mij hadden ze wel wat meer beelden het web op mogen slingeren in dergelijke trailers.

Overigens denk ik niet dat het framedrops zijn maar dat dit eerder aan youtube ligt. Die doet geen 60fps en soms ook geen 30. Jaja framedrops op een filmpje :>

Anyways, lijkt me een prima game om de nieuwe generatie mee te beginnen :)

En blijkbaar is het trailer-dag vandaag. Denk dat men nu heeft gedacht dat de hype om GTA nu wel over is hehe.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ioaZxNQZCzc]

offtopic:
Bij Xbox hadden ze ook de oude Titanfall trailer maar weer eens geupload 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Martinspire schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:45:
Overigens denk ik niet dat het framedrops zijn maar dat dit eerder aan youtube ligt. Die doet geen 60fps en soms ook geen 30. Jaja framedrops op een filmpje :>
Ik dacht dat de SP op 30@1080p was gelocked en de MP op 60@1080p.

Overigens, begint binnenkort niet de VGA awards? De plaats waar Naughty Dog haar nieuwste games altijd presenteerd? We weten nog niks van wat deze getalenteerde studio aan het bouwen is op de PS4. Wel dat ze laatst 120 devs kits hadden binnen gekregen. Same met Santa Monica studio's. Als je ziet hoe een RYSE wordt ontvangen dan is er zeker nog wat ruimte in het universum van Kratos. Maargoed misschien is het wel tijd om verder te gaan.

Ook weer een nieuwe inslag deze gen is dat bij de presentatie van COD GHOSTS gebruik zal worden gemaakt van de PS4 gameplaybeelden... Dit deden ze altijd op de 360 vanwege superieure performance (en exclusive deals) maar deze gen lijken de rollen omgedraaid. Ook AC4, Watchdogs, worden steeds gepresenteerd met PS4 footage... Volgens sommigen heeft het te maken met dat MS een verbod heeft uitgegeven voor tonen van gameplay beelden op de ONE? Een vreemde reden maar eentje die de mannen van misterx natuurlijk aangrijpen om te roepen dat er een 4,8tflops GPU in de ONE zit.

Is het zo dat er nog een embargo rust op gameplay beelden van de xbox one?

[ Voor 29% gewijzigd door swopdark op 22-10-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VGA Awards zijn meestal in december. Duurt nog wel even ;)
Welke presentatie van cod ghosts bedoel je? Want ik heb die alleen nog groot zien uitpakken bij de Xbox One reveal, op E3 bij Microsoft en bij die exclusieve Ghosts MP reveal samen met MS :+

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

En blijkbaar is het trailer-dag vandaag. Denk dat men nu heeft gedacht dat de hype om GTA nu wel over
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar hoewel de fun en de gameplay van Titanfall vast solid zal zijn kan ik me niet losmaken naar een xbox 360 game te zitten kijken. De Valve engine is vast supergoed in hoge FPS weergeven etc maar je kan duidelijk zien dan andere engines de game inmiddels voorbij zijn gegaan.

Ik vind de werelden wat steriel en leeg en gewoon niet next gen. Jammer dat ze niet de frostbite engine hebben gebruikt. Ik begreep dat deze keuze destijds was gemaakt omdat de valve engine op de PS3 goede resultaten gaf en ze daarmee zijn verder gegaan. Hadden ze toen maar geweten dat de PS3 deze game nooit zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34
swopdark schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:04:
[...]

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar hoewel de fun en de gameplay van Titanfall vast solid zal zijn kan ik me niet losmaken naar een xbox 360 game te zitten kijken. De Valve engine is vast supergoed in hoge FPS weergeven etc maar je kan duidelijk zien dan andere engines de game inmiddels voorbij zijn gegaan.

Ik vind de werelden wat steriel en leeg en gewoon niet next gen. Jammer dat ze niet de frostbite engine hebben gebruikt. Ik begreep dat deze keuze destijds was gemaakt omdat de valve engine op de PS3 goede resultaten gaf en ze daarmee zijn verder gegaan. Hadden ze toen maar geweten dat de PS3 deze game nooit zou zien.
Ze hebben nog een half jaar de tijd en jij geeft nu al jouw oordeel ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:03:
VGA Awards zijn meestal in december. Duurt nog wel even ;)
Welke presentatie van cod ghosts bedoel je? Want ik heb die alleen nog groot zien uitpakken bij de Xbox One reveal, op E3 bij Microsoft en bij die exclusieve Ghosts MP reveal samen met MS :+
Op IGN is het COD Ghost week en daar heeft IGN dit getweet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LVV2w7E.png

Het lijkt me als je je game toont aan publiek op een site als IGN je je beste beentje voor zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titanfall is ook geen next-gen only game. Dus dat is ook iets wat natuurlijk moet worden meegenomen. BF4 heeft ook wel wat verschillen natuurlijk, maar is ook niet zo dramatisch als voorheen werd gedacht. Grote verschil zit voornamelijk in hogere resolutie, betere textures en meer spelers op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

justifire schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:07:
Ze hebben nog een half jaar de tijd en jij geeft nu al jouw oordeel ?
Ik beoordeel je ingame beelden die ik net voorgeschoteld krijg. Ik kan de game verder niet beoordelen maar ik vind de beelden niet overweldigend voor een next gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je kunt zien in mn aangepaste post is het wederom dezelfde trailer als voorheen dus daar is weinig aan veranderd (hij is precies hetzelfde). Oftewel: daar is ook alweer maanden aan development aan te pas gekomen. Het lijkt me logisch dat je je vooral met de gameplay bezig houdt in de eerste maanden en dan pas meer detail in de maps laat komen. De gameplay is solide, daar was de pers het wel over eens. Grafisch was ie niet verkeerd maar ook niet indrukwekkend en daar hebben ze nog wel even voor.

Plus dat de compressie bij die video echt niet om aan te zien is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:11:

Plus dat de compressie bij die video echt niet om aan te zien is :(
Eens, for the record, die COD gameplay waar ik naar link op IGN vind ik er goddorie bijna nog slechter uitzien. Mijn god die engine heeft zijn tijd ook stevig gehad. ziet er eigenlijk gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:09:
Ik beoordeel je ingame beelden die ik net voorgeschoteld krijg. Ik kan de game verder niet beoordelen maar ik vind de beelden niet overweldigend voor een next gen.
Tja, liever een wat minder grafische game die solid 60fps doet, dan een grafisch indrukwekkende game die moeite heeft met 30fps. Hoe mooi BF3 ook op current-gen mocht zijn, het draaide verre van 'supervloeiend'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

En blijkbaar is het trailer-dag vandaag. Denk dat men nu heeft gedacht dat de hype om GTA nu wel over is hehe.
[video]

offtopic:
Bij Xbox hadden ze ook de oude Titanfall trailer maar weer eens geupload 8)7
Die Hype is inmiddels ook wel grotendeels overgewaaid.

en je hoeft ook geen "reclame" te maken voor een product wat pas over x maand te krijgen is. in Amerika komen over een paar weken de PS4 en Xbox uit, logisch dat uitgevers zich daar nu op gaan richten. Sony zelf is nu ook los gegaan met de reclames in Amerika.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zojuist een betere versie tegengekomen van de Titanfall video. Geen zware compressie, wel 720p en 29fps en een 29mb/s bitrate (totaal 927mb).
Download hier maar even: http://sdrv.ms/HdPfpa

Ziet er toch wel mooi uit imo. Ook hier is natuurlijk wel wat compressie toegepast en ook hier heb je wat framedrops, maar over het algemeen valt het prima mee. Gezien het vooral de eerste paar seconden wat laggy is, gok ik dat het ook is omdat de map nog wat aan het laden is, maar verder geen problemen (en de build is natuurlijk alweer een paar maanden oud).

Verder wel mooier dan je uit de andere video's kunt halen, dus zeker even de moeite om te downloaden imo. Doet de game meer goed dan de overige video's die online staan en doet zeker wel aan als een next-gen titel (vooral ook door de vele lagen die de map bevat)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Zie net dat er sterke geruchten gaan op Neogaf dat CoD: Ghosts 720p gaat zijn

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=702055

Mogelijk Titanfall ook :/

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=702238

Hopelijk niet waar voor de Xbox One bezitters!

edit: ach veel zal het niet uitmaken heel het spel ziet er current-gen uit ook op 1080p :X : http://www.ign.com/videos/2013/10/22/call-of-duty-ghosts-squads-mode-wargame-gameplay

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/2905/beg.gif

[ Voor 29% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 23-10-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Laat dat gefocus op resoluties nou eens achterwege en ga uit van de beeldkwaliteit. Dus het totaalplaatje.
Dit zag je heel erg goed terug bij de eerste 1080p tv's. Ze waren 1080p, maar daar hield het verder mee op.

Ook al is een game 900p, als je de juiste AA, high-res textures en framerate van 40 hebt, dan ziet het er veel beter uit dan een game op 1080p, zonder AA, low-res textures en een framerate van 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Ja 900p is nog te doen maar het verschil tussen 720p upscaled en 1080p is groot en naar mijn mening onacceptabel voor nextgen. Downscale maar is wat screens van 1080p naar 720p en dan weer upscalen naar 1080p met Photoshop.

Voorbeeld: http://i.imgur.com/DKomsqx.gif

upscaled: https://dl.dropboxusercon...63563/720p%20upscaled.jpg

native: https://dl.dropboxusercon...163563/1080p%20native.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 23-10-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

arnoutzw schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:38:
Ja 900p is nog te doen maar het verschil tussen 720p upscaled en 1080p is groot en naar mijn mening onacceptabel voor nextgen. Downscale maar is wat screens van 1080p naar 720p en dan weer upscalen naar 1080p met Photoshop.
De keuze voor 720p of 1080p is toch altijd een afweging voor devs? Of 720p met meer toeters en bellen of 1080p met minder. Dan nog kan die eerste er beter uitzien. Resolutie lijkt me echt niet zo heilig.

Stel je voor; BF4 op de X360 in 1080p en 60fps. Dan krijg je Minecraft blokken als tanks en Minecraft poppetjes als soldaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Klopt voor currentgen is 1080p echt een brug te ver. Maar voor nextgen hoop ik toch dat 900p/1080p de minimale maatstaaf word met 720p -> gaat zoveel scherpte/ 'crispness' verloren van de textures zeker als je in de verte kijkt is het dan een blurrymess. maar dat isook deels persoonlijke mening. Dingen als lighting enzo maken ook enorme verschillen wat in ghosts *$# is maar in GTA5 nog best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mjah als het echt zo blijkt te zijn dat ze zelfs een game als Ghosts niet gelijk kunnen trekken op de XO met de PS4 versie, dan geef ik me gewonnen en ga ik toch last minute switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Phusebox schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:04:
Mjah als het echt zo blijkt te zijn dat ze zelfs een game als Ghosts niet gelijk kunnen trekken op de XO met de PS4 versie, dan geef ik me gewonnen en ga ik toch last minute switchen.
Nah meer gemak/luiheid/tijdtekort van IW, Ryse ziet er 1000x beter uit en is 900p dus preorder cancellen voor alleen dit lijkt me overdreven >:) Zou alleen wel serieus nadenken of het waard is om over te stappen naar nextgen voor Ghosts. Maar met bruteforcen lijkt ps4 zijn krachtverschil dus wel waar te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 23-10-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Phusebox schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:04:
echt hey NEOGAF is bijna gexplodeerd gisteravond. Grappig omdat ik net daarvoor nog die duscussie had met Martin over de beelden van titanfall en COD. Als Titanfall ook niet op 1080p komt dan mag je toch wel gaan twijfelen over de futureproof-heid van de xbone. Komop COD ziet er niet uit vergeleken met BF of Killzone en xbone kan de game niet full hd draaien?

MS fucked up so bad. Het is next gen jongens! Ga de resolutie-drop niet zitten verdedigen want dit is gewoon schandalig voor een 500 euro kosten next gen console. Let wel een volle 100 euro duurder dan het systeem dat last en next gen titels wel op 1080p kan verwerken.

CBOAT heeft al een aantal voorspellingen gedaan en ze komen ook nu weer uit. Ben toch benieuwd hoe misterx dit gaat twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
arnoutzw schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:12:
[...]

Nah meer gemak/luiheid/tijdtekort van IW, Ryse ziet er 1000x beter uit en is 900p dus preorder cancellen voor alleen dit lijkt me overdreven >:) Zou alleen wel serieus nadenken of het waard is om over te stappen naar nextgen voor Ghosts.
Nou niet zozeer voor Ghosts an sich, maar ik vind het wel een teken aan de wand als het zo blijkt te zijn.
Net zozeer als het Titanfall 720p verhaal, die game ziet er visueel namelijk niet echt indrukwekkend uit (heb hem op Gamescom gespeeld), dus ik zou daar zeker 1080p verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit aan de Xbox One ligt. Wat arnoutzw hierboven al zegt: Ryse ziet er fantastisch uit. Zijn het dan werkelijk zulke prutsers bij IW en Respawn? Ik vond het bericht dat IGN alleen maar PS4 footage zou gaan laten zien van Ghosts al zo vreemd. Ik bedoel CoD en Xbox zijn als twee handen op één buik. Maar dit zou een en ander wel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:16:
MS fucked up so bad. Het is next gen jongens! Ga de resolutie-drop niet zitten verdedigen want dit is gewoon schandalig voor een 500 euro kosten next gen console. Let wel een volle 100 euro duurder dan het systeem dat last en next gen titels wel op 1080p kan verwerken.
1 game, tegen 5 andere redenen waarom niet.. Nee, niet echt overtuigend.

Wat ik dan wel weer grappig vind, dat iemand hier compleet wordt afgeschoten omdat hij 'twijfelachtige' bronnen pakt, maar moment dat dit nieuws 'van 2 vage posters met vage excuses over NDA' het op een 'nog twijfelachtigere website' neerzetten.. is het zo goed als waarheid.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 23-10-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
[...]

echt hey NEOGAF is bijna gexplodeerd gisteravond. Grappig omdat ik net daarvoor nog die duscussie had met Martin over de beelden van titanfall en COD. Als Titanfall ook niet op 1080p komt dan mag je toch wel gaan twijfelen over de futureproof-heid van de xbone. Komop COD ziet er niet uit vergeleken met BF of Killzone en xbone kan de game niet full hd draaien?

CBOAT heeft al een aantal voorspellingen gedaan en ze komen ook nu weer uit. Ben toch benieuwd hoe misterx dit gaat twisten.
Mooie fanboy reactie weer. MS fucked up so bad.

Meen je dit nou werkelijk? Weet jij überhaupt hoe er geprogrammeerd is? Als een game slecht geprogrammeerd is, kan een console daar niks aan doen. Denk aan GTA4 op de PC.

Resolutie hoeft niet verdedigd te worden, het is gewoon een feit dat 900p er beter uit kan zien dan 1080p. 720p is nog een stap lager, maar ik denk dat het ook zeker aan de kant van IW ligt. Zij willen per sé elke 2 jaar een titel eruit knallen. Dan moet je concessies doen in het optimaliseren van de game. Dan kan je niet verwachten dat alles uit de hardware is gehaald, om zo een topgame weg te zetten.

COD was op de vorige consoles ook al een magere titel op het gebied van graphics. Dit zal op de nextgen niet anders zijn heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:33:
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit aan de Xbox One ligt. Wat arnoutzw hierboven al zegt: Ryse ziet er fantastisch uit. Zijn het dan werkelijk zulke prutsers bij IW en Respawn? Ik vond het bericht dat IGN alleen maar PS4 footage zou gaan laten zien van Ghosts al zo vreemd. Ik bedoel CoD en Xbox zijn als twee handen op één buik. Maar dit zou een en ander wel verklaren.
Ik was eerst echt 100% overtuigd van de Xbox One, en een minimaal prestatieverschil nam ik voor lief. Maar alle negatieve berichtgeving blijft als een knagend stemmetje ergens in mijn achterhoofd aanwezig, en met dit nieuws is mijn 95% voor Xbox One inmiddels in de loop van de weken omgevormd tot een 50/50 keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
SinergyX schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:39:
[...]

1 game, tegen 5 andere redenen waarom niet.. Nee, niet echt overtuigend.

Wat ik dan wel weer grappig vind, dat iemand hier compleet wordt afgeschoten omdat hij 'twijfelachtige' bronnen pakt, maar moment dat dit nieuws 'van 2 vage posters met vage excuses over NDA' het op een 'nog twijfelachtigere website' neerzetten.. is het zo goed als waarheid.
Precies, dit is weer een duidelijk voorbeeld van de dubbele moraal. Grave wordt met zijn bronnen neer gesabeld terwijl dit met name door de PS4 koper als zoete koek wordt geslikt.....

Best wel lachwekkend, ik weet dat hier relatief veel PS4 kopers/aanhangers, maar wanneer iemand de Xbox een beetje d.m.v. geruchten een beetje in een positief daglicht wil stellen krijgt hij kritiek, nu komen de PS4 aanhangers met de meest vage geruchten en wordt dit voor waar aangenomen....

Weet je wat veel van jullie zijn, verre van objectief! Een aantal van jullie leest vooral het gene wat men graag wil lezen, als het maar positief is voor je eigen keuze....
Phusebox schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:47:
[...]

Ik was eerst echt 100% overtuigd van de Xbox One, en een minimaal prestatieverschil nam ik voor lief. Maar alle negatieve berichtgeving blijft als een knagend stemmetje ergens in mijn achterhoofd aanwezig, en met dit nieuws is mijn 95% voor Xbox One inmiddels in de loop van de weken omgevormd tot een 50/50 keuze.
Indien je echt objectief staat tussen beide consoles moet je gewoon even afwachten, binnen een maand van nu komt er vast veel meer echt nieuws. Het gene wat nu in dit topic als feiten worden gepresenteerd heeft geen enkele onderbouwing c.q. bewijsvoering. Allemaal geruchten dus. Het mooiste is nog wel dat de negatieve geruchten vooral worden gepost door mensen uit het "andere" kamp.

Het verstandigste is gewoon om even af te wachten, met een maandje worden de eerste consoles uitgeleverd.

[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 23-10-2013 09:54 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga je nu de misterx posts van Grave (waar zelfs de Xbox fans om moesten lachen) vergelijken met een site als NeoGaf? Zal ik 'm nog maar een keer quoten dan?
Misterx: Assasing Creed PS4 MP footage...what is that? a PS2 game? Seems like PS4 is allready outdated at start
Heb je voorbeelden van vergelijkbare postst die NeoGaf "insiders" de wereld in helpen? Zo ja, dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:56:
Ga je nu de misterx posts van Grave (waar zelfs de Xbox fans om moesten lachen) vergelijken met een site als NeoGaf? Zal ik 'm nog maar een keer quoten dan?

[...]

Heb je voorbeelden van vergelijkbare postst die NeoGaf "insiders" de wereld in helpen? Zo ja, dan heb ik niks gezegd.
Bram, je bent weer ongefundeerd aan het polariseren. Schijnbaar heb je echt niet door wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Albert Penello van MS heeft zelf gereageerd op Neogaf in dat topic. Of dat slim is laat ik in het midden. Het zorgt in elk geval voor veel (overdreven) commotie mijns inziens.

Feit blijft dat de XB1 ook hele knappe games heeft laten zien zoals Forza 5 en Ryse. Dat ding kan echt wel wat. Om COD: Ghosts nou als leidraad te pakken gaat mij ook wat ver. Het kan best liggen aan tijdsdruk bij IW/Activision om de game goed genoeg te kunnen optimaliseren voor de XB1 of inderdaad laks programmeerwerk.

En dat zeg ik als iemand die voor de PS4 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik vermaak me kostelijk om deze soap :9

Heb niks met beide apparaten maar geweldig hoe mensen tekeer kunnen gaan voor een stukje speelgoed,
keep on _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:58:
[...]

Bram, je bent weer ongefundeerd aan het polariseren. Schijnbaar heb je echt niet door wat ik bedoel.
In je post staat wat je bedoelt. Ik vind het gewoon onzin om misterx met NeoGaf te vergelijken, zoveel crap kraamt die gast uit. Over ongefundeerd gesproken. Ik zeg ook nergens dat het gerucht op NeoGaf klopt (ik laat me zelfs positief uit over de X1 hierboven, en trek het gerucht van NG in twijfel, niet gelezen?). Je roept over andere mensen dat ze niet objectief zijn, maar jij bent het ook verre van. :)

Moraal van het verhaal: geruchten op NeoGaf kun je een stuk serieuzer nemen, zowel pro PS4 als pro X1, dan op de blog van die lapzwans van een misterx.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kazuka schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:02:
Albert Penello van MS heeft zelf gereageerd op Neogaf in dat topic. Of dat slim is laat ik in het midden. Het zorgt in elk geval voor veel (overdreven) commotie mijns inziens.
Tja, heeft 2 kanten he? Gooi een nepgerucht goed genoeg de wereld in en mensen geloven het. Zo vlak voor de launch is dat nooit een goed iets. Elke scheet die wordt gelaten op internet wordt meteen overgenomen door tientallen game/techsites (gelukkig dat T.net hier niet direct aan mee doet). Als hij meteen wat damage control kan doen, wat moeilijk is omdat het gros van neogaf mensen een concentratie-bereik heeft van max 1 pagina, laat je in ieder geval zien dat MS hier degelijk naar kijkt.
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:10:
Moraal van het verhaal: geruchten op NeoGaf kun je een stuk serieuzer nemen, zowel pro PS4 als pro X1, dan op de blog van die lapzwans van een misterx.
En jij maakt precies de fout die ik probeerde aan te wijzen :) (niet dat ik ooit serieus nam, maargoed).

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 23-10-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is trouwens de reactie van Penello, althans, die op pagina 1 staat (volgens mij heeft hij dit al eerder gezegd):
"People DO understand that Microsoft has some of the smartest graphics programmers IN THE WORLD. We CREATED DirectX, the standard API’s that everyone programs against. So while people laude Sony for their HW skills, do you really think we don’t know how to build a system optimized for maximizing graphics for programmers? Seriously? There is no way we’re giving up a 30%+ advantage to Sony. And ANYONE who has seen both systems running could say there are great looking games on both systems. If there was really huge performance difference – it would be obvious.

I get a ton of hate for saying this – but it’s been the same EVERY generation. Sony claims more power, they did it with Cell, they did it with Emotion Engine, and they are doing it again. And, in the end, games on our system looked the same or better.

I’m not saying they haven’t built a good system – I’m merely saying that anyone who wants to die on their sword over this 30%+ power advantage are going to be fighting an uphill battle over the next 10 years… "
SinergyX schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:16:
[...]

Tja, heeft 2 kanten he? Gooi een nepgerucht goed genoeg de wereld in en mensen geloven het. Zo vlak voor de launch is dat nooit een goed iets. Elke scheet die wordt gelaten op internet wordt meteen overgenomen door tientallen game/techsites (gelukkig dat T.net hier niet direct aan mee doet). Als hij meteen wat damage control kan doen, wat moeilijk is omdat het gros van neogaf mensen een concentratie-bereik heeft van max 1 pagina, laat je in ieder geval zien dat MS hier degelijk naar kijkt.

[...]

En jij maakt precies de fout die ik probeerde aan te wijzen :) (niet dat ik ooit serieus nam, maargoed).
Echter lees jij blijkbaar ook niet wat ik net heb gezegd: ik twijfel namelijk sterk aan dit specifieke gerucht. Als je Ryse kan uitpoepen, kan ik het me niet voorstellen dat die oude CoD zooi niet hoger dan 720p kan lopen. Als dit dus al waar is, ligt het aan de devs en niet aan de X1.

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Nee dat is idd een oude dit zei die:
http://m.neogaf.com/showpost.php?p=87100693

Waarop cboat dit antwoordde:

http://m.neogaf.com/showp...p=87109570&postcount=3169

[ Voor 36% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 23-10-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:18:
Dit is trouwens de reactie van Penello, althans, die op pagina 1 staat (volgens mij heeft hij dit al eerder gezegd):

[...]

[...]

Echter lees jij blijkbaar ook niet wat ik net heb gezegd: ik twijfel namelijk sterk aan dit specifieke gerucht. Als je Ryse kan uitpoepen, kan ik het me niet voorstellen dat die oude CoD zooi niet hoger dan 720p kan lopen. Als dit dus al waar is, ligt het aan de devs en niet aan de X1.
Wat weer aannemelijk is met de geruchten geen 30% verlies, maar is op de beruchte site ook een Multi developer die anoniem stelt, dat Xbox One krachtiger is.
Anonymous: Hi there, I found this blog due to a couple interns working at my office branch who were arguing some of the points here. As intriguing as a lot of these posts are, I find it interesting how much credence the 'flops' are being given to any given console.As a current employee of a certain multiplatform game developer that shall not be named, my department has basically been in charge of overseeing parity between console versions. Just fyi, the numbers you have been comparing are a quite a bit off from the actual systems total output, at least with the latest devkit builds on both sides.As you know, the computation of floating point operations depends on the speed the processors can cycle through the code. FYI the PS4 is currently clocking speeds up to around a 3.68 Tflop equivalent system. X1 one the other hand is running about 3.8 in the most recent kits. Both will easily reach higher output as systems are optimized. For a while, the output was pretty much identical. X1 pulled ahead with the clock increases and the latest updates. The hardware argument used around most of the net is completely moot, as it only considers the raw gpu specs, and not the APU as a whole, and both systems are running custom APU with key differences. Take all this with a grain of salt, as who knows what update either system releases next will make 'X system' this much faster etc. Like I said, both have room to grow. Also, software development on the PS4 is taking longer, which should be obvious from the recent delays. This was expected, though I'm sure PS4 will launch on schedule. X1 is doing great schedule wise. Cheerio :)
De ps4 heeft rationeel geen enkele game die grafisch kan topen aan Ryse, Mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

Wat weer aannemelijk is met de geruchten geen 30% verlies, maar is op de beruchte site ook een Multi developer die anoniem stelt, dat Xbox One krachtiger is.

[...]

De ps4 heeft rationeel geen enkele game die grafisch kan topen aan Ryse, Mijn mening ;)
Nee idd killzone is echt net ps2 kwaliteit :S
Die game vind ik grafisch beter dan ryse hoor, je ziet van die grote skylines enz, bij ryse heb ik alleen nog maar een gevecht in een bos gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:10:
[...]

In je post staat wat je bedoelt. Ik vind het gewoon onzin om misterx met NeoGaf te vergelijken, zoveel crap kraamt die gast uit. Over ongefundeerd gesproken. Ik zeg ook nergens dat het gerucht op NeoGaf klopt (ik laat me zelfs positief uit over de X1 hierboven, en trek het gerucht van NG in twijfel, niet gelezen?). Je roept over andere mensen dat ze niet objectief zijn, maar jij bent het ook verre van. :)

Bram, ik hoef je toch niet duidelijk te maken dat er een verschil is tussen het posten van je persoonlijke voorkeur (dus voor een bepaald product te gaan) of ongefundeerd met allemaal geruchten komen waar de objectiviteit ver in te zoeken is.

Ik laat mij zelfden tot niet uit over de meest vage geruchten in dit topic, ik schrijf alleen dat mensen Grave veroordelen over de geruchten die hij hier naar binnen brengt, terwijl anderen er hier alles aan doen om de negatief GERUCHTEN die ze over de Xbox One kunnen vinden maar graag posten. Dat is gewoon een dubbele moraal.

Totaal geen enkele onderbouwing, allemaal haantjes gedrag. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom jij als PS4 gebruiker zo moet vitten op alles wat maar een beetje positief is voor de Xbox. Natuurlijk, het hoeft je keus niet te zijn, maar wees een flinke vent en kraak de keuze van anderen niet af. De Xbox One zal zeker geen slecht apparaat zijn.

Maar ga mensen als Grave niet veroordelen wanneer je zelf exact het zelfde doet...... Het strooien en verwijzen naar geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
v8power67 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:25:
[...]

Die game vind ik grafisch beter dan ryse hoor, je ziet van die grote skylines enz, bij ryse heb ik alleen nog maar een gevecht in een bos gezien....
Ryse vind ik zelf ook niet echt indrukwekkend, dit is gewoon puur smaak of je het er goed uit vind zien of niet.
Killzone en Infamous zijn wat dat betreft tot nu toe de meest indrukwekkende games van de Next-Gen Consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het zijn beide mooie games die grafisch sterk uit de hoek komen. De E3 trailer van Ryse (met die landing op het strand) laat overigens een redelijk open wereld zien.

Wat mij betreft staan ze gelijk.
Bullet NL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:26:
[...]
Totaal geen enkele onderbouwing, allemaal haantjes gedrag. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom jij als PS4 gebruiker zo moet vitten op alles wat maar een beetje positief is voor de Xbox. Natuurlijk, het hoeft je keus niet te zijn, maar wees een flinke vent en kraak de keuze van anderen niet af. De Xbox One zal zeker geen slecht apparaat zijn.
Kun je me een (recent) voorbeeld geven waarin ik "vit" over positief Xbox nieuws en de keuze van anderen afkraak? Of baseer je deze uitspraak nog steeds op posts van maanden geleden?

edit: De desbetreffende quote.
Man these threads crack me up. Well done on the Nickelback gif.

I'm not going to convince anyone differently, but it's funny how people interpret the tweet as confirmation.

First - I don't know the resolution. I don't have more sophisticated tools than anyone else. I watch the game on a nice TV with the XBO set to 1080p for every game, there is no way for me to know what's native vs. upscaled unless I'm told.

Second, if I did know, it wouldn't be my place to say anything.

If the Ryse footage last week showed me anything, it's that you get a much more interesting discussion when you're looking at real footage.

So now I've seen the PS4 footage, and I've seen XBO running live. To me, they both look great.

The resolution will be what it will be. It will be known when Activision wants it to be known. The only thing I was curious about was if the games look different, and based on the assets available to me, they don't.

So I think when XBO footage comes out, and people can compare resolutions, effects, framerate and other things the debate will be more interesting.

All that doesn't come across in Twitter-sized bites.

[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Dus er is geen verschil tussen groot gerucht met bekende insiders op een bekend forum en lappentekst van een fanboyblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit wordt live gerendeerd door de Xbox One
Ryse: Son of Rome ‏@RyseGame 18 Oct
To those who asked: Yes, our new Story Trailer is 100% in-engine, in-game footage on #XboxOne ! Watch it again here: http://bit.ly/19WuvOk
https://twitter.com/RyseGame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:30:

Kun je me een (recent) voorbeeld geven waarin ik "vit" over positief Xbox nieuws en de keuze van anderen afkraak? Of baseer je deze uitspraak nog steeds op posts van maanden geleden?
Kom Bram, het plezier waarmee jij nu weer inspringt op de NeoGaf geruchten zegt toch weer genoeg. Ik schrijf alleen maar dat het onjuist is dat ander mensen hier worden veroordeeld door de geruchten die ze posten, terwijl de genen die deze persoon veroordelen exact het zelfde doen met eigen ingebrachte geruchten. Deze dubbele moraal moet gewoon stoppen. Of we gaan elkaar niet veroordelen of je moet niet met een dubbele moraal zelf geruchten gaan posten.
arnoutzw schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:30:
Dus er is geen verschil tussen groot gerucht met bekende insiders op een bekend forum en lappentekst van een fanboyblog?
Geruchten blijven geruchten, zonder enige onderbouwing d.m.v. feiten dan je ze gelijk aan elkaar scharen.

[ Voor 52% gewijzigd door Bullet NL op 23-10-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost... 8)7

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:31:

[...]

Dit wordt live gerendeerd door de Xbox One

[...]

https://twitter.com/RyseGame[video]
WTf heb jij het ineens over :S
Ik zeg toch nergens dat het niet ingame is.... Ik zeg heb nog geen enkele indrukwekkende scene gezien zoals in killzone wel zit :S

Killzone story trailer

VS

RYSE son of rome story trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Infinity Ward riep in juni dat beide consoles 1080p60 zouden zijn, dus als ze dat toen riepen dan kunnen ze nu toch vast ook de resolutie bevestigen? Tenzij ze moeten toegeven dat ze een stap terug hebben moeten doen, dan houden ze wijselijk hun mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Klopt Albert panello reageerd en doet net alsof ie niks weet ipv 1080p te bevestigen waarop cboat zegt dat het allang intern bekend is en het niet 'cool' is informatie achter te houden.

Het is toch raar dat de ps4 versie al 1080p bevestig is en over de XO versie niks wordt gezegd

[ Voor 21% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 23-10-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Phusebox schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:34:
Infinity Ward riep in juni dat beide consoles 1080p60 zouden zijn, dus als ze dat toen riepen dan kunnen ze nu toch vast ook de resolutie bevestigen? Tenzij ze moeten toegeven dat ze een stap terug hebben moeten doen, dan houden ze wijselijk hun mond.
Of ze hebben gewoon besloten om zo kort voor de lauch nergens meer op te reageren...
Er zijn zoveel reden te bedenken waarom een bedrijf juist wel of juist niet met info naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat men ook lijkt te vergeten: Het zijn launchgames!
Sinds wanneer benutten die nieuwe consoles goed? Plus dat Infinity Ward nou niet echt bekend staat om diens grafische engine. Sure 60fps w00p w00p, maar veel minder effecten en veel sterieler dan andere games.

@v8power: ik zie anders wel aardig wat epische stukken erin zitten, maar grote verschil is ook dat er enorm veel soldaten rondlopen in Ryse. Bij Killzone zie je max 10 man op het scherm (uitzonderingen daargelaten maar bij de grote beelden van de omgeving is dat dus wat makkelijker, daar moet je ook rekening mee houden. Zelfde reden waarom de Dead Rising graphics er niet fenomenaal uitzien en waarom een game als Dying Light (in hetzelfde genre) toch wat betere graphics kan laten zien.

Titanfall is dan misschien niet direct bij launch beschikbaar, maar het feit dat ie ook al wat later komt zegt ook wel wat natuurlijk. Maar zoals je in dat kwalitatief betere filmpje wat ik eerder postte kunt zien is het grafisch toch wel wat beter dan de youtubefilmpjes doen geloven. En zeker iemand die de game gespeeld heeft moet dan toch concluderen dat het eruit zag alsof het een hogere resolutie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
v8power67 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:34:
Ik zeg toch nergens dat het niet ingame is.... Ik zeg heb nog geen enkele indrukwekkende scene gezien zoals in killzone wel zit :S
En dat maakt een game slecht? Ik zie liever wat romeinen elkaar afslachten dan 'yet another' spacetechieboomboom trailer. Ze zitten in een iets andere genre, logisch dat er ook verschil in zit.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 23-10-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

message=41090126,noline]v8power67 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:34[/message]:[/b]
[...]

[video]
Killzone story trailer

VS

[video]
RYSE son of rome story trailer.
Ook graag bevestiging dat het 100% live is die van killzone.

Overigens op lange termijn komen er altijd mooiere games uit.

Kijk naar exclusieve wii game in 2014

Als je dit ziet erg nice, stel openingstitel, zoalls Ryse en Killzone leggen de lat hoog, maar er zijn uitspraken gedaan door Microsoft & Sony & Nintendo op lange termijn meer grafische mogelijkheden.

Wat blijkt uit onderstaande video door Nintendo en aangekondigde nieuwe titels Sony & Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
SinergyX schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:39:
[...]

En dat maakt een game slecht? Ik zie liever wat romeinen elkaar afslachten dan 'yet another' spacetechieboomboom trailer. Ze zitten in een iets andere genre, logisch dat er ook verschil in zit.
Zeg ik dat dan :S waarom woorden in mn mond leggen ??
Ik zeg alleen dat ik als ik de 2 trailers vergelijk veel meer indrukwekkende scenes zie in killzone.
Grave is degene die riep dat er geen game in de buurt komt van RYSE, en ik zei dat ik killzone mooier vind...
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Als je dit ziet erg nice, stel openingstitel, zoalls Ryse en Killzone leggen de lat hoog, maar er zijn uitspraken gedaan door Microsoft & Sony & Nintendo op lange termijn meer grafische mogelijkheden.

Wat blijkt uit onderstaande video door Nintendo en aangekondigde nieuwe titels Sony & Microsoft

[video]
Waarom zou ik die bevestiging moeten hebben ?? Ik ga er gewoon vanuit dat die in engine is, net zoals ryse in engine is....
En anders ga je even googlen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

echt hey NEOGAF is bijna gexplodeerd gisteravond.
....

CBOAT zat er de laatste keren echt -compleet- naast. Het is ook duidelijk dat Neogaf er alles aan doet om 'voorspellingen' van CBOAT zo luid mogelijk de wereld in te sturen onder het motto "hij heeft altijd gelijk!" en complete radiostilte te houden wanneer het bullshit blijkt te zijn.

Eerlijk, er wordt geklaagd over de onzin die Grave verspreidt maar je beseft echt niet de ironie van Sony fans die maar al te graag ongefundeerde geruchten van onbetrouwbare bronnen verspreiden als absolute waarheid, zolang het de Xbox One maar in een slecht daglicht stelt?

Ik neig naar de Xbox One (doch niet bij launch), maar als graphics echt ZO belangrijk zijn, investeer in een nieuw videokaartje van 200 euro en koop games voor je PC, kom je op termijn nog goedkoper uit ook. Ik speel al jarenlang in 1080p aan 60 fps, en dat gaat voorlopig niet veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 23-10-2013 11:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:45:
[...]

Zeg ik dat dan :S waarom woorden in mn mond leggen ??
Ik zeg alleen dat ik als ik de 2 trailers vergelijk veel meer indrukwekkende scenes zie in killzone.
Grave is degene die riep dat er geen game in de buurt komt van RYSE, en ik zei dat ik killzone mooier vind...

[...]

Waarom zou ik die bevestiging moeten hebben ?? Ik ga er gewoon vanuit dat die in engine is, net zoals ryse in engine is....
En anders ga je even googlen ofzo...
leuk stukje interview killzone
Here’s the second part of my interview with Killzone Shadow Fall‘s lead designer Eric Boltjes (first part here). This focuses on the tech behind the game – building a PS4 engine, what next-gen brings to the action and just how many Helghans Guerilla Games can squeeze on the screen at once.

Killzone Shadow Fall can handle 24 enemy AIs
First of all Boltjes explains how the current Shadow Fall engine has been built from Guerilla’s previous PS3 work: “The engine is still the same,” he says, “But we had to redo a lot of it. It’s a different architecture so a lot had to be re-written”. Interestingly, “a lot of the pipeline for production is still the same”, he points out with the real changes coming from the up-scaling of assets required by the high definition demands of next-gen. “Now it’s x4, x8, because everything has to be higher resolution, has to have more details, more loading, more texture mapping. It’s a lot more work to get the production done in that sense”. Overall he claims, “we had to revamp a lot to go next-gen” but the effort involved was, “a good thing because we just want to make it better”.

“Previously we were limited. You could
have six or seven guys on screen, only two
types, and it had to be at a specific range”
With a new engine and new tech the most “obvious” improvements Boltjes highlights are, “more memory [and] more graphical power on screen”. But better looks aren’t what he considers the most important thing about the move to PS4. “For me as a game designer what I was really interested in was getting more gameplay elements on screen. More enemy types at the same time, more weapon types. Bigger areas. For me that gives us a lot more ingredients to play around with. Previously we were limited. You could have six or seven guys on screen, only two types, and it had to be at a specific range”. The ability to throw more on screen has allowed the lead designer to, “open up much more” and enabled the studio to create the more open ‘gameplay bubbles’ Killzone Shadow Fall is built around.

With the PS4 able to push more enemies on screen I asked Boltjes if there was an upper limit? “Yes. It’s about 24,” he replied, adding “but that’s just enemy AI. And there are other types of enemy AI, lots of destructibility, lots of dynamic objects. Those have much higher limits but the amount of AI is around 24″. That leads to the next obvious question of what happens when Enemy number 25 wanders onto the battlefield. The answer from Boltjes is simple: “framerate drops”. Although he’s at pains to point out that 24 enemies requires an enormous amount of power and something that just wasn’t possible before. “They’re all autonomous, they create their own effects. They’re busy little bees” he says. You’re not just getting 24 Helghans on screen, you’re also getting all their additional effects and interactions, and it’s this that means, “as soon as you push it over [24] then we get performance issues”
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=698140

Heeft Ryse gelukkig geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@grave: indrukwekkende trailer voor wiiu-hardware :O

@v8power: toch vind ik dat je heel erg je persoonlijke voorkeur gebruikt om je punt te verdedigen en niet kan inzien dat er ook wel mooie beelden bij Ryse zitten. Ik zie in ieder geval genoeg stukken die ik wel uitgebreid wil zien. Killzone haalt in de video's toch vooral de scenes uit de eerder getoonde gameplay aan wat mij eerder doet vermoeden dat dat toch wel de mooiste scene uit de game zal gaan zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind beide treilers erg mooi en ga van beide games genieten. De grafische kracht van Ryse zit hem niet zozeer in de omgevingen (het is rond het jaar 0, daar waren nog geen mooie flashy flatgebouwen) maar eerder in het aantal soldaten die in beeld komen, gecombineerd met mooie effecten en hoog detail van de hoofdpersonen.

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:47:
[...]

leuk stukje interview killzone

[...]

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=698140

Heeft Ryse gelukkig geen last van :)
Ja want bij ryse kunnen ontelbaar enemies inbeeld want de xbone is zo extreem krachtig..... |:(
Elke game heeft zijn limiet. Killzone draait op native 1080p. vs 900p van ryse....
EN zo zijn er nog veel verschillen.

@martinspire

Ik zeg nergens maar dan ook nergens dat ik die game niet mooi vind....
Ik zeg alleen dat ik persoonlijk killzone mooier vind, maar ryse heeft ook mooie graphics idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Het mooie aan dit soort discussies is dat je overduidelijk ziet wie voor het PS camp is en wie voor Xbox.
Objectiviteit is er niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Ik ben voor geen enkele kamp. Ik ga ze uiteindelijk beide halen. Maar ik ben persoonlijk gewoon best gecharmeerd van killzone qua graphics. Ryse vind ik ook mooi maar de hele game doet me gewoon niet veel.
Enige launch game waar ik op xbone beetje naar kijk is fm5, dr3 heb ik ook niets mee, net als knack op ps4 me echt niets boeit. Driveclub wel maar helaas uitgesteld. En dan killzone.
Ik kies uiteindelijk als ik de reviews gelezen heb en de vergelijkingen mijn main systeem, en daarna haal ik een keer de andere voor exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:51:
Het mooie aan dit soort discussies is dat je overduidelijk ziet wie voor het PS camp is en wie voor Xbox.
Is ook wetenschapelijk bewezen. Men doet eerst iets(gedrag) en koppelt hier dan een rationale verklaring aanvast. Als je deze ooit als eerste Sony hebt gekocht en dit bevalt dan grote kans dat je voor de ps4 gaat en andersom ook. Sommige hebben met beiden ervaring en kopen beiden.

Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar niet op basis van objectiviteit, maar door eerder gedragservaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:51:
Ik heb net toch echt duidelijk gezegd dat ik beide games even mooi vind. Beetje een kansloze discussie verder. Zowel Ryse als Killzone ziet er geweldig uit, maar ook dat is niet goed genoeg blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
arnoutzw schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:38:

Voorbeeld: http://i.imgur.com/DKomsqx.gif

upscaled: https://dl.dropboxusercon...63563/720p%20upscaled.jpg

native: https://dl.dropboxusercon...163563/1080p%20native.jpg
Interessante plaatjes. :)

Maar langs de andere kant: console gamers zitten verder weg van hun beeldscherm dan PC gamers. Misschien dat het visueel verschil daarom toch nog zal meevallen?
Terwijl bij PC gaming het verschil tussen 720p upscaled versus native 1080p veel meer zou opvallen. Ik zet mijn beeldscherm zelfs expliciet nog dichter bij mij voor PC gaming, dan wanneer ik bv. op internet surf of moet programmeren. Puur voor die ultieme ervaring waarbij je je echt IN het spel voelt omdat je niet kunt afgeleid worden door de kamer waar je je in bevindt. :)

Anyway, het blijft uiteraard slecht nieuws voor de Xbox One als dit waar blijkt te zijn. Zal straks eens Neogaf checken... zal wel weer de moeite waard zijn. Memes, trolls, GIFs, rage... I love it :P

Tis erg, wetende dat de next-gen consoles terug zéér lang moeten meegaan, dat er nu al overduidelijk trukjes moeten gebruikt worden om te voldoen aan de verwachtingen. De PS4 heeft het dan toch meer op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:56:
[...]

Ik heb net toch echt duidelijk gezegd dat ik beide games even mooi vind. Beetje een kansloze discussie verder. Zowel Ryse als Killzone ziet er geweldig uit, maar ook dat is niet goed genoeg blijkbaar.
Ging niet over het Ryse verhaal maar over de geruchten die afgelopen weekend hier neer werden gekwakt door MisterXmedia en vandaag weer een gerucht, dan zie je duidelijk waar mensen een voorkeur voor hebben :P

Is niet slecht bedoeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:56:
[...]
De PS4 heeft het dan toch meer op orde.
Want bij de PS4 gebruiken ze geen trucjes natuurlijk 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
Ik moet zeggen dat ik zowel van Killzone als Ryse onder de indruk ben, maar dat beide games mij niet trekken (gevalletje smaak, zijn niet mijn genres). Ik denk, zoals zo vaak is aangegeven, dat de grafische pracht van beide consoles redelijk dicht bij elkaar gaat liggen en dat het wellicht net zo is als nu dat de ps3 wat afstand neemt bij hun eigen exclusives.

Daarbij komt dat ik meer benieuwd ben naar de storytelling en vernieuwingen die (hopelijk) gebracht gaan worden. Ik heb nu alleen een x360, maar kijk af en toe toch wel jaloers naar bepaalde titels die alleen op de ps3 te spelen zijn. Omdat ik er vertrouwen in heb dat sony deze lijn voortzet zal mijn nieuwe console de ps4 gaan zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

[video]
Ik snap het niet, dit is niet de eerste keer dat je deze game aanhaalt om aan te geven waar de WiiU toe in staat is. Nu zeg je dat het in de buurt komt van ps4 & xone graphics, maar als ik eerlijk ben vond ik final fantasy 13 er nagenoeg even goed uit zien.

Grave, zou jij misschien je zinnen nog een keer willen lezen voordat je ze post? Soms is het echt bijna niet te snappen wat je bedoelt. Niet vervelend bedoeld btw.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:58:
[...]

Want bij de PS4 gebruiken ze geen trucjes natuurlijk 8)7
Natuurlijk niet, dat zal Sony nooit toestaan....

Duhhhhh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Hij zegt toch ook erboven als dit waar is. De rumour betreft dat de xbone 1080p niet trekt en ps4 wel.
Mensen lezen nu echt alleen maar wat ze willen lezen :S

Pagina: 1 ... 100 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!