Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:34:
Het is 1 winkel, maar mochten er straks meerdere winkels dit soort berichten naar buiten brengen, dan zie ik het niet erg positief voor Sony...
Schaarste maakt gewild, dat gaat de hype alleen maar versterken zie bv de launch van de originele Wii. Verder heeft het weinig nut om hier weer voor de zoveelste keer een of andere rant van een puberale xbox site te plaatsen.

Unboxing van de PS4 bij computerbild.de
[YouTube: http://youtu.be/44iaxwO8xIU]

en verder GT.com op bezoek bij onze eigen Guerrilla Games B-) :
http://www.gametrailers.c...t-tv-killzone-shadow-fall

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2013 18:35 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21
Schaarste maakt inderdaad gewild, maar dan moet wel duidelijk zijn dat er meer exemplaren zijn geleverd dan een paar per winkel. :)

En er kan (helaas) niets vergeleken worden met de launch van de Wii. Dat was echt zo absurd. Een dergelijke hype zullen we niet snel meer meemaken.

Edit:

Leuk dat een NL's bedrijf zo in de aandacht komt :). De graphics zien er goed uit, alleen weinig nieuwe beelden volgens mij? Echter de gameplay trekt me op een of andere manier gewoonweg niet, en dan zijn mooie graphics alleen niet voldoende :)

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2013 18:49 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:29:
[...]

Schaarste maakt gewild, dat gaat de hype alleen maar versterken zie bv de launch van de originele Wii. Verder heeft het weinig nut om hier weer voor de zoveelste keer een of andere rant van een puberale xbox site te plaatsen.

Wel lastig probeer mijn mening objectief en goed leesbaar te onderbouwen.

PS4 heeft straks bij de launch geen exclusieve race game, terwijl Xbox One met forza 5 een ijzersterke launchtitel heeft.

Sony en Microsoft zijn beide bedrijven wat erg goed inspeelt op de consument en zich duidelijk richting op entertainment in de breedste zin van het woord.

Ik zou het liefst zien dat Sony en Microsoft straks beide gezamenlijk gelijk marktaandeel hebben een monopolie positie door 1 bedrijf moeten we niet willen.

Nintendo ga ik wel noemen, maar is in mijn ogen te traditioneel willen niet echt meegaan met de graphics, terwijl hun core gameplay ijzersterk is.

Bedrijven als je die objectief gaat analyseren hebben ze kernkwaliteiten.

De kernkwaliteiten van Sony en Microsoft richt zich met hun visie op de entertainment markt en die van Nintendo op oude concepten. Ik geef toe dat ze met de wii een super zet gedaan hebben en hierdoor juist Microsoft en Sony dwingen om ook innovatief te zijn.

Ideaal zie ik Nintendo nu niet meer als console bouwer, maar als gamebedrijf. Die games op alle markten uitbrengt.

Mijn voorkeur is het liefst alle consoles, maar financieel moet dit ook kunnen en Microsoft biedt nu de meeste waar. De meeste games en features. Op langere termijn, zodra de exclusieve titels van Sony binnenkomen ga ik ook wel een ps4 aanschaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:43:
[...]

PS4 heeft straks bij de launch geen exclusieve race game, terwijl Xbox One met forza 5 een ijzersterke launchtitel heeft.

..........
meh heb al Forza 4, Forza 5 is Forza 4 met wat betere physics en graphics. Ik wil Dag/Nacht en Weather |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoutzw schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:51:
[...]

meh heb al Forza 4, Forza 5 is Forza 4 met wat betere physics en graphics. Ik wil Dag/Nacht en Weather |:(
De controller die ervaring schijnt echt prachtig te zijn, maar ik hoop dat Microsoft zo sportief is om hier ook met tours langs te gaan :)

Tot nu toe Amerika, Engeland en Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Zeker! Kan niet wachten tot hier Xbox one en PS4 kiosken komen staan. Kan me herinneren dat ik de COD2 demo op een 360 kiosk kapot heb gespeeld in de winkel :P . Dat gaf me al best een nextgen gevoel en daar is deze gen toch flink overheen gegaan maar nu vind ik de graphics niet meer om aan te zien (zoveel jaggies)

[ Voor 32% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 18-10-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hoewel het er goed uitziet, vind ik de game totaal niets en lijkt me op een gegeven moment dodelijk saai worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
arnoutzw schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:51:
[...]

Hoeveel races in toerwagens worden er dag/nacht gereden? Bij regen worden zelfs veel races echt stil gelegd omdat het te gevaarlijk wordt.

Forza 5 is helemaal geen Forza 4, natuurlijk is het een opvolger, maar het online gaming deel met profielen die zich door ontwikkelen is compleet nieuw. Daarbij zijn er ook nieuwe circuits aangekondigd.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:00:
[...]

Hoewel het er goed uitziet, vind ik de game totaal niets en lijkt me op een gegeven moment dodelijk saai worden.
Op welk gebied als ik vragen mag?

Nog weer speculatie op lange termijn zie ik bedrijven als Google en Apple zich ook wel focussen op de entertainment systemen.

Ik denk dat het, daarom ook aannemelijk is dat Microsoft met AMD de doelstelling hebben om de console en pc markt te domineren. AMD heeft al een win win situatie alle consoles zijn voorzien van AMD hardware.

Als blijkt dat PC(mantle) = xbox one (mono), dat kunnen gamedevelopers die multieplatform gaan zich direct focussen op de grootste markt(PC & console). Nieuwkomers zoals Google en Apple kunnen lastig deze markt bestrijden. Op lange termijn wil Microsoft, Sony alle commerciele bedrijven hun marktpositie behouden/verbeteren en Microsoft heeft niks voor niks een 3 miljard deal met AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Bullet NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:02:
[...]

Hoeveel races in toerwagens worden er dag/nacht gereden? Bij regen worden zelfs veel races echt stil gelegd omdat het te gevaarlijk wordt.

Forza 5 is helemaal geen Forza 4, natuurlijk is het een opvolger, maar het online gaming deel met profielen die zich door ontwikkelen is compleet nieuw. Daarbij zijn er ook nieuwe circuits aangekondigd.
alle 24uurs/12 races? 8)7 en op F1 na waar ze bij teveel regen de race stil leggen omdat de auto dan een surfplank wordt kunnen tourwagens prima in de regen rijden.

Circuits hadden ze ook wel als DLC kunnen uitbrengen.. Al trok de toevoeging van Spa me wel. maar
de vernieuwingen zijn voor mij gewoon nog niet overtuigend genoeg, wacht wel op Forza 6 en haal dan mischien nog een Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:02:
[...]

Gelijk heb je forza 5 heeft t.o.v forza 4 deze nieuwe features totaal overzicht

hmm nergens een bron te vinden alleen maar graphics vergelijkingen 8)7

deze site officieel geeft toch wel leuke feature overzicht, maar niet tov forza 4

http://forzamotorsport.net/en-US/FM5/Features.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:05:
[...]

Op welk gebied als ik vragen mag?

Nog weer speculatie op lange termijn zie ik bedrijven als Google en Apple zich ook wel focussen op de entertainment systemen.

Ik denk dat het, daarom ook aannemelijk is dat Microsoft met AMD de doelstelling hebben om de console en pc markt te domineren. AMD heeft al een win win situatie alle consoles zijn voorzien van AMD hardware.

Als blijkt dat PC(mantle) = xbox one (mono), dat kunnen gamedevelopers die multieplatform gaan zich direct focussen op de grootste markt(PC & console). Nieuwkomers zoals Google en Apple kunnen lastig deze markt bestrijden. Op lange termijn wil Microsoft, Sony alle commerciele bedrijven hun marktpositie behouden/verbeteren en Microsoft heeft niks voor niks een 3 miljard deal met AMD.
Repetitief, het gekke is dat het een genre is wat ik absoluut te gek vind, maar de game trekt me gewoon niet.
De filmpjes die ik gekeken heb (en dat zijn er heel veel) doen me gewoon weinig tot niets.

Dit is echt zo een game waarvan ik na een uur denk van wat ben ik in godsnaam aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:09:
[...]

Repetitief, het gekke is dat het een genre is wat ik absoluut te gek vind, maar de game trekt me gewoon niet.
De filmpjes die ik gekeken heb (en dat zijn er heel veel) doen me gewoon weinig tot niets.

Dit is echt zo een game waarvan ik na een uur denk van wat ben ik in godsnaam aan het doen.
Okay je onderbouwt je mening wel, wil het zelf graag spelen nu een casual gamer en deze game weet ik dat ik het kan afronden.

Games zoals europa universalis prachtig ongekende gameplay qua diepgang. Alleen de tijd in een review van gamer gaven ze als tip laat de eerste 300 uren de hints aanstaan.

Toen had ik zoiets van 8)7. Ben gemiddeld straks 70 uur bezig met activiteiten dan is deze game niet te halen.

Ryse is dan een kort, maar krachtige ervaring, waarvoor ik tijd kan vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:00:
[...]

Ik heb een beetje hetzelfde. En die cutscenes zien er zeker wel een stuk mooier uit dan de gameplay sequences. Lijkt me dat die wel lichtelijk opgepoetst zijn.

Verder vind ik het weinig interessant ogen. Ik ben sowieso geen fan van de games van Crytek (met name Crysis vind ik echt ruk). Veel eyecandy, maar weinig diepte en immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe post anders vrij onoverzichtelijk.

Nu net een nieuwe bericht om de rumor site, maar volledig over tiled resources
Xbox Ones hardware Tiled Resources in mode detail. A huge Xbox One advantage over PS4.October 18th, 17:20
Hi_def_ninja: So no raw Tflop number, claims of sub 60fps is true due to multi-platform games pushing for early release dates and relying on gddr5 to do heavy lifting and not utilizing esram effectively. This will all change as esram/SoC cache and TR refines with driver releases. 1st party exclusives already using this, albeit low utilization, as its early in resource life cycle. Evident in Forza/Ryse and AI quantity in Fables will amaze. PS4 load on cpu and gpu causing optimization troubles that will only get worse as comlexity tries to increase. XB1 shines here as cpu cache/register/esram snoops allow computes to be offloaded and retrieved from specialized CU's seamlessly alleviating cpu/gpu load.

Misterx: Great info. Do you have some more? :) In your opinion why MS let people think it is 1.31TF? Is it really is as on HotChips slides or something is hidden?
Hi_def_ninja: because it is! the question is what can 1.3 tflop do converting 6gb to 32mb and on call???? Much more than 1.8tflop can rendering full texture loads!!!!!

Misterx: How is that possible for 1.31TF to last for 10 years?
Hi_def_ninja: Your not doing the math. What is the reduction in overhead to take 6gb to 32mb
Hi_def_ninja: Ok so heres the breakdown as simple as I can put it. Ill try not to forget anything.

Ever wonder why Ryse is an exclusive? Lets cover a few things and then we will come back to that and why others will be too and the difference in ports to PS4 wont look as good in lifecycle.

PS4 is stronger raw, hands down. Wont make any X fans happy but thats the truth of it. Now lets look at diminishing returns of raw gpu performance. Once PS4 raw compute limit is reached games will cease to increase in detail, complexity and performance. 1.8Tflop today is nothing great. Especially for an off the shelf card. Thats why games are buggy atm. Thats why Crytek say that Cryengine could already max out console.

So why does a dev with a Gfx engine that can already max out next gen console go exclusive with a supposedly less powerful console????

Tiled Resources Tiled Resources Tiled resources. Cant stress it enough. XB1 has low level API that runs seamlessly with High level DX11.2+ Tiled Resources. Game changer. Especially when devs get good at this its gonna be the nail in the coffin. This isnt wishful thinking, hoping. This is in practice, proven. PS4 doesnt have access and they are using OpenGL to try and duplicate but nowhere close to what XB1 does with it.

So is XB1 a 1.3 Tflop machine? I dont know, dont care about the raw number. How much deatil can i put into a game at stable fps? That I care about. Tiled Resources. People dont understand the importance of this. 32mb=6+GB of texture on call. Think about the imlications of this number for a minute when it starts getting used widespread and efficiently. So back to the question of Crytek.

And the answer is because PS4 cant render it at stable FPS. Once PS4 hits performance cap there is no workaround, you just cant do anything about it. XB1 performance cap reduced by factors of ???? by Tiled Resources. We dont even know by how much yet as its just now being used by big Devs.

"They have also employed advanced level of detail techniques which remove details as characters are further away from the camera. This is dependent on per item level on character so there is no real switch of model detail all at once"

When MS said they will let the games do the talking they meant it because once more games launch using this resource there will be no denying the proof. Ryse is just the first wave.

Misterx: That is great info. But why my insider keep tell it is 3.2Tf R280x based?
Hi_def_ninja: 3.2 is probably a real world conversion when using Tiled Resources, although I would expect the real world performance numbers to be higher when Devs get really good at using it.

Misterx: Can you give some exemple or link about that magic 6gb+ to 32mb transformation with examples to understand what the magic is..

For me now i can not get what it is 6gb to 32mb?
How they can feet 6gb of data in 32mb memory?
Seems like 32mb ESRAM could do wonders with post processing not only for 32gb of data(frame buffer) transfered to it but for the whole 6gb scene?

In other words 32mb of esram is a frame buffer only. That frame buffer need to be updated for 6gb of objects instantly? Thouse 6gb of objects need to be calculated ligth position and so on on them and than information need to stored and 6gb of data quickly...and that need horse power on it to make data for the visualisation...32mb is small in could be used as an output only...
Misterx: Don't get the magic..sorry..Maybe you could describe it by simple words...
Hi_def_ninja: Each 32mb "Tile" has access to up to 6GB of renedered texture on call. See below and read, ill look for a demo in practice. Ever wonder if MS didnt want Sony to go with Nvidia???

http://blogs.nvidia.com/b...emory-at-microsoft-build/

Hi_def_ninja: Watch this. This is only using 16mb for 3GB render(misterx: better watch the second video a more detailed).
YouTube: //build/ tiled resources
Hi_def_ninja: you get it now? Glider demo using MB's to render 9GB of data on demand. Only X1. Now what happens when an 1.8 tflop machine runs out of headroom to render and a 1.3tflop(raw) can convert GB's of data on the fly only using MB's of memory address? Domination

Hi_def_ninja: MS didnt care about GDDR5 as its cost put too much loss on X1 sales when Tiled Resources(referred to as TR from this point on) significantly changes the game. MS wanted Sony with AMD as they had exclusivity on DX feature set and API and could exclude Sony from TR usage. If Sony went with Nvidia this wouldnt have been the case as it is allowed access on its cards. Let the fanboys argue about Tflops. When that 1.8 runs out and the TR on X1 is widespread the game fidelity gap will be epic.

misterx: my insider keep tell about host/guest gpus...
Hi_def_ninja: It is R280x based, but with DDR3 mem wont hit the Tflop number. They just wanted the processing power of the GPU and the latency of DDR3. Used in conjunction with TR its a MONSTER! TR can do what Sony could only dream of. An 8GB texture render takes 100% GPU load on ps4 while TR on XB1 can do that with 48mb when devs utilize it. Ryse is just the beginning!

misterx: No, i still don't get it on a level i need(low level)...but i guess that will be a an anandtech level article to explain that in detailes for average johg to understand.
Hi_def_ninja: did you watch video?? A normal graphics APU(sony) would require the 3gb(mars video) or 9gb(glider video) to be rendered in full in the gpu. That means a 3gb or 9gb load (sony couldnt do 9gb as gpu only has 8gb)where as the X1 can use TR and the same render only takes 16mb! and 32mb! of memory space. That means when Devs start utilizing TR to its full potential when that 1.8 sony box has reached its computational limit because of memory space and compute the X1 can render exponentially more data and exponentially more fidelity because it can take far more data and render it using only a fraction of memory. 32mb-->rendering 6gb and more!

misterx: where is additional data(more than 6gb in RAM) to render will came from? HDD? Also if current game engines in not yet optimised by game engines how Xbox could have a superioty in multiplatform? Is it easy to adapt an engine for hardware TR and still not use TR on PS4?
Hi_def_ninja: Im just using 6gb as an example, technically they are able to just call on the 32mb, 64mb etc they need so they draw upon texture code from HDD as needed. Thats why full install on HDD to allow for TR calls. Sony wont have TR so they have to call on full texture load and send that to the GPU, significantly reducing the amount of data the GPU can render and process compared to X1 using TR and only calling on 32mb, 64mb etc to render the same texture loads!

Hi_def_ninja: yes it is easy,remember it is a DX subset, it just changes the memory call for what it wants and how it uses the same textures. The code stays the same, the way in which it is called and processed is different and that is specific to the console software and custom architecture. Im unsure of the coding required to allocate TR for reads but as it is DX subset it must be able to use TR whenever the resource is available on a compatible DX11.2+ coded game.

misterx: what in practice RT would mean? more object on screen as i see it..But to make IQ photoreslistic you still need ton of post processing for ligthing and effects...still need the RAW TFs for texturing...as i understand it from my amaterish knowledge of that topic

ESRAM is great but to cacl all the ligthing for that many objects you need 4TF in Unreal Infilnator demo...
As i get it TR could only help to render more objects...but not make them look photorealistic...
Hi_def_ninja: thats not true as the lighting effects are still just textures based on point of view.

Hi_def_ninja: yes you need 4 tflops to render that but that is the gpu rendering the full texture sizes in the gpu. Now take the same amount of data needed to render it and say it is 6gb (I am using the 32mb to 6gb conversion as it is the easiest one), using TR X1 would only have to call on 32mb based on POV. How many Tflops does it take to call on 32mb? so not only is gpu load significantly less but that means that it can call on significantly more data using far less gpu resources.

Hi_def_ninja: 4tflops is needed because the GPU has to render full sized texture data. Dont need 4tflops if your only calling on 32mb or 64mb or 128mb to achieve same texture and effect quality based on POV. Who cares what the ground looks like behind you until you look at it right? :)

misterx: lets separate calcs needed to create an object in memory from calc needed it to render it on screen. So without TR to render a scene we need to(very simplified):

Step 1. Create objects (in memory),
Step 2. Texture them all(in memory).
Step 3. Z-buffer creates a frame for only visible objects.
Step 4. Do post processing for only visible objects(in frame buffer)

What is the difference in render pipe with TR? Is point 1.2 is excluded with TR? Does texturing is in 1.4? What is a proportion between calcs needed to create and render? What TR reduces the most? As i understand TR reduces the render cacls because objects do not need to be rendered in memory...they only need to be created in memory and got their textures allready in frame buffer at stage 1.4

Am i on the right path or totally wrong?
Hi_def_ninja: Grab a beer and watch this, it can explain it better than I can. Then you should understand. Its nice not having to repeat textures anymore, after all, every snowflake is unique :) YouTube: Tiled Resources, exclusive to DirectX 11.2 (Windows 8.1 OS) & Microsoft Xbox One

misterx: Bingo! That is the basic info for dummies like me in that area i asked for :)
Will watch it later tommorow and combine all the info for a new post.
Hi_def_ninja: Not a dummy, just new tech. Everyone getting used to it. Its gonna be amazing.

misterx: So that is a one of the many tech inside that will separete Xbox One from PS4. Developers still do not know how powerfull this tech is because that could not be calculated with RAW TFs numbers. Still i beleive my insider about it is not 1.31TF RAW. There is bold evidences it is not 1.31Tf. It is 3.2Tf and with other hardware chips to help main GPU like RayTracing capabilities, with Tiling Resources the possibilities are endless. Last two days show us a lot to confirm Xbox One have more power in it that majourity beleive. From the video(the beginning is very simple to understand):
Tiled resources OFF:
tiled_off
Tiled Resources ON in the same RAM usage as previous picture.Without RT to achive that we should allocate more muc more RAM in GPU for great shadows.
tiled_on

How many textures do we need to render objects?TR_3

How many RAM is available in GPU compared to GPU textures? 23GB is a game after installing it to HDD.RT_4

What problems RT solve?RT_5Misterx: Also there is another interesting pease of information.

Anonymous: Hi there, I found this blog due to a couple interns working at my office branch who were arguing some of the points here. As intriguing as a lot of these posts are, I find it interesting how much credence the 'flops' are being given to any given console.As a current employee of a certain multiplatform game developer that shall not be named, my department has basically been in charge of overseeing parity between console versions. Just fyi, the numbers you have been comparing are a quite a bit off from the actual systems total output, at least with the latest devkit builds on both sides.As you know, the computation of floating point operations depends on the speed the processors can cycle through the code. FYI the PS4 is currently clocking speeds up to around a 3.68 Tflop equivalent system. X1 one the other hand is running about 3.8 in the most recent kits. Both will easily reach higher output as systems are optimized. For a while, the output was pretty much identical. X1 pulled ahead with the clock increases and the latest updates. The hardware argument used around most of the net is completely moot, as it only considers the raw gpu specs, and not the APU as a whole, and both systems are running custom APU with key differences. Take all this with a grain of salt, as who knows what update either system releases next will make 'X system' this much faster etc. Like I said, both have room to grow. Also, software development on the PS4 is taking longer, which should be obvious from the recent delays. This was expected, though I'm sure PS4 will launch on schedule. X1 is doing great schedule wise. Cheerio :)
bron http://misterxmedia.livejournal.com/

Erg interessant kijk op de site voor videos en screenshots. Geruchten worden steeds aannemelijker
Just fyi, the numbers you have been comparing are a quite a bit off from the actual systems total output, at least with the latest devkit builds on both sides.As you know, the computation of floating point operations depends on the speed the processors can cycle through the code. FYI the PS4 is currently clocking speeds up to around a 3.68 Tflop equivalent system. X1 one the other hand is running about 3.8 in the most recent kits
Als dit waar is damn wie had dat zien aankomen :P

edit die video machtig gaat over streamen van textures cloud denk ik nu direct aan :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:36:
Schaarste maakt inderdaad gewild, maar dan moet wel duidelijk zijn dat er meer exemplaren zijn geleverd dan een paar per winkel. :)

En er kan (helaas) niets vergeleken worden met de launch van de Wii. Dat was echt zo absurd. Een dergelijke hype zullen we niet snel meer meemaken.

Edit:

Leuk dat een NL's bedrijf zo in de aandacht komt :). De graphics zien er goed uit, alleen weinig nieuwe beelden volgens mij? Echter de gameplay trekt me op een of andere manier gewoonweg niet, en dan zijn mooie graphics alleen niet voldoende :)
True, maar goed er zijn inmiddels dik 1,5 Miljoen reserveringen dat is ongekend hoog voor een console wie verwacht dat die dingen straks vol op leverbaar zijn is wel naïef. Sony heeft aan andere grote retailers allang toezeggingen gedaan, zie bv de retailers in NL. Ten tijde van de launch is de PS4 zo'n 2-3maand vollop in productie geweest dan worden er altijd meer dan "een paar". Het is gewoon erg kinderachtig om iets wat ergens door een retailer geroepen is gigantisch op te blazen op een fanboy site... terwijl er geen enkele reden is om vanuit te gaan dat er wereldwijd maar een paar PS4's uitgeleverd gaan worden, heel veel mensen hebben al een toezegging op een launch PS4.

Deze KZ trekt mij juist helemaal. nog nooit een KZ gespeeld, maar door de beelden die ik gezien heb gaat dit mijn eerste shooter ooit op een console worden :+
[...]
Als je objectief over wilt komen moet je stoppen met quotes te posten van fanboy sites :)

De dingen die je hier post zijn extreem pro XO en heel erg anti PS4, dat geeft op zich niets alleen je post zoveel van die berichten dat het (imho) heel erg overkill is en totaal niet meer als een objectief verhaal overkomt. Ik zou zeggen laat die quotes achterwege en post alleen iets als het op een gerenommeerde gamessite oid geplaatst is of een quote van een producent zelf.

Verder is het lullig voor de racefans dat Driveclub uitgesteld is maar die game was echt geen systemseller en zal in mijn ogen zeker geen (noemenswaardige) sales gaan kosten. Een game uitstellen is imho nog altijd veel minder ernstig dan een complete console maanden uitstellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:26:
[...]

True, maar goed er zijn inmiddels dik 1,5 Miljoen reserveringen dat is ongekend hoog voor een console wie verwacht dat die dingen straks vol op leverbaar zijn is wel naïef. Sony heeft aan andere grote retailers allang toezeggingen gedaan, zie bv de retailers in NL. Ten tijde van de launch is de PS4 zo'n 2-3maand vollop in productie geweest dan worden er altijd meer dan "een paar". Het is gewoon erg kinderachtig om iets wat ergens door een retailer geroepen is gigantisch op te blazen op een fanboy site... terwijl er geen enkele reden is om vanuit te gaan dat er wereldwijd maar een paar PS4's uitgeleverd gaan worden, heel veel mensen hebben al een toezegging op een launch PS4.

Deze KZ trekt mij juist helemaal. nog nooit een KZ gespeeld, maar door de beelden die ik gezien heb gaat dit mijn eerste shooter ooit op een console worden :+

[...]

Als je objectief over wilt komen moet je stoppen met quotes te posten van fanboy sites :)

De dingen die je hier post zijn extreem pro XO en heel erg anti PS4, dat geeft op zich niets alleen je post zoveel van die berichten dat het (imho) heel erg overkill is en totaal niet meer als een objectief verhaal overkomt. Ik zou zeggen laat die quotes achterwege en post alleen iets als het op een gerenommeerde gamessite oid geplaatst is of een quote van een producent zelf.
Heb je de reactie van mij van boven gelezen.

Extreem informatie op basis van feiten

zie deze video

Iedereen reageert daar positief en de geruchten zijn qua samenhang meer dan toeval :)

Ik ben er nu wel van overtuigd, maar dat is voor iedereen aan zichzelf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nee Sorry, als ik iets van MisterX zie staan, ga ik niet de tijd nemen om dat te lezen die gast verzind zijn eigen "waarheden" en "bewijzen".

En dat filmpje is zeker interessant voor mensen die in die stof zitten, maar het zegt niets. Microsoft heeft DirectX en Sony heeft OpenGL, wat voor conclusie wil je daar uit trekken?

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Misschien kun je de volgende keer de hele lap weglaten, dat is wat overzichtelijker. Een korte beschrijving waar het over gaat is voldoende. Ik denk dat er bovendien ook al vaak aangegeven is dat niet iedereen die misterxmedia blog interessant/betrouwbaar vindt, dus zo ervaar ik het persoonlijk in ieder geval als een beetje hinderlijk...

[ Voor 32% gewijzigd door vaagisdenaam op 18-10-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik vind het wel leuk om te lezen, ben dan ook van mening dat wanneer iets on-topic is het gewoon gepost moet worden. Dat sommigen er minder belang bij hebben is dan maar zo. Wat helemaal grappig is, mensen die al zeggen te hebben gekozen tussen één van beide consoles lopen nu aanmerking te maken. Laat lekker gaan joh, geruchten zijn prima, zeker in een versus topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:40:
Nee Sorry, als ik iets van MisterX zie staan, ga ik niet de tijd nemen om dat te lezen die gast verzind zijn eigen "waarheden" en "bewijzen".
Erg jammer die video is van microsoft.

De volgende acties hoe denk je daarover?

- preorders die zijn geannuleerd in Zwitserland.
- Uitstel van games
- Alleen knack handson ervaring
- Hitteproblemen ps4

Deze zijn de laatste tijd allemaal bevestigd en misterx roepte the bomb will fall. Dat is wel verdacht, aangezien we de laatste tijd veel negatieve dingen over de ps4 zien voorbij komen.

Ik ben zelf een gamer en weet dat Sony prachtige games aflevert, onlangs nog beyond 2 souls gekocht. :)

Maar games uitstellen is een erg slechte PR zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:44:
Ik vind het wel leuk om te lezen, ben dan ook van mening dat wanneer iets on-topic is het gewoon gepost moet worden. Dat sommigen er minder belang bij hebben is dan maar zo. Wat helemaal grappig is, mensen die al zeggen te hebben gekozen tussen één van beide consoles lopen nu aanmerking te maken. Laat lekker gaan joh, geruchten zijn prima, zeker in een versus topic.
Ja, maar dat doet toch niets af aan het feit dat iedereen zelf ook wel op een link kan klikken, en een lap tekst niet echt nodig is, aangezien geïnteresseerden het zelf ook wel lezen anders...? En dat een korte omschrijving ook voldoende is?

[ Voor 58% gewijzigd door vaagisdenaam op 18-10-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:45:
Ja, maar dat doet toch niets af aan het feit dat iedereen zelf ook wel op een link kan klikken, en een lap tekst niet echt nodig is, aangezien geïnteresseerden het zelf ook wel lezen anders...?
Zo kan je overzichtelijk reageren. Die blog zit niet erg logisch in elkaar en je ziet er 1000den reacties voorbij komen. Ik lees liever de leuke berichten dan ik eerst veel onzin reacties(bashing) moet doorspitten.

Als je dat verhaal zou lezen dan is het wel goed onderbouwd het heeft veel samenhang. Te toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kernkwaliteiten van Sony en Microsoft richt zich met hun visie op de entertainment markt en die van Nintendo op oude concepten. Ik geef toe dat ze met de wii een super zet gedaan hebben en hierdoor juist Microsoft en Sony dwingen om ook innovatief te zijn.
Wat is, behalve graphics, dan iets wat de X1 en PS4 doen wat de Wii U niet zou kunnen. Netflex draait er al op en zo nog wat meer media dingen. Nintendo ziet entertainment echter primair als games en de rest is bijzaak. Microsoft wou een andere kant op gezien hun eerste presentatie van de X1. We hebben gezien hoe dat uitpakte.
Ideaal zie ik Nintendo nu niet meer als console bouwer, maar als gamebedrijf. Die games op alle markten uitbrengt.
Dat zie ik de komende 10 jaar in ieder geval nog niet gebeuren. Als je het vergelijkt met de games divisies van Sony en Microsoft, dan is Nintendo het financieel gezondste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Ja, maar dat doet toch niets af aan het feit dat iedereen zelf ook wel op een link kan klikken, en een lap tekst niet echt nodig is, aangezien geïnteresseerden het zelf ook wel lezen anders...? En dat een korte omschrijving ook voldoende is?
Ik zeg ook nergens dat een headline of een zekere quote niet zou moeten. Ik geef alleen aan dat de berichten van Grave mij niet storen. Wat ik alleen niet begrijp, veel van de quotes die hij aanhaalt brengen de Xbox postief in het nieuws ten opzichte van de PS4. Waarom moeten dan juist de mensen die hebben duidelijk gemaakt om voor een PS4 te gaan aanmerking hebben op de misterX geruchten.

Nogmaals, lekker laten gaan.... Iedereen mag binnen de regels van het topic posten wat hij wil. Stoor jij je aan de Mister X geruchten dan lees je ze toch gewoon niet? Ik zie wel grappige dingen voorbij komen en denk dan van "ja, zou kunnen" maar vervolgens zie ik de professionaliteit van de schrijver en krijg ik direct weer twijfels. Maar toch, als zouden we in dit topic ook maar een paar geruchten op deze manier lezen die werkelijkheid zouden zijn wil ik dat gewoon weten.

Gewoon door gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

- Uitstel van games
- Hitteproblemen ps4

Deze zijn de laatste tijd allemaal bevestigd en misterx roepte the bomb will fall. Dat is wel verdacht, aangezien we de laatste tijd veel negatieve dingen over de ps4 zien voorbij komen.

Ik ben zelf een gamer en weet dat Sony prachtige games aflevert, onlangs nog beyond 2 souls gekocht. :)

Maar games uitstellen is een erg slechte PR zet.
- We weten niet precies hoe het zit daar met die winkel in Zwitserland, voor hetzelfde geld konden ze hun verplichtingen niet nakomen, zie reactie van Martin
- Alleen Driveclub is uitgesteld, ofwel 1 game en niet games, tenzij je multiplats zoals WD meetelt...
- Journo's hebben gewoon hands-on sessies gehad met Driveclub en Killzone, nota bene zelfs de site waar we nu op zitten...
- Hitteproblemen idd als de PS4 in een luchtdichte, plastic case zit.

Ik vind het ook wel altijd zo makkelijk om vervolgens een reactie af te sluiten met: 'Maar ik hou wel van de concurrent hoor' terwijl je ware intentie al erg duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

- Uitstel van games
- Hitteproblemen ps4
-Heb ik niets over te zeggen interesseert me ook weinig, wat zijn de aantallen? als 100 mensen hun pre-order annuleren dan is dat 0,0006 van het totaal aantal reserveringen.

-Allen Driveclub is uitgeslted, andere games die uitgesteld zijn zijn crossplatform, heeft verder niets met de PS4 te maken.

-Ik heb handson ervaringen gelezen van Knack, Driveclub, Killzone AC4, Watchdogs, diverse Indy games etc. etc. geen idee wat je dus bedoeld. Zelfs op de demopods die inmiddles in de USA en UK in winkels staan draaien meerdere demo's

-Hitteprobleem is weer zo'n mooi fabel van de MisterX blog, er is 1 foto gepost van een dode devkit PS4 die in een plastic doos zonder ventilatie stond... tjonge jonge laten dit vooral gaan opblazen! Er zijn de laatste dagen (diverse sites, reviewers etc. hebben demo PS4's gekregen) juist meerdere handson ervaring (incl metingen) dat de PS4 minder warmte produceert dan de PS3. En ook nog eens stiller is dan de PS3 (en die was al stil ten opzichte van de xbox360).

Nogmaals je moet geen problemen maken als die er niet zijn als je de XO bril afzet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

Het is geen probleem dat het er staat maar het is zo een verschrikkelijk lap tekst, een link of een samenvatting is idd iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:55:
[...]

-Heb ik niets over te zeggen interesseert me ook weinig, wat zijn de aantallen? als 100 mensen hun pre-order annuleren dan is dat 0,0006 van het totaal aantal reserveringen.
-Allen Driveclub is uitgeslted, andere games die uitgesteld zijn zijn crossplatform, heeft verder niets met de PS4 te maken.
-Ik heb handson ervaringen gelezen van Knack, Driveclub, Killzone AC4, Watchdogs, diverse Indy games etc. etc. geen idee wat je dus bedoeld. Zelfs op de demopods die inmiddles in de USA en UK in winkels staan draaien meerdere demo's
-Hitteprobleem is weer zo'n mooi fabel van de MisterX blog, er is 1 foto gepost van een dode devkit PS4 die in een plastic doos zonder ventilatie stond... tjonge jonge laten dit vooral gaan opblazen! Er zijn de laatste dagen (diverse sites, reviewers etc. hebben demo PS4's gekregen) juist meerdere handson ervaring (incl metingen) dat de PS4 minder warmte produceert dan de PS3. En ook nog eens stiller is dan de PS3 (en die was al stil ten opzichte van de xbox360).
20000 als ze dit in Nederland zouden doen ben benieuwd ik zou erg gefrustreerd zijn, veel woorden geen daden actie.

Er is een video in omloop waarbij knack opeens een framedrop krijg en vervolgens zie je de console uitslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:57:
[...]

20000 als ze dit in Nederland zouden doen ben benieuwd ik zou erg gefrustreerd zijn, veel woorden geen daden actie.
bron? geloof er nl niets van, eerst heeft 1 winkel geroepen dat ze de pre-orders niet halen en dat waren er blijkbaar 20000 want die hebben nu geannuleerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:57:
[...]

Er is een video in omloop waarbij knack opeens een framedrop krijg en vervolgens zie je de console uitslaan.
Echt?!?! Pre-order geannuleerd :/

Nee ff serieus je hoeft mensen niet proberen over te halen om voor Xbox one te gaan en continue overdreven positief over Xbox te zijn en Ps4 met dubieuze geruchten af te zeiken en dan aan het eind toch af te sluiten ja maar ik hou toch zo van Sony games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:56:
[...]

Het is geen probleem dat het er staat maar het is zo een verschrikkelijk lap tekst, een link of een samenvatting is idd iets beters.
Precies, maar volgens mij wordt zelfs dát al opgevat als fanboyisme hier |:(
Voor de duidelijkheid en hierna hou ik er ook over op, plaats wat je wil en link lekker wat je wil, maar ik denk dat ik namens anderen ook spreek als ik zeg dat een lap tekst van die omvang storend kan zijn, aangezien niet iedereen in elke link geïnteresseerd is, en sommigen dat in dit geval ook al duidelijk hebben aangegeven.

Dus los van het feit waarover of waarvan de link komt, post die gerust, maar ik denk dat zo'n lap tekst niet per se nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron is al een aantal keer voorbij gekomen.

Bedrijf in Zwitserland http://www.vg247.com/forum/topic.php?id=47797

crash video is erg moeilijk te vinden, maar ik kom met een link.

Hier alvast een andere bron
Within the first 10 minutes of the doors being opened at E3, a game had already crashed. That game was none other than the PS4 exclusive Knack. While being played at the Sony booth, the game crashed mid-game to reveal an interesting screen which you can see above.
http://www.exophase.com/6...-reveals-new-ps4-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:55:
Je kan het gelijk hebben, maar aan de andere kant, natuurlijk kan het zo zijn dat er een probleem in de PS4 zit..... Durf jij dan (beargumenteerd) voor de volle 100% uit te sluiten??

Waar rook is, is vuur. Zolang niemand uit kan sluiten dat er echt geen warmte probleem in de PS4 zit zou het bericht dus een kern van waarheid kunnen bevatten.

De Devkids, en of de demo-modellen die nu gebruikt worden in de plastic stolps worden actief gekoeld door een ventilator in de voet van de display. Het kan dus maar zo dat of de ventilator stuk is of de PS4 inderdaad warmte problemen kan ondervinden in een afgesloten ruimte. Iets wat heel relevant kan zijn voor mensen die de PS4 bijvoorbeeld in een Tv-meubel/dressoir willen zetten.

Nogmaals, zolang je een gerucht niet voor de 100% kan uitsluiten is hij relevant in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:01:
[...]

crash video is erg moeilijk te vinden, maar ik kom met een link.

Hier alvast een andere bron

[...]

E3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoutzw schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Echt?!?! Pre-order geannuleerd :/

Nee ff serieus je hoeft mensen niet proberen over te halen om voor Xbox one te gaan en continue overdreven positief over Xbox te zijn en Ps4 met dubieuze geruchten af te zeiken en dan aan het eind toch af te sluiten ja maar ik hou toch zo van Sony games...
Geef zelf aan beide huidige generaties te hebben en het liefst straks ook de next gens te hebben.

Wil alleen aangeven ivm met de geruchten dat het wel erg toevallig is en aantal uitspraken blijken te kloppen, ondanks dat het negatief is voor Sony.

Xbox 360 had ook problemen, maar ook later opgelost. Op de lange termijn wel vertrouwen en meer games. Geduld heeft zijn voordelen.
originele bron

http://www.youtube.com/watch?v=1g-PvQdlFR8

video is privated opeens.

andere link is ook dood http://www.fileswap.com/d...on_4_-_YouTube_1.mp4.html

ging hier dus om gamekyo.

Beide video's zijn al verwijderd, maar er zijn wel gebruikers die het gezien hebben.

bron http://misterxmedia.livej...l?thread=6259493#t6259493

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit dubbelpost..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ja maar die bron was van de E3, dat was behoorlijk lang geleden.

Ik zie het als een wanhopige poging om Playstation zwart te maken, en er werd geklaagd dat PS behoorlijke fanboys had maar als je geruchten de wereld in helpt (want niemand heeft daadwerkelijke bewijzen, iedereen heeft een vage bron of ook zogenaamd gezien).

Zou het angst zijn? Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bullet NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

De Devkids, en of de demo-modellen die nu gebruikt worden in de plastic stolps worden actief gekoeld door een ventilator in de voet van de display. Het kan dus maar zo dat of de ventilator stuk is of de PS4 inderdaad warmte problemen kan ondervinden in een afgesloten ruimte. Iets wat heel relevant kan zijn voor mensen die de PS4 bijvoorbeeld in een Tv-meubel/dressoir willen zetten.
un true, dit is toch echt een plastic doos zonder enige vorm van mogelijke ventilatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.thesixthaxis.com/wp-content/uploads/2013/10/ps4-rlod.jpg

Ik weet niet welke "engineer" dit verzonnen heeft maar dat is natuurlijk vragen problemen, maar er wordt gewoon van een mug een olifant gemaakt. En uiteraard gaan er PS4's uitvallen/kapot etc maar dat gaat bij de XO evengoed gebeuren.

Die officiele demopods in winkels zullen ongetwijfeld koeling hebben, zien er erg mooi uit trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VDqXR8B.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:15:
[...]

un true, dit is toch echt een plastic doos zonder enige vorm van mogelijke ventilatie:
[afbeelding]

Ik weet niet welke "engineer" dit verzonnen heeft maar dat is natuurlijk vragen problemen.
Standaard showcase kastje van een winkel waar je dingen die UIT staan in kan laten zien denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Angst is een slechte raadgever. :P Maar angst omdat een console sneller is dan de andere... Wat een luxeproblemen :)

Echter vind ik het niet zo heel vreemd dat er nu ook wat 'negatievere' (als je dat zo mag noemen, want negatief zijn ze niet echt) berichten naar buiten komen over de PS4. Ze zaten natuurlijk na de communicatie fails van MS on top of the world zonder dat ze zelf eigenlijk iets hadden gecommuniceerd. Dat is natuurlijk niet helemaal vol te houden tot het einde van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
http://misterxmedia.livejournal.com/140681.html#comments

Prachtig hoe misterx weerwoord van incognitofella, inclusief hands-on bronnen van Beyond3D de grond inboord door te zeggen dat je hun niet moet geloven omdat daar MS haters zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Ik weet niet welke "engineer" dit verzonnen heeft maar dat is natuurlijk vragen problemen.

Die officiele demopods in winkels zullen ongetwijfeld koeling hebben, zien er erg mooi uit trouwens:
[afbeelding]
Nice geldt ook voor Microsoft
Recently it was reported that Sony France has created full-fledge Apartment 4 to showcase their upcoming next-gen Playstation console, PS4, it looked really fabulous.

So does Microsoft has any answer to this marketing gimmick of Sony for Playstation 4?, YES indeed, Microsoft is not far behind in marketing Xbox One. The firm has created a whole Xbox One-themed warehouse in Paris to showcase theor upcoming next-gen Xbox console, Xbox One.
bron http://www.gamepur.com/ne...ce-showcase-xbox-one.html

qua marketing doen ze het nu beter dan Sony, maar dit is mijn mening we zullen het gaan meemaken.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:29:
[...]

Unboxing van de PS4 bij computerbild.de
[video]

Die headset die er bij zit kan toch niet kloppen mag ik hopen? Mijn god wat een goedkoop prut ding zeg. Zit je online te gamen moet je ook nog met dat ding gaan klooien. Je zou verwachten dat ze nu toch wel weten wat je als consument graag ziet. Niet dit dus... 8)7

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:01:
[...]

Geloof dat verhaal best, maar ik denk eerder dat er 2 annuleringen zijn dan 20000 daar heb ik nog steeds geen bron van. Hadden ze maar bij een fatsoenlijke retailer moeten bestellen.

Wie annuleert nu zijn pre-orders als je hoort dat er bij een andere winkel tekorten gaan zijn? als ik morgen lees dat de mediamarkt te weinig geleverd krijgt dan lach ik in mijn vuistje maar no-way dat ik mijn pre-order bij een andere winkel annuleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:18:
[...]

De geruchten dat de Xbox One te kampen heeft met productie zijn ook al bewezen niet waar te zijn.

Probeer ook aan te geven dat beide bedrijven fouten maken. Microsoft met hun subtiele DRM, maar ze maken nu veel goed en dat mag ook gezegd worden.

Gaat mij om de entertainment en als je het beste wilt( wat niet bestaat) dan is het rationeel noodzakelijk om beide te hebben, aangezien ze beide hun sterke punten hebben

Sony ( super developers veel first parties, Grote uitgever(Muziek/Films)
Microsoft(kinect 2.0, cloud)

beiden hebben ook erg veel gemeen en ze kunnen elkaar ook kopiëren en aanvullen. Sony zal straks ook weer sterk kunnen terugslaan. Games zoals beyond 2 souls die ervaring daar gaan geweldige vervolgen van komen op de ps4.

Kijk naar boven is geen e3, maar gamekyo.
Ze hebben het bewezen omdat MS het zegt? haha okay :+

Is toch echt E3, daar reageerde ik op.

Sony hoeft in mijn ogen niet terug te slaan, ze staan nog ijzer sterk.
Daar doen een paar fanboy gerucht richting Sony echt niets aan, ik hou serieus van dat soort haat van de Xbox fanboys.
Vooral wanneer over een paar maanden later blijkt dat het allemaal anders is.

Sony gaat de komende maanden ook komen, voor mij komen ze volgende maand al, daar kan geen andere console voor mij in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:22:
[...]

Ze hebben het bewezen omdat MS het zegt? haha okay?

Is toch echt E3, daar reageerde ik op.

Sony hoeft in mijn ogen niet terug te slaan, ze staan nog ijzer sterk.
Daar doen een paar fanboy gerucht richting Sony echt niets aan, ik hou serieus van dat soort haat van de Xbox fanboys.
Vooral wanneer over een paar maanden later blijkt dat het allemaal anders is.

Sony gaat de komende maanden ook komen, voor mij komen ze volgende maand al, daar kan geen andere console voor mij in de buurt komen.
Mijn voorkeur gaat naar beiden, maar leuk dat je impliceert dat ik een fanboy ben, indirect op de man spelen. Ik probeer objectief te blijven Kijk naar beiden uit hieronder hebben beiden nu geen gerucht, maar een concrete feit van mij ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kr0Qp7t.jpg

edit ff verkeerde opmerking eruit gehaald verkeerd geïnterpreteerd door mij

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:31:
[...]

Mijn voorkeur gaat naar beiden, maar leuk dat je impliceert dat ik een fanboy ben, indirect op de man spelen. Ik probeer objectief te blijven Kijk naar beiden uit hieronder hebben beiden nu geen gerucht, maar een concrete feit van mij ;)

[afbeelding]
Nee joh, heb het niet over jou, over dat misterxmedia
Daar zit die haat zo diep, en ik heb daar gewoon totaal geen grip voor, al moet ik er wel om lachen.

Nogmaals voel je niet aangesproken!

[ Voor 12% gewijzigd door Origins op 18-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze post een paar dagen geleden geplaatst over hands ons met de sony kiosk in de vs :

Verwijderd in "[PS4 / XBO] Volgende generatie consoles"

staat toch ook in dat er zijn die haperen en uitvallen. Nogmaals het zijn demo modellen en dev kits dus dit is te verwachten, maar dan nog zoals al eerder gemeld om dan meteen te roepen het is er maar 1 en het is niet waar/overdreven/zwartmakerij is dan weer de andere kant. het apparaat is nog niet af, dus deze dingen gebeuren, klaar.

Nu weg om met de xbox one te spelen voor een paar uur :) dat zijn naar ik vernomen heb wel retail kits, dus mocht er wat uitvallen zal ik dat ook posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]un true, dit is toch echt een plastic doos zonder enige vorm van mogelijke ventilatie:
[afbeelding]

Ik weet niet welke "engineer" dit verzonnen heeft maar dat is natuurlijk vragen problemen, maar er wordt gewoon van een mug een olifant gemaakt. En uiteraard gaan er PS4's uitvallen/kapot etc maar dat gaat bij de XO evengoed gebeuren.

[afbeelding]
Hier crashed bijna alles in. X1, 360, PS3, etc. Alles wat 100W+ zit crashed hier uiteindelijk in. Is het niet de proc, dan is het de hardeschijf, of de voeding.

En plexiglas isoleert ook zo lekker, dus geen convectie, maar ook nauwelijks conductie. Dat is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Nee joh, heb het niet over jou, over dat misterxmedia
Mijn verkeerde interpretatie pas mijn post nog aan. fanboys hebben uiteindelijk 1 valkuil, meerdere consoles is meer fun meer games en geen enkele feature ontbreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:33:
[...]

Mijn verkeerde interpretatie pas mijn post nog aan. fanboys hebben uiteindelijk 1 valkuil, meerdere consoles is meer fun meer games en geen enkele feature ontbreekt :)
En als je een fanboy was, dan was je een hele slechte :P

Nee maar ik gun iedereen een goed werkende console en dan maakt mij niet uit of dat Xbox is of PS4, iedereen gaat volgende maand los (tenminste hier op het forum) en dan zijn we alle geruchten en onzin dingetjes vergeten.

Tenslotte zijn we alle gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:37:
[...]

En als je een fanboy was, dan was je een hele slechte :P

Nee maar ik gun iedereen een goed werkende console en dan maakt mij niet uit of dat Xbox is of PS4, iedereen gaat volgende maand los (tenminste hier op het forum) en dan zijn we alle geruchten en onzin dingetjes vergeten.

Tenslotte zijn we alle gamers
Absoluut :)

Ja foto van beyond 2 souls. PS3 draait moet ik eerlijk toegeven meer uren :o

Met beide super ervaring. Xbox geometry wars echt 100en uren gespeeld en best een goede highscore neergezet :) . PS3 aantal feestjes gegeven en vervolgens vidzone op de achtergrond die de hele collectie van

Ze vullen elkaar perfect aan zou nu niet zonder Xbox willen of PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we het erop houden dat beide consoles zo'n kast niet fijn vinden en dat het niet echt duidelijk aangeeft of de PS4 problemen heeft. Gezien de overige reacties (fluisterstil, keol) lijkt me dit een uitzondering.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op de ps4 site en zie positief soortgelijke specs als die van de Xbox en beide lijken toch verdacht veel op elkaar.

Extreme speculatie stel op lange termijn dat Xbox, PS4 en AMD een samenwerkingsverband hebben om samen de markt te domineren. Beide producten kunnen elkaar prima aanvullen.
10 juni 2013
Ontwerp en specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
bron http://nl.playstation.com/ps4/features/techspecs/

Wijzigingen zijn altijd dynamisch :-) en geruchten van xbox one impliceren dynamische specificaties en Sony geeft op hun website aan dat zij dit ook hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwisselbare hardeschijf is automatisch al dynamisch specs voor de PS4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:49:
Verwisselbare hardeschijf is automatisch al dynamisch specs voor de PS4 :+
Ja klopt wel verdacht dat Microsoft dit anders aanpakt sommige features zijn zo vanzelfsprekend dat het wel lijkt dat ze zoiets hadden laten we het verdelen, zodat mensen beiden kopen en deze elkaar perfect aanvullen.

Microsoft hdmi is compatible met de ps4 dus beiden systemen kan je op elkaar aansluiten.

PS4 als die met vidzone met betaald abonnement zonder ads voor 8 euro in de maand dan ben ik alleen al om, aangezien de games goed zullen zijn en dit vertrouwen heb ik ook met Microsoft.

Microsoft heeft statische schijf en dynamische apu en cloud, waardoor je met streamen van games geen hardeschijf nodig hebt.

Sony dynamisch ruimte, vaste api, en een cloud in ontwikkeling, waardoor de systemen op elkaar lijken.

Beide hebben een AMD. als microsoft 40% aandeel heeft en Sony 40% dan heeft Microsoft 80% en Nintendo 20% dan heeft AMD 100% marktaandeel. Valve gaat nu straks de strijd aan door ook bij Nvidia aan te kloppen. Als op lange termijn Google en Apple erbij komen dan zie ik Sony en Microsoft goed samenwerken. Sony heeft aangegeven op lange termijn wel games uit te brengen op de Xbox One en andersom zou dit ook kunnen.

Ga mijn ultimate lego collectors 10179 verkopen de milennium falcon van 5000 stukjes, met dit geld kunnen beide consoles worden aangeschaft. Jammer van de lego, maar die consoles zijn heel wat dynamischer dan blokjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Grave,

Zou je alsjeblieft wat minder supervage bronnen / geruchten willen gebruiken, zeker als die erg lang zijn qua hoeveelheid tekst, die van supervage sites komen, die door supervage en weinig betrouwbare figuren gepost zijn. Als je toch zo'n gerucht plaatst, doe het van op de volgende manier: je vat kort en krachtig samen waar het over gaat, en linkt dan naar de brontekst, of, als het gepast is (dus niet tekst wall), plaats je die onderaan.

Voorbeeld: XbOxzFaNbOY heeft een niet erg betrouwbaar gerucht gepost dat de X1 misschien een GPU in crossfire heeft. Bron: www.com

Uiteraard wees je kritisch en plaats je niet elke scheet in dit topic.

Bedankt.

Edit: hoe het niet moet: Verwijderd in "[PS4 / XBO] Volgende generatie consoles"

[ Voor 7% gewijzigd door witeken op 18-10-2013 21:02 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:44:
[...]

bron http://nl.playstation.com/ps4/features/techspecs/

Wijzigingen zijn altijd dynamisch :-) en geruchten van xbox one impliceren dynamische specificaties en Sony geeft op hun website aan dat zij dit ook hebben
Sorry, maar, really?

Dat zinnetje zegt net zoveel als 'zet en drukfouten voorbehouden' in reclamefolders...
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:56:
[...]
Microsoft hdmi is compatible met de ps4 dus beiden systemen kan je op elkaar aansluiten.
hdmi is hdmi?
PS4 als die met vidzone met betaald abonnement zonder ads voor 8 euro in de maand dan ben ik alleen al om, aangezien de games goed zullen zijn en dit vertrouwen heb ik ook met Microsoft.

Microsoft heeft statische schijf en dynamische apu en cloud, waardoor je met streamen van games geen hardeschijf nodig hebt.

Sony dynamisch ruimte, vaste api, en een cloud in ontwikkeling, waardoor de systemen op elkaar lijken.

Beide hebben een AMD. als microsoft 40% aandeel heeft en Sony 40% dan heeft Microsoft 80% en Nintendo 20% dan heeft AMD 100% marktaandeel. Valve gaat nu straks de strijd aan door ook bij Nvidia aan te kloppen. Als op lange termijn Google en Apple erbij komen dan zie ik Sony en Microsoft goed samenwerken. Sony heeft aangegeven op lange termijn wel games uit te brengen op de Xbox One en andersom zou dit ook kunnen.
No offense, maar lees ajb je berichten een keer door voor je ze post. D'r is qua opbouw echt geen chocola van te maken...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:59:
Grave,

Zou je alsjeblieft wat minder supervage bronnen / geruchten willen gebruiken, zeker als die erg lang zijn qua hoeveelheid tekst, die van supervage sites komen, die door supervage en weinig betrouwbare figuren gepost zijn. Als je toch zo'n gerucht plaatst, doe het van op de volgende manier: je vat kort en krachtig samen waar het over gaat, en linkt dan naar de brontekst, of, als het gepast is (dus niet tekst wall), plaats je die onderaan.

Voorbeeld: XbOxzFaNbOY heeft een niet erg betrouwbaar gerucht gepost dat de X1 misschien een GPU in crossfire heeft. Bron: www.com

Uiteraard wees je kritisch en plaats je niet elke scheet in dit topic.

Bedankt.
gerucht dit was wel onderbouwt met mijn eigen mening en de dingen die ik opnoemde. hdmi ondersteuning ps4 zijn geen geruchten. Heb nu niks gequote alleen mijn eigen mening verwoord, wat exact aan de topics regels voldoet en mocht je dit toch anders zien is de correcte manier om een TS in te dienen, Ik ben kritisch als je die foto van mij ziet, Zul je meerdere merken zien en dat ik niet blind voor 1 merk ga, maar beide systemen alleen, maar toejuich jammer dat jij mij anders interpreteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:01:
[...]

Sorry, maar, really?

Dat zinnetje zegt net zoveel als 'zet en drukfouten voorbehouden' in reclamefolders...
[...]

hdmi is hdmi?

[...]

No offense, maar lees ajb je berichten een keer door voor je ze post. D'r is qua opbouw echt geen chocola van te maken...
Cloud computing en heb hier al genoeg real tech video's over gepost, hieruit blijkt dat ze de grafische kracht kunnen laten toenemen en dat noem ik dynamisch.

HDMI. Je sluit de Xbox One letterlijk aan met de ps4.
"The Xbox One has both HDMI-in and HDMI-out capability. The point of HDMI-in is to allow you to hook up a cable box, with output then running from the Xbox One to your television. As it turns out, however, that's not the only thing the Xbox One can do. Since the HDMI-in port is a standard option, it can accept video input from a PS4 and also accept a video stream from a PC. According to Xbox senior director of product management, Albert Panello, "any application can be snapped to a game... this could be the live TV feed, so if you wanted to play Ryse and Killzone (a PS4 exclusive), you could snap that." Keep in mind, snapping a title to the Xbox One doesn't mean that you can actually keep using Xbox One controllers in the game. If you want to snap in a PS4 game, you still need PS4 controllers. If you want to hook a PC into the Xbox One's video output, you still need mouse and keyboard, though if the Xbox One's controllers are eventually PC compatible, then you might be able to use the same controller on both platforms without doing much more than flipping a switch."
bron http://slashdot.org/story...-connect-ps4-pcs-and-more

Tegelijk Ryse en Killzone spelen klinkt niet verkeerd.

Mochten er onduidelijkheden zijn pas ik die graag aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbelposts, enorme lappen tekst met wazige zinnen en nog wazigere geruchten waarbij het overduidelijk is waar de voorkeur ligt, en vervolgens de boel toedekken door te zeggen dat je beide consoles fantastisch vindt.

Vraag me af wie je nu precies voor de gek probeert te houden. Ons of jezelf. :)

edit: Laat ook maar trouwens, lees er wel overheen.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 18-10-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Cloud computing en heb hier al genoeg real tech video's over gepost, hieruit blijkt dat ze de grafische kracht kunnen laten toenemen en dat noem ik dynamisch.

HDMI. Je sluit de Xbox One letterlijk aan met de ps4.

[...]

bron http://slashdot.org/story...-connect-ps4-pcs-and-more

Tegelijk Ryse en Killzone spelen klinkt niet verkeerd.

Mochten er onduidelijkheden zijn pas ik die graag aan
Ja dat is wel fijn enzo, maar ik snap niet waarom je dat zou doen. Gimmick gehalte is te hoog vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:19:
[...]

Ja dat is wel fijn enzo, maar ik snap niet waarom je dat zou doen. Gimmick gehalte is te hoog vind ik.
De huidige generatie. Ik gebruik de ps3 nu voornamelijk icm vidzone. Deze dienst zou je dan tegelijk met de xbox kunnen snappen. Ik woon nu heerlijk op mijzelf. Als ik bv aan het eten koken ben snap ik naar vidzone en waarschijnlijk kan je, aangezien je de tv zelfs de xbox one aanzet. Zou je theoretisch ps3 ook via voice controle aan kunnen zetten.

Wel grappig ivm e3 en het DRM drama weer een aanname dat Microsoft en Sony wel veel gelijkenissen vertonen.
Our contacts described Sony’s conference announcements as a PR play, and revealed that its decision to go DRM-free was made at the very last minute.
Afbeeldingslocatie: http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2013/06/SonyconferenceTradeins.jpeg

bron http://www.edge-online.co...oth-consoles-say-sources/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verschil is wel dat Sony de juiste last minute beslissingen heeft genomen en dat Microsoft vooral schijt aan de consument had en zichzelf in een PR gat heeft gegraven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:24:
Verschil is wel dat Sony de juiste last minute beslissingen heeft genomen en dat Microsoft vooral schijt aan de consument had en zichzelf in een PR gat heeft gegraven. :+
Beiden zijn het commerciële bedrijven, toen met die Sony hack, lekker gedonder om mijn cc te blokkeren, had direct in goede database geïnvesteerd. Zo hebben beiden wel dingen die voor de consument wel eens onvriendelijk uitpakten.

Wat er officieel vast staat is dat Microsoft en Sony elkaar niet aanvallen, maar dat je namelijk veel fanboys actief ziet elkaar bashen op basis van een voorkeur(die niet rationeel is) het lijkt soms net een religie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Volgens Jack Tretton was het maanden op voorhand beslist. Wie moet je geloven :p?

Trouwens, door de 180 van MS moet de X1 meteen een day 1 update hebben om die 180 werkelijkheid te maken. Ik heb nog niet gehoord dat Sony ook zo'n update zal doen.

[ Voor 50% gewijzigd door witeken op 18-10-2013 22:37 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:!!!!! WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN IN DIT TOPIC !!!!!

Zo te zien hebben een aantal mensen mij zowat uitgenodigd om ze te waarschuwen of te bannen...

...dus bij deze, de posts hierboven laat ik zitten (want anders kan de helft een waarschuwing/ban verwachten), maar alles wat hieronder nog off-topic, vijandig of een persoonlijke aanval is hou ik bij. Als je recent geleden een waarschuwing van mij of een andere mod hebt gehad kun je een ban verwachten, anders een waarschuwing.

- Geen off-topic posts
- Geen aanvallende/vijandige posts
- Niet op de man spelen
- Niets uitlokken
- Niet reageren op uitlokkende posts
- Speel geen moderator, maar maak een Topic Report aan!

Discussiëren is prima, maar gebruik onderbouwende argumenten.

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 18-10-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:24:
Ik ben eigenlijk van mening dat Sony al de DRM stuff van Microsoft ook wel had gewild of geplanned. Microsoft bracht het alleen eerder naar buiten, daarop kwam vervolgens zoveel negatief commentaar dat Sony het op het laatste moment heeft geschrapt.

Drm is voor ons dan niet altijd even goed. Voor de fabrikanten natuurlijk wel.

Zelfde geld voor de prijs waarschijnlijk. Sony heeft dit gewoon aangepast om onder de One te blijven, iets wat nu waanzinnig goed lijkt uit te pakken maar hoe dat op de lange termijn gaat valt nog te bezien natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Eerste verschil in multiplatform game is een feit. Nu afwachten welke versie de mooiste wordt, X1 of PS4.

http://www.videogamer.com...ook_subtly_different.html?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:53:
Eerste verschil in multiplatform game is een feit. Nu afwachten welke versie de mooiste wordt, X1 of PS4.

http://www.videogamer.com...ook_subtly_different.html?
Toevallig zag ik dat de ps4 versie eruit zou zien als de pc versie.

Open deur intrappen? misschien, maar wel raar zo na mekaar :+

Denk dat zomaar Sony er nog wel eens zelf achter kan zitten. Bedenk nou zelf: Ineens komt dit nieuws, op dezelfde dag als Driveclub wordt uitgesteld. Toeval? Misschien, maar wel heeeeeeeeeeel toevallig

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nee ziet er volgens de dev op de PS4 mooier uit dan op de pc: Need for Speed: Rivals op PS4 mooier dan op PC
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:55:
[...]

Toevallig zag ik dat de ps4 versie eruit zou zien als de pc versie.

Open deur intrappen? misschien, maar wel raar zo na mekaar :+

Denk dat zomaar Sony er nog wel eens zelf achter kan zitten. Bedenk nou zelf: Ineens komt dit nieuws, op dezelfde dag als Driveclub wordt uitgesteld. Toeval? Misschien, maar wel heeeeeeeeeeel toevallig
Tjah de uitgever van NFS is ook niet gek die ziet zijn kans, en zal alles op alles zetten om het gat op te vullen NFS komt nog wel bij launch uit. Dus mensen die persee een racegame willen zullen nu NFS overwegen.

[ Voor 63% gewijzigd door Chaoss op 19-10-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:16
Dat verhaal is al heel oud maar nu opnieuw gepost. Kan alleen niet herrineren wanneer precies. Ik zal even zoeken.

Tada is in augustus al gepost. Lees de tekst is identiek.
http://www.videogamer.com...nsole_than_the_other.html

[ Voor 47% gewijzigd door v8power67 op 19-10-2013 00:37 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus dat het alleen aangeeft dat de PS4 versie er mooier uitziet dan de PC. Staat niets over een vergelijking met de X1. En met 30 fps is het ook weer geen uber-versie imo.

Overigens heb ik van de gameplay-clip nou niet direct een Must Have gevoel gekregen. Ziet er wel aardig uit maar niet meer dan dat. En qua gameplay lijkt ie gewoon erg op diens voorganger die ook al geen hoge ogen gooide. Toch jammer dat de NFS franchise al een aantal jaar weinig boeiends meer heeft voortgebracht.

Dan liever een vervolg van Burnout (met next-gen graphics :~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rise 1080P stream. http://news.xbox.com/~/me...997_ST_H264_15000kbps.mp4

Denk dat je niet kunt zien dat dit native 900p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vroeger was NFS echt DE arcade racer, wat heb ik een uurtjes met de eerste delen op de pc doorgebracht dat is in de latere versie wel afgezakt ja, ik kan me niet eens heugen welke versie ik voor het laatst echt gespeeld heb. Deze versie van NFS ziet er wel weer echt goed uit maar omdat ik "het gevoel" met de serie kwijt ben ben ik niet echt geneigd om dit deel op te pakken. Ik wacht wel lekker tot Driveclub gratis te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Uitlokken - Uniciteit

[ Voor 159% gewijzigd door Uniciteit op 19-10-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn laatste post waarin ik de geruchten die ik gelezen heb combineer met de feiten

Op basis van de video.
Als je die chart bekijkt die voorbij komt ivm marktaandeel zie je dat Microsoft en Sony ongeveer gelijk zijn en Nintendo nummer 1 is. De nieuwe generatie hebben we de volgende bekende consoles
- wii u
- ps4
- xbox one

Als de mainstream een keuze moet maken waar baseert men dat dan op?

Ik volg nu online cursus coursera irrational behaviour en hier blijkt is wetenschappelijk bevestigd.
- hoe meer keuze iemand heeft, hoe complexer het wordt en vervolgens de weg van de minste weerstand aflegt. Rationeel is het antwoord dus gedrag.

Nu de overkomsten tussen beide consoles daarna de verschillende features.
- online netwerk
- games
- first partie developers
- unieke prijzen
- unieke accesoires
- exclusieve games
- AMD
- multiplatform
- social media intregratie
- blu ray
- media features
- soort gelijke chip apu door AMD beiden ontwerpen hebben een award gewonnen.
-DRM
- zelfde basisprijs 500 euro

Als je ziet naar devorige generatie dan kunnen alle 3 goed naast elkaar staan.

speculatie soort samenwerkingsverband tegen mogelijke concurrenten( apple, google, Nvidia,Valve) 100% marktaandeel door 3 is altijd beter dan 7.

Unieke features.
-dat de xbox one statische hardeschijf heeft ivm vervangen en de ps4 dynamisch.

Mijn punt is nu denk ik wel duidelijk. Als ze over zoveel dingen hebben nagedacht zou het onlogisch zijn om een hardeschijf statisch te maken

Ik kom weer terug op de keuzes. Als een doorsnee consument thuis komt en neemt een xbox one mee voor de kinderen en dan blijkt dat hun vriendjes een ps4 hebben. Kinderen kunnen goed drammen en weer terug naar die marktaandeel dan zul je ook zien dat veel mensen van de huidige consoles beide hebben. Ik zie het in mijn vriendengroep vaak samengaan.

De prijzen zijn ook psychologisch om de consument gek te maken voorbeeld.
Toen
Ps4 de krachtigste console en het goedkoopst onlogisch
Xbox one de zwakste console en het duurst logisch
Nu
Xbox one nu de krachtigste en duurst logisch
Ps4 nu het zwakst en goedkoopst logisch

PS4 originele prijs 500 euro. Wat ik uit die cursus geleerd heb is dat geld direct verwachtingen bij de consument oplegt en voor nieuwe producten waar de consument nog weinig ervaring heeft juist de basisprijs die bepaald.
Nu met een duidelijk voorbeeld betreft apple.
- iphone release basisprijs werd gelegd op 599 dollar. Later verlaagd met 200 = 399 dollar.
De theorie voorspelt dat als apple direct had gezegd van 399 dollar, dat ze veel minder omzet zouden hebben en minder winst.

Sony en Microsoft hebben die waarde beide gelijk.

Nu weer waarom de doorsnee consument is genaaid.

De doorsnee consument kan de consoles lastig verwerken. Microsoft, Sony en Nintendo tonen overzichten van 10tallen features. De consument weet als je naar de overeenkomsten kijkt dat je met alle 2 geen miskoop doet. Nu komt het.

Moeder aan verkoper. Welke console is beter?
Verkoper. Beiden zijn ze gelijkwaardig.
Moeder. Welke is goedkoper.
Verkoper. Ps4

Als de moeder nu de ps4 haalt en komt thuis.
Moeder kijk de ps4.
Kindje. Ik wil graag ryse spelen.

Uiteindelijk zijn dit wel scenario's om dus beide consoles aanschaffen

Wat tevens verdacht is tussen Microsoft en Sony. Hoe het nu verloopt met de PR en de geruchten.
Toen
- microsoft krijgt lading negatieve geruchten over zich heen
- Sony komt na de e3 als winnaar in de bus
- Microsoft doet zeer slechte PR
Nu
-microsoft goed uit de verf geruchten steeds aannemelijk
- Sony maakt een klap en moet games uitstellen en preorders wijzigen
- Microsoft doet goede PR.

Het lijkt soms in scene gezet, aangezien beide partijen officieel niks lieten horen, maar zogenaamde insiders het woorden lieten doen.

Zie vorige post van de handson in Japan iedereen lijkt zeer enthousiast over beide consoles.

De winnaar is in mijn ogen de consument met een ruim aanbod in consoles, maar wil je 100% features dan zul je ze alle 3 moeten kopen en AMD met 100% afzet.

Als er onduidelijkheden zijn hoor ik het graag als teaser nu over de verdachte overeenkomsten
- kinect 2.0 - eye toy
- tiled resourcing - opengl variant ff naam kwijt.
- cloud - cloud
-mantle - mono gerucht

Slotwoord
John Carmack had zelfs nog gezegd hoe opvallend de consoles op elkaar lijken en met die laatste handon in Japan ziet ik het helemaal goedkomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Veel te kort door de bocht om te zeggen dat Sony nu slechte PR heeft en Microsoft goede. Ik kom namelijk niet op Xbox geraleerde fansites en ik zie NIETS van de Xbox PR. Van Sony daarentegen zie ik wel PR voorbij komen: reclames op tv (al dan niet samen genoemd worden met een game), speelbare pods in US en UK winkels, versturen van debug consoles naar reviewers wereldwijd, bekendmaken van nog meer launch PSN titels die zelfs gratis zijn als je ze op de PS3/vita al hebt gekocht, het bekend maken van zeeeer scherp geprijsde Killzone bundels. Etc

Het is dus vooral wat je wilt zien. Als je misterx blog volgt krijg je uiteraard alleen opgeblazen en uit verband getrokken negatief nieuws voorbij zien komen. Had je psx-sense.nl gevolgt dan had je o.a. al het bovenstaande voorbij zien komen.

Bovenstaand verhaal over Brazilië ook weer die situatie was met de PS3.precies hetzelfde Sony wordt daar gewoon geboycot. 10.000 units voor een land waar de sales sowieso erg laag zijn lijkt mij niet vreemd. En Jah, nogmaals, de PS4 gaat schaars worden er zijn meer dan 1.500.000 reserveringen, flinke klus om die in 2-3 maand te produceren. Dat is geen Sony probleem\fout daar zou elke fabrikant problemen mee hebben ook Microsoft.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 19-10-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:43
Chaoss schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:59:
Vroeger was NFS echt DE arcade racer
Hoogste tijd voor een next-gen Daytona USA !
En een hele dikke Outrun :)

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 19-10-2013 09:42 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Brazilië heft heel veel belastingen op geïmporteerde spullen. Ook iPhones en ipads zijn daar bijv. heel duur. Sony probeert de Brazilianen niet expres te naaien ofzo. Niet voor niets dat ze daar ook ps3's maken inmiddels.

Veel Brazilianen halen om deze reden ook veel spul uit oa Paraguay.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:54:
Brazilië heft heel veel belastingen op geïmporteerde spullen. Ook iPhones en ipads zijn daar bijv. heel duur. Sony probeert de Brazilianen niet expres te naaien ofzo. Niet voor niets dat ze daar ook ps3's maken inmiddels.
Kan wel zo zijn, maar het gigantische prijsverschil tussen de X1 en PS4 is hiermee niet verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argentinié is volgens mij ook niet voordelig, heeft inderdaad met belastingen en inflatie te maken. De PS4 gaat daar ruim 2 keer zo duur zijn als dat ie hier is.

Dat NFS er op de PS4 beter uit zou zien dan op de PC zegt volgens mij meer over EA dan over de kracht van de PS4.

Edit: Ik wil geen PC vs console war uitlokken met deze opmerking maar wil alleen maar aangeven dat met de huidige PC's meer mogelijk moet zijn dan met de nieuwe consoles. En EA heeft al vaker laten zien dat de PC ze niet echt boeit zoals met bv FIFA.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:04:
Argentinié is volgens mij ook niet voordelig, heeft inderdaad met belastingen en inflatie te maken. De PS4 gaat daar ruim 2 keer zo duur zijn als dat ie hier is.

Dat NFS er op de PS4 beter uit zou zien dan op de PC zegt volgens mij meer over EA dan over de kracht van de PS4.

Edit: Ik wil geen PC vs console war uitlokken met deze opmerking maar wil alleen maar aangeven dat met de huidige PC's meer mogelijk moet zijn dan met de nieuwe consoles. En EA heeft al vaker laten zien dat de PC ze niet echt boeit zoals met bv FIFA.
Dat klopt, maar dat verklaart alleen de reden van het mooier zijn van de ps4 versie ten opzichte van de xbox one versie, maar waarom ook de xbox one versie minder mooi is is daarmee niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er gezegd wordt dat de PS4 versie er beter uitziet dan de X1 heb ik gemist, wellicht overheen gelezen. Het enige wat ik zie is dat er over subtle graphical differences gesproken wordt. En ik vraag me af of je dat dan uberhaupt wel gaat zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dat is ook niet gezegd. :) Althans niet in de artikelen die hier zijn gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:34:
Dat is ook niet gezegd. :) Althans niet in de artikelen die hier zijn gepost.
Er werd al eerder dit jaar verteld dat 1 van de 2 er beter uit zag dan de ander. Diegene was net zo mooi/mooier dan de pc versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Wat beelden van The Witness, die indy titel die op Gamescom? werd getoond.

http://www.psx-sense.nl/1...n-the-witness-verschenen/

Vond de sfeer en het uiterlijk in die trailer op Gamescom erg tof, maar had niet verwacht dat het voornamelijk zo'n puzzel spel was :)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Er werd al eerder dit jaar verteld dat 1 van de 2 er beter uit zag dan de ander. Diegene was net zo mooi/mooier dan de pc versie
Ik kan me best voorstellen dat het de PS4 is, daar niet van, maar nog steeds doe je een aanname ;) Want je redenering sluit niet uit dat beide next gen versies mooier zijn dan de PC versie :P

[ Voor 43% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-10-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat klopt, maar 1 van de 2 is niet hetzelfde als dat de PS4 versie er beter uit zou zien. Daarnaast wordt er door de dev over subtiele verschillen gesproken. Niet echt wereldschokkend dus. Verder staat er in het artikel dat de X1 versie nog niet getoond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Fout, er is gemeld dat de PS4 versie er mooier uitzag dan de PC versie. Verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:43:
[...]

Dat klopt, maar 1 van de 2 is niet hetzelfde als dat de PS4 versie er beter uit zou zien. Daarnaast wordt er door de dev over subtiele verschillen gesproken. Niet echt wereldschokkend dus. Verder staat er in het artikel dat de X1 versie nog niet getoond is.
Nee, maar in combinatie met huidig artikel maakt dat toch wel aannemelijk, maar goed, boeit ook niet, want NFS wordt toch niks ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=119&iid=675

De eerste bundel op een NL retail site is gespot. Nu de rest nog.

verkeerde topic excuus.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartske op 19-10-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier leuke jpeg van gamestop black friday deals 12 pagina's

http://imgur.com/a/rEoJs

Wat we zien zijn de prijzen en de next gen consoles en games in Amerika.

Erg mooie prijzen tov Nederland. Volgende week ff kijken wat de mogelijkheden zijn om de console te importeren. Als particulier niet aantrekkelijk ivm hoge douane kosten, maar straks groot project ivm serious gaming. Ze zijn zeer enthousiast over kinect 2.0 dan kan ik, aangezien ik mij bezig ga houden met het technisch ontwerp hopelijk de xbox one testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 07:20:
De prijzen zijn ook psychologisch om de consument gek te maken voorbeeld.
Toen
Ps4 de krachtigste console en het goedkoopst onlogisch
Xbox one de zwakste console en het duurst logisch
Nu
Xbox one nu de krachtigste en duurst logisch
Ps4 nu het zwakst en goedkoopst logisch

PS4 originele prijs 500 euro.
Wat is dit voor onzin?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het gaat over de dev die meldde dat beide consoles een stuk krachtiger zijn dan je van 1.3 of 1.8tflops systemen zou verwachten (eerder 3.8 en 3.6 tflops) en dat daarbij de X1 iets sneller leek te zijn.

Maar das ook maar een gerucht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:39:
Hier leuke jpeg van gamestop black friday deals 12 pagina's

http://imgur.com/a/rEoJs

Wat we zien zijn de prijzen en de next gen consoles en games in Amerika.

Erg mooie prijzen tov Nederland. Volgende week ff kijken wat de mogelijkheden zijn om de console te importeren. Als particulier niet aantrekkelijk ivm hoge douane kosten, maar straks groot project ivm serious gaming. Ze zijn zeer enthousiast over kinect 2.0 dan kan ik, aangezien ik mij bezig ga houden met het technisch ontwerp hopelijk de xbox one testen :-)
Wat is de deal?
Zijn dat niet gewoon de msrp's?
59,95 voor een game, 399 voor een ps4?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BF4 voor 29.99 vind ik anders wel nice.
Wel opvallend dat er geen prijs bij de X1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:54
Ja, bf4 voor de 360.
Hoopte op BF deals voor de XB1; zit dan in ny.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de samenhang leest de overeenkomsten dan zijn beide consoles gelijkwaardig. Ik heb het misschien verkeerd verwoord, maar je quote nu een klein stukje van mij.

Betreft psychologie deze cursus irrationel behaviour https://www.coursera.org/course/behavioralecon

Zeer interessant en de leerdrempel is laag. Direct toegang tot de video's waarbij wel wordt uitgelegd hoe mensen door bedrijven via gedrag worden gemanipuleerd.

ik zie Sony en Microsoft slim samenwerken, waarom zie ook de vorige post, maar laat ik het nu in cijfers uitdrukken.

Marktaandeel 100%. De huidige groter spelers Nintendo, Sony, Microsoft. Waarbij Nintendo voorloopt en Sony & Microsoft gelijkwaardig aandeel hebben.

Op lange termijn denk aan. Valve, Google, Nvidia, apple.

De huidige generatie heeft allemaal AMD en dan is het ook logisch dat ze samen met 3 altijd groter marktaandeel dan met die anderen erbij.

Als je de features vergelijkt hebben ze allemaal unieke features en erg veel overeenkomsten. Als je als consument het beste wilt hebben zul je moeten investeren in meerdere consoles.

Daarnaast is het en zullen hier meer zijn genoeg die zowel een Sony hebben als Microsoft deze 2 vullen elkaar prima aan. Zeker nu het bevestigd is dat je de ps4 op de xbox one kan aansluiten.

Ze maken de consument gek met 10tallen features en prijs verschillen. Welke moet ik voor mijn kinderen kopen? op lange termijn zullen de next gen consoles ook in prijs dalen, waardoor een grote groep beide consoles zullen aanschaffen. Ik wil uiteindelijk beide :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 21:29 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!