Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Als ik beneden een X1 zou moeten zetten zou ik ook een probleem hebben. Ik heb een groot houten meubel met aan de linkerkant 2 dragers en aan de rechterkant 2 lades. Op de dragers staat een H/K versterker, een X360, een mediaplayer, een Humax PVR en een Wii. Een X1 gaat daar echt niet meer tussen passen, laat staan de powerbrick die er ook nog eens bij moet. Zo raar is dit dus niet.
Maar ik had wel kunnen raden dat jouw tv-opstelling zodanig opgebouwd is dat er toevallig net wel een ps4 in past maar geen xbox one :z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Spacey23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Klopt. Het is aanlokkelijk om een multiplayer game voor de PS3 te kopen, omdat het daar gratis online gamen is. Maar waarom koop ik dan toch telkens die games voor de 360? Juist precies om dat beetje extra kwaliteit. Tevens speelt de 360 controller een stuk fijner, maar dit is uiteraard wel persoonlijk.
Ik begrijp dat overall Xbox Live meer kwaliteit en diensten levert dan PSN.
Maar laat ons duidelijk zijn: de barebones online functionaliteit is volledig gelijk. Hiermee bedoel ik: men kan een match joinen en online gamen zonder dat of een MS gamer, of een PS gamer een voordeel heeft boven de ander. Het is bv. niet zo dat matches op de PS laggen terwijl ze op Xbox Live zoveel vloeiender lopen.

Wat mijn punt is: vele mensen kozen toch voor de PS3, omdat ze puur een eenvoudige MP experience willen en gewoon niets van die extra features willen. Ze willen MP matches spelen, zonder extra's.
Voor die mensen is Sony duidelijk de betere keuze geweest: het was tenslotte gratis.

MS sloeg het over een andere boog: zelfs al gaf je niet om al die extra's, dan nog moet je geld neerleggen.

Nu met de Xbox One + PS4 zal de keuze moeilijker worden: beiden innoveren en beide diensten zijn betalend...

(Zelf blijf ik bij PC gaming maar ik heb wel een PS3 Slim liggen puur voor de exclusives.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
boe2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:46:
[...]

Maar ik had wel kunnen raden dat jouw tv-opstelling zodanig opgebouwd is dat er toevallig net wel een ps4 in past maar geen xbox one :z
Offtopic:
Hij is daarin niet alleen ;)
Mijn huis is niet al te groot en mijn TV meubel dus ook niet. Daar staat nu zo'n groot Horizon ding in en een PS3 en een Wii U. De Wii U ligt op de Horizon, want hij past net niet rechtop (wii kon wel rechtop...), maar die Horizon voelt niet echt stevig aan dus wil daar niet iets zwaars op zetten. En er zit een mooi klein stukje ruimte tussen de Horizon en de PS3 voor wat ventilatie.Dus een Xbox One als vervanging van de PS3 gaat niet passen. Wellicht dat de Horizon OP de Xbox One kan, als die wat steviger is. De PS4 is grofweg zelfde formaat als de PS3, dus dat is een mooie vervanging.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet een nieuw meubel gaan aanschaffen eind van het jaar. Nu in het meubel : sky box, wii, xbox 360 slim, xbox 360 (dochter) met skylanders meuk, 5.1 versterker, LG blu ray. Alle power meuk and netwerk switch liggen er achter, ps3 staat er naast. Als er een xbox uit gaat past daar de 1 wel, maar voor de ps4 ook geen plek, dus nieuw meubel met meer planken en lades. je moet toch wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:46:
[...]

Ik zou zeggen: zie de reacties onder die van jou. ;w

Moet je een fotootje hebben?

Overigens zal een PS4 ook krap worden, maar die past wel, want die heeft met name niet zo een enorme powerbrick, is lekker smal en lekker plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
Gaan we het hier nu echt over het kastje hebben waar je nieuwe console in moet staan?
Negen van de 10 kastjes waar nu ook consoles in staan hebben een of meerder gaten aan de achterkant, veelal voor de kabels naar de tv. Ook staan kastjes vaak op poten, powerbrik onder de kast.... Klaar.... ook veel beter, ze kunnen namelijk behoorlijk warm worden, als je iets niet wil hebben is het extra warmte in je kast....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:43
Sla je een spijkertje in de muur en hang je je xbox of PS gewoon op aan een haakje, klaar = kees.

jammer dat ik niet de ps4 gepreorderd heb, nu loop ik het wel mis maar ach, ik kan wel even wachten en mezelf vermaken met GTA5 op de PS3.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:17
Of wat je ook kan doen: de PS4 aansluiten op de hdmi in van de X1. De X1 in zicht plaatsen, en de PS4 kan achter een deurtje, uit zicht (evt. in een andere kast ofzo). De PS4 controllers gebruiken toch bluetooth..
Eigenlijk een hele mooie combo als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:48:
Of wat je ook kan doen: de PS4 aansluiten op de hdmi in van de X1. De X1 in zicht plaatsen, en de PS4 kan achter een deurtje, uit zicht (evt. in een andere kast ofzo). De PS4 controllers gebruiken toch bluetooth..
Eigenlijk een hele mooie combo als je het mij vraagt :P
En dan tegen Kinect zeggen: XBox! Turn On PS4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:43
Xbox bring me a beer ;(

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Als dat mogelijk zou zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

uchiha tijntje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:47:
Echt grappig hoe Sony haar nieuws en marketing brengt. :) Ze zijn echt volledig reactief op MS.
Denk eerder dat de journalisten dat zijn, MS maakt iets bekend, Sony had er nog niets over gezegd en journalisteren vragen dus hoe zij iets willen invoeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

boe2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:31:
Wat voor vreemd televisiemeubel heb jij waar een xbox formaat niet inpast :? Kan je uberhaupt wel iets van hifi equipment kwijt?
Bij mij zou de xbox one wel passen, maar als ik bijvoorbeeld even op de Ikea site kijk bij TV meubels dan zie ik toch aardig veel meubels met beperkte ruimte voor bijvoorbeeld een xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:42:
Denk eerder dat de journalisten dat zijn, MS maakt iets bekend, Sony had er nog niets over gezegd en journalisteren vragen dus hoe zij iets willen invoeren.
Als je de tweet leest is het gewoon een random persoon die zich afvroeg of je ook zal moeten betalen als je wilt opnemen. Dus niet eens marketing, gewoon antwoorden op een tweet met 1 woord; "no".

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
So true, maar ik heb er de kracht niet voor om het niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
So true? Ik denk niet dat de consoles snel in prijs zullen zakken, en er zijn zat games die ik wil gaan spelen. Niks van waar dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mwoah, ps3 had al na een jaar een prijsverlaging van 100 euro... En na een jaar kan je waarschijnlijk ook goedkopere combo deals maken + 2de hands launch titels halen bij de gameshop voor een prikkie :)

Daarnaast klopt het vaak wel van de launch games, niet bijster boeiende games. Al lijkt het nu wel iets anders te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:07:
So true? Ik denk niet dat de consoles snel in prijs zullen zakken, en er zijn zat games die ik wil gaan spelen. Niks van waar dus. :)
Prijsdalingen duren meestal een jaar... En ja er zijn wel enkele games die ik wil spelen, maar dan zijn er natuurlijk ook nog de kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:21:
Mwoah, ps3 had al na een jaar een prijsverlaging van 100 euro... En na een jaar kan je waarschijnlijk ook goedkopere combo deals maken + 2de hands launch titels halen bij de gameshop voor een prikkie :)

Daarnaast klopt het vaak wel van de launch games, niet bijster boeiende games. Al lijkt het nu wel iets anders te worden...
Ja, maar die kostte 600 euro. De PS4 kost 400 euro. Die zie ik echt niet na een jaar op 300 zitten, maar wellicht heb ik het mis. Ook dan wil 'm vanaf de launch.

En op kinderziektes zit garantie, dus daar heb ik ook geen problemen mee, hoewel het uiteraard altijd vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De PS3 koste zelfs 699,-

En na anderhalf jaar kwam er een bundel voor 499,- incl 2 games, maar je kunt er wel vanuit gaan dat de BR-drives toen al iets goedkoper waren geworden voor Sony. En daarnaast moest Sony wel want de PS3 verkocht toen niet goed genoeg., alles lijkt er op dat de PS4 juist erg goed zal gaan verkopen dan hoef je echt niet binnen een jaar een prijsverlaging te verwachten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:19:
De PS3 koste zelfs 699,-

En na anderhalf jaar kwam er een bundel voor 499,- incl 2 games, maar je kunt er wel vanuit gaan dat de BR-drives toen al iets goedkoper waren geworden voor Sony. En daarnaast moest Sony wel want de PS3 verkocht toen niet goed genoeg., alles lijkt er op dat de PS4 juist erg goed zal gaan verkopen dan hoef je echt niet binnen een jaar een prijsverlaging te verwachten.
als jij 699 hebt betaald, ben je toch echt afgezet. Hij was gewoon 599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die youtube vid heeft wel een punt. Maar er zat tussen de 60GB variant v/d PS3 (23-03-2007) en introductie 80GB variant (augustus 2008) of 160GB variant (oktober 2008) wel mooi grofweg 1,5 jaar tussen. (gelijk voor de 360 pro/arcade en de komst v/d elite) En de slim line variant kwam pas 2,5 jaar na de initiële launch van de oorspronkelijke PS3, 4 jaar en 8 maanden t.o.v. de oorspronkelijke 360. Met zoveel geduld kreeg je natuurlijk meer waar voor je geld, plus menig game kun je na al die tijd goedkoop op de kop tikken.

Nu heb ik op zich nog genoeg games in te halen/volledig uit te spelen op mijn 360. Maar of dat genoeg is om 1,5 jaar vanaf nu te overbruggen zodat ik kan wachten op een model met zeg 750GB/1TB erin? Lijkt me niet. Bovendien heb ik net zoals bram1984 zoiets: ik wil het liefst gewoon Watch_Dogs op de next-gens spelen net zoals AC4 en FIFA14. En dan kan ik wel rustig afwachten, games inhalen op mijn 360 die ik nog niet had gespeeld (voor €7,50 nu GTA IV complete edition en L.A. Noire complete edition via een Braziliaanse steam site op de kop getikt voor de pc ipv 360 maar tja) En als ik die allemaal uitgespeeld heb eindelijk dan maar eens tweedehands een next-gen met WD/AC4/FIFA14 op de kop tikken gaat mij waarschijnlijk minder kosten dan meteen vanaf launch of in de maand daarop er een halen.

Dus dan is het of de aankoop geforceerd uitstellen en al die tijd niet kunnen genieten van de voornoemde games. Maar wel voor de huidige games lekker rustig de tijd voor kunnen nemen, voor mij part GTA V dan toch maar halen om de tijd mee door te komen :+ Toch is 1,5 jaar wel lang hoor. Half jaartje valt nog wel te overzien en dan de boel tweedehands aanschaffen. Maar hoeveel geld ga je daar nu mee besparen? Hoe langer ik wacht met de verkoop van mijn 360, hoe minder ik er voor terug krijg. En of ik nu €5/400-100 (verkoop nu voor launch) max = €4/300 bijbetalen moet of i.g.v. tweedehands €4/350-50 (langer wachten = minder geld vangen) = het is en blijft dan €4/300 bijbetalen voor een nextgen. Dus wat schiet je effectief gezien mee op? Helemaal niets. Zeker niet wanneer je zoals ik gewoon doe, menig game voor €45 op de kop tik en importeer uit het buitenland ipv €60 in de winkel hier te betalen.

Dan toch liever meteen at launch halen als er onder de streep toch geen verschil in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:10
Ik zag iemand dit posten in het aanbiedingen topic. Ik weet niet of het een fout is, maar hier is de Xbox One te preorderen voor slechts 349.. geen geld dus:

http://www.neck.nl/produk...url=fh_secondid=156620503

Ik ga overigens zelf voor de PS4.. maar voor de Xbox liefhebbers is het het proberen waard!

Edit: ik zie dat hier al een topic over loopt:
[AANBIEDING] Xbox One - € 349 Neckermann

[ Voor 32% gewijzigd door yorroy op 10-08-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Natuurlijk is dat een fout die lui gaan echt geen XO uitleveren voor 349,-.....

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Nieuwe release-video van Sony :

(sarcastisch bedoeld, en je kunt Sony ook gewoon vervangen door Microsoft, Samsung, Apple of wat dan ook :) )

[ Voor 21% gewijzigd door EgMaf op 11-08-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Geniaal filmpje maar is wel oud. Voor de mensen die niet met "the onion" bekend zijn, dit is echt een must see van hun:

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

als jij 699 hebt betaald, ben je toch echt afgezet. Hij was gewoon 599
699 of 599, het maakt niet uit, velen vergeten dat de PS3 als eerste een Blue Ray drive in zich had. Deze drive kon Sony simpel weg niet te goedkoop maken in vergelijk met losse Blue Ray drives. Dit is één van de redenen waarom de PS3 zo duur was t.o.v. de Xbox 360 tijdens de lauch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Bullet NL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:42:
[...]

699 of 599, het maakt niet uit, velen vergeten dat de PS3 als eerste een Blue Ray drive in zich had. Deze drive kon Sony simpel weg niet te goedkoop maken in vergelijk met losse Blue Ray drives. Dit is één van de redenen waarom de PS3 zo duur was t.o.v. de Xbox 360 tijdens de lauch.
+ de lage yields van de cell
+ koel mechanisme die faalde
+ extra marketing
+ Beperkte subsidie van Sony
+ beperkte vraag naar console
+ etc.

Maar al die argumenten maken niet de prijs van console, enkel de kosten van Sony. Uiteindelijk gaat het om de aandeelhouder die 15% rendement wil. Trust me: er zit geen directe relatie tussen kost en prijs, wel indirect. Die console had best direct vanaf e299,- verkocht kunnen worden, maar had het waarschijnlijk meer als 10 jaar geduurd voordat investering terug is. Wordt aandeelhouder niet blij van. Het is aan de marketing en de verkoop afdeling van Sony om die balans te kunnen vinden en de gemaakte en nog te maken kosten van technologie afdeling van Sony terug te verdienen. Daar ligt het spanningsveld om de verkoopprijs te bepalen. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dit lees ik net op Wiki over de achtste generatie:
Claims have been made that the eighth generation of video game consoles will face stiff competition from the smartphone, tablet, and Smart TV gaming markets.[4][5][6][7][8][9] Due to the proliferation of these devices, some analysts speculate the eighth generation to be the last generation of home consoles.[9] The multi-million dollar pre-sale success of Ouya through crowdfunding has raised open-source development and the free-to-play model as key issues to be addressed by 8th generation consoles.[10][11] The GameStick, Nvidia Shield, Razer Switchblade, Ouya, MOJO, GamePop and Steam Box are attempting to compete in this market; however these are seldom referred to as "eighth generation consoles".[12][13][14] The Wall Street Journal reports that Internet giant Google is planning to release an Android based game console Q4 2013.[15]
Hier geloof ik om meerdere redenen niets van (dat dit de laatste generatie is).

Ten eerste zal er altijd nood zijn aan een groot en gebruiksvriendelijk platform om te kunnen gamen. De pc is voor vele casual gamers echt geen oplossing, omdat de meeste mensen niet weten wat voor hardware ze moeten kopen, en een game-pc ook veel duurder is dan een console. Door de consoles is de markt voor games volgens mij behoorlijk wat groter dan als er alleen pc zou zijn. Ik denk dat het voor veel mensen ook aangenamer is om voor de tv te gamen.

Daarnaast heb je nog de games. Een echte console heeft veel betere hardware, en de besturing is ook beter dan een smartphone of tablet. Deze simpele consoles zullen nooit de ervaring van echte hoogstaande games kunnen evenaren.
En de controller zal misschien ook steeds wat beter blijven.

Verder heb je ook nog de prijs/kwaliteit. Andere consolefabrikanten zoals Ouya kunnen het zich niet permitteren om hun console voor een erg lage prijs op de markt te zetten.
Ik denk dat er ook meer verdiend wordt aan een consolegame die miljoenen keren voor 70 euro verkocht wordt.

Wel zou het best kunnen dat de ruimte tussen generaties langer wordt. Tussen de 7e en de 8ste zat een periode van 8 jaar, in plaats van het voordien meer gebruikelijke 5 jaar. Dit zou nu ook het geval kunnen zijn.
Het blijft ook mogelijk om een console van de vorige generatie voor een relatief goedkope prijs te kopen.

Er zal sowieso altijd een grote groep mensen blijven die de beste spullen en mooiste graphics willen hebben, dus ik maak me er geen zorgen om. Ook bij de aankondiging van de achtste generatie is gebleken dat er nog best wat vernieuwing is: van een volledig vernieuwde DS4, Always-on en andere DRM, opnemen van de gameplay tot tv, settop-box, streaming met Gaikai en slechts een deel moeten downloaden voor je kan beginnen spelen. En niet te vergeten alle nieuwe dingen die mogelijk worden door de betere hardware.

Daarnaast ook grappig dat opgemerkt wordt dat Ouya miljoenen via Kickstarter heeft opgehaald. Ik denk dat de nieuwe generatie al zo'n 100.000 à 200.000.000 pre-orders heeft (?), dus dat is al over de 50.000.000 à 100.000.000 dollar.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ouya is leuk en aardig, maar er zijn weinig games voor die de moeite waard zijn (eigenlijk geen), er is vrijwel geen grote publisher die er iets mee gaat doen en het aantal games per console ligt heeeeel erg laag. Vraag me dan ook af of Amazon (die ook een console wil gaan lanceren) wel iets in te brengen heeft.

Een doorsnee consument die een Ouya op dezelfde afdeling ziet als een PS4 of Xbox One zal op de graphics alleen al snel een andere keuze maken. Ik denk echter dat er ook wel wat kleine jongentjes een rot-kerst gaan hebben als mam heeft gezegd dat ze een nieuwe console krijgen, wat dan een Ouya blijkt te zijn :D

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Telefoons kunnen ook al jaren foto's maken, maar toch blijven losse camera's nog altijd goed verkopen. Ik denk dat dit met games gewoon hetzelfde is. Hoe goed het ook wordt op de telefoon/tablet, een apparaat welke speciaal voor het doel gemaakt is blijft toch nog altijd beter.
Aan de ene kant zal er wat van de markt afgesnoept worden doordat je nu ook op een telefoon/tablet kunt gamen, maar aan de andere kant komen nu veel meer mensen in aanraking met games die op hun beurt weer interesse kunnen krijgen in een console.
De grootste dreiging zie ik dan voor de handhelds.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:46:
Telefoons kunnen ook al jaren foto's maken, maar toch blijven losse camera's nog altijd goed verkopen. Ik denk dat dit met games gewoon hetzelfde is. Hoe goed het ook wordt op de telefoon/tablet, een apparaat welke speciaal voor het doel gemaakt is blijft toch nog altijd beter.
Aan de ene kant zal er wat van de markt afgesnoept worden doordat je nu ook op een telefoon/tablet kunt gamen, maar aan de andere kant komen nu veel meer mensen in aanraking met games die op hun beurt weer interesse kunnen krijgen in een console.
De grootste dreiging zie ik dan voor de handhelds.
Je hebt gelijk, dat de handhelds het meest bedreigd worden, maar ook de dreiging richting de consoles moet niet onderschat worden. Voor veel mensen is af en toe een spelletje op een smartphone/tablet voldoende om in hun behoefte te voorzien. Die hoeven daarvoor niet een console in huis te halen, die ze alleen maar gebruiken wanneer ze er behoefte aan hebben. Dan is dat in hun ogen een erg duur apparaat met dure spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, zolang telefoons en tablets geen fysieke sticks hebben, blijft een handheld veruit beter. Dat maakt de Vita en de PS4 ook zo een mooie combinatie. Iets waar je met smartglass geen vergelijkbare ervaring mee kunt neerzetten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartglass is dan ook niet bedoeld als handheld. Smartglass is een app en doordoor een aanvulling op de console en opent mogelijkheden in games om van een tweede scherm gebruik te maken indien devs dit willen, net zoals Sony dat wil gaan doen met de playstation app. Smartglass kost ook niets, net als de playstation app.

De vita is een handheld console zoals de DS is of de PSP, je kunt geen appels met peren vergelijken? Als je al een ervaring met de Vita wilt vergelijken met iets wat er op lijkt pak dan de Wii U tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:17
Volgens mij is de console markt juist iedere generatie weer gaan groeien. In de zesde generatie had je ongeveer 200 miljoen verkochte consoles, in de zevende alweer ongeveer 250 miljoen. En de zevende groeit nog steeds stug door dankzij de extended support van zowel MS als Sony dit keer. De animo voor de achtste generatie blijkt groter te zijn dan voor de zevende generatie destijds (met uitzondering van de wiiU..) als we kijken naar de pre-order getallen. Eigenlijk misschien ook dankzij de tablets en smartphones, omdat steeds meer mensen (zoals SToRM666 ook al aangeeft) in aanmerking komen met games en waarschijnlijk door willen naar de 'next level', zoals geavanceerde 3d games spelen als uncharted, halo, forza, god of war enz. En natuurlijk online multiplayer die hoe dan ook beter geregeld is op de consoles.

Ook niet vergeten dat de consolemarkt ook groeit dankzij de middenklasse die in China, India en Brazilie steeds toeneemt. Vaak denken mensen dat zij geen geld voor over hebben, maar van de miljard mensen die in India en China respectievelijk wonen kunnen toch zeker 10~20% van hun de consoles betalen (wat dus neerkomt op een doelgroep van 100 a 200 miljoen mensen, die dus groeiende is). Die groeiende groep mensen daar is ook de reden waarom premium merken steeds meer daar gaan zitten, zoals BMW en Ferrari dealers die aldaar geopend worden, terwijl ze pakweg twintig jaar geleden niet aanwezig waren daar. Je ziet ook bv. in Indiase films af en toe Microsoft reclames, soms zelfs expliciet Xbox reclames. Hoewel MS het daar moeilijk heeft tegen Sony, omdat Sony daar nu eenmaal huge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:14:
Smartglass is dan ook niet bedoeld als handheld. Smartglass is een app en doordoor een aanvulling op de console en opent mogelijkheden in games om van een tweede scherm gebruik te maken indien devs dit willen, net zoals Sony dat wil gaan doen met de playstation app. Smartglass kost ook niets, net als de playstation app.

De vita is een handheld console zoals de DS is of de PSP, je kunt geen appels met peren vergelijken? Als je al een ervaring met de Vita wilt vergelijken met iets wat er op lijkt pak dan de Wii U tablet.
Nou ja, onlangs gaf hier iemand aan dat de Vita helemaal niets toevoegt ten opzichte van smartglass en dat ook remote play via smartglass mogelijk zou zijn. Vandaar mijn opmerking.

edit: En devs kunnen tevens beslissen of de Vita wel of niet als controller wordt gebruikt, waarbij je dus Wii U achtige mogelijkheden krijgt. Ook dat is niet mogelijk met smartglass.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 12-08-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn zie ik ook niets in een Vita, puur omdat ik niet echt een handheld persoon ben :) DS heb ik na een paar weken ook aan mijn dochter gegeven, ik doe er echt niets mee.

tweede scherm ervaring zoals dat wordt aangegeven in dead rising 3, watchdogs en de division waar je mits je de app gebruikt zelfs een additionele missie krijgt (DR3) kan de spelervaring vergroten zonder dat dit extra geld kost.

edit :

Wederom appels / peren, smartglass/playstation app gratis, vita € 200?

Ook verwacht ik net als met de PS move dat devs niet hard zullen inzetten omdat het een peripheral is. Totale verkopen op dit moment voor de vita rond de 5 miljoen op 78 miljoen PS3's, bereik is niet groot genoeg om daar veel extra tijd in te steken.

overigens ook devs wachten gewoon nog af wat ze met de kinect, vita, smartglass, ps4 app etc gaan doen :

http://www.oxm.co.uk/6026...r-either-xbox-one-or-ps4/
We have a long development cycle, and who knows what will happen by the time the game's released?" he went on. "But at the time, currently we're not planning anything unique." Sounds like a scenario that calls for a well-placed moneyhat. Go on, Microsoft. Get them to design some Xbox One-exclusive in-game underpants, or something. We could call them Xboxers.

The (current) absence of Kinect features struck us as rather mystifying, given Ubisoft's E3 2011 pronouncement that all future Tom Clancy games would support Kinect. Bernard was tight-lipped on the subject when pressed. "We're not aware of that yet, so yeah."
beetje jammer :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:24:
Om eerlijk te zijn zie ik ook niets in een Vita, puur omdat ik niet echt een handheld persoon ben :) DS heb ik na een paar weken ook aan mijn dochter gegeven, ik doe er echt niets mee.

tweede scherm ervaring zoals dat wordt aangegeven in dead rising 3, watchdogs en de division waar je mits je de app gebruikt zelfs een additionele missie krijgt (DR3) kan de spelervaring vergroten zonder dat dit extra geld kost.

edit :

Wederom appels / peren, smartglass/playstation app gratis, vita € 200?

Ook verwacht ik net als met de PS move dat devs niet hard zullen inzetten omdat het een peripheral is. Totale verkopen op dit moment voor de vita rond de 5 miljoen op 78 miljoen PS3's, bereik is niet groot genoeg om daar veel extra tijd in te steken.

overigens ook devs wachten gewoon nog af wat ze met de kinect, vita, smartglass, ps4 app etc gaan doen :

http://www.oxm.co.uk/6026...r-either-xbox-one-or-ps4/

[...]

beetje jammer :)
Ik leg toch uit waarom ik ze vergelijk, of heb je daar overheen gelezen?

De Vita is de enige console die een vergelijkbare ervaring biedt ten opzichte van de grote consoles. De DS doet dit niet, dus die vergelijking is net zo min te maken. :)

Tweede scherm ervaring kost niks extra's? Jij hebt dus een gratis tablet/smartphone (zo ja, dat geldt niet voor iedereen, en er zijn nog zat mensen zonder smarthpone of tablet)? :+

Ik verwacht verder ook niet dat men op grote schaal dingen aan de gameplay gaat toevoegen, met uitzondering van exclusives. Net als ik dit niet van Kinect verwacht. Maar remote play is toch wel een briljante feature, mits het werkt zoals verwacht.

@ Stukje over The Division; jammer voor de X1 eigenaars, maar niet heel raar natuurlijk. Het zal Ubisoft een worst wezen of je de X1 versie of de PS4 versie koopt. Door Kinect/touch pad/PS Eye features ga je echt niet ineens aanzienlijk meer verkopen genereren, dus waarom extra moeite doen? En dit is natuurlijk ook niet echt een game waarin je ervaring verrijkende toevoegingen kunt doen.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 12-08-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

bram1984 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:54:
Tja, zolang telefoons en tablets geen fysieke sticks hebben, blijft een handheld veruit beter. Dat maakt de Vita en de PS4 ook zo een mooie combinatie. Iets waar je met smartglass geen vergelijkbare ervaring mee kunt neerzetten op dit moment.
De Vita is wel niet zo populair...

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar wellicht dat de verwachte prijsverlaging en een eventuele bundel daar iets aan kunnen veranderen. Met Killzone Mercenary hebben ze in ieder geval een grote game op de rol staan die waarschijnlijk wel een hoop extra verkopen gaat genereren, en wellicht komen er meer games aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:37:
[...]
Tweede scherm ervaring kost niks extra's? Jij hebt dus een gratis tablet/smartphone (zo ja, dat geldt niet voor iedereen, en er zijn nog zat mensen zonder smarthpone of tablet)? :+
Kom dat is dom om te zeggen, mensen kopen geen tablet/smartphone voor smartglass, wel vita voor die doeleinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, ik heb mijn Vita gekocht voor handheld gaming. Ik wist niet eens dat deze samen zou gaan met de PS4. Is dat bovendien een voorwaarde? Waarvoor men iets koopt? Feit is gewoon dat die optie niet gratis is, ook al koop je het apparaat er niet voor. Verder snap je wel wat ik bedoel, neem ik aan. Er staat notabene een smiley achter. :)

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 12-08-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mensen ken jij met een gameconsole die geen smartphone/tablet hebben? De optie is gratis, de app is gratis en zoals hierboven aangegeven mensen kopen geen smartphone / tablet puur voor smartglass of de playstation app. De mogelijkheid tot een tweede scherm is dus gratis MITS je een compatible tablet/smartphone hebt. Aangezien 90% van de bevolking dit wel heeft in 2013 kun je dus gevoeglijk aannemen dat het gebruik van smartglass/PS app geen extra geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
De ps3 koste eerst ook 600 omdat er nog een feature bij was dat je ps2 games kon lezen. Dit was ook duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PS3 kostte 600 euro omdat het de eerste "betaalbare" Blu-ray speler op de markt was. Ik weet nog dat de goedkoopste Samsung op dat moment iets van 1499 euro kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Launch PS3:
- Twee Sixaxis controllers
- Blu-Ray speler
- SACD speler(!)
- Emotion Engine & Graphics Synthesizer hardware voor PS2 games

Was destijds heel wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Good news everyone: Xbox One functioneert ook zonder Kinect aan te sluiten: http://www.ign.com/articl...t-anything-about-xbox-one

Kwam dus voorbij in het wekelijkse vragenuurtje van Microsoft bij IGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Laatst online: 23-09 21:04
Ik vind dat Microsoft zich ongeloofwaardig maakt door alle beslissingen terug te draaien. Maar mensen die nog geloven in de Xbox One zullen er blij mee zijn.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze draaien helemaal niets terug. Het was alleen nog niet bekend of ie ook helemaal uitgehaald kon worden. Wel was er al bekend dat ie ook volledig uitgeschakeld kon worden, dus die stap is dan ook niet zo groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:19

Superkiwi

Hoi doei

Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:50:
Good news everyone: Xbox One functioneert ook zonder Kinect aan te sluiten:
Zou dat kunnen betekenen dat ze ook een versie zonder Kinect gaan uitbrengen?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geef het weinig kans. Het is het grote verschil tussen de hardware van de beide consoles. Gezien de visie van MS zal dat niet gebeuren. Misschien dat een webshop hem eruit knikkert, maar ga er niet vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:19

Superkiwi

Hoi doei

"De visie van Microsoft".
Ze draaien zo vaak 180 graden met hun uitspraken dat ik er duizelig van wordt :P

Nu is de kans dat ik een Xbox One koop toch vrij klein.
Enige reden zou Forza 5 zijn, mits ze mijn Logitech G25 ondersteunen.
Dat ze dat nu niet doen is ook de enige reden dat ik geen 360 naast mijn PS3 heb staan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is pas 180 graden draaien als het ding op de markt ligt en ze zaken gaan aanpassen. Alsof elk product meteen vanuit de tekentafel direct de fabriek uit komt rollen.

Luisteren ze naar het publiek, dan krijgen ze "ze blijven draaien". Doen ze niets dan krijgen ze "ze luisteren nooit". Ze kunnen nu gewoon niets meer goed doen lijkt het wel. Ik hoor alleen maar positieve dingen en het enige waar ze echt op gedraaid hebben is de DRM-business (die al niet te stevig stond). De rest zijn marginale dingen of zaken die nog niet bekend waren. Maar goed, "lets all just get on the hatin'-train"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik zie het nog steeds niet als een nadeel dat MS haar product aanpast aan wensen van klanten, je kan veel van ze zeggen, maar ze luisteren wel naar de markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:37:
Ik zie het nog steeds niet als een nadeel dat MS haar product aanpast aan wensen van klanten, je kan veel van ze zeggen, maar ze luisteren wel naar de markt ;)
Too little, too late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 18:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:13:
Ik geef het weinig kans. Het is het grote verschil tussen de hardware van de beide consoles. Gezien de visie van MS zal dat niet gebeuren. Misschien dat een webshop hem eruit knikkert, maar ga er niet vanuit
Jij weet toch wel dat MS ook met pakketten gaat zonder kinect ;)
Nu het niet meer verplicht is , de concurrentie doet er niets mee wat voor reden heeft het dan nog voor de ontwikkelaars om er rekening mee te houden.
Het kost alleen tijd en geld en aangezien Xbox ook eens een keer winst moet maken kunnen ze het er niet in kopen dus moeten ze het met kinect hebben van de firstpary ontwikkelaars en dat zijn er niet zo veel.
Plus het feit dat ze nog bijna niets hebben laten zien van kinect spreek wat mij betreft boekdelen.
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:37:
Of te veel naar de buurman kijkt en daar lijkt het nu toch wel heel erg op.
Want ik denk dat de meeste preorders nu toch wel uitkeken naar de in ieder geval verplichte kinect(heb het in ieder geval heel vaak gelezen in het xbox topic)
Zo dat ontwikkelaars er mee aan de slag gaan maar nu word het toch minder

[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 13-08-2013 01:46 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De "visie" van MS :+

Als er één bedrijf z'n identiteit en visie volledig kwijt is geraakt.. Waarom moet een product al op de markt zijn om een 180 te maken? Van alles wat ze officiëel hebben aangekondigd, is vrijwel niks meer over.

Ook Kinect niet meer verplicht aansluiten dus. Op dat gebied hoeven we dus ook niets bijzonders meer te verwachten, aangezien een van de sterkhouders was, dat devs 100% op de aanwezigheid van Kinect konden rekenen. Van dat handje vol first party devs hoef je ook geen wereldwonderen te verwachten. Maar je betaalt er helaas nog wel verplicht voor.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 13-08-2013 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Devs kunnen nog steeds 100% op de aanwezigheid van Kinect rekenen, net zoals ze op de aanwezigheid van de controller kunnen rekenen. Immers , die kan je ook uitzetten?

En waarom too little , too late? Het product is niet eens op de markt! Vrijwel alle nadelen (die ik persoonlijk als voordelen zag) zijn eruit gehaald voor de schreeuwers. Enige wat over blijft is dat hij duurder is

Eerst is het niet goed , want MS luistert niet naar zijn consumenten. Dan is het weer niet goed als MS naar zijn klanten luistert bij die zelfde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De 100% aanwezigheid is nog steeds gewoon aanwezig? Het feit dat je hem niet perse hoeft aan te sluiten heeft hier geen invloed op. Pas als er een bundel zonder Kinect komt, dan is die 100% niet meer juist.

En het is idd nooit goed :) Jammer dat MS toch een paar keuzes heeft gemaakt op basis van schreeuwers op internet die ongeacht de wijzigingen blijven schreeuwen.

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-08-2013 07:02 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 06:56:
Devs kunnen nog steeds 100% op de aanwezigheid van Kinect rekenen, net zoals ze op de aanwezigheid van de controller kunnen rekenen. Immers , die kan je ook uitzetten?

En waarom too little , too late? Het product is niet eens op de markt! Vrijwel alle nadelen (die ik persoonlijk als voordelen zag) zijn eruit gehaald voor de schreeuwers. Enige wat over blijft is dat hij duurder is

Eerst is het niet goed , want MS luistert niet naar zijn consumenten. Dan is het weer niet goed als MS naar zijn klanten luistert bij die zelfde mensen.
Eh zonder controller kun je een gemiddelde game niet spelen. De controller is voor bijvoorbeeld een shooter verplicht. Kun je 'm wel uitzetten, maar dan kun je niet veel.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 06:57:
De 100% aanwezigheid is nog steeds gewoon aanwezig? Het feit dat je hem niet perse hoeft aan te sluiten heeft hier geen invloed op. Pas als er een bundel zonder Kinect komt, dan is die 100% niet meer juist.

En het is idd nooit goed :) Jammer dat MS toch een paar keuzes heeft gemaakt op basis van schreeuwers op internet die ongeacht de wijzigingen blijven schreeuwen.
Dus als ik Kinect in de doos laat zitten, is deze 100% aanwezig? 8)7

Natuurlijk heeft het niet aan hoeven sluiten hier invloed op. Nogmaals: devs hoeven er geen rekening mee te houden. Meer dan een dure gimmick gaat het dus niet worden. Ik was juist zo benieuwd naar de extra's die Kinect zou brengen in AAA games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:42:
[...]

Of te veel naar de buurman kijkt en daar lijkt het nu toch wel heel erg op.
Want ik denk dat de meeste preorders nu toch wel uitkeken naar de in ieder geval verplichte kinect(heb het in ieder geval heel vaak gelezen in het xbox topic)
Zo dat ontwikkelaars er mee aan de slag gaan maar nu word het toch minder
Sony kijkt ook veel naar de buurman hoor. Of denk je dat het toeval is dat als MS iets aankondigt dat Sony dan vrij snel er achteraan komt en het dan net effe wat anders of beter doet? Zonder MS had de PS4 er heel anders uitgezien en had je waarschijnlijk dat PS Eye er verplicht bij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:15:
[...]

Eh zonder controller kun je een gemiddelde game niet spelen. De controller is voor bijvoorbeeld een shooter verplicht. Kun je 'm wel uitzetten, maar dan kun je niet veel.
Zonder kinect kun je een gemiddelde Kinect game niet spelen. Kinect is voor een Kinect game verplicht. Kun je 'm wel uitzetten, maar dan kun je niet veel.

Elke developer weet dat iedereen zo'n ding in huis heeft. Die paar mensen die hem weigeren principieel überhaupt aan te zetten zijn toch een verloren zaak.
Daarnaast is Kinect voor multiplat games toch optioneel omdat hij ook op de PS4 moet kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:15:
[...]

Dus als ik Kinect in de doos laat zitten, is deze 100% aanwezig? 8)7

Natuurlijk heeft het niet aan hoeven sluiten hier invloed op. Nogmaals: devs hoeven er geen rekening mee te houden. Meer dan een dure gimmick gaat het dus niet worden. Ik was juist zo benieuwd naar de extra's die Kinect zou brengen in AAA games.
De dev kan er vanuit gaan dat iedereen een kinect heeft en de user base dus ook net zo groot is als het aantal verkochte consoles. Dus ja, ook al laat je die in de doos zitten of zet je hem van mij part op je wc, je hebt hem, en de dev kan ervan uit gaan dat je hem hebt.

En volgens mij hebben devs er nooit rekening mee hoeven te houden. Als je hem niet wil gebruiken dan hoef je hem niet te gebruiken. Ik heb in ieder geval nergens gelezen dat het verplicht wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-08-2013 07:47 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Dat is verrassend.. Ik vind het wel goed.. Nu kunnen gebruikers ten minste zelf kiezen.. Als je hem niet wil gebruiken, gebruik je hem niet.. Als blijkt dat veel spellen goed gebruik maken van Kinect kun je altijd zelf nog beslissen om hem wel te gebruiken.. Nu nog een kinectloze versie voor 400 euro en ik denk dat XBOX one weer een heel eind gelijk staat met PS4.. Van de andere kant is het wel jammer dat er maar weinig verschil meer is, maar met name het schrappen van verplict Kinect vind ik een erg goede zaak..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
aicaramba schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:56:
Dat is verrassend.. Ik vind het wel goed.. Nu kunnen gebruikers ten minste zelf kiezen.. Als je hem niet wil gebruiken, gebruik je hem niet.. Als blijkt dat veel spellen goed gebruik maken van Kinect kun je altijd zelf nog beslissen om hem wel te gebruiken.
. Nu nog een kinectloze versie voor 400 euro en ik denk dat XBOX one weer een heel eind gelijk staat met PS4..
Een Kinectloze variant is een garantie dat er niet veel games gaan komen die Kinect gebruiken.
Van de andere kant is het wel jammer dat er maar weinig verschil meer is, maar met name het schrappen van verplict Kinect vind ik een erg goede zaak..
Je vind het jammer dat er weinig verschil meer is, maar bent blij dat hét verschil wat er was weg is? Kinect was een groot verschil tussen MS en Sony, maar dat verschil word minder en minder. Jammer, heb je straks 2 identieke consoles op de markt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:30:
[...]

Sony kijkt ook veel naar de buurman hoor. Of denk je dat het toeval is dat als MS iets aankondigt dat Sony dan vrij snel er achteraan komt en het dan net effe wat anders of beter doet? Zonder MS had de PS4 er heel anders uitgezien en had je waarschijnlijk dat PS Eye er verplicht bij moeten kopen.
Geen toeval, maar in de regel een vraag die via Twitter aan een Sony medewerker wordt gesteld, waar gewoon antwoord op wordt gegeven.
SeamusXanthus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:31:
[...]

Zonder kinect kun je een gemiddelde Kinect game niet spelen. Kinect is voor een Kinect game verplicht. Kun je 'm wel uitzetten, maar dan kun je niet veel.

Elke developer weet dat iedereen zo'n ding in huis heeft. Die paar mensen die hem weigeren principieel überhaupt aan te zetten zijn toch een verloren zaak.
Daarnaast is Kinect voor multiplat games toch optioneel omdat hij ook op de PS4 moet kunnen draaien.
Ik heb het ook niet over Kinect (only) games, maar dat terzijde.

Die paar mensen? Jij denkt dat 95% dat enorme blok op zijn/haar TV meubel gaat zetten? Ik denk dat het meer andersom wordt, aangezien de verplichte connectie tegen enorm veel verzet stuitte. Hij is iets nauwkeuriger dan de eerste versie, maar dat is het dan ook.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:45:
[...]

De dev kan er vanuit gaan dat iedereen een kinect heeft en de user base dus ook net zo groot is als het aantal verkochte consoles. Dus ja, ook al laat je die in de doos zitten of zet je hem van mij part op je wc, je hebt hem, en de dev kan ervan uit gaan dat je hem hebt.

En volgens mij hebben devs er nooit rekening mee hoeven te houden. Als je hem niet wil gebruiken dan hoef je hem niet te gebruiken. Ik heb in ieder geval nergens gelezen dat het verplicht wordt.
Een multiplatform dev die in een shooter bijvoorbeeld voice commands naar je squad mates zou willen implementeren, gaat hier nu wel 2x over nadenken. Als de helft van de X1 users Kinect heeft aangesloten, waarom zou je het dan doen? Het kost alleen maar meer geld en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
In feite hebben ze alleen maar gezegd dat als de Kinect kapot of niet aangesloten is, je XBox het nog steeds zal doen maar veel functionaliteit zal missen.

Dus kunnen de alu-hoedjes weer terug in de kast, en zal 99,999% van alle XBox kopers gewoon de Kinect aan laten staan (hij zit erbij als je de XBox koopt), dus game-developers kunnen er nog steeds vanuit gaan dat er een Kinect is (en daar dus gave dingen mee uithalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:18:
[...]
Ik denk dat het meer andersom wordt, aangezien de verplichte connectie tegen enorm veel verzet stuitte. Hij is iets nauwkeuriger dan de eerste versie, maar dat is het dan ook.
Onder de (imho relatief kleine) groep hele harde schreeuwers misschien wel. De gemiddelde koper van een console boeit dat echt niet zo. Net als dat het die niet zou boeiend om 1x 24 uur even online te zijn.

En iets nauwkeuriger is een fors understatement, en dat weet jij ook wel.
[...]
Een multiplatform dev die in een shooter bijvoorbeeld voice commands naar je squad mates zou willen implementeren, gaat hier nu wel 2x over nadenken. Als de helft van de X1 users Kinect heeft aangesloten, waarom zou je het dan doen? Het kost alleen maar meer geld en tijd.
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Hoewel Kinect (vooralsnog iig) bij iedereen aanwezig is, is de kans dat ie ook gebruik kan worden kleiner geworden (al denk ik dat het gros 'm gewoon aansluit). Iets waarvan ik dacht dat MS dat juist ten kostte van alles wilde voorkomen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
BM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:13:
[...]

[...]

Een Kinectloze variant is een garantie dat er niet veel games gaan komen die Kinect gebruiken.

[...]
Je vind het jammer dat er weinig verschil meer is, maar bent blij dat hét verschil wat er was weg is? Kinect was een groot verschil tussen MS en Sony, maar dat verschil word minder en minder. Jammer, heb je straks 2 identieke consoles op de markt.
Het mes snijdt van twee kanten.. Maar je hebt wel gelijk dat het misschien niet slim is om een kinectloze xbox te verkopen ivm adoptie van Kinect.. Het zou kunnen zijn het beter is om hem er wel bij te houden.

Edit: Ter verduidelijking.. Ik ben erg geweest tegen het verplicht aangesloten/aan zijn van Kinect.. Niet dat hij altijd meegeleverd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 13-08-2013 09:27 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grappig dezelfde gebruikers die kritiek uiten op een aantal punten van de Xbox, ook kritiek uiten als de gewraakte punten worden opgelost :+

Voor mij maakt het verder niet uit, ik laat de kinect toch aangesloten, net als ik nu heb. Maar voor een aantal mensen zal het wel uitmaken, nou prima dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ging er in eerste instantie dan ook om dat het ding überhaupt is meegeleverd. Maar weet je: ook als er een versie zonder Kinect komt, dan weet ik niet wat ik ervan moet denken. MS is dermate aan het draaikonten, wie zegt me dat ze veel van de 180's niet nog een keer terugdraaien als mensen eenmaal een X1 hebben gekocht? Daar kun je niet echt meer vanuit gaan.
aicaramba schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:56:
Dat is verrassend.. Ik vind het wel goed.. Nu kunnen gebruikers ten minste zelf kiezen.. Als je hem niet wil gebruiken, gebruik je hem niet.. Als blijkt dat veel spellen goed gebruik maken van Kinect kun je altijd zelf nog beslissen om hem wel te gebruiken.. Nu nog een kinectloze versie voor 400 euro en ik denk dat XBOX one weer een heel eind gelijk staat met PS4.. Van de andere kant is het wel jammer dat er maar weinig verschil meer is, maar met name het schrappen van verplict Kinect vind ik een erg goede zaak..
Er is nog heel veel verschil, waarvan de grootste nog is dat je bij de X1 gewoon meer geld kwijt bent onderaan de streep, voor dingen die je niet nodig hebt. En dan zijn er nog altijd de games en de first party devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:23:
MS is dermate aan het draaikonten, wie zegt me dat ze veel van de 180's niet nog een keer terugdraaien als mensen eenmaal een X1 hebben gekocht? Daar kun je niet echt meer vanuit gaan.
De zeer recente geschiedenis heeft toch wel aangetoond dat Sony minder problemen heeft met het terugdraaien van zaken in de console en of voorwaarden dan Microsoft.

Sterker, ik kan me niet 1 beleidswijziging herinneren voor de Xbox 360 die negatief was. Bij de PS3 was dat wel anders.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 13-08-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 19:01

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Alleen is de vraag hebben ze dit teruggedraaid omdat de gamers dit willen of inderdaad om de vraag: Wat als de Kinect stuk gaat?

Als de Kinect stuk zou gaan en het zou dus echt zo'n belangrijk onderdeel van de Xbox zijn dan zou je hele Xbox niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23-09 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

en op de iets langere termijn, heeft sony meer zaken teruggedraaid :S Who cares. Dat bram natuurlijk helemaal geen kinect nodig heeft en het onzin vind, (wat betekent dat iedereen dat zo vind) zijn we natuurlijk he-le-maal vergeten. Want helemaal niemand is bereid om hier voor te betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrosser op 13-08-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:28:
[...]

De zeer recente geschiedenis heeft toch wel aangetoond dat Sony minder problemen heeft met het terugdraaien van zaken in de console en of voorwaarden dan Microsoft.

Sterker, ik kan me niet 1 beleidswijziging herinneren voor de Xbox 360 die negatief was. Bij de PS3 was dat wel anders.
Ondanks dat ik het over de next gen consoles heb, welke zaken bedoel je precies wat betreft de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

OtherOS. PS2 support.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

Ondanks dat ik het over de next gen consoles heb, welke zaken bedoel je precies wat betreft de PS3?
Ik bouw mijn ervaring altijd op aan real-life zaken, zoals consoles op de markt. Glazen bol reacties zijn minder betrouwbaar.

Jij denkt dat MS straks met de One wellicht zaken gaat terugdraaien, omdat ze dat nu VOOR de launch doen, en noemt dat als negatief punt. Terwijl Sony juist de huidige generatie laat zien dat het geen problemen heeft om dat te doen. On top of mind voorbeelden zijn natuurlijk OtherOS en het beperken van de download van online gekochte games van 5 naar 3 naar 2 consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:18:
[...]

Jij denkt dat 95% dat enorme blok op zijn/haar TV meubel gaat zetten? Ik denk dat het meer andersom
Ja, ik denk dat bijna iedereen die Xbox met Kinect koopt, Kinect installeert. Als jij denkt dat maar 5% dit doet, dan 'let's agree to disagree' want dan worden we het nooit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:50:
Good news everyone: Xbox One functioneert ook zonder Kinect aan te sluiten: http://www.ign.com/articl...t-anything-about-xbox-one

Kwam dus voorbij in het wekelijkse vragenuurtje van Microsoft bij IGN.
Prima dat ze mensen de keuze laten. Dan kan iedereen hem aan- en uitschakelen wanneer hij dat wil. Ik ben het overigens ook wel eens met de stelling dat een verkoop zonder Kinect de productie van speciaal ontwikkelde games in de wielen kan rijden.
Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:04:
Ze draaien helemaal niets terug. Het was alleen nog niet bekend of ie ook helemaal uitgehaald kon worden. Wel was er al bekend dat ie ook volledig uitgeschakeld kon worden, dus die stap is dan ook niet zo groot meer.
Dan hebben ze dat niet echt helder gecommuniceerd, want ook ik ervaar het als terugdraaien. Na al dat terugdraaien van alle negatieve zaken, begin ik me steeds meer af te vragen waarom dit nu achteraf gebeurt en niet op het grote toneel van de E3. Wellicht dat dit met de aandelenkoers etc. te maken heeft en de gevoeligheid van dit soort informatie. Ik denk echter vanuit mijn positie als consument. De gemiddelde consument speurt niet alle uithoeken van het internet af of zelfs de gemiddelde nieuwssite om te lezen of Microsoft niet zijn beleid alsnog wijzigt. Natuurlijk is het prima dat het alsnog gebeurt ten faveure van de klant, maar de vraag is of de schade niet al is geleden. Aantallen zijn niet genoemd, maar verschillende retailers in Nederland hebben al aangegeven dat de PS4 er veel beter voor staat. Het lijkt me dat MS de eerste slag verloren heeft qua preorders of het tekort aan PS4 consoles moet er alsnog toe leiden dat men alsnog een Xbox One in huis haalt. Een vreemde keuze, als je het mij vraagt, maar er zijn vast wel mensen die zo redeneren.

@PWM: OtherOS en gamesharing zijn toch aangepast omdat het op manieren werd gebruikt waarvoor het niet bedoeld was? Ik pak gamesharing er dan even uit. Het is bedoeld dat je je games op maximaal 5 consoles kan installeren, wanneer je console het begeeft. In de praktijk gingen mensen accounts delen tot een maximum van 5 apparaten, waardoor er minder spellen verkocht werden. Nu kan je de games van na datum X op maximaal twee consoles zetten en kun je een kapotte console van je account verwijderen, waardoor het aantal altijd twee kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zeg ook niet dat Sony geen goede reden had om zijn beleid aan te passen ;) Feit is dat Sony dit wel heeft gedaan tijdens de looptijd van een generatie, en Microsoft niet. Microsoft nu dus onbetrouwbaar noemen mbt terugdraaien is gewoon larie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:39:
[...]

Ik bouw mijn ervaring altijd op aan real-life zaken, zoals consoles op de markt. Glazen bol reacties zijn minder betrouwbaar.

Jij denkt dat MS straks met de One wellicht zaken gaat terugdraaien, omdat ze dat nu VOOR de launch doen, en noemt dat als negatief punt. Terwijl Sony juist de huidige generatie laat zien dat het geen problemen heeft om dat te doen. On top of mind voorbeelden zijn natuurlijk OtherOS en het beperken van de download van online gekochte games van 5 naar 3 naar 2 consoles.
Nope, dat zeg ik niet. Ik bedoel aan te geven dat je het inmiddels niet meer zeker weet. OtherOS vind ik niet echt vergelijkbaar en een stuk minder ingrijpend. Ik was hiervan al niet op de hoogte, laat staan de doorsnee consument (alsof die Linux op zijn console gaat zetten). Het gaat meer om het feit dat MS dingen die groots worden aangekondigd, gewoon een tijdje later compleet afschiet. Dat getuigt niet echt van standvastigheid en een duidelijke visie, vind jij van wel? Ik ben niet bekend met de persco's van de PS3, maar heeft Sony OtherOS en het andere wat je noemt als vooraanstaande zaken naar voren gebracht? Zo ja, dan is dat inderdaad niet netjes. Maar verder een beetje oude koeien, aangezien dat ding al een jaar of 8 oud is.
SeamusXanthus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:51:
[...]

Ja, ik denk dat bijna iedereen die Xbox met Kinect koopt, Kinect installeert. Als jij denkt dat maar 5% dit doet, dan 'let's agree to disagree' want dan worden we het nooit eens.
Nee, dat denk ik niet. Misschien niet duidelijk genoeg verwoord, maar ik denk dat het eerder andersom is, als in dat er wellicht meer mensen zijn die 'm in de doos laten, dan mensen die 'm daadwerkelijk aansluiten. Het ding is enorm, neemt daardoor veel ruimte in, sommige mensen vinden 'm spuuglelijk, en nu blijkt dat hij niet verplicht aangesloten hoeft te zijn, waarom zou je 'm dan neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Nee, dat denk ik niet. Misschien niet duidelijk genoeg verwoord, maar ik denk dat het eerder andersom is, als in dat er wellicht meer mensen zijn die 'm in de doos laten, dan mensen die 'm daadwerkelijk aansluiten. Het ding is enorm, neemt daardoor veel ruimte in, sommige mensen vinden 'm spuuglelijk, en nu blijkt dat hij niet verplicht aangesloten hoeft te zijn, waarom zou je 'm dan neerzetten?
Waar baseer jij dit op dan? Gewoon een gevoel? Ik kan je vertellen dat ik na een klein onderzoekje van bestaande Xbox 360 gebruikers niemand problemen heeft met de Kinect welke standaard met de Xbox One mee komt. De meeste van de 100 mensen die ik de vraag heb gesteld hebben nu ook een Kinect en gaan voor een Xbox One.

Nogmaals, je kan je gevoel wel uitspreken, maar de cijfers van mijn onderzoek onder 100 Xbox gebruikers die aangeven in de markt te zijn voor een Xbox One laat iets heel anders zien

Het lijkt er dus wederom op dat jij vooral ongefundeerd bezig bent de Xbox One en Kinect combinatie structureel en zonder enige onderbouwing aan het afkraken bent.

Je schijft zelf, "Ik denk", Misschien is dat wel het probleem in deze, Jij denkt van alles, maar dat betekend niet dat de dingen daadwerkelijk zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:08
Ik ben ontzettend blij dit nieuws te lezen. Geen verplichte kinect is voor mij reden om te zeggen dat er ooit een xbone in het huis komt.
Maar omdat ik vind dat MS zoveel heeft lopen kloten en zichzelf lopen tegenspreken en weer aanpassen, ga ik toch nog steeds voor ps4 als main console. En als ze dan een keer een kinectloze xbone of misschien gewoon de prijs van de bundel verlagen dan haal ik wel xbone voor waarschijnlijk forza.
Als ze nou ook eens vertellen hoeveel zon kinect sensor ong waard is dan kun je hem gelijk op marktplaats gooien zodat mensen bij wie hij kapot is er eentje kunnen kopen 2e hands. Ik weet namelijk van mij 100% zeker dat ik nooit kinect zal gebruiken/aansluiten. Dus zon bundel is geld verspilling voor mij.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Het gaat meer om het feit dat MS dingen die groots worden aangekondigd, gewoon een tijdje later compleet afschiet.

[...]
Ze hebben nooit groots aangekondigd dat dat ding altijd aan moet zijn! Alle Kinect functies zijn nog 100% hetzelfde als voorheen. Alleen heb je nu een keuze hem uit te zetten mocht je daar principieel op tegen zijn. Dus feitelijk hebben ze een feature toegevoegd.

Strikt genomen hebben ze alleen maar opties toegevoegd sinds de aankondiging, behalve dan de voordelen van (in mijn ogen) mooie DRM implementatie die het gevolg is van de verwijdering van de periodieke online check. Dus concreet: Family sharing, en je fysieke discs kunnen afspellen zonder hem in de drive te moeten hebben.

Correct me if I'm wrong (er is al zo veel gebeurd dat ik vast iets kan vergeten), maar die twee dingen zijn de enige twee dingen die mij zijn 'afgepakt' sinds de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Heb je een onderzoek gestart Bullet? dat is wel interessant kun je ook de gegevens laten zien van de uitkomsten?
Ik ken helaas geen 100 mensen of meer die een xbox hebben maar wel een aantal(+-10), en daarin is het eerder 50/50 en dat zijn toch wel echte xbox liefhebbers, niet altijd puur vanwege Kinect overigens maar eerder vanwege de prijs, al waren er paar niet happy dat Kinect altijd aangesloten moest zijn of aan moest staan en buiten dat hebben ze Kinect nooit gebruikt.
Nu met het laatste nieuws ben ik wel blij dat er daarin wat zaken zijn aangepast, ik hoop dat we op de gamescom echt meer van Kinect gaan zien want ik ben echt benieuwd wat het nu allemaal kan.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 10:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Prima topic om eens door te lezen. Wat me opvalt is dat mensen bewust voor een console kiezen vanwege spellen of bepaalde functies. Volgens mij is er ook een grote groep die gewoon op gevoel een console kiest.

Ik wil gewoon een PS, kan me eigenlijk niks schelen of het ding minder kan of wat dan ook. Zo´n Xbox heeft me nooit kunnen boeien, hoewel ik bij een vriend van me ooit eens een aardige racegame heb gespeeld. Sta eigenlijk van de simpelheid van mijn eigen keuze te kijken :'). Voor mijn gevoel past een PS gewoon bij me :P

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
pino85 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:19:
Heb je een onderzoek gestart Bullet? dat is wel interessant kun je ook de gegevens laten zien van de uitkomsten?
Ik ken helaas geen 100 mensen of meer die een xbox hebben maar wel een tiental, daarin is het eerder 50/50, niet puur vanwege Kinect overigens maar eerder vanwege de prijs.
Zelf ben ik wel blij met het laatste nieuws over Kinect.
Yup, onderzoekje onder 100 Xbox gebruikers, het is dus niet zo dat dit een afspiegeling van de hele markt is, niemand de leeftijd onder de 27 jaar.... Oudste leeftijd was 62 jaar.

Van de 100 mensen hebben 88 mensen geantwoord dat ze in de markt zijn voor een Xbox One, 62 mensen geven zeker aan dat ze hem gaan halen en al een pre-order hebben uitstaan. 9 mensen geven aan dat ze hem zonder reservering in de winkel willen kopen. De Kinect was voor geen van de mensen een probleem, een aantal mensen zou het fijn vinden als de Xbox ook zonder Kinect zou kunnen werken, vooral om de reden dat ze dachten dat hij niet "op" de TV zou passen. 69 Mensen gaven aan nu een Kinect te hebben.

Nogmaals, de antwoorden komen terug uit een groep van oudere Xbox gebruikers, heb het dus niet over de jeugd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:13:
[...]

Waar baseer jij dit op dan? Gewoon een gevoel? Ik kan je vertellen dat ik na een klein onderzoekje van bestaande Xbox 360 gebruikers niemand problemen heeft met de Kinect welke standaard met de Xbox One mee komt. De meeste van de 100 mensen die ik de vraag heb gesteld hebben nu ook een Kinect en gaan voor een Xbox One.

Nogmaals, je kan je gevoel wel uitspreken, maar de cijfers van mijn onderzoek onder 100 Xbox gebruikers die aangeven in de markt te zijn voor een Xbox One laat iets heel anders zien

Het lijkt er dus wederom op dat jij vooral ongefundeerd bezig bent de Xbox One en Kinect combinatie structureel en zonder enige onderbouwing aan het afkraken bent.

Je schijft zelf, "Ik denk", Misschien is dat wel het probleem in deze, Jij denkt van alles, maar dat betekend niet dat de dingen daadwerkelijk zo zijn.
Waar ik dit op baseer? Op de enorme shitstorm die al maanden op internet bezig is omtrent alles wat met de X1 te maken heeft (ja, ook veel mensen die de X1 willen kopen zien Kinect als een verplicht obstakel). Een onderzoekje onder 100 X360 gebruikers die Kinect al hebben, vind ik net zo min representatief. Doe dat onderzoek eens onder mensen die geen console hebben, maar wel een next gen console willen en nog geen keuze hebben gemaakt. Zal de uitkomst dan hetzelfde zijn? De consoles zijn nog niet uit, dus speculeren mag altijd. Als de Eye bij de PS4 geleverd zou worden, zou ik exact hetzelfde "denken". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Laten we het eens omdraaien. Wat moet MS dan in hemelsnaam doen om je te 'pleasen'? Met Kinect niet goed, zonder Kinect niet goed. Always on niet goed, niet always on niet goed.

Als we linksom gaan tellen alle argumenteen voor die keuze niet mee, en als we rechtsom gaan is het een blunder en kom je met dezelfde argumenten waarom dit nu jammer is voor de consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Yup, onderzoekje onder 100 Xbox gebruikers, het is dus niet zo dat dit een afspiegeling van de hele markt is, niemand de leeftijd onder de 27 jaar.... Oudste leeftijd was 62 jaar.

Van de 100 mensen hebben 88 mensen geantwoord dat ze in de markt zijn voor een Xbox One, 62 mensen geven zeker aan dat ze hem gaan halen en al een pre-order hebben uitstaan. 9 mensen geven aan dat ze hem zonder reservering in de winkel willen kopen. De Kinect was voor geen van de mensen een probleem, een aantal mensen zou het fijn vinden als de Xbox ook zonder Kinect zou kunnen werken, vooral om de reden dat ze dachten dat hij niet "op" de TV zou passen. 69 Mensen gaven aan nu een Kinect te hebben.

Nogmaals, de antwoorden komen terug uit een groep van oudere Xbox gebruikers, heb het dus niet over de jeugd....
Ben benieuwd waar de jeugd staat mbt oa het hele Kinect gebeuren, wie weet dat iemand anders nog eens een onderzoekje kan doen.
Wel tof dat je er werk in steekt om even een onderzoek te doen, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht dan dat de meesten er geen echt probleem mee zouden hebben, wat ik van mensen hoor die normaal alleen voor de Xbox gaan is dat ze nu eerder zeggen ja deze keer komt er sowieso een PS4 bij, een enkeling switched naar de PS4 toe en koopt geen Xbox one meer.

Enkele winkels(online//offline) die ik sprak om te vragen hoe het met de pre-orders zat geven aan dat de pre orders meer voor de PS4 gaan, zeg maar voor elke Xbox one 3 PS4's, in hoeverre dit feitelijk juist is kan ik niet zeggen want ik kan geen gegevens in zien maar wie weet gezien de recentelijke wijzigingen dat dit allemaal nog wel kan veranderen, ten positieve of juist negatief omdat niet iedereen blij is met de wijzigingen die allemaal zijn gemaakt.
Ik denk dat het vanaf het begin toch wel weer redelijk dicht bij elkaar gaat zitten, wat denken jij/anderen?
Sowieso denk ik dat meer gamers nu beiden consoles gaan halen( ik niet) omdat het te duur voor me is maar als het kon zou ik het deze keer direct doen.
SeamusXanthus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:53:
Laten we het eens omdraaien. Wat moet MS dan in hemelsnaam doen om je te 'pleasen'? Met Kinect niet goed, zonder Kinect niet goed. Always on niet goed, niet always on niet goed.

Als we linksom gaan tellen alle argumenteen voor die keuze niet mee, en als we rechtsom gaan is het een blunder en kom je met dezelfde argumenten waarom dit nu jammer is voor de consumenten.
Je kan ook de middenweg kiezen, de optie openlaten aan de consument zelf, is wel iets wat zeer lastig te implementeren is en ook niet op alle punten wellicht te doen maar op bepaalde punten wie weet ook weer wel.
Toch zal je nooit niet iedereen kunnen pleasen, heeft verder denk ik niet eens veel te maken met de keuzes van een bedrijf maar meer omdat er mensen zijn die nooit tevreden zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 11:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
pino85 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Ben benieuwd waar de jeugd staat mbt oa het hele Kinect gebeuren, wie weet dat iemand anders nog eens een onderzoekje kan doen.
Wel tof dat je er werk in steekt om even een onderzoek te doen, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht dan dat de meesten er geen echt probleem mee zouden hebben, wat ik van mensen hoor die normaal alleen voor de Xbox gaan is dat ze nu eerder zeggen ja deze keer komt er sowieso een PS4 bij, een enkeling switched naar de PS4 toe en koopt geen Xbox one meer.

Enkele winkels(online//offline) die ik sprak om te vragen hoe het met de pre-orders zat geven aan dat de pre orders meer voor de PS4 gaan, zeg maar voor elke Xbox one 3 PS4's, in hoeverre dit feitelijk juist is kan ik niet zeggen want ik kan geen gegevens in zien maar wie weet gezien de recentelijke wijzigingen dat dit allemaal nog wel kan veranderen, ten positieve of juist negatief omdat niet iedereen blij is met de wijzigingen die allemaal zijn gemaakt.
Ik denk dat het vanaf het begin toch wel weer redelijk dicht bij elkaar gaat zitten, wat denken jij/anderen?
Hmm dat is raar ik wilde reageren op wat hier eigenlijk stond ;)

Er was overigens pas geleden ook een bericht uitgekomen dat de PS4 vaker gepre-orderd wordt ten opzichte van de Xone.

Nedgame dacht ik zelfs 4-1 en GM 3-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:53:

Pakket zonder Kinect voor € 399,- (of minder)
Titanfall multiplatform maken. :P ;)
Accu in de controllers
Gratis en betaalde diensten niet achter de paywall
Kleinere behuizing
DVR niet achter de paywall
Snellere hardware
Meer focus op games, minder op de rest

Zal lastig worden O-)

edit: En oude headset compatibiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Origins schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Er was overigens pas geleden ook een bericht uitgekomen dat de PS4 vaker gepre-orderd wordt ten opzichte van de Xone.

Ah dat bericht is me helemaal ontschoten, my bad.Winkels die ik sprak zijn wel een wat kleinere zaakjes overigens dan GM en nedgame.
Maar ik denk dat uiteindelijk er nog wel wat mensen heen en weer gaan van P naar X en andersom wellicht, ken zelf mensen die maar gewoon beiden hebben gepre-orderd en welke ze eerder kunnen krijgen nemen ze en de ander gaat er uit.
MS had echt een grote voorsprong op Sony vanwege verschillende redenen met de xbox 360, is nu dacht ik toch nagenoeg weer recht getrokken maar ben wel benieuwd of we nu als het echt klopt dat er zo veel meer PS4's worden verkocht of MS min of meer in het zelfde schip zit als Sony toen der tijd of dat het allemaal toch wel weer zal mee vallen en pre-orders dus ook niet meer enorm veel zeggend zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 11:06 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Waar ik dit op baseer? Op de enorme shitstorm die al maanden op internet bezig is omtrent alles wat met de X1 te maken heeft (ja, ook veel mensen die de X1 willen kopen zien Kinect als een verplicht obstakel). Een onderzoekje onder 100 X360 gebruikers die Kinect al hebben, vind ik net zo min representatief. Doe dat onderzoek eens onder mensen die geen console hebben, maar wel een next gen console willen en nog geen keuze hebben gemaakt. Zal de uitkomst dan hetzelfde zijn? De consoles zijn nog niet uit, dus speculeren mag altijd. Als de Eye bij de PS4 geleverd zou worden, zou ik exact hetzelfde "denken". :)
Heb je wel door wat je schrijft? Ik denk dat de console markt op moment al aardig verzadigt is. Er zal geen hele grote groep mensen zijn die nu geen console heeft maar in de toekomst, zeker vrij wel direct na de marktintroductie, wel een NextGen console wil hebben. Kortom, een grote groep mensen vinden die nu niets heeft, maar in de toekomst wel wat wil is klein. Zeker onder de wat oudere mensen, mocht je het begrip jeugd in willen brengen.... Natuurlijk kleine kinderen worden ouder, vanuit de jeugd komen steeds meer mensen die zich een NextGen console kunnen veroorloven. Deze krijgen ze vaak of moeten ze lang voor sparen, maar vooral zullen deze "kids" hun keuze af laten hangen van het gene wat hun vriendjes aanschaffen.

De oudere mensen zijn na mijn mening daarom veel interessanter, hebben veelal direct het geld op een aanschaf te doen en gebruiken vanuit een sociaal aspect de console op een andere manier.

Overigens scherm nu wederom met totaal on-fundeerde uitspraken;
ook veel mensen die de X1 willen kopen zien Kinect als een verplicht obstakel
Hoeveel mensen zijn dit dan? Denk jij dat het veel mensen zijn? Heb je ze geteld? Nogmaals, ik heb onder 100 mensen, die een vrij goede doorsnede van de samenleving zijn, van Buschauffeur tot Bankdirecteur navraag gedaan hoe ze tegen de Xbox One (met Kinect) aankijken. Tot op heden heb ik nog weinig valide argumenten van jou gezien die je mening doet bewijzen.

Zoals ik eerder schreef, aannames en meningen zijn geen feitelijke weergave van de situatie. Nogmaals mijn onderzoekje laat namelijk hele andere dingen zien dan die jij ons doet wil laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
pino85 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

Ah dat bericht is me helemaal ontschoten, my bad.Winkels die ik sprak zijn wel een wat kleinere zaakjes overigens dan GM en nedgame.
Maar ik denk dat uiteindelijk er nog wel wat mensen heen en weer gaan van P naar X en andersom wellicht, ken zelf mensen die maar gewoon beiden hebben gepre-orderd en welke ze eerder kunnen krijgen nemen ze en de ander gaat er uit.
MS had echt een grote voorsprong op Sony vanwege verschillende redenen met de xbox 360, is nu dacht ik toch nagenoeg weer recht getrokken maar ben wel benieuwd of we nu als het echt klopt dat er zo veel meer PS4's worden verkocht of MS min of meer in het zelfde schip zit als Sony toen der tijd of dat het allemaal toch wel weer zal mee vallen en pre-orders dus ook niet meer enorm veel zeggend zijn.
Het is vooralsnog afwachten, maar de E3 heeft de XBOX weinig goeds gedaan, en ook over recente pre-order tekens geeft toch wel aan wat de tussenstand is.
Nu gaan deze winkels een aanbetaling vragen dus ik ben benieuwd wat de exacte stand zal zijn.

Voordeel voor PS4 is dat deze 100 euro goedkoper is, maar gezien de draaikonterig van MS laatste tijd zal ik niet verbaast zijn als ze dit ook binnenkort gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:09:
[...]

Heb je wel door wat je schrijft? Ik denk dat de console markt op moment al aardig verzadigt is. Er zal geen hele grote groep mensen zijn die nu geen console heeft maar in de toekomst, zeker vrij wel direct na de marktintroductie, wel een NextGen console wil hebben. Kortom, een grote groep mensen vinden die nu niets heeft, maar in de toekomst wel wat wil is klein. Zeker onder de wat oudere mensen, mocht je het begrip jeugd in willen brengen.... Natuurlijk kleine kinderen worden ouder, vanuit de jeugd komen steeds meer mensen die zich een NextGen console kunnen veroorloven. Deze krijgen ze vaak of moeten ze lang voor sparen, maar vooral zullen deze "kids" hun keuze af laten hangen van het gene wat hun vriendjes aanschaffen.

De oudere mensen zijn na mijn mening daarom veel interessanter, hebben veelal direct het geld op een aanschaf te doen en gebruiken vanuit een sociaal aspect de console op een andere manier.

Overigens scherm nu wederom met totaal on-fundeerde uitspraken;
[...]
Hoeveel mensen zijn dit dan? Denk jij dat het veel mensen zijn? Heb je ze geteld? Nogmaals, ik heb onder 100 mensen, die een vrij goede doorsnede van de samenleving zijn, van Buschauffeur tot Bankdirecteur navraag gedaan hoe ze tegen de Xbox One (met Kinect) aankijken. Tot op heden heb ik nog weinig valide argumenten van jou gezien die je mening doet bewijzen.

Zoals ik eerder schreef, aannames en meningen zijn geen feitelijke weergave van de situatie. Nogmaals mijn onderzoekje laat namelijk hele andere dingen zien dan die jij ons doet wil laten geloven.
Ik heb ze niet geteld, maar ik kan je garanderen dat ik in al die maanden meer dan 100 reacties van verschillende mensen heb gelezen die ertegen zijn. Dat zal wel allemaal een en dezelfde persoon zijn. Laten we er verder maar over op houden, aangezien je vast blijft houden aan je onderzoek en de shitstorm volledig negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 23-09 18:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:28:
[...]

Reclame op je Dashboard ;)
Maar het is gewoon een waardeloze move van MS.
Maar wat heeft het verleden er mee te maken het gaat toch om nu.
En nu heeft MS alles waar ze zich in onderscheiden weer terug gedraaid.
Ik hoor iedereen nog zeggen dat het heel goed was om kinect er verplicht aan te sluiten anders is het niets enz. enz.
En nu word het door dezelfde mensen verdedigd sorry hoor maar dat is pas zwak.
En alle aan vallen over DRM en Kinect komt ook voort uit het feit dat MS niets van de positieve opties uit is gelicht en daar hebben ze toch 2 keer de kans toe gehad.
Dit hele gezeik over kinect had makkelijk voorkomen kunnen worden om gewoon dingen te laten zien en waar iedereen van denkt DAT WIL IK OOK!!!!!!
Maar het is niet verder gekomen dan Xbox On.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Origins schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Wat zegt dit? Heel weinig.... Misschien hebben de (toekomstige) Xbox One kopers helemaal geen behoefte om hun console te pre-orderen.

Het hele pre-orderen is eigenlijk een handig bedachte term van de marketingafdelingen van winkels en gamefabrikanten. Met de term Pre-order creëer je een sluier van markt schaarste over je producten. Wat natuurlijk maar bedoeld is om mensen aan jou product te binden, zodat je een min of meer marktaandeel weet te creëren. Kijk bijvoorbeeld bij de lauche van een grote titel op de PS3/Xbox360... Uitgevers en winkels werken hard aan om te zorgen dat mensen een soort van "ik wil de eerste zijn met game X" gevoel.

Dat de PS4 meer pre-order wordt gezet dan de Xbox One kan er dus op duiden dat PS4 kopers veel gevoeliger zijn voor deze manier van marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Wat zegt dit? Heel weinig.... Misschien hebben de (toekomstige) Xbox One kopers helemaal geen behoefte om hun console te pre-orderen.

Het hele pre-orderen is eigenlijk een handig bedachte term van de marketingafdelingen van winkels en gamefabrikanten. Met de term Pre-order creëer je een sluier van markt schaarste over je producten. Wat natuurlijk maar bedoeld is om mensen aan jou product te binden, zodat je een min of meer marktaandeel weet te creëren. Kijk bijvoorbeeld bij de lauche van een grote titel op de PS3/Xbox360... Uitgevers en winkels werken hard aan om te zorgen dat mensen een soort van "ik wil de eerste zijn met game X" gevoel.

Dat de PS4 meer pre-order wordt gezet dan de Xbox One kan er dus op duiden dat PS4 kopers veel gevoeliger zijn voor deze manier van marketing.
Misschien hebben een groot aantal PS4 gamers ook wel een idee van ik heb helemaal geen behoefte om een pre-order te plaatsen..

Feit is gewoon dat de Pre-order van de PS4 meer zijn dan de Xone op dit moment.

Overigens valt het me wel op dat iets wat in het voordeel spreekt van PS4 en nadeel van Xbone je behoorlijk gefrustreert overkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Origins op 13-08-2013 11:21 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!