Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:41:
Dus moet je betalen om te spelen op systeem A, daar waar dit op systeem B niet hoeft. Boeiend aan wie je moet betalen, het verschil moge duidelijk zijn. Het is gezegd dat Sony zelf geen PS Plus zal eisen indien je F2P games wilt spelen. Dat het aan de devs is, is nu ook al het geval bij online MP games (season passes). Jet betaalt als jij dat wilt. Das een wezenlijk verschil met een verplicht abonnement.
Juist, de Dev bepaald.

Als jij 3 F2P games gaat spelen, DCU/PS2 en Warframe, en die laatste besluit toch achter PS+ te gaan zitten, wat is dan je financieel verschil? Je betaald er toch al voor, dus maakt het geen drol meer uit.

Of ze gaan alle 3 gratis, maar je wil ook FIFA spelen, moet je toch nog PS+ betalen.

Het gaat niet over de regel individueel per game, maar einde van de rit. De kans lijkt mij vrijwel nihil dat iemand een console gaat komen enkel en alleen om F2P games (op dit moment dan de 3 genoemde die vrijwel zeker buiten PS+ zitten) te spelen en dus de vergelijking gaat trekken tussen de 2 consoles of hij nu wel of geen 5 euro in de maand moet gaan betalen.

Daarom zei ik al, Sony zet het gewoon heel tactisch in de markt onder de term 'niet verplicht', maar ze hebben het systeem zo neergezet dan einde van de rit toch iedereen PS+ nodig zal hebben, al is het maar voor 1 enkele game die je gaat spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:16
Financieel verschil gaat zitten in de games en kortingen die je via PS+ krijgt. Eigenlijk zoals het nu is; had laatst BF3 gekregen via PS+. Maar we moeten wel eerlijk zijn, de PS4 moet nog z'n game catalogus opbouwen, dus vandaar dat de instant gamecollection in eerste instantie magertjes zal zijn, met bij launch alleen Driveclub. Maar na een halfjaartje kun je wel Killzone, Knack enz. verwachten.

Ik vind het trouwens erg jammer dat ik de PS4 niet gisteren ge-preordered heb bij Sony.nl via Surfspot met die 20% korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:17
Ik ben erg benieuwd hoe sony haar PS+ gaat doorzetten op de PS4. Ik kan me echt niet voorstellen dat na een half jaartje Killzone gratis te spelen is via PS+, met name nu ook omdat MP achter PS+ zit, en dus het overgrote deel sowieso PS+ zal aanschaffen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Denk dat de singleplayer wel gratis op PS+ terecht kan komen. Het is een AAA releasegame, die dient als paradepaardje tijdens de PS4 launch. Makkelijk dat ze daarvan een paar miljoen verkopen, in USA is ie al meer dan 50.000 keer ge-preordered. En dat zijn dus alleen maar USA preorders. Tel Europa daarbij op, en ze gaan makkelijk over de miljoen verkochte exemplaren heen. Dus die game verdient zich makkelijk terug.

Daarnaast, [geen feit] denk ik dat games ontwikkelen voor de PS4 goedkoper is dan voor de PS3. Ze hoeven niet te ontwikkelen op exotische hardware bestaande uit een cell cpu, en xdr-ram. Volgens Digital Foundry worden veel van de najaars multiplatform toppers, zoals watch dogs en BF4 eerst ontwikkeld op de PC en vervolgens optimaal geport naar de X1 en PS4. Je ziet ook dat de next-gen versies ontwikkeld worden door dezelfde studio die de pc versie maakt, en de X360 en PS3 versies meestal door een andere studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stap van 50.000 naar 1 miljoen is wel groot hoor, al zou ik niet verbaasd zijn als het de bestverkochte launchgame gaat worden. Of ze moeten op Gamescom nog een topper uit de hoed toveren die met launch beschikbaar is.

Ontwikkeling zal eerder duurder dan goedkoper worden. Het meeste werk gaat namelijk niet zitten in het laten werken met de hardware (daar heb je api's voor), maar in het maken van de levels en models. Ook de cinematics kosten nu duidelijk meer omdat er meer informatie verzameld moet worden voor die models.

Meer detail kost meer mankracht. Net als dat de engines nu wel makkelijker te porten zijn, maar nog steeds uitgebreider moeten zijn met meer effecten, meer automatismen en meer gameplay elementen.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2013 12:28 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Juist, de Dev bepaald.

Als jij 3 F2P games gaat spelen, DCU/PS2 en Warframe, en die laatste besluit toch achter PS+ te gaan zitten, wat is dan je financieel verschil? Je betaald er toch al voor, dus maakt het geen drol meer uit.

Of ze gaan alle 3 gratis, maar je wil ook FIFA spelen, moet je toch nog PS+ betalen.

Het gaat niet over de regel individueel per game, maar einde van de rit. De kans lijkt mij vrijwel nihil dat iemand een console gaat komen enkel en alleen om F2P games (op dit moment dan de 3 genoemde die vrijwel zeker buiten PS+ zitten) te spelen en dus de vergelijking gaat trekken tussen de 2 consoles of hij nu wel of geen 5 euro in de maand moet gaan betalen.

Daarom zei ik al, Sony zet het gewoon heel tactisch in de markt onder de term 'niet verplicht', maar ze hebben het systeem zo neergezet dan einde van de rit toch iedereen PS+ nodig zal hebben, al is het maar voor 1 enkele game die je gaat spelen.
Eerlijk gezegd heb ik op dit moment alleen maar PS Plus voor de gratis games op de PS3 en Vita. Ik heb denk ik al een half jaar geen enkele game online meer gespeeld. Als de gratis games er niet zouden zijn, had ik dus ook geen Plus gehad. Dat de kans jou vrij nihil lijkt dat er meer mensen zijn zoals ik, daar kan ik inderdaad niks tegenin brengen, behalve te zeggen dat de kans mij verre van nihil lijkt.

Als de PS4 catalogus het op het begin niet toelaat om naast online gaming andere voordelen te bieden, dan verleng ik ook Plus niet. Watch Dogs en Killzone wil ik voornamelijk voor de single player hebben, en dan is het leuk dat ik bijvoorbeeld PlanetSide en Warframe alsnog online kan spelen.
uchiha tijntje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:10:
Ik ben erg benieuwd hoe sony haar PS+ gaat doorzetten op de PS4. Ik kan me echt niet voorstellen dat na een half jaartje Killzone gratis te spelen is via PS+, met name nu ook omdat MP achter PS+ zit, en dus het overgrote deel sowieso PS+ zal aanschaffen.
Nee natuurlijk doen ze dat niet. KZ zal op z'n vroegst anderhalf jaar na release via Plus te downloaden zijn, en dan zou het nog tegen een gereduceerde prijs kunnen zijn. Ik hoop dat games als Uncharted volgend jaar via Gaikai met Plus zijn te spelen, maar daar is nog weinig over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:42:
Eerlijk gezegd heb ik op dit moment alleen maar PS Plus voor de gratis games op de PS3 en Vita. Ik heb denk ik al een half jaar geen enkele game online meer gespeeld. Als de gratis games er niet zouden zijn, had ik dus ook geen Plus gehad. Dat de kans jou vrij nihil lijkt dat er meer mensen zijn zoals ik, daar kan ik inderdaad niks tegenin brengen, behalve te zeggen dat de kans mij verre van nihil lijkt.
We praten hier niet over een console die al 7 jaar op de markt is, of kan jij nu zeggen dat sinds PS+ je nooit een game online hebt gespeeld? Je moet niet kijken 'naar het moment', maar over de volledige breedte van de dienst, bij launch en over een jaar.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt inderdaad. Ik speelde alleen CoD online, en gebruik pas sinds kort Plus. Nu CoD wederom grafisch weinig vernieuwingen gaat brengen, zal die game er sowieso niet komen. De overige games die ik op het oog heb, zijn single player only. Ik heb dus geen online gaming nodig, op dit moment. En dan is het fijn om wel van de overige diensten gebruik te kunnen maken.

Vergeet niet dat het ook een beetje om het principe gaat en om het signaal wat men hiermee richting de consument aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:24:
Dat klopt inderdaad. Ik speelde alleen CoD online, en gebruik pas sinds kort Plus. Nu CoD wederom grafisch weinig vernieuwingen gaat brengen, zal die game er sowieso niet komen. De overige games die ik op het oog heb, zijn single player only. Ik heb dus geen online gaming nodig, op dit moment. En dan is het fijn wel de overige diensten gebruik te kunnen maken.

Vergeet niet dat het ook een beetje om het principe gaat en om het signaal wat men hiermee richting de consument aangeeft.
Ik zou persoonlijk best benieuwd zijn hoeveel procent van de markt hetzelfde als jou denkt en dus alleen maar singleplayer games speelt. Mij is het niet bekend maar ik kan mij voorstellen dat het percentage niet heel erg hoog is. Met name de ontwikkeling dat de gemiddelde ontwikkelaar vindt dat een game een multiplayer variant moet hebben om rendabel te kunnen zijn geeft wel aan dat de meerderheid toch van dergelijke systemen gebruikt maakt.

Persoonlijk vind ik het weer een non-discussie die hier gevoerd wordt. Ik heb het betalen voor de X360 service nooit als een negatief iets ervaren. Microsoft heeft mede hierdoor een sterk platform kunnen neerzetten waar Sony zich nog bij moet bewijzen.

En waar hebben we het in werkelijkheid over. 3 hele euro's in de maand. 1x een boterham eten in plaats van een broodje shoarma / big mac zorgt er al voor dat je de hele maand van de multiplayer games op je console kunt genieten.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Ik speel ook vrijwel alleen singleplayer. Multiplayer kan mij nooit lang boeien. Heb weleens Halo online gespeeld en Fifa maar na 2 potjes raakte ik alweer verveeld.

Ik speel liever een singeplayer game met een episch verhaal dan doelloze potjes Fifa of Halo.

Bij de aanschaf van de Playstation zal ik dus ook niet direct voor PS+ gaan. Ik wil eerst afwachten wat die service op de PS4 gaat brengen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
CR1691 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:43:
Ik speel ook vrijwel alleen singleplayer. Multiplayer kan mij nooit lang boeien. Heb weleens Halo online gespeeld en Fifa maar na 2 potjes raakte ik alweer verveeld.

Ik speel liever een singeplayer game met een episch verhaal dan doelloze potjes Fifa of Halo.

Bij de aanschaf van de Playstation zal ik dus ook niet direct voor PS+ gaan. Ik wil eerst afwachten wat die service op de PS4 gaat brengen.
Ik vind multiplayer fantastisch, maar ervaar het altijd als een probleem dat als je zoals Halo niet vanaf het begin veel actief ben in de MP je snel een enorme achterstand krijgt. Dus als ik na 3 maanden na release mp gaat spelen, moet ik nog veel levelen en kennen mijn tegenspelers de levels zo goed dat mij k/d ratio sterk achterblijft. Om dat een beetje bij te houden kost sowieso veel tijd.

Bij SP heb je dat niet, en ik hou ook van een episch verhaal. Maar ik merk wel dat er een verschuiving is van SP naar MP. Kijk maar naar Titanfall. Deze heeft veel potentie voor een SP net als Halo, maar is toch enkel MP geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remmetje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:33:
[...]

Ik zou persoonlijk best benieuwd zijn hoeveel procent van de markt hetzelfde als jou denkt en dus alleen maar singleplayer games speelt. Mij is het niet bekend maar ik kan mij voorstellen dat het percentage niet heel erg hoog is. Met name de ontwikkeling dat de gemiddelde ontwikkelaar vindt dat een game een multiplayer variant moet hebben om rendabel te kunnen zijn geeft wel aan dat de meerderheid toch van dergelijke systemen gebruikt maakt.

Persoonlijk vind ik het weer een non-discussie die hier gevoerd wordt. Ik heb het betalen voor de X360 service nooit als een negatief iets ervaren. Microsoft heeft mede hierdoor een sterk platform kunnen neerzetten waar Sony zich nog bij moet bewijzen.

En waar hebben we het in werkelijkheid over. 3 hele euro's in de maand. 1x een boterham eten in plaats van een broodje shoarma / big mac zorgt er al voor dat je de hele maand van de multiplayer games op je console kunt genieten.

My 2 cents.
Zoals eerder gezegd, heeft bijna de helft van de verkochte X360 consoles geen Live draaien. Er zijn zat mensen die geen Call of Duty of Battlefield spelen. Ja er zijn meer online games dan die 2, maar of daar nou echt dik geld aan wordt verdiend, betwijfel ik. Onlangs las ik dat 40% van de CoD kopers de game voor de SP haalt. Ik denk dat je je daar flink in zou kunnen vergissen. De markt voor grote AAA SP games is volgens mij een stuk groter dan die voor MP games.
joffrey19 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:49:
[...]

Ik vind multiplayer fantastisch, maar ervaar het altijd als een probleem dat als je zoals Halo niet vanaf het begin veel actief ben in de MP je snel een enorme achterstand krijgt. Dus als ik na 3 maanden na release mp gaat spelen, moet ik nog veel levelen en kennen mijn tegenspelers de levels zo goed dat mij k/d ratio sterk achterblijft. Om dat een beetje bij te houden kost sowieso veel tijd.

Bij SP heb je dat niet, en ik hou ook van een episch verhaal. Maar ik merk wel dat er een verschuiving is van SP naar MP. Kijk maar naar Titanfall. Deze heeft veel potentie voor een SP net als Halo, maar is toch enkel MP geworden.
True, maar aan de andere kant zou Titanfall dan weer de zoveelste SP shooter worden met een lengte van 8 uur. Ik vind het goed en gewaagd dat Respawn de focus volledig op de MP heeft gelegd. Maar geef mij verder maar een epische SP als The Last Of Us, daar geniet ik veel meer van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:53:
Zoals eerder gezegd, heeft bijna de helft van de verkochte X360 consoles geen Live draaien. Er zijn zat mensen die geen Call of Duty of Battlefield spelen. Ja er zijn meer online games dan die 2, maar of daar nou echt dik geld aan wordt verdiend, betwijfel ik. Onlangs las ik dat 40% van de CoD kopers de game voor de SP haalt. Ik denk dat je je daar flink in zou kunnen vergissen. De markt voor grote AAA SP games is volgens mij een stuk groter dan die voor MP games.
Je moet wel het verschil zien tussen pure SP en mixed SP/MP. Games als Last of Us en Tombraider (nieuwe) zijn puur SP, maar GTA4 of CoD zijn zowel SP als MP, die laatste kan je weinig zeggen wie nu enkel SP en wie er SP/MP speelt (initieel kopen om de SP zegt niets over het achteraf alsnog MP gaan spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Zolang er games als The Last of US, Zelda, Mass Effect, Dragon Age, The Witcher, Darksiders, The Walking Dead en dergelijke uitkomen blijft de vraag naar SP games gewoon nog steeds groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:13:
[...]

Je moet wel het verschil zien tussen pure SP en mixed SP/MP. Games als Last of Us en Tombraider (nieuwe) zijn puur SP, maar GTA4 of CoD zijn zowel SP als MP, die laatste kan je weinig zeggen wie nu enkel SP en wie er SP/MP speelt (initieel kopen om de SP zegt niets over het achteraf alsnog MP gaan spelen).
Nope, net als dat het initieel kopen voor de MP andersom niks zegt over het achteraf alleen nog maar doorlopen van de campaign, omdat je je ergert aan de schreeuwende koters.

Mijn punt is dat de markt voor SP games veel groter is dan veel mensen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CR1691 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:15:
Zolang er games als The Last of US, Zelda, Mass Effect, Dragon Age, The Witcher, Darksiders, The Walking Dead en dergelijke uitkomen blijft de vraag naar SP games gewoon nog steeds groot.
Groot zeker, maar ik betwijfel of dit 'groter' is dan de MP kant (waaronder dus ook alle MMO varianten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het maakt mij eigenlijk helemaal niks uit welke groep groter is. Ik wil gewoon helemaal opgeslokt worden door een mooi verhaal en leuke gameplay. En met mij een hele grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
We kunnen er lang of kort over praten, straks zit gewoon vrijwel iedereen aan een abonnement vast.

Alleen pure singleplayers kunnen er onderuit, de vraag is hoeveel procent daarvan dan echt zitten te wachten op de opname functies. Zoveel mensen zullen er niet zijn die enerzijds helemaal niet met vrienden gamen en anderzijds helemaal los gaan met video sharing op youtube en dergelijke. Uiteraard zijn die wel, maar procentueel heb je het over een klein deel.

Verder vind ik het opmerkelijk dat enerzijds de klacht is dat Xbox Live geld kost, en anderzijds telkens als er iets wordt toegevoegd dat weer met boegeroep wordt ontvangen. Feitelijk heb je nu meer voor het zelfde geld dus wees blij zou ik zeggen. Zelfs de gratis games die je tegenwoordig krijgt worden negatief ontvangen. Het ljkt wel hoe meer value er aan Xbox Live wordt gegeven hoe groter de klachten (meestal van mensen die toch al niet de Xbox One wilde hebben...).

Het feit dat MP nu ook op de PS4 geld gaat kosten is volgens mij minder over geschreven dan deze relatief onbelangrijke functie. Terwijl de eerste een grote trendbreuk is en grote gevolgen heeft voor alle PS gamers en de laatste gewoon in lijn is met het hele Xbox Live concept wat we al jaren kennen: Gold voor alle services, Silver voor alle barebone functies.

Disclaimer: dit neemt niet weg dat ik ook vind dat momenteel PS+ met zijn gratis games meer value geeft, maar als we eerlijk zijn zitten 'wij hardcore gamers' vrijwel allemaal aan een ongeveer even duur abonnement vast. En als je ECHT alleen maar pure singleplayer games speelt, nooit multiplayer en nooit andere services gebruikt dan is de PS4 toch al de betere keuze aangezien hier door Sony meer focus op ligt met zijn exclusives en zijn betere (verwachte) performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:22:
[...]
Nope, net als dat het initieel kopen voor de MP andersom niks zegt over het achteraf alleen nog maar doorlopen van de campaign, omdat je je ergert aan de schreeuwende koters.

Hell, ik speel zelfs zelden/nooit online.

Bijv., Assasins Creed 2 + brotherhood + revelation kan je (blijkbaar) ook online spelen, al die spellen compleet uitgespeeld met alle single player trophies, maar nul keer online gespeeld. Geen behoefte aan, en boeit mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

De markt voor mooie singleplayer ervaringen is inderdaad groot, maar voor games met alleen een SP is het wel wat kleiner hoor. Vrijwel elke AAA game heeft een MP-component. Nou zal niet iedereen die gaan spelen, maar ik denk dat iedereen die een nieuwe console koopt toch wel even kijkt wat er zoal online te doen is.

Toch is het al langer zo dat de PS4 vooral op singleplayer-gebied de nadruk legt met veel SP-only games en de Xbox One het vooral van online-ervaringen moet hebben. Dat is niet erg en iedereen moet kiezen wat hij wil. Echte statistieken ontbreken volgens mij wel, dus wat dat betreft is het vrij nutteloos.

@hierboven, de MP van AC is tot vooralsnog ook niet echt boeiend geweest. Het is een soort free for all in een besloten omgeving en heeft vrij weinig met AC te maken imo. Het heeft zo zijn schare fans, maar die games moeten het ook van de SP hebben. Toch heb je nog wel veel games die het juist van de MP moeten hebben zoals CoD, BF en Forza/GT. Tenminste, wil je er een beetje uithalen wat erin zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bartjuh schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:26:
[...]

Hell, ik speel zelfs zelden/nooit online.

Bijv., Assasins Creed 2 + brotherhood + revelation kan je (blijkbaar) ook online spelen, al die spellen compleet uitgespeeld met alle single player trophies, maar nul keer online gespeeld. Geen behoefte aan, en boeit mij niet.
Kan dat online? Lol, dat wist ik niet!

Ik speel alleen Battlefield online (al speel ik eerst de SP uit). Ow, en ik het Dungeon Hunter online gespeeld!.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik hou ook erg van SP games waarin je je kan verliezen, echter wat ik erg leuk zou vinden, en toch wel een beetje van deze tijd, is een steeds grotere mix tussen SP ervaringen en MP ervaringen. Dark Souls deed dat bijvoorbeeld erg leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Meh laat dat maar lekker ver weg. Ik moet er niet aan denken dat bijvoorbeeld The Witcher 3 MP invloeden krijgt. Dat moet per games verschillen. Ook de multiplayer van Mass Effect had van mij heel ver weg van de serie mogen blijven. Aan third person shooters online is er keuze zat, zoals Gears of War bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.pu.nl/artikele...ig-om-videos-op-te-nemen/

Nieuwtje over vids opnemen op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En bevestigd. Nice. :)

Lijkt me wel tof om met een game als GTA bijvoorbeeld een debiele stunt in één keer naar bijvoorbeeld YT te kunnen uploaden. Netjes dat je hier ook niet voor hoeft te betalen.

Nu hopelijk nog bevestigen dat ze in 1080p opgenomen worden, en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
Persoonlijk ben ik niet zo van Multiplayer. Die tijd heb ik wel gehad. Het leukste vind ik offline Co-op multiplayer, dan is er tenminste nog wat sociale interactie.
Ik vind Single player games met een goed verhaal echt veeeel leuker dan *vul hier een multiplayer game in*.
Van Blackops 1 en 2 heb ik ook bijna alleen maar SP gedaan en bijna geen MP.

Maargoed wel tof dat ik ook zonder PS+ mijn epic Boss battle op Youtube kan flikkeren, om het later aan mijn vrienden te laten zien.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Echt grappig hoe Sony haar nieuws en marketing brengt. :) Ze zijn echt volledig reactief op MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
CR1691 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:42:
Meh laat dat maar lekker ver weg. Ik moet er niet aan denken dat bijvoorbeeld The Witcher 3 MP invloeden krijgt. Dat moet per games verschillen. Ook de multiplayer van Mass Effect had van mij heel ver weg van de serie mogen blijven. Aan third person shooters online is er keuze zat, zoals Gears of War bijvoorbeeld.
Ik zeg niet dat er bij iedere AAA game een MP modus moet komen. Liever niet (Bioshock 2, Tomb Raider, Uncharted 2, etc. als voorbeeld hoe het niet moet). Echter een verweving tussen SP en MP of in ieder geval SP en een online community vind ik de volgende uitdaging voor developers. Denk bijvoorbeeld aan The Division of de nieuwe Bungie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
uchiha tijntje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:47:
Echt grappig hoe Sony haar nieuws en marketing brengt. :) Ze zijn echt volledig reactief op MS.
Moet je ze toegeven, doen ze goed ;)

(al komt Gaikai nog wel een keertje langs op enig moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, het is een reactie op een aantal vragen op Twitter, naar aanleiding van het DVR X1 nieuws waarschijnlijk. Er is voor zover ik kan zien geen officiëel statement van Sony geweest omtrent dit onderwerp. Maar het wordt ze niet bepaald moeilijk gemaakt nee, ook dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 12:29

Nemesizz

Untouchable

Als ik sommige sites lees vinden bepaalde (metname Xbox) fans het 'zielig' hoe Sony z'n marketing doet.

Wat ze natuurlijk zijn vergeten is dat Microsoft ten tijde van de Xbox360 vs PS3 eigenlijk hetzelfde deed, niet zozeer hun eigen console promoten (X360) maar de concurrent (PS3) gewoon zwartmaken / negatief in de schijnwerper zetten.

Ik kan er nu wel een beetje om lachen, koekje van eigen deeg :P .

Verder boeit mij die opname functie toch niet zoveel (zowel van Xbox als PS4 niet), internet is hier toch veel te traag om zoiets te uploaden, en ik ben toch niet zo van game filmpjes opnemen en dan op internet posten (af en toe screenshots naar een kameraad sturen, maar ook niet meer dan dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, comments op Gamer.nl zeker gelezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Nemesizz schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:35:
[...]

Wat ze natuurlijk zijn vergeten is dat Microsoft ten tijde van de Xbox360 vs PS3 eigenlijk hetzelfde deed, niet zozeer hun eigen console promoten (X360) maar de concurrent (PS3) gewoon zwartmaken / negatief in de schijnwerper zetten.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is dat zelden gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 20:27

BM

Moderator Spielerij
Nemesizz schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:35:
[...]

Als ik sommige sites lees vinden bepaalde (metname Xbox) fans het 'zielig' hoe Sony z'n marketing doet.

Ik kan er nu wel een beetje om lachen, koekje van eigen deeg :P .
Ik ben groot Microsoft en Xbox fan, maar ik kan het wel waarderen zoals Sony het speelt. Ben niet zo blij met de negativiteit die MS over zich heen krijgt, maar Sony speelt het gewoon heel slim.

Al kan ik me ook niet voorstellen dat het tot aan de release alleen maar hosana blijft voor Sony. Microsoft heeft in het begin een hele bak ellende over zich heen gehad, en begint daar nu langzaamaan van op te krabbelen (imho dan toch). Kan me niet voorstellen dat Sony niet nog met 'minder leuke' aankondigen gaat komen. Dat is echter nergens op gebasseerd, puur onderbuikgevoel, schiet me d'r dus niet op af ;)
Verder boeit mij die opname functie toch niet zoveel (zowel van Xbox als PS4 niet), internet is hier toch veel te traag om zoiets te uploaden, en ik ben toch niet zo van game filmpjes opnemen en dan op internet posten (af en toe screenshots naar een kameraad sturen, maar ook niet meer dan dat).
Denk dat de 'hype' ook wel vrij snel overwaait. De eerste paar maanden zullen facebook/twitch/andere-video-sites overspoelt worden met hele slechte gameplayvideos, en daarna zal dat wel weer afnemen.

Snap dat mensen 'blijer' zijn met de manier waarop Sony het nu doet (geen PS+ nodig itt wel XBL Gold), maar persoonlijk maakt me dat niet uit, ik kan me al jaren geen Xbox zonder Live Gold voorstellen, en ik zet abonnement met liefde en plezier door op de X1, maar die situatie is natuurlijk voor iedereen anders.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah dat is nu marketing dan ga je juist die eigenschappen van je product belichten die beter zijn dan bij je concurentie en Sony heeft met de PS4 nu eenmaal veel zaken die ze postitief onder de aandacht kunnen brengen, niet dat al die zaken in de praktijk zo zwaar mee wegen, maar is het gek ddat ze daar gebruik van maken?

Kunnen Xbox fanboys het wel zielig of grappig of whatever van Sony vinden maar Microsoft had keihard hetzelfde gedaan als ze dat hadden gekunt.

Zit net die unboxxing van de XO te kijken maar ik had helemaal niet verwacht dat die een externe adapter zou krijgen. Apparaat zelf is al zo groot... opmerkelijk dat ze daar dan geen voeding in verwerken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Weet niet of dit al gepost is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vy0yUsK.png
'Xbox one system software uses a significant amount of storage; less internal storage will be avalaible to users' Geheel logisch natuurlijk, alleen dat een significant deel van het geheugen voor het systeem wordt gebruikt is wel extreem...

En dit: :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r1UNua4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
xminator schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:42:
Weet niet of dit al gepost is:
[afbeelding]
'Xbox one system software uses a significant amount of storage; less internal storage will be avalaible to users' Geheel logisch natuurlijk, alleen dat een significant deel van het geheugen voor het systeem wordt gebruikt is wel extreem...
Tis de vraag wat men onder significant verstaat, maar aangezien er een W8 based OS op staat zou ik niet verbaasd zijn dat ze zeker 10GB of wat meer reserveren, plus misschien nog een en ander voor caching en aanverwanten. Imho niet zo spannend.
En dit: :9
[afbeelding]
Als dat de keuze voor een console moet gaan bepalen 8)7
Chaoss schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:36:
Tjah dat is nu marketing dan ga je juist die eigenschappen van je product belichten die beter zijn dan bij je concurentie en Sony heeft met de PS4 nu eenmaal veel zaken die ze postitief onder de aandacht kunnen brengen, niet dat al die zaken in de praktijk zo zwaar mee wegen, maar is het gek ddat ze daar gebruik van maken?

Kunnen Xbox fanboys het wel zielig of grappig of whatever van Sony vinden maar Microsoft had keihard hetzelfde gedaan als ze dat hadden gekunt.
Vind het niet zielig, erg slim, heel erg slim :)
Zit net die unboxxing van de XO te kijken maar ik had helemaal niet verwacht dat die een externe adapter zou krijgen. Apparaat zelf is al zo groot... opmerkelijk dat ze daar dan geen voeding in verwerken.
Ze hebben zwaar ingezet op betrouwbaarheid, en daardoor geen enkel risico genomen op oververhitting en dat soort zaken, vandaar dat de X1 vanbinnen heel veel 'lucht' is. Dat kun je leuk vinden of niet, ik vind het geen hele rare keuze met de start van de 360 in gedachten ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, de casual gamer zal nog wel met de RRoD in het hoofd zitten en bij het zien van zo'n grote console ook wel denken dat het nu qua koeling (of betrouwbaarheid) wel goed zit.

Maar hebben er hier zoveel mensen problemen met een powerbrick? Heb je je TV aan de muur hangen met 4 meter daar omheen geen mogelijkheid om iets weg te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, powerbrick is echt een non-issue!

Of de PS4/XBOX nu een brick heeft of niet, dat kan me echt niet schelen. Idem voor het formaat van de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 07:58

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:04:
Idd, de casual gamer zal nog wel met de RRoD in het hoofd zitten en bij het zien van zo'n grote console ook wel denken dat het nu qua koeling (of betrouwbaarheid) wel goed zit.

Maar hebben er hier zoveel mensen problemen met een powerbrick? Heb je je TV aan de muur hangen met 4 meter daar omheen geen mogelijkheid om iets weg te werken?
Nou het word wel moeilijk bij mij in ieder geval ;)
Want hij past niet onder mij tv kast.
Maar als ik graag een xbox wil zal er vast wel een oplossing voor te vinden zijn .
Maar hij is wel heel groot net als de kinect waar moet je die laten als je een led tv hebt op zo'n lage kast

[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 08-08-2013 21:11 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
beuker19 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:09:
[...]
Maar hij is wel heel groot net als de kinect waar moet je die laten als je een led tv hebt op zo'n lage kast
Inkoppertje, boven op de tv, waar hij hoort ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:14:
[...]

Inkoppertje, boven op de tv, waar hij hoort ;)
Maar blijft dat wel een beetje stabiel want op het filmpje leek hij heel er diep .

En het is wel jammer dat de impulsive triggers niet altijd werken maar van de ontwikkelaar afhankelijk is.
Waarschijlijk alleen firsty party games dus :(

[ Voor 24% gewijzigd door beuker19 op 08-08-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:16:
[...]

Maar blijft dat wel een beetje stabiel want op het filmpje leek hij heel er diep .
Thats what she said >:)
En het is wel jammer dat de impulsive triggers niet altijd werken maar van de ontwikkelaar afhankelijk is.
Waarschijlijk alleen firsty party games dus :(
Het is niet meer dan rumble, dus dat lijkt me niet zo heel lastig om te implementeren. Sure het moet worden toegevoegd, maar ik zie geen reden om als ontwikkelaar dat niet toe te voegen. Het is niet alsof je daar enorme development en research voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 24-09 12:29

Nemesizz

Untouchable

bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:51:
Haha, comments op Gamer.nl zeker gelezen? :P
Yup :P

@Xboxone powerblok: Als ik die foto zo zie is dat ding nog groter dan de adapter van m'n 10 jaar oude laptop :P Maar dat de power extern zou zijn was wel te verwachten als je die foto's van de ingewanden van de Xbone zag. Zelf niet zo'n fan van zulke blokken, maar als het erbij zit, tja wat doe je eraan?
(als 'echte' tweaker een nóg grotere behuizing zelf maken en het blok daarin proppen :+ )

Die PS4 kabel echt een 8'tje? Had ik liever zo'n wat grotere stekker gehad (wat je ook bij PC's hebt, en de Phat PS3's) met aarde erin.
offtopic:
hou niet zo van 8'tjes, komt omdat ik die kabels niet in overvloed heb itt die grotere 3 pins voedingskabels, dus soms moet je 'even' een apparaat testen ofzo, tja, geen power kabel...Bovendien vind ik het wel fijn als m'n spul geaard is, heb vaak zat apparaten gehad met zo'n 8'tje (dus zonder aarde) die toch kuren kregen omdat ze niet geaard waren, moest je zelf weer op een of andere manier een kabeltje naar aarde leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Chrosser schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:55:
Ik blijf er toch bij dat de console gekocht gaat worden waar voor jou zelf de beste games op uitkomen ( in de zin van die jou het meest aanspreken)
Weet jij soms welke exclusives er over 2 of 3 jaar gaan uitkomen? En dan zijn de consoles nog lang niet aan de helft van hun levensduur.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Maar de EA's en Bethesda's zijn in zulke dingen meestal niet snel wat het kost geld en levert niet op .
En daar houden bedrijven niet van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
witeken schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:31:
[...]

Weet jij soms welke exclusives er over 2 of 3 jaar gaan uitkomen? En dan zijn de consoles nog lang niet aan de helft van hun levensduur.
Van een paar weet je het wel Forza, gran turismo, Halo, etc ... dus in zo verre weet je zeker al een paar exclusives.

Btw Game mania België neemt atm ook geen pre-orders meer aan: http://www.gamemania.be/Default.aspx?tabid=118&iid=676 Ik heb hem besteld op 11-06 ik denk dat ik morgen toch even langs ga om mijn voorschot te betalen om zeker te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Johan tb op 08-08-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:52:
[...]

Tis de vraag wat men onder significant verstaat, maar aangezien er een W8 based OS op staat zou ik niet verbaasd zijn dat ze zeker 10GB of wat meer reserveren, plus misschien nog een en ander voor caching en aanverwanten. Imho niet zo spannend.
Aangezien bedrijven hun eigen producten graag verbloemen lijkt me dat ze met significant toch niet een paar GB's bedoelen ;). En je kan je HDD niet zelf vervangen, dus dat maakt het ook niet beter.
[...]
Waarschijnlijk niet, maar de doos is al 2 keer groter, en dan kunnen ze er nog niet alles inkrijgen 8)7.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Nu online
BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:52:
Onder andere, heb noch ruimte voor een grote powerbrick noch voor een kinect. Betalen voor gimmicks die ik niet kan en wil gebruiken, dat zie ik niet zitten.

Bovendien heb ik de ps4 voor 180 euro goedkoper dan de xbox one dan is de keuze al helemaal makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeGroteMuis schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:31:
[...]

Ja en als je oude auto een ander type was, passen die matten uit de oude ook prima?
Je nieuwe auto wordt geleverd met standaard matten, je nieuwe xbox met standaard headphones. Wil je zelf luxe, hoogpolige matten in je auto moet je daarvoor extra betalen, wil je een turtle beach aansluiten ook.

Dus het voorbeeld blijft staan, al kan ik me niet voorstellen dat het zo lastig was geweest een standaard aansluiting te hanteren voor je headphones.

[...]

Ik blijft het een prima oplossing vinden. Gewoon setje oplaadbare batterijen, goed voor uren speelplezier. En nog uitneembaar ook, wat bij andere apparatuur (smartphones bijvoorbeeld) altijd als pluspunt wordt gezien. :+
Op de PS4 kun je die dure turtle beach dus gewoon gebruiken. That's the whole point. Hoe moeilijk is dit voor sommigen te erkennen dat MS dit gewoon weg heeft gelaten om te cashen. Simpel zat. Oogkleppen much?

Een DS3 gaat een hele dag nonstop mee, hoeveel uren speelplezier heb je nodig? En je hoeft er helemaal niks extra's voor te kopen. Wat moet ik met een accu in mijn telefoon die eruit kan? Ik heb er werkelijk waar nog nooit een hoeven te laten verwisselen. Batterijen horen in de vorige eeuw thuis, in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
xminator schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:59:
[...]

Onder andere, heb noch ruimte voor een grote powerbrick noch voor een kinect. Betalen voor gimmicks die ik niet kan en wil gebruiken, dat zie ik niet zitten.
Dat is prima :) Ik bedoel alleen te zeggen dat als we een console geen kiezen/afwijzen vanwege de powersupply dat de rest van de nieuwtjes wel ernstig opgedroogt moet zijn :p
Bovendien heb ik de ps4 voor 180 euro goedkoper dan de xbox one dan is de keuze al helemaal makkelijk gemaakt.
180 euro? Kun je die uitleggen?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Nu online
BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

Dat is prima :) Ik bedoel alleen te zeggen dat als we een console geen kiezen/afwijzen vanwege de powersupply dat de rest van de nieuwtjes wel ernstig opgedroogt moet zijn :p

[...]

Tijdelijke aanbieding ( :P ) voor studenten via sony, waardoor de ps 4 voor 320 euro uitkwam. 500-320=180. 1 losse controller kostte 48 euro en de playstation camera los ook 48 euro. Dan had je dus voor 415 een pakket met 2 controllers+camera en was het nog steeds 85 euro goedkoper.

Helaas niet meer te krijgen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Op de PS4 kun je die dure turtle beach dus gewoon gebruiken. That's the whole point. Hoe moeilijk is dit voor sommigen te erkennen dat MS dit gewoon weg heeft gelaten om te cashen. Simpel zat. Oogkleppen much?

Een DS3 gaat een hele dag nonstop mee, hoeveel uren speelplezier heb je nodig? En je hoeft er helemaal niks extra's voor te kopen. Wat moet ik met een accu in mijn telefoon die eruit kan? Ik heb er werkelijk waar nog nooit een hoeven te laten verwisselen. Batterijen horen in de vorige eeuw thuis, in mijn optiek.
Tjah, dan werk je duidelijk niet met veel electronica. Mijn headset werkt op batterijen, mijn afstandsbediening werkt op batterijen, de deurbel werkt op batterijen, de thermostaat werkt op batterijen en zo kun je nog wel even doorgaan. Maar als je kunt kiezen tussen de mogelijkheid om zowel batterijen als accu's te gebruiken die je ook nog kunt verwisselen en opladen via snoer óf een accu die vast zit en je alleen met snoer op kunt laden, dan weet ik het wel. Ook al doe je lang met een lading, ik ga ze niet elke keer aan het infuus leggen. Verder vind ik het apart dat je wel vrijheid wilt hebben in het kiezen van kinect ja/nee, maar niet in batterijen vs accu e.d.

Je kunt het cashen noemen, maar dan vind ik dit nog wel meevallen. Bij de Xbox 360 moest ik een wifi-adapter en dure HD erbij nemen. Dan is dit al prima en ik denk dat iedereen zich bij aanschaf van een console wel beseft dat het mogelijk meer gaat worden qua kosten dan alleen de console.

Maar er zal vast wel een Xbox One Slim uitkomen die kleiner en stiller is met grotere schijf, een kleinere kinect en ingebouwde powerbrick. Bedenk namelijk dat dit de eerste versies zijn van de nieuwe generatie. Daar gaan nog nieuwe versies van komen die dan wel beter bevallen. Niet dat het voor sommigen geen issue mag zijn, maar ik vind het een beetje apart om de consoles om zulke redenen volledig af te branden.
BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

[...]

Dat was een foutje bij Surfspot voor studenten. Ga er overigens niet vanuit dat ie dan ook meteen bij launchday wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die batterijen hoef je niet aan het infuus te leggen? Die gaan voor altijd mee, ah ja. Die moet je er zelfs uithalen en verwisselen. Wat kost meer moeite? Lever er dan een accupak bij die je kunt verwisselen. Dat zou pas een voordeel zijn en dan zou ik je gelijk geven.

En met de vorige eeuw bedoel ik natuurlijk in camera's en telefoons etc. Niet apparaten die minimaal verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Maar er zal vast wel een Xbox One Slim uitkomen die kleiner en stiller is met grotere schijf, een kleinere kinect en ingebouwde powerbrick. Bedenk namelijk dat dit de eerste versies zijn van de nieuwe generatie. Daar gaan nog nieuwe versies van komen die dan wel beter bevallen. Niet dat het voor sommigen geen issue mag zijn, maar ik vind het een beetje apart om de consoles om zulke redenen volledig af te branden.
Ik denk dat er binnen 2 jaar een Xbox One uitkomt zonder kinect.
Ze moeten eerst de ontwikkelingskosten eruit hebben .
Want ze hebben nog helemaal niets laten zien waar kinect nu hardcore voor gebruikt gaat worden en wat de 100 € extra rechtvaardigt.
Ik ben nog niet verder gekomen dan swipen , Xbox on , een dans game en als je veel geluid maakt je meer zombies aantrekt in Dead rising 3
Maar uit bijvoorbeeld Ryse zijn alle kinect opties uitgesloopt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McBoom schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:08:
Daarom leveren ze dan ook een headset mee, gewoon om te cashen. Ook omdat dat voor de meeste huis-tuin-en-keuken-gamers gewoon voldoende is. En als je het geld hebt uitgegeven voor een 'dure Turtle Beach' (ik heb geen idee wat een schildpaddenstrand er mee te maken heeft :+) kan ik begrijpen dat je geen geld meer hebt voor een verloopje, die vast na een paar maanden op Ebay zijn te vinden voor een paar knaken.

[...]

Ach ja, kwaliteit heeft z'n prijs :P
Het gaat er toch niet om of je wel of geen geld hebt voor een verloopje? Het gaat erom dat MS je aan alle mogelijke kanten probeert uit te wringen en het ergste is dat mensen het slikken als zoete koek en het ook nog eens verdedigen en met de meest bizarre vergelijkingen komen (een mat in je nieuwe auto, serieus?). Ook gratis apps en betaalde apps van derden achter een paywall lijkt de gewoonste zaak van de wereld te zijn, net als een DVR functie met een lousy 30 seconden opnametijd. Ik sta ervan te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:36:
Het gaat er toch niet om of je wel of geen geld hebt voor een verloopje? Het gaat erom dat MS je aan alle mogelijke kanten probeert uit te wringen en het ergste is dat mensen het slikken als zoete koek en het ook nog eens verdedigen en met de meest bizarre vergelijkingen komen (een mat in je nieuwe auto, serieus?). Ook gratis apps en betaalde apps van derden achter een paywall lijkt de gewoonste zaak van de wereld te zijn, net als een DVR functie met een lousy 30 seconden opnametijd. Ik sta ervan te kijken. :)
Het is echt bij jou zwart of wit, is het niet? Enige nuance in welk opzicht dan ook ontbreekt volledig. Of je bent er zwaar op tegen en vind het belachelijk, MS en z'n paywall, of je bent een blind zoete koek eter en mak achter hele MS verhaal aanloopt. En dan is grappig genoeg, iets waar ik al lang niet meer van sta te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:36:
[...]

En ondertussen ook nog boos worden als je een bericht plaats over een bepaald product die niet positief is.(maar wel feiten zijn)
Want dan vinden ze de sfeer hier op GoT niet zo leuk meer.
Ik ben van mening als je fan bent van een product en je niet voor kritiek open staat je beter af bent op een fansite :+
Maar zo het voor sommigen niet leuk is om kritiek(soms wel soms niet terecht) te lezen is het voor velen nog veel erger om berichten te lezen waar het fanboyischme van af afspat.
Waarbij de grens van wat waar is of waar men misschien stiekem op hoopt ver te zoeken is.
Ook het feit dat hier gedaan word als of iedereen maar 2 consoles moeten kopen anders ben je een sukkel of koop je wii gaan gewoon helemaal nergens over.
En dat een paar personen hier denken dat iedereen maar geld genoeg heeft voor gaming omdat ze hier actief zijn.(of ook al een pc hebben of geen behoeft aan 2 consoles hebben)
Kijk voor de meeste mensen is 100 € namelijk wel veel geld.(Maar niet bepalend)
Maar als daar boven op weer moet betalen voor dingen die gewoon gratis hadden moet zijn maakt het beeld niet beter.

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 08-08-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Beuker, really? Kritiek is prima, kritiek moet kunnen, continue flamen met dezelfde argumenten (of in jouw optiek de zo belangrijke en duidelijke feiten) is nutteloos en verpest inderdaad de sfeer op GoT.

Ik neem aan dat ook dit topic zo nog op slot gaat net zoals het X1 topic.

Maar voor de geïnteresseerden onder ons:

Project Spark to receive live hands-on demonstration via Twitch tonight

http://www.oxm.co.uk/6001...ation-via-twitch-tonight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Net het filmpje van de xbox one gezien, wat mij direct opviel was de adapter. Ten eerste, extern?! We leven toch in 2013. Daarnaast, wat een groot ding! Niet ideaal in de woonkamer, zo'n groot ding past lang niet achter elk meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind eerlijk gezegd de keuze tussen de Xbox One en PS4 best lastig. Ik ben best gehecht aan m'n 360, zou hem niet willen opgeven voor een PS3. Het lijkt me wel fijn om m'n account te behouden (en m'n live abbo), en kinect lijkt me eigenlijk ook niet zo heel gek. Ik heb altijd een goed gevoel bij Microsoft, al is de PS4 eigenlijk op papier beter (en ik ben ook wel benieuwd naar de PS exclusive titels, Halo vind ik leuk, maar daar doe ik het niet meer voor, Halo 4 en Reach niet eens gespeeld).

Nouja, denk toch dat ik geen next gen console op dag 1 ga kopen, dus nog zat tijd om ze beiden te testen/bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:01:
[...]

Het is echt bij jou zwart of wit, is het niet? Enige nuance in welk opzicht dan ook ontbreekt volledig. Of je bent er zwaar op tegen en vind het belachelijk, MS en z'n paywall, of je bent een blind zoete koek eter en mak achter hele MS verhaal aanloopt. En dan is grappig genoeg, iets waar ik al lang niet meer van sta te kijken.
Nope. Ik ga op bepaalde dingen wat langer in, omdat sommige mensen dingen verdedigen die eigenlijk helemaal niet zijn te verdedigen. Talloze voorbeelden zijn er al langsgekomen: een hobby mag geld kosten, vooruitgang, AA batterijen zijn veel handiger, ach die paar euro meer, ja maar ik heb toch al live, etc. Ik zie gewoon niemand erkennen dat dit gewoon vreemde praktijken van MS zijn, behalve de mensen die erg geen een gaan kopen. Vrij opvallend, als je het mij vraagt, verder niks. :)

Edit:
justifire schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:00:
[...]

Stond er op de doos van jouw TB 'Compatible with XBox One ?'
Niet ? Wat is het probleem dan ?
Koop wel een adapter voor mijn Warhead, mocht dat niet werken dan gooi ik dat ding op marktplaats en leg een paar tientjes bij voor een xbox one certified headset, boeien...
Vernieuwing kost nu eenmaal geld.
Hier. Het niet ondersteunen van oude headsets is "vernieuwing en kost nu eenmaal geld". Want "boeien". Mensen geloven hier echt in, lijkt wel. Ik vind dat vreemd ja, het spijt me zeer.

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 09-08-2013 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:58
Thomasx4 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:38:
Vind eerlijk gezegd de keuze tussen de Xbox One en PS4 best lastig. Ik ben best gehecht aan m'n 360, zou hem niet willen opgeven voor een PS3.
blablabla
Ik heb precies hetzelfde. Daarnaast ben ik een beetje sceptisch over het gigantische verschil in formaat.
Hoe kan een Playstation met relatief zwaardere hardware in zo'n klein kastje passen en dan ook nog eens zonder adapter en dan nog koel blijven.. Als ze dit gaat lukken zonder hardeware-falen dan krijgt Sony mijn geld.
Ik heb een release Xbox gehad en "uiteraard" ook een RROD gehad die net buiten de garantie viel. Ik heb geen zin dit nog eens mee te maken.

Qua exclusives op de Xbox heb ik alleen Gears of War (TOP) en Fable (FLOP) gespeeld. Halo heeft mij nooit kunnen bekoren.
Op de Playstation had ik graag Encharted, God of War en Killzone willen spelen. Dit kan natuurlijk alsnog via Gaikai als ik een PS4 koop.

Hoe dan ook: ik neig wel meer naar een PS4 maar denk dat ik de eerste 2 tot 3 maanden even afwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:08:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Daarnaast ben ik een beetje sceptisch over het gigantische verschil in formaat.
Hoe kan een Playstation met relatief zwaardere hardware in zo'n klein kastje passen en dan ook nog eens zonder adapter en dan nog koel blijven.. Als ze dit gaat lukken zonder hardeware-falen dan krijgt Sony mijn geld.
Ik heb een release Xbox gehad en "uiteraard" ook een RROD gehad die net buiten de garantie viel. Ik heb geen zin dit nog eens mee te maken.

Qua exclusives op de Xbox heb ik alleen Gears of War (TOP) en Fable (FLOP) gespeeld. Halo heeft mij nooit kunnen bekoren.
Op de Playstation had ik graag Encharted, God of War en Killzone willen spelen. Dit kan natuurlijk alsnog via Gaikai als ik een PS4 koop.

Hoe dan ook: ik neig wel meer naar een PS4 maar denk dat ik de eerste 2 tot 3 maanden even afwacht..
Uncharted ;)

Zo te zien heb je je keuze al gemaakt. Op Gamesom krijgen we sowieso flink meer games te zien, dus dan wordt het beeld in dat landschap wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 20-09 21:07
yorroy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:08:
[...]

Dat Microsoft met de Xbox 360 (eerste serie) een enorm RROD probleem heeft gehad is het natuurlijk volstrekt onnodig dit over de Xbox One te projecteren. Het hele RROD probleem heeft (ook) Microsoft namelijk enorm veel geld gekost. Ze zullen er alles aan gedaan hebben om dit met de Xbox One te voorkomen. Feit dat het koelsysteem vrij veel weg heeft van het gene wat in de Xbox 360 Slim is gebruikt laat in vergelijk met de eerste 360 al behoorlijk wat verbetering zien.

Daarbij weten ze bij MS ook wel dat ze geen tweede blunder kunnen maken qua de betrouwbaarheid. In mijn ogen kan je de betrouwbaarheid van de One ook niet vergelijken met de eerste 360....

Ik heb 7 jaar de Xbox 360 gehad, 1x een RROD bij de eerste serie, daarna nooit meer problemen, heb mijn eerste 360 verkocht aan iemand die hem wou kraken om hem als mediaspeler en al wat nog niet meer in te zetten.

Mijn PS3 is daar tegen 2x naar Sony geweest voor problemen met de Blueray drive.

In mijn geval heeft de PS3 dus meer uitval dan de Xbox 360

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
bram1984 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 06:54:
[...]

Nope. Ik ga op bepaalde dingen wat langer in, omdat sommige mensen dingen verdedigen die eigenlijk helemaal niet zijn te verdedigen. Talloze voorbeelden zijn er al langsgekomen: een hobby mag geld kosten, vooruitgang, AA batterijen zijn veel handiger, ach die paar euro meer, ja maar ik heb toch al live, etc. Ik zie gewoon niemand erkennen dat dit gewoon vreemde praktijken van MS zijn, behalve de mensen die erg geen een gaan kopen. Vrij opvallend, als je het mij vraagt, verder niks. :)
Als je wilt horen dat ik het liefst heb dat de x1 200 euro is en live gold niet meer betaald is, dan bij deze :+ De PS4 heeft een prima prijs neergezet.

Maar dat er zoveel mensen zijn die zo enorm moeilijk doen over het verschil in bedrag en de accessoires vind ik zelf persoonlijk gewoon echt opvallend. De afschrijving van de consoles over de levensduur is gewoon echt bizar weinig en ja het verschil is bij de aanschaf duidelijk, echter de economisch meest voordelige console (dus de investering over de langere periode) is gewoon nog niet te zeggen want ze zijn nog niet eens uit. Echter Tweakers kunnen natuurlijk erg goed speculeren ;). En als men problemen heeft met de casfhow dan snap ik de discussie nog enigszins, want het blijft bij de aankoop veel geld.. Echter kun je je dan ook afvragen of die nu perse die console nodig hebt ;) (of je had wellicht kunnen hopen op het family sharing van de x1, aangezien je dat wellicht veel geld kon besparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 06:54:
[...]

Edit:
Je probeert continu jou mening als waarheid binnen dit topic te verkondigen. Op een of andere manier heb jij er moeite mee om begrip te kunnen tonen dat een ander persoon zich aangetrokken voelt tot een andere systeem dan wat jij prefereert. Wanneer iemand met motivaties komt om zijn mening te verklaren ben jij er continu als de kippen bij om de motivatie van deze Xbox klant te weer leggen met grotendeels eigen interpretaties, aannames en persoonlijke meningen. Stop daar toch gewoon eens mee, zorg dat je berusting krijgt in het feit dat er anders denkenden zijn dat jij dat doet. Kun je dit niet? Zorg dan dat je bij een campagneteam van een politieke partij kan komen werken. Wat je nu doet, jou visie over de Xbox One op dit forum als een Playstation adept te verkondigen is rond uit irritant.

Ook in het bericht wat ik hier boven van je quote, MS doet helemaal niet aan vreemde praktijken, het is een onderneming die net als Sony zoveel mogelijk consoles wil verkopen. MS kiest op een aantal vlakken een andere benadering dan Sony, dat jij je daar minder tot aangetrokken voelt maakt het niet tot een vreemde praktijk.

Toon eens wat meer respect voor de vrijheid van de keuze van je mede mens, je hoeft niet al hun keuzes willen te weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:47
Thomasx4 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:38:
Vind eerlijk gezegd de keuze tussen de Xbox One en PS4 best lastig. Ik ben best gehecht aan m'n 360, zou hem niet willen opgeven voor een PS3. Het lijkt me wel fijn om m'n account te behouden (en m'n live abbo), en kinect lijkt me eigenlijk ook niet zo heel gek. Ik heb altijd een goed gevoel bij Microsoft, al is de PS4 eigenlijk op papier beter (en ik ben ook wel benieuwd naar de PS exclusive titels, Halo vind ik leuk, maar daar doe ik het niet meer voor, Halo 4 en Reach niet eens gespeeld).

Nouja, denk toch dat ik geen next gen console op dag 1 ga kopen, dus nog zat tijd om ze beiden te testen/bekijken.
Zonde dat je Halo 4 niet meer hebt gespeeld. Vond dit het beste spel van de reeks, en één van de beste X360 spellen van all-time. Ik raad 'm alsnog aan als je Halo leuk vindt.

Ik heb echter wel exact hetzelfde als jij, namelijk dat ik nog even wacht met de aanschaf. Ik wil eerst beelden zien van meer spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nog even terugkomend op de unboxing van MS. Welke gek heeft toestemming gegeven om zoiets online te gooien? Neem een voorbeeld aan Iwata/Nintendo zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
CR1691 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:25:
Nog even terugkomend op de unboxing van MS. Welke gek heeft toestemming gegeven om zoiets online te gooien? Neem een voorbeeld aan Iwata/Nintendo zou ik zeggen.

[video]
Ik vind Major Nelson duizend keer leuker dan deze stijve Nintendo kerel.

Je weet wat te verwachten als je het Major Nelson laat doen. Ik vond het helemaal niet slecht, onbelangrijke dingen moeten ook niet belangrijk gaan worden. Alsof wij zelf niet gooien met plastiek waar we niets mee kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:18:
[...]

Je probeert continu jou mening als waarheid binnen dit topic te verkondigen. Op een of andere manier heb jij er moeite mee om begrip te kunnen tonen dat een ander persoon zich aangetrokken voelt tot een andere systeem dan wat jij prefereert. Wanneer iemand met motivaties komt om zijn mening te verklaren ben jij er continu als de kippen bij om de motivatie van deze Xbox klant te weer leggen met grotendeels eigen interpretaties, aannames en persoonlijke meningen. Stop daar toch gewoon eens mee, zorg dat je berusting krijgt in het feit dat er anders denkenden zijn dat jij dat doet. Kun je dit niet? Zorg dan dat je bij een campagneteam van een politieke partij kan komen werken. Wat je nu doet, jou visie over de Xbox One op dit forum als een Playstation adept te verkondigen is rond uit irritant.

Ook in het bericht wat ik hier boven van je quote, MS doet helemaal niet aan vreemde praktijken, het is een onderneming die net als Sony zoveel mogelijk consoles wil verkopen. MS kiest op een aantal vlakken een andere benadering dan Sony, dat jij je daar minder tot aangetrokken voelt maakt het niet tot een vreemde praktijk.

Toon eens wat meer respect voor de vrijheid van de keuze van je mede mens, je hoeft niet al hun keuzes willen te weerleggen.
Nee nee ik denk dat je met niet goed begrijpt, maar dat maakt niet uit. Ik zal het verder laten rusten. :)

On: The Order 1886 is dus aanwezig op Gamescom. Ik hoop dat ze gameplay gaan laten zien. Die trailer ziet er wel dope uit. Hopelijk is Naughty Dog er stiekem ook. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

The Order aanwezig? Dat is heel goed nieuws. De trailer zag er inderdaad heel vet uit. Benieuwd of ze gameplay gaan laten zien, zou haast wel moeten. Hopelijk is ND ook aanwezig met iets moois :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
X-Fighter schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:36:
[...]

Ik vind Major Nelson duizend keer leuker dan deze stijve Nintendo kerel.

Je weet wat te verwachten als je het Major Nelson laat doen. Ik vond het helemaal niet slecht, onbelangrijke dingen moeten ook niet belangrijk gaan worden. Alsof wij zelf niet gooien met plastiek waar we niets mee kunnen doen
Nou ik ben het wel een beetje met hem eens hoor. Dit filmpje had wel een heel hoog TellSell gehalte :z
Maar daardoor ook wel een beetje grappig op een foute manier.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Meekoh schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:41:
[...]

Nou ik ben het wel een beetje met hem eens hoor. Dit filmpje had wel een heel hoog TellSell gehalte :z
Maar daardoor ook wel een beetje grappig op een foute manier.
Dat is nou net het hele idee er achter. Geloof mij maar, ook achter dit filmpje zit gewoon een marketing afdeling. Het is net als met de "even Apeldoorn bellen reclame" je vindt het leuk, je bent neutraal of je houd er niet van.

Zoveel mensen, zoveel smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:03:
[...]
Dat Microsoft met de Xbox 360 (eerste serie) een enorm RROD probleem heeft gehad is het natuurlijk volstrekt onnodig dit over de Xbox One te projecteren. Het hele RROD probleem heeft (ook) Microsoft namelijk enorm veel geld gekost. Ze zullen er alles aan gedaan hebben om dit met de Xbox One te voorkomen. Feit dat het koelsysteem vrij veel weg heeft van het gene wat in de Xbox 360 Slim is gebruikt laat in vergelijk met de eerste 360 al behoorlijk wat verbetering zien.
Ik snap wat je wil zeggen. Maar ik bedoelde in mijn reactie ook eigenlijk te melden dat MS het blijkbaar nodig vindt de Xbox One dusdanig te vergroten zodat er geen koelproblemen meer optreden. Hier is ook helemaal niks mis mee. Na mijn RROD heb ik een Xbox Slim gekocht en die doet het al jaren perfect.
Wat ik bedoel is dat Sony het met relatief betere hardware zo klein heeft weten te krijgen dat ik me afvraag of niet juist bij de PS4 soortgelijke problemen gaan optreden.
Ik snap ook dat hier nog helemaal niks zinnigs over te melden is.. gewoon een kwestie van afwachten.

Edit:

De verschillen zijn nogal fors:
PS4:
Breedte: 27.5
Lengte: 30.5
Hoogte: 5.3

Xbox One
Breedte: 34.3
Lengte: 26.3
Hoogte: 8

[ Voor 8% gewijzigd door yorroy op 09-08-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nou het hoeft natuurlijk niet zo stijf en onwennig zoals Iwata maar de manier waarop Major Nelson het deed vond ik ronduit onprofessioneel. Alles op een klein tafeltje neersmijten en matig presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
yorroy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:46:
[...]

Ik snap wat je wil zeggen. Maar ik bedoelde in mijn reactie ook eigenlijk te melden dat MS het blijkbaar nodig vindt de Xbox One dusdanig te vergroten zodat er geen koelproblemen meer optreden. Hier is ook helemaal niks mis mee. Na mijn RROD heb ik een Xbox Slim gekocht en die doet het al jaren perfect.
Wat ik bedoel is dat Sony het met relatief betere hardware zo klein heeft weten te krijgen dat ik me afvraag of niet juist bij de PS4 soortgelijke problemen gaan optreden.
Ik snap ook dat hier nog helemaal niks zinnigs over te melden is.. gewoon een kwestie van afwachten.
Daar ben ik ook bang voor bij de PS4. Ook ben ik bang dat dat ding straks erg luid zal zijn. Leuk dat hij kleiner is, maar doe mij maar een stil en koel apparaat.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Ik kan me persoonlijk niet aan de indruk onttrekken dat Microsoft niet alléén voor de koeling dit formaat gekozen heeft, maar ook om het apparaat wat meer aan te laten sluiten bij de standaard a/v devices. Persoonlijk vind ik het design van de X1 mooier dan van de 360,PS3 of PS4, maar het is wel een erg fors apparaat geworden :)
Voordeel is natuurlijk dat er dit keer wel wat minder 'exotische' hardware in zit dan in de vorige generaties, daarmee is (denk ik) de warmteproductie ook wat voorspelbaarder geworden. Feit is dat Sony het lekker compact heeft weten te houden. Als dat allemaal goed gaat (en er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat dat niet zo zou zijn) hebben ze dat ze erg netjes gedaan :)
Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:43:
[...]

Dat is nou net het hele idee er achter. Geloof mij maar, ook achter dit filmpje zit gewoon een marketing afdeling. Het is net als met de "even Apeldoorn bellen reclame" je vindt het leuk, je bent neutraal of je houd er niet van.

Zoveel mensen, zoveel smaken.
Eens. Ik kan de stijl van Major Nelson wel waarderen, maar ik ben dan ook 1 van de mensen die de presentaties van Steve Ballmer prima vind, terwijl een hoop mensen dat ook maar niks vinden :) Vind het wel leuk als mensen lekker enthousiast over hun werk/producten kunnen praten/presenteren. Het hoeft allemaal niet zo strak en zakelijk imho :)

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 09-08-2013 09:52 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:37:
[...]

Nee nee ik denk dat je met niet goed begrijpt, maar dat maakt niet uit. Ik zal het verder laten rusten. :)

On: The Order 1886 is dus aanwezig op Gamescom. Ik hoop dat ze gameplay gaan laten zien. Die trailer ziet er wel dope uit. Hopelijk is Naughty Dog er stiekem ook. O-)
The Order lijkt me geweldig om te zien, en dan nu daadwerkelijke in game beelden.
Mocht Naughty Dog langs komen met een game, spring ik een gat in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacey23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:50:
[...]

Daar ben ik ook bang voor bij de PS4. Ook ben ik bang dat dat ding straks erg luid zal zijn. Leuk dat hij kleiner is, maar doe mij maar een stil en koel apparaat.
Onlangs werd er geloof ik aangegeven dat de PS4 een stuk koeler is dan de PS3, dus dat zal wel goed komen. Je mag met beide consoles aannemen dat men heeft geleerd van de RROD en de YLOD. Het zou ronduit onnozel zijn als een van de twee consoles problemen gaat geven in dit segment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Edit:

De verschillen zijn nogal fors:
PS4:
Breedte: 27.5
Lengte: 30.5
Hoogte: 5.3

Xbox One
Breedte: 34.3
Lengte: 26.3
Hoogte: 8
Het formaat zegt mij helemaal niets, het liefst had ik gehad dat de zowel de PS4 als de Xbox One net zo breed waren geweest als mijn Blue-ray speler, overige audio componenten en Dune mediaspeler.

Lekker stapelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het belangrijkste is uiteindelijk hoeveel energie het verbruikt. Ik schat dat de apu van de Ps4 een TDP van ~125W heeft (AMD HD 7790 met 1.8tflops verbruikt 85W en de cpu 30W). Het is ook weer niet zo dat je een high-end desktop moet koelen, en deze hardware zit ook in laptops.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
witeken schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:56:
Het belangrijkste is uiteindelijk hoeveel energie het verbruikt. Ik schat dat de apu van de Ps4 een TDP van ~125W heeft (AMD HD 7790 met 1.8tflops verbruikt 85W en de cpu 30W). Het is ook weer niet zo dat je een high-end desktop moet koelen, en deze hardware zit ook in laptops.
Goed punt..
Blijft een raadsel waarom de XBone zo groot is. Hij is zelfs groter dan de eerste 360 en PS3
Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:55:

[...]
Het formaat zegt mij helemaal niets, het liefst had ik gehad dat de zowel de PS4 als de Xbox One net zo breed waren geweest als mijn Blue-ray speler, overige audio componenten en Dune mediaspeler.

Lekker stapelen ;)
True.. mijn LG blu-ray speler zal ook vervangen worden door een console. De Xbox One zou er precies inpassen maar heeft dan geen ruimte meer om te luchten, dat lijkt me ook niet bevordelijk.

Edit:
Ik ga ook niet meer zitten zeuren over de grootte. Vanwege de exclusives zal ik hoe dan ook een PS4 kopen en geen Xbox. Dat is uiteindelijk toch het enige dat telt.

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 09-08-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
yorroy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:32:

Ik ga ook niet meer zitten zeuren over de grootte. Vanwege de exclusives zal ik hoe dan ook een PS4 kopen en geen Xbox. Dat is uiteindelijk toch het enige dat telt.
Tja, en hier maak je meteen duidelijk waarom er niets zo persoonlijk is als smaak....

Ik ga voor de Xbox One omdat de games die hier voor uitkomen mij meer aanspreken; Forza, Halo enz. Maar wat nog veel belangrijker, de groep mensen waarmee ik bijna dagelijks speel gaan ook allemaal over naar de One.... En dat zijn toch zeker een man of 50..... Ik ben een multiplay gamer.... Ik ga niet in mijn uppie een singelplay game doen. Wanneer ik de Xbox aan heb ben ik op live te vinden, BF3 (Straks BF4) Forza, Halo en al wat nog niet meer....

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 09-08-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
yorroy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:32:
Edit:
Dat is ook mijn reden, Xbox One heeft niets aan exclusieve games wat mij echt over de streep kan trekken.
PS heeft de afgelopen jaren bewezen voor mij de beste games te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

Tja, en hier maak je meteen duidelijk waarom er niets zo persoonlijk is als smaak....

Ik ga voor de Xbox One omdat de games die hier voor uitkomen mij meer aanspreken; Forza, Halo enz. Maar wat nog veel belangrijker, de groep mensen waarmee ik bijna dagelijks speel gaan ook allemaal over naar de One.... En dat zijn toch zeker een man of 50..... Ik ben een multiplay gamer.... Ik ga niet in mijn uppie een singelplay game doen. Wanneer ik de Xbox aan heb ben ik op live te vinden, BF3 (Straks BF4) Forza, Halo en al wat nog niet meer....
Ik ben zelf ook van de multiplayer. Daarom kies ik voor de Xbox One. De PS4 heeft vaak betere singleplayer games, maar die speel je een paar uur en dan ben je klaar met de game en met de console. >:)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Spacey23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

Ik ben zelf ook van de multiplayer. Daarom kies ik voor de Xbox One. De PS4 heeft vaak betere singleplayer games, maar die speel je een paar uur en dan ben je klaar met de game en met de console. >:)
In mijn geval ben ik na twee potjes online wel klaar met multiplayer. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ik besteed liever uren in een goed verhaal dan in een goede k/d ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik sluit me bij Spacey23 aan. Dit is voor mij ook zo gebleken door de jaren heen. Dat wil niet zeggen dat ik de singleplayer games niet goed vind van Sony. Zo heb ik de Uncharted reeks allemaal uitgespeeld en zo zijn er nog een aantal titels. Helaas heb ik na het uitspelen van deze de console niet meer aangeraakt. Fifa vind ik op de xbox gewoon veel beter draaien op een of andere manier + de controller is voor mij persoonlijk fijner. Deze speel ik dus het hele jaar al op de x360. Vandaar dat ik toch overstap op de One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Spacey23 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat hier een heel groot verschil in zit..... Zeker met de 360 vs. PS4.
Het is nog even afwachten hoe het met de nieuwe generatie consoles gaat, maar Sony zou wel een stap moeten maken om op het zelfde niveau te komen als MS. Xbox Live is niet voor niets geroemd om haar diensten en mogelijkheden t.o.v. de Sony dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat hier een heel groot verschil in zit..... Zeker met de 360 vs. PS4.
Het is nog even afwachten hoe het met de nieuwe generatie consoles gaat, maar Sony zou wel een stap moeten maken om op het zelfde niveau te komen als MS. Xbox Live is niet voor niets geroemd om haar diensten en mogelijkheden t.o.v. de Sony dienst.
Klopt. Het is aanlokkelijk om een multiplayer game voor de PS3 te kopen, omdat het daar gratis online gamen is. Maar waarom koop ik dan toch telkens die games voor de 360? Juist precies om dat beetje extra kwaliteit. Tevens speelt de 360 controller een stuk fijner, maar dit is uiteraard wel persoonlijk.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CR1691 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

In mijn geval ben ik na twee potjes online wel klaar met multiplayer. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ik besteed liever uren in een goed verhaal dan in een goede k/d ratio.
Online games gaan natuurlijk niet alleen maar om een goede K/D ratio.....
In een shooter als Battlefield kan je prima als Recon allemaal taken voor je team doen zonder dat de k/d ratio belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
CR1691 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Klopt, vroeger had ik het wel met online games toen ik er de tijd nog voor had, tegenwoordig is het helemaal anders.
En neefjes die spelen dan wel multiplayers etc, maar ook erg boeiend vind ik het niet om naar te kijken.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Online games gaan natuurlijk niet alleen maar om een goede K/D ratio.....
In een shooter als Battlefield kan je prima als Recon allemaal taken voor je team doen zonder dat de k/d ratio belangrijk is.
Mee eens, kijk mijn K/D ratio was nooit episch of iets dergelijks( uitzonderingen daar gelaten in paar oudere shooters) maar ik vind het fijn om mensen te supporten dus bv medic rol in een game.
Dat is erg belangrijk in mijn ogen want als mensen die medic zijn hun taak niet goed uitvoeren word het knap lastig, want enkel met rambo style kom je ook niet altijd ver ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal een PS4 voor de exclusives, xbox one voor online en de extra features :) ik ga me niet beperken tot een console, deze generatie ook niet gedaan.

http://www.nu.nl/tech/354...ederlandse-retailers.html

PS4 bij een aantal zaken al uitverkocht in NL en levering mogelijk pas in 2014 als je er nu een besteld.
De Playstation 4 is bij verschillende retailers, zoals Game Mania en Bol.com uitverkocht. Levering op de lanceerdag kan niet meer gegarandeerd worden aan klanten die het apparaat nu willen voorbestellen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:18:
Ik haal een PS4 voor de exclusives, xbox one voor online en de extra features :) ik ga me niet beperken tot een console, deze generatie ook niet gedaan.
+1. Geen enkele exclusive van de PS3 had imho een bijzondere MP ervaring. Het zijn voornamelijk epische SP games met vaak een middelmatige MP modus. De x1 komt daarom bij launch onder de tv voor de multiplatform en exclusives, de PS4 komt ergens in 2014 onder de tv voor haar SP exclusives.

Edit:

@ hieronder. Vandaar de IMHO in de 1e zin ;). Heb er zelf een aantal gespeeld, en voor de rest ook veel gameplaybeelden gezien. Geen enkele exclusve MP kon mij bekoren, dus tja, kan daar weinig aan doen :P

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-08-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
uchiha tijntje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:28:
[...]

+1. Geen enkele exclusive van de PS3 had imho een bijzondere MP ervaring. Het zijn voornamelijk epische SP games met vaak een middelmatige MP modus. De x1 komt daarom bij launch onder de tv voor de multiplatform en exclusives, de PS4 komt ergens in 2014 onder de tv voor haar SP exclusives.
Daar ben ik het niet mee eens. Killzone 2 en 3 waren online prima shooters te noemen. Deel 2 waarschijnlijk nog net iets beter dan deel 3. Dus om nou te zeggen dat geen enkele exclusive van de PS3 een bijzondere MP modus had, gaat echt te ver. Ow ja, MAG was ook vrij uniek voor zijn tijd (256 man online op een console), jammer dat die game de strop betekende voor Zipper interactive. Gran Turismo 5 online was ook altijd wel leuk. Genoeg volk online te vinden, en tsja, bijna iedere PS3 user die ik ken heb ik tegen geracet.

Exclusieve online shooters en racegames heeft de PS3 dus ook gewoon. Waarvan ik ook durf te stellen dat de multiplayer modus van Killzone 2 aardig underrated was toen die uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pino85 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:18:
[...]

Mee eens, kijk mijn K/D ratio was nooit episch of iets dergelijks( uitzonderingen daar gelaten in paar oudere shooters) maar ik vind het fijn om mensen te supporten dus bv medic rol in een game.
Dat is erg belangrijk in mijn ogen want als mensen die medic zijn hun taak niet goed uitvoeren word het knap lastig, want enkel met rambo style kom je ook niet altijd ver ;)
Hier een Battlefield speler die graag rambo speelt >:) Heb inmiddels al 91 service stars (9143 kills) met de M60 en 40 (4052 kills) met PKP :9 Dat geluid van die m60 is echt zo gaaf _O_
Maar goed, ben verder ook vaak engineer, dus loop niet alleen met M60 (de rambo gun) of C4 (wat er bij de support-class bij zit). We hebben op de Xbox ondertussen een aardig grote groep van gamers die zo nu en dan online speelt (geen clan dus). Heb zelf ook het meeste aantal uur in die game zitten (881 and counting). Verder veel uren in Blops1, Rock Band (jaja) en Bad Company 2. Zoals je ziet zijn dit dus multiplatform-games waardoor de exclusives voor mij toch al minder meewegen. Dan ga ik al snel voor de beste online-ervaring en controller waardoor ik al snel op de Xbox 360 uitkom. En aangezien ik daar nu al heleboel vrienden heb gemaakt, ga ik ook weer voor de Xbox One.

Toch heb ik al wel van een aantal gasten vernomen dat ze overgaan naar de PS4, maar het merendeel blijft bij de Xbox One. Velen zijn dan ook verslaafd aan Halo of Forza. Games die ik zelf ook met plezier heb gedaan. En daarbij valt het me op dat er veel Xbox exclusives een coop modus hebben. Zowel Halo als Gears zijn met 2 tot 4 man te doen en dat is iets wat je niet echt terug vind op de PS3. Mooie SP campagnes heb je ook wel bij wat 360-exclusives, al heeft Sony ook wat parels die ik nog gemist heb. Ik ben in ieder geval van plan om een X1 te halen bij launch en daarna een PS4 als Gaikai eenmaal draait. Met Splinter Cell en GTA5 in het vooruitzicht kom ik toch voorlopig nog niet toe aan het halen van een PS3 en spelen van die games, waardoor het toch handiger is om dan maar meteen een PS4 te halen. Wil nog steeds Uncharted, Heavy Rain en de Killzone trilogie gaan doen.

Maar ook zonder PS4 ga ik mezelf wel vermaken. Genoeg games die uit gaan komen eind dit jaar om me mee bezig te houden. Zit voor gamescom nog wel wat te wachten over meer info voor de Watchdogs multiplayer (is er ook free roam of coop?) en ben ik benieuwd of Epic Games nog wat gaat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoewel het niet handig is op een console in een kastje te plaatsen (die alleen aan de voorkant open is), zie ik dit toch vaak gebeuren. Met de xbox one wordt dat nog lastig, aangezien ik denk dat ie in veel kasten niet gaat passen. Daarnaast is stapelen ook niet ideaal voor de warmte. Ik ben blij dat de PS4 redelijk klein is, dan past hij sowieso op de plek waar mijn PS3 nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat voor vreemd televisiemeubel heb jij waar een xbox formaat niet inpast :? Kan je uberhaupt wel iets van hifi equipment kwijt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:31:
Wat voor vreemd televisiemeubel heb jij waar een xbox formaat niet inpast :? Kan je uberhaupt wel iets van hifi equipment kwijt?
Als ik beneden een X1 zou moeten zetten zou ik ook een probleem hebben. Ik heb een groot houten meubel met aan de linkerkant 2 dragers en aan de rechterkant 2 lades. Op de dragers staat een H/K versterker, een X360, een mediaplayer, een Humax PVR en een Wii. Een X1 gaat daar echt niet meer tussen passen, laat staan de powerbrick die er ook nog eens bij moet. Zo raar is dit dus niet.
Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!