Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 18:55
"In the near-term, it's clearly going to be a good thing for developers, gamers...it's an excellent thing for AMD," Carmack added.
Dat dacht ik laatst ook. AMD kan op CPU- en GPU-gebied laatste paar jaar geen zoden aan de dijk zetten, maar nu hebben beide nextgenconsoles alles van AMD en die dingen gaan tientallen miljoenen stuks verkopen. Dus dat heeft AMD goed voor elkaar gekregen (waarschijnlijk ook deels door hun spul gewoon goedkoper aan te bieden dan Intel/Nvidia :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal AMD ongetwijfeld goed doen, maar ze hadden het dan ook nodig. Net als dat ze voor de 360 hofleverancier zijn. Maar op zowel de PC als de mobile-markt hebben ze nog maar weinig te melden. Ik hoop voor ze dat het wel beter zal gaan, concurrentie is immers een goed ding. Maar Intel en Nvidia blijven voorlopig wel marktleiders op pc en Qualcomm voor de mobiele platformen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

boe2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:38:
[...]
Nee, hier zitten nog een paar zelfverklaarde hardware experts die het ongetwijfeld beter weten dan een van de weinige mensen die ervaring hebben met 3D engines voor beide consoles :z
Niet helemaal... hij verdient er namelijk zijn brood mee. Kortom, in zijn mening zal waarschijnlijk altijd zijn eigenbelang zijn verwerkt, niet het maatschappelijk of consumenten belang.

Beetje een wc eend adviseert wc eend idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee, hier zitten nog een paar zelfverklaarde hardware experts die het ongetwijfeld beter weten dan een van de weinige mensen die ervaring hebben met 3D engines voor beide consoles :z
Tja, Carmack denkt ook dat de fysieke disc op den duur volledig verdwijnt en dat we over gaan op digitaal. Iets wat ik vooralsnog ook sterk in twijfel trek, juist als het om console games gaat (want wie gaat er dan tenslotte je console verkopen, aangezien daar geen winst op zit?). En zoals al in de comments staat: hij is een Xbox fan sinds de eerste versie, prima toch. Het is niet voor niets dat andere devs weer hebben gezegd dat er wel degelijk een verschil in hardware zit. Hebben zij het nu ineens mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:45:
[...]

Niet helemaal... hij verdient er namelijk zijn brood mee. Kortom, in zijn mening zal waarschijnlijk altijd zijn eigenbelang zijn verwerkt, niet het maatschappelijk of consumenten belang.

Beetje een wc eend adviseert wc eend idee.
Het is een multi-platform ontwikkelaar, dus zo wc-eend is ie nou ook weer niet. Eerder vergelijkbaar met een supermarkt die Coca Cola en Pepsi verkoopt en zegt dat er weinig verschil tussen zit. Of dat het beide prima Cola's zijn.

In ieder geval zal het voor de launchgames volgens mij weinig uitmaken wat voor hardware erin komt te zitten. Pas voor de games van volgend jaar zul je wat gaan merken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

[...]
Ik denk dat hij het niet zozeer over de grafische mogelijkheden heeft, maar over de algemene featureset zoals praktisch dezelfde cpu met 8 cores en gpu met (waarschijnlijk) allemaal dezelfde features, maar met de Ps4 wel 50% meer shaders. En dat alles bij beide uit de stal van AMD. Zo zou je inderdaad kunnen zeggen dat het verschil met de vorige generatie veel kleiner is, maar qua grafische prestaties waarschijnlijk niet.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:48:
[...]
Het is een multi-platform ontwikkelaar, dus zo wc-eend is ie nou ook weer niet. Eerder vergelijkbaar met een supermarkt die Coca Cola en Pepsi verkoopt en zegt dat er weinig verschil tussen zit. Of dat het beide prima Cola's zijn.
Hardware-wise ben ik het wel met hem eens hoor, ik denk ook dat het verschil marginaal (of iig niet spannend) zal zijn..... policy-wise alleen niet, en daar komt waarschijnlijk zijn portemonnee om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:48:
[...]

In ieder geval zal het voor de launchgames volgens mij weinig uitmaken wat voor hardware erin komt te zitten. Pas voor de games van volgend jaar zul je wat gaan merken lijkt me.
Infinity Ward ook, maar denk je dat die publiekelijk zullen aangeven dat de PS4 krachtiger is? Lijkt me sterk. Veel te veel belangen. Net als die discussie laatste over de Watch_Dogs dev die zogenaamd zei dat X1 meer dynamische omgevingen zou hebben door de cloud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kijk ik heb verder geen verstand van de hardware in consoles enz hoor dus ik denk alleen even hardop.

Zal het niet zo worden dat de Multiplatform developers gaan ontwikkelen voor het minste platform en het dan poorten naar de sterkere?

De eventuele extra foefjes die op de sterkere console mogelijk zijn laten ze dan weg omdat dit geld scheelt en komen er daardoor alleen uit bij studio's die exclusief ontwikkelen.
bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:56:
[...]

Die kans is aanwezig ja, jammer genoeg. Hoewel je dan nog wel steeds verschil in FPS en resolutie kan hebben. Maar stiekem hoop ik dat het omgekeerd wordt, en dat ze gewoon eenvoudig een aantal dingen kunnen uitschakelen.
Ontwikkelen voor de sterkere lijkt me niet slim, dan wordt een van de twee games de mindere van de twee met als risico dat die minder verkoopt "Omdat er functies uitgeschakeld zijn". Lijkt me slimmer om dan gewoon die functies niet te gebruiken en twee identieke games uit te brengen.

Net zoals nu gebeurt met de 360 en de ps3. De ps3 is sterker maar dat zie je maar zelden.

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 02-08-2013 22:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:54:
Kijk ik heb verder geen verstand van de hardware in consoles enz hoor maar zal het niet zo worden dat de Multiplatform developers gaan ontwikkelen voor de minste van de twee en het dan poorten naar de sterkere?

De eventuele extra foefjes die op de sterkere console mogelijk zijn laten ze dan weg omdat dit geld scheelt en komen er daardoor alleen uit bij studio's die exclusief ontwikkelen.
Die kans is aanwezig ja, jammer genoeg. Hoewel je dan nog wel steeds verschil in FPS en resolutie kan hebben. Maar stiekem hoop ik dat het omgekeerd wordt, en dat ze gewoon eenvoudig een aantal dingen kunnen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Donstil schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:54:
Kijk ik heb verder geen verstand van de hardware in consoles enz hoor maar zal het niet zo worden dat de Multiplatform developers gaan ontwikkelen voor de minste van de twee en het dan poorten naar de sterkere?

Er zullen hoogstwaarschijnlijk studio's zijn die het zo zullen aanpakken. Maar misschien zullen er toch wel enkele bijzitten die de Ps4 toch wat betere graphics geven. Het verschil van 50% lijkt me daar gewoon te groot voor. Anders zou het best zonde zijn dat door Ms haar Xbox de Ps4 slechtere graphics krijgt dan die aankan. Exclusives zullen wel sowieso gebruikmaken van de extra kracht van de Ps4.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Al de studio's zijn erbij gebaat te verkopen natuurlijk.
Als er straks 30miljoen One's zijn en 60 miljoen ps4's wordt het logisch dat ze daar voor ontwikkelen.

Zolang het gelijk op gaat of de One voor ligt lijkt me dat niet verstandig, je krijg dan games die in de ogen van de normale consument op het andere platform beter zijn en daarmee loopt een studio het risico dat de games door de doelgroep overgeslagen worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:46:
[...]
Tja, Carmack denkt ook dat de fysieke disc op den duur volledig verdwijnt en dat we over gaan op digitaal. Iets wat ik vooralsnog ook sterk in twijfel trek, juist als het om console games gaat (want wie gaat er dan tenslotte je console verkopen, aangezien daar geen winst op zit?). En zoals al in de comments staat: hij is een Xbox fan sinds de eerste versie, prima toch. Het is niet voor niets dat andere devs weer hebben gezegd dat er wel degelijk een verschil in hardware zit. Hebben zij het nu ineens mis?
Ik weet niet of je zijn twitter feed volgt, maar consolewars kan Carmack echt geen zak schelen. Random gefilosofeer over hoe de lichtinval van zijn pudding die hij aan het eten is in code kan gedupliceerd worden is een grotere zorg voor hem.
Hele stukken code die hij 10-15 jaar geleden geschreven heeft komen terug in IEDERE 3D game die vandaag de dag gemaakt wordt.
Noem gerust die andere devs op, ik ga een van de meest invloedrijke figuren in de geschiedenis van 3D gaming voorlopig op zijn woord vertrouwen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik doe niet aan Twitter, sorry.

Ik ken verder de belangen van zowel Carmack als die andere devs niet (daar zul je via Twitter ook niet achter komen), en het verschil in hardware is op papier bekend. Daar ga ik dus vanuit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
witeken schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:00:
[...]

Er zullen hoogstwaarschijnlijk studio's zijn die het zo zullen aanpakken. Maar misschien zullen er toch wel enkele bijzitten die de Ps4 toch wat betere graphics geven. Het verschil van 50% lijkt me daar gewoon te groot voor. Anders zou het best zonde zijn dat door Ms haar Xbox de Ps4 slechtere graphics krijgt dan die aankan. Exclusives zullen wel sowieso gebruikmaken van de extra kracht van de Ps4.
Daar is met Knack op de PS4 en met Lococycle op de X1 nog weinig van te zien :P Dat zijn beide games die niet misstaan op de huidige consoles, waarbij Lococycle wel de kroon spant..

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-08-2013 23:47 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:46:
[...]

Tja, Carmack denkt ook dat de fysieke disc op den duur volledig verdwijnt en dat we over gaan op digitaal. Iets wat ik vooralsnog ook sterk in twijfel trek, juist als het om console games gaat (want wie gaat er dan tenslotte je console verkopen, aangezien daar geen winst op zit?).
Waarom zou een bedrijf Apple producten verkopen? De marges daarop zijn nog kleiner dan die op consoles!
[i]Antwoord: accessoires (+ mensen naar jouw winkel trekken, ipv de concurrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:56:
Ik verwacht geen baanbrekende verschillen qua resolutie of FPS, binnen de PC wereld is verschil in hardware al jaren een normale zaak, waar iedereen gewoon 1920x1080 draait rond 60fps, is het de extra gimmicks die aan/uit gaan afhankelijk van hardware. Hier en daar wat texture quality, beetje shadow en wat AA/FSAA, het verschil tussen die 2 blijft marginaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Uniciteit schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:59:
[...]
Waarom zou een bedrijf Apple producten verkopen? De marges daarop zijn nog kleiner dan die op consoles!
Laatst nog zo'n Apple reseller over de kop gegaan, dus of dat nu zo'n goede strategie is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bartjuh schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:03:
[...]

Laatst nog zo'n Apple reseller over de kop gegaan, dus of dat nu zo'n goede strategie is :z
jaaaa, want 1 reseller is ook representatief voor de hele markt :F :')

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 03-08-2013 00:09 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Fietsbel schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:05:
[...]
jaaaa, want 1 reseller is ook representatief voor de hele markt :F :')
Hele keten, vergelijkbaar met bijvoorbeeld BCC of Mediamarkt die failliet gaat. Ben de naam alleen kwijt, want normaal gesproken blijf ik zo ver mogelijk van Apple producten vandaan.

Hier heb je hem wel; http://www.nu.nl/tech/350...e-failliet-verklaard.html

Grootste Apple keten in NL.

[ Voor 31% gewijzigd door Bartjuh op 03-08-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

boe2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:16:
Noem gerust die andere devs op, ik ga een van de meest invloedrijke figuren in de geschiedenis van 3D gaming voorlopig op zijn woord vertrouwen ;)
Je weet niet eens wat hij precies bedoelt, en je trekt er meteen hele conclusies uit?

Een gpu die 50% sneller is, ook al is het maar theoretisch, is qua graphics sowieso een stuk beter. Of wil je zeggen dat mensen die een HD7950 kopen geen reden hadden om die te kopen en evengoed een HD7850 hadden kunnen kopen (HD7950 is 50% sneller)?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

uchiha tijntje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:46:
Daar is met Knack op de PS4 en met Lococycle op de X1 nog weinig van te zien :P Dat zijn beide games die niet misstaan op de huidige consoles, waarbij Lococycle wel de kroon spant..
Want die games zijn gemaakt om zo natuurgetrouw weergegeven te worden? Daarnaast zal je verschillen pas over enkele jaren zien. In het begin kwam je op de Ps3 ook geen games tegen die zo mooi waren als Beyond: Two Souls, net zoals je nu ook nog games tegenkomt die niet de allermooiste graphics hebben. Lijkt me redelijk logisch.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bartjuh schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:11:
[...]

Hele keten, vergelijkbaar met bijvoorbeeld BCC of Mediamarkt die failliet gaat. Ben de naam alleen kwijt, want normaal gesproken blijf ik zo ver mogelijk van Apple producten vandaan.

Hier heb je hem wel; http://www.nu.nl/tech/350...e-failliet-verklaard.html

Grootste Apple keten in NL.
Niet te vergelijken want BCC en mediamarkt voeren niet 1 merk als core business. Maargoed, we dwalen nog verder af...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uniciteit schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:59:
[...]

Reken er maar op de Apple zelf prima marges overhoudt hoor. Ik bedoel te zeggen dat er zonder fysieke discs voor een Bart Smit geen winst in gaming meer te halen valt. Die zeggen dan ook doei tegen de hardware. Ik denk niet dat Sony en MS het zover kunnen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
witeken schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:40:
[...]

Want die games zijn gemaakt om zo natuurgetrouw weergegeven te worden? Daarnaast zal je verschillen pas over enkele jaren zien. In het begin kwam je op de Ps3 ook geen games tegen die zo mooi waren als Beyond: Two Souls, net zoals je nu ook nog games tegenkomt die niet de allermooiste graphics hebben. Lijkt me redelijk logisch.
Oh, als we verschillen pas eventueel over enkele jaren zien, waarom maken we ons dan nu zo druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:35:
[...]

Je weet niet eens wat hij precies bedoelt, en je trekt er meteen hele conclusies uit?

Een gpu die 50% sneller is, ook al is het maar theoretisch, is qua graphics sowieso een stuk beter. Of wil je zeggen dat mensen die een HD7950 kopen geen reden hadden om die te kopen en evengoed een HD7850 hadden kunnen kopen (HD7950 is 50% sneller)?
De discussie 50% meer shaders is eerder in dit topic ook al gevoerd. 50% meer shaders is niet 50% beter. Feit is dat, zoals je zegt, op papier de PS4 hogere en meer gedetailleerde textures aankan wat we nu weten. We zullen moeten wachten tot ze uitzijn of het verschil zichtbaar is. Het hangt van een hoop andere zaken ook af, openGL/DX11.2, OS etc, dus tot ze er zijn is het afwachten en is alle discussie alleen maar speculatie. Ik ga ook uit van de meeste berichten van devs op het internet dat ze beiden voolopig alles aankunnen wat ze ertegenaan willen gooien. Als ze eenmaal allebei uitzijn zullen er heus wel genoeg sites een vergelijking online zetten qua graphics, ik verwacht persoonlijk ook geen verschil tussen beiden in het begin, daar gaan echt wel een paar jaar overheen voordat dat echt goed zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, gerucht of toch niet?

staan wel meer sources op internet (dit betreft overigens UK data!!!)

http://www.independent.co...d-by-toysrus-8743949.html

Xbox one : 29 november
PS4 : 13 december
It seems that both the Xbox One and PS4 will be released in the UK in time for Christmas, if release-dates leaked by retailer Toys’R’Us are to be believed.

The release date for Microsoft’s latest console was listed as November 29th with Sony’s offering arriving just after on December 13th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07

PBP

Is een placeholder voor PS4. Sommige sites hebben hem op oktober staan. Zegt allemaal niks. Het is wachten op de Gamescom waar Sony het waarschijnlijk bekend gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:51

beuker19

Killerbeuker is so OP

PBP schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:15:
Is een placeholder voor PS4. Sommige sites hebben hem op oktober staan. Zegt allemaal niks. Het is wachten op de Gamescom waar Sony het waarschijnlijk bekend gaat maken.
Ik denk nog steeds 13 november want die posters een poosje geleden leken mij behoorlijk echt :)
Ik geloof niet dat Sony de PS4 later uitbrengt dan MS de X1.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:56:

Ik gok op gerucht. Ik denk niet dat Sony dan pas de Ps4 zal uitbrengen.

[ Voor 11% gewijzigd door witeken op 03-08-2013 15:58 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
boe2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:16:
[...]

...
Er is op dit moment waarschijnlijk geen enkele ontwikkelaar die met naam en toenaam in het nieuws wil komen met de quote dat de PS4 of de XOne sneller is dan de ander.

Carmack was zich volledig bewust van de NDA, dus die quote over performance zou ik met een enorme bak zout nemen.
"Everyone would like me to come out with some A over B comparison about the two platforms, and to be completely honest I haven't done really rigorous benchmarking on them, so even if I didn't have NDA protection I couldn't give you a really completely honest answer. But they are very close, they're both very good."
http://www.eurogamer.net/...eneration-is-anyones-game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Over welke NDA heeft hij het?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

beuker19 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:12:
[...]

Ik denk nog steeds 13 november want die posters een poosje geleden leken mij behoorlijk echt :)
Ik geloof niet dat Sony de PS4 later uitbrengt dan MS de X1.
Posters waren van 1 mediamarkt , bleek achteraf puur gegokt te zijn en ze zijn daarom ook weggehaald. Ik denk dat Sony gewoon heel slim heeft afgewacht waar Microsoft mee kwam op de E3. En op de hand daarvan gaan ze er iets voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wordt lastig want Microsoft heeft geen datum genoemd? Alleen "november" volgens mij?

Dus dan kunnen ze bij Sony richten op oktober maar als de PS4 uiteindelijk maar iets van 1-2 weken eerder komt zal dat denk ik niet veel extra verkopen opleveren, ook moeten er dan wel daadwerkelijk PS4's beschikbaar zijn buiten de pre orders om. Als Sony echt nog een slag wil slaan moeten ze de PS4 in september uitbrengen en zorgen dat er zat voorraad is wellicht dat gamers die nu nog twijfelen dan voor de PS4 kiezen, maar dat lijkt mij niet haalbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2013 22:21 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Hadden ze op de E3 niet gezegd dat hij 21november zou uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

PBP schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:23:
Hadden ze op de E3 niet gezegd dat hij 21november zou uitkomen?
Nee. Ze zeiden gewoon 'eind dit jaar'.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Naar verluidt komen ze op de gamescom met een definitieve datum (Sony) ... MS is nog even afwachten, maar ik verwacht dat ze niet achter blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:56:

staan wel meer sources op internet (dit betreft overigens UK data!!!)

http://www.independent.co...d-by-toysrus-8743949.html

[...]
Lol, want als het echt is, zouden de winkeliers uit de school klappen, dus is de datum niet echt. _/-\o_ contradictio in terminis of paradox? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 03-08-2013 23:11 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komkommertijd much?

Laatste nieuws is een gerucht over een PS4 Vita bundle. En verder is bevestigd dat de X1 de laatste 30 seconden gameplay in 720p opneemt. PS4 doet de laatste 15 minuten, alleen hiervan is niet bevestigd of dit voor zowel SP als MP van toepassing is. Verder is ook de resolutie niet bekend, van wat ik zo lees. Ik hoop dat het 1080p is. Zou een flink voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen 30 seconden, het is 5 minuten. Maar dat gaat dus om het automatisch opnemen van gameplay zodat je snel dingen kunt bewaren die je zojuist hebt gedaan of behaald.

Ik vraag me af of je daarnaast nog bewust DVR kunt gebruiken om langere content op te nemen. Zou wel fijn zijn namelijk. Dus naast het live-streamen via Twitch (game liever zonder extra upload)

Edit: ow wacht, ik lees het bericht verkeerd. Het gaat dus om 5 minuten offline of 30 seconden online. Hmm. Dat stond namelijk niet op de bron van IGN wat ik eerder had gelezen, maar halen ze bij de frontpage blijkbaar uit het interview op ComicCon

[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 06-08-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde eigenlijk 30 frames per seconden te zeggen, foutje.

Hij neemt de laatste 5 minuten offline en laatste 30 seconden online op inderdaad, waarbij je überhaupt maar max 30 seconden kan gebruiken om te sharen, wat ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
According to "a well-placed, anonymous source," the package will reportedly go on sale before the end of 2013, and will retail for around $500. No additional details were made available. With the Vita currently retailing for $250 as a standalone device, and the standard edition of the PlayStation 4 priced at $399, a $500 pack would represent a significant saving for consumers.

http://www.gamespot.com/n...le-for-500-report-6412555
Wel geen idee of dit zo "top" is. De PS Vita brengt niets bij wat een smartphone/tablet doet voor Xbox One via Smartglass. Nu de mensen hebben natuurlijk het voordeel dat ze kunnen kiezen voor een PS4 ZONDER de Vita, tov de Xbox users die Kinect er verplicht bij moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dat een voordeel? Bij de XONE krijg je er ook geen 'verplichte afname' tablet bij. De vita vergelijken met kinect raakt wat mij betreft kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:34:
Waarom is dat een voordeel? Bij de XONE krijg je er ook geen 'verplichte afname' tablet bij. De vita vergelijken met kinect raakt wat mij betreft kant noch wal.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met je eerste gedeelte, over voordeel, en tablet. Als je dat even kan verduidelijken...

En die vergelijking gaat over 2 producten waarbij de ene als optie in een bundel te kopen is, en de andere verplicht er bij hoort waar door de prijs hoger ligt. Voor de rest is er niets te vergelijken tussen Kinect en Vita, want dat zijn twee verschillende producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:31:
[...]

Wel geen idee of dit zo "top" is. De PS Vita brengt niets bij wat een smartphone/tablet doet voor Xbox One via Smartglass. Nu de mensen hebben natuurlijk het voordeel dat ze kunnen kiezen voor een PS4 ZONDER de Vita, tov de Xbox users die Kinect er verplicht bij moeten nemen.
Eh Remote Play? Je PS4 games gewoon verder spelen op het toilet of op in je bed of waar dan ook? En daarbij een volwaardige handheld met zijn eigen games en 2 analoge stics mét betere hardware dan de PS3. En indien de dev het ondersteunt, kun je de Vita als controller met scherm gebruiken, zoals ook de Wii U het doet. Lijkt me toch een stuk mooier dan smartglass.

Ik denk dat een hoop mensen dit een stuk meer waarde voor je geld vinden dan de X1 met Kinect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:57:
[...]
Eh Remote Play? Je PS4 games gewoon verder spelen op het toilet of op in je bed of waar dan ook? En daarbij een volwaardige handheld met zijn eigen games en 2 analoge stics mét betere hardware dan de PS3. En indien de dev het ondersteunt, kun je de Vita als controller met scherm gebruiken, zoals ook de Wii U het doet. Lijkt me toch een stuk mooier dan smartglass.

Ik denk dat een hoop mensen dit een stuk meer waarde voor je geld vinden dan de X1 met Kinect.
De developer kan via smartglass ook remote play ondersteunen, en een handheld vind ik persoonlijk niet meer nodig wanneer er smarthpones en tablets zijn. Dat is een volledige kost uitgespaard voor Xbox gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:02:
[...]

De developer kan via smartglass ook remote play ondersteunen, en een handheld vind ik persoonlijk niet meer nodig wanneer er smarthpones en tablets zijn. Dat is een volledige kost uitgespaard voor Xbox gebruikers.
Het kan, maar verplicht MS de devs? Sony namelijk wel. En daarnaast kun je een console game met touchscreen controls natuurlijk niet vergelijken met een handheld met analoge sticks en fysieke buttons. Ik moet er niet aan denken om een Watch Dogs straks bijvoorbeeld met mijn iPad te besturen.

Een handheld is sowieso niet te vergelijken met een smartphone of tablet, als het om gaming gaat. Leuk voor puzzelspelletjes en Angry Birds, maar een 3D platformer of een shooter of een sportgame is nagenoeg onspeelbaar op een touch screen.

Ik kan me sowieso niet voorstellen dat de Vita bundel € 500,- gaat kosten. Dat zou echt een belachelijk mooie deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Het zou een mooie deal zijn, echter het verschil tussen een losse vita en een losse ps4 en die bundel vind ik wel bijzonder veel. 150 euro, dus ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk wordt bevestigd door Sony.

Maar of ik een direct voor een dergelijke bundel ga weet ik nog niet. Ik zou niet direct weten wat ik er mee zou moeten eerlijk gezegd. Games wil ik gewoon spelen op men tv en niet op een handheld met de daarbij horende controls ten opzichte van een normale controller. Verder moet het wel een erg spannend verhaal zijn als je je games verder wilt spelen op het toilet :P. En de keren dat ik de Vita heb geprobeerd in de Mediamarkt was ik niet erg onder de indruk, in ieder geval niet in combinatie met de huidige prijs.

Maar, al met al, het zou een erg mooie financiele deal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-08-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, er zijn tig voorbeelden te verzinnen natuurlijk. Je vriendin/vrouw wilt TV kijken, of je kind wilt bowlen op de Wii. Je flipt gewoon die switch en kan rustig verder gaan op de Vita. Kan je wederhelft ook niet meer klagen dat je nooit tegelijk met haar op bed ligt. :P

Ik ben erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken. Ik ga het zeker veelvuldig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Oh, er zijn zeker veel voorbeelden te noemen die van toepassing kunnen zijn op vele mensen, maar ze zijn niet van toepassing op mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je woont alleen en je bed en toilet staan naast elkaar in de woonkamer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Gelijk wat betreft punt 1, en in mijn bed wil ik slapen en op de wc, tja.. daar hoef ik niet te gamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha mijn Vita ligt tegenwoordig standaard boven in de badkamer naast de WC. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
150 euro korting op een Vita waarbij ook de PS4 al mogelijk met verlies wordt verkocht (bij Sony zelf dan) lijkt me wel heel sterk. Klinkt te mooi om waar te zijn en gezien het een gerucht is, zal dat ook wel zo zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Een vita kost ook helemaal geen 250 euro de standaard prijs bij veel winkels is 199,- en hij is al regelmatig in de aanbieding voor 170,-

Je voordeel voor de bundel is dus zo'n 70-100 euro, en ja dat is nog streeds wen Ilink voordeel, het zou mij wel over de streep trekken als ik nog geen Vita had.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Martinspire: Kostte Kinect niet ongeveer evenveel als de X1? Dan is X1 + Kinect toch ongeveer hetzelfde als Ps4 + Vita?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een X1 is ook goedkoper dan een PS4 welke GDDR5 en andere grafische kaart heeft. Dan hou je weinig over hoor. Verder zal de Kinect aardig duur zijn waardoor ze hem wel onder kostprijs moeten aanbieden. Dat is niet anders bij andere generaties. Het zal minder zijn dan voorheen, dat wel, maar dat halen ze via de games en accessoires wel in bij de launch.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is om een dergelijke bundel aan te gaan bieden, maar vind het vrij ongeloofwaardig. Een duurdere bundel (bv 600) eventueel met game erbij lijkt me dan al logischer.

Nieuw gerucht: 5 november X1 release? http://www.oxm.co.uk/5988...-one-release-date-rumour/

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 06-08-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
witeken schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:46:
@Martinspire: Kostte Kinect niet ongeveer evenveel als de X1? Dan is X1 + Kinect toch ongeveer hetzelfde als Ps4 + Vita?
Sony heeft wel niet het geld wat Microsoft heeft om op terug te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:27:
[...]

Wel of niet? En Sony is meer dan alleen de PS hè.
Martinspire schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:31:
150 euro korting op een Vita waarbij ook de PS4 al mogelijk met verlies wordt verkocht (bij Sony zelf dan) lijkt me wel heel sterk. Klinkt te mooi om waar te zijn en gezien het een gerucht is, zal dat ook wel zo zijn
Van wat ik gelezen heb, is dat deze generatie juist niet het geval bij Sony. De PS4 wordt met winst verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:52:
Een X1 is ook goedkoper dan een PS4 welke GDDR5 en andere grafische kaart heeft. Dan hou je weinig over hoor. Verder zal de Kinect aardig duur zijn waardoor ze hem wel onder kostprijs moeten aanbieden. Dat is niet anders bij andere generaties. Het zal minder zijn dan voorheen, dat wel, maar dat halen ze via de games en accessoires wel in bij de launch.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is om een dergelijke bundel aan te gaan bieden, maar vind het vrij ongeloofwaardig. Een duurdere bundel (bv 600) eventueel met game erbij lijkt me dan al logischer.

Nieuw gerucht: 5 november X1 release? http://www.oxm.co.uk/5988...-one-release-date-rumour/
Het is algemeen bekend dat op 21 november hij uitkomt. Dat was op de persconferentie van Xbox zelf

http://www.nu.nl/tech/349...21-november-499-euro.html

http://www.bit-tech.net/n...box-one-price-and-relea/1

Maar als het 5 november is , 6 november is mijn verjaardag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben daar alleen november genoemd en geen 21 november? Of heb je de originele bron waar dat staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Enkele reacties verwijderd over de budgetten van Sony en Microsoft. Het is duidelijk dat beide bedrijven genoeg te besteden hebben: Microsoft heeft dat recentelijk laten zien door TitanFall af te kopen, terwijl Sony dat deze generatie heeft laten zien door miljarden te investeren in (en te verliezen met) de PlayStation 3.

Het heeft dan ook geen nut om een 'mijn bedrijf heeft meer geld dan de jouwe'-discussie te starten; het enige wat daar van komt is ruzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Idd bij mijn weten hebben ze alleen november als release tijd genoemd zelfs van officiële zijde (MS) wordt er in interviews GEEN exacte datum genoemd. Wss wordt de datum van zowel de xbox one EN de PS4 op de gamescom bekend gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:07:
Het zou een mooie deal zijn, echter het verschil tussen een losse vita en een losse ps4 en die bundel vind ik wel bijzonder veel. 150 euro, dus ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk wordt bevestigd door Sony.

Maar of ik een direct voor een dergelijke bundel ga weet ik nog niet. Ik zou niet direct weten wat ik er mee zou moeten eerlijk gezegd. Games wil ik gewoon spelen op men tv en niet op een handheld met de daarbij horende controls ten opzichte van een normale controller. Verder moet het wel een erg spannend verhaal zijn als je je games verder wilt spelen op het toilet :P. En de keren dat ik de Vita heb geprobeerd in de Mediamarkt was ik niet erg onder de indruk, in ieder geval niet in combinatie met de huidige prijs.

Maar, al met al, het zou een erg mooie financiele deal zijn.
Voor mij zou dit een mooie deal zijn. Een game starten op de PS4 en dan overgaan op de PSVita, wanneer de vrouw weer eens een programma wil zien waar ik niets mee kan en me dus aan zit te ergeren (oftewel vrijwel alles van TLC dus). Uiteraard moet de game er wel voor geprogrammeerd zijn, maar dat is aan Sony om ontwikkelaars hiervoor warm te laten lopen.

Voor de PSVita heb ik daarnaast ook tig games vanuit het PS Plus abonnement staan, dus zal het niet een soort veredelde luxe controller voor mij zijn.

offtopic:
Btw, ik zag de modbreak over de financiële positie van Sony en Microsoft. Ik wil de discussie niet oprakelen, maar er zijn genoeg bronnen zoals jaarverslagen/kwartaalrapportages te vinden over de financiën van Sony, die toch inzichtelijk hebben gemaakt dat het roer om moest om het weer een financieel gezond bedrijf te maken. Er zijn activiteiten gestopt en er wordt ingezet op een aantal pijlers waaronder de Playstation divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Tijd voor datums mensen, het is al augustus.
Wil zo graag weten wanneer de consoles in de winkel liggen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:40:
Tijd voor datums mensen, het is al augustus.
Wil zo graag weten wanneer de consoles in de winkel liggen.
Tijdens de beurs in Keulen zul je waarschijnlijk meer gaan horen. Dat is over twee weken als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

X-Fighter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:27:
Hoewel je in absolute termen gelijk hebt moet je niet vergeten dat MS net als alle gezonde bedrijven gewoon met budgetten en investeerders werkt. MS kan niet zomaar een paar miljard extra erin pompen zonder verantwoording af te leggen. Als uiteindelijk de kosten boven de baten uitstijgen zonder zicht op verbetering gaat gewoon de stekker eruit. Ookal staat er 50 mjrd op de rekening.

Idem voor Sony maar de buffer van MS zorgt ervoor dat het bedrijf overeind blijft. Als Sony deze generatie niet gaat scoren en de tv/mobiel tak niet gaat aantrekken dan is bedrijfsbreed sneller de stekker uit Sony dan uit MS.

In het licht van het gerucht van de PS4/VITA bundel en reeds langer lopende verwachtingen denk ik dat er ook een prijsverlaging voor de VITA zal worden aangekondigd. Misschien in het kader van de damagecontrol die MS sinds de E3 aan het uitvoeren is zal de Xbox ONE ook een prijsverlaging krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door swopdark op 07-08-2013 08:37 . Reden: vita en one prijsverlaging ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:30:
Uiteraard moet de game er wel voor geprogrammeerd zijn, maar dat is aan Sony om ontwikkelaars hiervoor warm te laten lopen.
Het wordt zelfs verplicht !
offtopic:
Btw, ik zag de modbreak over de financiële positie van Sony en Microsoft. Ik wil de discussie niet oprakelen, maar er zijn genoeg bronnen zoals jaarverslagen/kwartaalrapportages te vinden over de financiën van Sony, die toch inzichtelijk hebben gemaakt dat het roer om moest om het weer een financieel gezond bedrijf te maken. Er zijn activiteiten gestopt en er wordt ingezet op een aantal pijlers waaronder de Playstation divisie.
offtopic:
Ik had de jaarverslagen zelfs gepost (Sony ~4.5 miljard, MS ~74 miljard dollar), maar is verwijderd om ruzie te voorkomen

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt dus een Gold abo nodig om de DVR functie van de X1 überhaupt te kunnen gebruiken. Dus na apps als Netflix stoppen ze ook dit achter de paywall. Ik ben benieuwd of de DVR van de PS4 wel gewoon zonder PS Plus te gebruiken. Ik denk het wel, aangezien F2P games en Netflix ook geen abo vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:13:
Je hebt dus een Gold abo nodig om de DVR functie van de X1 überhaupt te kunnen gebruiken. Dus na apps als Netflix stoppen ze ook dit achter de paywall. Ik ben benieuwd of de DVR van de PS4 wel gewoon zonder PS Plus te gebruiken. Ik denk het wel, aangezien F2P games en Netflix ook geen abo vereisen.
Het is zoals Arx zei:
Arx schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:58:
Daar gaat de Marketing Machine van Microsoft weer in de verkeerde richting: het blijkt dat je moet betalen (Live Gold) om gebruik te kunnen maken van de gratis dienst Skype. 8)7 Wat onhandig in deze is, is dat ze de app Skype überhaupt noemen. Wat ze natuurlijk bedoelen is dat je moet betalen voor basic netwerk functionaliteit om zo ook gebruik te kunnen maken van apps zoals Netflix, Hulu, Skype, etc.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft weinig met de marketing machine te maken verder, toch? Het staat er zoals het is. Als jij in Dead Rising single player iets bruuts uithaalt, heb je een abo nodig om het filmpje ervan te sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:16:
Heeft weinig met de marketing machine te maken verder, toch? Het staat er zoals het is. Als jij in Dead Rising single player iets bruuts uithaalt, heb je een abo nodig om het filmpje ervan te sharen.
Heb je het hele ding wel gelezen? Dat deze dingen weer in het nieuws komen is het falen van de marketing machine. Want op de Xbox 360 was het ook altijd al zo dat er betaald moet worden voor basis netwerk functionaliteiten. En als je daar niet mee akkoord gaat, dan koop je gewoon een PS... En betaal je wat minder voor PS+, maar de meeste Xbox gebruikers hebben geen probleem met XBL te betalen, aangezien er meer gebruikers zijn van XBL, dan niet gebruikers van XBL (die een Xbox hebben natuurlijk :) )

[ Voor 20% gewijzigd door X-Fighter op 08-08-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

X-Fighter schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:22:
[...]

Heb je het hele ding wel gelezen? Dat deze dingen weer in het nieuws komen is het falen van de marketing machine. Want op de Xbox 360 was het ook altijd al zo dat er betaald moet worden voor basis netwerk functionaliteiten. En als je daar niet mee akkoord gaat, dan koop je gewoon een PS... En betaal je wat minder voor PS+, maar de meeste Xbox gebruikers hebben geen probleem met XBL te betalen, aangezien er meer gebruikers zijn van XBL, dan niet gebruikers van XBL (die een Xbox hebben natuurlijk :) )
Het is toch zoals Bram aangeeft. We vergelijken hier namelijk niet met de current gen consoles, maar we vergelijken de next gen consoles met elkaar. En dan is het simpelweg zo dat voor bepaalde gratis en standaard functionaliteit op de Xbox een Gold abonnement moet worden afgesloten om het te kunnen gebruiken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:22:
[...]

Eh ja? Dus als MS het anders had uitgelegd, zou het niet in het nieuws komen? Volgens mij is dit pas deze week of zelfs gisteren bevestigd, dus dan mag het toch gemeld worden? Ik zeg hierboven ook nergens wat mijn persoonlijke mening hierover is, maar presenteer het slechts als feit. Ik zeg verder ook dat de constructie op de PS4 nog niet bekend is, en dat ik me afvraag hoe dat gaat werken. Ik kan me echter niet voorstellen dat je voor zoiets simpels geld moet gaan lappen, net als diensten als Skype (een gratis dienst nota bene), Netflix (vereist zelf ook al een abo, dus speel je alleen SP games en wil je netflix gebruiken, moet je 2 abo's afnemen 8)7), F2P games (de naam zegt het al) en party chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:17:
[...]
Eh ja? Dus als MS het anders had uitgelegd, zou het niet in het nieuws komen? Volgens mij is dit pas deze week of zelfs gisteren bevestigd, dus dan mag het toch gemeld worden? Ik zeg hierboven ook nergens wat mijn persoonlijke mening hierover is, maar presenteer het slechts als feit. Ik zeg verder ook dat de constructie op de PS4 nog niet bekend is, en dat ik me afvraag hoe dat gaat werken. Ik kan me echter niet voorstellen dat je voor zoiets simpels geld moet gaan lappen, net als diensten als Skype (een gratis dienst nota bene), Netflix (vereist zelf ook al een abo, dus speel je alleen SP games en wil je netflix gebruiken, moet je 2 abo's afnemen 8)7), F2P games (de naam zegt het al) en party chat.
Begrijp niet waarom het in het nieuws moet komen, als het oud nieuws is...

En het is nu eenmaal een totaal pakket, wil je netwerk functionaliteiten gebruiken betaal je voor XBL Gold. Mensen kopen geen Xbox enkel voor Netflix, of Skype, je krijgt een volledig platform waarop die "apps" werken, dus dan betaal je daar een kost voor. Die rond de 30€ per jaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor online games heb je bij de ps4 nu ook een abbo nodig.

Ik ga voor de Xbox One , mijn day one edition staat al in de preorder.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:25:
[...]

Begrijp niet waarom het in het nieuws moet komen, als het oud nieuws is...

En het is nu eenmaal een totaal pakket, wil je netwerk functionaliteiten gebruiken betaal je voor XBL Gold. Mensen kopen geen Xbox enkel voor Netflix, of Skype, je krijgt een volledig platform waarop die "apps" werken, dus dan betaal je daar een kost voor. Die rond de 30€ per jaar ligt.
Sorry, maar dat de DVR functie Live vereist, is een item dat zo een 15 uur oud is. Dus ik weet niet wat jij oud nieuws noemt, maar de meeste sites hebben er gisteren voor het eerst melding van gemaakt. Wellicht heb je een bron die dit weken of maanden geleden al bekend heeft gemaakt?

En je laatste alinea geeft aan waarom MS dus blijkbaar klakkeloos gratis diensten als Skype en F2P games achter een paywall kan wegstoppen, naast apps die al een abo vereisen, zonder dat iemand er moeilijk over doet. Op de PS4 krijg je een dergelijk platform ook, waarbij je alleen voor online gaming hoeft te betalen.

En je weet dat de points ingewisseld gaan worden voor echt geld? Je wisselt straks dus gewoon letterlijk waarde. Op points zit dus geen enkele marge meer, dus die € 30,- per jaar kun je waarschijnlijk vergeten.

http://www.engadget.com/2...ints-conversion-xbox-one/

@dennis; lees even waar het gesprek over gaat, zeker niet over online gaming.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 08-08-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 25-09 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Houdt het aub ontopic en blijf bij een degelijke discussie in plaats van elkaar op de posts te pakken.

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 10-08-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:32:
[...]
Sorry, maar dat de DVR functie Live vereist, is een item dat zo een 15 uur oud is. Dus ik weet niet wat jij oud nieuws noemt, maar de meeste sites hebben er gisteren voor het eerst melding van gemaakt. Wellicht heb je een bron die dit weken of maanden geleden al bekend heeft gemaakt?

En je laatste alinea geeft aan waarom MS dus blijkbaar klakkeloos gratis diensten als Skype en F2P games achter een paywall kan wegstoppen, naast apps die al een abo vereisen, zonder dat iemand er moeilijk over doet. Op de PS4 krijg je een dergelijk platform ook, waarbij je alleen voor online gaming hoeft te betalen.

En je weet dat de points ingewisseld gaan worden voor echt geld? Je wisselt straks dus gewoon letterlijk waarde. Op points zit dus geen enkele marge meer, dus die € 30,- per jaar kun je waarschijnlijk vergeten.
Het gaat er niet omdat er nieuwe functionaliteiten bijkomen die achter de paywall komen. Sinds het begin moet alles met netwerk functionaliteiten voor betaald worden. Dus ook die DVR functie... Is het niet zo dat die opneemt en opslaat in de cloud? En dat je het daar kan delen? Dus daar betaal je toch gewoon voor?

Ja sinds kort betaal je ook op de PS4 voor online game, maar ik vind het online platform slechter van PS. De content valt redelijk goed mee, maar het platform en GUI zelf... Hoop dat het beter is voor de PS4.

Weet niet wat die points er mee te maken hebben... Je zal nog steeds abonnementen kunnen kopen op amazon voor 30€ voor 12 maanden hoor... :s Die XBL abonnementen kocht ik sowieso niet met "points", dat was gewoon met standaard valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:31:
Voor online games heb je bij de ps4 nu ook een abbo nodig.

Ik ga voor de Xbox One , mijn day one edition staat al in de preorder.

>:)
PS4 is 100 euro goedkoper, heeft betere hardware, is kleiner, heeft meer zaken niet achter een abbo, krijgt ook alle multi-platform games... tja, inderdaad, de XBox One is een betere deal.

Over het goedpraten van game recording achter een paywall: zie het als het gebruiken van een app op je tablet waar je extra voor moet betalen, want het is een app, dus moet je een abbo hebben om hem te gebruiken...

Het punt is: omdat het geadverteerd wordt als een feature van de Xbox One, denkt men dat die feature beschikbaar is voor de prijs van de console (499) maar dat is niet zo, men moet een abonnement nemen om de feature te gebruiken, dus de prijs van de console, voor de features die men zegt dat deze heeft, wordt dus feitelijk hoger, nl. 499+prijs van XBL.

[ Voor 39% gewijzigd door EfBe op 08-08-2013 09:57 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:44:
ja bram1984, we snappen dat je een ps4 gaat kopen, koop een lolly en ga het vieren.
Eerst zeg je dat je nog niet weet hoe de constructie bij de ps4 uitziet en in de volgende post plaats je weer dat je alleen voor online gaming hoeft te betalen. Je probeert inderdaad feiten te verkondigen maar zodra deze gedraaid kunnen worden in het voordeel van de Ps4 dan probeer je dat ook. Zolang nog niet officieel bekend is wat sony gaat doen is het dus gissen. Je kunt dan wel allemaal dingen afzeiken maar voor hetzelfde geldt is het precies hetzelfde op de playstation. maarja, dan zal het opeens wel weer positief zijn.. iets in de richting van complete ervaring..
Een beetje een kinderachtige reactie, maar dat kan ook niet anders, bij het benoemen van nieuwe nadelige X1 feiten..

Over de DVR functie op de PS4 is inderdaad nog niets bekend (het lijkt me duidelijk dat ik daar op doel, aangezien mijn eerste post hierover gaat), maar dat voorgenoemde apps, party chat en F2P games geen PS Plus vereisen, is inmiddels bekend.

Indien dergelijke gratis functies op de PS4 alsnog achter een paywall zitten, zal ik daar exact hetzelfde over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 25-09 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het verschil met de ps4 gaat sowieso om maximaal 10 euro per jaar voor psn of xbl. Waar hebben we het in godsnaam over. Sowieso is dus uit het verleden gebleken (bij de 360) dat er uitermate veel mensen zijn die geld over hebben voor een betrouwbare service zoals xboxlive. Die zijn bij de de next gen nog steeds bereid om dat te betalen. Dus het is een non issue voor deze personen. Sterker nog. Nu mensen ook voor PS4 online moeten betalen kunnen ze ook net zo goed de xbox kopen. Ware het natuurlijk niet dat de Ps4 nu natuurlijk financieel gezien een stuk aantrekkelijker is. Ik blijf er toch bij dat de console gekocht gaat worden waar voor jou zelf de beste games op uitkomen ( in de zin van die jou het meest aanspreken)

@bram1984 is het wel bekend dat f2play op de xbox wel achter paywall zit dan? Dat wist ik namelijk niet. Dat zou indd niet echt helemaal f2play zijn dan.

Die kinderachtige reactie komt voort uit het feit dat je alleen posts plaatst waar je kunt zeiken over de xbox.
Ik wil er nog aan toevoegen dat het inderdaad feiten zijn. Maar niet nadelig voor iedereen die toch van plan was om xbox live aan te schaffen. Wil je alleen sp games spelen, ook prima, dan kun je geen gebruik maken van die diensten. Ik zou sowieso niet hoeven te praten met vrienden als ik een singleplayer game ben aan het spelen. Skype vind ik sowieso echt geen dealbreaker. (de laatste 2 opmerkingen gelden voor mij persoonlijk) Ik zie dus geen nadelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Chrosser op 08-08-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent sowieso al aan het betalen voor dergelijke zaken als Skype en Netflix, namelijk via je internet-provider. Verder vind ik het niet raar dat je voor sommige dingen zult moeten betalen, maar je kunt ook al een heleboel uitproberen in de gratis Xbox Live die je bij de console en opzetten van een nieuwe account krijgt.

Het is niet alsof er met de Xbox 360 zaken wel gratis zijn, dus in die zin is het niet veel anders dan nu. Daar kun je tegen zijn, maar imo was iemand die geen Gold heeft, toch al niet van plan om alles uit zijn console te halen. Ik denk dan ook dat je Skype e.d. dan ook niet zult gaan missen en wie weet gooien ze wel een beperkte trial bij dergelijke apps zodat je toch even kunt kijken of het wat is. Zou in ieder geval een leuke manier zijn om het kopen van een gold-account te bevorderen en het is niet helemaal nieuw (voor Windows 8 en Windows Phone apps heb je ook vaak trials die voor een beperkte tijd helemaal te gebruiken zijn).

Financieel gezien heeft de PS4 de eerste slag al gewonnen, maar een console gaat toch altijd wat verder dan alleen het financiële plaatje imo. Voor een enkeling kan dit de doorslaggevende factor zijn, maar gezien het niet anders is dan wat ze op de Xbox 360 hebben, lijkt me dit niet echt een dealbreaker voor de grootste groep.

offtopic:
Overigens gok ik dat Bram refereert naar deze post waar hij alleen feiten verkondigd? Mijns inziens zijn dat toch niet alleen feiten maar ook een persoonlijke mening en had het als puur feit toch anders verkondigd kunnen worden. Stukken als "uberhaupt" en "ook dit achter de paywall" gevolgd door een ophemeling van de PS4. Nee dat is helemaal zonder mening hoor 8)7
Al sta ik er zelf niet meer van te kijken wat voor toon hij jegens de Xbox One geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:55:
Het verschil met de ps4 gaat sowieso om maximaal 10 euro per jaar voor psn of xbl. Waar hebben we het in godsnaam over. Sowieso is dus uit het verleden gebleken (bij de 360) dat er uitermate veel mensen zijn die geld over hebben voor een betrouwbare service zoals xboxlive. Die zijn bij de de next gen nog steeds bereid om dat te betalen. Dus het is een non issue voor deze personen. Sterker nog. Nu mensen ook voor PS4 online moeten betalen kunnen ze ook net zo goed de xbox kopen. Ware het natuurlijk niet dat de Ps4 nu natuurlijk financieel gezien een stuk aantrekkelijker is. Ik blijf er toch bij dat de console gekocht gaat worden waar voor jou zelf de beste games op uitkomen ( in de zin van die jou het meest aanspreken)

@bram1984 is het wel bekend dat f2play op de xbox wel achter paywall zit dan? Dat wist ik namelijk niet. Dat zou indd niet echt helemaal f2play zijn dan.

Die kinderachtige reactie komt voort uit het feit dat je alleen posts plaatst waar je kunt zeiken over de xbox.
Voor World Of Tanks heb je een abo nodig ja. Zie:

http://www.gamerevolution...-requirement-on-f2p-20051

Vooralsnog ben ik het niet met je eens, aangezien de PS4 tot nu toe alleen gaming achter de paywall lijkt te hebben zitten, afgezien van het benoemde financiële voordeel inderdaad.

Ik verwacht wel dat het PSN netwerk er met name in snelheid een stuk op vooruit moet gaan. Voor de rest heb ik weinig tot geen problemen, en ben ik erg enthousiast over de hoeveelheid gratis games die men weggeeft. Niet echt redenen om over te stappen naar Xbox dus, zoals jij het brengt.

Indien PSN ondanks de subs geen aantoonbare verbetering is in snelheid, t.o.v. de PS3, dan gaat Sony zich flink in de vingers snijden en zal ik er 2x over nadenken om een abo te nemen (ik heb er nu echter een voor de gratis games op PS3 en Vita en de kortingen).

Over je laatste zin: zie mijn eerste reactie even.. Ik benoem slechts wat feiten, niets meer.

@ Martin: klopt inderdaad. Dus dan betaal je Ziggo, MS én Netflix. Ik vind dat redelijk gortig worden eigenlijk. Ook Skype hoort gewoon gratis te zijn in mijn optiek, op welk apparaat dan ook.

En wat staat er dan voor geks in mijn post? De DVR functie zit achter een paywall en ik vraag me af hoe dit bij Sony zal gaan werken. Waar zie je een mening? Er zit een verschil tussen iets lezen en iets willen lezen, blijkt wel weer. :)

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 08-08-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Je gebruikt elke 'feit' als non-argument om iets slecht te vinden, puntje bij puntje afstrepen waar eind van de rit 99% toch al voor gaat betalen.

Jij vind het negatief, mij boeit het niet, ik betaal al XBL dus ik heb die features gewoon.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kun je nu een aspect waarin 2 dingen verschillen een non-argument noemen als deze als feit op tafel wordt gelegd?

Overigens: 78 Miljoen verkochte X360 units, waarvan 40 miljoen Gold hebben (althans, dat wordt gezegd in het X1 topic). Hoe kom je aan 99%?

Het gaat me er verder niet om of het jou wel of niet boeit. Dit is het next gen topic, dit nieuws is gisteren naar buiten gekomen, en ik benoem het hier. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Maar ze maken toch gebruik van de MSFT servers? Dus dat hoort bij gold abonnement vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het feit zelf is geen non-argument, maar de manier waarop je het brengt wel degelijk. Je doet het wel vaker dat er iets bekend is en je het zo weet te omschrijven dat het negatief overkomt. Vaak gecombineerd met een positief ding over de PS4 (al is dat dan vaak weer gebaseerd op onderbuikgevoelens).

Wat je ook had kunnen doen is een nieuwsbericht quoten of iets neerzetten als in: "Game DVR en Skype vallen onder Xbox Live Gold. Net als op de Xbox 360 dus". Dat is een feit. Feiten bevatten namelijk geen positieve of negatieve draai maar staat vast.

Overigens blijf ik het nog beter vinden om dan ook de rest erbij te nemen:
Afbeeldingslocatie: http://pu.cdn.hub.nl/media/nachtwacht/xbox_on.png

offtopic:
Al kun je dit plaatje natuurlijk ook omzetten naar tekst en dan de marketingpraat als "unrivaled, premium e.d. weghalen als je het alleen als feit wilt verkondigen. Het is niet erg als je ergens je mening over wilt geven, maar verkondig het dan niet dat het puur een feit is. Niet dat we alleen feiten of marketingpraat willen zien, maar een beetje nuancering bij het verkondigen van nieuwtjes mag imo wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:45:
[...]

Maar ze maken toch gebruik van de MSFT servers? Dus dat hoort bij gold abonnement vind ik...
Zou zomaar kunnen. Feit is dat WoT oorspronkelijk een F2P game is, en nu dus niet meer. Warframe, PlanetSide 2 en Blacklight Retribution zijn bijvoorbeeld wel weer gewoon gratis te spelen. Dat vind ik een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:40:
Overigens: 78 Miljoen verkochte X360 units, waarvan 40 miljoen Gold hebben (althans, dat wordt gezegd in het X1 topic). Hoe kom je aan 99%?
Simpel, hoeveel van die 78 miljoen zijn er nog daadwerkelijk actief? :) Die cijfers zeggen niets, als je geen absolute cijfers hebt van consoles in gebruik.

Vergelijking, er zijn ruim 30 miljoen WoW clients verkocht, toch hebben ze amper 10 miljoen subs.
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:55:
Zou zomaar kunnen. Feit is dat WoT oorspronkelijk een F2P game is, en nu dus niet meer. Warframe, PlanetSide 2 en Blacklight Retribution zijn bijvoorbeeld wel weer gewoon gratis te spelen. Dat vind ik een wezenlijk verschil.
Dit noem ik dus een non-argument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

http://www.engadget.com/2...ints-conversion-xbox-one/

@dennis; lees even waar het gesprek over gaat, zeker niet over online gaming.
En dat toont meteen waarom je logica geen steek houdt.
Een xbox live abo heb je altijd al met echt geld gekocht ipv points, en toch vind je die tot vandaag de dag gemakkelijk voor 30 euro voor een jaar.
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:55:
[...]

World of Tanks vereist een Gold abo, duh. Het is een multiplayer only game, wat had je ermee willen doen met een silver abonnement? Naar het menuscherm staren? Veel plezier met je Planetside 2 op een gratis abonnement, je kan er letterlijk NIETS mee. Zeggen dat Planetside 2 gratis is tegenover World of Tanks is zowat het meest hypocriete dat je kan doen en bewijst tot welke mate jij bereid bent om persistent foute informatie te verspreiden om toch maar de ps4 in beter daglicht te stellen.

Ik vind het ironisch dat uitgerekend mensen die dweepen met een PS+ abonnement (en dus sowieso gaan betalen voor online gaming) zo'n drama maken van betalende diensten op xbox live: Je betaalt sowieso, ongeacht de console die je kiest, hoe de neuk kan het dan voor jou zo erg zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 08-08-2013 11:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:07:
[...]

Simpel, hoeveel van die 78 miljoen zijn er nog daadwerkelijk actief? :) Die cijfers zeggen niets, als je geen absolute cijfers hebt van consoles in gebruik.

Vergelijking, er zijn ruim 30 miljoen WoW clients verkocht, toch hebben ze amper 10 miljoen subs.

[...]

Dit noem ik dus een non-argument :)
Tja, en hoeveel van die Live subs zijn daadwerkelijk actief? Als cijfers ook al niks meer zeggen.

Een non argument is een redenering die niet klopt. In hoeverre klopt mijn redenering niet?
boe2 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

En dat toont meteen waarom je logica geen steek houdt.
Een xbox live abo heb je altijd al met echt geld gekocht ipv points, en toch vind je die tot vandaag de dag gemakkelijk voor 30 euro.

En ja, World of Tanks vereist een Gold abo, duh. Het is een multiplayer only game, wat had je ermee willen doen met een silver abonnement? Naar het menuscherm staren? Veel plezier met je Planetside 2 op een gratis abonnement, je kan er letterlijk NIETS mee, hoezo hypocriet?
Ik vind het ironisch dat uitgerekend mensen die dweepen met een PS+ abonnement (en dus sowieso gaan betalen voor online gaming) zo'n drama maken van betalende diensten op xbox live: Je betaalt sowieso, ongeacht de console die je kiest, hoe de neuk kan het dan voor jou zo erg zijn?
In dat geval mijn oprechte excuses. Ik heb zelf geen Live abo, nooit gehad ook. Ik was al die tijd in de veronderstelling dat je points moest kopen die je vervolgens als abo kon verzilveren. In dat geval heb ik daarover niks gezegd, behalve dat je points waarschijnlijk duurder zal moeten inkopen dan nu het geval is.

En over World of Tanks. Ik noem 3 andere games waarbij geen abo vereist is, die net als WoT ook gewoon F2P zijn. Wat ik er dus mee had willen doen? Gamen zoals F2P bedoeld is: gratis (m.u.v. je ISP abo). PlanetSide 2 is gewoon gratis online te spelen op zowel PC als PS4, of mis ik hier iets? Dus wat bedoel je: je kan er niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En over World of Tanks. Ik noem 3 andere games waarbij geen abo vereist is, die net als WoT ook gewoon F2P zijn. Wat ik er dus mee had willen doen? Gamen zoals F2P bedoeld is: gratis (m.u.v. je ISP abo). PlanetSide 2 is gewoon gratis online te spelen op zowel PC als PS4, of mis ik hier iets? Dus wat bedoel je: je kan er niets mee?
• Xbox Live Gold is vereist voor online gaming op de Xbox One, daarom dat World of Tanks (online only) een Xbox Live Gold abonnement vereist
• Playstation Plus is vereist voor online gaming op de PS4, daarom dat Planetside 2 (online only) een ps+ abonnement vereist.

Het verschil? Zoals gewoonlijk is MS veel eerlijker in hun communicatie. Beiden vereisen een abonnement voor online gaming. Beiden hebben F2P games die enkel online gespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wrong. F2P games op de PS4 vereisen GEEN abonnement. Tenzij de dev dit vereist, als in een season pass. Aan Sony hoef je in ieder geval niks te lappen. :)
SOE titles DC Universe Online and PlanetSide 2 are two games that Yoshida confirms will not require PlayStation Plus, and we’ve heard (though not confirmed) that Warframe will also be among the freebies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sja, als je graag in offline training mode rondloopt met je gratis abo, veel plezier ermee zou ik zeggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:27
Nee, zo ver ik heb begrepen kan je die games gewoon online spelen zonder een ps+ abo.

@hieronder, ik heb volgens mij ook al een filmpje gezien waarin duidelijk werd gezegd dat het inderdaad een free to play online multiplayer zou zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Slaapje op 08-08-2013 11:36 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap je het werkelijk niet? Je kunt op de PS4 online F2P spelen zonder dat je Plus hebt. Dat staat er toch ook gewoon? Nogmaals:
SOE titles DC Universe Online and PlanetSide 2 are two games that Yoshida confirms will not require PlayStation Plus, and we’ve heard (though not confirmed) that Warframe will also be among the freebies.
Dat gaat hij zeggen als het alleen voor lege maps geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:20:
Een non argument is een redenering die niet klopt. In hoeverre klopt mijn redenering niet?
Die games zelf gaan geen geld kosten (jouw argument), die games zijn nog steeds gratis, het is de 'netwerk eigenaar' die geld vraagt voor zijn netwerk.

Daarnaast:
Sony Worldwide Studios President Shuhei Yoshida said at another roundtable that "it's the publisher's decision whether they put it inside or outside of PS Plus."

En dat is dus totaal niet onlogisch waarom DCU en PS2 gratis worden, dat zijn namelijk Sony games. Warframe echter niet, dus die gaan het zelf bepalen, net als FF14-R en D3 (als die ook nextgen komt).

Plus het simpele principe achter F2P games, door de microtransacties betaal je toch wel voor 'de game', zowel op de PC, als op de Xbox en PS4. Jij betaalt dan misschien niets, maar een ander doet dat dan wel voor jou. En in het geval van DCU/PS2, gaat al dat geld gewoon naar Sony, dus ze kunnen dit gewoon buiten de PS+ houden, ze halen het geld toch wel op.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 08-08-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus moet je betalen om te spelen op systeem A, daar waar dit op systeem B niet hoeft. Boeiend aan wie je moet betalen, het verschil moge duidelijk zijn. Het is gezegd dat Sony zelf geen PS Plus zal eisen indien je F2P games wilt spelen. Dat het aan de devs is, is nu ook al het geval bij online MP games (season passes). Jet betaalt als jij dat wilt. Das een wezenlijk verschil met een verplicht abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:32:
Sja, als je graag in offline training mode rondloopt met je gratis abo, veel plezier ermee zou ik zeggen :z
ik zeg beter lezen.... :>
Pagina: 1 ... 60 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!