Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 19:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:06:
En nog een adapter. 500 euro voor een console en je moet nog een rechargable pakket en een bluetooth adapter kopen. Waarschijnlijk nog 30 euro per stuk ook en dan zit je dus op 560 euro.
't Is gaat je inderdaad wel meer geld kosten maar beter dan weer een paar honderd eurie uitgeven aan weer een nieuwe headset en dus weer beter iets dan niets?

En wie weet (ik ga er niet van uit) stoppen ze de adapter er standaard wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MaakmeGek schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:10:
[...]

't Is gaat je inderdaad wel meer geld kosten maar beter dan weer een paar honderd eurie uitgeven aan weer een nieuwe headset en dus weer beter iets dan niets?

En wie weet (ik ga er niet van uit) stoppen ze de adapter er standaard wel bij.
Heeft een Xbox dan niet standaard bluetooth?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Zo funny dat goed nieuws vanuit MS dat ze de vorige generatie headsets laten koppelen met een adapter meteen door enkele als slecht nieuws wordt bestempeld.

Tevens blijft het feit dat de Xbox controller gebruik maakt van batterijen een voordeel i.p.v. een nadeel. Als je PS4 controller straks een keertje leeg is na een fikse sessie gamen, wat ga je dan doen? Met een 3m kabeltje voor je console zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog een adapter. 500 euro voor een console en je moet nog een rechargable pakket en een bluetooth adapter kopen. Waarschijnlijk nog 30 euro per stuk ook en dan zit je dus op 560 euro.
Dat is wel heel negatief. Ze hebben al eerder aangegeven dat er een adapter aankwam voor huidige headsets, maar het lijkt me niet dat die zo duur moet zijn. Een normale audio-jack naar micro-usb is rond de 5 euro (al zijn goedkopere via dealxtreme e.d. natuurlijk wel te krijgen). Dus veel hoger zal dat nou ook weer niet zitten.

Maar een beetje gamer haalt meestal toch wel een fatsoenlijke headset (hopelijk kan dat nu via wifi-direct). Blijf het jammer vinden dat er geen bluetooth in zit.

En waar is het eSram in de specs vergelijking?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 11:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

En dan nog, waarom standaard een adapter mee leveren. Het gros van de gamers heeft het waarschijnlijk niet eens nodig.Degene die het wel nodig hebben, moeten dan inderdaad even een adaptertje scoren. Je moet trouwens helemaal niks. Je kan ook je oplaadbare batterijen gebruik van je xbox360, dan hoef je helemaal niks te kopen. en kom je gewoon op 499 uit. met een adaptertje hoogstens 2 10tjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Ik denk dat je met 5 euro wel heel erg positief bent. Wees eerlijk, uiteindelijk zullen dit soort accessoires altijd de ''hoofdprijs'' kosten. De lightning adapter voor de iPhone 5 om gebruik te maken van oude accessoires kan je ook al voor 10 euro krijgen, Apple verkoopt hem echt voor 40 euro.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:19:
Ik denk dat je met 5 euro wel heel erg positief bent. Wees eerlijk, uiteindelijk zullen dit soort accessoires altijd de ''hoofdprijs'' kosten. De lightning adapter voor de iPhone 5 om gebruik te maken van oude accessoires kan je ook al voor 10 euro krijgen, Apple verkoopt hem echt voor 40 euro.
Ik zeg ook niet dat ie 5 euro gaat zijn, maar dat normale vergelijkbare adapters 5 euro zijn. Dan zou het eerder 10 euro zijn en niet 20 zoals eerder werd aangehaald. Nog duur overigens en ik denk dat er ook wel 3rd party adapters zullen verschijnen die wel normaal worden geprijsd.

Feit blijft dat je met zo'n adapter niet meteen je dure headset hoeft weg te gooien.

Oef, dat zal hard aankomen voor Nintendo: http://www.gamesindustry....sold-in-past-three-months

Overigens draaien ze nu wel winst (88 miljoen dollar), maar echt geweldig is het niet. Vooral ook het feit dat de Wii het beter doet dan de Wii U is erg jammer voor ze.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het was te verwachten. Ze brengen dan toch een adapter uit, is het weer niet goed 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

boe2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:31:
[...]

Het was te verwachten. Ze brengen dan toch een adapter uit, is het weer niet goed 8)7
Wat niet goed is aan een adapter, is dat er uberhaupt een adapter nodig is. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan Sony, die op de PS4 een 3,5mm jack aansluiting in de controller hebben ingebouwd voor de niet-draadloze verbindingen en sowieso bluetooth headsets ondersteunen. Daarnaast werken de meeste USB headsets ook (op de PS3 in ieder geval).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Wat niet goed is aan een adapter, is dat er uberhaupt een adapter nodig is. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan Sony, die op de PS4 een 3,5mm jack aansluiting in de controller hebben ingebouwd voor de niet-draadloze verbindingen en sowieso bluetooth headsets ondersteunen. Daarnaast werken de meeste USB headsets ook (op de PS3 in ieder geval).
De aansluiting is veranderd van een 2.5 jack naar een usb-micro. Wie zegt dat er straks geen mogelijkheid is om een usb-headset aan je controller te zetten? Of misschien ondersteund de Xbox One nu wel usb-headsets? Je weet het niet.
Maar feit blijft dat ondanks de andere aansluiting, je niet helemaal zonder headset zult zitten en dat is toch prima? Ik vind het ook wel zeuren om een positief bericht. De DS3 had geen aansluiting voor headsets, dat liep altijd anders. Dus die vergelijking gaat sowieso krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:53:
[...]

De aansluiting is veranderd van een 2.5 jack naar een usb-micro. Wie zegt dat er straks geen mogelijkheid is om een usb-headset aan je controller te zetten? Of misschien ondersteund de Xbox One nu wel usb-headsets? Je weet het niet.
Maar feit blijft dat ondanks de andere aansluiting, je niet helemaal zonder headset zult zitten en dat is toch prima? Ik vind het ook wel zeuren om een positief bericht. De DS3 had geen aansluiting voor headsets, dat liep altijd anders. Dus die vergelijking gaat sowieso krom.
Tja, als je met de PS3 wil vergelijken: USB headsets en Bluetooth headsets functioneren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07

PBP

Remmetje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:12:

Tevens blijft het feit dat de Xbox controller gebruik maakt van batterijen een voordeel i.p.v. een nadeel. Als je PS4 controller straks een keertje leeg is na een fikse sessie gamen, wat ga je dan doen? Met een 3m kabeltje voor je console zitten?
Dat is helemaal geen feit. Met de PS3 is het nu ook zo. Je duwt er een usb kabel in en hij laad op, nou nou het is wat. Je merkt nauwelijks dat er uberhaupt een kabel inzit :/ . Na een fikse sessie gamen, wat ga je dan doen? Moet je toch ook je batterijen verwisselen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik zit nu ook weleens met een kabel te gamen terwijl de 360 controller wordt opgeladen, ik stoor mij er totaal niet aan. Liever op die manier gamen dan iedere keer naar de kast moeten lopen om nieuwe batterijen te pakken en/of de oude in de lader te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
PBP schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Dat is helemaal geen feit. Met de PS3 is het nu ook zo. Je duwt er een usb kabel in en hij laad op, nou nou het is wat. Je merkt nauwelijks dat er uberhaupt een kabel inzit :/ . Na een fikse sessie gamen, wat ga je dan doen? Moet je toch ook je batterijen verwisselen :|
Je begrijpt mij verkeerd. De PS3/PS4 controller heeft een niet verwisselbare accu, hetgeen dat ik echt een groot nadeel vind bij de controller. Mocht je om wat voor reden dan ook met een lege accu zitten, accu vergeten op te laden / accuduur minder door oudere controller, dan heb je hier geen alternatief dan een andere controller pakken (als ik bij de TV game dan zit ik te ver weg van de console om bedraad te gamen), mits je onbedraad wilt blijven gamen. Bij de Xbox controller heb je dus het alternatief om een andere accu/batterij erin te steken en je kan direct door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Interessant verhaal op eurogamer.net:
http://www.eurogamer.net/...rm-games-compete-with-ps4

Ze hebben hier een vergelijking gemaakt met pc's die op de PS4 en XBOne lijken (voorlopige specs dan)
Hier een van de video's:

De PS4 is dus in praktijk niet 50% sneller, maar toch wel ruim 20%-30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Remmetje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Je begrijpt mij verkeerd. De PS3/PS4 controller heeft een niet verwisselbare accu, hetgeen dat ik echt een groot nadeel vind bij de controller. Mocht je om wat voor reden dan ook met een lege accu zitten, accu vergeten op te laden / accuduur minder door oudere controller, dan heb je hier geen alternatief dan een andere controller pakken (als ik bij de TV game dan zit ik te ver weg van de console om bedraad te gamen). Bij de Xbox controller heb je dus het alternatief om een andere accu/batterij erin te steken en je kan direct door.
Ja als je zo gaat beginnen. Je herlaadbare batterypack of herlaadbare batterijen kunnen ook dood gaan na een tijd. Of je ben net aan het gamen en hebt geen batterijen meer in huis. Je kan gewoon verder gamen zodra je de usb kabel erin steekt. Je hoeft niet te wachten tot hij is opgeladen. Zo kan je ook zeggen: "Mijn PS3 bluray is kapot, nu kan ik niet verder gamen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
@PBP

Nee ik heb het alleen over onbedraad gamen. Dat je andere onzinnige dingen erbij haalt moet je zelf weten maar dit doet helaas wel afbraak aan de discussie. Zoals gezegd kan ik, wanneer ik op mijn tv game, niet zomaar een draad in mijn console pluggen vanwege het simpele feit dat ik te ver weg zit. Volgens mij ben ik niet uniek in deze situatie.

Dan is het dus veel handiger dat je een accu kunt omswitchen dan dat die mogelijkheid niet bestaat. Op zijn minst is dit een punt dat je zou kunnen beamen. Dat het voor jou geen issue is, dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 10:22
Remmetje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:46:
@PBP

Nee ik heb het alleen over onbedraad gamen. Dat je andere onzinnige dingen erbij haalt moet je zelf weten maar dit doet helaas wel afbraak aan de discussie. Zoals gezegd kan ik, wanneer ik op mijn tv game, niet zomaar een draad in mijn console pluggen vanwege het simpele feit dat ik te ver weg zit. Volgens mij ben ik niet uniek in deze situatie.

Dan is het dus veel handiger dat je een accu kunt omswitchen dan dat die mogelijkheid niet bestaat. Op zijn minst is dit een punt dat je zou kunnen beamen. Dat het voor jou geen issue is, dat is een andere discussie.
Tja, dat is jouw mening. Jij vind het fijn - zo'n batterij-, ik, en anderen klaarblijkelijk niet.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iSpaceman schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:42:

Ze hebben hier een vergelijking gemaakt met pc's die op de PS4 en XBOne lijken (voorlopige specs dan)
Hier een van de video's:

[video]

Hoewel de vergelijking leuk is gedaan, blijft het niet meer dan speculatie. Je werkt ten eerste met pc hardware die nooit vergelijkbaar is met de hardware in de consoles. De hele architectuur is anders (veel directer). Verder zit je met een dikke overhead van Windows zelf. Daarnaast hebben alle games volgens mij gebruik gemaakt van DirectX, daar waar de PS4 met OpenGL zal blijven werken. Daar zit ook altijd verschil in, al is dat niet zozeer in FPS uit te drukken natuurlijk.

De grafische pracht van een Killzone, Forza, Ryse of The Sorcerer zie je er ook niet in terug, waardoor de prestaties al niet echt overeen komen met wat we ondertussen gezien hebben.

Dat wil niet zeggen dat er geen vergelijkbaar verschil in kan gaan zitten, maar de consoles moeten al wel veel meer FPS kunnen laten zien dan deze benchmark heeft.

En over de batterij discussie. Het is natuurlijk persoonlijk of je liever batterijen of accu's gaat gebruiken. In principe kunnen beide consoles gebruik maken van een accu en beiden kunnen met een draadje worden opgeladen. Bij de X1 controller (net als bij de 360) kun je echter de accu ook zelf verwisselen zodat je draadloos blijft en kun je desgewenst kiezen voor batterijen ipv accu's. Nou is dat laatste niet zozeer een groot voordeel, maar mocht je accu nog niet opgeladen zijn en je wel over batterijen beschikken, dan is dat wel handig. Dus op dat vlak wint de X1 controller wel. Maar dit is voor mij wel het laatste waar ik me druk om ga maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
@PBP
Op zijn minst is dit een punt dat je zou kunnen beamen.
Blijkbaar kunnen ze dat niet eens :)

Ach, als de PS4 geen cross game chat had, hadden ze vast ook wel weer een reden waarom dat niet nuttig is. :)

Het blijft in dit topic hier verdedigen op basis van gevoel en voorkeur voor een merk.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iSpaceman schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:42:

Hier een van de video's:

[video]

Ze gaan al de fout in met een intel cpu in plaats van een apu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Remmetje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Je begrijpt mij verkeerd. De PS3/PS4 controller heeft een niet verwisselbare accu, hetgeen dat ik echt een groot nadeel vind bij de controller. Mocht je om wat voor reden dan ook met een lege accu zitten, accu vergeten op te laden / accuduur minder door oudere controller, dan heb je hier geen alternatief dan een andere controller pakken (als ik bij de TV game dan zit ik te ver weg van de console om bedraad te gamen), mits je onbedraad wilt blijven gamen. Bij de Xbox controller heb je dus het alternatief om een andere accu/batterij erin te steken en je kan direct door.
Wat jij een groot nadeel vindt, is voor andere een ontzettend groot voordeel. Je kan echt 24 uur aan één stuk door de PS3 controller gebruiken - zelfs als hij al 5 jaar oud is. En tegen de tijd dat hij bijna leeg is dan komt er én een waarschuwing én begint het lampje te knipperen - en dan nog kan je bijna een uur doorgaan.

Natuurlijk, het is maar net wat je wilt, maar ik denk dat voor veel mensen zo'n ingebouwde accu veel fijner is - zeker omdat de battery life uitstekend is en je op tijd wordt gewaarschuwd. En als je twee controllers hebt dan is het in principe helemaal geen probleen. De eerste controller kan je opladen en als je 24 uur later nog aan het gamen bent kan je de tweede controller opladen en de eerste gebruiken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus het is een voordeel dat je de accu niet kunt vervangen, maar een nadeel dat je accu's wel kunt vervangen?
De kwaliteit van de accu staat buiten kijf (dat is afhankelijk van wat voor accu je in de 360 stopt). Feit blijft dat je bij de 360 kunt kiezen tussen accu of batterij en deze kunt vervangen als hij leeg is. Ook op de 360 krijg je gewoon een waarschuwing dat je accu bijna op is hoor :?

Anyways, genoeg geneuzel. Lijkt me dat de discussie nu wel klaar is?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Misschien dat we beter stoppen met doen alsof onze controllers steeds leeglopen terwijl we aan het spelen zijn. Realistisch gezien denk ik dat bijna niemand wakker ligt over of de accu van zijn controllers verwijderbaar is of niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

@PBP

Ja we kunnen zo nog een uur doorgaan waarschijnlijk. Ik zit 3meter van mijn tv dus ik heb geen probleem met eens in de zoveel tijd een kabeltje eraan. Ik heb sowieso altijd 2 controllers dus zou eventueel nog de andere kunnen pakken. Volgens mij ben ik niet uniek in deze situatie. Jij brengt alleen als feit dat daarom de Xbox controller beter is omdat het een losse accu heeft. Zie er niet echt een nadeel in dat een accu standaard in een controller aanwezig is. Scheelt me weer kosten op een batterypack of batterijen. Tuurlijk een accu kan kapot, maar dat bedoelde ik aan te geven. Een bluray speler kan ook kapot. Het is niet zo dat die dingen om de haverklap dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Het is toch een feit dat je met een verwisselbare accu voor een Wireless controller flexibeler bent dan zonder een verwisselbare accu, ongeacht of mensen een kabeltje geen probleem vinden? En dat dat voor een Wireless controller een voordeel is?

Als we het daar al niet over eens kunnen worden....

Maar een verwisselbare HD is dan ineens het geschenk van god... En ja, een verwisselbare HD biedt ook meer flexibiliteit en heeft daarmee in mijn ogen een voordeel. Maar zoals ik het nu hoor. Een kabeltje naar een externe HD is geen probleem ;)

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-07-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ik kan blijven reageren waarom het voor mij een voordeel/nadeel is. Dat heb ik al meerdere malen gedaan dus wat mij betreft houden we het hier bij voordat het topic weer dicht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:01
Ik snap de discussie ook niet. Met beide methodes kan je er zodanig mee omgaan, dat je nooit met draad hoeft te spelen toch? Of spelen er hier mensen 20 uur achter elkaar. Ik ben zelf wel blij met de keuze die Microsoft heeft gemaakt, daar niet van. Het zou echt iets voor mij zijn om mijn controller vergeten op te laden. En met draad gamen is geen optie voor mij. Maar hadden ze anders besloten, dan had ik me wel geprobeerd aan te passen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah ik heb wen Wii en een PS3 maar bij de Wii ergerde ik me al snel als die batterijen weer eens leeg waren, gedoe met baterijen opladen en verwisselen geeft mij zooooooo'n 1995 gevoel.

Ik heb altijd een USB kabeltje bij de tv liggen mocht de Ps3 controller eens leeg zijn, kabeltje erin en door gamen, lengte vd kabel is geen probleem want de USB kabeltjes kun je ook wel in 4.meter krijgen. Voor mij persoonlijk kan ik geen enkele reden bedenken waarom ik liever verwisselbare accu's of baterijen zou willen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb voor de PS3 controller gewoon een langere usb kabel gekocht voor 3 euro bij kabeltje.com :P
Mocht de accu bijna leeg zijn; kabel erin en ik kan nog vanuit de keuken gamen als het echt moet ;)

Beiden hebben hun voor en na-delen maar ik vind het absoluut geen showstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:59:

Hoewel de vergelijking leuk is gedaan, blijft het niet meer dan speculatie. Je werkt ten eerste met pc hardware die nooit vergelijkbaar is met de hardware in de consoles. De hele architectuur is anders (veel directer). Verder zit je met een dikke overhead van Windows zelf. Daarnaast hebben alle games volgens mij gebruik gemaakt van DirectX, daar waar de PS4 met OpenGL zal blijven werken. Daar zit ook altijd verschil in, al is dat niet zozeer in FPS uit te drukken natuurlijk.
Er zitten wel meer foutjes in de vergelijking. Zo hebben ze de xbox one setup het voordeel van de twijfel gegeven door dezelfde geheugenbandbreedte te nemen als dat de PS4 setup heeft. hoewel niks nog met zekerheid te zeggen is is het zeer onwaarschijnlijk dat het snelle 32 mb geheugen op de chip icm de move engines dezelfde bandbreedte heeft als de unified Gddr5 ram pool van de ps4. Daar worden al wat fouten gemaakt.

Een tweede en misschien veel belangrijkere fout is dat de geteste Radeon 7850 voor de one en de radeon 7870XT voor de PS4 in de test dezelfde flopcount hebben als hun console tegenhanger maar dat de hardware specs van de PS4 vs one chips in de praktijk veel meer verschillen dan alleen flopcount. De ps4 heeft meer shaders, meer texture units en render units dan de one chip terwijl met deze vergelijking enkel naar flopcount is gekeken.

Dit zou met de programmeertaal op de consoles voor de PS4 nog wel eens veel voordelinger kunnen uitpakken dan de nu voorgestelde performance winst van gemiddels 25 pct... Laten we heel eerlijk zijn 25 pct is al echt best wel veel!

Daarbij zal er natuulijk ook in de toekomst rekening gehouden moeten worden met optimalisaties op de one maar de devkit van de PS4 zal ook zeker niet stilzitten.

25pct verschil in een vergelijking waarin de echte hardwarevoordelen van de ps4 slecht zijn voorgerekend en aan aanname dat de one dezelfde geheugenbandbreedte heeft als de ps4... Dit kan nog wel een veel pijnlijker worden voor de xbox one dan dat we nu denken.

Ook nog eens 100 euro goedkoper.... wauw... wat was Microsoft denkende... :X

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Chaoss schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:05:
Tjah ik heb wen Wii en een PS3 maar bij de Wii ergerde ik me al snel als die batterijen weer eens leeg waren, gedoe met baterijen opladen en verwisselen geeft mij zooooooo'n 1995 gevoel.

Ik heb altijd een USB kabeltje bij de tv liggen mocht de Ps3 controller eens leeg zijn, kabeltje erin en door gamen, lengte vd kabel is geen probleem want de USB kabeltjes kun je ook wel in 4.meter krijgen. Voor mij persoonlijk kan ik geen enkele reden bedenken waarom ik liever verwisselbare accu's of baterijen zou willen.
Tja, de reden waarom ik geen kabel door mijn huis wil lopen, is omdat ik een klein kindje heb die er overheen kan struikelen. Het gaat verder niet om de lengte van de kabel, maar fijn dat het voor jou geen probleem is. :D

De X1 bied je overigens een optie. Je kan ook een play and charge kit aanschaffen, waardoor je hetzelfde systeem hebt als de PS4... Wissel je liever batterijen, dan heb je die optie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 07:51

beuker19

Killerbeuker is so OP

swopdark schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:43:
[...]

Ook nog eens 100 euro goedkoper.... wauw... wat was Microsoft denkende... :X
Nou laten we de gamers maar betalen voor de ontwikkeling van kinect 2.0.
Om er vervolgen geen hardcore games voor uit te brengen alleen wat launch gimmicks(bijv. Xbox on of swappen tussen games en Skype) :o
Om vervolgens binnen 2 jaar de Xbox One arcade uit te brengen zonder kinect ;) zodat er geen ontwikkelaar meer rekening mee hoeft te houden.

@rudey Dan laad je de controller op als de kids slapen(en je met je vrouwtje een film/gtst aan het kijken bent) en speel je draadloos als de kinderen wakker zijn.
Doe ik nu al 6 jaar zonder problemen.
Anders is het feit dat ik om de haverklap de batterijen op moet zoeken omdat ze in 1 of ander speelgoed popje zitten :+

[ Voor 23% gewijzigd door beuker19 op 31-07-2013 22:27 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@PBP

USB verleng kabels zijn er net zo lang als HDMI kabels.

Je moet dus wel een hele vreemde thuis setup hebben wil je niet bedraad door kunnen gamen met de USB stekker erin.

Ik heb nu een release DS3 (ingebouwde Accu) en die doet het perfect, ik ga dat absoluut missen aan de One controler. Batterijen, pppfff zpwe zitten niet in 1995 te gamen hoor Microsoft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Rudey schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:19:

De X1 bied je overigens een optie. Je kan ook een play and charge kit aanschaffen, waardoor je hetzelfde systeem hebt als de PS4... Wissel je liever batterijen, dan heb je die optie ook.
De X1 bied je inderdaad de optie: dok je nu voor zaken die je graag wilt of dok je later... ongelovelijk dat je het nog staat te verdedigen ook...

óf je betaald je suf aan batterijen of je betaald voor een dure chargekit... nee, top die keuzes die MS je geeft.

Kinect forceren ze de gamer op... weer (meer dan) 100 euro extra
play and charge kit foceren ze de gamer op.. weer naar verwachting 20 euro extra
adaptertje voor oude headsets... weer 20 euro extra

Vergaande DRM, Allways online, niet kunnen doorverkopen van je games, dumpen van indies... allemaal zaken die ze hebben geprobeerd, maar de consument heeft ze afgestraft voor de arrogantie dor massaal voor de PlayStation 4 te gaan... En nog steeds zijn hier mensen de beslissingen die over jou portemonee gaan goed te praten.. |:( 8)7

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen wel weer merken dat de vakantie afgelopen is. Moet dat nou echt zo negatief jongens?

@donstil: je kunt ook gewoon accu's halen en die gebruiken. Dat is juist wat die play&charge doet.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:57:
We kunnen wel weer merken dat de vakantie afgelopen is. Moet dat nou echt zo negatief jongens?

@donstil: je kunt ook gewoon accu's halen en die gebruiken. Dat is juist wat die play&charge doet.
Ja dat ga ik ook wel doen waarschijnlijk, had ik bij mijn 360 ook maar kost toch weer geld.
Controler is al duurder dan bij de Ps en dan is de accu nog optioneel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:42:
[...]

Ja dat ga ik ook wel doen waarschijnlijk, had ik bij mijn 360 ook maar kost toch weer geld.
Controler is al duurder dan bij de Ps en dan is de accu nog optioneel ook.
Prijzen van PS4 accessoires zijn toch nog niet bekend? Of heb ik wat gemist? Gezien de DS4 ook wel weer vol zit met nieuwe dingen (touchpad bv) zal die ook niet bepaald goedkoop zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
swopdark schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:51:
[...]

Vergaande DRM, Allways online, niet kunnen doorverkopen van je games, dumpen van indies... allemaal zaken die ze hebben geprobeerd, maar de consument heeft ze afgestraft voor de arrogantie dor massaal voor de PlayStation 4 te gaan... En nog steeds zijn hier mensen de beslissingen die over jou portemonee gaan goed te praten.. |:( 8)7
Eindelijk een goede vergaande DRM , Always online zodat we geen discs hoeven te swappen, het kunnen laten spelen van je hele library door vrienden en familie, en geen duidelijke strategie hebben voor indies...
MS heeft het allemaal niet goed uit kunnen leggen aan de (altijd) conservatieve gamers en de consument heeft ze afgestraft door massaal voor de PlayStation 4 te gaan... En nog steeds zijn er hier mensen die het niet willen accepteren dat er ook veel voordelen achter het originele concept zaten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:46:
[...]

Prijzen van PS4 accessoires zijn toch nog niet bekend? Of heb ik wat gemist? Gezien de DS4 ook wel weer vol zit met nieuwe dingen (touchpad bv) zal die ook niet bepaald goedkoop zijn.
De prijzen zijn al wel voorbij gekomen en de DS4 heeft net als de DS3 een advies prijs van 59,95

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:37:
[...]

De prijzen zijn al wel voorbij gekomen en de DS4 heeft net als de DS3 een advies prijs van 59,95
Hmm, volgens mij geen officiële prijzen, maar op Amazon staat ie inderdaad als 59,95 dollar. Dan zijn ze dus even duur, waardoor dat ook geen verschil is.

Er staat nu trouwens een nieuw bericht over het reputatie-systeem (om andere gamers te beoordelen) op news.xbox.com al zie ik niet echt nieuwe info en ook geen verschil met het huidige systeem? Hier dus: http://news.xbox.com/2013/07/games-reputation-feature (of had het reputatiesysteem voorheen geen invloed op de matchmaking?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Martinspire schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:49:
[...]

Hmm, volgens mij geen officiële prijzen, maar op Amazon staat ie inderdaad als 59,95 dollar. Dan zijn ze dus even duur, waardoor dat ook geen verschil is.
Inderdaad wel officieel. :)

€59 DualShock 4
€59 PS4 Camera (sommige EU landen €49 waar BTW lager ligt/milieutoeslag lager is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:54
[...]

Hou op schei uit, bijna iedereen heeft er al 1 thuis staan.....

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 07:51

beuker19

Killerbeuker is so OP

[...]

Er is wel heel veel verschil.
Je bent namelijk voor de Xbox One controller batterijen nodig.
En hoe dan ook die kosten geld of hebben dat ooit gedaan.
Of je betaald gewoon 25€!!!!!!!!!!!!!! euro voor een accu 8)7
Heb zo'n gevoel dat de nieuwe xbox one de melkkoe van MS moet worden(vandaar die exclusive deal met Activision :+ )
Als je gewoon wat een beetje standaard is 2 controllers+accu wil bij je xbox ben je nog eens 40€ meer kwijt dan hetzelfde bij Sony :F

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Je hebt de smaak weer te pakken he? :) Als je eens die !!!!!!!!!!! en die 8)7 8)7 8)7 achterwege laat zijn je posts al wat draaglijker om te lezen.

Verder is het nu ook redelijk komkommertijd, zowel op mijn werk als voor nieuws van de consoles... En Gamescom duurt nog 3 weken. Maar na Gamescom nog maar 3 maandjes wachten en dan staan ze beide in de winkel! En kan dit topic op slot

Ben wel benieuwd of, en zo ja welke nieuwe games nog worden aangekondigd, eventueel voor launch of binnen kwartaal na launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 22:54
Inside sources at Microsoft have spoken to Digital Foundry about why the Xbox One hardware is so large, and what the tangible benefits of the larger footprint are for the user.

Our information suggests the Xbox One design is based on an ambitious brief, essentially impossible to test in anything resembling real-life conditions, and so the company played it safe, putting unit reliability first. A highly placed source says that the console has been designed with a ten-year lifecycle in mind and that it is designed to be switched on for that entire period.

What's more, during that time it needs to operate almost silently in order to earn its place in the living room. It's a unique hardware challenge, and so the company opted for a large design where heat dissipation comes first. Microsoft's engineers are also aware that the company's reputation for quality hardware is still in the balance after the Red Ring of [rip] Xbox 360 build quality fiasco, which cost the company over a billion dollars.

The net result is a relatively voluminous piece of console hardware, which may take up a fair amount of room in the lounge but has tangible benefits for gamers to make up for its imposing presence.

Microsoft has not released any official specifications on the dimensions of the final box, but extrapolating from the sizes of known components (principally the USB port), Xbox One is approximately 34x26x8cm - more set-top box than console, and noticeably larger than the launch version of the Xbox 360.

Despite the near-final hardware present at E3, the conditions made it impossible for the any kind of audio testing to be carried out on-site, but developers working with the hardware tell us that in its idle and low-activity states, the unit is entirely silent and you can barely feel any heat being output from the unit's vents.

Indeed, we're told by one development source that prototype versions of the hardware - which use the same cha##is as the final retail unit - didn't have working power lights, and that it was almost impossible to tell whether the console was in operation or not unless it was hooked up to a display. It's a claim we're looking forward to testing when we're hands-on with the console.

"Developers working with the hardware tell us that in its idle and low-activity states, the unit is entirely silent and that you can barely feel any heat being output from the unit's exhaust vents."
wired
Wired's photography of the Xbox One internals shows that airflow won't be a problem. Clearly some level of investment has gone into the cooling a##embly for the AMD processor - the fan seems to be almost as large as the slot-loading Blu-ray drive.
Our sources say that Xbox One is expected to remain almost entirely silent in standby and during its media functions, with fan noise only noticeable during gaming when the AMD processor is really being put through its paces.

Even here, we should prepare for a much more pleasant aural experience compared to the current-gen consoles - and not just because the optical drive will be inactive during gameplay. Wired's internal photography of the Xbox One (above) reveals a decent-quality heat sink (note the copper heat pipes) and a relatively large fan. The larger the blades of the fan, the slower they need to spin in order to displace the same amount of air as a smaller fan, meaning a quieter unit.

Also consider the technological make-up of the AMD processor. The closest match we have in terms of PC hardware to the Xbox One graphics core is the Radeon HD 7790, which draws 85W at peak. The Xbox One version runs at lower frequencies and has two fewer compute units. AMD's Jaguar CPU architecture is also highly energy efficient - it's designed with tablets in mind. Even factoring in the DDR3, ESRAM and custom silicon, we should expect see a complete system power draw that's a world away from the 'power at all costs' approach to the launch versions of the Xbox 360 and PS3, which used in the region of 170-200W.

To illustrate just how far power efficiency has come since the current-gen consoles arrived, our "target Xbox One" PC test rig with an overclocked 4.3GHz i7 and underclocked Radeon HD 7850, consumed 220-230W playing Crysis 3.

Perhaps the Xbox One's power efficiency sounds too good to be true, especially when rumours not so long ago painted a very different picture of hot and loud Durango development hardware. Our sources concur that the February/March dev kits were indeed very loud indeed, but it wasn't due to over-heating - quite the opposite in fact. The thermal control algorithm - which monitors the heat output of the major chips on the motherboard and adjusts fan speed accordingly - simply wasn't implemented in the developing OS, and so to avoid damaging the hardware, the fans were set to 100 per cent all the time. This was resolved by a software update back in March that brought Xbox One to its current stealth-like state, and our understanding is that final development hardware - which is a complete match for retail silicon - started rolling out to developers early in July and remains extremely quiet.

The ASCII-inspired Durango logo you see on this page - which presents when the development hardware boots - has been swapped out for the Xbox One logo in the new development hardware, accompanied by a very 360-like animation. The launcher screen you see here has also changed beyond recognition.

"Our understanding is that final Xbox One development hardware - which is a complete match for retail silicon - started rolling out to developers early in July."
launcher
A sneak peek at the launcher screen from an Xbox One (then 'Durango') dev kit, with a couple of edits to anonymise the image. We see account sign-in, settings and account picker options alongside Internet Explorer. The less obvious selectables are for the Pixie performance analysis tool and a bunch of Kinect stuff. These consist of what is probably a firmware update for the camera, the general debug NuiView which displays the various Kinect feeds and finally VgbView which shows camera inputs and skeletal tracking.
Meanwhile, the background Xbox One software is nearing completion, and one of the key goals is making gameplay extremely fast to access. In an internal post-mortem of the Xbox 360 that helped shape the direction of Xbox One, one of the key problems Microsoft engineers wanted to address was the lack of immediacy in current-gen console gameplay, where even the most family-friendly titles can take up to three minutes to load. A key plus point mobile games hold over console is the speed with which casual users can play, and it's an advantage that next-gen console is going to have trouble competing with.

Despite moving away from optical discs and onto hard drive for games, filling up multiple gigs with data is still going to take time. We're told that addressing load times is a key concern, but another approach is to retain game states in RAM while the unit is inactive, similar to the way that you can return to a PS Vita game days after you last played it. The entire contents of the memory are preserved, and the unit wakes up immediately, allowing you to dive back into the game.

It's an approach that PS4 also utilises, but our Microsoft sources genuinely believe that the TV integration elements set it apart, and that once you have experienced what it's capable of you can never go back. Instant restart is a key feature, but in the here and now we can't help remaining unconvinced about the focus on the TV integration elements of the Xbox One operating system.

Our sources suggest that internally there is a great deal of frustration within Microsoft that the message about instant access never got across, and that the focus now is on Gamescom in August to get it right.

http://beat-box.com/?url=...box-one-is-cool-and-quiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
[...]

De X1 bied je inderdaad de optie: dok je nu voor zaken die je graag wilt of dok je later... ongelovelijk dat je het nog staat te verdedigen ook...

óf je betaald je suf aan batterijen of je betaald voor een dure chargekit... nee, top die keuzes die MS je geeft.

Kinect forceren ze de gamer op... weer (meer dan) 100 euro extra
play and charge kit foceren ze de gamer op.. weer naar verwachting 20 euro extra
adaptertje voor oude headsets... weer 20 euro extra

Nou nou nou, rustig maar. Zo duur zijn die play & charge kits nou ook weer niet, vooral de after market kits. En kies je voor batterijen, dan heb je maar 1 setje oplaadbare batterijen van 4 nodig. Als je een PS3 controller vergelijkt met een xbox360 controller + play & charge dan is de PS3 controller op korte termijn goedkoper, maar de xbox360 controller op lange termijn. Is de accu ten einde van de PS3 controller moet je een nieuwe controller kopen, bij een xbox360 controller hoef je alleen een nieuwe play & charge kit te kopen.
beuker19 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:16:
[...]

Er is wel heel veel verschil.
Je bent namelijk voor de Xbox One controller batterijen nodig.
En hoe dan ook die kosten geld of hebben dat ooit gedaan.
Of je betaald gewoon 25€!!!!!!!!!!!!!! euro voor een accu 8)7
Heb zo'n gevoel dat de nieuwe xbox one de melkkoe van MS moet worden(vandaar die exclusive deal met Activision :+ )
Als je gewoon wat een beetje standaard is 2 controllers+accu wil bij je xbox ben je nog eens 40€ meer kwijt dan hetzelfde bij Sony :F
Goed nieuws: Je kunt de oplaadbare batterijen, die je gebruikte voor je xbox360 gewoon hergebruiken in de X1. :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Rudey op 01-08-2013 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Kunnen we aub stoppen met dit gezever over de controllers, kabeltje vs batterijen :) Alles wat er gezegd kan worden is nu wel gezegd. Het verder gaan met deze discussie draagt niet echt bij aan de goede sfeer hier.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rudey; Ken jij veel voorbeelden van Dualshock accu's die de geest geven? Ik heb er zelf eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Verder heb ik ooit eens een USB verlengkabel van 4 meter voor nog geen € 7,- op de kop getikt, voor als het extreem zeldzame geval zich voordoet dat mijn controller leeg is. Ik kan me eerlijk gezegd niet heugen wanneer dit voor het laatste gebeurd is.

Gisteren daarentegen, pakte ik sinds lange tijd weer eens de 2e 360 controller erbij om splitscreen te racen met een vriend: batterijen, die amper gebruikt zijn, volledig leeg en leken ook te lekken, gezien de vochtige substantie. Ik vreesde even voor de controller, maar na grondig schoonmaken en 2 nieuwe batterijen deed deze het gelukkig weer. Een situatie waarvan ik me niet kan voorstellen dat je die prefereert boven de uitstekende accu in de DS controllers. Zoals gezegd: we leven in 2013 en niet in 1995. :)
Kort gezegd: ze hebben de X1 gemaakt zoals deze er nu uitziet, zodat deze 10 jaar aan één stuk aan kan staan en zodat deze iets stiller is. Okay.. Benieuwd hoe de "herrie" van de PS4 zich hiermee verhoudt.

Ik heb het probleem nooit begrepen van een console die een klein beetje geluid maakt. Ik hoor mijn PS3 en 360 niet als ik aan het spelen ben. Ik heb namelijk het geluid van de game aan staan of een headset op mijn hoofd. Dan maar een iets kleinere unit en een fan die je licht hoort, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
bram1984 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:22:

Kort gezegd: ze hebben de X1 gemaakt zoals deze er nu uitziet, zodat deze 10 jaar aan één stuk aan kan staan en zodat deze iets stiller is. Okay.. Benieuwd hoe de "herrie" van de PS4 zich hiermee verhoudt.

Ik heb het probleem nooit begrepen van een console die een klein beetje geluid maakt. Ik hoor mijn PS3 en 360 niet als ik aan het spelen ben. Ik heb namelijk het geluid van de game aan staan of een headset op mijn hoofd. Dan maar een iets kleinere unit en een fan die je licht hoort, wat mij betreft.
Tja ik ben ook benieuwd, ik neem aan dat de ps4 ook redelijk stil zal zijn. Maar een beetje geluid stoor ik me echt niet aan. Zelfs de originele ps3 en xbox 360 kon ik wel mee leven. Het enige wat ik wel eens irritant vind, zijn de random dvd/blu ray geluiden. Niet omdat het veel geluid maakt, maar omdat het geen constant geluid is, eerder schokkerig.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Chaoss schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:05:

Ik heb 3 controllers, dus de lege controller gaat aan de PS3 om op te laden en ik pak gewoon een andere :)

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 01-08-2013 10:43 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik snap dat gedoe over een kabeltje niet. Je plugt een kabeltje in, kan spelen en opladen tegelijk en als je het goed doet hoef je er bij het zitten of liggen niet eens last van te hebben. Die play charge kabels van de 360 zijn lang genoeg om comfortabel mee te gamen, bovendien laten ze erg snel op. Binnen een uur heb ik weer een volle controller en kan ik draadloos weer aan de slag. Scheelt weer een oplader in een stopcontact op men kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bram: als je lekkende batterijen hebt, dan zegt dat meer over de batterijen die je gebruikt, dan over de 360 controller imo. Hier nog geen lekkende batterijen gehad, maar wel batterijen en accu's die na verloop van tijd (zeg 2 jaar oid) veel korter mee gaan. Ik denk dat dat ook hetgeen is wat men bedoelt. De accu in je controller doet het natuurlijk prima, maar hij gaat niet meer zo lang mee als toen je hem kocht. Maar de kwaliteit van de accu die ze erin hebben gedaan is wel erg goed en dat mag ook wel gezegd worden.

Verder ben ik eigenlijk wel blij dat ze zijn gegaan voor betrouwbaarheid en stilte voor de console zelf en niet slick en modieus om vervolgens in de problemen te komen met warmte(afvoer) of stabiliteit. Maar omdat we de PS4 verder ook nog niet van binnen hebben gezien, kunnen we niet echt oordelen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe ze die PS4 in elkaar hebben gezet en hoe stil of warm ie is tijdens gamen.

Wat er in het artikel staat, klinkt overigens vrij logisch. Eerste versie is met fans op 100%, daarna wordt het steeds minder nadat de software verbeterd is. Ben dan ook erg benieuwd naar de decibels.

Overigens heb ik hetzelfde als Bram, ik heb een headset op en ben druk bezig met gamen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13
voxxel schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:41:
Tja ik ben ook benieuwd, ik neem aan dat de ps4 ook redelijk stil zal zijn. Maar een beetje geluid stoor ik me echt niet aan. Zelfs de originele ps3 en xbox 360 kon ik wel mee leven. Het enige wat ik wel eens irritant vind, zijn de random dvd/blu ray geluiden. Niet omdat het veel geluid maakt, maar omdat het geen constant geluid is, eerder schokkerig.
Originele PS3 maakt toch aardig wat herrie, zeker als het warm gaat worden. Ik heb hier Fat2 staan (eerste versie na de BC versie), naast een elite is er toch behoorlijk verschil.

Maar toegegeven, PS3 is weer bizar stil met discs laden/inlezen, Xbox geeft dan behoorlijk 'cd spin' geluid.

En de controller/headset? Tja, PS3 heb ik er nu denk 9 versleten, L2/R2 gaan op de PS3 als eerste 'lam', kort erop de tegendruk van de analoge pookjes. Xbox echter blijf ik het 'bedraad met de controller' headset gewoon ruk vinden, nu al 2x gebeurd dat ik m'n controller neerleg en van de tafel afruk omdat ik vergat dat hij nog vast zat aan de headset.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

DS3 even duur als DS4 of bedoel je DS4 even duur als XboxOneControler?

Want online zag ik bij diverse shops dat deze nu voor 69,95 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:12:
[...]

DS3 even duur als DS4 of bedoel je DS4 even duur als XboxOneControler?

Want online zag ik bij diverse shops dat deze nu voor 69,95 staat.
De officiële prijs is 59.99, maar het kan ook zijn dat die 69.95 ook met play&charge is. Weet niet welke je bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:38:
@bram: als je lekkende batterijen hebt, dan zegt dat meer over de batterijen die je gebruikt, dan over de 360 controller imo. Hier nog geen lekkende batterijen gehad, maar wel batterijen en accu's die na verloop van tijd (zeg 2 jaar oid) veel korter mee gaan. Ik denk dat dat ook hetgeen is wat men bedoelt. De accu in je controller doet het natuurlijk prima, maar hij gaat niet meer zo lang mee als toen je hem kocht. Maar de kwaliteit van de accu die ze erin hebben gedaan is wel erg goed en dat mag ook wel gezegd worden.
Het zijn Philips batterijen, maar verder klopt dat inderdaad. Ging me echter meer om het punt dat het überhaupt kan gebeuren en je eigenlijk gedwongen wordt om op den duur überhaupt batterijen of een charge kit te kopen. Een controller is geen mobiele telefoon die 24/7 aan staat. Een goede ingebouwde lithium accu moet gewoon prima blijven werken tijdens de lifecycle van een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Twijfel wel een beetje over mijn Pre-order bij GameMania. Het rommelt daar natuurlijk een beetje door de overname enz (er gaan wat winkels dicht dacht ik).

nu zie ik dat ze in de Microsoft Store "first day" edition's aanbieden welke geleverd worden op de launch. Misschien is dat een betere deal. Helaas moet je wel direct betalen waarschijnlijk.
Martinspire schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

De officiële prijs is 59.99, maar het kan ook zijn dat die 69.95 ook met play&charge is. Weet niet welke je bekijkt?
Mm zou toch weer een tientje korting zijn.

Ik had bij oa bij Bol en BigU gekeken. In de Microsoft store staat nog geen prijs namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 01-08-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 10:14
Rudey schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:29:
[...]

Nou nou nou, rustig maar. Zo duur zijn die play & charge kits nou ook weer niet, vooral de after market kits. En kies je voor batterijen, dan heb je maar 1 setje oplaadbare batterijen van 4 nodig. Als je een PS3 controller vergelijkt met een xbox360 controller + play & charge dan is de PS3 controller op korte termijn goedkoper, maar de xbox360 controller op lange termijn. Is de accu ten einde van de PS3 controller moet je een nieuwe controller kopen, bij een xbox360 controller hoef je alleen een nieuwe play & charge kit te kopen.

[...]

Goed nieuws: Je kunt de oplaadbare batterijen, die je gebruikte voor je xbox360 gewoon hergebruiken in de X1. :*)
Euhh, voor circa 2/3 euro kan je zelf heel gemakkelijk de accu van de ps3 controller vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:22:
Twijfel wel een beetje over mijn Pre-order bij GameMania. Het rommelt daar natuurlijk een beetje door de overname enz (er gaan wat winkels dicht dacht ik).

nu zie ik dat ze in de Microsoft Store "first day" edition's aanbieden welke geleverd worden op de launch. Misschien is dat een betere deal. Helaas moet je wel direct betalen waarschijnlijk.

[...]

Mm zou toch weer een tientje korting zijn.

Ik had bij oa bij Bol en BigU gekeken. In de Microsoft store staat nog geen prijs namelijk.
Alle Xbox One consoles (tijdens en rond de launch) zijn Day One edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:34:
[...]

Alle Xbox One consoles (tijdens en rond de launch) zijn Day One edities.
Ja dat wist ik wel idd, ik bedoelde meer de kans van slagen.
Microsoft geeft nu aan hem op de Launch te leveren, dat doet GameMania ook wel (waar ik nu een pre-order heb lopen) maar microsoft lijkt me in deze een betrouwbare speler.

Nu al betalen voor een Console in November komt heb ik alleen niet zo zin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:22:
[...]

Nu al betalen voor een Console in November komt heb ik alleen niet zo zin aan.
Dan ben je er al wel vanaf en heb je 'meer' geld te besteden rond de feestdagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:25:
[...]

Dan ben je er al wel vanaf en heb je 'meer' geld te besteden rond de feestdagen :9
Haha dat is waar ;)
En hij lijkt "gratis" omdat het al lang weg gewerkt is :)

Toch maar doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld bij een (online) shop een preorder plaatst en de prijs wordt met honderd euro verlaagd (stel dat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Advies prijzen zijn al vastgesteld.
De marges zijn zo laag, dat dat niet gebeurd.
Hoogstens 20euro minder om bezoekers te trekken.

Ik verwacht trouwens eerder kortingen op bundles omdat daar de marges wat beter zijn.

In het huidige klimaat geef ik bijna geen enkele winkel van te voren mijn geld.
Ik heb hem zelf gepreordered bij Sony (en ook al betaald), dat is samen met Microsoft voor de xbox one en amazon als retailer de enige die ik op dit moment vertrouw.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik bedoel, stel dat MS besluit de advies prijs omlaag te gooien en zo een flink verlies te incasseren puur om geen marktaandeel op prijs te verliezen.

Ik kan me voorstellen dat dat een overweging is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 18:55
SeamusXanthus schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:44:
Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld bij een (online) shop een preorder plaatst en de prijs wordt met honderd euro verlaagd (stel dat)?
Zolang je 'm nog niet geleverd hebt gekregen krijg je dat verschil terug. En anders annuleer je de order en bestel je 'm opnieuw.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

Nu voor 54,99 bij de officiele Microsoft Sore. Dat zal dus wel de prijs worden.
http://xbox.microsoftstor...e.PDP/productID.282117200

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:44:
[...]

Nu voor 54,99 bij de officiele Microsoft Sore. Dat zal dus wel de prijs worden.
http://xbox.microsoftstor...e.PDP/productID.282117200
Is dat Euro dan? Want ik zie hier geen prijs staan namelijk. Kan me voorstellen dat het 60 dollar of 55 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij staat er levensgroot € 54,99 incl. BTW, dus ik weet niet waar jij kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:10:
[...]

Is dat Euro dan? Want ik zie hier geen prijs staan namelijk. Kan me voorstellen dat het 60 dollar of 55 euro is.
bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:12:
Bij mij staat er levensgroot € 54,99 incl. BTW, dus ik weet niet waar jij kijkt.
Voor de volledigheid dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kwpaHOs.png

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-08-2013 11:26 . Reden: Nu met een echte host... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hier staat ook geen prijs, enkel:

Xbox One Wireless Controller
Binnenkort beschikbaar
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/96GfNYkazS0aQLlJLxM0soDr/thumb.png

volgens mij een website ding, in de bron is wel de prijs te vinden:
,pagename : 'Xbox One Wireless Controller'
,baseids : ['282117200']
,baseidnames : ['Xbox One Wireless Controller']
,q : [1]
,r : ['54.99']
,revsumdiv : ['Accessories']

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 02-08-2013 11:27 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ook hier staat een prijs van 54,99 in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook niet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vX2Wryd.jpg
offtopic:
Zowel in Chrome als IE als Firefox trouwens

Maar goed, als er bij jou de prijs in Euro's staat, dan lijkt me dat gewoon de Nederlandse prijs. Mooi om te zien dat het toch niet een 1-op-1 conversie is qua prijs. Ben benieuwd of de Play&Charge dan ook nog goedkoper wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is hij niet verkrijgbaar in jullie regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lol, Bram en ik zien met prijs. Ik gok dat Bram net als ik geen MS account heeft en daar dus niet ingelogd staat. Zou het zo kunnen zijn dat de wel ingelogden een beperkte versie van de pagina zien?
bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:28:
_O-

[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-08-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik weet niet hoe verdeeld Nederland is in regio's, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk :P
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:28:
Lol, Bram en ik zien met prijs. Ik gok dat Bram net als ik geen MS account heeft en daar dus niet ingelogd staat. Zou het zo kunnen zijn dat de wel ingelogden een beperkte versie van de pagina zien?
Opmerkelijk, dat lijkt het wel te zijn.

InPrivate browser geeft hij wél de prijs.

[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 02-08-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:28:

[...]

_O-
Dat is het niet want ik heb het in alle browsers en ook in incognito-vensters. Misschien dat ze het inmiddels hebben aangepast en jullie de oude versie zien?

Nouja, doet er verder ook niet toe.

Wat denken jullie eigenlijk dat Ubisoft voor nieuwe game gaat laten zien op Gamescom? Zelf denk ik een casual-game die mogelijk met Kinect of Move gaat werken (Just Dance bv, daar is alleen een Wii versie van bekend als 2014 versie). Al zou een nieuwe Ghost Recon of Prince of Persia oid ook wel nice zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Prince of Persia. Gezien de geruchten rond die game kan het eigenlijk niet anders dan een reboot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Scherp! :D

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Laatst online: 07-08 21:17
55 euro is ook een logisch bedrag voor de controller:

60 dollar, plus 21% btw is 72,60 dollar, en dat is met de huidige koers 54,93 euro! ;)

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ja dat zegt niks. Je betaald ook 500euro voor een Xbox en 500dollar in Amerika. Prijzen worden vaak 1 op 1 omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Comment of the day _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PBP schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:51:
Ja dat zegt niks. Je betaald ook 500euro voor een Xbox en 500dollar in Amerika. Prijzen worden vaak 1 op 1 omgezet.
Prijzen in de USA zijn zonder Sales Tax, dit is inclusief de lokale belastingen al snel 10%.

In Nederland kost een XboxOne 412,- ex btw. In de vs 393,- ex tax. verschil is dus verwaarloosbaar.
Het verschil van 20,- zit hem dan weer in goedkopere manuren, opslag en reclame.

1:1 omzetten wordt vaak beweerd idd maar ligt vaak wel wat genuanceerder.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 02-08-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Xbox One enters internal beta phase, gets GPU clock speed boost
Plain old civilians like us can't buy Xbox One just yet, but some lucky folks who work for Microsoft already have beta units in their homes. Xbox VP Marc Whitten shared that tidbit, among others, with Xbox spokeperson Larry "Major Nelson" Hryb on a recent podcast. Not only do some folks internal to Microsoft have beta kits of final retail units -- Major Nelson -- but many game developers have their hands on final versions of development kits.

Given that last bit, Whitten said that Microsoft increased the Xbox One's GPU clock speed from 800MHz to 853MHz, released its "mono driver" to developers -- a DirectX graphics driver "100% optimized for Xbox One" -- and more and more games are inching closer to "final" every day as a result. Essentially, Whitten's signaling the transition for Xbox One from a model seen only at press briefings to a physical thing you can own and use. Though Whitten kept mum about many other details, he repeatedly reiterated that we'd hear more solid detail at Gamescom in a few weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat een grote vooruitgang, 53 MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:01:
Van 1.23Tflops naar 1.3Tflops als ik de experts moet geloven.

[ Voor 6% gewijzigd door PBP op 02-08-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter omhoog dan omlaag toch? Al verbaasd het me niet, gezien het grote koelvermogen van de nieuwe case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:08:
gezien het grote koelvermogen van de nieuwe case
waar baseer je dat op?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Was laatst toch artikel over het feit dat de Xbox One zo gebouwd is dat het vooral lang mee kan. Dat het zo groot is, is puur voor "comfort" van de hardware, ze hadden evenzeer een kleinere bebouwing kunnen maken. De Xbox One kan op deze manier 10 jaar mee, zonder uit te gaan.

Zelfs een krant in België heeft het er over:

http://www.demorgen.be/dm...schakeld-te-blijven.dhtml

[ Voor 18% gewijzigd door X-Fighter op 02-08-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de grote fan die in het systeem is verwerkt met daarbij ook aardig wat roosters om lucht in of uit de console te laten vloeien. Plus inderdaad het nieuws dat ie vooral op betrouwbaarheid is gemaakt (en dus meer dan genoeg koeling zal hebben)
Afbeeldingslocatie: http://newlaunches.com/wp-content/uploads/2013/05/xbox-one-hardware.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het is ook de reden dat de case van de One een stuk groter is dan die van de ps4, hoewel ze bijna identiek dezelfde hardware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Cooler lijkt best veel op een Zipang van Scythe, maar hij lijkt maar 2 heatpipes te hebben (of er zitten er ook nog 2 aan de achterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:35:
[...]

Op de grote fan die in het systeem is verwerkt met daarbij ook aardig wat roosters om lucht in of uit de console te laten vloeien. Plus inderdaad het nieuws dat ie vooral op betrouwbaarheid is gemaakt (en dus meer dan genoeg koeling zal hebben)
[afbeelding]
Dat lijkt toch verdacht veel op de binnenkant van een xbox 360 slim ook :) precies dezelfde layout aan de binnenkant. De koeler en heatsink zijn ook behoorlijk hetzelfde als in de slim, overigens is de fan in mijn xbox 360 slim (of was) een coolermaster.

Op zich een goeie zaak, ik hoop dat er voor de one ook aftermarket fans en behuizingen uitkomen zodat je ze kan pimpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

bram1984 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:01:
Eerst waren er geruchten dat de Xbox op 750MHz zou draaien. Geen erg grote vooruitgang, maar toch een kleine verbetering :).

Wat ik vooral vreemd vind is dat ze nu pas weten op welke snelheid de gpu zal draaien, net zoals een paar weken terug ze pas te weten gekomen waren dat het esram eigenlijk sneller is dan verwacht 8)7. Als je die behuizing en koeling ontwerpt, dan houd je toch rekening met de hoeveelheid hitte die moet worden weggevoerd? En devs moeten toch weten hoe snel dat ding precies is?

In het artikel van Tweakers staat dat tijdens het testen is gebleken dat de gpu ook goed op 853MHz werkt. Tsja, niet echt een verassing, want je wilt voor een console natuurlijk nog wat ruimte hebben. Dit lijkt dus meer op een laatste poging om het verschil met de Ps4 toch nog wat kleiner te maken.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 19:51

Nemesizz

Untouchable

Persoonlijk ben ik een beetje huiverig voor zulke "clockspeed increases".
Ik zie vaak zat (bij videokaarten) van die Factory OC modellen, die binnen 2 maand al instabiel worden, terwijl als je de chip "underclocked" (dus stock speeds voor die betreffende chip) dat problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Nu kan het misschien zijn dat MS al een dikke veiligheids marge in die chip had zitten, let's say ding default op 875Mhz en dan underclocked naar 800Mhz voor de zekerheid, en dat ze nu denken van; "kan zat, snelheid mag wel iets omhoog" dat ze dan op die ~850Mhz uitkomen.

Maar als die chip nou écht voor 800Mhz bedoeld is, en je laat em op 856Mhz draaien, loop je het risico dat er een stuk of wat chips tussen zitten die dan instabiel worden. En dan? Via firmware update maar weer terug zetten naar 800Mhz? Kom je mooi negatief in de spotlight.

En hitte zegt niet alles qua stabiliteit, vaak zat GPU's gezien die lange aan niet warm werden maar toch voor geen meter overklokken.

Bij PC's samenstellen dubbelcheck ik altijd wel of het geen factory-oc kaart is, kun je altijd veel gedoe mee krijgen (ja je hebt garantie, maar zo'n RMA is ook weer veel gedoe en zit je vaak weer een tijd zonder kaart, heb ik liever een stockspeed model die zekerder is om stabiel te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan natuurlijk ook zijn dat het proces om de chips te maken is verbeterd waardoor de betrouwbaarheid is toegenomen. Dan kan het best zijn dat een chip ineens veel warmer mag worden of meer kan presteren. Het is niet alleen de implementatie zelf die voor meer performance kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Zeg, als ik zo naar de binnenkant van de X1 kijk, krijg ik echt zin om er zo'n kant en klare watercoolingkit in te modden van Corsair of Antec. Heb je een nog stillere, en koelere console... Ziet er naar uit dat dat ook prima mogelijk is, enig puntje is dan een mountingbracket maken, voor de correcte montage van de koeler op de apu heatspreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nee, hier zitten nog een paar zelfverklaarde hardware experts die het ongetwijfeld beter weten dan een van de weinige mensen die ervaring hebben met 3D engines voor beide consoles :z

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 02-08-2013 22:41 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!