Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Je had voor de ps3 toch een accessoire; een externe koeler??
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ik ben er vrij zeker van dat ze de informatie verkeerd hebben begrepen.

Dit is wat de FCC heeft vrijgegeven. Operating Temperature is altijd de temperatuur in een kamer/ruimte waarin je mag verwachten dat het apparaat goed werkt. In dit geval wordt dus aangegeven dat de PS4 zonder problemen in ruimtes werkt als de temperatuur tussen de 5 graden tot 35 graden Celcius ligt.
Daarnaast heb je ook de nonoperating temperature (die trouwens niet door de FCC wordt gemeld): dat is de temperatuur voor opslag of voor als het apparaat uitstaat. Deze temperatuur ligt vaak zo tussen de -20 en +45 graden Celcius.
Kan je er niet gewoon een notebook koeler onder zetten? Die dingen worden door usb gevoed, dus als je dat verbindt met een usb poort moet dat ook werkenPs3gamer91 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:35:
Ah de temperatuur! Mijn ps3 wordt heel heet. Ik hoop dat de PS4 koeler wordt
Je had voor de ps3 toch een accessoire; een externe koeler??
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mja lijkt er inderdaad wel op dat het niet helemaal juist is vernomen en dat het er ook nergens op lijkt dat ie inderdaad koeler is. Maar goed, dat mag de pret verder niet drukken.Uniciteit schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:41:
[...]
Ik ben er vrij zeker van dat ze de informatie verkeerd hebben begrepen.
[afbeelding]
Dit is wat de FCC heeft vrijgegeven. Operating Temperature is altijd de temperatuur in een kamer/ruimte waarin je mag verwachten dat het apparaat goed werkt. In dit geval wordt dus aangegeven dat de PS4 zonder problemen in ruimtes werkt als de temperatuur tussen de 5 graden tot 35 graden Celcius ligt.
Daarnaast heb je ook de nonoperating temperature (die trouwens niet door de FCC wordt gemeld): dat is de temperatuur voor opslag of voor als het apparaat uitstaat. Deze temperatuur ligt vaak zo tussen de -20 en +45 graden Celcius.
Heb ik nu ook al onder de PS3 staan. Werkt prima en voor mijn gevoel heb ik ook minder last van crashes.Vrijdag schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:41:
[...]
Kan je er niet gewoon een notebook koeler onder zetten? Die dingen worden door usb gevoed, dus als je dat verbindt met een usb poort moet dat ook werken
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Inmiddels confirmed:Another unpopular Microsoft policy appears to be heading for the history books. Sources tell Game Informer that the company is reversing course on its publishing requirements. This will allow independent studios to access digital distribution without a publishing partner.

PSN: Finally_Chris
Huh? Alleen omtrend DRM zijn er zaken geschrapt. Verder hadden ze dit nooit uitgesloten (het was er op dat moment gewoon nog niet), aldus deze eerste bron die er na de #reveal over berichtte: http://www.shacknews.com/...ies-to-self-publish-gamesCR1691 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:19:
Kunnen ze Xbox One niet gewoon helemaal herzien? Er zijn nu al zo verschrikkelijk veel features geschrapt.... Er ligt straks gewoon een heel andere console in de winkel dan eerst gepresenteerd werd. Alleen de verpakking is nog hetzelfde...
Verder heeft de Xbox 360 ook alleen maar een hele beperkte self-publishing gekend waarbij er een 6tal landen was waar dat mogelijk was, maar verder ook niet.When asked if developers will still need a publisher to get content onto Xbox Live, Matt Booty, general manager of Redmond Game Studios and Platforms, told us that "as of right now, yes. We intend to continue to court developers in the ways that we have."
Een ander positieve wending aan dit bericht is wat Engadget er nu van maakt:
Hoewel het dus bij lancering nog niet allemaal beschikbaar gaat zijn (elke console is dan nog geen verkapte devkit), maar als later ook de mogelijkheid op tafel ligt voor developers (niet alleen indies) om ook makkelijk alpha's en beta's vrij te geven, dan zijn dat mooie mogelijkheden voor projecten die bv via Kickstarter iets willen gaan ondernemen.Xbox One's ability to play in-development code has Minecraft-esque implications for gamers
The Xbox One's retail units will also run in-progress game code and function as debug units for budding devs, but Xbox VP Marc Whitten says not all of that functionality will be available when the console launches this November. More details will be available during Gamescom 2013 this August, but he told us in an interview this afternoon that "some of this won't be there for launch."
Self-publishing for indies, however, is already on the table, though Whitten didn't provide a specific roadmap for when and how it'll work. "It's something we've been working on for a long time -- how do we shorten that process, how do we automate a lot of the core requirements checking and some of those things. That'll continue to be our focus around that," he said. Nor would he confirm the turnaround time, said to be close to Apple's 14-day turnaround, though he did suggest it could be even shorter. Again, more details will arise closer to Gamescom, but in the meantime Whitten says: "As games move towards games as a service, that becomes a more important part of the cycle. It's the reason that we dropped the title update fees, as an example. We'll announce more on the specifics, but our goal is frankly just to minimize that."
Beyond benefitting indie devs, Whitten spoke to the implications of retail consoles running in-progress code could have on gamers. "I'm not confirming any feature or anything like that," he prefaced. But? "This idea of how can [Xbox] Live and the console work on a certain set of code which is what you need to do when you're the developer. Well that also opens up these sorts of ideas around early access to betas or these types of features, and that's foundationally what we've been working on around the architecture of the system," he said. As expected, that content won't live in the same marketplace as completed code (read: finished games), but it does sound like the Xbox One has room for the Minecraft model of game launches
Wel vind ik het opvallend dat ze hun kwaliteitsgarantie laten varen voor dit self-publishen. Of ze moeten doen dat je alleen het Xbox Live logo (oid) mag gebruiken als je de game aan geavanceerde testen onderwerpt, om een bepaald niveau van kwaliteit te waarborgen.
Ze lijken er in ieder geval wel weer verder in door te gaan dan Sony lijkt te doen (al heeft die op dit moment wat betere banden met diverse indie-devs).
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Alsof elk beleid van de Xbox 360 1:1 overgezet wordt naar de Xbox One. Vrijwel alles heeft een upgrade gehad, dus dit was ook wel te verwachten toch?
Tijdens en na de persconferenties bij de #reveal en E3 hebben ze inderdaad geroepen "Onze oren staan open voor suggesties" en "Je krijgt later meer info".Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:38:
Maar ze hebben altijd nog aangegeven dat er later nog meer info zou verschijnen. Er is nu de #reveal geweest en de E3. Dat zijn 2 evenementen van ongeveer 3 uur (bij elkaar). Dat is nooit genoeg voor je hele verhaal en ik kan me voorstellen dat ze dit ook op de Gamescom (wilden) behandelen.
Alsof elk beleid van de Xbox 360 1:1 overgezet wordt naar de Xbox One. Vrijwel alles heeft een upgrade gehad, dus dit was ook wel te verwachten toch?
Maar daarbij heeft Matt Booty weer verklaard dat ze op de huidige manier doorgaan:
"as of right now, yes. We intend to continue to court developers in the ways that we have."
En nu waren de meeste Indies al geen fan van het beleid van Microsoft...
Daarnaast zie ik dat ze net zo'n strenge muur (certification) gaan opgooien als Nintendo deed met de Wii. Daar kwamen nu ook niet erg veel Indies op af. Bij de Wii U zie je al dat Nintendo al wat minder beschermend wordt en bij Microsoft lijkt/leek het dezelfde kant op te gaan als waar Nintendo nu op terug komt.
En dan nu de vraag waar het om draait: "Kunnen ze hiermee de Indies van gedachten veranderen?"
Ik hoop dat het In-Development-code deel een beetje gaat lijken op Early Access van Steam. Dat is een goed voorbeeld hoe gamers en Indies goed samen kunnen werken en kunnen sturen welke kant de ontwikkeling van een spel op gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 25-07-2013 08:19 ]
Computer says no
Let op: dit was het antwoord op de vraag:Meekoh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:16:
[...]
"as of right now, yes. We intend to continue to court developers in the ways that we have."
When asked if developers will still need a publisher to get content onto Xbox Live
Dat betekent dus dat die selfpublishing apps geen Xbox Live titels kunnen zijn. En dit is natuurlijk volledig terecht, anders kan jan en alleman achievements inbouwen. Krijg je ipv fart apps , '200AP to start game' apps...
Hij zegt ook:
"I would also expect that for this new generation, that we're going to continue to explore new business models and new ways of surfacing content"
Het probleem is dat Microsoft een Indie niet als publisher erkent in het huidige beleid waar op andere platformen dit wel kan. Dat Jan en alleman dan "rotzooi" kunnen publisheren is een kwaliteitskenmerk en kan via SQA proces opgelost worden en heeft hier eigenlijk niets mee te maken. Waar wel een relatie is dat wanneer je dit scheidingsfilter dat een publisher nodig is weghaalt, al die Indies tot het SQA proces toelaat. Binnen de Microsoft QA organisatie moet dan wel voldoende capaciteit aanwezig zijn om dit binnen een redelijk termijn te valideren tegen de richtlijnen van hun kwaliteitsnorm (denk aan iOS in de begintijd hoelang dat duurde). Deze stormvloed wordt door Sony, Nintendo en Apple opgelost door de ontwikkelaar een SDK licentie af te laten nemen.SeamusXanthus schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:15:
[...]
Let op: dit was het antwoord op de vraag:
When asked if developers will still need a publisher to get content onto Xbox Live
Dat betekent dus dat die selfpublishing apps geen Xbox Live titels kunnen zijn. En dit is natuurlijk volledig terecht, anders kan jan en alleman achievements inbouwen. Krijg je ipv fart apps , '200AP to start game' apps...
Hij zegt ook:
"I would also expect that for this new generation, that we're going to continue to explore new business models and new ways of surfacing content"
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Een developer heeft ook gereageerd via GAF:"This is yet another example of them changing policy, but it sounding better than it is when the whole story is revealed," Provinciano told Engadget. "Make no mistake; while this is a great thing, it's again not the equivalent to what other platforms offer."
"On PS4, for example, developers can tap right into the system; use every bit of RAM and all of its power. Indies have access to everything that the AAA studios do, from platform support to development and release. The indication on Xbox One is that it's essentially XBLIG 2.0. Instead of XNA, it's Windows 8. Windows 8, which is already struggling to gain developer interest, will gain a boost from developers wishing to target the console. However, it won't be as full-fledged as published games on the system."
En hier nog meer reacties van developersA few months ago this was not being planned by them internally, and they explicitly said it wasn't going to be possible (and that was the clear message behind closed doors). There were even factions within Microsoft aware of the stupidity of the situation who were proactively looking for loopholes to effectively allow self publishing in a practical sense even if it wasn't technically the case.
This is a change in policy and strategy from earlier in the year, and the fact it isn't going to be ready at launch is evidence that this change is recent.
Great news for independent developers and publishers in any case. Looking forward to hearing more because the devil is in the details.
“The policy changes are great, but they don’t undo the experience I had. I’m not ready to forget what I went through. Working with Microsoft was the unhappiest point of my career. Policies are one thing, but developer relations are another.”
[ Voor 10% gewijzigd door PBP op 25-07-2013 10:42 ]
Ik moet overigens nog de eerste indiegame tegenkomen die 100% van alle beschikbare resources inneemt. De meeste zijn over het algemeen ook erg simpel van opzet, dat performance echt geen issue is.
Anyways, voor mij is het nooit een probleem geweest. Ik vind indiegames een leuke extra, maar niet meer dan dat. Ik zit aan het eind van het jaar toch vooral veel Battlefield 4 te doen denk ik
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 25-07-2013 11:14 ]
Je hoeft niet direct 100% van de resources te gebruiken om de hardware effectief te kunnen gebruiken. Hoe het met de spellen op de Xbox staat weet ik niet, maar op de PS3 zijn er meer dan genoeg spellen die veel spelen met fysics, 3D werelden (a la Oblivion) etc. En dan is het dus fijn als je direct op de hardware kan programmeren.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:
Maar er staat toch nergens dat dit gelimiteerd is aan het Windows OS? Die eerste reactie meld dat, maar dat hebben ze toch nergens gemeld?
Ik moet overigens nog de eerste indiegame tegenkomen die 100% van alle beschikbare resources inneemt. De meeste zijn over het algemeen ook erg simpel van opzet, dat performance echt geen issue is.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Maar dat is toch ook niet meer dan logisch lijkt me. Veel indie devs hebben al wel te maken gehad met Microsoft en waren niet bijster positief omdat ze zo moeilijk deden en dan is de drempel om dan alsnog met ze in zee te gaan best hoog. Is hetzelfde als je een slechte ervaring hebt bij een winkel of restaurant, dan ga je er ook niet snel meer terug. Daar is dus nog veel werk aan de winkel voor Microsoft.PBP schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:51:
En toch is het opvallend dat veel devs nog niet echt positief lijken te zijn. Microsoft moet blijkbaar echt werken aan relations want je ziet veel indie devs daar over klagen. Niet alleen vandaag na dit nieuws maar daarvoor las ik ook al het een en ander. Heb het hier al eerder gepost maar de man achter Vlambeer liet ook zijn mening daarover horen in een eerder interview. Hoe Microsoft/Nintendo/Sony in het hele indie-verhaal staan en hoe ze te werk gaan.
Ben wel benieuwd naar de creativiteit van de Indie devs, kunnen zij leuke Kinect features bedenken waar grote game studios niet eens aan gedacht hebben.
Dat is gebaseerd denk ik op een uitspraak van Steve Guggenheimer op de afelopen Build 2013 conferentie van Microsoft.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:
Maar er staat toch nergens dat dit gelimiteerd is aan het Windows OS? Die eerste reactie meld dat, maar dat hebben ze toch nergens gemeld?
Daar kwam de vraag hoe je je zou kunnen voorbereiden op het maken van Games voor de Xbox One.
Aangezien bij de Xbox 360 het XNA framework al een tijdje beschikbaar was en men daarmee kon experimenteren. Nu het XNA framework is afgeknald wil men weten hoe ze dat nu moeten doen.
Daarop antwoorde hij:
Volgens mij was dat in de Keynote op dag 2.Well if you want to know how to sort of get a head start in thinking about developing for Xbox One, the logical thing to do is to go to develop Windows 8 applications.
Computer says no
Ik denk dat dit de spijker op zijn kop is, ook op allerlei andere sites gamekings/Pu oa hebben ze het er over dat indies zich gewoon weg niet serieus voel(den) genomen door Microsoft, de omgang tot op heden is niet echt soepel te noemen en niet enkel vanwege de Policy die men had.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:59:
Overigens moeten ze inderdaad nog wat gaan doen aan de omgang met indies zelf (niet alleen de policies)
Ik hoop dat het vanaf nu zal gaan verbeteren, in je Policy een draai maken is denk ik de juiste keuze maar dat is maar een deel van het geheel.
Zit me nu eens te bedenken, op hoeveel punten is MS al terug gekomen op of heeft zijn Policy aangepast, zou een mooie quiz vraag zijn.
Kunnen we wellicht eens doen na de Gamescom want wie weet dat daar nog iets word aangepast wat we te horen krijgen?, is niet op een flamerige/ranterige manier bedoelt overigens maar ik verwacht dat dit in games land wel eens een prijsvraag kan gaan zijn
[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 25-07-2013 12:35 ]
Liefhebber van Tweakers
Nou zo simpel ligt dat niet. Afgezien van het feit dat de programmeertalen verschillen en je andere frameworks etc. gebruikt. Ik heb geen ervaring met Apple development, maar voor windows apps zijn een hele lap aan regels waar je aan moet voldoen.SeamusXanthus schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:18:
Win8 development (voor in de store) is toch in principe niets anders van voor de (ik noem maar wat) iPad? Ik zie het probleem niet?
Computer says no
Verwijderd
http://www.oxm.co.uk/5904...s-full-pool-of-resources/
Het lijkt erop dat indie games dus niet vast zitten aan de 3GB die op andere sites wel wordt genoemd?
Niet mee eens, elke indie ontwikkelaar kan met gemak een console tot diep door zijn knieen krijgen met een flinke hoeveelheid physics, belichting, hoge polygonen modellen. Heeft weinig met budget te maken. Dus het is zeker wel een minpuntje als ze de hardware niet voor de volle 100% kunnen gebruiken.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:20:
Klopt, maar zeker met de performance van de nieuwe consoles zijn indiedevelopers te klein (met een te klein budget) om het ten volle te benutten. Dus daarom zie ik dit niet echt als een groot probleem. Als je als indie-dev met vele miljoenen aan de slag gaat, ben je niet echt een independent developer meer (imo). Dan heb je al te maken met games die toch wel naar het platform waren gekomen en dan waarschijnlijk ook met de AAA SDK gemaakt worden.
Ofwel: geen console zonder Kinect en prijs gaat (voorlopig) ook niet omlaag.Microsoft Shoots Down Rumors Of Kinect-Free Xbox One Bundle
Microsoft has denied rumors that they intend to release an Xbox One bundle without Kinect, telling Kotaku they have "no plans" to do so.
Yesterday, the website Inside Gaming Daily reported that Microsoft plans to release a Kinect-free Xbox One bundle next summer, citing "an anonymous source familiar with the matter."
Inside Gaming Daily writes: "This contradicts Microsoft’s repeated implication that the Xbox One won’t function without a Kinect attached, but it’s sounding more and more like that’s a bit of PR smoke just to get the Kinect in people’s homes,"
But Microsoft says that's not true.
"We have no plans to introduce an Xbox One without Kinect," a spokesperson said this afternoon. "We believe in Kinect and the value it brings to both games and entertainment, and believe $499 is a great value for what consumers receive with their Xbox One."
Klopt. Een goed recent voorbeeld is The Witness van Jonathan Blow voor de PS4. Hij gaf aan dat zijn spelwereld nog niet geheel in de beschikbare geheugenpool past. Desondanks maakt ie gretig gebruik van de grote hoeveelheid ram die in de PS4. Nou is zijn titel denk ik wel 1 van de grotere budget Indie games maar het feit dat men nu al zoveel gebruik maakt van het aanwezige ram geeft te denken dat dit in de nabije toekomst vaker zal voorkomen.FlyEragon schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:20:
[...]
Niet mee eens, elke indie ontwikkelaar kan met gemak een console tot diep door zijn knieen krijgen met een flinke hoeveelheid physics, belichting, hoge polygonen modellen. Heeft weinig met budget te maken. Dus het is zeker wel een minpuntje als ze de hardware niet voor de volle 100% kunnen gebruiken.
jup ik zie al dat RAM geheugen ook een beetje als de laadruimte van je auto. Stel: Nu heb een een hatchback en met een beetje creatief inpakken past eigenlijk altijd alle bagage goed in je auto, oke sommige zaken laat je thuis. Na een tijdje besluit je een stationwagon te kopen en op de een of andere manier heb je de eerstvolgende keer dat je op vakantie gaat het idee dat je hetzelfde meenam als de vorige keer maar ook nu kom je weer ruimte tekort.kazuka schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:24:
Klopt. Een goed recent voorbeeld is The Witness van Jonathan Blow voor de PS4. Hij gaf aan dat zijn spelwereld nog niet geheel in de beschikbare geheugenpool past. Desondanks maakt ie gretig gebruik van de grote hoeveelheid ram die in de PS4.
Met 512 mb geheugen forceer je dev zuinig om te gaan met geheugen. Nu 8 gig de norm is denk ik dat de drang om textures te verkleinen of andere extreme manieren verzinnen om veel efficienter met geheugen om te gaan nog niet erg aandringen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
[ Voor 30% gewijzigd door Johan tb op 25-07-2013 23:24 ]
Misschien dat nu niemand aan die 3gb gaat komen, maar misschien over 6 jaar wel..
Misschien dat er wel veeeeeel betere indie games gemaakt worden als ze 5gb beschikbaar hebben. Waarschijnlijk niet, maar beperkingen als dat zullen nooit in het voordeel werken.
Vernieuwende gameplay is idd een van de pluspunten, dus als ze minder tijd moeten steken in het organiseren van data hebben ze meer tijd over om daaraan te besteden! Lijkt me net ideaal voor een indy dev.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:52:
Doet me denken aan het geheugen op mn telefoon of de storage van mn downloadschijf.
"1 gb erbij? Challenge accepted"
Anyways, je wilt bij indie-games toch vooral vernieuwende gameplay. Minecraft e.d. bewijzen al dat graphics helemaal geen priorteit hoeft te zijn.
Ram geheugen gaat trouwens niet enkel over graphics, zo een voxel gebaseerde wereld is snel zeer groot en je hoeft echt geen miljoenen spenderende AAA developer te zijn om dat geheugen vol te krijgen (om even terug te komen op nog een andere post van jou). Bvb je voxels 2x zo klein maken in zijde, dat maakt 8x meer data voor dezelfde wereld weer te geven.
Ok didn't see this one coming. PlayStation OS gebruikt standaard 3,5GB geheugen en devs kunnen nog 1GB extra vrijmaken. Zo lijkt de PlayStation dus ook snel tussen diverse OS'en te kunnen switchen en is het gat met het Xbox OS niet zo heel groot.
Verder vind ik de verklaring van het lagere beschikbare geheugen ook wel logisch. Ze willen zich nu nog het hele geheugen laten toewijzen aan games omdat er straks mogelijk nog zaken bij komen die meer geheugen innemen waardoor dat niet meer teruggedraaid kan worden. Stel er komt een groot gedeelte bij het OS bij wat meer geheugen inneemt, dan past dat straks niet goed meer.
Gezien Killzone ook maar een deel van het geheugen nodig had voor de demonstratie, lijkt het me ook geen grote issue, maar voor mij is het in ieder geval niet onverwacht. Wel leuk voor alle PS-fan(boy)s die liepen te zeuren dat de PS4 zoveel meer resources kon gebruiken
Overigens lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat zowel de Xbox als het Playstation OS straks minder in gaat nemen, waardoor er toch meer vrij komt en games weer wat meer kunnen gebruiken, maar voorlopig maakt het toch weinig uit.
Late edit:
Mooi om eindelijk bevestiging + datum te horen. Ben benieuwdMicrosoft has confirmed that it will hold an Xbox One Gamescom Showcase event on August 20th. The showcase will be hosted by corporate vice presidents Phil Spencer and Phil Harrison and will provide media “the opportunity to get hands-on with a range of Xbox One titles, speak with developers and be the first to hear our Gamescom news.”
Nu Sony nog
[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 27-07-2013 00:13 ]
Sony heeft het gister ook al bekend gemaaktMartinspire schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:54:
Late edit:
[...]
Mooi om eindelijk bevestiging + datum te horen. Ben benieuwd
Nu Sony nog
Sony will be showing off more about PS4 at Gamescom this year, starting with a press conference before the world's biggest games show.
The platform holder will once again host its conference on the Tuesday before the show (August 20th), returning to the Saatenhaus am Rheinpark in Cologne.
The conference will kick off at 7pm Central European Time (6pm in the UK), while doors will open at 6pm CET.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Zoals ik het begrijp: 4.5 GB is helemaal vrij beschikbaar voor ontwikkelaars, nog een 0.5 GB is ook voor de ontwikkelaars maar wordt aangestuurd door het OS, maar is niet voor het OS. Ik denk dat ze het dan over 'standaardzaken' hebben, zoals - ik noem maar wat - stemherkenning of voor de PS4 Eye (beeldverwerking).MaakmeGek schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:31:
http://www.eurogamer.net/...s3-system-software-memory
Ok didn't see this one coming. PlayStation OS gebruikt standaard 3,5GB geheugen en devs kunnen nog 1GB extra vrijmaken. Zo lijkt de PlayStation dus ook snel tussen diverse OS'en te kunnen switchen en is het gat met het Xbox OS niet zo heel groot.
3 GB is volgens het gerucht dus gereserveerd voor het OS, net zoals - volgens de geruchten - bij Microsoft. 5 GB voor de games. In principe niet 'super veel', maar nog steeds ruim 10x meer dan wat de PS3 aanbood.
Ik vind het trouwens ook niets meer dan logisch dat er veel aandacht wordt besteed aan het besturingssysteem en 'kleine, nutteloze' features. De iPhone, en later Android smartphones, heeft ons geleerd dat juist de totaalervaring belangrijk is. Neem bijvoorbeeld de SHARE-knop op de PS4 controller: voor veel gamers in eerste instantie misschien een nutteloze feature, maar het zou goed iets kunnen worden waar consumenten dol op zullen zijn.
Alle randfeatures op consoles zijn nu belangrijker dan ooit: het is voor consumenten belangrijk dat ze dadelijk, bijvoorbeeld, muziek kunnen streamen via Spotify of films/tv-series via Netflix. Het is voor consumenten belangrijk dat ze gemakkelijk tussen games en apps kunnen switchen.
Consumenten willen dadelijk ook al hun muziek, foto's en filmpjes die op hun telefoon of PC staan, zonder problemen en moeilijke stappen op 'het grote scherm' zien. Dat is nu al, in zekere mate, mogelijk, maar nog niet altijd met het gemak van het indrukken van één knop.
Het zou geniaal van Sony of Microsoft zijn als ze een "App Store" beginnen; zeker als ze het goed aanpakken kan het een succes worden. Dan hoeven Sony/Microsoft niet meer naar dienst A (bijv. Netflix) te stappen om een app te regelen, nee, dan komt dienst A automatisch naar Sony/Microsoft toe.
We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.
The actual true distinction is that:
"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.
We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nou, de groeten dan he
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat niet wil zeggen dat de komende games goed worden ....SeamusXanthus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:57:
Fez en Braid waren twee van de beste games van de vorige generatie. Dus ik snap niet zo goed dat de vlag uit gaat als zo'n figuur er mee stopt. Ook al zou hij een idioot zijn.
Verwacht niet dat dat het probleem is. Ik heb het vermoeden dat zijn voormalig zakenpartner weer dwars zit. De rechten op Fez liggen bij hem en die partner, die partner is op een nare manier vertrokken en wil nu niet meewerken om die rechten over te dragen. Dus zonder toestemming van die partner kan hij geen Fez 2 uit brengen.nioz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:05:
Ik snap niet waarom hij niet gewoon zijn Twitter account opzegt als hij moe wordt van de interactie met anderen. Volgens mij was hij redelijk media-geil, en had hij een aardig controversiële mening die hij graag deelde. Dan moet je niet gaan klagen als je dat in veelvoud terugkrijgt als je Twitter gebruikt
Ik vermoed dus ook dat ze er niet zijn uit gekomen met zn tweeen. Mocht je meer hierover willen weten kijk dan even Indie Game: The Movie
Computer says no
In ieder geval denk ik dat alles wel weer reuze meevalt. de games zullen op beide consoles hetzelfde uitzien. net zoals op de vorige generatie. Het is wel een beetje komkommertijd zeg. Ik wacht op nieuwe info omtrent de nieuwe consoles maar er komt maar niets.. haha
[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 29-07-2013 14:50 ]
Het klinkt een beetje alsof je een nieuwe flame war wilt uitlokken hierChrosser schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:22:
Ik ben benieuwd door de twist van het beschikbaar game geheugen bij de ps4 hoeveel maal deze nu nog krachtiger is dan de xbox one. Misschien iets voor de *knip* rekenaars onder ons.
In ieder geval denk ik dat alles wel weer reuze meevalt. de games zullen op beide consoles hetzelfde uitzien. net zoals op de vorige generatie. Het is wel een beetje komkommertijd zeg. Ik wacht op nieuwe info omtrent de nieuwe consoles maar er komt maar niets.. haha

Anyway, als je de specs en mogelijke prestatieverschillen interessant vindt, dan moet je dit even lezen: http://www.eurogamer.net/...rm-games-compete-with-ps4
Ik hoop dat we de discussie hier verder over kunnen slaan
[ Voor 2% gewijzigd door Cloud op 29-07-2013 14:50 ]
- "goh, ze zitten best wel dicht bij elkaar qua specs"nioz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:25:
[...]
Het klinkt een beetje alsof je een nieuwe flame war wilt uitlokken hier
- "troll! PS4 is beter!"
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Volgens mij zijn velen vergeten dat de huidige ps3 interface ook een beetje simplistisch is ten opzichte van alle mogelijkheden die ze willen gaan bieden bij de ps4, en daarbij dus ook even iets meer geheugen nodig hebben dan nu het geval is.
Heb mijn keuze al vaak overdacht, en heb er nog geen kunnen maken. 100 euro prijsverschil begint wel steeds meer mee te spelen moet ik zeggen. De PS4 lijkt me ook gewoon een prima apparaat. Alleen de exclusives van de xbox one spreken me wat meer aan.
[ Voor 19% gewijzigd door Chrosser op 29-07-2013 14:49 ]
Dit soort reacties mogen wel achterwege blijven.boe2 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:34:
[...]
- "goh, ze zitten best wel dicht bij elkaar qua specs"
- "troll! PS4 is beter!"
Dan druk je je hoogst onhandig uit. Ga niet namen noemen of groepen wegzetten op bepaalde manieren en al helemaal niet in dit topic.Chrosser schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:45:
Wil geen flamewar uitlokken, Ik wil alleen aangeven dat de verschillen onderling kleiner beginnen te worden volgens mij.
[...]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Wat betrefft het ram gebruik van het OS. Op de ps3 is er 50MB beschikbaar voor het OS. Dus wat dat betreft was er ook met 512MB of 1GB (de hoeveelheid volgens de geruchten eerst) al een flinke sprong. 3GB lijkt mij overkill, maar ik weet uiteraard niet wat ze er precies mee van plan zijn of hoeveel ze daarvan voor de zekerheid reserveren voor de toekomstige evoluties van het OS.
Werkelijk? Het is in dit topic zover geevolueerd dat mensen zelfs niet meer mogen suggereren dat de specs van beide consoles dicht bij elkaar zitten zonder een verwijt te krijgen dat ze een flamewar willen starten.Cloud schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:53:
[...]
[mbr]Dit soort reacties mogen wel achterwege blijven.[/mbr]
De omgekeerde wereld hier
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Nieuwe? De hardware staat toch al lang vast?Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:00:
Is er inmiddels overigens al wel een nieuwe tflops berekening gemaakt?
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen een console keuze baseren op hetgeen wat het apparaat mogelijk in de toekomst grafisch kan tonen. Een console is een machine die o.a. gemaakt is om games op te spelen. Als je aangeeft dat de Xbox exclusives jou meer aanspreken, oftewel jouw meer plezier bieden, wat weerhoudt je dan om voor een Xbox te gaan? De multiplatform games zullen er toch wel goed genoeg uitzien en zullen de verschillen minimaal zijn/blijven.Chrosser schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:45:
Heb mijn keuze al vaak overdacht, en heb er nog geen kunnen maken. 100 euro prijsverschil begint wel steeds meer mee te spelen moet ik zeggen. De PS4 lijkt me ook gewoon een prima apparaat. Alleen de exclusives van de xbox one spreken me wat meer aan.
Just my 2 cents...
Met wat nu bekend is (minder cores ter beschikking, minder geheugen ter beschikking, andere snelheid van de eSram, etc)
boe2 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:59:
[...]
Werkelijk? Het is in dit topic zover geevolueerd dat mensen zelfs niet meer mogen suggereren dat de specs van beide consoles dicht bij elkaar zitten zonder een verwijt te krijgen dat ze een flamewar willen starten.
[...]
Ik denk dat je de boel verkeerd begrijpt. Suggereren dat specs bij elkaar liggen was _niet_ de reden dat nioz die opmerking maakte. Dat was het deel wat ik weggeknipt heb uit de reactie van Chrosser. Eventuele gelijkheid van specs had daar niets mee uit te staan.
Maar nog even afgezien van het feit dat je nioz blijkbaar verkeerd begreep, voegt een reactie met twee 'quotes' en een smiley echt niets toe aan de discussie hoor.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Wat houdt je tegen?Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:00:
Is er inmiddels overigens al wel een nieuwe tflops berekening gemaakt?
En dacht dat je na de E3 de specs niet belangrijk vond, maar de games.
De PS4 blijft op papier sneller en laten ze die krengen nu maar eerst eens uitbrengen zodat we kunnen vergelijken.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Waarom? Deze reactie legt netjes uit waarom het Digital Foundry artikel de plank nogal misslaat:
Ook hebben ze dus bij de analyse de X1 bandbreedte gematcht met die van de PS4, waarbij ze ook zeggen dat het niet helemaal zeker is of alle developers dit makkelijk zouden kunnen bereiken.Timorous
1 day ago
"I like how you do not take into account the fillrate difference. The X1 only has 16 Colour Rops and 64 Z/Stencil Rops but the PS4 has 32 Colour Rops and 128 Z/Stencil.
In your comparison both cards have the same amount of rops so an important performance factor is not being taken into account. There are no two AMD GPUs on the market that actually have a 50% shader increase and a 100% fillrate increase. The closest we can get (without tweaking clocks which does have other issues like texturing performance and primary set up rate) is to use the 7790 vs the 7870Ghz. They both run at 1Ghz. The shader advantage is 43% and the fillrate advantage is 100%.
Without matching memory bandwidth the performance difference of these two cards is 35-55% depending on the game.
Do not underestimate the power of fillrate. Polyphony in an interview said the because the PS3 had worse fillrate than the PS2 some effects that were on GT4 could not be used on GT5 such as heat haze. Fillrate is important.
I used to think DF was a pretty good at hardware analysis but after the 7 minutes recording mistake, the constant updates and corrections on the PS4 memory allocation article and now this I have lost my trust in what DF puts out."
Immers, losstaand van het hele verhaal van vrij bruikbare RAM, is het verschil nog steeds:
-PS4: 18 GCN compute units = 1152 shaders, @ 800MHz, 176GB/s bandwidth naar GDDR5 RAM. De development kit raadt aan om 14 compute units te gebruiken voor graphics, en 4 compute units voor compute tasks (physics, post-processing, etc.) |
-X1: 12 GCN compute units = 768 shaders, @ 800MHz, 68GB/s bandwidth naar DDR3 RAM, te verhogen naar 133GB/s max. door gebruik te maken van de ESRAM. Let wel: bepaalde post-processing is hierbij onmogelijk, omdat het DDR3 niet snel genoeg is en de ESRAM te klein is. Hiervoor heeft MS echter waarschijnlijk een proprietary post-processing methode voor ontwikkeld. |
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen nu weer gek worden van deze tech-praat, maar het blijft interessant vind ik, en we zitten natuurlijk op tweakers.net. In the end gaat het alleen maar om de games, dus kies gewoon voor de console met de respectievelijke exclusives die je aanspreken.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Naar mijn idee zijn er niet minder cores ter beschikking, heeft de hoeveelheid gehuegen beschikbaar voor games niks te maken met de flopcount. De snelheid daarintegen dan weer wel daar is bij de PS4 niks aan veranderd. Bij de xbox one dan weer wel want de 32mb eram is sneller geworden.Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:25:
Met wat nu bekend is (minder cores ter beschikking, minder geheugen ter beschikking, andere snelheid van de eSram, etc)
Uiteindelijk is het nog steeds een stevige voorsprong voor de PS4. er is eigenlijk daar niks veranderd behalve dat er minder werkgeheugen beschikbaar is voor games als dat men dacht. Ontwikkelaars wisten het allang uiteraard.
De 3 gig reservering voor het os betekend naar volle verwachting dat de os ervaring op de ps4 vrij weinig minder zal kunnen draaien als dat de zou gaan kunnen. beide hebben immers een stevige hoeveelheid geheugen aan de gang.
Sony wil graag dat ontwikkelaars de cores op de GPU gaan berguiken als SPU's zoals dat kon met de Cell. Dit is uiteraard behoorlijk lastig maar geeft de ps4 een stukje toekomstgereedheid zoals de ps3 ook steeds krachtiger werd. Naar waarschijnlijkheid zullen de 1st party devs zoals Guerilla, Naughty Dog en Santa Monica als eerste hiernee gaan ontwikkelen waarna de ervaringen zullen worden gedeeld met anders devs....
Uiteindelijk is de performance van beide console afhankelijk van de inzet van developers maar feit blijft nog steeds dat de PS4 krachtiger hardware onder de hood heeft laat staan veel meer geheugenbandbreedte.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tja dat gaat moeilijk om 12 uur snachts, als ze pas de volgende ochtend om 9:30 weer open zijn he?SinergyX schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:29:
Gewoon ze even bellen? Net zo makkelijk.

Tja dat gaat moeilijk om 12 uur snachts, als ze pas de volgende ochtend om 9:30 weer open zijn he?SinergyX schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:29:
Gewoon ze even bellen? Net zo makkelijk.

Maar denken ze dan misschien niet verkeerd en is het idd 5GB "game-geheugen" en 1GB extra systeemgeheugen om extra dingen zoals ondersteuning PS Vita, crosschat e.d. voor elkaar te krijgen?Trishul schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:45:
Over Naughty Dog en Santa Monica gesproken, het schijnt dat er enkele PS4 games in ontwikkeling zijn die 6GB RAM gebruiken, volgens insiders van Neogaf. Dikke kans dat die games afkomstig ontwikkeld worden door de genoemde studio's. Dat zou dan ontkrachten dat de PS4 'slechts' 5GB beschikbaar stelt voor games. In ieder geval is het digital foundry artikel inmiddels van alle kanten ontkracht: zowel via het Neogaf forum als door een hoge Sony manager van Sony worldwide studios....
Heb je een link dat de Sony manager het heeft ontkracht? Ik heb dat nog niet meegekregen. Alleen dat Sony een statement heeft gedaan maar daarin het gerucht niet had ontkracht.
[ Voor 10% gewijzigd door MaakmeGek op 30-07-2013 09:36 ]
Hij bedoeld toch dat je ze vandaag even kan bellen toch niet ala minuut midden in de nacht? maar lijkt me dat je dat ook wel had begrepen hejonhy schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:35:
[...]
Tja dat gaat moeilijk om 12 uur snachts, als ze pas de volgende ochtend om 9:30 weer open zijn he?
[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 30-07-2013 10:08 ]
Liefhebber van Tweakers
Natuurlijk had ik dat begrepen. Heb ze zojuist gebeld en ze hebben mijn pre order verwerkt. Het ging mij er alleen maar om of je normaal gesproken een mail ter bevestiging krijgt bij Game mania of niet. Dat ik volgende dag even kan bellen had ik zelf ook wel bedachtpino85 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:06:
[...]
Hij bedoeld toch dat je ze vandaag even kan bellen toch niet ala minuut midden in de nacht? maar lijkt me dat je dat ook wel had begrepen he

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hk8AimUbbqE]
De Wii U is en blijft ook next gen.
[ Voor 16% gewijzigd door CR1691 op 30-07-2013 15:39 ]
Ik denk dat je Uniciteit verkeerd begrijptCR1691 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:38:
Ben ik het niet mee eens en wel hierom:
Dit is een speculatietopic over de consoles die nog moeten uitkomen. De PS4 en de X1 hebben dan wel een eigen topic, die topics blijven doorlopen na de release terwijl dit topic tegen dan gesloten zal worden. De WiiU hierbij betrekken heeft weinig zin.
[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 30-07-2013 15:46 ]
Verwijderd
Nou wat erin zit is iedergeval niet zo next gen als je het vergelijkt met de power van andere appratuur van de vorige generatie!CR1691 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:38:
Ben ik het niet mee eens en wel hierom:
[video]
Wel is de controller een innovatie, maar de console algemeen next gen stempel te geven. niet echt!
Verwijderd
Waarom 'vs' en niet gewoon '&'?Uniciteit schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:35:
Aangezien dit topic alleen maar over de Xbox One en PlayStation 4 gaat, heb ik de Wii U maar uit de titel gehaald (maar natuurlijk is het vergelijken met de Wii U gewoon welkom!). Binnenkort ook een vergelijkingstabel in de OP.
[afbeelding]
Yep. En als iemand de Wii U erbij wilt betrekken, prima, maar als je bijvoorbeeld zoekt in dit topic naar "PS4" dan krijg je 64 pagina's met resultaten, voor "Xbox" krijg je 67 paginas en voor de Wii (U) 16 pagina's (waarvan de meeste reacties best wel oud zijn). De Wii (U) wordt hier gewoon bijna niet besproken, terwijl de PS4 en Xbox One constant 'hot topics' zijn.boe2 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:45:
[...]
Ik denk dat je Uniciteit verkeerd begrijpt
Dit is een speculatietopic over de consoles die nog moeten uitkomen. De PS4 en de X1 hebben dan wel een eigen topic, die topics blijven doorlopen na de release terwijl dit topic tegen dan gesloten zal worden. De WiiU hierbij betrekken heeft weinig zin.
Ik neem aan dat het gaat om een vergelijking. In dat geval gebruik je 'vs' ofwel 'ten opzichte van'.
Inmiddels ook een begin gemaakt aan de vergelijking...
|
Wat moet er volgens jullie nog bij (en wat moet er eventueel uit)?
[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 30-07-2013 21:58 ]
Deze zaken zijn allemaal vrij nauw met de consoles verbonden.
Als je trouwens het opnemen van gameplay vermeldt, dan moet je misschien ook andere features gaan vermelden. De Xone heeft bijvoorbeeld Snap multitasking (2 dingen tegelijk bekijken). Volgens mij kan je op de PS4 wel multitasken/snel switchen, maar niet daadwerkelijk 2 dingen tegelijk bekijken.
Edit:
Voor het overzicht is het dan misschien wel handig om het in te delen in hardware (specs, accessoires en prijzen) en features/mogelijkheden?
Ik dacht trouwens dat de Xone twee wifi dingen had? Een voor Wifi direct oid? Ik heb ergens iets opgevangen, maar weet niet meer precies wat het inhield. Misschien heeft iemand anders daar nog info over
[ Voor 19% gewijzigd door nioz op 30-07-2013 20:55 ]
Goede opmerkingen! Ik heb al het een en ander aangepast in de tabel.
Ik moet nog even kijken hoe ik de vergelijking tussen PS+ en Xbox Live Gold goed ga uitwerken (vanwege, bijvoorbeeld, de multimedia functionaliteiten die bij Xbox achter een paywall zitten en bij PlayStation niet, maar ook vica versa).
Dat is mij te veel werk, maar je mag het ook zelf doen, hahaVoor het overzicht is het dan misschien wel handig om het in te delen in hardware (specs, accessoires en prijzen) en features/mogelijkheden?
[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 30-07-2013 22:05 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 01:45
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
En je hebt bij de XO smartglass genoemd, PS4 heeft ook zo'n app ben de naam ff vergeten maar volgens mij zit die niet achter de paywall. Betekend dit dat je bij de XO de second screen functies van bv Watchdogs niet kunt gebruiken als je geen Xbox live permium hebt?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Tot zover bekend is Xbox Live inderdaad vereist. De reden waarom de PlayStation App niet wordt vermeld is omdat hij (tot zover is aangekondigd) niet achter PS+ zit.Chaoss schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:09:
In geval van de ps4 is het vermelden van remote play op de vita ook wel de moeite waard.
En je hebt bij de XO smartglass genoemd, PS4 heeft ook zo'n app ben de naam ff vergeten maar volgens mij zit die niet achter de paywall. Betekend dit dat je bij de XO de second screen functies van bv Watchdogs niet kunt gebruiken als je geen Xbox live permium hebt?
Helemaal mee eens, daarnaast stond ik laatst echt verbaast over hoe mooi Pikmin 3 eruit ziet!Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:00:
Maar bepaalt de kracht of het next gen is of niet? In vergelijking met de Wii is de Wii U een flinke stap voorwaarts.
Dat vond ik echt impressive! De Wii U staat hier nu ook vaker aan sinds Pikmin 3
Het probleem waarom er weinig over de Wii U gesproken wordt is het gebrek aan games.
Computer says no
http://www.vg247.com/2013...ng-into-bundled-headsets/
I know Microsoft has pussyfooted around this one before, but here’s Penello solidly confirming that Xbox One users will be able to get their third-party head-sets working using an adapter:
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!