Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Trishul schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:59:
-Niet echt noodzakelijk; de 768 GCN cores van de X1 hebben niet zoals de PS4 (1152 GCN cores) 176GB/s nodig; minder cores hebben genoeg aan minder bandbreedte.

Het is natuurlijk logisch dat 768 cores geen 176GB/s bandbreedte nodig hebben. Ter vergelijking; de HD7790 met 896 cores heeft aan 96GB/s genoeg: http://www.cpu-world.com/...s_Radeon_HD_7790_GPU.html Terwijl de HD7850 alweer een bandbreedte heeft van 153.6GB/s. En dan moet je nog rekening houden dat de PS4 1152 shaders heeft, dus net wat meer dan de 1024 shaders van de HD7850. De PS4 zou dus gigantisch gebottlenecked worden als ze voor een unified pool van DDR3 ram waren gegaan.
Zelfs de meest low-end gpu's hebben gddr5. Ik weet niet of je zomaar 1 op 1 kan vergelijken om te weten welke bandbreedte de consoles nodig zullen hebben, maar ddr3 lijkt me zeker niet voldoende, en daarom is ook die esram toegevoegd. Ik ben er alleszins zeker van dat Ms met de keuze voor ddr3 zich niet populair gemaakt heeft.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:35:
300k servers is een plusplunt tegenover de 15k servers van PSN je kunt het noemen en draaien zo je wilt, maar het betekent oa dat elke multiplayer game op dedicated servers kan draaien. ik vind dat wel een pluspunt en dus een voordeel tov de PS4.
Sony is van plan hier een groot inhalingsmaneuver bij te doen.

Bij de voordelen voor de Ps4 wil ik dit nog toevoegen:
-Gaikai
-PlayGo

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

DE xbox one en de Playstation 4 zijn ook op comic con te spelen.. Vreemd en toch ook weer in de lijn der verwachting komen Sony en Microsoft met twee totaal verschillende games aanzetten:

Terwijl MS de meer hardcore volwassen groep gamers aanspreekt met:
- Killer Instict
- Ryse: Son of Rome

Komt Sony vrij onbegrijpelijk met:
- Octodad
- KNACK

Hoewel de games van Sony ongetwijfeld hun schare fans zullen krijgen vind ik het wel een staaltje onbegrijpelijke PR om op een berus waar iedereen verkleed is als elf met groot zwaard of zombie dat je dan met KNACK en Octodad komt aanzetten.

Ik denk qua fan appreciation dat de xbox ONE hier een dikke voorsprong neemt. Kwestie van je publiek begrijpen denk ik.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Misschien dat de andere titels nog niet klaar waren om te spelen (geen idee)?

Trouwens geweldig die cosplay figuren, beurs interesseert me eigenlijk niet, maar kan altijd vol bewondering naar die gasten kijken (de goed gelukte dan, als het mislukt ziet het er meteen een beetje treurig uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:20:
Ik noem 6 voor allebei (10 was toch te optimistisch zonder al te kleine verschillen te moeten noemen :) )
[...]

X1 (bij alles telt: zoals het er nu naar uit ziet)
- bijgeleverde Kinect
- tv integratie
- extra focus op de cloud
- Multi OS potentie
- specifieke exclusives
- Smartglass connectivity
- Kinect is niet voor iedereen een voordeel (ik zie bv er geen brood in, maar je betaalt er wel voor)
- TV integratie werkt niet in EU
- 'The cloud': Sony kan ook bij AWS een resiment VMs opspinnen voor devs, devs kunnen dat ook zelf doen (bv ubisoft of EA). Extra focus op de cloud is mij alleen nog opgevallen in de marketing, niet in technische artikelen. Ik heb nog geen doordacht argument gelezen van een ontwikkelaar (dus geen marketing droid) dat aantoonde dat Azure een groot voordeel is voor Xbox one gebruikers. (please, geen geneuzel over 300K 'servers'...)
- Multi-OS potentie is juist een nadeel: de hypervisor moet switchen tussen OS-es, waardoor hw caches gecleared worden. Dit levert minder performance op voor games.
- Smartglass... Heeft potentieel, ik vraag me alleen af of het werkelijk voordelig is om op een apart scherm te kijken (je kunt immers dan niet echt meer naar je TV kijken) maar sommige mensen hebben daar minder moeite mee.

De specifieke exclusives... de tijd zal het leren denk ik.
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:35:
300k servers is een plusplunt tegenover de 15k servers van PSN je kunt het noemen en draaien zo je wilt, maar het betekent oa dat elke multiplayer game op dedicated servers kan draaien. ik vind dat wel een pluspunt en dus een voordeel tov de PS4.
Wat versta jij onder een 'server' dan? Die 300K servers zijn geen bakken met 16 xeon procs en 64GB memory elk hoor, maar VMs.

Ubisoft komt met een aantal multiplayer-only games. Denk je dat ze daar geen voorzieningen voor treffen? (als in: hey amazon, doe mij 30K 'servers' voor mn online game)?
beetje jammer dat fanboyism overheerst soms, terwijl er toch echt een poging wordt gedaan objectief te blijven en pluspunten van BEIDE consoles op te noemen. misschien ziet hier toch een kern van waarheid in: http://www.destructoid.co...re-the-worst-149259.phtml

;)
Op de man spelen wordt nergens gewaardeerd, ook op tweakers niet

Ik vroeg oprecht om 10 voordelen. Ik krijg echter een rijtje marketing blabla. Wellicht ten overvloede: ik ken de marketing bullshit al, wat ik wilde weten waren de echte voordelen: waarom mensen oprecht 100 euro meer willen betalen voor een console met mindere hardware. Geen fanboy gezeik of marketing BS napraterij, maar waarom mensen echt kiezen voor Microsoft's console. Behalve kinect (dat voor sommigen wel een eis is), zie ik geen USPs voor de XBox 1 noch voor die 100 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:24 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Van alle gameplay beelden die momenteel beschikbaar zijn kijk ik, naast Battlefield 4 en The Division (ergens ver weg in 2014) het meest uit naar Dead Rising 3. Geen enkele andere game op zowel de Xbox als PS op de launchday en het 1e kwartaal na launch heeft meer indruk op mij gemaakt.

En dat is een console exclusive. En volgens mij gaat het juist om de games, dus tja.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-07-2013 10:16 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 19:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

EfBe schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:06:
[...]

- Kinect is niet voor iedereen een voordeel (ik zie bv er geen brood in, maar je betaalt er wel voor)
- TV integratie werkt niet in EU
- 'The cloud': Sony kan ook bij AWS een resiment VMs opspinnen voor devs, devs kunnen dat ook zelf doen (bv ubisoft of EA). Extra focus op de cloud is mij alleen nog opgevallen in de marketing, niet in technische artikelen. Ik heb nog geen doordacht argument gelezen van een ontwikkelaar (dus geen marketing droid) dat aantoonde dat Azure een groot voordeel is voor Xbox one gebruikers. (please, geen geneuzel over 300K 'servers'...)
- Multi-OS potentie is juist een nadeel: de hypervisor moet switchen tussen OS-es, waardoor hw caches gecleared worden. Dit levert minder performance op voor games.
- Smartglass... Heeft potentieel, ik vraag me alleen af of het werkelijk voordelig is om op een apart scherm te kijken (je kunt immers dan niet echt meer naar je TV kijken) maar sommige mensen hebben daar minder moeite mee.

De specifieke exclusives... de tijd zal het leren denk ik.
TV integratie in EU moet gewoon werken, het principe is niets anders dan signaal van je settopbox doorlussen via je Xbox die dan op zijn beurt via een IR-blaster de settopbox aanstuurt. Enige wat dus nodig is dus een database met alle IR-commando's van alle merken en dus bij setup je settopbox kiezen.

Het aantal servers voor cloud-diensten is anders wel belangrijk? Je kan het anders wel aanbieden maar als je maar 100 servers hebt staan is dat niet echt handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MaakmeGek schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:16:
[...]

TV integratie in EU moet gewoon werken, het principe is niets anders dan signaal van je settopbox doorlussen via je Xbox die dan op zijn beurt via een IR-blaster de settopbox aanstuurt. Enige wat dus nodig is dus een database met alle IR-commando's van alle merken en dus bij setup je settopbox kiezen.
En dan zal Microsoft dus ook bij Nederlandse TV programma's / zenders extra onscreen info tonen? Dus concurrentie op UPC's "druk op rood om..." Ik gok dat UPC (en Ziggo, ik ga er gemakshalve vanuit dat die een vergelijkbaar systeem hebben) daar niet op zitten te wachten, terwijl ze wel medewerking zouden moeten geven wil Microsoft iets met z'n tv integratie willen kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-07-2013 10:23 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
MaakmeGek schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:16:
[...]
Geef me een bewijs dat het werkt in de EU. De TV-gerelateerde info op de Xbox 1 onthulling had betrekking op de VS, niet daarbuiten. Ik heb geen bevestiging gelezen dat het net zo gaat werken buiten de VS.
Het aantal servers voor cloud-diensten is anders wel belangrijk? Je kan het anders wel aanbieden maar als je maar 100 servers hebt staan is dat niet echt handig?
Een 'cloud' aanbieder heeft veel hardware ter beschikking om daar VMs op te draaien, die weer services aanbieden waar jij mee verbinding maakt. Zo draait bv iCloud van Apple deels op Azure en deels bij Amazon, Apple zelf heeft geen hardware servers staan, waarom zouden ze? Zo moet je het zien: iemand wil een service aanbieden en zoekt daarvoor de cloud partner die het volume VMs aankan die nodig zijn om de service die je wilt aanbieden (bv een MMO draaien) te kunnen draaien. MS roept '300K servers!', maar dat is een uit de lucht gegrepen nummer. Immers je kunt zoveel of zo weinig VMs opspinnen als je nodig hebt. Het getal is niet eindig: als alle hardware vol zit kun je geen VM meer erbij opspinnen. Amazon en Google's cloud is overigens groter dan Microsoft's, je kunt als publisher direct een volume VMs bestellen aldaar en upscalen wanneer je wilt. Jij als consument merkt dat niet want je connect met 'ubisoft's cloud'. Net zoals Apple iCloud gebruikers niet doorhebben dat ze met Azure connecten.

Laat je niet gek maken. Een publisher als Activision/Blizzard draaien ook hun eigen cloud, nl die voor WoW. Op welke hardware die 'servers' draaien? geen idee. Kan hardware zijn van A-B zelf, kan hardware zijn van Amazon, boeit het? Wat boeit is dat de VMs draaien en dat je er connectie mee kunt maken. Waar die draaien is irrelevant. Dat MS dingen roept alsof zij de enigen zijn die uberhaupt iets doen met VMs op een hal vol servers... tja.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:23:
[...]

En dan zal Microsoft dus ook bij Nederlandse TV programma's / zenders extra onscreen info tonen? Dus concurrentie op UPC's "druk op rood om..." Ik gok dat UPC (en Ziggo, ik ga er gemakshalve vanuit dat die een vergelijkbaar systeem hebben) daar niet op zitten te wachten, terwijl ze wel medewerking zouden moeten geven wil Microsoft iets met z'n tv integratie willen kunnen.
Ik denk niet eens dat Microsoft zo ver gaat op de NL markt. Goed wellicht als de interface beter werkt dan die van Horizon is het een voordeel. Anders zie ik er niet veel toegevoegde waarde in. Tot nu toe heeft Microsoft al dat soort gave diensten alleen binnen de VS geintroduceerd en zou het "Spoedig" naar andere landen komen....jaaaa ja...
Dat het doorlussen werkt dat geloof ik wel, maar dan, wat gaan ze toevoegen aan die content die doorgelust wordt? En dan bedoel ik in NL, in de VS kun je al die extra meuk gebruiken op een 360.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat bedoel ik dus. Wat is het nut van TV integratie? Dat hij doorlust? Waarom zou je dat willen? Je moet dan dus je settopbox via een Xbox naar je receiver doen, om vervolgens nog eens door te sturen naar je TV. Leuk voor de lipsync...

Maar goed. Nu heb je het zo aangesloten. En wat verwacht je dan te kunnen doen? Wat is de toegevoegde waarde van de Xbox tijdens het TV kijken?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28
Sneu. Ik vroeg oprecht om 10 voordelen. Ik krijg echter een rijtje marketing blabla. Wellicht ten overvloede: ik ken de marketing bullshit al, wat ik wilde weten waren de echte voordelen: waarom mensen oprecht 100 euro meer willen betalen voor een console met mindere hardware. Geen fanboy gezeik of marketing BS napraterij, maar waarom mensen echt kiezen voor Microsoft's console. Behalve kinect (dat voor sommigen wel een eis is), zie ik geen USPs voor de XBox 1 noch voor die 100 euro.
En zoals eerder, een ieder maakt zijn keuze voor een console op basis van eigen voorkeur en situatie, als er iemand is die kiest voor een Xbox en 10 punten daarvoor geeft, ga je nog met zo'n persoon in discussie 'om zijn ongelijk' te bewijzen.

Ik kan je 10 punten geven voor beide consoles, en er staan meteen 5 man klaar om elk punt af te schieten. Mij interesseert dat totaal niet, mijn console, mijn keuze. De afweging die ik maak is het totaal pakketje en alles eromheen, maar ook hoe het nu allemaal draait.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 22-07-2013 10:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:31:
Dat bedoel ik dus. Wat is het nut van TV integratie? Dat hij doorlust? Waarom zou je dat willen? Je moet dan dus je settopbox via een Xbox naar je receiver doen, om vervolgens nog eens door te sturen naar je TV. Leuk voor de lipsync...

Maar goed. Nu heb je het zo aangesloten. En wat verwacht je dan te kunnen doen? Wat is de toegevoegde waarde van de Xbox tijdens het TV kijken?
Ik heb ook niets gezegd over de over-lay maar dat tv integratie (iig het aansturen van je settopbox) dus in principe wel gewoon zou moeten werken.

Het enige waar je het dan voor zou kunnen gebruiken is het switchen tussen kanalen via stemopdrachten (denk dat Microsoft dan wel ergens het EPG vandaan moet halen) en natuurlijk snel switchen/snappen tussen game en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MaakmeGek schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:35:
[...]

Ik heb ook niets gezegd over de over-lay maar dat tv integratie (iig het aansturen van je settopbox) dus in principe wel gewoon zou moeten werken.

Het enige waar je het dan voor zou kunnen gebruiken is het switchen tussen kanalen via stemopdrachten (denk dat Microsoft dan wel ergens het EPG vandaan moet halen) en natuurlijk snel switchen/snappen tussen game en tv.
Snel switchen, als in: druk op 'game' en druk op 'cbl/sat' om weer terug te gaan naar TV? Ik kan me niet voorstellen dat het veel sneller kan ;)

En zappen met een voice command is mijn inziens nou niet echt een functie waar veel mensen op zitten te wachten...

Voor het aansturen van je stb heb je gewoon een afstandsbediening die precies daarvoor is gemaakt. Of je gebruikt een universele AB, waarschijnlijk een Harmony, waar ook alle commando's naar wens op gemapt zijn. Sneller kan het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-07-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Is de toepassing van cloudcomputing voor de xbox one overrated? Absoluut, onzinpraat als het offloaden van graphics naar de cloud hielp daar absoluut niet bij.
Maar er zitten zeker wel positieve kanten aan. MS heeft beloofd van echte dedicated servers aan te bieden dmv de Azure cloud. Dat op zich is al een grote verbetering tegenover de vorige generatie.

Xbox One marketing is rotslecht tot nu toe, daar gaat iedereen wel mee akkoord denk ik. Neemt niet weg dat Azure een zeer nuttige aanvulling kan zijn :)

Maar geen tv integratie in EU? MS was toch aan het praten met verschillende grote content providers? Zelfs als het niet zo was, een gebrek aan tv integratie is voor jou een reden om geen console te kopen? :?
En dat "hypervisor moet switchen, dat heeft een negatieve impact op games" geneuzel...lees je eens bij over virtualisatie-extenties van hedendaagse cpu's :z. Of denk je dat vandaag de dag alles voor de grap gevirtualiseerd wordt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Cloud is helemaal geen lulverhaal. Dat gaat wel wat meer brengen dan alleen wat dedicated servers. Maar op dit moment moeten ze (imo) meer de nadruk gaan leggen op Persistant Worlds. Iets wat je wel op de marketingpagina van de X1 tegenkomt, maar verder weinig in presentaties e.d.
In feite kun je iets krijgen zoals bij Age of Empires Online waarbij je stad de hele dag bezig blijft met het verzamelen van grondstoffen, die je dan kunt gebruiken als je weer online kwam. Er schieten me nu weinig voorbeelden verder te binnen, maar dat mensen jouw wereld kunnen bezoeken als je er niet bent of zelfs dingen kunnen maken of toevoegen lijkt me wel tof. Zo heeft Minecraft op PC ook servers en daar kun je in principe ook aan de slag, ook al is de beheerder er niet. Dergelijke zaken zullen we terug zien komen (en dat is mogelijk ook de reden dat Minecraft ook naar de X1 gaat komen).
Verder vergeet de meneer hierboven en meer Sony fans dat als je bepaalde zaken offload naar de cloud toe, je rekenkracht overhoud voor de graphics. Dus indirect worden ze er wel mooier van. Nou zijn er helaas nog geen voorbeelden van, maar het is niet lastig voor te stellen dat een berekening die meerdere frames duurt (dus niet per frame of per 10 frames maar bv 200 frames wat prima te halen is met 100 ms) naar de cloud worden gestuurd en vervolgens gebruikt worden.

En over TV. Het grote voordeel is dat je dingen kunt doen tijdens het TV kijken of het TV kijken afwisselen met gamen. Stel je moet even wachten op wat mensen of je zit in een wachtrij. Dan is het niet lastig om eventjes naar de NOS te gaan kijken, waarna je een melding krijgt dat je verder kunt gaan.

Dingen als lay-over en whatnot zal niet echt snel beschikbaar zijn voor Nederlandse TV. Dat zal eerder gaan samenhangen met wat diverse programma's sowieso al met tablet oid gaan doen. Verder kunnen ze natuurlijk bij de grote programma's wel wat meer (zoals NOS Nieuws) of So You Think You Can Dance etc. Kleine zenders zullen weinig doen, tenzij ze in de VS al iets doen. Ik zie HBO of TNT misschien nog wel wat uitbrengen in Nederland of misschien krijgt een SBS of RTL het bij een serie die in de VS wordt uitgezonden. Allemaal mogelijkheden, maar dan moeten er wel wat meer consoles in de huiskamer zijn. Dit zal dan ook de eerste 1 a 2 jaar weinig uit gaan maken, maar het feit dat het erin zit kan het wel populair maken. Het zou me niet verbazen als diverse tv-fabrikanten dit soort zaken ook willen waarna er een standaard (bv) ontstaat.

Maar als je de overlay combineert met voice recognision, kun je aardig wat leuke dingen doen. Niet alleen kun je de hele afstandsbediening laten afhandelen door voice (een techniek die vooral wennen zal zijn, maar in mijn ogen wel een aardige vernieuwing is), maar ook allerlei taken. Even opzoeken waar Taiwan ook alweer lag ( Bing Taiwan oid) en hoe zat het nou ook alweer met orkaan Katrina?

Wat ik me nog wel afvraag. Op diverse sites lees je dat Skype de Xbox Voice Chat over gaat nemen. Zo bijvoorbeeld bij IGN. Klopt dat wel? Is Skype straks ook niet gewoon een aparte app (die ook wel hetzelfde zou kunnen als Xbox Voice Chat), maar zul je nog steeds via Xbox Live blijven communiceren? Vind het zelf eigenlijk wel handig dat het apart zit namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2013 10:51 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:42:
[...]

Snel switchen, als in: druk op 'game' en druk op 'cbl/sat' om weer terug te gaan naar TV? Ik kan me niet voorstellen dat het veel sneller kan ;)

En zappen met een voice command is mijn inziens nou niet echt een functie waar veel mensen op zitten te wachten...
Mjah omdat jij het misschien niet nuttig vindt hoeft het niet zo te zijn dat niemand dat nuttig vindt.

Ik vind het wel nuttig en handig, gemak dient de mens zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens meer mensen die deze generatie van plan zijn slechts 1 console te kopen? Ik had vorige generatie consoles/handhelds tot mijn beschikking, maar ik speelde uiteindelijk voornamelijk toch maar op 1 systeem. In verband met budget en ruimte heb ik daarom besloten er nu dus maar 1 te kopen. Ik schrijf bovendien geen recensies meer, dus er is ook geen noodzaak meer om meer systemen in huis te hebben, afgezien van de eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb nu:

Woonkamer PS3
Slaapkamer zoon PS3, PSP
Slaapkamer dochter Wii, DS
Slaapkamer zoon (bijna een 2e PSP)

De woonkamer PS3 zal naar boven verhuizen en een PS4 (of X1, maar die kans schat ik vrij gering in) zal in de woonkamer geïnstalleerd worden.

Ik zal sowieso maar één console van een generatie halen (voor mezelf althans). Het kopen van een console voor een paar exclusives vind ik onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:56:
Zijn er trouwens meer mensen die deze generatie van plan zijn slechts 1 console te kopen? Ik had vorige generatie consoles/handhelds tot mijn beschikking, maar ik speelde uiteindelijk voornamelijk toch maar op 1 systeem. In verband met budget en ruimte heb ik daarom besloten er nu dus maar 1 te kopen. Ik schrijf bovendien geen recensies meer, dus er is ook geen noodzaak meer om meer systemen in huis te hebben, afgezien van de eigen ervaring.
Bij mij zal het waarschijnlijk andersom zijn. Niet alleen haal ik binnenkort nog een PS3 in huis, maar die PS4 zal er uiteindelijk ook wel komen (niet dit jaar overigens). Wel haal ik een X1 bij launch.

De WiiU kan me overigens gestolen worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Ik ga er dit keer ook 1 kopen, naast de Wii U. Wii U spelen mijn vrouw en ik graag spelletjes op. En dan doe ik er nog 1 bij voor de games die toch niet op de Wii U komen. Vorige generatie had ik voor de PS3 gekozen met als voornaamste argument DVD upscaling naar Full HD (een van de meest onderbelichte features van de PS3), zo is het mogelijk om je hele DVD collectie in HD te zien. 8)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal ze allebei, maar dat heb ik altijd al gedaan, consoles halen op dag van launch. betekent wel dat er een PS3 en minimaal 1 xbox uitgaan. Enige die ik heb overgeslagen is de Wii U, daar zag ik nu echt niet het nut van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb nu een Wii, X360 en ps3 staan. Als er goede games uitkomen en de prijs goed is dan kan dat komende generatie ook zo zijn, maar dat is afwachten. Ik begin in ieder geval met de ps4. Ik heb deze generatie wel 'geleerd' dat ik een console niet per se voor 3rd party exclusives hoef te kopen, die komen vaak toch wel naar de concurrent (mass effect was voor mij een reden om de x360 te kopen). Misschien investeer ik over een paar jaar wel weer in een goede pc. Dat lijkt me ook wel een aardige combinatie met de ps4. De tijd zal het leren. De Wii u komt er sowieso zodra de prijs laag genoeg is. Speel nu ook amper op de wii, maar new super mario bros met wat vrienden blijft geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
[...]

Ik vroeg oprecht om 10 voordelen. Ik krijg echter een rijtje marketing blabla. Wellicht ten overvloede: ik ken de marketing bullshit al, wat ik wilde weten waren de echte voordelen: waarom mensen oprecht 100 euro meer willen betalen voor een console met mindere hardware. Geen fanboy gezeik of marketing BS napraterij, maar waarom mensen echt kiezen voor Microsoft's console. Behalve kinect (dat voor sommigen wel een eis is), zie ik geen USPs voor de XBox 1 noch voor die 100 euro.
Wat vriendelijker mag ook wel
Ik gaf je een oprecht een lijstje waarbij ik notabene een grote disclaimer zet dat ik nog niet weet wat er daadwerkelijk van waar wordt gemaakt.

Wat ik al voorspelde gebeurde, ALLES is ruk aan de X1, en de voordelen van de PS4 stapelen zich verder op.

[ Voor 27% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ach, elk topic heeft wel zo z'n meningmakers, gewoon grappig om te lezen en weer rustig verder gaan.
(de reden waarom ik ook niet actief ben in PS4 topic, soms nog erger dan <insert apple topic>)

[ Voor 68% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:26 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 26-09 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:45:
De Cloud is helemaal geen lulverhaal. Dat gaat wel wat meer brengen dan alleen wat dedicated servers. Maar op dit moment moeten ze (imo) meer de nadruk gaan leggen op Persistant Worlds. Iets wat je wel op de marketingpagina van de X1 tegenkomt, maar verder weinig in presentaties e.d.
In feite kun je iets krijgen zoals bij Age of Empires Online waarbij je stad de hele dag bezig blijft met het verzamelen van grondstoffen, die je dan kunt gebruiken als je weer online kwam. Er schieten me nu weinig voorbeelden verder te binnen, maar dat mensen jouw wereld kunnen bezoeken als je er niet bent of zelfs dingen kunnen maken of toevoegen lijkt me wel tof. Zo heeft Minecraft op PC ook servers en daar kun je in principe ook aan de slag, ook al is de beheerder er niet. Dergelijke zaken zullen we terug zien komen (en dat is mogelijk ook de reden dat Minecraft ook naar de X1 gaat komen).
Verder vergeet de meneer hierboven en meer Sony fans dat als je bepaalde zaken offload naar de cloud toe, je rekenkracht overhoud voor de graphics. Dus indirect worden ze er wel mooier van. Nou zijn er helaas nog geen voorbeelden van, maar het is niet lastig voor te stellen dat een berekening die meerdere frames duurt (dus niet per frame of per 10 frames maar bv 200 frames wat prima te halen is met 100 ms) naar de cloud worden gestuurd en vervolgens gebruikt worden.
Wat wil je dan gaan offloaden? Als voorbeeld Simcity, daar zouden de berekeningen op de server gedaan worden, worden ze niet, waarom niet? Het heeft geen voordeel t.o.v. lokaal doen.
Een berekening kan in theorie sneller op een server gedaan worden, in de praktijk ivm lattency niet, bovendien moet die berekening ook wel erg complex en/of groot zijn wil het voordeel hebben.
Het maken van een driver profile gaat echt niet gebeuren op de server, dat gebeurt lokaal. Het opslaan misschien wel. Maar ik heb wel heel erg het gevoel dat MS de populaire term cloud gebruikt voor offside storage/ dedicated servers voor games (wat overigens helemaal niets nieuws is EA doet dat al jaren, bovendien server weg. niet meer online spelen, iets wat EA ook al jaren doet).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat daar berekend moet worden, moeten developers weten. Feit blijft dat er aardig wat verschillende berekeningen zijn bij het opzetten van een game. Het lijkt me dat ze enkele berekeningen van bv AI of Gameplay wel deels in de cloud kunnen afhandelen en ook andere langetermijnberekeningen.

Simcity is ook geen goed voorbeeld. Of nouja, ze hebben het niet goed uitgewerkt. Iedereen dacht daarbij dat alle inwoners via de cloud werden berekend om zo een goed beeld van een levende stad te geven (iets wat in principe nog steeds kan). Maar dat bleek gewoon een random berekening te zijn waarbij het niet uitmaakte welke inwoner waar woonde. Iets wat imo eigenlijk ook helemaal niet had gemoeten.

Latency is een lastige issue, maar dat wil niet meteen zeggen dat je helemaal niets in de cloud kunt laten berekenen. Je kunt wel degelijk zaken berekenen die je vervolgens terugstuurt en laat uitvoeren. De tijd die je daarmee overhoud op de console kun je dan gebruiken voor wat extra FPS of meer AA (oid). Het zal ook geen supergroot verschil geven, maar alle beetjes helpen. Bij een PC heb je al meer winst door er een andere grafische kaart in te zetten, waardoor dat nog niet wordt toegepast. Ik vind het echter wel erg makkelijk om het weg te wimpelen met "we hebben nu geen goed voorbeeld, dus dan zal het niets zijn". Een beetje fantaseren met de mogelijkheden mag toch wel?

Stel je hebt 500 berekeningen per frame en daarnaast 500 die meerdere frames spannen (bv 5 seconden).. Dan kun je van die 500 voor meerdere frames een deel, zeg 100, in de cloud doen.
Normaal heb je dus per 5 seconden 3000 berekeningen, maar met de cloud is dat aantal 2900. Het scheelt niet veel, maar kan toch weer gebruikt worden voor een kleine extra grafische boost of een stabielere FPS.

Het is misschien een slecht voorbeeld, maar zoiets is zeker mogelijk en er zit wel degelijk potentie in. Hoeveel moet nog blijken, maar MS zal er heus al wel wat verder mee zijn. Het lijkt me echter sterk dat de launch-titels daar ook al gebruik van maken, de techniek was immers nog niet af.

En op 1 of andere manier is hier ineens Latency wel een issue bij, maar met Gaikai is het geen probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MeNTaL_TO schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:48:
(wat overigens helemaal niets nieuws is EA doet dat al jaren, bovendien server weg. niet meer online spelen, iets wat EA ook al jaren doet).
In de basis is het ook niet meer dan dedicated servers, maar het verschil is dat ze in een enorme aantallen klaarstaan, zonder je park nog te moeten beheren.

Waar EA/Blizz/etc eigen serverparks beheren voor hun dedicated servers, gooit Titanfall ze dus gewoon in Azure. Kostentechnisch erg interessant, maar je hebt ook bijna ongelimiteerde CPU power tot je beschikking. Uiteindelijk trekken die bedrijven de servers eruit voor andere games of onderhoud wordt teveel.

Binnen Azure ben je gewoon dynamisch genoeg om servers in te zetten, om te zetten of extra power toe te voegen, ik zie het meer als een 'evolutie' van dedicated servers dan een compleet nieuwe 'offload supercloud' die van alles voor je kan gaan doen.

Stukje van Titanfall over 'cloud'.
http://www.gamespot.com/n...e-cloud-confusion-6410672

Als ik kijk naar MMO's, met name de MMO's die slechte keuzes hebben gemaakt qua hardware/serverpark, is zo'n Azure oplossing bijzonder interessant. Maar het zal zeker niet zo revolutionair worden als nu de media wordt ingebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

http://www.nu.nl/tech/353...tale-games-afdwingen.html

Ik hoop dat Dld dit erdoor krijgt, waardoor ook spellen uit de digitale stores eenvoudig verkocht kunnen worden. Meerdere spellen die ik al koop, uitspeel en nooit meer aan raak, die wil ik voor een paar euro best weer van de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Azure doet niks dat een amazon of Google niet kan doen en daarbij denk je nou ECHT dat de makers van Titanfall "gratis" gebruik mogen maken van de Azure cloud? Mooi sprookje idd. tuurlijk dedicated servers zijn geweldig maar niks hou ontwikkelaars tegen dit ook op de ps4 of wii te doen.

Ik heb liever meer power in mijn locale box voor een hoop euro's minder dan dat ik moet hopen op de eerste echt revolutionaire toepassing via de cloud. Een cloud die verder niks meer is dan een amazon server die iedere idioot met een budget kan huren. Als de cloud echt veel ingame berekeningen zou kunnen doen dan hadden we die toepassingen reeds gezien op pc of current gen consoles.

[ Voor 29% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:27 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Dat had je ook wel in wat vriendelijkere bewoording kunnen ovebrengen lijkt mij.
Anyway, martin houd het nog wat vaag, maar SinergyX heeft een goed punt. Het voordeel is niet dat er hele nieuwe dingen kunnen, of dat het gratis is (dat is het natuurlijk niet), maar dat er meer flexibiliteit is. Dat scheelt gewoon geld in omderhoud en overhead. Het maakt het ook eenvoudiger om dedicated servers in stand te houden, zelfs wanneer het aantal actieve spelers hard daalt. Dat kan misschien ook wel via amazon of google geregeld worden, maar het is een positieve stap dat Microsoft dit actief promoot met Azure voor de XOne.

Wat vriendelijker mag ook wel

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Martinspire *zucht*
Ik zeg ook nergens dat Sony of andere ontwikkelaars geen gebruik zullen maken van de cloud, maar feit blijft dat MS hier verder in lijkt te zijn gegaan dan men vooraf had gedacht en ook al veel sneller dergelijke integraties kan leveren. Het gaat namelijk niet alleen om het beschikbaar maken van servers. Als het in de SDK geïntegreerd is, dan wordt er ook sneller de potentie uit gehaald. Verder hebben we Sony alleen nog horen zeggen dat ze wel dergelijke zaken van plan zijn, maar MS heeft al enkele tech-demo's laten zien (welliswaar alleen aan pers, maar tech-demo's nonetheless).

Voorlopig is ook die extra kracht helemaal niet nodig, maar voor de games die over 2 a 3 jaar uitkomen, is het wel handig om wat meer toekomstvisie te hebben dan alleen de kracht in je console. Tuurlijk, ik had ook wel een console willen zien met 22 cores, 100gb ram en 100 yottaflops, maar dat is gewoon niet haalbaar.

Daarnaast lijkt MS met hun serverpark een interessante speler te zijn voor het leveren van dergelijke game-servers. Servers die niet alleen breed inzetbaar zijn, maar ook goed schaalbaar. Naast de Xbox kan MS ook bedrijven en andere afnemers voorzien van cloud processing. Sony moet het vooral doen met hun eigen entertainment diensten, waarbij ze minder makkelijk extra servers erbij kunnen zetten (investeringen voor MS zijn doorgaans makkelijker te maken vanwege de grotere omzet). Microsoft heeft het wat makkelijker aangezien ze bv overdag de bedrijven voorzien van extra performance en in de avond deze voor de Xbox inzetten. Dan heb je een minder groot serverpark nodig, maar kunt daarbij wel meer eraan verdienen. Plus dat Microsoft al veel langer meer met online-diensten doet, zie ik dit toch echt als groot pluspunt voor MS.

Het is niet erg dat er wat marketingpraat gebruikt wordt in dit topic. Zeker daar waar voorbeelden ontbreken moeten we het doen met de marketing en gemaakten beloften. Dat wil niet zeggen dat ik en anderen compleet blind zijn voor elk argument dan ook, maar het is niet raar om te denken dat dit best wat moois gaat opleveren. Dat de techniek zich moet bewijzen is geen reden om het maar meteen af te gaan schieten en dat is dan ook iets wat me zeer stoort aan de Sony-aanhangers. Ze lijken alleen met negatieve argumenten te willen komen, terwijl je (met een beetje fantasie) toch de nieuwe mogelijkheden voor games moet kunnen zien.
Ik dacht dat de nieuwe generatie vooral de games naar een hoger niveau moesten gaan tillen, niet zozeer het huidige niveau met wat mooiere plaatjes.

Sony kan overigens wel wat terugwinnen door meer in te zetten op de vele media-producties. Ze hebben tenslotte Sony Pictures of Music en diverse filmbedrijven. Als ze daar nou wat exclusives van maken of sneller beschikbaar maken op hun eigen netwerk, zie ik wel wat moois gebeuren aldaar. Doen ze al :z

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:29:
Azure doet niks dat een amazon of Google niet kan doen en daarbij denk je nou ECHT dat de makers van Titanfall "gratis" gebruik mogen maken van de Azure cloud? Mooi sprookje idd.
Geen idee of ik je uberhaubt serieus moet nemen, maar lees gewoon eens dat interview?
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:26:
http://www.nu.nl/tech/353...tale-games-afdwingen.html

Ik hoop dat Dld dit erdoor krijgt, waardoor ook spellen uit de digitale stores eenvoudig verkocht kunnen worden. Meerdere spellen die ik al koop, uitspeel en nooit meer aan raak, die wil ik voor een paar euro best weer van de hand doen.
Mijn stem hebben ze per direct, al is het maar enkel voor Steam. Goed, tegen EA/Blizz hebben ze wel hele grote kluif, maar ergens moet een begin zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Sony kan overigens wel wat terugwinnen door meer in te zetten op de vele media-producties. Ze hebben tenslotte Sony Pictures of Music en diverse filmbedrijven. Als ze daar nou wat exclusives van maken of sneller beschikbaar maken op hun eigen netwerk, zie ik wel wat moois gebeuren aldaar.
Dat gebeurt ook al een lange tijd. Sony music unlimited en video unlimited bieden als eerste de exclusives movies van hun eigen filmstudio aan waar spotify en andere alternatieven op achterlopen.

[ Voor 47% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:28 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Vinand schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:00:
[...]

Dat gebeurt ook al een lange tijd. Sony music unlimited en video unlimited bieden als eerste de exclusives movies van hun eigen filmstudio aan waar spotify en andere alternatieven op achterlopen.
Maar als MS met timed exclusives aankomt is dat zielig, juist? :z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:06

PBP

Xbox One records the last five minutes of your gameplay
Xbox One is able to automatically record the last five minutes of your gameplay, less time than Sony will store on PlayStation 4.

Microsoft Studios creative director Ken Lobb detailed the exact amount at San Diego Comic-Con while discussing the new Xbox One version of Killer Instinct (thanks, Gamespot).

It was previously reported that Sony would allow players to edit their last 15 minutes of gameplay on PlayStation 4, but the final amount may only be seven minutes, Sony Europe's Neil Brown revealed at Develop last week.

"The idea is you're always recording," Lobb said of the Xbox One's game DVR feature, nicknamed 'Project Upload'. "The last five minutes of any game you're playing are always being stored on your hard drive.

Like PS4, you'll be able to edit that footage on the fly, Lobb explained, and add titles, a voice-over or extra footage recorded using Kinect.

For times when you can't stop playing (such as in the middle of an online session), Microsoft will allow you to capture and immediately save the last 30 seconds of gameplay for editing later.

"Say you're playing online and you just did the best thing ever - you can't pause as you're playing online," Lobb continued. "You can say 'Xbox, record that' and it'll grab the last 30 seconds of gameplay for you to play around with later."

Both Xbox One and PlayStation 4 will also let you stream your gameplay online, which should allow for unlimited lengths of gameplay to be captured. Those looking for a method of editing longer amounts of footage could presumably rip the online version of this and then edit it via PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinand schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:00:
Ok my bad, dan is dat blijkbaar al wel verbeterd. Is dat dan ook inderdaad met Netflix e.d.?

Al merk ik nu dat Comcast (NBC, Universal), Disney (Buena Vista, Touchstone, Miramax), Time Warner (Warner Brothers, New Line Cinema, HBO) en Viacom (Paramount, Dreamworks) dan nog wel ontbreken. Dacht dat Sony daar toch wel wat groter bij was. (al doen ze het niet slecht natuurlijk :> )

@hierboven: 5 minuten lijkt me prima voor wat leuke acties. Al hoop ik dat je ook wat langer kunt opnemen, anders blijf ik het gewoon via mn HDMI recorder doen. Vooral dat je dan Kinect kunt gebruiken is natuurlijk wel weer erg handig :9

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:24
Heb nu alleen een PS3 en Vita, maar ik heb momenteel een 'offer I can't refuse' aangeboden gekregen m.b.t. een X360. Namelijk een pack met de 250GB versie + 2 controllers + Skyrim + Forza essentials, voor 120 euro, volledig nieuw, gesealed en garantie. Alleen zat ik laatst wel te denken; m'n PS3 heeft een grotere schijf nodig (= 50 a 60 euro), en welke games wil ik nou echt spelen op de X360? Er komen iig geen exclusives meer voor. Ik heb eigenlijk zoiets van; ik koop de X1 wel over twee jaar als de nieuwe Halo uit is, en neem dan meteen ook deel 1 t/m 4 mee, die ongetwijfeld ook beschikbaar zullen komen voor de X1.

De enige games van deze generatie die ik nog wil spelen, zijn: GTA:V, The last of us, GOWIII, GOW: Ascension, Beyond: Two Souls, GT6, Ratchet & Clank: A crack in Time en Uncharted 3. Ik heb dus een behoorlijke achterstand.

Overigens vind ik de sfeer in het PS4 topic nog best meevallen eigenlijk. Ow ja, weet niet of deze al voorbij is gekomen: http://www.eurogamer.net/...ill-hint-at-series-future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Trishul schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:18:
Heb nu alleen een PS3 en Vita, maar ik heb momenteel een 'offer I can't refuse' aangeboden gekregen m.b.t. een X360. Namelijk een pack met de 250GB versie + 2 controllers + Skyrim + Forza essentials, voor 120 euro, volledig nieuw, gesealed en garantie. Alleen zat ik laatst wel te denken; m'n PS3 heeft een grotere schijf nodig (= 50 a 60 euro), en welke games wil ik nou echt spelen op de X360?
Kopen en doorverkopen :)

Mijn PS3 schijf loopt af en toe bijna vol (20 van 320 over), maar dan gooi ik er gewoon weer een baggervloot aan games af en ik kan weer even door. Zeker die PS+ games kan ik wel weer een keertje opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:14:
[...]

Ok my bad, dan is dat blijkbaar al wel verbeterd. Is dat dan ook inderdaad met Netflix e.d.?
Netflix is op de PS3 ook beschikbaar (mits je een account hebt van een aangesloten land).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht cloud is echt niet iets nieuws mensen..

Gewoon een marketingterm geworden voor bepaalde technieken die al lang in mmo of fps/rts games word gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Trishul schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:18:
Overigens vind ik de sfeer in het PS4 topic nog best meevallen eigenlijk. Ow ja, weet niet of deze al voorbij is gekomen: http://www.eurogamer.net/...ill-hint-at-series-future
De sfeer in het PS4 topic is prima, omdat daar geen mensen komen die geen PS4 gaan kopen in tegenstelling tot in het X1 topic, waar juist de mensen komen die geen X1 gaan kopen :P.

Echter, wilde ik het vanmorgen een beetje laten gaan om games, want uiteindelijk gaat het daarom, waarbij ik Dead Rising 3 als voorbeeld noemde van een exclusive die ik graag wil spelen. Helaas zie ik dan weer de discussie volledig ontsporen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ach, er zitten hier gewoon een paar die hoe dan ook hun mening willen opdringen, kan me er niet zo druk over maken. Als T.net reflectie zou zijn van de game-wereld, was ik acuut begonnen met postzegels verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:29:
[...]

Netflix is op de PS3 ook beschikbaar (mits je een account hebt van een aangesloten land).
Weet ik, maar loopt Netflix dan ook achter als het op Sony content aankomt?
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:34:
Zucht cloud is echt niet iets nieuws mensen..

Gewoon een marketingterm geworden voor bepaalde technieken die al lang in mmo of fps/rts games word gebruikt.
De term is ook niet nieuw, net als het idee, maar het is nog nooit zo groots aangepakt.
SinergyX schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:40:
Ach, er zitten hier gewoon een paar die hoe dan ook hun mening willen opdringen, kan me er niet zo druk over maken. Als T.net reflectie zou zijn van de game-wereld, was ik acuut begonnen met postzegels verzamelen.
Al zul je die postzegels nu vastplakken met zweet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:45:
[...]
Weet ik, maar loopt Netflix dan ook achter als het op Sony content aankomt?
Ja Netflix loopt per definitie op alles achter. Voor de nieuwste films en series moet je daar niet zijn. Daar is Hulu beter in.
TV series komen meestal pas op netflix als het hele seizoen voorbij is. Er staan dus ook alleen complete seizoenen op. Verder zou ik zeggen dat ze iets voor lopen met de lokale videotheek. Echter er is ook heel veel content die ik er veel kijk, welke je niet in de videotheek hier vind of van nieuwsgroepen af trekt.
De term is ook niet nieuw, net als het idee, maar het is nog nooit zo groots aangepakt.
Dat kan al een tijdje bij Google en die zijn echt wel groter dan Microsoft. ;) bron

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Meekoh schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:28:
Dat kan al een tijdje bij Google en die zijn echt wel groter dan Microsoft. ;) bron
Dat is op z'n best een idee/demo, dat is nog heel iets anders dan het in de praktijk neer te zetten en daadwerkelijk de partners hebben die dit gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:34:
[...]

Dat is op z'n best een idee/demo, dat is nog heel iets anders dan het in de praktijk neer te zetten en daadwerkelijk de partners hebben die dit gaan uitvoeren.
Mja klopt, dat is niet veel verder dan MS nu is volgens mij? Ik kan geen voorbeelden van games vinden die dit al gebruiken. Dit is overigens ook pas aangekondigd bij Google IO (enkele dagen voor de #reveal) waardoor niet echt veel ouder is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
SinergyX schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:34:
[...]

Klopt, maar het gebruiken van een Cloud aanbieder voor dit soort dingen is niet nieuw en kan ook al heel lang op Azure, Google Compute of Amazone AWS. Microsoft is echt niet de eerste die dit groot doet.
Ze zijn wel de eerste die doen alsof ze het uitgevonden hebben ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:45:
[...]

Klopt, maar het gebruiken van een Cloud aanbieder voor dit soort dingen is niet nieuw en kan ook al heel lang op Azure, Google Compute of Amazone AWS. Microsoft is echt niet de eerste die dit groot doet.
Ze zijn wel de eerste die doen alsof ze het uitgevonden hebben ;)
Huh? Dat doen ze helemaal niet hoor? Wel zijn ze de eerste die het voor gaming groot willen toepassen en niet alleen bij MMO's, maar ook racegames of shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:43:
[...]
Mja klopt, dat is niet veel verder dan MS nu is volgens mij? Ik kan geen voorbeelden van games vinden die dit al gebruiken. Dit is overigens ook pas aangekondigd bij Google IO (enkele dagen voor de #reveal) waardoor niet echt veel ouder is dus.
Maar MS is er nu al concreet mee bezig, Google heb ik nog verder weinig gehoord. (buiten of ik uberhaubt op een server van Google wil gaan spelen.. dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google zal het vooral willen gaan gebruiken voor diens Android/Chrome Play Store. Verder zal er op de PC veel gebruik van gemaakt worden denk ik (naast Amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:48:
[...]
Huh? Dat doen ze helemaal niet hoor? Wel zijn ze de eerste die het voor gaming groot willen toepassen en niet alleen bij MMO's, maar ook racegames of shooters.
Wop wop de dedicated servers in cloud niet bijzonder in FPS...
Racegame je race gedrag recorden en sharen, starcraft 2 doet dat lokaal met hun battlerecorder.

Maar misschien is het voor de console nogal redelijk nieuw en daarom ook groot maar in pc gaming is het eigenlijk redelijk standaard.

Call of duty 4 deed het trouwens lokaal, je ranking bijhouden hehe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:58:
[...]
Wop wop de dedicated servers in cloud niet bijzonder in FPS...
Racegame je race gedrag recorden en sharen, starcraft 2 doet dat lokaal met hun battlerecorder.

Maar misschien is het voor de console nogal redelijk nieuw en daarom ook groot maar in pc gaming is het eigenlijk redelijk standaard.

Call of duty 4 deed het trouwens lokaal, je ranking bijhouden hehe!
Dedicated servers zijn doorgaans anders. Dat is een enkele server. Een cloud is altijd meer (het zijn tenslotte meerdere waterdruppels).

Maar een server heeft bij PC games nog nooit de rekenkracht van de PC overgenomen en dat is men nu wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:48:
[...]
Jawel, Ubisoft is een grote afnemer van virtuele servers bij Amazon evenals Naughty Dog.
Matchmaking van de multiplayer van Uncharted 3 draaiden op Amazon AWS. Zelfs Uncharted 2 (2009!!!) gebruikte AWS als cloud aanbieder. bron

edit: ook LPB 2 draait op AWS bron

[ Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 22-07-2013 15:24 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan we straks verder terug naar welke game de eerste server had? Zo kun je wel terug blijven zoeken tot je een ons weegt. Feit blijft gewoon dat Microsoft er sterk op inspeelt en er een hele visie aan gekoppeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:20:
Gaan we straks verder terug naar welke game de eerste server had? Zo kun je wel terug blijven zoeken tot je een ons weegt. Feit blijft gewoon dat Microsoft er sterk op inspeelt en er een hele visie aan gekoppeld heeft.
Feit blijft ook dat dit dus ook gewoon stukje marketing is, niks meer en minder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Nee er wordt beweerd dat Microsoft het voor het eerst groot inzet. Maar wat dit toont is dat het al veel langer groots wordt ingezet. ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:24:
[...]

Feit blijft ook dat dit dus ook gewoon stukje marketing is, niks meer en minder! ;)
Het is alleen marketing als ze het verder niet waar kunnen maken of als er helemaal niets mee gedaan wordt. Dit is wel degelijk meer dan "alleen wat marketing". Anders kun je alles wel onder "het is maar marketing" gaan zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op de man spelen wordt nergens gewaardeerd, ook op tweakers niet. Wat nettere verwoording zou ook mooi zijn.

Als nu een stelling die eerder door jou afgedaan is als gerucht of speculatie onderbouwd wordt, wordt dat vervolgens afgedaan met een dooddoener om uit te gaan zoeken welk spel de eerste server had?!
Hierboven is toch precies laten zien waar Microsoft die cloud voor wil gebruiken. Ja ze zijn de eerste die hier flink marketingtechnisch op inspelen. Maar dat verandert niets aan het feit dat het niet een nieuwe vinding is!!

Eens zal toch het moment moeten komen dat het besef ten volle doordringt dat de X1, zeker in Europa/Nederland, niet alle andere spelcomputers kan evenaren....

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:29:
[...]
Eens zal toch het moment moeten komen dat het besef ten volle doordringt dat de X1, zeker in Europa/Nederland, niet alle andere spelcomputers kan evenaren....
Waarom? Omdat cloud computing niet exclusief is aan de One? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:26:
[...]

Het is alleen marketing als ze het verder niet waar kunnen maken of als er helemaal niets mee gedaan wordt. Dit is wel degelijk meer dan "alleen wat marketing". Anders kun je alles wel onder "het is maar marketing" gaan zetten.
Zucht zoek even de defintie van marketing op.
Ze proberen met de term cloud gewoon bepaalde waarde te creeeren zodat mensen erin gaan geloven dat allemaal nieuw is. Terwijl dat gewoon niet is.

En daar doel ik dus op, en niet te vergeten jij laat het overkomen dat er talloze nieuwe toepassingen worden ontwikkeld door deze techniek genaamd cloud omdat het nog nooit zo groot is gebracht. :O

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

boe2 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:30:
[...]

Waarom? Omdat cloud computing niet exclusief is aan de One? 8)7
Nee, omdat werkelijk ieder punt dat bij de PS4 _vermoedelijk_ beter/sneller is, of dat bij de X1 negatief is, wordt omgebogen naar speculatie, niet ter zake doende, niet bevestigd of wat dan ook. Alles om maar geen negatief nieuws of minder positief nieuws over de X1 te hoeven horen bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:06

PBP

How Wargaming is making the Xbox better and what the future holds
"One of the biggest challenges with Microsoft was the frequency of updates because the QA process and certification process takes an extremely long time. Totally unacceptable for a meaningful free-to-play." - Wargaming CEO Victor Kislyi talks World of Tanks on Xbox 360.

Kislyi explained to Polygon that he's been in talks with Microsoft to streamline the company's certification process, because as-of-now he says that the QA and certification process on Xbox 360 is far too long, especially for free-to-play games.

"The good thing is with online games, sometimes if you screw up, you can do frequent updates," he noted. Whether Microsoft will actually listen is a different matter, however.

"We are working with them to do quicker updates," he said. "We will see, there is a lot of work on the technical side and on the administrative side which should resolve in the acceptable quality of the product, including updates of the product including speed and rates. So we will see."
Interessant artikel wel. Wel typisch dat ze die exclusieve game redelijk groots hebben aangekondigd maar de devs niet echt happy lijken. Dat certification process mag wel wat soepeler bij zowel Microsoft als Sony. Bij de PS3 kwam Walking Dead episodes soms 4 weken later in Europa door het certification process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:32:
[...]

Nee, omdat werkelijk ieder punt dat bij de PS4 _vermoedelijk_ beter/sneller is, of dat bij de X1 negatief is, wordt omgebogen naar speculatie, niet ter zake doende, niet bevestigd of wat dan ook. Alles om maar geen negatief nieuws of minder positief nieuws over de X1 te hoeven horen bij sommigen.
Alsof het omgekeerde niet gebeurt :?. Ieder positief punt van de One wordt de grond ingeboord terwijl de ps4 opgehemeld wordt met features die net zo min speciaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op de man/groep spelen wordt nergens gewaardeerd, ook op tweakers niet

Waarom hebben sommige mensen niet door dat:

- Cloud door zowel Sony als Microsoft gebruikt wordt, evenals door de meeste developers/uitgevers, en dat de enige pro die Microsoft heeft is dat het het als marketing aspect gebruikt.
- De hardware van de PS4 sneller is en meer kracht in huis heeft
- Kinect een gimmick is die het ding simpelweg duurder maakt; de PS Move kan in de basis het zelfde (true, niet met alleen je handen), maar het gaat om motion capturing, waarbij de Sony variant simpelweg goedkoper is.
- Beide systemen even goed bruikbaar zijn als mediasysteem
- De PS4 op dit moment zeker de hoogste ogen gooit, alles overziende.

Elk van de bovenstaande punten worden keer op keer in twijfel getrokken, veelal met argumenten als 'dit of dat is niet aangetoond'. Maar de keerzijde is echter ook niet aangetoond. Dit is alles gebaseerd op hardnekkige geruchten, berekeningen van gerenommeerde tech sites en deels bevestigde informatie. Neem dit dan voor waar aan totdat het tegendeel blijkt ;)

edit:
Waar het hier om gaat is dat er twee spelcomputers vergeleken worden. Wat er dan echt toe doet is mijns inziens het volgende:

- prijs
- pure kracht -> mooie plaatjes en goede prestaties
- spelaanbod

Al de rest is bijzaak.

Spellen is voor de beide systemen, zo kijk ik ernaar, nagenoeg gelijk. De meerderheid van de spellen is namelijk multiplatform en voor nagenoeg alle exclusives is een tegenhanger op het andere platform.

Prijs is duidelijk in het voordeel van Sony
De hardware is _ja ja, op basis van geruchten en speculatie_ duidelijk in het voordeel van Sony.

bijzaken die, zonder uitzondering, geen systemsellers zijn:

- mediaspeler functionaliteit
- tv eigenschappen
- motion rotzooi zoals Move en Kinect
- Ontwerp van de consoles
- Backward compatibility (Gaikai)
- Vita compatibility
- Glass / tablet / telefoon support
- De controller (is puur een kwestie van smaak)
- Wel / geen headset die meegeleverd is.

@ onderstaande reacties.

Nee, ik hoef niet iedereen een mening op te leggen. Maar de geschiedenis heeft (op GoT) al meerdere malen bewezen dat ieder topic waar iets gaat over Playstation en Xbox, netzo als Android en Apple, een hate it or love it topic is. Het draait in deze topics feitelijk om het vergelijken van de zaken om te bepalen welk beter is. En met dat in het achterhoofd is het opvallend dat de X1 op punten waar ze simpelweg 'achter' staan op de PS4, door een aantal lieden met een onbegrensde motivatie doorgegaan wordt om die punten te weerleggen.

@boe
Nee, ik negeer je niet, ik was nog bezig met deze edit!

Het omgekeerde zal ongetwijfeld ook gebeuren, maar zeker wel in een aanzienlijk mindere mate. In mijn post probeer ik een en ander zo neutraal mogelijk weer te geven. Ook Sony heeft een hoop crap in zijn console gepropt. Dat schaar ik onder de niet-system seller punten.

@ martinspire
Hoezo, Sony staat met cloud in de kinderschoenen en Microsoft is in een vergevorderd stadium? Nadat er artikelen gelinkt zijn dat PS3 exclusive ontwikkelaars daar 4 jaar terug ook gebruik van maakten, is het nog niet voldoende en blijf je volharden dat Microsoft verder is dan Sony op dat gebied. Terwijl beide bedrijven toch even lang tech bedrijven zijn en de ontwikkelingen ongetwijfeld beiden vanaf dag 1 al volgen en er mee spelen.

[ Voor 55% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:41:
En dan? Moeten die mensen sorry zeggen? Moeten die mensen een PS4 kopen?
Ok, PS4 heeft op papier de betere hardware, en nu?

Misschien moet jij eens accepteren dat lang niet iedereen dezelfde wensen, voorkeuren en meningen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds wanneer moeten we allemaal maar zo skeptisch zijn?
- Cloud door zowel Sony als Microsoft gebruikt wordt, evenals door de meeste developers/uitgevers, en dat de enige pro die Microsoft heeft is dat het het als marketing aspect gebruikt.
Sony gebruikt hem voornamelijk voor Gaikai (daar zit ook marketing achter hoor) en MS voor cloud (powered) gaming. Beiden zijn echter mooie technieken, dus mag je dat niet mooi vinden? Verder lijkt het erop dat MS dichter bij een oplossing is en het bij Sony nog vooral in de kinderschoenen staat. Ze hebben het echter bij Sony nog niet nodig gehad om gamers over te halen, maar anders kwam dat er ook wel aan.
Hoewel vergelijken lastig gaat, denk ik wel dat de PS4 inderdaad sneller is. Maar om nou te zeggen dat dit een groot probleem is, nee.
- Kinect een gimmick is die het ding simpelweg duurder maakt; de PS Move kan in de basis het zelfde (true, niet met alleen je handen), maar het gaat om motion capturing, waarbij de Sony variant simpelweg goedkoper is.
De Kinect is voor sommigen misschien niet meer dan een gimmick, net als een touchpad op een controller een gimmick kan zijn. Echter is de hardware wel wat indrukwekkender dan de Move Camera en heb je (van wat we nu weten) meer integratie van de Kinect. Die overigens niet alleen om het herkennen van mensen draait, maar ook stemherkenning. Iets wat bij de PS4 totaal afwezig lijkt te zijn.
Klopt
Qua prijs: Ja, Qua hardware: Ja. Qua Games: persoonlijk, maar voor mij niet.
Elk van de bovenstaande punten worden keer op keer in twijfel getrokken, veelal met argumenten als 'dit of dat is niet aangetoond'. Maar de keerzijde is echter ook niet aangetoond. Dit is alles gebaseerd op hardnekkige geruchten, berekeningen van gerenommeerde tech sites en deels bevestigde informatie. Neem dit dan voor waar aan totdat het tegendeel blijkt ;)
Er is natuurlijk voor alle argumenten wat te zeggen, maar in deze fase (lancering nog enkele maanden weg) vind ik het wel opvallend dat de PS4 vooral opgehemeld lijkt te worden met beloften, maar dat bij de X1 maar meteen voorbeelden gebruikt moeten worden en er sterke (negatieve) geruchten meteen voor waar worden aangenomen.

Ik zeg niet dat de X1 het hallelouja gaat worden, maar ik blijf het raar vinden dat men blijkbaar maar voor 1 console moet gaan kiezen. Beiden hebben zo hun positieve punten (ik laat het maar even in het midden welke dit zijn, anders wordt het meteen weer afgebrand :X ) en beiden bieden mooie perspectieven voor de toekomst.

Ik heb in ieder geval erg veel zin in de volgende generatie. Zeker als ik zie wat voor toffe games er nu al aan lijken te komen. Toch moeten we nog even wachten, waarbij het wachten wat gemakkelijker wordt door de releases van de nieuwe Splinter Cell, GTA 5, Saints Row 4, Ducktales Remasterd (jaja 8) ) Lost Planet 3, Diablo 3, Batman Arkham Origins, Gran Turismo 6, Beyond Two Souls en meer.

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Iets vriendelijker mag ook wel

Mag ik vragen waarom je niet op mij reageert, of heb je gewoon zin om keer op keer dezelfde post neer te zetten? Ik beweer dat het omgekeerde ook gebeurt, vervolgens bewijs je mijn punt met die comment.

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:50:
Ik heb in ieder geval erg veel zin in de volgende generatie. Zeker als ik zie wat voor toffe games er nu al aan lijken te komen. Toch moeten we nog even wachten, waarbij het wachten wat gemakkelijker wordt door de releases van de nieuwe Splinter Cell, GTA 5, Saints Row 4, Ducktales Remasterd (jaja 8) ) Lost Planet 3, Diablo 3, Batman Arkham Origins en meer.
Je vergeet Gran Turismo :/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:54:
[...]

Je vergeet Gran Turismo :/

Haha whoops. Net als Beyond Two Souls zie ik nu. Nouja ik zat de 360 releaselist door te spitten. Sorry, gewoonte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Well that escalated quickly.... _O-

Mensen we hadden zo'n mooie discussie over cloud ondersteuning in games. Zelfs onderbouwd!
Waarom halen jullie al die andere dingen er weer bij? :F

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

(er staan inmiddels 6 posts achter, maar ik had mijn vorige post nog geedit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:03:
(er staan inmiddels 6 posts achter, maar ik had mijn vorige post nog geedit)
Ik zie het nu pas, maar wat ik bedoelde met kinderschoenen is dat ze bij MS al diverse cloud-voorbeelden hebben (ook van developers) zoals dat asteroïden voorbeeld en de drivatar van Forza (hoewel niet bijster bijzonder, is het wel al uitgewerkt). Bij Sony hebben we op wat opmerkingen in diverse interviews nog maar bar weinig gezien, daar waar een Titanfall al heeft aangegeven dat MS het beter voor elkaar had.

Het gaat ook niet alleen om dedicated servers, dat is zeker niet nieuw (volgens mij 2 decennia oud nu) maar meer dat ze ook berekeningen an sich naar de client doorsturen. Persistant worlds zijn ook niet nieuw (ik gaf Age of Empires al aan), maar het is wel fijn als dergelijke zaken niet alleen op papier staan.

Verder wimpel je nu weer wat voor of nadelen weg met "dat is niet relevant". Dat is voor jou misschien niet relevant maar voor anderen wel. Plus dat je niet persé hoeft te kiezen. Tenminste er zijn zat gamers die ook gewoon beiden halen. Dus in dat opzicht vind ik dat er wel wat gematigder gereageerd mag worden. Ook al ben je het er niet mee eens (dat is prima), dan hoef je er nog niet meteen met gestrekt been in te vliegen, puur om je punt willens en wetens te moeten maken.

Daarom zou ik mijn eerder gemelde voorstel wederom willen doen door dit topic toch vooral te beperken tot nieuwsberichten en minder richting "welke console kies je en waarom". Vooral ook omdat dat laatste al snel wordt terneergeslagen, simpelweg omdat men niet kan begrijpen dat een dergelijke keuze erg persoonlijk is.
Overigens zie je dit niet alleen bij Playstation vs Xbox of Apple vs Google vs Microsoft, maar ook bij automerken, voetbalclubs, woonplaatsen en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:15:
[...]

Daarom zou ik mijn eerder gemelde voorstel wederom willen doen door dit topic toch vooral te beperken tot nieuwsberichten en minder richting "welke console kies je en waarom". Vooral ook omdat dat laatste al snel wordt terneergeslagen, simpelweg omdat men niet kan begrijpen dat een dergelijke keuze erg persoonlijk is.
Overigens zie je dit niet alleen bij Playstation vs Xbox of Apple vs Google vs Microsoft, maar ook bij automerken, voetbalclubs, woonplaatsen en meer.
Dat gaat niet lukken, simpelweg omdat daarop niet gemodereerd wordt én omdat dit soort topics juist uitlaatkleppen zijn voor al dergelijke discussies die in de product specifieke topics niet geduld worden.
En dat dit bij de consoles niet alleen voorkomt, daarin heb je helemaal gelijk. Maar dat komt omdat iedereen zijn persoonlijke voorkeur heeft.

Ook voor jouw geldt, iets vriendelijker mag ook wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 22-07-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:01
Waar het hier om gaat is dat er twee spelcomputers vergeleken worden. Wat er dan echt toe doet is mijns inziens het volgende:

- prijs
- pure kracht -> mooie plaatjes en goede prestaties
- spelaanbod

Al de rest is bijzaak.
Aha, voor mij geeft de controller en het spelaanbod de doorslag. Al was de X1 200 euro duurder, dan zou ik daar nog steeds voor gaan. En mooie plaatjes tja, heb liever dat de ontwikkelaar zich focust op de goede uitgebreide online gameplay, want dat bepaalt voor mij vooral de replay value. Welke punten voor iemand belangrijk zijn is dus heel subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:15:
[...]

Ik zie het nu pas, maar wat ik bedoelde met kinderschoenen is dat ze bij MS al diverse cloud-voorbeelden hebben (ook van developers) zoals dat asteroïden voorbeeld en de drivatar van Forza (hoewel niet bijster bijzonder, is het wel al uitgewerkt). Bij Sony hebben we op wat opmerkingen in diverse interviews nog maar bar weinig gezien, daar waar een Titanfall al heeft aangegeven dat MS het beter voor elkaar had.

Het gaat ook niet alleen om dedicated servers, dat is zeker niet nieuw (volgens mij 2 decennia oud nu) maar meer dat ze ook berekeningen an sich naar de client doorsturen. Persistant worlds zijn ook niet nieuw (ik gaf Age of Empires al aan), maar het is wel fijn als dergelijke zaken niet alleen op papier staan.
Ok nog een keer dan.
Er zijn al diverse cloud-voorbeelden van Playstation games, zelfs Sony Publishers die dit soort cloud integraties hebben.

Wat uncharted 3 al deed in de wolk:
- Live debugging in Games tijdens de Beta.
- Tutorial messages/Intro message op S3 storage
- Profile/customisation changes -> S3 storage
- MatchMaking -> AWS
- Opslaan Match results, zodat je die kunt terugkijken via de Uncharted website.

Wat MediaMolecule al deed in de wolk:
- Game Services
- UGC opslag (6miljoen levels)
- LBP.me hosting
- Matchmaking
- Game Servers
- Streams van Gamesessies
- On-demand Test environments

En zo zijn er nog wel wat meer die met de wolk bezig zijn. Men hangt het alleen niet aan de grote klok zoals Microsoft dat nu doet ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Het topic is weer een beetje opgeschoond en gaat nu dan ook weer open.

Ik zou iedereen er aan willen herinneren dat de voorwaarden van Tweakers en het beleid van Gathering of Tweakers hier gewoon van kracht is. Helaas wordt dat hier regelmatig door verschillende mensen vergeten. We hebben onder de moderaters van Spielerij en Softe Goederen gediscussieerd hoe hier mee om te gaan. Uiteindelijk hebben we besloten dat, omdat de oude topicwarning al genoeg zou moeten zijn om het te voorkomen maar dit schijnbaar niet genoeg is, we strenger gaan modereren hier.

Dit houdt in dat we reactie's die buiten de beleid of de voorwaarden vallen sneller en/of zwaarder gestraft zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
*knip, gaat over verwijderde reactie* Ik ga beide consoles kopen. Net zoals de vorige 2 generaties. Echter vind ik de negatieve sfeer die aan ieder berichtje over de X1 gekoppeld wordt echt onzinnig. De consoles zijn nog niet eens uit en de X1 is DOA... Terwijl we het niet eens over de games hebben. Ten aanzien van de exclusives bij de launch kijk ik meer uit naar de games voor de X1 dan die van de PS4 en ik verwacht in het eerste half jaar dat de PS4 daarin nog achter gaat lopen. Ik denk dan aan Dead Rising 3, Forza, Titanfall, Project Spark. Ik vind het daarom enigszins jammer (aan de andere kant wel bewonderenswaardig) dat Sony nog zich heel erg heeft gericht op de PS3 dit jaar.

Echter, de Tflops, de opnamecapaciteiten, de remote play, etc zijn natuurlijk veel belangrijker dan games.. :+ :z

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 23-07-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:18:
*knip, gaat over verwijderde reactie* Ik ga beide consoles kopen. Net zoals de vorige 2 generaties. Echter vind ik de negatieve sfeer die aan ieder berichtje over de X1 gekoppeld wordt echt onzinnig. De consoles zijn nog niet eens uit en de X1 is DOA... Terwijl we het niet eens over de games hebben. Ten aanzien van de exclusives bij de launch kijk ik meer uit naar de games voor de X1 dan die van de PS4 en ik verwacht in het eerste half jaar dat de PS4 daarin nog achter gaat lopen. Ik denk dan aan Dead Rising 3, Forza, Titanfall, Project Spark. Ik vind het daarom enigszins jammer (aan de andere kant wel bewonderenswaardig) dat Sony nog zich heel erg heeft gericht op de PS3 dit jaar.

Echter, de Tflops, de opnamecapaciteiten, de remote play, etc zijn natuurlijk veel belangrijker dan games.. :+ :z
100% mee eens. Ik ga voor de PS4 maar vind de XB1 ook een interessante console. Die gaat er ergens volgend jaar ook wel komen. Word zo moe van het eindeloze gezever over wat de beste console is, wie welke features als eerste had. Wat maakt het uit? Het draait toch om de games? Geniet gewoon van het aanbod van zowel Sony als Microsoft. Er hoeft toch geen winnaar te zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 23-07-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
kazuka schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:26:
[...]

100% mee eens. Ik ga voor de PS4 maar vind de XB1 ook een interessante console. Die gaat er ergens volgend jaar ook wel komen. Word zo moe van het eindeloze gezever over wat de beste console is, wie welke features als eerste had. Wat maakt het uit? Het draait toch om de games? Geniet gewoon van het aanbod van zowel Sony als Microsoft. Er hoeft toch geen winnaar te zijn?
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het maakt echt niet zoveel uit of console X of Y nu de 'winnaar' is, zolang de installed base maar redelijk is komen de multiplatform spellen toch wel (en first party spellen ook natuurlijk). Concurrentie is alleen maar fijn, dat hebben we deze generatie ook weer gezien. Zonder Xbox Live had online gaming op consoles er waarschijnlijk nog iets anders uitgezien. Ik heb nu een voorkeur voor de PS4, maar ik hoop dat de XOne ook gewoon goed verkoopt. Daar heb je als consument alleen maar voordeel van. En als het alleen maar om de graphics ging, dan zat ik nu wel op de PC te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Het topic is opgeruimd en is nu weer open. Een aantal huishoudelijke mededelingen:

- Mocht het weer flink de foute kant op gaan, dan zal dit topic permanent op slot gaan
- Kom je een buitensporige reactie tegen? Rapporteer het dan! Ga er zelf NIET op in
- Buitensporige reacties zullen eerder en/of zwaarder worden gestraft, indien nodig met een ban :N

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 23-07-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De afgelopen paar dagen weinig nieuws trouwens. Ik hoop dat dit door het weer komt. Overigens is de nieuwe PU weer uit met een behoorlijk uitgebreide E3 rapportage. Interessant leesvoer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:07:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De afgelopen paar dagen weinig nieuws trouwens. Ik hoop dat dit door het weer komt. Overigens is de nieuwe PU weer uit met een behoorlijk uitgebreide E3 rapportage. Interessant leesvoer in ieder geval.
Gisteren nog nieuws over het opnemen van gameplay. X1 neemt de laatste 5 minuten op (of 30 seconden bij het handmatig markeren) en de PS4 de laatste 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Waarbij dat laatste alweer enigzins ontkracht is door sony zelf. Kan de link even zo snel niet meer vinden. Staat in ieder geval een link naar de bron in een reactie op het artikel van tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chrosser schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18:
Waarbij dat laatste alweer enigzins ontkracht is door sony zelf. Kan de link even zo snel niet meer vinden. Staat in ieder geval een link naar de bron in een reactie op het artikel van tweakers
Die uitspraak is gisteren door Sony ontkracht na het bericht van Microsoft.

http://www.computerandvid...-gameplay-sony-clarifies/

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-07-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik vind dat wel lollig zo'n functie, er gebeurt natuurlijk bijna nooit iets wat de moeite waard is om te zien (tenzij je een pro bent), maar die paar keer dat je het wel nodig hebt is het natuurlijk wel mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
SeamusXanthus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:25:
Ik vind dat wel lollig zo'n functie, er gebeurt natuurlijk bijna nooit iets wat de moeite waard is om te zien (tenzij je een pro bent), maar die paar keer dat je het wel nodig hebt is het natuurlijk wel mooi meegenomen.
Idd meestal is het gewoon volspammen met nutteloze video's op youtube. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of beide consoles dan ook nog een bepaalde sectie op de dashboard hebben met de "best of" en "populair" inzendingen. Bij steamcommunity heb je iets dergelijks ook en dat is daar best vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
SeamusXanthus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:25:
Ik heb wel vaker gehad dat je bijvoorbeeld een vage bug tegenkomt in een spel (bijv. je zit vast op een onmogelijke plek) dan is het wel gaaf dat je dat kunt opnemen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat wel een pluspunt is van de X1 opname ten opzichte van de PS4 opname, even daargelaten dat de opnames van de PS4 zo'n 3 x zo lang zullen zijn, is dat je ongetwijfeld met een picture in picture in bijvoorbeeld de rechter onderhoek zal kunnen zien wat Kinect opgenomen heeft. En dat je dus de actie in het spel kan matchen aan de actie (of gelaatsuitdrukking) op de bank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soort van wat Kinect Adventures ook doet bedoel je? Die maakt gedurende de game ook wat foto's die je dan vervolgens kunt delen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Singstar doet dat ook. Maar vanaf nu staat het voor de Xbox dus helemaal los van het spel, omdat het de box zelf is die de opnames maakt. En het lijkt me toch niet ondenkbaar dat de opnames van Kinect daarvoor ook kunnen worden gebruikt!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Laat maar komen die PS4 :D

[ Voor 38% gewijzigd door CR1691 op 24-07-2013 12:54 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er niet verkeerd uit.

Weet overigens niet of dit al gemeld was, maar bij de FCC verificatie (om je hardware in de VS uit te kunnen brengen) kwam naar voren dat ie 275x53x305 mm groot is, 2.8kg weegt en dat de werktemperatuur tussen de 5 en 35 graden ligt (PS3 is een stuk groter, weegt 5kg of 3.5kg voor de slim en zit op een werktemperatuur van tussen de 35 en 45 graden met uitschieters naar 60 graden welke vaak een Yellow Light of Death kon geven).

Al met al indrukwekkend dat ze al die hardware in zo'n kleine lichte doos hebben gekregen waarbij me ook de temperatuur wel verbaasd. Vraag me echt af hoe dat er nou van binnen uitziet.

Is dat filmpje hierboven van een demo-model of is dat echt een werkende console? Bij IGN hadden ze namelijk een demo-model gehad waar ze verder dus weinig mee konden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.t3.com/reviews/sony-ps4-review

Hier het bijbehorende artikel. Ze hebben in feite alles kunnen testen wat wij straks bij release aan kunnen schaffen/downloaden.

[ Voor 22% gewijzigd door CR1691 op 24-07-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus hij werkt ook nog gewoon? Nice!

Zal helaas wel een NDA op zitten denk ik, maar wel erg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Die controller ziet er zoveel beter uit dan de DS3. Dit is de eerste PS controller die ik echt in mijn handen wil hebben. Ziet er veel comfortabeler uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Martinspire schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:13:
Ziet er niet verkeerd uit.

Weet overigens niet of dit al gemeld was, maar bij de FCC verificatie (om je hardware in de VS uit te kunnen brengen) kwam naar voren dat ie 275x53x305 mm groot is, 2.8kg weegt en dat de werktemperatuur tussen de 5 en 35 graden ligt (PS3 is een stuk groter, weegt 5kg of 3.5kg voor de slim en zit op een werktemperatuur van tussen de 35 en 45 graden met uitschieters naar 60 graden welke vaak een Yellow Light of Death kon geven).

Al met al indrukwekkend dat ze al die hardware in zo'n kleine lichte doos hebben gekregen waarbij me ook de temperatuur wel verbaasd. Vraag me echt af hoe dat er nou van binnen uitziet.

Is dat filmpje hierboven van een demo-model of is dat echt een werkende console? Bij IGN hadden ze namelijk een demo-model gehad waar ze verder dus weinig mee konden doen.
Die van '5 en 35' graden is de omgevingstemperatuur waarin je mag verwachten dat hij goed werkt: niet de temperatuur van de chips en dergelijke. ;) Vrijwel alle producten zitten tussen die 5 en 35 graden, opslag is meestal iets van -20 tot +40 graden. De Xbox One zal waarschijnlijk hetzelfde 'advies' van Microsoft meekrijgen: zit je in een ruimte waar de temperatuur tussen de 5 en 35 graden is, dan kan je verwachten dat het apparaat goed werkt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 24-07-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar waarom zeggen ze dan dat de temperatuur bij de PS3 veel hoger lag?

[ Voor 1% gewijzigd door Martinspire op 24-07-2013 13:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Martinspire schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:31:
Maar waarom zeggen ze dan dat de temperatuur bij de PS3 veel hoger lag?
Wie zegt dat?
Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!