swopdark schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:32:
[...]
[...]
hmm interresant, Sony heeft tijdens de presentatie va de PS4 in februari al gesproken over een secondairy custom chip maar verder weten we niks. Dit zou heel goed deze Cortex A5 proccessor kunnen zijn? Deze chip is verantwoordelijk voor alle background proccessen zoals downloaden van patches, syncen met servers, maar ook decoderen van video voor de PVR en Vita als second screen naar ik begreep. Is de A5 daar wel krachtig genoeg voor of zullen ze een nieuwer ontwerp hebben toegepast?
Toch ook even over de xbox one vs PS4 qua horsepower:
Het is toch allang bekend dat de PS4 op vrijwel alle vlakken superieur is aan de xbox one?
Het lijkt er nu zelfs op dat de sony drivers en tools ook nog eens beter zijn dan die van Microsoft (had ik iig niet verwacht) Het feit dat MS nieteens aan het beweren is dat ze de meeste krachtige hardware hebben zegt me genoeg aan te nemen dat de panic button is ingedrukt op het moment dat Mark Cerny de 8 gig Gddr5 had bekend gemaakt.
Heb je voor de schuine tekst ook nog een bron? Voor zover ik weet hebben we van de (grote) 3rd party ontwikkelaars alleen gehoord dat het krachtige hardware is en verdere nutteloze marketingpraat.
Panic buttons is meteen wel weer wat overdreven. MS heeft bij de 360 ook nooit aangegeven dat het de krachtigste hardware was. Net als nu melden ze gewoon dat het krachtige hardware is. Een ultra-specs pc is waarschijnlijk ook nu wel sneller dan wat ze uit de PS4 kunnen halen, dus wat dat betreft is dat ook wel wat larie.
Microsoft praat niet meer over specifieke hardware maar over 5 billion transistors in the box, gaan een verhaal afsteken over de "cloud" als een limietloos powerhouse, upgraden last minute nog even de esram module op de APU en roepen dat vergelijken van hardware onbegonnen zaak is. Ja zou ik ook doen als ik wist dat ik de underdog was.
De eSram is helemaal niet geupgrade, maar hij kan meer dan wat men had. Er waren waarschijnlijk wel wat aanwijzingen dat er meer in zat, maar men had dat er nog niet uitgehaald, wat wil duiden op de ontwikkeling van de SDK zelf.
Sony is qua specs verder ook nog helemaal niet duidelijk geweest. Op de 8GB DDR en de Jaguar na, weten we nog niet 100% zeker wat erin gaat zitten, daar waar MS al wel wat meer heeft laten zien. Daarnaast hadden ze veel meer gezeur over de DRM dan over de mindere specs.
Wat een gelul, de PS4 gaat net zoals de 360 dat deed tov de ps3 gewoon betere plaatjes, betere AA en meer effecten, resolutie en framerate geven. Puur op architectuur. Als er geen verschil zou zitten in een radeon HD7850 vs een radeon HD7770 waarom koopt dan niet iedereen een radeon HD7770 want die is een stukje goedkoper. Als DDR3 geheugen voor GPU net zo goed was als dat gddr5 dat is waarom plakken videokaart bouwers dan geen ddr3 geheugen op hun high end kaart?
Hoewel videokaarten altijd GDDR5 geheugen hebben, hebben SoC systemen nog altijd alleen DDR3 of een combinatie van beiden gehad. Er zijn al reeds wel systemen vergelijkbaar met de Xbox One (ook dat eSram is niet bepaald nieuw, de 360 heeft eDram als vergelijkbare methode), maar er is er nog geen waar alleen GDDR5 in zit, waardoor we dus nog niet goed weten wat voor effect dit op de CPU heeft.
Verder zijn sales van pc hardware altijd lastig te vergelijken aangezien er zoveel verschillende varianten zijn. Maar de tweaker zal al sneller een duurdere maar krachtigere versie kiezen. Prijs/prestatie is vaak ondergeschikt aan de wens om nog snellere hardware te kunnen gebruiken.
Je kan lullen tot je krom ligt maar specs wise wint de ps4 hands down van de xbox one. Als je wat verder kijkt dan de mayor nelson tweets dan lees je her en der dat devs reeds beweren meer te kunnen halen uit de ps4 dan de xbox one
Nogmaals, heb je daar een bron van? Ik kom alleen wat PS only of PS centered developers tegen die iets dergelijks roepen, geen 3rd party ontwikkelaars die dergelijke uitspraken doen.
Daarbij nemende de bredere developer support voor de PS4
Ow? Op wat indies na hebben we er nog weinig van vernomen. Verder moet MS (eigenlijk net als Sony) nog meer details bekend maken. Momenteel weten we alleen wat over self-publishing voor de PS4, maar verder ook niets.
, hij is goedkoper en ja kan ook nog eens je HDD verwisselen over een jaar of 3~4 wanneer het nodig wordt.
Iets wat de gemiddelde gamer ook vaak al niet doet
Niks geen gerommel met externe HDD's
Tuurlijk, je hebt geen forza of halo maar je krijgt een hoop meer.
Op betere hardware na is het anders evenveel voor minder?
Windows 8 RT en mobile flopt reeds keihard
Dat is lulkoek. Het doet het prima, alles zit nog in de plus. Alleen Windows RT heeft het lastig, maar verder heeft MS alles nog in de hand. Het is alleen lastiger dan een aantal jaar geleden op de smartphonemarkt omdat er meer verzadiging is en op de OS markt hebben ze er last van dat de meesten al op Windows 7 zijn overgestapt (waarbij de drang naar nieuwe hardware minder is en men dus ook minder snel aan een nieuw OS toe is. Wederom weer aardige speculatie zonder onderbouwing.
dus dat extra OS draaiend op dat dode platform is meer een last als een lust.
Een behoorlijke aanname wederom. Waarom kan Windows niet werken op de console als je nu al ziet dat het met het aanbod van Apps al niet onaardig is?
netflix gaat ook heus wel draaien op de ps4. Kijk naar de vita en hoe je daar on the fly wisselt tussen game, brower en youtube... als het PS4 os slechts een beetje lijkt op het vita os dan zijn er al een hele hoop gamers gelukkig.
Dat Vita OS is inderdaad erg nice, maar op een promo-video na hebben we er ook nog weinig van gezien bij de PS4.
Met sommige uitspraken die je doet mag je echter wel wat meer onderbouwing plaatsen, want nu lul je gewoon wat mensen na en je hebt daarbij ook een redelijk negatieve houding jegens de X1.
Niet dat je geen mening mag hebben of uitspraken mag doen, maar het stoort me al langer dat men net doet alsof de X1 een gehandicapte 386 is, om vervolgens ook hele luchtige conclusies te trekken die weinig hout snijden. Zeker ook omdat hier eigenlijk niemand nog iets met de consoles gedaan hebben. De ervaringen op Comic-Con zijn in ieder geval wel positief:
http://www.techradar.com/...blic-play-through-1167234
[
Voor 3% gewijzigd door
Martinspire op 21-07-2013 00:59
]