Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Ik heb ze niet geteld, maar ik kan je garanderen dat ik in al die maanden meer dan 100 reacties van verschillende mensen heb gelezen die ertegen zijn. Dat zal wel allemaal een en dezelfde persoon zijn. Laten we er verder maar over op houden, aangezien je vast blijft houden aan je onderzoek en de shitstorm volledig negeert.
Nee, ik negeer helemaal niets, ik kom met enige onderbouwing aan op losse kreten die jij hier op het forum los laat.... Wanneer je een garantie afgeeft, moet je ook met bewijzen komen die je mening onderbouwen.

Dit is precies wat ik ook heb geschreven in het andere topic betreffende het ranten, je wil van alles duidelijk maken en vooral de Xbox One en de mensen die hier voor gaan in een negatief daglicht zetten, echter wanneer het op feiten aankomt is het ijs waar je overloopt flinterdun, sterker.... Het zit vol met wakken...

Als laatste, die shitstorm wordt gecreëerd door mensen die ongefundeerd dingen roepen, vooral omdat ze er;
A. Lol in hebben,
B. Er moeite mee lijken te hebben om de keuze van een andere te respecteren.
C. Gewoon maar wat lopen te trollen
D. moet ik door gaan?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even geheel iets anders. Ik wist niet dat deze nog liep, maar er is vooralsnog weinig veranderd in de Twitter battle van Gamespot. Met bijna 100.000 votes staat het 91% tegen 9% voor de PS4. Dit is natuurlijk een fractie van de totale community, maar het blijft een bizarre uitslag.

http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Wat zegt dit? Heel weinig.... Misschien hebben de (toekomstige) Xbox One kopers helemaal geen behoefte om hun console te pre-orderen.
winkels werken
Meen je dit? Dus X1 kopers hebben geen behoefte om voor te bestellen en dit verklaart het verschil in pre orders? Ik hoop toch niet dat je dit serieus bedoelt. Je weet zelf ook wel waarom de PS4 dik voor ligt.
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Nee, ik negeer helemaal niets, ik kom met enige onderbouwing aan op losse kreten die jij hier op het forum los laat.... Wanneer je een garantie afgeeft, moet je ook met bewijzen komen die je mening onderbouwen.

Dit is precies wat ik ook heb geschreven in het andere topic betreffende het ranten, je wil van alles duidelijk maken en vooral de Xbox One en de mensen die hier voor gaan in een negatief daglicht zetten, echter wanneer het op feiten aankomt is het ijs waar je overloopt flinterdun, sterker.... Het zit vol met wakken...
Tja, jij verwacht dat ik iedere gelezen reactie voor je ga specificeren ofzo? En ja, alle negatieve publiciteit is afkomstig van internet trolls.. Wat ik al zei: laten we er maar over ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Origins schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:20:
[...]

Misschien hebben een groot aantal PS4 gamers ook wel een idee van ik heb helemaal geen behoefte om een pre-order te plaatsen..

Feit is gewoon dat de Pre-order van de PS4 meer zijn dan de Xone op dit moment.

Overigens valt het me wel op dat iets wat in het voordeel spreekt van PS4 en nadeel van Xbone je behoorlijk gefrustreert overkomt.
Het zou mij een worst wezen welk platform het grootste word, ik schaf zowel een One als PS4 aan.... De One vooral voor de multiplayer ervaring die op basis van mijn huidige ervaringen met de PS3 en 360 in het voordeel van de Xbox uitvalt. De PS4 zal ik aanschaffen voor een aantal singelplayer games.

Ik ben helemaal niet gefrustreerd, Ik heb alleen wat tijd over om sommige in mijn ogen trollige uitspraken van repliek te voorzien. Mijn onderzoekje van gisteravond hielp natuurlijk ook mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Waar ik dit op baseer? Op de enorme shitstorm die al maanden op internet bezig is omtrent alles wat met de X1 te maken heeft (ja, ook veel mensen die de X1 willen kopen zien Kinect als een verplicht obstakel). Een onderzoekje onder 100 X360 gebruikers die Kinect al hebben, vind ik net zo min representatief. Doe dat onderzoek eens onder mensen die geen console hebben, maar wel een next gen console willen en nog geen keuze hebben gemaakt. Zal de uitkomst dan hetzelfde zijn? De consoles zijn nog niet uit, dus speculeren mag altijd. Als de Eye bij de PS4 geleverd zou worden, zou ik exact hetzelfde "denken". :)
De "shitstorm" op internet? De enige shitstorm op amndere fora zijn steeds dezelfde gebruikers die steeds dezelfde argumenten herhalen, beetje als hier op tweakers zeg maar. En ja ik zit op Gamespot, oxm, ign, engadget etc. Als je er met een kam doorheen zou geen kom je denk ik op totaal 1000 mensen die alle fora afromen en overal dezelfde comments plaatsen op Xbox berichten. Niet echt een shitstorm als je het mij vraagt.

Over preorders en verkopen :

Verhouding PS3 - Xbox 360 in europa (behalve UK) is op het moment al 2-1, als we de preorder verhalen van een paar kleine winkels in NL moeten geloven is het daar 3-1. dat is niet veel anders dan nu.

Mijn lokale Game stores (zitten er 3 bij mij in de buurt) geven aan dat de PS4 en Xbox one redelijk gelijk op gaan, ze maken zich meer zorgen om de vooraad PS4 omdat de allocatie PS4 per store veel lager is dan de Xbox one, het lijkt er dus op dat MS of meer consoles beschikbaar heeft bij launch of zich op andere markten richt dan de UK.

In de VS zijn de day one consoles nu zo goed als overal uitverkocht. Voor de E3 stond de stand in de VS op 75000 PS4, 45000 Xbox one (volgens vgchartz), daarna zijn er nooit meer cijfers naar buiten gebracht, alleen speculaties,

Ik denk dat we dus kunnen aannemen dat de verhouding PS4 - Xbox one niet veel anders zal zijn als dat die nu is (50-50) wereldwijd, maar dat is speculatie.

Het schijnt voor sommige mensen moeilijk te zijn dingen in perspectief te plaatsen. De wereld is een stuk groter dan je eigen achtertuin, ik kan me ook compleet vinden in het onderzoek van bullet, de meeste mensen die ik ken (ook de wat oudere gamer met kinderen) hebben geen issues met kinect of de nieuwe functies. Overigens in mijn vrienden groep (UK dan vooral) gaan mensen die nu een PS3 hebben voor de PS4, mensen die een 360 hebben voor de one en mensen die allebei hebben gewoon weer voor allebei.

Het is geen wedstrijd, je leven hangt er niet vanaf en het is mens eigen om de gemaakte keuze te willen rechtvaardigen (cognitieve dissonantie). Dit betekent niet dat dit het rechtvaardigt om je mening aan anderen op te dringen, feiten en argumenten uit context plaatsen etc, das af en toe gewoon irritant.

respecteer gewoon de keuze en positie van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:28:
[...]

Het zou mij een worst wezen welk platform het grootste word, ik schaf zowel een One als PS4 aan.... De One vooral voor de multiplayer ervaring die op basis van mijn huidige ervaringen met de PS3 en 360 in het voordeel van de Xbox uitvalt. De PS4 zal ik aanschaffen voor een aantal singelplayer games.

Ik ben helemaal niet gefrustreerd, Ik heb alleen wat tijd over om sommige in mijn ogen trollige uitspraken van repliek te voorzien. Mijn onderzoekje van gisteravond hielp natuurlijk ook mee...
Tja als het jou niets uit maakt dan zou je naar mijn mening er objectief in moeten staan, maar gezien je posts afgelopen tijd, komt het nogal over dat je naar een bepaalde kant trekt. (overigens geen probleem)

Echter zoals ik zei de gameshops geven aan wat het verschil is in pre-orders, we zullen pas over een jaar echt kunnen kijken wat het verschil daadwerkelijk is.

Over je onderzoekje.. tja iedereen kan een onderzoek maken niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:37

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:27:
Even geheel iets anders. Ik wist niet dat deze nog liep, maar er is vooralsnog weinig veranderd in de Twitter battle van Gamespot. Met bijna 100.000 votes staat het 91% tegen 9% voor de PS4. Dit is natuurlijk een fractie van de totale community, maar het blijft een bizarre uitslag.

http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/
De uitslag is bizar, maar ik denk ook bijzonder gechargeerd. Geloof nooit dat van die 100.000 votes iedereen in de markt is voor een console. Het blijft op internet 'leuk' om tegen dingen aan te schoppen, en op dit moment is MS daar de lul.
[...]
Meen je dit? Dus X1 kopers hebben geen behoefte om voor te bestellen en dit verklaart het verschil in pre orders? Ik hoop toch niet dat je dit serieus bedoelt. Je weet zelf ook wel waarom de PS4 dik voor ligt.
Vond ik ook geen bijzonder sterk argument, dat de PS4 voor staat moet iedereen op dit moment wel kunnen toegeven denk ik :)
[...]
En ja, alle negatieve publiciteit is afkomstig van internet trolls.. Wat ik al zei: laten we er maar over ophouden.
Niet alle, maar ik denk dat het ook niet extreem is als jij het misschien wilt doen voorkomen. Ja MS krijgt kritiek, veel kritiek, misschien terecht, maar de balans is echt geen 90/10 ofzo wat er ook die diverse polls blijkt, dat geloof ik nooit :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nitraM_Br: Dus MS draait vrijwel alles terug vanwege een paar internet trolls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Op http://www.xboxonevspsfour.com/ zijn er richting de 200.000 stemmen uitgebracht en staat het 25% (Xbox One) vs 75% (PS4), wat me een wat realistischere uitslag lijkt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:35:
Alles????? Wat nou alles?? 2 dingen, DRM en Always On..... Kinect was altijd al uit te zetten en heeft nu de extra feature gekregen dat hij losgekoppeld kan worden...

Die "alles" van jou, is nu exact wat ik bedoel.... Dingen als "alles" benoemen terwijl het er maar een paar zijn.... Je probeert gewoon de beeldvorming te beïnvloeden met uitspraken die niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Hahn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:40:
Op http://www.xboxonevspsfour.com/ zijn er richting de 200.000 stemmen uitgebracht en staat het 25% (Xbox One) vs 75% (PS4), wat me een wat realistischere uitslag lijkt.
Tot dat ik als individu 4x mijn stem uit kan brengen.... Dit soort pols zeggen helemaal niets, zijn erg gemakkelijk te beïnvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 18:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Alles????? Wat nou alles?? 2 dingen, DRM en Always On..... Kinect was altijd al uit te zetten en heeft nu de extra feature gekregen dat hij losgekoppeld kan worden...

Die "alles" van jou, is nu exact wat ik bedoel.... Dingen als "alles" benoemen terwijl het er maar een paar zijn.... Je probeert gewoon de beeldvorming te beïnvloeden met uitspraken die niet kloppen.
JA alles wat de Xbox van de ps4 onderscheid .
Nu zijn het de Exclusives nog maar hoelang ?

En Bullet NL de Edit knop :)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zijn toch vrijwel alle dingen die de X1 onderscheidde van de concurrent, of mis ik dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
beuker19 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:50:
JA alles wat de Xbox van de ps4 onderscheid .
Nu zijn het de Exclusives nog maar hoelang ?

En Bullet NL de Edit knop :)
Features verdwijnen niet, ze worden optioneel, maar ze blijven onderscheidend tov PS4.

Het is niet dat MS dingen laat vallen waardoor Sony dichterbij komt, Sony op zijn beurt gooit er ook allemaal zut tegenaan dat 'gelijk' zou zijn aan het verhaal van de One. (betaald online, share/record, stereoscopisch move, smartglass variant).

Andersom heeft PS4 imho niets 'uniek' wat de One niet heeft, buiten 100 euro goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 13-08-2013 11:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nee, er zijn veel meer punten die de Xbox One onderscheid van een PS4,
Moet ik ze echt allemaal op gaan noemen?

Controller,
Behuizing,
Game Titels,
Mogelijkheid tot TV kijken
en nog veel meer...

Jullie doen het nu weer.... Feiten kom met feiten aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 14:20
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:54:

Controller,
Behuizing,
Game Titels,
en nog veel meer...

Is het al een feit dat je in Nederland tv kan kijken met de Xbox one? Je zou zelf dan ook bij de feiten moeten blijven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, enige waar MS tot op heden op terug is gekomen is nu:
-DRM (daar zit ook de online-verplichting bij, net als regiolock en family sharing)
-Headset bij console
-Console functioneert zonder Kinect

Ofwel: om nou te noemen dat ze blijven draaien en draaien is wel erg overdreven. Verder vind ik ook de toon in het bericht op de frontpage erg suggestief te noemen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 23-09 18:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:54:

Controller,
Behuizing,
Game Titels,
en nog veel meer...

:F
De controller noemen waar die van de xbox alleen rumble triggers heeft tov de vorige variant.
Waarbij de DS4 veel meer opties heeft gekregen tov de vorige variant.(zelfs ook een speciale rumble functie)
De tv optie tot nu toe US only is.
En de behuizing/games meer een persoonlijke voorkeur is.
Welke veel meer :?

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noem vooral de hardware op, alsof ze ineens de controller of de behuizing gaan veranderen, *zucht*.

En hoe verander je game titels? Ineens Uncharted uit gaan brengen ofzo?

Met het apparaat waar mijn console op aangesloten kan worden, kan ik ook TV kijken. Het lijkt me verder duidelijk dat de discussie met name gaat over game gerelateerde zaken die er ook daadwerkelijk toe doen (dus DRM, Kinect, always online, game sharing etc.). Ik heb nog geen haan om TV kijken horen kraaien (waarvan het nog steeds de vraag is of het hier gaat werken).
SinergyX schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:53:
[...]

Features verdwijnen niet, ze worden optioneel, maar ze blijven onderscheidend tov PS4.

Het is niet dat MS dingen laat vallen waardoor Sony dichterbij komt, Sony op zijn beurt gooit er ook allemaal zut tegenaan dat 'gelijk' zou zijn aan het verhaal van de One. (betaald online, share/record, stereoscopisch move, smartglass variant).

Andersom heeft PS4 imho niets 'uniek' wat de One niet heeft, buiten 100 euro goedkoper.
Nee?

Remote play met eventueel ook de Vita als controller gebruiken (devs bepalen)
Alleen multiplayer achter de paywall
Gaikai
Oude headsets en stuurtjes die moeten blijven werken (de meeste althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:53:
[...]

jawel hoor, 1080p recording 15 minutes, dat is meer uniek dan die 720p en 5 minuten wat ms aanbied..
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Tot dat ik als individu 4x mijn stem uit kan brengen.... Dit soort pols zeggen helemaal niets, zijn erg gemakkelijk te beïnvloeden
Weet je wat wel iets zegt, dat de PS4 uitverkocht is bij bepaalde zaken!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Als élke poll ontiegelijk in het voordeel van de Playstation 4 is, dan zegt dat toch echt wel iets. Het zal misschien niet letterlijk 9%/91% of 25%/75% zijn, maar het is wel duidelijk dat de Playstation 4 zeker bij launch meer zal verkopen dan de Xbox One*.

Kan je wel je kop in het zand steken en roepen "de Xbox One is geweldig en doet het net zo goed als Playstation 4, er zijn alleen mensen die alles van de Xbox saboteren!", maar dan ben je de realiteit toch echt een beetje kwijt.

*Wat niet betekent dat de Xbox One een doodgeboren kindje is en na 3 dagen begraven zal worden hoor, maar zo reageren sommige mensen hier wel. Alsof het het einde van de wereld is als de PS4 het beter doet dan de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:35:
feiten :

Originele policies die zijn laten vallen :

- digital library

Het is er maar een, alle andere zaken hangen hier aan vast (disc based games inruilen, 24 uurs check, family sharing etc). Het bleek dat de markt nog niet klaar was voor verregaande digitalisering

Dit is teruggedraaid niet om een paar internet trolls maar puur om geld, ik ben niet naief. De E3 aankondiging was knullig en raakte MS keihard in de portomonaie. Mensen stemmen nog steeds met hun geld, en pre orders voor de one zakten gewoon in terwijl de PS4 door de gunstige prijsstelling tov van de Xbox one wel liep. MS is een bedrijf en wil (moet) geld verdienen, en zijn er dus (in mijn ogen) overhaaste beslissingen genomen om de verkopen weer op te krikken. Zeker in de US was na de policy reversal een duidelijke toename in xbox one preorders, dus die beslissing heeft wat dat betreft geholpen

Wat er nu doordruppeld zijn definitieve specs en verduidelijkingen van de policies, aangezien we steeds dichter bij launch komen. Dat de aankondigingen niet stroken met eerdere geruchten wil niet zeggen dat MS dingen terugdraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 10:42

Zuurstok

Passionately curious

[...]

Kinect was altijd al uit te zetten en heeft nu de extra feature gekregen dat hij losgekoppeld kan worden...
.. meen je dit nou echt?

'kinect was altijd al uit te zetten' - wist ik zelf niet, maar wil ik gerust van je aannemen. Maar je vind niet dat als je kinect wel uit kan zetten, maar niet kan loskoppelen, dat de insinuatie gewekt wordt dat dat ding helemaal niet uit staat? Prima als jij wilt geloven dat hij wel echt uitstaat, maar voor mij is het nogal 1+1=2 en kom ik al snel met de vraag 'maar als hij uitstaat, waarom de neuk mag ik hem dan niet loskoppelen?'
En vervolgens de kinect loskoppelen als feature bestempelen? Seriously? Heb je toevallig aandelen in Microsoft of ben je in loondienst daar?

Ik volg dit topic al eventjes, en ik vind het mooi dat mensen maar blijven herhalen dat 'Microsoft dus naar zijn klanten luistert'. Bullshit, Microsoft luistert voor geen ene drol naar hun markt/ons. Ze hebben gewoon heel goed door dat ze marktaandeel aan het verliezen zijn (en niet zo'n beetje ook) door hun grove communicatie fouten en proberen misbruik te maken van hun (dachten zij) monopolie positie op de console markt. Door alle feedback na de E3 zijn ze gewoon gaan inzien dat niet alleen de PS4 100 puntjes voor op ze stonden, maar tevens dat heel veel x360 eigenaren begonnen te twijfelen over een eventuele overstap. Nieuwe klanten niet kunnen werven is tot daar aan toe, klanten VERLIEZEN is een no-go. Door de aanname te maken dat Sony 'ook meer geld wilt verdienen' en zodoende mee zou gaan in hun policies, is een smerige aanname en (weer) een fout van Microsoft, die ik niet snel zal vergeten. De titel voor betere strateeg in dit 'gevecht' gaat m.i. veel sneller uit naar Sony. Ze zijn gaan afwachten wat Microsoft wou gaan doen, schakelde vervolgens op de feedback vanuit de markt en handelde hier op. Een goed voorbeeld is bv. de Sony eye die (volgens geruchten) aanvankelijk wel bij de console geleverd zou worden, maar Sony deze er op het laatste moment uitgehaald hebben. Dit was prijs technisch een goed idee, maar ook omdat een groot aantal mensen (aanname) gewoon niet op dat ding zitten te wachten. Wat meer estetisch verantwoord is, moet een ieder voor zichzelf maar bepalen.

Persoonlijk zie ik namelijk ook echt het nut niet in van kinect/playstation eye/whatever voor een game console. Wil ik tegen mn tv aan kunnen lullen en dat hij dan begrijpt dat hij fable moet opstarten en niet COD? Wellicht, daar ben ik nog niet zeker van. Waar ik wel zeker van ben is dat ik de meerwaarde van dergelijke additionele hardware niet in zie in het bespelen van games. Ik wil niet mn arm als een aap bewegen om een granaat te gooien, ik wil geen shotgun inbeelden, vasthouden, en ermee rond schieten. En ik denk met mij een grote groep mensen die dit ook niet hoeft/wilt hebben.
Daarnaast is motion(welke vorm dan ook) echt ruk als je gamed zoals ik game. Ik game namelijk vaak half onderuit liggend/liggend en zit vrijwel nooit goed, keurig recht, achter mijn televisie waardoor het vaak ruk of gewoonweg niet werkt. Hier neem ik de WII in mee, waarbij ik met Skyward Sword al erg veel moeite had om door het spel heen te komen (ik houd van Zelda) zonder dat hij de motion 7/10 keer gewoon niet begreep.

Het zal me overigens een worst wezen wie er als winnaar uit voortkomt. Mijn persoonlijke voorkeur gaat op dit moment uit naar de PS4 omdat ik gewoonweg veel meer titels voorbij heb zien komen waar ik echt van onder de indruk was. Van de X-1 heb ik eigenlijk nog helemaal niets bijzonders (voor mij) voorbij zien komen, en waar ik de indruk heb dat de PS4 echt grote stappen gaat maken w.b. speelwerelden/gameplay etc, heb ik het gevoel dat de X-1 nog altijd erg aan het 'COD-publiek' aanhangt, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

We gaan het dus afwachten, maar zeker is wel; bij de launch haal ik nog geen console. Ik vertrouw Microsoft voor geen ene drol op dit punt, en ben er dan ook van overtuigd dat ze veel van deze 'veranderingen' gewoon weer terug gaan nemen. Dit gevoel heb ik overigens ook bij Sony ;)

overigens vind ik een dubble-post van een modje echt lol. Ben je je zo erg aan het opvreten aan een discussie op internet, dat je uit snelheid (wat voorkomt uit je boosheid) fouten bent gaan maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 13-08-2013 12:22 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:02:

[...]

Nee?

Gaikai
vita als controller -> mogelijkheid, nog nergens bevestigd dat hier ook gebruik gemaakt van gaat worden
alleen multiplayer -> ook nog niet verduidelijkt door sony?
Gaikai -> alleen de PS3 game streaming service is bevestigd, en klaar "ergens" in 2014, er worden nergens definitieve data genoemd of hoe het precies gaat werken
headsets en stuurtjes is ook nog niet 100% duidelijk welke wel en niet werken, het wordt aangenomen dat huidige bluetooth en USB peripherals blijven werken.

Voorlopig blijft het akelig stil rondom de PS4 qua aankondigingen/nieuws.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:02:
Gaikai
Ik speel enkel Multiplayer, geen verschil. Gaikai bestaat nog niet eens, toekomst iets, net zoveel als het digitaal sharen/verkopen van MS. Blijft de Vita over, welke ik niet heb, maar best interessant kan zijn en racestuurtjes, waar MS toch een flinke schop tussen de benen geeft, maar dit vanuit MS nog steeds niet 100% bevestigt is wat nu wel/niet gaat werken (XID tegen HID).

Bij de Sony is het voor mij nu nog teveel 'we hebben het, maar hoe het gaat werken, zeggen we nog niets over', zeker mbt Smartglass variant en Move-apparatuur, is voor mij de keuze nog steeds erg makkelijk.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Hahn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:11:
[...]

*Wat niet betekent dat de Xbox One een doodgeboren kindje is en na 3 dagen begraven zal worden hoor, maar zo reageren sommige mensen hier wel. Alsof het het einde van de wereld is als de PS4 het beter doet dan de Xbox One.
Zo is het totaal niet volgens mij. Ik kan alleen voor mezelf spreken maar het zal me een worst wezen wie beter verkoopt (komen uiteindelijk toch allebei in huis), zolang ze beide maar levensvatbaar zijn.

Ik ga gewoon niet mee in de haatcampagne die er gaande is over de X1. Ik zag de visie en vond hem goed, want bijna precies zoals ik zelf had gehoopt (namelijk een game console met een hoop extras en een goede DRM implementatie). De argumenten die ik zie tegen X1 vind ik zwak en/of zijn inmiddels achterhaald.

Ik zag de PS4 visie ook. Die vond ik ook goed. 100% op gaming gericht maar erg traditioneel, met wel coole video sharing opties. Dus vooral anders. Echter ik HOEF de PS4 niet te verdedigen omdat niemand hier de PS4 24/7 met bullshit argumenten zit aan te vallen, en die ene keer DAT het gebeurd er een legertje mensen klaar staat om het te corrigeren.

Bijna alle X1 'verdedigers' die hier zitten zijn notabene multiplatform gamers dus dat zegt genoeg.

Dat is het laatste wat ik er over zeg voorlopig want het topic is weer eens flink verpest (en het ging toch een tijdje goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Je hebt toch helemaal geen Xbox nodig om tv te kunnen kijken op een tv?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:20:
[...]

vita als controller -> mogelijkheid, nog nergens bevestigd dat hier ook gebruik gemaakt van gaat worden
alleen multiplayer -> ook nog niet verduidelijkt door sony?
Gaikai -> alleen de PS3 game streaming service is bevestigd, en klaar "ergens" in 2014, er worden nergens definitieve data genoemd of hoe het precies gaat werken
headsets en stuurtjes is ook nog niet 100% duidelijk welke wel en niet werken, het wordt aangenomen dat huidige bluetooth en USB peripherals blijven werken.

Voorlopig blijft het akelig stil rondom de PS4 qua aankondigingen/nieuws.
- Een mogelijkheid, dus uniek
- Skype, F2P games, Netflix etc. zitten allemaal niet achter Plus, wat wil je nog meer verduidelijkt hebben?
- Dus? Feit blijft dat je volgend jaar, en anders desnoods het jaar erop, PS3 pareltjes op je PS4 kan spelen, dus uniek t.o.v. X1 (die volgens mij niet eens bluetooth heeft, en voor wired moet je je portemonnee nog maar een keer trekken)
SinergyX schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:23:
[...]

Ik speel enkel Multiplayer, geen verschil. Gaikai bestaat nog niet eens, toekomst iets, net zoveel als het digitaal sharen/verkopen van MS. Blijft de Vita over, welke ik niet heb, maar best interessant kan zijn en racestuurtjes, waar MS toch een flinke schop tussen de benen geeft, maar dit vanuit MS nog steeds niet 100% bevestigt is wat nu wel/niet gaat werken (XID tegen HID).

Bij de Sony is het voor mij nu nog teveel 'we hebben het, maar hoe het gaat werken, zeggen we nog niets over', zeker mbt Smartglass variant en Move-apparatuur, is voor mij de keuze nog steeds erg makkelijk.
Gaikai is opgericht in 2008. "Bestaat nog niet eens"? Ik ben het met je eens verder: Sony moet nog een hoop dingen waar gaan maken en werkend laten zien, maar er is vooralsnog geen reden om aan bijvoorbeeld Gaikai te twijfelen. Mocht dit onverhoopt toch niet goed gaan werken, dan zal ik de eerste hier zijn die hier zijn ongenoegen over uit. Daar waar ik het eigenlijk al lame vind dat je je oude games niet gewoon op de PS4 kan draaien. Beide consoles hebben tenslotte Blu-ray, i.t.t. de X360. Iemand die weet of dit eventueel ook met de architectuur heeft te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:09
Waarom meent men hier toch dat het zo vreselijk belangrijk is om "hun" console maar te blijven verdedigen en tegelijkertijd de andere console de grond in willen trappen? Wat maakt het uit dat iemand een andere mening heeft of een andere smaak? Het gezever van continu dezelfde argumenten aanhalen waarom de een beter is dan de ander is ook zo lekker constructief...

Mensen hebben een voorkeur, deze is gebaseerd op vroegere ervaringen met de voorloper, smaak, prijs, noem het eens op. Dus dat geldt ook voor de andere console, so what? Andere mensen hebben helemaal geen voorkeur en proberen door andere dit topic een beetje bij te blijven wat er allemaal speelt, maar wordt overspoeld door gezeur, gezeik en gezever.

Ik hoop dat het weer wat meer maar de feiten kan gaan, maar snap tegelijkertijd ook dat dit waarschijnlijk ijdele hoop is.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het verschil is alleen, dat Sony vaag iets heeft aangekondigd zonder ook maar te zeggen hoe of wat gaikai gebruikt kan gaan worden. Meteen pareltjes gespeeld kunnen worden. Misschien in 2014 of 2015 ja.. en in welke kwaliteit? en met hoeveel inputlag? TOTAAL geen idee.

Iets waar je nu niet op kunt bouwen in ieder geval. Dus zoals jij zou beweren bij een X1. Waardeloos.

Bluetooth heeft totaal geen functie op de xbox, de controllers werken namelijk niet via een bluetooth verbinding. dus ja, lekker belangrijk. Ook mensen die nu een headset voor de 360 hebben werkt die dus niet op bluetooth maar via een andere verbinding.

@BobF, zet snel je alu-hoedje op want dat slaat echt nergens op. als bij jou 1+1=2 m.b.t veiligheid etc dan moet je echt eens normaal leren denken. Je telefoon heeft waarschijnlijk ook een microfoon en camera die altijd aan kunnen staan zonder dat je het merkt. dan is 1+1=2 bij mij dat die ook constant opnemen.
Wat een onzin. Ik zou snel eens gaan kijken in de lampenkappen, want ik heb gehoord dat uit de ps3 robotjes kwamen die overal afluisterapparatuur hebben geplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 13-08-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Slaapje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:01:
Waarom meent men hier toch dat het zo vreselijk belangrijk is om "hun" console maar te blijven verdedigen en tegelijkertijd de andere console de grond in willen trappen? Wat maakt het uit dat iemand een andere mening heeft of een andere smaak? Het gezever van continu dezelfde argumenten aanhalen waarom de een beter is dan de ander is ook zo lekker constructief...

Mensen hebben een voorkeur, deze is gebaseerd op vroegere ervaringen met de voorloper, smaak, prijs, noem het eens op. Dus dat geldt ook voor de andere console, so what? Andere mensen hebben helemaal geen voorkeur en proberen door andere dit topic een beetje bij te blijven wat er allemaal speelt, maar wordt overspoeld door gezeur, gezeik en gezever.

Ik hoop dat het weer wat meer maar de feiten kan gaan, maar snap tegelijkertijd ook dat dit waarschijnlijk ijdele hoop is.
Dat probeer ik hier ook al sinds juni uit te leggen maar heb dat maar opgegeven ;) Is een onbegonnen zaak.
Er zal altijd een "strijd" zijn tussen de 2 consoles. Op een gegeven moment loopt het vanzelf weer uit de hand en komen de mods weer huishouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:25
De discussie van vandaag pleit wel weer om dit topic gewoon op slot te gooien en men gewoon verder te gaan in het drukke X1 topic en het rustige PS4 topic.

Toch wel vreemd gezien de hoeveelheid pre-orders... :z

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Er valt helemaal niks over de PS4 te bespreken :+. Over het algemeen is men content met de manier waarop Sony de boel aanpakt en is het gewoon rustig rondom het apparaat.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:06:
De discussie van vandaag pleit wel weer om dit topic gewoon op slot te gooien en men gewoon verder te gaan in het drukke X1 topic en het rustige PS4 topic.

Vind je dat echt vreemd :? Ik neem aan dat jij zelf de oorzaak wel weet ;)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:06:

Niks vreemds aan. Negativiteit doet spreken, als het goed gaat hoor je over het algemeen niemand ergens over. Gaat hier ook helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch zitten er meer Sony fans in dit topic en het X1 topic dan het PS4 topic imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vind het ook niet vreemd dat het x1 topic hard gaat. Vind het echter wel echt vreemd dat sommige mensen die al 10x hebben aangegeven geen x1 te willen maar echt voor de ps4 gaan voor het overgrote deel in het x1 topic zitten in plaats van in het ps4 topic :).

Verder vind ik het niet vreemd dat er weinig wordt gepost in het PS4 topic aangezien er niets bijzonders te melden is. Het doet was de ps3 deed, maar dan met mooie gfx en niet veel bijzonders meer. En dat is niet slecht, maar ook niet helemaal wat ik van een nieuwe generatie hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

CR1691 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:12:
Er valt helemaal niks over de PS4 te bespreken :+. Over het algemeen is men content met de manier waarop Sony de boel aanpakt en is het gewoon rustig rondom het apparaat.
Ja, zo voelt het aan inderdaad. Als de X1 ergens goed voor is, dan is het wel roddelen! :+

Op de PS4 heb ik verder weinig aan te merken, het doet wat een console moet doen, zonder al te veel onnodige tierlantijntjes, vage policies, en nare verplichtingen, precies zoals ik het graag zie.

Het DLC concept met ruilen/verkopen e.d. van de X1 had potentie, maar de implementatie is compleet gefaald en onacceptabel. Zeker in het licht van de NSA e.d. Terwijl het prima kan zonder al die rare policies en verplichtingen, met de juiste implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:20:
Vind het ook niet vreemd dat het x1 topic hard gaat. Vind het echter wel echt vreemd dat sommige mensen die al 10x hebben aangegeven geen x1 te willen maar echt voor de ps4 gaan voor het overgrote deel in het x1 topic zitten in plaats van in het ps4 topic :).

Verder vind ik het niet vreemd dat er weinig wordt gepost in het PS4 topic aangezien er niets bijzonders te melden is. Het doet was de ps3 deed, maar dan met mooie gfx en niet veel bijzonders meer. En dat is niet slecht, maar ook niet helemaal wat ik van een nieuwe generatie hoopte.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, de PS4 is niets meer dan een opvolger van de PS3, terwijl MS de tijd vooruit was met echte vernieuwingen op consolegebied.

Dat verandering discussies opwerpt is natuurlijk volkomen begrijpelijk, mensen zijn nu eenmaal argwanend t.o.v. vernieuwing. Het is mijn ziens alleen erg vreemd om eerst te klagen over bepaalde "nieuwe" functies en nu ze door "druk" terug gedraaid worden vervolgens weer te klagen....

Klagen om het klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:49:
[...]

- Skype, F2P games, Netflix etc. zitten allemaal niet achter Plus, wat wil je nog meer verduidelijkt hebben?
MS heeft al bevestigd dat de skype versie voor live skype premium is, niet de gratis versie, wat dat betreft niet vreemd dat dit achter een paywall zit, wel jammer dat de gratis versie van skype niet voor silver beschikbaar wordt, iets wat wel in eerste instantie werd aangenomen. F2P games alleen van 1st party developers van sony, van de rest ook nog niet duidelijk.

Je mening blijft gekleurd en verstookt van alle feiten, maar dat is niet iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Allemaal leuk en aardig maar Sony doet juist wat ik van een nieuwe console verwacht :+. Ik hoef al die ''onzin'' er niet bij wat MS wel van plan is/was. Ik wil een krachtige console met leuke first party games. Welk merkje er dan opstaat maakt mij dan vervolgens niet uit ;( .

Als ik die dingen wel had gewild had ik net zo goed op een PC kunnen gamen.

[ Voor 21% gewijzigd door CR1691 op 13-08-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:26:
[...]

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, de PS4 is niets meer dan een opvolger van de PS3, terwijl MS de tijd vooruit was met echte vernieuwingen op consolegebied.

Dat verandering discussies opwerpt is natuurlijk volkomen begrijpelijk, mensen zijn nu eenmaal argwanend t.o.v. vernieuwing. Het is mijn ziens alleen erg vreemd om eerst te klagen over bepaalde "nieuwe" functies en nu ze door "druk" terug gedraaid worden vervolgens weer te klagen....

Klagen om het klagen..
De Playstation 4 is meer van hetzelfde en dat vinden mensen heerlijk, want ze weten al wat ze hebben en meer is altijd goed.

Vernieuwing/verandering daarentegen is heel eng, want je weet niet wat je gaat krijgen. En de eerste reactie daarop is dan vaak wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet. Plus dat Microsoft in eerste aankondigingen van de Xbox One veel heeft laten weten wat mensen niet meer zullen kunnen.

En als mensen ergens een hekel aan hebben is het wel om iets afgepakt te zien worden. Maakt niet uit of 'ie het niet eens gebruikt of nooit zal merken, wat van Pietje is, moet je met je tengels vanaf blijven!

Microsoft neemt dus meer risico door te experimenteren met nieuwe manieren en heeft niet al te lekker gecommuniceerd, waardoor ze met 2-0 achterstaan. Is te hopen dat ze beter zullen gaan communiceren en/of succes hebben met hun experimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Met CR1691.

Ik heb liever innovatie in games zoals de PS4 (Heavy Rain, Journey, Little Big Planet), dan innovatie waar ik niet op zit te wachten zoals X1 (dichtgetimmerd systeem, Kinect, 24 uur check, allerlei TV meuk). Maar goed, thats just me :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjuh op 13-08-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:26:
[...]

MS heeft al bevestigd dat de skype versie voor live skype premium is, niet de gratis versie, wat dat betreft niet vreemd dat dit achter een paywall zit, wel jammer dat de gratis versie van skype niet voor silver beschikbaar wordt, iets wat wel in eerste instantie werd aangenomen. F2P games alleen van 1st party developers van sony, van de rest ook nog niet duidelijk.

Je mening blijft gekleurd en verstookt van alle feiten, maar dat is niet iets nieuws.
En moet je nu een bedrag aan Skype betalen en daarbovenop Live nemen?

Voor wat betref F2P games, een quote van Shuhei Yoshida:
"As far as free-to-play games are concerned, it's the publisher's decision whether they put it inside or outside of PS Plus."
Je hebt dus geen Plus nodig. De dev kan bepalen of je een online pass nodig hebt, zoals eigenlijk nu ook al het geval is.

Daar waar je voor World of Tanks gewoon moet lappen, en dat ligt niet aan de dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik zoek in een nieuwe console niet alleen betere gfx. De multiplayer, de achievements, party chat, xbla, etc zijn allemaal nieuwe zaken die ik de afgelopen generatie heb omarmt. Niet zozeer de gfx dus. Maar meer hoe we onze hobby op een andere manier kunnen beleven. Dat mis ik bij de ps4, muv wellicht de share button,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tja het is maar net wat je wilt natuurlijk. Ik hoef het niet op een andere manier te beleven maar wil juist meer games ingezogen worden in plaats van afgeleid zijn van een extra scherm of motion controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Sluiten beide elkaar uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Voor sommigen wel en voor sommigen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Dat wordt nu juist het sterke punt van Sony genoemd, die focus op gaming; MS hinkt op te veel gedachtes (net als met Windows 8 maar da's OT); kan me helemaal vinden in die focus, maar dat is persoonlijk, net wat je wil idd.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 10:42

Zuurstok

Passionately curious

Chrosser schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:04:
@BobF, zet snel je alu-hoedje op want dat slaat echt nergens op. als bij jou 1+1=2 m.b.t veiligheid etc dan moet je echt eens normaal leren denken. Je telefoon heeft waarschijnlijk ook een microfoon en camera die altijd aan kunnen staan zonder dat je het merkt. dan is 1+1=2 bij mij dat die ook constant opnemen.
Wat een onzin. Ik zou snel eens gaan kijken in de lampenkappen, want ik heb gehoord dat uit de ps3 robotjes kwamen die overal afluisterapparatuur hebben geplaatst.
*zet alu hoedje op en overhandigt Chrosser een bril, zodat hij niet nogmaals appels met peren gaat vergelijken*
dan moet je echt eens normaal leren denken
Waar denk ik hier volgens jou fout dan? Is er uberhaupt zoiets als 'fout' denken? Dat jij nou iemand bent die van het systeem houd zoals het is, en de CEO's en leiders van de wereld op je blote voeten gelooft en volgt; moet je zelf weten. Dat iemand die kritische vragen stelt en niet genoegen neemt met 'het is gewoon zo' als antwoord, en die er vervolgens van beschuldigt dat hij niet-normaal denkt (nogmaals, wtf is normaal denken dan?) dat vind ik een ander puntje ;)
Je telefoon heeft waarschijnlijk ook een microfoon
Hoop het toch wel, anders zou het doel van een telefoon me een beetje ontgaan.
en een camera
klopt! Nog 1 mogelijkheid van m'n telefoon raden en je gaat door voor de koelkast X-1!
Wat een onzin.
Vind je? Zie je het verschil dan echt niet tussen een apparaat waar microfoon, camera en aanverwanten ingebouwd in een apparaat zitten (waar je dus geen keuze hebt tot het selectief bepalen welke specifieke dingen je wel/niet wilt gebruiken) en een apparaat waar een camera los bij zit, die je zelf met een kabel nog moet bevestigen en het dus ook mogelijk maakt dit niet te doen?

Als Apple morgen besluit de camera module van de iphone los van het toestel bij te leveren ('gratis!') waarna deze vervolgens via min-usb *kuch apple* aan te sluiten op het toestel. Zou jij het dan niet gek vinden dat je telefoon niet zou werken als je camera niet aangesloten is? Dat is toch bizar? Dat roept toch vragen op? Vragen over privacy, over gang van zaken bij hen, over de intenties van het bedrijf?

Bij mij in ieder geval wel. En dan ben ik blij met mijn alu-hoedje.

p.s: nergens in mijn huis zijn lampenkappen te vinden, en zo'n doemdenker ben ik echt niet
p.p.s: waarom hebben we geen alu-hoedje smylie? :o

excuus voor het lichtelijk off-topic

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

/quote]

Nee, je krijgt skype premium bij live, dat stond er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zit qua innovatie meer te hopen op dingen als Oculus Rift support voor de PS4 of een nieuwe versie van Sony's eigen 3D bril :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:26:
[...]

Klagen om het klagen..
Blijkbaar zitten de meeste mensen nu eenmaal te wachten op een opvolger van de PS4.
Gamers zitten namelijk niet te wachten op allerlei restricties en camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

Blijkbaar zitten de meeste mensen nu eenmaal te wachten op een opvolger van de PS4.
Gamers zitten namelijk niet te wachten op allerlei restricties en camera's.
Dat is maar de vraag? Stel dat de Xbox net zo duur of goedkoper dan de PS4 was geweest, ben je dan nog zo zeker van je zaak?

Ik denk dat heel veel opdat moment wel eens ten gunste van de Xbox One uit zou kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:15:
[...]

Dat is maar de vraag? Stel dat de Xbox net zo duur of goedkoper dan de PS4 was geweest, ben je dan nog zo zeker van je zaak?

Ik denk dat heel veel opdat moment wel eens ten gunste van de Xbox One uit zou kunnen vallen.
Eh ja. De PS3 heeft de Xbox 360 met een jaar minder (en een te hoge prijs op het begin) inmiddels zelfs ingehaald en verkoopt wekelijks nog steeds flink meer units. Ik zou geen reden (behalve inderdaad een lagere prijs, maar dat is niet erg realistisch) kunnen bedenken waarom de X1 ineens weer populairder zou zijn. Na de X1 reveal was er zelfs nog geen prijs bekend, en toen ontplofte het internet al in het voordeel van de PS4. Dus de constatering van Sannie klopt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:20:
[...]

Eh ja. De PS3 heeft de Xbox 360 met een jaar minder (en een te hoge prijs op het begin) inmiddels zelfs ingehaald en verkoopt wekelijks nog steeds flink meer units. Ik zou geen reden (behalve inderdaad een lagere prijs, maar dat is niet erg realistisch) kunnen bedenken waarom de X1 ineens weer populairder zou zijn. Na de X1 reveal was er zelfs nog geen prijs bekend, en toen ontplofte het internet al in het voordeel van de PS4. Dus de constatering van Sannie klopt wel aardig.
Ik denk ook dat het meer hoop is waar Xbox One liefhebbers ze zich op vestigen, geen probleem maar heb het idee dat sommige dat afdoen als een feit.

PS4 is ongekend populair, dit zie je aan de polls en pre-orders helaas willen sommige dit ook niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Ja, want dan kreeg je alsnog geen echte gameconsole met een camera bij die je niet wilt en altijd aan staat. (Oké, zoveelste policy die MS inmiddels heeft aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:20:
[...]
Eh ja. De PS3 heeft de Xbox 360 met een jaar minder (en een te hoge prijs op het begin) inmiddels zelfs ingehaald en verkoopt wekelijks nog steeds flink meer units.
Dat is niet waar. In tegenstelling tot u, heb ik wel bronnen:

PS2 and PS3 hardware sold 1.1 million units combined, down from last year's 2.8 million. Vita and PSP sales stood at 0.6 million, down from 1.4 million this time last year.
http://www.gamespot.com/n...-sonys-financials-6412356

Xbox 360 unit sales 5.9 million
http://www.microsoft.com/...Division/FY13/Q2/Kpi.aspx

Dus behalve als er iets aan die cijfers is dat niet klopt, ben je fout ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.vgchartz.com/a...s-overtakes-the-xbox-360/

http://www.ubergizmo.com/...-in-global-sales-figures/

http://www.ign.com/articl...s-worldwide-shipped-total

edit: Als het om de weekly sales gaat, dit heb ik laatst ergens gelezen, weet alleen de bron niet meer. Dit doet echter niks af aan bovenstaande.

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 13-08-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Met een jaar later nog op de markt ook!

Maar ach lekker belangrijk ook, het gaat om PS4 vs Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan aan mij liggen maar sales van PS3 of 360 in dit jaar zullen die klanten niet meteen gaan overtuigen om een PS4 of X1 te kopen. Die hebben nou eenmaal nog een console gehaald en daar dingen voor aangeschaft. Dat gaan ze niet een aantal maanden later meteen laten opvolgen door een nieuwe console.

Dus leuk dat de PS3 nu de Xbox 360 heeft ingehaald, maar het zegt helemaal noppes over wat de volgende generatie gaat doen qua sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:34:
Het kan aan mij liggen maar sales van PS3 of 360 in dit jaar zullen die klanten niet meteen gaan overtuigen om een PS4 of X1 te kopen. Die hebben nou eenmaal nog een console gehaald en daar dingen voor aangeschaft. Dat gaan ze niet een aantal maanden later meteen laten opvolgen door een nieuwe console.

Dus leuk dat de PS3 nu de Xbox 360 heeft ingehaald, maar het zegt helemaal noppes over wat de volgende generatie gaat doen qua sales.
Je ziet wel ondanks de valse start die PS3 heeft gemaakt dat PS erg populair nog is, weliswaar minder dan met de vorige generatie consoles.
Maar met de huidige "pre-order" staat Sony ook hoog genoteerd, we zullen het zien hoe het afloopt.
Andere kant maakt mij niets uit, als ik maar mijn PS4 heb, controller in me hand en gamen maar andere meuk zoals dat sharen of voice command is niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VGchartz niet de meest betrouwbare bron, maar feit is dat de hardware op dit moment zo goed als gelijk opgaat qua totale verkopen, inhaalslag an Sony komt vooral door de ondersteuning die zij blijven geven aan het platform terwijl MS in de latere jaren van de console gewoon minder exclusives uitbrengt. Bij de eerste Xbox was dit nog erger en stopte ondersteuning eigenlijk zo goed als toen de 360 uit was.

totale games verkopen ligt microsoft nog steeds een paar 100 miljoen voor op sony in de PS3-Xbox360 generatie, maar het is bekend dat xbox360 bezitters meer spellen hebben per box dan sony.

http://www.vgchartz.com/platforms/

Overigens zal ook de PS4 verkocht worden tegen een verlies, net als de PS3 maar de verwachting is dat de verliezen minder groot zullen zijn dan bij de PS3, dit terwijl bekend is dat de game divisie van Sony zowieso geen winst draait.

http://www.vgchartz.com/a...r-than-the-ps3-at-launch/

Als we toch met cijfers aan het gooien zijn :)

exlusives verkopen per platform, 360 verkopen hoger dan PS3 :

http://www.x360magazine.c...t-perform-ps3-exclusives/

wederom haalt ook 360 magazine de cijfers van vgchartz, dus het is nooit 100% betrouwbaar.

Zoals hierboven al gemeld, dit is het PS4/Xbox one topic dus niet geheel relevant voor de discussie maar laat wel zien wat de install base is voor beide consoles.

Als je het nog verder doortrekt naar oudere consoles verkopen:

PS1 : 104 miljoen
PS2 : 157 miljoen
PS3 : 78.5 miljoen
PSP : 79.5 miljoen
Vita : 5.5 miljoen

Xbox 1 : 25 miljoen
Xbox 360 : 78.1 miljoen

Gameboy : 200 miljoen
Wii : 100 miljoen
DS : 154 miljoen
3DS : 32.7 miljoen
Wii U : 3.3 miljoen

Lijkt me dat nintendo nog steeds aardig voorligt op de rest, ondanks het slechte resultaat van de Wii U. :)

Zullen we nu geen cijfers meer posten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martin; de sales zelf niet nee. Maar het geeft je wel een gigantisch goed beeld van hoe de verhoudingen nu ongeveer liggen. Je leest nu ook veel dat 360 eigenaren switchen naar de PS4, terwijl ik dit andersom werkelijk nog geen een keer gelezen heb (zullen er ongetwijfeld wel zijn, maar andersom een stuk meer). Sony lijkt door te gaan waar het mee bezig is (gratis games weggeven via Plus, indies, unieke exclusieve titels, veel first party devs die hoge kwaliteit leveren), uitstekende hardware. En lijkt verbeterd te hebben waar kritiek op was (controller en hardware architectuur). Voor een fanatieke PS3 user dus geen reden om over te gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:39:

Lijkt me dat nintendo nog steeds aardig voorligt op de rest, ondanks het slechte resultaat van de Wii U. :)

Gameboy, DS en 3DS zijn geen consoles, maar handhelds. Dat scheelt al even een leuke ~380 miljoen stuks. En waarom laat je de Nintendo 64, Gamecube, NES en SNES weg?

Meer cijfers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:44:
[...]

Gameboy, DS en 3DS zijn geen consoles, maar handhelds. Dat scheelt al even een leuke ~380 miljoen stuks. En waarom laat je de Nintendo 64, Gamecube, NES en SNES weg?

Meer cijfers!
lol

Nintendo 64 : 32.9 miljoen
Gamecube : 21.7 miljoen
NES : 61.9 miljoen
SNES : 49.1 miljoen

nu hou ik op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:41:
Voor een fanatieke PS3 user dus geen reden om over te gaan dus.
Dit geld voor een Xbox One gebruiker! Geen enkele reden om over te gaan dus....
Ik weet niet wat je nou wil bewijzen, wat maakt het nu uit welk platform groter is? De verkopen in het begin zeggen hier niets in, dat is maar gebleken met de PS3 / 360....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:00:
[...]

Dit geld voor een Xbox One gebruiker! Geen enkele reden om over te gaan dus....
Ik weet niet wat je nou wil bewijzen, wat maakt het nu uit welk platform groter is? De verkopen in het begin zeggen hier niets in, dat is maar gebleken met de PS3 / 360....
Even verder lezen. Een hoop Xboxers stappen over. Je leest het overal en ook de pre orders laten het zien, tenzij je denkt dat dit allemaal PS3 gebruikers zijn of dezelfde trolls zijn, dan heb ik niks gezegd. Hoe bedoel je "geen enkele reden"? Ik kom dan wel steeds met dezelfde argumenten, maar jij probeert de discussie nu weer van voren af aan te beginnen dus je kan je afvragen waarom mensen steeds met dezelfde argumenten komen. Ik regeerde op jouw reactie, remember? Deze hieronder. Ik geef slechts argumenten. Kan mij het schelen welke groter is verder. :)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:09:
[...]

Even verder lezen. Een hoop Xboxers stappen over. Je leest het overal en ook de pre orders laten het zien, tenzij je denkt dat dit allemaal PS3 gebruikers zijn of dezelfde trolls zijn,
[...]
Dat blijf je maar herhalen, doch er er is niets dat dit bewijst. Noch het "een hoop xboxers stappen over" deel (extreme wishful thinking om toch maar discussie te kunnen voeren?), noch het "de preorders laten het zien" deel (we weten NIETS over cijfers, behalve dat beide partijen beweren "uitverkocht" te zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 13-08-2013 17:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:37

BM

Moderator Spielerij
Ik geloof 'graag' dat de PS4 preorders die van de X1 overstijgen (in welke mate wil ik in het midden laten, maar dat zal ook best stevig zijn). Dat veel 360 gamers overstappen naar de PS4 waag ik wel te betwisten, ik denk dat mensen trouwer zijn aan 'hun' platform dan je zou denken. Voor mij als 360 gamer is er op dit moment weinig reden om voor een PS4 te kiezen. Heb (nog) geen games gezien waar ik het ding voor zou kopen, waar de X1 me dat wel bied.

Daar komt bij dat ik de meerwaarde van Kinect wel zie, en het geen probleem vind om daar de iets hogere prijs voor te betalen. Kan niet wachten tot november :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:14:
Dat blijf je maar herhalen, doch er er is niets dat dit bewijst. Noch het "een hoop xboxers stappen over" deel (extreme wishful thinking om toch maar discussie te kunnen voeren?), noch het "de preorders laten het zien" deel (we weten NIETS over cijfers, behalve dat beide partijen beweren "uitverkocht" te zijn).
Glas half vol of half leeg, cijfers kan je altijd op meerdere manieren lezen en verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Lies, damn lies and statistics" was het spreekwoord toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:39:
VGchartz niet de meest betrouwbare bron, maar feit is dat de hardware op dit moment zo goed als gelijk opgaat qua totale verkopen, inhaalslag an Sony komt vooral door de ondersteuning die zij blijven geven aan het platform terwijl MS in de latere jaren van de console gewoon minder exclusives uitbrengt. Bij de eerste Xbox was dit nog erger en stopte ondersteuning eigenlijk zo goed als toen de 360 uit was.

totale games verkopen ligt microsoft nog steeds een paar 100 miljoen voor op sony in de PS3-Xbox360 generatie, maar het is bekend dat xbox360 bezitters meer spellen hebben per box dan sony.

http://www.vgchartz.com/platforms/

Overigens zal ook de PS4 verkocht worden tegen een verlies, net als de PS3 maar de verwachting is dat de verliezen minder groot zullen zijn dan bij de PS3, dit terwijl bekend is dat de game divisie van Sony zowieso geen winst draait.

http://www.vgchartz.com/a...r-than-the-ps3-at-launch/

Als we toch met cijfers aan het gooien zijn :)

exlusives verkopen per platform, 360 verkopen hoger dan PS3 :

http://www.x360magazine.c...t-perform-ps3-exclusives/

wederom haalt ook 360 magazine de cijfers van vgchartz, dus het is nooit 100% betrouwbaar.

Zoals hierboven al gemeld, dit is het PS4/Xbox one topic dus niet geheel relevant voor de discussie maar laat wel zien wat de install base is voor beide consoles.

In a new report entitled "Worldwide Video Game and Entertainment Console Hardware and Packaged Software 2012-2016," IDC says that Sony passed Microsoft's worldwide numbers in the recent holiday season. PlayStation 3's worldwide sales numbers now stand at 77 million, compared to Xbox 360's 76 million.

http://www.gameinformer.c...les-eclipse-xbox-360.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

Nee dus. Mooi he. Krijg je dus gewoon voor nop Skype Premium. Gewoon onbeperkt vaste nummer bellen in de meeste landen, en onbeperkt vast en mobiel naar Noord-Amerika. Kost normaal vanaf 4,- per maand, nu gewoon included voor niets extra's.

Voor een aantal mensen natuurlijk: "Totaal nutteloos, wie wil dat nou, pff moet ik dat verplicht afnemen, ik ga het toch niet gebruiken"

En voor de rest, een mooi extra'tje :)

Ohja, ook nog gratis ongelimiteerde cloud storage, ook voor non-gold leden

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 13-08-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:10
Gratis unlimited cloud storage? Kun je daar iets meer over vertellen? Bedoelen ze daarbij alleen storage voor gamesaves of gewoon unlimited Skydrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Trishul schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:25:
Gratis unlimited cloud storage? Kun je daar iets meer over vertellen? Bedoelen ze daarbij alleen storage voor gamesaves of gewoon unlimited Skydrive?
Volgens mij is dat met de Xbox One gekoppeld, dus jah.... Skydrive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok dat ie dit bedoelt: http://www.neowin.net/new...e-unlimited-cloud-storage
Xbox Live offers Xbox One unlimited storage space in the cloud for all Xbox Live members to store numerous types of Xbox Live content, including your profile, games, Achievements and entertainment. This content is stored and saved in the cloud so you can automatically access it anywhere, anytime, no matter where you are
Ofwel, opslag voor de Xbox One in de cloud is onbeperkt. Dus geen onbeperkte Skydrive. Maar voor Xbox Live content, profiel en savegames.

Nu zit je met de 360 aan een maximum van (uit mn hoofd) 256mb cloud storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:27:
Ik gok dat ie dit bedoelt: http://www.neowin.net/new...e-unlimited-cloud-storage

[...]

Ofwel, opslag voor de Xbox One in de cloud is onbeperkt. Dus geen onbeperkte Skydrive. Maar voor Xbox Live content, profiel en savegames.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit allemaal met elkaar gekoppeld wordt, vanuit je MS account dus... ook gezien Skype....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:27:

[...]

Ah ok, dat maakt t duidelijk. Ben nu nog een PS3 gebruiker met PS+, en daarbij is de cloud storage (1+1GB) ook alleen maar voor gamesaves. Zou wel vet zijn als de X1 gewoon een native skydrive app krijgt, kun je super makkelijk je foto's daar naar toe sturen en zijn ze ook nog gebackupt. Altijd handig als je je vakantiefoto's op het grote scherm wil laten zien.
Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:28:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit allemaal met elkaar gekoppeld wordt, vanuit je MS account dus... ook gezien Skype....
Een beetje net zoals Google dat heeft gedaan met de Google diensten dus. Klinkt ook wel logisch, want MS heeft het al gedaan met hotmail accounts die tevens werken als Windows 8 accounts. Gewoon 1 uniform account dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Trishul op 13-08-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

The new plan, which will be hosted on Microsoft's Azure platform, will provide the computational horsepower required to meet the demands of next-gen Xbox games while also enabling players to save unlimited game data, music and other media.
http://www.informationwee...ed-cloud-storag/240159089

Ik hoop dat "other media" inderdaad ook foto's e.d. zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's gelijk een van de grote voordelen van de Xbox One. Integratie.
Daarmee was voor mij de keuze voor de Xbox One al een no brainer.

En de nieuwsfeiten van de afgelopen dagen maken het feest alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kunnen we aan Uniciteit vragen de features zoveel mogelijk op te nemen in de OP. Dan kunnen we daar gewoon naar verwijzen wanneer dit noodzakelijk is of iemand er een vraag over heeft. Er staat al heel veel in, maar zeker nog niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:14:
[...]

Nee dat klopt. Net zo min als dat er bewijs is dat PEC Zwolle aan het einde van het seizoen de schaal omhoog houdt. Er zijn geen onderzoeken die dit aantonen, dat klopt. Maar je kan al een hele hoop uit fora halen. Uit reacties onder nieuwsitems. En uit specials van bijvoorbeeld Gamekings. Ik heb de quote "ik ben al jaren de Xbox trouw, maar ik ga nu toch echt overstappen" echt al talloze keren voorbij zien komen. Andersom eerlijk gezegd nog geen enkele keer. Op basis daarvan durf ik dergelijke uitspraken te doen en jij weet diep van binnen ook wel dat dit het geval is. Zie ook de pre order verhoudingen van Nedgame en Game Mania (3-1 en 4-1 geloof ik). En voordat iemand gaat vragen wat mij dit boeit: helemaal niks. In dat geval raad ik je aan de discussie even terug te lezen, zodat je ziet waarom ik tot bovenstaande ben gekomen. :)
PWM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

Nee dus. Mooi he. Krijg je dus gewoon voor nop Skype Premium. Gewoon onbeperkt vaste nummer bellen in de meeste landen, en onbeperkt vast en mobiel naar Noord-Amerika. Kost normaal vanaf 4,- per maand, nu gewoon included voor niets extra's.

Voor een aantal mensen natuurlijk: "Totaal nutteloos, wie wil dat nou, pff moet ik dat verplicht afnemen, ik ga het toch niet gebruiken"

En voor de rest, een mooi extra'tje :)

Ohja, ook nog gratis ongelimiteerde cloud storage, ook voor non-gold leden
Zeker netjes inderdaad. Maar zonder Live kan men dus niet van de gratis Skype variant gebruik maken?

Ik las net trouwens dat MS op de Gamescom een nieuwe exclusive gaat aankondigen. Benieuwd wat dat gaat zijn. Ben wel weer toe aan nieuwe next gen game footage. Wat me wel opvalt is dat je nagenoeg niks over Sony hoort m.b.t. Gamescom, en des te meer over MS. Stilte voor de storm?

Is er al bekend hoe laat de MS persco is? Ben benieuwd of ze dit keer wel ná Sony mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:39:
Wellicht kunnen we aan Uniciteit vragen de features zoveel mogelijk op te nemen in de OP. Dan kunnen we daar gewoon naar verwijzen wanneer dit noodzakelijk is of iemand er een vraag over heeft. Er staat al heel veel in, maar zeker nog niet alles.
Op Wikipedia staat toch alles :Y).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:20:
[...]

Zeker netjes inderdaad. Maar zonder Live kan men dus niet van de gratis Skype variant gebruik maken?
Geen Live = Geen Skype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Het grote verschil tussen de twee is wel duidelijk. XOne wordt constant aangevallen en de liefhebbers voelen zich constant verplicht om hun console te verdedigen. Rond de PS4 is het veel rustiger. Waarom? Dat laat ik even in het midden, stukje hardware keuzes, stukje marketing, stukje presentatie. Waar het op neer komt is dat de PS4 daardoor momenteel gewoonweg veel populairder is. De casual gamer wordt overspoeld door negatieve berichten omtrent de nieuwe console van Microsoft en Sony wordt de hemel in geprezen.

Hier in Europa is de PS3 de laatste anderhalf jaar al veel populairder dan de Xbox 360 dus dat werkt ook mee in dit soort topics, we hebben gewoon veel meer Sony fans hier. Dat zie je ook terug in de wekelijkse gameverkopen waar vrijwel nooit meer een 360 titel in de top 10 staat en het vol staat met PS3 titels.

Om de lange termijn is het uiteraard afwachten, maar ja. Momenteel is de PS4 veel populairder en ligt het aantal pre-orders gewoonweg veel hoger. En dat ligt volledig aan hoe Microsoft zijn apparaat heeft neergezet. Sommige zaken zoals always online hadden zoveel beter gebracht kunnen worden (zoals het delen van je games met 10 vrienden etcetera). En dan had het er veel beter uit kunnen zien voor Microsoft.

[ Voor 11% gewijzigd door ormagon op 14-08-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe, whoops: http://www.ign.com/articl...-v-coming-to-pc-this-fall
In a statement this morning, Nvidia has said that the below statement on its investor call was made in error.

"This statement was made with the intent of expressing enthusiasm for the games industry in general, and was not intended to represent specific knowledge possessed by NVIDIA," it reads. "NVIDIA does not have information on any possible PC version release of Grand Theft Auto or its availability. We deeply regret the error."
Gok dat er weer wat pre-orders opnieuw moeten worden ingeschoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:40:
Hehe, whoops: http://www.ign.com/articl...-v-coming-to-pc-this-fall

[...]
Gok dat er weer wat pre-orders opnieuw moeten worden ingeschoten :+
'Statement on its investor call' haha dat zegt al genoeg. Jongens, kijk we gaan het heel goed doen in de komende maanden, GTA:V komt uit op de pc, gamers hebben massaal nieuwe videokaarten nodig!

Neemt niet weg dat het wel mooi zou zijn. Immers, als ze een pc versie hebben is de stap naar de PS4 en X1 niet zo groot... Je leest hier en daar verhalen van developers dat ze pc-games veeeel makkelijker naar de achtste generatie consoles kunnen porten (halfjaartje) in vergelijking met de huidige consoles. Zou wel een geniale zet zijn van Rockstar, eind volgend jaar GTA:V met expansion pack op de pc, X1 en PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
ormagon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:37:
Het grote verschil tussen de twee is wel duidelijk. XOne wordt constant aangevallen en de liefhebbers voelen zich constant verplicht om hun console te verdedigen. Rond de PS4 is het veel rustiger. Waarom? Dat laat ik even in het midden, stukje hardware keuzes, stukje marketing, stukje presentatie. Waar het op neer komt is dat de PS4 daardoor momenteel gewoonweg veel populairder is. De casual gamer wordt overspoeld door negatieve berichten omtrent de nieuwe console van Microsoft en Sony wordt de hemel in geprezen.

Hier in Europa is de PS3 de laatste anderhalf jaar al veel populairder dan de Xbox 360 dus dat werkt ook mee in dit soort topics, we hebben gewoon veel meer Sony fans hier. Dat zie je ook terug in de wekelijkse gameverkopen waar vrijwel nooit meer een 360 titel in de top 10 staat en het vol staat met PS3 titels.

Om de lange termijn is het uiteraard afwachten, maar ja. Momenteel is de PS4 veel populairder en ligt het aantal pre-orders gewoonweg veel hoger. En dat ligt volledig aan hoe Microsoft zijn apparaat heeft neergezet. Sommige zaken zoals always online hadden zoveel beter gebracht kunnen worden (zoals het delen van je games met 10 vrienden etcetera). En dan had het er veel beter uit kunnen zien voor Microsoft.
Mee eens, Sony heeft altijd al veel meer die-hard fans gehad, vanuit het PS2 tijdperk nog. Op basis van forumreacties /preorders voor de xbox 360 en PS3 launch zou xbox geen schijn van kans hebben.

De Xbox 360 zou maar een paar jaar mee gaan want de xbox had dat ook (achteraf niet waar)
De Xbox 360 zou veel minder krachtig zijn (achteraf niet waar)
De Xbox 360 had geen bluray en spellen zouden niet meer passen (achteraf niet waar)
De Xbox 360 had geen goede spellen (achteraf was het jaren lang zelfs andersom)

Toen kwam de 360 uit en bleek het omgekeerde waar. Bij de PS3 was er teleurstelling na teleurstelling en kwam ook nog eens veel later uit. Toen is de perceptie rondom de console razendsnel veranderd, en als de PS3 niet zo'n grote trouwe aanhang had gehad vanuit de PS2 en veel studios had gekocht tijdens de gouden jaren ben ik er van overtuigd dan Sony het niet meer gered had.

Voor de launch van de Xbox 360 en de PS3 zou niemand een stuiver hebben gegeven voor de Xbox 360. Tegenwoordig vind men het 'amazing' dat na 7 jaar de PS3 eindelijk meer is verkocht.

Nu wil ik geen punt maken dat de Xbox 360 beter is dan de PS3 (Sony heeft in de loop der jaren vrijwel alle achterstand ingehaald), maar alleen maar zeggen dat deze discussies wel leuk en aardig zijn, maar als straks één van de twee duidelijk beter in elkaar zit en met een paar killer games komt terwel de andere tegen valt het heel snel kan omslaan. We hoeven alleen maar terug in de tijd te gaan om dat te zien.

Eén groot verschil is er wel, en dat is dat de PS4 nu gelijk uit komt met de Xbox One. Daar tegenover staat dan weer dat MS nu een veel grotere hoeveelheid fans heeft. Duidelijk is dat de Xbox net als vorige keer weer een stuk betere features/game moet hebben dan de PS anders gaat die trend niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Gerucht op Neogaf dat PS4 op 21 oktober in de winkel ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen positieve preview voor de liefhebbers van Thief:

http://www.gamer.nl/previ...uipt-al-veel-te-lang-rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vond de gameplay beelden die ik heb gezien ook niet indrukwekkend. Gisteren nog wel nieuwe beelden gezien van AC4. Dat ziet er ook wel weer erg goed uit, met name de redelijk open wereld van land, zwemmen, varen, etc. Waar ik echter de meeste moeite mee heb is weer het combat systeem. 10 man om je heen, ze blijven weer een voor een aanvallen die je altijd kunt counteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou helemaal mijn type game zijn, AC4, alleen ik ga 'm niet halen en wel hierom:

- Een hoofdpersoon in een tropisch oord die dergelijke kledij rondloopt, weg immersion *poef*
- De grootte van de wereld vind ik totaal ongeloofwaardig overkomen, net als hoe makkelijk je binnen enkele seconden met zo een groot schip wegvaart (is dit "probleem" er bij de vorige versie ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Pirates Creed :P, na Brotherhood zijn ze mij al kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:36:
Vond de gameplay beelden die ik heb gezien ook niet indrukwekkend. Gisteren nog wel nieuwe beelden gezien van AC4. Dat ziet er ook wel weer erg goed uit, met name de redelijk open wereld van land, zwemmen, varen, etc. Waar ik echter de meeste moeite mee heb is weer het combat systeem. 10 man om je heen, ze blijven weer een voor een aanvallen die je altijd kunt counteren. :)
Dat heb ik ook altijd het probleem gevonden bij AC. De statische combat die de game heeft. Bij de eerste twee games kon je Ubisoft dit nog vergeven omdat het een echt een unieke game was maar daar kunnen ze, wat mij betreft, nu niet meer mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Even naar het combat systeem van Sleeping Dogs kijken. Dat werkt namelijk behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of die van Batman, briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ook daar wordt je maar sporadisch (tegelijk) aangevallen. Bovendien zitten daar geen zwaarden, bijlen en messen bij wat toch andere combat geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 14-08-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

De animaties zijn inderdaad anders, maar het systeem blijft hetzelfde. Bij Sleeping dogs vind ik het wel een stuk minder houterig uitzien je hebt in ieder geval meer interactie door een soort combo's die je kunt maken. Met Batman heb ik geen ervaring, daar kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Batman zit zeer dicht tegen AC met het grote verschil dat
- bij Batman soms meerdere tegelijk aanvallen
- een counter bij AC dé manier is om dodelijk te zijn, bij Batman moet je meer variatie in je moves doen

Dus op zich hoeft er niet heel veel te veranderen om AC een stuk spannender te maken. Maar AC speel ik eerlijk gezegd ook niet vanwege de combat. AC is voor mij echt fijn om te spelen, moeilijk uit te leggen waarom :)
Pagina: 1 ... 63 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!