.. meen je dit nou echt?
'kinect was altijd al uit te zetten' - wist ik zelf niet, maar wil ik gerust van je aannemen. Maar je vind niet dat als je kinect wel uit kan zetten, maar niet kan loskoppelen, dat de insinuatie gewekt wordt dat dat ding helemaal niet uit staat? Prima als jij wilt geloven dat hij wel echt uitstaat, maar voor mij is het nogal 1+1=2 en kom ik al snel met de vraag 'maar als hij uitstaat, waarom de neuk mag ik hem dan niet loskoppelen?'
En vervolgens de kinect loskoppelen als feature bestempelen? Seriously? Heb je toevallig aandelen in Microsoft of ben je in loondienst daar?
Ik volg dit topic al eventjes, en ik vind het mooi dat mensen maar blijven herhalen dat 'Microsoft dus naar zijn klanten luistert'. Bullshit, Microsoft luistert voor geen ene drol naar hun markt/ons. Ze hebben gewoon heel goed door dat ze marktaandeel aan het verliezen zijn (en niet zo'n beetje ook) door hun grove communicatie fouten en proberen misbruik te maken van hun (dachten zij) monopolie positie op de console markt. Door alle feedback na de E3 zijn ze gewoon gaan inzien dat niet alleen de PS4 100 puntjes voor op ze stonden, maar tevens dat heel veel x360 eigenaren begonnen te twijfelen over een eventuele overstap. Nieuwe klanten niet kunnen werven is tot daar aan toe, klanten VERLIEZEN is een no-go. Door de aanname te maken dat Sony 'ook meer geld wilt verdienen' en zodoende mee zou gaan in hun policies, is een smerige aanname en (weer) een fout van Microsoft, die ik niet snel zal vergeten. De titel voor betere strateeg in dit 'gevecht' gaat m.i. veel sneller uit naar Sony. Ze zijn gaan afwachten wat Microsoft wou gaan doen, schakelde vervolgens op de feedback vanuit de markt en handelde hier op. Een goed voorbeeld is bv. de Sony eye die (volgens geruchten) aanvankelijk wel bij de console geleverd zou worden, maar Sony deze er op het laatste moment uitgehaald hebben. Dit was prijs technisch een goed idee, maar ook omdat een groot aantal mensen (aanname) gewoon niet op dat ding zitten te wachten. Wat meer estetisch verantwoord is, moet een ieder voor zichzelf maar bepalen.
Persoonlijk zie ik namelijk ook echt het nut niet in van kinect/playstation eye/whatever voor een game console. Wil ik tegen mn tv aan kunnen lullen en dat hij dan begrijpt dat hij fable moet opstarten en niet COD? Wellicht, daar ben ik nog niet zeker van. Waar ik wel zeker van ben is dat ik de meerwaarde van dergelijke additionele hardware niet in zie in het bespelen van games. Ik wil niet mn arm als een aap bewegen om een granaat te gooien, ik wil geen shotgun inbeelden, vasthouden, en ermee rond schieten. En ik denk met mij een grote groep mensen die dit ook niet hoeft/wilt hebben.
Daarnaast is motion(welke vorm dan ook) echt ruk als je gamed zoals ik game. Ik game namelijk vaak half onderuit liggend/liggend en zit vrijwel nooit goed, keurig recht, achter mijn televisie waardoor het vaak ruk of gewoonweg niet werkt. Hier neem ik de WII in mee, waarbij ik met Skyward Sword al erg veel moeite had om door het spel heen te komen (ik houd van Zelda) zonder dat hij de motion 7/10 keer gewoon niet begreep.
Het zal me overigens een worst wezen wie er als winnaar uit voortkomt. Mijn persoonlijke voorkeur gaat op dit moment uit naar de PS4 omdat ik gewoonweg veel meer titels voorbij heb zien komen waar ik echt van onder de indruk was. Van de X-1 heb ik eigenlijk nog helemaal niets bijzonders (voor mij) voorbij zien komen, en waar ik de indruk heb dat de PS4 echt grote stappen gaat maken w.b. speelwerelden/gameplay etc, heb ik het gevoel dat de X-1 nog altijd erg aan het 'COD-publiek' aanhangt, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
We gaan het dus afwachten, maar zeker is wel; bij de launch haal ik nog geen console. Ik vertrouw Microsoft voor geen ene drol op dit punt, en ben er dan ook van overtuigd dat ze veel van deze 'veranderingen' gewoon weer terug gaan nemen. Dit gevoel heb ik overigens ook bij Sony
overigens vind ik een dubble-post van een modje echt lol. Ben je je zo erg aan het opvreten aan een discussie op internet, dat je uit snelheid (wat voorkomt uit je boosheid) fouten bent gaan maken?
[
Voor 3% gewijzigd door
Zuurstok op 13-08-2013 12:22
]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.