In Batman niet? Bijlen weet ik niet uit mijn hoofd, maar messen en zwaarden zeker, evenals stoelen, brandblussers, autodeuren, pijpen en elektrische vechtstokken.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:33:
Maar ook daar wordt je maar sporadisch (tegelijk) aangevallen. Bovendien zitten daar geen zwaarden, bijlen en messen bij wat toch andere combat geeft.
klopt helemaal, en schilden en armored. En brutes voor de afwisseling.
AC heb ik echt een zwak voor maar Batman heeft meer variatie en vooral dynamiek in combat. Tenzij dat veranderd is want de vorige AC heb ik nog niet gespeeld.
AC heb ik echt een zwak voor maar Batman heeft meer variatie en vooral dynamiek in combat. Tenzij dat veranderd is want de vorige AC heb ik nog niet gespeeld.
Duiken atm wat geruchten op dat de release in NL en BE in 'phase 2' geplaatst is. Dus pas begin 2014.
http://xbox-one.4gamers.b...e-niet-in-Belgi-voor-2014
De geruchten over landen die eerder aan de beurt zouden zijn, gaan natuurlijk al wat langer. Alleen dacht ik meer aan landen als Polen etc. Dit zou geen beste zet zijn, lijkt me. Weet iemand hoe groot bijvoorbeeld de X360 userbase in landen als NL en BE is ten opzichte van de UK/DE?Glopes schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:45:
Duiken atm wat geruchten op dat de release in NL en BE in 'phase 2' geplaatst is. Dus pas begin 2014.
Tjah geruchten... Wacht ik even af op Microsoft die hier officieel antwoord op geeft. Maar euhm eerst was de Xbox One regio gebonden, maar dat hebben ze nu toch te samen met die DRM weg gedaan he, niet? Dus als ik wil kan ik er eentje in Duitsland halen...Glopes schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:45:
Het zou me overigens niet verbazen als ze hem uitstellen en willen leveren met Nederlandse spraakherkenning, maar toch lijkt me dat een hele kleine kans. Het lijkt me dat ze daar op Gamescom wel wat meer duidelijkheid over geven, maar voorlopig zie ik niet waarom hij wel in omringende landen uitgebracht kan worden, maar niet in NL. Zeker niet nu alle webshops pre-orders hebben kunnen maken.
Het zal me niet verbazen als een dergelijk gerucht via een Playstation-fansite de wereld in is geholpen.
Het zal me niet verbazen als een dergelijk gerucht via een Playstation-fansite de wereld in is geholpen.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 14-08-2013 16:57 ]
xbox-one.4gamers.be lijkt me eerder een Xbox One fansite.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Is gewoon een onderdeel van 4gamers.be (een van de grootste belgische gamesites). Al blijft het natuurlijk gissen zolang er niks officieels bekend is.witeken schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:04:
In de wereld is geholpen. Het is niet omdat Telegraaf zegt dat Xbox One geen DRM restricties meer heeft, dat zij de eerste waren die er van wisten. Als je begrijpt wat ik daar mee bedoelwiteken schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:04:
Ik mag toch aannemen dat hier geen PS fansite mee bedoeld wordt.Ook wij hebben deze geruchten in de wandelgangen opgevangen en hebben enkele goed geplaatste bronnen gecontacteerd. Om onze bronnen te beschermen kunnen we niet veel details geven, maar één bron wist de uitgestelde release voor België alvast te bevestigen, terwijl een andere bron zei iets van die aard te hebben opgevangen.
Ik heb al enkele andere sites gezien die eerder waren. Onder andere een PS fansite. Dus in die zin is het toch al gissen. Maar ik vind het opvallend dat eerst lekt dat de PS4 mogelijk al in oktober komt om vervolgens te zien dat de X1 is uitgesteld. Klinkt iets te toevallig imo.PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:05:
[...]
Is gewoon een onderdeel van 4gamers.be (een van de grootste belgische gamesites). Al blijft het natuurlijk gissen zolang er niks officieels bekend is.
Al weet ik sowieso niet hoe het zat met België, maar om dan meteen Nederland erbij te betrekken vind ik wel erg apart. Vertalen als reden geven vind ik wel raar. Wij Nederlanders hebben nooit moeite gehad met Engelstalige producten. Een product zal het over het algemeen niet minder doen als het alleen in het Engels te bedienen is. Dat in tegenstelling tot Frankrijk of Duitsland.
Enige wat ik kan bedenken is spraakherkenning, maar dat zit bv ook niet op Windows Phone in het Nederlands.
[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 14-08-2013 17:11 ]
Ik zie niet echt een link tussen de 2. Het PS4 gerucht komt van een (naar het schijnt doorgaans goed geïnformeerde) NeoGaf user die voor een retailer werkt en deze info intern tegen is gekomen. Als bovenstaande ook van zo een user af zou komen, zou de bron wel genoemd worden, lijkt me.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:09:
[...]
Ik heb al enkele andere sites gezien die eerder waren. Onder andere een PS fansite. Dus in die zin is het toch al gissen. Maar ik vind het opvallend dat eerst lekt dat de PS4 mogelijk al in oktober komt om vervolgens te zien dat de X1 is uitgesteld. Klinkt iets te toevallig imo.
Al weet ik sowieso niet hoe het zat met België, maar om dan meteen Nederland erbij te betrekken vind ik wel erg apart. Vertalen als reden geven vind ik wel raar. Wij Nederlanders hebben nooit moeite gehad met Engelstalige producten. Een product zal het over het algemeen niet minder doen als het alleen in het Engels te bedienen is. Dat in tegenstelling tot Frankrijk of Duitsland.
Enige wat ik kan bedenken is spraakherkenning, maar dat zit bv ook niet op Windows Phone in het Nederlands.
Verwijderd
Het blijven geruchtenbram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:18:
[...]
Ik zie niet echt een link tussen de 2. Het PS4 gerucht komt van een (naar het schijnt doorgaans goed geïnformeerde) NeoGaf user die voor een retailer werkt en deze info intern tegen is gekomen. Als bovenstaande ook van zo een user af zou komen, zou de bron wel genoemd worden, lijkt me.
Game UK heeft de PS4 launch window nu op christmas 2013 gezet op de website, als ik vraag aan de franchise holder bij mij in de buurt (ken em toevallig) wanneer de console er uiteindelijk komt weten zelfs zij het ook niet. Er is naar de winkels in ieder geval nog niets bevestigd via de officiele kanalen (in de UK)
Overigens was al bekend dat spraakherkenning NL tijdens de launch niet zou werken? of dat een reden is om de console dan niet uit te brengen weet ik niet maar lijkt mij in ieder geval sterk.
Maar een retailer is nooit een hele betrouwbare bron. Daar heb je wel vaker dat het 1 en ander wisselt. Voor hetzelfde geld krijgen ze de eerste lading pas later, maar de rest van het land wel. Bijvoorbeeld omdat ze keer op keer releasedata van games hebben geschonden of omdat ze korting wilden maar dat niet kregen.
Ik zou nu eerder verwachten dat ze op gamescom aankondigen in meer landen te launchen (waaronder bv polen), dan dat het er minder worden. Nouja, het blijft toch allemaal wel gissen en het is pas over als ie op de deurmat valt (of nouja, dat gaat wat lastig door de brievenbus maar je begrijpt me wel)
Ik zou nu eerder verwachten dat ze op gamescom aankondigen in meer landen te launchen (waaronder bv polen), dan dat het er minder worden. Nouja, het blijft toch allemaal wel gissen en het is pas over als ie op de deurmat valt (of nouja, dat gaat wat lastig door de brievenbus maar je begrijpt me wel)
Aaron Greenberg heeft aangegeven "Ha, Dont believe everything you read! we will share more details on gamescom"
Waarom is de man niet gewoon duidelijk en zegt hij its false of No its not true!
Waarom is de man niet gewoon duidelijk en zegt hij its false of No its not true!
Hij zegt toch ook dat je niet alles moet geloven, ergo: het is niet waar.Origins schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:38:
Aaron Greenberg heeft aangegeven "Ha, Dont believe everything you read! we will share more details on gamescom"
Laat maar, je begrijpt niet wat ik bedoel.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:42:
[...]
Hij zegt toch ook dat je niet alles moet geloven, ergo: het is niet waar.
Ik ook niet volgens mij zit je gewoon maar wat te zoeken ...Origins schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:45:
[...]
Laat maar, je begrijpt niet wat ik bedoel.
Nope.Johan tb schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:46:
[...]
Ik ook niet volgens mij zit je gewoon maar wat te zoeken ...
En wat begrijp jij niet aan "we will share more details on gamescom"? Hij wil nu helemaal niet duidelijk zijn, want dan hebben ze op de GamesCom niks meer te vertellen.Origins schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:45:
[...]
Laat maar, je begrijpt niet wat ik bedoel.
The devil is in the details.
1 ding wil het volgens mij wel zeggen dat ze op de gamecom met een datum komen.
Ja of ze wachten gewoon op wat Sony doet...Hahn schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:47:
[...]
En wat begrijp jij niet aan "we will share more details on gamescom"? Hij wil nu helemaal niet duidelijk zijn, want dan hebben ze op de GamesCom niks meer te vertellen.
Als zij de Europese markt opschuiven naar 2014 en Sony doet dat niet dan geven ze een enorme berg marktaandeel weg.
Net zoals Sony laatst deed met dat video opnemen: Ze wachten tot MS bekend maakt dat je live gold moet hebben en verklaren dan doodleuk dat je bij hun niet hoeft te betalen. Het is gewoon 1 groot schaakspel.
Nogmaals: Sony heeft min of meer al bekend gemaakt dat alleen online multiplayer Plus vereist. Dat over die DVR, dat was gewoon een reactie via Twitter op iemand die de vraag stelde of je hiervoor moet betalen, net nadat MS dit bekend heeft gemaakt. Als er niks op Twitter was gevraagd, had Sony hier waarschijnlijk ook nog niks over gezegd.GekkePrutser schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:10:
[...]
Ja of ze wachten gewoon op wat Sony doet...
Als zij de Europese markt opschuiven naar 2014 en Sony doet dat niet dan geven ze een enorme berg marktaandeel weg.
Net zoals Sony laatst deed met dat video opnemen: Ze wachten tot MS bekend maakt dat je live gold moet hebben en verklaren dan doodleuk dat je bij hun niet hoeft te betalen. Het is gewoon 1 groot schaakspel.
Misschien wel handig om even te melden. De CoD Ghosts Livestream: MP YouTube: Splinter Cell: Blacklist Video Review (overigens een exclusive docu aan het eind als je via Xbox Live kijkt)
Nou, een dubbelpost wellicht waard:
Uitstel confirmed:
EDIT:
Nouja, wel een gratis launch game voor iedereen die gepre-ordered heeft
Heeft dus blijkbaar inderdaad te maken met het vertalen van Kinect. Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
Wacht natuurlijk wel op de Xbox One, maar vrienden maken ze wss niet.
Uitstel confirmed:
Vreemde actieOur priority is ensuring our customers get the best Xbox One experience the first day it is available. To do that, and in order to meet demand, we have adjusted the number of markets that will receive Xbox One in November to 13 markets, including Australia, Austria, Brazil, Canada, France, Germany, Ireland, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom, United States and New Zealand, in November.
We remain committed to launching Xbox One in Belgium, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Russia, Sweden, Switzerland, as soon as possible in 2014.
EDIT:
Nouja, wel een gratis launch game voor iedereen die gepre-ordered heeft
Heeft dus blijkbaar inderdaad te maken met het vertalen van Kinect. Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
Wacht natuurlijk wel op de Xbox One, maar vrienden maken ze wss niet.
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 14-08-2013 19:29 ]
Verwijderd
Was na alle berichten van MS de weegschaal weer in evenwicht mbt mijn keuze voor de next gen console. Early 2014 voor de X1 is niet echt een goede zet.
Hij gaat nu pas ECHT beginnen.. (tenminste als de ps4 wel oktober/november komt.. )
Dat geldt dan alleen voor de landen waar die niet in 2013 uitkomt. Ondertussen komt ie gewoon ongewijzigd uit in de grootste markten. Als de PS4 wel in oktober/november 2013 uitkomt, dan tsja, petje af voor Sony. Dan toont Kaz echt aan dat ie Sony uit het slop heeft getrokken (kijkend naar de steeds betere resultaten van Sony met de mobiele divisie enz.).Lekkerboeie86 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:31:
Hij gaat nu pas ECHT beginnen.. (tenminste als de ps4 wel oktober/november komt.. )
[ Voor 24% gewijzigd door Trishul op 14-08-2013 19:35 ]
Helaas, toch een betrouwbaar geruchtMartinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:56:
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door witeken op 14-08-2013 19:43 . Reden: dubbelpost ]
Tweakblog van de maand
Pff, is die mythe nog steeds niet weg? Yoshida kreeg, naar aanleiding van de aankondiging van Microsoft dat opnemen betalend was, een twitterbericht met de vraag of je bij de Ps4 ook Ps+ nodig zou hebben om gameplay op te nemen. Zijn antwoord was simpel "no".GekkePrutser schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:10:
Tweakblog van de maand
Kijk en aan zo een antwoord had je toen wat aan, geen onduidelijkheden van geloof niet alles wat op internet staat.witeken schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:47:
[...]
Pff, is die mythe nog steeds niet weg? Yoshida kreeg, naar aanleiding van de aankondiging van Microsoft dat opnemen betalend was, een twitterbericht met de vraag of je bij de Ps4 ook Ps+ nodig zou hebben om gameplay op te nemen. Zijn antwoord was simpel "no".
Zucht MS moet niet zo onduidelijk zijn.
Uhm jawel, meer Aaron was wel onduidelijk, en hij gaf zelfs nog aan dat je niet alles moet geloven wat er op het internet staat.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:53:
Onduidelijkheid ontstaat vooral omdat bepaalde berichten al uitlekken voordat ze daar over willen berichten. Ofwel: ze zijn niet onduidelijk, maar ze hebben teveel media-lekken.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 22-09 23:26
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Nou idd, kan me niet voorstellen dat dit Microsoft geen klanten/verkopen gaat kosten. op een paar fanboys na zal het gros van de gamers geen zin hebben in importeren en veel mensen die nog twijfelden zullen nu nog eerder voor de PS4 gaan zeker als deze gewoon in oktober/november uitkomt en de XO pas in Febr/maart. Ze lopen nu sowieso een hele boel "holiday" sales mis.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Niemand loopt sales mis, xbox en playstation zijn allebei uitverkocht bij launch.
Het is meer dat dit min of meer een bevestiging is dat microsoft de hoeveelheden xbox one die ze konden produceren te hoog heeft ingeschat en dat nu via deze maatregel "fixt".
Het is meer dat dit min of meer een bevestiging is dat microsoft de hoeveelheden xbox one die ze konden produceren te hoog heeft ingeschat en dat nu via deze maatregel "fixt".
Mechwarrior Online: Flapdrol
Heb het even verbeterd.haarbal schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:56:
Niemand loopt sales mis, xbox en playstation is uitverkocht bij launch.
Holy shit ik lees dit net. Dit is wel het laatste dat ik had verwacht. Hoe kun je iets verneuken, vraag je je af? Als MS dit niet gaat voelen, dan weet ik het ook niet meer. Ben heel benieuwd wat de échte oorzaak zal zijn.
Was nog een klein beetje aan het twijfelen maar nu weet ik wel zeker dat ik de ps4 ga halen.
Zullen die Zweden leuk vinden
, geen Battlefield 4 voor hun.
PSN: Finally_Chris
Eerlijk, gaan zijn die landen voelen? Wij samen met die andere kleine landjes stellen in dat opzicht niets voor in aantallen, maar als de marketing beetje in favor van Nederland komt, zullen ze wel via marketing harde klappen krijgen.bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:11:
Holy shit ik lees dit net. Dit is wel het laatste dat ik had verwacht. Hoe kun je iets verneuken, vraag je je af? Als MS dit niet gaat voelen, dan weet ik het ook niet meer. Ben heel benieuwd wat de échte oorzaak zal zijn.
Nu Sony nog met een definitieve datum
Hoor ik daar een GC-demostratie?
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2013 21:22 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Chaoss
Moderator Spielerij
onzin, de PS4 is op veel plaatsen nu "uitverkocht", maar is nog bij veel lokale intertoys etc gewoon te krijgen. Daarnaast zijn er altijd dubbel pre-orders welke dan ook weer doorschuiven. Sowieso worden er in de komende maanden na de PS4 release tig consoles geproduceerd. Als er 4 maand tussen de PS4 en Xbox release zit dan kunnen er genoeg mensen kiezen voor de PS4.haarbal schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:56:
Niemand loopt sales mis, xbox en playstation zijn allebei uitverkocht bij launch.
Lijkt me iig sterk dat de PS4 zo gewild wordt dat hij maanden na de release nog alleen maar via pre-orders te krijgen is.
Bf4 nieuws. Je krijgt de mogelijkheid om (eenmalit) je stats van de huidige generatie naar de volgende generatie over te zetten: http://blogs.battlefield....ing-bf4-mp-stats-to-gen4/
Interessant is wel dat een retailer dit heeft gelekt. Dus ze weten wel wanneer de consoles uitgebracht gaan worden. PS4 dan toch op 31 oktober?Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:53:
Onduidelijkheid ontstaat vooral omdat bepaalde berichten al uitlekken voordat ze daar over willen berichten. Ofwel: ze zijn niet onduidelijk, maar ze hebben teveel media-lekken.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Echter wie gaat BF4 nu op de huidige generatie consoles spelen? Lijkt me niet echt je van het
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nee ik denk het niet. Japan hebben ze al opgegeven, en in Europa is het ook niet veel soeps meer. Dus nee, wat je niet hebt kun je ook niet missen.SinergyX schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:21:
[...]
Eerlijk, gaan zijn die landen voelen? Wij samen met die andere kleine landjes stellen in dat opzicht niets voor in aantallen, maar als de marketing beetje in favor van Nederland komt, zullen ze wel via marketing harde klappen krijgen.
Nu Sony nog met een definitieve datum
Hoor ik daar een GC-demostratie?

Ik vind het oprecht mooi om te lezen dat jij nog steeds aandacht voor positieve zaken kan opbrengen (niet vervelend bedoeld). Ik las net wel die post van je in het X1 topic dat geïmporteerde consoles wellicht niet eens online kunnen. Wat zijn ze in hemelsnaam aan het doen daar?Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:22:
Bf4 nieuws. Je krijgt de mogelijkheid om (eenmalit) je stats van de huidige generatie naar de volgende generatie over te zetten: http://blogs.battlefield....ing-bf4-mp-stats-to-gen4/

Lekker negatief weerbram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:31:
[...]
Nee ik denk het niet. Japan hebben ze al opgegeven, en in Europa is het ook niet veel soeps meer. Dus nee, wat je niet hebt kun je ook niet missen.
Natuurlijk ben ik ontevreden dat ze hem uitstellen, maar in het buitenland afhalen is mij niet onbekend, dus daar kan ik niet echt wakker om liggen. Ik vind het wel vervelend en vind het ook een domme actie, maar waarom zou ik bij de pakken neer gaan zitten? Er is meer in het leven dan alleen consoles. Mogelijk haal ik wel eerst een PS4, maar zo'n X1 komt er heus wel.[...]
Ik vind het oprecht mooi om te lezen dat jij nog steeds aandacht voor positieve zaken kan opbrengen (niet vervelend bedoeld). Ik las net wel die post van je in het X1 topic dat geïmporteerde consoles wellicht niet eens online kunnen. Wat zijn ze in hemelsnaam aan het doen daar?
Ja sorry Martin, maar hoe kun je hier nu positief over zijn? En het klopt toch? De Japanse markt, daar geeft MS geen reet om. Dat hebben ze laatst gezegd. En in de EU zijn ze al ingehaald en deze regio staat inmiddels ook redelijk bekend als PS minded. Dit helpt verre van mee, lijkt me. Correct me if I'm wrong.
Wie zegt dat ik positief ben? Ik ben niet tevreden, maar in tegenstelling tot sommigen ga ik hier niet lopen klagen om te klagen. Alsof dat zin heeftbram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:39:
Ja sorry Martin, maar hoe kun je hier nu positief over zijn? En het klopt toch? De Japanse markt, daar geeft MS geen reet om. Dat hebben ze laatst gezegd. En in de EU zijn ze al ingehaald en de EU staat inmiddels ook redelijk bekend als PS minded. Dit helpt verre van mee, lijkt me. Correct me if I'm wrong.

- Chaoss
Moderator Spielerij
Ik zie het als de volgende paniek actie van Microsoft, het is wel duidelijk dat Microsoft zich vooral op de Amerikaanse markt richt en wellicht verwachten ze daar tekorten en hebben ze dat liever niet, dan maar de release in 8 vd 21 landen uitstellen zodat er wat meer consoles voor hun eigen usa markt beschikbaar zijn.
21 oktober
Tweakblog van de maand
Dan ook wel in NL?
Nu maar hopen dat er nog een verdwaalde ps4 in de winkels ligt dit jaar. Zodra ik die in de pocket heb annuleer ik per direct mijn x1 preorder en dan is het doeg doeg MS.
En België
Tweakblog van de maand
Bij mij komen ze er alletwee nog in. Beide consoles hebben mooie games die ik graag wil spelen. De vraag die bij mij nu heerst is welke console wordt mijn mainplatform... Die vraag zal ik pas na de gamescom voor mezelf kunnen beantwoorden denk ik.
Dan kun je nu in ieder geval de kosten spreiden. "Elk nadeel heb z'n voordeel..."uchiha tijntje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:58:
Bij mij komen ze er alletwee nog in. Beide consoles hebben mooie games die ik graag wil spelen. De vraag die bij mij nu heerst is welke console wordt mijn mainplatform... Die vraag zal ik pas na de gamescom voor mezelf kunnen beantwoorden denk ik.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Nou, ik was altijd van plan om het te spreiden
, echter de volgorde zou volkomen anders zijn, namelijk eerst een X1 voor de online en coop games, zoals BF4, Dead Rising 3, etc. en ergens verderop in 2014 een PS4 voor de exclusive SP games. Die planning wordt een beetje door de war gegooid.
Hetgeen waar ik enigszins bang voor ben is dat dit voor Sony nu ook aanleiding is om de release in deze landen uit te stellen en de consoles toe te wijzen aan de landen waar MS wel launched, om zo eventuele tekorten daar op te vangen en een voorsprong te pakken op MS. In de landen waar MS niet launched heeft Sony immers niets te verliezen, alleen maar te winnen.
Van een onverwachte wending gesproken!
Hoewel ik meer naar Sony neig, vind ik het wel jammer.
Maar langs de andere kant: zo een ramp is het nu ook niet. De PS3 kwam hoeveel later op de markt dan de 360? Daar zat toch ook veel tijd tussen, en op lange termijn kon Sony deze achterstand genoeg inhalen waardoor de PS3 en 360 nu nek-aan-nek-staan.
Also, een Belgische site had de scoop.
Kunnen we naast
ook geen Belgische versie krijgen haha...
http://www.neogaf.com/for...?p=76385419&postcount=709
En CBOAT (= een MS insider die op Neogaf al veel scoops heeft gegeven. Bij dit voorval was hij niet de scoop, maar hij bevestigde wel het gerucht vóórdat het officieel bekend werd)
http://www.neogaf.com/for...p?p=73032211#post73032211
En voor mensen die vragen waarom hij in wartaal spreekt: hij doet dit zodat news sites hem niet gaan quoten. Hij wil zo onprofessioneel mogelijk overkomen om anoniem te blijven.
Hij kwam bv. met het nieuws dat MS enkele maanden geleden yield problemen had, en dit bleek te kloppen.
Ik ben benieuwd of die issues rond vertaling dus waar zijn: CBOAT zal hopelijk in de komende dagen/weken hier meer over kunnen leaken.

Hoewel ik meer naar Sony neig, vind ik het wel jammer.
Maar langs de andere kant: zo een ramp is het nu ook niet. De PS3 kwam hoeveel later op de markt dan de 360? Daar zat toch ook veel tijd tussen, en op lange termijn kon Sony deze achterstand genoeg inhalen waardoor de PS3 en 360 nu nek-aan-nek-staan.
Also, een Belgische site had de scoop.

En CBOAT (= een MS insider die op Neogaf al veel scoops heeft gegeven. Bij dit voorval was hij niet de scoop, maar hij bevestigde wel het gerucht vóórdat het officieel bekend werd)
http://www.neogaf.com/for...p?p=73032211#post73032211
En voor mensen die vragen waarom hij in wartaal spreekt: hij doet dit zodat news sites hem niet gaan quoten. Hij wil zo onprofessioneel mogelijk overkomen om anoniem te blijven.
Hij kwam bv. met het nieuws dat MS enkele maanden geleden yield problemen had, en dit bleek te kloppen.
Ik ben benieuwd of die issues rond vertaling dus waar zijn: CBOAT zal hopelijk in de komende dagen/weken hier meer over kunnen leaken.
Niet 4gamer maar lesoir.be had de scoop.Asgaro schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:29:
Also, een Belgische site had de scoop.Kunnen we naast
ook geen Belgische versie krijgen haha...

En meanwhile in Japan.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=k6hVxm8l5HQ]
[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2013 22:53 ]
Verwijderd
Inderdaad interessant, en ik denk dat hij de spijker op zijn kop slaat.Origins schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:24:
http://www.gamekings.tv/v...tstellen-van-de-xbox-one/
Interessant stukje van GK.
Alhoewel hoop ik dat hij toch eerder als maart/april komt, een maandje of twee wachten kan ik nog wel wachten met Rome Total War 2 en GTA V.
Op deze site is goed te zien dat de PS4 nu al bijna overal uitverkocht is. En ik ga nog geen PS4 reserveren voordat er duidelijkheid is over de limitaties van een Duitse XboxOne. Zoals Boris van GK zegt lijkt mij het erg lastig om nog een PS4 te krijgen dit jaar. Je moet in ieder geval niet te lang wachten met pre-orderen.
Dus als er straks een Duitse XboxOne in mijn kamer staat moet ik maar Duitse vriendjes maken ter vervanging van mijn Nederlandse
Verwijderd
Weet niet of ze daar nu zo hard een feestje bouwen
Voor xbox fanaten die een launxh console willen, game uk heeft ze nog beschikbaar. Amazon is niet helemaal duidelijk.
Boris sprak onlangs dit vermoeden al uit. Hij heeft het bijna altijd bij het rechte eind. Ik weet nog dat hij vorig jaar aangaf dat de PS4 waarschijnlijk een online betaalmodel ging krijgen (toen had nog niemand het daarover).
Zie stukje van Boris. Hij heeft wel een punt als hij zegt dat die overige EU landen echt geen grote aantallen hoeven te verwachten. Er heerst gewoon paniek bij MS en ze willen kosten wat kost de VS markt veilig stellen. Zelfs Zweden (daar zitten de BF4 en Quantum Break devs) zit er niet bij.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:08:
[...]
Weet niet of ze daar nu zo hard een feestje bouwenhet is duidelijk dat ms zich concentreert op de markten waar de console uitverkocht is in de preorders, slecht voor nl en belgie, en dit gaat, mits er niets negatiefs qua ps4 leveringen naar buiten komt ms in die landen early adapters kosten.
Voor xbox fanaten die een launxh console willen, game uk heeft ze nog beschikbaar. Amazon is niet helemaal duidelijk.
[ Voor 65% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2013 23:10 ]
Verwijderd
Ik zit op een boot tussen nl en uk met een crappy wifi verbinding, kan dus niet op de link van boris kijken ho
Wat doe je daar dan ook?Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:25:
Ik zit op een boot tussen nl en uk met een crappy wifi verbinding, kan dus niet op de link van boris kijken ho

Zo goed is die CBoat anders ook niet. Enkele zaken van de E3 en #reveal had ie al fout en verder zijn die yields ook helemaal nergens bevestigd.
Maar goed, we zullen zien. Dit gaat in ieder geval niet goed zijn voor de mensen die graag de eindejaars games wilden spelen. Gok dat er nu aardig wat consoles geannuleerd worden. Januari is al te laat voor de meeste Nederlanders. Ik denk dat niemand er een probleem van had gemaakt als ie eerst in Duitsland kwam en in december in Nederland. Maar het mag niet zo zijn. En of het dan januari of april wordt maakt al eigenlijk niet meer uit. Ze moeten met wel erg toffe games komen om nu de hardcore games te gaan overtuigen want ik denk dat dit inderdaad de laatste druppel is die de Xbox One nodig had.
Al zou ik het persoonlijk wel erg zwak vinden van Sony als ze dit nu maximaal gaan uitbuiten. Dat siert ze dan ook niet.
Nouja, voorlopig even afwachten hoe het zit met kopen in Duitsland of UK. Verder ook wat voor launchgames er nog meer uitkomen. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die nu nog even wat meer info afwacht, maar de kans is groot dat ik nu aan het eind van het jaar maar een PS4 ga halen, puur om de grote games op te gaan spelen. Al verwacht ik wel dat ik bij launch dan ook een X1 haal, want ik neig toch altijd meer naar US-games en minder naar Japanse games. Op Killzone na zit ik namelijk nog nergens op te wachten van de PS4.
Maar goed, we zullen zien. Dit gaat in ieder geval niet goed zijn voor de mensen die graag de eindejaars games wilden spelen. Gok dat er nu aardig wat consoles geannuleerd worden. Januari is al te laat voor de meeste Nederlanders. Ik denk dat niemand er een probleem van had gemaakt als ie eerst in Duitsland kwam en in december in Nederland. Maar het mag niet zo zijn. En of het dan januari of april wordt maakt al eigenlijk niet meer uit. Ze moeten met wel erg toffe games komen om nu de hardcore games te gaan overtuigen want ik denk dat dit inderdaad de laatste druppel is die de Xbox One nodig had.
Al zou ik het persoonlijk wel erg zwak vinden van Sony als ze dit nu maximaal gaan uitbuiten. Dat siert ze dan ook niet.
Nouja, voorlopig even afwachten hoe het zit met kopen in Duitsland of UK. Verder ook wat voor launchgames er nog meer uitkomen. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die nu nog even wat meer info afwacht, maar de kans is groot dat ik nu aan het eind van het jaar maar een PS4 ga halen, puur om de grote games op te gaan spelen. Al verwacht ik wel dat ik bij launch dan ook een X1 haal, want ik neig toch altijd meer naar US-games en minder naar Japanse games. Op Killzone na zit ik namelijk nog nergens op te wachten van de PS4.
[ Voor 94% gewijzigd door Martinspire op 14-08-2013 23:46 ]
Waarom? Sony kan er toch niets aan doen dat MS zo hard faalt, keer op keer is het een grote puinzooi.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:42:
Zo goed is die CBoat anders ook niet. Enkele zaken van de E3 en #reveal had ie al fout en verder zijn die yields ook helemaal nergens bevestigd.
Ik zou het stom vinden als Sony dit niet uitbuit, wereld is hard.
That's business. Sony is een commercieel bedrijf dat zoveel mogelijk winst wilt maken, net als Microsoft.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:42:
Nee dat is zo, maar ze hebben nu de voorsprong al, dus het is niet eens nodig.Origins schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:50:
[...]
Waarom? Sony kan er toch niets aan doen dat MS zo hard faalt, keer op keer is het een grote puinzooi.
Ik zou het stom vinden als Sony dit niet uitbuit, wereld is hard.
Maar zo duidelijk is Sony ook nog niet geweest over welke landen wanneer de console krijgen. Worldwide is aardig generiek (ook in Timboektoe?) plus "numerous European countries" is ook niet echt duidelijk. Het zou zomaar kunnen dat ook bij Sony een heleboel landen worden overgeslagen bij de launch. Maar we zullen het op gamescom wel gaan horen.Of heeft iemand een bron dat Nederland zeker een launch-land zal zijn?
Dit zal overigens alleen maar grotere druk zetten op het aantal beschikbare PS4 consoles. Gok dat je ook daar wel veel problemen van gaat krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 14-08-2013 23:54 ]
- Chaoss
Moderator Spielerij
Rly? Het zijn beide commerciële bedrijven en er moet geld verdiend worden en juist voor Sony is de PS4 erg belangrijk qua financieel omslagpunt, natuurlijk gaat Sony dit in zijn voordeel gebruiken.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:42:
Het is dat ze niet met een druk op de knop hun productie kunnen verdubbelen ander zouden ze dat nu zeker doen
Maar eerst maar eens afwachten wat Sony doet, wanneer die releasen en hoeveel consoles er tzt per week verscheept kunnen worden.
Ik denk niet dat Sony zelf het zal uitbuiten (past niet in de Japanse cultuur van zakendoen, hoewel Sony bijna helemaal verwesterd is) maar het internetvolk zal groots uitpakken met meme's, youtube videos en meer. Stiekem kijk ik daar wel naar uit, wat voor creatieve gif'jes e.d. we weer voorgeschoteld krijgen. Je zou welhaast een topic op GoT ervoor kunnen openen, net zoals ze op NeoGaf hebben.
Ik snap nou overigens wel wat voor rage die Aziaten moeten hebben gehad na de bekendmaking dat Azië veel later (q3 2014) een release krijgen.
Overigens heeft Boris inderdaad gelijk dat ook de publishers als Activision, EA en Ubisoft hier echt niet blij mee zijn. Die hadden al games hier willen verkopen en lopen nu ook miljoenen mis. Dat zullen ze niet in dank afnemen.
Overigens heeft Boris inderdaad gelijk dat ook de publishers als Activision, EA en Ubisoft hier echt niet blij mee zijn. Die hadden al games hier willen verkopen en lopen nu ook miljoenen mis. Dat zullen ze niet in dank afnemen.
Niet alleen hun, maar ook alle retail die de inruil-acties hadden opgezet, PS4 is niet aan te slepen en Xbox komt amper, je gaat geen game alvast kopen als e console er niet is.Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:06:
Maar nu vraag ik me af, gezien games wel op tijd zullen klaar zijn, zullen die rond november wél in de winkel liggen? Lijkt me bizar, XBox One games.. maar geen consoles
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik denk dat ik een bedrijfje ga beginnen. Xbox One export. Alleen maar exporteren vanuit Duitsland (of ergens anders) naar Nederland en andere non-launch landen 
Een ander dingetje. Ik heb zo'n vermoeden dat er ook een heleboel xbox-fans zullen zijn die dan een PS3 halen en daar wat exclusives op gaan spelen en vervolgens een X1 halen als die eenmaal is gelanceerd. Gok dat je met alle PS3 exclusives ook wel een tijdje zoet zult zijn.
Een ander dingetje. Ik heb zo'n vermoeden dat er ook een heleboel xbox-fans zullen zijn die dan een PS3 halen en daar wat exclusives op gaan spelen en vervolgens een X1 halen als die eenmaal is gelanceerd. Gok dat je met alle PS3 exclusives ook wel een tijdje zoet zult zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 00:18 ]
Vergeet niet dat op Twitter al geantwoord was dat een non-released land dus geen gebruik kan maken van XBL transactiesMartinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:14:
Ik denk dat ik een bedrijfje ga beginnen. Xbox One export. Alleen maar exporteren vanuit Duitsland (of ergens anders) naar Nederland en andere non-launch landen
Niet alleen dat maakt import lastig, het feit ook dat non-USA/UK landen wss minder flinke oplages krijgen per batch schat ik zo zoals Boris al zei. Dus leuk: niet alleen Duitsers/Fransen mogen vechten om een XB1, menigeen uit NL en andere landen die overgeslagen gaan worden zitten daar ook op te azen.
Mja maar dat is dan ook niet heel onlogisch.SinergyX schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:17:
[...]
Vergeet niet dat op Twitter al geantwoord was dat een non-released land dus geen gebruik kan maken van XBL transacties
Maar was het niet zo dat je met 1 Live Gold account ook alle andere accounts met gold hebt? En dat je met een andere account ook DLC kunt sharen? Dan is het aanmaken van een UK-account en daar op spelen ook niet zo'n probleem lijkt me?
Als dat uberhaubt nog mogelijk is
En Duitsland met zijn game censuur daar wil je helemaal niets mee te maken hebben.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Kan je ook aan geven waarom Sony het zo erg zou moeten vinden voor Microsoft en er geen gebruik van zou moeten/mogen maken en dus rekening moet houden dat MS fouten maakt? even buiten het dat je het niet sjiek zou vinden aspect om.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:42:
Overigens geen idee of ze er gebruik van gaan maken maar het niet doen zou ik vreemd vinden, het is gewoon een harde wereld waarin het falen van de ander word aangepakt om zelf te scoren, slim kan je het noemen of achterbaks. Hoe dan ook het is een strategie die wel werkt imo of hij nu netjes is of niet.
Heb je het nieuws vanaf het begin gevolgd, alles waar MS om werd afgestraft en uiteindelijk veranderde daar speelde Sony op in omdat ze dachten hier kunnen we mee scoren en dat is ze gelukt.Trishul schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:58:
Ik denk niet dat Sony zelf het zal uitbuiten (past niet in de Japanse cultuur van zakendoen, hoewel Sony bijna helemaal verwesterd is) maar het internetvolk zal groots uitpakken met meme's, youtube videos en meer. Stiekem kijk ik daar wel naar uit, wat voor creatieve gif'jes e.d. we weer voorgeschoteld krijgen. Je zou welhaast een topic op GoT ervoor kunnen openen, net zoals ze op NeoGaf hebben.
Maar nu gaat Sony dat opeens niet doen omdat het niet in de Japanse cultuur zou passen? ze doen dit zoals we in dit hele proces hebben gezien allang, natuurlijk niet nadrukkelijk zeggen haha dat Microsoft wat een losers of iets in die trant maar ze maken er wel gebruik van om zich zelf beter naar voren te halen toch?
[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 15-08-2013 00:58 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik ben extra blij dat ik voor de zomer een nieuwe gamebak gebouwd heb. PC FTW
Vind je het niet irrationeel hoe jij in principe gekozen heb voor het merk Microsoft, en niet het daadwerkelijk product wat ze gaan uitbrengen.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:42:
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Geef eens één zinnig argument waarom Sony dit niet maximaal zou moeten uitbuiten? En even voor de duidelijkheid: "Dat siert ze niet" is geen zinnig argument, dat is jouw mening. Waarvan ik niet snap wat je eigenlijk bedoelt, want Microsoft en Sony zijn beide bedrijven die zoveel mogelijk willen verkopen en als dat ten koste van de directe concurrent gaat, des te beter, het zijn geen vriendjes.Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:42:
Omdat Sony ook niet kan garanderen dat de console overal eind dit jaar beschikbaar zal zijn. Er is nog geen duidelijke datum bekend voor de meeste landen en ook Nederland niet. Sta er dus ook niet raar van te kijken als Sony straks ook meld dat sommige landen wat later zijn.Hahn schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 01:21:
[...]
Geef eens één zinnig argument waarom Sony dit niet maximaal zou moeten uitbuiten? En even voor de duidelijkheid: "Dat siert ze niet" is geen zinnig argument, dat is jouw mening. Waarvan ik niet snap wat je eigenlijk bedoelt, want Microsoft en Sony zijn beide bedrijven die zoveel mogelijk willen verkopen en als dat ten koste van de directe concurrent gaat, des te beter, het zijn geen vriendjes.
Verder vind ik het apart dat je het meteen maximaal wilt laten uitbuiten. Dat geeft meer aan hoe je uberhaupt tegen MS aankijkt. Als het een Nintendo was, zou je dan ook zo reageren?
De Wii-u was overigens ook gedeeltelijk gelanceerd. Zat in totaal ongeveer een maand tussen. Snap niet dat ze niet voor zoiets hebben gekozen. Maar goed, what is done, has been done.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 01:38 ]
Martinspire stop met dat fanboy gedrag, ik denk dat jij zelf ook heel goed weet dat het geen filantropische instellingen zijn. Het gaat om winstmaximalisatie, hierbij is het Sony niet kwalijk te nemen ALS ze de problematiek van de xbox one volledig gaan uitbuiten.
De vraag is meer kan Sony dit uitbuiten? Microsoft hanteert een heel erg open communicatie strategie (wat soms voordelig is maar soms ook erg nadelig
), terwijl Sony daarentegen juist angstvallig stil is.
Als Microsoft 3 maanden voor launch al roept dat ze de 21 ingeplande launch-landen niet gaan halen ben ik heel benieuwd of Sony dit uberhaubt wel gaat lukken (ook gezien de pre-order verhoudingen van beide consoles). De trackrecord van Sony spreekt ook niet voor ze.
Ik denk dat we in NL in 2013 geen nieuwe nextgen console in de winkel gaan zien.
Als Microsoft 3 maanden voor launch al roept dat ze de 21 ingeplande launch-landen niet gaan halen ben ik heel benieuwd of Sony dit uberhaubt wel gaat lukken (ook gezien de pre-order verhoudingen van beide consoles). De trackrecord van Sony spreekt ook niet voor ze.
Ik denk dat we in NL in 2013 geen nieuwe nextgen console in de winkel gaan zien.
Dat is totaal geen antwoord op de vraag waarom ze het niet zouden moeten doen.Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 01:36:
[...]
Omdat Sony ook niet kan garanderen dat de console overal eind dit jaar beschikbaar zal zijn. Er is nog geen duidelijke datum bekend voor de meeste landen en ook Nederland niet. Sta er dus ook niet raar van te kijken als Sony straks ook meld dat sommige landen wat later zijn.
Waar héb je het in godsnaam over? Ik wil helemaal niks, ik stel jou de vraag waarom Sony het niet zou moeten doen.Verder vind ik het apart dat je het meteen maximaal wilt laten uitbuiten. Dat geeft meer aan hoe je uberhaupt tegen MS aankijkt. Als het een Nintendo was, zou je dan ook zo reageren?
Je komt over als een gigantische Xbox-fanboy die het niet vindt kunnen dat Sony z'n Playstation 4 beter in de markt probeert te zetten, ten koste van de Xbox One. Maar ik heb nieuws voor je: zo gaat dat in deze wereld, waarin de één z'n dood de ander z'n brood is.
Dat je me probeert weg te zetten als gigantische xbox fanboy zegt al genoeg. Dan heb je mijn overige reacties totaal niet gelezen. En ook het antwoord op je vraag staat er keurig, maar het voldoet niet aan wat jij ervan verwacht had, dus is het geen antwoord. Denk er maar even over na, dan zie je wel dat het vrij logisch is waarom het niet handig is als Sony hier groot over uit gaat pakken. Of denk jij dat ze alle pre-orders prima kunnen uitleveren en voldoende consoles hebben in zowel de landen waar de X1 ook uit komt als de landen waar deze niet te verkrijgen is?
De PS3 was ook in 3 fasen uitgekomen en zelfs dat ging aardig slecht. Ook met hun telefoons hebben ze nog aardig last van late leveringen, dus ik moet nog zien of Sony inderdaad iedereen van console kan voorzien.
Ja het is normaal dat men de nadelen van de ander benadrukt om er zelf beter van te worden, maar dat helpt niet als je zelf ook dergelijke nadelen hebt. Zeker nu ze nog niet duidelijk hebben gemaakt waar de console wel of niet uit wordt gebracht.
De PS3 was ook in 3 fasen uitgekomen en zelfs dat ging aardig slecht. Ook met hun telefoons hebben ze nog aardig last van late leveringen, dus ik moet nog zien of Sony inderdaad iedereen van console kan voorzien.
Ja het is normaal dat men de nadelen van de ander benadrukt om er zelf beter van te worden, maar dat helpt niet als je zelf ook dergelijke nadelen hebt. Zeker nu ze nog niet duidelijk hebben gemaakt waar de console wel of niet uit wordt gebracht.
offtopic:
Fanboys zijn doorgaans blind voor andermans argumenten (zoals je van sommige Sony-fans kunt zeggen in dit topic) en dat ben ik zeker niet. Dat wil niet zeggen dat ik maar blind mee moet gaan in diens argumenten, maar ik hoef ook zeker niet de xbox one te laten vallen omdat ie hier later uitkomt. Ik wil gewoon een aantal games doen van Microsoft en daar heb ik veel voor over. Maar zoals ik al eerder aanhaalde haal ik gewoon een PS4 (indien de controller mij bevalt) om in ieder geval de multi-platform games te spelen eind dit jaar, mocht het helemaal niet lukken om hier fatsoenlijk te kunnen gaan gamen op een X1. Een X1 wil ik namelijk heel graag. Een PS4 heb ik niet per se nodig, maar als het niet anders kan dan komt ie hier gewoon te staan.
Fanboys zijn doorgaans blind voor andermans argumenten (zoals je van sommige Sony-fans kunt zeggen in dit topic) en dat ben ik zeker niet. Dat wil niet zeggen dat ik maar blind mee moet gaan in diens argumenten, maar ik hoef ook zeker niet de xbox one te laten vallen omdat ie hier later uitkomt. Ik wil gewoon een aantal games doen van Microsoft en daar heb ik veel voor over. Maar zoals ik al eerder aanhaalde haal ik gewoon een PS4 (indien de controller mij bevalt) om in ieder geval de multi-platform games te spelen eind dit jaar, mocht het helemaal niet lukken om hier fatsoenlijk te kunnen gaan gamen op een X1. Een X1 wil ik namelijk heel graag. Een PS4 heb ik niet per se nodig, maar als het niet anders kan dan komt ie hier gewoon te staan.
[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 02:41 ]
Als het daadwerkelijk om taalproblemen ging, laat dan de Italiaanse vallen ofzo..
Nederland, Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken redden het wel met Engels.
België wel met Engels en Frans.
Zwitserland grotendeels wel met Duits en Frans.
Ik durf te wedden dat die landen samen een grotere markt opleveren dan Italië en dus meer omzet. Tevens kunnen talen altijd worden toegevoegd in updates..
Het probleem met MS is nu vooral dat de reden ongeloofwaardig is. Overigens blijft het ontbreken van Portugal ook vreemd, gezien de taal blijkbaar gewoon 'klaar' is (zie Brazilië)...
Overigens laat dit ook wéér zien dat MS blijkbaar geen kennis van hun consumenten heeft. Nederlanders spelen volgens hun in het Nederlands, iedereen zou Kinect accepteren, ze dachten hun DRM en andere rotzooi wel te kunnen verkopen etc etc..
Nederland, Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken redden het wel met Engels.
België wel met Engels en Frans.
Zwitserland grotendeels wel met Duits en Frans.
Ik durf te wedden dat die landen samen een grotere markt opleveren dan Italië en dus meer omzet. Tevens kunnen talen altijd worden toegevoegd in updates..
Het probleem met MS is nu vooral dat de reden ongeloofwaardig is. Overigens blijft het ontbreken van Portugal ook vreemd, gezien de taal blijkbaar gewoon 'klaar' is (zie Brazilië)...
Overigens laat dit ook wéér zien dat MS blijkbaar geen kennis van hun consumenten heeft. Nederlanders spelen volgens hun in het Nederlands, iedereen zou Kinect accepteren, ze dachten hun DRM en andere rotzooi wel te kunnen verkopen etc etc..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Je hebt gelijk, natuurlijk gaat Sony leveringsproblemen krijgen, maar dat een voor een groot bedrijf geen reden om niet gigantisch groot uit te pakken nu. Ik denk dat dit serieus de knockout is voor de Xbox One in de kleine EU landen, waar Nederland ook tot behoord. Het is een schot voor open doel in een finale wedstrijd, die ga je toch niet missen omdat de tegenstander de verkeerde tactiek heeft gebruikt? Je wil winnen!Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 02:37:
Dat je me probeert weg te zetten als gigantische xbox fanboy zegt al genoeg. Dan heb je mijn overige reacties totaal niet gelezen. En ook het antwoord op je vraag staat er keurig, maar het voldoet niet aan wat jij ervan verwacht had, dus is het geen antwoord. Denk er maar even over na, dan zie je wel dat het vrij logisch is waarom het niet handig is als Sony hier groot over uit gaat pakken. Of denk jij dat ze alle pre-orders prima kunnen uitleveren en voldoende consoles hebben in zowel de landen waar de X1 ook uit komt als de landen waar deze niet te verkrijgen is?
Daarnaast gaan tekorten juist een hype opbouwen: iedereen krijgt iets van hij is overal uitverkocht, iedereen haalt er een, ik wil er ook een! Kijk naar de launch van de iPhone 5, hetzelfde verhaal, niet aan te slepen tot midden januari ergens geloof ik en een gigantische hype er omheen.
Over Nederland, wij zijn een Xbox land, alhoewel de PlayStation 3 hier ook populairder is dan de 360. Ik denk dat de PS4 veruit marktleider gaat worden, want de echte gamers willen allemaal hun Battlefield 4 enzo spelen op nextgen, en hun vrienden halen iets later hetzelfde platform, want ze willen samen gamen, dat sociale aspect wordt bij nextgen nog groter dan bij de huidige generatie.
Maargoed, het hele beeld en idee over nextgen gaming op de Xbox One is nu al veranderd van wat we te horen kregen op E3 en Reveal en ik denk dat we het slechtste nieuws nu gehad hebben. Ben benieuwd of ze nog met iets verrassends komen op Gamescom, onze Europese gamebeurs, want met alleen damage control gaan ze het niet redden. Ik verwacht sowieso snel een goedkopere X1 zonder Kinect maar ben ook erg benieuwd naar de tv features voor Europeanen.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Verwijderd
Klopt. Schietpartij in Duitsland was aanleiding om censuur in games toe te passen.beuker19 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:39:
En Duitsland met zijn game censuur daar wil je helemaal niets mee te maken hebben.
Mijn broer ergert zich aan de koop van games voor PC in Duitsland die met de duitse taal ook nog met een brok censuur komen. Hij koopt games dan ook hier in NL gewoon. Iets duurder, maar dan heb je ook wat.
Forza en/of Kinect Rivals gaan blijkbaar de keuzens kunnen worden, maar onderaan de afbeelding in de kleine lettertjes spreekt men blijkbaar over Maart (March) 2014.
Maar we gaan moeten wachten op een officieeël bericht van MS, want deze afbeelding is te vinden op 4Gamers.be waar men blijkbaar al bevestiging voor hebben ontvangen. Dus in België heeft MS ergens een lekje geslagen want hoe die mannen aan al die informatie komen is mij onduidelijk ($?).
http://www.4gamers.be/for...bevestigd-door-microsoft/
Maar we gaan moeten wachten op een officieeël bericht van MS, want deze afbeelding is te vinden op 4Gamers.be waar men blijkbaar al bevestiging voor hebben ontvangen. Dus in België heeft MS ergens een lekje geslagen want hoe die mannen aan al die informatie komen is mij onduidelijk ($?).
http://www.4gamers.be/for...bevestigd-door-microsoft/
[ Voor 65% gewijzigd door iHave op 15-08-2013 05:03 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!