• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:31
Heb zelf bij bartsmit online gereserveerd. Ben benieuwd of ik dan ook gewoon een gratis game krijg als ik m uiteindelijk bestel. (Wellicht hou ik t bij de ps4......)
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 01:36:
[...]
Omdat Sony ook niet kan garanderen dat de console overal eind dit jaar beschikbaar zal zijn. Er is nog geen duidelijke datum bekend voor de meeste landen en ook Nederland niet. Sta er dus ook niet raar van te kijken als Sony straks ook meld dat sommige landen wat later zijn.

Verder vind ik het apart dat je het meteen maximaal wilt laten uitbuiten. Dat geeft meer aan hoe je uberhaupt tegen MS aankijkt. Als het een Nintendo was, zou je dan ook zo reageren?

De Wii-u was overigens ook gedeeltelijk gelanceerd. Zat in totaal ongeveer een maand tussen. Snap niet dat ze niet voor zoiets hebben gekozen. Maar goed, what is done, has been done.
Dat is toch echt geen antwoord op de vraag waarom jij het zwak zou vinden als Sony deze situatie maximaal uitbuit, ook al blijf je volhouden van wel. Uitbuiting is zwak omdat Sony geen aantallen kan garanderen? Dat slaat als een spreekwoordelijke tang op een varken en heeft totaal niets met elkaar te maken. :)

Overigens heeft Sony veel NL retailers blijkbaar al gegarandeerd dat vroege bestellers hun PS4 gewoon dit jaar, en in ieder geval voor december gaan ontvangen. Het zou op z'n zachtst gezegd vreemd zijn als dit nu niet meer het geval zou zijn.

edit: Major Nelson heeft tijdens een Q&A aangegeven dat MS 100% inzet op Kinect en dat er dus geen Kinect-lose bundels gaan komen. Ze maken fout op fout, toch knap.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 15-08-2013 07:37 ]

Verwijderd

Toch sta ik er niet van te kijken dat Sony zich nu ook eerst op de landen concentreert waar de X1 wel uit komt en de rest later gaat doen. Volgende week weten we wellicht meer.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05
Nou ja, ik snap wel wat Martinspire bedoeld. Als je gebruik wilt maken van het falen van een concurrent, wat ze tot dusverre flink gedaan hebben en ook flink hebben geprofiteerd, moet je wel zorgen dat je je eigen zaakjes op orde hebt. Dus als je als Sony nu de vertraging van de X1 aangrijpt, moet je wel zorgen dat je zelf in deze landen normaal kunt leveren, en met normaal bedoel ik niet mondjesmaat waarbij zelfs pre-orders niet meer geleverd kunnen worden :).

Maar na een nachtje slapen kan ik er nog steeds niet bij hoe ze tot deze keuze komen. Ze waren weer op de goede weg terug, je zag steeds meer positievere berichten over games en leuke opties en met de gamescom volgende week konden ze weer een frisse start maken en konden ze aantonen dat ze naast de US ook Europa belangrijk vinden, want zou je anders zo groot uitpakken op de grootste Europese gamesconventie.. Maar nu een week voor de Gamescom brengen ze dit naar buiten. Een evenement in Duitsland en alle landen om Duitsland (met uitzondering van Frankrijk en Oostenrijk) krijgt de x1 niet eens in 2013, maar ergens 1e of 2e kwartaal 2014. Hoe belachelijk kun je jezelf maken voor de consumenten in deze landen.

Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat ze gewoon in enkele landen (met name SU en UK) gewoon meer consoles willen hebben zodat ze daar een voorsprong kunnen creeren ten opzichte van de PS4, aangezien ik verwacht dat de PS4 in de UK en US ook niet zo'n grote leveringen krijgen dan gewenst. En dat ze de localization nu als excuus gebruiken.
Maar omdat ze er nu ook pas mee komen is het dus ook te laat om een PS4 te krijgen bij launch, dus het is eigenlijk een dubbele naaistreek voor de next gen gamer in deze landen. Ik vraag me af hoe lang ze al weten dat ze deze landen gewoon overslaan. Volgens mij al een tijdje, maar men is imho bang geweest dat die mensen dan de overstap naar de PS4 nog sneller gaan maken. Nu is het om het even, aangezien de PS4 bij launch ook amper te verkrijgen zal zijn.

Geen idee wat ik nu ga doen. Heb echt weinig zin om 4 maanden na launch van BF4 in te stromen. Is misschien persoonlijk, maar de hele vibe van dat spel is dan volgens mij compleet anders dan bij launch. Heb ook altijd een hekel gehad om in een spel te stappen waarbij jij level 1 bent en de rest level is al volledig gemaxt.

Zoals ik eerder zei, een excuus is bij Gamescom op zijn plaats. En het afkopen met Forza of Kinect sports is gewoon triest. Kom gewoon je afspraken na.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:35:
Toch sta ik er niet van te kijken dat Sony zich nu ook eerst op de landen concentreert waar de X1 wel uit komt en de rest later gaat doen. Volgende week weten we wellicht meer.
Ik wel. Retailers hebben al aangegeven dat de PS4 schaars wordt. Je kan beter je pre orders over alle landen verspreiden (er is weinig tot geen kritiek op Sony omtrent beschikbaarheid), dan landen compleet uitschakelen, zoals MS nu doet. Mensen hebben zelfs al aanbetaald om een 2013 exemplaar te bemachtigen. Dat zou ze op een complete shitstorm komen te staan.

@ Hierboven: dat heeft nog steeds geen snars te maken met waarom hij uitbuiting sneu zou vinden. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 15-08-2013 07:42 ]

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tuurlijk krijgt Sony leveringsproblemen door het falen van MS, denk dat de Pre-orders wel gegarandeerd zijn, en de 2de leverings ook maar daarna zal het op zijn vroegst januari 2014 worden.

Ik begrijp dat de Xbox-(fanboys)liefhebbers teleurgesteld zijn, maar zouden eerst even kritisch naar MS moeten kijken ipv even kijken hoe Sony het doet.
Ik zou ook pissed zijn als Sony zo een "idiote" reden opgeeft en blijkbaar ook nog eens een leugen.

Verwijderd

Dat MS niet de ware reden opgeeft kan ook een slimmigheidje zijn. Als ze minder geproduceerd hebben dan aanvankelijk gepland door uitval bij het produceren van bepaalde onderdelen is het niet handig om dat te vertellen. Dan schep je meteen een beeld van onbetrouwbaarheid en dat willen ze na RROD niet.

Verwijderd

Microsoft hanteert een ridicuul verdienmodel ten koste van gamers. Alles is een subscription waard. Het geld dat vroeger met PC's kon worden verdiend is met name door piracy verschoven naar consoles. Consoles verbieden dat je een apparaat kunt modden en zodoende illegaal games kunt draaien. Je wordt in ieder geval bij microsoft op het netwerk verbannen al blijkt dat je console gehacked is. En ook hier zijn weer middelen voor maar 100% werkt het toch niet.

Ik keur piracy niet goed, maar het is belachelijk de prijzen van games te zien voor consoles, gerust 60 euro per spel. En dan nog heb je dat vaak niet alle games echt super zijn; het is ook niet meer wat het was geweest. Laatst is hier nog een heel artikel over geschreven.

De switch van PS3 Cell naar toch maar weer X86 is om developers ook tegemoet te komen. Kosten besparen, minder tijd kwijt zijn met het poorten van PC's naar console en vice versa. Dan is de toevoeging van consoles, toeters en bellen. Ik vind het snotvervelend als ik een game koop, deze wil spelen eerst 5 updates achter elkaar (Notabene over wireless) moet binnenhalen en bijna 3 kwartier kwijt ben aan het installeren van updates (PS3). Dat online forceren van updates.. het moet gewoon out of the box werken.

Ik ben erg happy met mijn PS3, ik speel er nauwelijks mee, maar is een prettige console. Ik koop zodra de beschikbaarheid er is dan ook een PS4, maar dan als eenmaal kinderziektes uit de wereld zijn verholpen. De PS3 kan voorlopig voor het afspelen van Blu-rays nog wel even mee.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 22:40
Op de duitse xbox kun je toch inloggen met een 2e Duits account. Dan kun je vervolgens de games digitaal downloaden en spelen op je eigen account.
Als de xbox pas in maart in Nederland uitkomt ga ik dit zeker doen!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:11:
Dat MS niet de ware reden opgeeft kan ook een slimmigheidje zijn. Als ze minder geproduceerd hebben dan aanvankelijk gepland door uitval bij het produceren van bepaalde onderdelen is het niet handig om dat te vertellen. Dan schep je meteen een beeld van onbetrouwbaarheid en dat willen ze na RROD niet.
Dat is ook zo ja. Maar als dit uiteindelijk toch naar buiten komt, dan ziet er ook niet goed uit. Dan is het weer negatief nieuws en hebben ze gelogen over de reden,... goed voor hun reputatie :/ Als het wel iets met localization is, dan is dat wel echt amateuristisch. Hoe lang zijn ze al naar de release aan het toewerken? En ineens komen ze er nu achter dat t toch niet gaat lukken? Het voelt een beetje alsof ze klanten aan het pre-order lijntje wildeb houden. Nu het ook te laat is om de ps4 te preorderen voor 2013 levering, komen ze ineens met het nieuws. Fijne jongens. Hoop wel dat Sony nu gewoon doorzet in deze landen.

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Krijgen gamers in de landen waar de Xbox One wordt uitgesteld ook een aparte controller? DAY ONE 2014.

PSN: KeaveXL

• iHave
  • Laatst online: 30-03 12:31
KeaveXL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:06:
Krijgen gamers in de landen waar de Xbox One wordt uitgesteld ook een aparte controller? DAY ONE 2014.
Waarschijnlijk niet om eBay hunters (verzamelaars) niet aan te moedigen, en volgens de afbeelding hieronder lijkt het gewoon de huidige Day One setup te zijn + 1 of 2 games.

Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/16MaqFl

• mobygo76
Maart 2014 staat in de kleine letters eronder.

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
De ware reden is wss dat ze er niet genoeg hebben voor de VS en ze willen daar absoluut scoren (thuismarkt). Als dat zo is zou het me niet verbazen dat ze in Duitsland/ UK/ Frankrijk ook schaars gaan zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Johan tb op 15-08-2013 09:24 ]

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 01:36:
[...]
Omdat Sony ook niet kan garanderen dat de console overal eind dit jaar beschikbaar zal zijn. Er is nog geen duidelijke datum bekend voor de meeste landen en ook Nederland niet. Sta er dus ook niet raar van te kijken als Sony straks ook meld dat sommige landen wat later zijn.

Verder vind ik het apart dat je het meteen maximaal wilt laten uitbuiten. Dat geeft meer aan hoe je uberhaupt tegen MS aankijkt.
Nu je Microsofts fout niet kunt goedpraten, hoop je maar dat Sony ook problemen heeft met overal op tijd te launchen :+?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

mobygo76 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19:
Maart 2014 staat in de kleine letters eronder.
Ik zie het nu ook staan ja. Man man man. Maart 2014 is toch veel te laat. Dan zijn sommige launch games al maanden uit. Het zou me echt niks verbazen als Sony MS compleet vermorzelt op Gamescom.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
iHave schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:13:
[...]

Waarschijnlijk niet om eBay hunters (verzamelaars) niet aan te moedigen, en volgens de afbeelding hieronder lijkt het gewoon de huidige Day One setup te zijn + 1 of 2 games.

[afbeelding]
Ziet er wel heel echt uit. Die foto ziet er uit dat het toch al wel veel langer bekend was dat Microsoft het niet ging halen. Maar maart 2013 is wel echt een stuk verder als de ps4 er in oktober al is.

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
iHave schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:13:
[...]

[afbeelding]
Ziet er wel heel echt uit. Die foto ziet er uit dat het toch al wel veel langer bekend was dat Microsoft het niet ging halen. Maar maart 2014 is wel echt een stuk verder als de ps4 er in oktober al is.

• mobygo76
In Nederland is Titanfal een launchtitel.…

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:35:
[...]
Ik zie het nu ook staan ja. Man man man. Maart 2014 is toch veel te laat. Dan zijn sommige launch games al maanden uit. Het zou me echt niks verbazen als Sony MS compleet vermorzelt op Gamescom.
Ik wacht tot liever even de berichtgeving af van Sony, maar het zou natuurlijk idioot zijn als Sony ook met zoiets gaat komen. Ik verwacht wel een zekere mate van schaarste bij Sony en hoewel dat bij de lancering van de Wii als een malle werkte, verwacht ik niet bij de PS4 gezien het verschil in prijs en het economisch tij op dit moment (in Europa dan toch).

Ze noemen als reden localisatie, maar het lijkt er meer op dat ze de markten proberen te bereiken waar ze het al goed deden om daar hun marktaandeel te behouden.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

PBP

Sony zal waarschijnlijk schaarste hebben. Maar komt dat door de populairiteit of omdat ze gewoon te weinig produceren? Als sommige winkels al aangeven dat de verhouding tussen PS4 en Xbone nu 3-1 zijn. Apple produceert met de iPhone launch ook miljoenen toestellen en nog raakt alles altijd op. Volgens mij valt er vrij weinig aan te doen nu. Ze zullen dit natuurlijk ook niet verwacht hebben.
witeken schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:26:
[...]

Nu je Microsofts fout niet kunt goedpraten, hoop je maar dat Sony ook problemen heeft met overal op tijd te launchen :+?
Dat is geen hoop, dat is gewoon zo. Of kun jij een grote hardware-launch van Sony opnoemen van de laatste jaren waar het wel allemaal picobello ging? Die gaat ook grote tekorten hebben. Zeker als je al ziet dat een retailer als Game Mania al niet meer kan garanderen dat je een PS4 pre-order in 2013 gaat krijgen. Dus of je nou naar legen rekken kijkt waar PS4s hadden moeten staan of een rek zoekt waar de X1 had moeten staan, dat maakt weinig uit. Feit blijft dat de next-gen gamer gewoon hard genaaid gaat worden aan het eind van dit jaar. Vrijwel alles, van console tot accessoires en games, gaat slecht beschikbaar zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

PBP schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:20:
Sony zal waarschijnlijk schaarste hebben. Maar komt dat door de populairiteit of omdat ze gewoon te weinig produceren? Als sommige winkels al aangeven dat de verhouding tussen PS4 en Xbone nu 3-1 zijn. Apple produceert met de iPhone launch ook miljoenen toestellen en nog raakt alles altijd op. Volgens mij valt er vrij weinig aan te doen nu. Ze zullen dit natuurlijk ook niet verwacht hebben.
Volgens Boris zelfs 8-1.
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

Ik wacht tot liever even de berichtgeving af van Sony, maar het zou natuurlijk idioot zijn als Sony ook met zoiets gaat komen. Ik verwacht wel een zekere mate van schaarste bij Sony en hoewel dat bij de lancering van de Wii als een malle werkte, verwacht ik niet bij de PS4 gezien het verschil in prijs en het economisch tij op dit moment (in Europa dan toch).

Ze noemen als reden localisatie, maar het lijkt er meer op dat ze de markten proberen te bereiken waar ze het al goed deden om daar hun marktaandeel te behouden.
Nope, maar je kunt er voor 95% vanuit gaan dat het dit jaar is. Er zijn inmiddels al geruchten dat het oktober zal zijn, de Sony NL site heeft als placeholder december 2013 staan, en Game Mania heeft in een officiëel statement naar buiten gebracht dat pre-orders van vóór 7 augustus gegarandeerd zijn van hun launch exemplaar, en daaraan toegevoegd dat latere pre-orders moeten rekenen op december of later. Dat ga je niet doen als je geen inside info van Sony hebt gekregen.
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:40:
[...]
Dat is geen hoop, dat is gewoon zo. Of kun jij een grote hardware-launch van Sony opnoemen van de laatste jaren waar het wel allemaal picobello ging? Die gaat ook grote tekorten hebben. Zeker als je al ziet dat een retailer als Game Mania al niet meer kan garanderen dat je een PS4 pre-order in 2013 gaat krijgen. Dus of je nou naar legen rekken kijkt waar PS4s hadden moeten staan of een rek zoekt waar de X1 had moeten staan, dat maakt weinig uit. Feit blijft dat de next-gen gamer gewoon hard genaaid gaat worden aan het eind van dit jaar. Vrijwel alles, van console tot accessoires en games, gaat slecht beschikbaar zijn.
Het verschil zit 'm gewoon in de berichtgeving. Sony geeft netjs aan dat ze niet aan alle pre-orders kunnen voldoen, vanwege een enorme vraag naar hun console. MS zegt 21 landen te beleveren, wacht tot de PS4 is uitverkocht, en laat vervolgens 8 landen compleet in de stront zakken met een of ander kansloos excuus. Weg sympathie.

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 15-08-2013 10:53 ]

Hmm, mogelijk toch wel Xbox Live support in Nederland? http://www.xbox.com/en-US...order-xbox-one/disclaimer
Xbox One-Supported Xbox Live Countries
  • Australia
  • Austria
  • Belgium
  • Brazil
  • Canada
  • Denmark
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Mexico
  • Netherlands
  • New Zealand
  • Norway
  • Russia
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • United Kingdom
  • United States

• Johan tb
Nu is de vraag wel is die pagina nog actueel?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
Johan tb schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:12:
Jah..... Xbox live is voor alle landen actief tijdens na de introductie van de One....

Je kan dus gewoon met een Duitse, Franse of Engels Xbox One vanuit Nederland contact leggen met Xbox Live....

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 15-08-2013 11:14 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Origins
  • Niet online
Johan tb schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:12:
Daar ben ik dus ook benieuwd naar, het zou zomaar kunnen zijn dat die lijst ook niet geldt.

Ben benieuwd naar een bron die dit daadwerkelijk bevestigd.
Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:14:
[...]

Jah..... Xbox live is voor alle landen actief tijdens na de introductie van de One....

Je kan dus gewoon met een Duitse, Franse of Engels Xbox One vanuit Nederland contact leggen met Xbox Live....
Gisteren op Twitter zei MS anders dit niet te weten. Ik mag toch hopen dat men daar intern wel met elkaar communiceert. Ik vraag me of hoe makkelijk het nog is om een X1 te importeren, wat betreft voorraad. Wat Boris al zei: ook de omringende landen zullen niet al teveel units krijgen.

• Johan tb
Ik wacht wel gewoon tot maart tot die tijd vermaak ik me wel met de PS4 overigens het zou me niet verbazen als MS ook hier weer op terug komt en/of nog meer landen van de release in november uitsluit.

[ Voor 47% gewijzigd door Johan tb op 15-08-2013 11:21 ]

bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:18:
[...]

Gisteren op Twitter zei MS anders dit niet te weten. Ik mag toch hopen dat men daar intern wel met elkaar communiceert. Ik vraag me of hoe makkelijk het nog is om een X1 te importeren, wat betreft voorraad. Wat Boris al zei: ook de omringende landen zullen niet al teveel units krijgen.
Dat was Xbox Support. Dat is volgens mij gewoon een helpdesk ergens in India ofzo. Dus die zullen ook niet alle laatste info krijgen. Maar we zullen inderdaad wel zien. Denk dat Duitsland inderdaad niet veel units krijgt, maar zo'n groot Xbox land is dat toch ook niet?

Ik denk dat het even afhangt van de launch van de PS4. Als die voor de X1 zit, dan zal die laatste wel wat beter beschikbaar zijn denk ik, komt ie erna dan is het bij beide consoles wel een leverings-drama.

Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:20:
[...]
Dat was Xbox Support. Dat is volgens mij gewoon een helpdesk ergens in India ofzo. Dus die zullen ook niet alle laatste info krijgen. Maar we zullen inderdaad wel zien. Denk dat Duitsland inderdaad niet veel units krijgt, maar zo'n groot Xbox land is dat toch ook niet?

Ik denk dat het even afhangt van de launch van de PS4. Als die voor de X1 zit, dan zal die laatste wel wat beter beschikbaar zijn denk ik, komt ie erna dan is het bij beide consoles wel een leverings-drama.
Lijkt me anders niet zo een heel moeilijke vraag. Ze wisten daarnaast wel redelijk in detail te vertellen dat bepaalde services niet zouden gaan werken, maar dat single player games wel gespeeld kunnen worden.

Duitsland heeft verder 80 miljoen inwoners, en NL nog geen 17. Ook al is het geen groot Xbox land, ze zullen er daar meer verkopen dan dan in NL.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Volgens Boris zelfs 8-1.

[...]

[...]

[...]

Het verschil zit 'm gewoon in de berichtgeving. Sony geeft netjs aan dat ze niet aan alle pre-orders kunnen voldoen, vanwege een enorme vraag naar hun console. MS zegt 21 landen te beleveren, wacht tot de PS4 is uitverkocht, en laat vervolgens 8 landen compleet in de stront zakken met een of ander kansloos excuus. Weg sympathie.
Sony 's bericht was ook niet netjes, want mensen die em niet op tijd besteld hebben staan ook zonder voorlopig, siert sony wel dat ze in ieder geval in de launch landen consoles beschikbaar hebben voor de eerste bestellers (en dus hardcore fans). MS bericht is inderdaad meer : Productie loopt wel aardig op schema, preorders lopen een beetje harder dan allocatie in bepaalde gebieden, we hebben een 8 landen waar we niet genoeg voor hebben, waaronder de twee grootste xbox landen (VS + UK) dus wat doen we, we knallen de landen waar de acceptatie niet al te hoog is ff op een latere datum, en leveren daar helemaal niets.

Ze zullen er best hele goeie bedrijfsmatige redenen voor heben (lees marktaandeel + potentiele omzet) maar voor die landen is het gewoon zuur.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Sony 's bericht was ook niet netjes, want mensen die em niet op tijd besteld hebben staan ook zonder voorlopig, siert sony wel dat ze in ieder geval in de launch landen consoles beschikbaar hebben voor de eerste bestellers (en dus hardcore fans). MS bericht is inderdaad meer : Productie loopt wel aardig op schema, preorders lopen een beetje harder dan allocatie in bepaalde gebieden, we hebben een 8 landen waar we niet genoeg voor hebben, waaronder de twee grootste xbox landen (VS + UK) dus wat doen we, we knallen de landen waar de acceptatie niet al te hoog is ff op een latere datum, en leveren daar helemaal niets.

Ze zullen er best hele goeie bedrijfsmatige redenen voor heben (lees marktaandeel + potentiele omzet) maar voor die landen is het gewoon zuur.
Maarja, in absolute aantallen (en internet 'stemmen') zal dat niet bijzonder veel impact hebben.

Sony liet heel Europa 5 maanden wachten met de PS3, liever dan een deeltje leveren dan helemaal niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Lijkt me anders niet zo een heel moeilijke vraag. Ze wisten daarnaast wel redelijk in detail te vertellen dat bepaalde services niet zouden gaan werken, maar dat single player games wel gespeeld kunnen worden.

Duitsland heeft verder 80 miljoen inwoners, en NL nog geen 17. Ook al is het geen groot Xbox land, ze zullen er daar meer verkopen dan dan in NL.
Maar ik denk dat ze in NL+Zweden,+Noorwegen+Denemarken+België+Finland+Zwitserland meer verkopen dan in Italië.. Sowieso is het aantal mensen met geld groter, terwijl het totaal aantal inwoners bijna gelijk is..
Vertalingen zijn niet nodig
NL,DK,SE,NO,FI kunnen wel met Engels door
BE kan met Frans en Engels door
CH kan met Frans en Duits wel redelijk door..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 15-08-2013 11:54 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Tja, Sony kon ook niet voorzien dat MS zo hard z'n best zou doen om hun eigen klanten richting de PS4 te duwen. Met het bericht is verder niet zoveel mis toch? MS heeft gewoon aan pure misleiding gedaan, en lijkt nu een of ander lulverhaal over Kinect talen op te hangen (waar ik dus helemaal niks van geloof). En wat ik al eerder aangaf: beter een verspreide levering over alle landen, dan enkele landen niet. Kijk maar wie er het meest negatief in het nieuws is nu, degene die niet verspreid levert.
Zoveel zijn ze niet negatief in het nieuws, dat maak jij er wederom van.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:57:
MS heeft gewoon aan pure misleiding gedaan,
Wat ben je toch ook een enorme dramaqueen :+

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ach je kan je afvragen of MS dit niet allang wist en dat niet beter vanaf het begin duidelijk had moeten aan geven zodat mensen wisten waar ze aan toe waren.
Dan was het alsnog jammer geweest maar hadden mensen het echt wel meer begrepen dan nu het geval is.

Liefhebber van Tweakers

• Origins
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:59:
Afgelopen maanden is Xbox behoorlijk negatief in het nieuws gekomen, als je dat niet ziet dan heb je echt een plaat voor je kop. |:(

• Bullet NL
bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:57:
Tja, Sony kon ook niet voorzien dat MS zo hard z'n best zou doen om hun eigen klanten richting de PS4 te duwen. Met het bericht is verder niet zoveel mis toch? MS heeft gewoon aan pure misleiding gedaan, en lijkt nu een of ander lulverhaal over Kinect talen op te hangen (waar ik dus helemaal niks van geloof). En wat ik al eerder aangaf: beter een verspreide levering over alle landen, dan enkele landen niet. Kijk maar wie er het meest negatief in het nieuws is nu, degene die niet verspreid levert.
Wat maak jij je enorm druk om een product waar van jij al een hele poos aangeeft dat je hem toch niet gaat halen. Je koopt geen Xbox maar gaat hier wel allemaal kritiek op MS lopen te verkondigen. Hoe denk je dat dit overkomt? Beetje erg dubbel niet??

• PWM
  • Niet online

PWM

pino85 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:06:
Ach je kan je afvragen of MS dit niet allang wist en dat niet beter vanaf het begin duidelijk had moeten aan geven zodat mensen wisten waar ze aan toe waren.
Dan was het alsnog jammer geweest maar hadden mensen het echt wel meer begrepen dan nu het geval is.
Ze zijn toch op zich wel op tijd? Kijk, het is een enorme fuckup, geen twijfel. Maar we zitten nog 3.5 maand van de verwachte release. De console zelf is pas 3 maanden geleden getoond. Dat is nou niet echt last-minute te noemen.

• Origins
  • Niet online
Aiiii zelfs Battlefield 4 devs gaan nu over de zeik.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:26

CR1691

Hero of Time

Hahaha die meen je toch niet serieus mag ik hopen :+

PSN: Finally_Chris

CR1691 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:11:
[...]

Hahaha die meen je toch niet serieus mag ik hopen :+
Hij heeft het over hoe ze nu in het nieuws zijn geweest. Dus niet de afgelopen 6 maanden maar bv de laatste maand. Dat is verder redelijk positief te noemen (op de schop in de maag van gister dan).

Maar dramaqueen1984 is wel vaker aan het bashen om het bashen zonder dat het verder nut heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 12:13 ]

• Bullet NL
Alles wat goed komt heeft wat tijd nodig, laat Sony het ding maar snel releasen, dan zijn de xbox klanten van het gezeur af.... Juist Sony heeft laten zien dat een wat latere introductie helemaal niets zegt over de uiteindelijke verkopen...

• uchiha tijntje
PWM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:09:
[...]
Ze zijn toch op zich wel op tijd? Kijk, het is een enorme fuckup, geen twijfel. Maar we zitten nog 3.5 maand van de verwachte release. De console zelf is pas 3 maanden geleden getoond. Dat is nou niet echt last-minute te noemen.
Ze zijn op tijd omdat ze wel moesten reageren, aangezien er weer geruchten waren. Dus wederom reactief in plaats van actief communiceren. De vraag is, als die geruchten er niet waren, was er dan al wat naar buiten gebracht. :)

Vraag me af hoe ze denken op Gamescom serieus genomen te worden door het Europees publiek, aangezien deze actie een week voor de grootste Europese gameconventie echt de meest beroerde timing is die ze hebben kunnen kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-08-2013 12:19 ]

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:14:
Alles wat goed komt heeft wat tijd nodig, laat Sony het ding maar snel releasen, dan zijn de xbox klanten van het gezeur af.... Juist Sony heeft laten zien dat een wat latere introductie helemaal niets zegt over de uiteindelijke verkopen...
Sony had dan een mega grote fanbase, dat heeft ze er ook boven op geholpen en ervoor gezorgd dat PS3 voorbij de 360 ging.

Xbox One zal het goed doen, maar denk niet dat Xbox sterk genoeg is om het kunststukje van PS3 te doen herhalen.
Zeker niet nadat de Xbox afgelopen maanden negatief in het nieuws was.

Maar goed het is afwachten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 02:37:
Dat je me probeert weg te zetten als gigantische xbox fanboy zegt al genoeg.
Jij verdedigt Xbox op alle mogelijke manieren en vindt het niet netjes van Sony als ze over Microsoft heen zouden walsen :D Dat doe je dus echt zelf.

Mij trekt de Xbox One me meer dan de Playstation 4, ondanks alle negatieve kanten. Maar ik ga de Xbox One niet met alles en niks zitten verdedigen, want het kan me verder weinig boeien dat de Xbox One het waarschijnlijk minder zal gaan doen dan de PS4.
Dan heb je mijn overige reacties totaal niet gelezen. En ook het antwoord op je vraag staat er keurig, maar het voldoet niet aan wat jij ervan verwacht had, dus is het geen antwoord. Denk er maar even over na, dan zie je wel dat het vrij logisch is waarom het niet handig is als Sony hier groot over uit gaat pakken. Of denk jij dat ze alle pre-orders prima kunnen uitleveren en voldoende consoles hebben in zowel de landen waar de X1 ook uit komt als de landen waar deze niet te verkrijgen is?
Je kan lullen wat je wilt, je geeft géén antwoord op de vraag.

Ik vraag: "waarom zou Sony niet dik uit moeten pakken, ten koste van Microsoft?"

Jij antwoord: "Want dat kunnen ze niet!"

Ik vraag niet of ze het zouden kunnen, ik vraag jou waarom je vindt dat ze het niet zouden moeten doen, waarom jij dat 'niet netjes' vindt. Wel eens opgezocht wat het verschil is tussen 'kunnen' en 'moeten'?

Dus vergeet even dat er mogelijk niet genoeg PS4's zijn en vertel ome Hahn eens waarom jij vindt dat het niet netjes zou zijn als Sony over Microsoft zou walsen door de dikste launch ooit neer te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 15-08-2013 12:20 ]

The devil is in the details.

• uchiha tijntje
Nou, je moet het pas doen als je het kunt ;). Natuurlijk moet je hierop inspringen als concurrent, echter dat kun je pas als je zelf je zaken op orde hebt :) Echter je vraagstelling is op dit moment nog niet van toepassing, omdat nog niet duidelijk is (met berichtgeving vanuit Sony) of ze hun zaken ook op orde hebben en blijven hebben.

• PBP

PBP

Ach dat gaat toch al jaren zo. Microsoft pakt Apple aan in reclames, Apple pakt Samsung aan, etcetera. En Microsoft had precies hetzelfde gedaan als zij in die situatie zaten. Zo gaat het spel nou eenmaal.

• Hahn
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:22:
Nou, je moet het pas doen als je het kunt ;). Natuurlijk moet je hierop inspringen als concurrent, echter dat kun je pas als je zelf je zaken op orde hebt :) Echter je vraagstelling is op dit moment nog niet van toepassing, omdat nog niet duidelijk is (met berichtgeving vanuit Sony) of ze hun zaken ook op orde hebben en blijven hebben.
Mijn vraagstelling vind ik wel relevant, want het gaat mij er alleen maar om waarom hij het 'niet netjes' zou vinden en ik benieuwd ben naar enig argumentatie. Of dat 'ie het alleen maar 'zielug' vindt voor Microsoft, omdat 'ie graag een Xbox One wil.

Niet netjes vinden is een persoonlijke mening en heeft verder geen drol te maken met het niet kunnen waarmaken.

Hahn schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:25:
[...]

Mijn vraagstelling vind ik wel relevant, want het gaat mij er alleen maar om waarom hij het 'niet netjes' zou vinden en ik benieuwd ben naar enig argumentatie. Of dat 'ie het alleen maar 'zielug' vindt voor Microsoft, omdat 'ie graag een Xbox One wil.

Niet netjes vinden is een persoonlijke mening en heeft verder geen drol te maken met het niet kunnen waarmaken.
Nou ben je dus echt aan het trollen want ik heb al 2x antwoord gegeven en je begrijpt me blijkbaar niet.

Allereerst vind ik het inderdaad niet netjes nee, maar dat staat los van het feit dat Sony het echt niet bij gaat benen met de release van de PS4. Hoe je het ook wend of keert, de PS4 is bij launch gewoon direct uitverkocht. Het is nog maar de vraag of ze uberhaupt aan de pre-orders gaan voldoen. In de winkel kopen is in ieder geval uit den bozen. Verder moeten we nog horen wanneer de PS4 uiteindelijk gaat komen. Dat kan oktober zijn, dat kan december zijn. Als het December is, dan is de kans groot dat je uiteindelijk pas een heleboel gamers in 2014 blij kunt maken met een nieuwe console. Ergo: Sony kan nu wel zeggen dat ze wel overal gaan lanceren, maar ondertussen ook maar een klein gedeelte in 2013 van console voorzien.

Gezien ze zo vaag zijn geweest met een datum of indicatie wanneer de console uitkomt (zowel in NL als in het buitenland) zou ik er niet raar van staan te kijken als Sony straks ook wat landen uitstelt.

Dus waarom moet Sony het niet doen? Omdat ze dan uiteindelijk ook zelf staan te liegen. Misschien niet tegen die 0,5% die hem al in de preorder had staan aan het begin van dit jaar, maar wel aan de overige gamers. Dus ook de gamers die nu wisselen van console.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Wat maak jij je enorm druk om een product waar van jij al een hele poos aangeeft dat je hem toch niet gaat halen. Je koopt geen Xbox maar gaat hier wel allemaal kritiek op MS lopen te verkondigen. Hoe denk je dat dit overkomt? Beetje erg dubbel niet??
Dus je mag geen kritiek geven op het product van de concurrent van de console die jijzelf gaat kopen? Het zou pas vreemd zijn als hij alleen maar positieve dingen zegt over de xbox one.
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:30:
[...]

Dus je mag geen kritiek geven op het product van de concurrent van de console die jijzelf gaat kopen? Het zou pas vreemd zijn als hij alleen maar positieve dingen zegt over de xbox one.
Voor hem zou het inderdaad vreemd zijn als ie eens een keer positief is over de X1.

Er zit een verschil tussen kritiek geven en constant negatief zijn over elk aspect. Of dat nou een positief bericht is of negatief, er komt altijd (gegarandeerd ! ) een negatief antwoord.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:31:
[...]
Voor hem zou het inderdaad vreemd zijn als ie eens een keer positief is over de X1.

Er zit een verschil tussen kritiek geven en constant negatief zijn over elk aspect. Of dat nou een positief bericht is of negatief, er komt altijd (gegarandeerd ! ) een negatief antwoord.
Er valt weinig positiefs te zeggen over de xbox one ihmo. Zie de nieuwsberichten van de afgelopen tijd over de xbox one.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-08-2013 12:33 ]

• Origins
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:32:
[...]

Er valt weinig positiefs te zeggen over de xbox one ihmo. Zie de nieuwsberichten van de afgelopen tijd over de xbox one.
Nou... er zit een headset bij... :P

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:26

CR1691

Hero of Time

Origins schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Nou... er zit een headset bij... :P
En Kinect kan je hartslag meten :9~

PSN: Finally_Chris

• uchiha tijntje
Er valt genoeg positiefs te zeggen, maar dan krijgen we weer de discussie over welles en nietus, dus die ga ik hier niet weer opperen.

Uiteindelijk is het een nadeel voor gamers in het algemeen, hoe je het ook wendt of keert. Dus dat mensen zo blij zijn dat één console faalt snap ik als gamer gewoon niet. Dan ben je mijns inziens gewoon verkeerd bezig :) Want beide consoles in de huidige generatie hebben gewoon pareltjes voortgebracht.

Even zoeken op de laatste berichten op tweakers:
  • Microsoft stelt release Xbox One in Nederland en België uit tot begin 2014 (negatief)
  • Microsoft: Xbox One krijgt betere beveiliging tegen oververhitting (positief)
  • Microsoft: Xbox One-controller is vanaf 2014 compatibel met Windows (positief)
  • Xbox One werkt ook als Kinect niet aangesloten is (positief)
  • Microsoft laat Gold-leden features delen met andere gebruikers op Xbox One (positief)
  • Below blijft geen exclusieve Xbox One-titel (enigszins negatief, maar ook weer niet slecht)
  • Microsoft toont inhoud Xbox One-verpakking (ofwel met headset) (positief)
  • Xbox Live Gold nodig om gameplay op te nemen (negatief, doch niet onverwacht)
  • Xbox One legt gameplaybeelden vast in 720p-resolutie bij 30fps (enigszins negatief, maar eigenlijk puur informatief)
  • Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger (positief)
  • Controller Xbox One wordt duurder dan die van Xbox 360 (negatief, doch niet onverwacht)
Dit zijn alle directe Xbox One berichten op de frontpage van de afgelopen halve maand. Ofwel: meer positief dan negatief dus :>
3 negatieve berichten waren verder niet onverwacht en 2 berichten hadden makkelijk gecombineerd kunnen worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 13:33 ]

• Bullet NL
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:30:
[...]

Nee, ik schrijf ook niet dat je geen kritiek zou mogen geven, ik heb het specifiek over hem, hij is al tijden bezig om negatieve dingen van een Xbox onder een vergrootglas te leggen. Ik schrijf alleen dat dit enorm opvalt.

Veel dingen worden hier op een manier neer geplempt als of het feiten zijn, vaak ook door mensen die aangeven toch niet het betreffende apparaat te gaan komen. Wanneer je ettelijke malen hebt aangegeven voor de concurrent van een bepaald product te gaan, maar er toch steeds als de kippen bij bent om maar wat negatiefs te schrijven over het product wat je toch niet gaat kopen vind ik dat opvallend.

Sterker, ik krijg een beetje een gevoel wat een poosje geleden in het nieuws is gekomen, betreffende Samsung die mensen inhuurde om de concurrentie maar zwart te schrijven. Nogmaals, er is niets mis met je mening geven, ik concludeer alleen maar dat het voor mij opvallend is dat een aantal mensen die dit topic van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bevolken vooral veel negatieve berichten schrijven over een product wat ze toch niet zullen kopen. Punt uit....

Binnen Mobile hebben we het ook gehad. Mensen die voor een S4 of HTC One gaan maar het licht niet in de ogen van iemand gunnen die voor een ander merk kiest.

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is alleen al een reden om voor de Xbox One te gaan, ik denk dat alle op de PS4 met al die zuurheid mijn headset kapot gaat :+

• pino85

pino85

1 ding is zeker dat word als je een PS4 wilt bemachtigen wel bivakkeren voor bv de Mediamarkt( als je geen pre order hebt geplaatst) :>

Liefhebber van Tweakers

Ander positief puntje: minder Nederlandse jochies van 10 online rond de launch in Duitsland :D

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 12:43 ]

• PBP

PBP

Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:43:
Ander positief puntje: minder Nederlandse jochies van 10 online rond de launch in Duitsland :D
Duitse jongetjes van 10 dan :D
Haha okay. Niks tegen in te brengen. :+
PWM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:01:
[...]

Wat ben je toch ook een enorme dramaqueen :+
Want MS heeft niet 21 landen aangegeven, waavan er maar 13 geleverd wordt? MS heeft niet bewust gewacht tot PS4 uit zou verkopen, zodat mensen zonder PS4 pre-order dubbel genaaid worden (overigens een logische strategie, maar ik zou me desondanks genaaid voelen).
Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Ik post gewoon op een rustige toon met bovenmatige interesse in de next gens. Als jij dat "enorm druk maken" noemt, dan mag dat. Dit is het X1 vs. PS4 topic, en het falen van MS is momenteel het logische onderwerp van gesprek. Maar daar mogen blijkbaar alleen maar mensen aan meedoen die een X1 gaan kopen. Vreemd, maar goed. :)
Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:14:
Nee, maar dat heeft met de exclusives te maken en de first party studio's. Of denk je dat MS ineens 5 onbekende mega studio's uit de hoge hoed tovert op Gamescom? Wellicht, maar ik acht de kans klein, net als de kans dat MS dit ooit nog gaat goed maken. Maar wellicht heb ik het mis. Speculeren mag altijd.
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:30:
[...]

Nou ben je dus echt aan het trollen want ik heb al 2x antwoord gegeven en je begrijpt me blijkbaar niet.
Martin: Ik zou het sneu vinden als Sony de situatie nu gaat uitbuiten.
Hahn: Waarom vind je dat sneu dan, Martin?
Martin: Omdat ik me afvraag of Sony wel genoeg units op tijd kan leveren.

Wat heeft het sneu vinden te maken met of Sony wel of niet genoeg units kan leveren?

Je hebt dus nog helemaal geen antwoord gegeven, althans, niet op de vraag van Hahn.
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:31:
[...]

Ja het spijt me, maar ik kan momenteel, op Titanfall en Dead Rising 3 na, persoonlijk geen enkel positief punt noemen over de Xbox One ten opzichte van de PS4. Echt werkelijk waar geen één. Laat je daar verder vooral niet door beïnvloeden. Ik neem slechts deel aan de discussie omdat de next gens me bovenmatig interesseren, zoals hierboven vermeld. Als de X1 de PS4 was en de PS4 de X1, dan was het andersom geweest.
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:39:
  • Microsoft: Xbox One krijgt betere beveiliging tegen oververhitting
  • Microsoft: Xbox One-controller is vanaf 2014 compatibel met Windows
  • Xbox One werkt ook als Kinect niet aangesloten is
  • Microsoft laat Gold-leden features delen met andere gebruikers op Xbox One
  • Below blijft geen exclusieve Xbox One-titel
  • Microsoft toont inhoud Xbox One-verpakking (ofwel met headset)
  • Xbox Live Gold nodig om gameplay op te nemen
  • Xbox One legt gameplaybeelden vast in 720p-resolutie bij 30fps
  • Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger
  • Controller Xbox One wordt duurder dan die van Xbox 360
Dit zijn alle directe Xbox One berichten op de frontpage van de afgelopen halve maand. Ofwel: meer positief dan negatief dus :>
Dingen die als vanzelfsprekend gelden, als positief zien (Kinect hoeft niet aangesloten te worden).

Xbox Live Gold nodig om gameplay op te nemen. Top feature inderdaad.

720p op 30 fps opnemen. Jammer (ook jammer als PS4 dit gaat doen, maar die is tenminste gratis te gebruiken).

Controller wordt duurder dan X360 controller. Okay.

Zes van de 10 "positieve" punten, waarvan er 1 over oververhitting gaat, en 1 over het delen van je account (wat me volslagen normaal lijkt), 1 over de controller die je kunt gebruiken op de PC (who cares?).

Tel daarbij alle andere negatieve dingen op, en je houdt niet veel over, ben ik bang.

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:53:
Want MS heeft niet 21 landen aangegeven, waavan er maar 13 geleverd wordt? MS heeft niet bewust gewacht tot PS4 uit zou verkopen, zodat mensen zonder PS4 pre-order dubbel genaaid worden (overigens een logische strategie, maar ik zou me desondanks genaaid voelen).
Wat een onzin _O-

Als Microsoft het eerder had aangekondigd, waren er dan meer PS4's ter beschikking geweest? We zitten 3.5 maand voor release. Ruim op tijd.

Zoals eerder aangegeven, het is een blijft een enorme fuckup van Microsoft. Degene die er strategie achter zoeken moeten 's avonds maar niet teveel enge spelletjes spelen voor het slapen, daar krijg je waanideeën van.

• beuker19
  • Laatst online: 13:56

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:43:
Dacht dat jij je er dan wel thuis zou voelde na alle reacties hier op het forum gelezen te hebben.
Zo komt het wel over net of je van een baby de speen is afgepakt.
Je bent gewoon in de steek gelaten door het bedrijf wat jij hier met soms de meest tenenkrommende reacties hebt verdedigt en nu je weet dat je hebt verloren ga jij je ''verlagen'' tot de zogenaamde Xbox bashers.
Nou ik heb 1 reactie voor jou #Deal with it
En weet je al zeker dat je een gecensureerde console wil waar niemand zeker van weet wel en wat niet werkt in het land waar hij pas in 2014 uitkomt.
Of heeft MS daar ook weer niet open over gecommuniceerd ?
En nu leest ik hier iedereen over de PS4 dan?
Nou daar heeft Sony volgende week een persconferentie over op de Gamescom en dat weten we allemaal meer ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

PWM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Wat een onzin _O-

Als Microsoft het eerder had aangekondigd, waren er dan meer PS4's ter beschikking geweest? We zitten 3.5 maand voor release. Ruim op tijd.

Zoals eerder aangegeven, het is een blijft een enorme fuckup van Microsoft. Degene die er strategie achter zoeken moeten 's avonds maar niet teveel enge spelletjes spelen voor het slapen, daar krijg je waanideeën van.
Wat is onzin?

http://thenextweb.com/mic...-get-the-console-in-2014/

Verwijderd

Jammer, het begon normaal en constructief en op het laatst moet je het toch weer verpesten met een onnodige sneer. Je punten houden some secht wel steek, maar de manier waarop je ze brengt met in het algemeen een zeer negatief standpunt tegenover de X1, ongeacht wat het is, zorgt voor de reacties die je krijgt van bepaalde mensen.

Verder geloof ik (net als anderen) dat next gen je totaal niet interesseert. Het enige dat je graag doet is de Xbox bashen en overal verkondigen dat de PS4 zoveel beter is dan de Xbox. (zo lijkt het althans)

Als dat het enige doel is om hier rond te hangen en als je daar genoegdoening uit haalt, so be it and "good luck with that". zoals ze dat zeggen, moet je niet vreemd opkijken dat je dit soort reacties en stempels opgedrukt krijgt.

Veel plezier met je PS4 trouwens. :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is onzin dat MS heeft gewacht tot het moment dat de PS4 was uitverkocht.

• Hahn
[...]

Allereerst vind ik het inderdaad niet netjes nee,
Waarom vind je dat niet netjes?

Dát wil ik weten. Al dit geblaat hieronder boeit me geen ene flikker, want dat is allemaal jouw gegok over dat ze het niet kunnen. Ik wil weten waarom jij het niet netjes zou vinden! MEER NIET.
maar dat staat los van het feit dat Sony het echt niet bij gaat benen met de release van de PS4. Hoe je het ook wend of keert, de PS4 is bij launch gewoon direct uitverkocht. Het is nog maar de vraag [etc etc etc]

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

[...]

Allereerst vind ik het inderdaad niet netjes nee, maar dat staat los van het feit dat Sony het echt niet bij gaat benen met de release van de PS4. Hoe je het ook wend of keert, de PS4 is bij launch gewoon direct uitverkocht.
Hij word in ieder geval verkocht en dat is altijd beter dan hij word niet verkocht.

• uchiha tijntje
Jeetje Hahn, laat dat ff gaan joh, of doe dat in een DM wisseling...

Een aantal mensen zijn hier gewoon verstokte fans van een console en willen graag zien dat de andere console keihard faalt. Als dat ook gaat gebeuren, is de gamer hier uiteindelijk gewoon de dupe van. En kom nu niet aanzetten met het feit, ja ik heb ze nu alle2... Gezien de posts zegt dat zeer weinig :)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

• Microsoft stelt release Xbox One in Nederland en België uit tot begin 2014
  • Microsoft: Xbox One krijgt betere beveiliging tegen oververhitting
  • Microsoft: Xbox One-controller is vanaf 2014 compatibel met Windows
  • Xbox One werkt ook als Kinect niet aangesloten is
  • Microsoft laat Gold-leden features delen met andere gebruikers op Xbox One
  • Below blijft geen exclusieve Xbox One-titel
  • Microsoft toont inhoud Xbox One-verpakking (ofwel met headset)
  • Xbox Live Gold nodig om gameplay op te nemen
  • Xbox One legt gameplaybeelden vast in 720p-resolutie bij 30fps
  • Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger
  • Controller Xbox One wordt duurder dan die van Xbox 360
Ik zie maar 5 echt positieve dingen?

Namelijk:

•Microsoft: Xbox One krijgt betere beveiliging tegen oververhitting

Nogal logisch, maar oké. (Slechter dan de Xbox 360 kan haast niet)

•Xbox One werkt ook als Kinect niet aangesloten is.

Hoewel de Xbox One fans volgens mij juist positieve dingen zien/zagen in Kinect

•Microsoft laat Gold-leden features delen met andere gebruikers op Xbox One
•Microsoft toont inhoud Xbox One-verpakking (ofwel met headset)
•Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger

[ Voor 19% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-08-2013 13:21 ]

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:03:
[...]
Waarom vind je dat niet netjes?

Dát wil ik weten. Al dit geblaat hieronder boeit me geen ene flikker, want dat is allemaal jouw gegok over dat ze het niet kunnen. Ik wil weten waarom jij het niet netjes zou vinden! MEER NIET.

[...]
"lijkenpikken" of winst halen uit het leed van anderen wordt over het algemeen gezien als niet netjes, ben ik wel met hem eens.

Echter in de echte wereld en zeker in dit soort gevallen zal elk weldenkend bedrijf onmiddelijk op zo'n aankondiging springen indien zij hun zaakjes wel voor elkaar hebben om daar meer omzet uit te halen.

Ik ben dan eigenlijk een beetje verbaasd dat er nog geen reactie van Sony is gekomen qua mogelijkheden tot leveren in die landen.
PWM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:03:
[...]

Het is onzin dat MS heeft gewacht tot het moment dat de PS4 was uitverkocht.
Dat zullen we nooit weten. Het is een logische en bovendien slimme strategie toch? Want mensen pre orderen nu ook niet zo snel een PS4 meer. Waarom juist nu ermee komen, in de week waarin blijkt dat de PS4 niet meer gegarandeerd dit jaar geleverd kan worden? En ook niet op Gamescom, want dan is de negatieve aandacht te groot, ook erg slim.
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:09:
[...]

"lijkenpikken" of winst halen uit het leed van anderen wordt over het algemeen gezien als niet netjes, ben ik wel met hem eens.

Echter in de echte wereld en zeker in dit soort gevallen zal elk weldenkend bedrijf onmiddelijk op zo'n aankondiging springen indien zij hun zaakjes wel voor elkaar hebben om daar meer omzet uit te halen.

Ik ben dan eigenlijk een beetje verbaasd dat er nog geen reactie van Sony is gekomen qua mogelijkheden tot leveren in die landen.
De een z'n dood..

Waarschjinlijk heeft er nog niemand naar gevraagd via Twitter. Dus ook niet nodig een statement naar buiten te brengen.

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:09:
[...]

Wie weet bewaren ze dat voor op de gamescom vanwege dat daar toch meer aandacht zal zijn, al blijft het sowieso afwachten wat Sony daar bekend gaat maken mbt de leveringen.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 15-08-2013 13:29 ]

Liefhebber van Tweakers

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ofwel: meer positief dan negatief dus :>
7 negatief en 4 positief, tel ik :s. Hoe dan ook veel te veel negatieve dingen :p.

[ Voor 10% gewijzigd door witeken op 15-08-2013 13:21 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Verwijderd

Kan me voorstellen een PS4 flink geluid maakt met dezelfde hardware in een kleinere behuizing.
Met dan ook nog met de voeding in de behuizing zelf.
Van de XBox One weten we al dat die fluisterstil is.

Weten we al hoeveel herrie de PS4 gaat maken?

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Zo, ik zit in Spanje even naar het nieuws te kijken en zie dat MS haar graf weer iets dieper heeft gegraven?! Goed nieuws voor de ps4 wanneer deze wel nog dit jaar zou uitkomen. Laatste geruchten hebben het over 21nov. Goed om te zien dat ze bij MS blijkbaar van de e3 hebben geleerd door dit vertragingen Eric het niet bij gamescon te brengen maar een weekje ervoor. Anders was dit bericht weer een nare bijsmaak geweest van een verder waarschijnlijk goede show voor de Xbox ons.

Dit is niet de bedoeling

[ Voor 21% gewijzigd door iisschots op 15-08-2013 22:06 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:46:
Kan me voorstellen een PS4 flink geluid maakt met dezelfde hardware in een kleinere behuizing.
Met dan ook nog met de voeding in de behuizing zelf.
Van de XBox One weten we al dat die fluisterstil is.

Weten we al hoeveel herrie de PS4 gaat maken?
Nee, maar hij is blijkbaar zuiniger dan de Slim en die hoor ik zelf al niet tijdens het spelen. En voor mij persoonlijk: liever een zachte zoem van de ventilator dan een sloopkogel van een console met een externe brick.

Verwijderd

swopdark schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:49:
Iets anders @ martinspire: ik zie dat je het er maar druk mee hebt om op iedere negatieve xboxone post te willen reageren op de frontpage en hier ook trouwens... Ik hoop dat je werkloos bent of met vakantie want daar gaat een hoop tijd in zitten. `Talk about commitment`
En dan heb je het niet over die 2 die hard PS4 fanboys? Die zijn zelfs fanatiek in 'niet PS4' topics bezig.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:55:
[...]
Nee, maar hij is blijkbaar zuiniger dan de Slim en die hoor ik zelf al niet tijdens het spelen. En voor mij persoonlijk: liever een zachte zoem van de ventilator dan een sloopkogel van een console met een externe brick.
XBox One is fluisterstil volgens de eerste ervaringen. Een extra brick is onhoorbaar ;)
Dat je meer herrie gaat horen is duidelijk. De vraag is alleen hoeveel meer herrie. En in hoeverre dat irritant is. Heb je daar ervaring mee of doe je maar een gok?

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

XBox One is fluisterstil volgens de eerste ervaringen. Een extra brick is onhoorbaar ;)
Dat je meer herrie gaat horen is duidelijk. De vraag is alleen hoeveel meer herrie. En in hoeverre dat irritant is. Heb je daar ervaring mee of doe je maar een gok?
Volgens mij niet bekend, zullen ongetwijfeld later meer horen.
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Ja ik heb een Slim, en de PS4 schijnt stiller dan de Slim te zijn. Maar buiten dat game ik met een 7.1 headset op, dus zelfs als het ding toetert hoor ik het niet. :P

edit: Bij zuiniger moet ook koeler staan, sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb er het volste vertrouwen in dat Sony een stil product aflevert. Zie hun laptops.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 15-08-2013 14:06 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb een PS3 Phat en deze is niet fluiterstil maar maakt ook zeker geen herrie. Ik speel overigens 9 van de 10 keer met headset op en als ik deze niet op heb dan gaat het geluid via m'n receiver. Mijn PS3 hoor ik dus zeker niet. :P Ben wel benieuwd hoe de koeling van de PS4 er uit ziet. Neem aan dat ze een flink koelblok gebruiken met een flinke fan.

• uchiha tijntje
Schiet men in nieuwere fps op de ps3 nog steeds met de schouderknoppen of met de triggers? Dat zuigt zo enorm aan veel games op de ps3.

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:09:
Schiet men in nieuwere fps op de ps3 nog steeds met de schouderknoppen of met de triggers? Dat zuigt zo enorm aan veel games op de ps3.
Ik heb gelezen dat Killzone gebruikt maakt van de nieuwe triggers. Mafia 2 doet dit trouwens ook op de PS3.

Ik ben heel benieuwd of ik op de PS4 net zo in FPS met de controller zuig als op de PS3.

• uchiha tijntje
About time. :) Als dat nog niet wordt doorgevoerd is dat echt een no go voor mij voor fps op de ps4

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-08-2013 15:31 ]

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Zoiets heet luisteren naar feedback van je fanbase voor een nieuwe generatie console's :+ ;)
Maar volgens mij heeft de DS4 en behoorlijke revolutie ondergaan .

[ Voor 80% gewijzigd door beuker19 op 15-08-2013 15:38 ]

• uchiha tijntje
Lol. Als ze zouden luisteren naar de feedback hadden ze tijdens de looptijd van de ps3 de controller al herzien.. :D

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:36:
Lol. Als ze zouden luisteren naar de feedback hadden ze tijdens de looptijd van de ps3 de controller al herzien.. :D
Maak je geen zorgen dat hebben ze met de ps4 aangepast, volgens velen is de ps4 controller zelfs beter dan dat van de xbox one :) .

• uchiha tijntje
Wie zijn die velen ;) heb een paar artikels gelezen maar daar houdt het ook bij op :) en sommigen vinden de ds3 beter dan de 360 dus ik ben nog even sceptisch ;)

• Origins
  • Niet online
Voor niets mis met de controller van de Ps3, iedereen uiteraard zijn eigen mening daarover.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30
Ze hebben de controller ook wat aangepast tijdens de looptijd van de ps3 want de eerste ps3 controllers hadden geen dual shock. :+
True, hoewel ik er zelf geen problemen mee heb. Maar ik kan me voorstellen dat je tijdens de looptijd geen hardware drastisch gaat veranderen. Je hebt nog altijd de optie een 3rd party controller te gebruiken. ;)
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:40:
Wie zijn die velen ;) heb een paar artikels gelezen maar daar houdt het ook bij op :) en sommigen vinden de ds3 beter dan de 360 dus ik ben nog even sceptisch ;)
Een aantal journalisten en sites heeft vermeld dat de DS4 gelijkwaardig of misschien wel beter dan de Xbox controller lijkt te zijn, wat betreft grip en plaatsing van de sticks. Maar goed, dat is en blijft voor iedereen persoonlijk. Kan me voorstellen dat de X1 controller ook prima vasthoudt en die heeft ook nog eens rumble in de triggers. Ik begrijp alleen de plaatsing van de sticks nog steeds niet, maar dat terzijde.

• uchiha tijntje
Ja dat was ook een staaltje communicatie en marketing gezwets toen :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Het grootste verschil tussen de 2 blijft gewoon die D-pad en analoge stick omwisseling.

Bij Fifa merk ik dat analoog linksboven fijner werkt dan analoog linksonder, maar bij de fightgames (met D-pad) is juist de D-pad linksboven weer beter. Goed, de Dpad op de 360 was uberhaubt ruk :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pino85

pino85

Uiteindelijk is het gewoon maar net wat je gewend bent, als je aan controller A gewend bent dan zal je vaker en eerder zeggen hmm controller B ligt me niet helemaal en andersom idem dito.. althans dat hoor ik vaak van mensen om me heen.
Buiten dit is er ook nog de persoonlijke voorkeur, maar dat mensen nu al roepen A is beter of B is beter tja.. hebben jullie de nieuwe controllers al getest en vast gehad?

[ Voor 76% gewijzigd door pino85 op 15-08-2013 17:06 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1 ... 65 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!