Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:36:
[...]
Niet helemaal correct. De xbox divisie maakt winst sinds 2008, met als hoogtepunt 1.3 miljard in 2011 en totaal staan ze nu 3 miljard in het rood sinds het begin van de divisie in 2001.
http://www.neowin.net/new...rly-3-billion-in-10-years
MS heeft in tegenstelling to sony miljarden winst op andere divisies en kan dus eenvoudiger geld in zaken blijven pompen, zolang investeerders er maar mee akkoord gaan. Voor een bedrijf als Sony wat al niet veel geld heeft wordt dit alleen maar moeilijker en zullen investeerders sneller de stekker uit projecten trekken.
Ik ben heel erg benieuwd hoe hij tot die cijfers komt, omdat er in de 10-K filing namelijk helemaal geen sprake is van een 'Xbox divisie'. Het is dus zeer moeilijk om vanuit de segmentatie te zien wat de prestaties zijn van Xbox alleen. Bovendien brengt MS in de jaarrekening alleen uitgesplitste winsten naar segment uit obv management info, niet de US verslaggevingsregels.
(FY 2012:
http://www.microsoft.com/...ation-geo-data/index.html )
De 'reconciling items' van respectievelijk 5,5 miljard dollar (FY12), 4,2 miljard dollar (FY11) en 3,7 miljard dollar (FY10) zijn geen kleine gaatjes en je kan op geen enkele wijze als buitenstaander afleiden hoeveel daarvan betrekking heeft op de EDD divisie. Weer zo'n 'goed onderbouwd verhaal op het internet van iemand die cijfers heeft gezien'

.
BTW, ik zeg overigens niets over Sony, daar gaat het ook al tijden niet lekker mee. Zeker niet als ze dan ook nog eens onder druk gezet worden door een hedge fund dat ze wil opknippen. Sony moet juist meer synergie laten zien met hun films en muziek divisies, IMHO.
Spekker schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:26:
Ik persoonlijk vind het beide erg goede consoles, maar ik begin nu steeds meer naar de PS4 te draaien.
Ik wil geen flamewar starten ik wil gewoon even mijn mening delen;
De controller van de xbox was eerst echt de main factor om een Xbox te halen en geen PS maar na verscheidene meningen over de DS4 gelezen en gehoord te hebben geloof ik wel dat die controller nu ook wel fijn ga vinden dus dat kan ik al wegstrepen.
De exclusives van de Xbox zijn naar mij mening bij launch gewoon de betere, maar dan ben je er nog niet natuurlijk.
Volgens mij komt de PS4 pas echt goed los met exclusives in 2014 met The Order, Uncharted etc. en ik denk dat ik op langere termijn de exclusives van de PS4 mij toch meer aantrekt, al is dat op launch niet het geval. ( al vind ik die gratis games, en die games van indie devs er ook erg leuk uit zien )
Dit gevoel word tevens versterkt doordat er voor de PS3 de laatste jaren nog er goede games uitkwamen en dat het bij de Xbox allemaal wat minder was.
Ik ben het hier ook mee eens. Ik heb de Xbox 360 een warm hart toegedragen vanwege de veel beter service op Live (nog niet eens vanuit multiplayer, maar de snelheid van downloaden van demo's, snelheid patchen, etc) en vanwege de zeer fijne controller. Met de PS4 lijkt het controller punt voor een groot deel weg te vallen, alhoewel de Xbox one controller me nog steeds wel wat lijkt.
En ten aanzien van de exclusives. Als je je met moeite door Gears 2 hebt gesleept en Halo 3 met hangen en wurgen uitgespeeld hebt, dan ben je op Forza na wel door de grootste exclusives heen van Microsoft (Fable was leuk, maar kende met nummer 3 en daarna nog weinig liefde en Crackdown was met nummer 2 helaas ook minder in mijn ogen) en dat is jammer. Ik vind dat er gedurende de levensduur nog een boost een paar jaar geleden is geweest en het daarna allemaal erg inzakte wat MS zelf produceerde en de console uniek maakte. Het was snel piketpaaltjes om DLC neerzetten en timed exclusives. Een van de grootste timed exclusives was Mass Effect voor mij.
Ik denk dat dat inherent is aan het tekort aan 1st party studio's die ze hebben. Dat is niet gek, het is niet hun filosofie om veel interne studio's te hebben, maar het betekent toch dat je aan de Sony kant veel meer ziet. Naughty dog heeft 2 teams, guerilla 3 teams, santa monica 3 teams (en verlost van GoW franchise), quantic dream is aan het volgende begonnen, suckerpunch is bijna klaar en kan met de volgende beginnen, dus er staat daar veel meer op stapel. De multiplatformers zullen vergelijkbare kwaliteit hebben, simpelweg omdat het beste uit de PS4 halen niet lonend is. Ik verwacht wel dat hoe verder de generatie vordert je wel zal zien dat de Xbox One een wat slechtere fps zal hebben of wat kalere werelden (eigenlijk het omgekeerde van deze generatie).
En ten aanzien van de netwerken Live versus PSN zie ik dat Sony echt een geweldige slag heeft gemaakt met de Plus game collection. Ik heb voor de PS3 dankzij deze service alleen al 40 full retail games en dat voor 49 EUR per jaar! MS moet hier met Live snel wat tegenaan gaan zetten, maar gezien de Games met Gold spellen die gratis gegeven worden, zie ik het heel erg somber in. Zelfs de Microsoft studio games die gegeven worden zijn niet eens de meest recente versies. Nu hopen dat Sony PSN verder kan uitbouwen.
Maar goed, allemaal eigen mening uiteraard.