• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tweet van Playstation:
@basserto Over de PS4 release hoef je je geen zorgen te maken, de #PS4 zal dit jaar verkrijgbaar zijn in Nederland
En natuurlijk gaat Sony ook "leverings problemen" krijgen. Het verschil is echter dat op de releasedag er duizenden PS4's in NL verkocht gaan worden waarna er elke week nieuwe voorraden binnen komen. Veel mensen weten inmiddels dat je voor de PS4 moet reserveren mensen die dat niet weten zien dat er tzt om hun heen PS4's worden uitgeleverd aan mensen die er eentje reserveren waardoor ze begrip zullen hebben voor de situatie. De schaarste heeft de Wii destijds ook goed gaan doen ik denk dat nu hetzelfde bij de PS4 gaat gebeuren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Chaoss schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:11:
Tweet van Playstation:

[...]

En natuurlijk gaat Sony ook "leverings problemen" krijgen. Het verschil is echter dat op de releasedag er duizenden PS4's in NL verkocht gaan worden waarna er elke week nieuwe voorraden binnen komen. Veel mensen weten inmiddels dat je voor de PS4 moet reserveren mensen die dat niet weten zien dat er tzt om hun heen PS4's worden uitgeleverd aan mensen die er eentje reserveren waardoor ze begrip zullen hebben voor de situatie. De schaarste heeft de Wii destijds ook goed gaan doen ik denk dat nu hetzelfde bij de PS4 gaat gebeuren.
Nou, nu is het wachten op Xbox aanhangers die gaan roepen dat Sony het spelletje vuil speelt en wederom iets bekend maakt vlak nadat MS dat doet. :+

Zonder dollen: goed nieuws natuurlijk, maar ik had niet anders verwacht. _/-\o_
bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:16:
[...]

Nou, nu is het wachten op Xbox aanhangers die gaan roepen dat Sony het spelletje vuil speelt en wederom iets bekend maakt vlak nadat MS dat doet. :+

Zonder dollen: goed nieuws natuurlijk, maar ik had niet anders verwacht. _/-\o_
Zo zijn Xbox Fans niet. Hoewel de tweet wat vaag is, is het wel prima nieuws toch?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Ondanks het goede nieuws kun je niet ontkennen dat ze reactief informatie blijven verstrekken, ook al is het gewoon beantwoorden van vragen :). Zit nu nog echt te twijfelen wat ik ga doen. Het pre-orderen van een PS4 vind ik op dit moment zonde als importeren van de x1 geen problemen opgaat leveren. Want nu pre-orderen van de PS4 is geen garantie van een console dit jaar. Dus beetje in dubio, en helaas dus sowieso geen BF4 in november...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Mja PS4 pre-order is toch al wel te laat en een Xbox One (of PS4) in Duitsland halen geeft ook geen garantie dat je kunt spelen. Voorlopig ga ik sowieso geen pre-order doen, want ik vertrouw op dit moment geen enkele winkel meer met het op tijd uitleveren van consoles. Kan me echt niet voorstellen dat Nederland een grote hoeveelheid consoles gaat krijgen en in Duitsland zal het ook wel snel uitverkocht zijn

• uchiha tijntje
Ik ga, als er wat meer info beschikbaar is, denk ik met een vriend van me op launch day lekker een tochtje door Duitsland houden :P

Mja wij hadden het er met een groepje ook al over om gewoon met zijn allen naar Duitsland af te reizen, daar een Xbox One met enkele games te halen en vervolgens een lan-party te doen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 17:29 ]

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Het beste kan je een (vrijblijvende) reserving doen bij je lokale gamesboer of op release dag op tijd zijn bij MediaMarkt. Mocht je toch geen ps4 te pakken kunnen krijgen voordat de xbone uitkomt kun je altijd nog besluiten naar Duitsland oid te rijden (hierbij ga ik van uit, dat de ps4 eerder zal uitkomen).

Ps4/switch gamer

Maar het probleem is ook vooral dat de locale gameboeren voorheen ook altijd zijn overgeslagen en het vooral de grote retailers zijn waar de meeste consoles beschikbaar zijn. Bovendien is het qua economie nou ook weer niet echt lekker in deze sector. Aangezien er weinig volledige aanbetalingen zijn, ga ik er nog niet vanuit dat er geen meer om gaat vallen.

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:09:
Schiet men in nieuwere fps op de ps3 nog steeds met de schouderknoppen of met de triggers? Dat zuigt zo enorm aan veel games op de ps3.
Als ze dit aangepast hebben, dan hoop ik wel dat je zelf alle knoppen kunt re-mappen. Ik ben gewend te schieten en te aimen met de schouderknoppen en wil eigenlijk ook niet anders.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:22:
[...]
Zo zijn Xbox Fans niet. Hoewel de tweet wat vaag is, is het wel prima nieuws toch?
Niets vaags aan de tweet, prima nieuws maar zoals gezegd had niets anders verwacht van Sony.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:31:
Maar het probleem is ook vooral dat de locale gameboeren voorheen ook altijd zijn overgeslagen en het vooral de grote retailers zijn waar de meeste consoles beschikbaar zijn. Bovendien is het qua economie nou ook weer niet echt lekker in deze sector. Aangezien er weinig volledige aanbetalingen zijn, ga ik er nog niet vanuit dat er geen meer om gaat vallen.
woa bij een lokale BS\Intertoys\Dixons etc. heb je nog steeds een goede kans op een PS4 dat zijn winkels die misschien maar 10 of 20 exemplaren binnen krijgen maar bij dat soort winkels zijn vaak nog maar een paar reserveringen.

Origins schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:57:
[...]

Niets vaags aan de tweet, prima nieuws maar zoals gezegd had niets anders verwacht van Sony.
Wel vaag, want is het oktober, november of december. 31 december is ook nog 2013, maar ik denk niet dat we daar blij van worden. Maar goed, Sony houd in ieder geval wel vast aan 2013 en dat is voor de gamers alleen maar mooi :9

Als het goed is krijgen we later vandaag nog wat van Watchdogs te horen (hun MP). Battlefield zou ook nog wat doen, maar ik zie nu alleen maar "only in battlefield" filmpjes met verder nietszeggende inhoud (niets nieuws iig): http://blogs.battlefield.com/2013/08/only-in-battlefield-4/

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2013 17:59 ]

• Origins
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:58:
[...]
Wel vaag, want is het oktober, november of december. 31 december is ook nog 2013, maar ik denk niet dat we daar blij van worden. Maar goed, Sony houd in ieder geval wel vast aan 2013 en dat is voor de gamers alleen maar mooi :9
Het zal geen december worden, en er is ook niet gevraagd door die dude wat de datum is, er is aangegeven dit jaar.
Lijkt me ook niet dat Playstation NL twitter account het gaat bekend maken, dit wordt pas volgende week gedaan.

Niets vaags aan.

• uchiha tijntje
Jackal131 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:54:
[...]

Als ze dit aangepast hebben, dan hoop ik wel dat je zelf alle knoppen kunt re-mappen. Ik ben gewend te schieten en te aimen met de schouderknoppen en wil eigenlijk ook niet anders.
Grappig om te zien hoe smaken en gewenning toch per persoon kan verschillen :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:09:
Schiet men in nieuwere fps op de ps3 nog steeds met de schouderknoppen of met de triggers? Dat zuigt zo enorm aan veel games op de ps3.
Hangt van de game af, maar volgens mij worden de triggers het meest gebruikt om te schieten.

Logisch ook want een wapen heeft meestal ook een trekker :P

• Jackal131
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:07:
[...]
Grappig om te zien hoe smaken en gewenning toch per persoon kan verschillen :)
Exact, haha. En ik ben oud, dus kan ik slecht tegen veranderingen >:) :+

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De eerste gameplay beelden van de next-gen versie van Dying Light:

Ziet er erg tof uit! Een soort Mirrors Edge meets Dead Rising

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Met een vleugje dead island er door heen en wat resident evil actie, weet nog niet wat ik van de game moet denken maar de game komt ook nog lang niet uit :)

[ Voor 61% gewijzigd door pino85 op 15-08-2013 20:58 ]

Liefhebber van Tweakers

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ben wel benieuwd hoe de DS4 aanvoelt, want ik heb echt 0 problemen met de DS3. Vind het een uber fijne controller. (Net als controllers van PS1 en PS2)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:53:
Ben wel benieuwd hoe de DS4 aanvoelt, want ik heb echt 0 problemen met de DS3. Vind het een uber fijne controller. (Net als controllers van PS1 en PS2)
Gokje, altijd vervent playstation speler geweest? Is echt een kwestie van gewenning :) Mijn consolegeschieding bestaat uit een NES (:+) Xbox en Xbox 360, en ik vind de DSx van Sony een draak van een controller :p DS4 ziet er stukken beter uit d:)b , dus heb goeie hoop dat Sony daarmee alle bezwaren die ik er mee had weggepoetst heeft

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:54:
[...]

Gokje, altijd vervent playstation speler geweest? Is echt een kwestie van gewenning :) Mijn consolegeschieding bestaat uit een NES (:+) Xbox en Xbox 360, en ik vind de DSx van Sony een draak van een controller :p DS4 ziet er stukken beter uit d:)b , dus heb goeie hoop dat Sony daarmee alle bezwaren die ik er mee had weggepoetst heeft
NES, PS1, PS2, PS3. :)

Wellicht is het gewenning, maar heb serieus nog nooit last gehad van kramp of wat dan ook met de DS3 en heb al aardig wat uren met dat ding in m'n hand gezeten.

Verwijderd

Ik ga op release dag gewoon elke lokale shop binnen ben er zeker van dat er genoeg dorpjes zijn hier in de buurt die wel een paar hebben liggen.
Anders even naar Duitsland maar das wel de laatste optie. Mijn dilemma is nog steeds wel welke het gaat worden. Heb al vanaf dag 1 een xbox en de enige reden om bij MS te blijven zijn toch de games en controller.

Alleen doet sony het zo goed met de ps4 zoveel op gamers gericht en juist minder commercieel. Ben alleen bang dat ik de ps4 haal en dat ik dan later ook nog een x1 haal alleen om die ene game.Wat een drama allemaal :P

• uchiha tijntje
Dat is het beetje mijn dilemma. De PS4 is idd gewoon een console, maar ik wil met de next gen gewoon wel wat meer dan alleen weer een nieuwe console waar ik alleen mijn games op kan spelen. In dat licht gezien trekt de X1, naast de games die er voor uitkomen, mij gewoon een stuk meer.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:09:
Dat is het beetje mijn dilemma. De PS4 is idd gewoon een console, maar ik wil met de next gen gewoon wel wat meer dan alleen weer een nieuwe console waar ik alleen mijn games op kan spelen. In dat licht gezien trekt de X1, naast de games die er voor uitkomen, mij gewoon een stuk meer.
Zoals wat? Noem eens een paar functionele dingen die de xbox one wel heeft en de playstation 4 niet?

• BM

BM

Moderator Spielerij
xminator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:11:
[...]

Zoals wat? Noem eens een paar functionele dingen die de xbox one wel heeft en de playstation 4 niet?
Kinect? En ja, die feature word door velen gehaat, maar ik ben er serieus benieuwd naar. Tevens de richting die MS op wil met digitale content, games sharen etc staat mij persoonlijk wel aan. Dat dat (voor nu) grotendeels teruggedraait is wil niet zeggen dat dat er niet meer komt, en dit soort zaken geven mij iig aan dat MS meer wil vernieuwen dan Sony. Op basis van de feiten zoals die nu op tafel liggen iig :)

Ik zie in de PS4 in de basis een PS3 met betere graphics en een shareknop. Daar is niet veel mis mee, maar ik wil eigenlijk wel iets meer dan dat :) Maar goed, Sony heeft natuurlijk ook nog niet al hun kaarten op tafel liggen, dus wellicht veranderd dat nog :)
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:56:
[...]

NES, PS1, PS2, PS3. :)

Wellicht is het gewenning, maar heb serieus nog nooit last gehad van kramp of wat dan ook met de DS3 en heb al aardig wat uren met dat ding in m'n hand gezeten.
Vind de Sony controllers net een tikje te klein om lekker vast te houden. Wellicht heeft dat ook met de plaatsing van de sticks te maken, maar ben iig erg blij dat DS4 wat groter, en afgeronder lijkt dan de DS3.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Origins
  • Niet online
Gelukkig haal ik dan ook een console om te gamen, andere meuk boeit me niet.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

@ uchiha tijntje en BM,

Ik denk dat het meer het geval is dat Sony de PS4 als main gaming console heeft neer gezet echter dat zegt niet dat hij allerlei andere functies niet heeft of niet gaat krijgen.
Men heeft als basis op gaming gericht maar ik weet wel zeker dat nagenoeg alles wat de concurrent kan deze console ook gaat kunnen al dan door middel van andere apps/programma's, we zullen er hoop ik de komende gamescom of de weken erna wat meer over horen.
Het hele MS wil vernieuwen en Sony niet, ik denk dat je daar verkeerd zit. Waar MS nu zwaar op is afgestraft en wat ze hebben moeten terug draaien dat wilde Sony niet dat hen dat ging gebeuren.
Sony wil in mijn ogen ook die kant in alleen heeft men nu ingezet op een andere strategie, scoren over de rug van de concurrentie als in: kijk bij ons hoef je dit niet en mag je dit wel etc etc.
Het werpt wel vruchten af kan je stellen, maar alles wat nu door MS de ijskast is ingezet ik geloof dat Sony dit stiekem ook allemaal wel had gewild.. natuurlijk heb ik geen bewijs, maar zo kijk ik er persoonlijk tegen aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 15-08-2013 21:19 ]

Liefhebber van Tweakers

• xminator
BM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:14:
[...]

Kinect? En ja, die feature word door velen gehaat, maar ik ben er serieus benieuwd naar. Tevens de richting die MS op wil met digitale content, games sharen etc staat mij persoonlijk wel aan. Dat dat (voor nu) grotendeels teruggedraait is wil niet zeggen dat dat er niet meer komt, en dit soort zaken geven mij iig aan dat MS meer wil vernieuwen dan Sony. Op basis van de feiten zoals die nu op tafel liggen iig :)

Ik zie in de PS4 in de basis een PS3 met betere graphics en een shareknop. Daar is niet veel mis mee, maar ik wil eigenlijk wel iets meer dan dat :) Maar goed, Sony heeft natuurlijk ook nog niet al hun kaarten op tafel liggen, dus wellicht veranderd dat nog :).
Je weet wel dat de share functie die microsoft voor ogen had het mogelijk maakte om door iemand één uur een spel uit te proberen die jij in bezit hebt. Dus eerder een try-out functie en geen volledige share.

Bij de playstation is het mogelijk om alle spellen uit te proberen voor 1,5 uur zonder dat een vriend van je dat spel in bezit moet hebben.

• uchiha tijntje
HDMI in biedt in mijn optiek best leuke mogelijkheden, Kinect biedt mogelijkheden, Skype biedt mogelijkheden (aangezien ik nu regelmatig films/series kijk met een vriend van me online) en ik dit nu op laptop moet doen vanwege sound/voice, dat kan dan wellicht gewoon op mijn tv via de X1, de gedachten achter het digitale platform, dat naar alle waarschijnlijkheid in de loop van de jaren weer wordt uitgerold.

EN verder is het ook gewoon een console waarop ik kan gamen :).

Dus ja ik ben ook op zoek naar iets meer dan alleen games en graphics. Vind het echt bijzonder dat er zoveel mensen zo weinig vernieuwing wil. Las laatst wel een mooie quote. Kan hem nu niet meer vinden, maar bottomline was: everbody wants something completely different but in the end it must be the same as they are used to.

• uchiha tijntje
xminator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:19:
[...]

Je weet wel dat de share functie die microsoft voor ogen had het mogelijk maakte om door iemand één uur een spel uit te proberen die jij in bezit hebt. Dus eerder een try-out functie en geen volledige share.

Bij de playstation is het mogelijk om alle spellen uit te proberen voor 1,5 uur zonder dat een vriend van je dat spel in bezit moet hebben.
Echt serieus. Die discussie is al 100 keer gevoerd, en officieel statement ontkracht dit gewoon. En ja, alle tegenargumenten kan ik dromen, dus laten we dat maar niet meer doen..

• BM

BM

Moderator Spielerij
xminator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:19:
[...]

Dat is door MS ook al weer ontkracht, het was wel volledige toegang tot games...
pino85 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:18:
@ uchiha tijntje en BM,

Ik denk dat het meer het geval is dat Sony de PS4 als main gaming console heeft neer gezet echter dat zegt niet dat hij allerlei andere functies niet heeft of niet gaat krijgen.
Men heeft als basis op gaming gericht maar ik weet wel zeker dat nagenoeg alles wat de concurrent kan deze console ook gaat kunnen al dan door middel van andere apps/programma's, we zullen er hoop ik de komende gamescom of de weken erna wat meer over horen.
Het hele MS wil vernieuwen en Sony niet, ik denk dat je daar verkeerd zit. Waar MS nu zwaar op is afgestraft en wat ze hebben moeten terug draaien dat wilde Sony niet dat hen dat ging gebeuren.
Sony wil in mijn ogen ook die kant in alleen heeft men nu ingezet op een andere strategie, scoren over de rug van de concurrentie als in: kijk bij ons hoef je dit niet en mag je dit wel etc etc.
Het werpt wel vruchten af kan je stellen, maar alles wat nu door MS de ijskast is ingezet ik geloof dat Sony dit stiekem ook allemaal wel had gewild.. natuurlijk heb ik geen bewijs, maar zo kijk ik er persoonlijk tegen aan :)
Ik geloof direct dat Sony ook heel graag naar een digitale markt toewil zoals MS deze schetste. Sony speelt het ook heel slim door MS de hete kastanjes uit het vuur te laten halen :) MS kondigd iets aan, Sony ziet dat het (nog) geen tijd is daarvoor en doet het nog niet, en MS is de gebeten hond. Heel slim van Sony, kan er niks anders van maken :) Ik waardeer het lef wat MS op dat gebied getoond heeft echter wel, en daarom zal ik ze ook niet direct laten vallen nu het wat minder soepel loopt. Heb er alle vertrouwen in dat dat nog allemaal goed komt, en er nog een gezonde strijd tussen MS en Sony ontstaat, ook in NL

Xbox

• xminator
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:21:
HDMI in biedt in mijn optiek best leuke mogelijkheden, Kinect biedt mogelijkheden, Skype biedt mogelijkheden (aangezien ik nu regelmatig films/series kijk met een vriend van me online) en ik dit nu op laptop moet doen vanwege sound/voice, dat kan dan wellicht gewoon op mijn tv via de X1, de gedachten achter het digitale platform, dat naar alle waarschijnlijkheid in de loop van de jaren weer wordt uitgerold.
Buiten HDMI in en Skype zijn er geen verschillen tussen de xbox one en playstation 4. Alle media applicaties die op de xbox one aanwezig zijn, zullen ook op de ps4 beschikbaar zijn (uitzendinggemist, netflix, hulu etc)
BM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:22:
[...]

Dat is door MS ook al weer ontkracht, het was wel volledige toegang tot games...
Zou ik ook gezegd hebben nadat ik zo een optie geannuleerd zou hebben. Waarom hebben ze het dan niet duidelijk naar voren gebracht die weken daarvoor 8)7 ?

[ Voor 19% gewijzigd door xminator op 15-08-2013 21:25 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
xminator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:24:
[...]
Zou ik ook gezegd hebben nadat ik zo een optie geannuleerd zou hebben. Waarom hebben ze het dan niet duidelijk naar voren gebracht die weken daarvoor 8)7 ?
Dat MS de laatste weken/maanden de ene communicatie f*ckup naar buiten bracht wil niet zeggen ze dan nu maar keihard aan het liegen zijn ;) D'r is al gezegt dat er zeer serieus naar gekeken word om dit na de release gewoon alsnog aan te bieden. Het feit dat er wat DRM dingen nu aangepast worden zorgt ook domweg voor dat er minder mankracht is voor andere zaken, waarvan dit er dus waarschijnlijk 1 is.

[ Voor 23% gewijzigd door BM op 15-08-2013 21:29 ]

Xbox

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
xminator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

Buiten HDMI in en Skype zijn er geen verschillen tussen de xbox one en playstation 4. Alle media applicaties die op de xbox one aanwezig zijn, zullen ook op de ps4 beschikbaar zijn (uitzendinggemist, netflix, hulu etc)

[...]
En Kinect dan? :)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• uchiha tijntje
Ik noem dan toch ook expliciet HDMI in, Skype en Kinect? :) Dat er voor de rest volgens jou weinig verschillen zijn is dan voor mij ook totaal niet relevant :). Voor mij bieden deze opties meer mogelijkheden die ik in de toekomst denk ik met veel plezier kan gaan gebruiken. Daarnaast koop ik ook gewoon een PS4 voor de exclusives. Maar de PS4 zal naar verwachting voor weinig anders gebruikt gaan worden.

BM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:28:
[...]

Dat MS de laatste weken/maanden de ene communicatie f*ckup naar buiten bracht wil niet zeggen ze dan nu maar keihard aan het liegen zijn ;) D'r is al gezegt dat er zeer serieus naar gekeken word om dit na de release gewoon alsnog aan te bieden. Het feit dat er wat DRM dingen nu aangepast worden zorgt ook domweg voor dat er minder mankracht is voor andere zaken, waarvan dit er dus waarschijnlijk 1 is.
Behulpzaam bedoeld: Google eens naar de smurfenregel. Ik zie je in vrijwel iedere post werkwoorden verkeerd vervoegen. Simpel hulpmiddel waarbij je het nagenoeg nooit meer fout kan doen. :)

On: Dying Light ziet er wel bruut uit zeg. Eindelijk vegetatie die flink met de wind mee beweegt.

@Hierboven: en stel dat multi's over een jaar of 2 betere graphics gaan krijgen op PS4, haal je dan nog steeds de X1 versie? Just asking.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 15-08-2013 21:40 ]

• xminator
Niet echt te vergelijken hè. Kinect is volgens mij veel nauwkeuriger.

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:38:
[...]

Behulpzaam bedoeld: Google eens naar de smurfenregel. Ik zie je in vrijwel iedere post werkwoorden verkeerd vervoegen. Simpel hulpmiddel waarbij je het nagenoeg nooit meer fout kan doen. :)
Thanks, die regels heb ik altijd al fout toepast, zal er op proberen te letten ;)
On: Dying Light ziet er wel bruut uit zeg. Eindelijk vegetatie die flink met de wind mee beweegt.
D'r beweegt idd vanalles, maar ik vond het er allemaal niet heel best uitzien, animaties van (met name) planten en dergelijke zagen er imho heel raar uit.
Dat is ook een camera, maar volgens mij stoppen de overeenkomsten daar ook wel.

Xbox

• uchiha tijntje
Als we gaan doen alsof de PS Eye en de Kinect even veel mogelijkheden bieden, dan moeten we nu gewoon kappen :).

@Bram: Dying Light ziet er idd veelbelovend uit. Heb een voorkeur voor het gedeelte overdag... 's-nachts is het toch wat te creepy :D
@Hierboven: en stel dat multi's over een jaar of 2 betere graphics gaan krijgen op PS4, haal je dan nog steeds de X1 versie? Just asking.
Ik zou het je echt niet durven te zeggen. Ik denk dat dat afhankelijk is van hoeveel beter de graphics zijn en mijn friendslist in combinatie met of het een SP of een MP is :).

[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-08-2013 21:45 ]

Yep, doe mij ook maar overdag. :+

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

bram1984 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:38:
offtopic:
Leraar spelen wordt op Tweakers niet in dank afgenomen. Maak je er niet druk om. Als je aandachtig leest kom je waarschijnlijk in >75% van de reacties taalfouten tegen. Op andere sites ligt dat percentage vermoedelijk nog veel hoger.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:43
Ik ga voor de PS4. Zoals mijn naam al suggereert ben ik van de PS. Maargoed, dat neemt niet weg dat ik wel met een objectieve blik naar beide consoles kijk. Qua uiterlijk vind ik de PS mooier, de interface ook, exclusives trekken mij meer, evenals de controller, visie van PS, welke naar mijn mening meer op gamen dan op multimedia gericht is, enz. enz.

De xbox trekt mij gewoon niet.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Verwijderd

Dat heb ik met de Xbox One. De echte Next Gen die veel meer is dan een Game Console al kan een PS4 ook meer als een PS3. De console MOET voor mij ook meer kunnen als een PS4 kan.
Verwacht dat het geluid meer is zoals die van een PS3 en Xbox 360. And dat is: just not good enough.

Eerlijkgezegd is een PS4 eigenlijk niet eens een optie. Xbox One it is!

• Origins
  • Niet online
Ps3gamer91 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:02:
Ik ga voor de PS4. Zoals mijn naam al suggereert ben ik van de PS. Maargoed, dat neemt niet weg dat ik wel met een objectieve blik naar beide consoles kijk. Qua uiterlijk vind ik de PS mooier, de interface ook, exclusives trekken mij meer, evenals de controller, visie van PS, welke naar mijn mening meer op gamen dan op multimedia gericht is, enz. enz.

De xbox trekt mij gewoon niet.
Jep zo denk ik er ook over, console is voor mij gewoon lekker gamen, en voor mij is PS4 ook de beste games.
Xbox heeft niets dat mij aantrekt.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
BM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:22:
[...]

[...]

Ik geloof direct dat Sony ook heel graag naar een digitale markt toewil zoals MS deze schetste. Sony speelt het ook heel slim door MS de hete kastanjes uit het vuur te laten halen :) MS kondigd iets aan, Sony ziet dat het (nog) geen tijd is daarvoor en doet het nog niet, en MS is de gebeten hond. Heel slim van Sony, kan er niks anders van maken :) Ik waardeer het lef wat MS op dat gebied getoond heeft echter wel, en daarom zal ik ze ook niet direct laten vallen nu het wat minder soepel loopt. Heb er alle vertrouwen in dat dat nog allemaal goed komt, en er nog een gezonde strijd tussen MS en Sony ontstaat, ook in NL
Het is een beetje vreemd dat bijna iedereen naar downloadbare spellen met het woord "digitaal" verwijst. Spellen op blu ray en DVD zijn toch ook gewoon digitaal? :)

Ik vind het wel opvallend dat er snel vergeten wordt dat Sony op het gebied van download releases niet alleen maar volgt en toekijkt. Laten we onder andere de PSPGo niet vergeten, die volledig op downloads gericht was. Voor de Vita zijn retail releases ook gelijk te downloaden via PSN (en ~5euro goedkoper dan de adviesprijs voor retail releases). Op de PS3 zijn (waren?) de meeste retail spellen eerder te downloaden dan op de X360 (duurde soms wel erg lang voordat spellen via games on demand te kopen waren). Dat Sony dus ook graag naar een digitale markt toe wil, staat vast.

Ik vind het trouwens jammer dat Microsoft niets meer doet met hun plannen voor het doorverkopen van downloads. Dat was naar mijn mening een flinke stap vooruit geweest (daar kan ook Steam nog iets van leren :) ). Maar helaas hebben ze dat samen met hun andere plannen weggegooid :(

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tuurlijk wil Sony ook digitale verspreiding van games, maar in de huidige markt is dat onmogelijk en dat heeft niet eens met de consument te maken maar met het verdienmodel en distributie model van de consoles en hun games. Voor winkeliers valt er geen drol aan die consoles te verdienen, ze verkopen die apparaten omdat veel consumenten tegelijk ook 1 of 2 games kopen of een accesoire. Als de console bouwers nu een apparaat uitbrengen wat volledig op digitaal verspreide games is gebaseerd dan hebben de retailers geen belang meer om die apparaten aan de man te brengen, maar de fabrikanten hebben toch echt de retailers nodig om die consoles aan de man te brengen.

Sony heeft nu een eerste stap gezet door voor het eerst een console rechtstreeks aan de man proberen te brengen via hun eigen webshop. Pas als een fabrikant de retailers niet meer nodig heeft voor de distributie van de hardware kunnen ze overgaan op volledig digitale distributie van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:42:
Als we gaan doen alsof de PS Eye en de Kinect even veel mogelijkheden bieden, dan moeten we nu gewoon kappen :).
Het is natuurlijk even afwachten, maar de PlayStation 4 Camera/Eye is schijnbaar minstens net zo goed als de huidige Kinect voor de Xbox 360. Dat gezegd: Microsoft heeft op dit moment wel een voorsprong en 'Kinect 2' lijkt veel beter te zijn dan de huidige Kinect.

Uiteindelijk, in multiplatform games, zullen we denk ik toch vergelijkbare camera functionaliteit zien (lichaam/ledematen/vingers herkennen en onderscheiden, gezichtsherkenning, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Chaoss schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:58:
Tuurlijk wil Sony ook digitale verspreiding van games, maar in de huidige markt is dat onmogelijk en dat heeft niet eens met de consument te maken maar met het verdienmodel en distributie model van de consoles en hun games. Voor winkeliers valt er geen drol aan die consoles te verdienen, ze verkopen die apparaten omdat veel consumenten tegelijk ook 1 of 2 games kopen of een accesoire. Als de console bouwers nu een apparaat uitbrengen wat volledig op digitaal verspreide games is gebaseerd dan hebben de retailers geen belang meer om die apparaten aan de man te brengen, maar de fabrikanten hebben toch echt de retailers nodig om die consoles aan de man te brengen.
Als je nu kijkt waarom bv MS Share heeft teruggedraaid, lijkt het probleem helemaal niet bij de retailer te liggen (dat is doodsimpel op te lossen met keys en QR-codes), maar bij de gebruikers. Die willen discs kunnen doorverkopen, houden niet van 'online' te moeten (freaking ironie).

MS gaat het gelukkig nog een keer problemen, Sony houd vast aan hun huidig systeem.. geef ik de eerste toch nog even de voordeel van de twijfel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SinergyX schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:49:
Die willen discs kunnen doorverkopen, houden niet van 'online' te moeten (freaking ironie).

MS gaat het gelukkig nog een keer problemen, Sony houd vast aan hun huidig systeem.. geef ik de eerste toch nog even de voordeel van de twijfel.
De gebruikers willen geen discs door verkopen maar hun games, het is een prima oplossing als je digitaal aangeschafte games ook kunt doorverkopen. En de meeste gebruikers vinden het geen probleem om online te zijn maar de meesten willen er niet van afhankelijk zijn. Digitale distributie is prima maar er meoen wel voordelen voor de consumentne zijn ipv alleen nadelen.

En wie zegt dat Sony aan hun huidige systeem vasthoud? ze schrijven de huidige discs nog niet af maar gaan zeker wel op digitale distributie inzetten (sterker nog zijn ze al druk mee bezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iHave schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 04:38:
Forza en/of Kinect Rivals gaan blijkbaar de keuzens kunnen worden, maar onderaan de afbeelding in de kleine lettertjes spreekt men blijkbaar over Maart (March) 2014.

Maar we gaan moeten wachten op een officieeël bericht van MS, want deze afbeelding is te vinden op 4Gamers.be waar men blijkbaar al bevestiging voor hebben ontvangen. Dus in België heeft MS ergens een lekje geslagen want hoe die mannen aan al die informatie komen is mij onduidelijk ($?).

http://www.4gamers.be/for...bevestigd-door-microsoft/

[afbeelding]
Excuses voor het bumpen van een post van enkele pagina's terug, maar we vinden het belangrijk hier even klaarheid over te scheppen voor er verkeerde dingen gedacht worden.

De afbeelding hier is zo goed als zeker een hoax en is gepost door een gebruiker op ons forum. Wij als redactie van 4Gamers zelf hebben hier niets mee te maken. Wij hebben hier ook geen enkele bevestiging voor en hebben dit dan ook niet op onze frontpage als nieuws gepost.

Jay
Eindredactie 4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/kaz.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Voor als het niet duidelijk is, dit is een parodie account. Maakt het niet minder waar natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Chaoss schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

De gebruikers willen geen discs door verkopen maar hun games, het is een prima oplossing als je digitaal aangeschafte games ook kunt doorverkopen. En de meeste gebruikers vinden het geen probleem om online te zijn maar de meesten willen er niet van afhankelijk zijn. Digitale distributie is prima maar er meoen wel voordelen voor de consumentne zijn ipv alleen nadelen.
Komop, er zaten zeer veel voordelen aan het voorgestelde plan. Alleen kwam er bij veel mensen een waas voor de ogen bij de woorden Always on en DRM, gevoed door mensen die er belang bij hebben, consequent zeer onduidelijke communicatie, en slimme marketing van Sony die precies de juiste snaar wist te raken. Zoals bijvoorbeeld dit slimme filmpje ***:
YouTube: Official PlayStation Used Game Instructional Video

Je zag in de periode na terug zetten van de originele plannen langzamerhand dat mensen wel degelijk snapten dat het hele verhaal zo gek nog niet was. En nu wil men wel de lusten maar niet de lasten, maar dat zit er voorlopig niet in.

De gemiddelde hardcore gamer is nu eenmaal ultra conservatief, zie bijvoorbeeld hoe Steam is ontvangen. Maar uiteindelijk gaat iedereen gewoon om als het echt een goed idee was.

*** ik heb nooit begrepen waarom MS niet meteen een counter filmpje in elkaar heeft gezet.
Je laat eerst zien hoe die game sharing echt tot stand kwam tussen die 2 mensen. Namelijk een japanner die met het vliegtuig naar die amerikaan moest vliegen voor die ruil plaats vond.
En dan vervolgens laat je zien hoe diezelfde game met één druk op de knop wordt tussen 2 mensen die duizenden kilometers van elkaar wonen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:56

beuker19

Killerbeuker is so OP

SeamusXanthus schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:55:
[...]

Komop, er zaten zeer veel voordelen aan het voorgestelde plan. Alleen kwam er bij veel mensen een waas voor de ogen bij de woorden Always on en DRM, gevoed door mensen die er belang bij hebben, consequent zeer onduidelijke communicatie, en slimme marketing van Sony die precies de juiste snaar wist te raken. Zoals bijvoorbeeld dit slimme filmpje ***:
YouTube: Official PlayStation Used Game Instructional Video

Je zag in de periode na terug zetten van de originele plannen langzamerhand dat mensen wel degelijk snapten dat het hele verhaal zo gek nog niet was. En nu wil men wel de lusten maar niet de lasten, maar dat zit er voorlopig niet in.

De gemiddelde hardcore gamer is nu eenmaal ultra conservatief, zie bijvoorbeeld hoe Steam is ontvangen. Maar uiteindelijk gaat iedereen gewoon om als het echt een goed idee was.

*** ik heb nooit begrepen waarom MS niet meteen een counter filmpje in elkaar heeft gezet.
Je laat eerst zien hoe die game sharing echt tot stand kwam tussen die 2 mensen. Namelijk een japanner die met het vliegtuig naar die amerikaan moest vliegen voor die ruil plaats vond.
En dan vervolgens laat je zien hoe diezelfde game met één druk op de knop wordt tussen 2 mensen die duizenden kilometers van elkaar wonen. 8)
MS heeft helemaal niets laten zien van de ''Goede plannen''
De kritiek op Kinect en DRM had niet bestaan als er ten eerste 2 vette hardcore Kinect titels waren aangekondigd en er een duidelijk beeld was van hoe MS wou omgaan met 2e hands/digitale games.
Juist op de E3 had MS alle voordelen van het beleid moeten laten zien en juist niet de beperkingen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Idd MS heeft het dom aangepakt ze hadden meer de voordelen moeten benadrukken bovendien je praat wel over dat hardcore gamers conservatief zijn ok, MAAR dat is WEL de groep die die console op launch in huis halen. Bovendien als er 1 console al deze beperkingen heeft en de andere niet ... dan is de keus voor velen niet zo moeilijk en vergeet niet dat 100 euro voor velen veel geld is ongeacht of er nu een kinect bij zit of niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Johan tb op 17-08-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SeamusXanthus schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:55:
[...]

Ben bang dat het de gemiddelde mens is ;)

Deze quote van Ford vat het wel samen:

Afbeeldingslocatie: http://thefinancialbrand.com/wp-content/uploads/2013/02/henry_ford_faster_horse_quote.jpg

Sony bracht het snellere paard, Microsoft de auto. Jammer dat we niet zullen weten welke van de 2 uiteindelijk de betere keuze was geweest, doordat Microsoft zwichtte door mensen die hun tijd liever besteden uit ranten dan het daadwerkelijk lezen van de plannen.

Waarbij overigens altijd nog voor een groot deel van de mensen de PS4 de betere keuze was geweest, maar waarschijnlijk voor een evengroot deel de Xbox One de keuze was geweest. Door de vele internet reacties, ook hier, lijkt het wel of mensen denken dat er maar 1 goede keuze is, in plaats van een juiste keuze per persoon.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 17-08-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maarja als je een auto met allemaal haken en ogen aan de man wilt brengen: "hij kan alleen op asfalt rijden", "de brandstof is nog onbekend", "je moet er een caravan bij kopen", "naast autorijden kunje hem gebruiken juxebox". Dan is het niet vreemd als veel mensen afhaken.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 17-08-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die problemen zijn uiteindelijk ook allemaal overwonnen bij de introductie van de lopende-band-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

PWM schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:13:
Sony bracht het snellere paard, Microsoft de auto.
_O-

Slaat werkelijk nergens op.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
witeken schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:50:
[...]

_O-

Slaat werkelijk nergens op.
Goed onderbouwd ook.

Het is imo een scheve vergelijking, omdat helemaal niet bewezen was dat de Xbox One de betere van de twee zou zijn (wat bij auto vs paard wel duidelijk te bepalen is). Maar het slaat wel ergens op, want Sony doet gewoon meer van hetzelfde en Microsoft probeerde iets nieuws, maar krijgt de deksel op z'n neus, want mensen denken dat niet te willen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Goed onderbouwd ook.

Het is imo een scheve vergelijking, omdat helemaal niet bewezen was dat de Xbox One de betere van de twee zou zijn (wat bij auto vs paard wel duidelijk te bepalen is). Maar het slaat wel ergens op, want Sony doet gewoon meer van hetzelfde en Microsoft probeerde iets nieuws, maar krijgt de deksel op z'n neus, want mensen denken dat niet te willen.
Sony gaat, naar mijn mening, net zo hard dezelfde digitale kant op net zoals de Xbox One oorspronkelijk. Het verschil is dat Sony op een gegeven moment in principe zei: "Als je niet mee wilt met deze veranderingen, dan hebben we gewoon nog fysieke disks. Als je een game fysiek koopt dan kan je 'm gewoon offline spelen en doorverkopen."

Microsoft wilde fysiek digitaal maken, door de fysieke disks als een soort 'levering' te zien (in plaats van downloaden via internet, wordt het via een schijfje geleverd). Vervolgens vermeldden ze alleen maar de nadelen, niet de voordelen.

Sony doet echt precies hetzeflde - en gaat met Gaikai misschien nog wel een stapje verder - alleen hebben zij slim op de fouten van Microsoft ingespeeld door te melden dat het ook nog op de oude manier kan.

EDIT Meer 'gedachten' Je zult dadelijk bij Sony zien - en hopelijk ook bij Microsoft - dat je echt twee verschillende soorten games hebt, namelijk de digitale games en de fysieke games.

Fysieke games zullen als voordeel hebben dat er geen internetverbinding voor vereist is en dat je de game heel simpel aan iemand anders kan geven.
Digitale games zullen dadelijk als voordeel hebben dat je op elke PS4 bij je games kan en dat je bijvoorbeeld geen disk in de PS4 hoeft te hebben.

Nogmaals, het probleem van Microsoft was dat ze de verandering te snel wilden doorvoeren. In principe was de Xbox One een digital-only console met twee 'leveringsmogelijkheden': internet (downloaden) en blu-ray disk. Combineer dat met ongelofelijk slechte marketing en alleen nadruk leggen op de nadelen, en dan keert het publiek zich al snel tegen je.

Als ze vanaf de start hadden gefocust op digitale games en daarvan de voordelen hadden verteld, terwijl ze tegelijkertijd iets hadden gezegd van "Wil je nog niet mee, dan kan je gewoon op de 'oude manier' gamen." dan was de Xbox One - denk ik - flink beter ontvangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 18-08-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Het is voor een nieuwe generatie voor mij wel van belang dat er wat innovaties worden doorgevoerd vanaf de start. En dan heb ik het niet alleen over de graphics, maar juist dat het een integraler onderdeel wordt van de huiskamer. Dat is mijns inziens toch de toekomst, en als dat nu niet komt, komt dat deze generatie weer niet. Aan deze generatie zitten we namelijk weer vele jaren vast :) We hebben gezien dat een beetje vernieuwing tijdens de looptijd van de console erg lastig kan zijn. Dit door bijv. beperkingen aan de hardware/software, waardoor vernieuwingen maar half bakken door zijn te voeren.

En ik zeg niet dat de PS4 of de X1 hier beter in is. Ik wil alleen meer dan enkel weer een nieuwe console met verbeterde graphics... Daarvoor is de levensduur van een console te lang.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-08-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Uniciteit schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:12:
[...]

Sony gaat, naar mijn mening, net zo hard dezelfde digitale kant op net zoals de Xbox One oorspronkelijk. Het verschil is dat Sony op een gegeven moment in principe zei: "Als je niet mee wilt met deze veranderingen, dan hebben we gewoon nog fysieke disks. Als je een game fysiek koopt dan kan je 'm gewoon offline spelen en doorverkopen."

Microsoft wilde fysiek digitaal maken, door de fysieke disks als een soort 'levering' te zien (in plaats van downloaden via internet, wordt het via een schijfje geleverd). Vervolgens vermeldden ze alleen maar de nadelen, niet de voordelen.

Sony doet echt precies hetzeflde - en gaat met Gaikai misschien nog wel een stapje verder - alleen hebben zij slim op de fouten van Microsoft ingespeeld door te melden dat het ook nog op de oude manier kan.
Dat is één aspect (die ik ook nog eens het minst boeiende van alles wat er speelt/speelde vind), je laat nu een heleboel buitenwegen. Bijvoorbeeld Kinect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

achja Sony heeft dat met de PS3 ook geprobeerd dat moest met zijn BR-drive en SACD ondersteuning ook een "centrale entertainment" systeem van de woonkamer worden.

Sony is er met de PS3 al lang achter gekomen dat dat iets is wat gamers niet willen. en daarom gaan ze met de PS4 weer de andere richting op: innovaties binnen gaming en niet in de randfuncties. In dat opzicht kun je stellen dat de XO de auto is en de PS4 de vliegende auto :P

We doen nu ineens alsof de XO zo super revolutionair is en de PS4 niets meer is dan een geüpgrade PS3... maar in werkelijkheid liggen de console gewoon erg dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:14:
[...]

Dat is één aspect (die ik ook nog eens het minst boeiende van alles wat er speelt/speelde vind), je laat nu een heleboel buitenwegen. Bijvoorbeeld Kinect.
Yep, ik wilde eerst even focussen op het digitale aspect (ik heb in die post inmiddels ook een stukje bijgeschreven) omdat daar de grootste problemen lagen (namelijk tweedehands games weg + 24 uurs check).

Kinect hebben ze ook bar en bar slecht aangepakt. Ik vind het een ontzettend groot voordeel dat ze Kinect bij elke Xbox One leveren (en ik denk zelfs dat hand gestures voor de TV [en in mindere mate stemherkenning] de belangrijkste manier van input wordt Vergelijkbaar met hoe touchscreens smartphones hebben veranderd). Maar de reden waarom Kinect mee wordt geleverd was ook onduidelijk en als je dan ook nog hoort dat er altijd een microfoon aanstaat en dat je console stopt met werken als Kinect niet verbonden is, dan valt dat bij veel mensen erg slecht.

Als ze met Kinect vanaf het begin hadden gezegd: *dit* zijn de voordelen, *dit* doen we tegen de nadelen en we dringen het niet op, dan was er niks aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Uniciteit schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:20:
[...]

en ik denk zelfs dat hand gestures voor de TV [en in mindere mate stemherkenning] de belangrijkste manier van input wordt Vergelijkbaar met hoe touchscreens smartphones hebben veranderd).
Even lekker offtopic, maar ik denk dat je hier er heel heel heel heel (zou het al duidelijk genoeg zijn? :+) erg naast mee zit.

Hand gestures en voice zijn niet vergelijkbaar met touchscreens op smartphones, ze zijn vergelijkbaar met voice control op smartphones. En wie gebruikt dat? Niemand. Tenzij het echt niet anders kan, bijvoorbeeld in de auto.

Zolang het veel makkelijker is om een knopje in te drukken om bijvoorbeeld volume omhoog te doen, gaat er niemand "tv volume up" roepen of lopen zwaaien. Tenzij je de afstandsbediening kwijt bent of 'm niet kunt beethouden ofzo.

Van echte toetsen naar touchscreens was een veel kleinere overgang dan van fysiek aanraken naar voice control of hand gestures is. Touchscreens bij telefoons waren/zijn wennen, omdat je geen losse knopjes voelt, maar ze zitten verder wel op dezelfde plek als ze altijd al hebben gezeten en de lay-out is hetzelfde als we al tientallen jaren gebruiken op toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik geloof er ook niets van dat voice en gestures de nieuwe input methodes gaan worden voor tv, want het is gewoon niet zo gemakkelijk/relaxt als zappen met een "bakkie". Topmodellen van tv's hebben het ook al een tijdje maar het is niet meer dan een leuke gimmick. Het wordt gemaakt "omdat het kan" en omdat het leuke technieken zijn, maar je probeert het een paar keer en je showt het eens aan je bezoek en daarna gebruik je het nooit weer. De enige ontwikkeling die tv bediening met de AB gaat overtreffen is besturing met je hersens.

Ik heb er geen moeite mee dat Kinect standaard bij de XO zit, dat is de enige methode om het apparaat een grote install base te geven. Maar nu hoor ik ook alweer de Microsoft waarschijnlijk een XO Lite gaat aankondigen zonder Kinect... het zoveelste punt in hun Xbox strategie wat ze laten varen... beetje jammer.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 18-08-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik snap ook wel waarom ze de Kinect er per se bij willen (wilden?) doen, maar Kinect kan nog steeds niks spectaculairs, alleen supergimmicky dingen als "Xbox on" er naar roepen. En ik zie ook niet snel wat ze ermee zouden kunnen doen wat het een must-have zal maken voor iedereen.

Net zoals de eerste Kinect en zelfs de Wii (niet-U), we zijn nu jaren verder en het gebruik ervan is alleen maar afgenomen, niet toegenomen.

Als je het wilt forceren, geef dan op z'n minst één ijzersterke reden, misschien dat je er dan mee wegkomt. Nu hebben ze eigenlijk niks :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 18-08-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:13:
Het is voor een nieuwe generatie voor mij wel van belang dat er wat innovaties worden doorgevoerd vanaf de start. En dan heb ik het niet alleen over de graphics, maar juist dat het een integraler onderdeel wordt van de huiskamer. Dat is mijns inziens toch de toekomst, en als dat nu niet komt, komt dat deze generatie weer niet. Aan deze generatie zitten we namelijk weer vele jaren vast :) We hebben gezien dat een beetje vernieuwing tijdens de looptijd van de console erg lastig kan zijn. Dit door bijv. beperkingen aan de hardware/software, waardoor vernieuwingen maar half bakken door zijn te voeren.

En ik zeg niet dat de PS4 of de X1 hier beter in is. Ik wil alleen meer dan enkel weer een nieuwe console met verbeterde graphics... Daarvoor is de levensduur van een console te lang.
Ik denk toch dat de meeste gamers met vrouw (of ouders) op zolder , slaapkamer of achter het bureau zitten.
En voor media wel een mediaspeler (zonder beperkingen van MS/Sony) home cinema of een HTCP pc heeft.
Denk echt dat de meesten gewoon niet zitten te wachten om met de ps4/x1 te spelen tot GTST of VI is afgelopen.
En ook geen zin hebben om voor een console te gaan zwaaien laat staan er tegen praten .
De meeste mensen leek het heel wat maar na aanschaf van de wii is men er achter gekomen dat ''gamen''(zwaaien of gek doen) niets voor hen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou maak je wel enorme aannames, ik denk dat het best wel meevalt, maar als je bronnen hebt: graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat zijn aannames maar in geval van de Wii is het wel vrij duidelijk, er is een gigantische groep die regelmatig van motion-gaming gebruikt maakt, dat zijn vooral de jongere kinderen en de Wii fit/sport fanaten. de "hardcore" games op de Wii worden vooral zonder (of met hele beperkte) motion besturing gespeeld.

En een console als mediacenter is prima, ik weet zeker dat ik daar de PS4 ook weer voor ga gebruiken, maar het heeft zo zijn beperkingen en dat geld voor zowel de XO als de PS4. Wil je een perfecte mediacenter die alles kan afspelen daar zijn daar wel betere apparaten voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 18-08-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:51:
Nou maak je wel enorme aannames, ik denk dat het best wel meevalt, maar als je bronnen hebt: graag.
Dat is wat ik in mijn omgeving mee maak.
Ik hoef niet te bewijzen 8)7 geef gewoon aan wat ik denk.
Ik weet niet wat jou gezinssituatie is maar het lijkt mij logisch dat de meeste vooral jeugdige( 12 tot 20 jaar )
thuis niet de baas zijn over de tv en meestal een eigen kamer hebben om op te gamen.

[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 18-08-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:59:
[...]

Ik hoef niet te bewijzen 8)7 geef gewoon mij mening.
Je hebt een bepaalde leeftijd en kent een bepaalde groep gamers en spiegelt dat meteen af op de volledige gaming community. Das nogal makkelijk? Dan zou ik iedereen achter zijn pc zien die daar ook zijn console aan heeft gekoppeld en denkt iemand anders dat alle gamers alleen in de woonkamer zitten. Daarom: grote aannames zonder onderbouwing :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
beuker19 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:59:
[...]

Ik hoef niet te bewijzen 8)7 geef gewoon mij mening.
"niemand gebruikt z'n console als mediaspeler" is geen mening, da's een stelling. En een stelling heeft vrij weinig waarde als je het niet kan onderbouwen ;)

Bij een mening zou je "ik vind" ervoor kunnen zetten, maar "ik vind dat niemand z'n console gebruikt als mediaspeler" klopt niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:01:
[...]

Je hebt een bepaalde leeftijd en kent een bepaalde groep gamers en spiegelt dat meteen af op de volledige gaming community. Das nogal makkelijk? Dan zou ik iedereen achter zijn pc zien die daar ook zijn console aan heeft gekoppeld en denkt iemand anders dat alle gamers alleen in de woonkamer zitten. Daarom: grote aannames zonder onderbouwing :z
Ja en welk punt wil je maken ?
Dat ik mijn gedachtes niet delen mag _O-
De pre order cijfers van Sony zeggen genoeg toch :+
Of de verkoopcijfers van de Wii u.
Maar alle aannames en meningen over MS van jou nee daar is veel van terecht gekomen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Hahn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:01:
[...]

"niemand gebruikt z'n console als mediaspeler" is geen mening, da's een stelling. En een stelling heeft vrij weinig waarde als je het niet kan onderbouwen ;)

Bij een mening zou je "ik vind" ervoor kunnen zetten, maar "ik vind dat niemand z'n console gebruikt als mediaspeler" klopt niet echt :+
Staat dat er ?
Ik denk dat

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 18-08-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
beuker19 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:09:
[...]

Staat dat er ?
volgens mij begin ik met : Denk toch dat
Wat jij denkt is nog steeds geen mening, wat je vindt is een mening. Heel goed dat je erbij zette dat je dat alleen maar denkt, maar zonder feitelijke onderbouwing blijft het van weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Hahn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:14:
[...]

Wat jij denkt is nog steeds geen mening, wat je vindt is een mening. Heel goed dat je erbij zette dat je dat alleen maar denkt, maar zonder feitelijke onderbouwing blijft het van weinig waarde.
Sorry is dacht het :+

[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 18-08-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
beuker19 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:20:
[...]

Voor dat je weer iets zinnigs te melden hebt ga eens opzoeken wat een mening is.
En kom dan maar terug om sorry te zeggen want wat ik vind is een mening dat jij er geen hebt of een hele slechte kan ik ook niets aan doen :P
Lees nog eens wat ik zeg, zou ik zeggen.

Ik zeg letterlijk dat 'ik vind' een mening is, wat jij nu ook zegt. Maar 'ik denk' is geen mening.

Ik vind deze boom groot = mening
Deze boom is 2 meter = feit
Ik denk dat deze boom 2 meter is = géén feit én geen mening, maar een gok

En je laatste zinsdeel is natuurlijk alleen maar flauw getroll, doe maar niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 18-08-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik persoonlijk vind het beide erg goede consoles, maar ik begin nu steeds meer naar de PS4 te draaien.
Ik wil geen flamewar starten ik wil gewoon even mijn mening delen;

De controller van de xbox was eerst echt de main factor om een Xbox te halen en geen PS maar na verscheidene meningen over de DS4 gelezen en gehoord te hebben geloof ik wel dat die controller nu ook wel fijn ga vinden dus dat kan ik al wegstrepen.

De exclusives van de Xbox zijn naar mij mening bij launch gewoon de betere, maar dan ben je er nog niet natuurlijk.
Volgens mij komt de PS4 pas echt goed los met exclusives in 2014 met The Order, Uncharted etc. en ik denk dat ik op langere termijn de exclusives van de PS4 mij toch meer aantrekt, al is dat op launch niet het geval. ( al vind ik die gratis games, en die games van indie devs er ook erg leuk uit zien )
Dit gevoel word tevens versterkt doordat er voor de PS3 de laatste jaren nog er goede games uitkwamen en dat het bij de Xbox allemaal wat minder was.

Kinect is erg mooi, en heeft ook veel potentie zeker in games maar mede doordat hij niet verplicht hoeft worden aangesloten en dat ik geen TV prater ben denk ik niet dat ik daar iets van zal missen.

Het enigste wat Microsoft voor mij persoonlijk nog voor heeft op Sony is de cloud, ik denk dat dat Microsoft door de jaren heen een voorsprong gaat geven in games of zit ik hier helemaal mis?

Misschien maak ik me druk om niks maar dingen die ik lang wil houden daar denk ik ook nogal lang over na :+

Om het drama van hierboven even voor te zijn, dit is puur mijn mening en bedoel niks als een feit, bron? alle nieuws berichten en wat er allemaal rondvliegt op het web :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uncharted lijkt me eigenlijk wel sterk, maar een Naughty Dog game is wel een grote kans. Ik ben zelf niet bekend met hoe groot die studio is, maar ik gok dat ze ook weer niet zo groot zijn dat ze elk jaar een nieuwe game kunnen maken, zeker niet voor nieuwe consoles. Van The Order hebben we volgens mij ook geen releasedate.

Toch heb je inderdaad wel veel games die voor de PS4 in 2014 uitkomen. Ik denk dat er bij Gamescom echter nog wel een launchgame bij zal komen. Toch zul je het waarschijnlijk vooral van de (prima) 3rd party games hebben bij launch zoals een CoD, BF4, Fifa 14 en AC4. Dan daarna nog Watch Dogs :9

Wat dat betreft heeft de X1 wel mooie launchgames, maar voor de launch in NL kan het zomaar anders zijn. Sony heeft het nu in ieder geval wel goed voor elkaar, maar ik zie MS ook nog wel terug krabbelen. Wel moeten ze de marketing-afdeling even opschonen (die Major Nelson voegt ondertussen ook weinig meer toe) en gewoon zorgen voor live-presentaties bij grote evenementen zoals Gamescom. Het hoeft geen 2 uur te zijn. Ook al is het een half uur, je geeft daarmee aan dat je de markt aldaar serieus neemt en laat zien wat je allemaal in petto hebt.

Ze hadden de mogelijkheid om op Gamescom hun vernieuwde visie (op bepaalde vlakken altans) te kunnen laten blinken en dat doen ze nu dus niet. Erg jammer. Vooral op beurzen als Gamescom en E3 draait het gewoon om de core-gamer en dat vernaggelen ze op deze manier. Dat je op een huishoudbeurs daarna laat zien wat Kinect allemaal kan is prima, maar kom toch op MS. Echt waar zijn ze mee bezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 18-08-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Over Uncharted en The order heb je gelijk idd, die spreken mij iig meer aan ( elke game van Naughty Dog eigenlijk )
Daarom denk ik dat de PS4 voor mij de betere exclusives krijgt op langere termijn.

Maar microsoft moet echt meer de pluspunten de Xbox naar voren brengen, zoals de kracht van de cloud meer demonstreren en wat ze daar allemaal mee kunnen, en misschien game ontwikkelaars overhalen om sowieso kinect te gebruiken in hun games, en dan dat ook weer bekend maken.

Maak ze lekker voor je product, dat doen ze naar mijn idee op dit moment totaal niet.
Want door hun negatieve indruk die ze achter laten op het moment ben ik wel serieuzer naar de PS4 gaan kijken ( bij mij ligt het dan wel meer dan alleen de negatieve tijd die ze om zich heen hebben op het moment ) maar er zijn er nu natuurlijk zat die overstappen naar de PS4.

Kwa marketing staat Sony echt met kop en schouders bovenaan dit jaar, ze brengen daarin tegen ook niet veel naar buiten maar dat werpt op het moment wel zijn vruchten af.
Gamescom zou het gelijk kunnen trekken maar dan moeten ze ook wel alles uit de kast trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spekker: ook Sony kan gebruik maken van de cloud (Gaikai), alleen MS roept het wat harder. Sterker: de PS3 maakt al gebruik van de cloud.

En om in te haken op de andere discussie: ik denk ook dat MS zich wel eens kan vergissen in het aantal consoles in de huiskamer. Ik wil geen rekening hoeven houden met met vriendin of kleine om te gamen. Daarom heb ik ook een "gameroom" op zolder. Beneden staat gewoon een mediaplayer voor de films. En dat geldt vast voor meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Ik had inderdaad ook niet bedoeld als vergelijking om kwaliteit. De PS4 zal de komende jaren 1 brok kwaliteit blijken te zijn, geen twijfel over mogelijk :)

Het was puur om het zetten van stappen in een nieuwe richting, en de reactie van mensen er op. Ik ben nog steeds van mening dat als de mensen half de tijd had genomen voor het daadwerkelijk lezen van de plannen, die ze namen voor het bashen er van, dat het nooit zover gekomen was. Vooropgesteld dat dit natuurlijk nog altijd de fout van Microsoft was die het niet onder controle had.

Microsoft deed 2006 marketing in 2013. Ze dachten stapje voor stapje te kunnen onthullen, en hadden blijkbaar verwacht dat ze nog steeds rustig te tijd konden nemen voor nieuwe onthullingen.

Blijkbaar is het in 2013 zo dat alles direct bekend moet zijn, beschreven en uitgelegd. En, dat als iemand iets tussen de regels meent te lezen en een Exec niet binnen 12 uur op Twitter reageert, het dus ook wel zo zal zijn. Sony was slimmer in de marketing, en heeft het zichzelf veel makkelijker gemaakt door de pure focus op games.

Evenzo heeft de geschiedenis uitgewezen bij alle generaties vanaf de jaren '80, dat de launch niet bepalend is voor het uiteindelijke succes van een console, we zullen het dus nog wel zien wie uiteindelijk de langste adem heeft, als Microsoft maar wel de strategie die het heeft blijft volgen. Overigens boeit het me geen lor wie meer consoles verkoopt of als winnaar uit de bus komt. Het enige wat ik wil is dat er een gezonde basis is voor een Xbox 4 :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 18-08-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 08:14:
[...]

Ik had inderdaad ook niet bedoeld als vergelijking om kwaliteit. De PS4 zal de komende jaren 1 brok kwaliteit blijken te zijn, geen twijfel over mogelijk :)

Het was puur om het zetten van stappen in een nieuwe richting, en de reactie van mensen er op. Ik ben nog steeds van mening dat als de mensen half de tijd had genomen voor het daadwerkelijk lezen van de plannen, die ze namen voor het bashen er van, dat het nooit zover gekomen was. Vooropgesteld dat dit natuurlijk nog altijd de fout van Microsoft was die het niet onder controle had.

Microsoft deed 2006 marketing in 2013. Ze dachten stapje voor stapje te kunnen onthullen, en hadden blijkbaar verwacht dat ze nog steeds rustig te tijd konden nemen voor nieuwe onthullingen.

Blijkbaar is het in 2013 zo dat alles direct bekend moet zijn, beschreven en uitgelegd. En, dat als iemand iets tussen de regels meent te lezen en een Exec niet binnen 12 uur op Twitter reageert, het dus ook wel zo zal zijn. Sony was slimmer in de marketing, en heeft het zichzelf veel makkelijker gemaakt door de pure focus op games.

Evenzo heeft de geschiedenis uitgewezen bij alle generaties vanaf de jaren '80, dat de launch niet bepalend is voor het uiteindelijke succes van een console, we zullen het dus nog wel zien wie uiteindelijk de langste adem heeft, als Microsoft maar wel de strategie die het heeft blijft volgen. Overigens boeit het me geen lor wie meer consoles verkoopt of als winnaar uit de bus komt. Het enige wat ik wil is dat er een gezonde basis is voor een Xbox 4 :)
Tot in zo ver waar maar als de PS3 gelijk met de 360 in Europa was uitgekomen waren er een stuk minder Xbox 360's verkocht.
En je weet wel dat de X1 nu winst moet maken anders trekt straks MS gewoon de stekker er uit.
En spelen we Halo op de de PS5 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

beuker19 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Tot in zo ver waar maar als de PS3 gelijk met de 360 in Europa was uitgekomen waren er een stuk minder Xbox 360's verkocht.
De statistieken is wat er bekend is. Jij doet een aanname ;) De Xbox werd ook goed verkocht omdat het een betaalbare next-gen was en Microsoft destijds uitstekende marketing had. Het latere leveren van de PS3 was natuurlijk onderdeel van het succes, maar moet niet overdreven worden. De Xbox 360 had gewoon een fantastisch uitgevoerde launch, in tegenstelling tot de eerste Xbox en de nu de Xbox One.

De PS3 kwam later, had een hogere prijs en had geen positieve flow op dat moment. Toch hebben ze gelijk verkocht.

De Xbox 360 is overigens een winstgevend project geweest (en nog steeds).

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 18-08-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PWM schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:29:
[...]
De Xbox 360 is overigens een winstgevend project geweest (en nog steeds).
In welk universum? Omdat in dit universum, xbox 3 jaar geleden nog 8 miljard in het rood stond, ivm de investeringen die gedaan zijn sinds de start van het project. Die zijn echt nog niet terugverdiend. Of kijk jij louter naar de laatste jaren en moffel je gemakshalve even de diepe rode cijfers van de originele xbox en de ontwikkeling van de 360 onder het tapijt?

Pas op dat dit niet uitloopt op een ruzie :9 - Uniciteit

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 18-08-2013 10:51 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zeg dat de Xbox 360 een winstgevend project is geweest, niet het hele Xbox avontuur.

EDIT: Overigens gaat het om een hele hele kleine winst sinds dit jaar, maar het totaal is in ieder geval zwart. Kijkend naar het hele Xbox avontuur, dan zal je inderdaad flink rode cijfers zien.

[ Voor 53% gewijzigd door PWM op 18-08-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

In welk universum? Omdat in dit universum, xbox 3 jaar geleden nog 8 miljard in het rood stond, ivm de investeringen die gedaan zijn sinds de start van het project. Die zijn echt nog niet terugverdiend. Of kijk jij louter naar de laatste jaren en moffel je gemakshalve even de diepe rode cijfers van de originele xbox en de ontwikkeling van de 360 onder het tapijt?

[mbr]Pas op dat dit niet uitloopt op een ruzie :9 - Uniciteit[/mbr]
Niet helemaal correct. De xbox divisie maakt winst sinds 2008, met als hoogtepunt 1.3 miljard in 2011 en totaal staan ze nu 3 miljard in het rood sinds het begin van de divisie in 2001.

http://www.neowin.net/new...rly-3-billion-in-10-years

Sony heeft al een aantal jaren moeilijk, en draait verlies op de PS3 en verwacht ook verlies te draaien op de PS4. Je hoeft maar in Google te zoeken en je ziet dat sony het niet makkelijk heeft. MS heeft in tegenstelling to sony miljarden winst op andere divisies en kan dus eenvoudiger geld in zaken blijven pompen, zolang investeerders er maar mee akkoord gaan. Voor een bedrijf als Sony wat al niet veel geld heeft wordt dit alleen maar moeilijker en zullen investeerders sneller de stekker uit projecten trekken.

Het is overigens beter als beide bedrijven gewoon succesvol zijn, aangezien er dan geen monopoly kan onstaan en beiden constant moeten verbeteren. Concurrentie is voor de cosument (dus gamers) alleen maar een goeie zaak, sommigen schijnen dat niet te beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Dat kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen. De Xbox 360 was op zichzelf al een hele sterke console met bewezen goede online mogelijkheden (met de Xbox had Microsoft zichzelf al bewezen). Wat de Xbox 360 een flinke deuk heeft gegeven waren de problemen met de RROD. Was dat er niet geweest had het evengoed kunnen zijn dat de X360 nog veel meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:13:
[...]
Ben bang dat het de gemiddelde mens is ;)

Deze quote van Ford vat het wel samen:

[afbeelding]

Sony bracht het snellere paard, Microsoft de auto. Jammer dat we niet zullen weten welke van de 2 uiteindelijk de betere keuze was geweest, doordat Microsoft zwichtte door mensen die hun tijd liever besteden uit ranten dan het daadwerkelijk lezen van de plannen.

Waarbij overigens altijd nog voor een groot deel van de mensen de PS4 de betere keuze was geweest, maar waarschijnlijk voor een evengroot deel de Xbox One de keuze was geweest. Door de vele internet reacties, ook hier, lijkt het wel of mensen denken dat er maar 1 goede keuze is, in plaats van een juiste keuze per persoon.
Een betere vergelijking is denk ik;
X1 is de Philips CD-i van vandaag.
De PS4 is de PS1 van vandaag.

De CD-i was een alleskunner (zoals de X1 is), maar nergens echt goed in, veel nadelen, restricties, slechte games, en duurder dan concurrentie. Maar je kon er wel films op kijken!!. De PS1 focusde echt op games, en de rest was minder interessant. Uitstekende games en geen rare restricties, iedereen tevreden. De CD-i werd de grootste flop sinds tijden, en de PS1 staat nog steeds op #2 als best verkochte console ooit (handhelds niet meegeteld), achter de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Geweldig hoe mensen hier vergelijkingen trekken terwijl de consoles niet eens uit zijn en de mensen hier zeker niet eens gespeeld hebben op de consoles. Met name de Cd-i en de PS1 vergelijking deed me lachen :).

Het blijft gewoon in een glazen bol kijken hoe deze consoles het in de komende jaren gaan doen. Hopelijk voor de gamer gaan beide consoles het goed doen, alhoewel ik het gevoel heb dat een groot deel die actief is in dit topic dat blijkbaar niet hoopt. :)

Concurrentie (in ieder geval voor wat betreft consumentenproducten) houdt bedrijven scherp en is uiteindelijk goed voor de consument.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-08-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
Precies de concurrentie tussen MS en Sony heeft de consoles alleen maar beter gemaakt. Zorgt er ook voor dat de ene fabrikant niet nonchalant wordt na grote successen, zoals met Sony was gebeurd met de PS3 in het begin na het gigantische succes van de PS2 (ruim 150 milj. keer verkocht). Door het succes van de X360 werd Sony weer wakker geschud, waardoor de PS3 uiteindelijk toch een succes is geworden.

De X1 maakt eigenlijk nu een vergelijkbare fase mee als de PS3 in de jaren 2006~2007. De PS4 zal initieel beter verkopen, waardoor MS weer met beide benen op de grond gaat staan en alles weer beter gaat doen. Je ziet ook dat er de laatste maanden verschuivingen hebben plaatsgevonden op belangrijke functies binnen MS. Net zoals Ken Kuturagi als hoofd van Playstation development werd weg gezet na de PS3, die Sony miljarden aan ontwikkeling heeft gekost. Gevolg was dat in plaats van de engineers die het bij de PS3 voor het zeggen hadden, de software mensen en developers de grootste inspraak kregen bij de ontwikkeling van de PS4. En nu prijzen alle developers het ontwikkelproces op de PS4.

Als volgend jaar Halo 5 uitkomt op de X1, kan MS weer instant 3 miljoen sales erbij verwachten van de X1. Dus het is onzin dat de X1 een flop gaat worden. Misschien dat ie het moeilijker gaat krijgen dan de X360 bij launch, maar dat is ook geen eerlijke vergelijking omdat de X360 bij launch geen concurrentie had (ja, de PS2 met z'n shitload aan exclusives op het einde, maar de X360 was next-gen toen).

Nu nog afwachten of Sony niet net als MS de launch in de minder interessante landen uitstelt naar Q1 2014. Nu MS dat doet is het namelijk makkelijker voor Sony. Nog even een paar dagen wachten voor de definitieve datum voor ons dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:36:
[...]
Het is overigens beter als beide bedrijven gewoon succesvol zijn, aangezien er dan geen monopoly kan onstaan en beiden constant moeten verbeteren. Concurrentie is voor de cosument (dus gamers) alleen maar een goeie zaak, sommigen schijnen dat niet te beseffen.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Trishul schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:07:
Nu nog afwachten of Sony niet net als MS de launch in de minder interessante landen uitstelt naar Q1 2014. Nu MS dat doet is het namelijk makkelijker voor Sony. Nog even een paar dagen wachten voor de definitieve datum voor ons dus.
Yep, maar ik denk niet dat Sony het nu nog gaat uitstellen, aangezien ze de winkeliers afgelopen week nog PS4s hebben toegezegd. Sterker nog, Sony heeft schijnbaar al twee 'batches' voor 2013 toegezegd aan - in ieder geval Nederlandse - winkeliers.

Maar goed, het kan natuurlijk altijd om sterker te staan in de grote landen zoals de VS en het VK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Niet helemaal correct. De xbox divisie maakt winst sinds 2008, met als hoogtepunt 1.3 miljard in 2011 en totaal staan ze nu 3 miljard in het rood sinds het begin van de divisie in 2001.

http://www.neowin.net/new...rly-3-billion-in-10-years

MS heeft in tegenstelling to sony miljarden winst op andere divisies en kan dus eenvoudiger geld in zaken blijven pompen, zolang investeerders er maar mee akkoord gaan. Voor een bedrijf als Sony wat al niet veel geld heeft wordt dit alleen maar moeilijker en zullen investeerders sneller de stekker uit projecten trekken.
Ik ben heel erg benieuwd hoe hij tot die cijfers komt, omdat er in de 10-K filing namelijk helemaal geen sprake is van een 'Xbox divisie'. Het is dus zeer moeilijk om vanuit de segmentatie te zien wat de prestaties zijn van Xbox alleen. Bovendien brengt MS in de jaarrekening alleen uitgesplitste winsten naar segment uit obv management info, niet de US verslaggevingsregels.
(FY 2012: http://www.microsoft.com/...ation-geo-data/index.html )
De 'reconciling items' van respectievelijk 5,5 miljard dollar (FY12), 4,2 miljard dollar (FY11) en 3,7 miljard dollar (FY10) zijn geen kleine gaatjes en je kan op geen enkele wijze als buitenstaander afleiden hoeveel daarvan betrekking heeft op de EDD divisie. Weer zo'n 'goed onderbouwd verhaal op het internet van iemand die cijfers heeft gezien' ;).

BTW, ik zeg overigens niets over Sony, daar gaat het ook al tijden niet lekker mee. Zeker niet als ze dan ook nog eens onder druk gezet worden door een hedge fund dat ze wil opknippen. Sony moet juist meer synergie laten zien met hun films en muziek divisies, IMHO.
Spekker schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:26:
Ik persoonlijk vind het beide erg goede consoles, maar ik begin nu steeds meer naar de PS4 te draaien.
Ik wil geen flamewar starten ik wil gewoon even mijn mening delen;

De controller van de xbox was eerst echt de main factor om een Xbox te halen en geen PS maar na verscheidene meningen over de DS4 gelezen en gehoord te hebben geloof ik wel dat die controller nu ook wel fijn ga vinden dus dat kan ik al wegstrepen.

De exclusives van de Xbox zijn naar mij mening bij launch gewoon de betere, maar dan ben je er nog niet natuurlijk.
Volgens mij komt de PS4 pas echt goed los met exclusives in 2014 met The Order, Uncharted etc. en ik denk dat ik op langere termijn de exclusives van de PS4 mij toch meer aantrekt, al is dat op launch niet het geval. ( al vind ik die gratis games, en die games van indie devs er ook erg leuk uit zien )
Dit gevoel word tevens versterkt doordat er voor de PS3 de laatste jaren nog er goede games uitkwamen en dat het bij de Xbox allemaal wat minder was.
Ik ben het hier ook mee eens. Ik heb de Xbox 360 een warm hart toegedragen vanwege de veel beter service op Live (nog niet eens vanuit multiplayer, maar de snelheid van downloaden van demo's, snelheid patchen, etc) en vanwege de zeer fijne controller. Met de PS4 lijkt het controller punt voor een groot deel weg te vallen, alhoewel de Xbox one controller me nog steeds wel wat lijkt.

En ten aanzien van de exclusives. Als je je met moeite door Gears 2 hebt gesleept en Halo 3 met hangen en wurgen uitgespeeld hebt, dan ben je op Forza na wel door de grootste exclusives heen van Microsoft (Fable was leuk, maar kende met nummer 3 en daarna nog weinig liefde en Crackdown was met nummer 2 helaas ook minder in mijn ogen) en dat is jammer. Ik vind dat er gedurende de levensduur nog een boost een paar jaar geleden is geweest en het daarna allemaal erg inzakte wat MS zelf produceerde en de console uniek maakte. Het was snel piketpaaltjes om DLC neerzetten en timed exclusives. Een van de grootste timed exclusives was Mass Effect voor mij.
Ik denk dat dat inherent is aan het tekort aan 1st party studio's die ze hebben. Dat is niet gek, het is niet hun filosofie om veel interne studio's te hebben, maar het betekent toch dat je aan de Sony kant veel meer ziet. Naughty dog heeft 2 teams, guerilla 3 teams, santa monica 3 teams (en verlost van GoW franchise), quantic dream is aan het volgende begonnen, suckerpunch is bijna klaar en kan met de volgende beginnen, dus er staat daar veel meer op stapel. De multiplatformers zullen vergelijkbare kwaliteit hebben, simpelweg omdat het beste uit de PS4 halen niet lonend is. Ik verwacht wel dat hoe verder de generatie vordert je wel zal zien dat de Xbox One een wat slechtere fps zal hebben of wat kalere werelden (eigenlijk het omgekeerde van deze generatie).

En ten aanzien van de netwerken Live versus PSN zie ik dat Sony echt een geweldige slag heeft gemaakt met de Plus game collection. Ik heb voor de PS3 dankzij deze service alleen al 40 full retail games en dat voor 49 EUR per jaar! MS moet hier met Live snel wat tegenaan gaan zetten, maar gezien de Games met Gold spellen die gratis gegeven worden, zie ik het heel erg somber in. Zelfs de Microsoft studio games die gegeven worden zijn niet eens de meest recente versies. Nu hopen dat Sony PSN verder kan uitbouwen.

Maar goed, allemaal eigen mening uiteraard.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grootste timed exclusives waren natuurlijk de Call of Duty DLC packs die eerder op de 360 kwamen en de GTA 4 DLC die enkele maanden eerder beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Martinspire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:38:
Uncharted lijkt me eigenlijk wel sterk, maar een Naughty Dog game is wel een grote kans. Ik ben zelf niet bekend met hoe groot die studio is, maar ik gok dat ze ook weer niet zo groot zijn dat ze elk jaar een nieuwe game kunnen maken, zeker niet voor nieuwe consoles. Van The Order hebben we volgens mij ook geen releasedate.

Toch heb je inderdaad wel veel games die voor de PS4 in 2014 uitkomen. Ik denk dat er bij Gamescom echter nog wel een launchgame bij zal komen. Toch zul je het waarschijnlijk vooral van de (prima) 3rd party games hebben bij launch zoals een CoD, BF4, Fifa 14 en AC4. Dan daarna nog Watch Dogs :9

Wat dat betreft heeft de X1 wel mooie launchgames, maar voor de launch in NL kan het zomaar anders zijn. Sony heeft het nu in ieder geval wel goed voor elkaar, maar ik zie MS ook nog wel terug krabbelen. Wel moeten ze de marketing-afdeling even opschonen (die Major Nelson voegt ondertussen ook weinig meer toe) en gewoon zorgen voor live-presentaties bij grote evenementen zoals Gamescom. Het hoeft geen 2 uur te zijn. Ook al is het een half uur, je geeft daarmee aan dat je de markt aldaar serieus neemt en laat zien wat je allemaal in petto hebt.

Ze hadden de mogelijkheid om op Gamescom hun vernieuwde visie (op bepaalde vlakken altans) te kunnen laten blinken en dat doen ze nu dus niet. Erg jammer. Vooral op beurzen als Gamescom en E3 draait het gewoon om de core-gamer en dat vernaggelen ze op deze manier. Dat je op een huishoudbeurs daarna laat zien wat Kinect allemaal kan is prima, maar kom toch op MS. Echt waar zijn ze mee bezig.
Volgens mij komen er echt geen launch exclusives bij hoor. Er zijn al 3 launch exclusives voor de PS4 die al sinds de aankondiging van persaandacht & promotie hebben kunnen genieten, nu nog een launch exclusive erbij zou volgens mij contraproductief zijn.

Daarnaast is er een gigantische 3rd-party AAA launch line-up waarmee de launch exclusives al erg veel concurrentie mee hebben, FIFA 14, CoD Ghosts, Battlefield 4, AC IV Black Flag, Watch Dogs (zoals je al opsomde), en ook Need for Speed: Rivals. De exclusieve launchgames van Sony zelf zouden ondergesneeuwd kunnen worden en dat is dus een risico.

2-3 Exclusieve launchgames zijn dus meer dan genoeg, zeker met zo'n 3rd-party line-up, meer exclusieve launchgames betekent trouwens ook dat de titels van SCE onderling (overbodig) met elkaar gaan concurreren, aangezien de meeste mensen toch maar 1 tot 3 games kopen met hun nieuwe console.

Bovendien merk je dat de vraag naar PS4 sowieso al het aanbod overstijgt, dus ze hoeven bij de launch niet nog meer mensen over de streep proberen te trekken. Dan kunnen ze beter games die al ver in ontwikkeling zijn bewaren voor perioden met minder concurrentie van nieuwe game releases en bovendien krijgt de ontwikkelaar natuurlijk meer tijd om de game af te werken.

Tenslotte vind ik dat beide next-gen consoles gewoon prima launch line-ups hebben vanwege een goede variatie qua genres.

Ik denk dat Sony ook wel wat zal hebben opgestoken van de PSVita, die had een erg sterke launch line-up met veel first-party games (met o.a. Uncharted GA, Wipeout 2048, Super Stardust Delta), maar kreeg weinig nieuwe game releases daarna. Gamers - mensen in het algemeen in feite - hebben volgens mij graag iets om naar uit te kijken en hebben liever de perceptie van een constante support en regelmatig nieuwe games dan gelijk alles bij de launch. Hoewel dat, laatste natuurlijk onbewust is.

Mensen verlangen dus graag naar iets, en oververzadigen lijkt me dus business-technisch geen goed idee.

(Misschien heb ik het iets te langdradig gemaakt om een vanzelfspreken iets aan te tonen :X :) )

Edit: Misschien is het om bovengenoemde fenomenen net een slimme zet om de PS4 in midden tot laat oktober te lanceren. Veel van de AAA 3rd-party games komen pas van eind oktober tot eind november uit, waar Sony's eigen launchgames onder de aandacht komen en mensen gemakkelijker een Sony game gaan meenemen met hun nieuwe console.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrso op 18-08-2013 15:41 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!