Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Als je nu naar de launch line-up van Sony kijkt dan zie je een aantal free 2 play games, FIFA 14, Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts, Assassin's Creed 4: Black Flag, Watch_Dogs + de exclusives KZ: Shadow Fall, Knack en DriveClub.

Vervolgens heb ik nog niet eens de minder grote titels opgenoemd. Het zou, naar mijn mening, beter zijn als Sony (maar ook MIcrosoft) zich richten op de maanden NA de launch (ongeveer vanaf januari).

Als je nu namelijk al je exclusives dit najaar uitbrengt, dan moet je niet alleen op tegen andere first party exclusives, maar ook tegen de giganten (Battlefield, CoD, FIFA, etc.). Als je het een beetje uitspreid, dan heb je én minder competitie én is niet opeens een 'terugval' van titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 22:40
95% van de mensen die straks een console kopen weten niks van alle fouten welke Microsoft heeft gemaakt. Ze kopen een console omdat ze het ergens hebben gezien of omdat er een game uitkomt die ze graag willen hebben.

De meeste mensen die ik ken met een ps3 kochten deze mede om de Blu Ray speler. De core gamers vergeten weleens dat het gemiddelde publiek heel anders naar een console kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Uniciteit schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:55:
Als je nu naar de launch line-up van Sony kijkt dan zie je een aantal free 2 play games, FIFA 14, Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts, Assassin's Creed 4: Black Flag, Watch_Dogs + de exclusives KZ: Shadow Fall, Knack en DriveClub.

Vervolgens heb ik nog niet eens de minder grote titels opgenoemd. Het zou, naar mijn mening, beter zijn als Sony (maar ook MIcrosoft) zich richten op de maanden NA de launch (ongeveer vanaf januari).

Als je nu namelijk al je exclusives dit najaar uitbrengt, dan moet je niet alleen op tegen andere first party exclusives, maar ook tegen de giganten (Battlefield, CoD, FIFA, etc.). Als je het een beetje uitspreid, dan heb je én minder competitie én is niet opeens een 'terugval' van titels.
Maar bij de launch moet je gewoon meerdere goede titels hebben die de moeite waard zijn om een nieuwe console voor te kopen. En dan moet je ook variatie hebben, dus niet alleen CoD, Battlefield en FIFA.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja van de titels die je daar noemt heb je dat er op een paar na alle games ook op current-gen uitkomen. Dus op betere graphics na, is de keuze helemaal niet zo makkelijk. Wil je wat meer geld uitgeven aan een console, of wil je meer spellen voor je huidige systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 18-08-2013 16:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:00:
[...]

Maar bij de launch moet je gewoon meerdere goede titels hebben die de moeite waard zijn om een nieuwe console voor te kopen. En dan moet je ook variatie hebben, dus niet alleen CoD, Battlefield en FIFA.
Jij kijkt er dan heel anders tegenaan dan ik.

Dit zijn momenteel de LAUNCH titles voor de PlayStation 4:

- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Battlefield 4
- Call of Duty: Ghosts
- DC Universe Online
- DriveClub exclusive
- FIFA 14
- Just Dance 2014
- Killzone: Shadow Fall exclusive
- Knack exclusive
- LEGO Marvel Super Heroes
- Madden NFL 25
- NBA 2K14
- NBA Live 14
- Skylanders: Swap Force
- Tiny Brains
- Warframe
- Watch_Dogs

Daar zitten drie variërende exclusives tussen, free 2 play games die gamers gratis kunnen downloaden (DC Universe Online, Warframe) plus nog echte 3rd party toppers (waarvan enkele ook exclusieve gameplay content voor de PS4 hebben, zoals Watch_Dogs).

Ik vind dit dan ook een uitstekende launch line-up, want in de maanden daarop volgend volgen andere grote games zoals:

- inFamous: Second Son exclusive
- Need for Speed: Rivals
- The Order: 1886 exclusive
- Wolfenstein: The New Order
- plus nog onaangekondigde exclusives (totaal 20 exclusives zullen in het eerste jaar worden uitgebracht)

Nu zeg jij: haal al die exclusives naar voren, want dan is er meer variatie. Ik vind dat een slecht idee, omdat:

- er dan geen/weinig spannende, grote titels uitkomen NA Kerstmis
- een groot deel van de gamers toch voor de grote titels, zoals Call of Duty gaat
-- dus: lagere verkopen voor exclusives
-- terwijl: in minder populaire maanden, zoals februari, zo'n titel veel beter zal verkopen (omdat er geen competitie is van, bijvoorbeeld, Call of Duty)

Nogmaals, het is mijn persoonlijke mening maar ik vind echt dat dit een uitstekende launch line-up. Prima, er kunnen nog 1 of wellicht 2 exclusives bij, maar meer hoeft echt niet: ik zie het liever een klein beetje verspreid, zodat je dadelijk bijna elke maand een geweldige game hebt (in plaats van alles in november/december te proppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
:? Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ze niet met een minimaal aantal games moeten komen om het aanbod meer te verspreiden.

De line-up die ze nu hebben is prima, jij had het over titels meer spreiden, dan moet je het niet gaan zitten omdraaien en zeggen dat ik alles naar voren zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:12:
:? Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ze niet met een minimaal aantal games moeten komen om het aanbod meer te verspreiden.

De line-up die ze nu hebben is prima, jij had het over titels meer spreiden, dan moet je het niet gaan zitten omdraaien en zeggen dat ik alles naar voren zou halen.
Nou, geen probleem toch? We begrepen elkaar verkeerd :)
Waarom ik je verkeerd begreep?
Maar bij de launch moet je gewoon meerdere goede titels hebben die de moeite waard zijn om een nieuwe console voor te kopen.
Ik was dus onder de indruk dat jij dit geen goede launch line-up vindt. Vervolgens zeg je:
En dan moet je ook variatie hebben, dus niet alleen CoD, Battlefield en FIFA.
Waardoor ik het idee kreeg dat jij vond dat er te weinig launch exclusives waren (en dat ze dus, bijvoorbeeld, beter inFamous: Second Son en nog andere (onaangekondigde) titels naar voren konden halen).

Vervolgens kwam ik dus met mijn verhaal van dat ik het wel een goede launch line-up vindt en het juist positief vindt dat Sony niet alle titels die ze nu hebben kort achter elkaar uitbrengen. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Uniciteit op 18-08-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch vind ik wel dat ze wat meer moeten laten zien van wat ze nog meer in petto hebben voor volgend jaar. Microsoft ook trouwens. We hoeven geen precieze releasedates te hebben, maar enige indicatie van wanneer we sommige spellen kunnen verwachten (welk kwartaal bv) lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Uniciteit schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:10:
want in de maanden daarop volgend volgen andere grote games zoals:
- Need for Speed: Rivals
Rivals is toch een launchtitel?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:39:
[...]

Rivals is toch een launchtitel?
19 november. Ik denk het wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
In ieder geval weet ik van 1: the crew die komt volgend jaar op pc, xbox one en PS4 uit ... maar er zal in de loop van de tijd nog wel meer aangekondigd worden. Is al bij game mania te pre-orderen btw.

[ Voor 11% gewijzigd door Johan tb op 18-08-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:56

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:33:
Toch vind ik wel dat ze wat meer moeten laten zien van wat ze nog meer in petto hebben voor volgend jaar. Microsoft ook trouwens. We hoeven geen precieze releasedates te hebben, maar enige indicatie van wanneer we sommige spellen kunnen verwachten (welk kwartaal bv) lijkt me wel handig.
Sony pakt natuurlijk nog even gigantisch uit op de TGS.
Daar krijgen we vast meer te horen wat Sony voor 2014 in de planning heeft.
Hoop dat daar nog wat exclusives aangekondigd gaan worden die misschien eerst in Japan uit komen en later hier zoals Deamon souls , yakuza en Ni no kuni _/-\o_

En volgens mij komen toch best wel veel games pas in 2014
Titanfall
The division
The Witcher 3
The order: 1886
The Evil Within
Mirror's Edge 2
Mad Max
Halo 5
Final Fantasy XV
Dragon Age III: Inquisition
Dark Souls II

[ Voor 14% gewijzigd door beuker19 op 18-08-2013 17:35 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Nieuwe leaked info betreffende beide consoles, van CBOAT:
truthfact1+
No Live Stream at Gamescom for "real reasons." Xbox 1 architecture not fully complete. Latest version of SDK from a couple of weeks ago dropped performance by 15-20% across the board. He says this thing happens all the time as a part of console develoment, and will eventually get fixed. But there is NO chance of early October release...

truthfac2+
Certainly not for 21 countries. As we know they already dropped down to 13 countries. The "localization" excuse is bullshit. Period. "TRUTHFACT." It's an excuse nobody with common sense would consider. If you cross reference against the languages spoken, and official and other languages is said country. He said yield issues 2 months ago and the "chicks have come home to roost." I'm not sure what the next part says... "Knock ons for launch title" 1 smart glass etc. Instead of 180's coherent vision? They are paying the price now?

trythfact3+
Late October Launch is set for PS4. Sony's SDK is fully ready, and you can basically "master2 final right now. Today." Not sure what that means, but sounds like the console is basically ready.

truthfacte+4
FYI, though people were mad about Bayonetta going exclusive to Wii U, you'll be somewhat unhappy about what MS is moneyhatting with Platinum. Other Japanese devs are "in play" too, but Kamiya is the only 1 he's 100% sure about. The game is not for North America or Europe, which doesn't make sense.

truthsfact$5
Big Park cancelled a game. It was a MOBA. 100% Dead. The whole studio is now focusing on TV services. All the best talent went to Big Tusk or left MS entirely. Rare is still Kinect focused, regardless of what you guys may have heard.

truthfact6
New Indie publishing policy is not yet set. It will be post launch.

trutgh fact*#7:
Early September surprise.
Apologize in advanced. Everything I saw over the last 24 months was no chance of Kinectless SKU. It was solid and concrete info.

Well, about that...

Whispers of optional Kinect (not in Box, SKU happening early next year).
Enough smoke now to point out the fire before the announcement in September.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=654903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Waarom is truth fact altijd fout gespeld en zijn er tekentjes als + en $ tussen en naast?

Edit: Bedankt om te vertalen...

[ Voor 16% gewijzigd door witeken op 18-08-2013 21:55 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja dat doet ie expres om ervoor te zorgen dat niemand hem herkent. Ik vind dat zelf ook wel een beetje flauw. Er zijn makkelijkere manieren om dat minder te laten merken. Maar goed, hoewel hij het vaak goed heeft, is ook niet alles waar geweest natuurlijk. Deze keer overigens weinig verassingen. We zullen zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 18-08-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
witeken schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:54:
Waarom is truth fact altijd fout gespeld en zijn er tekentjes als + en $ tussen en naast?

Je zou eens de orginele tekst moeten zien van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Origins schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:59:
Je zou eens de orginele tekst moeten zien van hem.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ja sorry was te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Lol, Jurian was al van 2011 aan het wachten op de Ps4 en Xbox.

video: E3: The Daily Recap - Aflevering 1
Microsoft kondigde geen nieuwe console aan, maar bevestigde nog maar eens dat de houdbaarheid van de Xbox 360 nog lang niet over is. Met de introductie van YouTube, Bing, Live TV en een hoop Kinect-games hoopt het volgend jaar wereldwijd marktleider te zijn op het gebied van consoles.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Martinspire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:59:
Deze keer overigens weinig verassingen.
Nou, ik zit behoorlijk over nummer 7 te dubben:

Ik lees in zijn tekst, er komt een verrassing begin september. Het spijt me alvast, de afgelopen 24 maanden leek het alsof er geen kans was dat er een Kinectloze versie kwam. Het was concrete en solide info. Er waren wel speculaties over een kinectloze versie begin 2014. Nu is er genoeg rook om het vuur aan te wijzen begin september.

Dussuh; Kinectloze versie incoming denk ik...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook prima een proef-ballon zijn die het uiteindelijk niet haalt. Zo heeft ie wel meer dingen gemeld die uiteindelijk niet doorgingen of klopte. Het lijkt me op dit moment wel sterk. Ik zou het ook best raar vinden als er straks uiteindelijk een Kinect-loze bundel komt. Dan is het logischer dat ze de prijs (met een kinect erbij) laten dalen. Nu is het iig te laat.

Nog 1 dagje tot gamescompresentaties en eerste nieuwtjes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 19-08-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Op zich wel logisch dat ze na alle negatieve sentimenten over Kinect en de management wisselingen ze het op zijn minst re-evalueren. Maar ik zou het persoonlijk zeer jammer vinden en als ze echt in Kinect geloven moeten ze het ook niet doen vind ik.

Maar ja, als ze denken er er op korte termijn zonder Kinect drie keer zo veel van te verkopen...

Ze kunnen ook de strategie hanteren van de Xbox 360 arcade (zonder HD). Uiteindelijk heeft bijna 100% een HD omdat er feature na feature uit kwam waar een HD nodig voor was. Maar ja, als je principieel geen HD wilde dan kon het technisch wel... Zo kan je ook Kinectless beginnen, en dan zoveel meerwaarde geven dat iedereen uiteindelijk toch wel er aan gaat geloven.

Niet mijn voorkeur trouwens(!), die Xbox 360 Arcade dingen vond ik ook maar niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06
Maar nu al gaan gooien met een kinect-loze versie, trap je meteen ook elke potentie in van de kinect-based games. Je komt dan weer in het cirkeltje terecht waar niet uit te komen is en het wederom een matig flopje gaat worden (Kinect deed het alsnog beter dan Move, dat dan wel).

Maar geen livestreams op GC, als Sony de ballen heeft om het daar wel speelbaar te maken, kan nog wel eens verkeerd aflopen. Andere kant, mooie methode om die 'facts' even te controleren op waarheid :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
SinergyX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:00:
Maar nu al gaan gooien met een kinect-loze versie, trap je meteen ook elke potentie in van de kinect-based games. Je komt dan weer in het cirkeltje terecht waar niet uit te komen is en het wederom een matig flopje gaat worden (Kinect deed het alsnog beter dan Move, dat dan wel).
Helemaal mee eens, het zou ook zeker jammer zijn. Ik probeer alleen aan te geven waarom het wel degelijk zou kunnen gebeuren gezien de negatieve associatie die motion control heeft bij een groot deel van de potentieele Day-One kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

SeamusXanthus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:43:
[...]

Helemaal mee eens, het zou ook zeker jammer zijn. Ik probeer alleen aan te geven waarom het wel degelijk zou kunnen gebeuren gezien de negatieve associatie die motion control heeft bij een groot deel van de potentieele Day-One kopers.
Daarnaast moeten ze toch iets doen om hun "achterstand" op de PS4 in te lopen. Ze hebben tot op heden vrijwel alle features waar ze negatieve reacties op kregen teruggedraaid en er blijven er nog twee over: Kinect en de prijs. Willen ze nog een fuist kunnen maken, lijkt me een prijsverlaging geen gek idee. Als ze, na de release, een Kinect loze SKU op de markt zetten, kunnen ze wellicht een deel van hun achterstand goed maken door te concurreren op prijs.
Op dit moment is de XBO 100 euro duurder dan de PS4. Dat je er dan een Kinect voor krijgt, doet dan niet echt terzake, nog naast het feit dat veel mensen geen Kinect willen. Duurder is in dit geval negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat werkt beter? Prima Kinect-games laten zien, of een pricedrop? Ik denk dat je met het laatste alleen de core-gamers hebt die hem nog steeds niet willen, maar dat is nog steeds de kleinere groep. Nou zal een casual-gamer niet per se de console bij launch nodig hebben, maar die zal een leuk Kinect spel beter waarderen, dan een lagere prijs denk ik zo. Zodra er een nieuwe Dance Central, Just Dance of Kinect Rivals uitkomt, zul je daar meer van merken qua sales dan een prijsverlaging van een console zonder kinect. Die moeten ze er dan weer bijkopen waardoor je daar weer geen voordeel bij haalt. Je moet niet vergeten dat veel casual-gamers games als AC4 of Watchdogs laten liggen omdat ze te moeilijk zijn. De vriend van mijn zus is bijvoorbeeld zo iemand. Die doet wel GTA (maar dan ook eigenlijk alleen free roam omdat ie niet door het verhaal komt) en laat Assassins Creed lekker liggen. Maar een nieuwe dans-game wordt bv wel weer opgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Daar snap ik de actie van MS dan ook niet, ja ze lopen achter, maar niets is verloren als je console nog jaren te gaan hebt. In plaats daarvan, gooien ze juist alles eruit wat op termijn de inhaalslag had kunnen worden, geven de ruimte om concurrentie dezelfde zut neer te zetten.

Steeds dat kort-termijn gehannis om maar weer beetje in de gratie te komen, maar gelijktijdig je lange termijn mogelijkheden compleet afschieten.

Het is nog even afwachten wat het hele zwikkie van PS4 gaat kosten (cam, controller etc) en of er maar iets compatible is vanuit de PS3, of het prijstechnisch nog interessant is, als je toch 'motion' wil hebben, je per saldo mischien nóg steeds goedkoper uit zou zijn met de PS4.
(groot gemis vind ik dus een 'controller', waarmee je dus iets meer 'movement' hebt, zoals vasthouden van een zwaard of racket).

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2013 12:27 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Nu online

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:25:
Maar wat werkt beter? Prima Kinect-games laten zien, of een pricedrop? Ik denk dat je met het laatste alleen de core-gamers hebt die hem nog steeds niet willen, maar dat is nog steeds de kleinere groep. Nou zal een casual-gamer niet per se de console bij launch nodig hebben, maar die zal een leuk Kinect spel beter waarderen, dan een lagere prijs denk ik zo. Zodra er een nieuwe Dance Central, Just Dance of Kinect Rivals uitkomt, zul je daar meer van merken qua sales dan een prijsverlaging van een console zonder kinect. Die moeten ze er dan weer bijkopen waardoor je daar weer geen voordeel bij haalt. Je moet niet vergeten dat veel casual-gamers games als AC4 of Watchdogs laten liggen omdat ze te moeilijk zijn. De vriend van mijn zus is bijvoorbeeld zo iemand. Die doet wel GTA (maar dan ook eigenlijk alleen free roam omdat ie niet door het verhaal komt) en laat Assassins Creed lekker liggen. Maar een nieuwe dans-game wordt bv wel weer opgepakt
Ik bedoel eigenlijk dat ze gaan naar een SKU zonder Kinect naast een SKU met Kinect, zoals nu ook met de X360 het geval is. Dan blijft de keuze én kunnen ze concurreren op prijs...

SinergyX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:25:
Daar snap ik de actie van MS dan ook niet, ja ze lopen achter, maar niets is verloren als je console nog jaren te gaan hebt. In plaats daarvan, gooien ze juist alles eruit wat op termijn de inhaalslag had kunnen worden, geven de ruimte om concurrentie dezelfde zut neer te zetten.

Steeds dat kort-termijn gehannis om maar weer beetje in de gratie te komen, maar gelijktijdig je lange termijn mogelijkheden compleet afschieten.
Als ik kijk naar het slechte ontvangst en de eerste jaren van de PS3, begrijp ik MS wel, want het heeft lang geduurd voordat de PS3 winstgevend werd. Als MS een PS3 launch kan voorkomen, is dat m.i. alleen maar winst. En klaarblijkelijk betekent dat voor MS het terugdraaien van hun controversiële nieuwe features, die erg slecht ontvangen zijn. Slimme zet, m.i., maar een beetje laat.

En ik verwacht dat MS nog wel wat klappen te verduren gaat krijgen als de PS4 dadelijk eerder en in heel de wereld gereleased wordt. Allemaal niet onoverkomelijk (zie PS3), maar het zijn rake klappen.

[ Voor 31% gewijzigd door SqueakyClean op 19-08-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:25:
Het is nog even afwachten wat het hele zwikkie van PS4 gaat kosten (cam, controller etc) en of er maar iets compatible is vanuit de PS3, of het prijstechnisch nog interessant is
DualShock 4 controller = €59 (standaard 1 meegeleverd)
PS4 Eye = €59 (standaard niet meegeleverd)

De PS4 Eye zou hetzelfde kunnen doen als wat Kinect vandaag de dag doet (maar het wordt nog even afwachten hoe het vergelijkt met Kinect 2): zonder iets in je handen te hebben aan motion gaming doen.

De combinatie PS4 Eye + DualShock 4 (of: "PS4 Eye + PS Move") kan ook, dan heb je dus motion gaming waarbij je ook iets in je handen hebt.

Wat betreft compatible-heid (mooi woord :9): PS3 controller niet, maar PS Move wel. PS3 accessoires (zoals stuurtjes) werken ook op de PS4.

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 19-08-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

SinergyX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:00:

Maar geen livestreams op GC, als Sony de ballen heeft om het daar wel speelbaar te maken, kan nog wel eens verkeerd aflopen. Andere kant, mooie methode om die 'facts' even te controleren op waarheid :P
MS heeft altijd nog de visie van een goudvis gehad.
Toen de Xbox360 uitkwam hebben ze de Xbox laten vallen als een baksteen.
Toen Kinect uit hebben ze de ''hardcore'' gamer laten vallen.
Nu ze niet genoeg pre-orders hebben laten ze de hele toekomst visie vallen.(incl. alle ''fans'' die wel achter MS ideeén stonden)
Plus gewoon de helft van Europa* om niet in de problemen te komen tijden de launch in de US.
Je zal maar fan zijn en uit Nederland komen :')

*ivm de release die uitgesteld is en hoe serieus MS de Gamescom neemt

@Jobbie Ja maar als je nu de X1 zonder Kinect gaat verkopen kan de ontwikkelaar er niet meer van uit gaan dat je een Kinect hebt.
En blijft het niet meer dan een gimmick

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 19-08-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Nu online

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

*knip* geen reden om uit te lokken *knip

[ Voor 90% gewijzigd door Uniciteit op 19-08-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze nemen Gamescom al serieuzer dan voorheen, maar het is inderdaad jammer hoe US-focussed het bedrijf blijft. Overigens hebben ze sinds Kinect de hardcore-gamer helemaal niet laten vallen. Er zijn nog zat toppers uitgekomen sinds die in 2010 werd onthuld.

Tuurlijk lopen er ook binnen MS mensen rond die liever geen Kinect willen hebben en ook die brengen berichten naar buiten dat er mogelijk een Kinect-loze console komt. Maar die gaan ze echt niet laten vallen. Niet bij launch in ieder geval. Later weg laten vallen heeft dan ook weinig zin, dan is het al minder van toepassing.

Vind het erg jammer dat je nu vooral dat gedram over Kinect blijft horen. Het is gewoon zo. Als je er zo'n enorme haat tegen hebt dan haal je toch een PS4. Ik vind het moeilijk doen om moeilijk te doen. Maar wie weet waar je hem in de toekomst nog voor kunt gebruiken. Ik zie momenteel ook weinig boeiends in de touchpad van de PS4, maar wie weet doen ze daar in de toekomst nog wat mee (heb nu namelijk zo'n gevoel dat het ala Wii-U tablet vooral een gimmick gaat zijn met wat je er bij games mee kunt doen).

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 19-08-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42
*knip* geen reden om onaardig te worden *knip

[ Voor 93% gewijzigd door Uniciteit op 19-08-2013 13:02 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:59:

Tuurlijk lopen er ook binnen MS mensen rond die liever geen Kinect willen hebben en ook die brengen berichten naar buiten dat er mogelijk een Kinect-loze console komt.
Denk je dat nou echt? Alsof Microsoft het toe zou laten als z'n werknemers bullshit de wereld in zouden slingeren, omdat ze het 'zelf liever niet willen'. Ik denk het toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Uniciteit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:45:
Wat betreft compatible-heid (mooi woord :9): PS3 controller niet, maar PS Move wel. PS3 accessoires (zoals stuurtjes) werken ook op de PS4.
Maar valt bv die move-controller en die move-navigator nu onder een controller of accessoires?

Ik heb voor kleine 100 euro aan Move zut liggen, waar ik op de PS4 dus weinig meer mee kan doen blijkbaar.
Jobbie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:37:
En ik verwacht dat MS nog wel wat klappen te verduren gaat krijgen als de PS4 dadelijk eerder en in heel de wereld gereleased wordt. Allemaal niet onoverkomelijk (zie PS3), maar het zijn rake klappen.
Hier zit wel grappig punt.

PS4 is overal uitverkocht en diverse winkels geven aan dat je pas in 2014 er eentje gaat krijgen. Dat wordt gezien als succes. Maar One komt uberhaubt pas 2014, dat is negatief nieuws. Per saldo voor de huidige kopers hetzelfde verhaal, maar de opvatting van het nieuws staat dan weer volledig tegen over elkaar.

Denk dat ze bij MS eerst wat 'echte' marktanalisten moeten inhuren, niet voor beetje US en wat 'hip' is, maar wat een game-wereld echt wil hebben en hoe dit moet werken met elkaar. Ik blijf maar niet snappen dat ze met het bizar hoeveelheid potentie op hun software/hardware gewoon bijna niets doen.

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:08:
[...]
Denk je dat nou echt? Alsof Microsoft het toe zou laten als z'n werknemers bullshit de wereld in zouden slingeren, omdat ze het 'zelf liever niet willen'. Ik denk het toch echt niet.
In dit topic zie je toch ook dat degenen die geen Kinect willen, lopen te speculeren over een kinect-loze console? Dat zal binnen MS niet anders zijn. Maar ze kunnen het nu niet meer voor launch doen (het lijkt me sterk iig), dus dat gaat gewoon niet gebeuren.

Overigens is een Kinect-loze console vergelijkbaar met de Xbox 360 Arcade bij diens lancering. Een vrij nutteloze versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ze nemen Gamescom al serieuzer dan voorheen, maar het is inderdaad jammer hoe US-focussed het bedrijf blijft. Overigens hebben ze sinds Kinect de hardcore-gamer helemaal niet laten vallen. Er zijn nog zat toppers uitgekomen sinds die in 2010 werd onthuld.
Alleen Gears 3 , Halo 4 en Forza 4 en 25+ Kinect games
Nou ik vind het een beetje mager geen enkele nieuwe IP voor de hardcore gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:16:
[...]
Overigens is een Kinect-loze console vergelijkbaar met de Xbox 360 Arcade bij diens lancering. Een vrij nutteloze versie dus.
:?
Besturing kan toch ook nog via de controler mag ik hopen? En je kunt er nog steeds op gamen (daar zou ik het voor aansschaffen). Ik heb een beetje het idee dat je het nut van de Kinect een beetje overschat.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

Maar valt bv die move-controller en die move-navigator nu onder een controller of accessoires?

Ik heb voor kleine 100 euro aan Move zut liggen, waar ik op de PS4 dus weinig meer mee kan doen blijkbaar.
Sorry voor de onduidelijkheid. Al je PS Move controllers/accessoires (hoe je ze ook wilt noemen) werken wel op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:19:
[...]

Alleen Gears 3 , Halo 4 en Forza 4 en 25+ Kinect games
Nou ik vind het een beetje mager geen enkele nieuwe IP voor de hardcore gamer.
Forza Horizon was toch wel degelijk anders.
Maar dat jij weinig met die Kinect-games wil hebben, wil niet zeggen dat ze niet populair waren onder de core-gamers. Ik heb me prima vermaakt met Kinect Sports en andere games. Ook Dance Central is gewoon een top-game. Juist met Kinect waren er weer nieuwe IPs die veelal meer verkochten dan de exclusives van Sony.

Ik heb verder ook helemaal niets met de games die jij laatst opnoemde (die Japanse games). Moet ik dan maar meteen gaan zeuren dat er geen goede games uit zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...] Ik zie momenteel ook weinig boeiends in de touchpad van de PS4, maar wie weet doen ze daar in de toekomst nog wat mee (heb nu namelijk zo'n gevoel dat het ala Wii-U tablet vooral een gimmick gaat zijn met wat je er bij games mee kunt doen).
Ik heb eerlijk gezegd ook nog maar weinig gezien. Het is wel duidelijk dat Sony duidelijk een koers kiest met die touchpad, omdat ook de PSVita een touchpad heeft. Het hangt echter van de ontwikkelaars af wat ze ermee gaan doen. Sony zal het zelf eerst maar eens moeten pushen. LBP 2 DLC in combinatie met de Vita was een begin (zelf niet gespeeld), maar velen hebben die DLC niet gespeeld in verband met de min of meer verplichte aanschaf van de PSVita.

@Uniciteit: Als alles ondersteund wordt op de PS4, dan blijft het eigenlijk een apart verhaal dat de PS3 controller niet mee kan naar de PS4. Wellicht dat het dan toch problemen gaat geven met de games en de extra functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]
In dit topic zie je toch ook dat degenen die geen Kinect willen, lopen te speculeren over een kinect-loze console? Dat zal binnen MS niet anders zijn. Maar ze kunnen het nu niet meer voor launch doen (het lijkt me sterk iig), dus dat gaat gewoon niet gebeuren.
Gast, dat is toch heel wat anders dan wat je net zei :? Jij zegt "sommige mensen binnen MS willen Kinect vast ook niet en die helpen die geruchten de wereld in". En dat zuig jij gewoon echt uit je duim.
Een Kinect-loze versie is gewoon een normale console, wát is daar in godsnaam nutteloos aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk lopen er ook binnen MS mensen rond die liever geen Kinect willen hebben en ook die brengen berichten naar buiten dat er mogelijk een Kinect-loze console komt. Maar die gaan ze echt niet laten vallen. Niet bij launch in ieder geval. Later weg laten vallen heeft dan ook weinig zin, dan is het al minder van toepassing.

Vind het erg jammer dat je nu vooral dat gedram over Kinect blijft horen. Het is gewoon zo. Als je er zo'n enorme haat tegen hebt dan haal je toch een PS4. Ik vind het moeilijk doen om moeilijk te doen. Maar wie weet waar je hem in de toekomst nog voor kunt gebruiken. Ik zie momenteel ook weinig boeiends in de touchpad van de PS4, maar wie weet doen ze daar in de toekomst nog wat mee (heb nu namelijk zo'n gevoel dat het ala Wii-U tablet vooral een gimmick gaat zijn met wat je er bij games mee kunt doen).
Met als grote verschil dat je geen € 100,- extra voor de touchpad betaalt. Je kan moeilijk tegen Halo fans, of mensen die een X1 voor Dead Rising 3 willen, zeggen dat ze maar voor de PS4 moeten gaan, als Kinect ze niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
beuker19 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:51:
[...]

MS heeft altijd nog de visie van een goudvis gehad.
Toen de Xbox360 uitkwam hebben ze de Xbox laten vallen als een baksteen.
En terecht, Xbox werd hem gewoon niet. Als de PS2 dezelfde aantallen had verkocht als de Xbox zou deze ook gewoon snel worden uitgefaseerd.
Toen Kinect uit hebben ze de ''hardcore'' gamer laten vallen.
Niet meer dan logisch en terecht dat je halverwege je product lifecycle naar andere groepen gaat kijken. Er is geen één hardcore game slechter van geworden.
Nu ze niet genoeg pre-orders hebben laten ze de hele toekomst visie vallen.(incl. alle ''fans'' die wel achter MS ideeén stonden)
Die visie was volgens jou toch zo slecht? En ja ik baal dat die visie veranderd, maar als ik straks de enige ben die een Xbox One wil hebben wat heb ik daar dan aan...

Overigens heeft MS volgens mij tot nu toe de originele visie maar op twee punten negatief aangepast:
1) Always online verwijderd waardoor er een fysieke check op disc nodig blijft en family sharing weg gaat
2) Het niet lauchen in NL en andere landen (heeft alleen weinig met visie te maken, maar goed)

Voor de rest hebben ze alleen maar dingen verduidelijkt of toegevoegd.
Plus gewoon de helft van Europa* om niet in de problemen te komen tijden de launch in de US.
Je zal maar fan zijn en uit Nederland komen :')
Zeer irritant ja, maar het ziet er naar uit dat het makkelijker wordt om een Xbox uit duitsland te halen dan een PS4 in NL mocht je die bij launch willen hebben.

Het probleem wat ik met MS heb is niet het gebrek aan visie (die vind ik zelfs momenteel de beste uit de hele techwereld), maar het gebrek aan snelheid van implementatie en vaak halfslachtige uitvoering ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

Hier zit wel grappig punt.

PS4 is overal uitverkocht en diverse winkels geven aan dat je pas in 2014 er eentje gaat krijgen. Dat wordt gezien als succes. Maar One komt uberhaubt pas 2014, dat is negatief nieuws. Per saldo voor de huidige kopers hetzelfde verhaal, maar de opvatting van het nieuws staat dan weer volledig tegen over elkaar.
De One komt dan ook niet pas in 2014 omdat deze overal uitverkocht is. Er komt überhaupt niks in 2013, ook niet voor de nummers 1 op de pre-order lijsten. ;)
[...]

Dit meen je hoop ik niet serieus. Ik denk dat er heel veel mensen een Kinect loze console willen. Vreemd dat die mensen allemaal een nutteloze versie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De eerste Xbox heeft Microsoft laten vallen toen de Xbox 360 uitkwam, omdat ze niet zelf het maken van de hardware in handen hadden en het veel te duur was om ze te blijven produceren. Met de Xbox 360 is dat niet meer het geval, dus die zal waarschijnlijk veel langer ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:44:
De eerste Xbox heeft Microsoft laten vallen toen de Xbox 360 uitkwam, omdat ze niet zelf het maken van de hardware in handen hadden en het veel te duur was om ze te blijven produceren. Met de Xbox 360 is dat niet meer het geval, dus die zal waarschijnlijk veel langer ondersteund worden.
Ik heb echter niet echt het idee dat er nog focus is op de 360. Daar waar PS3 dit jaar o.a. The Last Of Us, Beyond Two Souls en GT6 krijgt, is het op de 360 toch wel karig met de exclusives de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Idd maar als MS bv zouden zeggen er komt nog 1 Forza en 1 Halo uit voor de 360 dan keldert de verkoop van de x1 helemaal de kelder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Niet als die games ook voor Xbox One komen en voor beide consoles even veel gaan kosten. Want je wilt toch de superieure versie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Hahn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:53:
Niet als die games ook voor Xbox One komen en voor beide consoles even veel gaan kosten. Want je wilt toch de superieure versie spelen.
Err als je er een console van 500 euro voor moet aanschaffen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johan tb schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:48:
Idd maar als MS bv zouden zeggen er komt nog 1 Forza en 1 Halo uit voor de 360 dan keldert de verkoop van de x1 helemaal de kelder in.
Je bedoelt bij voorbaat, of op dit moment? In het eerste geval kan dit ontkracht worden aan de hand van wat we nu met PS4 zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Nu online

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Nog voor de X360 én XBO releasen heeft alleen zin als ze voor de XBO kwalitatief goede exclusives kunnen neerzet. Wat dat betreft vind ik dat Sony de PS3 nog heel goed ondersteund en als X360 eigenaar ben ik daar ook wel jaloers op.

Gelukkig heb ik nog wat gratis games met Gold nu... ;(

Gelukkig heb ik GTA V nog om naar uit te kijken. Een mooi afscheid van de X360... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

SeamusXanthus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

En terecht, Xbox werd hem gewoon niet. Als de PS2 dezelfde aantallen had verkocht als de Xbox zou deze ook gewoon snel worden uitgefaseerd.

[...]

Niet meer dan logisch en terecht dat je halverwege je product lifecycle naar andere groepen gaat kijken. Er is geen één hardcore game slechter van geworden.

[...]

Die visie was volgens jou toch zo slecht? En ja ik baal dat die visie veranderd, maar als ik straks de enige ben die een Xbox One wil hebben wat heb ik daar dan aan...

Overigens heeft MS volgens mij tot nu toe de originele visie maar op twee punten negatief aangepast:
1) Always online verwijderd waardoor er een fysieke check op disc nodig blijft en family sharing weg gaat
2) Het niet lauchen in NL en andere landen (heeft alleen weinig met visie te maken, maar goed)

Voor de rest hebben ze alleen maar dingen verduidelijkt of toegevoegd.

[...]

Zeer irritant ja, maar het ziet er naar uit dat het makkelijker wordt om een Xbox uit duitsland te halen dan een PS4 in NL mocht je die bij launch willen hebben.

Het probleem wat ik met MS heb is niet het gebrek aan visie (die vind ik zelfs momenteel de beste uit de hele techwereld), maar het gebrek aan snelheid van implementatie en vaak halfslachtige uitvoering ervan.
Nou ik ben het niet eens met de visie maar heel mensen hier op het forum wel.
En wat blijft er nu voor verschil over tegen over de PS4 ? als er een kinectloze xbox komt.
En jij vind het dus normaal dat je omdat kinect uitkwam je de andere groep (hardcorre gamers) maar direct laten vallen 8)7
Of was het misschien verstandig geweest om zoveel mogelijk doelgroepen aan te spreken.
En natuurlijk zijn de hardcore games niet slechter geworden wat die waren er niet.
Op wat deeltjes zoveel na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Er komt toch precies hetzelfde uit op de Xbox en PS3, op een handje vol exclusives na, dus ik zie niet in hoe de hardcore gamer genaaid is. Ik zeg alleen dat het normaal is dat er ook naar andere groepen gekeken wordt. Of denk je dat die 100+ miljoen PS2 gamers alleen maar hardcore gamers waren?

Enige verschil is dat Sony veel talentvolle 1st party studio's heeft gekocht. MS geeft liever geld uit aan specifiek projecten. Daarom komt Sony op het einde nog met zeer mooie exclusives waar MS nu gekozen heeft dit te laten vieren en te focussen op de toekomst. Logisch ook, naarmate de user base groeit wordt het duurder om exclusiviteit af te kopen.

Zou me dus niks verbazen als de toekomst hetzelfde gebeurt. Eerste paar jaar meer/betere Xbox exclusives maar naar mate de tijd verstrijkt wordt het weer recht getrokken en gaat PS4 er weer overheen. Ik vind het allemaal prima, en uiteindelijk zijn de exclusives maar een klein deel van het pakket want itt vroeger is het verschil tussen 1st en 3rd party games echt VEEL kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, als er iets is waar de komende generatie nog weinig voor heeft laten zien, dan zijn het wel de casualgamer en kinderen. Voor gezinnen lijkt me de nieuwe generatie nog helemaal niet interessant. Die hebben nu nog veel meer aan een huidige generatie console met Disney Infinity en andere games. Knack is volgens mij de enige platformer die is aangekondigd

Het zou me niet verbazen als de meestverkochte games dit jaar GTA 5 en Disney Infinity zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 19-08-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:11:
Mja, als er iets is waar de komende generatie nog weinig voor heeft laten zien, dan zijn het wel de casualgamer en kinderen. Voor gezinnen lijkt me de nieuwe generatie nog helemaal niet interessant. Die hebben nu nog veel meer aan een huidige generatie console met Disney Infinity en andere games. Knack is volgens mij de enige platformer die is aangekondigd

Het zou me niet verbazen als de meestverkochte games dit jaar GTA 5 en Disney Infinity zijn.
Nou dat is wel een hele gewaagde gok hoor Martinspire 8), denk dat geen enkele game in de buurt komt van GTA.

[ Voor 3% gewijzigd door Origins op 19-08-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:32:Zou me dus niks verbazen als de toekomst hetzelfde gebeurt. Eerste paar jaar meer/betere Xbox exclusives maar naar mate de tijd verstrijkt wordt het weer recht getrokken en gaat PS4 er weer overheen. Ik vind het allemaal prima, en uiteindelijk zijn de exclusives maar een klein deel van het pakket want itt vroeger is het verschil tussen 1st en 3rd party games echt VEEL kleiner geworden.
Dit zou mij juist wel (enorm) verbazen. Er is geen reden om aan te nemen dat Sony niet op dezelfde voet verder gaat. Gezien het verschil in het aantal first party studio's verwacht ik eigenlijk vanaf het begin direct meer en betere exclusives op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bram1984 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:24:
[...]Dit zou mij juist wel (enorm) verbazen. Er is geen reden om aan te nemen dat Sony niet op dezelfde voet verder gaat. Gezien het verschil in het aantal first party studio's verwacht ik eigenlijk vanaf het begin direct meer en betere exclusives op de PS4.
Yes, ik ook. Spellen als Heavy Rain, Journey, WipeOut, etc zie je gewoon niet op de Xbox. En dat zijn voor mij echt gave spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Origins schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:14:
[...]

Nou dat is wel een hele gewaagde gok hoor Martinspire 8), denk dat geen enkele game in de buurt komt van GTA.
Call of Duty Ghosts?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Denk het eerlijk gezegd niet, zal best wel goed verkopen, maar GTA is een game die eens in de zoveel jaar uitkomt en die iedere gek met een console wel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

:r Hoop en denk het niet gamers zijn de uitmelkerij een keer zat een willen een echte next-gen titel.
Niet een game die er uit ziet alsof hij uit 2007 komt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
witeken schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:54:

Ik heb het niet vertaald. Is van een post daar verderop in het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Origins schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:00:
[...]

Denk het eerlijk gezegd niet, zal best wel goed verkopen, maar GTA is een game die eens in de zoveel jaar uitkomt en die iedere gek met een console wel koopt.
Dat GTA 5 goed geweldig gaat verkopen is geen twijfel over mogelijk, maar ik denk dat Ghosts ze toch wel een goede weerstand kan geven hoor.

GTA 4 heeft ~21 miljoen stuks verkocht (alle platforms bij elkaar) volgens VGChartz, terwijl Black Ops en Black Ops II respectievelijk ruim 27 miljoen en 24 miljoen stuks hebben verkocht. En Modern Warfare 3 zelfs 30 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@Bart en Bram

Dat dacht iedereen bij de PS3 ook, en daar heeft het ook jaren geduurd voor de exclusives op de PS3 echt het verschil maakten.

Sta niet raar te kijken als er ontzettend veel exclusiviteit gaat worden afgekocht door MS (zeker nu ze het zwaar hebben). Exclusiviteit koop je af door verwachte inkomsten te betalen en daarnaast enorme exposure te geven aan de studio. Dit is nu ook economisch veel makkelijker nu er simpel weg weinig mensen een next-gen hebben, en 'iedereen' wil wel de nieuwe 'Gears of War' serie zijn.

Ik ga zeker niet stellen dat de Xbox One per definitie de betere games zal afleveren, maar kijkende naar de geschiedenis verwacht ik veel (timed) exclusives ja.

Overigens heeft de Xbox 360 altijd vele unieke games gehad, die pas veel later (of niet) op de PS3 zjin gekomen, dus het niet zo dat je alleen op de PS3 unieke games kan vinden. Wat niet weg neemt dat de exclusives van Sony vaak van zeer hoge kwaliteit zijn, ik ben de laatste die dat gaat ontkennen (ik weet, jullie zien mij als Xbox fanboy maar ik speel ook gewoon Uncharted / God of War / FF en dergelijke op de PS3/Vita)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Aangezien er niet echt normaal gereageerd kan worden op een nieuwsartikel (waarin iemand van Microsoft in het woord is), heb ik besloten alle reacties die er ook maar iets mee te maken hebben verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik had het al eerder gemeld: licenties en wetten maken sommige dingen gewoon lastiger. Al vind ik het raar dat dergelijke dingen niet door de Microsoft-vestiging in dat land worden gedaan. Of dat men een wat globaler systeem eerst opzet en daar later onderdelen aan toevoegt.

Maar goed, het zal inderdaad niet het hele verhaal zijn. Feit blijft: het is uitgesteld en dat is jammer. Wat voor reden ze er verder aan hangen of wat je van de geruchten wilt geloven is natuurlijk aan jezelf, maar zolang we geen statement van AMD (of andere dichtbetrokken derde partij) horen, zullen we ook niet weten of het aan de levering van de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Mensen hebben het hier over het aantal exclusives, maar of dit relevant voor je persoon is, is nog altijd afhankelijk van je smaak.

Ik heb zowel een 360 als een PS3. De 360 voor multiplatformgames en de exclusives, de PS3 enkel voor de PS3 exclusives. De PS3 heb ik een jaar of 3-4 geleden gekocht. De exclusives die ik het echt waard vond om uit te spelen zijn:
  • Uncharted 1
  • Uncharted 2
  • The Last of Us
  • Heavy Rain
  • Infamous 1
  • Metal Gear Solid 4
Waarbij Uncharted en The last of us voornamelijk vanwege de sfeer en het verhaal dan voor de gameplay.

Daarnaast diverse andere exclusives gespeeld (Resistance, God of War, Little Big Planet) en geprobeerd met demo's (o.a. Killzone en van een vriend geleend (Uncharted 3), maar geen één die me dusdanig trok dat ik die heb uitgespeeld of gekocht. Dus ja, of een console veel exclusives heeft is niet direct een voordeel als de exclusives je persoonlijk niet zoveel aanspreken.

Maw. Het feit dat Sony de meeste 1st party developers heeft, zegt dus nog niet alles over hoe mensen deze exclusives ervaren. Dit doet niets af aan het feit dat als er meer exclusives zijn, de theoretische kans ook groter is dat er meer goede exclusives worden gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:28:
Mensen hebben het hier over het aantal exclusives, maar of dit relevant voor je persoon is, is nog altijd afhankelijk van je smaak.

Ik heb zowel een 360 als een PS3. De 360 voor multiplatformgames en de exclusives, de PS3 enkel voor de PS3 exclusives. De PS3 heb ik een jaar of 3-4 geleden gekocht. De exclusives die ik het echt waard vond om uit te spelen zijn:
  • Uncharted 1
  • Uncharted 2
  • The Last of Us
  • Heavy Rain
  • Infamous 1
  • Metal Gear Solid 4
Waarbij Uncharted en The last of us voornamelijk vanwege de sfeer en het verhaal dan voor de gameplay.

Daarnaast diverse andere exclusives gespeeld (Resistance, God of War, Little Big Planet) en geprobeerd met demo's (o.a. Killzone en van een vriend geleend (Uncharted 3), maar geen één die me dusdanig trok dat ik die heb uitgespeeld of gekocht. Dus ja, of een console veel exclusives heeft is niet direct een voordeel als de exclusives je persoonlijk niet zoveel aanspreken.

Maw. Het feit dat Sony de meeste 1st party developers heeft, zegt dus nog niet alles over hoe mensen deze exclusives ervaren. Dit doet niets af aan het feit dat als er meer exclusives zijn, de theoretische kans ook groter is dat er meer goede exclusives worden gemaakt :p
En natuurlijk het feit dat een 1st party ontwikkelaar meer rekening houdt met de opties/intergratie van bijvoorbeeld kinect/move, remote play , smartglass of 2nd screen en alle andere extra features de de nieuwe generatie te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ach ik wil gewoon een controller in mijn hand en lekker gamen en al die extra's boeien me niet zoveel. :o

;)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-08-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Uniciteit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:25:
[modbreak]Aangezien er niet echt normaal gereageerd kan worden op een nieuwsartikel (waarin iemand van Microsoft in het woord is), heb ik besloten alle reacties die er ook maar iets mee te maken hebben verwijderd.[/modbreak]
Is toch relevant?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:28:

• Uncharted 1
  • Uncharted 2
  • The Last of Us
  • Heavy Rain
  • Infamous 1
  • Metal Gear Solid 4

Die discussie is al vaker gevoerd, maar het is wel een wezenlijk verschil als de concurrent er geen goede alternatieven tegenover stelt, of je ze speelt of niet. En dat is nu juist het geval met alle top exclusives van Sony. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch is het aantal exclusieve games wat een 8 of hoger haalt, vrij gelijk. Sony staat wel iets voor, maar het scheelt niet enorm veel.

Maar goed, meer keuze is natuurlijk leuk. Maar of je uit 10 of 20 games kunt kiezen doet het er weinig toe als je maar geld hebt voor 3 games. Verder vind ik wel dat je bij veel Sony games er wel van moet houden. Het zijn soms wel erg specifieke genres waar niet iedereen van houd. Keuze is natuurlijk wel mooi, maar daarom heb ik ook meer Xbox exclusives dan Sony exclusives in mn "wanna have" lijstjes gezet.

[ Voor 43% gewijzigd door Martinspire op 19-08-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Vindt het een beetje irrelevant het gaat om de games die jij leuk vindt niet om het aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Zijn er eigenlijk al cross-platform games aangekondigd? Dus dat PC gamers tegen PS4 en/of Xbox One gamers kunnen spelen?

Zoniet, dan is dit de eerste titel die het gaat doen: http://www.vg247.com/2013...4-will-debut-at-gamescom/

Ik hoop dat er meer volgen!

Microsoft heeft zelfs een API ontwikkeld die het werk om PC gamers en Xbox 360 gamers samen te laten spelen, relatief eenvoudiger maakt. Jammer genoeg hebben ze nooit zelf deze mogelijkheid gepushed...
Shadowrun gebruikte dit maar de game werd blijkbaar een flop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:51
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:30:
Toch is het aantal exclusieve games wat een 8 of hoger haalt, vrij gelijk. Sony staat wel iets voor, maar het scheelt niet enorm veel.

Maar goed, meer keuze is natuurlijk leuk. Maar of je uit 10 of 20 games kunt kiezen doet het er weinig toe als je maar geld hebt voor 3 games. Verder vind ik wel dat je bij veel Sony games er wel van moet houden. Het zijn soms wel erg specifieke genres waar niet iedereen van houd. Keuze is natuurlijk wel mooi, maar daarom heb ik ook meer Xbox exclusives dan Sony exclusives in mn "wanna have" lijstjes gezet.
Natuurlijk doet het er wel toe of je tussen 10 of 20 games kan kiezen, zelfs als je maar geld voor drie games hebt. Hoe groter het aanbod, hoe groter de kans dat er spellen zijn die jij leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:34:
Zijn er eigenlijk al cross-platform games aangekondigd? Dus dat PC gamers tegen PS4 en/of Xbox One gamers kunnen spelen?
Er zijn al zoveel succesvolle games geweest waar ze dit konden doen, maar denk dat dit nog altijd toekomstgebied zal blijven zolang er input en 'voordeel' verschillen blijven. Planetside, Defiance, Dungeon Runners, Battlefield, genoeg games die cross mogelijk hadden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg niet dat meer keuzes niet fijn zijn, maar je moet wel een hele specifieke smaak hebben, wil je niet al wat games moeten laten liggen. Dus of je nou kunt kiezen tussen 20 spellen die jij leuk vindt, of 10 spellen die jij leuk vindt, dat maakt imo weinig uit.

Het zal dan ook aan het eind van het jaar vooral gaan om de 3rd party games die er voor de next-gens uitkomen en minder voor de first party titels imo. We weten van nog maar weinig games een release-indicatie, maar je kunt er wel vanuit gaan dat het aantal 1st party games erg laag ligt deze launch.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 19-08-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Valve heeft zoiets al gedaan met steam en portal 2. Ik ben benieuwd wat valve deze gen met Sony gaat doen sinds ze elkaar de liefde hebben verklaard.
Zoniet, dan is dit de eerste titel die het gaat doen: http://www.vg247.com/2013...4-will-debut-at-gamescom/
Supervet! Toch vind ik jammer dat wargaming niet van de partij is op de nest gen. Ik ben/was diehard world of tank speler...
[quote]

Trouwens check deze te vette destiny ps4... Jammer dat ie niet echt is...

Afbeeldingslocatie: http://ps4daily.com/wp-content/uploads/2013/08/BRzPCmmCQAAEHXT.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door swopdark op 19-08-2013 18:17 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
swopdark schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:14:
[...]

Valve heeft zoiets al gedaan met steam en portal 2. Ik ben benieuwd wat valve deze gen met Sony gaat doen sinds ze elkaar de liefde hebben verklaard.
Half-Life 3 en Left for Dead 3 tegelijkertijd uitbrengen op de PC en PS4, immers, Sony heeft niet echt problemen met Steampowered games, kijkend naar de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Microsoft heeft zelfs een API ontwikkeld die het werk om PC gamers en Xbox 360 gamers samen te laten spelen, relatief eenvoudiger maakt. Jammer genoeg hebben ze nooit zelf deze mogelijkheid gepushed...
Shadowrun was best een leuke game, maar ik zie de noodzaak niet voor crossplatform gaming voor wat betreft FPS. Zeker niet op console <-> pc. De verschillende manieren van input leveren tussen de consoles en de pc (zeker bij FPS) is gewoon te groot. Hierdoor moet er, zoals ook bij Shadowrun het geval was, kunstmatig geknutseld worden aan de controls, waardoor je vaak tot een middelmatige balans komt.

Tussen consoles onderling zie ik natuurlijk wel mogelijkheden, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Misschien een rare stelling maar: hebben hardcore gamers niet gewoon een X360 EN PS3? De hardcore gamer zal denk ik gewoon de beste games willen spelen en als dat betekent dat er een exclusive voor de een of de ander gemaakt wordt die gespeeld moet worden dan zal die console er moeten komen.

Wat mij betreft is een harcore gamer iemand die gamen wel als een top hobby beschouwd, dat wil zeggen daar relatief tov andere hobby's meer geld aan uitgeeft.

Daarnaast heb je het klootjesvolk, het overgrote deel van de bevolking die misschien kijkt naar exclusives of andere redenen heeft om een bepaalde console te kopen. Vooral de jongere mensen zullen meer kijken naar wat de vriendjes hebben zodat ze uit kunnen lenen, online samen kunnen spelen of weet ik wat.

Extra features zijn wat mij betreft meer voor de wat oudere mensen, 25+ die kijken hoe ze de console nog verder in kunnen zetten voor het thuisgebruik. Het bekijken van een bluray, kunnen gebruiken als mediacenter etc.

Als je mij nu zou vragen voor welke console ik zou gaan dan zou dat een PS4 worden. Ik heb nu een X360 en de meeste games die ik speel zijn voor beide consoles beschikbaar. De PS4 lijkt tot dusverre de betere console te zijn met de meeste kracht. Ik hoop dat dat bijdraagt aan een net wat betere ervaring tijdens het gamen.

Jammer dat tweakers nog geen pre-gamescon video gemaakt heeft zoals ze met de E3 wel gedaan hebben. Waar ze naar uit gingen kijken etc. Hopelijk komen er wel genoeg video's!

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 19-08-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Tja, hardcore gamers hebben deze generatie alletwee wel denk ik. Ik heb de Wii ook nog staan. Maar het wordt wel erg druk onder die TV, dus voor de aankomende generatie wil ik het er eigenlijk maar bij 1 houden. Ik merk dat ik ook steeds minder tijd heb om te gamen, dus het is onzin om alle machines te hebben voor die paar titels.

Anyhoe, eerder postte ik al over het aantal projecten dat bij de interne studio's van Sony zitten. En voor mij is het een inschatting uit welke hoek eerder de nieuwe IP zal komen. De meeste van de spellen die ik leuk vind zijn toch de multiplatformers, dus daar koop ik de console niet specifiek voor (Mass Effect, GTA, Call of Duty, Watchdogs, Assassin's Creed). Daarnaast vind ik echt maar doodenkele exclusives echt leuk genoeg om ze helemaal door te spelen. Fable 2 en Crackdown 1 voor de 360 en Uncharted en Heavy Rain voor PS3. Maar als ik nu dus voor de aankomende generatie moet kijken waar ik denk dat de beste exclusives op uitkomen, dan lijken de kansen hoger bij de PS4.

Overigens zijn geen van de exclusive launch titels voor mij system sellers, ik koop de PS4 nu eerder om de nieuwe generatie in actie te zien en de best verkrijgbare versie van bijvoorbeeld Call of Duty te hebben (plus dat ik zodra ze beschikbaar zijn de PSN Plus game collection natuurlijk in wil slaan :) ). Ik ben het overigens niet met Martinspire eens dat de Sony exclusives een specifieke smaak nodig hebben, de meeste zijn amper 'Japans' te noemen, IMHO.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
orange.x schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:04:
Misschien een rare stelling maar: hebben hardcore gamers niet gewoon een X360 EN PS3? De hardcore gamer zal denk ik gewoon de beste games willen spelen en als dat betekent dat er een exclusive voor de een of de ander gemaakt wordt die gespeeld moet worden dan zal die console er moeten komen.
Je zou haast zeggen dat de hardcore gamer dan tijd over heeft, haha. Ik heb aan mijn PS3 genoeg. Als ik ook nog een Xbox360 zou hebben, dan kan ik of niet alle goede games spelen of ik moet mijn baan opzeggen...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Jackal131 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:18:
[...]

Je zou haast zeggen dat de hardcore gamer dan tijd over heeft, haha. Ik heb aan mijn PS3 genoeg. Als ik ook nog een Xbox360 zou hebben, dan kan ik of niet alle goede games spelen of ik moet mijn baan opzeggen...
Inderdaad dit wordt nu ook mijn eerste generatie console waarbij ik geen 2 consoles meer gaat halen, als student vond ik het geweldig etc.

Nu enkel de PS4 voor wat Sony in het verleden betekent heeft, Xbox heeft dan Dead Rising die me leuk lijkt, maar voor de rest is het maar weinig/niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik hoop dat er meer volgen!

De makers van Warframe gaan kijken of ze het gaan implementeren in de PS4 en PC versie. Ze hadden al een interne build draaien waarbij dat prima werkt. Voordeel van Warframe is dat het een co-op game is dus geen oneerlijk voordeel met muis/keyboard tegen controller situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

orange.x schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:04:

Wat mij betreft is een harcore gamer iemand die gamen wel als een top hobby beschouwd, dat wil zeggen daar relatief tov andere hobby's meer geld aan uitgeeft.

Daarnaast heb je het klootjesvolk, het overgrote deel van de bevolking die misschien kijkt naar exclusives of andere redenen heeft om een bepaalde console te kopen. Vooral de jongere mensen zullen meer kijken naar wat de vriendjes hebben zodat ze uit kunnen lenen, online samen kunnen spelen of weet ik wat.

Extra features zijn wat mij betreft meer voor de wat oudere mensen, 25+ die kijken hoe ze de console nog verder in kunnen zetten voor het thuisgebruik. Het bekijken van een bluray, kunnen gebruiken als mediacenter etc.

Als je mij nu zou vragen voor welke console ik zou gaan dan zou dat een PS4 worden. Ik heb nu een X360 en de meeste games die ik speel zijn voor beide consoles beschikbaar. De PS4 lijkt tot dusverre de betere console te zijn met de meeste kracht. Ik hoop dat dat bijdraagt aan een net wat betere ervaring tijdens het gamen.

Jammer dat tweakers nog geen pre-gamescon video gemaakt heeft zoals ze met de E3 wel gedaan hebben. Waar ze naar uit gingen kijken etc. Hopelijk komen er wel genoeg video's!
Echte hardcore gamers hebben een pc :)
Maar ik denk dat nu de mensen die toch iets minder geld of tegenwoordig een gezin of zo toch maar 1 console kopen omdat 95% van alle games toch naar 2 console's.
En ze naar deze generatie er achter zijn gekomen dat er 1 console toch wel vaak stil stond.
Of misschien hebben ze wel een Wii U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:35

BM

Moderator Spielerij
beuker19 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:46:
[...]

Echte hardcore gamers hebben een pc :)
Wat een onzin :) Alsof er op de console geen hardcore gamers zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Inderdaad weer een onzinnige opmerking.. Waar haal je het toch allemaal vandaan :).

Sowieso de term hardcore gamer is een vrij leeg begrip? Wat verstaan we hieronder, de hoeveelheid uren die iemand kwijt is aan het gamen? De typen games die diegene speelt? Of een combinatie hiervan? Of weer iets compleet anders.

Echter als gamen een echte hobby is waar je veel tijd aan kwijt bent kan ik me niet goed indenken dat je je in de gehele looptijd van de consoles laat beperken door slechts 1 platform, terwijl er op beide platformen naar verwachting een aantal geweldige exclusives uit zullen komen. En ja, dit kun je dan ook zeggen van de PC :P, maar de genres die op de PC exclusive zijn, zijn eigenlijk enkel RTS-games en Sims, die mij niet liggen. De genres op de consoles liggen toch vaak wat dichter bij elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-08-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:30:

Afbeeldingslocatie: http://s2.n4g.com/media/11/news/1310000/1311502_1.jpg

Het vetgedrukte is toch een understatement hoor als je dat plaatje bekijkt, Sony staat toch wel een stuk voor op dat gebied. Op PS3 dit jaar alleen was zijn er al erg veel kwaliteitsvolle exclusives: God of War Ascension, Ni Nu Kuni, The Last of Us, Puppeteer, Beyond: Two Souls, Gran Turismo 6 en Ratchet & Clank: Nexus.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrso op 19-08-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Relatie Sony / Electronic Arts
Stel, we gaan er even vanuit dat de geruchten kloppen: bij elke Xbox One zit FIFA 14. Wat houdt dit dan in voor de relatie Sony - Electronic Arts die jarenlang uitstekend leek te zijn (BF3 alle DLC eerst op PS3, FIFA altijd i.c.m. PlayStation geadverteerd, etc.)?

Dit jaar lijkt het echt compleet veranderd te zijn:

PlayStation Meeting 2013
Electronic Arts was op geen enkele manier aanwezig, ook geen commentaar.

Battlefield 4
Op dit moment was alleen de PS4 nog aangekondigd: een next-gen versie 'bestond' nog 'niet'.

Xbox One aankondiging, ruim drie maanden na de aankondiging van de PlayStation 4
Battlefield 4 naar Xbox One, FIFA 14 naar Xbox One - via wat tweets werd ook een PS4-versie bevestigd, maar het werd niet echt 'bekendgemaakt'.

Battlefield 4 > 1 uitbreidingspakket 'early on Xbox One'
FIFA 14 > Exclusieve content voor Ultimate Team, 'only on Xbox One'

Titanfall
Titanfall voor Xbox en PC, maar afgekocht om niet op PlayStation te verschijnen.

Sony vermeldt EA games in één zin tijdens E3, negeert EA voor de rest
Tijdens de E3 was het enige wat vanuit Sony naar buitenkwam over EA games iets van "Of course, blockbusters like Madden and FIFA are also coming to PS4." maar daar bleef het dan wel bij. Het kwam, op mij, over als: 'hmmpf, ja ja, we hebben ook wat EA games... volgend onderwerp!'

FIFA 14 met elke Xbox One + FIFA 14 voor het eerst in jaren geadverteerd i.c.m. Xbox
Vereist geen verdere uitleg.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Natuurlijk, het is allemaal 'business' en het draait om het geld. Logisch. Maar Sony is een Japans bedrijf en 'eer' lijkt voor Japanners en Japanse bedrijven vaak toch wel belangrijk te zijn.

Het zou mij niet verbazen als Sony zich, op de een of andere manier, toch wel enigszins verraden voelt dat juist in een jaar met een nieuwe console EA naar de grootste concurrent stapt. En niet zomaar overstappen, maar PlayStation 4 wordt zowat doodgezwijgd door EA, exclusieve content BF3 eerst in voordeel van PlayStation maar nu in nadeel, FIFA altijd geadverteerd in combinatie met PlayStation nu niet meer en nu mogelijk FIFA 14 bij elke Xbox One.

Nogmaals, het is business, maar ergens denk ik dat dit bij Sony in het verkeerde keelgat schiet.

Electronic Arts heeft Sony nodig vanwege de grote PlayStation 'fanbase', Sony heeft Electronic Arts nodig vanwege de grote titels zoals Battlefield en FIFA. En ik denk dat dat het enige is wat ze nu nog bij elkaar houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Cyrso schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:13:
[...]

[afbeelding]

Het vetgedrukte is toch een understatement hoor als je dat plaatje bekijkt, Sony staat toch wel een stuk voor op dat gebied.
Volgens mij valt het allemaal wel mee als ik het plaatje zie. Een zeer groot deel van de PS3 zijn stapels en stapels JPRG's, waarvan het gezamenlijke verkoopaantal niet boven de expansion van een CoD uitkomt. Leuk voor de plaatjes en aantallen titels, hartstikke belangrijk in Japan, maar in de EU/US verwaarloosbaar. Daarbij is er nog een grote stapel games die X360/PC exclusive zijn en dus niet worden meegeteld, terwijl een flink deel van de console bezitters geen full blown game pc heeft.

Sony heeft een uitstekende taak gedaan in het vinden van geweldige exclusives, petje af. Dat soort plaatjes doen echter totaal geen recht aan de werkelijkheid in de US/EU waar het grootste deel van de verkopen nou eenmaal plaats vind. Titanfall telt bijvoorbeeld niet als Xbox exclusive als dat plaatje nu gemaakt word. Vanzelfsprekend zal nu een groot deel hier melden dat ze zeker ook een afgrijselijk goede game PC naast hun PS4 hebben, maar de praktijk zal anders zijn.

EDIT: Ik heb een aantal van die JPRG's van dat plaatje opgezocht, en behalve belabberde verkoopcijfers, zijn ze ook nooit officieel in NA/EU verkocht, een "voorwaarde" volgens het onderschrift.

Trek die er maar af, en tel er gewoon de "console exclusives" van de 360 bij op, en het plaatje ziet er compleet anders uit. Uiteindelijk gaat het om de games die mensen daadwerkelijk spelen, niet het grootste aantal doosjes wat je kan laten zien.

[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 19-08-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Uniciteit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:19:
Relatie Sony / Electronic Arts
Stel, we gaan er even vanuit dat de geruchten kloppen: bij elke Xbox One zit FIFA 14. Wat houdt dit dan in voor de relatie Sony - Electronic Arts die jarenlang uitstekend leek te zijn (BF3 alle DLC eerst op PS3, FIFA altijd i.c.m. PlayStation geadverteerd, etc.)?

Dit jaar lijkt het echt compleet veranderd te zijn:

PlayStation Meeting 2013
Electronic Arts was op geen enkele manier aanwezig, ook geen commentaar.

Battlefield 4
Op dit moment was alleen de PS4 nog aangekondigd: een next-gen versie 'bestond' nog 'niet'.

Xbox One aankondiging, ruim drie maanden na de aankondiging van de PlayStation 4
Battlefield 4 naar Xbox One, FIFA 14 naar Xbox One - via wat tweets werd ook een PS4-versie bevestigd, maar het werd niet echt 'bekendgemaakt'.

Battlefield 4 > 1 uitbreidingspakket 'early on Xbox One'
FIFA 14 > Exclusieve content voor Ultimate Team, 'only on Xbox One'

Titanfall
Titanfall voor Xbox en PC, maar afgekocht om niet op PlayStation te verschijnen.

Sony vermeldt EA games in één zin tijdens E3, negeert EA voor de rest
Tijdens de E3 was het enige wat vanuit Sony naar buitenkwam over EA games iets van "Of course, blockbusters like Madden and FIFA are also coming to PS4." maar daar bleef het dan wel bij. Het kwam, op mij, over als: 'hmmpf, ja ja, we hebben ook wat EA games... volgend onderwerp!'

FIFA 14 met elke Xbox One + FIFA 14 voor het eerst in jaren geadverteerd i.c.m. Xbox
Vereist geen verdere uitleg.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Natuurlijk, het is allemaal 'business' en het draait om het geld. Logisch. Maar Sony is een Japans bedrijf en 'eer' lijkt voor Japanners en Japanse bedrijven vaak toch wel belangrijk te zijn.

Het zou mij niet verbazen als Sony zich, op de een of andere manier, toch wel enigszins verraden voelt dat juist in een jaar met een nieuwe console EA naar de grootste concurrent stapt. En niet zomaar overstappen, maar PlayStation 4 wordt zowat doodgezwijgd door EA, exclusieve content BF3 eerst in voordeel van PlayStation maar nu in nadeel, FIFA altijd geadverteerd in combinatie met PlayStation nu niet meer en nu mogelijk FIFA 14 bij elke Xbox One.

Nogmaals, het is business, maar ergens denk ik dat dit bij Sony in het verkeerde keelgat schiet.

Electronic Arts heeft Sony nodig vanwege de grote PlayStation 'fanbase', Sony heeft Electronic Arts nodig vanwege de grote titels zoals Battlefield en FIFA. En ik denk dat dat het enige is wat ze nu nog bij elkaar houdt...
Het is wel allemaal wat vreemd wat er tussen deze 2 bedrijven afspeelt maar zoals je aangeeft, its all about the money blijkbaar.
Ik baal er zelf wel van en hoop dat de PS4 versies van de games zelf toch niet gaan onderdoen op allerlei vlakken tov de xbox one versie(s). Als dat gebeurd dan denk ik dat veel mensen gek worden, kan me overigens amper tot niet voorstellen dat dit gaat gebeuren. Ook denk ik niet dat wat er tussen de 2 bedrijven lijkt te spelen iets is wat van het 1 op ander moment zo is gekomen, er moet meer en langer al wat aan de hand zijn.

DLC's tja jammer maar dat vind ik geen issue als die wat eerder of later uitkomt, echter wel als er echt exclusieve content uit komt is dat iets wat ik wel jammer zou kunnen vinden maar dit zie je heen en weer vaker terug.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ergens ook wel slim natuurlijk. EA en Activision zijn gewoon erg belangrijk. Volgens mij is alleen Ubisoft niet met dergelijke achterkamer-politiek bezig. En laat die nou dit najaar de (voor mij en velen met mij) tofste games hebben :X
Sony koopt allerlei studio's op maar loopt daar ook veel risico mee. Inderdaad staan daar ook erg veel Japanse games op en games die uberhaupt nooit in Europa zijn uitgegeven.

Verder is het heel sneaky om vanaf 2010 te kijken. Laten er nou enorm veel games van daarvoor zijn. De rest van Gears en Halo, Forza, Crackdown, Fable, Lips, Scene it, Too Human en nog wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Als we het over de JPGR's hebben kan je ook voor de games die ik zie staan in de lijst van xbox zeggen staan wel enkele( of best veel) dance achtige workout /arcade spelletjes tussen wat nou ook niet het soort top games zijn van het eerste uur maar he ze zijn wel exclusive dus tellen mee. ;)
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is je kan bij beiden kanten wel iets noemen wat als argument kan worden aangedragen waarom kant A beter is dan B of andersom.. is verder denk ik ook niet echt nuttig om dit te gaan vergelijken maar goed dat is mijn mening, de hoeveelheid games of verkopen ervan zeggen mij echt niet direct iets over de kwaliteit van MS of Sony en de games die ze uitbrengen.

Sowieso wat werd aangegeven over de cod serie en de verkopen ervan tov bepaalde sony games wat PWM hier boven aandroeg als ik het goed las( het is laat).

Ik zie de maat staaf voor of een game nu kwalitatief enorm goed en hoogstaand is niet standaard de verkoop cijfers want helaas komt het ook voor dat games die echt wel goed zijn om welke reden dan ook niet aanslaan of erg weinig verkocht worden, sterker nog er zijn ook games die gewoon echt goed zijn maar enkel interessant voor een kleinere doelgroep dus die kan dan nooit zo veel verkopen.

Cod zou ik maar ook weer mijn mening niet zien als de maat staaf op dit gebied van kwaliteit omdat ze veel verkopen, mooi dat de serie elk jaar zo goed verkoopt maar wil dat zeggen dat bepaalde games die minder veel verkocht worden minder goed zijn of minder goed in elkaar zitten? buiten dat cod op meerdere platform's uitkomt wat natuurlijk voor een enorme boost zorgt in de totaal verkopen maar dat terzijde natuurlijk.
Uiteindelijk denk ik dat beiden concurrenten mooie exclusives hadden en gaan hebben, wie er de meeste games uitbracht of welke het meest verkocht of opbracht vind ik niet relevant sterker nog ik vind het maar vreemde weinig zeggende discussie om elkaar weer een hal te kunnen zetten.Het gaat er om wat je zelf mooi vind om te spelen.

[ Voor 77% gewijzigd door pino85 op 20-08-2013 00:03 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:33:
Mja ergens ook wel slim natuurlijk. EA en Activision zijn gewoon erg belangrijk. Volgens mij is alleen Ubisoft niet met dergelijke achterkamer-politiek bezig. En laat die nou dit najaar de (voor mij en velen met mij) tofste games hebben :X
Sony koopt allerlei studio's op maar loopt daar ook veel risico mee. Inderdaad staan daar ook erg veel Japanse games op en games die uberhaupt nooit in Europa zijn uitgegeven.
Yep, en nogmaals: het is in principe gewoon allemaal zaken doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat Sony blij is dat plotseling alle deals naar de grootste concurrent gaan - en dat in een jaar waarin nieuwe consoles lanceren. Ik denk dat ze bij Sony echt zoiets hebben van: "Sure, it's about the money... but we've had a great partnership until now, and suddenly you are giving everything to them (Microsoft)?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Niemand houdt ze tegen om zelf ook zakken met geld er tegenaan te gooien hoor. Ik snap best hoe je denkt, maar ik denk niet dat ze zo met eer en respect en weet ik het wat bezig zijn. Het zijn gewoon zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

BM schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:11:
[...]

Wat een onzin :) Alsof er op de console geen hardcore gamers zijn.
:+

[ Voor 17% gewijzigd door beuker19 op 20-08-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Misschien in aanloop naar een overname van EA door Microsoft. >:)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Jeej, vandaag geht es loss (of iets dergelijks in goed Duits :P). Ben benieuwd. :) Denk dat ik de livestream van EA nog wel mee kan pakken om 4 uur. De rest van de dag af en toe het nieuws checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:33:

Verder is het heel sneaky om vanaf 2010 te kijken. Laten er nou enorm veel games van daarvoor zijn. De rest van Gears en Halo, Forza, Crackdown, Fable, Lips, Scene it, Too Human en nog wel wat meer.
Ubisoft? Exclusieve DLC voor Watch Dogs en Assassins Creed (niet timed) op PS4. Net als Bungie met Destiny. Met timed DLC kan ik prima leven verder.
Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!