Denk even aan de E3 van 2012 waarin EA en Nintendo enorm klef waren. Uiteindelijk vallen de verkoopcijfers van de Wii U tegen en de liefde is compleet over. Als in april blijkt dat de Playstation 4 2 keer beter verkoopt dan de X1 gaat EA al snel vreemd.Uniciteit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:38:
[...]
Yep, en nogmaals: het is in principe gewoon allemaal zaken doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat Sony blij is dat plotseling alle deals naar de grootste concurrent gaan - en dat in een jaar waarin nieuwe consoles lanceren. Ik denk dat ze bij Sony echt zoiets hebben van: "Sure, it's about the money... but we've had a great partnership until now, and suddenly you are giving everything to them (Microsoft)?"
Ach ja DLC kan mij weinig boeien, ik heb werkelijk waar nog nooit (op map packs van CoD4 na) DLC gekocht voor een game die toch al lang onder het stof ligt zodra de DLC uitkomt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Liefde bestaat niet in de games wereld. Ms heeft het gewoon op een dealtje gegooit met EA voor wat extra content en advertorial deals. Nu de Xbone echt in de problemen is geraakt heeft ms de portemonnee getrokken en de game gebundeld. Zeer waarschijnlijk betreft dit de downloadversie. Wat uiteraard weer scheelt inde kostprijs per verkochte xbone.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:27:
Denk even aan de E3 van 2012 waarin EA en Nintendo enorm klef waren. Uiteindelijk vallen de verkoopcijfers van de Wii U tegen en de liefde is compleet over. Als in april blijkt dat de Playstation 4 2 keer beter verkoopt dan de X1 gaat EA al snel vreemd.
Zeer mooie move voor de xbone wat zeker twijfelaars zullen weghouden Bij de ps4. Maar ook duidelijk een nieuw panieksprong. Och och ms wat stonden jullie fier achter jullie product en diensten. Vrijwel alles is teruggedraaid in het licht van de pre order cijfers en prijs en nu nog even deze laatste bokkensprong om de ps4 bij te houden... Dit is waarschijnlijk wel de meest effectieve.
Och hield ik maar van fifa
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Inderdaad, alsof iedereen van Fifa houdt. Ze moeten de consument een keuze geven uit bijv 3 games van verschillende genres. Lijkt me een stuk effectiever.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Inderdaad, ik speel ondanks alle vernieuwingen in FIFA nog steeds enkel en alleen PES. Dit is altijd al zo geweest, en ik kan me nu niet indenken dat dit ooit nog zal veranderen zolang PES blijft bestaan.Jackal131 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:33:
[...]
Inderdaad, alsof iedereen van Fifa houdt. Ze moeten de consument een keuze geven uit bijv 3 games van verschillende genres. Lijkt me een stuk effectiever.
Maar sowieso is er geen enkele (gratis) game die me over de streep kan trekken om een Xbox One is huis te halen.
Alleen die 349,- van Neckermann zou er voor kunnen (gebeurt toch niet) zorgen dat er een One in huis komt.
Dan kan ik daar mooi Killer Instinct op spelen.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De vraag is echter hoeveel twijfelaars dit zullen zijn. Als je voor € 100,- minder in januari/februari een PS4 kan halen en met Fifa los erbij nog steeds goedkoper bent, kan ik me niet voorstellen dat mensen nog 2/3 maanden langer op de Xbox One gaan wachten.swopdark schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:26:
[...]
Liefde bestaat niet in de games wereld. Ms heeft het gewoon op een dealtje gegooit met EA voor wat extra content en advertorial deals. Nu de Xbone echt in de problemen is geraakt heeft ms de portemonnee getrokken en de game gebundeld. Zeer waarschijnlijk betreft dit de downloadversie. Wat uiteraard weer scheelt inde kostprijs per verkochte xbone.
Zeer mooie move voor de xbone wat zeker twijfelaars zullen weghouden Bij de ps4. Maar ook duidelijk een nieuw panieksprong. Och och ms wat stonden jullie fier achter jullie product en diensten. Vrijwel alles is teruggedraaid in het licht van de pre order cijfers en prijs en nu nog even deze laatste bokkensprong om de ps4 bij te houden... Dit is waarschijnlijk wel de meest effectieve.
Och hield ik maar van fifa
edit: Ik heb het uiteraard over de NL markt (en laat Fifa daarnaast net een game zijn die de grote aantallen in Europa doet).
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 20-08-2013 09:09 ]
Edit:
Niet goed gerefreshed, hierboven is het ook gezegd.
Niet goed gerefreshed, hierboven is het ook gezegd.
[ Voor 78% gewijzigd door Origins op 20-08-2013 09:19 ]
~40 euro voor een HDMI ingang, daar teken ik nog steeds voorbram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:05:
De vraag is echter hoeveel twijfelaars dit zullen zijn. Als je voor € 100,- minder in januari/februari een PS4 kan halen en met Fifa los erbij nog steeds goedkoper bent, kan ik me niet voorstellen dat mensen nog 2/3 maanden langer op de Xbox One gaan wachten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Prima toch. Voor mij totaal overbodig en niets toevoegend. De gemiddelde consument zal waarschijnlijk niet eens een idee hebben van waarvoor je die kan gebruiken.SinergyX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:09:
[...]
~40 euro voor een HDMI ingang, daar teken ik nog steeds voor
Vraag over de server/mediacenter mogelijkheden van de next gen..
Momenteel hebben wij een laptop (windows
en binnenkort ook een tablet (zal wel ipad worden). Daarnaast oa een iphone en een samsung telefoon.
Ik kijk uit naar de next gen consoels om daar de nieuwe games op te spelen, maar ik hoop dat dit gecombineerd kan worden in iets anders wat ik zoek. Aangezien we een klein huis hebben wil ik zoveel mogelijk alles in één apparaat hebben.
Wat ik zoek is een makkelijke mogelijkheid (zodat mijn vrouw dit ook kan doen
om al mijn foto’s, films, documenten etc. op een soort van server (binnenshuis, niet via de cloud) te gooien waarvan ik dan met mijn laptop en tablet hier in kan om deze in te zien maar ook om hierin wijzigingen aan te brengen. Dus eigenlijk 1 apparaat waarop alle info staat die makkelijk te bereiken is en welke of altijd aan staat of snel opgestart is.
Zodat deze bestanden niet meer op mijn laptop staan maar puur op dit systeem (los dat ik dan hiervan periodiek een backup maak). Het handigste zou zijn als ik gewoon in de verkenner een mapje heb die direct naar dit apparaat verwijst zodat ik daar direct vanuit mijn laptop mijn nieuwe bestanden in kan gooien/wijzigingen.
Hoe zijn de mogelijkheden hiervan bij de PS4 en de Xbox one?
Kan ik:
a) op de harddisk van deze systemen al mijn video’s/foto’s etc zetten zodat deze direct op mijn ipad af te spelen zijn en waar ik met mijn laptop makkelijk in kan komen? Of moet dit via een hele omslachtige manier?
b) Ik zag dat de harddisken beide 500gig zijn. Is het een mogelijkheid om dan een externe harddisk hieraan te hangen die dan deze video’s/foto’s bevat?
c) Spelen PS4 en XboxOne überhaupt wel iphone film&foto bestanden af (.mov)
Wat betreft de games zit ik erg te twijfelen tussen PS4 en Xbox One, dus vandaar dat ik erg benieuwd ben welke van deze twee bovenstaande goed ondersteund.
Andere optie is om weer met een andere apparaat naast een van deze next gens te zetten, alleen zou ik dit dus graag in 1 systeem willen hebben.
Iemand hier ideeën over?
Momenteel hebben wij een laptop (windows
Ik kijk uit naar de next gen consoels om daar de nieuwe games op te spelen, maar ik hoop dat dit gecombineerd kan worden in iets anders wat ik zoek. Aangezien we een klein huis hebben wil ik zoveel mogelijk alles in één apparaat hebben.
Wat ik zoek is een makkelijke mogelijkheid (zodat mijn vrouw dit ook kan doen
Zodat deze bestanden niet meer op mijn laptop staan maar puur op dit systeem (los dat ik dan hiervan periodiek een backup maak). Het handigste zou zijn als ik gewoon in de verkenner een mapje heb die direct naar dit apparaat verwijst zodat ik daar direct vanuit mijn laptop mijn nieuwe bestanden in kan gooien/wijzigingen.
Hoe zijn de mogelijkheden hiervan bij de PS4 en de Xbox one?
Kan ik:
a) op de harddisk van deze systemen al mijn video’s/foto’s etc zetten zodat deze direct op mijn ipad af te spelen zijn en waar ik met mijn laptop makkelijk in kan komen? Of moet dit via een hele omslachtige manier?
b) Ik zag dat de harddisken beide 500gig zijn. Is het een mogelijkheid om dan een externe harddisk hieraan te hangen die dan deze video’s/foto’s bevat?
c) Spelen PS4 en XboxOne überhaupt wel iphone film&foto bestanden af (.mov)
Wat betreft de games zit ik erg te twijfelen tussen PS4 en Xbox One, dus vandaar dat ik erg benieuwd ben welke van deze twee bovenstaande goed ondersteund.
Andere optie is om weer met een andere apparaat naast een van deze next gens te zetten, alleen zou ik dit dus graag in 1 systeem willen hebben.
Iemand hier ideeën over?
Ik denk dat beide consoles in eerste instantie juist andersom werken, mediaspelers en geen mediaservers. Beiden zullen voor het 'delen' wel de focus hebben liggen op online/sharing, niet zozeer lokaal binnen de wifi.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Externe HDD kan en bij de PS4 kun je de interne eventueel ook vervangen.
Voor wat betreft mediaspelers moet je van beide niet al teveel verwachten, met name op het gebied van films. Ik weet niet of je naast *.MOV ook nog MKV's wil gaan draaien, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het mediaserver idee is nu al mogelijk op in ieder geval de PS3 (op Xbox zelf geen ervaring mee, ga ervan uit dat dit ook gewoon werkt), waarbij je bijvoorbeeld foto's op je laptop via je PS3 kan "zien".
Voor wat betreft mediaspelers moet je van beide niet al teveel verwachten, met name op het gebied van films. Ik weet niet of je naast *.MOV ook nog MKV's wil gaan draaien, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het mediaserver idee is nu al mogelijk op in ieder geval de PS3 (op Xbox zelf geen ervaring mee, ga ervan uit dat dit ook gewoon werkt), waarbij je bijvoorbeeld foto's op je laptop via je PS3 kan "zien".
En over vijf jaar?bram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:16:
[...]
Prima toch. Voor mij totaal overbodig en niets toevoegend. De gemiddelde consument zal waarschijnlijk niet eens een idee hebben van waarvoor je die kan gebruiken.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik maak al bijna meer dan 5 jaar gebruik van de HDMI inputs op mijn receiver, en kijk hoe de zaken er nu voor staan. En dan moet je nog maar hopen dat MS überhaupt de moeite wil nemen om de HDMI in ook buiten de VS van toegevoegde waarde laat zijn.
Waarom niet? Elk apparaat wat een HDMI uitgang heeft, kan er op worden aangesloten. HDMI passthrough/input op recievers is al vrij bekend onder het 'thuisvolk', het zal voor vrij weinig een beslissende keuze zijn, maar zal wel in overweging kunnen nemen.bram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:50:
Ik maak al bijna meer dan 5 jaar gebruik van de HDMI inputs op mijn receiver, en kijk hoe de zaken er nu voor staan. En dan moet je nog maar hopen dat MS überhaupt de moeite wil nemen om de HDMI in ook buiten de VS van toegevoegde waarde laat zijn.
.mov is echt een Apple formaat. Die kun je ook op Windows niet zonder installatie van bv Quicktime afspelen. Dus dat gaat je niet lukken. Foto's zou je via Skydrive kunnen doen bij de X1, maar ik denk dat ook hierbij alleen via USB een alternatief zou zijn. Mogelijk dropbox nog, maar verwacht daar geen launch-app van. Die is er voor Windows 8 en Windows Phone ook nog niet.
Betreffende Fifa 14 en XB1. Laat ik nu als main game, en misschien wel de reden waarom ik een console koop, Fifa hebben. Ik ben daarnaast ook neutraal geweest betreffende XB1 vs PS4. Koos uiteindelijk voor PS4 want die is 100,- goedkoper.
Denken ze bij MS nou echt dat ik paar maanden langer ga wachten zodat ik Fifa gratis kan krijgen
PS4+ Fifa 14 scheelt me nog steeds 4 tientjes. Die sporen daar echt niet
Denken ze bij MS nou echt dat ik paar maanden langer ga wachten zodat ik Fifa gratis kan krijgen

Maar wat is dan de toegevoegde waarde? Waarom zou ik mijn mediaplayer in godsnaam op een console aan willen sluiten? Geeft de console ook DTS geluid over mijn 5 speakers, zoals mijn receiver dat doet (want daarom gebruik ik de inputs)? Volgens mij niet.SinergyX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:55:
[...]
Waarom niet? Elk apparaat wat een HDMI uitgang heeft, kan er op worden aangesloten. HDMI passthrough/input op recievers is al vrij bekend onder het 'thuisvolk', het zal voor vrij weinig een beslissende keuze zijn, maar zal wel in overweging kunnen nemen.
Er is net bevestigd dat je in de benelux fifa14 er niet bijkrijgt. Het zal waarschijnlijk een andere game zijn,Kaap schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:09:
Betreffende Fifa 14 en XB1. Laat ik nu als main game, en misschien wel de reden waarom ik een console koop, Fifa hebben. Ik ben daarnaast ook neutraal geweest betreffende XB1 vs PS4. Koos uiteindelijk voor PS4 want die is 100,- goedkoper.
Denken ze bij MS nou echt dat ik paar maanden langer ga wachten zodat ik Fifa gratis kan krijgenPS4+ Fifa 14 scheelt me nog steeds 4 tientjes. Die sporen daar echt niet
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Graag een bron.link, als je die hebt want ik wil dat ook even graag lezen.
Dacht echt dat fifa 14 er bij zou zitten bij elke pre-order xbox one in de EU(zo lang voorraad strekt) maar dit is weer van de baan voor ons?
Dacht echt dat fifa 14 er bij zou zitten bij elke pre-order xbox one in de EU(zo lang voorraad strekt) maar dit is weer van de baan voor ons?
Liefhebber van Tweakers
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 20-08-2013 13:19 ]
Kwam via twitter binnen van Tweakjur (die presentator van tweakers)pino85 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:13:
Graag een bron.link, als je die hebt want ik wil dat ook even graag lezen.
Hmm ok als het klopt is dat toch wel erg zuur.. maar wie weet dat de benelux ook een goede game krijgt als in Cod/forza oid..
Ik wacht dan toch even op officiële bevestigingen, vraag me wel af waarom de benelux dan weer geen fifa krijgt
Ik wacht dan toch even op officiële bevestigingen, vraag me wel af waarom de benelux dan weer geen fifa krijgt

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 20-08-2013 12:18 ]
Liefhebber van Tweakers
*knip* Kunnen we iets minder uitlokken a.u.b.?
[ Voor 150% gewijzigd door Uniciteit op 20-08-2013 13:21 ]
Misschien omdat tegen de tijd dat de Xbox One hier uit komt, fifa 15 er alweer is?
Fifa wordt bij de preorders uitgeleverd in europa (preorders in de landen waar dit jaar de xbox uitkomt)
Via gamekings en jurian van tweakers werd er net gezegd dat xbox preorders in nederland 2 games erbij krijgen tijdens launch, welke dit zijn is nog niet bekend (ja de launch in 2014 ja)
Via gamekings en jurian van tweakers werd er net gezegd dat xbox preorders in nederland 2 games erbij krijgen tijdens launch, welke dit zijn is nog niet bekend (ja de launch in 2014 ja)
[ Voor 5% gewijzigd door Chrosser op 20-08-2013 14:13 ]
En die 2 Games zijn voor de mensen die NU als een pre-order hebben staan.Chrosser schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:11:
Fifa wordt bij de preorders uitgeleverd in europa (preorders in de landen waar dit jaar de xbox uitkomt)
Las is net op de twitter van @GKBoris
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Dus die 2 games zijn weer niet voor je als je nog een pre order gaat plaatsen na dit nieuws? krijg je dan weer 1 game of geen games? zo veel vragen nog
Liefhebber van Tweakers
Dan krijg je niks, lekkere actiepino85 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:38:
Dus die 2 games zijn weer niet voor je als je nog een pre order gaat plaatsen na dit nieuws? krijg je dan weer 1 game of geen games? zo veel vragen nog
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Degene die 'm nu nog preorderen doen dat de kennis dat de console pas in 2014 komt. Waarom zou je dan recht hebben op compensatie?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En hoe je het draait of keert: ook Sony biedt free games aan, en daarvoor moet je zelfs geen pre-order plaatsen.
Denk aan al die Free To Play games namelijk waarbij je zelfs geen Plus moet hebben! En geloof me maar, die zijn kwalitatief goed want op PC zijn ze zeer leuk.
Denk aan al die Free To Play games namelijk waarbij je zelfs geen Plus moet hebben! En geloof me maar, die zijn kwalitatief goed want op PC zijn ze zeer leuk.
Waarom zou iemand in maart/april 2014 nog een xbox one kopen als alle vrienden e.d. overgestapt zijn op een ps4? Wat is dan de incentive om voor een xbox one te gaan?BM schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:46:
[...]
Degene die 'm nu nog preorderen doen dat de kennis dat de console pas in 2014 komt. Waarom zou je dan recht hebben op compensatie?
Verwijderd
Ik vind het een hele goede zet van Sony om F2P games binnen te halen, zo trek je nog meer gamers aan en het zijn inderdaad erg leuke games.
2 gratis games is leuk, maar wat voor mij nog veel interessanter is, of xbox gold wel kan concurreren met PSN Plus. Daar zit namelijk een erg groot verschil in kwaliteit van de games en kortingen die gegevens worden.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
Misschien wachten die vrienden gewoon op de Xbox. Niet iedereen stapt over.xminator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:47:
[...]
Waarom zou iemand in maart/april 2014 nog een xbox one kopen als alle vrienden e.d. overgestapt zijn op een ps4? Wat is dan de incentive om voor een xbox one te gaan?
Dit kunnen wij gaan doen op de ps4Asgaro schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:46:
En hoe je het draait of keert: ook Sony biedt free games aan, en daarvoor moet je zelfs geen pre-order plaatsen.
YouTube: Planetside 2 - Fleet of Galaxies vs. The Crown
Ik ben benieuwd hoe Sony hier op reageert. Ze geven driveclub al gratis maar misschien doen ze nu ook iets extra erbij? Maakt mij verder niet veel uit, voorlopig staat mijn order van 320 euro voor de PS4 er nog
Het zou leuk zijn als Sony er iets bij doet, maar ze hoeven niet , PS4 + Fifa 14 is nog altijd goedkoper.
Ik verwacht dat Sony het hierbij laat, Sony kijkt alleen al lachend naar de pre-orders.
Ik verwacht dat Sony het hierbij laat, Sony kijkt alleen al lachend naar de pre-orders.
Je kan beter het volgende zeggen:Origins schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:58:
Het zou leuk zijn als Sony er iets bij doet, maar ze hoeven niet , PS4 + Fifa 14 is nog altijd goedkoper.
PS4+ game naar keuze (die je weer kan doorverkopen) is nog altijd goedkoper dan de xbox one.
Niet iedereen wil fifa 14 namelijk, bovendien als iedereen fifa 14 krijgt daalt de doorverkoopwaarde ook enorm.
[ Voor 11% gewijzigd door xminator op 20-08-2013 15:00 ]
Ja uiteraard, maar doelde dus op de actie ook van Xbox met fifa 14;) maar game naar keuze is beter en je bent goedkoper uit!xminator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:59:
[...]
Je kan beter het volgende zeggen:
PS4+ game naar keuze (die je weer kan doorverkopen) is nog altijd goedkoper dan de xbox one.
Niet iedereen wil fifa 14 namelijk, bovendien als iedereen fifa 14 krijgt daalt de doorverkoopwaarde ook enorm.
De xbox one krijgt 2 launch titles dat kan dus net zo goed Fifa + een andere zijn. Maar kan ook lococycle ofzo met een andere game zijn.
Xbox one launch in NL krijgt geen fifa, maar 2 andere titels, waarschijnlijk Forza en nog een.Ps3-Opt1fl3x schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:03:
De xbox one krijgt 2 launch titles dat kan dus net zo goed Fifa + een andere zijn. Maar kan ook lococycle ofzo met een andere game zijn.
PC kan het ook, je punt is?xminator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:52:
Dit kunnen wij gaan doen op de ps4![]()
YouTube: Planetside 2 - Fleet of Galaxies vs. The Crown
Je hebt helemaal gelijk, laten we allemaal geen consoles kopen en de topics van PS4/Xbox one sluiten

Zou wel groot gezeik op het forum oplossen, ik ben voorxminator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:08:
Je hebt helemaal gelijk, laten we allemaal geen consoles kopen en de topics van PS4/Xbox one sluiten.
Ik denk dat zijn punt is dat het op de X1 niet kan en als het al zou kunnen, zou het achter de paywall zitten.
Zomaar een wilde gok.
Goh, zou het inderdaad zijn bedoeling zijn geweest om wederom een zinloze discussie te starten?
Echt wat een kneuterigheid op GOT tegenwoordig. De X1 zou 500 euro kosten. Mensen kunnen dit teveel vinden of niet, dat boeit niet. Nu komt er voor dit bedrag een gratis spel mee, en laten we wel wezen, niet de eerste de beste, is het al helemaal klote...
Waar zijn we toch met zijn allen mee bezig zeg. Het wordt tijd dat iedereen lekker achter zijn console games gaat spelen in plaats van hier op GOT echt van deze zinloze rants neer te pennen. Ooit werd GOT wel eens geroemd om zijn community, echter deze topics zijn hier zeker niet de basis van...
Echt wat een kneuterigheid op GOT tegenwoordig. De X1 zou 500 euro kosten. Mensen kunnen dit teveel vinden of niet, dat boeit niet. Nu komt er voor dit bedrag een gratis spel mee, en laten we wel wezen, niet de eerste de beste, is het al helemaal klote...

Waar zijn we toch met zijn allen mee bezig zeg. Het wordt tijd dat iedereen lekker achter zijn console games gaat spelen in plaats van hier op GOT echt van deze zinloze rants neer te pennen. Ooit werd GOT wel eens geroemd om zijn community, echter deze topics zijn hier zeker niet de basis van...
Niemand zegt dat het klote is..uchiha tijntje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:20:
Goh, zou het inderdaad zijn bedoeling zijn geweest om wederom een zinloze discussie te starten?
Echt wat een kneuterigheid op GOT tegenwoordig. De X1 zou 500 euro kosten. Mensen kunnen dit teveel vinden of niet, dat boeit niet. Nu komt er voor dit bedrag een gratis spel mee, en laten we wel wezen, niet de eerste de beste, is het al helemaal klote...![]()
We mogen heus wel discussieren erover toch, en ook over de manier waarom MS dit doet etc.
We krijgen zelfs 2 games alleen ik vind wat zaken onduidelijk te noemen en dat heeft niets te maken met onnozele discussies of dat ik het allemaal maar klote zou vinden of wat dan ook.uchiha tijntje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:20:
1 Mensen die nu een pre order hebben krijgen 2 games, welke onbekend.
2 Mensen die nu nog gaan pre orderen krijgen die 2 games niet, krijg je dan gewoon helemaal niets vanwege het lange wachten?
3 De grote groep mensen die de console in de winkel wil kopen of online besteld als hij uit is krijgen die niets of wel iets extra's als in 1 of 2 games?
4 Ik las ook her en der dat dit op=op betekend, houd dat dan in als ik bv had gepre-orderd ik alsnog pech kan hebben dat de games op zijn of klopt ook dit weer niet en zitten ze er altijd bij?
Puntje 1 is bevestigd maar ik lees nog nergens duidelijkheid omtrent de punten 2 en 3 en 4
Om alleen mensen die nu een pre order hebben staan zo tegemoet te komen lijkt mij aan de ene kant heel erg netjes al denk ik wel dat het beter zou zijn gewoon de lijn door te trekken maar goed dat is mijn mening, dat dit veel meer geld kost dat begrijp ik wel en dat ze geen liefdadigheid instelling zijn ook dus ik zou die keuze wel kunnen begrijpen maar toch denk ik wederom als andere mensen gewoon weg niets ontvangen vanwege het lange wachten dat dit weer veel negativiteit gaat geven en mensen de middelvinger geven richting MS maar wie weet dat er spoedig alles duidelijker word.
Wat ik al helemaal enorm onduidelijk vind is wanneer we de console nu mogen gaan verwachten in ons land.
Hier is geen word over gerept in de persconferentie en dat had ik wel verwacht. Waar wachten de Europese consumenten op in de landen waar hij bij is uitgesteld? juist op de duidelijkheid met betrekking tot de release date, en laat die nu eens niet genoemd zijn.
Ik ben benieuwd naar de reden om dit niet te doen want het leek mij logisch dat men dit bekend zou maken bij de persconferentie, maar zou het wederom iets te maken kunnen hebben dat Sony het nog niet mag weten?
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 20-08-2013 15:30 ]
Liefhebber van Tweakers
nog iets meer dan 1 maandje en iedereen zit thuis gta 5 te spelen en maakt zich niet meer druk om xbox 1 of ps4
Wat denk je van: De weten het zelf nog niet. De timeframe is wel bekend, maar de exacte datum nog niet. Het lijkt me verstandig dat MS pas communiceert als ze 100% zeker weten de datum hebben, voordat iedereen weer in huilen uitbarst als het later word.pino85 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:23:
[...]
Ik ben benieuwd naar de reden om dit niet te doen want het leek mij logisch dat men dit bekend zou maken bij de persconferentie
In andere topic had ik ook gezegd, dat ik verwacht dat alle day one NL edities 2 gamecodes bevatten. Daarom op=op.pino85 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:23:
[...]
We krijgen zelfs 2 games alleen ik vind wat zaken onduidelijk te noemen en dat heeft niets te maken met onnozele discussies of dat ik het allemaal maar klote zou vinden of wat dan ook.
Zo kan je het ook uitleggen inderdaad zeker een punt!, altijd interessant om meerdere invalshoeken te zien.PWM schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:39:
[...]
Wat denk je van: De weten het zelf nog niet. De timeframe is wel bekend, maar de exacte datum nog niet. Het lijkt me verstandig dat MS pas communiceert als ze 100% zeker weten de datum hebben, voordat iedereen weer in huilen uitbarst als het later word.
Liefhebber van Tweakers
Was net ff naar de live stream aan het kijken van EA. Ik hoorde echt de laatste man zeggen..
Battlefield will be avaible on 29 october in amarica and 31 october in Europa. And the next-gen, short after that.
Betekend dit dat de consoles na 31 oktober gaan uitkomen?
Battlefield will be avaible on 29 october in amarica and 31 october in Europa. And the next-gen, short after that.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Aangezien er meerdere next gen voor november gepland staan kun je er vanuit gaan dat de PS4 ook in november zal komen. Anders heb je in oktober een PS4 zonder next gen gamesOxigeon schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:16:
Was net ff naar de live stream aan het kijken van EA. Ik hoorde echt de laatste man zeggen..
In andere landen dan NL sowieso wel toch? De beste man doelt gewoon op Europa in het algemeen, niet NL.Oxigeon schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:16:
Dat hoeft niks te betekenen. Ze willen misschien niet BF4 nextgen los van elkaar releasen. Dus zodra de Xbox One uit is komt BF4.Oxigeon schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:16:
Als de Xbox net als de PS4 in November komt zou dat kunnen. Als de PS4 begin november komt, en de X1 ergens in december, gaan ze no-way die omzet laten liggen.PBP schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:22:
[...]
Dat hoeft niks te betekenen. Ze willen misschien niet BF4 nextgen los van elkaar releasen. Dus zodra de Xbox One uit is komt BF4.
De Xbox was toch al confirmed voor november? En Microsoft heeft een exclusieve deal met EA voor BF4 dlc (de 1e pack meen ik). Dan zal het ook niet logisch zijn dat de PS4 dan de game eerder krijgt.PWM schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:24:
[...]
Als de Xbox net als de PS4 in November komt zou dat kunnen. Als de PS4 begin november komt, en de X1 ergens in december, gaan ze no-way die omzet laten liggen.
Zelfs zonder de Japanse games (waar trouwens helemaal niets mis mee is) zijn er nog steeds veel meer exclusives dan op Xbox. Je kan het toch echt niet ontkennen hoor, het is een statistisch gegeven dat Playstation altijd al meer exclusives gehad heeft, en van dezelfde kwaliteit (op basis van Metacritic scores in dit geval).Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:33:
Inderdaad staan daar ook erg veel Japanse games op en games die uberhaupt nooit in Europa zijn uitgegeven.
Verder is het heel sneaky om vanaf 2010 te kijken. Laten er nou enorm veel games van daarvoor zijn. De rest van Gears en Halo, Forza, Crackdown, Fable, Lips, Scene it, Too Human en nog wel wat meer.
Of de JRPG's in het plaatje in kwestie allemaal in Europa zijn uitgegeven weet ik niet - dadelijk maar eens nakijken - maar je ziet in ieder geval wel duidelijk alleen PEGI en ESRB ratings wat dus in ieder geval al op het westen duidt.
Dat het vanaf 2010 zal trouwens niets veranderen hoor, waarschijnlijk wordt het absoluut verschil zelfs groter. PS3 had voor 2010 ook erg veel 'groene' exclusives o.a. Resistance 1, Resistance 2, Killzone 2, Uncharted 1, Uncharted 2, inFamous 1, LittleBigPlanet 1, Ratchet & Clank: Tools of Destruction, Ratchet & Clank: A Crack in Time, ...
Sorry dat ik dit stukje discussie terug heb moeten bumpen.
Als je je excuseert weet je al dat je het eigenlijk niet had moeten doen
.
Benieuwd naar Sony. Hopelijk ook wat info over hun interface. De plaatjes die ik zag zagen er lekker strak uit.
Benieuwd naar Sony. Hopelijk ook wat info over hun interface. De plaatjes die ik zag zagen er lekker strak uit.
Gerucht van Twitter gamekings(JJ)
Met dank aan oplettende volger die goed luisterde toen MS medewerker iets te open was, releasedatum Xbox One NL wordt 14 februari. #GKGC
Zeg het maarZeker weten het pas als persbericht eruit is en dat wordt pas na launch in Dld, UK, etc, maar zou sneller zijn als ik had verwacht...
Liefhebber van Tweakers
Fake.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
29 november it is
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ja...ze zeggen Europe...maar noemen geen specifieke landen (of zeggen heel Europa). De Xbox One komt ook in november naar Europa, maar ja....dat verhaal kennen we onderhand
Meeh, denk dat NL er wel bij zit hoorTheVMaster schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:37:
Ja...ze zeggen Europe...maar noemen geen specifieke landen (of zeggen heel Europa). De Xbox One komt ook in november naar Europa, maar ja....dat verhaal kennen we onderhand
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Denk dat je wel minder stil mag hopen. Ik zou oprecht verbaasd zijn als NL er niet bij zit. Temeer dat Sony NL dat vorige week ofzo min of meer al bevestigde op twitterPs3gamer91 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:37:
[...]
Meeh, denk dat NL er wel bij zit hoor( stille hoop )
Edit: en nu via facebook bevestigd door Sony geloof ik
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 20-08-2013 20:42 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat word dus nog even duimen, alhoewel Sony nog geen landen heeft uitgesloten blijft het spannend.TheVMaster schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:37:
Het is bevestigd:
Sony Facebook en Sony Twitter
[ Voor 20% gewijzigd door Satom op 20-08-2013 20:48 ]
Verwijderd
Op de Nederlandse site van Playstation staat dat je 'm als eerste krijgt als je vandaag reserveert dus Nederland zit er sowieso bij en misschien krijg je hem dan wel een dag eerder (anders kun je ook niet de eerste zijn).
Al met al is me de PS4 show wel tegengevallen. Ik had op iets van Naughty Dog gehoopt, en van The Order, en van de nieuwe IP die Santa Monica in ontwikkeling heeft. Ze hebben volgens mij wel een stuk meer dan MS laten zien (van wat ik lees), maar al met al zijn beide me tegengevallen.
Gast..Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:48:
Op de Nederlandse site van Playstation staat dat je 'm als eerste krijgt als je vandaag reserveert dus Nederland zit er sowieso bij en misschien krijg je hem dan wel een dag eerder (anders kun je ook niet de eerste zijn).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zei het al over Naughty Dog, het is nog te vroeg daarvoorbram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:05:
Al met al is me de PS4 show wel tegengevallen. Ik had op iets van Naughty Dog gehoopt, en van The Order, en van de nieuwe IP die Santa Monica in ontwikkeling heeft. Ze hebben volgens mij wel een stuk meer dan MS laten zien (van wat ik lees), maar al met al zijn beide me tegengevallen.
Ze moeten ook nog iets houden voor de maanden na release
Op zich ook niet onlogisch als je kijkt naar hun uitgebrachte games.
Uncharted: Drake's Fortune 2007
Uncharted 2: Among Thieves 2009
Uncharted 3: Drake's Deception 2011
The Last of Us 2013
Reken maar gewoon op een release op zen vroegst ergens eind 2014 - 2015
The Last of Us 2013
Ik heb op mijn plasma nog twee hdmi ports over dus weet niet waarvoor ik 100 extra moet uitgeven voor nog een hdmi ingang? Daarnaast blijft de xbone nog steeds zwakkere hardware hebben.SinergyX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:09:
~40 euro voor een HDMI ingang, daar teken ik nog steeds voor
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Ik heb op mijn tv nog 3 HDMI over maar dat komt omdat alles via mijn receiver loopt en alleen dat ding is met mijn tv verbonden. Ik neem aan dat Synergy dat ook zo wil, dat hij apparatuur op de X1 aan kan sluiten.
Ik had begrepen dat het team achter the last of us het tweede team was binnen naughty dog. het team achter uncharted 3 is na deze game verder gegaan met een nieuwe game dat niet tlou was.uchiha tijntje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:36:
The Last of Us 2013
8 november release (alle 13 landen) voor Xbox One zou wel erg lekker zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 20-08-2013 22:05 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja maar bij een receiver is het nog te begrijpen. Deze ondersteund lekker veel audio formaten en is direct op je luidsprekers aangesloten. De Xbone heeft eigenlijk geen voordeel om daar je dvd speler of weetikveel op aan te sluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:00:
Ik heb op mijn tv nog 3 HDMI over maar dat komt omdat alles via mijn receiver loopt en alleen dat ding is met mijn tv verbonden. Ik neem aan dat Synergy dat ook zo wil, dat hij apparatuur op de X1 aan kan sluiten.
Dat wist ik nietswopdark schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:02:
[...]
Ik had begrepen dat het team achter the last of us het tweede team was binnen naughty dog. het team achter uncharted 3 is na deze game verder gegaan met een nieuwe game dat niet tlou was.
World-wide jaRivanov schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:04:
8 november release (alle 13 landen) voor Xbox One zou wel erg lekker zijn.
In ieder geval niet alleen de US, maar gewoon alle landen op dezelfde dag launchen. En dan mooi een week voor de US launch van de PS4.
Ja, maar dat gaat niet meer gebeurenRivanov schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:07:
In ieder geval niet alleen de US, maar gewoon alle landen op dezelfde dag launchen. En dan mooi een week voor de US launch van de PS4.
Alle 13 landen bedoel ik he..
Ow ik dacht dat jij het had over alsnog worldwide.Rivanov schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:08:
Alle 13 landen bedoel ik he..
29 November.. precies op mijn verjaardag. En nu uitvogelen hoe ik Sony zover krijg mij er eentje te geven
Ik verwacht zelf dat uncharted 4 halverwege 2014 zal uitkomen. Begin van het jaar heb je o.a. infamous en the order 1886. Dus dan is dat wel een mooie zomer blockbuster.uchiha tijntje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:36:
The Last of Us 2013
Ik vraag me ook af wanneer we gt6 ps4 zullen zien, vind het toch wel jammer dat ze driveclub tegenover forza zetten, dat team had beter een port van gt6 kunnen maken imho.
Ps4/switch gamer
Mensen die nu nog geen PS4 hebben besteld gaan hem vermoedelijk niet voor januari krijgen; Bullet NL in "[PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen"
Cogitationis poenam nemo patitur
Naughty Dog zal wel weer zijn nieuwe game onthullen op de Spike TV videogame awards. Net zoals ze dat deden met The Last of Us eind 2011. En Santa Monica heeft nog 'zwijgplicht', wat ze nu al meerdere keren hebben aangegeven. Hun 'huge project' mag nog niet onthuld worden. En Guerilla games werkt al jaren aan een nieuwe IP, staat ook op hun website, maar ja, ze vertellen nog niks. En nu weten we het helaas nog steeds niet.
Het pre-ordenen is imho echt een wassen neus, je zal zien dat ze straks gewoon in de winkel liggen en dat mensen die een pre-order hebben geplaatst zitten te wachten op levering. Je ziet dit soort gevallen bijvoorbeeld ook altijd met grote releases van nieuwe telefoons.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Mwa ik weet het zo net nog niet. Als sony.nl al aangeeft niet te kunnen leveren en nagenoeg elke winkel heb ik er een hard hoofd in. Tuurlijk zijn er mensen die hem gewoon in de winkel kunnen halen. Met de release van de iPhone zijn er ook behoorlijk meer aantallen beschikbaar.renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:32:
Het pre-ordenen is imho echt een wassen neus, je zal zien dat ze straks gewoon in de winkel liggen en dat mensen die een pre-order hebben geplaatst zitten te wachten op levering. Je ziet dit soort gevallen bijvoorbeeld ook altijd met grote releases van nieuwe telefoons.
MM Eindhoven gaf aan dat er echt niet veel PS4's in de winkel komen te liggen omdat alles op is aan de pre-orders en deze voorrang krijgen, of het zo is dat er nergens PS4's komen te liggen ik denk dat er echt wel exemplaren komen in winkels maar echt geen grote aantallen.
[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 21-08-2013 09:29 ]
Liefhebber van Tweakers
Was 8 jaar geleden bij de launch van de 360 niet anders. Her en der waren er nog wel enkele losse exemplaren te krijgen, maar verder was ie niet te krijgen. Volgens mij gaat dat met de PS4 eind dit jaar niet anders worden.pino85 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:27:
MM Eindhoven gaf aan dat er echt niet veel PS4's in de winkel komen te liggen omdat alles op is aan de pre-orders en deze voorrang krijgen, of het zo is dat er nergens PS4's komen te liggen ik denk dat er echt wel exemplaren komen in winkels maar echt geen grote aantallen.
Xbox
Dat is zeker niet altijd zo. Als je bijvoorbeeld bij de Wii launch er eentje wilde hebben en je had geen preorder moest je echt RUIM voor openingstijd aanwezig zijn bij de Mediamarkt als je kans wilde maken.renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:32:
Gezien de worldwide launch is het onwaarschijnlijk dat er veel in de winkels komen te liggen. De beste kans is er eentje te krijgen van preorders die niet op worden gehaald.
Grootste fout in mijn leven trouwens, in de rij staan voor de Wii
Daarom heb ik ook met acceptgiro besteld bij bol.com, mochten ze niet kunnen leveren of pas later kan ik makkelijk hem ergens anders kopen. Hoef ik niet te wachten op geld terug etc.renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:32:
Maar inderdaad, met telefoons heb ik dat ook al twee keer gehad, echt erg irritant. Terwijl je juist ruim van te voren besteld. Zelfde met games hoor (winkels die street date breken).
[ Voor 14% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 21-08-2013 12:25 ]
Ps4/switch gamer
Dat vond ik een goede tip van je, maar kennelijk hebben heel veel mensen dit reeds gedaan en heeft bol.com deze optie nu geblokkeerdNinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:24:
[...]
Daarom heb ik ook met acceptgiro besteld bij bol.com, mochten ze niet kunnen leveren of pas later kan ik makkelijk hem ergens anders kopen. Hoef ik niet te wachten op geld terug etc.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit topic is gesloten.
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!