Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Dat vond ik een goede tip van je, maar kennelijk hebben heel veel mensen dit reeds gedaan en heeft bol.com deze optie nu geblokkeerd :(

[afbeelding]
Het is voor bepaalde mensen niet mogelijk om bij Bol.com met acceptgiro te bestellen. Waar dit precies aan ligt heb ik niet kunnen vinden. Ik heb zelf FIFA14 (voor PS4) en de PS4 zelf besteld met acceptgiro, toen ik vervolgens BF4 (ook voor PS4) wou bestellen, kon ik ook niet voor de acceptgiro kiezen.. ik gok dat het te maken heeft met je bestelhistorie? Ik heb voor in totaal een kleine €500,- besteld en €399 + €70 = € 469 + (BF4) €70 = 539

Is maar een theorie :X En PS4 en FIFA14 beide apart besteld, wou eerst nog wachten met bestellen van FIFA14

[ Voor 4% gewijzigd door Satom op 21-08-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:33

Edd

Satom schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:07:
[...]
Het is voor bepaalde mensen niet mogelijk om bij Bol.com met acceptgiro te bestellen. Waar dit precies aan ligt heb ik niet kunnen vinden. Ik heb zelf FIFA14 (voor PS4) en de PS4 zelf besteld met acceptgiro, toen ik vervolgens BF4 (ook voor PS4) wou bestellen, kon ik ook niet voor de acceptgiro kiezen.. ik gok dat het te maken heeft met je bestelhistorie? Ik heb voor in totaal een kleine €500,- besteld en €399 + €70 = € 469 + (BF4) €70 = 539

Is maar een theorie :X En PS4 en FIFA14 beide apart besteld, wou eerst nog wachten met bestellen van FIFA14
Dat klopt inderdaad.. Dat ligt aan je bestelhistorie en of je in een buurt woont waar veel pakketjes 'verdwijnen'. Zelf had ik hier bij Bol.com ook last van. Maar een bestelling met acceptgiro bij de Wehkamp was geen enkel probleem, doordat ik daar al eerder bestelling had gedaan en met een acceptgiro betaald had.

[ Voor 39% gewijzigd door Edd op 21-08-2013 13:09 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Satom schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:07:
[...]

Ik weet niet of de theorie opgaat. Het lijkt toch dat bol.com voor ps4 en xboxone de acceptgiro methode dicht gegooid hebt. Ik heb namelijk beide consoles per acceptgiro gepreorderd, maar kan nu bijvoorbeeld geen controller meer pre-orderen met acceptgiro, maar nog wel reguliere boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Er zijn al wat pre-order verhalen voorbij gekomen en ondertussen beginnen mijn handen ook een beetje te jeuken om in DE te pre-oderden. Wie geeft mij de retard-guide-to-pre-ordering-a-Xbox-One-in-Germany? :+
Ik heb in principe geen Duits adres en wil (liever) niet vooruitbetalen of nu al naar Duitsland om in de winkel te pre-orderen. Kan dat nog nu Amazon.de out of stock is?

Ook heb ik begrepen dat je voor games zonder gore-restricties dan weer in de UK moet zijn (of FR), dus dat wordt een aparte bestelling voor BF4 dan, terwijl je Forza5 prima in DE kunt halen...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Edd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:09:
[...]

Dat klopt inderdaad.. Dat ligt aan je bestelhistorie en of je in een buurt woont waar veel pakketjes 'verdwijnen'. Zelf had ik hier bij Bol.com ook last van. Maar een bestelling met acceptgiro bij de Wehkamp was geen enkel probleem, doordat ik daar al eerder bestelling had gedaan en met een acceptgiro betaald had.
Ik bestel al jaren bij bol (vanaf het begin) en heb altijd alles kunnen bestellen met acceptgiro. Ik betaal ook altijd netjes direct. Ik kan met voorstellen dat bij klanten die nog geen goede historie hebben opgebouwd dat ze het blokkeren. Maar zie ook de reactie van joffrey19 ... het lijkt erop dat het gewoon dichtgezet is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joffrey19 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:11:
[...]

Ik weet niet of de theorie opgaat. Het lijkt toch dat bol.com voor ps4 en xboxone de acceptgiro methode dicht gegooid hebt. Ik heb namelijk beide consoles per acceptgiro gepreorderd, maar kan nu bijvoorbeeld geen controller meer pre-orderen met acceptgiro, maar nog wel reguliere boeken.
Jawel hoor. Ik wilde in juni via acceptgiro bij Bol bestellen. Kon niet. Maar bij andere mensen was de optie er wel. Toen heb ik via Wehkamp besteld, waar de optie wel beschikbaar was/is. Ook dit was niet voor iedereen het geval.
renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:32:
[...]

Ik bestel al jaren bij bol (vanaf het begin) en heb altijd alles kunnen bestellen met acceptgiro. Ik betaal ook altijd netjes direct. Ik kan met voorstellen dat bij klanten die nog geen goede historie hebben opgebouwd dat ze het blokkeren. Maar zie ook de reactie van joffrey19 ... het lijkt erop dat het gewoon dichtgezet is.
Wel dus. Indien je weinig bestelt, een tijd niet hebt besteld, of nog nooit heeft besteld, heb je grote kans dat je geen acceptgiro kan kiezen. Zo werken veel sites.

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 21-08-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Net contact gehad met Bol.com, ze hebben actief de acceptgiro stop gezet (voor alle klanten). @Bram1984, of jouw theorie klopt weet ik niet dat heb ik niet gevraagd. Maar laat ik het zo stellen, ik bestel al jaren bij bol.com met enige regelmaat en ook voor bedragen die de moeite waard zijn zeg maar ;)

Overigens, wehkamp:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Q8aFoU.jpg

Ik snap wel dat ze dit doen, ze krijgen allemaal zoveel "pre-orders" binnen waarbij men kiest voor acceptgiro en zijn ze zelf ook bang dat ze met een enorme voorraad ps4's zitten straks omdat iedereen toch naar MM gaat omdat ze daar op voorraad zijn ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
S0epkip schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:25:
Er zijn al wat pre-order verhalen voorbij gekomen en ondertussen beginnen mijn handen ook een beetje te jeuken om in DE te pre-oderden. Wie geeft mij de retard-guide-to-pre-ordering-a-Xbox-One-in-Germany? :+
Ik heb in principe geen Duits adres en wil (liever) niet vooruitbetalen of nu al naar Duitsland om in de winkel te pre-orderen. Kan dat nog nu Amazon.de out of stock is?

Ook heb ik begrepen dat je voor games zonder gore-restricties dan weer in de UK moet zijn (of FR), dus dat wordt een aparte bestelling voor BF4 dan, terwijl je Forza5 prima in DE kunt halen...
Gewoon hier?
http://www.microsoftstore...E/pdp/productID.283497100

Kan je gewoon naar NL laten sturen en men beweert nog steeds te leveren op release dag.
Garantie is er nooit natuurlijk, en naar NL zal neem ik aan op zijn minst één werkdag vertragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:40:
Net contact gehad met Bol.com, ze hebben actief de acceptgiro stop gezet (voor alle klanten). @Bram1984, of jouw theorie klopt weet ik niet dat heb ik niet gevraagd. Maar laat ik het zo stellen, ik bestel al jaren bij bol.com met enige regelmaat en ook voor bedragen die de moeite waard zijn zeg maar ;)

Overigens, wehkamp:

[afbeelding]

Ik snap wel dat ze dit doen, ze krijgen allemaal zoveel "pre-orders" binnen waarbij men kiest voor acceptgiro en zijn ze zelf ook bang dat ze met een enorme voorraad ps4's zitten straks omdat iedereen toch naar MM gaat omdat ze daar op voorraad zijn ;)
Ik weet het wel, het is me namelijk een keer uitgelegd door een medewerker van Wehkamp. Tijd terug kon ik daar ook alleen vooruitbetalen. Bij de PS4 kon ik ineens wel voor een acceptgiro kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Behind the scenes, c't could hear from developers that the 3D-performance of PlayStation 4 is very far ahead of Xbox One.

Our guy on the ground has heard this as well from multiplatform developers and publishers. Their PS4 game builds are significantly outperforming the Xbox One game builds.

Meer info over die quotes:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=657221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:18
Er was toch ook een gerucht dat MS ontwikkelaars betaald om niet te zeggen dat de PS4 beter presteerd? En om expliciet te zeggen dat een game op de X1 uitkomt, en vervolgens in het midden laten of de game ook op de PS4 komt? Vervolgens wordt later wel bekend dat het ook gewoon op PS4 uitkomt, zoals Minecraft en Below.
Asgaro schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:37:
Behind the scenes, c't could hear from developers that the 3D-performance of PlayStation 4 is very far ahead of Xbox One.

Our guy on the ground has heard this as well from multiplatform developers and publishers. Their PS4 game builds are significantly outperforming the Xbox One game builds.

Interessant dat het eindelijk wordt bevestigd door AMD zelf dat de PS4 hUMA bevat. In 2014 zullen we de impact daarvan moeten kunnen zien.

[ Voor 50% gewijzigd door Trishul op 21-08-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu hebben we verder weinig over 3D gehoord bij de next gens. Gaan devs hier nog actief mee aan de slag? Ik neem aan dat Shadowfall sowieso in 3D te spelen is, gezien het goede resultaat dat GG heeft behaald met KZ3. Tijd dat ik tzt mijn TV op zolder een upgrade geef in dat geval. Ik vind Uncharted 3 en Arkham City er toch wel tof uitzien in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd pro Xbox geweest, maar heb enkele dagen geleden toch de PS4 gepre-orderd (en ontvang hem volgens de intertoys zeker op de dag release.
Ik heb deze thread een beetje gevolgd zonder te reageren maar als ik het vergelijk met de xbox wordt mijn keuze alleen maar bevestigd. Nu alleen mijn vrienden die pro-xbox zijn nog overtuigen, 'feiten' zoals Asgaro geeft helpen daar zeker bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

@bram1984 Hebben we het over een 3D-beeld of een 3D-game (dus niet 2D zoals tetris).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat de PS4 builds beter zijn, sta ik niet echt van te kijken. Het feit dat ze een maand geleden de kloksnelheid hebben verhoogd en iets daarvoor nog de hogere bandbreedte van de eSram hadden ontdekt, geeft dat wel aan. Devs en vooral 3rd party devs werken nooit met de nieuwste versies om zeker te weten of een build stabiel is of niet. Als je echter kijkt naar games als Ryse en Forza, dan vind ik het wel erg apart om meteen te zeggen dat de PS4 zoveel beter is.

Bovendien had de X1 toch ook dergelijke techniek? Met dat allocaten van geheugen? Naast Tiled Resources e.d? Ik kan me herinneren dat ik ook ergens had gelezen dat ze dat managen van het geheugen ook hadden aangepast om dat sneller te maken. Ik kan het effe niet meer vinden in mn korte zoekactie, maar ze hadden daar ook een naam voor.

Ook is het voor AMD wel logisch om de PS4 te prijzen omdat die chip vrij standaard Jaguar is. Hoe meer positieve berichten, hoe meer ze daar van verkopen. Zo'n X1 chip is echter veel verder afgeweken, waardoor ze daar ook weinig over kunnen gaan melden omdat het niet in hun voordeel is.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 21-08-2013 14:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind november kunnen we pas conclusies trekken als de definitieve versies in de winkel liggen. Nu gaan we weer vrolijk verder met geruchten en "van horen zeggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:53:
Eind november kunnen we pas conclusies trekken als de definitieve versies in de winkel liggen. Nu gaan we weer vrolijk verder met geruchten en "van horen zeggen".
Ik denk zelfs dat nog niet eens. Want launchgames zijn nooit op hun best. Die optimalisatie vind vaak later pas plaats. Maar ik sta er niet van te kijken dat de SDK van Sony eerder af was waardoor die 3rd party builds wat beter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34

Als ze inderdaad al hUMA in de PS4 APU hebben zitten zou dat errrug vet zijn!
Dat verklaart meteen waarom er GDDR5 in zit.
De Xbox One APU heeft waarschijnlijk gewoon UMA vanwege het aanwezige ESRAM.
Eerlijk gezegd had ik nog geen hUMA verwacht, aangezien AMD het pas introduceerd bij kabini en die komt volgend jaar pas.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dan wel de hardware testen en dan is het echt zeker wat er onder de kap zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Het is ook een kwestie dat MS in de loop van de tijd zoveel heeft veranderd in zijn builds kennelijk en Sony niet dat de 3rd party games idd wss nog niet helemaal geoptimaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Het is nu in ieder geval geen gerucht meer dat de PS4's memory controller gebaseerd is op AMD's Kaveri chip, wat dus inhoudt, wat AMD zelf heeft gezegd, dat de PS4 dus hUMA bevat. Uitleg hUMA:
Even with the integration of GPUs and CPUs into the same chip, GPGPU is quite awkward for software developers. The CPU and GPU have their own pools of memory. Physically, these might use the same chips on the motherboard (as most integrated GPUs carve off a portion of system memory for their own purposes). From a software perspective, however, these are completely separate.

This means that whenever a CPU program wants to do some computation on the GPU, it has to copy all the data from the CPU's memory into the GPU's memory. When the GPU computation is finished, all the data has to be copied back. This need to copy back and forth wastes time and makes it difficult to mix and match code that runs on the CPU and code that runs on the GPU.

The need to copy data also means that the GPU can't use the same data structures that the CPU is using. While the exact terminology varies from programming language to programming language, CPU data structures make extensive use of pointers: essentially, memory addresses that refer (or, indeed, point) to other pieces of data. These structures can't simply be copied into GPU memory, because CPU pointers refer to locations in CPU memory. Since GPU memory is separate, these locations would be all wrong when copied.

hUMA is the way AMD proposes to solve this problem. With hUMA, the CPU and GPU share a single memory space. The GPU can directly access CPU memory addresses, allowing it to both read and write data that the CPU is also reading and writing.

hUMA is a cache coherent system, meaning that the CPU and GPU will always see a consistent view of data in memory. If one processor makes a change then the other processor will see that changed data, even if the old value was being cached.
Voor developers is dat nog vrij nieuw, maar je kunt er vanuit gaan dat Team ICE, Santa Monica, Naughty Dog, Guerilla, Media Molecule enz er mee aan de slag zijn gegaan. Verwacht het eerste resultaat tijdens de E3 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:51:
@bram1984 Hebben we het over een 3D-beeld of een 3D-game (dus niet 2D zoals tetris).
Ik neem aan echt 3D beeld? Geen idee eigenlijk. Dat ze voor liggen met het genereren van 3D beelden verbaast me in dat geval niks. Sony heeft vrij veel ervaring op dat gebied, gezien de TV tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ik begin me wel een beetje zorgen te maken in hoeverre de xbox toekomst bestendig is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Martinspire schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:52:

Bovendien had de X1 toch ook dergelijke techniek? Met dat allocaten van geheugen? Naast Tiled Resources e.d? Ik kan me herinneren dat ik ook ergens had gelezen dat ze dat managen van het geheugen ook hadden aangepast om dat sneller te maken. Ik kan het effe niet meer vinden in mn korte zoekactie, maar ze hadden daar ook een naam voor.
Nee dat is niet echt vergelijkbaar als de PS4 echt hUMA heeft.
Daarbij spreken GPU en CPU echt hetzelfde geheugen aan. Bij UMA is het meer dat er wel dezelfde memory chips worden aangesproken, maar de CPU en GPU slaan hun data er op andere manieren in op (simpel uitgelegd), waardoor ze elkaars data eigenlijk niet kunnen "begrijpen". Bij hUMA lezen de CPU en GPU dezelfde memory pointers uit, geen overhead dus van het verplaatsen tussen een GPU allocated memory en CPU allocated memory.
hUMA met ESRAM kan haast niet, want hoe ga je die data in sync houden? GPU en CPU staren naar hetzelfde stukje data in het ram, alleen het kan al gekopieerd zijn naar ESRAM en daar veranderd zijn. Dus is datgene wat in het gewone geheugen zit "niet meer geldig".

Beetje versimpeld uitgelegd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 21-08-2013 15:05 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:04:
[...]

Nee dat is niet echt vergelijkbaar als de PS4 echt hUMA heeft.
Daarbij spreken GPU en CPU echt hetzelfde geheugen aan. Bij UMA is het meer dat er wel dezelfde memory chips worden aangesproken, maar de CPU en GPU slaan hun data er op andere manieren in op (simpel uitgelegd), waardoor ze elkaars data eigenlijk niet kunnen "begrijpen". Bij hUMA lezen de CPU en GPU dezelfde memory pointers uit, geen overhead dus van het verplaatsen tussen een GPU allocated memory en CPU allocated memory.
hUMA met ESRAM kan haast niet, want hoe ga je die data in sync houden? GPU en CPU staren naar hetzelfde stukje data in het ram, alleen het kan al gekopieerd zijn naar ESRAM en daar veranderd zijn. Dus is datgene wat in het gewone geheugen zit "niet meer geldig".

Beetje versimpeld uitgelegd. ;)
En voor de leek uitgelegd: wat zou dit concreet voor grafische (of AI etc.) voordelen kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Meekoh schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:57:
[...]

Als ze inderdaad al hUMA in de PS4 APU hebben zitten zou dat errrug vet zijn!
Dat verklaart meteen waarom er GDDR5 in zit.
De Xbox One APU heeft waarschijnlijk gewoon UMA vanwege het aanwezige ESRAM.
Eerlijk gezegd had ik nog geen hUMA verwacht, aangezien AMD het pas introduceerd bij kabini en die komt volgend jaar pas.
Het is toch al veel langer bekend (van 20 februari) dat in de Ps4, het geheugen door de gpu en cpu gedeeld wordt?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:40:
Inderdaad een logische keuze! Misschien toch maar even een mail sturen waarom ik BF4 niet kan pre-orderen voor de PS4 (met acceptgiro), weten we dat dan ook gelijk.. of ze hebben voor alle aangekondigde next-gen games en stuff acceptgiro geblokkeerd :+

[ Voor 96% gewijzigd door Satom op 21-08-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
witeken schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:09:
[...]

Het is toch al veel langer bekend (van 20 februari) dat in de Ps4, het geheugen door de gpu en cpu gedeeld wordt?
Je hebt memory delen in de zin van UMA Unified Memory Architecture en je hebt memory delen in de zin van hUMA Heterogenous Unified Memory Architecture.
Het is allebeid memory delen alleen, de een gaat verder dan de ander hierin.
Lees anders even : nieuws: AMD kondigt unified memory access voor apu's aan
en
http://arstechnica.com/in...ming-this-year-in-kaveri/

edit:
@Bram
Het is niet echt uit te leggen in je krijgt xxfps meer, maar ik zal een situatie proberen te schetsen.

CPU heeft een object in memory bijv. een auto. De auto moet gaan ontploffer, in comes the physics. Zoals wellicht bekend zijn GPU's veel beter in massive parallel calculations zoals physics. De GPU moet gaan berekenen wat er allemaal gaat gebeuren met die auto (waar vliegt welk wiel heen?) waarna de uitslag hiervan door de CPU wordt gebruikt om daarna de AI aan de kant te laten gaan.

Bij UMA gebeurd dit:
Object wordt opgezocht in CPU address space, vervolgens gekopieerd naar de GPU, die slaat het op in zijn eigen address space (wel op dezelfe memory chip) Al die data gaat dus door je PCIE(of whatever de boel connect) bus heen. GPU gaat zijn ding doen slaat de bijgewerkte data in zijn address space op, vervolgens wordt dat weer gekopieerd naar CPU die het in zijn address space opslaat. De CPU kan nu wat met het resultaat.

Bij hUMA gebeurd dit:
CPU zegt tegen GPU dat er wat berekent moet worden voor een object op locatie X (pointer) in zijn Address space. GPU doet zijn ding en update het object (auto) wat zich bevind op locatie X (pointer).
CPU kan er dan direct wat mee doen.

Zie je dat het object nooit echt verplaatst binnen het geheugen bij hUMA?
disclaimer: dit is zwaar versimpeld

[ Voor 46% gewijzigd door Meekoh op 21-08-2013 15:44 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan tb schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:01:
Ik begin me wel een beetje zorgen te maken in hoeverre de xbox toekomst bestendig is eigenlijk.
Door de vertraging ben ik nu eerst voor de PS4 gegaan maar anders had ik ook net zo makkelijk voor de X1 gekozen. Hij is nog steeds veel krachtiger dan de 360 en PS3 dus er is weinig aan de hand.
Voordeel van Sony vind ik wel dat daar de focus vooral op gamen ligt en dat zie je terug in de presentatie van de indie games en de F2P MMO's die een leuke aanvulling vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Even met Billie gechat van Bol.com:
Billie zegt:Welkom bij de virtuele assistent van bol.com. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:acceptgiro niet mogelijk
Billie zegt:Begrijp ik het goed dat u niet met acceptgiro kunt betalen?
U zegt:ja
Billie zegt:Het aanbieden van de diverse betaalmethoden wordt automatisch berekend tijdens het plaatsen van uw bestelling. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom acceptgiro niet wordt aangeboden. Er kan bijvoorbeeld sprake zijn van een openstaand bedrag op uw account (of een ander account, maar op hetzelfde adres). Bekijk hiervoor de factuurgegevens in het Mijn account. Heeft u een openstaande betaling?
U zegt:nee
Billie zegt:Dan kunnen er nog andere redenen zijn waarom u niet voor de betalingsoptie acceptgiro kunt kiezen: bepaalde elektronica-artikelen, een te hoog bedrag, bestellingen die in het buitenland of bij een bol.com afhaalpunt bij AH of Kiala afgeleverd moeten worden, kunnen namelijk niet met acceptgiro betaald worden.
Onze excuses voor het ongemak. Ik vraag u vriendelijk om gebruik te maken van een van de andere aangeboden betaalmethoden. Is er nog iets anders waarmee ik u van dienst kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Over CoD Ghosts:

Thanks for pointing that out. Please note that Xbox One getting servers does not mean PS4 does not. That's bad logic.

https://twitter.com/OneOfSwords/status/369869721954680832

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 21-08-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:23:
Over CoD Ghosts:

Thanks for pointing that out. Please note that Xbox One getting servers does not mean PS4 does not. That's bad logic.

https://twitter.com/OneOfSwords/status/369869721954680832
Vond het al zo vreemd dat alleen vanuit de MS hoek over dedi's werd geschreeuwd. Gevalletje power of the cloud lijkt het nu.

Overigens blijf ik ver bij CoD uit de buurt zolangs ze op deze voet doorgaan en de kogels uit je hoofd komen. Achterhaalde zooi.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 21-08-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Nee, dit is geen bevestiging voor gelijk wat. Hij weet zelf niet of de Ps4 servers krijgt. Hij zei enkel dat het feit dat de Xbox One servers krijgt, géén bewijs is dat de Ps4-versie geen servers krijgt.

Asgaro had beter deze Tweet gepost: https://twitter.com/OneOfSwords/status/370026184694067200.

[ Voor 18% gewijzigd door witeken op 21-08-2013 18:19 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
ik speel geen COD dus .... care :p Bovendien het lijkt net alsof door die statement de hele MP op de PS4 niet functioneert of zo ...

[ Voor 59% gewijzigd door Johan tb op 21-08-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:09
Als ghosts weer zo'n lag festijn wordt als BO2 dan sla ik 'm mooi over. Wat een bagger mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:55
ChrisLNFF schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:45:
Als ghosts weer zo'n lag festijn wordt als BO2 dan sla ik 'm mooi over. Wat een bagger mp.
Lag compensation :')

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

ChrisLNFF schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:45:
Dat is toch het doel van servers?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het voorkomen ervan.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 10:13

PBP

NFS: Rivals may look ‘a little’ better on one next-gen console than the other
Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games’ executive producer Marcus Nilsson has suggested – but refused to clarify which.

“What we’re seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time – especially one of them, but I’m not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

“And that makes me really happy. But in reality, I think we’re going to have both those consoles pretty much on parity – maybe one sticking up a little bit. And I think that one will look as good as the PC.”
Ben benieuwd welke dat zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Inderdaad, interessant.. die Nilsson houd er van om even wat er uit te slingeren maar verder niet alles vertellen.
Zeg dan alles of zeg niets maar ach het hoort erbij zullen we maar zeggen, geen idee in hoeverre deze man geen spreek pop is maar goed na de launch zullen we wel duidelijkheid krijgen :)

[ Voor 63% gewijzigd door pino85 op 21-08-2013 20:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Tja wie zou dat zijn heb echt het idee dat EA met MS in bed is gedoken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zolang het duurt. EA doet dat alleen zolang MS in de buidel tast. Over een jaar is het weer anders. En of het nu echt zoveel kopers scheelt, ik vraag het me af. Zou iemand echt een PS4 kopen voor dat uurtje Watch Dog extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:17:
Voor zolang het duurt. EA doet dat alleen zolang MS in de buidel tast. Over een jaar is het weer anders. En of het nu echt zoveel kopers scheelt, ik vraag het me af. Zou iemand echt een PS4 kopen voor dat uurtje Watch Dog extra?
Ja, ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:17:
Ik persoonlijk zou voor dat soort exclusive content niet mijn console keuze laten afhangen maar ik ken ook mensen in mijn omgeving die dat soort content erg belangrijk vinden bij de keuze voor console A of B.

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 21-08-2013 20:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Waarschijnlijk dus op de Xbox One mooier.
De ps4 had een devkit met 4gb ram en de latere final versie had 8gb gddr5. Dit is de verassing waar de ontwikkelaar het over heeft. Hier hebben ze dus nog niet het ultieme uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

G4mert schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:38:
[...]

De ps4 had een devkit met 4gb ram en de latere final versie had 8gb gddr5. Dit is de verassing waar de ontwikkelaar het over heeft. Hier hebben ze dus nog niet het ultieme uit kunnen halen.
Als dat zo is blijft het toch een wat vreemde opmerking want ik ga er van uit dat ze toch echt wel een nieuwe devkit hebben met 8GB GDDR5? of zou dat nog steeds niet het geval zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 21-08-2013 20:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 10:13

PBP

[...]

Nilsson’s comments suggest that third-party developers may be looking to take advantage of the additional power of PS4, rather than deliver identical versions across both platforms.
Overigens is die uitspraak recent gedaan. Waarschijnlijk tijdens de Gamescom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
pino85 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:42:
[...]

Als dat zo is blijft het toch een wat vreemde opmerking want ik ga er van uit dat ze toch echt wel een nieuwe devkit hebben met 8GB GDDR5? of zou dat nog steeds niet het geval zijn.
Die hebben ze inmiddels wel ja. Maar zoals de dev zegt een lange tijd hebben ze dit niet geweten.
De devkit met 8 GB was pas na de presentatie in Februari beschikbaar. Dat was het moment (die presentatie) dat 3rd party devs verrast werden.

' '“What we’re seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat uur extra op de X1 ipv de PS4 zou zitten zou je dus een X1 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:59:
[...]

Als dat uur extra op de X1 ipv de PS4 zou zitten zou je dus een X1 kopen?
haha nee je hebt gelijk hoor :P. Lijkt me ook sterk dat je alleen op dat ene uur afgaat of iets anders zo klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Denk eerlijk gezegd dat hij de PS4 versie bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hoogstwaarschijnlijk zal het de Ps4 zijn, aangezien de Xbox op geen enkel vlak superieur is. Ik ben blij dat er 3rd party devs zijn die die extra kracht niet onbenut laten.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Als het de One versie was dan had EA dat echt wel gezegd, zeker gezien de deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik verwacht dat hij er beter uitziet op de Xbox One en inderdaad vanwege de reden dat de PS4 maar een devkit van 4GB tot zijn beschikking had.

Gaan ze nu trouwens ook weer veel games van de Xbox porten naar de Playstation? Op de Xbox liepen multiplatform games vaak veel beter.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Volgens mij wordt er nu van 2 quotes 1 gemaakt. En wel deze:
“What we’re seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time – especially one of them, but I’m not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

“And that makes me really happy. But in reality, I think we’re going to have both those consoles pretty much on parity –
De verrassing hier is de X1. Dat de PS4 betere specs heeft weet iedereen. Dat kan geen verrassing zijn voor de developers. De X1 is dus sneller dan gedacht.

EN
“I think that both consoles will look pretty much on parity,” he replied, “but one of them might stick up a little bit.”
Dit is de PS4 versie, die zal er iets beter uit zien dan de X1, aangezien de PS4 betere specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Spacey23 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:25:

Gaan ze nu trouwens ook weer veel games van de Xbox porten naar de Playstation? Op de Xbox liepen multiplatform games vaak veel beter.
Gezien de bijna exact zelfde architectuur zonder ingewikkelde development voor de een of ander denk dat porten weinig tot geen invloed heeft. Al zullen ze vast een main platform hebben om voor te ontwikkelen, of zouden ze door de zelfde architectuur gewoon beide apart doen?

Ik heb overigens geen idee hoe dat in zijn werk gaat bij het ontwikkelen van een game, dus als iemand meer weet hoor ik dat graag :9

Doordat ze beide bijna exact hetzelfde zijn, zal porten niet lastig zijn en is er dus bijna geen verschil.

wat een lul verhaal van mij hierboven :')

[ Voor 11% gewijzigd door Spekker op 21-08-2013 21:46 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

PWM schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:26:

De verrassing hier is de X1. Dat de PS4 betere specs heeft weet iedereen. Dat kan geen verrassing zijn voor de developers. De X1 is dus sneller dan gedacht.
Ik ben benieuwd of dat daadwerkelijk zo is. Hij heeft het over de werkelijke performance ten opzichte van de eerdere verwachtingen. Niet over performance van de consoles ten opzichte van elkaar. Dus kan het nog steeds betrekking hebben op de PS4 als die door bijvoorbeeld hUMA (ik doe maar een gooi) eigenlijk nog krachtiger lijkt dan gedacht.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

De ps4 had een devkit met 4gb ram en de latere final versie had 8gb gddr5. Dit is de verassing waar de ontwikkelaar het over heeft.
Ik denk dat je eerder kan aannemen dat hij het over de 53mhz gpu upclock van de xbone heeft ipv de memory upgrade van de ps4.
Hier hebben ze dus nog niet het ultieme uit kunnen halen.
De devs kits van de ps4 lopen volgens veel bronnen 6 maanden voor op die van de xbone en zijn zelfs final.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

PWM schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:26:
Hoe kan de Xbox sneller zijn dan verwacht? De Xbox 1 is al zowat het traagste dat je zou kunnen verwachten van een next-gen console. Die 53MHz extra zal het verschil echt niet gemaakt hebben.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
witeken schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:42:
[...]

Hoe kan de Xbox sneller zijn dan verwacht?
Doordat 'ie betere prestaties kan leveren dan je zou verwachten aan de hand van de specs, misschien :?
De Xbox 1 is al zowat het traagste dat je zou kunnen verwachten van een next-gen console. Die 53MHz extra zal het verschil echt niet gemaakt hebben.
Ah, jij hebt 'm blijkbaar al in huis, dan hoeven we ook niet meer te speculeren en kan jij het gewoon even grondig testen! Morgen heb je de resultaten voor ons? Cool!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 07:04
http://uk.ign.com/videos/...ll-demo-first-impressions
http://www.theverge.com/2...all-best-of-gamescom-2013

Lovende woorden over titanfall. Ben ook erg benieuwd. Nieuwe speler op de FPS markt :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand al hoeveel het nieuwe Playstation abonnement gaat kosten? Evenveel als PS+ of Xbox Luve Gold?

An  a day keeps the doctor away.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Nieuw Playstation abonnement :? Dat is toch gewoon Playstation Plus?

The devil is in the details.

Zelfde als PS+ (ongeveer 5 euro per maand dacht ik)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
witeken schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:42:
[...]

Hoe kan de Xbox sneller zijn dan verwacht? De Xbox 1 is al zowat het traagste dat je zou kunnen verwachten van een next-gen console. Die 53MHz extra zal het verschil echt niet gemaakt hebben.
Heb van verschillende developers op de Gamecom begrepen dat MS de hardware/software samenwerking veel beter voor elkaar heeft. Het is dus niet alleen pure rekenkracht, je moet de hardware natuurlijk wel goed aansturen. Hier schijnt MS enorm veel winst op Sony te pakken.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:09
Kocht mijn live kaarten altijd via internet, ongeveer 35 euro voor een jaar. Hoe zit dit met PS+? Werkt dat ook ongeveer zo of anders?

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hahn schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:45:
Ah, jij hebt 'm blijkbaar al in huis, dan hoeven we ook niet meer te speculeren en kan jij het gewoon even grondig testen! Morgen heb je de resultaten voor ons? Cool!
Helaas, ik heb geen games om te testen ;(.

Tweakblog van de maand

• Trishul
Bullet NL schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:30:
[...]

Heb van verschillende developers op de Gamecom begrepen dat MS de hardware/software samenwerking veel beter voor elkaar heeft. Het is dus niet alleen pure rekenkracht, je moet de hardware natuurlijk wel goed aansturen. Hier schijnt MS enorm veel winst op Sony te pakken.
Maar op Neogaf geven mensen zoals cboat weer aan dat de PS4 devkits final zijn, gereed om games 'gold' te maken. En dat enorm veel winst t.o.v. Sony is ook niet helemaal waar, want developers zijn juist lovend over de PS4 dev-kits en het development process voor de PS4 in het algemeen. MS heeft als enig voordeel op dit gebied z'n direct3D, maar inmiddels werken steeds meer developers meer opengl en worden ze daar ook steeds meer mee opgevoed door de opkomst van iOS en Android, waar dus opengl op draait. En sowieso de PS3 en de PS vita, dus genoeg mensen die weten te werken met opengl bv. Ook heeft Sony zijn eigen teams voor optimaliseren, nl. Team ICE bv. Onder andere zij hebben het mogelijk gemaakt dat de PS3 games er vanaf 2007 er een stuk beter uitzagen.

Van launchgames hoef je nog niet veel te verwachten, daar zullen we dus nog niet echt verschil in zien. In 2014 echter, de eerste die het zal laten zien is Infamous Second Son. Stellen dat MS op hardware/software synergy enorm veel winst zal pakken op Sony is dus wishfull thinking. Het is zeker niet zo dat Sony niet goed weet hoe ze de hardware moeten aansturen. Ze zitten niet voor niets al 20 jaar in de console game markt....

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

ChrisLNFF schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:30:
Kocht mijn live kaarten altijd via internet, ongeveer 35 euro voor een jaar. Hoe zit dit met PS+? Werkt dat ook ongeveer zo of anders?
Nu is het nog 50 euro per jaar iniedergeval.
Voor de ps4 word het 4 euro per maand.

Als je voor 20 september een plus abbonoment afsluit dan krijg je 90 dagen gratis dus in totaal 1 jaar en 3 maanden voor 50 euro..

Plus abbo geld voor alle accounts op de ps4 + ps3 en ps vita

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Trishul schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 02:04:
[...]

Maar op Neogaf geven mensen zoals cboat weer aan dat de PS4 devkits final zijn, gereed om games 'gold' te maken. En dat enorm veel winst t.o.v. Sony is ook niet helemaal waar, want developers zijn juist lovend over de PS4 dev-kits en het development process voor de PS4 in het algemeen.
Het een hoeft het ander nog niet uit te sluiten. De devkit van de PS4 mag dan wel voor nu af zijn, optimalisaties blijven doorgaan. Wel waren er eerder berichten dat de devkit van MS nog niet volwassen was en dat dat opviel ten opzichte van de PS4. Maar goed dat zijn berichten van twee maanden geleden, MS kan dat probleem alweer getackeld hebben. Maar het kan heel goed dat MS door kwaliteit devkits nu zeg maar 90% eruit haalt en Sony 80% waardoor de launch multiplatformers er vergelijkbaar uitzien. Allemaal koffiedikkijken, zonder een goede actuele source en de developers laten hier heel weinig over merken. BTW, ik lees hier steeds als aangenomen feit dat MS over DirectX werkt en Sony middels OpenGL. Is dat echt een feit? Bij Neogaf zie ik soms verwijzingen bij de Sony devkits dat die ook DirectX functies aan kunnen roepen namelijk.

Een technisch aspect waar ik laatst nog over nadacht, MS heeft met directx11.2 op Build laten zien dat het met hardwarematige acceleratie mogelijk is om texture van ettelijke GB's over een grafisch kaartje heen te streamen met 16 MB. Is dit een techniek die gebruikt zou kunnen worden met het beperkte ESRAM van 32MB dat de One op de die heeft zitten? Dus m.a.w. kan die door DirectX 11.2 meer impact hebben dan tot nu toe bekend?

Ik ben nog heel erg op zoek naar het verhaal achter de schermen over de performanceverschillen. Valt het allemaal wel mee dan van de koude specs opgemaakt kan worden, of is het wel zo overduidelijk, maar moet je echt voor de One gaan als je voor overige multimediafunctionaliteit wilt gaan? Ik ben ook heel erg benieuwd hoe de geluidsproductie is voor het 'blu-raytje afspelen'. Deze generatie was de PS3 daar beter mee, maar ik heb het vermoeden dat die ergens een keer qua koeling in een firmware aangepast is, waardoor die ook sneller begint te blazen. En ik weet dat beide consoles betere power managementfuncties hebben, zeker voor de niet-game modus, maar ben benieuwd hoe zich dat vertaald naar de werkelijke huiskamersituatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Armada op 22-08-2013 07:22 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:30:
[...]
Lijkt me raar, gezien het feit dat de meest recente devkit van MS de performance met 20% liet inzakken, en verschillende devs (anoniem) hebben verklaard dat de PS4 devkit feitelijk al final is en zeer stabiel.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:09:
Zelfde als PS+ (ongeveer 5 euro per maand dacht ik)
Niet "hetzelde als" het is en blijft PS+, je hebt straks 1 PS+ abbo voor de PS3, PS4 en de Vita
DidierB schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 02:26:
[...]

Nu is het nog 50 euro per jaar iniedergeval.
Voor de ps4 word het 4 euro per maand.

Als je voor 20 september een plus abbonoment afsluit dan krijg je 90 dagen gratis dus in totaal 1 jaar en 3 maanden voor 50 euro..

Plus abbo geld voor alle accounts op de ps4 + ps3 en ps vita
De kosten van PS+ zijn en blijven 49,95

Er is nu inderdaad een actie dat je 90 dgn gratis erbij krijgt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Die actie is er sowieso "regelmatig" ga er nu voor de 3e keer gebruik van maken.
Er is ook een actie geweest met 33% korting dat was nog beter.

Wehkamp heeft ongeveer 4x per jaar de psn kaarten in de aanbieding.
Je kunt dan 20euro tegoed aftikken voor 15,75.
Er komt dan wel 2euro verzending bij, maar als je genoeg inslaat is het zeker interessant.

Samen met zo'n 3maanden actie zit je zo op 3euro per maand of minder.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

EfBe schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 07:45:

Lijkt me raar, gezien het feit dat de meest recente devkit van MS de performance met 20% liet inzakken, en verschillende devs (anoniem) hebben verklaard dat de PS4 devkit feitelijk al final is en zeer stabiel.
Inderdaad, als je al kan spreken over de verhalen van devs ten aanzien van de dev kits etc dan komt al lange tijd naar voren dat de ps4 hier een dikke voorsprong heeft. Het valt me op dat terwijl bij de vorige gen er steeds gezegt werd dat de consoles identieke performance hebben terwijl de 360 duidelijk gemakkelijker te programmeren was. Nu blijven weer zulke verhalen maar klappen er ook ontwikkelaars uit de school door te melden dat console a beter presteerd dan console b.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:14:
[...]

Niet "hetzelde als" het is en blijft PS+, je hebt straks 1 PS+ abbo voor de PS3, PS4 en de Vita

[...]

De kosten van PS+ zijn en blijven 49,95

Er is nu inderdaad een actie dat je 90 dgn gratis erbij krijgt.
Gisteren dus ook plus aangeschaft via de console zelf. Leuke actie en mooi 3 maanden gratis plus erbij gekregen. Meteen even alle games uit de instant games collection gedownload. Maar aj aj, wat moet ze nog allemaal aan die server gaan doen. Waar ik normaal 4 gig binnenhaal in 10 minuten doet hij er nu 80 minuten over. Dat mag toch eigenlijk niet meer in deze tijden.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Oxigeon schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:29:
[...]

Gisteren dus ook plus aangeschaft via de console zelf. Leuke actie en mooi 3 maanden gratis plus erbij gekregen. Meteen even alle games uit de instant games collection gedownload. Maar aj aj, wat moet ze nog allemaal aan die server gaan doen. Waar ik normaal 4 gig binnenhaal in 10 minuten doet hij er nu 80 minuten over. Dat mag toch eigenlijk niet meer in deze tijden.
4GB in tien minuten is dan ook wel weer het andere uiterste.

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 07:04
6.5 mb per seconde of 0.8 mb. Dat scheelt nogal ja. :) Maar tussen 2 en 4 moet wel normaal zijn tegenwoordig?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:38:
[...]

4GB in tien minuten is dan ook wel weer het andere uiterste.
Het hoeft van mij geen 10 minuten te duren. Als het een half uurtje duurt ben ik ook nog tevreden. Maar wil ook graag Little Big Planet Karting binnenhengelen. Maar als je dan over 4GB 80 minuten doet wil ik niet weten hoelang je doet over 13.7GB. Dat moet toch inderdaad wel sneller kunnen dan bovengenoemde 800kb/seconde.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Trishul schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 02:04:
[...]
Stellen dat MS op hardware/software synergy enorm veel winst zal pakken op Sony is dus wishfull thinking. Het is zeker niet zo dat Sony niet goed weet hoe ze de hardware moeten aansturen. Ze zitten niet voor niets al 20 jaar in de console game markt....
Mwoah, Sony heeft "pas" 20 jaar ervaring, en alleen in de console & embedded markt.
Microsoft al wat langer ervaring met het ontwikkelen van consumer-IT software incl games & OS, en al heel veel langer ervaring met het x86 platform, ook voor games... En Sony heft met de PS3 al bewezen hoezeer het mis kan gaan als de hardware/software synergy niet goed zit: veruit superieure specs tov de Xbox 360, maar nauwelijks betere kwalieteit games.

Dus die synergy verschillen zullen er zeker zijn, maar het blijft natuurlijk de vraag of dat enoeg verschil zal maken...

Gelukkig is het verschil tussen beide veel groter op andere vlakken (Win8/Xbox store, Kinect 2 etc).

Hebben jullie ook meegekregen dat allerlei Amiga-games op Windows 8 uitgegeven gaan worden binnenkort? Die zullen vast ook naar de Xbox komen! :9

[ Voor 8% gewijzigd door EgMaf op 22-08-2013 10:39 ]

• beuker19
  • Laatst online: 20-09 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Mwoah, Sony heeft "pas" 20 jaar ervaring, en alleen in de console & embedded markt.
Microsoft al wat langer ervaring met het ontwikkelen van consumer-IT software incl games & OS, en al heel veel langer ervaring met het x86 platform, ook voor games... En Sony heft met de PS3 al bewezen hoezeer het mis kan gaan als de hardware/software synergy niet goed zit: veruit superieure specs tov de Xbox 360, maar nauwelijks betere kwalieteit games.

Dus die synergy verschillen zullen er zeker zijn, maar het blijft natuurlijk de vraag of dat enoeg verschil zal maken...

Gelukkig is het verschil tussen beide veel groter op andere vlakken (Win8/Xbox store, Kinect 2 etc). :')

Hebben jullie ook meegekregen dat allerlei Amiga-games op Windows 8 uitgegeven gaan worden binnenkort? Die zullen vast ook naar de Xbox komen! :9
En wat weet jij van de Xbox store wat wij niet weten ?
Nou en welke hele vette opties van kinect 2 heb jij al gezien ?

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Gelukkig is het verschil tussen beide veel groter op andere vlakken (Win8/Xbox store, Kinect 2 etc).

Ik neem aan dat je de "grafische" kwaliteit bedoelt. Over de kwaliteit zelf valt te twisten. Die vind ik persoonlijk namelijk straatlengtes beter, diverser, en innovatiever op de PS3. Daarnaast is het aantal grafisch mooie games wel iets hoger ook.

• EgMaf
beuker19 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:44:
[...]

En wat weet jij van de Xbox store wat wij niet weten ?
Nou en welke hele vette opties van kinect 2 heb jij al gezien ?
Ik weet nix wat de anderen niet ook al weten, alleen ik heb geen anti-Xbox One bril op.
  • Xbox One draait (o.a.) iets wat heel veel op Win8 lijkt, nogal voorspelbaar dat veel zaken die voor de Win8 store ontwikkeld zijn of worden, ook makkelijk op de Xbox overget kunnen & zullen worden.
  • Kinect1 heeft al heel veel "vette opties", dat zal bij Kinect 2 alleen nog maar beter zijn. En sommige dingen zijn ook al bekend zoals de IR blaster en de (technische en functionele) verbeteringen t.o.v. Kinect 1. En daar komt nog eens bij dat ELKE Xbox One een Kinect zal hebben, en het dus veel logischer zal zijn dat ontwikkelaars daarop inspelen, zelfs bij games waarbij je het in eerste instantie niet zou verwachten. En als de ene ontwikkelaar eraan begint, komen de anderen vanzelf mee.
    Dat zie ik bij de PS4 nog niet gebeuren, al was het maar omdat de camera daar niet automatisch bijgeleverd zal zijn.
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Ik neem aan dat je de "grafische" kwaliteit bedoelt. Over de kwaliteit zelf valt te twisten. Die vind ik persoonlijk namelijk straatlengtes beter, diverser, en innovatiever op de PS3. Daarnaast is het aantal grafisch mooie games wel iets hoger ook.
"Grafische" en andere technische performance. De rest is een kwestie van smaak. Mijn punt is dat de PS3 nauwelijks voordeel heeft (gehad) van het veel sterkere technische specs. Zeggen dat dat bij de Xbox One vs PS4 verschillen in technische specificities )zonder naar de HW/SW synergy te kijken) anders zal zijn is net zo goed speculatie....

[ Voor 23% gewijzigd door EgMaf op 22-08-2013 11:00 ]

• beuker19
  • Laatst online: 20-09 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Ik weet nix wat de anderen niet ook al weten, alleen ik heb geen anti-Xbox One bril op.
  • Xbox One draait (o.a.) iets wat heel veel op Win8 lijkt, nogal voorspelbaar dat veel zaken die voor de Win8 store ontwikkeld zijn of worden, ook makkelijk op de Xbox overget kunnen & zullen worden.
  • Kinect1 heeft al heel veel "vette opties", dat zal bij Kinect 2 alleen nog maar beter zijn. En sommige dingen zijn ook al bekend zoals de IR blaster en de (technische en functionele) verbeteringen t.o.v. Kinect 1. En daar komt nog eens bij dat ELKE Xbox One een Kinect zal hebben, en het dus veel logischer zal zijn dat ontwikkelaars daarop inspelen, zelfs bij games waarbij je het in eerste instantie niet zou verwachten. En als de ene ontwikkelaar eraan begint, komen de anderen vanzelf mee.
    Dat zie ik bij de PS4 nog niet gebeuren, al was het maar omdat de kcamera daar niet automatisch bijgeleverd zal zijn.
Heb je misschien van feiten ? of voorbeelden ?

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• EgMaf
beuker19 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Heb je misschien van feiten ? of voorbeelden ?
Waarvan? Alles staat toch al duidelijk in mijn post?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

Waarvan? Alles staat toch al duidelijk in mijn post?
Ik denk dat hij doelt op het kinect 1 verhaal die al hele "vette" dingen heeft wat PS niet heeft.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

[...]

Dat zie ik bij de PS4 nog niet gebeuren, al was het maar omdat de camera daar niet automatisch bijgeleverd zal zijn.
Je vergeet alleen dat Kinect niet meer verplicht aangesloten hoeft te worden. Niet iedereen zal er dus gebruik van maken, net als dat de Eye voor € 40,- minder ook bij je PS4 gekocht kan worden. Waarom zou een dev wel Kinect voice commands voor een multiplatform game implementeren, maar niet voor de Eye? Lijkt me een kleine moeite. Niemand heeft enig idee van het percentage dat Kinect zal aansluiten en een multiplatform dev gaat geen extra inkomsten genereren door meer tijd en geld aan Kinect specifieke commands te besteden. Waarom zouden ze dit dus überhaupt doen, vraag ik me af?

• EgMaf
Vinand schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

Ik denk dat hij doelt op het kinect 1 verhaal die al hele "vette" dingen heeft wat PS niet heeft.
Tja, dan moet je (hij) maar eens naar de Kinect & Kinect enabled games gaan kijken. Kinect 1 is blijkbaar behoorlijk populair: Uit wikipedia:
Having sold 8 million units in its first 60 days on the market, Kinect has claimed the Guinness World Record of being the "fastest selling consumer electronics device".[18][19][20][141] According to Wedbush analyst Michael Pachter, Kinect bundles accounted for about half of all Xbox 360 console sales in December 2010 and for more than two-thirds in February 2011
Als het zo populair is, zal het toch wel vette dingen moeten kunnen, of niet :)

@Bram: De meeste Xbox 360 kopers kiezen er bewust al voor om er een Kinect bij te nemen. Nu je altijd een Kinect bij de Xbox One "krijgt", kun je er dus veilig vanuit gaan dat de veruit de meesten die ook daadwerkelijk zullen aansluiten. Of heb jij harde data die het tegendeel bewijzen, voor de gemiddelde Xbox eigenaar / gebruiker (niet alleen die-hards en fansites)?
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Je vergeet alleen dat Kinect niet meer verplicht aangesloten hoeft te worden. Niet iedereen zal er dus gebruik van maken, net als dat de Eye voor € 40,- minder ook bij je PS4 gekocht kan worden. Waarom zou een dev wel Kinect voice commands voor een multiplatform game implementeren, maar niet voor de Eye? Lijkt me een kleine moeite. Niemand heeft enig idee van het percentage dat Kinect zal aansluiten en een multiplatform dev gaat geen extra inkomsten genereren door meer tijd en geld aan Kinect specifieke commands te besteden. Waarom zouden ze dit dus überhaupt doen, vraag ik me af?
Daar gaan we weer...

De Kinect wordt meegeleverd, ofwel: die zal vaker worden neergezet dan dat ze hem niet krijgen. Al is het 50% die hem wel gebruikt, dat is toch meer dan de 35% die hem nu heeft gekocht (waarvan ook niet iedereen hem aan heeft staan). Die 50% is voldoende voor een dev om te zeggen: "ok daar gaan we wat mee doen".

Je moet verder niet vergeten dat MS al erg ver is met (Engelse) spraakherkenning, net als Apple en Google dat zijn. Sony doet daar zelf weinig mee, waardoor je je moet afvragen hoe goed die herkenning gaat zijn op de PS4 met de Eye (voor de huidige Eye is die er in ieder geval nog niet). Als we verder even kijken naar hoe het op WP geïmplementeerd is voor de developers, dan is dat erg makkelijk toe te voegen waardoor het eigenlijk weinig moeite is om het ook toe te voegen.

Of devs het dan ook voor de PS4 gaan implementeren weet ik niet, al zie ik Sony die hele Eye niet echt pushen. Meer iets om erbij te kopen, maar waar we bij MS in ieder geval nog iets hebben gezien van games die er gebruik van maken (Kinect Rivals, Just Dance, Fighter Within en Zumba Fitness), blijft het bij Sony alleen bij een tech-demo die je gratis krijgt meegeleverd.

Hoewel de SDK van MS nog niet helemaal top notch is, kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat de Kinect-kant van die SDK al wel prima in elkaar zit (getuige de vele tech-demo's die we daar al van gezien hebben van wat allemaal wordt bijgehouden)
Er zijn inmiddels 80 miljoen consoles verkocht en 30 miljoen Kinects. Das niet verkeerd dus

EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:14:
[...]

@Bram: De meeste Xbox 360 kopers kiezen er bewust al voor om er een Kinect bij te nemen. Nu je altijd een Kinect bij de Xbox One "krijgt", kun je er dus veilig vanuit gaan dat de veruit de meesten die ook daadwerkelijk zullen aansluiten. Of heb jij harde data die het tegendeel bewijzen, voor de gemiddelde Xbox eigenaar / gebruiker (niet alleen die-hards en fansites)?
Klopt, je zal ook wel moeten als je Halo en Dead Rising wilt gaan spelen. Ain't no much choice there. Ik heb geen harde data, net zo min als jij die hebt voor de aantallen die 'm wel gaan aansluiten. Maar leg mij is uit waarom een multiplatform dev Kinect functionaliteit aan z'n game zal toevoegen. Wat krijgt hij daarvoor terug? En, in geval van simpele voice commands en gestures, waarom zou hij deze niet 1 op 1 overzetten naar de Eye, of desnoods de mic van een willekeurige headset?
Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:26:
[...]
Daar gaan we weer...

De Kinect wordt meegeleverd, ofwel: die zal vaker worden neergezet dan dat ze hem niet krijgen. Al is het 50% die hem wel gebruikt, dat is toch meer dan de 35% die hem nu heeft gekocht (waarvan ook niet iedereen hem aan heeft staan). Die 50% is voldoende voor een dev om te zeggen: "ok daar gaan we wat mee doen".
Maar waarom dan? Ik ben een multiplatform dev die een shooter ontwikkelt. Bij console A is er een gerede kans dat er een camera met mic aanwezig is. Waarom zou ik daar extra tijd en geld in steken? Een gekochte game op console A levert me niet per definitie meer geld op dan console B. Verder lijken er op dit moment behoorlijk wat meer console B's verkocht te zijn (een heel ander verhaal natuurlijk, ik weet het), dus ik zie niet in waarom ik ook maar een minuut extra in die eventueel extra aanwezige accessoire zal stoppen en als ik dat al doe, kan voice (zoals hierboven al aangehaald) ook makkelijk via headsets geïmplementeerd worden.

Ja ik ben zeer sceptisch, maar ik heb dan ook nog echt geen ene mallemoer op gametechnisch vlak gezien waarvan ik een WOW effect krijg.
Tjah, waarom voegen developers functies toe? Omdat het kan.En het bevorderen van de spelervaring

Waarom zou een dev 8gb willen gaan gebruiken? 256mb is toch ook zat 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2013 11:40 ]

• pino85

pino85

[...]

[...]

"Grafische" en andere technische performance. De rest is een kwestie van smaak. Mijn punt is dat de PS3 nauwelijks voordeel heeft (gehad) van het veel sterkere technische specs. Zeggen dat dat bij de Xbox One vs PS4 verschillen in technische specificities )zonder naar de HW/SW synergy te kijken) anders zal zijn is net zo goed speculatie....
Was het niet zo dat sony gewoon een grote fout heeft begaan om bij de PS3 te kiezen voor cell? het was voor veel devs gewoon weg te moeilijk er uit te halen wat er in zat en ik denk dat de cell veel potentie had maar als het te ingewikkeld is om voor de ontwikkelen dan houd dat op en blijft het bij theoretische waarden.
Sterker nog ik heb berichten vanuit sony gelezen dat ze het niet te makkelijk wilden maken voor de devs.. beetje fail opmerking in mijn ogen. Microsoft had dit met de xbox 360 beter voor elkaar.

Nu ligt alles toch wel anders mbt de PS4 en Sony, de hardware is makkelijker om voor te ontwikkelen en specs zeggen nog steeds niet alles maar dat het makkelijker word gezien de architectuur om er uit te gaan halen wat er in zit zal zeker zo zijn( geld ook voor de xbox one)
Wat uiteindelijk nu in de komende jaren de beste kwaliteit gaat geven( puur grafisch bv) ik weet het nog niet zeker,er zijn tech sites die beweren dat de PS4 krachtiger is en er zijn sites die beweren dat de xbox one krachtiger is in de praktijk dus zeg het maar, het is gewoon giswerk op het moment omdat iedereen de specificaties anders interpreteert of omdat er partijen zijn die bv betaald krijgen om A te roepen of B.
We gaan het verschil denk ik uiteindelijk wel zien in de exlusive games van beiden consoles maar zeker dit eerste en 2e jaar verwacht ik op 3th party titels echt geen bizarre verschillen te zien, ik zou verbaast zijn als dit wel het geval gaat zijn.

Is er trouwens al meer naar buiten gekomen vanuit de gamescom mbt de werking van Kinect 2.0 en de game(s)? of nog niets nieuws op dat vlak.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 22-08-2013 11:59 ]

Liefhebber van Tweakers

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Zou het niet zo zijn dat sony nog wat laat zien m.b.t. de eye, alsmede wat exclusives van o.a. naughty dog aankondigt op de TGS? Ze kunnen geen accesoire de wereld inslingeren waarover nog niets bekend is, dus ze zullen toch wel moeten? TGS is de laatste (grote) kans dit jaar om wat van de publiciteit van kinect weg te pikken...

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023

Tja, dan moet je (hij) maar eens naar de Kinect & Kinect enabled games gaan kijken. Kinect 1 is blijkbaar behoorlijk populair: Uit wikipedia:
Als het zo populair is, zal het toch wel vette dingen moeten kunnen, of niet :)
Sinds wanneer is populariteit een graadmeter voor de functionaliteiten van een apparaat?
Volgens jouw logica is de Iphone 5 dus 10x beter en functioneler dan de gemiddelde Lumia. Een groot factoor wat je vergeet wat voor verkoop kan zorgen is marketing. Dat is tegenwoordig belangrijker dan daadwerkelijke functionaliteiten als het gaat om verkoop. Hij vraagt naar inhoudelijke voorbeelden. Wat begrijp je niet aan het woord "voorbeeld"?

@Bram: De meeste Xbox 360 kopers kiezen er bewust al voor om er een Kinect bij te nemen.
1 op 3 is meeste kopers? Wees a.u.b. rationeel in een discussie.
Daar ga je inderdaad weer :)
Goed punt! Het zal in praktijk alleen niet veel schelen. Voor de huidige kinect komen tevens ook al een hele hoop games voor uit. Het is alleen dat de gamers gezien de combinatie van de sales, de vraag en de hype blijkbaar meer waarde hechten aan de kinectloze hardcore games waar ik ze geen schuld voor geef. Althans het is bijvoorbeeld Titanfal die alle aandacht en hype en daarmee console verkoop krijgt, en niet de zoveelste kinect game van de developer Rare..
Je moet verder niet vergeten dat MS al erg ver is met (Engelse) spraakherkenning, net als Apple en Google dat zijn. Sony doet daar zelf weinig mee, waardoor je je moet afvragen hoe goed die herkenning gaat zijn op de PS4 met de Eye (voor de huidige Eye is die er in ieder geval nog niet). Als we verder even kijken naar hoe het op WP geïmplementeerd is voor de developers, dan is dat erg makkelijk toe te voegen waardoor het eigenlijk weinig moeite is om het ook toe te voegen.
Spraakherkenning is een gimmick, bewezen door de faal wat ook wel bekend staat als "Siri". Zelf met de gigantische branding en marketing van Apple is het nooit van de grond af gekomen. Zo ook niet bij Blackberry, Android, etc. etc.

Daarnaast is Sony ook behoorlijk ver met spraakherkenning:
http://www.googletvinform...stuurde-afstandsbedieding
http://www.sony.nl/product/google-tv/nsz-gs7
Het is uiteraard een groot faal geworden aangezien het alles behalve handig is.

Het is alleen gewoon een gimmick waar bijna geen enkele gamer daadwerkelijk waarde aan hecht, en dat weet je ook wel.
Hoewel de SDK van MS nog niet helemaal top notch is, kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat de Kinect-kant van die SDK al wel prima in elkaar zit (getuige de vele tech-demo's die we daar al van gezien hebben van wat allemaal wordt bijgehouden)
Er zijn inmiddels 80 miljoen consoles verkocht en 30 miljoen Kinects. Das niet verkeerd dus
Kinect zal heus wel in orde zijn. Maar het zal geen dealbreaker worden ten opzichte van de PS Eye wat er ook op de markt zal belanden.

Nogmaals, sales is geen graadmeter voor functionaliteit. Dat er zoveel kinects verkocht zijn komt ook vooral door de enorm sterke marketing die MS erachter heeft gegooid. En daarbij de zovelen x360 kits met kinect die enorm hard gepusht zijn door de marketing en promotie team.

De verkoop van kinect games zijn namelijk nog lang niet zo indrukwekkend muv dance central (en kinect sports die gebundeld werd). De receptie onder de hardcore gamers ga ik al helemaal niet over beginnen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Vinand schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Sinds wanneer is populariteit een graadmeter voor de functionaliteiten van een apparaat?
Nou ja, ik lees hier meerdere vrij regelmatig dat mensen hun gelijk halen door te wijzen naar het aantal pre-orders van de PS4. Dus als het al bij pre-orders mag, dan mag het helemaal bij echte verkoop aantallen, toch? :+

Helemaal met je eens, alleen werkt dat dat dus twee kanten op
Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:40:
Tjah, waarom voegen developers functies toe? Omdat het kan.En het bevorderen van de spelervaring

Waarom zou een dev 8gb willen gaan gebruiken? 256mb is toch ook zat 8)7
Creativiteit, grotere werelden die voorheen nooit mogelijk waren, hi-res textures, meer NPC's: dit alles resulteert in meer verkopen op beide consoles. Het schreeuwen tegen een camera niet per definitie, en dit zou technisch gezien ook al mogelijk moeten zijn op de current gens (ik noem het even zo, omdat ik nog geen concrete voorbeelden heb gezien).

Ik denk gewoon niet dat devs de komende jaren veel met Kinect gaan doen, buiten de 1st party jongens om. Vooralsnog lijkt MS Kinect alleen maar mee te leveren voor de home entertainment ervaring en niet zozeer de games. Maar misschien heb ik het mis. :)

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:00:
Ik denk gewoon niet dat devs de komende jaren veel met Kinect gaan doen, buiten de 1st party jongens om.
Zou de nog aan te kondigen MM game gebruik gaan maken van de eye?
Zou wel in hun straatje passen denk ik
Wie is MM ook alweer?

• Origins
  • Niet online
Media Molecule toch?
Pagina: 1 ... 69 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!